@PietBuks: Gewoon doen! Dit is een zeer nette prijs en met de 2310 heb je net wat extra reserves kwa power zodat het allemaal net wat lekker kan lopen en klinken. Daarnaast is de 2310 echt weer een klasse beter. Over een paar weken weet je niet meer dat je meer geld hebt uitgegeven, dan kun je nu beter "ietsjes" meer uitgeven.
En die waren in de winkel waar je was €800,-? Dan is dat een dure winkel. Bij de meeste winkels zijn die speakers rond de €600,- de stuk. Zelfs het type er boven de Chorus 826V haalt de €800,- niet eens. Of het moet de 816W zijn geweest, dan is €800,- nog wel een mooie prijs...Anoniem: 318162 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 02:24:
zuilspeakers; type: Focal Chorus 816 V.
Of het matched ligt aan jou natuurlijk. Jij moet bepalen of je de klank van de speakers in combinatie met de Denon mooi vindt. Daar is gewoon niets zinnigs over te zeggen. Zo vindt het gros van de mensen B&W speakers op een Denon te warm of te wollig, maar er zijn ook mensen die het geluid heerlijk vinden.Anoniem: 338012 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:28:
bedankt fear,het werkt met de optische kabel.
nu ik mijn denon2310 heb aangeschaft is mijn geld voorlopig op om nieuwe speakers aan te schaffen.doe het voorlopig met mn oude set.wil wel een nieuwe 5.1 set gaan kopen.mijn voorkeur gaat uit naar 'boekenplank'' modellen,nu heb ik in de winkel focal chorus 806v gehoord,klonk goed.matcht dit met de denon,of zijn er meerdere merken voor de denon?
Maar de combinatie Denon receiver met Focal speakers zie je vaker. Maar geef je wel gelijk, want ik ben ook helemaal weg van de Focal serie. Dus zodra ik een mooi koopje zie komt er hier ook een set uit de 800 serie te staan. Wel met de 836V of 826W als fronts. En als subwoofer een SVS-model.
In het vorige Denon topic waren er ook genoeg mensen die KEF speakers op hun Denon hadden hangen. Maar dan wil ik je wederom adviseren om te gaan luisteren. KEF heeft namelijk een aparte soort sound: helder hoog maar relatief weinig laag. Maar ook hier geldt: sommigen vinden dat schitterend. Iemand anders die ik ken heeft er een paar Klipsch speakers aan hangen en vindt dat helemaal je van het: iets minder ver in het hoog dan de Focal, maar wel veel en veel meer laagweergave.
[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 08-01-2010 12:21 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Anoniem: 315874
Mordaunt-short kan ik aanradenAnoniem: 338012 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:28:
bedankt fear,het werkt met de optische kabel.
nu ik mijn denon2310 heb aangeschaft is mijn geld voorlopig op om nieuwe speakers aan te schaffen.doe het voorlopig met mn oude set.wil wel een nieuwe 5.1 set gaan kopen.mijn voorkeur gaat uit naar 'boekenplank'' modellen,nu heb ik in de winkel focal chorus 806v gehoord,klonk goed.matcht dit met de denon,of zijn er meerdere merken voor de denon?
hmmm dat is een heel goed alternatief. Kwa geluid zijn de 1910 en 2310 hetzelfde, qua toeters en bellen heeft de 2310 een meerwaarde. De prijs/kwaliteit is van de 1910 beter. Maar voor zo'n prijs zou ik ook best eens een 2310 in huis kunnen hebben gehaaldpietbuks schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:16:
Hmm net bericht gekregen van audiovision-shop.de dat mijn 1910 beschadigd is aangekomen bij hen.Kan morgen dus niet komen afhalen. Ze bieden als alternatief nu een 2310 aan voor 629.
Any advice? Scheelt 200 euro en voor wat ik kan zien, gebruik ik waarschijnlijk alleen die extra hdmi input.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 315874 op 08-01-2010 12:29 ]
ik twijfel nog tussen een 4310 of z n zwaardere broertje 4810
voor mij belangrijkste is de mulitroom toepassing
prijzen dat ik door gekregen had in belgie waren
4310 1799euro
4810 2700 euro
maar sommige zeggen dat een 3310 ook perfect voldoet
ik kom nu van een sony es 555
4310 1799euro
4810 2700 euro
maar sommige zeggen dat een 3310 ook perfect voldoet
ik kom nu van een sony es 555
Veel toeteren en bellen ga ik er niet mee doen denk ik, dus ga ze maar terug mailen dat ik op een herlevering van de 1910 zal wachten.hmmm dat is een heel goed alternatief. Kwa geluid zijn de 1910 en 2310 hetzelfde, qua toeters en bellen heeft de 2310 een meerwaarde. De prijs/kwaliteit is van de 1910 beter. Maar voor zo'n prijs zou ik ook best eens een 2310 in huis kunnen hebben gehaald
Haha ja dat is natuurlijk wel coolAl gebruik ik de extra aansluitopties toch niet, je kunt dan toch melden dat je de 2310 hebt...
Anoniem: 77001
Zojuist een 2310 geleverd gekregen en geinstalleerd (moet nog wat kleine tweakjes uitvoeren). De 2310 voedt een panasonic pz85 plasma en stuurt het Q Accoustics Q-AV systeem aan. Als bron een Humx decoder, Oppo dvd speler en een HDX1000.
Allereerst... KANONNE wat een geluid. En dan bedoel ik niet dat brute kracht geluid van mijn vorige Onkyo 606, maar juist het hele fijne, warme, gecontroleerde. Met name bij lage volumes: fan-tas-tisch.
Wat mij nog het meest verbaast? De stereo weergave. Voor de grap even een Diana Krall cd'tje via de oppo naar de Denon en in 2.1 afspelen. Niet normaal, mijn 2.0 Argon + Elac set kan de deur uit. Geen grapje. Realiseer me ineens hoe goed de Q accoutstics Q-AV systeem is, de Onkyo heeft daar nooit muzikaliteit uit kunnen halen.
Kortom, ben gewoon hoogst verbaasd over de kwaliteit, en heb een hoop op marktplaats te zetten. En ik ga er nog lekker van genieten nu!
PS heb de 2310 via Steenweg besteld en werd binnen 3 dagen voor 800 euro met NL garantie onder rembours door een pinbare koerier gebracht. Keurige prijs en service (nee ik werk er niet).
Allereerst... KANONNE wat een geluid. En dan bedoel ik niet dat brute kracht geluid van mijn vorige Onkyo 606, maar juist het hele fijne, warme, gecontroleerde. Met name bij lage volumes: fan-tas-tisch.
Wat mij nog het meest verbaast? De stereo weergave. Voor de grap even een Diana Krall cd'tje via de oppo naar de Denon en in 2.1 afspelen. Niet normaal, mijn 2.0 Argon + Elac set kan de deur uit. Geen grapje. Realiseer me ineens hoe goed de Q accoutstics Q-AV systeem is, de Onkyo heeft daar nooit muzikaliteit uit kunnen halen.
Kortom, ben gewoon hoogst verbaasd over de kwaliteit, en heb een hoop op marktplaats te zetten. En ik ga er nog lekker van genieten nu!
PS heb de 2310 via Steenweg besteld en werd binnen 3 dagen voor 800 euro met NL garantie onder rembours door een pinbare koerier gebracht. Keurige prijs en service (nee ik werk er niet).
Nu onze tv eindelijk binnen is, wordt het binnenkort tijd om voor een surround systeempje te gaan.
Denon heeft de voorkeur, liefst met netwerkmogelijkheid .
Luidsprekers is wel een probleem, liefst kleine modellekes aan de muur (buiten de subwoofer natuurlijk die weggestopt kan worden) , vb kef 3005se/ b&w mt30 enz.
Groter mag niet of de vrouw des huizes zal niet akkoord gaan. Anders moet ik tevreden zijn met een soundbar onder de tv of zo'n bose setje.
Ik weet ( al veel gegoogeld) dat ik inderdaad kwa geluid niet het beste zal zitten. Kan mij iemand toch raad geven wat ook nog zou kunnen van setje met "melkpakjes" om toch nog iets behoorlijks te hebben thuis
Nog iets, wij gaan thuis voor de goedkoopste leverancier (dus dat wordt richting Duitsland). Een setje van Kef heeft hier in de buurt een richtprijs van +/- 1700 euro. Dacht al een prijs gezien te hebben van +/- 1000 euro voor dat setje bij een webshop.
Zijn er hier mensen die mij iets kunnen aanbevelen van luidsprekers. (fronts en achter worden wel aan de muur gehangen !!)
Luidsprekers is wel een probleem, liefst kleine modellekes aan de muur (buiten de subwoofer natuurlijk die weggestopt kan worden) , vb kef 3005se/ b&w mt30 enz.
Groter mag niet of de vrouw des huizes zal niet akkoord gaan. Anders moet ik tevreden zijn met een soundbar onder de tv of zo'n bose setje.
Ik weet ( al veel gegoogeld) dat ik inderdaad kwa geluid niet het beste zal zitten. Kan mij iemand toch raad geven wat ook nog zou kunnen van setje met "melkpakjes" om toch nog iets behoorlijks te hebben thuis
Nog iets, wij gaan thuis voor de goedkoopste leverancier (dus dat wordt richting Duitsland). Een setje van Kef heeft hier in de buurt een richtprijs van +/- 1700 euro. Dacht al een prijs gezien te hebben van +/- 1000 euro voor dat setje bij een webshop.
Zijn er hier mensen die mij iets kunnen aanbevelen van luidsprekers. (fronts en achter worden wel aan de muur gehangen !!)
---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---
Anoniem: 77001
Tja, ben wel groots met de Q-AV van Q Accoustics. Helemaal wife-friendly qua design en ben erg te spreken over het geluid. Kijk eens op http://www.qacoustics.co.uk/q-av.htm
Ongeveer 2 jaar geleden heb ik de 5.1 set voor zo'n 1.100 euro gekocht.
Ik vind persoonlijk 2700 euro aan een Denon receiver uit geven te veel van het goede. Voor dat geld kan je ook merken als Arcam, Classé en dergelijke krijgen. Die zijn toch weer iets verder op de ladder als het gaat om kwaliteit. Maar het is jouw geld natuurlijkextremepc schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:14:
ik twijfel nog tussen een 4310 of z n zwaardere broertje 4810
4310 1799euro
4810 2700 euro
wat raad u dan aanFeaR1986 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:11:
[...]
Ik vind persoonlijk 2700 euro aan een Denon receiver uit geven te veel van het goede. Voor dat geld kan je ook merken als Arcam, Classé en dergelijke krijgen. Die zijn toch weer iets verder op de ladder als het gaat om kwaliteit. Maar het is jouw geld natuurlijk
de 4310 0f de 3310 is vooral de extra hdmi en de multiroom fuctie dat zal gebruiken
mvg
Ik zat te twijfelen tussen de 3310 & 4310...
Heb nu de 3310 en moet zeggen dat het me uitstekend bevalt.
OK, de 4310 is zwaarder uitgevoerd, maar of ik dat ooit nodig zal hebben in mijn woning ?
Voor de ingangen zou ik het in elk geval niet doen, MultiRoom gebruik ik niet, voor diegene die het wel gebruikt, het zit erop & de audyssey upgrade komt vanzelf wel beschikbaar.
Heb nu de 3310 en moet zeggen dat het me uitstekend bevalt.
