Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313665

DaYwaLkUr schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:42:
Vandaag de Denon AVR-1910 besteld, bij de duitse Saturn voor 469 ,- erg netjes! was inderdaad niet op voorraad waarschijnlijk kwam deze 14 Januari binnen.

Alleen over de speakers kom ik niet uit, maar heb nog even tijd ;) de vrouw wilt alleen de HKTS11 vanwege het design haha. Voor muziek af te spelen viel deze erg tegen (vooral na het luisteren naar andere speakers)
Hi,

ik had al eens gepost, ik heb de AVR 1910 gekocht bij de Mediamarkt in Hamburg voor 366 eind Oktober. De Saturn daar had ook dezelfde prijs toen. Ik had ook op het web gelezen dat duitsers hem in Hamburg bestelden. Dus, mischien handig om die eens te vragen...... MM in Hamburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315874

OswaldDeformed schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:35:
[...]

Hmm, dat is wel bijzonder vreemd dat het zo lang heeft geduurd bij jou. Ik had ook de Denon 1910 bij Schluderbacher besteld. Op 15 december besteld en op 24 december binnen. Misschien dat de kleur er toe doet, ging bij mij om de zwarte versie.
Dat klopt, ik heb m op 5 november besteld, er kwam op 18 december pas weer een buslading 1910's bij hun binnen. Dus jij had mazzel :)
danielsan11 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:07:
[...]

Bedankt voor de info. Het is me duidelijk. Kan dus prima, als het volume maar niet voluit staat...

[...]

Ik heb de 1910 in NL gekocht voor 465 bij Steenweg hifi in Utrecht. De receiver hebben ze op voorraad in het zwart en ik kon het direct ophalen. Voordeel is dat er Nederlandse garatie op zit en dat je niet hoeft te wachten :-)
Steenweg hifi vind ik een zuigzaak. Ze vroegen begin december nog 529 euro en zaten te zeuren over dat andere aanbieders illegaal in nederland onder de importeursprijs van 599 gingen zitten (zoals redcoon, heinhuis in enschede). Maar vervolgens doen ze dat zelf het hardst. Dus toen wist ik het zeker, die van mij haal ik bij de oosterburen.

Affijn nog niet aan installeren toegekomen... |:( en nu weer aan het werk, dus dat duurt nog even. Zullen wel de avonduurtjes worden :O
FeaR1986 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:50:
[...]

Dus dan zou de AVR-3808A het ook moeten laten zien, want die kan wel HDMI signalen upscalen. Maar goed, lig er niet wakker van :)

[...]

*hap*

Helaas loopt mijn AVR-2809 nog steeds rondjes om jouw AVR-1910 >:)
En mijn portemonee loopt rondjes om die van jou ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 315874 op 04-01-2010 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 15:12
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezig van een Denon AVR 1610. Echter past deze net niet in mijn TV meubel daar ik maar 16 cm ruimte heb en de 1610 17 cm hoog is. Nu is mijn vraag of het mogelijk is de pootjes te vervangen die standaard bij de 1610 zitten. Deze zijn namelijk 2 cm hoog. Zelf zat ik te denken aan voetjes van ongeveer 0,5cm hoog zodat ik onder en boven 0,5 cm over heb voor koeling. Er staat verder geen apparaat onder of boven en aan de zijkant heeft hij meer dan genoeg ruimte.

[ Voor 5% gewijzigd door KoBolD54 op 04-01-2010 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 23:11
KoBolD54 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:47:
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezig van een Denon AVR 1610. Echter past deze net niet in mijn TV meubel daar ik maar 16 cm ruimte heb en de 1610 17 cm hoog is. Nu is mijn vraag of het mogelijk is de pootjes te vervangen die standaard bij de 1610 zitten. Deze zijn namelijk 2 cm hoog. Zelf zat ik te denken aan voetjes van ongeveer 0,5cm hoog zodat ik onder en boven 0,5 cm over heb voor koeling. Er staat verder geen apparaat onder of boven.
Lijkt me niet echt verstandig. Een 0,5 cm ruimte is echt veel te weinig. Staat trouwens ook in de handleiding. Denk niet dat je het risico wilt lopen dat de Denon over verhit raakt en continu in de beveiliging moet slaan.
Zou echt opzoek gaan naar een ander tv meubel of een ander alternatief. Zorg iig dat de Denon 5 tot 10 tal cm ruimte heeft rondom de de gehele behuizing. Een afgesloten tvmeubel is ook geen optie, mits hier dan weer een ventilator wordt gebruikt. Succes!

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:03
Anoniem: 315874 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:31:
[...]
zoals redcoon, Heinhuis in Enschede
Moet Heinhuis dan (net als Redcoon) een goedkope winkel zijn? Heb daar eens een offerte opgevraagd voor een paar speakers, maar om nu te zeggen dat ze veel goedkoper waren. Dat zeker niet, zeker niet in vergelijking met de prijzen van Redcoon (ten opzichte van de adviesprijs/gemiddelde verkoopprijs).
Anoniem: 315874 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:31:
[...]
En mijn portemonee loopt rondjes om die van jou ;)
:>
KoBolD54 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:47:
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezig van een Denon AVR 1610. Echter past deze net niet in mijn TV meubel daar ik maar 16 cm ruimte heb en de 1610 17 cm hoog is. Nu is mijn vraag of het mogelijk is de pootjes te vervangen die standaard bij de 1610 zitten. Deze zijn namelijk 2 cm hoog. Zelf zat ik te denken aan voetjes van ongeveer 0,5cm hoog zodat ik onder en boven 0,5 cm over heb voor koeling. Er staat verder geen apparaat onder of boven en aan de zijkant heeft hij meer dan genoeg ruimte.
Zoals gezegd is dat echt not done. Iets minder ruimte dan er staat voorgeschreven kan natuurlijk altijd wel. Dit omdat fabrikanten met die waardes ruim meten zodat ze veilig zitten en het eigenlijk nooit fout kan gaan. Idem met die 6 Ohm waarden die de speakers zouden moeten hebben, gewoon lekker veilige waarde. Dus zoals Bart al zegt kan het geen kwaad als je "maar" 5 centimeter ruimte hebt als er bijvoorbeeld 10 centimeter voor staat geschreven. Dat heb ik hier namelijk ook, maar nog nooit problemen gehad. Receiver staat dan ook helemaal vrij en kan de warme lucht goed kwijt. Maar aan beide kanten slechts 0,5 centimeter is veel te weinig...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237458

Ik ben op zoek naar een AVR 1910 of AVR 2310.

Ik heb een prijs aanvraag gedaan in DL. Klopt het dat ze in DL alleen zwarte AVR 1910's hebben, want in het zilver kom ik ze eigenlijk niet tegen. En ik heb de voorkeur voor een zilveren.

Om mij uit mijn twijfel te helpen..... wat heeft de 2310 nou echt meer dan de 1910, want ik heb heel wat zitten vergelijken, maar kom er niet echt uit. De 2310 is namelijk best wel veel duurder dan de 1910.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Na dit topic volgen en luisteren naar de 1910 in NL ook een 1910 besteld bij audiovision-shop.de voor 429.
Zaterdag ophalen :)

[ Voor 8% gewijzigd door pietbuks op 04-01-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 237458 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:46:
Om mij uit mijn twijfel te helpen..... wat heeft de 2310 nou echt meer dan de 1910, want ik heb heel wat zitten vergelijken, maar kom er niet echt uit. De 2310 is namelijk best wel veel duurder dan de 1910.
Bekijk deze afbeelding uit de Topicstart eens. Daar staat precies wat de AVR-2310 meer heeft dan de AVR-1910.

Ook op AVForum stond die vraag gesteld. Ook zij kwam met hetzelfde rijtje als bovenstaande afbeelding laat zien.
+ 135W vs. 120W per channel
+ 5 HDMI in (1910 has 4)
+ Component Video up conversion
+ Video picture adjust
+ Video noise reduction
+ Superimpose OSD (GUI)
+ S-Video inputs
+ 2 lines FL display
+ 7.1 PreOut
En tevens zit er intern tussen de AVR-1910 en de AVR-2310 ook verschil, zoals je op de foto's van deze post kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2022

iPatrick

The good old days

Kan iemand mij helpen? Ik twijfel sterk tussen de 3310 en 4310. Kwa spec's heb ik ze al vergeleken en daar zit niet echt het verschil (EQ XT, DSX, iets meer aansluitingen, extra DSP chip, touch remote). Ik ben benieuwd of de 4310 naast de sterke HT-performance ook een uitblinker is op stereogebied. Er zit nl wel een groot financieel verschil tussen die 2.

Bedankt voor jullie info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucsch
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05-2012
Hallo,

Kleine technische vraag: de 2310 heeft een trigger out uitgang om bv een subwoofer aan te sturen. Staat er constant 12V op die trigger out uitgang van het moment dat de AVR-2310 opgezet wordt? Of is het inderdaad een trigger, waarbij kortstondig 12 volt aangeleverd wordt bij het opzetten en tevens kortstondig 12 volt geleverd wordt bij het afzetten?

Indien constant 12 volt, kan je dan niet iets dergelijks emuleren op een AVR-1910 door op de geschakelde 230 volt stekkeruitgang een kleine 230 naar 12 volt voeding te pluggen, die (met de juiste polariteit en 3.5 mm monoplug) naar de triggeringang van een subwoofer gaat?

