Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:53
Chilly_Willy schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:02:
Ja, en vergelijken met vergelijkbaren Onkyo en Yamaha receivers zijn ze gewoon te duur.
Yes, want die genoemde merken zijn véél beter neem ik aan?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter69
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Anoniem: 296314 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:00:
Heeft hier iemand ervaring met Elac speakers?Heb ze straks gehoord op een Denon 2310 en dat klonk schitterend!!Darna B&W 683 gehoord en die Elac speakers(fs127)speelden de B&W's gewoon naar huis
Ja, heb de 204 (front) en de 201 (center en rear). Heb ze (204) gekozen boven B&W 6-nogiets, Elac vond ik de beste. Net een 2310 gekocht en wat een gaaf geluid! Bass zat (hoef ik geen subwoofer voor te hebben) - eindelijk een serieus geluid in huis. Trouwens wel de Hollandse prijs betaald voor die 2310, maar dan wel in de hifi-zaak hier in de buurt (ben afgeknapt op internetsale), minus een paar tientjes korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314

Ah leuk,er zijn blijkbaar weinig mensen die Elac kennen.
Nu zie ik dat de Elac's 4 ohm speakers zijn en een Denon 2310 8 ohm?
Wat zijn hier de voor en de nadelen van?En hoe uit zoiets zich in de praktijk?
Iemand een woordje uitleg?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11
Ik ken Elac wel, maar vond het niet echt nuttig om op je vorige vraag te reageren...
Persoonlijk vind ik de Elac speakers die ik gehoord heb te veel laag hebben en daardoor lijken de andere tonen gewoon in het niet te vallen. Dus naar mijn mening niet echt de meest gebalanceerde speaker als het gaat om de toonweergave. Ben wel onder de indruk van het laag wat zelfs de bookshelfs al geven, maar vind het dus te. Maar als jij het mooi vind maakt de mening van een ander toch niet meer uit? Het worden jouw speakers dus jij moet het mooi vinden...

Over die Ohms en hoe dat zit is gewoon na te lezen in de Audio FAQ.

Denon AVR-2310 kan overigens van 6 ~ 16 Ohm aan op bijvoorbeeld alleen de front speakers. Dus als je twee van die Elac's van 4 Ohm aansluit gaat dat gewoon goed. Totaal wordt dan een weerstand van 8 Ohm en dat valt dus mooi in die opgegeven waarde van 6 ~ 16 Ohm van de Denon.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 16-10-2009 00:24 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg het linkje niet open!
Dus je wil zeggen dat het wel een probleem is als je de hele set aansluit?
Nu maak je me wat nerveus,heb net de set gekocht.-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Mmm... apart van dat linkje. Kan het wel even quoten:
:? Hoe sluit ik luidsprekers op een versterker aan?
Het feit dat luidsprekers een Ohm waarde en een bepaalde hoeveelheid watts in de specificaties hebben staan en versterkers ook, levert bij sommige tweakers wat verwarring op. Dat is nergens voor nodig, want het steekt vrij eenvoudig in elkaar.
Wat een Ohm precies is, kan je nalezen in het techniek gedeelte van de faq, een watt is een eenheid voor vermogen.

Impedantie
De impedantie (uitgedrukt in Ohms) van een speaker bepaald welke stroom een versterker moet leveren om een bepaalde spanning over de speaker te kunnen zetten. En daar zit een klein aandachtspuntje verscholen. Veelal zie je achterop een versterker (of in de handleiding, dus voor de meeste tweakers achterop de versterker ) een opmerking staan over de impedantie van de aan te sluiten speakers. Zeker wanneer het een versterker betreft die een aansluitmogelijkheid heeft voor 4 speakers. Dan zie je vaak staan "A or B: 4-16Ohm, A+B 8-32 Ohm" of iets gelijkwaardigs. Dit betekend dat wanneer je slechts 2 speakers aansluit, deze elk een impedantie mogen hebben tussen 4 en 16 ohm. Wanneer je er 4 aansluit, moet de impedantie tussen de 8 en 32 Ohm liggen. Dat is dubbel zo hoog. De oorzaak hiervan ligt in dat aandachtspuntje wat net genoemd werd. Wanneer je meerdere speakers aansluit, worden deze parallel geschakeld. Dat betekend dat de impedantie die de versterker "ziet", gehalveerd wordt. Om een gelijke spanning over de speaker te kunnen zetten, moet de versterker nu een tweemaal zo hoge stroom leveren. (2 4Ohm speakers parallel betekend een impedantie van 2 ohm, er zijn niet veel versterkers die daar goed mee om kunnen gaan). Je kan dit vergelijken met het aansluiten van 2 sproeiers op een tuinslang, om door elke sproeier net zoveel water te laten stromen als wanneer je er maar eentje op een tuinslang aansluit, zal er 2x zoveel water uit de kraan moeten komen.
Samenvattend: Wanneer je slechts 2 luidsprekers op een stereo-versterker aansluit, hoef je niet te letten op de impedantie van deze luidsprekers. Wanneer je er meerdere aan wilt sluiten, moet je opletten dat de impedantie van deze luidsprekers hoog genoeg is.

Vermogen
Zowel luidsprekers als versterkers hebben een bepaalde opgave voor het vermogen. Voor versterkers is opgegeven hoeveel ze kunnen leveren, voor luidsprekers is opgegeven hoeveel ze kunnen verwerken. In tegenstelling tot wat je zou verwachten, hoef je niet luidsprekers en versterkers uit te zoeken met exact dezelfde opgave. Dit komt omdat deze opgave een maximale waarde is. In de dagelijkse praktijk, is de hoeveelheid vermogen die je naar je luidsprekers stuurt erg klein! Bij een normaal luisterniveau en "normale" speakers is dit nog geen halve Watt!! (en veelal een fractie ervan). Bij "hard" spelen praat je nog steeds maar over 1 tot enkele watts. Dit is een hoeveelheid die de meeste versterkers makkelijk kunnen leveren en die de meeste luidsprekers makkelijk kunnen verwerken.
Wanneer moet je het dan wel in de gaten houden? Simpel: wanneer je de grenzen gaat opzoeken. Wanneer het vermogen dat je versterker kan leveren veel lager ligt dan wat je speakers kunnen verwerken is de versterker dus de beperkende factor. Wat gebeurt er dan wanneer je de versterker helemaal voluit zet? In plaats van de muziek goed door te geven, worden de pieken "afgeplat". De versterker zit dan tegen de grenzen van zijn voedingsspanning aan en bij elke piek zal dat de maximale spanning zijn die over de speaker wordt gezet (beter bekend als "clippen" van de versterker). Dit is erg schadelijk voor de speaker en zelfs speakers die heel veel vermogen kunnen verwerken kunnen hier stuk van gaan. Vooral tweeters (de hoge-tonen units) leggen hierbij vaak het loodje. Wanneer je na een heftige houseparty merkt dat de speakers wat dof klinken, weet je dus nu waar dat van komt. Let wel: dit is een beperking van de versterker, waarbij het eigenlijk niet uitmaakt welke speakers je aan je versterker hebt hangen. Dit treedt zowel bij speakers die veel vermogen kunnen verwerken als bij speakers die een laag vermogen kunnen verwerken op. Zet je versterker dus nooit harder dan "12 uur".
Wanneer je versterker veel meer vermogen kan leveren dan dat je speakers kunnen verwerken, zal je van bovenstaand probleem niet zoveel last hebben, want dan gaat er eerst een ander probleem optreden. Namelijk: je speakers raken oververhit. Het maximale vermogen dat een speaker kan verwerken wordt door 2 zaken begrensd. De eerste is de maximale uitslag die de conus kan maken. Wanneer je deze grens overschrijdt, zal je speaker mechanisch beschadigen (de woofer klapt dan letterlijk kapot). Hier hoef je bij een beetje deugdelijk ontworpen speaker bij het spelen van muziek niet bang voor te zijn. Alleen wanneer je met behulp van een programmaatje of speciale cd testtoontjes afspeelt zul je hier last van krijgen. Pas dus op wanneer je dit doet.
Het tweede probleem waar je tegenaan kan lopen is het oververhitten van je speaker. Speakers zijn erg inefficiënte dingen. Bij een speaker wordt slechts 1% (vaak minder) van de energie omgezet in geluid. De rest wordt warmte. Ooit weleens een 100 Watt gloeilamp beetgepakt terwijl die brandt? Zo ja: dan weet je hoe heet dat kan worden. Zo nee: niet doen! Al die warmte moet ergens heen. Het meeste wordt door de magneet opgenomen en uitgestraald. Er zijn grenzen aan wat de magneer kan uitstralen. En die grens is vaak wat als norm wordt genomen en wat in de specificaties van de speaker staat. Als je dat overschrijdt (door een zware versterker aan te sluiten en hem flink hard te zetten) dan wordt de magneet erg heet. Er kan dan vanalles gebeuren: door de hitte verliest de magneet zijn magnetisch veld. De lijm in de woofer kan smelten. En de isolatie om het draad dat om de spreekspoel zit kan smelten ("doorbranden"). Maar waarschijnlijk heb je tegen die tijd al lang slaande ruzie met moeders, vriendin of de buren.
Samenvattend: Je kan alles op alles aansluiten wat vermogens betreft. Pas wanneer je erg hard gaat spelen moet je opletten dat de versterker niet gaat clippen, of dat je de speakers niet overbelast.
Dus het zou juist wel goed moeten gaan. Want ik noemde alleen de front speakers welke moeten liggen tussen de 6 ~ 16 Ohm. Kijk maar achterop je Denon, daar staat het per speaker (front, center, rear, etc) aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denon heb ik nog niet,gaat een dezer dagen besteld worden.De speakers zijn al besteld.
Op de folder van de FS 120 series staat vermeld:suitable for amplifiers from 4 to 8 ohm.
Minimum impedance 3.6
Ik ga er dan maar van uitgaan dat het in orde zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Als je op deze foto kijkt dan zie je onder de speakeraansluitingen de Ohm-waarden waar de speakers aan moeten voldoen. En daar zie je dus ook de 6 ~ 16 Ohm waar ik het over had. En daar vallen die "4 - 8 Ohm" van jouw Elacs precies in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm,dan hoef ik me geen zorgen te maken-)
Vond het wat raar dat deze speakers ook een 4ohm waarde hadden die je bij de meeste andere merken niet zo snel tegen komt.
Alvast bedankt voor je zeer goeie uitleg-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315874