OK, de 4310 is zwaarder uitgevoerd, maar of ik dat ooit nodig zal hebben in mijn woning ?
Voor de ingangen zou ik het in elk geval niet doen, MultiRoom gebruik ik niet, voor diegene die het wel gebruikt, het zit erop & de audyssey upgrade komt vanzelf wel beschikbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door uray op 08-01-2010 16:33 ]
Op geluidskwaliteit lever je inderdaad altijd wel wat in met van die erg kleine speakers, toch hoor je over de Kef 3005SE erg veel goede berichten. Zo te zien heb je er geen probleem mee om in het buitenland te bestellen, dus misschien is dit iets. Verzendkosten van maar 13 pond, dus kom je in totaal op zo'n 712 pond (ongeveer 790 euro) uit. Stukken goedkoper dan in Nederland voor zover ik heb kunnen zien.katerke schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:41:
Nu onze tv eindelijk binnen is, wordt het binnenkort tijd om voor een surround systeempje te gaan.
Ik weet ( al veel gegoogeld) dat ik inderdaad kwa geluid niet het beste zal zitten. Kan mij iemand toch raad geven wat ook nog zou kunnen van setje met "melkpakjes" om toch nog iets behoorlijks te hebben thuis![]()
Eerste wat me zo te binnen schiet is een Arcam AVR-600. Maar weet niet wat zoiets kost. Mede doordat ik niet de luxe heb om dergelijke bedragen aan een receiver uit te geven. Maar niets tegen Denon verder of zo, zal ook zeker niet zeggen dat de AVR-4810 geen goed apparaat is. Alleen voor een Denon vind ik het veel geld. Net zodat ik nooit een Volkswagen Golf zou halen, voor dat geld heb ik liever iets anders. Maar dat is dus mede bepaald door het idee/gevoel wat je bij een merk hebt...extremepc schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:04:
[...]
wat raad u dan aan
de 4310 0f de 3310 is vooral de extra hdmi en de multiroom fuctie dat zal gebruiken
Anoniem: 318162
Fear,FeaR1986 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:17:
[...]
En die waren in de winkel waar je was €800,-? Dan is dat een dure winkel. Bij de meeste winkels zijn die speakers rond de €600,- de stuk. Zelfs het type er boven de Chorus 826V haalt de €800,- niet eens. Of het moet de 816W zijn geweest, dan is €800,- nog wel een mooie prijs...
[...]
Of het matched ligt aan jou natuurlijk. Jij moet bepalen of je de klank van de speakers in combinatie met de Denon mooi vindt. Daar is gewoon niets zinnigs over te zeggen. Zo vindt het gros van de mensen B&W speakers op een Denon te warm of te wollig, maar er zijn ook mensen die het geluid heerlijk vinden.
Maar de combinatie Denon receiver met Focal speakers zie je vaker. Maar geef je wel gelijk, want ik ben ook helemaal weg van de Focal serie. Dus zodra ik een mooi koopje zie komt er hier ook een set uit de 800 serie te staan. Wel met de 836V of 826W als fronts. En als subwoofer een SVS-model.
In het vorige Denon topic waren er ook genoeg mensen die KEF speakers op hun Denon hadden hangen. Maar dan wil ik je wederom adviseren om te gaan luisteren. KEF heeft namelijk een aparte soort sound: helder hoog maar relatief weinig laag. Maar ook hier geldt: sommigen vinden dat schitterend. Iemand anders die ik ken heeft er een paar Klipsch speakers aan hangen en vindt dat helemaal je van het: iets minder ver in het hoog dan de Focal, maar wel veel en veel meer laagweergave.
het kan zijn dat ik me vergis maar deze zaak is netjes in prijzen en is aangesloten bij Hobo Hifi en hanteerd dezelfde prijzen en aanbiedingen.
Zoals ik zei vind ik de Focal speakers erg strak klinken maar dat betekend niet dat ik me niet verder ga orienteren want ze hebben nog een luister kamer met alleen maar boekenplank speakers waar ik dus meer ben geinterreseert. De Denon 1610 zal deze dan ook beter kunnen aansturen in 5.1 situatie zoas jij al aangaf.
mijn kamer zal de komende jaren niet groter zijn dan 20m2 vandaar dat zuilspeakers niet nodig zijn maar als het kan wil de 1610 dat nog wel aardig trekken in stereo.
je noemt hierboven namen zoals Kef en Focal wat vind je van monitor audio? wat ik ook zag bij deze dealer.
Het was ook geen aanval of wat dan ook. Was alleen dat ik in een eerdere post las dat je naar speakers van 800 euro had geluisterd en later zeg je dat het de Chorus 816V was. En die prijzen matchen niet. Dus wel een reden om wellicht even verder te kijken dan slechts één zaak. Maar de Hobo hanteert veelal standaard prijzen. Dus wellicht was het prijskaartje verkeerd of had je stiekem toch naar de 826V zitten luisteren en niet de 816V. Maar maakt verder allemaal niet uit, was dus gewoon iets wat me op viel. Als het een ander merk was geweest dan was het me wellicht niet eens opgevallen. Ben zelf ook naar Focal aan het kijken vandaar dat ik de gemiddelde prijzen weetAnoniem: 318162 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:23:
[...]het kan zijn dat ik me vergis maar deze zaak is netjes in prijzen en is aangesloten bij Hobo Hifi en hanteerd dezelfde prijzen en aanbiedingen.
Monitor Audio is veel speaker voor je geld, zeker die BR-serie. Qua klank is het niet helemaal mijn ding, maar nogmaals: dat is persoonlijk. Ander merk wat ook veel speaker voor het geld is is Klipsch. Wel veel laag en soms wat schel op de hoge tonen (al lag dat deels aan de Rotel waar ik ze mee had beluisterd), maar luisteren kan altijdje noemt hierboven namen zoals Kef en Focal wat vind je van monitor audio? wat ik ook zag bij deze dealer.
[quote]FeaR1986 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:31:
[...]
Het was ook geen aanval of wat dan ook. Was alleen dat ik in een eerdere post las dat je naar speakers van 800 euro had geluisterd en later zeg je dat het de Chorus 816V was. En die prijzen matchen niet. Dus wel een reden om wellicht even verder te kijken dan slechts één zaak. Maar de Hobo hanteert veelal standaard prijzen. Dus wellicht was het prijskaartje verkeerd of had je stiekem toch naar de 826V zitten luisteren en niet de 816V. Maar maakt verder allemaal niet uit, was dus gewoon iets wat me op viel. Als het een ander merk was geweest dan was het me wellicht niet eens opgevallen. Ben zelf ook naar Focal aan het kijken vandaar dat ik de gemiddelde prijzen weet
[quote]
hey was inderdaad de Focal Chorus 826V denk dat ik me vegist heb zoals ik al zei en me niet aan gevallen voelde hoor. maar ben toch blij dat jij hier ook aan het kijken bent want ik vind ze erg mooi klinken . ik ga dan wel voor de Focal Chorus 705V of de 706V maar deze zal ik nog moeten beluisteren.
[...]
Het was ook geen aanval of wat dan ook. Was alleen dat ik in een eerdere post las dat je naar speakers van 800 euro had geluisterd en later zeg je dat het de Chorus 816V was. En die prijzen matchen niet. Dus wel een reden om wellicht even verder te kijken dan slechts één zaak. Maar de Hobo hanteert veelal standaard prijzen. Dus wellicht was het prijskaartje verkeerd of had je stiekem toch naar de 826V zitten luisteren en niet de 816V. Maar maakt verder allemaal niet uit, was dus gewoon iets wat me op viel. Als het een ander merk was geweest dan was het me wellicht niet eens opgevallen. Ben zelf ook naar Focal aan het kijken vandaar dat ik de gemiddelde prijzen weet
[quote]
hey was inderdaad de Focal Chorus 826V denk dat ik me vegist heb zoals ik al zei en me niet aan gevallen voelde hoor. maar ben toch blij dat jij hier ook aan het kijken bent want ik vind ze erg mooi klinken . ik ga dan wel voor de Focal Chorus 705V of de 706V maar deze zal ik nog moeten beluisteren.
Weet je wat ik niet begrijp? Ik was aan het kijken bij RAF, en er zit feitelijk maar een heel klein prijsverschil tussen een stereoversterker (PMA-710AE 449,=) en bijvoorbeeld een surround receiver (AVR-1910 599,=)
In mijn ogen krijg je dan toch veel meer waar voor je geld met zo'n surround receiver? Sowieso digitale ingangen, meer uitgangen, meer instelmogelijkheden etc.
Kan iemand dit kleine verschil in prijs verklaren, terwijl er qua featureset toch een héél groot verschil in zit?
In mijn ogen krijg je dan toch veel meer waar voor je geld met zo'n surround receiver? Sowieso digitale ingangen, meer uitgangen, meer instelmogelijkheden etc.
Kan iemand dit kleine verschil in prijs verklaren, terwijl er qua featureset toch een héél groot verschil in zit?
Sluit maar eens 2 speakers in stereo aan op de AVR-1910, en vervolgens op de PMA-710 AE. En daarna hetzelfde met surround ( kan dus niet op de PMA, maar figuurlijk gezecht ).
Dan weet jij waarom er geen prijs verschil in zit, het doel van de versterker is heel anders.
Dan weet jij waarom er geen prijs verschil in zit, het doel van de versterker is heel anders.
[ Voor 19% gewijzigd door Bloemstukje op 08-01-2010 19:24 ]
gewoon nee.
Er was iemand die postte over het instellen van die maximum dB limiet .. die heb ik nu ook maar ingesteld.
Ik was gisteren aan het switchen tussen PC en duet om te kijken of ik verschil kon horen tussen de bronnen, alleen op een gegeven moment sprong het volume van -35 dB naar (het voelde als max.) 0/18dB, dat was dus echt heel hard (ook net met strapping young lad ..). Snel naar receiver gerend en ding uitgezet .. vervolgens nog een half uur met adrenaline in het lijf gezeten .. was dus behoorlijk schrikken (ik dacht dat ik mijn speakers opblies).
Ik weet dus niet of die limiet altijd en overal werkt, maar ik wil dat dus niet meer meemaken =), het luistert nu wel wat anders naar muziek omdat ik denk dat er iets stuk is, maar dat lijkt vooralsnog psychisch, kan namelijk geen echte schade aan speakers constateren (uit alle gaten komt nog geluid).
Ik was gisteren aan het switchen tussen PC en duet om te kijken of ik verschil kon horen tussen de bronnen, alleen op een gegeven moment sprong het volume van -35 dB naar (het voelde als max.) 0/18dB, dat was dus echt heel hard (ook net met strapping young lad ..). Snel naar receiver gerend en ding uitgezet .. vervolgens nog een half uur met adrenaline in het lijf gezeten .. was dus behoorlijk schrikken (ik dacht dat ik mijn speakers opblies).
Ik weet dus niet of die limiet altijd en overal werkt, maar ik wil dat dus niet meer meemaken =), het luistert nu wel wat anders naar muziek omdat ik denk dat er iets stuk is, maar dat lijkt vooralsnog psychisch, kan namelijk geen echte schade aan speakers constateren (uit alle gaten komt nog geluid).
[ the server is down, life after student-dorm sucks ]
Kleine toevoeging, al heb ik er zelf helemaal geen ervaring mee, en weet ik niet of ik het ermee eens ben:SanderPS3 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:23:
Sluit maar eens 2 speakers in stereo aan op de AVR-1910, en vervolgens op de PMA-710 AE. En daarna hetzelfde met surround ( kan dus niet op de PMA, maar figuurlijk gezecht ).
