Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 199986 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:18:
Voor de mensen met een Terratec Cinergy C PCI HD kaart met een ATI Videokaart. Deze combinatie blijkt voor behooorlijk wat problemen te zorgen. Voornamelijk stotterend beeld bij Live TV. Heeft iemand toevallig hier ook last van gehad? En daar een oplossing voor gevonden.

De mediaportal setup van Zepman werkt perfect. Alleen stottert het beeld, en dat lijkt een hardware probleem/conflict te zijn.
Ik heb hier in mindere mate last van, maar alleen SD kanalen, HD kanalen werken perfect.
Het lijkt bij mij te worden veroorzaakt omdat de chipset te heet wordt, maar ik heb wel er een 4200 in zitten, dacht ik vermeld het maar ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Voor de mensen met een Terratec Cinergy C PCI HD kaart met een ATI Videokaart. Deze combinatie blijkt voor behooorlijk wat problemen te zorgen. Voornamelijk stotterend beeld bij Live TV. Heeft iemand toevallig hier ook last van gehad? En daar een oplossing voor gevonden.

De mediaportal setup van Zepman werkt perfect. Alleen stottert het beeld, en dat lijkt een hardware probleem/conflict te zijn.
Ik heb ook een ATI kaart ic.m. Technotrend. Maar hier stotterd hij ook. ik heb alleen nog niks uitgesloten, kan net zo goed software zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 21:42

RgR

Ik had in het begin ook veel last van stotterend beeld (ongeveer elke minuut een 'hikje') met een Terratec Cinergy C PCI HD kaart en een AMD780G chipset met geïntegreerde videokaart. Bij mij is het probleem echt helemaal opgelost sinds ik 'cool&quiet' uit heb gezet in de BIOS. Blijkbaar had de hardware wat moeite met het telkens hoger en lager klokken van de snelheden. Dit zou ook kunnen verklaren waarom iemand hierboven zegt er bij HD geen last van te hebben: dat is waarschijnlijk wat zwaarder voor de processor zodat ie niet terugklokt.

Bij gebruik van meer dan 1 Terratec Cinergy C PCI HD kaart werkt de oude driver 1.1.0.301 het beste, of maak zelf een 1.1.0.502-driver. Je gebruikt dan de driver voor de gelijksoortige CableStar kaart, deze drivers heb ik nu al maandenlang stabiel draaien met 2 Terratec Cinergy C PCI HD-kaarten, TVSource, Acamd+NewCS en Win7 Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126285

sinds gisteren ben ik in het bezit van een Clark Anysee E30TC Plus.
Ik krijg het echter niet voor elkaar gecodeerde zenders te bekijken, ik gebruik hiervoor de meegeleverde software; De anysee viewer.
De FTA zenders werken prima, de gecodeerde zenders werken heel af en toe maar dan voor heel korte duur (+/- 1 seconde), maar veelal werken ze niet. Onder het CA tabblad van de anysee viewer wordt de kaart wel goed weergegeven.

Ik gebruik het apparaat icm Windows 7 ultimate X64 en heb de nieuwste, maar ook oudere drivers geinstalleerd gehad.

Ik heb op internet er al h.e.e.a. over gezocht, maar daar wordt iedere keer gewezen naar het feit dat de smartcard eventueel niet goed in de houder zit, maar dit is bij mij niet het geval, de kaart wordt gezien, maar er gebeurt verders niets mee?!?! 8)7

Heeft iemand gelijke ervaringen en hoe is het op te lossen? bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:26
Werkt de kaart goed in een normale decoder? Bij welke kabelaar zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nielson schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:03:
Werkt de kaart goed in een normale decoder? Bij welke kabelaar zit je?
excuses... ik heb 3 smartcards getest en die werken allemaal in andere decoders. Ik zit bij Ziggo (oud @home gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melcheo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Heb je in de Anysee software CNO (in de tray) wel de juiste regio en transpondercodes ingegeven? Dit is jammergenoeg na iedere driver installatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Melcheo schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:11:
Heb je in de Anysee software CNO (in de tray) wel de juiste regio en transpondercodes ingegeven? Dit is jammergenoeg na iedere driver installatie nodig.
Ja, dit heb ik gedaan :-) ik zit in regio 9004, dus netjes in de CNO ingevoerd. Tuner, locatie en QAM etc. geselecteerd. De instelling daar zijn goed. Ik krijg gewoon ook netjes alle 200+ zenders in Anysee viewer, de FTA zenders werken daar naar voor volle tevredenheid. Alleen blijft het bij de gecodeerde zenders haken, daar geeft hij "geen toegang" weer. In mediacenter & mediaportal ook. Wat me ook opvalt is dat het apparaatje regelmatig de USB verbinding verliest wanneer ik hem wil benaderen in media center. enkele seconden later geeft windows de melding dat er een nieuwe apparaat is gevonden, vervolgens moet ik de pc opnieuw opstarten om hem aan de gang te krijgen. Volgens mij is het DoA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83128

Ik ben aan het eind van mijn latijn. Heb een Anysee DVB-C+T voor Ziggo en MediaPortal.

Ik volg deze guide: eXisTa's BLOG

De installeer script is een RAMP op mijn w7/x64. Dubbele quotes zijn vergeten maar heb naar wat vloeken het voor elkaar, alle bestanden zijn gekopieerd en geregistreerd. En de SPlug.dll gekopieerd naar het gegenereerde mapje. En helaas alle zenders behalve ned1 zijn nog steeds gecodeerd.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Gewoon de Anysee gebruiken zoals ie bedoeld is, dus onder Windows Media Center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 07-06 15:01

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 83128 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:10:
De installeer script is een RAMP op mijn w7/x64. Dubbele quotes zijn vergeten maar heb naar wat vloeken het voor elkaar, alle bestanden zijn gekopieerd en geregistreerd. En de SPlug.dll gekopieerd naar het gegenereerde mapje. En helaas alle zenders behalve ned1 zijn nog steeds gecodeerd.
Wat posts terug in dit forum heb ik al een paar maal uitgelegd dat volgens mij het mdapi pakket (MDAPIfilter20100221) volgens mij een te oude FFDecsa.dll bevat. Neem deze. Dat hele script heeft maar 2 doelen, FFDecsa.dll en MDAPIFilter.ax copieren en MDAPIFilter.ax registreren, dat kan ook heel makkelijk handmatig.
Zelf heb ik geen AnySee, maar heb het laatst wel bij een vriend geinstalleerd, zowel Acamd en Splug als MDAPI plugin werken. Acamd niet met de Anysee cardreader, wel via netwerk. Ik weet alleen niet meer zeker welke MDAPIFilter.ax ik toen gebruikt heb, ik denk de versie die met Acamd wordt meegeleverd.
Check ook even of je een recente Anysee driver gebruikt.
[edit] Ik kijk net nog even op Anysee blogpagina van eXisTa en zie dat daar wel een goed MDAPI pakket wordt gebruikt. Deze houdt alleen geen rekening met 64bit, gebruik je dat wellicht ?

@Nielson: Ik denk niet dat blackEyEz321 hier iets aan heeft. Als je bv recordings wilt maken in een formaat waar mediaspelers ook iets mee kunnen dan moet je zeker geen Mediacenter gebruiken...

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 09-04-2010 17:43 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ja de TV functionaliteit van 7MC in combinatie met de Anysee werkt echt perfect. Onder MediaPortal krijg ik het zelf ook niet vloeiend, ook niet als ik de MS codecs gebruikt in MP.

