Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

Mr. Noodle schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 08:31:
[...]

Euhm hoe kom je erbij dat er geen fabriek’s garantie opzit ? volgens hun mag ik hem gewoon terug sturen mocht ie stuk gaan, zodat zij hem aanbieden ter garantie.(ze spreken nog nl ook)

Laat mij dan maar lekker stom bezig zijn, we hebben het hier over bijna 500 gulden verschil met NL.
zoals je zelf al aangeeft met 30 jaar ervaring, de kans is klein dat het stuk gaat, maar jij mag van mij best 200 Euro extra betalen hoor.. dan ben je naar mijn mening lekker slim bezig :P

Denon is hier de partij die stom bezig is, samen met die achterlijke distributeur om de prijzen zo hoog te maken hier in NL.. stimuleert mij alleen maar meer om buiten NL te kopen
Je wekt niet de indruk, dat je begrijpt, wat parallelimport precies betekent. Verder ga je er per definitie vanuit, dat je fabrieksgarantie krijgt, maar op hun website blijkt dat nergens uit. Lees op hun website maar wat er bij “Reparatuurservice” staat.

Verder valt bij “versand und lieferung”te lezen, dat het product namens de koper naar Nederland wordt verzonden. In juridische zin is de koper dus ook de importeur in Nederland. In ieder geval moet je als importeur in Nederland BTW over het ingevoerde product betalen en mogelijkerwijs ook douanerechten.

Nu gaan we even rekenen. Je betaald voor de AVR 2310 bij die dozenschuiver E815,-. Daar komt E22,- aan verzendkosten bij. Bij de douane moet je E155,- aan BTW betalen. Totaal ben je dus E989,- kwijt. De Nederlandse adiesprijs van Penhold is E999,-. Wat ben je dan uiteindelijk goedkoper uit? Aan jouw de keuze, het is uiteindelijk ook jouw geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter69
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Mr. Noodle schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 08:31:
[...]

Euhm hoe kom je erbij dat er geen fabriek’s garantie opzit ? volgens hun mag ik hem gewoon terug sturen mocht ie stuk gaan, zodat zij hem aanbieden ter garantie.(ze spreken nog nl ook)

Laat mij dan maar lekker stom bezig zijn, we hebben het hier over bijna 500 gulden verschil met NL.
zoals je zelf al aangeeft met 30 jaar ervaring, de kans is klein dat het stuk gaat, maar jij mag van mij best 200 Euro extra betalen hoor.. dan ben je naar mijn mening lekker slim bezig :P

Denon is hier de partij die stom bezig is, samen met die achterlijke distributeur om de prijzen zo hoog te maken hier in NL.. stimuleert mij alleen maar meer om buiten NL te kopen
Gaan we hier elkaar nu virtueel de hersens inslaan om zo'n onderwerp? Beetje vreemd, volgens mij is dit forum daar niet voor. Volgens mij is het forum voor mensen die al een Denon hebben gekocht (waar dan ook), en daarover iets interessants uit te wisselen hebben.

Waar je je Denon vandaan haalt is voor ieder zijn persoonlijke keuze en volgens mij gebaseerd op te nemen risico, beschibaar budget en gemak. Voor mij persoonlijk heeft dat er toe geleid dat ik mijn 2310 gekocht heb bij Hobo Hifi, en dus de Nederlandse prijs minus een aardige korting heb betaald. Dit uit gemak, uit waardering voor het advies en de service van Hobo, maar vooral omdat ik volledig afgeknapt was op kopen via internet. Heb nl. eerst gekozen voor de Pioneer 1019 via Eshop.nl, maar toen bleek dat er iets aan de hand was met dit ding bleek hoe vervelend internetaanbieders kunnen worden. Wat een slechte club!! Persoonlijk koop ik dit spul dus niet meer op grotere afstand en via internet. Dan maar iets meer geld uitgeven (maar, eerlijk is eerlijk, mijn budget is wellicht wat groter dan van anderen).

Laten we het hier vooral hebben over hoe goed (of niet) Denon is en wat je ermee kan!! Ben overigens zeer onder de indruk van mijn 2310 (in 5.0 opstelling, Elac luidsprekers). Heb nog niet eens alle mogelijkheden benut, maar wat een geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 12:32
Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:15:
[...]
Bij de douane moet je E155,- aan BTW betalen.
Hoezo?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 18:42
Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:15:
[...]
..
Nu gaan we even rekenen. Je betaald voor de AVR 2310 bij die dozenschuiver E815,-. Daar komt E22,- aan verzendkosten bij. Bij de douane moet je E155,- aan BTW betalen. Totaal ben je dus E989,- kwijt. De Nederlandse adiesprijs van Penhold is E999,-. Wat ben je dan uiteindelijk goedkoper uit? Aan jouw de keuze, het is uiteindelijk ook jouw geld.
Nu gaan wij opnieuw rekenen! |:(

Hoe kom je bij die BTW bedragen ?
Als je hier kijkt zie je dat je dat niet hoeft te betalen O-)
http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvdW schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:23:
[...]

Nu gaan wij opnieuw rekenen! |:(

Hoe kom je bij die BTW bedragen ?
Als je hier kijkt zie je dat je dat niet hoeft te betalen O-)
http://www.douane.nl/veelgesteldevragen/
Je hebt volkomen gelijk. Ik zit er volkomen naast. Zo'n blooper. Ik schaam me. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-05 17:14

ABD

Abbadon schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:53:
[...]

Ik zou ook de 1910 doen als je het extra geld kunt missen. Die heeft dezelfde voeding als de 2310 en dus iets meer reserve dan de 1610.

....

Je kunt zo ook heel mooi zien hoe Denon de reeks opbouwt. De 1910 is zeg maar een 1610 met meer features (met name op het vlak van video plus twee extra kanalen) en de voeding van de 2310. De 2310 heeft weer dezelfde opbouw als de duurdere reeks (3310 en 4310) maar dan met kleinere voeding, heatsink en minder features.
Ik vind die prachtige plaatjes juist een reden om de 1610 te kopen wanneer je max 5.1 wilt hebben en je niet meer aansluitingen nodig denkt te hebben. De voeding is kleiner, omdat je 2 boxen minder aan hoeft te sturen en verder worden dezelfde kwaliteitsonderdelen gebruikt in het instapmodel dan in de duurdere series.

PS: hoe kom je aan die plaatjes? Ik heb zitten zoeken en kan ze niet vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door ABD op 28-11-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Jongens (en meisjes) voor de duidelijkheid:

De EU is 1. Dit betekend dat er geen invoerrechten tussen EU landen onderling betaald hoeven te worden.

Voor wat betreft de BTW. Er moet bij de aanschaf van een product 1 keer BTW betaald worden. Dat maakt voor de EU in principe niet uit of dat in Nederland of in Duitsland is. Aangezien je een particulier bent, geen BTW-nummer hebt en dus geen recht op verlegging van de BTW hebt, zal je dat gewoon in Duitsland moeten betalen. De prijs die dus gevraagd wordt, is dus de prijs die je betaald (ex eventuele verzendkosten).

Voor wat betreft de parallelimport. Wat ik al eerder zei; Denon bepaald voor welk prijs een bepaald product in een bepaald land gezet wordt. Als jij je product in Duitsland haalt dan kan het zijn dat Denon daar een probleem van maakt als je problemen met het apparaat krijgt. Dus ze zouden je kunnen uitsluiten van de uitgebreide fabrieksgarantie. Maar aan de andere kant, bestaat de parallel import niet, aangezien de EU 1douanegebied is en er dus niets geimporteerd wordt!!!

Daarbij sta je als EU-burger altijd in je recht bij het kopen van goederen in Binnen of Buitenland(EU). Dit staat zowel in de Nederlandse als in de Europese wetgeving. De verkoper moet ten alle tijden 2 jaar garantie geven op gebreken die niet onstaan door slecht gebruik van het artikel. De verkoper moet ook nog eens bewijzen, dat jij het artikel stuk hebt gemaakt door er onnauwkeurig mee om te gaan. Kan hij dat niet, dan moet hij het artikel kostenloos laten repareren of vervangen. Je kunt dus gewoon in Duitsland je recht gaan halen.

http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/Kopen-in-de-EU

http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/E-Commerce

http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn

"Dit zou eens door een advocaat onderzocht moeten worden. Misschien zijn er al bekende zaken en uitspraken."

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 28-11-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:47
ABD schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:15:
[...]

Ik vind die prachtige plaatjes juist een reden om de 1610 te kopen wanneer je max 5.1 wilt hebben en je niet meer aansluitingen nodig denkt te hebben. De voeding is kleiner, omdat je 2 boxen minder aan hoeft te sturen en verder worden dezelfde kwaliteitsonderdelen gebruikt in het instapmodel dan in de duurdere series.