Het wordt gezegd dat een AV-receiver in stereo weergave eruit gespeeld wordt door een stereo-versterker die slechts een kwart van de prijs van de AV-receiver kost.
Ik meen dat het geschreven was door een van de goedgewaarde mensen van het Britse AV Forums. Nogmaals, ik zeg niet dat ik het ermee eens ben of dat iemand anders dat moet zijn; maar dat zo'n persoon zo'n statement maakt, geeft wel te denken. Naar mijn mening dan.
Excuses voor de lichte offtopic reactie

[ Voor 3% gewijzigd door reiker op 08-01-2010 20:15 ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Ten eerste zal ik er nie klakkeloos van uitgaan dat je het verschil hoort en ten 2e zal je het toch zelf moeten gaan beoordelen. Maar ik denk wel dat een stereo versterker de naam zegt het al gewoon beter is anders heeft het zoiezo geen nut om zo'n ding aan te schaffen. maar luistere en beoordelen spreekt boekdelen.reiker schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:12:
[...]
Kleine toevoeging, al heb ik er zelf helemaal geen ervaring mee, en weet ik niet of ik het ermee eens ben:
Het wordt gezegd dat een AV-receiver in stereo weergave eruit gespeeld wordt door een stereo-versterker die slechts een kwart van de prijs van de AV-receiver kost.
Ik meen dat het geschreven was door een van de goedgewaarde mensen van het Britse AV Forums. Nogmaals, ik zeg niet dat ik het ermee eens ben of dat iemand anders dat moet zijn; maar dat zo'n persoon zo'n statement maakt, geeft wel te denken. Naar mijn mening dan.
Excuses voor de lichte offtopic reactie
maar of het de kwart van de prijs is denk ik niet tegenwoordig gaat de technilogie zo omhoog dat het minimaal word.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 318162 op 09-01-2010 01:46 ]
Anoniem: 339293
Hallo
Ik heb onlangs een Denon 1910 aangeschaft en de oude Sony de deur uitgedaan. Ben zeer tevreden over de dynamische en toch warme klank.
Mijn, 25 jaar oude maar nog excellent werkende, B&W DM4's speakers vervullen nu de surround speaker functies.
Als frontspeakers heb ik onlangs na uitgebreide luisterproeven voor Monitor Audio RS8 gekozen. Ondanks dat ik een B&W fan ben, heb ik uiteindelijk ipv de B&W 684 toch voor de MA's gekozen. Deze waren net nog even wat dynamischer met toch een diep laag en was vooral bij klassieke muziek een absolute winnaar en de afwerking is top. De Focals ware ook zeer goed, maar ja, met speakers is het toch dat smaken verschillen.
Tegelijkertijd heb ik bij RAF een MA RSW12 subwoofer gekocht in de uitverkoop (€599 ipv €1000+) en een matchende MA RS LCR centre speaker. Al met al wel iets boven mijn budget, maar dit koop je voor lange tijd (zie mijn oude B&W's...) dus vooruit dan maar.
Het totale plaatje is een absoluut luistergenot
Ik heb onlangs een Denon 1910 aangeschaft en de oude Sony de deur uitgedaan. Ben zeer tevreden over de dynamische en toch warme klank.
Mijn, 25 jaar oude maar nog excellent werkende, B&W DM4's speakers vervullen nu de surround speaker functies.
Als frontspeakers heb ik onlangs na uitgebreide luisterproeven voor Monitor Audio RS8 gekozen. Ondanks dat ik een B&W fan ben, heb ik uiteindelijk ipv de B&W 684 toch voor de MA's gekozen. Deze waren net nog even wat dynamischer met toch een diep laag en was vooral bij klassieke muziek een absolute winnaar en de afwerking is top. De Focals ware ook zeer goed, maar ja, met speakers is het toch dat smaken verschillen.
Tegelijkertijd heb ik bij RAF een MA RSW12 subwoofer gekocht in de uitverkoop (€599 ipv €1000+) en een matchende MA RS LCR centre speaker. Al met al wel iets boven mijn budget, maar dit koop je voor lange tijd (zie mijn oude B&W's...) dus vooruit dan maar.
Het totale plaatje is een absoluut luistergenot
Mogguh,
Ik was van plan om een Onkyo TX-SR607 of TX-SR707 aan te schaffen, maar mede door de
info van Fear en Chevy zie ik daar van af.
Heb veel gelezen over de Denon's hier op het forum en eigenlijk besloten om voor een AVR-2310
te gaan en wel een Duitse..
Volgende week moet ik naar Duitsland toe en ben van plan om mijn route via Willich te laten lopen
waar zowel Audio-vision als Schluderbacher gevestigd zijn
Bij beide heb ik een prijsopgave gedaan en incl. verzendkosten zou ik 699 resp 698 kwijt zijn.
Ik ga dus daar nog wat proberen te onderhandelen over de prijs zonder verzendkosten,
Hoe zijn jullie ervaringen met beide leveranciers en dien ik daar contant te betalen of wordt
een creditcard geaccepteerd?
Oh ja overige tips worden gewaardeerd
Ik was van plan om een Onkyo TX-SR607 of TX-SR707 aan te schaffen, maar mede door de
info van Fear en Chevy zie ik daar van af.
Heb veel gelezen over de Denon's hier op het forum en eigenlijk besloten om voor een AVR-2310
te gaan en wel een Duitse..
Volgende week moet ik naar Duitsland toe en ben van plan om mijn route via Willich te laten lopen
Bij beide heb ik een prijsopgave gedaan en incl. verzendkosten zou ik 699 resp 698 kwijt zijn.
Ik ga dus daar nog wat proberen te onderhandelen over de prijs zonder verzendkosten,
Hoe zijn jullie ervaringen met beide leveranciers en dien ik daar contant te betalen of wordt
[ Voor 3% gewijzigd door degebruiker op 09-01-2010 08:47 ]
Tip nummer 1 is om van te voren telefonisch contact te leggen!degebruiker schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 08:46:
...
Je moet duidelijk zeggen dat je van plan bent om nu/straks/vanavond/morgen langs te komen,je wil niet dat ze toevallig net uitverkocht zijn als je daar aan komt

Bij Schluderbacher kun naar Bastian Salzmann vragen, hij spreekt Nederlands.
En daar kost de 2310 zonder verzending 620,- euro, tenminste vorig jaar nog,
alles wordt elk jaar iets duurder

http://gathering.tweakers...message/33200321#33200321
Dank voor het advies, zal zeker even bellen!. Die 620euro had ik inderdaad gezien en hoop datJvdW schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 09:38:
[...]
Tip nummer 1 is om van te voren telefonisch contact te leggen!
Je moet duidelijk zeggen dat je van plan bent om nu/straks/vanavond/morgen langs te komen,je wil niet dat ze toevallig net uitverkocht zijn als je daar aan komt![]()
Bij Schluderbacher kun naar Bastian Salzmann vragen, hij spreekt Nederlands.
En daar kost de 2310 zonder verzending 620,- euro, tenminste vorig jaar nog,
alles wordt elk jaar iets duurder
http://gathering.tweakers...message/33200321#33200321
ik dat ook voor elkaar krijg
Heb je contant betaald of accepteren ze ook creditcard? Staat helaas niets over op de website..
2.700 is indedaad een bak geld, maar daar heb je echt niks van Classé voor, ook niet van Arcam (de AVR600 is zo'n 4 mille).FeaR1986 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:11:
[...]
Ik vind persoonlijk 2700 euro aan een Denon receiver uit geven te veel van het goede. Voor dat geld kan je ook merken als Arcam, Classé en dergelijke krijgen. Die zijn toch weer iets verder op de ladder als het gaat om kwaliteit. Maar het is jouw geld natuurlijk
Nu heeft Arcam wel een iets betaalbaardere AVR500 uitgebracht maar die kan niet in de schaduw staan van de 4810 voor wat betreft features aan aansluitingen (zo heeft de AVR500 b.v. geen eens pre outs, dat voor een receiver van 3+ mille

Ik denk dat het komt dat een merk als Denon erg veel massaproducten maakt en het daardoor voor velen in hun beleving niet mee kan komen met de klassieke hi-end merken. Zelf ben ik ervan overtuigd dat geen enkel duur hi-end merk zich met Denon kan meten als het om AV-receivers en -versterkers gaat.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
"Probleem" is dat ik ook naar oudere modellen kijk en die wel voor dat geld te krijgen zijn. Adviesprijs van de Arcam AVR600 is trouwens nog geen €3500,- dus die moet wel ergens goedkoper te krijgen zijn. Maar dan zit je inderdaad nog wel boven de prijs van de AVR-4810.
Betreffende het terug stappen naar Denon lees je ook wel eens andersom. Er zijn ook topics te vinden waar men juist van een Denon, Onkyo, Marantz of dat dan ook overstapt naar iets als een Arcam of Classé. Juist omdat bijvoorbeeld de Denon niet je van het was.
Kan er ook mee te maken hebben dat Denon in diverse regio's andere modellen levert en wellicht dus "mindere" kwaliteit. Want je ziet het veelal op Amerikaanse fora. En de modellen in Amerika zijn al anders qua lay-out en features, dus wellicht ligt het daar aan.
Maar waarom zou jij dan je Denon weg willen doen en voor een Onkyo TX 3007 gaan als je zo'n fan bent van Denon? Niet dat ik iets tegen Denon heb, want ik ben nog steeds zeer content met mijn receiver. Alleen is mijn "droom" gewoon een mooie eindbak er naast voor één van de merken die ik eerst noemde
Betreffende het terug stappen naar Denon lees je ook wel eens andersom. Er zijn ook topics te vinden waar men juist van een Denon, Onkyo, Marantz of dat dan ook overstapt naar iets als een Arcam of Classé. Juist omdat bijvoorbeeld de Denon niet je van het was.
Kan er ook mee te maken hebben dat Denon in diverse regio's andere modellen levert en wellicht dus "mindere" kwaliteit. Want je ziet het veelal op Amerikaanse fora. En de modellen in Amerika zijn al anders qua lay-out en features, dus wellicht ligt het daar aan.
Maar waarom zou jij dan je Denon weg willen doen en voor een Onkyo TX 3007 gaan als je zo'n fan bent van Denon? Niet dat ik iets tegen Denon heb, want ik ben nog steeds zeer content met mijn receiver. Alleen is mijn "droom" gewoon een mooie eindbak er naast voor één van de merken die ik eerst noemde
Anoniem: 338012
ik had in de winkel de focal chorus 806v gehoord,die klonken goed,maar na de aanschaf van de receiver is het geld op.
na wat gekeken te hebben,wil ik in de toekomst gaan sparen voor de focal chorus 816v,de 806v als surround en de cc 806v als center,en dan met de sw 800v als subwoofer.
natuurlijk ga ik dit dan wel luisteren,maar de 806v klonk al goed,denk niet dat dit tegen valt.
na wat gekeken te hebben,wil ik in de toekomst gaan sparen voor de focal chorus 816v,de 806v als surround en de cc 806v als center,en dan met de sw 800v als subwoofer.
natuurlijk ga ik dit dan wel luisteren,maar de 806v klonk al goed,denk niet dat dit tegen valt.