@gjs als je recordings maakt op je HTPC kan je ze daar toch ook op terugspelen, je mediaspeler kan gewoon verkocht worden ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Frank-NL op 09-04-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
gjs schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:17:
[...]
@Nielson: Ik denk niet dat blackEyEz321 hier iets aan heeft. Als je bv recordings wilt maken in een formaat waar mediaspelers ook iets mee kunnen dan moet je zeker geen Mediacenter gebruiken...
Oké, daar heb je wel gelijk in, maar snap niet dat mensen dan zo'n dure tuner gaan kopen.
Wat posts terug in dit forum heb ik al een paar maal uitgelegd dat volgens mij het mdapi pakket (MDAPIfilter20100221) volgens mij een te oude FFDecsa.dll bevat. Neem deze. Dat hele script heeft maar 2 doelen, FFDecsa.dll en MDAPIFilter.ax copieren en MDAPIFilter.ax registreren, dat kan ook heel makkelijk handmatig.
Ik weet niet precies wat FFDecsa.dll doet, maar heb net ook maar eens MP TV-Server (1.1.0 RC1) geinstalleerd (gebruikte altijd DVBViewer Recording Service) icm twee Technotrend C-1501 kaartjes, en heb alleen de met Acamd geleverde bestanden gebruikt. Eerst de bijgevoegde MDFilter.ax geregistreerd en daarna de Acamd.dll met config files in de subdirectories.

[ Voor 23% gewijzigd door Nielson op 09-04-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 14:40
Hier staat een rar-file met verschillende versies van FFDecsa.dll en een tooltje om te testen welke het snelst werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
maikel schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:31:
Hier staat een rar-file met verschillende versies van FFDecsa.dll en een tooltje om te testen welke het snelst werkt.
Bedankt, maar zolang het zonder ffdecsa.dll ook goed werkt houdt ik het hier even bij :)
Anoniem: 83128 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:10:
En de SPlug.dll gekopieerd naar het gegenereerde mapje. En helaas alle zenders behalve ned1 zijn nog steeds gecodeerd.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen?
Ik vond net in deze post nog een link naar een iets nieuwere splug.dll (v1.1.1.2), misschien dat je die ook nog even kan proberen naast de eerdere hints van gjs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Nielson schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:08:
Oké, daar heb je wel gelijk in, maar snap niet dat mensen dan zo'n dure tuner gaan kopen.
Je kan ook kiezen voor een mini htpc-tje waar misschien geen kaart meer in kan ? Of als je dtv wilt kijken via een laptop ? True, ik zal ook kiezen voor een normale pci kaart, zeker omdat usb ook best veel performance verlies geeft.
Ik weet niet precies wat FFDecsa.dll doet, maar heb net ook maar eens MP TV-Server (1.1.0 RC1) geinstalleerd (gebruikte altijd DVBViewer Recording Service) icm twee Technotrend C-1501 kaartjes, en heb alleen de met Acamd geleverde bestanden gebruikt. Eerst de bijgevoegde MDFilter.ax geregistreerd en daarna de Acamd.dll met config files in de subdirectories.
Verdomd, je hebt gelijk zonder FFDecsa.dll werkt het ook 8)7 Idd heb je alleen de MDFilter.ax nodig. Is dit soms sinds 1.1.0 RC1 ? Ik heb het nog even dubbel gecheckt met Sysinternals Process Explorer, er is echt geen FFDecsa.dll meer actief en toch beeld ! Ik heb een paar eerdere post maar even bijgewerkt O-)

In dat geval kan het hele MDAPI pakket dus vervallen en hoef je dus alleen de MDFilter.ax uit het Acamd pakketje in de juiste directory te zetten en te registreren.

[ Voor 51% gewijzigd door gjs op 09-04-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
gjs schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:30:
[...]
Je kan ook kiezen voor een mini htpc-tje waar misschien geen kaart meer in kan ? Of als je dtv wilt kijken via een laptop ? True, ik zal ook kiezen voor een normale pci kaart, zeker omdat usb ook best veel performance verlies geeft.
Idd, en als je dan voor usb gaat zou zoiets denk ook voldoen (mits deze nu wel goede bda drivers heeft)
Verdomd, je hebt gelijk zonder FFDecsa.dll werkt het ook 8)7 Idd heb je alleen de MDFilter.ax nodig. Is dit soms sinds 1.1.0 RC1 ? Ik heb het nog even dubbel gecheckt met Sysinternals Process Explorer, er is echt geen FFDecsa.dll meer actief en toch beeld !

In dat geval kan het hele MDAPI pakket dus vervallen en hoef je dus alleen de MDFilter.ax uit het Acamd pakketje te registreren.
Ik vermoed dat 't geheim in die custom mdapifilter.ax van appiemulder zit, echter is de gegeven info vaak nogal summier. Vond dit nog wel in de readme:
- Added experimental MDAPIFilter.ax ACamd decoding only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Nielson schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:46:
Ik vermoed dat 't geheim in die custom mdapifilter.ax van appiemulder zit, echter is de gegeven info vaak nogal summier. Vond dit nog wel in de readme:

quote:
- Added experimental MDAPIFilter.ax ACamd decoding only
Dus Anysee gebruikers die hun interne cardreader willen gebruiken (splug.dll) moeten dan denk ik wel de MDAPI MDAPIFilter.ax en FFDecsa.dll gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Zelf heb ik geen AnySee, maar heb het laatst wel bij een vriend geinstalleerd, zowel Acamd en Splug als MDAPI plugin werken. Acamd niet met de Anysee cardreader, wel via netwerk. Ik weet alleen niet meer zeker welke MDAPIFilter.ax ik toen gebruikt heb, ik denk de versie die met Acamd wordt meegeleverd.
Check ook even of je een recente Anysee driver gebruikt.
[edit] Ik kijk net nog even op Anysee blogpagina van eXisTa en zie dat daar wel een goed MDAPI pakket wordt gebruikt. Deze houdt alleen geen rekening met 64bit, gebruik je dat wellicht ?

Dank je voor je reactie, ik denk dat ik nu een stapje verder ben. Ik geen geen bericht meer dat een kanaal gecodeerd is maar ik krijg deze error bij elke gecodeerde kanaal "Cant play: LIVE3-0.TS.TSBUFFER"

Als ik met manual control kijk onder tv server dan lijkt het goed te werken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~blackeye/rtl4.png

Mmm verder geen idee

Edit: mijn probleem gepost op mediaportal forum en de diepgaande reactie gekregen "MDAPI is not supported." ... Iemand een tweedehands AnySee van me kopen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 83128 op 09-04-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik heb hetzelfde irritante probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:31
Op zich heb je wel gelijk, met het .wtv formaat waarin Media Center opnames wegschrijft kunnen weinig programma's overweg.

Toch neem ik altijd tv-serie's op in Media Center. Daarna even rechtsklikken op die file in Windows Explorer om het te converteren naar .dvr-ms formaat, dat conversie programma zit standaard in mijn Windows 7 Ultimate. En vervolgens kan ik er wel alles mee doen wat ik wil: reclame verwijderen bijvoorbeeld en het vervolgens bewaren in standaard video_ts formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 83128 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:24:
Dank je voor je reactie, ik denk dat ik nu een stapje verder ben. Ik geen geen bericht meer dat een kanaal gecodeerd is maar ik krijg deze error bij elke gecodeerde kanaal "Cant play: LIVE3-0.TS.TSBUFFER"
Edit: mijn probleem gepost op mediaportal forum en de diepgaande reactie gekregen "MDAPI is not supported."
MediaPortal heeft het niet zo op MDAPI omdat dit voornamelijk gebruikt wordt voor wan cardsharing, wat dus illegaal is. Het is net als Ziggo en Alphacrypt, we ondersteunen het niet maar het werkt wel.
Probeer eens in de TV Server Configuration onder Timeshifting - Folders een nieuwe directory aan te geven. Ik gebruik bv D:\Videos\timeshiftbuffer, hetzelfde ook voor Recording - Folders (bv D:\Videos\recordings). De directories moet je wel eerst even aan maken.
Ik zal ook even achterhalen welke versies (mdapi/driver/splug) ik heb gebruikt heb bij de Anysee die ik bij een vriend heb geinstalleerd.