PS: hoe kom je aan die plaatjes? Ik heb zitten zoeken en kan ze niet vinden.
Als je max 5.1 wilt hebben (zoals de meeste mensen) is de 1910 natuurlijk nog steeds fijn want meer reserves (juist omdat je minder speakers aanstuurt). Maar als je van die kleine speakertjes gaat gebruiken in een kleine kamer, geen behoefte hebt aan een deïnterlacer & scaler en met wat minder aansluitingen uit de voeten kunt dan is de 1610 natuurlijk ook uitstekend.
Plaatjes heb ik o.a. op buitenlandse Denon sites gevonden en naar 600 breed verkleind voor op het forum.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falcon2107 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:12:
Jongens (en meisjes) voor de duidelijkheid:

De EU is 1. Dit betekend dat er geen invoerrechten tussen EU landen onderling betaald hoeven te worden.

Voor wat betreft de BTW. Er moet bij de aanschaf van een product 1 keer BTW betaald worden. Dat maakt voor de EU in principe niet uit of dat in Nederland of in Duitsland is. Aangezien je een particulier bent, geen BTW-nummer hebt en dus geen recht op verlegging van de BTW hebt, zal je dat gewoon in Duitsland moeten betalen. De prijs die dus gevraagd wordt, is dus de prijs die je betaald (ex eventuele verzendkosten).

Voor wat betreft de parallelimport. Wat ik al eerder zei; Denon bepaald voor welk prijs een bepaald product in een bepaald land gezet wordt. Als jij je product in Duitsland haalt dan kan het zijn dat Denon daar een probleem van maakt als je problemen met het apparaat krijgt. Dus ze zouden je kunnen uitsluiten van de uitgebreide fabrieksgarantie. Maar aan de andere kant, bestaat de parallel import niet, aangezien de EU 1douanegebied is en er dus niets geimporteerd wordt!!!

Daarbij sta je als EU-burger altijd in je recht bij het kopen van goederen in Binnen of Buitenland(EU). Dit staat zowel in de Nederlandse als in de Europese wetgeving. De verkoper moet ten alle tijden 2 jaar garantie geven op gebreken die niet onstaan door slecht gebruik van het artikel. De verkoper moet ook nog eens bewijzen, dat jij het artikel stuk hebt gemaakt door er onnauwkeurig mee om te gaan. Kan hij dat niet, dan moet hij het artikel kostenloos laten repareren of vervangen. Je kunt dus gewoon in Duitsland je recht gaan halen.

http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/Kopen-in-de-EU

http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/E-Commerce

http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn

"Dit zou eens door een advocaat onderzocht moeten worden. Misschien zijn er al bekende zaken en uitspraken."
Het is wel een beetje geleuter hoor. Parallel import bestaat wel degelijk, als je vanuit een niet EU land (b.v. Taiwan) naar een EU land buiten de reguliere importeurskanalen om iets importeerd. Wat betreft de garantie nog het volgende. Als een product na 6 maanden defect raakt, zal de koper moeten aantonen, dat hij een defect product geleverd heeft gekregen. Verder is de verkoper aansprakelijk bij een defect. De fabrikant staat daar buiten. Ten slotte nog het volgende. Het is al wel eens onderzocht door rechtskundigen. Niet voor niets wordt er door consumentenorganisaties gewaarschuwd. Ook lang miet altijd worden de bepaling rond de bedenktijd nagekomen. Zie dan maar eens, hoe je een product retour kunt doen en je je geld terugkrijgt. Hoe dan ook, er blijven altijd mensen, die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Laten ze dan ook maar op de blaren zitten denk ik dan. In je recht staan is uiteraard iets geheel anders, dan je recht krijgen. Naar een rechter in Duitsland stappen is bij voorbaat al een kostbare aangelegenheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 29-11-2009 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:17:
[...]

Het is wel een beetje geleuter hoor. Parallel import bestaat wel degelijk, als je vanuit een niet EU land (b.v. Taiwan) naar een EU land buiten de reguliere importeurskanalen om iets importeerd. Wat betreft de garantie nog het volgende. Als een product na 6 maanden defect raakt, zal de koper moeten aantonen, dat hij een defect product geleverd heeft gekregen. Verder is de verkoper aansprakelijk bij een defect. De fabrikant staat daar buiten. Ten slotte nog het volgende. Het is al wel eens onderzocht door rechtskundigen. Niet voor niets wordt er door consumentenorganisaties gewaarschuwd. Ook lang miet altijd worden de bepaling rond de bedenktijd nagekomen. Zie dan maar eens, hoe je een product retour kunt doen en je je geld terugkrijgt. Hoe dan ook, er blijven altijd mensen, die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Laten ze dan ook maar op de blaren zitten denk ik dan. In je recht staan is uiteraard iets geheel anders, dan je recht krijgen. Naar een rechter in Duitsland stappen is bij voorbaat al een kostbare aangelegenheid.
Goed lezen. Ik zeg niet dat er geen parallel import bestaat! We hadden het alleen over EU landen onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb de AVR-2310 voor 725 Euro kunnen krijgen bij schluderbacher, ze zijn denon dealer en garantie is geen probleem, kan er mee langs, of kan hem opsturen mocht het nodig zijn.

Ik zit even met het instellen van audyssey, ik moet 6 keer de mic laten zoeken maar ik weet niet precies waar ik de microfoon moet plaatsen elke keer, weet iemand dat?

klopt het dat ik me xbox 360 via component kan aansluiten op de AVR en de AVR het weer kan omzetten naar HDMI, zodat ik geen component naar de tv hoef te brengen? in de manual staat een plaatje die wel van component naar hdmi verwijst maar krijg het niet zo snel voorelkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166933

Op mijn 1910 samen met een Wii lukt composite wel naar HDMI, geluid alleen weer niet. Hij kan niet van analoog geluid een digitaal signaal maken.
Lukt bij jou het beeld wel of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 23:11
Mr. Noodle schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:33:
Ik zit even met het instellen van audyssey, ik moet 6 keer de mic laten zoeken maar ik weet niet precies waar ik de microfoon moet plaatsen elke keer, weet iemand dat?
Kijk even hier

Succes!

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Thanks,

Ik zit met een probleem waar ik even niet meer uit kom. als ik digitale tv kijk via me HTPC via HDMI gaat alles perfect maar... zodra ik naar NL HD1 ga of een andere zender die in dolby uitzend krijg ik een melding van de mediacenter met videofout...

het lijkt erop dat de denon niet kan schakelen van analoog signaal naar digitaal, op het moment dat hij al op de juiste bron staat.

zodra ik de HDMI kabel direct in de tv stop is er niks aan de hand en werkt het ..

Probleem opgelost .. optisch kabeltje ertussen

[ Voor 4% gewijzigd door Slux op 01-12-2009 18:23 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298255

Nu een paar weken een duitse denon 1910 in bezit met kef 2005.3 set en kan niets anders dan goeds melden, op de lastige instellingen/koppelingen na dan.
Want een fantastisch geluid zeg, was ook niks gewend maar goed.
Voor iedereen die hun eerste stappen in de wondere wereld van HT zetten kan ik dit zeker aanraden.
Eerste instantie was de bedoeling om q acoustices vloerstaanders set erbij te nemen maar het vrouw wou ook wat te vertellen hebben... Maar absoluut geen spijt van de KEF's wat een geweld zeg.
Kan niet wachten tot ik de ps3 slim eraan kan koppelen....

Installeren is een eitje als je eenmaal het menu door hebt, heb maar 2 keer de meting gedaan en echt perfect geluid (voor mij persoonlijk).

Wat betreft garantie uit duitsland, je kan hem altijd opsturen of langs brengen, was voor mij 2,5 uur rijden... nou ja 2x 2,5 uur.... dealer was vergeten dat het de dag van de eenwording was de dag dat ik hem kwam halen.... Maar ja wel een berg gratis kabels erbij gekregen ter compensatie.
En op de 1910 scheelde het me alleen al 170 euro.

Speakers kan je weer beter uit engeland laten komen denk ik, meestal is het zo wat het hier per stuk kost is daar per paar.....

Dank nog voor alle tips en hulp bij het aanschaffen \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330715

Deze week een 1910 onder de arm uit Hong Kong meegenomen: 347 Euri.

Is even slepen met 14 kg, maar het scheelt dus aanzienlijk. Ben er erg blij mee, klinkt goed. Nu alleen de insltellingen, erg logisch is het nog niet, maar dat komt snel hoop ik. Zal de uitleg van Batpig er eens bij pakken.

Wil er nog een Denon blue ray speler bij, maar die komen niet te best uit de reviews. Staat wel mooi om die ook van Denon te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173876

Anoniem: 173876 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:53:
Ondertussen is mijn kijk op hifi spul weer veranderd en ben ik aan het kijken naar de denon 2309.
Graag zou ik ik voor de fronts een aparte (lees: krachtigere) versterker willen gebruiken. In de manual op de denon-usa website las ik dat je alle speakers uit kan zetten, behalve de fronts.
Mijn vraag daarom: kan het kwaad de speakers gewoon niet aan te sluiten? Of heeft dit toch een negatief effect op de output naar de center en de rears?