Als ik het goed begrijp kan je zowel met de 1910 als de 2310 negen boxen aansluiten (7 voor 7.1 surround en nog twee op kanaal
.
Nu heb ik een beamer staan in een kamer voor het kijken van films. Hier heb ik nu een stereo opstelling. Hier wil ik graag 5.1 surround hebben. 7.1 is niet nodig en ook niet goed mogelijk.
Nu heb ik in een mijn woonkamer en suite andere kamers één receiver staan, ook stereo, met op beide kanalen twee speakers. Meestal staan alle vier de speakers tegelijk aan om zo in de voor- en achterkamer prima geluid te hebben.
Bij voorkeur maak ik de 1910 of 2310 de centrale versterker. Kunnen de surround back kanalen gebruikt worden voor een extra stereo groep? Samengevat: 5.1 geluid voor films in kamer A en in kamers B en C stereo geluid. In totaal dus 9 speakers.
Het liefst heb ik in drie kamers tegelijk stereo. Maar een must is stereo in kamer B en C tegelijkertijd en kamer A dan uit. Als kamer A 5.1 film speelt moeten kamer B en C natuurlijk 'stil' blijven.
Mocht dit niet kunnen, suggesties zijn welkom!
Voor de 5.1 opstelling ga ik waarschijnlijk de Kef KHT2005.2 aanschaffen. Voor stereo gebruik ik bestaande B&O speakers (zonder ingebouwde eind versterker).
Daarnaast zoek ik nog een ideale media speler voor bij de Denon. Het liefst een die via wireless een NAS kan benaderen en natuurlijk full HD ondersteunt.
Nu heb ik een beamer staan in een kamer voor het kijken van films. Hier heb ik nu een stereo opstelling. Hier wil ik graag 5.1 surround hebben. 7.1 is niet nodig en ook niet goed mogelijk.
Nu heb ik in een mijn woonkamer en suite andere kamers één receiver staan, ook stereo, met op beide kanalen twee speakers. Meestal staan alle vier de speakers tegelijk aan om zo in de voor- en achterkamer prima geluid te hebben.
Bij voorkeur maak ik de 1910 of 2310 de centrale versterker. Kunnen de surround back kanalen gebruikt worden voor een extra stereo groep? Samengevat: 5.1 geluid voor films in kamer A en in kamers B en C stereo geluid. In totaal dus 9 speakers.
Het liefst heb ik in drie kamers tegelijk stereo. Maar een must is stereo in kamer B en C tegelijkertijd en kamer A dan uit. Als kamer A 5.1 film speelt moeten kamer B en C natuurlijk 'stil' blijven.
Mocht dit niet kunnen, suggesties zijn welkom!
Voor de 5.1 opstelling ga ik waarschijnlijk de Kef KHT2005.2 aanschaffen. Voor stereo gebruik ik bestaande B&O speakers (zonder ingebouwde eind versterker).
Daarnaast zoek ik nog een ideale media speler voor bij de Denon. Het liefst een die via wireless een NAS kan benaderen en natuurlijk full HD ondersteunt.
Als je het op gaat halen is dat dacht ik gewoon de prijs, ik heb er niet meer over gehandeld.degebruiker schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 10:09:
[...]
Dank voor het advies, zal zeker even bellen!. Die 620euro had ik inderdaad gezien en hoop dat
ik dat ook voor elkaar krijg![]()
Heb je contant betaald of accepteren ze ook creditcard? Staat helaas niets over op de website..
Ik heb daar de receiver contant betaald, uit voorzorg eerst gepind in NL. omdat pinnen niet altijd gaat met Nederlandse passen in Duitsland en grote bedragen.(pinnen bij de Aldi bv. gaat al niet)
De KEF iQ50 heb ik wel gepind, deze stonden niet op de planning om gekocht te worden.
Maar de medewerker vertelde al dat er veel Hollanders kwamen waarbij pinnen niet ging boven een bepaald bedrag.
beste mensen
ik sta op het punt een denon 1610 aan te schaffen voor 349,-
nu kom ik een aanbieding tegen van dezelfde winkel de marantz 4003 voor 399,-
deze heb ik echt nog niet geluisterd en ga ik nog zeker doen maar en met de specs geloof ik het wel dat deze niet veel voor elkaar onderdoen.
nu is me vraag deze heeft 80 watt uitgangs vermogen en heb gelezen op kieskeurig een revieuw dat deze receiver erg sterk is in stereo geluid wat mij ook zeer aanspreekt is dat ook werkelijk zo? en hoe is dit apparaat vergelijkbaar met de denon kwa prijs kwaliteit en vermogen..
ik sta op het punt een denon 1610 aan te schaffen voor 349,-
nu kom ik een aanbieding tegen van dezelfde winkel de marantz 4003 voor 399,-
deze heb ik echt nog niet geluisterd en ga ik nog zeker doen maar en met de specs geloof ik het wel dat deze niet veel voor elkaar onderdoen.
nu is me vraag deze heeft 80 watt uitgangs vermogen en heb gelezen op kieskeurig een revieuw dat deze receiver erg sterk is in stereo geluid wat mij ook zeer aanspreekt is dat ook werkelijk zo? en hoe is dit apparaat vergelijkbaar met de denon kwa prijs kwaliteit en vermogen..
En dat vraag je in het Denon-topic
najah omdat dit in vergelijking is van de denon
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 318162 op 10-01-2010 23:47 ]
Moet zeggen dat ik het een lastige vraag vind, dus had Google er even op nageslagen en dan kom ik op deze site uit waar iemand dezelfde vraag stelt.
Enige wat niet schijnt te kloppen van die site is dat volgens hen de Marantz 4003 drie maal HDMI in heeft, maar op de meeste afbeeldingen zie ik er maar twee.
Verder lijkt de Marantz meer op muziek gericht en de Denon op home cinema. Dingen aanwezig als DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio en correctie software als Audessey MultiEQ. Dus wat je hoort betreffende dat Marantz beter is qua stereo en muziek kan op zich wel kloppen. Ander voordeel zou toch wel de 7.1 ten opzichte van de 5.1 zijn, voor de toekomst altijd handig om te hebben.
Over die 80 Watt tegen de 75 Watt zou ik me geen zorgen maken. Denon en Marantz kennede komen deze wattages er ook echt wel uit. Plus dat voor gemiddeld gebruik het wattage op ongeveer 5 Watt ligt en met hoog gebruik op zo'n 8-10 Watt.
Enige wat niet schijnt te kloppen van die site is dat volgens hen de Marantz 4003 drie maal HDMI in heeft, maar op de meeste afbeeldingen zie ik er maar twee.
Verder lijkt de Marantz meer op muziek gericht en de Denon op home cinema. Dingen aanwezig als DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio en correctie software als Audessey MultiEQ. Dus wat je hoort betreffende dat Marantz beter is qua stereo en muziek kan op zich wel kloppen. Ander voordeel zou toch wel de 7.1 ten opzichte van de 5.1 zijn, voor de toekomst altijd handig om te hebben.
Over die 80 Watt tegen de 75 Watt zou ik me geen zorgen maken. Denon en Marantz kennede komen deze wattages er ook echt wel uit. Plus dat voor gemiddeld gebruik het wattage op ongeveer 5 Watt ligt en met hoog gebruik op zo'n 8-10 Watt.
Bedankt FEAR voor je uitleg en eigenlijk het beantwoorden van mijn vraag
ik ga hem deze week vergelijken bij de desbetreffende shop waar ik de denon ook heb beluisterd en ben beniewd of ik het verschil ga horen kwa muziek in stereo en dolby surround
en als ik het niet beter of mooier vind ga ik voor de denon 1610 die dan in bestelling gaat dinsdag
ik ga hem deze week vergelijken bij de desbetreffende shop waar ik de denon ook heb beluisterd en ben beniewd of ik het verschil ga horen kwa muziek in stereo en dolby surround
en als ik het niet beter of mooier vind ga ik voor de denon 1610 die dan in bestelling gaat dinsdag
Ik sta zelf op het punt om de 2310 (en niet de 1910) aan te schaffen. Ik heb over de 1910 bij kieskeurig 2 vragen gesteld, maar wil eigenlijk graag ook weten of dit voor de 2310 ook geldt:
1. ik heb digitale hd tv van ziggo; de decoder sluit ik via hdmi aan op de 2310. De hdmi out van de denon gaat natuurlijk naar de tv. Moet ik echter, als ik "gewoon" tv (deze heeft maar 1 hdmi ingang) wil kijken zonder de receiver, de denon aanzetten, of is standby stand voldoende?
2. ik wil, naast een jamo 5.1 set, ook mijn goede 2 hifi boxen op zone 2 aansluiten (voor het luisteren naar cd's). Kan ik dan gewoon kiezen voor zone 2, en staat daarmee zone 1 ook uit? Of werkt dit anders?
1. ik heb digitale hd tv van ziggo; de decoder sluit ik via hdmi aan op de 2310. De hdmi out van de denon gaat natuurlijk naar de tv. Moet ik echter, als ik "gewoon" tv (deze heeft maar 1 hdmi ingang) wil kijken zonder de receiver, de denon aanzetten, of is standby stand voldoende?
2. ik wil, naast een jamo 5.1 set, ook mijn goede 2 hifi boxen op zone 2 aansluiten (voor het luisteren naar cd's). Kan ik dan gewoon kiezen voor zone 2, en staat daarmee zone 1 ook uit? Of werkt dit anders?
i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd
Als je de decoder via je receiver op je TV aansluit, zal de receiver aan moeten staan om TV te kunnen kijken.
Lol, ik heb die profiles hiervoor gehad met een REL Strata V.Unknown Alien schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:42:
[...]
Geinig we hebben bijna dezelfde setup
fronts - Profile 638
Rear - MK II 609
Center - Eyris DCC
Sub - REL Stadium II
Ik wil wel een x komen luisteren als je ene beetje in de buurt woont.
Was vorige week vrij en thuis druk, had je berichtje gemist. Ik woon in de omgeving Arnhem.
[ Voor 25% gewijzigd door |sWORDs| op 25-01-2010 11:10 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
1. Dat kan mits je HDMI Control aan zet bij de instellingen. Nadeel is wel dat je dan 30watt meer verbruikt ook op standby.rodemannetje schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:43:
Ik sta zelf op het punt om de 2310 (en niet de 1910) aan te schaffen. Ik heb over de 1910 bij kieskeurig 2 vragen gesteld, maar wil eigenlijk graag ook weten of dit voor de 2310 ook geldt:
2. Dat kan inderdaad, zoals je het beschrijft.
Niet als de decoder via hdmi aangesloten wordt. Dan moet hij alleen op het kanaal staan, maar de receiver kan wel in standby staan, het geluid gaat dan gewoon via je tvEntity schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:52:
Als je de decoder via je receiver op je TV aansluit, zal de receiver aan moeten staan om TV te kunnen kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 11-01-2010 12:46 ]
No signature required.
Is dat zo? Dat wist ik niet, weer iets geleerd
Jup, daar is de stand-by mode dus ook voor uitgevonden. "Nadeel" is alleen wel dat er dan dat rode lampje brand om de power-knop en dat het scherm van de receiver heel licht aan staat. Althans bij mijn Denon AVR is dat wel het geval. Als je het niet weet zie je het niet, maar toen ik een keer mijn Denon echt uit zette viel het me op
Ik beredeneerde het meer van "als hij uit staat, weet hij toch niet welke HDMI hij moet doorsturen?". Maar dat zal dan wel in te stellen zijn neem ik aan (of een default HDMI ofzo).
