Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315874

Anoniem: 313665 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:19:
Nou, weinig reply op mijn OSD/GUI vraag, maar toch maar even de aankoop van mijn AVR 1910 delen.

Ik heb deze 3 weken geleden gekocht bij de mediamarkt in Hamburg voor 366,--

Ik moest er toch toevallig wezen. Had op internet gelezen dat zelf duitsers uit zuid duitsland de daar bestelden en lieten opsturen.
Ik kan me niet voorstellen dat je dat plaatje ook niet hebt, want aan de handjes te zien moet je daar je instellingen ook in maken...

Mijn lift naar duitsland volgende week gaat helaas niet door, balen. Bovendien zijn veel 1910's uitverkocht... 2 weken levertijd op zn minst.
Ik ga m waarschijnlijk dan wat later halen bij hifi-schluderbacher. Die zitten nagenoeg op hetzelfde industrieterrein in Willich als de audio-vision shop. Maar ze zijn nog scherper geprijst :) (420 ipv 429...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
Ik heb een 1610 en een ps3. Alles is gekoppeld via een hdmi kabel.

Beeld prima, alleen mijn denon receiver geeft steeds MULTI IN weer ipv dolby digital of dts.

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:43
Omdat de PS3 intern alles decodeert naar LPCM en het zo doorstuurt naar de receiver. Als je dingen als Dolby Digital en DTS wilt zien moet je in de geluidsinstellingen van de PS3 kiezen om alles als bitstream uit te sturen en niet als Lineaire PCM.

Overigens kan de oude PS3 Phat alleen Dolby Digital en DTS als bitstream uitsturen en moeten Dolby TrueHD en DTS HD altijd intern worden gedecodeerd en dus via LPCM. De nieuwere PS3 Slim kan wel alle formaten als bitstream uitsturen. Dus ligt ook deels aan welke PS3 je hebt of je alles via bitstream kan versturen of alleen de "gewone" standaarden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
oo ok ik heb de nieuwe slim

bij video instellingen heb ik nu audio bitstream gedaan...
nu geeft de ps3 bij pes 2010.....multi drct dvd aan...ipv dolby digital
FeaR1986 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 01:19:
Omdat de PS3 intern alles decodeert naar LPCM en het zo doorstuurt naar de receiver. Als je dingen als Dolby Digital en DTS wilt zien moet je in de geluidsinstellingen van de PS3 kiezen om alles als bitstream uit te sturen en niet als Lineaire PCM.

Overigens kan de oude PS3 Phat alleen Dolby Digital en DTS als bitstream uitsturen en moeten Dolby TrueHD en DTS HD altijd intern worden gedecodeerd en dus via LPCM. De nieuwere PS3 Slim kan wel alle formaten als bitstream uitsturen. Dus ligt ook deels aan welke PS3 je hebt of je alles via bitstream kan versturen of alleen de "gewone" standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Videoinstellingen is alleen voor DVD en/of Blu-ray. Dus als je een DVD kijkt of wat dan ook moet het nu goed gaan. Maar voor spellen moet je het anders aanpassen: ga naar geluidsuitvoer en kies dan voor "HDMI" een dan selecteren dat je handmatig de codecs wilt kiezen. Neem dan alleen de codecs die je wilt als Dolby Digital, DTS, etc. Laat dingen als LPCM open en vink deze niet aan, want de PS3 zal die altijd als beste zien en die als uitvoer kiezen. Dan moet je receiver toch echt alleen maar Dolby Digital aangeven :)

Ingame kan je ook wel eens opties hebben om te kiezen uit audio-codecs. Zo kan je bij Uncharted kiezen van Dolby Digital 2.0 tot DTS 5.1 en zelfs tot Uncompressed 7.1. Maar weet niet of het bij PES 2010 ook zo is. Maar bovenstaande moet voldoende zijn om Dolby Digital op je scherm te zien.

Qua geluid maakt het trouwens niets uit als het goed is, maar leuke codecs en logo's op je receiver zijn natuurlijk ook leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313665

justjermaine schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 01:15:
Ik heb een 1610 en een ps3. Alles is gekoppeld via een hdmi kabel.

Beeld prima, alleen mijn denon receiver geeft steeds MULTI IN weer ipv dolby digital of dts.

Hoe kan dit?
En, heb jij in het menu van je 1610 nu wel of niet het plaatje van de speakers (zie pag. 7) of alleen text ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
ik heb alleen tekstueel,

maar ook als ik een bijvoorbeeld u571 met mn bluray speler van lg wil bekijken...dan zie ik staan STEREO..terwijl ik DTS heb geselecteerd.

alles is btw via hdmi aangesluiten

----------------
update: ok mijn denon geeft dts of dd 5.1, dankzij lpcm uitschakelen ;

nog een vraagje: hoe kan ik ervoor zorgen dat mn center speaker wat meer volume krijgt?

[ Voor 41% gewijzigd door jzoin2 op 07-11-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:27

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Misschien een rare vraag. Maar op mijn huidige Yamaha RX V440 heb ik twee speakersets aangesloten. Op A heb ik mijn 5.1 set en op B mijn stereo set (zijn andere speakers in een ander deel van de kamer).

Kan dat ook met de Denon AVR 1910 of moet ik dan een andere versie hebben?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bigg Balls schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:33:
Misschien een rare vraag. Maar op mijn huidige Yamaha RX V440 heb ik twee speakersets aangesloten. Op A heb ik mijn 5.1 set en op B mijn stereo set (zijn andere speakers in een ander deel van de kamer).

Kan dat ook met de Denon AVR 1910 of moet ik dan een andere versie hebben?

Thanks
Ja dat kan. :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Laatst online: 14:27

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Super. Nu alleen mijn huidige set nog verkopen en dan ga ik de denon aanschaffen, deze , 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
justjermaine schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:33:
nog een vraagje: hoe kan ik ervoor zorgen dat mn center speaker wat meer volume krijgt?
Volgens mij (bij mijn AVR-2809 is het wel zo) kan je tijdens het afspelen van bijvoorbeeld een film op "enter/oké" drukken op de remote van de recevier. Dan zie je op de display een kanaal verschijnen en met de pijltjes kan je dan het juiste kanaal selecteren. Zodra je het juiste kanaal gevonden hebt kan je met pijltjes omhoog en omlaag het volume bijstellen van - 12.0 dB tot en met +12.0dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
FeaR1986 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:51:
[...]

Volgens mij (bij mijn AVR-2809 is het wel zo) kan je tijdens het afspelen van bijvoorbeeld een film op "enter/oké" drukken op de remote van de recevier. Dan zie je op de display een kanaal verschijnen en met de pijltjes kan je dan het juiste kanaal selecteren. Zodra je het juiste kanaal gevonden hebt kan je met pijltjes omhoog en omlaag het volume bijstellen van - 12.0 dB tot en met +12.0dB.
thx, ik had het ook al gezien.
Wat ik mij dus afvraag fear, ik was benieuwd naar jouw instellingen vooral de +db -db van de speakers.

Ik heb de volgende setup

Denon 1610
Kef iq5 voor
Kef iq6 center
Kef iq3 achter
Kef htb2 subwoofer

Alle speakers staan nog op spikes en de iq3 op atacam standaards.
Ik probeer een wat voller geluid te krijgen.

Speaker config:
front: small
center: small
subwoofer: yes
surr. speaker: small
s. back: none

bass setting
sw mode: lfe + main
lpf for lfe: 100hz

tone:
front-left: -6db
center +4db
front-right: -6db
surround right: -1,5db
surround left: -1,5db
subwoofer: -1,5db

crossover: advacned
front: 40hz
center 40hz
surround: 40hz
s. back none

woonkamer is 25 m2

[ Voor 3% gewijzigd door jzoin2 op 08-11-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Instellingen van de speakers zijn voor iedereen anders: ligt aan de opstelling van de speakers ten opzichte van de luisterplek(ken), grootte van de kamer (dus afstand van speakers tot luisterplek) en meer van dat soort dingetjes.