Ps. dit zou kunnen met een preamp en meerdere versterkers, maar deze oplossing kan ik niet ineens betalen. Daarom wil ik een receiver en later losse versterkers erbij kopen, een voor een dus.
Zou iemand hier aub op willen reageren? Ik vindt dit namelijk wel belangrijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 21:45

Apoca

Array Technology Industry

Je kunt gewoon een Denon PMA-1500AE aansluiten als extra AMP per channel, met een max van 2 channels natuurlijk.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315874

Anoniem: 330715 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:14:

Wil er nog een Denon blue ray speler bij, maar die komen niet te best uit de reviews. Staat wel mooi om die ook van Denon te hebben.
Dat viel mij ook op. Ik heb nu een LG BD350 die het prima doet en veel bied voor vrijwel de laagste prijs. Over een jaartje of zo wil ik dan ook een denon DBP 2010 aanschaffen. Toch is de kwaliteit dacht ik nog steeds superieur van deze denon blu ray spelers tov vele andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:27
Anoniem: 315874 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:49:
[...]
Dat viel mij ook op. Ik heb nu een LG BD350 die het prima doet en veel bied voor vrijwel de laagste prijs. Over een jaartje of zo wil ik dan ook een denon DBP 2010 aanschaffen. Toch is de kwaliteit dacht ik nog steeds superieur van deze denon blu ray spelers tov vele andere.
Denon Blu-ray spelers zijn over het algemeen leuke beestjes, maar net wat te hoog geprijsd. Maar daar hebben merken als Marantz, NAD en dergelijke ook "last" van. Zo kost een instap Blu-ray speler van deze merken rond de €600,- en andere merken beginnen al bij de €150,-. En als goedkope(re) merken als Panasonic gewoon hetzelfde en soms meer bieden voor een derde van de prijs is het al snel dat merken als Denon minder goed uit de test komen, vooral op prijs/prestatie. Want als je kijkt op AreaDVD is er niets mis met deze apparaten.

Ik ben zelf in het midden gaan zitten qua merken. Dus niet een te hoge Denon of een te lage Sony, maar heb een Pioneer BDP-320 en die bevalt me prima. Kwam overigens ook nog als beste uit de test voor spelers tot dat bedrag, dus dat was helemaal mooi :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330715

Ik zou best 600 euro uit willen geven voor een Denon blue ray speler, maar dan moet ie ook echt goed zijn. Over de 2010 lees je dat ie vaak even vast loop, ja voor dat geld kan dat natuurlijk niet.

Ik ben nu een paar dagen aan het klooien met de 1910 en het begint een beetje te dagen. Je kan echt veel instellen, dat maakt het zo ingewikkeld. Als die verschillende sources, met verschillende inputs, is vrij complex. Maar als je het eenmaal door hebt, werkt het handig.

Er liggen nu 4 afstandsbedieningen naast elkaar, zal dus op zoek gaan naar een Harmony One, al zie ik er tegen op om dat ook weer in te stellen. Met de Denon remote kun je ook wel wat andere apparaten bedienen, maar die schuifjes zijn wel erg klein en verwarrend. Het valt me trouwens op dat je echt recht voor de receiver moet staan met de remote om hem te bedienen. In de gebruiksaanwijzing zeggen ze dat ie binnen 30 graden iedere kant op werkt, daarbuiten doet ie het ook echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 173876 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:21:
[...]

Zou iemand hier aub op willen reageren? Ik vindt dit namelijk wel belangrijk. :)
Kan prima, draai al tijdje naar volle tevredenheid op die manier. (kabels zijn inmiddels aangesloten :) ).

Je sluit gewoon geen speakers/kabel op de receiver zelf aan. Zet ze niet uit, want dan schakel je daarmee dat betreffende kanaal uit.

Je amp('s) stuur je via de pre-out's aan. De PMA heeft een schakelaar en ingang om direct de eindversterker te koppelen. Hiermee omzeil je alle andere regelaars, ook die van het volume op die amp, want je gebruikt de volume regelaar van je receiver.
En voor het afstellen, op 75dB, de kanaal sterkte regelaars in de setup van je receiver.
Ik gebruik alleen het centerkanaal en interne versterker van de receiver, vond het wat jammer om daar een dure losse amp voor te kopen, en de hele receiver hoeft alleen de center te versterken, moet lukken (en gaat ook perfect).

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/5346/img0371gc3.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/6728/img0435ki6.jpg

[IMG=http://img5.imageshack.us/img5/3318/img0436cv1.th.jpg][/IMG]

[ Voor 34% gewijzigd door _XipHiaS_ op 03-12-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

FeaR1986 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:55:
[...]
Zo kost een instap Blu-ray speler van deze merken rond de €600,- en andere merken beginnen al bij de €150,
Bij onze Duitse vrienden uit Willich waar ook veel mensen van dit topic de AVR hebben besteld, koste een Denon DBP-1610 twee weken geleden nog 430 euri :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Apoca schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:52:
[...]Bij onze Duitse vrienden uit Willich waar ook veel mensen van dit topic de AVR hebben besteld, koste een Denon DBP-1610 twee weken geleden nog 430 euri :)
Mweh... nog steeds veel geld vergeleken met andere merken.
Maar je snapt mijn punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
wat ik nog steeds raar vind is dat ik mijn sony qs een veel voller geluid had dan mijn huidige denon 1610.
zit toch echt een groot prijsverschil in.

al weken bezig met mn instellingen, maar tevergeefs!
hopelijk kan iemand mijn helpen.

muziek wil ik het liefst in stereo beluisteren. ik heb als front-speakers de nieuwe kef iq 50's, als ik DOLBY PL II music mode muziek beluister dan is het geluid al wel een stuk levendiger, maar geen enkele muziekliefhebber luistert zijn muziek in 5.1

Mijn instellingen:

speaker config

front: large
center: small
subwoofer: yes
surround sp: small
s.back preout: none

bass setting:
sw mode: lfe+main
lpf for lfe: 100hz

crossover freq

front: 60 hz
center: 60hz
surround: 90 hz
sw mode: lfe+main

front sp setup
setting: custom
direct/stereo: a
multi ch: a

audyssey
multieq/; byp l/r
dyn eq: on
ref. lev: 0db
dynamic vol: off

[ Voor 85% gewijzigd door jzoin2 op 03-12-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 23:23
En hoe klinkt het in de mode pure direct?
Als het daar wat "saai" klinkt dan denk ik dat je gewend bent aan de instelling van je Sony.
Daarnaast (wat je waarschijnlijk al weet) geven de dezelfde boxen op 2 verschillende versterkers ook ander geluid.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
justjermaine schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:54:
wat ik nog steeds raar vind is dat ik mijn sony qs een veel voller geluid had dan mijn huidige denon 1610. zit toch echt een groot prijsverschil in.
Prijs zegt ook niets alles voor hoe een receiver klinkt. Als je een Rotel pakt dan ben je een veelvoud kwijt van je huidige Denon, die geeft helemaal geen klank aan muziek. Rotel neemt muziek zoals het is en laat dat ook zo horen. En het is dan maar net weer of je dat waardeert of niet. Dus zoals Klaasbram hierboven al aan geeft is het per receiver verschillend.

Je kan inderdaad dingen als Pure Direct en Restorer gebruiken, maar anders is het een kwestie van wennen aan de sound van de Denon.

Overigens had ik eerder voor een Marantz gegaan als ik muziek in stereo zou willen luisteren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
_Richie_ schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:48:
[...]

De 2310 heb ik in Duitsland bij audio-vision besteld, was gewoon op voorraad
2310 kostte btw bij Audio-vision 699 incl verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
FeaR1986 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:36:
[...]

Prijs zegt ook niets alles voor hoe een receiver klinkt. Als je een Rotel pakt dan ben je een veelvoud kwijt van je huidige Denon, die geeft helemaal geen klank aan muziek. Rotel neemt muziek zoals het is en laat dat ook zo horen. En het is dan maar net weer of je dat waardeert of niet. Dus zoals Klaasbram hierboven al aan geeft is het per receiver verschillend.

Je kan inderdaad dingen als Pure Direct en Restorer gebruiken, maar anders is het een kwestie van wennen aan de sound van de Denon.

Overigens had ik eerder voor een Marantz gegaan als ik muziek in stereo zou willen luisteren O-)
Marantz is ook een uitstekend merk, maar je mag toch wel verwachten dan een Denon een goede weergaven van muziek kan doorgeven.
Hoe schakel ik Pure Direct / Restorer precies in?

[ Voor 7% gewijzigd door jzoin2 op 04-12-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
justjermaine schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:09:
[...]