Daarom staat de receiver ook niet uit, maar in "stand-by".Entity schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:09:
Ik beredeneerde het meer van "als hij uit staat, weet hij toch niet welke HDMI hij moet doorsturen?". Maar dat zal dan wel in te stellen zijn neem ik aan (of een default HDMI ofzo).
En de laatst gekozen HDMI ingang wordt ingesteld als de HDMI ingang welke in stand-by wordt doorgestuurd. Dus zit jij te XBox-en op HDMI In 1 en zet je de receiver uit dan is HDMI 1 de poort die wordt doorgestuurd. Maar ga je daarna PS3-en op HDMI In 3 en zet je de receiver uit dan is het HDMI In 3 die wordt onthouden.
Alleen klink het in de theorie een stuk lastiger dan het in werkelijkheid is
Je zet gewoon de receiver aan, selecteert welke ingang je wilt gebruiken en zet dan de receiver weer uit. En voila: beeld en geluid op je tv en niet over de surround speakers.
Is dit een functie die alle moderne receivers hebben, of specifiek voor Denon. Ik heb een Pioneer 919 besteld (vloeken in de kerk hierM3rcury schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:45:
[...]
Niet als de decoder via hdmi aangesloten wordt. Dan moet hij alleen op het kanaal staan, maar de receiver kan wel in standby staan, het geluid gaat dan gewoon via je tv
Het is zeker niet alleen voor Denon receivers. Van Onkyo weet ik ook dat ze het kunnen. Maar heb zo snel in de manual van de Pioneer VSX-919 niets kunnen vinden over een dergelijke functie...gwxkil schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:58:
[...]Is dit een functie die alle moderne receivers hebben, of specifiek voor Denon. Ik heb een Pioneer 919 besteld (vloeken in de kerk hier), en vroeg me af of voor TV kijken dan altijd de receiver aan moet staan als je alles over HDMI via de receiver aansluit.
Waarom verbruikt hij 30 Watt meer wanneer hij aan staat en wanneer hij in standby staat? 30 Watt is echt heel veel voor standby.OswaldDeformed schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:42:
[...]
1. Dat kan mits je HDMI Control aan zet bij de instellingen. Nadeel is wel dat je dan 30watt meer verbruikt ook op standby.
2. Dat kan inderdaad, zoals je het beschrijft.
Coïtus ergo sum
Die 30 Watt komt dus doordat de receiver in stand-by mode HDMI signalen door kan sturen naar de HDMI Out van de receiver. Deze optie heeft dus wellicht 30 Watt nodig om te kunnen functioneren. Maar je kan de receiver ook helemaal uitzetten door de powerknop ernaast in te drukken. Dan gaat de receiver helemaal "uit".
Het volgende stond vermeld in BATPIG'S "DENON-TO-ENGLISH DICTIONARY" SETUP GUIDE AND FAQ:Chilly_Willy schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:17:
[...]
Waarom verbruikt hij 30 Watt meer wanneer hij aan staat en wanneer hij in standby staat? 30 Watt is echt heel veel voor standby.
As a final note, when HDMI Control is on, the Denon's power consumption increases, because the HDMI circuits must remain active so the receiver can "talk" to the TV.
AVS Forum members have done tests with meters in their own home, and have derived the following power consumption numbers:
* OFF: No power to any circuit (0 watts)
* Standby, HDMI Control OFF: Power supplied to memory circuits (0.3 watts)
* Standby, HDMI Control ON: Power supplied to memory and HDMI switching (30 watts)
* ON: Power to all circuits (60 - 110 watts)
So if you aren't using the HDMI Control feature, just turn it off. Not only does it make any HDMI issues less likely, but you will be wasting less energy.
Damn 30 Watt standby dat is echt veel 
Bijna net zoveel als een gloeilamp de hele nacht laten branden..
Bijna net zoveel als een gloeilamp de hele nacht laten branden..
Iedere Watt kost op jaarbasis ongeveer € 1,91 dacht ik eens gelezen te hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Apoca op 11-01-2010 20:50 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Het is daarom ook een standby functie. Je laat toch ook niet je gloeilamp branden als je gaat slapen 
Gewoon aardig doen en uitzetten
Bespaart wss ook op langer termijn levensduur van je Denon..
Gewoon aardig doen en uitzetten
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
heeft deze receiver wel een echte uitknop dan?FikkieHo schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:52:
Het is daarom ook een standby functie. Je laat toch ook niet je gloeilamp branden als je gaat slapen
Gewoon aardig doen en uitzettenBespaart wss ook op langer termijn levensduur van je Denon..
Bij mij staat de reciever eigenlijk altijd aan. Wanneer ik tijdens het TV kijken de reciever uit heb staan geven NL1-HD, NL2-HD en NL3-HD geen geluid namelijk. Ik kan er natuurlijk voor kiezen om Dolby Digital uit te zetten op mijn decoder, maar dan kan ik voor mijn gevoel net zo goed de Denon direct ook op Marktplaats zetten.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ja, en zie Fear een aantal post boven...DaYwaLkUr schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:29:
[...]
heeft deze receiver wel een echte uitknop dan?
Dat is wel een heel mooi set voor de Denon!Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:54:
Tja, ben wel groots met de Q-AV van Q Accoustics. Helemaal wife-friendly qua design en ben erg te spreken over het geluid. Kijk eens op http://www.qacoustics.co.uk/q-av.htm
Heb zelf de Denon 1909 en tot heden ook zeer tevreden over al is Denon wel heel kieskeurig als het gaat om keuze in speakers. Ben zelf al maanden op jacht naar Q Accoustic 1020i en deze is dan wel bij de zuider buren te verkrijgen maar in engeland een stuk goedkoper alleen vanuit engeland laten bezorgen is erg moeilijk merk ik. Maar Q Accoustics blijft op mijn verlanglijstje staan.
Anoniem: 315874
Ik sluit op alle apparatuur een stekkerdoos met harde uit schakelaar, dat is het beste...DaYwaLkUr schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:29:
[...]
heeft deze receiver wel een echte uitknop dan?
Geduld is een schone zaak, ik heb ook 2 maanden moeten wachten.. Maar toen kreeg ik hem wel voor een spotprijs mee..
Vandaag een vervanger voor mijn 3310 ontvangen, zelfde probleem.
Beide apparaten gaan retour, worden afgehaald, wel netjes.
Dan toch maar een 4310 ? of worden beide apparaten in China geassembleerd ?
Dan rest mij alleen nog te vragen of iemand weet waar ik deze kan krijgen voor een Scherpe Prijs.
Bedankt...
Beide apparaten gaan retour, worden afgehaald, wel netjes.
Dan toch maar een 4310 ? of worden beide apparaten in China geassembleerd ?
Dan rest mij alleen nog te vragen of iemand weet waar ik deze kan krijgen voor een Scherpe Prijs.
Bedankt...
Vanaf de AVR-4310 worden de apparaten inderdaad in Japan gemaakt. Dit is flink verschoven aangezien van de AVR-xx09 modellen alles vanaf de AVR-2309 uit Japan kwam (dus de AVR-2309 ook).
Maar zou je een AVR-4310 kopen alleen omdat deze in Japan is gemaakt en het klepje daardoor niet scheef zal zitten? Wellicht komen beide receivers van een "verkeerde" batch en heb je daarom nu twee maal pech. Vind het wel een wat grove actie/reden om daarvoor een AVR-4310 te kopen. Maar aan de andere kant heb je dan wel een hele dikke receiver staan
Maar zou je een AVR-4310 kopen alleen omdat deze in Japan is gemaakt en het klepje daardoor niet scheef zal zitten? Wellicht komen beide receivers van een "verkeerde" batch en heb je daarom nu twee maal pech. Vind het wel een wat grove actie/reden om daarvoor een AVR-4310 te kopen. Maar aan de andere kant heb je dan wel een hele dikke receiver staan
Tja, heb een hele tijd gewacht omdat het gat tussen de 23xx & 43xx nogal groot was.
23xx te licht, 43xx te duur. ( hoe is een 2808/2809 eigenlijk ?! )
Toen kwam de 3310, dacht, mooi dat is hem die moet ik hebben.
Maar ben best wel teleurgesteld in de afwerking, geluid was wel hartstikke goed.
Maar ik kan bij onze oosterburen de 4310 kopen voor €1549,-
Is toch wel weer een hele andere prijs dan dat ze hier rekenen.
Rest alleen nog de vraag of het prijsverschil gerechtvaardigd is,
is de 4310 zoveel beter dan een 3310 ?!
Voor dat verschil kan ik er wel een uitje van maken.
Het is natuurlijk alleen de vraag of die Japanse versies beter afgewerkt zijn,
Of dat ik zoals jij zegt gewoon dubbel pech heb gehad. zou zomaar kunnen, zulke "mazzel" trek ik aan.
Wordt Vervolgd...
23xx te licht, 43xx te duur. ( hoe is een 2808/2809 eigenlijk ?! )
Toen kwam de 3310, dacht, mooi dat is hem die moet ik hebben.
Maar ben best wel teleurgesteld in de afwerking, geluid was wel hartstikke goed.
Maar ik kan bij onze oosterburen de 4310 kopen voor €1549,-
Is toch wel weer een hele andere prijs dan dat ze hier rekenen.
Voor dat verschil kan ik er wel een uitje van maken.
Het is natuurlijk alleen de vraag of die Japanse versies beter afgewerkt zijn,
Of dat ik zoals jij zegt gewoon dubbel pech heb gehad. zou zomaar kunnen, zulke "mazzel" trek ik aan.
Wordt Vervolgd...
[ Voor 7% gewijzigd door uray op 12-01-2010 17:11 ]
Ik ben zeer content met mijn AVR-2809. Enige wat ik wel jammer vind is dat er maar vier maal HDMI in op zit. Alleen om die reden zou je bijna een Onkyo TX-SR3007 kopen (zeven maal HDMI in). Maar verder ben ik zeer tevreden:
Maar ik geef ook niets om HDMI upscaling aangezien mij Blu-ray speler dat al zeer goed doet en games in 720p upscalen is geen goed idee. Dolby Pro Logic II gebruik ik niet, dus of er nu IIx of IIz op zit maakt me niet uit. Optie die wel leuk is is het streamen van muziek via USB of ethernetaansluiting wat de AVR-3310 wel heeft en de AVR-2809 niet. Maar ik heb alle apparaten met mijn AVR-2809 verbonden dus muziek stream ik wel vanaf de pc of via de PS3 (of nog erger: vanaf de PC naar de PS3 en vanaf de PS3 naar de Denon
).
Ik heb lang getwijfeld of ik de AVR-2309 of de AVR-2809 zou nemen. Dit omdat op het oog er niet heel veel verschil tussen de twee zit. Maar het idee om toch wat meer reserves te hebben heeft me toch doen besluiten de AVR-2809 te nemen. En zoals gezegd: tot op de dag van vandaag geen spijt.