Wat ik heb gedaan is dat Audessy gerund en die instellingen opgeschreven. Daarna de receiver een harde reset gegeven en alles met de hand ingevuld. Dit omdat ik niet tevreden was met het geluid van mijn subwoofer en linksachterkanaal: subwoofer werd op -12.0dB ingesteld en linksachter op -6,5dB. Klopt ook wel van het linkerkanaal, want die staat dichterbij dan de rechter.

Weet alleen zo de dB-waarden uit mijn hoofd, aangezien ik dat dus zelf wat vaker heb aangepast. De rest weet ik zo niet.

tone:
  • front-left: 0.0db
  • center +3db
  • front-right: +0.5db
  • surround right: -2,5db
  • surround left: -3,5db
  • subwoofer: -2,0db
Zoals je zit is de opstelling dus lang niet perfect in mijn situatie, want dan hadden de waarden wel wat dichter bij elkaar gelegen. Maar goed, woon nu nog thuis dus een goede opstelling komt wel samen als ik op mezelf woon (en dan meteen nieuwe speakers).

Zit alleen wel met dat ik dan een 5.1 set over heb waar je echt niets meer voor krijgt als het gaat om waarde. Dus zit er aan te denken om die set dan maar op de toekomstige slaapkamer te zetten met een goedkope receiver er aan vast. Al is het alleen maar een oudje met alleen een tuner en wat analoge ingangen. Beter dan die speakers op zolder zetten en er niets meer mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Voordat Audyssey het goed doet zul je hem eerst fatsoenlijk moeten inregelen op alle 8 locaties mbv een tripod (of soortgelijk).
Het duurt even voordat je de goede methode gevonden hebt, maar mits goed ingeregeld is het geluid veel beter.
Veel diepere en vlakkere bass en coherenter geluidsbeeld, neutralere klank, alles timealigned etc.
Dit zorgt vooral bij films voor perfecte imaging, je zit in een wolk van geluid en kan je speakers niet meer "horen staan".

De guidelines verschillen nogal, maar persoonlijk probeer ik de mic zoveel mogelijk gecentreerd tussen de luidsprekers te plaatsen, zodat de L/R gains hetzelfde zijn (+/- 0.5db). Mits de primaire luisterplaats hier niet al te ver van af ligt zet ik hem ook daar wel eens.
Verder zijn de volgende 7 metingen rond deze eerste spot (+/- 30 cm), en niet in andere "luister plekken' die ver buiten dit centrum liggen. Veelal probeer ik dan op exacte afstanden rond deze eerste meting locatie te meten.
Maargoed dat verschilt uiteindelijk ook weer per kamer denk ik.
Verder maakt de microfoon hoogte ook heel veel uit, vooral voor de responsie bij >7khz. Iets beneden oor/tweeter niveau werkt op hier meestal het beste.
Staat trouwens hele guide voor op een engelstalig audio forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Unique schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:51:
Voordat Audyssey het goed doet zul je hem eerst fatsoenlijk moeten inregelen op alle 8 locaties mbv een tripod (of soortgelijk).
Het duurt even voordat je de goede methode gevonden hebt, maar mits goed ingeregeld is het geluid veel beter.
Veel diepere en vlakkere bass en coherenter geluidsbeeld, neutralere klank, alles timealigned etc.
Dit zorgt vooral bij films voor perfecte imaging, je zit in een wolk van geluid en kan je speakers niet meer "horen staan".

De guidelines verschillen nogal, maar persoonlijk probeer ik de mic zoveel mogelijk gecentreerd tussen de luidsprekers te plaatsen, zodat de L/R gains hetzelfde zijn (+/- 0.5db). Mits de primaire luisterplaats hier niet al te ver van af ligt zet ik hem ook daar wel eens.
Verder zijn de volgende 7 metingen rond deze eerste spot (+/- 30 cm), en niet in andere "luister plekken' die ver buiten dit centrum liggen. Veelal probeer ik dan op exacte afstanden rond deze eerste meting locatie te meten.
Maargoed dat verschilt uiteindelijk ook weer per kamer denk ik.
Verder maakt de microfoon hoogte ook heel veel uit, vooral voor de responsie bij >7khz. Iets beneden oor/tweeter niveau werkt op hier meestal het beste.
Staat trouwens hele guide voor op een engelstalig audio forum..
Ja ik heb de Audessy test op zes plaatsen gedaan.

Bij films zijn mijn instellingen perfect, heldere stem en een natuurgetrouwe bass.
Alleen bij muziek moet het nog wat voller klinken vind ik zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:52
SanderPS3 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:05:
Bedankt voor je reactie :) en Fear1986 ook bedankt :) !

Ik ben uiteindelijk voor de DRA-700AE gegaan. Mooie aanbieding gekregen bij : Abetterprice, 335 mocht ik hem kopen :). Er zat toen nog maar 40 euro verschil tussen de DRA500 en 700, dus dan is de keus makkelijk :). Het is maar 5 extra watt bij 8 ohm, maar de kwaliteit van de componenten zal inderdaad een rol spelen, en dus hopelijk ook gewoon betere kwaliteit wat betreft duurzaamheid :). Morgen ochtend word hij gebracht ! Ben benieuwd !
Gefeliciteerd en veel plezier met je aankoop :) . De vader van een vriend van me heeft de DRA-500AE en als ik kijk hoe die al klinkt zul je waarschijnlijk een hoop plezier aan de 700 beleven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 08:48
justjermaine schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:29:
[...]

Ja ik heb de Audessy test op zes plaatsen gedaan.

Bij films zijn mijn instellingen perfect, heldere stem en een natuurgetrouwe bass.
Alleen bij muziek moet het nog wat voller klinken vind ik zelf...
Ook ik heb het op 6 plaatsen uitgevoerd en hoop ook een voller geluid te krijgen bij muziek...

Front L - 0.5dB
Front R - 0.5dB
Center - 3.5dB
Surround R - 2.0dB
Surround L - 2.0dB
Subwoofer - 12.0dB

Vind vreemd dat Surround L en R zelfde waardes hebben, R staat verder van de bank (tafeltje tussen). Kan ik ook de waarde van enkel en alleen deze speaker veranderen, of moet ik ze dan allemaal handmatig invoeren?
En wat zou een logische waarde zijn? De R speaker staat ongeveer 60 cm verder van de bank...

[ Voor 33% gewijzigd door Monda op 10-11-2009 12:00 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
Zopas iets gelezen over bi-amping op een Denon en dat je daarvoor de surround back uitgangen kan gebruiken door die te verbinden met de front speakers.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het verschil merkbaar zijn? Ik heb een Denon 2309CI en 2x MA RS6 speakers.
Welke uitgang verbind je met welke ingang? Front out -> low & surround -> high of omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Probeer het gewoon uit als je toch "maar" een 5.1 set-up hebt en dus de mogelijkheid hebt om met bi-amping te werken...

Staat overigens in de manual hoe je de speakers aan moet sluiten op de receiver als je gebruik wilt maken van bi-amp. Dus iets meer eigen inzet zou wel van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
FeaR1986 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:00:
Probeer het gewoon uit als je toch "maar" een 5.1 set-up hebt en dus de mogelijkheid hebt om met bi-amping te werken...

Staat overigens in de manual hoe je de speakers aan moet sluiten op de receiver als je gebruik wilt maken van bi-amp. Dus iets meer eigen inzet zou wel van toepassing zijn.
Graag, maar ik ben nu niet thuis en heb geen extra kabels liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zonder extra kabels gaat het sowieso niet werken hè :+
Maar je zal meer vermogen naar je speakers brengen en het is dan aan de speakers of je daar verschil in zal horen. Als jij nu het idee hebt dat je vermogen/stabiliteit te kort komt zou ik het doen. Anders gewoon lekker zo laten...