Marantz is ook een uitstekend merk, maar je mag toch wel verwachten dan een Denon een goede weergaven van muziek kan doorgeven.
Geen idee voor andere modellen, maar aan de achterkant van de afstandsbediening onder het klepje van de 2309 staan die knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dat mag je van Denon wel verwachten. Maar je speakers kunnen ook wel eens niet matchen met Denon. Dan treft Denon toch geen blaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
[...]Marantz is ook een uitstekend merk, maar je mag toch wel verwachten dan een Denon een goede weergaven van muziek kan doorgeven.
Als jij alleen muziek wilde gaan luisteren met je receiver heb je duidelijk niet van te voren naar andere merken geluisterd. Want Marantz is nu eenmaal beter voor alleen muziek. En dat was het punt dat ik duidelijk wilde maken. Aannemen dat apparaat X het wel goed zal doen omdat het duur(der) is is niet een goede manier van dingen kopen.
[...]Hoe schakel ik Pure Direct / Restorer precies in?
Pure Direct zie ik zo niet zitten op de knoppen van de remote/receiver. Restorer zit gewoon een knopje voor op de remote (meest rechts onder) en op de receiver (onder de display). Maar Restorer is vooral bedoeld om MP3 weer goed te laten klinken, dus het hoeft niet altijd beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Laatst online: 30-04 11:47
FeaR1986 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:04:

Pure Direct zie ik zo niet zitten op de knoppen van de remote/receiver. Restorer zit gewoon een knopje voor op de remote (meest rechts onder) en op de receiver (onder de display). Maar Restorer is vooral bedoeld om MP3 weer goed te laten klinken, dus het hoeft niet altijd beter te zijn.
Ik heb anders wel een knop voor Pure Direct op de remote van mijn 2309 (aan de achterkant). Alle modes staan daar op (Direct/stereo, DSP Simulation, Standard). Zie http://www.usa.denon.com/AVR-2309CI-OM-E_107A.pdf pagina 37 & verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SlasZ schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:59:
[...]Ik heb anders wel een knop voor Pure Direct op de remote van mijn 2309 (aan de achterkant). Alle modes staan daar op (Direct/stereo, DSP Simulation, Standard). Zie http://www.usa.denon.com/AVR-2309CI-OM-E_107A.pdf pagina 37 & verder.
Jij hebt een AVR-2309, Justjermaine heeft een AVR-160. En dat is toch wel een heel andere receiver met een heel andere remote ;)

Vage is dat volgens de Amerikaanse Denon site de AVR-160 geen Pure Direct-mode heeft. Bij "Detailed Specifications" staat namelijk geen vinkje achter "Pure Direct/Direct/Stereo Modes on Digital/Analog inputs".

Maar als je de manual door leest dan zou je het wel moeten kunnen selecteren :S
Je moet eerst de input bepalen met de "source" knop en daarna net zo lang op de "D/ST"-knop (onderaan de remote) drukken tot er "Direct" in je scherm verschijnt. Pagina 38 van de Amerikaanse manual.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 04-12-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156051

FeaR1986 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:36:
[...]

Pure Direct schakelt alle overige functies uit, het wordt dus stereo met restorer of pure direct. d:)b

Pure direct niet op de receiver, direct zal naar alle waarschijnlijkheid ook geen restorer toestaan.
Geef het gewoon even de tijd om te wennen, geloof me dat je de rust in weergave gaat waarderen. :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 156051 op 04-12-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 156051 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:42:
[...]Pure Direct schakelt alle overige functies uit, het wordt dus stereo met restorer of pure direct. d:)b
Ik kan beide aanzetten op mijn AVR-2809.
Dus eerste Pure Direct voor alleen geluid over de fronts en dan nog drie mogelijkheden voor de Restorer.

Maar ik heb dus een xx09-model en dat kan verschillen met de xx10-modellen. Want de modus voor Pure is op de AVR-1610 dus ook anders dan op de mijne.

Maar goed, gewoon wat kloten met instellingen en dan kom je vanzelf wel bij een klank of sound die je ligt. En zo niet is het gewoon wennen aan de sound van Denon of weer een Sony kopen :P

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 04-12-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
ja ik moet ook eerlijk toegeven mijn kef iq50 zijn pas een weekje in bezit en moeten nog worden ingespeeld.
ik luister nu stereo mode (restorer 1 mode) en moet eerlijk toegeven de restorer mode geef idd een warmere klank.

de marantz heb ik ook overigens beluisterd en had idd beter geluid bij stereo, maar tijdens gamen en filmen vond ik het ietsje tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
justjermaine schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:48:
de marantz heb ik ook overigens beluisterd en had idd beter geluid bij stereo, maar tijdens gamen en filmen vond ik het ietsje tegen vallen.
Klopt, Denon is weer wat sterker in meerkanaals gebruik met bijvoorbeeld films en games. En als je die twee laatste meer gebruikt dan het luisteren naar muziek heb je gewoon een goede keuze gemaakt. Maar een receiver die beide helemaal goed doet ben ik nog niet tegen gekomen (voor een leuke prijs that is...).

Kennisje van me heeft om die reden ook twee-setups: één met een Marantz voor puur muziek te luisteren in 2.0. En een andere voor de 5.1 set-up aangesloten op de HTPC en dergelijke, maar die heeft ook wat meer liquide middelen dan ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
achja het is weer bijna kerst, alleen het vrouwke wilt een nieuwe auto volgens mij haha

om weer ontopic
ik moet zelf ook gewoon wennen aan het geluid van de denon icm met mn nieuwe speakers.
Sony receivers (QS/ES) staan bekend om hun "warme" geluid, alleen vind ik persoonlijk dat Sony dit soms "TE" doet waardoor het geluid onnatuurlijk wordt.

[ Voor 60% gewijzigd door jzoin2 op 04-12-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 23:33

reiker

dan jij!

_Richie_ schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 07:18:
[...]

2310 kostte btw bij Audio-vision 699 incl verzendkosten
Op hun website kan ik alleen maar vinden dat ze de 2310 leveren voor €699 exclusief verzendkosten? Of ben je 'm gaan ophalen ofzo :) Geïnteresseerd omdat ik op het punt sta er zelf een te bestellen :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Normaal is alles daar incl. met venzend binnen Duitsland. Maar als je hem gaat halen krijg je korting op dat deel van de prijs, wat logisch is he :)

Best nette prijs voor de AVR-2310, net nog eens ff de bon gezocht van mijn AVR-2309 en daar ik heb ik 5 maanden geleden € 635 voor betaald. Was het alweer vergeten, dergelijke bedragen vergeet ik liever snel :P

[ Voor 43% gewijzigd door Apoca op 06-12-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Apoca schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:28:
Best nette prijs voor de AVR-2310, net nog eens ff de bon gezocht van mijn AVR-2309 en daar ik heb ik 5 maanden geleden € 635 voor betaald. Was het alweer vergeten, dergelijke bedragen vergeet ik liever snel :P
Ach, het was toen een zeer nette prijs. En net als met speakers: gewoon omrekenen naar het plezier wat je hebt en wat ze per uur kosten. Dan valt het allemaal wel mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Vorige week bij onze "vrienden" van de MM, stond een showmodel AVR-2309 met een prijs van 799 euro. En die kerel ook volhouden dat het een koopje was. Heb ik hem maar even ruw uit zijn droom laten ontwaken :Y)

Maar goed even een ontopic vraagje, wie gebruikt er een Ipod docking van Denon en wat zijn de ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Apoca schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:28:
Normaal is alles daar incl. met venzend binnen Duitsland. Maar als je hem gaat halen krijg je korting op dat deel van de prijs, wat logisch is he :)

Ah zo :)
Kleine toevoeging dan maar: ik heb vanmiddag maar de knoop doorgehakt en een 2310 besteld bij deze shop, en ik kreeg zowaar een mailtje dat ik "maar" €699 hoefde over te maken. Dus ook voor verzending naar Nederland rekenen ze geen verzendkosten! Rare jongens, die Duitsers, zo staat het niet op hun website :+ Nu maar hopen dat DHL z'n werk gauw doet :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Apoca schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:13:
Vorige week bij onze "vrienden" van de MM, stond een showmodel AVR-2309 met een prijs van 799 euro. En die kerel ook volhouden dat het een koopje was. Heb ik hem maar even ruw uit zijn droom laten ontwaken :Y)

Maar goed even een ontopic vraagje, wie gebruikt er een Ipod docking van Denon en wat zijn de ervaringen hiermee?
Volgens mij was er een stukje terug in dit topic iets over gepost en dat was niet positief.

Even zoeken :P

Edit:

Ik kan alleen deze vinden, dacht dat er nog iemand anders wat over gezegd had, over de navigatie van de nummers.
DJMarcel schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:17:
De beschrijving van de ASD-51W in de topicstart slaat de plank nogal mis. Hiermee kun je namelijk NIET wireless je favoriete muziek vanaf je Ipod streamen naar je Denon. Je kunt hiermee de muziek vanaf je iPod afspelen op je Denon, waarbij dit dock gewoon via een kabel aan je Denon hangt. De wireless-functionaliteit is voor het beluisteren van internet radio en voor het afspelen van muziek vanaf een NAS of PC in je netwerk. Er is ook een ASD-51N met dezelfde functionaliteit, maar alleen een bedrade netwerkaansluiting. De oudere versies (ASD-3W / ASD-3N) is er ook met en zonder WiFi.

Overigens is er ook nog een ASD-11R, wat alleen een iPod-dock is (zonder netwerk functionaliteit).

[ Voor 45% gewijzigd door M3rcury op 06-12-2009 23:20 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 08:48
Anoniem: 156051 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:42:
[...]