Maar ik geef ook niets om HDMI upscaling aangezien mij Blu-ray speler dat al zeer goed doet en games in 720p upscalen is geen goed idee. Dolby Pro Logic II gebruik ik niet, dus of er nu IIx of IIz op zit maakt me niet uit. Optie die wel leuk is is het streamen van muziek via USB of ethernetaansluiting wat de AVR-3310 wel heeft en de AVR-2809 niet. Maar ik heb alle apparaten met mijn AVR-2809 verbonden dus muziek stream ik wel vanaf de pc of via de PS3 (of nog erger: vanaf de PC naar de PS3 en vanaf de PS3 naar de Denon
Ik heb lang getwijfeld of ik de AVR-2309 of de AVR-2809 zou nemen. Dit omdat op het oog er niet heel veel verschil tussen de twee zit. Maar het idee om toch wat meer reserves te hebben heeft me toch doen besluiten de AVR-2809 te nemen. En zoals gezegd: tot op de dag van vandaag geen spijt.
Tja, ik heb vorig weekend in Duitsland de 4310 gekocht en nu het geld eenmaal is uitgegeven heb ik gelukkig ook geen twijfels/verleidingen meer.uray schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:59:
Naast de opties (die ik niet direct ga gebruiken) die de 4310 meer heeft ging het mij om de "controle" van het stereo geluid bij hoge volumes. Het HT-gedeelte geloof ik wel.
P.S.
Nu ik de 4310 heb gehoord op Kef Ref 203 ben ik wel weer verpest. Ik heb nu gehoord wat men bedoeld met "geluid loskomen van de speakers". Thuis op de Kef Q5 komt bij hetzelfde nummer de zanger uit beide fronts en daar beleefde ik de zanger "precies" in het midden van de fronts. Dus op naar de volgende upgrade
@iPatrick,
Bedankt voor je Input, er hangen bij mij 5 Xanadu Speakers aan ( die met DynAudio Drivers )
Dus extra power is nooit weg, had de 3310 hier aangesloten met BiAmping op de fronts.
Ook dat was meteen een merkbare verbetering. Zuiverder laag, geen schreeuwerig hoog.
Ik gebruik wel alle Digitale ingangen van de Denon en ook de Webinterface is Fantastisch.
Ga denk ik dan ook maar voor een 4310, alleen even wachten tot ik mijn geld terugheb van de
3310, en dan een ritje naar Schluderbacher denk ik, wel weer 300Km... Maar deze keer wil ik weten
wat ik mee naar huis neem, niet goed afgewerkt, niet meenemen.
Tenzij iemand een goed adres weet dichterbij bij Leeuwarden...
Bedankt voor je Input, er hangen bij mij 5 Xanadu Speakers aan ( die met DynAudio Drivers )
Dus extra power is nooit weg, had de 3310 hier aangesloten met BiAmping op de fronts.
Ook dat was meteen een merkbare verbetering. Zuiverder laag, geen schreeuwerig hoog.
Ik gebruik wel alle Digitale ingangen van de Denon en ook de Webinterface is Fantastisch.
Ga denk ik dan ook maar voor een 4310, alleen even wachten tot ik mijn geld terugheb van de
3310, en dan een ritje naar Schluderbacher denk ik, wel weer 300Km... Maar deze keer wil ik weten
uray schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:00:
@iPatrick,
Geluid kan dus alleen maar beter worden!
Interface (Advanced GUI) ziet er goed uit. Besef wel dat de interface voor muziek streamen/afspelen via Netwerk (DNLA) en iPod niet een praktisch/mooie interface heeft. Het werkt allemaal wel maar ik gebruik dan toch liever mijn Dune Base 3.0
Daar ben ik ook geweest in de bovenkamer, kun je meteen ook de inhoud van de doos controleren. Bel van te voren wel of het model en juiste kleur op voorraad is want het is zonde om 600 km te rijden voor nop
Inderdaad wel raar dat die 2 winkels in het zelfde Duitse dorp zitten. Heb je al ge-googled of via eBay op de Duitse sites?
Beter geluid, altijd welkom.
Audio streaming doe ik via m'n Airport Express, en als Remote m'n iPhone.
Webinterface is voornamelijk makkelijk voor alle instellingen, en dat zijn er nogal wat.
Natuurlijk bel ik eerst, vindt auto rijden niet erg, tanken ? das een ander verhaal.
Moeten er wel meer als een op voorraad hebben voordat ik die kant op ga.
Audio streaming doe ik via m'n Airport Express, en als Remote m'n iPhone.
Webinterface is voornamelijk makkelijk voor alle instellingen, en dat zijn er nogal wat.
Natuurlijk bel ik eerst, vindt auto rijden niet erg, tanken ? das een ander verhaal.
Moeten er wel meer als een op voorraad hebben voordat ik die kant op ga.
In Duitsland tanken is goedkoper 
Voor de geld heb je denk ik wel prima geluid
Tank jij maar eens LPG in Duitsland...FikkieHo schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:13:
In Duitsland tanken is goedkoper
Mag ik hopen, voor dat geld...
Hi,
Niemand enig idee over die remote trigger; hoe het werkt en of het kan nagebootst worden op de AVR-1910 via onderstaand plan?
Thx
Luc
Niemand enig idee over die remote trigger; hoe het werkt en of het kan nagebootst worden op de AVR-1910 via onderstaand plan?
Thx
Luc
lucsch schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 02:03:
Hallo,
Kleine technische vraag: de 2310 heeft een trigger out uitgang om bv een subwoofer aan te sturen. Staat er constant 12V op die trigger out uitgang van het moment dat de AVR-2310 opgezet wordt? Of is het inderdaad een trigger, waarbij kortstondig 12 volt aangeleverd wordt bij het opzetten en tevens kortstondig 12 volt geleverd wordt bij het afzetten?
Indien constant 12 volt, kan je dan niet iets dergelijks emuleren op een AVR-1910 door op de geschakelde 230 volt stekkeruitgang een kleine 230 naar 12 volt voeding te pluggen, die (met de juiste polariteit en 3.5 mm monoplug) naar de triggeringang van een subwoofer gaat?
Ik ben hierin geinteresseerd aangezien ik toch verschillende kleine 12v voedingen heb rondslingeren en het een goed gebruik zou zijn van de geschakelde 230 volt stekkeruitgang, eerder dan telkens apart de subwoofer te moeten aanzetten?
Enige (elektrische) beperkingen: zelfde/aparte stroomkring, ... ?
Rgds
Luc
Hallo,
Andere vraag: ik heb mijn AVR-1910 nog niet in huis, en de meubelmaker is bezig met het op maat maken van de kast waar al het materiaal in moet.
Als ik naar de specs kijk is de AVR-1910 377 mm diep: is dit inclusief de knoppen op het front en de luidsprekerterminals achteraan? De vraag is of ik met een kast van ongeveer 455 mm diepte alles mooi aangesloten krijg, zonder extreem de aansluitingen te moeten buigen?
Met dank aan diegene die effe een meetlat naast de AVR-1910 legt...
Rgds
Luc
Andere vraag: ik heb mijn AVR-1910 nog niet in huis, en de meubelmaker is bezig met het op maat maken van de kast waar al het materiaal in moet.
Als ik naar de specs kijk is de AVR-1910 377 mm diep: is dit inclusief de knoppen op het front en de luidsprekerterminals achteraan? De vraag is of ik met een kast van ongeveer 455 mm diepte alles mooi aangesloten krijg, zonder extreem de aansluitingen te moeten buigen?
Met dank aan diegene die effe een meetlat naast de AVR-1910 legt...
Rgds
Luc
Daar was ik weer...
Kan de AVR-3310 hier in Nederland krijgen voor €1099,- en de AVR4310 voor €1549,-
Lijkt me niet verkeerd.
De verschillen zijn voornamelijk: Vermogen, Ingangen, Voeding & Soundfields...
Wat ik me nu echter afvraag, wat is het verschil in de gebruikte DSP's ?
De 3310 heeft de SHARC ADSP-21367:
High performance 32-bit/40-bit floating-point processor optimized for high performance audio processing
Single-instruction, multiple-data (SIMD) computational architecture
On-chip memory—2M bits of on-chip SRAM and 6M bits of on-chip mask programmable ROM
Code compatible with all other members of the SHARC family The ADSP-21367/ADSP-21368/ADSP-21369 are available
with a 400 MHz core instruction rate with unique audiocen- tric peripherals such as the digital applications interface, S/PDIF transceiver, serial ports, 8-channel asynchronous sample rate converter, precision clock generators, and more.
SHARC Processors
DEDICATED AUDIO COMPONENTS
S/PDIF-compatible digital audio receiver/transmitter 4 independent asynchronous sample rate converters (SRC) 16 PWM outputs configured as four groups of four outputs ROM-based security features include
JTAG access to memory permitted with a 64-bit key Protected memory regions that can be assigned to limit
access under program control to sensitive code PLL has a wide variety of software and hardware multi-
plier/divider ratios Available in 256-ball BGA_ED and 208-lead LQFP_EP
packages
De 4310 heeft 2x de SHARC ADSP-21366:
High performance 32-bit/40-bit floating point processor optimized for high performance audio processing
On-chip memory—3M bits of on-chip SRAM Code compatible with all other members of the SHARC family The ADSP-2136x processors are available with a 333 MHz
core instruction rate with unique audiocentric peripherals such as the digital applications interface, S/PDIF trans ceiver, DTCP (digital transmission content protection protocol), serial ports, precision clock generators, and more.
SHARC Processors
S/PDIF-compatible digital audio receiver/transmitter 8 channels of asynchronous sample rate converters (SRC) 16 PWM outputs configured as four groups of four outputs ROM-based security features include
JTAG access to memory permitted with a 64-bit key Protected memory regions that can be assigned to limit
access under program control to sensitive code PLL has a wide variety of software and hardware multi
plier/divider ratios Available in 136-ball BGA and 144-lead LQFP_EP packages
En de gebruikte Video A/D Converter:
De 3310 heeft de ADV7840:
Four 170 MHz, 12-bit ADCs 12-channel analog input mux 525i-/625i-component analog input 525p-/625p-component progressive scan support 720p-/1080i-/1080p-component HDTV support Digitizes RGB graphics up to 1600 × 1200 at 60 Hz (UXGA)
De 4310 heeft de ADV7403:
Four Noise Shaped Video® 12-bit ADCs sampling up to 140 MHz
12 analog input channel mux SCART fast blank support Internal antialias filters NTSC/PAL/SECAM color standards support 525p-/625p-component progressive scan support 720p-/1080i-component HDTV support
Digitizes RGB graphics up to 1280 × 1024 @ 75 Hz (SXGA) (140 MHz speed grade only)
Kan er maar weinig over vinden... (edited) Dus alle hulp is welkom...
Koop deze versterker voor de eerstvolgende 10 jaar, dus het moet wel meteen goed...
Kan de AVR-3310 hier in Nederland krijgen voor €1099,- en de AVR4310 voor €1549,-
Lijkt me niet verkeerd.
De verschillen zijn voornamelijk: Vermogen, Ingangen, Voeding & Soundfields...
Wat ik me nu echter afvraag, wat is het verschil in de gebruikte DSP's ?
De 3310 heeft de SHARC ADSP-21367:
High performance 32-bit/40-bit floating-point processor optimized for high performance audio processing
On-chip memory—2M bits of on-chip SRAM and 6M bits of on-chip mask programmable ROM
Code compatible with all other members of the SHARC family The ADSP-21367/ADSP-21368/ADSP-21369 are available
with a 400 MHz core instruction rate with unique audiocen- tric peripherals such as the digital applications interface, S/PDIF transceiver, serial ports, 8-channel asynchronous sample rate converter, precision clock generators, and more.