Al staat het soms wel leuk vier van die kabels naar je speakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Wel dat is moeilijk te zeggen voor ik het probeer daarom vroeg ik hier of mensen dit al gedaan hebben en een verbetering hoorden.
Intussen al wat verder gezocht en zelf een paar antwoorden gevonden.
Het maakt niet uit of je de front out op hoog dan wel laag aansluit maar de meesten doen het op de laag (meer power?) en de surround op de hoog.
Ook hangt het van je speakers af hoe goed het resultaat is want beide ingangen van de speaker ontvangen hetzelfde signaal dus de crossover van de speaker filtert de frequenties, niet de versterker (= passive bi-amping)

En het resultaat zou zijn meer headroom, wat dus eigenlijk pas belangrijk is bij hoge volumes.
Ik ben toch niet van plan 7.1 te installeren dus ga ik het gewoon doen. Baadt het niet dan schaadt het niet :)

[ Voor 8% gewijzigd door SlasZ op 10-11-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275003

Ik heb wel ervaring met het bi ampen met een 2808. Ik merk een klein verschil in het laag dat naar mijn mening iets strakker klinkt. Het resultaat van bi ampen ligt ook aan je speakers. zijn deze wel/niet makkelijk aan te sturen. gewoon proberen.

Nu we het er toch over hebben... ik heb onlangs een avr 4310 gekocht. echter, alleen de schakeling "speaker A, B" (front A en of B, bi ampen dus) is bij de nieuwe 4310 anders. op mijn 2808 kan ik op m'n ab of front panel de knop "speaker" indrukken zodat deze worden aan/uit geschakeld. Bij de avr 4310 moet je het menu in bij "versterker toewijzen". Zie ik iets over het hoofd of kan het alleen op deze omslachtige manier? Voor de rest is het een prachtige receiver hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Anoniem: 275003 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:38:
Ik heb wel ervaring met het bi ampen met een 2808. Ik merk een klein verschil in het laag dat naar mijn mening iets strakker klinkt. Het resultaat van bi ampen ligt ook aan je speakers. zijn deze wel/niet makkelijk aan te sturen. gewoon proberen.

Nu we het er toch over hebben... ik heb onlangs een avr 4310 gekocht. echter, alleen de schakeling "speaker A, B" (front A en of B, bi ampen dus) is bij de nieuwe 4310 anders. op mijn 2808 kan ik op m'n ab of front panel de knop "speaker" indrukken zodat deze worden aan/uit geschakeld. Bij de avr 4310 moet je het menu in bij "versterker toewijzen". Zie ik iets over het hoofd of kan het alleen op deze omslachtige manier? Voor de rest is het een prachtige receiver hoor :p
Geen idee over je vraag, maar ik dacht dat Front A & Front B voor bi-wire waren ipv bi-amp. Ik heb ergen gelezen dat die 2 intern aan elkaar verbonden zijn en dat je de surround/amp assign uitgangen moet gebruiken voor bi-amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 08:04
Ik probeer al een hele tijd hd formaten af te spelen met zowel de xtreamer als op men pc (powerdvd, mpc hc) maar het lukt maar niet. Hij blijft het pcm formaat afspelen als stereo. Ik heb al vanalles geprobeerd en gezocht maar ik vind niets.
Het gaat over een denon 1910 en ik heb de surround mode alles 'direct' ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Wharfedale schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:04:
Ik probeer al een hele tijd hd formaten af te spelen met zowel de xtreamer als op men pc (powerdvd, mpc hc) maar het lukt maar niet. Hij blijft het pcm formaat afspelen als stereo. Ik heb al vanalles geprobeerd en gezocht maar ik vind niets.
Denk dat het meer ligt aan de instellingen van je Xtreamer en/of je pc. Want als jij gewoon instelt dat je HD Audio via bitstream naar je Denon wil versturen dan zal deze gewoon het HD signaal herkennen en het zo weergeven.

Wat is dat toch met "men" als bezittelijk voornaamwoord, wat is er mis met "mijn" of desnoods "m'n"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 11:05
Het gaat over een denon 1910 en ik heb de surround mode alles 'direct' ingesteld
Heb ik die vraag al niet een keer vaker beantwoord voor mensen?

Je hebt daarvoor voor je pc, AC3filter nodig, die op alles passthrough zetten. Dan moet alles doen. En in principe moet je Denon het signaal direct herkennen.

Vergeet niet dat de meeste (behalve als je een dedicated soundcard hebt + 1.3hdmi) HDMI poorten van HTPC enzo geen DTS-HD kunnen bitstreamen. Dus je kan, zoals ik, alleen DTS/pcm krijgen.

Maybe moet ik dit in de FAQ zetten.. Alleen wat uitgebreider..

[ Voor 3% gewijzigd door FikkieHo op 10-11-2009 23:23 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Als je de denon in direct heb staan, dan krijg je nooit surround.
Ik neem aan dat je de direct setting op de pc bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
Unique schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:17:
[...]

Als je de denon in direct heb staan, dan krijg je nooit surround.
Ik neem aan dat je de direct setting op de pc bedoelt...
Toch wel als het brongeluid multisurround is enz, dan geeft die het toch gewoon door.
Ik heb de vraag in het xtreamer topic geplaatst, dat is mss meer gepast.
Toch bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SlasZ schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:43:
[...]

Geen idee over je vraag, maar ik dacht dat Front A & Front B voor bi-wire waren ipv bi-amp. Ik heb ergen gelezen dat die 2 intern aan elkaar verbonden zijn en dat je de surround/amp assign uitgangen moet gebruiken voor bi-amp.
Voor zover ik weet is bi wire, dat het hoog en laag van je speakers met een aparte kabel is aangesloten op je front aansluiting. Dus een kabel met aan de speakerzijde 2x plus en 2x min, en aan de andere kant gewoon 1x plus en 1x min. dat zijn bi wire kabels. ik heb zo'n kabel van audioquest.

bi amp is het hoog en laag apart aangestuurd. dus met front A en front B of "surround back/amp assign", afhankelijk van je type avr. Dat is een kabel met aan beide zijden 4 aansluitingen.

Of front A en B met elkaar verbonden zijn weet ik niet. Ik dacht iig dat het apart was omdat er 7 versterkers in zitten. Bovendien staat in de handleiding van de 2808 dat de front B gebruikt moet worden voor bi amp. Bij mijn 4310 is dat anders en heb ik geen front B, maar daar moet ik de surround back voor gebruiken en toewijzen... Heel eenvoudig :P, maar volgens mij is er best een markt voor een HBO studie over denon receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Waar zijn die PDF handleidingen toch te vinden op de Denon site? Ook via Google kan ik 'm niet vinden. Zoek de handleiding voor m'n 2310. Kwam wel een site tegen die deeplinkte naar een duitse PDF op de duitse Denon site, maar de NL kan ik niet vinden... Google natuurlijk ook al gehad, komt met niet relevante links. In de startpost wel die handige "Denon-to-English" site gevonden, maar geen link naar de PDF. Heeft iemand deze?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Crusader schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:06:
Waar zijn die PDF handleidingen toch te vinden op de Denon site? Ook via Google kan ik 'm niet vinden. Zoek de handleiding voor m'n 2310. Kwam wel een site tegen die deeplinkte naar een duitse PDF op de duitse Denon site, maar de NL kan ik niet vinden... Google natuurlijk ook al gehad, komt met niet relevante links. In de startpost wel die handige "Denon-to-English" site gevonden, maar geen link naar de PDF. Heeft iemand deze?
Ik heb alleen van de US versie er een kunnen vinden:

http://www.usa.denon.com/AVR-2310CI-OM-E_000A.pdf

ook te krijgen via www.retrevo.com:

http://www.retrevo.com/samples/Denon-manuals.html

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 315874 op 12-11-2009 12:29 ]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Da's in elk geval iets, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stansat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-03 17:32
Hallo forumleden,

Ik ben de trotse bezitter van een Denon 4310 en heb een 7.1 KEF speakeropstelling met hoogte luidsprekers gemaakt i.p.v. de standaard A plus B surround opstelling.