Pure Direct schakelt alle overige functies uit, het wordt dus stereo met restorer of pure direct. d:)b

Pure direct niet op de receiver, direct zal naar alle waarschijnlijkheid ook geen restorer toestaan.
Geef het gewoon even de tijd om te wennen, geloof me dat je de rust in weergave gaat waarderen. :*)
Had nog helemaal geen weet van restorer, maar ik geniet nu veel meer van mijn muziek met restorer nummertje3 :)
Als ik Direct doe dan is mijn bass volledig weg, klopt dat?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Restorer is hier echt waardeloos (2809).

Verder werkt (pure) direct mode alleen bij analoge ingangen, bij een digitale ingang heeft het vrijwel geen werking gezien de receiver nog altijd alle fase correcties en andere meuk toepast.
Dit is iets dat mij wel stoort aan de receiver, maargoed direct klinkt dan ook totaal niet als je het goede geluid gewend bent. (imaging is op mijn luisterpositie totaal om zeep dan).
Zover ik weet zit dit euvel ook nog in de nieuwe series, echter heb ik dit zelf nog niet kunnen constateren gezien ik nog geen nieuwere serie gehoord heb.

Verder is het algemeen bekend dat de overstap van el cheapo equipment naar een highend apparaat nogal een gewenning nodig heeft. Het missen van bass is daar 1 van, verder moest ik zelf heel hard wennen aan een goede imaging. Veel cd's klonken 'mono' tov van de oude versterkers, omdat de imaging nu inderdaad wel klopte (bijv stem in het middem ipv overa)

Als je echt bas mist met audyssey + dyn eq aan (lijkt me heel sterk maargoed), dan zet hem zonder dyn eq en gebruik de tone control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
Ik vind de bass met m'n 2310 juist heel erg overheersen. Krijg 'm met veel moeite lager, door de DynEQ offset naar 15 te verhogen, maar verder is de bass dan niet meer in te stellen. Dan moet ik Audyssey op manual zetten en de equalizer handmatig aanpassen. Of Audyssey uit en dan met de tone control. Is dat de enige werkwijze?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
Audyssey op manual kan niet, das namelijk geen audyssey maar gewoon een EQ. (zonder tijd correcties etc ).

Andere oplossing zou zijn om crossover rond 60 of 80 hz te zetten, en dan de sub bijregelen. Maargoed een subwoofer is niet echt audiofiel te noemen voor muziek, gezien ze veeelste traag zijn. (dat merk ik al met men bk xls200, dat ding kan echt niet meekomen met me mains, laat staan wat een ported sub dan doet :S)

[ Voor 47% gewijzigd door Unique op 07-12-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
Unique schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:20:
Audyssey op manual kan niet, das namelijk geen audyssey maar gewoon een EQ. (zonder tijd correcties etc ).
Naja, laat ik het zo zeggen, in mijn menu zie ik Audyssey staan en die kan ik zetten op Off, Manual, On en Flat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Unique schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:31:
Restorer is hier echt waardeloos (2809).
Restorer werkt hier toch wel redelijk goed op een AVR-2809. Al is Restorer HQ niet altijd beter dan bijvoorbeeld Restorer 64. Maar ligt ook aan de muziek die je luistert: als ik een WAV luister met hoge bitrate dan heeft restorer bijna geen effect.

Pure Direct is hier wel zeer aangenaam: veel mooier weergave van de frontspeakers. Maar kan ook komen omdat het minder rommelig klinkt omdat met Pure Direct andere kanalen ook worden uitgeschakeld.

Maar kan niet wachten om die verbeteringsopties eens uit te proberen op echt mooie speakers in plaats van die dingen die ik nu heb staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
Crusader schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:03:
[...]

Naja, laat ik het zo zeggen, in mijn menu zie ik Audyssey staan en die kan ik zetten op Off, Manual, On en Flat :)
Ja dat klopt, dat is verwarrend, zo ook mijn opmerking.

Quote van Audyssey faq:
"In some products, there is a Manual setting. This is a traditional parametric equalizer that does not use the MultEQ filters or measurement process at all."

De restorer werkt hier niet nee, op HQ krijg je koppijn van alle extra treble etc. Verneukt meer als dat het goed maakt..maargoed ieder zijn eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
FeaR1986 schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:04:
[...]
Maar kan niet wachten om die verbeteringsopties eens uit te proberen op echt mooie speakers in plaats van die dingen die ik nu heb staan :P
Heb je nog steeds je magnats dan? Ben je er al uit wat je gaat aanschaffen?

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 08:48
Unique schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:38:
[...]

Ja dat klopt, dat is verwarrend, zo ook mijn opmerking.

Quote van Audyssey faq:
"In some products, there is a Manual setting. This is a traditional parametric equalizer that does not use the MultEQ filters or measurement process at all."

De restorer werkt hier niet nee, op HQ krijg je koppijn van alle extra treble etc. Verneukt meer als dat het goed maakt..maargoed ieder zijn eigen voorkeur.
Is restrorer HQ de 1e optie (van de 3)? Ik vindt de 3e optie het fijnst. Krijg een voller geluid. Even reageren op een reactie op mij over te weinig bass. Ik bedoel alleen in het geval, dat ik direct selecteer. Mn sub gaat dan uit dus ook logisch... Maar het geluid klinkt dan heel schel en mis gewoon de bass. Zou daar niet aan kunnen wennen ben ik bang

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
Verhelderend, bedankt Unique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332338

Weet iemand of hdmi-cec werkt icm met de laatste generatie philips tv's?
Dus bediening van de receiver dmv de remote van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 332338 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:19:
Weet iemand of hdmi-cec werkt icm met de laatste generatie philips tv's?
Dus bediening van de receiver dmv de remote van de tv.
Ik heb een één-na-laatste serie (dus een xx03-model) en daar werkt het wel mee. Ik heb het alleen andersom gedaan: ik bedien alles met de remote van mijn Denon en dan zonder HDMI-CEC. Dit omdat ik niet perse wil dat alles aan gaat als ik iets selecteer en de remote van de Denon is wat fijner dan de andere remotes die ik heb. Plus ik heb zo'n AVR-2809 met touch-screen remote >:)
Bart_Denon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 08:41:
[...]Heb je nog steeds je magnats dan? Ben je er al uit wat je gaat aanschaffen?
Nee, want k*t Focal kwam opeens met de Chorus 826W die voor dezelfde prijs te krijgen zijn als de 836V. En ik wil eerst wel eens horen of ik die W-serie zo veel beter vind klinken. Maar vind maar eens een winkel waar ze zowel de 826W als de 836V hebben staan.

Qua looks vind ik de 836V nog steeds mooier: minder kaal dan de 826 (W en V). En ook de woofers van de W-serie vind ik wat druk. Maar zulke kleine dingen komen toch echt op de tweede plaats: de sound en klank komt op één natuurlijk.

Owja... en echt veel tijd om winkels langs te gaan en te zoeken heb ik ook niet echt. Want werkweken van 48 uur of meer zijn best wel standaard op dit moment :(

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 08-12-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy.megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-05 17:46
Als ik een AVR-1910 wil aanschaffen met een Denon BD-player, welke BD-player is dan de logische keuze? Denon heeft iets van 5 verschillende, van de DBP-1610 omhoog. Is de DBP-1610 'goed genoeg' of is er een goede reden om een hoger model te kiezen?

Ik denk dan mn. aan upscaling techniek ed. De AVR-1910 doet dat zelf ook, dus dan is veel intelligentie in de BD-speler misschien niet nodig. Ben benieuwd naar jullie mening.

[ Voor 26% gewijzigd door rudy.megens op 08-12-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Word er bij Schluderbacher en audio-vision beide nederlands gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Bij Audio-Vision verstaan ze in ieder geval wel engels, ik mail altijd in het engels. En als ik der langs ga praat ik Duits. Maar over NL durf ik niets te zeggen, buiten dat ze wel altijd hallo en tot ziens in het Nederlands zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Ik heb mijn e-mail uitwisseling in (gebrekkig) Duits gedaan (en een engelse vertaling van mijn duits eronder), ging op zich prima, beetje korte berichtjes terug, maar de receiver is er inmiddels!

Als speakers heb ik de b&w 684 (en 685 als surround), vond het geluid een beetje kalmig, maar ik vind dus net die 'pure direct'/'direct' modus, en dat maakt het allemaal een stuk mooier, hehe. Speakers ook ge-bi-amped, maar het vervelende aan mijn gehoorgeheugen is dat het zo kort is, dus ik weet niet precies wat het verschil is, maar het lijkt nu iig nog mooier.

Ik moet alleen uitleggen aan mijn vriendin hoe ze op de ps3 kan spelen terwijl ze naar de radio luisterd via de receiver, maar dat heb ik zelf ook nog niet uitgevogeld

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
yamAUchi schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:27:
Ik moet alleen uitleggen aan mijn vriendin hoe ze op de ps3 kan spelen terwijl ze naar de radio luisterd via de receiver, maar dat heb ik zelf ook nog niet uitgevogeld
Kan dat uberhaupt wel?
Aangezien de PS3 wellicht door de receiver loopt met HDMI en je dan een andere in- en uitvoer hebt en niet de tuner tegelijk kan gebruiken. En vraag me ook af waarom je dat zou willen: als je aan het gamen bent heb je toch geluid van de console...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

FeaR1986 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:43:
[...]