[Edit] Met deze files werkt de Anysee met Mediaportal.
FFDecsa.dll en mdapifilter.ax plaats je in "C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server" en de SPlug.dll in "C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\anysee BDA Digital Capturer0".
Daarna even de mdapifilter.ax registreren vanuit een command prompt:
cd "C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server"
regsvr32.exe mdapifilter.ax

Gebruikte AnySee driver: 1.6.5.65

ps voor 32 bit systemen de (x86) weglaten

[ Voor 35% gewijzigd door gjs op 10-04-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gjs schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:16:
[...]

MediaPortal heeft het niet zo op MDAPI omdat dit voornamelijk gebruikt wordt voor wan cardsharing, wat dus illegaal is. Het is net als Ziggo en Alphacrypt, we ondersteunen het niet maar het werkt wel.
Probeer eens in de TV Server Configuration onder Timeshifting - Folders een nieuwe directory aan te geven. Ik gebruik bv D:\Videos\timeshiftbuffer, hetzelfde ook voor Recording - Folders (bv D:\Videos\recordings). De directories moet je wel eerst even aan maken.
Ik zal ook even achterhalen welke versies (mdapi/driver/splug) ik heb gebruikt heb bij de Anysee die ik bij een vriend heb geinstalleerd.
Oh dit wis ik niet, triest dat we iets "illegaals" moeten doen om de kanalen te ontvangen die we "legaal" gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 83128 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:56:
Oh dit wis ik niet, triest dat we iets "illegaals" moeten doen om de kanalen te ontvangen die we "legaal" gekocht hebben.
Zo lang je het in huis doet dan is het niet illegaal (lan sharing). Wan sharing daar in tegen weer wel. Daar is alleen moeilijk een scheiding in te maken, als het via lan kan, dan kan het via wan meestal ook wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben een stuk verder nu, ik heb Exista's guide gevolgd voor mijn AnySee en er doen nu een paar gecodeerde kanalen het wel. Maar ik zie dat NED2 SD, NED3 SD, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica het nog niet doet de andere wel.

Ik heb SPlug 1.1.1.1 en 1.1.1.2 geprobeerd.

Iemand een idee

edit: MGM niet, TCM ook niet. Kan niet echt overeenkomsten zien als je op frequentie let.

edit2: wat doet die SPlug.DLL eigenlijk? want voor de gein heb ik deze eens gestopt en geen verschil, hij kan meerendeel van de kanalen afspelen

edit3: Het zappen gaat wel heel traag, heb de laatste svn 25509. Als ik zap dan staat het laatste frame van de vorige kanaal voor 6-7 seconden en dan begint het huidige kanaal. Iemand hiervoor een oplossing?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 83128 op 10-04-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 83128 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:05:
Ik ben een stuk verder nu, ik heb Exista's guide gevolgd voor mijn AnySee en er doen nu een paar gecodeerde kanalen het wel. Maar ik zie dat NED2 SD, NED3 SD, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica het nog niet doet de andere wel.

Ik heb SPlug 1.1.1.1 en 1.1.1.2 geprobeerd.

Iemand een idee

edit: MGM niet, TCM ook niet. Kan niet echt overeenkomsten zien als je op frequentie let.

edit2: wat doet die SPlug.DLL eigenlijk? want voor de gein heb ik deze eens gestopt en geen verschil, hij kan meerendeel van de kanalen afspelen
Zover ik weet is splug een schakel tussen mdapi en de interne cardreader van de anysee. Zonder zou het niet moeten werken. Heb je wel de tvserver service een keer herstart nadat je die dll hebt weggehaald ?

Waarom Veroninca het niet zal doen snap ik niet. MGM en TCM zijn extra zenders, heb je daar wel een abonnement op ? We hebeben het wel over Ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gjs schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:21:
[...]

Zover ik weet is splug een schakel tussen mdapi en de interne cardreader van de anysee. Zonder zou het niet moeten werken. Heb je wel de tvserver service een keer herstart nadat je die dll hebt weggehaald ?

Waarom Veroninca het niet zal doen snap ik niet. MGM en TCM zijn extra zenders, heb je daar wel een abonnement op ? We hebeben het wel over Ziggo ?
Bijna opgelost, het vreemde is namelijk dat ik de kanalen teste onder TV server configurations en sommige kanalen blevewn grijs waaronder Veronica enz. Maar als je zapt in MP dan worden ze wel getoond. Dus denk ik dat SPlug alleen word geactiveerd of gebruikt als je echt in MP zit.

Het enige dingetje is de zap snelheid. Deze is heel traag bij kanalen die in de preview niet deden. Is daar nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Na een hoop gepruts en een complete herinstallatie doet het een en ander wat:
Terratec PCI , smargo, Win7 Ultimate 32, MCE, TVsource.

Het typische is alleen dat de HD kanalen Ned 1, 2 en 3 strak beeld geven, maar alle ander zijn niet te bekijken zo slecht.

Alle drivers al geprobeerd, behalve de Cablestar want die weigert win7.
Kabels gewisseld, maar zelfs rechtstreeks op het AOP blijft het bagger.

Zou het een codec issue kunnen zijn? Of toch drivers? Hoe 'forceer' ik die dan?
Google en verschillende fora helpen niet echt. Hier iemand met de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blah nu nadat ik een bracket had gemaakt dacht ik dat het zou blijven werken in Utrecht allemaal, dus niet :'(. Error na error en nog geen idee waaraan het ligt. En als alles dan lijkt te werken kan ik timeshiften, maar logt ie niet in op newcs en na 5 sec is er geen signaal meer, ook niet bij fta channels.
Wat een nare toestand allemaal, baal ervan dat dit de enige low-profile kaart is :P
Ohja en net getest, de cablestar drivers werken niet op de terratec, dacht van maybe wilt dat de boel verhelpen maar nee dus :P
Achja als het straks eenmaal super werkt dan blijft het ook werken, jammer dat ik nu al 2 uur bezig ben met iets wat ik keer op keer in 15 min voor elkaar had.

Lol werkt nu weer, en als ik vergelijk met wat ik eerst hier in Utrecht had met het standaardpakket:

Kabel eins weg
TV5 weg
Eurosport HD zat kon ik eerst niet aan nu wel, in Brabant zat het al in het standaardpakket?
Humor TV 24 nieuw in pakket?
Weer en verkeer was eerst ook niet onderdeel van het standaardpakket.
Zappelin 24, hoewel ik geen idee heb wat ik ermee moet :P
Politiek 24, waarom niet nieuws 24 dan ook :/

voor de rest niks opgevallen, behalve enkele kanalen die nieuw zijn voor mij die ik niet kan ontvangen. Moet zeggen het standaardpakket heeft nu exact de kanalen erbij die ik wel handig vind, nu de nl kanalen nog in hd en ben blij :)