Wat me tot nu toe opvalt dat ik via mijn UPC HD mediabox zie staan (bij de HD kanalen) dat het geluid DD 5.1 is.
De Denon herkent deze Dolby Digitaal niet in het display.
Er kan uiteraard wel zelf gekozen worden ui Dolby PL II of Dolby PLz en DTS NEO:6 en alle andere surround mogelijkheden maar ik had verwacht dat de DD norm zelf herkent zou worden.
Ik zie alleen dat het geluid PCM 48Khz binnen komt Ingangsmodus Auto en Decodeermodus ook Auto.
Ik hoef toch niet ook de optische aansluiting van de UPC aan te sluiten als de box al met HDMI is aangesloten?
Graag een oplossing of verhelderend antwoord.

Stansat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 15:57
Stansat schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 02:22:
Hallo forumleden,

Ik ben de trotse bezitter van een Denon 4310 en heb een 7.1 KEF speakeropstelling met hoogte luidsprekers gemaakt i.p.v. de standaard A plus B surround opstelling.

Wat me tot nu toe opvalt dat ik via mijn UPC HD mediabox zie staan (bij de HD kanalen) dat het geluid DD 5.1 is.
Er kan uiteraard wel zelf gekozen worden ui Dolby PL II of Dolby PLz en DTS NEO:6 en alle andere surround mogelijkheden maar ik had verwacht dat de DD norm zelf herkent zou worden.
Ik zie alleen dat het geluid PCM 48Khz binnen komt Ingangsmodus Auto en Decodeermodus ook Auto.
Ik hoef toch niet ook de optische aansluiting van de UPC aan te sluiten als de box al met HDMI is aangesloten?

Stansat
Er wordt inderdaad een dolby digital signaal meegestuurd.
Dus de Denon zou dit moeten herkennen, als hij dat niet doet, kan het zijn dat de UPC box niet DD doorstuurt, of dat de verkeerde geluidstrack van het kanaal is gekozen.
Taal 1 is namelijk standaard en Taal 2 is DD.

Het doorsturen van DD door de UPC box kan je in het menu aangeven. Standaard staan die boxen vaak op stereo doorgave.

[ Voor 4% gewijzigd door Maarce op 14-11-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stansat schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 02:22:
Hallo forumleden,

Stansat
Ik heb ong. hetzelfde. Ook een 4310 maar dan een hd box van samsung. Ik ging er ook vanuit dat ik genoeg had met een hdmi kabel maar bij mij is het zo dat mn tv ontvanger geen geluid over hdmi doorstuurd. Daar kwam ik ook pas achter nadat ik de handleiding 2x gelezen had, dus ik heb m met een optische kabel verbonden en nu doet ie het prima... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lopen meer mensen er tegenaan dat de zwarte 1910 en 2310 her en der voorlopig niet meer leverbaar zijn?
Een van de redenen zou zijn dat de 1910 na de EISA award van eind deze zomer als zoete broodjes over de plank gingen, vooral in duitsland.
Wat me wel opvalt is dat de 2309 en 2809 nu echt in prijs aan het dalen zijn en ik heb ze op meerdere plekken voor hele scherpe prijzen weg zien gaan, nu ook bij de speciaalzaken.

verder de volgende vraag: de indeling van de aansluitingen op de 1910 en 2310 zijn nogal anders. Vooral de HDMI aansluitingen op de 1910 die verticaal zitten staan me veel minder aan. Zijn er mensen met de 1910 die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 315874 schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:20:
Lopen meer mensen er tegenaan dat de zwarte 1910 en 2310 her en der voorlopig niet meer leverbaar zijn?
Toen ik vorige week mijn 2310 haalde, waren er nog 5 zilveren en 5 zwarte op voorraad. Was in een winkel in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barron
  • Laatst online: 28-08-2024
Yep, ook in Duitsland (www.audiovision-shop.de) geen 1910 meer te krijgen. Ik krijg een berichtje als ze weer voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stansat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-03 17:32
Bedankt RO85 en Maarce voor je reactie op mijn DD 5.1 probleem van UPC op mijn Denon 4310.

Op het forum van UPC blijkt dat er meer mensen zijn met problemen.
De philips box schijnt een update nodig te hebben om DD 5.1 door te geven via HDMI.
Heb geprobeert via aparte SPDIF of optisch aan te sluiten maar geen resultaat.
In het menu is niet iets in de instellingen te vinden.
Alleen als je i indrukt kan je de soundtrack veranderen in DD 5.1. (wat het niet is!)
Het geluid is gewoon DD 2.0 stereo en het wachten is op UPC om er wat aan te doen via firmware update.

Stansat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
verder de volgende vraag: de indeling van de aansluitingen op de 1910 en 2310 zijn nogal anders. Vooral de HDMI aansluitingen op de 1910 die verticaal zitten staan me veel minder aan. Zijn er mensen met de 1910 die daar last van hebben?
Er is maar weinig verschil met horizontale hdmi-aansluitingen. Je hebt veel ruimte om ze aan te sluiten.
Ik heb veel plezier aan mijn 1910. Het verschil met de onkyo 505 was gewoon groot: veel betere klank, diepte enz.
Enige nadeel is wel de handleiding |:( en het instellen van de denon. Als je hem helemaal naar je wens wil instellen, ben je wel ff bezig om alles na te pluizen.
Als er nog vragen ivm 1910 zijn, stel ze maar en ik beantwoord ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
En heb je al een voller geluid gekregen?
Zoja, graag je bevindingen en instellingen posten ;)
Monda schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:38:
[...]

Ook ik heb het op 6 plaatsen uitgevoerd en hoop ook een voller geluid te krijgen bij muziek...

Front L - 0.5dB
Front R - 0.5dB
Center - 3.5dB
Surround R - 2.0dB
Surround L - 2.0dB
Subwoofer - 12.0dB

Vind vreemd dat Surround L en R zelfde waardes hebben, R staat verder van de bank (tafeltje tussen). Kan ik ook de waarde van enkel en alleen deze speaker veranderen, of moet ik ze dan allemaal handmatig invoeren?
En wat zou een logische waarde zijn? De R speaker staat ongeveer 60 cm verder van de bank...

[ Voor 3% gewijzigd door jzoin2 op 17-11-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
dit is dus niet de bedoeling

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 18-11-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Wanneer je muziek luistert in stereo, dan staat bij de meeste mensen de subwoofer ook aan.
Bijvoorbeeld 2.1 instelling.

Wat ik heb gemerkt is dat je bij de Denon receivers, het beste de subwoofer kan uitschakelen bij muziek.
De front speakers klikken dan veel voller.

Een tip die ik kreeg van een audiowinkel. Een nadeel is wel dat je steeds je subwoofer moet inschakelen als je een film kijkt.

Instelling: Multi EQ : Bypass L/R.
Front left: -0,5 db
Front right: -0,5 db
Sw: off

Jammer dat het niet automatisch kan worden ingesteld.

[ Voor 15% gewijzigd door jzoin2 op 18-11-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:32
Gisteravond was er voor mn 3310 een softwareupdate gekomen. Geen idee wat er anders is, maar alles werkt nog steeds prima ;)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 08:15
Gisteren heb ik een tweedehandse denon avr 2307 gekocht, helaas zonder manual. Er zijn een aantal zaken waar ik ook met de manuals op internet niet uitkom, wellicht kunnen jullie helpen.