Ik ben hierin geinteresseerd aangezien ik toch verschillende kleine 12v voedingen heb rondslingeren en het een goed gebruik zou zijn van de geschakelde 230 volt stekkeruitgang, eerder dan telkens apart de subwoofer te moeten aanzetten?

Enige (elektrische) beperkingen: zelfde/aparte stroomkring, ... ?

Rgds

Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237458 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:46:
Ik ben op zoek naar een AVR 1910 of AVR 2310.

Ik heb een prijs aanvraag gedaan in DL. Klopt het dat ze in DL alleen zwarte AVR 1910's hebben, want in het zilver kom ik ze eigenlijk niet tegen. En ik heb de voorkeur voor een zilveren.

Alvast bedankt
Gisteren (04.01.2010) stond er een advertentie voor een zilveren 1910 op marktplaats van iemand uit belgie die hem net had gekocht maar te ingewikkeld vond om hem te installeren. Misschien is dat wat. Maar de zilveren is inderdaad bij de populairdere shops weinig te krijgen. Hier om de hoek bij de duurdere speciaalzaak is het alleen zilver wat de klok slaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317264

:) Tweakers vrienden,

Heb net voor kerst een nieuwe 3310 besteld bij www.hifi-im-hinterhof.de voor € 1099,- (!) en voor € 30,- thuis bezorgd. Zaak heeft goed reputatie, gezien de reacties op duitse forums. Niet helemaal zonder risico, maar €1400 had ik gewoon niet. Helemaal goed gegaan!

Prachtige versterker, internet radio voegt een hoop toe, zou ik nu al niet meer willen missen.
Heb veel gehad aan dit forum voordat ik uiteindelijk de keus gemaakt heb, dank daarvoor.
Paul
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 15:59
|sWORDs| schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:12:
[...]

Ja, ik. Denon AVR4306 met Tannoy Eyris DC3 (front), DC1 (rear), DCC (center) en een REL Q401E (sub). Denon en Tannoy is een veel gemaakte combi, net als Denon en B&W.

De 06 is qua eindversterker niet noemenswaardig anders dan de 08 en 10. Alleen de processor, deïnterlacer, scaler en voorversterker hebben een flinke update gehad. Maar omdat de 4306 192KHz 8 kanaals LPCM aan kan, heeft een nieuwe versterker voor mij geen zin. TrueHD en DTS-MA is gewoon lossless compressed LPCM.

Mocht je willen luisteren dan ben je van harte welkom. Bluray, DVD, DVD audio, SACD of mp3 geen probleem.
Geinig we hebben bijna dezelfde setup :)
fronts - Profile 638
Rear - MK II 609
Center - Eyris DCC
Sub - REL Stadium II

Ik wil wel een x komen luisteren als je ene beetje in de buurt woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Denon en Tannoy is een veel gemaakte combi, net als Denon en B&W.
Dat laatste valt volgens mij wel mee. De combinatie Denon met KEF speakers of Denon met Focal wordt meer gemaakt. Dit omdat de meeste de combinatie Denon met B&W te warm en/of te wollig vinden. B&W wordt meer gecombineerd met bijvoorbeeld Rotel en soms ook Marantz. Dus veel gemaakt zou ik niet zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160310

Even een vraagje m.b.t. het bestellen van een Denon AVR1910 in Duitsland.
Ik zag hem inderdaad op de website staan van audiovision-shop.de. Hebben jullie deze besteld via de website of telefonisch, de website ziet er namelijk niet zo betrouwbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 160310 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:31:
De website ziet er namelijk niet zo betrouwbaar uit.
Website ziet er niet uit inderdaad, maar gelukkig is dat ook het enige waar je aan kan twijfelen. Want de service is verder gewoon goed. Een e-mail sturen kan altijd evenals bellen. Wij hadden per e-mail een bestelling geplaatst en ook telefonisch contact gehad. En ja, alles is goed gekomen en de Denon's waren aangekomen :)

Maar laat je dus niet te veel afschrikken door de site want de service is het omgekeerde daarvan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:15
Ik zag hem inderdaad op de website staan van audiovision-shop.de. Hebben jullie deze besteld via de website of telefonisch, de website ziet er namelijk niet zo betrouwbaar uit.
Wat moest die kosten bij audiovision?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:11

reiker

dan jij!

Nogmaals een goede ervaring met Audio Vision. Contact via e-mail verloopt redelijk vlot. Let er wel op dat je niet meer dan één vraag per keer stelt :P Ze antwoorden kort en bondig, en ook heel correct.

Gewoon via het webformulier besteld trouwens, kreeg daarna een mailtje met betaalinformatie, en nogmaals een mail dat mijn betaling ontvangen was. Daarna nog emails met antwoorden op mijn vragen, en weer een bericht toen mijn 2310 verstuurd was, inclusief trackingnummer.

[ Voor 17% gewijzigd door reiker op 05-01-2010 17:07 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

reiker schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:06:
[...]

Nogmaals een goede ervaring met Audio Vision. Contact via e-mail verloopt redelijk vlot. Let er wel op dat je niet meer dan één vraag per keer stelt :P Ze antwoorden kort en bondig, en ook heel correct.

Gewoon via het webformulier besteld trouwens, kreeg daarna een mailtje met betaalinformatie, en nogmaals een mail dat mijn betaling ontvangen was. Daarna nog emails met antwoorden op mijn vragen, en weer een bericht toen mijn 2310 verstuurd was, inclusief trackingnummer.
Hier verder ook geen problemen gehad met het bestellen (in gebrekkig Duits)/verzenden, ik kreeg geen trackingnummer btw, maar misschien zijn ze verandert van verzender (was toch bij iemand in het topic een pakket 'kwijt'?) (geen trackingnummer omdat er gewisseld werd bij de grens ofzo)

Weet iemand trouwens of de DAC van de 2310 beter is dan de DAC in een squeezebox? Ik ga nog wel een digitale kabel halen en er naar luisteren en ik heb gezocht, maar kon niet echt vinden wat er nou precies in de 2310 zit.

[ Voor 2% gewijzigd door yamAUchi op 05-01-2010 18:01 . Reden: reden geen tracking # ]

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
iPatrick schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:43:
Kan iemand mij helpen? Ik twijfel sterk tussen de 3310 en 4310. Kwa spec's heb ik ze al vergeleken en daar zit niet echt het verschil (EQ XT, DSX, iets meer aansluitingen, extra DSP chip, touch remote). Ik ben benieuwd of de 4310 naast de sterke HT-performance ook een uitblinker is op stereogebied. Er zit nl wel een groot financieel verschil tussen die 2.

Bedankt voor jullie info.
Naast hetgeen wat jij noemt (plus nog Denon Link) heeft de 4310 meer power. Zijn voeding is groter (bijna 3kg zwaarder) dan die van de 3310 zoals je hieronder goed kunt zien. Dat geeft hem meer reserves maar maakt 'm ook geschikter voor een grotere kamer (want dan moet het volume hoger omdat je dan vaak verder van de speakers zit).

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/3310_4310.jpg

Er zit volgens mij zo'n 700 Euro verschil tussen, dat is niet gering, zeker niet wanneer je de extra features niet gebruikt. Als stereo zo belangrijk is zou je ook kunnen overwegen de 3310 te nemen en een losse stereo versterker voor 700 Euro. Dan heb je wel weer een extra apparaat in de kast, of je daar nu om staat te springen?
Ik heb de 4310 nooit gehoord maar je kunt er met zulke specs gerust vanuit gaan dat het in stereo prima klinkt (dat mag ook wel voor een receiver van 2 mille :X ). De reviews zijn er ook behoorlijk over te spreken, ook over de stereokwaliteiten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Thx Abbadon! Toch wel verhelderend zo'n foto want obv spec's zie je niet veel, vooral niet wat het verschil onder de motorkap is terwijl het verschil van 700E wel ergens in moet zitten. Die voeding ziet er bijna 2x zo groot uit, en (wellicht) zie je ooknog de extra DSP chips.
Inderdaad heb ik nog gedacht aan een 2de versterker maar dat durf ik mijn vrouw niet te vragen :X

Wellicht dat iemand met een 3310 nog kan reageren????

Ik denk dat ik er voor ga want ik kan die extra power wel gebruiken gezien de ruimte!
...ook al ga ik DSX nu (nog) niet gebruiken en kun je van het verschil (tussen de 3310 en 4310) een 1910 kopen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door iPatrick op 05-01-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-06 17:03
Ik gebruik een 3310 met n stel high-end (ik haat het woord) speakers. Alle 6 speakers bij elkaar zijn meer dan 6000 euro, om een indicatie te geven. Ik heb niets te klagen over het vermogen of de geluidskwaliteit. Het setje speelt echt oorverdovend hard zonder een krimp te geven.
Naar mijn idee zijn versterkers vanaf ongeveer 600 euro al van dusdanige kwaliteit dat je je echt moet afvragen of duurder veel zin heeft.

Ik heb voor de 3310 gekozen vanwege de features, anders had ik misschien wel iets goedkopers gehaald.
De 3310 krijgt binnenkort ook n DSX softwareupgrade overigens.