[ Voor 31% gewijzigd door Donderstraaltje op 11-04-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 83128 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:22:
Het enige dingetje is de zap snelheid. Deze is heel traag bij kanalen die in de preview niet deden. Is daar nog iets aan te doen?
Snel zappen doet MP idd niet. Veder moet je even letten op de chidcache.ini file. Hier slaat Acamd de laatst gebruikte chid op voor ieder kanaal. Als je een preview periode hebt gehad dan zullen ze allemaal op 270F hebben gestaan en zal MP eerst proberen een kanaal via chid 270F te decoderen, dit zal niet lukken nadat de preview is verlopen daarna zal hij een ander chid gaan proberen om het kanaal te decoderen. Handig is in dit geval de chidcache.ini weg te gooien en 1 keer alle kanalen af te zappen (met AutoIt kan je dit automatiseren). Daarna zal het wat beter gaan.
Ik heb het volgende nog in mijn MDAPIFilter.ini gezet:
[TSDelays]

#Delay for CAID 604 (1540)
DELAY_604=0

#Delay for CAID 602 (1538)
DELAY_602=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Nielson schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:46:
Ik heb net nog even een mdapifilter.ax geprobeerd uit het MDAPIfilter20100221 pakket. Deze werkt ook gewoon zonder FFDecsa.dll. Dus ik zoek het toch in de 1.1.0 RC1 versie waardoor FFDecsa.dll blijkbaar overbodig is geworden.
Misschien kan iemand even checken of er in een verse MP installatie nog verwijzingen naar FFDecsa.dll staan in de MDAPIFilter.ini. Dat was bij mij dus wel het geval doordat ik steeds updates heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bah, was het werkend, was ie op automatisch vergrendelen gesprongen en sindsdien is het weer stuque :'(
Weer de afspelen is niet mogelijk: stream2.0 error.
Word er weer lekker moedeloos van, terwijl het anderhalve maand perfect in Brabant heeft gewerkt.

Bij het vergrendelen is dus weer de newcs.xml corrupt geraakt, ga kijken of ik hem hier niet op de router kan zetten ofzo, werkte thuis bij mijn ouders op de server perfect.

[ Voor 25% gewijzigd door Donderstraaltje op 11-04-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Na veel gepruts heb ik mijn Anysee E30 Combo Plus werkend gekregen.
Alleen heb ik een probleem als ik Windows wil afsluiten... Ik moet dan namelijk 2x op de afsluitknop drukken.

Het probleem is de Anysee CNO (versie 1.1.4) die het hele systeem tegenhoudt.
Als ik de CNO uitschakel voor het opstarten en dan weer herstart dan kan ik mijn Mediacenter in 1x uitzetten. Daardoor weet ik dat het aan de CNO ligt.

Wat ik ook erg vreemd vind is dat als ik mijn Mediacenter (in Mediaportal) op Standby zet dan krijg ik de "LIVE3-0.TS.TSBUFFER" foutmelding. Na een herstart (met CNO) doet de TV het weer wel.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Ik word er een beetje moedeloos van. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Leroykok op 14-04-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iFreaky schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:01:
Na veel gepruts heb ik mijn Anysee E30 Combo Plus werkend gekregen.
Alleen heb ik een probleem als ik Windows wil afsluiten... Ik moet dan namelijk 2x op de afsluitknop drukken.

Het probleem is de Anysee CNO (versie 1.1.4) die het hele systeem tegenhoudt.
Als ik de CNO uitschakel voor het opstarten en dan weer herstart dan kan ik mijn Mediacenter in 1x uitzetten. Daardoor weet ik dat het aan de CNO ligt.

Wat ik ook erg vreemd vind is dat als ik mijn Mediacenter (in Mediaportal) op Standby zet dan krijg ik de "LIVE3-0.TS.TSBUFFER" foutmelding. Na een herstart (met CNO) doet de TV het weer wel.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Ik word er een beetje moedeloos van. :/
Ook nadat je naar RC2 geupgrade hebt? Dit is namelijke een bekende fout in RC1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-06 21:44
Elke keer moet ik newcs.exe in windows 7 handmatig opstarten.
Er verschijnt een DOS-scherm en hij meldt dat de juiste COM en CAID heeft. Daarna kan ik tv kijken in MediaPortal. Maar soms geeft hij aan dat hij de kaart niet heeft gevonden (verkeerde CAID) en kan ik dus niet tv kijken. Logisch.
Ik herstart newcs.exe net zolang totdat hij wel de juiste COM en CAID te pakken heeft.
(ik heb een Terratec Cinergy C PCI HD in mijn htpc)

Kan iemand mij helpen hoe ik newcs.exe in windows 7 (64 bit) automatisch kan laten opstarten?
En hoe kan ik de pc zo instellen dat hij altijd de juiste COM en CAID pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Anoniem: 83128 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:54:
[...]

Ook nadat je naar RC2 geupgrade hebt? Dit is namelijke een bekende fout in RC1
Had ik nog niet gedaan...
Nu is dat probleem verholpen, maar nu moet ik weer eerst een FTA kanaal kijken om andere zenders te bekijken. En het zappen duurt nu ook zo'n 15-20sec :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

CAD-tekenaar schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:57:
Er verschijnt een DOS-scherm en hij meldt dat de juiste COM en CAID heeft. Daarna kan ik tv kijken in MediaPortal. Maar soms geeft hij aan dat hij de kaart niet heeft gevonden (verkeerde CAID) en kan ik dus niet tv kijken. Logisch.
Ik herstart newcs.exe net zolang totdat hij wel de juiste COM en CAID te pakken heeft.

Kan iemand mij helpen hoe ik newcs.exe in windows 7 (64 bit) automatisch kan laten opstarten?
HIer hetzelfde ;) een oplossing zou goed te pas komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zag dat iemand reactie op dit topic SPLUG.DLL 1.1.1.2 gebruikt.

Heeft iemand die en wil diegene die delen met met mij?

Never mind: Ik heb hem al gevonden, deze staat nu ook meteen op mijn blogpost en op mijn skydrive

eXisTa's BLOG: AnySee E30C/TC i.c.m. MediaPortal
http://cid-a9817593bc0127...ivers/AnySee%20E30-Series

[ Voor 74% gewijzigd door eXisTa op 15-04-2010 13:22 . Reden: Gevonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
eXisTa schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:05:
Ik zag dat iemand reactie op dit topic SPLUG.DLL 1.1.1.2 gebruikt.

Heeft iemand die en wil diegene die delen met met mij?
Alstu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik dank je alsnog hartelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iFreaky schreef op donderdag 15 april 2010 @ 02:33:
[...]

Had ik nog niet gedaan...
Nu is dat probleem verholpen, maar nu moet ik weer eerst een FTA kanaal kijken om andere zenders te bekijken. En het zappen duurt nu ook zo'n 15-20sec :(
Kun je een reactie plaatsen op http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,6529.0.html
Dat is de ondersteunings forum van de anysee, ik heb de moderator zelf ook gepm'ed maar nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:16

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik sla MediaPortal 1.1.0 RC2 over. Teveel bugs/glitches/potentiële problemen. Over 4 weken komt RC3 uit. Dan zal ik meteen even kijken of een nieuwe versie van de handleiding nodig is.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Tov RC1 is RC2 iig een aardige vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Nielson schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:38:
Tov RC1 is RC2 iig een aardige vooruitgang :)
Het is wel een aardige vooruitgang, maar tegelijkertijd zijn een aantal nieuwe problemen ontstaan. Is ook niet erg, daarvoor is het een RC. Ik vind het alleen zonde om hier tijd in te steken als over een maand weer een nieuwe RC uitkomt. Tegen die tijd doe ik wel een clean install van RC1 naar RC3. Het upgrade-path van MediaPortal heb ik nooit echt veel vertrouwen in gehad. Al heb je daarna namelijk een probleem, dan is het eerste advies om alles opnieuw te installeren (wat vaak het probleem oplost). Dit wil ik voor zijn. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 15-04-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
The Zep Man schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:25:
Ik sla MediaPortal 1.1.0 RC2 over. Teveel bugs/glitches/potentiële problemen. Over 4 weken komt RC3 uit. Dan zal ik meteen even kijken of een nieuwe versie van de handleiding nodig is.
Nog bedankt voor je handleiding en wat nog komen gaat!
Maar kan je bij je volgende aanvulling ook nog iets vertellen welke bestanden je moet aanpassen wanneer je je streaming-ip wilt gaan veranderen?
Ik lees iets over MSloopback Device voor singleseat-users
Met MSloopback verander je de streaming-ip van 127.0.0.1 naar bijvoorbeeld: 192.168.2.1 zodat je zelfs TV kunt kijken zonder netwerkverbinding. Ook geschikt voor wifi oplossingen en problemen met router of tvserver.
Mogelijk kan je daardoor sneller zappen???