- Popcornhour A110 aangesloten via hdmi doet het prima als er films met dts ondersteuning afgespeeld worden. Als ik films afspeel zonder DTS krijg ik geen geluid. Ook als ik via mijn PHC mp3 bestanden wil afspelen heb ik geen geluid.

- Bij de receiver zat geen fm antenne (die was kwijt). Doet de tuner het wel zonder fm antenne?

Anoniem: 297412

Hee Stansat,

Ik denk dat het eerder aan de zenders ligt dan aan UPC.
9 van de 10 keer heb ik ook gewoon stereo geluid als ik dolby digital heb ingestel (al helemaal bij ned 1, 2 en 3)

Bij Nat Geo HD en Discovery HD heb je meer kans op dolby digital, komt er reclame dan schakelt de box weer over naar stereo. Volgens mij ligt het iig aan de uitzending.

mijn geluid is niet aangesloten via HDMI maar met die andere (optisch of Spdif, haal deze altijd door elkaar), ik heb nog wel de oude HD box maar wel af en toe surround geluid :)

Ik heb overigens de Denon 1909 die het perfect doet voor zowel de HDX, PS3 als UPC
Stansat schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 01:14:
Bedankt RO85 en Maarce voor je reactie op mijn DD 5.1 probleem van UPC op mijn Denon 4310.

Op het forum van UPC blijkt dat er meer mensen zijn met problemen.
De philips box schijnt een update nodig te hebben om DD 5.1 door te geven via HDMI.
Heb geprobeert via aparte SPDIF of optisch aan te sluiten maar geen resultaat.
In het menu is niet iets in de instellingen te vinden.
Alleen als je i indrukt kan je de soundtrack veranderen in DD 5.1. (wat het niet is!)
Het geluid is gewoon DD 2.0 stereo en het wachten is op UPC om er wat aan te doen via firmware update.

Stansat

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 297412 op 19-11-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:36
barron schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:44:
Yep, ook in Duitsland (www.audiovision-shop.de) geen 1910 meer te krijgen. Ik krijg een berichtje als ze weer voorraad hebben.
Ja, ik heb die van mij daar ook 2 weken geleden besteld. Ze verwachten dat ze binnen enkele dagen binnenkomen.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

De volume-up knop op de afstandsbediening van m'n 2310 zorgt er voor dat de Dreambox satellietontvanger naar kanaal 8 springt. Heel irri. Ik ben bang dat daar gewoon niets aan te doen is, omdat die IR signalen gewoon teveel op elkaar lijken. Heeft iemand toch nog een ingeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317193

heb nu een paar weken de 1910 in huis staan en eindelijk tijd gehad om de boel aan te sluiten op een setje canton 5.1

waarschijnlijk iets niet goed gedaan want ik merk nu dat er zachtjes geluid van de tuner door 1 van mijn front speakers komt als ik de versterker bv. op dvd of hdp heb staan.

iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Crusader schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:50:
[...]

Toen ik vorige week mijn 2310 haalde, waren er nog 5 zilveren en 5 zwarte op voorraad. Was in een winkel in Rotterdam.
De 2310 heb ik in Duitsland bij audio-vision besteld, was gewoon op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb al een paar keer DTS-HD content gestreamed vanaf mijn Xtreamer, maar de indicator op het display van de 2310 blijft gewoon op DTS staan en HD wordt niet aangegeven. Is dit normaal gedrag? Ik word er via Google ook niet echt wijzer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
misschien omdat de hdmi van je xtreamer geen dts-hd content kan bitstreamen naar de receiver? Dat hebben vele htpc, mediaplayers last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

FikkieHo schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:42:
misschien omdat de hdmi van je xtreamer geen dts-hd content kan bitstreamen naar de receiver? Dat hebben vele htpc, mediaplayers last van..
Ben dat inmiddels ook tegengekomen, op het Xtreamer forum wordt inderdaad gesproken over een ontbrekende DTS-HD passtrough. Dan gaat het dus nog even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

Heb net mijn zilveren AVR-2309 verkocht omdat ik liever een zwarte wil 8)7 (ja luxe probleem...)

Nou ja, ik ga voor de zwarte 1910 waarschijnlijk. Qua features heeft'ie alles wat ik nodig heb. Helaas geeft Audio-Vision.de aan dat ze uitverkocht zijn. Ze krijgen wel een levering, maar ze hebben meer backorders staan dan dat ze binnenkrijgen, dus ze konden geen levertijd opgeven...

Nu heb ik Hifi-schluderbacher gemaild, hopelijk hebben die wel voorraad. Dan ga ik er zaterdag waarschijnlijk eentje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Nou, ik heb me in het audio/hi-fi gebeuren gestort door een 2310 te bestellen bij die winkel in Duitsland, dit weekend ga ik waarschijnlijk luisteren naar wat speakers om erbij te halen, ik dacht aan 4 685's en een center (i.v.m niet al te grote kamer en toekomstig eventueel 2 daarvan gebruiken voor een aparte zone ..)

We zullen zien :)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201491

Ik heb wel een vraagje, ik heb Dynaudio speakers de Audience 40 & 52SE en een extince x22 dynaudio centerspeaker deze zijn allemaal 4 ohm.
Zijn dit nou makkelijk aan te sturen speakers of juist niet, ik wou ze hangen aan een 2310, ik hoorde verhalen dat de Yamaha VX1900 beter zou klinken met de Dynaudio's dan denon 2310. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Laatst online: 27-05 23:11
Crusader schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:34:
De volume-up knop op de afstandsbediening van m'n 2310 zorgt er voor dat de Dreambox satellietontvanger naar kanaal 8 springt. Heel irri. Ik ben bang dat daar gewoon niets aan te doen is, omdat die IR signalen gewoon teveel op elkaar lijken. Heeft iemand toch nog een ingeving?
Heb een geschikte maar, duurdere oplossing voor je.

http://www.denon.de/site/...=ansicht&Pid=360&check=1#

De Denon programeerbare afstandsbediening. + RC7000RCI ontvanger. Heb em zelf ook ;)

Voordelen:
- radiografische communicatie met je receiver. (dus zonder te richten, kan dus vanuit de keuken of wc ;)
- volledig programeerbaar (dus je tv, dvd en je satteliet dreambox kun je er ook mee bedienen.
- je kan zelf het menu van je afstandbediening samenstellen. Je bepaalt zelf wat je erin zet.
- verlicht display
- Mooi design
- USB naar computer mogelijkheid

Nadelen
- kost wat
- je lege batterijen bak vult aardig snel

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel.

PS kijk hier op MP: http://link.marktplaats.nl/296613069

Koopje! Heb er zelf 185 voor betaald

[ Voor 4% gewijzigd door Bart_Denon op 24-11-2009 11:56 . Reden: toevoeging link ]

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173876

Ondertussen is mijn kijk op hifi spul weer veranderd en ben ik aan het kijken naar de denon 2309.
Graag zou ik ik voor de fronts een aparte (lees: krachtigere) versterker willen gebruiken. In de manual op de denon-usa website las ik dat je alle speakers uit kan zetten, behalve de fronts.
Mijn vraag daarom: kan het kwaad de speakers gewoon niet aan te sluiten? Of heeft dit toch een negatief effect op de output naar de center en de rears?

Ps. dit zou kunnen met een preamp en meerdere versterkers, maar deze oplossing kan ik niet ineens betalen. Daarom wil ik een receiver en later losse versterkers erbij kopen, een voor een dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Laatst online: 23-05 10:19
Crusader schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:34:
De 8 uit de keymap van de dreambox halen? Dat betekent wel dat de 8 nooit meer reageert ook niet op de dreambox afstandsbediening. Maar hoe vaak druk je nou op de 8 O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Sjaaky schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:39:
[...]

