Denk dat je hier toch een tikfoutje maakt

Audio Vision adverteert nergens met 125 euro verzendkosten, wel met 25. Maar; toen ik bestelde om te laten verzenden, kreeg ik een mailtje met betalingsverzoek, waar geen verzendkosten gerekend werden. Ik heb dat bedrag betaald, dus 25 euro minder dan ik op had gerekend. Het apparaat is verzonden en aangekomen, en ik heb niks van ze gehoord dat ik ze nog 25 euro schuldig zou zijn. Dus ik gok dat je gewoon voor 429 die 1910 thuisgestuurd krijgt.
Verhaal over het combineren van stereo-versterker en AV-receiver via pre-outs: 
Zo lastig is het gelukkig niet

Denk er als volgt over na.
Stel je sluit je twee frontspeakers aan op je stereo-versterker. Alle andere speakers (center, surrounds, sub, etc) sluit je aan op je AV-receiver. Alle bronnen (CD, digitale kabel, Blu-ray, etc) sluit je aan op je AV-receiver. De pre-outs op de AV-receiver voor de twee frontspeakers gaan met een analoge interconnect naar een willekeurige ingang op de stereo-versterker (bv. Aux-1 oid).
Wanneer je dan 5.1 geluid wilt hebben, moet je zowel de AV-receiver als de stereo-versterker inschakelen (en de stereo-versterker op de juiste bron, bv. Aux-1).
Wanneer je het geluid in stereo wilt horen, dan moeten zowel de AV-receiver als de stereo-versterker ingeschakeld zijn, en op de juiste bron geschakeld, bv CD. Je krijgt dan alleen op je twee fronts het geluid te horen, precies zoals je wilt.
Dit heeft als nadeel dat wanneer je stereo wilt luisteren, je allebei de apparaten ingeschakeld dient te hebben. Dit is te omzeilen door stereo-bronnen (CD-speler, radio-tuner) niet op je AV-receiver, maar op de stereo-versterker aan te sluiten. Dan omzeil je
voor die bronnen dus de hele AV-receiver, en heb je dus eigenlijk de situatie die je van vroeger gewend bent
Het volume moet je voor surround-geluid wel op beide apparaten los regelen, dat is een nadeeltje... Maar met een Logitech Harmony remote is dat vast wel op te lossen met een sequence.
Wat ik heb gedaan; mijn CD-speler is zowel op mijn stereo-versterker aangesloten (analoge interconnects) als op mijn AV-receiver (digitale coax). Zo kan ik kiezen of ik mijn stereo-bron in stereo wil horen, of wil laten opschalen naar gesimuleerde 5.1

Maar dat kan natuurlijk ook als 'ie alleen op de AV-receiver aangesloten zou zitten. Pure test om te kijken of de pre-outs niet toch stiekem wat aan de klank veranderen.
Hoop dat bovenstaand verhaal beetje duidelijk is?
[
Voor 63% gewijzigd door
reiker op 06-01-2010 16:47
. Reden: wat duidelijker indeling post gemaakt.. ]
Zo gezegd, zo gedaan.