Zelf ben ik er nog niet helemaal uit.
Moet ik het localhost-adres in de volgende 2 bestanden aanpassen? (of ben ik nog wat vergeten)
in newcs.xml: <listening-ip>127.0.0.1</listening-ip>
in cardclient.conf: newcamd:127.0.0.1:15050:1/0604/ffff........enzovoorts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Ziggo heeft weer eens wat lopen schuiven met de transponders in het Casema gebied.
Hier vindt je een bijgewerkt versie voor MediaPortal Ziggo NID 5555 (opslaan als). Plaats het in C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc en doe een kanalen scan.
Met dank aan Archie voor zijn mooie frequentie overzichten.

[ Voor 15% gewijzigd door gjs op 16-04-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

CAD-tekenaar schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:57:
Maar kan je bij je volgende aanvulling ook nog iets vertellen welke bestanden je moet aanpassen wanneer je je streaming-ip wilt gaan veranderen?
Ik lees iets over MSloopback Device voor singleseat-users
Met MSloopback verander je de streaming-ip van 127.0.0.1 naar bijvoorbeeld: 192.168.2.1 zodat je zelfs TV kunt kijken zonder netwerkverbinding. Ook geschikt voor wifi oplossingen en problemen met router of tvserver.
Mogelijk kan je daardoor sneller zappen???
Kijk eens naar de datum van die post.

Volgens mij komt dit probleem niet meer voor. Zapsnelheid in een single seat-configuratie wordt volgens mij niet beïnvloed door een klapperende WiFi-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
The Zep Man schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:12:
[...]
Kijk eens naar de datum van die post.

Volgens mij komt dit probleem niet meer voor. Zapsnelheid in een single seat-configuratie wordt volgens mij niet beïnvloed door een klapperende WiFi-verbinding.
Dus dit verkort niet de zapsnelheid? Jammer.

Weet je zeker dat MSloopback voor singleseat-users niet meer van toepassing is voor MP RC1 en hoger?
Hmmm.... de first post is laatst nog aangepast op 1 april 2010 en de last post is nog niet zo lang geleden geplaatst (4 april 2010). Er zijn dus nog steeds mensen die dit gebruiken.

Trouwens.. weet je nog een oplossing voor mijn ander probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355825

Hallo allemaal,

Mijn 1e post op dit forum dus nog een beetje onwennig.
Uiteraard op zoek naar deskundige hulp, en die is hier in ruime mate voorhanden heb ik de afgelopen dagen wel gelezen.
Ik heb al jaren een HTPC met daarin een nog analoge Hauppauge kaart,waarvan ik het beeld niet geweldig vind en die aan vervanging toe is. De machine waar het allemaal in moet gebeuren heeft een MSI bord met 2 Gb intern een Athlon 64 X2 dual core 4800+,een 500 Gb Sata schijfje en een NVidia Geforce 7100 GS als beeldbepalend element.. Als besturingssysteem rent Windows 7 ultimate in de 32 bits versie zijn rondjes. In die kast heb ik sinds enige dagen een Technotrend C-1501 met BDA drivers en een Smargo Smartreader + usbkaartje voor het decrypten van de Ziggo (5555) signalen.

Ik heb een aantal experimenten gedaan om eens te kijken of ik het zaakje aan de gang kon krijgen:
Geheel volgens beschrijving van "The Zep man" (geweldig stuk trouwens!) de Mediaportal (eerst 1.0.1 daarna de nieuwste 1.10 RC2) installatie gedaan en tot zekere hoogte lukte dat goed (de RC2 liep nogal eens vast). Omdat mijn vrouw helemaal gewend is aan MCE onder windows 7 wilde ik de digitale spullen ook daar mee aan de gang krijgen. Dus met een schoon systeem begonnen en met de spullen van DVBlogic TV-source aan de slag gegaan. De installatie verliep vlotjes bij het scannen van de zenders staan de s-meters (heet dat zo?) helemaal in de hoek netjes groen te zijn. In de preview van de TV-server configuratie krijg ik Nederland 1, en het ziggo zenderinformatiekanaal heel mooi op het scherm. Met andere woorden de spullen werken. De zender synchronisatie procedure in MCE verloopt ook prima en het Windows mediacenter tovert Nederland 1 en elke andere ongecodeerde zender in prima kwaliteit op het platte scherm. So far, So good.
Uiteraard heb ik geen uitgebreid digitaal kabelabonnement om alleen Ned. 1 en het ziggoinformatie kanaal (hoe interessant ook) op mijn mediacenter in beeld te krijgen... Dus krijgen we het mysterieuze verhaal der plugins...
Ik heb er al een aantal geprobeerd, telkens loop ik vast op de configuratie. Om kort te gaan (dit verhaal is al te lang) Welke plugins moet ik gebruiken, en hoe moet ik ze in combinatie met voorgaande configureren? Ik heb al heel wat afgezocht en inmiddels zakt de moed mij tot ver onder mijn maat 47... Help...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 355825 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 02:44:
Uiteraard heb ik geen uitgebreid digitaal kabelabonnement om alleen Ned. 1 en het ziggoinformatie kanaal (hoe interessant ook) op mijn mediacenter in beeld te krijgen... Dus krijgen we het mysterieuze verhaal der plugins...
Ik heb er al een aantal geprobeerd, telkens loop ik vast op de configuratie. Om kort te gaan (dit verhaal is al te lang) Welke plugins moet ik gebruiken, en hoe moet ik ze in combinatie met voorgaande configureren? Ik heb al heel wat afgezocht en inmiddels zakt de moed mij tot ver onder mijn maat 47... Help...
Het is al een tijdje gelden dat ik wat met TVSource heb gedaan, volgens mij is er nu ook een versie 2. Die heb ik zelf nog nooit geprobeerd.
Bij de V1 moest je gewoon de Acamd plugin bestanden in de volgende folder plaatsen:
C:\Program Files (x86)\DVBLogic\DVBLink\Sources\TVSource\Plugins (zonder (x86) op 32 bit).
Je kan hier voor gewoon het werkende Acamd spul uit de MediaPortal MDPlugins folder copieren, zover ik me herinner hoefde je niets meer met mdapi of ffdecsa.dll's te doen

[edit] zojuist mijn TVSource ook even geupdate naar versie 2.1.
Het werkt idd gewoon door de Acamd bestanden te copieren onder:
C:\Program Files (x86)\DVBLogic\DVBLink2\Sources\dvb-c\Plugins
de folder dvb-c is afhankelijk hoe je de source genoemd heb in de DVBLink Server Configuration.
Verder hoef je dus niets te doen volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door gjs op 17-04-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gjs schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:46:
[...]