De 8 uit de keymap van de dreambox halen? Dat betekent wel dat de 8 nooit meer reageert ook niet op de dreambox afstandsbediening. Maar hoe vaak druk je nou op de 8 O-).
Heb ik net die Denon afstandsbediening van Marktplaats gekocht :P
Maar bedankt voor deze toch zeer bruikbare tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Anoniem: 201491 schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:50:
Ik heb wel een vraagje, ik heb Dynaudio speakers de Audience 40 & 52SE en een extince x22 dynaudio centerspeaker deze zijn allemaal 4 ohm.
Zijn dit nou makkelijk aan te sturen speakers of juist niet, ik wou ze hangen aan een 2310, ik hoorde verhalen dat de Yamaha VX1900 beter zou klinken met de Dynaudio's dan denon 2310. Iemand ervaring hiermee?
De RX-V1900 is een ouder maar wel stuk hoger model (meer vergelijkbaar met de Denon 28xx en 38xx series) en heeft een wat zwaardere trafo. Hij zal dus waarschijnlijk ook een grotere stroom kunnen leveren aan laag-ohmige speakers. Aangezien die Dynaudio nominaal al 4 ohm zijn en bij bepaalde frequenties ook onder die 4 ohm kunnen duiken zou het kunnen dat de RX-V1900 de speakers wat beter onder controle kan houden dan de AVR-2310. Of dit in de praktijk ook zo uitpakt zul je zelf uit moeten zoeken door ze allebei te beluisteren op die Dynaudio's.
Ik denk wel dat je eerlijk gezegd die Yamaha meer met een AVR-2809 kan vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door mac1987 op 25-11-2009 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik wil me huidige Harmon Kardon 235 vervagen voor een HD versie maar zit met een paar vragen.

ik kwam hier in de start post een 1910 tegen, die wat meer features heeft dan de Harmon Kardon AVR 255 geloof ik.

nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met Harmon Kardon en Denon ? gaat het instellen net zo makkelijk als bij HK?

is het kwalitatief gelijkwaardig ? ik heb de 255 in de winkel gezien maar de afwerking is niet meer zo mooi/goed als het was, de zwarte rand eromheen is van cheapie plastic gemaakt, als je er schuin opkijkt zie je ribbeltjes.

vandaar dat ik in dubio zit om over te stappen naar een ander merk mits het gelijkwaardig of beter is en net zo makkelijk is om in te stellen, het blijft natuurlijk persoonlijk maar misschien heeft iemand goede slechte ervaringen die mij over de streep kunnen halen.
7.1 heb ik niet nodig maar dat is de enigste optie bij HK , de goedkopere 5.1 HK heeft weer geen scaling mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand ook wat duitse betrouwbare webwinkel links die veel merken verkopen?

Ik heb de audio shop en schulderbacher al, maar deze verkopen niet de merken waar ik o,a, ook aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201491 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:07:
Heeft iemand ook wat duitse betrouwbare webwinkel links die veel merken verkopen?

Ik heb de audio shop en schulderbacher al, maar deze verkopen niet de merken waar ik o,a, ook aan denk.
Tja, je stelt vragen die niet echt thuishoren in dit forum. Maar verder dan audioshop en schulderbacher wordt hier ook meestal niet echt gekeken. In Berlijn zit vast ook nog wel een winkeltje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had ook per mail ff gekund hoor *grin* ik weet dar het gevoelige vraag is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:21
Anoniem: 315874 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:42:
[...]

Tja, je stelt vragen die niet echt thuishoren in dit forum. Maar verder dan audioshop en schulderbacher wordt hier ook meestal niet echt gekeken. In Berlijn zit vast ook nog wel een winkeltje... ;)
Het valt me op dat Duitsland vaak niet goedkoper is dan Nederland met hifi producten!? Ik heb net een aantal producten vergeleken en zie weinig prijsverschil...!? Gaat het om specifieke merken die goedkoper zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 25-11-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Het is vooral de Nederlandse Denon importeur die hoge prijzen rekent die de winkels dan weer doorrekenen. Daardoor kunnen Nederlandse en Duitse winkels die van de Duitse importeur kopen lagere prijzen rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Mr. Noodle schreef op woensdag 25 november 2009 @ 08:57:
Ik wil me huidige Harmon Kardon 235 vervagen voor een HD versie maar zit met een paar vragen.

ik kwam hier in de start post een 1910 tegen, die wat meer features heeft dan de Harmon Kardon AVR 255 geloof ik.

nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met Harmon Kardon en Denon ? gaat het instellen net zo makkelijk als bij HK?

is het kwalitatief gelijkwaardig ? ik heb de 255 in de winkel gezien maar de afwerking is niet meer zo mooi/goed als het was, de zwarte rand eromheen is van cheapie plastic gemaakt, als je er schuin opkijkt zie je ribbeltjes.

vandaar dat ik in dubio zit om over te stappen naar een ander merk mits het gelijkwaardig of beter is en net zo makkelijk is om in te stellen, het blijft natuurlijk persoonlijk maar misschien heeft iemand goede slechte ervaringen die mij over de streep kunnen halen.
7.1 heb ik niet nodig maar dat is de enigste optie bij HK , de goedkopere 5.1 HK heeft weer geen scaling mogelijkheden.
Persoonlijk vind ik Denons eigenlijk de simpelst in te stellen receivers (ook al heb ik nu zelf een Marantz). H/K's hebben wel vaak op audiogebied iets uitgebreidere instellingen (zoals individuele crossovers voor alle speakers i.p.v. 1 algemene crossover bij andere merken). Qua afwerking en betrouwbaarheid heb ik persoonlijk altijd een hogere pet op gehad van Denon dan van H/K. Hoe modern die oplichtende volumeknoppen van H/K tegenwoordig ook zijn, geef mij maar een 'degelijke' aluminium volumeknop die ook nog eens veel minder zijwaartse speling heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28

Apoca

Array Technology Industry

mac1987 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:22:
Het is vooral de Nederlandse Denon importeur die hoge prijzen rekent die de winkels dan weer doorrekenen. Daardoor kunnen Nederlandse en Duitse winkels die van de Duitse importeur kopen lagere prijzen rekenen.
Nou de reciever welke ik heb gekocht in Duitsland komt gewoon via de NL importeur. Het heeft puur en alleen met de prijsstelling van het merk te maken in dat land.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Ok, grappig om te horen :). Het verhaal van de dure importeur heb ik van 3 verschillende winkels waarvan 1 een grote electronicaboer en 2 speciaalzaken. Hoorde trouwens ook verhalen van die verkopers dat de importeur een minimumprijs stelde (waarschijnlijk om de exclusiviteit te waarborgen en te voorkomen dat grote winkels voor lage prijzen hetzelfde verkopen = lagere marges). Misschien speelt het allebei een rol of heeft de Nederlandse importeur (Penhold) zijn prijzen aangepast.

Apoca schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:39:
[...]

Nou de reciever welke ik heb gekocht in Duitsland komt gewoon via de NL importeur. Het heeft puur en alleen met de prijsstelling van het merk te maken in dat land.
Nou wordt het helemaal interessant! Mooie boel zo. De Denon verkopende handelaren in NLD verkopen ook pure quatsch rond de prijsstelling.
Desalniettemin is de laagste prijs die ik in NLD voor de avr 1910 heb gezien 499 euro bij Heinhuis hifi in Enschede en 519 euro bij steenweg-hifi te Utrecht. Dat is toch nog een extreem verschil vergeleken met schluderbacher die 420 euro vraagt en ik begreep zelfs dat de mediamarkt in Duitsland ze voor 369 euro verkoopt.

Verkopende partijen in NLD verschuilen zich dus enorm achter de zogenaamde druk en controle van Penhold.

Daarnaast werd mij verteld dat het in duitsland om duitse modellen ging die ze niet konden aanraden. Wat een onzin allemaal, die modellen zijn toch precies hetzelfde als hier??? Het draait gewoon allemaal om geld.