Anoniem: 296314 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:40:
Hmm,dan hoef ik me geen zorgen te maken-)
Vond het wat raar dat deze speakers ook een 4ohm waarde hadden die je bij de meeste andere merken niet zo snel tegen komt.
Alvast bedankt voor je zeer goeie uitleg-)
Koink? Ik denk dat zo'n beetje de meeste speaker bouwers er een nominale impedantie van 4-8 ohm op na houden... 8)7
Anders zouden zo'n beetje 90% van alle versterkers er problemen mee krijgen en dat lijkt me niet. Bovendien is het helemaal nog niet zo'n ramp dat de waarden enigzins buiten elkaars bereik liggen, ik heb daar wel wat over gelezen, maar tis mn onderwerp niet. Mocht ik die tech-data tegenkomen dan post ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tis zo dat de speakers 4 ohm zijn.Maar geschikt zijn voor versterkers van 4 tot 8.Terwijl de meeste receivers gelden voor speakers van 6 tot 8 had ik begrepen.
Pfft tis ook echt mijn materie niet zenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
Vraag over de Denon AVR-1910 i.c.m. een Samsung DSB H360RS decoder.

De decoder is middels een HDMI kabel op de reciever aangesloten (HDMI3). HDMI3 is ingesteld als Standby Source. Wanneer ik de TV en de decoder echter aanzet wanneer de receiver op standby staat dan krijg ik enkele seconden beeld en vervolgens geen signaal. Wanneer ik de reciever aanzet heb ik wel beeld en ook wanneer ik de reciever weer uitzet blijft het beeld.

Het lijkt dus niet mogelijk om TV te kijken zonder de reciever op z'n minst even aan en uit te zetten. Dit is natuurlijk niet ideaal. Iemand een suggestie?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298255

Sinds een week eindelijk een troste bezitter van een denon 1910 (gekocht voor 420 euries in duitsland) en kef 2005.3. Niets dan lof over de setup maar ik heb 1 probleempje. Ik ben nog in het bezit van een dvd speler zonder hdmi en dien deze via s-video naar mijn versterker te sturen en optisch voor het geluid. Geluid geen enkel probleem maar ik krijg geen beeld via de svideo :/ nu is de handleiding niet echt geweldig en met een beetje denken kom je een eind maar ik krijg de denon niet zover dat ik de s-video uitgang doorgestuurd krijg naar mijn tv via de hdmi kabel. Iemand die weet hoe ik dat wel kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Eerste wat in mij opkomt: heb je de S-Video ingang van de Denon wel gekoppeld aan de gekozen optische ingang? Dus dat de Denon "weet" dat het beeld moet komen van video-ingang X en het geluid van optische ingang Y?

Met mijn AVR-2809 moet je dat namelijk ook apart instellen. Mijn DVD speler gaat via composiet (ja, slecht hè :P) naar de DVD-in van de Denon en ook het geluid gaat via de Digitaal Coax DVD in. En in het menu moet je die twee dan samen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298255

Ja volgens mij heb ik dat wel gedaan, maar de menu structuur vind ik gewoon k u t de s video ingang die wordt op de 1910 meer gebruikt voor ipod volgens mij. dus ik heb die ingang als dvd staan. zal wel weer moeten etteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 15:11

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Heb nu sinds een tijde een Denon AVR-2809 en ben uitermate tevreden. Toegegeven, ik ben niet echt bepaald een audiofiel, maar houd wel van mooi geluid. Dit lukt tot nu toe prima met deze receiver in combinatie met mijn Jamo speakers.

Toch zit ik met een vraagje. Ik ben aan het kijken naar actieve subwoofers, maar wat voor subwoofer ligt nu enigszins in verhouding met de receiver even afgezien van hoe een subwoofer klinkt (Ja, ik weet het, ik moet zelf gaan luisteren :P). Ik snap ik ook wel dat je bij een receiver van 1k euro geen subwoofer moet gaan kopen van 2k of 50 euro, dat is toch geen verhouding?

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wjjkoevoets schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:20:
Heb nu sinds een tijde een Denon AVR-2809 en ben uitermate tevreden. Toegegeven, ik ben niet echt bepaald een audiofiel, maar houd wel van mooi geluid. Dit lukt tot nu toe prima met deze receiver in combinatie met mijn Jamo speakers.

Toch zit ik met een vraagje. Ik ben aan het kijken naar actieve subwoofers, maar wat voor subwoofer ligt nu enigszins in verhouding met de receiver even afgezien van hoe een subwoofer klinkt (Ja, ik weet het, ik moet zelf gaan luisteren :P). Ik snap ik ook wel dat je bij een receiver van 1k euro geen subwoofer moet gaan kopen van 2k of 50 euro, dat is toch geen verhouding?
Een goede sub hoeft niet per se zo prijzig te zijn als bijv goede fronts. De volgenden subs liggen tussen de 200 en 600 euro en zijn denk ik allemaal wel goed te noemen. Voorkeuren daargelaten.

JBL Northridge E150P
JBL Northridge E250P
JBL Studio L8400P

Canton AS 40 SC
Canton AS 85 SC

Mordaunt-Short Avant 309i
Mordaunt-Short Alumni 9
Mordaunt-Short Aviano 7

Focal Cub2

KEF PSW 2010

Klipsch RW-10

Welke bij je Denon receiver goed klinkt en uit de verf komt, dat moet je gewoon gaan beluisteren in een zaak. Het hangt ook zo van je crossover frequentie af en of je veelal muziek beluisterd of films met veel boembastic wilt. Persoonlijk ben ik fan van Mordaunt short en de 309i krijgt overal zeer goede kritieken, 2 links:

http://www.techradar.com/...t-avant-900i-98350/review

http://www.avforums.com/f...ort-309i-alumi-9-sub.html

suuk6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mis nog de merken Velodyne, BK en RA subs. Zijn erg bekende merken die goed uit de bus komen.

Ik heb zelf de Monitor Audio HD360, mooie subwoofer die goed bij de rest van mijn set past... maar dat zegt nog niets over jou situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 15:11

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Bedankt, heb nu beetje een idee van wat een beetje past, moet ik binnenkort toch maar eens een dagje voor uit trekken om eens te gaan luisteren op mijn gemak.

Bass mag wel lekker doordreunen :)
Mis nog de merken Velodyne, BK en RA subs. Zijn erg bekende merken die goed uit de bus komen.

Ik heb zelf de Monitor Audio HD360, mooie subwoofer die goed bij de rest van mijn set past... maar dat zegt nog niets over jou situatie.
Nee, het is natuurlijk overal verschillend, zal dus ook zelf moeten luisteren :)

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een duitse review gelezen dat de 2310 niet meer die typische Denon sound heeft en niet meer zo warm klinkt.Iemand die dit ook vind?Ook de cd weergave zou niet veel verbeterd zijn tov het vorige model?
De Duitse review klonk mij net iets minder lovend dan de reviews uit de uk.Zou er dan toch zo een verschil zitten tussen de receivers voor Europa en die voor de UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 296314 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:43:
De Duitse review klonk mij net iets minder lovend dan de reviews uit de uk. Zou er dan toch zo een verschil zitten tussen de receivers voor Europa en die voor de UK?
Dat sowieso. Niet alleen Denon, maar bijvoorbeeld ook Yamaha maakt modellen speciaal voor de Engelse markt. Dus dat er verschil in aansluitingen en specificaties zit tussen een algemeen Europees en Engels model is zeer goed mogelijk. Dat het intern dan ook verschilt is dan ook wel te verwachten.

Overigens is het warm klinken van een receiver redelijk te verwaarlozen. In andere woorden is het warm klinken niet zo heel erg dat je er altijd last van hebt. Met speakers zijn termen als warm veel beter te horen. En uit meetresultaten blijkt dat Denon receivers hun vermogen lineair afgeven, dus dan mag en kan je al niet eens meer spreken van een "warme" klank van de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjah ik heb mijn speakers al besteld,volgende week heb ik ze(Elac fs 127/123).De verkoper raadde een "warme" receiver aan.Ging toch al voor de Denon 2310 of Yamaha rx-v 1065 gaan.Maar ik geraak er niet uit welke receiver het moet gaan worden.De Denon wordt door Whathifi als gelijke van de Yamaha gezien(yamaha op paar punten beter)maar daar is de Denon UK tuned en de Yamaha niet dit jaar dus wat als je de Yamaha zou gaan vergelijken met een Denon die niet speciaal getuned is?Yamaha dan toch iets beter??
Ik geraak er gewoon niet uit.Kan ze alletwee hebben voor 699 euro,dus dat maakt de zaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 11:05
Haha, en dat vraag je in een Denon topic :)

Als het voor jou niet zoveel uitmaakt, en ze allebei gewoon voldoende zijn voor jouw behoefte, dan kies je toch diegene die jij mooier of beter lijkt?