Kan dat uberhaupt wel?
Aangezien de PS3 wellicht door de receiver loopt met HDMI en je dan een andere in- en uitvoer hebt en niet de tuner tegelijk kan gebruiken. En vraag me ook af waarom je dat zou willen: als je aan het gamen bent heb je toch geluid van de console...
Nou ja, ze speelt nogal veel een spel waarvan ze het geluid niet leuk vind, dus dan een andere source voor geluid instellen, maar bij het zoeken ernaar kwam ik niet zo heel ver, zal even proberen of ik bijv. optisch in als source voor geluid kan instellen (alleen denk ik dat geluid door HDMI dan die source overruled idd)

edit:
Nou ja, zo te zien kan dat idd niet, probeerde nog een bogus preset 'CD' met HDMI1 en Optical als inputs, alleen dan verspringt de huidige HDMI1 daarheen, jammer

[ Voor 10% gewijzigd door yamAUchi op 08-12-2009 20:10 ]

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 15:18
Mijn bestelde denon bij audio-vision gaat nog wel even duren denk ik...

we have checked with DHL, your parcel seems to be loosen. We have started an
investigation on DHL.
Next week we get new shipment of this receiver. If your item should be not
found, we´ll ship you a 2nd. item.

Volgende x ga ik maar weer in nederland halen/bestellen...

[ Voor 9% gewijzigd door damouzer op 08-12-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
yamAUchi schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:49:
[...]
edit:
Nou ja, zo te zien kan dat idd niet, probeerde nog een bogus preset 'CD' met HDMI1 en Optical als inputs, alleen dan verspringt de huidige HDMI1 daarheen, jammer
Kan dus wel kloppen: de tuner is een aparte input van de receiver en kan dus niet tegelijk gebruikt worden met andere inputs als HDMI 1.

Je zou een externe tuner kunnen kopen en deze dan los inpluggen in de receiver, die ingang koppelen aan de HDMI van de PS3 en dan zou het in theorie moeten werken. Maar weet niet wat de receiver doet als hij dus over HDMI en een tweede gekoppelde input audio tot zich krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:43:
[...]

Kan dat uberhaupt wel?
Volgens mij moet dat wel kunnen als je gebruik maakt van de zone 2 capaciteit. Je kunt dan 2 bronnen apart laten selecteren. Alleen moet je dan wel je rears/surround als zone 2 even instellen.

denk ik... heb het niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:38
Ik heb nu sinds vandaag een avr 1910. Maar telkens als ik bijvoorbeeld het kanaal TV zit en ik druk op menu geeft mijn samsung tv aan Niet Ondersteund. Wanneer ik de setting reset doet hij het maar zodra ik mijn apparaten via hdmi erop aansluit krijg ik deze melding weer. Weten jullie wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ga maandag beginnen aan luistersessie 11 of 12 reeds voor speakers, ben de tel al kwijt :P Deze keer ga ik voor het merk XTZ, mensen hier ervaring met dit merk in combi met Denon? Ben via het HTforum.nl bij dit merk uitgekomen, en de daar zijn de reacties erg positief.

XTZ 99.26

Afbeeldingslocatie: http://www.hifiaudio.com.ua/shop/catalog/images/XTZ%2099.26.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Apoca op 08-12-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Apoca schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:30:
Ga maandag beginnen aan luistersessie 11 of 12 reeds voor speakers, ben de tel al kwijt :P Deze keer ga ik voor het merk XTZ, mensen hier ervaring met dit merk in combi met Denon? Ben via het HTforum.nl bij dit merk uitgekomen, en de daar zijn de reacties erg positief.

XTZ 99.26

Heb hier ook al eens over gelezen.

Mag ik vragen waar je de XTZ speakers gaat beluisteren?

Wacht......zie al dat het alleen kan in Eindhoven bij intosurround Ben ook even de forums afgegaan. Over de XTZ's wordt veel positiefs verteld! Ziet er er ook allemaal erg goed uit moet ik zeggen. En de prijzen! Jemig hey, waarom wist ik dit nu weer niet eerder.....
Snap alleen hun 99 serie niet zo goed. Er zijn namelijk twee 99.26 varianten. Een rechthoekige en een piramide uitvoering......? siginificante verschillen kan ik niet echt vinden, ouder of nieuwere serie?
Denk toch dat ik ook maar eens richting Eindhoven moet om deze te beluisteren.
Ga binnenkort verhuizen en wil dan t.z.t. ook eens verder gaan orienteren omdat ik ook groter ga wonen. (+ vriendin O+ )
Als ik dan het XTZ verhaal bekijk zit daar misschien wel potentie in. Het moet natuurlijk wel voldoen aan me wensen i.c.m. mijn Denon 1909.
Ben dan ook zeer benieuwd wat jou bevindingen zullen zijn met jou Denon. Als je me/ons op de hoogte zo willen houden heel graag!

[ Voor 44% gewijzigd door Bart_Denon op 09-12-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

dinokiller schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:44:

investigation on DHL.

Je mag de order cancelen, aangezien zie niet kunnen leveren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barron
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-08-2024
dinokiller schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:44:

investigation on DHL.

Hmm bij mij hetzelfde verhaal. We worden aan het lijntje gehouden lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barron schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:00:
[...]

Hmm bij mij hetzelfde verhaal. We worden aan het lijntje gehouden lijkt het wel.
absoluut, want ze hebben ze helemaal niet op voorraad. willen alleen alle orders wel vasthouden. Is hetzelfde bij andere aanbieders trouwens dus dat biedt ook geen soelaas. die van mij heb ik bijvoorbeeld besteld bij schluderbacher en daar is het hetzelfde. van iemand anders weet ik dat die een 1910 heeft besteld uit hannover en daar zijn ze ook structureel op en die gasten schuiven dat ook af op de "drukte bij DHL" ivm alle internetaankopen in de decembermaand. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 15:18
Falcon2107 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:15:
[...]

Je mag de order cancelen, aangezien zie niet kunnen leveren.....
Zal dan nog wel een lastig verhaal worden. Zoals ze zeggen hebben ze wel geleverd, maar is DHL het pakket kwijt. Om dan je order te annuleren zal dan vast wel een probleem worden.

Ik heb ook nog een subwoofer besteld bij Audio-vision en deze is wel keurig geleverd. Dus het wil niet zeggen dat ze totaal niet leveren.

[ Voor 15% gewijzigd door damouzer op 09-12-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Hm, ik heb maar eens een mailtje gestuurd om te vragen naar de voorraad-status van de 2310's, hopelijk hadden ze die nog wel staan toen ik m'n bestelling deed :|

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
barron schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:00:
[...]Hmm bij mij hetzelfde verhaal. We worden aan het lijntje gehouden lijkt het wel.
Dat zou wel zonde zijn aangezien dit dan de eerste gevallen zouden zijn van iets negatiefs van deze shop. Ik heb er persoonlijk nooit problemen mee gehad namelijk...

En het is natuurlijk ook lullig voor jullie :>

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 09-12-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:38
Wel raar opzich ik heb namelijk via hifi-schlubacher gewoon een avr 1910 binnen gehad gisteren! Ik had hem echter wel anderhalve maand in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 11:05
Ik denk zelf ook dat jullie gewoon pech hebben.. maar ik denk dat door de lage prijs plus de huge demand van deze receivers dat er zoals bij de 1909 toendertijd enorme order vertragingen zijn.. en als het inderdaad zo is dat dhl iets kwijtraakt (is best mogelijk), dan weet ik zeker dat de shop heus wel een nieuwe opstuurt.. maar je kan nou eenmaal niet de goedkoopste + snelle levertijd hebben..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb ook iets langer dan een maandje moeten wachten bij audio vision. Het was voor mij geen enkel probleem gezien deze mensen mij binnen een paar uur reageerden per email en uit legden waarom het wat langer ging duren.
Kennelijk krijgen zij veel orders binnen en wachten ze op Denon om aan de vraag te kunnen voldoen.
Overigens gaat het bij mij om een Denon AVR-1910 voor 429 euro. Hij staat nu in de woonkamer en voldoet aan de verwachtingen die ik had. Heb eerder al een 1610 mogen horen en daarop besloten een 1910 te bestellen. Binnenkort ga ik rond kijken om op aanraden te luisteren naar KEF IQ-70 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Bart_Denon schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:06:
[...]