Het werkt idd gewoon door de Acamd bestanden te copieren onder:
C:\Program Files (x86)\DVBLogic\DVBLink2\Sources\dvb-c\Plugins
de folder dvb-c is afhankelijk hoe je de source genoemd heb in de DVBLink Server Configuration.
Verder hoef je dus niets te doen volgens mij.
Right!!!! _/-\o_ _/-\o_
Helemaal geweldig!!! In de preview van de DVBlink server config heb ik nu voor het eerst ook gecodeerde zenders!
Het zat hem dus in de map waar de plugins gestopt moeten worden. Bedankt! Helaas ben ik er nog niet helemaal want het vreemde is nu dat ik in MCE live Tv de melding "DVBlink, sorry cannot display this channel.... " krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 355825 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:02:
Het zat hem dus in de map waar de plugins gestopt moeten worden. Bedankt! Helaas ben ik er nog niet helemaal want het vreemde is nu dat ik in MCE live Tv de melding "DVBlink, sorry cannot display this channel.... " krijg...
Heb je wel onder extra in mce de kanalen gelinkt mbv de dvblink app die daar geinstalleerd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gjs schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:20:
[...]

Heb je wel onder extra in mce de kanalen gelinkt mbv de dvblink app die daar geinstalleerd is ?
Ja, dat heb ik gedaan. Ik heb in de afgelopen tijd nogal wat gerommeld met deze installatie, dus ik zal maar eens een geheel "verse" installatie doen. De truc is nu bekend dus dat moet lukken.
Ik laat wel horen hoe het verder gaat, bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
CAD-tekenaar schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:57:

Ondertussen heb ik mijn eigen probleem gedeeltelijk opgelost.
Maak een windows basistaak aan om newcs automatisch op laten starten wanneer de computer opstart.
link
Maar één ding lukt nog niet. En dat is: Hoe kan ik de pc zo instellen dat hij altijd de juiste COM en CAID pakt?

Iemand een idee?

[ Voor 35% gewijzigd door CAD-tekenaar op 19-04-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@CAD-tekenaar : dat probleem heb ik ook.. Meestal na 3 keer starten vindt ie de juiste. Benieuwd hoe dat in 1 x kan...

@gjs : Met een "maagdelijke" Win 7 installatie is het netjes gelukt om MCE met digitale zenders aan de gang te krijgen. Behalve dan het NewCS issue dat soms pas na 3 x de juiste CAID vindt..
Dat wordt zoeken.. maar so far so good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
De plaatjes in de tutorial van The Zep Man doen het niet meer.
Ik kan je niet dm-en of mailen, dus bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 355825 schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:56:
@gjs : Met een "maagdelijke" Win 7 installatie is het netjes gelukt om MCE met digitale zenders aan de gang te krijgen. Behalve dan het NewCS issue dat soms pas na 3 x de juiste CAID vindt..
Dat wordt zoeken.. maar so far so good!
Kan je er helaas niet mee helpen mijn newcs draait op een Linux server die 24/7 aanstaat, ik heb echter nooit problemen dat hij de com (tty) poort niet kan vinden. Ik gebruik ook geen Smargo maar een ouderwetse seriele phoenix kaart lezer op een echte com poort. Ik denk dat je het moet zoeken in de smargo driver en de virtuele com poort die deze aanmaakt. Dat je niet de juiste CAID kan vinden snap ik niet. Ik vermoed dat het samenhangt met de verkeerde com poort. Ik neem aan dat je deze al kent ?

[ Voor 9% gewijzigd door gjs op 22-04-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-04 10:20
Ik vroeg me af of er hier iemand al eens heeft geprobeerd om MediaPortal Server op een ESXi 4 server met gebruik van USB/PCI Passtrough (VMDirectPath) werkend te krijgen??

[ Voor 3% gewijzigd door Gamerkoe op 24-04-2010 17:57 ]

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
gjs schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:24:
[...]

Kan je er helaas niet mee helpen mijn newcs draait op een Linux server die 24/7 aanstaat, ik heb echter nooit problemen dat hij de com (tty) poort niet kan vinden. Ik gebruik ook geen Smargo maar een ouderwetse seriele phoenix kaart lezer op een echte com poort. Ik denk dat je het moet zoeken in de smargo driver en de virtuele com poort die deze aanmaakt. Dat je niet de juiste CAID kan vinden snap ik niet. Ik vermoed dat het samenhangt met de verkeerde com poort. Ik neem aan dat je deze al kent ?
Het vinden van de juiste COM-poort is meestal niet het probleem. Die vind-ie wel.
Het direct (de eerste keer) vinden van het juiste CAID blijft nog steeds een probleem.
Je oplossing biedt daarbij helaas geen totale oplossing.
Misschien kan acamdmonitor ons daarbij helpen?
Ik lees dat je daarmee settings kunt uitlezen én wijzigen, maar ik weet niet hoe ik iets kan uitlezen cq. wijzigen.
Kan jij me op weg helpen?

Ik werk met phoenix smargo, win7 x64, MP 1.1.0 RC1, ziggo 9003, CAID 0604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

CAD-tekenaar schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:25:
Het vinden van de juiste COM-poort is meestal niet het probleem. Die vind-ie wel.
Het direct (de eerste keer) vinden van het juiste CAID blijft nog steeds een probleem.
Je oplossing biedt daarbij helaas geen totale oplossing.
Misschien kan acamdmonitor ons daarbij helpen?
Ik lees dat je daarmee settings kunt uitlezen én wijzigen, maar ik weet niet hoe ik iets kan uitlezen cq. wijzigen.
Kan jij me op weg helpen?

Ik werk met phoenix smargo, win7 x64, MP 1.1.0 RC1, ziggo 9003, CAID 0604
Als jouw newcs problemen heeft met het vinden van de kaart dan kan Acamdmonitor daar ook niets in betekenen. Je moet het volgens mij echt zoeken in de Smargo instellingen. Volgens mij is er ook nog een tooltje om de frequentie van de Smargo in te stellen, die moet je op 6MHz zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
gjs schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:19:
[...]

Als jouw newcs problemen heeft met het vinden van de kaart dan kan Acamdmonitor daar ook niets in betekenen. Je moet het volgens mij echt zoeken in de Smargo instellingen. Volgens mij is er ook nog een tooltje om de frequentie van de Smargo in te stellen, die moet je op 6MHz zetten.
Volgens de laatste handleiding van The Zep Man wordt in newcs.xml e.e.a. ingesteld.
In dit configuratiebestand staat o.a. ingesteld: juiste COM-poort, 6 mhz, autosid, maar geen caid.
Soms kiest hij eerste keer automatisch caid 0604, soms 0600 en soms 00FA. (ik houd deze lijst nog maar kort bij)
Volgens mij moet ik in dit bestand ergens wat tags toevoegen, maar weet nog niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

CAD-tekenaar schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:09:

In dit configuratiebestand staat o.a. ingesteld: juiste COM-poort, 6 mhz, autosid, maar geen caid.
Soms kiest hij eerste keer automatisch caid 0604, soms 0600 en soms 00FA. (ik houd deze lijst nog maar kort bij)
Volgens mij moet ik in dit bestand ergens wat tags toevoegen, maar weet nog niet waar.
Je kan in Newcs geen CAID invullen deze detecteert hij zelf aan de hand van de kaart. De 6MHz die je in Newcs instelt is puur een instelling van Newcs, zodat hij op 6Mhz gaat communiceren met de kaartlezer (Smargo). Die kaartlezer moet dan ook op 6MHz worden ingesteld ! Je stelt met Newcs dus niet jouw Smargo in.
Dus als ik het goed begrijp dan krijg je hier (NLD CAID: 0604) zo nu en dan andere waarden ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
[ 04:02:18 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O   A C S   V 5 . 7
[ 04:02:18 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 04:02:18 ] [ Phoenix ] Setting Parity to: NONE
[ 04:02:18 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node /dev/ttyS0
[ 04:02:18 ] [ Phoenix ] Setting Baud to standard 9600
[ 04:02:21 ] [ Irdeto ] CoCo: NLD CAID: 0604][DataCount 25]
[ 04:02:21 ] [ Irdeto ] ACS: 0608

Er zijn ook firmware updates voor de Smargo beschikbaar (1.04), echter de site van MaxDigital heeft pas een nieuw forum gekregen en blijkbaar is het te veel moeite om alle softwarelinks ook te herstellen. Pas wel op want er zijn een aantal fake updates in omloop.