Als reviews niet meer helpen moet je gewoon kiezen op je eigen gevoel.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe,erg he!-)
Och ik denk dat er wel meer zijn die zaten te twijfelen tussen Denon en een ander merk alvorens te beslissen.
Denk dat ik er ongeveer wel uit ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter69
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Anoniem: 296314 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:43:
Ik heb een duitse review gelezen dat de 2310 niet meer die typische Denon sound heeft en niet meer zo warm klinkt.Iemand die dit ook vind?Ook de cd weergave zou niet veel verbeterd zijn tov het vorige model?
De Duitse review klonk mij net iets minder lovend dan de reviews uit de uk.Zou er dan toch zo een verschil zitten tussen de receivers voor Europa en die voor de UK?
Boeie!! Ik heb de 2310 vergeleken met de Marantz 6004 en mij viel op dat het geluid (m.n. stem) zo lekker 'strak' (duidelijk, gedetailleerd) eruit kwam bij de 2310. Net wat meer dan bij de Marantz. Heb overigens eerst nog een Pioneer 1019 in huis gehad. Die had een brom (vibratie) die door mijn kast omgezet werd in een brom). Bovendien werd er door Pioneer NL en Eshop (stom stom, dit soort spul niet bij dat soort e-dozenschuivers kopen, dan maar wat meer betalen voor perfecte service bij Hobo!) zeer slecht en zelfs achterbaks gereageerd. Ben nu zeeer tevreden, heb nog nooit zo mooi geluid gehad in huis (en neem de waardeloze gebruiksaanwijzing voor lief...)! Of het nu Duits, Engels of Japans geluid is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 19:13
Ik hoop niet dat ik ik erg offtopic ben, maar heeft er iemand ervaring met audiovision-shop.de? Via de mail heb ik prijzen opgevraagd van de Denon 1910 en 2310. Inclusief verzendkosten komt dit op het volgende:

AVR-1910 429,-
AVR-2310 699,-

Geen slechte deal lijkt mij, ik ben alleen wat huiverig hoe het zit met bijv. garantie. In de shopsurvey staat één ervaring van deze shop, maar die is alweer uit 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Mijn Denon AVR-2809 komt daar vandaan en zeker nog zo'n 24 Denon's (van de AVR-1909 tot en met de AVR-3808A) van mensen uit dit topic en het vorige deel. Tot op heden geen klachten gehoord en is naar mijn weten gewoon te vertrouwen. Als je voor garantie terug moet dan moet je inderdaad een stukje verder rijden dan als je de receiver in Nederland koopt, maar dat is gewoon de gok die je neemt: goedkopere receiver en wat minder handig bij een eventuele RMA of meer geld uitgeven en makkelijkere toegang tot service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:11
Ga zo voorzichtig en zuinig mogelijk om met je spul, zo verklein je de kans ook weer dat er iets kaduuk gaat.
Sommig mensen stoppen hun mooie dure receiver in een kastje van 1 cm groter dan de receiver zelf. Dat is natuurlijk vragen om problemen. Gelukkig worden de receivers van Denon niet zo warm.
Ik ben ook 1 van de kopers van de boven genoemde audiovision-shop, heb toen een 1909 gekocht voor €400,-.
Tot nu toe zeer tevreden over en nog helemaal geen problemen gehad. Heb hiervoor ook nog een 1907 gehad, waarmee ik iemand anders blij heb gemaakt, werkt ook nog probleemloos.
Het kan natuurlijk altijd dat er een maandag apparaat tussen zit, zelf ben ik wel overtuigd van de goede duurzaamheid van Denon. En ja hoe groot is de kans nu eigenlijk dat je terug moet naar Duitsland???? Ik denk klein tot heel klein. Gezien ik hier ook nooit echt heftige problemen langs zie komen.....
Ik zou je adviseren, lekker kopen en lekker van genieten ;)

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ind0mi schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:23:
Heb eindelijke mn oude receiver verkocht.. ben nu zwaar aant twijfelen tussen de Yamaha rx-v1900 en de Denon avr-3310. Weet iemand een zaak waar deze 2 te beluisteren zijn? bij voorkeur in limburg.
En al kunnen gaan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 12:06
voor de mensen die graag wat ervaringen lezen: ik heb de 3310 aangesloten op een b&w m1 setje, vermogen te over dus en de klank geeft echt een goed en zuiver beeld. Klankkleur is vrij warm, maar dat zijn die b&w's ook al. Kwestie van snelheid komt hij wat tekort, 2-3 seconden na overschakelen van ingang is lang... Wordt aangestuurd via rs232. Verder een leuke receiver :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
Welke receiver heb je hiervoor gehad of met welke receivers heb je hem vergeleken op je M1's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:03
beck schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:40:
Ik hoop niet dat ik ik erg offtopic ben, maar heeft er iemand ervaring met audiovision-shop.de? Via de mail heb ik prijzen opgevraagd van de Denon 1910 en 2310. Inclusief verzendkosten komt dit op het volgende:

AVR-1910 429,-
AVR-2310 699,-

Geen slechte deal lijkt mij, ik ben alleen wat huiverig hoe het zit met bijv. garantie. In de shopsurvey staat één ervaring van deze shop, maar die is alweer uit 2004.
Nette prijzen helemaal als je hier naar de advies prijzen kijkt. scheelt nog al wat.
waarom moet hij nu weer bij venlo over de grens zitten en niet bij nieuweschans, had ik hem zelf kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
marz01 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:02:
Welke receiver heb je hiervoor gehad of met welke receivers heb je hem vergeleken op je M1's?
Ik heb de m1's al eens getest op een Marantz SR6003 en Pioneer LX52. Op de Marantz klonken ze iets beter. Uiteindelijk gekozen voor de Pioneer LX52 (looks en mogelijkheden) en Monitor Audio Radius speakers (beter dan de m1 imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Vorige week een uitgebreide luistersessie gedaan: meer dan 3 uur lang drie verschillende receivers vergeleken (Denon 3310, Pioneer LX71 en Marantz 6004) in combinatie met 7 verschillende luidsprekers (vloerstaanders). Verschillende soorten muziek (pop/luisterliedjes tot harde rockmuziek) op verschillende geluidsniveau's.
De Marantz en Denon verschillen nauwelijks van elkaar en geven beiden een wat warmer geluid dan de Pioneer (die is meer open, directer).
De verschillen tussen de merken luidsprekers waren veel groter dan tussen de receivers maar dit terzijde.
Uiteindelijk toch voor de Denon 3310 gekozen vanwege het warmere geluid.
De Denon dem-model ging tijdens de luistersessie trouwens tot drie keer toe plotseling op standby. De verkoper wist ook niet zo gauw waar het aan lag, maar verzekerde ons dat we ons geen zorgen hoeven te maken: Denon zijn zeer degelijke versterkers.
Daar vertrouw ik ook op. Daarnaast kunnen we de gekochte set binnen 2 weken terugbrengen als die ons niet bevalt. Morgen wordt alles geleverd. _/-\o_
Vraag: hebben de Denon gebruikers (met name van model 3310) dit fenomeen ook al eens meegemaakt (plotseling op stand-by?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 17:16
Heb sinds een aantal weken hier een Denon 3310 staan maar die is nog nooit plotseling op standby gegaan.

Wel heb ik een ander 'probleem' met deze receiver.
In m'n mediapc zit een ati 4350 kaart met hdmi aansluiting en onboard geluid.
Op deze mediapc draait XP en xbmc wat bijna altijd goed werkt.
Zowel beeld als geluid gaan via hdmi naar de receiver en als alles goed gaat switched de receiver automatisch naar "multi ch in"
Vervelende is echter dat zonder aanwijsbare reden de receiver soms weigert naar "multi ch in" te switchen met als gevolg dat films afspelen zonder geluid.
De oplossing is dan het uit en vervolgens weer inschakelen van de receiver wat eigenlijk geen fatsoenlijke oplossing is.
Iemand enig idee hoe je handmatig de receiver kan overzetten naar "multi ch in" in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-05 20:29
Mai Pensato schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:36:
Vorige week een uitgebreide luistersessie gedaan: meer dan 3 uur lang drie verschillende receivers vergeleken (Denon 3310, Pioneer LX71 en Marantz 6004) in combinatie met 7 verschillende luidsprekers (vloerstaanders).
Bij welke shop heb je ze beluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
gravy schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:30:
[...]
Bij welke shop heb je ze beluisterd?
Moet wel Stassen Hifi zijn aangezien dit de enige grote/bekende keten is in Nederland die Phonar speakers verkoopt en waar ze ook vrij te luisteren zijn.

Zie ook zijn andere topic voor wat meer informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:44
Mai Pensato schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:36:
Vorige week een uitgebreide luistersessie gedaan: meer dan 3 uur lang drie verschillende receivers vergeleken (Denon 3310, Pioneer LX71 en Marantz 6004) in combinatie met 7 verschillende luidsprekers (vloerstaanders). Verschillende soorten muziek (pop/luisterliedjes tot harde rockmuziek) op verschillende geluidsniveau's.
De Marantz en Denon verschillen nauwelijks van elkaar en geven beiden een wat warmer geluid dan de Pioneer (die is meer open, directer).
De verschillen tussen de merken luidsprekers waren veel groter dan tussen de receivers maar dit terzijde.
Uiteindelijk toch voor de Denon 3310 gekozen vanwege het warmere geluid.
De Denon dem-model ging tijdens de luistersessie trouwens tot drie keer toe plotseling op standby. De verkoper wist ook niet zo gauw waar het aan lag, maar verzekerde ons dat we ons geen zorgen hoeven te maken: Denon zijn zeer degelijke versterkers.
Daar vertrouw ik ook op. Daarnaast kunnen we de gekochte set binnen 2 weken terugbrengen als die ons niet bevalt. Morgen wordt alles geleverd. _/-\o_
Vraag: hebben de Denon gebruikers (met name van model 3310) dit fenomeen ook al eens meegemaakt (plotseling op stand-by?).
Misschien dat hij ergens in de keten sluiting maakte door een slechte verbinding of een speakerkabel die er niet goed ingeschroefd is. Dan springt hij in de beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
argro schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:00:
Vraag over de Denon AVR-1910 i.c.m. een Samsung DCB H360RS decoder.