Ben dan ook zeer benieuwd wat jou bevindingen zullen zijn met jou Denon. Als je me / ons op de hoogte zo willen houden heel graag!
Sure laat ik even weten hoe de speakers klinken, anders is het toch ook non-informatie om hier te posten dat ik ze gaan beluisteren :) En het klopt dat het in eindhoven is. Is volgens mij de enigste shop in NL en B welke ze verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
Ik heb die RC-7000CI afstandsbediening met RF ontvanger. Het lukt mij niet om de functie DynEQ terug te vinden op de RC-7000CI. Als ik 'm leer via IR, dan zend ie 'm niet via RF natuurlijk (al geprobeerd).
Hoe krijg ik die DynEQ functie nou toch uit de RC-7000CI via RF naar mijn 2310? Afstandsbediening is geprogrammeerd met "Denon 1" als receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330817

Luister eens naar Paradigm luidsprekers. Ik heb de Monitor 7 i.c.m. de 2309: klinkt als een klok !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Crusader schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:08:
Ik heb die RC-7000CI afstandsbediening met RF ontvanger. Het lukt mij niet om de functie DynEQ terug te vinden op de RC-7000CI. Als ik 'm leer via IR, dan zend ie 'm niet via RF natuurlijk (al geprobeerd).
Hoe krijg ik die DynEQ functie nou toch uit de RC-7000CI via RF naar mijn 2310? Afstandsbediening is geprogrammeerd met "Denon 1" als receiver.
Op de Denon RC-7000CI zit aan de rechterzijde naast de menu-navigeerknoppen een knopje met SURR.
Druk die in. Dan kom je in een direct in een snelmenu met: audyssey settings, RESTORER en audio delay.
Als je audyssey settings doordrukt dan kan je hier je MultEQ, Dynamic EQ en Dynamic volume aanpassen.
Met de knop SURR ga je ook weer uit het snelmenu.

Werkt goed op mijn 1909, dus zal ook moeten werken op een 2310 lijkt me.

Staat bij mij ook op Denon 1.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
Ah, dank je. Moet dus wel via OSD aangepast worden, kan dus niet direct zoals op originele afstandsbediening. Maar dit is al een verbetering :)

• reiker

reiker

dan jij!

reiker schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:21:
Hm, ik heb maar eens een mailtje gestuurd om te vragen naar de voorraad-status van de 2310's, hopelijk hadden ze die nog wel staan toen ik m'n bestelling deed :|
En als antwoord op bovenstaande vraag kreeg ik gisteren een bericht dat er gewacht wordt op een levering van Denon, die volgende week vrijdag (18/12) gepland staat. Tja... :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Heb vandaag ook een mailtje gehad van zowel schluderbacher en audio-vision, 1910 zilver niet op voorraad helaas. Volgens Schluderbacher wordt de 1910 in zilver zelfs niet meer gemaakt alleen nog zwart. klopt dit? begin januari hebben ze de zwarte weer op voorraad als het goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 19:51
gezien mijn beperkte budget, heb ik voor de avr 1610 gekozen.
voor alsnog ga ik maar 2 speakers gebruiken, later word dit wel een keer 5.1 (7.1 vond ik wat te gortig).
Ben geen audiofiel, dus geen dure speakers nodig. maar zou dit wat zijn?
http://www.sony.nl/product/hcs-home-cinema-speaker/ss-f6000

die zijn voor een heel schappelijk prijsje te krijgen. het maximale vermogen van deze is 180watt.
nu zie ik dat de avr 1610 op 8ohm 75watt kan leveren. Word dit een probleem? komt er nog een enigszins fatsoenlijk volume uit?
Ik draai nu tijdelijk op een setje jvc speakers (van de ux-g70) waarop staat 6ohm, 120watt.

overigens wil ik nog opmerken dat het instellen van deze receiver (zal op de duurdere modellen wel hetzelfde zijn) vrij ingewikkeld is. Vanuit mijn leken kennis is het vrij lastig om bv bass/trebble in te stellen, of dit via 1 of andere equalizer te doen. Het apparaat is voornamelijk gericht op een automatische setup via die microfoon, maar ik wil gewoon meer bassss 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sharkzor schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:15:
voor alsnog ga ik maar 2 speakers gebruiken, later word dit wel een keer 5.1 (7.1 vond ik wat te gortig).

die zijn voor een heel schappelijk prijsje te krijgen. het maximale vermogen van deze is 180watt.
nu zie ik dat de avr 1610 op 8ohm 75watt kan leveren. Word dit een probleem? komt er nog een enigszins fatsoenlijk volume uit?
Ik draai nu tijdelijk op een setje jvc speakers (van de ux-g70) waarop staat 6ohm, 120watt.

overigens wil ik nog opmerken dat het instellen van deze receiver (zal op de duurdere modellen wel hetzelfde zijn) vrij ingewikkeld is. Vanuit mijn leken kennis is het vrij lastig om bv bass/trebble in te stellen, of dit via 1 of andere equalizer te doen. Het apparaat is voornamelijk gericht op een automatische setup via die microfoon, maar ik wil gewoon meer bassss 8)
Een goede bass krijg je in eerste instantie door daarvoor de juiste speakers te kiezen, eventueel met een krachtige subwoofer. De finesse in het klankbeeld die de high-end receivers doorgaans proberen te geven gaan vaak 'ten koste' van simpelweg een lompe bass. Over het algemeen moet je die verbetering in kwaliteit van het geluid leren waarderen. Net als met culinaire hoogstandjes zonder veel toegevoegde rommel, zodat je ineens het echte eten proeft. Dat duurt even. Vooral mensen die veel muziek in een auto luisteren en dus boombox geluid gewend zijn, kan het geluid van kwaliteitsversterkers in eerste instantie tegenvallen, maar ik heb nog nooit iemand gesproken die terug wilde naar zn goedkope sony-setje met een lousy klankbeeld en veel te overdreven bass/loudness om te verdoezelen dat de echte tonen slecht weergeven worden.

Wat de denons betreft. Die bieden de audyssee automatische setup aan als tool. Maar ik zou juist willen stellen dat ze er vooral voor bedoeld zijn om echt alles zelf te fine-tunen. En met je leken-kennis kom je er wel uit met de manual wat betreft die equalizer.

Het Sony setje zou ik links laten liggen. Koop liever een beter merk, maar goedkoper model die minder vermogen vragen, maar wel een geluid in zit waarbij die grote Sony's verbleken.

Of je koopt die Sony boxen, maar dan zou ik geen denon 1610 er op aan sluiten, dat is zonde van zo'n mooie receiver.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon

Heb ook van die Sony's gehad. Is prima als je niet veel eisend bent. Zowel voor muziek als cinema.
Prijs/kwaliteit verhouding zit wel goed met die sony's.
Een 1610 kan makkelijk de Sony's aansturen. Die 180 watt is slechts een aanduiding wat ze maximaal zouden kunnen hebben.
Meer bas krijg je ook als je Audyssey MultEQ aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

die zijn voor een heel schappelijk prijsje te krijgen.
Wat noem jij een schappelijk prijsje?
Want voor bepaalde bedragen zou ik tweedehands iets van marktplaats of HT-Forum.nl halen. Dan heb je soms voor relatief weinig geld speakers die het toch over het algemeen beter doen dan een Sony.

Maar laat je vooral niet verleiden door alleen specificaties. Want dingen als 180 Watt klinken allemaal wel leuk, maar ze zeggen op zich niet veel. Helemaal niet als je weet dat je met gewoon gebruik maar een paar Watt gebruikt. Idem met de "40 Hz - 50 kHz" zoals op de site staat aangegeven. Die 50 kHz is mooi, maar na iets over de 20 kHz hoor je toch niets meer. Kan je wel leuk je hond mee pesten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156051

Anoniem: 330817 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:17:
Luister eens naar Paradigm luidsprekers. Ik heb de Monitor 7 i.c.m. de 2309: klinkt als een klok !!
Pradigm zijn zeer prettige speakers in kombi met Denon. O+
Heb voor mijn broer 2 jaar terug een denon stereo set (PMA 500AE en DCD 500AE), uitgezocht in kombi met Pradigm speakers. We hadden de set beluisterd in een winkeltje in Alkmaar, we werden echt blij verrast door deze fijne speakers. Een volwassen geluid uit een kleine speaker, ben even kwijt welk model het precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 19:51
tnx!
opzich kan ik af en toe lompe bass goed waarderen. Ben geen housende gabber ofzo, maar af en toe wil je wat meer dreun erin. Vooral bij films is dat af en toe leuk. Een apparte subwoofer staat ook nog op de verlanglijst, maar dat is allemaal op termein. het budget laat het gewoon niet toe, dan moet je roeien met de riemen die je hebt :)

Zal morgen eens flink wat tijd in de handleiding gaan steken, als vond ik dat ding niet echt duidelijk. zal wel een beetje bij hogere kwaliteits apparaten horen :)
Af en toe een basje aan kunnen zetten is fijn. De speakers kunnen het, hebben zo'n passief gat aan de achterkant zitten. Op het jvc setje waar ze bij horen klonk het zeker niet verkeerd (UX-G70).

Ik zag ook JBL's van 130-150 p/s die er op lijken, das misschien ook wel een idee.
Anoniem: 315874 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:00:
[...]