[ Voor 24% gewijzigd door FatalError op 05-01-2010 21:17 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 13:57
Momenteel verkeer ik in de laatste fase van oriëntatie wat betreft de aanschaf van een nieuwe receiver.
De finalisten zijn de Marantz SR-6004 en de Denon AVR-3310.
Momenteel doe ik het met een Sony STR-DB840QS, die ik na 8 jaar trouwe dienst vriendelijk de deur ga wijzen.

Ik ben hier niet om een aanschafadvies te verkrijgen. Vind het veels te leuk om dat hele traject op m'n gemakkie door te fietsen en her en der zo veel mogelijk nuttige en minder nuttige informatie tot mij te nemen.
Sommige dingen zijn mij toch nog niet helemaal duidelijk en daarom meng ik me bij deze actief in dit topic.

Zo lees ik in dit topic op het AV Science Forum veel over problemen met firmware updates via de ethernetpoort, alleen kan ik er op Nederlandse fora niet zo snel iets over vinden. Zijn er hier 3310-eigenaars met bovengenoemd probleem, of lijkt het toch meer een kwaaltje van Engelse/Amerikaanse modellen?

Iets anders: films & games vind ik fantastisch, maar muziek (oldschool stereo) vind ik nog veel belangrijker. Het beste is dan waarschijnlijk om een geïntegreerde stereo verkoper te kopen, zoals de Denon PMA-1500AE. Nu lees ik dat je deze d.m.v. de 'P.DIRECT'-aansluiting feilloos kan laten functioneren in combinatie met de 3310 (of iedere andere receiver met analoge outputs).
Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt, qua aansluiten (van bronnen) en functionaliteit? Kan er wel wat informatie over vinden, maar ik ben bang dat het om de een of andere reden niet helemaal tot me doordringt :?

Het lijkt me namelijk te gek om de fronts uit m'n 5.1 set-up (films & games) zonder gedoe ook aan te kunnen laten sturen door een geïntegreerde stereo versterker (CD/vinyl, eventueel op den duur SACD). De PMA-1500AE past dan qua looks perfect bij de AVR-3310. Vrouwtje wil ook wat, he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik gebruik mijn 3310 voornamelijk voor stereomuziek. Iets beters vind ik onnodig. Ik heb weleens n dure stereoversterker geleend, maar kon (vrijwel) geen verschil horen.
Verder heb ik al ongeveer 5 softwareupdates gedaan, allemaal zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
FatalError schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:23:
Ik gebruik mijn 3310 voornamelijk voor stereomuziek. Iets beters vind ik onnodig. Ik heb weleens n dure stereoversterker geleend, maar kon (vrijwel) geen verschil horen.
Verder heb ik al ongeveer 5 softwareupdates gedaan, allemaal zonder problemen.
Dank voor je snelle reactie. Wat voor speakers heb jij op je 3310 aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
nielsdiy schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:27:
[...]

Dank voor je snelle reactie. Wat voor speakers heb jij op je 3310 aangesloten?
Front: Audio Physic Scorpio
Center: Audio Physic Celsius
Surround: Dali Piano Ambient
Sub: zelfbouw op basis van Hypex DS2.0 en Wavecor 12" woofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Dat zijn prijzige jongens!
Ik neem aan dat de Denon geen enkel probleem heeft deze speakers (in 2.0 stereo) flink op hun lazer te geven?
Toch iets wat ik me afvraag. Ik heb zelf de iQ90's van KEF (geheel andere klasse) een aantal keren beluisterd in een winkel en ben aardig onder de indruk. Qua vermogen met elkaar te vergelijken. Ik vind het in eerste instantie best belangrijk dat de 3310 deze speakers in stereo goed aankan, al zal ik met de tijd denk ik toch voor de combinatie met een PMA-1500AE gaan. Gewoon, omdat het kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik kom echt geen vermogen te kort. Ook op oorlogssterkte klinkt het nog steeds erg goed. De Audio Physics zijn wel vrij makkelijke speakers.. Misschien dat andere speakers problemen zouden kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt, qua aansluiten (van bronnen) en functionaliteit? Kan er wel wat informatie over vinden, maar ik ben bang dat het om de een of andere reden niet helemaal tot me doordringt :?
Dit zou ik vanuit interesse ook wel willen weten (voor de toekomst wellicht). Aansluittechnisch snap ik het denk ik wel maar 1) betekent dit dan dat altijd beide apparaten aan moeten staan (want je sluist de pre-out van de AVR naar de pre-in van de Stereo versterker)?, 2) In HT-mode: als je volume wilt verhogen met 1 AB wordt dan bij beide versterkers de versterking dan linear en gelijkwaardig opgekrikt?, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
In HT-mode: als je volume wilt verhogen met 1 AB wordt dan bij beide versterkers de versterking dan linear en gelijkwaardig opgekrikt?, ...
Het weinige wat ik hierover weet, is dat er op de Denon PMA-1500AE een knop zit (P.DIRECT) waarmee alle functionaliteiten via 1 apparaat lopen.

Wat ik me onder andere afvraag is, of je muziekbronnen zoals een (SA)CDspeler een een platenspeler op de AV-receiver aan moet sluiten of op de stereo versterker als deze gelinked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Ik zou verwachten dat de AVR voor 2 functies gebruikt wordt. 1) als HT-processor/voorversterker en 2) voor versterking van (Back) Surrounds + Center (en doorgeven LFE voor sub).

Aan de PMA (pre-in L+R) worden de pre-outs L + R van de AVR aangsloten & de front speakers L+R.

Tenminste, zo zie ik het voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
iPatrick schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:13:
Ik zou verwachten dat de AVR voor 2 functies gebruikt wordt. 1) als HT-processor/voorversterker en 2) voor versterking van (Back) Surrounds + Center (en doorgeven LFE voor sub).

Aan de PMA (pre-in L+R) worden de pre-outs L + R van de AVR aangsloten & de front speakers L+R.

Tenminste, zo zie ik het voor me.
Excuses, ik bedoelde in 2.0 stereo, dus wanneer alleen de fronts aangestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Poeh, moeten we maar eens uittekenen met alle bronnen en speakers. Wellicht dat anderen nog ideeen hebben? Iemand zo'n configuratie al eens uitgewerkt? of hoort dit in een ander topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Ik heb nu sinds 2 dagen weer eens me Yamaha subwoofer aangesloten (goedkoop dingetje) maar nu valt me op dat me Dali speakers (uit de suite 2 serie) niet veel verschillen in het laag met de sub.
Nou opzich prima maar ik vroeg me dus af of er niet meer laag uit de sub te halen valt. Door me denon misschien wat fijner af te stellen.
Er is wel een volume knop op de sub maar daarmee gaat deze natuurlijk niet lager maar wordt de bas gewoon overheersender.
Sub = Yamaha SW-P130 icm Denon 3808 met LFE+main instelling.

Waarschijnlijk zal ik ook wel aan een deftige sub moeten maar wil wel eerst overtuigd zijn dat ik het zelf wel nodig vind omdat het verschil nu zo klein is met de Dali's

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338749

Net als al eerder werd gevraagd, wat kost die denon 1910 bij audiovisionshop, ik kan namelijk de prijs nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb overigens ook nog een vraag over de combinatie van de denon receiver met speakers. Combineert denon goed met Jamo speakers?

Ik ben namelijk bij correct geweest om naar speakers te luisteren, maar daar hebben ze helaas de Jamo speakers nergens aangesloten op de Denon receivers!

Ik had wel ergens begrepen dat het geen probleem is om speakers met 6ohm aan te sluiten op de receiver (die is naar mijn weten 8ohm) klopt dit?

Nog een laatste vraag dan, ik ben naast de speakers van Jamo (de A102HCS5) geintresseerd in de Q acoustics 2000. Het probleem is echter dat ik deze in de 5.1 set alleen maar op britse websites kan vinden. Iemand enig idee waar ik deze set kan beluisteren?

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 12:41

Apoca

Array Technology Industry

Anoniem: 338749 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:25:
Net als al eerder werd gevraagd, wat kost die denon 1910 bij audiovisionshop, ik kan namelijk de prijs nergens vinden.
Je dient een mail te sturen naar de shop, ze handelen volgens dagprijzen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Apoca schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:47:
[...]

Je dient een mail te sturen naar de shop, ze handelen volgens dagprijzen.
Ik zie eigenlijk iedereen hier 429 incl verzending roepen. Nou was dat nog voor oud jaar, dus kan best dat het inmiddels is aangepast, maar zolang je niet zelf een mailtje durft te sturen heb je iig een aardige indicatie. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 338749 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:44:
Ik heb overigens ook nog een vraag over de combinatie van de denon receiver met speakers. Combineert denon goed met Jamo speakers?
Tsja, dat blijft een lastige vraag om te beantwoorden. Zoals gezegd is het smaakafhankelijk of iets klinkt of niet. Dus er is maar een persoon die kan zeggen of het klinkt en dat ben jij. Maar dat wordt lastig als je niet kan gaan luisteren...