De decoder is middels een HDMI kabel op de reciever aangesloten (HDMI3). HDMI3 is ingesteld als Standby Source. Wanneer ik de TV en de decoder echter aanzet wanneer de receiver op standby staat dan krijg ik enkele seconden beeld en vervolgens geen signaal. Wanneer ik de reciever aanzet heb ik wel beeld en ook wanneer ik de reciever weer uitzet blijft het beeld.

Het lijkt dus niet mogelijk om TV te kijken zonder de reciever op z'n minst even aan en uit te zetten. Dit is natuurlijk niet ideaal. Iemand een suggestie?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Decoder via hdmi aansluiten op je TV en via decoder optisch kabeltje (voor het geluid) naar je versterker. Nu kan je gewoon tv kijken zonder je versterker aan te hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:43
beck schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:40:

AVR-1910 429,-
AVR-2310 699,-

Voor wat het waard is heb ik bij deze winkel een jaar of vier terug een paar stands gekocht. Communicatie was erg prettig en ontvangst ook (het is een kleine showroom op een industrieterrein, althans toen). Alles goed ingepakt en uit te pakken als je dat wenst.

Aangezien familie heb in Nijmegen blijft het een interessant adresje dat ik in mijn bookmarks hou; met name Denon spullen zijn belachelijk geprijsd in dit land.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ind0mi schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:25:
Decoder via hdmi aansluiten op je TV en via decoder optisch kabeltje (voor het geluid) naar je versterker. Nu kan je gewoon tv kijken zonder je versterker aan te hebben. ;)
Is natuurlijk een manier...

Maar hier kan ik ook de PS3 gewoon opstarten als de receiver in stand-by staat. Receiver onthoudt gewoon de laatst gekozen instelling/kanaal en stuurt dat gewoon door als deze in stand-by staat. Nu heb ik wel een xx09-model, maar neem aan dat de xx10-modellen dat ook moeten kunnen zonder eerste en keer aan en dan weer uit gezet moeten worden.

Anders is het een gevalletje RMA denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 19:13
Bedankt voor de reacties op mijn vraag over ervaringen met audiovision-shop.de. Mijn budget is ongeveer €1000,- voor een receiver inclusief speakers en ik twijfel tussen een aantal opties:

Optie 1: Denon AVR-1910 €429,-
Optie 2: Denon AVR-2310 €699,-
Optie 3: Harman Kardon CineDublin set €999,- Deze set bestaat uit de AVR-255, speakerset HKTS7 en een DVD-speler. Welk typenummer dit is weet is niet.

Voor optie 1 en 2 geldt dat ik nog een 5.1 set moet uitzoeken. Optie 3 is een complete set inclusief dvd-speler (de dvd-speler heb ik niet perse nodig maar is mooi meegenomen).

Welke optie kunnen jullie mij aanraden en indien de keus valt op optie 1 of 2, welke 5.1 set kunnen jullie mij dan aanraden zodat het budget op ongeveer €1000,- uitkomt? Ik begrijp dat doordat ik optie 3 noem deze vraag misschien niet in het Denon topic thuis hoort, maar ik stel de vraag toch in dit topic aangezien deze voortborduurt op mijn eerdere vraag. Mocht de vraag vanwege het feit dat ik naast Denon een ander merk noem niet in de topic thuishoren dan biedt ik alvast mijn excuses aan voor eventuele overlast.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 16:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar je bevindingen. De 1910 of de 2310. Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat de voordelen precies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beck schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:16:
Bedankt voor de reacties op mijn vraag over ervaringen met audiovision-shop.de. Mijn budget is ongeveer €1000,- voor een receiver inclusief speakers en ik twijfel tussen een aantal opties:

Optie 1: Denon AVR-1910 €429,-
Optie 2: Denon AVR-2310 €699,-
Optie 3: Harman Kardon CineDublin set €999,- Deze set bestaat uit de AVR-255, speakerset HKTS7 en een DVD-speler. Welk typenummer dit is weet is niet.

Voor optie 1 en 2 geldt dat ik nog een 5.1 set moet uitzoeken. Optie 3 is een complete set inclusief dvd-speler (de dvd-speler heb ik niet perse nodig maar is mooi meegenomen).

Welke optie kunnen jullie mij aanraden en indien de keus valt op optie 1 of 2, welke 5.1 set kunnen jullie mij dan aanraden zodat het budget op ongeveer €1000,- uitkomt? Ik begrijp dat doordat ik optie 3 noem deze vraag misschien niet in het Denon topic thuis hoort, maar ik stel de vraag toch in dit topic aangezien deze voortborduurt op mijn eerdere vraag. Mocht de vraag vanwege het feit dat ik naast Denon een ander merk noem niet in de topic thuishoren dan biedt ik alvast mijn excuses aan voor eventuele overlast.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik zou de 1910 nemen en daar voor 600 euro goed klinkende speakers aan hangen, dat is veel beter dan andersom de 2310 kopen en vervolgens met een schlemiele 300 euro proberen speakers te vinden die recht doen aan de kwaliteit van de denon receiver. laat weten wat het is geworden en doe je relaas hier.

Het zou sowieso goed zijn van nieuwe Denon kopers (vooral 1910, 2310, 3310 en 4310) om hun bevindingen hier wat meer te ventileren.
Vooral handige tips die aansluiten of voorbijgaan aan batpig's denon-to-english _/-\o_ manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Nou ja, volgens mij is het verschil tussen een 5.1!! setje van 300 euro tov een 600 euro setje niet veel..

Ik zou juist een 2310 halen + 300 euro setje, en dan kan je altijd een stevigere upgrade halen als je wat meer geld hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
FeaR1986 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:37:
[...]

Is natuurlijk een manier...

Maar hier kan ik ook de PS3 gewoon opstarten als de receiver in stand-by staat. Receiver onthoudt gewoon de laatst gekozen instelling/kanaal en stuurt dat gewoon door als deze in stand-by staat. Nu heb ik wel een xx09-model, maar neem aan dat de xx10-modellen dat ook moeten kunnen zonder eerste en keer aan en dan weer uit gezet moeten worden.

Anders is het een gevalletje RMA denk ik zo :)
De oorzaak dat mijn AVR-1910, TV en decoder niet helemaal lekker samenwerken heeft iets met de Anynet+ connectie tussen TV en ARV-1910 te maken. De oplossing heb ik nog niet, maar die is wel dichterbij gekomen. Een RMA lijkt mij dus vooralsnog een beetje voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen de 1910 & 2310. Ik zie dat de 2310 een hoger ouput vermogen heeft per kanaal en 1 hdmi poort meer maar voor de rest zie ik weinig verschillen.

Als je niet het volledige vermogen gebruikt van de 2310 en misschien niet eens de 1910 zijn er dan nog redenen om voor de 2310 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Bigg Balls schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:09:
Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen de 1910 & 2310. Ik zie dat de 2310 een hoger ouput vermogen heeft per kanaal en 1 hdmi poort meer maar voor de rest zie ik weinig verschillen.

Als je niet het volledige vermogen gebruikt van de 2310 en misschien niet eens de 1910 zijn er dan nog redenen om voor de 2310 te gaan?
In deze pdf staan de verschillen duidelijk beschreven...

Dus de 2310 heeft extra tov de 1910:

› 135 Watts power amplifier
› 5 HDMI Inputs
› Video Noise Reduction/Enhancer
› Picture Adjust
› Graphical User Interface (GUI)
› 2-Line FL-Display
› RS-232C, Trigger Output
› Component Video Up-Conversion
› Phono Input
› 7.1 Pre Out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Vooral de 7.1 pre outs kunnen zeer interessant zijn voor mensen :)

En wauw, ik dacht al, waar zijn die vergelijkingstabellen gebleven.. Ik zet hem in de faq als je het niet erg vind :)

[ Voor 47% gewijzigd door FikkieHo op 29-10-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
FikkieHo schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:01:
Vooral de 7.1 pre outs kunnen zeer interessant zijn voor mensen :)

En wauw, ik dacht al, waar zijn die vergelijkingstabellen gebleven.. Ik zet hem in de faq als je het niet erg vind :)
Doe maar, daar issie voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FikkieHo schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:01:
Zeer nette tabel overigens, zeker dat punt van de voordelen ten opzichte van het vorige model is echt super. Kunnen we voortaan meteen naar die tabel linken in plaats van een hele post te maken met opsommingen.