Een goede bass krijg je in eerste instantie door daarvoor de juiste speakers te kiezen, eventueel met een krachtige subwoofer. De finesse in het klankbeeld die de high-end receivers doorgaans proberen te geven gaan vaak 'ten koste' van simpelweg een lompe bass. Over het algemeen moet je die verbetering in kwaliteit van het geluid leren waarderen. Net als met culinaire hoogstandjes zonder veel toegevoegde rommel, zodat je ineens het echte eten proeft. Dat duurt even. Vooral mensen die veel muziek in een auto luisteren en dus boombox geluid gewend zijn, kan het geluid van kwaliteitsversterkers in eerste instantie tegenvallen, maar ik heb nog nooit iemand gesproken die terug wilde naar zn goedkope sony-setje met een lousy klankbeeld en veel te overdreven bass/loudness om te verdoezelen dat de echte tonen slecht weergeven worden.

Wat de denons betreft. Die bieden de audyssee automatische setup aan als tool. Maar ik zou juist willen stellen dat ze er vooral voor bedoeld zijn om echt alles zelf te fine-tunen. En met je leken-kennis kom je er wel uit met de manual wat betreft die equalizer.

Het Sony setje zou ik links laten liggen. Koop liever een beter merk, maar goedkoper model die minder vermogen vragen, maar wel een geluid in zit waarbij die grote Sony's verbleken.

Of je koopt die Sony boxen, maar dan zou ik geen denon 1610 er op aan sluiten, dat is zonde van zo'n mooie receiver.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
sharkzor schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:32:
...zo'n passief gat aan de achterkant zitten.
Bass-reflex poort ;)
sharkzor schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:32:Ik zag ook JBL's van 130-150 p/s die er op lijken, das misschien ook wel een idee.
Als je voor JBL gaat neem dan wel alsjeblieft de ES-serie en niet de E-variant. Maar als je spreekt over JBL zuilen van 130 euro de stuk dan "vrees" ik dat je het over de JBL E80 hebt. En dan zou ik zeker eerst gaan luisteren voordat je tot koop over gaat. Dat de speakers qua looks er goed uit zien en wat je voor het geld hebt is zeker waar. Maar helaas komt dat ook terug in de geluidskwaliteit.

Vandaar dat ik ook eerder de ES-serie zou pakken. Alleen ben je dan voor een ES-20 al meer kwijt dan een E-80. En de ES-20 is een boekenplankspeaker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 09:26
sharkzor schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:32:
tnx!
opzich kan ik af en toe lompe bass goed waarderen. Ben geen housende gabber ofzo, maar af en toe wil je wat meer dreun erin. Vooral bij films is dat af en toe leuk. Een apparte subwoofer staat ook nog op de verlanglijst, maar dat is allemaal op termein. het budget laat het gewoon niet toe, dan moet je roeien met de riemen die je hebt :)

Zal morgen eens flink wat tijd in de handleiding gaan steken, als vond ik dat ding niet echt duidelijk. zal wel een beetje bij hogere kwaliteits apparaten horen :)
Af en toe een basje aan kunnen zetten is fijn. De speakers kunnen het, hebben zo'n passief gat aan de achterkant zitten. Op het jvc setje waar ze bij horen klonk het zeker niet verkeerd (UX-G70).

Ik zag ook JBL's van 130-150 p/s die er op lijken, das misschien ook wel een idee.

[...]
Ik denk dat het de moeite waard is om de suggestie van FeaR1986 ook mee te nemen, namelijk: "Want voor bepaalde bedragen zou ik tweedehands iets van marktplaats of HT-Forum.nl halen." Zo heb ik onlangs voor € 160,-- twee mooie Dali's gescoord. Speakers zijn circa 5 jaar oud en deden destijds circa € 500,-- per stuk. Prima geluid, waarschijnlijk een stuk beter dan nieuwe speakers voor een dergelijk bedrag.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Nou vandaag naar Eindhoven bij Intosurround geweest voor een dik 2,5 uur durende luistersessie met de XTZ 99.26 luidsprekers. Nou ik kan der wel 50 regels over volschrijven. Voor dat geld, hands-down een super luidspreker. Voor 700 euro zul je niet snel een set luidsprekers tegen komen met zo een mooi breed audiobeeld. Komt voor een groot gedeelte natuurlijk door de tweeter welke men in de XTZ luidspreker gebruikt. Ik heb reeds tich luidsprekers beluisterd, en dit is het toch wel voor mij denk ik. Nog een nachtje of 2 over slapen en dan eens kijken wat mijn verstand ( gevoel ) zegt ;) al weet ik het wel al denk ik..

Ik kan trouwens iedereen aanbevelen eens te gaan luisteren, de beste man welke tijdens mijn luistersessie erbij was ( Marc ) is erg oprecht. Geen gladde verkooppraatjes, geen bullshit enz. Je merkt echt dat hij met "passie" over iets kan vertellen, en dit goed op een no nonsense manier kan overbrengen. Mooi om eens te horen dat ook een verkoper kan zeggen, dat duur niet per definitie beter hoeft te zijn. Het gaat om de kwaliteit van het product, niet om het logo dat erop zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Apoca op 14-12-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313665

FeaR1986 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:37:
[...]

Bass-reflex poort ;)

[...]

Als je voor JBL gaat neem dan wel alsjeblieft de ES-serie en niet de E-variant. Maar als je spreekt over JBL zuilen van 130 euro de stuk dan "vrees" ik dat je het over de JBL E80 hebt. En dan zou ik zeker eerst gaan luisteren voordat je tot koop over gaat. Dat de speakers qua looks er goed uit zien en wat je voor het geld hebt is zeker waar. Maar helaas komt dat ook terug in de geluidskwaliteit.

Vandaar dat ik ook eerder de ES-serie zou pakken. Alleen ben je dan voor een ES-20 al meer kwijt dan een E-80. En de ES-20 is een boekenplankspeaker....
Hi,

Ik heb de ES-80 in combo met de AVR 1910. Moet zeggen dat dat zeker niet verkeerd klinkt. Met een goede CD ov dvd hoor je echt mooie hoge tonen en een aardig diep geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 313665 schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:15:
[...]Ik heb de ES-80 in combo met de AVR 1910. Moet zeggen dat dat zeker niet verkeerd klinkt. Met een goede CD ov dvd hoor je echt mooie hoge tonen en een aardig diep geluid..
Ik heb toch nooit gezegd dat de ES-serie niet goed is?
Juist het tegenovergestelde: dat je juist de ES moet pakken ten opzichte van de E-serie, want die is niet heel veel soeps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298255

Kijk eens in engeland en spaar iets meer door, 9 van de 10 keer zijn de stuks prijzen hier daar per paar speakers dat kan echt een hoop schelen. Maar wil je dan weer gaan voor design zoals KEF 2005.3 etc. dan kan je weer beter in nederland op jacht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
Apoca schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:28:
Nou vandaag naar Eindhoven bij Intosurround geweest voor een dik 2,5 uur durende luistersessie met de XTZ 99.26 luidsprekers. Nou ik kan der wel 50 regels over volschrijven. Voor dat geld, hands-down een super luidspreker. Voor 700 euro zul je niet snel een set luidsprekers tegen komen met zo een mooi breed audiobeeld. Komt voor een groot gedeelte natuurlijk door de tweeter welke men in de XTZ luidspreker gebruikt. Ik heb reeds tich luidsprekers beluisterd, en dit is het toch wel voor mij denk ik. Nog een nachtje of 2 over slapen en dan eens kijken wat mijn verstand ( gevoel ) zegt ;) al weet ik het wel al denk ik..

Ik kan trouwens iedereen aanbevelen eens te gaan luisteren, de beste man welke tijdens mijn luistersessie erbij was ( Marc ) is erg oprecht. Geen gladde verkooppraatjes, geen bullshit enz. Je merkt echt dat hij met "passie" over iets kan vertellen, en dit goed op een no nonsense manier kan overbrengen. Mooi om eens te horen dat ook een verkoper kan zeggen, dat duur niet per definitie beter hoeft te zijn. Het gaat om de kwaliteit van het product, niet om het logo dat erop zit.
Heb je ook ervaring met de goedkopere lijn van XTZ? Ben met name geinteresseerd in hoe die 89 sats zich verhouden tot de q acoustics 2010/2020, die in de uk ongeveer gelijk geprijsd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313665

FeaR1986 schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:40:
[...]

Ik heb toch nooit gezegd dat de ES-serie niet goed is?
Juist het tegenovergestelde: dat je juist de ES moet pakken ten opzichte van de E-serie, want die is niet heel veel soeps...
Ik wilde met mijn reactie je post ook alleen maar bevestigen :-)
Naast dat ze goed klinken zien ze er ook netjes uit. Ik had ook eerder gelezen dat de E-serie en de ES-serie veel verschillen en dat je niet voor de E moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Tijmus schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:15:
[...]
Heb je ook ervaring met de goedkopere lijn van XTZ?
Nee het spijt me heb alleen maar de 99.26 luidsprekers beluisterd. Kan dus geen enkel oordeel geven over hoe een andere XTZ luidspreker zou klinken. Het spijt me zeer :)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.