Maar aan de andere kant: voor dit geld kan je nooit echt fout gaan. Het zijn geen speakers van honderden euro's per stuk :P
Anoniem: 338749 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:44:
Ik had wel ergens begrepen dat het geen probleem is om speakers met 6ohm aan te sluiten op de receiver (die is naar mijn weten 8ohm) klopt dit?
Zie daarvoor deze post naar wat linkjes met uitleg daarover. Maar voor zover ik weet ging het daar om speakers van 4 Ohm op een receiver van 6 Ohm. Dus de Denon is gewoon 6 Ohm, dus dat moet sowieso geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160310

Gisteren via mail aangevraagd: AVR 1910 kost bij audio-videoshop.de 449,- (excl. verzending geloof ik...) Let wel, alleen in zwart leverbaar!
Ik ga zaterdag voor de 191 even naar de Saturn in Düsseldorf. Zal er een grote kans zijn dat ze hem op voorraad hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:42
Klein, bel eerst vooraf naar het filiaal.. Ik moest ook voor mijn 2309 2 maanden wachten ;)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
Anoniem: 160310 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:55:
Gisteren via mail aangevraagd: AVR 1910 kost bij audio-videoshop.de 449,- (excl. verzending geloof ik...) Let wel, alleen in zwart leverbaar!
Ik ga zaterdag voor de 191 even naar de Saturn in Düsseldorf. Zal er een grote kans zijn dat ze hem op voorraad hebben??
3 Januari gereserveerd na prijsopgaaf per mail.Prijs was destijds 429.
Zaterdag ophalen, woon er 'n uurtje vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
  • Laatst online: 30-05 09:52
Heb ook de AVR-3310, geen problemen met de updates gehad.

Geluid is Fantastisch, ook in Stereo. Mooi straks, met een heel zuiver laag.

Heb er de volgende Speakers aanhangen:
Front: Xanadu DS17e (BiAmped)
Center: Xanadu C10
Rear: Xanadu DS14

Alleen gaat deze wel terug, i.v.m. een probleempje met de afwerking.
China ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Ik heb van Pick2Pay.nl begrepen dat de AVR-1910 zelfs bij Denon niet op voorraad is, daarom zal iedereen behoorlijk lang kunnen wachten op dit model AV-receiver.

Neig nu een beetje naar de Onkyo TX-SR607.. eens goed nalezen iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
uray schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:00:
Alleen gaat deze wel terug, i.v.m. een probleempje met de afwerking.
China ?!
Wat voor probleem met de afwerking?
Brakke connectoren, loslatende verf, knoppen die niet goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
Het Front sluit rechts niet zo mooi aan als links. Zit als het ware scheef.
Het zit erop geplakt, en ik heb al geprobeerd het te herstellen, maar het gaat iedere keer weer los.

En het is best wel irritant als je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 15:59
de 3310 is wel licht qua gewicht. nog geen 13 kilo. Zou dat komen, omdat onderdelen lichter zijn geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een domme vraag, maar mijn woonkamer is ongeveer 30m2. In principe wil ik 5.1 speakers aansluiten. Moet ik dan voor de 1610 of de 1910 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160310 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:55:
Even opsommen:

AVR 1910 zwart: audiovisionshop 429 euro excl. verzending, in principe dus 554 incl. verzending
: schluderbacher 420 euro excl. verzending, 445 incl. verzending
: mediamarkt in duitsland: 369 excl. verzending (1 melding uit dit forum)
: Saturn duitsland: ??? euro

voor alle zwarte (en zilveren) 1910's geld afhankelijk van het binnenkomen van nieuwe exemplaren minstens een aantal weken wachttijd.
De 1910 is de meest populaire receiver, zeker na de EISA award van afgelopen jaar, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Anoniem: 315874 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:50:
[...]

Even opsommen:

AVR 1910 zwart: audiovisionshop 429 euro excl. verzending, in principe dus 554 incl. verzending
: schluderbacher 420 euro excl. verzending, 445 incl. verzending
: mediamarkt in duitsland: 369 excl. verzending (1 melding uit dit forum)
: Saturn duitsland: ??? euro

voor alle zwarte (en zilveren) 1910's geld afhankelijk van het binnenkomen van nieuwe exemplaren minstens een aantal weken wachttijd.
De 1910 is de meest populaire receiver, zeker na de EISA award van afgelopen jaar, vandaar.
Mediamarkt in Aachen/Herzogenrath: 489 euro
Saturn in Aachen: 469 euro

Die aanbieding van 369 euro heb ik ook gelezen is nergens meer te vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338846

Hela, hoop dat iemand kan helpen met het volgende:

Heb een Denon 3310 en Canton luidsprekers aangeschaft. Momenteel is er een PS3, wii en Telenet digicorder aangesloten. Alles werkt prima op de digicorder na.

De Telenet digicorder gaat via hdmi naar de Denon en de Denon gaat via hdmi naar mijn LG (HD)televisie.

Ik krijg echter enkel geluid door de boxen en geen beeld. Zelden floept er een fractie van een seconde een beeld maar dat verdwijnt snel en komt niet meer terug. 1 keer heb ik langer beeld gehad maar als ik wisselde van kanaal (bijvoorbeeld naar PS3 ging op een andere hdmi ingang) en terugkwam was het weer weg. Telenet zegt dat ik naar de leverancier van de digicorder moet bellen maar die zeggen dat ze niets voor mij kunnen doen en dat Telenet zelf contact moet opnemen. Denon vermoedt dat het te maken heeft met het HDCP protocol en dat ik mijn digicorder moet upgraden (software) ... maar dat helpt ook niet.

oh ja, vr de duidelijkheid: wanneer de digicorder rechtstreeks in de tv gaat werkt alles prima maar ik had graag alles via de Denon laten gaan ...

Heeft er iemand van een gelijkaardig probleem gehoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Anoniem: 315874 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:50:
[...]

Even opsommen:

[...]
Denk dat je hier toch een tikfoutje maakt ;) Audio Vision adverteert nergens met 125 euro verzendkosten, wel met 25. Maar; toen ik bestelde om te laten verzenden, kreeg ik een mailtje met betalingsverzoek, waar geen verzendkosten gerekend werden. Ik heb dat bedrag betaald, dus 25 euro minder dan ik op had gerekend. Het apparaat is verzonden en aangekomen, en ik heb niks van ze gehoord dat ik ze nog 25 euro schuldig zou zijn. Dus ik gok dat je gewoon voor 429 die 1910 thuisgestuurd krijgt.

Verhaal over het combineren van stereo-versterker en AV-receiver via pre-outs: :)
iPatrick schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:27:
Poeh, moeten we maar eens uittekenen met alle bronnen en speakers. Wellicht dat anderen nog ideeen hebben? Iemand zo'n configuratie al eens uitgewerkt? of hoort dit in een ander topic?
Zo lastig is het gelukkig niet :) Denk er als volgt over na.
Stel je sluit je twee frontspeakers aan op je stereo-versterker. Alle andere speakers (center, surrounds, sub, etc) sluit je aan op je AV-receiver. Alle bronnen (CD, digitale kabel, Blu-ray, etc) sluit je aan op je AV-receiver. De pre-outs op de AV-receiver voor de twee frontspeakers gaan met een analoge interconnect naar een willekeurige ingang op de stereo-versterker (bv. Aux-1 oid).

Wanneer je dan 5.1 geluid wilt hebben, moet je zowel de AV-receiver als de stereo-versterker inschakelen (en de stereo-versterker op de juiste bron, bv. Aux-1).
Wanneer je het geluid in stereo wilt horen, dan moeten zowel de AV-receiver als de stereo-versterker ingeschakeld zijn, en op de juiste bron geschakeld, bv CD. Je krijgt dan alleen op je twee fronts het geluid te horen, precies zoals je wilt.

Dit heeft als nadeel dat wanneer je stereo wilt luisteren, je allebei de apparaten ingeschakeld dient te hebben. Dit is te omzeilen door stereo-bronnen (CD-speler, radio-tuner) niet op je AV-receiver, maar op de stereo-versterker aan te sluiten. Dan omzeil je voor die bronnen dus de hele AV-receiver, en heb je dus eigenlijk de situatie die je van vroeger gewend bent ;)

Het volume moet je voor surround-geluid wel op beide apparaten los regelen, dat is een nadeeltje... Maar met een Logitech Harmony remote is dat vast wel op te lossen met een sequence.

Wat ik heb gedaan; mijn CD-speler is zowel op mijn stereo-versterker aangesloten (analoge interconnects) als op mijn AV-receiver (digitale coax). Zo kan ik kiezen of ik mijn stereo-bron in stereo wil horen, of wil laten opschalen naar gesimuleerde 5.1 :) Maar dat kan natuurlijk ook als 'ie alleen op de AV-receiver aangesloten zou zitten. Pure test om te kijken of de pre-outs niet toch stiekem wat aan de klank veranderen. :)

Hoop dat bovenstaand verhaal beetje duidelijk is?

[ Voor 63% gewijzigd door reiker op 06-01-2010 16:47 . Reden: wat duidelijker indeling post gemaakt.. ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
@Artymoony,

Je moet in de webinterface even met de HDMI Scaler opties spelen, of ergens anders. :)
Daar ging het bij mij fout i.c.m. m'n MediaCenter PCtje. Heb hem voor de probleembron helemaal uitgezet.

Had daarna wel gewoon beeld.

Hopelijk helpt dit...