Al gaat dat natuurlijk wel weer ten koste van mijn postcounts :+

En om nog maar even iets anders te melden:
Ik heb weer een baan dus de centjes beginnen nu weer binnen te komen. Een dezer weken toch maar een keer naar een winkel om te zien of mijn AVR-2809 nu echt een setje Focal Chorus 836V's kan trekken als front en nog wat klein spul als center en rears. Echt veel "kleiner" wil ik niet, dus wellicht de Focal Chorus 816W.
Anders gaat deze jongen toch serieus eens kijken naar een setje B&W speakers die wel te bi-ampen zijn. Keuze gaat dan toch vallen op een CM9 of op een 683. Heb laatst namelijk nog eens naar de combi Denon en B&W geluisterd en vind het wollige toch wel meevallen met mijn muzieksmaak/stijl. Het is zeker wel aanwezig, maar kan er wel mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 21:19
Focal heeft nu ook een 30th Anniversary-model, de 826W. Aanrader. ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Gluten Parody schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:13:
Wut... ben tot nu toe één Nederlands site tegen gekomen waar ze ze verkopen. Voor een prijs van €1.999,-. Mag toch wel hopen dat dat per paar is en niet per stuk, want dan houdt het snel op. Maar hop de speakers toch tweedehands te kunnen kopen, want dan zit je meestal op de helft van de nieuwprijs. Dus dan één paar speakers in plaats van een exemplaar. Zal wel lastig worden om van die nieuwe exemplaren te vinden tweedehands.
Maar eerst maar eens zien of ik die speakers dus wel kan hebben met mijn receiver en dan nog eens lusiteren of de 826W dan inderdaad beter is dan de 836V's. Zal vast wel, want is met de anders series ook. Alleen ben ik echt zo in love met de looks van de 836V's: zo lekker vol :)

Edit:
Ieeuw naar die rode variant van de 826W overigens :P

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 29-10-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:13:
Focals klinken goed, mooie naam, maar ik kan er maar niet over uit hoe verschrikkelijk lelijjk ze die dingen hebben kunnen maken. Er zit geen stroomlijn is, hoekig en lelijke conussen, rare poot en front. De rode lak maakt het geheel nog miserabeler...

Zo even mn vrijdagmiddag frustratie hier kwijt...terug naar Denon dit weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Qua looks vind ik Focal juist wel echt zeer oké. Vooral de 836V met die zeer volle front van de 5 conussen, het high-gloss zwart wat mooi af steekt tegen het zwart van het hout van de bekisting zelf. En de stoffilters in de puntvorm vind ik ook wel weer eens wat anders dan al die standaard filters die je ziet.

Vind de conussen van de W-serie qua uiterlijk ook niet heel mooi met dat niet egale grijs. Maar zo vind ik de gele conussen van B&W speakers ook niet je van het, maar zo heeft elke speaker wel iets.

Maar er zijn lelijkere speakers die ik me zo voor de geest kan halen: Elac (met die nog vagere conus dan Focal, al past het wel in het geheel), Audio Physic (veel te grote kast voor van die kleine conussen en de vorm staat me ook niet aan) en zo kan iedereen nog wel even door gaan met wat hij wel of niet mooi vind.

Ik val vooral op speakers met zeer veel conussen en vandaar dat ik speakers als een Audio Physic niet zie zitten. Geluid is overigens wel zeer mooi, maar voor die bedragen wil ik ook een speaker die ik ook qua looks bij me vind passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:56:
Qua looks vind ik Focal juist wel echt zeer oké. Vooral de 836V met die zeer volle front van de 5 conussen, het high-gloss zwart wat mooi af steekt tegen het zwart van het hout van de bekisting zelf. En de stoffilters in de puntvorm vind ik ook wel weer eens wat anders dan al die standaard filters die je ziet.

Vind de conussen van de W-serie qua uiterlijk ook niet heel mooi met dat niet egale grijs. Maar zo vind ik de gele conussen van B&W speakers ook niet je van het, maar zo heeft elke speaker wel iets.

Maar er zijn lelijkere speakers die ik me zo voor de geest kan halen: Elac (met die nog vagere conus dan Focal, al past het wel in het geheel), Audio Physic (veel te grote kast voor van die kleine conussen en de vorm staat me ook niet aan) en zo kan iedereen nog wel even door gaan met wat hij wel of niet mooi vind.

Ik val vooral op speakers met zeer veel conussen en vandaar dat ik speakers als een Audio Physic niet zie zitten. Geluid is overigens wel zeer mooi, maar voor die bedragen wil ik ook een speaker die ik ook qua looks bij me vind passen.
Maar speakers zijn ook dingen die constant in de woonkamer staan. Ik ben nog bij niemand thuis geweest, die zijn speakers niet in het zicht heeft hangen (normale frontspeakers dan). Speakers moeten dus gewoon bij je inrichting passen. Anders steekt het ook weer zo extreem af.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
M3rcury schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:22:
[...]
Maar speakers zijn ook dingen die constant in de woonkamer staan. Ik ben nog bij niemand thuis geweest, die zijn speakers niet in het zicht heeft hangen (normale frontspeakers dan). Speakers moeten dus gewoon bij je inrichting passen. Anders steekt het ook weer zo extreem af.
:W Leef jij ook nog... lang niet gesproken :+

Mede daardoor ben ik er nog niet uit of ik nu (weer) voor zwarte speakers ga of iets heel anders en meer richting mokka. Dus wel een donkere tint, maar wel een kleur die afsteekt tegen de rest van de apparatuur. Ik heb alles al zwart: van pc, tv, consoles, receiver, Blu-ray speler, etc. Dus dan zou een setje mooie mokka kleurige speakers niet verkeerd staat denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Ik vind persoonlijk nog de B&W 68x nog het meest neutraal uitzien in de meeste woonkamers :) De Focals vind ik persoonlijk ook gewoon schreeuwlelijk :) En wat kleuren wisseling is prima zolang je maar geen mat wit tegen over zwart glans of iets hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Wat heeft iedereen hier toch tegen Focal -O-

Al moet ik inderdaad toegeven dat B&W wel veel makkelijker te plaatsen is omdat het gewoon een stanaard speaker is qua vorm. Focal springt daar wat meer uit qua vorm, meer gebruik van materialen en types kleuren. Al moet ik zeggen dat die standaard voetjes onder de hogere series van mij niet hadden gehoeven, dat doet me iets te plastic aan.

Als ik van het weekend tijd heb maar eens langs wat zaken om eerst het verschil eens te zien en horen tussen een B&W 683 en een CM9. Al is het qua prijs wel weer lastig, want de Focals waar ik naar kijk zitten qua prijs precies tussen bovenstaande B&W's in, dus de prijsrange is nogal ruim en daardoor de keuze nogal groot. Maar vind de CM9 qua design toch wat mooier dan de 683's, maar eerst luisteren want wellicht klinkt het voor geen meter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Focal 816v en 2809 hier, niks te klagen afgezien dat een upgrade naar een electra 1028be wel erg leuk lijkt hehe
Wat ik trouwens niet zo mooi vind aan de 816 is als je de kap eraf haalt, je de gaten nog ziet voor de kap.

Verder vind ik persoonlijk de b&w's helemaal niet mooi... }:O

[ Voor 48% gewijzigd door Unique op 30-10-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Unique schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:22:
Wat ik trouwens niet zo mooi vind aan de 816 is als je de kap eraf haalt, je de gaten nog ziet voor de kap.
Één van de dingen die mij van B&W (en naar mijn weten ook sommige modellen van Magnat) aanspreekt: dat je speaker zonder stofkap er nog steeds strak uit ziet omdat de stofkappen met magneetjes worden vastgehouden. Maar goed, om alleen daarom een ander merk speaker te kopen gaat wel erg ver :P

Maar Focal 816V gaat dus al goed met een AVR-2809, dan weten we dat in ieder geval al. In theorie zou de 836V dus ook moeten werken, maar praktijkvoorbeelden en dus hard bewijs is altijd wel fijn. Heb je trouwens alleen twee fronts of een complete 5.1 set?

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 30-10-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Maarce schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:50:
[...]

In deze pdf staan de verschillen duidelijk beschreven...

Dus de 2310 heeft extra tov de 1910:

› 135 Watts power amplifier
› 5 HDMI Inputs
› Video Noise Reduction/Enhancer
› Picture Adjust
› Graphical User Interface (GUI)
› 2-Line FL-Display
› RS-232C, Trigger Output
› Component Video Up-Conversion
› Phono Input
› 7.1 Pre Out
Wat houdt de GUI precies in? m.a.w. is dat echt een computer interface? En de 7.1 pre out? Wat is dat exact? Beide AVR kunnen toch 7.1 afspelen?

Eigenlijk heb ik moeite met veel verschillen. Vandaag was ik daarom bij een dealer langs gegaan die op de website van de importeur van Denon stond maar die kon ook niet veel vertellen (had maar 1 denon staan).

Ik moet maar even een echte specialist bij mij in de buurt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Bigg Balls schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:54:
[...]

Wat houdt de GUI precies in?
Volgens mij is het verschil tussen de interface van de 1910 en de 2310 dat die van de 1910 bestaat uit witte letters op een zwart beeldscherm en die van de 2310 omgeven is door allerlei grafische poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
FeaR1986 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:51:
[...]