SHARC Processors
S/PDIF-compatible digital audio receiver/transmitter 4 independent asynchronous sample rate converters (SRC) 16 PWM outputs configured as four groups of four outputs ROM-based security features include
access under program control to sensitive code PLL has a wide variety of software and hardware multi-
plier/divider ratios Available in 256-ball BGA_ED and 208-lead LQFP_EP
packages
De 4310 heeft 2x de SHARC ADSP-21366:
High performance 32-bit/40-bit floating point processor optimized for high performance audio processing
On-chip memory—3M bits of on-chip SRAM Code compatible with all other members of the SHARC family The ADSP-2136x processors are available with a 333 MHz
core instruction rate with unique audiocentric peripherals such as the digital applications interface, S/PDIF trans ceiver, DTCP (digital transmission content protection protocol), serial ports, precision clock generators, and more.
SHARC Processors
S/PDIF-compatible digital audio receiver/transmitter 8 channels of asynchronous sample rate converters (SRC) 16 PWM outputs configured as four groups of four outputs ROM-based security features include
access under program control to sensitive code PLL has a wide variety of software and hardware multi
plier/divider ratios Available in 136-ball BGA and 144-lead LQFP_EP packages
En de gebruikte Video A/D Converter:
De 3310 heeft de ADV7840:
Four 170 MHz, 12-bit ADCs 12-channel analog input mux 525i-/625i-component analog input 525p-/625p-component progressive scan support 720p-/1080i-/1080p-component HDTV support Digitizes RGB graphics up to 1600 × 1200 at 60 Hz (UXGA)
De 4310 heeft de ADV7403:
Four Noise Shaped Video® 12-bit ADCs sampling up to 140 MHz
12 analog input channel mux SCART fast blank support Internal antialias filters NTSC/PAL/SECAM color standards support 525p-/625p-component progressive scan support 720p-/1080i-component HDTV support
Digitizes RGB graphics up to 1280 × 1024 @ 75 Hz (SXGA) (140 MHz speed grade only)
Koop deze versterker voor de eerstvolgende 10 jaar, dus het moet wel meteen goed...
[ Voor 83% gewijzigd door uray op 14-01-2010 12:28 ]
Heb net een zwarte avr-2310, mede dankzij dit topic, besteld in Duitsland (Hifi-Schluderbacher) voor 669 incl verzending (en Nederlandse btw). Voor deze prijs kan er, volgens mij, geen receiver in Nederland hier tegenop.
i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd
tjaa de denon 4310 of de onkyo TX-NR5007, ik blijf het een moeilijke keus vinden.
Geen idee. In de handleiding staat er niets over. Volgens de spec's kan de uitgang 12V 50mA (of 500mA?) leveren. Geen idee wat het trigger signaal is (positief blok of alleen korte puls). Wellicht kun je proberen te zoeken bij automatische projectieschermen die automatisch werken met deze trigger? Wellicht dat daar iets staat omdat ik verwacht dat dit toch wel een standaard is.lucsch schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 02:36:
Hi,
Thx
Luc
[...]
Misschien dat iemand voor je kan kijken met een multimeter of beter een (memory) scope
De 4310 zit meer "tusen" de NR3007 en 5007. De 5007 zit meer in de categorie met Pioneer LX82, Yamaha DSP Z7. Dan heeft de Z7 meer de voorkeur.JuriaanBakx schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:34:
tjaa de denon 4310 of de onkyo TX-NR5007, ik blijf het een moeilijke keus vinden.
Ik heb ook naar de Onkyo's zitten kijken en hebben genoeg power/features (zelfs agressie) voor HT. Voor stereo ga ik voor Denon in dit geval.
Daarnaast zijn de looks van de Denon veel beter (en dan breng ik het nog op een positieve manier voor de Onkyo's)
Als je veel (agressieve) power in geluid wilt dan is Onkyo een optie. Ligt ook aan de luidsprekers, willicht dat die voor je een "dempende" factor kunnen zijn om het geluid neutraler te maken.
Dus luisteren met je bijbehorende speakers!
Fear heeft voor mij een aantal leuke verschillen met plaatjes aangegeven een paar pagina's terug. Wat een extra DSP chip meer waard is in geluid kan ik niet aangeven (de 4810 heeft er zelfs 3 volgens mij). Hetzelfde voor een extra video chip. Ik heb de 3310 en 4310 in Pure Direct mode geluisterd (dus zonder electronische poespas). Ik moet nog met de handleiding en instellingen komende tijd aan de gang dus...uray schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:12:
Daar was ik weer...
[knip]
Daarnaast: voor 450 E verdeeld over 10 jaar is maar 45 E/jr
Hoi,
Nu ben ik van mening veranderd om ipv de Denon 1610 de 1910 te halen omdat deze toch betere features heeft en meer vermogen met het oog op de toekomst.
Nu heb ik gelezen in de specs dat deze Denon 1910 upscaling heeft van videosingnalen tot 720P en heb je een fulHD scherm tot 1080P.
Ik heb een HDready tv en gebruik die vaak via mij pc om films af te spelen.
Nu is mijn vraag of de receiver deze dvdbeelden upscaled naar 720P? en hoe sluit ik dat aan?.
Ik heb nu via de videokaart dvi>vga aangesloten op de tv.maar moet ik dan de pc aansluiten via de receiver en hoe krijg ik beeld / geluid tegelijk met hd kwaliteit?
Ik heb geen hdmi op mijn videokaart alleen dvi maar wel een oranje tulp aansluiting voor geluid op me moederbord.
misschien heeft iemand hier ervaring mee want als ik het weet dan heeft die upscaling wel veel nut voor mij want een stand alone blueray speler haal ik niet, omdat ik alles via mijn pc afspeel.
Nu ben ik van mening veranderd om ipv de Denon 1610 de 1910 te halen omdat deze toch betere features heeft en meer vermogen met het oog op de toekomst.
Nu heb ik gelezen in de specs dat deze Denon 1910 upscaling heeft van videosingnalen tot 720P en heb je een fulHD scherm tot 1080P.
Ik heb een HDready tv en gebruik die vaak via mij pc om films af te spelen.
Nu is mijn vraag of de receiver deze dvdbeelden upscaled naar 720P? en hoe sluit ik dat aan?.
Ik heb nu via de videokaart dvi>vga aangesloten op de tv.maar moet ik dan de pc aansluiten via de receiver en hoe krijg ik beeld / geluid tegelijk met hd kwaliteit?
Ik heb geen hdmi op mijn videokaart alleen dvi maar wel een oranje tulp aansluiting voor geluid op me moederbord.
misschien heeft iemand hier ervaring mee want als ik het weet dan heeft die upscaling wel veel nut voor mij want een stand alone blueray speler haal ik niet, omdat ik alles via mijn pc afspeel.
DVI - HDMI kabel halen en zo naar de HDMI In van de Denon linken. Via de HDMI Out van de Denon dan weer naar je tv/scherm. Geluid kan je met sommige grafische kaarten meesturen met het HDMI signaal. Je hoeft dan geen aparte kabel te leggen voor het geluid: de Denon haalt het audio deel van het HDMI signaal af en laat dat over de speakers horen. Het beeld gaat gewoon door naar het scherm aangesloten op de HDMI Out.
Maar of jouw grafische kaart ondersteunt om audio mee te sturen kan je lezen in de handleiding van de pc en/of grafische kaart. Maar anders kan je altijd een losse audiokabel aansluiten, je kan namelijk een aparte audio-ingang koppelen aan een HDMI ingang. De oranje RCA is wellicht digitale coax, dus dan kan je ook via daar Dolby Digital en DTS doorsturen. DTS HD en Dolby TrueHD gaat niet lukken, want dat kan alleen over HDMI.
Als je Blu-rays download dan is dat veelal in 1080p dan wel 720p, dus het upscalen zal je receiver dan niet nodig hebben. Sowieso is het scalen van receiver overrated, want er zit immers al een scaler in de TV. Plus dat je eerst scaled naar 720p en de tv maakt er dan weer een andere resolutie van aangezien de tv iets meer pixels heeft dan 720p (1366 x 768 of zo).
Maar of jouw grafische kaart ondersteunt om audio mee te sturen kan je lezen in de handleiding van de pc en/of grafische kaart. Maar anders kan je altijd een losse audiokabel aansluiten, je kan namelijk een aparte audio-ingang koppelen aan een HDMI ingang. De oranje RCA is wellicht digitale coax, dus dan kan je ook via daar Dolby Digital en DTS doorsturen. DTS HD en Dolby TrueHD gaat niet lukken, want dat kan alleen over HDMI.
Als je Blu-rays download dan is dat veelal in 1080p dan wel 720p, dus het upscalen zal je receiver dan niet nodig hebben. Sowieso is het scalen van receiver overrated, want er zit immers al een scaler in de TV. Plus dat je eerst scaled naar 720p en de tv maakt er dan weer een andere resolutie van aangezien de tv iets meer pixels heeft dan 720p (1366 x 768 of zo).
Beste fear,
je verhaal wat je verteld met het beeld kom ik wel uit bedankt want ik download HD720p kwaliteit en dat is ook wat me tv aankan fullhd kan die wel weergeven maar dan zie je het verschil tog niet omdat hij het aantal pixels niet heeft wat jij al aangaf.
nu dus het geluid alleen nog.
Ik heb bij de videokaart een adapter gekregen van DVI-HDMI
Nu heb ik de receiver nog niet maar kan ik dus al wel van pc dvi-hdmi naar me tv beeld en geluid krijgen als dat adaptertje werkt.?
nu heb ik wel alleen een 2.1 setje voor bij me pc kan ik daar ook surround over krijgen 2.1 want nu is dat alleen stereo geloof ik.
je verhaal wat je verteld met het beeld kom ik wel uit bedankt want ik download HD720p kwaliteit en dat is ook wat me tv aankan fullhd kan die wel weergeven maar dan zie je het verschil tog niet omdat hij het aantal pixels niet heeft wat jij al aangaf.
nu dus het geluid alleen nog.
Ik heb bij de videokaart een adapter gekregen van DVI-HDMI
Nu heb ik de receiver nog niet maar kan ik dus al wel van pc dvi-hdmi naar me tv beeld en geluid krijgen als dat adaptertje werkt.?
nu heb ik wel alleen een 2.1 setje voor bij me pc kan ik daar ook surround over krijgen 2.1 want nu is dat alleen stereo geloof ik.
Ik weet niet welke grafische kaart je hebt, want daar zit ook nog verschil in. Zo kunnen de nieuwere ATI kaarten gewoon geluid over HDMI doorsturen met de bijgeleverde adapter. Bij nVidia moet je veelal een interne S/PDIF kabel verbinden met het moederbord of de geluidskaart. Dus even kijken hoe dat bij jouw werkt.
En surround over 2.1 gaat niet werken. Want 2.1 is gewoon 2.0 stereo met een ondersteunende subwoofer. Echt surround heb je pas vanaf een 4.0 set-up: dus vier speakers om je heen. Maar veelal wordt het pas vanaf 5.1 echt gezien als surround omdat je dan een complete set-up hebt.
En surround over 2.1 gaat niet werken. Want 2.1 is gewoon 2.0 stereo met een ondersteunende subwoofer. Echt surround heb je pas vanaf een 4.0 set-up: dus vier speakers om je heen. Maar veelal wordt het pas vanaf 5.1 echt gezien als surround omdat je dan een complete set-up hebt.