[edit]
Ik bedoel trouwens dit programmaatje om de frequentie fixed te zetten.

[ Voor 42% gewijzigd door gjs op 25-04-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
gjs schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:53:
[...]

Je kan in Newcs geen CAID invullen deze detecteert hij zelf aan de hand van de kaart. De 6MHz die je in Newcs instelt is puur een instelling van Newcs, zodat hij op 6Mhz gaat communiceren met de kaartlezer (Smargo). Die kaartlezer moet dan ook op 6MHz worden ingesteld ! Je stelt met Newcs dus niet jouw Smargo in.
Dus als ik het goed begrijp dan krijg je hier (NLD CAID: 0604) zo nu en dan andere waarden ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
[ 04:02:18 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O   A C S   V 5 . 7
[ 04:02:18 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 04:02:18 ] [ Phoenix ] Setting Parity to: NONE
[ 04:02:18 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node /dev/ttyS0
[ 04:02:18 ] [ Phoenix ] Setting Baud to standard 9600
[ 04:02:21 ] [ Irdeto ] CoCo: NLD CAID: 0604][DataCount 25]
[ 04:02:21 ] [ Irdeto ] ACS: 0608

Er zijn ook firmware updates voor de Smargo beschikbaar (1.04), echter de site van MaxDigital heeft pas een nieuw forum gekregen en blijkbaar is het te veel moeite om alle softwarelinks ook te herstellen. Pas wel op want er zijn een aantal fake updates in omloop.

[edit]
Ik bedoel trouwens dit programmaatje om de frequentie fixed te zetten.
De settings in Win7 veranderen lukte wel, maar nu herkent hij de kaart niet. (hij zit er goed in)
Ik heb de settings v/d cardreader in COM5 veranderd en hij geeft nu aan:
mode=fixed, freq=6.00mhz, kernel=Normal, T-mode=0, EGT=0
(let op: de juiste instellingen worden aleen getoond als de smartcard er NIET in zit)

Uiteindelijk heb ik gedaan wat je zei. (fixed freq.) En voor Irdeto 2 moet je 'm toch op 6mhz zetten? (zie ook newcs.xml)
Wat doe ik nu verkeerd?

Hieronder de log van newcs (copy&paste) met natuurlijk de smartcard in de cardreader
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 20:15:28 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 7600
[ 20:15:28 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 20:15:28 ] [ Config ] COM5 ECM priority: round
[ 20:15:28 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 20:15:28 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 20:15:28 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 20:15:28 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM5
[ 20:15:28 ] [ Phoenix ] Opening device COM5
[ 20:15:28 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM5
[ 20:15:28 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM5
[ 20:15:28 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 20:15:30 ] [ Loader ] Unknown card
[ 20:15:30 ] [ Loader ] Trying Irdeto (T=14)
[ 20:15:30 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM5
[ 20:15:30 ] [ Phoenix ] Opening device COM5
[ 20:15:30 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM5
[ 20:15:30 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM5
[ 20:15:30 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 20:15:31 ] [ Loader ] Unknown card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

CAD-tekenaar schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:38:
De settings in Win7 veranderen lukte wel, maar nu herkent hij de kaart niet. (hij zit er goed in)
Ik heb de settings v/d cardreader in COM5 veranderd en hij geeft nu aan:
mode=fixed, freq=6.00mhz, kernel=Normal, T-mode=0, EGT=0
(let op: de juiste instellingen worden aleen getoond als de smartcard er NIET in zit)

Uiteindelijk heb ik gedaan wat je zei. (fixed freq.) En voor Irdeto 2 moet je 'm toch op 6mhz zetten? (zie ook newcs.xml)
Wat doe ik nu verkeerd?

Hieronder de log van newcs (copy&paste) met natuurlijk de smartcard in de cardreader

[ 20:15:28 ] [ Phoenix ] Opening device COM5
[ 20:15:28 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM5
[ 20:15:28 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM5
[ 20:15:28 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 20:15:30 ] [ Loader ] Unknown card
[ 20:15:30 ] [ Loader ] Trying Irdeto (T=14)
[ 20:15:30 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM5
[ 20:15:30 ] [ Phoenix ] Opening device COM5
[ 20:15:30 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM5
[ 20:15:30 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM5
[ 20:15:30 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 20:15:31 ] [ Loader ] Unknown card
6MHz is idd de juiste frequentie voor Irdeto2.
Zet hem eens op T-mode T=1.
Even voor de duidelijkheid, ik heb zelf geen Smargo. Ik probeer je alleen in de goede weg te sturen.

[ Voor 25% gewijzigd door gjs op 25-04-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 20:27

casemodder

--->

Omdat dit een zeer lang en groot topic is:

Wie kan mij vertellen welke kaart ik nodig heb om een CI+ CAM module samen met ziggo HDTV op media center van windows 7 Ultimate kan laten werken?

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

casemodder schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:44:
Wie kan mij vertellen welke kaart ik nodig heb om een CI+ CAM module samen met ziggo HDTV op media center van windows 7 Ultimate kan laten werken?
CI+ cams worden (nog) niet ondersteund door de huidige dvb-c kaarten met ci slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
gjs schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:41:
[...]

6MHz is idd de juiste frequentie voor Irdeto2.
Zet hem eens op T-mode T=1.
Even voor de duidelijkheid, ik heb zelf geen Smargo. Ik probeer je alleen in de goede weg te sturen.
Ik waardeer het zeer dat je me zoveel mogelijk op weg helpt. _/-\o_
En inderdaad, je hebt gelijk! De smartcard wordt nu herkent en het werkte direct. (= juiste caid)
Mijn settings: mode=fixed, freq=6.00mhz, kernel=Normal, T-mode=1, EGT=0

Ondertussen had ik ook nog ff gezocht naar de juiste settings.
Hier nog wat achtergrondinformatie.

Ik zal het enkele dagen bijhouden of hij nu bij het opstarten van de pc (singleseat) altijd direct de juiste caid vind/instelt. Hopelijk zijn we nu verlost van een groot probleem.

Edit: helaas. :'( Het maakt niets uit. 8)7 Hij stelt nog steeds verschillende caid's in, zoals 0600, 00FA en 0604. (0604 is voor mij de juiste). Toch wel moeilijk zo. Zou "meester" The Zep Men ;) nog iets meer weten?

[ Voor 26% gewijzigd door CAD-tekenaar op 25-04-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 20:27

casemodder

--->

gjs schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:51:
[...]

CI+ cams worden (nog) niet ondersteund door de huidige dvb-c kaarten met ci slot.
Ok bedankt voor deze info.

Maar kan het met de Anysee E30TC Plus wel? zonder CAM dan wel te verstaan.
Komt er via de Anysee E30TC Plus ook HDTV door?

en misschien een domme vraag maar kun je op de Anysee ook je coaxkabel aansluiten?