Één van de dingen die mij van B&W (en naar mijn weten ook sommige modellen van Magnat) aanspreekt: dat je speaker zonder stofkap er nog steeds strak uit ziet omdat de stofkappen met magneetjes worden vastgehouden. Maar goed, om alleen daarom een ander merk speaker te kopen gaat wel erg ver :P

Maar Focal 816V gaat dus al goed met een AVR-2809, dan weten we dat in ieder geval al. In theorie zou de 836V dus ook moeten werken, maar praktijkvoorbeelden en dus hard bewijs is altijd wel fijn. Heb je trouwens alleen twee fronts of een complete 5.1 set?
De 2809 heeft 100W bij 7kanaal uit, meer dan zat dus.
http://www.soundandvision...ver-ergonomics-page2.html

Heb voor de grap me focals nogeens aan een marantz 2220 gehangen.
http://www.classic-audio.com/marantz/2220.html

Zelfs deze 20 watt amp heeft voor normaal gebruik genoeg power voor deze speakers..
Klinkt overigens nog altijd om te smullen, die volledig analoge marantz amp _/-\o_
Zie net eens spec: Frequency Response 10 Hz to 50k +/- 1 dB, lol wist nieens dat die ouwe amps zo hoog konden gaan xD

[ Voor 5% gewijzigd door Unique op 30-10-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
[...]
Wat houdt de GUI precies in? m.a.w. is dat echt een computer interface?
Een GUI is een Graphical User Interface. Een receiver moet je in stellen en dat gebeurt via het menu. Vroeger was dat menu niets meer dan een beetje tekst op de display van de receiver zelf. Maar tegenwoordig kunnen receivers de menu's overzichtelijk op de TV weergeven. Het is alleen welke versie van een Denon je hebt hoe dit menu er uit ziet. Overigens is de werking helemaal hetzelfde en is het dus alleen het plaatje wat er wat mooier uit ziet. Ik zou me hier zeker niet blind op staren. Hieronder een plaatje van de menu's van de Denon AVR-xx10 modellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.synergysav.com/files/Denon-OSD.bmp
[...]En de 7.1 pre out? Wat is dat exact? Beide AVR kunnen toch 7.1 afspelen?
Beide receivers hebben inderdaad uitgangen voor een 7.1 speaker set-up, dat zijn de rode en zwarte draaiknoppen die je altijd aan de achterkant van een receiver ziet. Deze uitgangen zijn versterkt en daar sluit je je speakers dus rechtstreeks op aan. Een pre-out is ook een 7.1 uitgang alleen onversterkt. Als je die uitgang gebruikt dan kan je daarachter nog een (sterkere) eindversterker hangen. Dan is het mogelijk om een tweede paar speakers aan te sturen, die daarvoor dus die eigen eindversterker krijgen, terwijl het hoofdapparaat het eerste paar speakers van vermogen voorziet.
Een andere optie is om een zwaardere of betere eindversterker aan te schaffen en de voorversterker van het geintegreerde apparaat te blijven gebruiken. Dus stel je aangeschafte Denon AVR is over een tijdje niet meer sterk genoeg voor je dan aangeschafte speakers dan kan je je Denon als receiver blijven gebruiken (dus alle kabels naar de receiver), maar een aparte eindversterker om alles aan te sluiten. Voordeel is dat zoiets veelal goedkoper is dan een geheel nieuwe receiver.

Je kan het zo zien:
Nu heb je: Denon (met versterkte uitgangen) - speakers
Met pre-out kan je: 7.1 pre-out (onversterkt) - RCA stekkers - eindversterker (versterkt) - speakers

Weet niet of het zo duidelijk is, maar dat is dus een voorbeeld van 7.1 pre-out en een eventueel voordeel voor later als je alleen een losse eindbak erbij wilt.

Maar de Denons waar jij tussen twijfelt kunnen gewoon al 7.1 aan en zijn van nature al versterkt. Maar als ik het zo hoor kan jij net zo goed voor een AVR-1910 gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Unique schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:18:
[...]De 2809 heeft 100W bij 7kanaal uit, meer dan zat dus.
http://www.soundandvision...ver-ergonomics-page2.html

Heb voor de grap me focals nogeens aan een marantz 2220 gehangen.
http://www.classic-audio.com/marantz/2220.html

Zelfs deze 20 watt amp heeft voor normaal gebruik genoeg power voor deze speakers..
Klinkt overigens nog altijd om te smullen, die volledig analoge marantz amp _/-\o_
Zie net eens spec: Frequency Response 10 Hz to 50k +/- 1 dB, lol wist nieens dat die ouwe amps zo hoog konden gaan xD
Jup, in theorie kan de AVR-2809 die Focals met gemak trekken. En heb het letterlijk aan tien man gevraagd en negen zeiden dat het geen probleem moest zijn als ik alleen de 836V's als front pakte en dan bookshelfs als achterspeakers (dus niet nog eens twee staanders). Maar één persoon zei dat het niet kon en dat was een verkoper van de Hobo Hifi Rotterdam. En vanaf toen ben ik gaan twijfelen, mede omdat hij er dus wel wat van af zou moeten weten. En ten tweede omdat je een Focal dus niet even kan bi-ampen als je vermogen te kort komt...

En ja, sorry voor de dubbele post maar beide messages in één bericht ging niet lekker 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 30-10-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
Overigens wordt de 816 vaak als beste gezien van de chorus serie, gezien de 826 wat doffer ingesteld is, en de 836 teveel bas heeft.
Misschien dat een electra 1007BE een betere optie is met een svs pb12 ofzo erbij.

Verder heb ik niet veel reviews gezien van de special editions, en ook geen frequentie response metingen.
Geen idee hoe die klinken. De drivers "zijn van duurdere serie", echter de drivers die ze gebruiken zijn alsnog uniek. De midbass is bijvoorbeeld ook "bol" terwijl bij de electra de woofers een inverted 'plug' hebben.
Zie:
http://www.focal-fr.com/catalogue-docs/EN/6/img/2379.jpg
vs
http://www.focal-fr.com/catalogue-docs/EN/37/img/2434.jpg
Dus ik weet het niet 8)7

[ Voor 255% gewijzigd door Unique op 30-10-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Iets meer bas dan gemiddeld vind ik niet zo erg, vandaar dat ik naar de 836V aan het kijken was. Ergens valt de Focal 816 voor mij al af op de looks: ik wil nu een speaker die wat voller is en daar scoort de 816 niet echt heel hoog mee. De twee types daarna wel met de extra conussen O-)

Heb tot nu toe maar één keer een Focal 826V gehoord, maar die moest ik vergelijken met een 716W dus die vergelijking was niet helemaal eerlijk. Velen zijn zeer enthousiast over de W-versies, maar moet zeggen dat ik niet veel verschil hoorde tussen die 716W en de 826V. Al moet je voor een goed vergelijk natuurlijk dezelfde speakers hebben qua klasse/type en dan alleen verschil in de V en W.

Electra is geen optie in de zin van dat ik twee staanders wil. Niet dat die er niet zijn van de Focal Electra, maar die vallen toch wel een heel stuk buiten het budget. En ergens moet ik toch een grens trekken. Die grens heb ik voor mezelf vast gesteld op rond de €1000,- voor één front speaker. Nu zou die B&W CM9 al duurder zijn, maar nog niet zo veel over budget als die Electra-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

FeaR1986 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:31:
[...]

Een GUI is een Graphical User Interface. Een receiver moet je in stellen en dat gebeurt via het menu. Vroeger was dat menu niets meer dan een beetje tekst op de display van de receiver zelf. Maar tegenwoordig kunnen receivers de menu's overzichtelijk op de TV weergeven. Het is alleen welke versie van een Denon je hebt hoe dit menu er uit ziet. Overigens is de werking helemaal hetzelfde en is het dus alleen het plaatje wat er wat mooier uit ziet. Ik zou me hier zeker niet blind op staren. Hieronder een plaatje van de menu's van de Denon AVR-xx10 modellen:

[afbeelding]

[...]

Beide receivers hebben inderdaad uitgangen voor een 7.1 speaker set-up, dat zijn de rode en zwarte draaiknoppen die je altijd aan de achterkant van een receiver ziet. Deze uitgangen zijn versterkt en daar sluit je je speakers dus rechtstreeks op aan. Een pre-out is ook een 7.1 uitgang alleen onversterkt. Als je die uitgang gebruikt dan kan je daarachter nog een (sterkere) eindversterker hangen. Dan is het mogelijk om een tweede paar speakers aan te sturen, die daarvoor dus die eigen eindversterker krijgen, terwijl het hoofdapparaat het eerste paar speakers van vermogen voorziet.
Een andere optie is om een zwaardere of betere eindversterker aan te schaffen en de voorversterker van het geintegreerde apparaat te blijven gebruiken. Dus stel je aangeschafte Denon AVR is over een tijdje niet meer sterk genoeg voor je dan aangeschafte speakers dan kan je je Denon als receiver blijven gebruiken (dus alle kabels naar de receiver), maar een aparte eindversterker om alles aan te sluiten. Voordeel is dat zoiets veelal goedkoper is dan een geheel nieuwe receiver.

Je kan het zo zien:
Nu heb je: Denon (met versterkte uitgangen) - speakers
Met pre-out kan je: 7.1 pre-out (onversterkt) - RCA stekkers - eindversterker (versterkt) - speakers

Weet niet of het zo duidelijk is, maar dat is dus een voorbeeld van 7.1 pre-out en een eventueel voordeel voor later als je alleen een losse eindbak erbij wilt.

Maar de Denons waar jij tussen twijfelt kunnen gewoon al 7.1 aan en zijn van nature al versterkt. Maar als ik het zo hoor kan jij net zo goed voor een AVR-1910 gaan :)
Thanks, ja de keuze voor de 1910 lijkt steeds logischer. Al begreep ik via de whathifi test dat de 2310 beter klonk (super goed).

Zijn de overige verschillen nog noemenswaardig? Ik wil er graag twee grote zuilen (BNS) in stereo aansluiten en een 5.1 set van JBL (nu nog, later hopelijk KEF). Is dat mogelijk? Zo heb ik het nu namelijk wel op mijn Yamaha RX-V440.