Nu heb ik het volgende aangesloten:FeaR1986 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:18:
Ik weet niet welke grafische kaart je hebt, want daar zit ook nog verschil in. Zo kunnen de nieuwere ATI kaarten gewoon geluid over HDMI doorsturen met de bijgeleverde adapter. Bij nVidia moet je veelal een interne S/PDIF kabel verbinden met het moederbord of de geluidskaart. Dus even kijken hoe dat bij jouw werkt.
me Videokaart van DVI - Tussenstuk HDMI naar HDMI TV en er is beeld en geluid.
nu heb ik me 2.1 setje aangesloten jack- 2x tulp naar tv 2x tulp en ik heb geluid uit me tv en speakers dus is me tv meer middenspeaker geworden al werkt het niet zoals een normale center maar dat komt nog allemaal op me denon1910.
Ik heb een driver geinstalleerd van ATI waardoor die het waarschijnlijk nu wel doet en eerst niet.
En als ik me receiver heb dan hoef ik alleen een extra hdmi kabel te kopen van de receiver naar me tv en dan plug ik deze hdmi naar me receiver.
maar is het nu ook zo dan de denon 1910 dvd films kwaliteit van 480i/576i, 480p/576p kwaliteit upgrade naar wel HD720P nu ik dan wel een hdmi kabel ertussen heb.
Monitor Audio Radius HD (en dan de 90HD)katerke schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:41:
[ Voor 63% gewijzigd door el-jorge op 15-01-2010 11:44 ]
Spielerei...
Geef even aan welke vga je van ATI hebt, dat scheelt namelijk ook een hoopAnoniem: 318162 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:20:
[...]
Nu heb ik het volgende aangesloten:
me Videokaart van DVI - Tussenstuk HDMI naar HDMI TV en er is beeld en geluid.
nu heb ik me 2.1 setje aangesloten jack- 2x tulp naar tv 2x tulp en ik heb geluid uit me tv en speakers dus is me tv meer middenspeaker geworden al werkt het niet zoals een normale center maar dat komt nog allemaal op me denon1910.
Ik heb een driver geinstalleerd van ATI waardoor die het waarschijnlijk nu wel doet en eerst niet.
En als ik me receiver heb dan hoef ik alleen een extra hdmi kabel te kopen van de receiver naar me tv en dan plug ik deze hdmi naar me receiver.
maar is het nu ook zo dan de denon 1910 dvd films kwaliteit van 480i/576i, 480p/576p kwaliteit upgrade naar wel HD720P nu ik dan wel een hdmi kabel ertussen heb.
En trouwens, volgens mij kan ik de volgende keer in de faq zetten hoe je een pc met je denon kan verbinden...
Je hebt toch een edit-knopFikkieHo schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:49:
[...]En trouwens, volgens mij kan ik de volgende keer in de faq zetten hoe je een pc met je denon kan verbinden...
Maar zou wel makkelijk zijn inderdaad, kunnen we gewoon verwijzen naar de TS. Want de vragen zullen wel blijven worden gesteld.
Voordat ik hier ging posten welke videokaart ik heb heb ik zelf ff de specs gezocht en het probleem opgelost alleen ging mij er ook meer om hoe dat met denon gaat werken met upscaling enzo.FikkieHo schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:49:
[...]
Geef even aan welke vga je van ATI hebt, dat scheelt namelijk ook een hoop
En trouwens, volgens mij kan ik de volgende keer in de faq zetten hoe je een pc met je denon kan verbinden...
en gelukkig werkt het ook nog op me tv tenminste.
Kogel is door de kerk...
Het word een AVR-4310, Nu alleen nog even uitvechten welke kleur.
Zwart of Premium Silver.
Het word een AVR-4310, Nu alleen nog even uitvechten welke kleur.
Zwart of Premium Silver.
We say Black
even serieus, de meeste mensen hier kiezen voor zwart
Sommigen hadden zelfs extra maanden gewacht om een zwarte te kiezen..
even serieus, de meeste mensen hier kiezen voor zwart
Ja, dat dacht ik zelf ook, dat Premium Silver is het ook niet helemaal...
Zometeen maar even overleggen met de vrouw, we komen er vast wel uit.
Al had zij liever Zilver... ( maar volgens mij gaat het dan alleen om het afstoffen,
)
Al had zij liever Zilver... ( maar volgens mij gaat het dan alleen om het afstoffen,
Ben je er na weken eindelijk uit wat JIJ wilt en dan moet je nog de grootste hobbel nemen: de kleur. Pas wel op: er zijn menig huwelijken op gesneuvelduray schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:29:

Zit nu in hetzelfde "afstem" proces met de speakers: eerst de vorm/kleur en dan pas het geluid

Maar eerlijk is eerlijk: met het kiezen van je vrouw heb jij wellicht dezelfde volgorde aangehoudeniPatrick schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:57:
[...]Zit nu in hetzelfde "afstem" proces met de speakers: eerst de vorm/kleur en dan pas het geluid
Anoniem: 330715
Nu een tijdje in het bezit van een en AVR-1910 en nog steeds erg tevreden. wel een vraagje:
Ik heb hem aangesloten via HDMI op een mediaspeler om .MKV files (HD Video) af te spelen. En dat gaat als een trein! Veel films hebben DTS geluid, soms andere codecs (AC3). Het lijkt wel of de 1910 dat zelf herkent en dus ook goed afspeelt, maar ik weet niet helemaal hoe dat zit. Dan staat ie op stereo en als de film begint , springt ie op DTS
Moet ik zelf een surround mode instellen voor iedere film? Of is er een soort van auto functie?
Ik heb hem aangesloten via HDMI op een mediaspeler om .MKV files (HD Video) af te spelen. En dat gaat als een trein! Veel films hebben DTS geluid, soms andere codecs (AC3). Het lijkt wel of de 1910 dat zelf herkent en dus ook goed afspeelt, maar ik weet niet helemaal hoe dat zit. Dan staat ie op stereo en als de film begint , springt ie op DTS
Moet ik zelf een surround mode instellen voor iedere film? Of is er een soort van auto functie?
Er zijn maar zeer weinig films waar het menu ook in bijvoorbeeld DTS is. Veelal zijn dat soort dingen (en soms ook voorfilmpjes) gewoon in 2.0 stereo. Zodra de film dus begint begint de DTS codec ook, de receiver herkent dat en springt op een andere modus. Dus het is deels een auto functie qua herkennen, maar aan de andere kant valt er vanaf het begin niet veel te herkennen omdat het veelal 2.0 is qua geluidAnoniem: 330715 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:53:
Of is er een soort van auto functie?
Wat zorgt ervoor dat je twijfelt aan die "auto" functie? Hij springt toch vanzelf over?Anoniem: 330715 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:53:
[...]
Als ik me niet vergis kent de receiver een soort van prioriteiten-lijstje; als Stereo het hoogst-haalbare is kiest ie de stereo-mode; als de film gaat spelen, en er een DTS-track bij hoort, dan kiest 'ie die omdat DTS een hogere prioriteit heeft dan stereo.
... er zijn nou eenmaal niet veel (geen?) films met een DTS-track voor het menu
FeaR kon het net ietsje sneller intikken
[ Voor 3% gewijzigd door reiker op 15-01-2010 22:59 . Reden: FeaR beat me to it :+ ]
Zo gezegd, zo gedaan.
@FeaR: Zit ook te kijken naar de Focal Chorus. Nog nieuws of jouw speaker aankoop?
Ik heb gemerkt dat de Audyssey setup op mijn 1909 een rare bug lijkt te hebben: het center-channel wordt consequent ongeveer 3dB te laag ingesteld, waardoor dialoog vaak erg zacht klinkt in vergelijking met de surround-effecten (je vliegt echt uit je stoel bij de eerstvolgende explosie). Kan op zich ook aan speakers liggen natuurlijk (hoewel dat een mooie Klipsch Reference RC-15 is), maar tot mijn verbazing lees ik op andere fora dat meer mensen hier last van lijken te hebben.
Heeft iemand van jullie deze ervaring ook met Audyssey op Denon-receivers?
Overigens is het makkelijk te fixen natuurlijk, maar ik was gewoon benieuwd
Heeft iemand van jullie deze ervaring ook met Audyssey op Denon-receivers?
Overigens is het makkelijk te fixen natuurlijk, maar ik was gewoon benieuwd
Hier ben ik ook wel in geinterreseert en daarom wil ik het ook nog ff duidelijk hebben.FeaR1986 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:56:
[...]
Er zijn maar zeer weinig films waar het menu ook in bijvoorbeeld DTS is. Veelal zijn dat soort dingen (en soms ook voorfilmpjes) gewoon in 2.0 stereo. Zodra de film dus begint begint de DTS codec ook, de receiver herkent dat en springt op een andere modus. Dus het is deels een auto functie qua herkennen, maar aan de andere kant valt er vanaf het begin niet veel te herkennen omdat het veelal 2.0 is qua geluid
Is het zo dat als de film begint of DTS weergave bied dan dat de receiver automatisch zich instelt als DTS mode en dat af te lezen is op het display? dus dat je altijd weet wat voor weergave er zich afspeelt?
@Finewe: Geen idee maar wellicht staat hier meer info: Audyssey Thread http://www.avsforum.com/a...p?p=14456895#post14456895
[ Voor 5% gewijzigd door iPatrick op 15-01-2010 23:31 ]
Nog steeds op hetzelfde punt. Het is zeer druk op het werk, dus echt tijd om een middag bij een Hobo te gaan zitten heb ik gewoon niet. Maar heeft ook geen haast dit soort aankopen. Behalve als ik een keer een mooie set op HT Forum zie of wat dan ook, dan wordt het wel opeens een stuk snelleriPatrick schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:03:
@FeaR: Zit ook te kijken naar de Focal Chorus. Nog nieuws of jouw speaker aankoop?
Met de Denon op een modus als "std" ingesteld zal de Denon altijd het signaal pakken wat het beste is. Maar stel je de Denon in op bijvoorbeeld Pure Direct of 5 kanaals stereo dan zal dit signaal er blijven. Dus met films en games (waar de codec wel eens kan wisselen) gewoon de receiver op "std" houden.Anoniem: 318162 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:16:
[...]Hier ben ik ook wel in geinterreseert en daarom wil ik het ook nog ff duidelijk hebben.
Is het zo dat als de film begint of DTS weergave bied dan dat de receiver automatisch zich instelt als DTS mode en dat af te lezen is op het display? dus dat je altijd weet wat voor weergave er zich afspeelt?
Wat er in het display staat weet ik niet precies, want de AVR-1910 heeft bijvoorbeeld maar één regel. En weet niet of er dan de input source komt te staan of de codec. Bij mij staat er op de bovenste regel welk apparaat er is geselecteerd (Blu-ray, PS3, DVD, XBox 360, enzovoort), op de tweede regel dan de codec (DTS, Dolby Digital, enzovoorts), in de hoek links boven brandt het logo van het af te spelen signaal. En als er DTS HD of Dolby TrueHD wordt afgespeeld brandt er ook nog een leuk blauw lampje.
Plaatje voor de duidelijkheid (klikbaar voor groter):

Boven de "B" van "Blu-ray" staat dus het Dolby TrueHD-logo. En dan rechts het HD Audio-lampje. De tekst spreekt voor zich
Dit topic is gesloten.