In ieder geval kan ik die van mij nu eindelijk bijna uit duitsland ophalen... 8)

• FikkieHo
De mediamarkt en Saturn bieden de Denon's mits bij aanbieding naar mijn weten de goedkoopste prijs. In alles samengevat, zoals in de TS staat, je kan je Denon beter in het buitenland halen.

Anoniem: 328247

Denon heeft in Duitsland een fabriek staan. Het prijsverschil onstaat dat Denon bij onze Oosterburen geen invoerrechten hoeft te betalen en in Nederland dus wel. Dat verklaard dan ook het prijsverschil tussen BRD en NL

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Anoniem: 328247 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:17:
Denon heeft in Duitsland een fabriek staan. Het prijsverschil onstaat dat Denon bij onze Oosterburen geen invoerrechten hoeft te betalen en in Nederland dus wel. Dat verklaard dan ook het prijsverschil tussen BRD en NL
Dat lijkt me een beetje onjuist.

Als de producten uit Duitsland zouden komen, dan hoeven we in Nederland sowieso geen invoerrechten te betalen. Er bestaan namelijk binnen de EU geen Invoerrechten tussen EU-landen onderling.

Prijzen in Duitsland zijn überhaubt lager dan in Nederland. Dat is niet alleen voor Denon. Dit heeft puur te maken met de marketing strategie van de fabrikanten. De producten worden gewoon goedkoper in dat land in de markt gezet. Dat is ook zo in de VS en de UK. Dat heeft weer puur te maken hoe de economie in een land er voor staat en hoeveel geld de mensen te besteden hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Falcon2107 op 26-11-2009 14:01 ]

• Slux
  • Niet online
ik ben er eindelijk uit, het zou de 1910 worden maar is niet te krijgen bij een MM en Saturn, levertijd van weken.

als ik hem uit een Duitsland bijvoorbeeld haal zit ik dan ook met german menu's ? en garantie wordt een probleem begrijp ik ?

iemand nog tips in Duitsland ?

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

Voor zover ik weet worden Denon apparaten in China en Japan gefabriceerd. Dat was een jaar of 2 terug in ieder geval, de lagere AVR modellen (t/m de 28xx) zouden uit China komen, de hogere modellen uit Japan.

Of dat nog zo is, durf ik niet met zekerheid te zeggen overigens.
Mr. Noodle schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:03:
ik ben er eindelijk uit, het zou de 1910 worden maar is niet te krijgen bij een MM en Saturn, levertijd van weken.

als ik hem uit een Duitsland bijvoorbeeld haal zit ik dan ook met german menu's ? en garantie wordt een probleem begrijp ik ?

Ik weet niet of het bij alle modellen zo is, maar bij de 2309 die ik begin dit jaar uit Duitsland heb gehaald, kon ik de taal gewoon instellen op Engels. Bovendien zat er ook een NL handleiding bij (naast Duits/Engels/Frans/Italiaans enzo). Ik denk dat er geen verschil zit in de apparaten uit Duitsland of Nederland.

Ik ga zelf misschien zaterdag naar HiFi Schludbacher voor een 1910, als ze ze nog hebben uiteraard :)

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb met auto-setup een jaar gelden mijn AVR 3808CI ingeregeld. Voor zover ik kan nagaan kun je de auto-setup slechts gebruiken voor een enkele default zitpositie in de kamer (uiteraard op basis van 6 meetpunten).
Nu is het zo dat ik naar muziek luister op de plek waarvoor ik de versterker heb ingeregeld. Kijk ik echter films, dan schuif ik de bank 3 meter naar voren tot vlak voor mijn HD TV. Voor die positie is de versterker dan niet ingeregeld.
Voor zover ik kan nagaan kun je in de Denon AVR 3808CI geen twee luisterposities vastleggen.

Heeft iemand enig idee of hiervoor een oplossing te vinden is?

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25

ThaDude

Hang Loose

Ik heb wellicht voor velen van jullie een wat stomme vraag. Toch stel ik hem :P

Een tijdje terug heb ik bij RAFF een Denon versterker gekocht. Ik heb deze gekocht omdat deze over 4 speakers 5.1 signaal kan sturen. Weet een van jullie toevallig hoe dit heet en of elke Denon dit kan? Kunnen andere merken bijvoorbeeld Onkyo oid dit tegenwoordig ook?

Ikzelf vind dit helemaal top! dit omdat ik het moeilijk vond om een goede mid speaker uit te zoeken naast mijn grote Magnat zuilen

Heeft de DENON AVR-1610 dit bijvoorbeeld?

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door ThaDude op 26-11-2009 15:11 ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:32
Volgens mij kunnen vrijwel alle fatsoenlijke surround receivers dat wel. Alles receivers die ik weleend aangeraakt heb doen het in ieder geval.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FikkieHo schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:28:
De mediamarkt en Saturn bieden de Denon's mits bij aanbieding naar mijn weten de goedkoopste prijs. In alles samengevat, zoals in de TS staat, je kan je Denon beter in het buitenland halen.
Mr. Noodle schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:03:

Gisteren meteen de mediamarkt in Amsterdam Zuid-Oost gebeld. Ze hebben de 1910 in zowel zwart als zilver op voorraad. Prijs 599 euro. Dus beslist niet de goedkoopste aanbieders van dit masjientje in NL.
Entity schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:13:

Ik ga zelf misschien zaterdag naar HiFi Schludbacher voor een 1910, als ze ze nog hebben uiteraard :)
Laat ons even weten wat je bevindingen zijn bij Schluderbacher. De website was de afgelopen dagen nml uit de lucht... en ik wil m daar ook graag bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Anoniem: 315874 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:35:
[...]

[...]

Gisteren meteen de mediamarkt in Amsterdam Zuid-Oost gebeld. Ze hebben de 1910 in zowel zwart als zilver op voorraad. Prijs 599 euro. Dus beslist niet de goedkoopste aanbieders van dit masjientje in NL.
Whoeps, ik bedoelde natuurlijk de Mediamarkten en Saturns in Duitsland. En, alleen als er een aanbieding is, zoals ik zei.

[ Voor 15% gewijzigd door FikkieHo op 27-11-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25

ThaDude

Hang Loose

Ik zag trouwens dat ik thuis de AVR-1604 heb, een instapmodel toch?
Welke AVR is een goede opvolger?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaDude schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:36:
Ik zag trouwens dat ik thuis de AVR-1604 heb, een instapmodel toch?
Welke AVR is een goede opvolger?
Denon avr 1610 of de 1910. Waarbij ik persoonlijk vind dat de 1910 zn geld meer dan waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
Sinds begin oktober blijkt er een firmware update voor de 3808 beschikbaar te zijn.
Ik heb hem zojuist geupdate maar geen wijzigingen gevonden (misschien dat ze de heel soms vastlopende net/usb nu gefixed hebben).
Via deze link kwam ik er achter dat hij al een tijdje op het net stond.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Vanochtend mailtje dat de receiver opgestuurd is, dat was het startschot om naar speakers te gaan luisteren! =)

Dus vandaag een rondje Grunn en wat geluisterd naar verschillende merken (kef, b&w, monitor audio, dali), erg verbaasd over het verschil tussen alle speakers, dacht dat ik dat niet echt zou horen ;), uiteindelijk gekozen voor de b&w 68x serie, deze leek in het begin wat doffig (ofzo) maar trok ons wel telkens terug en op wat hoger volume spatte deze toch wel erg goed, nou ja, ik denk maandag de receiver binnen te hebben en dinsdag komen de speakers, ik zal wel laten weten of de combinatie (2310 + 68x surround) het goed doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Entity schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:13:
Voor zover ik weet worden Denon apparaten in China en Japan gefabriceerd. Dat was een jaar of 2 terug in ieder geval, de lagere AVR modellen (t/m de 28xx) zouden uit China komen, de hogere modellen uit Japan.