Bedankt nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
Lol net even opengedraaid.
Moet uitkijken dat ik dalijk niet de marantz 2220 laat staan ipv denon 2809, lol :9~ 8)
Vintage gear rulezzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Heb nu een precies een week de nieuwe Denon 3310 met de eveneens nieuwe speakers in huis.
Ik moet zeggen dat het tot heden super goed bevalt.
De handleiding van de Denon is echt een crime. Ongelofelijk dat voor zo'n degelijk apparaat in dit prijssegment zo'n waardeloze handleiding geleverd wordt. Indeling is erg onlogisch, bijna alles staat er dubbel in en duidelijke uitleg ontbreekt ook vaak. Ik ben nog steeds bezig om hier doorheen te worstelen.
Op zich heb ik alles wel goed ingesteld en beheers ik de belangrijkste features wel.

Waar ik wel nog naar op zoek ben is de mogelijkheid om verschillen in geluidsniveau's te nivelleren. Bijvoorbeeld: wij kijken digitale televisie inclusief een aantal HD-zenders. Het geluidsniveau bij die HD-zenders is standaard veel zachter dan bij de SD- kanalen. Dus dat betekent steeds volumes aanpassen met de AB. Kan dat op een of andere manier ingesteld worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucsch
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05-2012
Hallo,

Heb net dit forum ontdekt, en blijkbaar net op tijd...

Ben van plan om een AVR-1910 aan te schaffen met Monitor Audio R90HD 10 5.1 speaker set (4 * R90HD, 1 * R180HD en R370HD subwoofer), plus een Samsung UE46B8000 en nog wat andere Monitor Audio inbouwspeakers (ben het hele huis aan het verbouwen, vandaar...).

Ik ging de hele zwik aanschaffen in Engeland, wegens het ontiegelijk lage GBP (=1.06 EUR), maar Duistland lijkt ook aardig te wezen, zeker voor de Denon AVR-1910. Hoewel ik in Engeland toch ook mooie prijzen zie, zeker voor de speakers (dat ze van Engelse makelij zijn zal er wel iets mee te maken hebben zeker?)!

Wat ik echter niet snap is dat er verschillende keren gemeld wordt dat de Engelse Denon's 'anders' afgeregeld zijn dan de vasteland Denon's? Buiten het feit dat alle video signalen upgescaled worden naar 1080p zie ik geen verschillen: mis ik hier iets? Nog andere bedenkingen voor het halen van spullen in Engeland (ja die stekker gaat er natuurlijk af... :P )? De Samsung TV lijkt identieke specs te hebben. Moet wel 5 meter overbruggen tussen 1910 en TV, dus een goede HDMI kabel lijkt wel noodzaak zeker: iemand een tip hier?

Kunnen jullie enige klaarheid verschaffen? En goede tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Rgds

Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
Ga je voor die inbouwspeakers losse eind versterkers gebruiken of was je van plan alles op die denon aan te sluiten.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucsch
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05-2012
klaasbram schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:16:
Ga je voor die inbouwspeakers losse eind versterkers gebruiken of was je van plan alles op die denon aan te sluiten.
Yep, ging hiervoor Zone 2 functionaliteit gebruiken met remote IR in de keuken. BTW: welke remote IR moet hiervoor aangeschaft worden op de AVR-1910? Ik vind hierover geen informatie en wil toch graag goed voorbereid zijn...

Is dit iets van Denon of moet er naar second source produkten gegaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FikkieHo schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:47:
Ik vind persoonlijk nog de B&W 68x nog het meest neutraal uitzien in de meeste woonkamers :) De Focals vind ik persoonlijk ook gewoon schreeuwlelijk :) En wat kleuren wisseling is prima zolang je maar geen mat wit tegen over zwart glans of iets hebt :)
En wat te denken van dit apparaat van grundig? Die past echt in elke woonkamer.... :+
http://www.kieskeurig.nl/...ig/audiorama_9000/343272/
  1. trouwens even dit: in die plaatjes van de GUI interface zie ik bij de 1910 2.1.1 setup staan en dat komt volgens mij dicht in de buurt van wat ik wil, nml 2 fronts, 1 center en 1 sub. eigenlijk 3.1 dus. Is dit goed in te stellen met de Denon?
(die van mij komt als het goed is trouwens volgende maand deze kant op...eindelijk). Overigens zal ik ook met een 5.1 setup gaan experimenteren, maar later die 2 speakers gebruiken voor zone 2. Met 3.1 vind ik dat films heel goed tot hun recht komen, ondanks het gemis van de rears, maar dus wel MET center. En voor audio vond ik dat in de luisterstudio waar ik was da bomb.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 315874 op 03-11-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Mai Pensato schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:28:

Waar ik wel nog naar op zoek ben is de mogelijkheid om verschillen in geluidsniveau's te nivelleren. Bijvoorbeeld: wij kijken digitale televisie inclusief een aantal HD-zenders. Het geluidsniveau bij die HD-zenders is standaard veel zachter dan bij de SD- kanalen. Dus dat betekent steeds volumes aanpassen met de AB. Kan dat op een of andere manier ingesteld worden ?
Hier hetzelfde 'probleem'.

Oorzaak is dat de SD-kanalen over stereo geluid beschikken. De HD-kanalen beschikken over Dolby Digital geluid. Een oplossing van dit 'probleem' moet eerder gezocht worden in een firmware update van de decoder denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Laatst online: 22-05 09:21
Zo te zien zijn de denon receivers in duitsland het goedkoopst. Tevens zit het winkeltje wat hier eerder genoemd is vlakbij Nijmegen. Dus sowieso goedkoper dan naar Engeland rijden.

Twijfel alleen nog over me luidsprekers. Vindt de B&W 68x set erg mooi, alleen moet ze nog is een keer wat beter beluisteren.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

iemand hier ervaring met een jamo s606 hcs3 op een 1610 danwel 1910? is een van de twee specifiek aan te raden? ik ben vandaag gaan luisteren naar de jamo speakers en ik vond ze wel lekker klinken. Ik zoek er nu een versterker bij en ik neig richting denon. Onkyo valt wat mij betreft af, omdat die te ver inzakken als ze wat werk moeten levern. Eventueel overweeg ik nog een yamaha of pioneer uit dezelfde klasse, maar de voorkeur is toch denon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673 schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:17:
iemand hier ervaring met een jamo s606 hcs3 op een 1610 danwel 1910? is een van de twee specifiek aan te raden? ik ben vandaag gaan luisteren naar de jamo speakers en ik vond ze wel lekker klinken. Ik zoek er nu een versterker bij en ik neig richting denon. Onkyo valt wat mij betreft af, omdat die te ver inzakken als ze wat werk moeten levern. Eventueel overweeg ik nog een yamaha of pioneer uit dezelfde klasse, maar de voorkeur is toch denon..
Jullie moeten absoluut Elac speakers testen!Als je die gehoord hebt wil je geen B&W's meer,of Focal of.....
Spreek dan over de fs reeks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 01:02:
[...]

Jullie moeten absoluut Elac speakers testen!Als je die gehoord hebt wil je geen B&W's meer,of Focal of.....
idem voor mordaunt-short luidsprekers! echte Engelse premium quality met toffe looks, vooral zonder de frontjes... hier een plaatje van de avant center speaker (een lijn die er uit gaat en dus spotgoedkoop is her en der):

Afbeeldingslocatie: http://www.mordauntshort.com/assets/page_pictures/avant-905i-tb.jpg

en voor de vele conussen liefhebber de nieuwe aviano serie floorstander (± 600 euro per stuk) :

Afbeeldingslocatie: http://www.mordauntshort.com/assets/page_pictures/Aviano8-pair-blk-tb.jpg

vooral de naald scherpe stalen voetjes eronder zijn dodelijk voor je houten vloer (die ik er dus thuis maar niet onder heb geschroefd...
rock steady :9~

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 315874 op 03-11-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313665

Hi,

even over die GUI zolas boven ergens een plaatje staat. Bij het voorbeeld voor de 1910 staat toch een soort plaatje van een speaker setup. Ik kan deze niet vinden in mijn menu. ik heb echt alleen maar tekst.

hebben anderen met een AVR1910 dit wel ?

thnx

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-05 21:16
Ik heb een vraag :)

Ik heb nu een oude Onkyo versterker in mijn kamer van mijn Pa,
Maar die geeft er in middels de brui aan, tijd voor een nieuwe dus :)
Nou valt mijn oog op een : Denon PMA 700AE
Denon DRA 500AE

Maar kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen DRA en PMA is ? :)
Bedankt alvast :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
[...]Jullie moeten absoluut Elac speakers testen!Als je die gehoord hebt wil je geen B&W's meer,of Focal of.....Spreek dan over de fs reeks!
Anoniem: 315874 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:33:
[...]idem voor mordaunt-short luidsprekers! echte Engelse premium quality met toffe looks, vooral zonder de frontjes...
Mja, smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Vind het sowieso wel héél sterk om zo maar te roepen dat merk X beter is/klinkt dan merk Y, want op het gebied van audio is zo veel persoonlijk en smaakafhankelijk. Wat de één een mooie weergave van laag vindt kan de ander wel te zwaar vinden of wat dan ook...