[ Voor 15% gewijzigd door uray op 06-01-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Hoop dat bovenstaand verhaal beetje duidelijk is?
Yep, Thanks voor de uitleg. Dit was wat ik ook voor ogen had. Maar ik ben toch wel benieuwd wat die knop "P.DIRECT" moet doen op de PMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Dan gaat het geluid vanaf de input gelijk naar de output, zonder dat het over het EQ gedeelte gaat.
En gebruik die optie ook als je hem hebt, gezien je wilt dat de AVR voor jou het EQ gedeelte doet, de PMA is er alleen voor dat extra zetje aan de luidsprekers te geven.

Even een vraag, stel je sluit een Denon PMA-700AE welke 2x 50 Watt (8 Ohm, 20 Hz – 20 kHz) nominaal vermogen en 2x 100 Watt (4 Ohm, 1 kHz) dynamisch vermogen kan leveren op een AVR reciever aan. Wat is dan het uiteindelijke vermogen wat naar de luidsprekers gaat. Op welke manier dien je het vermogen van de AVR en de PMA samen te nemen, of zit het iets anders? Ff een noob vraagje B)

[ Voor 89% gewijzigd door Apoca op 06-01-2010 17:50 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 10:19
klaasbram schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:46:
Nou opzich prima maar ik vroeg me dus af of er niet meer laag uit de sub te halen valt. Door me denon misschien wat fijner af te stellen.
Over het instellen van fronts icm subwoofer moet je deze eens lezen: http://www.audyssey.com/blog/2009/05/small-vs-large/

Moraal van het verhaal, als je een subwoofer hebt moet je de fronts altijd op small zetten en dan met de crossover werken. Met de fronts op large wordt de subwoofer alleen gebruikt als je lfe+main (of doublebass) gebruikt. Maar dan zorgen fronts en subwoofer allebei voor het laag, wat afgeraden wordt. Bovendien heeft het subwoofer kanaal van audessey eq een grotere precisie in het laag dan de front kanalen.

Of dit zorgt voor meer bass weet ik natuurlijk niet, maar het is allicht het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Zorgt niet voor meer bass, zorgt ervoor dat de fronts meer "tijd/plaats" kunnen geven aan geluid boven de Hz grens welke je instelt voor de sub. Wat de zuiverheid van het geluid alleen maar ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
Apoca, dank voor de uitgebreide uitleg.

Stel, ik sluit mijn (sa)cd-speler en platenspeler direct aan op de PMA en heb die PMA aangesloten op mijn AVR. Kan ik dan mijn audiobronnen beluisteren via de PMA zonder de AVR aan te hebben?
En kan ik dan alsnog de 2 fronts, die op de PMA aangesloten staan, via de AVR gebruiken in mijn 5.1 set-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Apoca schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:37:

[...]
Even een vraag, stel je sluit een Denon PMA-700AE welke 2x 50 Watt (8 Ohm, 20 Hz – 20 kHz) nominaal vermogen en 2x 100 Watt (4 Ohm, 1 kHz) dynamisch vermogen kan leveren op een AVR reciever aan. Wat is dan het uiteindelijke vermogen wat naar de luidsprekers gaat. Op welke manier dien je het vermogen van de AVR en de PMA samen te nemen, of zit het iets anders? Ff een noob vraagje B)
Als ik je vraag goed begrijp: je neemt het vermogen helemaal niet samen; het enige dat je AV-receiver doet, is het signaal doorgeven. Niet voorversterkt dus. Het vermogen dat er naar je (front) luidsprekers gaat, is datgene wat je stereo-versterker (als je fronts daarop aangesloten zijn :)) kan leveren. In dit geval fungeert je AV-receiver dus in feite hetzelfde als bv. een CD-speler.
nielsdiy schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:08:
Apoca, dank voor de uitgebreide uitleg.

Stel, ik sluit mijn (sa)cd-speler en platenspeler direct aan op de PMA en heb die PMA aangesloten op mijn AVR. Kan ik dan mijn audiobronnen beluisteren via de PMA zonder de AVR aan te hebben?
En kan ik dan alsnog de 2 fronts, die op de PMA aangesloten staan, via de AVR gebruiken in mijn 5.1 set-up?
Als hierboven :) Je AV-receiver fungeert gewoon als elke andere bron die aangesloten zit op je PMA, bv. je CD-speler; je sluit hem zelfs met dezelfde soort analoge, RCA interconnects aan op je PMA. Je kunt je andere audiobronnen die op je PMA aangesloten zitten dus gebruiken zoals je gewend bent.

[ Voor 56% gewijzigd door reiker op 06-01-2010 18:16 . Reden: iets verduidelijkt, vraag van nielsdiy toegevoegd ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

reiker schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:11:
[...]
Als ik je vraag goed begrijp: je neemt het vermogen helemaal niet samen; het enige dat je AV-receiver doet, is het signaal doorgeven. Niet voorversterkt dus. Het vermogen dat er naar je (front) luidsprekers gaat, is datgene wat je stereo-versterker (als je fronts daarop aangesloten zijn :)) kan leveren. In dit geval fungeert je AV-receiver dus in feite hetzelfde als bv. een CD-speler.
Dus de Pre-out van de Denon versterkt niet het signaal voor? Dat is toch alleen met een tape-out.

[ Voor 3% gewijzigd door Apoca op 06-01-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Apoca schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:36:
[...]

Dus de Pre-out van de Denon versterkt niet het signaal voor? Dat is toch alleen met een tape-out.
Ik ben geen expert op dit gebied, maar voor zover ik weet zijn pre-out en tape-out gelijkwaardig op niveau van signaalsterkte (dwz, laag voltage (± 2V dacht ik) en lage stroomsterkte). Voor een écht technisch verhaal kun je het best even je favoriete zoekmachine gebruiken :)

[ Voor 46% gewijzigd door reiker op 06-01-2010 18:45 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

heey ik zoek een instap modelletje denon receiver omdat me vader een hoger model heeft 1803 geloof ik uit 2002 en dat klinkt echt super met film en stereo .

nu ben ik aan het kijken naar de 1610 en 1910 nu kan ik de 1610 voor 350 euro krijgen en de 1910 in nederland 599 nu kan ik wel naar duitsland gaan en hem daar halen maar weet niet of hij daar goed te leveren is en meerprijsd waard is.
merk je nu echter het verschil klank en vermogen of zal de 1610 ook voeldoen aan mijn eisen komen 100 watt oude warfdale boekenplank speakers aan te hangen en als ik grote zuilspeakers koop is pas later als ik op mezelf woon en dan ook wel een hoger segment receiver..

nu kan ik volgende week wel gaan luisteren naar deze denon en het verschil horen maar ik denk dat ik dat niet hoor. iemand anders hier ervaringen mee kwa prijs kwaliteit ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren en dat doe ik ook maar wat zullen jullie me aanraden? kwa budget zit ik eigenlijk rond de 4-500 dan is de 1910 in nederland iets te duur

kwa specs heeft de 1910 wel meer aansluitmogelijkheden maar ga ik (nog) niet allemaal gebruiken

zijn er mensen die mij over de steep kunnen trekken? en kunnen zeggen of de extra vermogen en specs zeker meerwaarde zijn ik ben bang als ik tog over een jaar zuilspeakers koop deze te weinig vermogen heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 318162 op 06-01-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

merci Uray maar heb alles scalings doorlopen en geen werkt. Ben dus maar optische kabel gaan halen en ga de digicorde rechtstreeks naar tv laten gaan en van de digicorder met optische kabel naar Denon 3310 gaan ...

toch bedankt vr de hulp !

@Artymoony,

Je moet in de webinterface even met de HDMI Scaler opties spelen, of ergens anders.
Daar ging het bij mij fout i.c.m. m'n MediaCenter PCtje. Heb hem voor de probleembron helemaal uitgezet.

Had daarna wel gewoon beeld.

Hopelijk helpt dit...

[ Voor 119% gewijzigd door Anoniem: 338846 op 06-01-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

reiker schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:41:
[...]
Voor een écht technisch verhaal kun je het best even je favoriete zoekmachine gebruiken :)
The TAPE OUT jacks provide a line-level signal. It is taken off before the tone control, balance, and volume control. The only part of the circuitry used is the input selector. Using this output as the input to a power amp requires that the power amp have gain (volume) control(s), otherwise you get max volume all the time.

The PRE-OUT jacks provides an attenuated signal which has been processed by the tone control circuitry as well as the volume control unless your pre allows you to switch the tone controls in an out.

Met andere woorden: de pre-out bevat dus al sound op een bepaalde dB, zeg -45 dB ingesteld op de volume van de AVR en de eindversterker versterkt dat nog eens. Echter weet ik de factor niet waarmee dat zal gebeuren dan op de eindversterker.

[ Voor 4% gewijzigd door Apoca op 06-01-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Apoca schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:01:
[...]

The TAPE OUT jacks provide a line-level signal. It is taken off before the tone control, balance, and volume control. The only part of the circuitry used is the input selector. Using this output as the input to a power amp requires that the power amp have gain (volume) control(s), otherwise you get max volume all the time.

The PRE-OUT jacks provides an attenuated signal which has been processed by the tone control circuitry as well as the volume control unless your pre allows you to switch the tone controls in an out.

