Je wekt niet de indruk, dat je begrijpt, wat parallelimport precies betekent. Verder ga je er per definitie vanuit, dat je fabrieksgarantie krijgt, maar op hun website blijkt dat nergens uit. Lees op hun website maar wat er bij “Reparatuurservice” staat.Mr. Noodle schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 08:31:
[...]
Euhm hoe kom je erbij dat er geen fabriek’s garantie opzit ? volgens hun mag ik hem gewoon terug sturen mocht ie stuk gaan, zodat zij hem aanbieden ter garantie.(ze spreken nog nl ook)
Laat mij dan maar lekker stom bezig zijn, we hebben het hier over bijna 500 gulden verschil met NL.
zoals je zelf al aangeeft met 30 jaar ervaring, de kans is klein dat het stuk gaat, maar jij mag van mij best 200 Euro extra betalen hoor.. dan ben je naar mijn mening lekker slim bezig
Denon is hier de partij die stom bezig is, samen met die achterlijke distributeur om de prijzen zo hoog te maken hier in NL.. stimuleert mij alleen maar meer om buiten NL te kopen
Verder valt bij “versand und lieferung”te lezen, dat het product namens de koper naar Nederland wordt verzonden. In juridische zin is de koper dus ook de importeur in Nederland. In ieder geval moet je als importeur in Nederland BTW over het ingevoerde product betalen en mogelijkerwijs ook douanerechten.
Nu gaan we even rekenen. Je betaald voor de AVR 2310 bij die dozenschuiver E815,-. Daar komt E22,- aan verzendkosten bij. Bij de douane moet je E155,- aan BTW betalen. Totaal ben je dus E989,- kwijt. De Nederlandse adiesprijs van Penhold is E999,-. Wat ben je dan uiteindelijk goedkoper uit? Aan jouw de keuze, het is uiteindelijk ook jouw geld.