Of dat nog zo is, durf ik niet met zekerheid te zeggen overigens.
Mijn AVR-2809 komt in ieder geval uit Japan. En volgens mij waren er sommige AVR-2309's die daar ook vandaan kwamen.

En AVR-2000 series vallen nu niet echt onder "laag" om eerlijk te zijn ;)
Het is middensegment van Denon, maar ten opzichte van andere merken zit dat toch al een stuk hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

Ik bedoel het ook niet als lage segment qua kwaliteit, maar meer dat het een lagere serie is dan de 3000 en 4000 series. Je hoort mij niet zeggen dat de 2000 serie een lage serie is, ik heb zelf een 2309 gehad waar ik uitermate tevreden over was en ik stap nu over op een 1910... Echte lage segment AVR's heeft Denon niet.

Maar goed, blijkbaar is mijn informatie achterhaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28

Apoca

Array Technology Industry

Alles vanaf de AVR-23xx range komt uit Japan bij Denon :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Entity schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:19:
Ik bedoel het ook niet als lage segment qua kwaliteit, maar meer dat het een lagere serie is dan de 3000 en 4000 series. Je hoort mij niet zeggen dat de 2000 serie een lage serie is, ik heb zelf een 2309 gehad waar ik uitermate tevreden over was en ik stap nu over op een 1910... Echte lage segment AVR's heeft Denon niet.

Maar goed, blijkbaar is mijn informatie achterhaald :)
Was van mijn kant ook niet bedoeld als zo zeggende. Maar goed, kan gebeuren :)

Maar vanwaar van een AVR-2309 naar een AVR-1910? Want dan ga je toch een stapje terug als het ware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Beter opletten fear :P Hij wou een zwarte Denon ipv een zilvere 2309 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Don't blame me... Ik heb vijf dagen ziek op bed gelegen. O-)

Vandaar dat het nu ook zo'n zooitje is hier :P

Maar zal de mod-krachten eens flink los laten om de boel op te schonen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
ik ben een beetje ongeduldig en ga daarom maar voor de 2310, nou heb ik er hier 1 gevonden, ik weet alleen nog niet zeker hoe het met garantie zit, doet Denon moeilijk mocht ie stuk gaan en ik hem in nl aanbied ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr. Noodle schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:37:
ik ben een beetje ongeduldig en ga daarom maar voor de 2310, nou heb ik er hier 1 gevonden, ik weet alleen nog niet zeker hoe het met garantie zit, doet Denon moeilijk mocht ie stuk gaan en ik hem in nl aanbied ?
Ja, daar doet Denon moeilijk over. Via de serienummers kunnen ze achterhalen, dat je in de BRD een Denon hebt gekocht via Internet. Wie is zo stom. Je koopt een Denon bijvoorbeeld bij een geautoreseerde Denon dealer en dan is in Nederland de garantie wetteljk geregegeld. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Wat ik tot nu toe heb gelezen over de garantieafhandeling van denon is dat de importeur hier de in duitsland gekochte denons (dus niet bij een 'officiele' denon dealer/partner) niet aanneemt, dus dan zou de garantie via de winkel gaan waarbij je de denon koopt.

Maar ik heb er verder geen ervaring mee gehad, is alleen wat ik tot nu toe heb begrepen door verhalen op andere forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 328247 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:20:
[...]
Wie is zo stom. Je koopt een Denon bijvoorbeeld bij een geautoreseerde Denon dealer en dan is in Nederland de garantie wetteljk geregegeld. .
Waarom is het meteen stom om een Denon in het buitenland te kopen?
Ik ken meer dan genoeg mensen die dat hebben gedaan en op die manier honderd tot meerdere honderden euro's hebben bespaard.

De kans dat een receiver kapot gaat is niet heel erg groot, dus dat risico is soms wel te lopen. Plus dat ik voor het geld wat ik bespaard heb wel een keer op en neer kan rijden mocht mijn AVR kapot gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 17:09
Anoniem: 315874 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:48:
[...]

Denon avr 1610 of de 1910. Waarbij ik persoonlijk vind dat de 1910 zn geld meer dan waard is
Ik zou ook de 1910 doen als je het extra geld kunt missen. Die heeft dezelfde voeding als de 2310 en dus iets meer reserve dan de 1610.

Hieronder een paar plaatjes ter vergelijk:

AVR-1610
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/avr1610.jpg

AVR-1910
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/avr1910.jpg

AVR-2310
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/avr2310.jpg

Je kunt zo ook heel mooi zien hoe Denon de reeks opbouwt. De 1910 is zeg maar een 1610 met meer features (met name op het vlak van video plus twee extra kanalen) en de voeding van de 2310. De 2310 heeft weer dezelfde opbouw als de duurdere reeks (3310 en 4310) maar dan met kleinere voeding, heatsink en minder features.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:31:
[...]

Waarom is het meteen stom om een Denon in het buitenland te kopen?
Ik ken meer dan genoeg mensen die dat hebben gedaan en op die manier honderd tot meerdere honderden euro's hebben bespaard.

De kans dat een receiver kapot gaat is niet heel erg groot, dus dat risico is soms wel te lopen. Plus dat ik voor het geld wat ik bespaard heb wel een keer op en neer kan rijden mocht mijn AVR kapot gaan :)
Zelf heb ik 30 jaar ervaring met Denon en er is nog nooit iets vroegtijdig naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Zo groot is dat risico dus niet. Het gaat hier om iets anders. Mr. Noodle linkte naar een Duits internet postorderbedrijf, die een Denon AVR 2310 aanbiedt voor 815 Euro. De adviesprijs in de BRD is 899 Euro. Je hebt dus te maken met een internet dozenschuiver, die via parallelimport en zonder fabrieksgarantie handelt in Denon apparatuur.

De garantie, die zo'n dozenschuiver geeft, stelt veelal weinig voor. Ook zijn de leveringstijden vaak lang. De Duitse consumentenbond waarschuwt bij herhaling voor dit soort bedrijven en hun praktijken. Als je daar dus iets koopt, dan ben je naar mijn mening stom bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Anoniem: 328247 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 05:43:
[...]

Zelf heb ik 30 jaar ervaring met Denon en er is nog nooit iets vroegtijdig naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Zo groot is dat risico dus niet. Het gaat hier om iets anders. Mr. Noodle linkte naar een Duits internet postorderbedrijf, die een Denon AVR 2310 aanbiedt voor 815 Euro. De adviesprijs in de BRD is 899 Euro. Je hebt dus te maken met een internet dozenschuiver, die via parallelimport en zonder fabrieksgarantie handelt in Denon apparatuur.

De garantie, die zo'n dozenschuiver geeft, stelt veelal weinig voor. Ook zijn de leveringstijden vaak lang. De Duitse consumentenbond waarschuwt bij herhaling voor dit soort bedrijven en hun praktijken. Als je daar dus iets koopt, dan ben je naar mijn mening stom bezig.
Euhm hoe kom je erbij dat er geen fabriek’s garantie opzit ? volgens hun mag ik hem gewoon terug sturen mocht ie stuk gaan, zodat zij hem aanbieden ter garantie.(ze spreken nog nl ook)

Laat mij dan maar lekker stom bezig zijn, we hebben het hier over bijna 500 gulden verschil met NL.
zoals je zelf al aangeeft met 30 jaar ervaring, de kans is klein dat het stuk gaat, maar jij mag van mij best 200 Euro extra betalen hoor.. dan ben je naar mijn mening lekker slim bezig :P

Denon is hier de partij die stom bezig is, samen met die achterlijke distributeur om de prijzen zo hoog te maken hier in NL.. stimuleert mij alleen maar meer om buiten NL te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

Hmm, net gebeld met Hifi-Schludbacher, de Denon AVR-1910 (zwart) is helaas uitverkocht. Geen Duitsland tripje vandaag dus helaas...

[ Voor 3% gewijzigd door Entity op 28-11-2009 10:22 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.