Met andere woorden: de pre-out bevat dus al sound op een bepaalde dB, zeg -45 dB ingesteld op de volume van de AVR en de eindversterker versterkt dat nog eens. Echter weet ik de factor niet waarmee dat zal gebeuren dan op de eindversterker.
Maar spreek je dan je eigen quote een beetje tegen, of begrijp ik het gewoon niet 100%? 8)7 Volgens het verhaal dat je aanhaalt zou je, om het signaal/ruis level acceptabel te houden, beter de tape-out dan de pre-out kunnen gebruiken, aangezien de pre-out een verzwakt signaal uitstuurt? Wat is dan het nut eigenlijk van die pre-out? :)
Ik krijg in mijn hoofd even de twee eindjes niet meer aan elkaar :)

Overigens hebben veel AV-receivers al geen tape-out meer vziw, dus echt een dilemma is er niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door reiker op 06-01-2010 19:08 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik spreek me zelf niet tegen hoor :Y) Het is alleen zo dat een tape-out natuurlijk een zuiver signaal ( direct source min of meer ) afgeeft wat erna pas versterkt gaat worden. En een pre-out wel reeds meer dB zal bevatten, maar het is ook al reeds "vervormd" voor de AVR EQ. Wat dus zal inhouden dat er eerder vervorming van het geluid zal optreden.

Ik zie het al, we zitten op dezelfde lijn alleen missen we een stukje info volgens mij :P

[ Voor 11% gewijzigd door Apoca op 06-01-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:57
De grootste verschillen zijn:
- 7 kanalen i.p.v. 5
- Bi-amping
- Meer vermogen
- Een video-scaler en betere de-interlacer
- Een extra HDMI ingang
- Een extra digitale coaxiale ingang
- Multizone
- Weegt 1,4 kg meer
- Verbruikt maximaal 100 watt meer (positief)

Of dit jou de meerprijs waard is zul je zelf moeten bepalen. De AVR-1910 is IMO met de Duitse prijs in ogenschouw nemend zijn meerprijs ruim waard. Niet alleen is hij wat meer futureproof door de meerdere aansluitingen en mogelijkheden, ook heeft hij waarschijnlijk een iets betere voeding voor de 2 extra kanalen zodat je iets meer speelruimte hebt om later zwaardere speakers aan te sluiten.
Heb je echter geen behoefte aan al deze dingen dan is de AVR-1610 ook een erg mooie receiver voor niet teveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Apoca schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:11:
Ik spreek me zelf niet tegen hoor :Y) Het is alleen zo dat een tape-out natuurlijk een zuiver signaal ( direct source min of meer ) afgeeft wat erna pas versterkt gaat worden. En een pre-out wel reeds meer dB zal bevatten, maar het is ook al reeds "vervormd" voor de AVR EQ. Wat dus zal inhouden dat er eerder vervorming van het geluid zal optreden.

Ik zie het al, we zitten op dezelfde lijn alleen missen we een stukje info volgens mij :P
Jah, ik geloof ook dat ik het zie :) Dank voor je uitleg :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaah ik ga deze week deze 2 beluisteren en dan word het dan waarschijnlijk de denon 1910 via duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Trouwens even een goede tip, vooral om ernstige receiver en luidspreker proberen te voorkomen. Stel je receiver op een max volume in van -20dB, en stel in dat de reciever altijd met een bepaalde dB instelling opstart zoals bijvoorbeeld -60dB ofzo. Zo kun je misschien schade voorkomen als in een onverlaat moment iemand met jou receiver aan het testen is :)

@ reiker en alle andere mensen welke dit intressant vinden..

M.b.t. de Pre-out ben ik eens bij onze vrienden van HTforum.nl te rade gegaan.

De belangrijkste regel vooraf is dat de eindversterker welke je gebruikt meer watt op het te versterken kanaal moet kunnen leveren, dan de eindversterker van de AVR zelf op dat kanaal kan leveren. Anders heeft het allemaal niet eens zin, en vul voor je zelf maar in wanneer het voor jou zin kan hebben. De pre-out is de uitgang van de voorversterker van Denon, welke je dus kunt aansluiten op een eindversterker ( deze vervangt dus je AVR eindversterker, het is niet 1+1=2 ).

Het voordeel van het gebruik van de pre-out kan zijn ( en dit zou geen schokkend verschil moeten uitmaken ), dat de voeding van de Denon beter de overige kanalen ( met ieder hun eigen eindversterker ) kan aansturen. Tevens zal de Denon doormiddel van de volume knop bepalen hoeveel signaal bij de eindversterker uitkomt. Bij maximaal volume -0dB , zal de eindversterker een "vol" signaal krijgen. Zet je de Denon op -45dB omdat je ook nog een center en surrounds hebt en dat hard genoeg is voor muziek / film. Dan krijgt de eindversterker geen "vol" signaal ( dit komt dus pas bij -0dB ). En zal deze dus vanaf een minder signaal een versterking moeten laten plaats vinden. Vul zelf maar in wat dit met zich kan meebrengen.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat of je gelijk een zwaardere Denon had moeten halen, dan achteraf met een extra eindversterker te gaan werken omdat dit geen optimale werkwijze is. Maar goed als je dus luidsprekers hebt welke meer power nodig hebben, zul je soms niet onder deze combi uitkomen als je Denon ze niet kan aansturen. Maar goed heb je dan wel de juiste Denon gekocht... Al is de juiste keuze soms ook niet geheel financieel haalbaar, en ja dan is der geen andere optie.

Tevens is er een kans, dat de interne eindversterker van de Denon voor het kanaal dat via de pre-out loopt kapot gaat. Dit omdat de eindversterker voor dat kanaal wel zijn werk blijft doen, echter zal deze niet belast kunnen worden aan de luidsprekeruitgang.

[ Voor 80% gewijzigd door Apoca op 06-01-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
[quote]Anoniem: 338846 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:59:
merci Uray maar heb alles scalings doorlopen en geen werkt. Ben dus maar optische kabel gaan halen en ga de digicorde rechtstreeks naar tv laten gaan en van de digicorder met optische kabel naar Denon 3310 gaan ...

toch bedankt vr de hulp !

@Artymoony,

En als je de scaler helemaal uitzet ?! Bij mij heb ik hem helemaal uitgeschakeld, ook omdat geen enkele andere optie werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Sjaaky schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:04:
[...]

Over het instellen van fronts icm subwoofer moet je deze eens lezen: http://www.audyssey.com/blog/2009/05/small-vs-large/

Moraal van het verhaal, als je een subwoofer hebt moet je de fronts altijd op small zetten en dan met de crossover werken. Met de fronts op large wordt de subwoofer alleen gebruikt als je lfe+main (of doublebass) gebruikt. Maar dan zorgen fronts en subwoofer allebei voor het laag, wat afgeraden wordt. Bovendien heeft het subwoofer kanaal van audessey eq een grotere precisie in het laag dan de front kanalen.

Of dit zorgt voor meer bass weet ik natuurlijk niet, maar het is allicht het proberen waard.
Nou is het vet gedrukte volgens mij alleen van toepassing als je de A upgrade hebt en die heb ik dus niet. En zou me 125 euro kosten om erop te krijgen.
Het testen met speakers op small ga ik vast nog wel een keertje doen. Want ik merk wel dat het toch net wat fijner klinkt met een sub erbij. (iets dieper)
Ik zou (maar is een klote werk omdat ik er niet bij kan) ook nog me fronts kunnen bi-ampen maar dat is volgens mij alleen nuttiger voor de hogere tonen :? (die kabels om te bi-ampen kan ik niet meer netjes wegwerken en daarom is het dus ook (nog)niet gedaan)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barron
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-08-2024
Anoniem: 338846 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:10:
Hela, hoop dat iemand kan helpen met het volgende:

Heb een Denon 3310 en Canton luidsprekers aangeschaft. Momenteel is er een PS3, wii en Telenet digicorder aangesloten. Alles werkt prima op de digicorder na.

De Telenet digicorder gaat via hdmi naar de Denon en de Denon gaat via hdmi naar mijn LG (HD)televisie.

Ik krijg echter enkel geluid door de boxen en geen beeld. Zelden floept er een fractie van een seconde een beeld maar dat verdwijnt snel en komt niet meer terug. 1 keer heb ik langer beeld gehad maar als ik wisselde van kanaal (bijvoorbeeld naar PS3 ging op een andere hdmi ingang) en terugkwam was het weer weg. Telenet zegt dat ik naar de leverancier van de digicorder moet bellen maar die zeggen dat ze niets voor mij kunnen doen en dat Telenet zelf contact moet opnemen. Denon vermoedt dat het te maken heeft met het HDCP protocol en dat ik mijn digicorder moet upgraden (software) ... maar dat helpt ook niet.

oh ja, vr de duidelijkheid: wanneer de digicorder rechtstreeks in de tv gaat werkt alles prima maar ik had graag alles via de Denon laten gaan ...

Heeft er iemand van een gelijkaardig probleem gehoord ?
Ik heb een 2310 en zelfde probleem. Om dit op te lossen moet je in Manual Setup HDMI control uit zetten. Dan kan ik switchen tussen in mijn geval de UPC digitale ontvanger en mijn dune 3.0 HD media player.