Maar goed... O-)
SanderPS3 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:05:
Denon DRA 500AE

Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo thuis ben in stereo-versterker, maar meer in de AVR-reeks (dus de receivers). En dat je een 700 met een 500 vergelijkt maakt het er ook niet beter op :P

Maar wat ik zo zie:
Denon DRA-500AE:
  • Vermogen van 2 x 75 Watt bij 8 Ohm
  • Tuner met 56 voorkeurzenders
  • 5 analoge audio ingangen
  • 2 tape uitgangen
  • Geen Phono-ingang
  • Aansluiting voor een ASD-1R iPod dock
  • Tweeregelig display met regelbare helderheid
Denon PMA-700AE:
  • Vermogen van 2 x 50 Watt bij 8 Ohm
  • Geen tuner
  • 4 analoge audio ingangen
  • 2 gecombineerde tape uitgangen
  • Pre-out
  • Wél een Phono-ingang
  • Geen iPod-dock aansluiting
  • Geen display
Mooie afbeeldingen van de achterkant om ook even te vergelijken:
DRA-500AE vs PMA-700AE

En de voorkant voor onder andere dat display:
DRA-500AE vs PMA-700AE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wou het maar even aanhalen omdat velen Elac niet kennen en het misschien de moeite is om eens te gaan luisteren.
Had er ook nooit van gehoord totdat ik bij sound center Ninive terrecht kwam!Echte specialisten!
www.soundcenter.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

Ik was absoluut niet te spreken over de Elac's. Sterker nog, na 30 seconde heb ik ze uitgezet omdat ik het niet om aan te horen vond :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
Gelukkig voor de fabrikanten klinken alle luidsprekers anders en is er niet een allerbeste uit te roepen. Heb pas nog totem mite luidsprekers beluisterd en die klinken voorvmij petfect. Alleen net iets te duuur in europa, dus ga daarom maar voor de b&w 685. Het is jammer dat amerika zo ver weg ligt anders had ik ze voorv700 dollar kunnen kopen ipv 900 euro. Enige wat op dit moment een makkelijke keus is de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Bedoel je de hele set van 685? Of wat? Want hij is toch echt niet 900 per paar..

nvm, beter lezen, je bedoelde die dure speakers..

Ach, de 685 is ook prima! Staat ook op mijn verlanglijstje, eerst als fronts (met mijn huidige 5.1 als 7.1) en pas als ik wat meer poen heb, als rears icm de 683's..

[ Voor 64% gewijzigd door FikkieHo op 03-11-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
M3rcury schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:23:
[...]
Ik was absoluut niet te spreken over de Elac's. Sterker nog, na 30 seconde heb ik ze uitgezet omdat ik het niet om aan te horen vond :X
Wat ik her en der heb opgevangen ben je zeker niet de enige. Veelal hoor je dat de laagweergave van Elac toch net wat tè is voor een speaker. Wel respect voor zo veel laag uit een bookshelf, maar je moet het maar mooi vinden. Idem met Elac qua styling, ik vind dat speakers best wel op mogen vallen maar er is een grens. En die grens heeft Elac voor mij gepasseerd. Puur de speaker trekt me wel aan met dat glossy, maar zou het niet in mijn kamer willen hebben staan.

Maar nogmaals: smaken verschillen hè :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

SpeeDRaZoR3 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:36:
Gelukkig voor de fabrikanten klinken alle luidsprekers anders en is er niet een allerbeste uit te roepen. Heb pas nog totem mite luidsprekers beluisterd en die klinken voorvmij petfect. Alleen net iets te duuur in europa, dus ga daarom maar voor de b&w 685. Het is jammer dat amerika zo ver weg ligt anders had ik ze voorv700 dollar kunnen kopen ipv 900 euro. Enige wat op dit moment een makkelijke keus is de receiver.
Gelukkig wel :) Anders was het heel moeilijk om een speaker te maken. Want bij elke muziek stijl past in mijn ogen een andere speaker. Bij mij was er twijfel tussen de focal 716W en de klipsch RF-82. Samen met Fear geluisterd, en volgens mij waren we het beide er over eens, dat de klipsch beter bij mijn muziek stijl paste, maar dat de focal wel een stuk zuiverder is, zeker in het hoge gebied :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
M3rcury schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:12:
[...]
Samen met Fear geluisterd, en volgens mij waren we het beide er over eens, dat de klipsch beter bij mijn muziek stijl paste, maar dat de focal wel een stuk zuiverder is, zeker in het hoge gebied :)
Maar het is ook maar net wat je wilt. Zo was Hans Zimmer en Enya op beide speakers gewoon zeer goed te doen. Alleen was de laagweergave op de Klipsch duidelijker en de hoge tonen op de Focal. Dan is het maar net waar je voor wilt gaan.

Maar binnenkort weer een keer afspreken, want moet nog steeds die RF-82's een keer horen op je Denon. Ben wel benieuwd in hoe verre dat scherpe er nu af is wat bij die Rotel toch wel zeer erg aanwezig was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
FikkieHo schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:25:
Bedoel je de hele set van 685? Of wat? Want hij is toch echt niet 900 per paar..

nvm, beter lezen, je bedoelde die dure speakers..

Ach, de 685 is ook prima! Staat ook op mijn verlanglijstje, eerst als fronts (met mijn huidige 5.1 als 7.1) en pas als ik wat meer poen heb, als rears icm de 683's..
Zo is bij mij ook de gedachte. eerst de 685 als front en de 686 als rear en als de winstuitkering beetje mee valt de 684 als front en de andere doorschuiven zodat ik 7.1 heb. De denon 2310 zou hier goed geschikt voor moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:02:
[...]

Maar het is ook maar net wat je wilt. Zo was Hans Zimmer en Enya op beide speakers gewoon zeer goed te doen. Alleen was de laagweergave op de Klipsch duidelijker en de hoge tonen op de Focal. Dan is het maar net waar je voor wilt gaan.

Maar binnenkort weer een keer afspreken, want moet nog steeds die RF-82's een keer horen op je Denon. Ben wel benieuwd in hoe verre dat scherpe er nu af is wat bij die Rotel toch wel zeer erg aanwezig was :)
Dat lijkt me een prima plan.

Ik hoop ook dat ik snel kan verhuizen (ben er nu goed mee opweg) dan kunnen eindelijk de klipsch rs-42, rc-62 en een subwoofer komen :P Wordt de denon tenminste een beetje goed gebruikt :)

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/6251/image096n.jpg

Denon trekt het echt prima, moet alleen nog een keer kijken of ze het zonder bi-amp ook goed doen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 04-11-2009 10:28 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
M3rcury schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:26:
[...]
Denon trekt het echt prima, moet alleen nog een keer kijken of ze het zonder bi-amp ook goed doen. :)
Gewoon de ene set kabels uit de speaker "trekken" en je weet het? :+
Maar ben wel benieuwd of dat ook goed gaat. Al zal dat zeker wel zo zijn in "slechts" een 2.0 set-up, eens zien of het straks ook nog lukt zonder bi-amp als je de andere speakers hebt. Weten we meteen of die gast van de Hobo er nu verstand van had met dat je moet bi-ampen en dergelijke >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313665 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:38:
Hi,

even over die GUI zolas boven ergens een plaatje staat. Bij het voorbeeld voor de 1910 staat toch een soort plaatje van een speaker setup. Ik kan deze niet vinden in mijn menu. ik heb echt alleen maar tekst.

hebben anderen met een AVR1910 dit wel ?

thnx

John
Niemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

echo, echo, echoooo.............

dr zijn nog wel meer vragen die om input vragen, maar niemand heeft daar ervaringen mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Laatst online: 19-05 13:44
SanderPS3 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:05:
Ik heb een vraag :)

Ik heb nu een oude Onkyo versterker in mijn kamer van mijn Pa,
Maar die geeft er in middels de brui aan, tijd voor een nieuwe dus :)
Denon DRA 500AE

Bedankt alvast :)
DRA zijn de stereo-receivers dus met tuner. PMA zijn de geïntegreerde stereo-versterkers zonder tuner.
De 500 en 700 nummers geven de klasse binnen de range aan (DRA of PMA). Een PMA-700 zal ondanks het vermogensverschil waarschijnlijk iets betere componenten gebruiken dan de DRA-500. Of je dit hoort is weer een volgende vraag. Ik denk dat je er meer naar moet kijken of je een ingebouwde tuner wilt of niet.
Overigens zijn er ook een DRA-700 en PMA-500 he (en ondertussen ook een PMA-510 en 710) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-05 21:16
Bedankt voor je reactie :) en Fear1986 ook bedankt :) !

Ik ben uiteindelijk voor de DRA-700AE gegaan. Mooie aanbieding gekregen bij : Abetterprice, 335 mocht ik hem kopen :). Er zat toen nog maar 40 euro verschil tussen de DRA500 en 700, dus dan is de keus makkelijk :). Het is maar 5 extra watt bij 8 ohm, maar de kwaliteit van de componenten zal inderdaad een rol spelen, en dus hopelijk ook gewoon betere kwaliteit wat betreft duurzaamheid :). Morgen ochtend word hij gebracht ! Ben benieuwd !

[ Voor 38% gewijzigd door Bloemstukje op 06-11-2009 13:07 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, weinig reply op mijn OSD/GUI vraag, maar toch maar even de aankoop van mijn AVR 1910 delen.

Ik heb deze 3 weken geleden gekocht bij de mediamarkt in Hamburg voor 366,--

Ik moest er toch toevallig wezen. Had op internet gelezen dat zelf duitsers uit zuid duitsland de daar bestelden en lieten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 313665 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:19:
Nou, weinig reply op mijn OSD/GUI vraag, maar toch maar even de aankoop van mijn AVR 1910 delen.
De xx10-modellen zijn nog niet echt extreem lang in omloop en dus bij mensen thuis. Plus dat je tegenwoordig beter xx09-modellen kan krijgen aangezien die nu tegen leuke prijzen worden "gedumpt". Al met al zijn er dus nog niet zo heel veel gebruikerservaringen.

Plus dat het nou niet iets is waar ik wakker van zou liggen. Mijn Denon is van de oudere generatie en heeft nog dat gewone OSD zonder plaatjes. Maar wat maakt het uit? Ik ben denk ik hooguit 30 minuten in dat menu geweest om alles in te stellen :+

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.