Ik krijg het alleen (nog) niet voor elkaar om afzonderlijk dus per input te schakelen tussen mijn speakers (bij de dune) als audio output en de TV speakers bij Sat/Cbl als input. Iemand??

Ook doorgifte van TV signaal (upc digitale ontvanger) als de 2310 standby staat lukt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 23:11
Apoca schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:06:

Bij maximaal volume -0dB , zal de eindversterker een "vol" signaal krijgen. Zet je de Denon op -45dB omdat je ook nog een center en surrounds hebt en dat hard genoeg is voor muziek / film. Dan krijgt de eindversterker geen "vol" signaal ( dit komt dus pas bij -0dB ). En zal deze dus vanaf een minder signaal een versterking moeten laten plaats vinden. Vul zelf maar in wat dit met zich kan meebrengen.
Met een goede interlinks moet dit toch geen probleem zijn. Je kunt ook nog de level van je surround en center speaker wat naar beneden bij stellen.
Maximaal volume van een Denon is +12 dB.
Tevens is er een kans, dat de interne eindversterker van de Denon voor het kanaal dat via de pre-out loopt kapot gaat. Dit omdat de eindversterker voor dat kanaal wel zijn werk blijft doen, echter zal deze niet belast kunnen worden aan de luidsprekeruitgang.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het kanaal stuk zal gaan. Waarom anders een pre-out functie op de Denon? Moet toch gebruikt kunnen worden zonder dat hier problemen gaan ontstaan. Zou dit maar eens gaan vragen aan de Denon importeur.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks maar de HDMI control uitzetten heb ik ook geprobeerd. Zonder resultaat ...
barron schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:29:
[...]

Ik heb een 2310 en zelfde probleem. Om dit op te lossen moet je in Manual Setup HDMI control uit zetten. Dan kan ik switchen tussen in mijn geval de UPC digitale ontvanger en mijn dune 3.0 HD media player.

Ik krijg het alleen (nog) niet voor elkaar om afzonderlijk dus per input te schakelen tussen mijn speakers (bij de dune) als audio output en de TV speakers bij Sat/Cbl als input. Iemand??

Ook doorgifte van TV signaal (upc digitale ontvanger) als de 2310 standby staat lukt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Omdat ik dit ook wil weten een vraag over de configuratie. Je hebt een UPC HD Box met hdmi naar de Dennon. Tevens ook ander bronnen met hdmi naar de Denon. Van de Denon met hdmi naar de TV.

Betekent dit dat de Denon dan altijd aan moet staan omdat deze als hdmi switch fungeert???

Als ik alleen TV wil kijken dan wil ik niet dat de receiver dan ook aan moet staan. Alternatief is dan weer de UPC box rechtstreeks naar de TV met optisch/coax naar de receiver (maar dan werkt lip sync weer niet). Of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
iPatrick schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:24:
[...]

Omdat ik dit ook wil weten een vraag over de configuratie. Je hebt een UPC HD Box met hdmi naar de Dennon. Tevens ook ander bronnen met hdmi naar de Denon. Van de Denon met hdmi naar de TV.

Betekent dit dat de Denon dan altijd aan moet staan omdat deze als hdmi switch fungeert???

Als ik alleen TV wil kijken dan wil ik niet dat de receiver dan ook aan moet staan. Alternatief is dan weer de UPC box rechtstreeks naar de TV met optisch/coax naar de receiver (maar dan werkt lip sync weer niet). Of...
Ik heb weliswaar de 3310, maar als ik mijn Denon uitschakel krijg ik na 3 seconden gewoon beeld op mijn TV van de UPC HD Box.
Dus mijn inziens functioneerd hij ook als Switch, aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
uray schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:07:
[...]Ik heb weliswaar de 3310, maar als ik mijn Denon uitschakel krijg ik na 3 seconden gewoon beeld op mijn TV van de UPC HD Box. Dus mijn inziens functioneerd hij ook als Switch, aan of uit.
Laatst gekozen HDMI input wordt herinnert en dus ook doorgegeven. Moet de receiver wel op stand-by staan en dus niet uit, want dan werkt het niet. Het rode stand-by lampje moet dus branden.
Dus gewoon HDMI kanaal selecteren, receiver uitzetten en dan na een x aantal seconden komt het beeld en het geluid dan weer op/over de tv. Mocht de juiste HDMI ingang reeds zijn geselecteerd dan kan je stap één dus overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

FeaR1986 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:10:
[...]

Laatst gekozen HDMI input wordt herinnert en dus ook doorgegeven. Moet de receiver wel op stand-by staan en dus niet uit, want dan werkt het niet. Het rode stand-by lampje moet dus branden.
Dus gewoon HDMI kanaal selecteren, receiver uitzetten en dan na een x aantal seconden komt het beeld en het geluid dan weer op/over de tv. Mocht de juiste HDMI ingang reeds zijn geselecteerd dan kan je stap één dus overslaan.
Hmmm, hoe krijg ik dit thuis makkelijk aan de vrouw en kinders uitgelegd :?

Is hier een alternatief voor die fool proof werkt? Anders ben ik genoodzaakt om de UPC box rechtstreeks te koppelen aan de TV en dan maar optisch/coax naar de receiver. Lijkt me dan toch praktischer voor dagelijks gebruik thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
iPatrick schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:56:
[...]Hmmm, hoe krijg ik dit thuis makkelijk aan de vrouw en kinders uitgelegd :?
Kinders weet ik zo niet, die groep leert snel. Vrouwen is een lastiger verhaal....
iPatrick schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:56:
[...]Is hier een alternatief voor die fool proof werkt? Anders ben ik genoodzaakt om de UPC box rechtstreeks te koppelen aan de TV en dan maar optisch/coax naar de receiver. Lijkt me dan toch praktischer voor dagelijks gebruik thuis.
Als je de UPC Box rechtstreeks naar de tv koppelt moet vrouwlief ook eerst HDMI Ingang X instellen op de tv om beeld te hebben. Dus wat is het verschil door op de TV een ingang te selecteren of op de receiver? Aangezien alles door de receiver gaat kan de TV dan altijd op HDMI In 1 blijven staan.

Of gewoon zorgen dat zodra jij DVD hebt gekeken of wat dan ook je de source weer terug zet naar de HDMI ingang waar de UPC Box in zit. Als vrouwlief dan de tv aan zet staat de receiver al goed.

Maar denk dat de theorie lastiger is dan de praktijk, dus gewoon eerst proberen het uit te leggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338012

ik heb sinds gisteren de denon 2310 in mijn bezit.
deze heb ik via hdmi aangesloten op mijn ps3,en ik heb mijn lcd(sony kdl 37w5500)ook met een hdmi aangesloten op de receiver.dit is allemaal goed gegaan,alleen hoe krijg ik nu het geluid van mijn tv over mijn speakers? ik dacht dat als je de tv met hdmi verbind met je receiver dat je dan beeld en geluid krijgt,maar geluid krijg ik niet.hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 338012 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:23:
ik dacht dat als je de tv met hdmi verbind met je receiver dat je dan beeld en geluid krijgt,maar geluid krijg ik niet.hoe kan dit?
Waarom denkt echt iedereen dat?
HDMI gaat maar één kant op. En aangezien jouw tv HDMI ingangen heeft en de receiver is verbonden met de tv via een HDMI uitgang gaat het niet werken. Het signaal gaat dus de verkeerde kant op: er komt alleen maar beeld (en geluid als de receiver in stand-by staat) binnen.

Om geluid van de tv over de speakers te krijgen moet je nog een extra audio-link leggen vanaf de audio out van de tv naar de audio in van de receiver. Op de Sony 37W5500 is dit een optische S/PDIF aansluiting. Dus een optische kabel vanaf de tv naar de receiver en je hebt geluid van de tv over je speakers.

Overigens is dit met HDMI 1.4 niet meer nodig aangezien HDMI 1.4 wel twee-weg communicatie ondersteund. Maar we zitten nu nog met HDMI 1.3, dus nu is het nog gewoon een extra kabeltje trekken vanaf de tv naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de snelle reactie.ik heb nog ergens een optische kabel liggen,dus ga hem gelijk opzoeken.
hoe zit dat dan met hdmi 1.4,past die op de bestaande apperatuur,of moet je dan alles nieuw kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237458

Ik heb mail contact gehad met Schulderbacher en Audio-Vision.
Beide zeggen dat de 1910 er alleen nog in het zwart is en ook niet meer in zilver komt.
Dit betreur ik, want ik heb de voorkeur voor een zilveren. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze gewoon niet meer komen.

Weet iemand nog een zilveren 1910 voor een mooie onder de 500 euro prijs.

Heeft iemand trouwens ervaring met deze reciever met Canton GLE speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
HDMI 1.4 kabels hebben wel dezelfde connector, dus het is backwards compatible met de oudere HDMI poorten. Echter moet zowel de tv als de receiver het ondersteunen om een signaal twee kanten op te laten gaan. Dus wordt alles opnieuw kopen dan. Maar voor zo ver ik weet is HDMI 1.4 ook nog niet officieel uit als het gaat om dat er apparaten zijn met die aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik straks geluid krijg via mijn speakers ben ik zeer tevreden met wat ik nu heb.
dan zien we in de toekomst wel weer verder met hdmi 1.4 of hoeveel het dan mag zijn tegen die tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

FeaR1986 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:39:
[...]

Waarom denkt echt iedereen dat?
HDMI gaat maar één kant op. En aangezien jouw tv HDMI ingangen heeft en de receiver is verbonden met de tv via een HDMI uitgang gaat het niet werken. Het signaal gaat dus de verkeerde kant op: er komt alleen maar beeld (en geluid als de receiver in stand-by staat) binnen.

Om geluid van de tv over de speakers te krijgen moet je nog een extra audio-link leggen vanaf de audio out van de tv naar de audio in van de receiver. Op de Sony 37W5500 is dit een optische S/PDIF aansluiting. Dus een optische kabel vanaf de tv naar de receiver en je hebt geluid van de tv over je speakers.

Overigens is dit met HDMI 1.4 niet meer nodig aangezien HDMI 1.4 wel twee-weg communicatie ondersteund. Maar we zitten nu nog met HDMI 1.3, dus nu is het nog gewoon een extra kabeltje trekken vanaf de tv naar de receiver.
HDMI 1.3 doet ook geluid over de kabel. Ik heb het geluid van mijn Samsung TV wel op de receiver over een HDMI 1.3 aansluiting op mijn 2310. Je moet gewoon zorgen dat je de HDMI UITgang van de TV verbind met een INgang van de receiver. Moet je TV wel een HDMI UITgang hebben natuurlijk...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Crusader schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:01:
[...]

HDMI 1.3 doet ook geluid over de kabel. Ik heb het geluid van mijn Samsung TV wel op de receiver over een HDMI 1.3 aansluiting op mijn 2310. Je moet gewoon zorgen dat je de HDMI UITgang van de TV verbind met een INgang van de receiver. Moet je TV wel een HDMI UITgang hebben natuurlijk...
Dat was het punt niet; het "probleem" met HDMI 1.3 (en eerdere versies) is dat het slechts eenrichtingsverkeer is, zoals FeaR zo netjes uitlegt. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heey

ik heb vandaag de verschillende types denon 1610, 1910 en de 2310 geluisterd en vergeleken op verschillende zuil luidsprekers van goede merken zoals kef, b&w, focal. en ik moet zeggen allemaal klinken ze erg lekker en zuiver. Aangezien mijn budget klein is ga ik voor de 1610 versie omdat dat voor mij uitstekend is en mooi klinkt ook op de zwaardere speakers.

dus voor mensen die een kleinere budget hebben en niet veel vomponenten aangesloten heeft zal ik de 1610 halen ik ga hem deze week bestellen in ieder geval

nu alleen sparen voor een mooie surroundset

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

FeaR1986 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:25:
Maar denk dat de theorie lastiger is dan de praktijk, dus gewoon eerst proberen het uit te leggen? :P
Klopt, eerst dit weekend maar eens de 4310 en 3310 luisteren .. maar vooral kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 318162 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:16:
ik heb vandaag de verschillende types denon 1610, 1910 en de 2310 geluisterd en vergeleken op verschillende zuil luidsprekers van goede merken zoals kef, b&w, focal. en ik moet zeggen allemaal klinken ze erg lekker en zuiver. Aangezien mijn budget klein is ga ik voor de 1610 versie omdat dat voor mij uitstekend is en mooi klinkt ook op de zwaardere speakers.

dus voor mensen die een kleinere budget hebben en niet veel vomponenten aangesloten heeft zal ik de 1610 halen ik ga hem deze week bestellen in ieder geval

nu alleen sparen voor een mooie surroundset
Ligt het aan mij of ben ik de enige die dit redelijk krom vind?
Je hebt tot en met de AVR-2310 geluisterd en besluit dan toch de AVR-1610 te nemen. Op zich niets mis mee, want het is jouw keuze en geld. Maar ga je op die AVR-1610 echt speakers aansluiten van merken als Focal en B&W en dan ook nog vloerstaanders? Dan is de verhouding receiver-speakerset wel heel erg uit balans. Nu zijn KEF vloerstaanders wat leuker geprijsd dus dat zou nog kunnen, maar die andere merken... Nee, dan had ik toch minstens voor een AVR-1910 gegaan maar liever nog wat hoger.

Sowieso is het noemen van merken als KEF/Focal in één zin met B&W apart. Want de sound van de eerste twee is toch heel anders dan van B&W speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoals ik aangaf ben ik budget gebonden

daaruit is het verschil wat ik heb vernomen minimaal voor een beginneling in deze audio wereld niet te horen.

aangezien ik ook nog geen zwaardere speakers er op aan ga sluiten heeft het voor mij ook geen nut.

de B&W speakers geeft idd een andere sound wat dus ook niet mijn voorkeur was om naar te gaan luisteren.

de kef speakers waren wel leuk geprijst en zoiets klinkt met de 1610 nog steeds goed genoeg

ik heb echt wel een uur geluisterd en voor mij maakt het geen verschil dus vind ik de 1610 een leuke prijs om mee te beginnen over 5 jaar kijk ik wel verder naar een grotere set

ook heb ik focal speakers erop gehad van 800 euro en dar waren hele grote zuilspeaker en die klinken super ook hard volume dus voor mij was het wel duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 318162 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:37:
ook heb ik focal speakers erop gehad van 800 euro en dar waren hele grote zuilspeaker en die klinken super ook hard volume dus voor mij was het wel duidelijk
Let wel dat speakers in een audiozaak/-keten altijd per paar aangesloten zijn (alleen Front Left en Front Right). En een receiver geeft met stereo gebruik zijn vermogen toch heel anders af dan als er straks vijf speakers op aangesloten zijn. Dus als iets in een audiozaak werkt wil niet zeggen dat het straks nog net zo werkt als jij er meer speakers op aan sluit...

offtopic:
Met alle respect: heeft jouw toetsenbord geen Shift-knop? Zinnen en merken zonder hoofdletters en geen gebruik van interpunctie. Echt fijn lezen doet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neej ik snap je punt wel maar dat is voor mij niet aan de orde als ik geld heb voor een totale dikke set voor zeg maar 3000 euro dan komt er ook wel een bijpassende receiver maar dit werkt voor mij gewoon goed en ben tevreden wat ik heb gehoord ook dolby surround trouwens maar dat was een kleinere speakers zet.

morgen ga ik er nog heen dan ga ik eventueel nog wel 5.1 op zwaardere speakers luisteren kijken wat er dan nog over blijft. maar ik snap jou punt als ik meer geld heb zou ik ook de 1950 halen voor de zekerheid maar dat wil ik er nu nie aan uit geve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Ach ja, ik hoop dat ik het verschil wel hoor tussen de 3310 en 4310. Het prijs verschil moet toch ergens in zitten??? :X

P.S. Als je de Denon over de grens haalt dan heb je wellicht de 1910 voor een 1610 NL-prijs, zie tips in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt fear,het werkt met de optische kabel.

nu ik mijn denon2310 heb aangeschaft is mijn geld voorlopig op om nieuwe speakers aan te schaffen.doe het voorlopig met mn oude set.wil wel een nieuwe 5.1 set gaan kopen.mijn voorkeur gaat uit naar 'boekenplank'' modellen,nu heb ik in de winkel focal chorus 806v gehoord,klonk goed.matcht dit met de denon,of zijn er meerdere merken voor de denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb focal gehoord in de winkel op de genoemde denon receivers en klonk fantastisch. Maar goed ik ben gauw tevreden en waren zuilspeakers; type: Focal Chorus 816 V.

De boekenplank speakers zullen wel net zo klinken alleen iets minder laag. Ik ben ook van plan hier boekenplank speakers van te halen omdat het genoemde type mij zo goed klonk en dan een subwoofer erbij voor het laag . ik vind dat denon daar erg goed mee omgaat op wat voor volume dan ook.

ik kende dit type niet en de winkelier liet mij hierop luisteren omdat je hier het best kon horen wat denon is huis had ipv B&W die een wat warmere klank gaf en daardoor krijg je niet echt een beeld van denon.

Ik kom hier net kijken en het zal voor iedereen anders klinken zoals dat vaak het geval is bij speakers, maar ik heb nu wel een duidelijke mening kunnen crieeren door wat ik allemaal geluisterd heb. en dat heb ik wel door deze forum kunnen krijgen om verder in de geluidswereld te verdiepen.Dus mensen bedankt voor deze duur wordende hobbie :9

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 318162 op 08-01-2010 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
Update op mijn scheefzittende front...

Wordt maandag omgeruild voor een nieuw exemplaar...

Ben benieuwd hoe die uit de doos gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

reiker schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:41:
[...]

Dat was het punt niet; het "probleem" met HDMI 1.3 (en eerdere versies) is dat het slechts eenrichtingsverkeer is, zoals FeaR zo netjes uitlegt. :)
Verkeerd begrepen, my bad :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
Hmm net bericht gekregen van audiovision-shop.de dat mijn 1910 beschadigd is aangekomen bij hen. :| Kan morgen dus niet komen afhalen. Ze bieden als alternatief nu een 2310 aan voor 629.

Any advice? Scheelt 200 euro en voor wat ik kan zien, gebruik ik waarschijnlijk alleen die extra hdmi input.

[ Voor 20% gewijzigd door pietbuks op 08-01-2010 10:31 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.