Bedankt.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

casemodder schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:14:
[...]
Maar kan het met de Anysee E30TC Plus wel? zonder CAM dan wel te verstaan.
Komt er via de Anysee E30TC Plus ook HDTV door?
en misschien een domme vraag maar kun je op de Anysee ook je coaxkabel aansluiten?
Met een Anysee kan het wel, ook HDTV en ja je prikt daar gewoon coax in als je hem voor dvb-c (kabel) gebruikt. Het wordt erg lastig als dat niet zou kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

CAD-tekenaar schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:38:
Edit: helaas. :'( Het maakt niets uit. 8)7 Hij stelt nog steeds verschillende caid's in, zoals 0600, 00FA en 0604. (0604 is voor mij de juiste). Toch wel moeilijk zo. Zou "meester" The Zep Men ;) nog iets meer weten?
Laat eens een stukje log zien wanneer Newcs zo'n foute caid detecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
gjs schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:03:
[...]

Laat eens een stukje log zien wanneer Newcs zo'n foute caid detecteert.
Bij deze de log nadat ik mijn pc (met MP singleseat) heb opgestart:

This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from D:\MediaPortal_setup\newcs-1.65\win32\newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 19:47:28 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 7600
[ 19:47:28 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 19:47:28 ] [ Config ] COM5 ECM priority: round
[ 19:47:28 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 19:47:28 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 19:47:28 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 19:47:28 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM5
[ 19:47:28 ] [ Phoenix ] Opening device COM5
[ 19:47:28 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM5
[ 19:47:28 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM5
[ 19:47:28 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 19:47:30 ] [ Loader ] Unknown card
[ 19:47:30 ] [ Loader ] Trying Irdeto (T=14)
[ 19:47:30 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM5
[ 19:47:30 ] [ Phoenix ] Opening device COM5
[ 19:47:30 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM5
[ 19:47:30 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM5
[ 19:47:30 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 19:47:32 ] [ ATR ] T=14 1etu=104.17us Guardtime:17etu WWT:9600etu
[ 19:47:32 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O A C S V 5 . 3
[ 19:47:32 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 19:47:32 ] [ Phoenix ] Setting parity to NONE on node COM5
[ 19:47:32 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM5
[ 19:47:32 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 19:47:33 ] [ Loader ] Card 0600 on port COM5 failed
[ 19:47:33 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 19:47:33 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop
[ 19:51:55 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logged in, client: Generic
[ 19:51:55 ] [ Newcamd:15050 ] Connection from gebruiker1 to not-ready server!
[ 19:51:56 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logged in, client: Generic
[ 19:51:56 ] [ Newcamd:15050 ] Connection from gebruiker1 to not-ready server!
enz...

Kan jij hierboven uitlezen wat er mis gaat?
Zoals je dus ziet start de pc dus niet gelijk op met de juiste caid. Mijn caid moet 0604 zijn. COM5 is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

CAD-tekenaar schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:56:
[...]
[ 19:47:28 ] [ Phoenix ] Opening device COM5
[ 19:47:28 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM5
[ 19:47:28 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM5
[ 19:47:28 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 19:47:30 ] [ Loader ] Unknown card
[ 19:47:30 ] [ Loader ] Trying Irdeto (T=14)
[ 19:47:30 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM5
[ 19:47:30 ] [ Phoenix ] Opening device COM5
[ 19:47:30 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM5
[ 19:47:30 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM5
[ 19:47:30 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 19:47:32 ] [ ATR ] T=14 1etu=104.17us Guardtime:17etu WWT:9600etu
[ 19:47:32 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O A C S V 5 . 3
[ 19:47:32 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 19:47:32 ] [ Phoenix ] Setting parity to NONE on node COM5
[ 19:47:32 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM5
[ 19:47:32 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 19:47:33 ] [ Loader ] Card 0600 on port COM5 failed
[ 19:47:33 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050

Kan jij hierboven uitlezen wat er mis gaat?
Zoals je dus ziet start de pc dus niet gelijk op met de juiste caid. Mijn caid moet 0604 zijn. COM5 is wel goed.
Het enige wat ik anders zie is dat mijn reader met parity NONE communiceert na Trying Irdeto (T=14).

[ 04:02:09 ] [ Phoenix ] Opening device /dev/ttyS0
[ 04:02:09 ] [ Phoenix ] Setting Parity to: EVEN
[ 04:02:09 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node /dev/ttyS0
[ 04:02:09 ] [ Phoenix ] Setting Baud to custom 16129
[ 04:02:10 ] [ Phoenix ] Normal RESET on node /dev/ttyS0
[ 04:02:12 ] [ Loader ] Unknown card
[ 04:02:12 ] [ Loader ] Trying Irdeto (T=14)
[ 04:02:12 ] [ Loader ] Reader type 2 on node /dev/ttyS0
[ 04:02:12 ] [ Phoenix ] Opening device /dev/ttyS0
[ 04:02:12 ] [ Phoenix ] Setting Parity to: EVEN
[ 04:02:12 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node /dev/ttyS0
[ 04:02:12 ] [ Phoenix ] Setting Baud to standard 9600
[ 04:02:12 ] [ Phoenix ] Normal RESET on node /dev/ttyS0
[ 04:02:14 ] [ ATR ] T=14 1etu=104.17us Guardtime:17etu WWT:9600etu
[ 04:02:14 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O A C S V 5 . 7
[ 04:02:14 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 04:02:14 ] [ Phoenix ] Setting Parity to: NONE
[ 04:02:14 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node /dev/ttyS0
[ 04:02:14 ] [ Phoenix ] Setting Baud to standard 9600
[ 04:02:17 ] [ Irdeto ] CoCo: NLD CAID: 0604][DataCount 25]
[ 04:02:17 ] [ Irdeto ] ACS: 0608

Speel eens wat met de <parity></parity> setting in de newcs.xml, daar kan je odd, even, of none invullen.
Heb je het ook al een met een andere (nieuwere) kaart geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
gjs schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:22:
[...]

Het enige wat ik anders zie is dat mijn reader met parity NONE communiceert na Trying Irdeto (T=14).

Speel eens wat met de <parity></parity> setting in de newcs.xml, daar kan je odd, even, of none invullen.
Heb je het ook al een met een andere (nieuwere) kaart geprobeerd ?
Helaas... even/odd/none maakt niets uit. Ook niet met de andere smartcard.
Ze werken beide, want ik heb het gecontroleerd op m'n Ziggo HD-decoder.
Frappant is wel dat telkens voor caid 0600 wordt gekozen, maar da's blijkbaar toeval.
Ondertussen vond ik dit alternatief. (Da's toevallig... ook een tip van jou) Ofwel: wijzig ACamd_PMT.txt en maak een lijst voor 0604, maar ik heb geen idee waar ik kan zien/controleren of deze lijst nog steeds 100% werkt en volledig is.

[ Voor 3% gewijzigd door CAD-tekenaar op 26-04-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

CAD-tekenaar schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:15:
Ondertussen vond ik dit alternatief. (Da's toevallig... ook een tip van jou) Ofwel: wijzig ACamd_PMT.txt en maak een lijst voor 0604, maar ik heb geen idee waar ik kan zien/controleren of deze lijst nog steeds 100% werkt en volledig is.
Dat heeft weinig zin. Als de server (Newcs) de kaart niet goed detecteert dan kan de client (Acamd) daar echt niets aan veranderen.
Het enige wat ik nog kan bedenken is de Smargo van de 1.04 firmware voorzien als die er nog niet op staat. Je kan hem hier downloaden. Ik heb de 2 verschillende versies net even bekeken, de inhoud van de files SmartreaderUpdate_1.4_Final.zip en Smartreader104_maxdigital.zip is identiek. Pas wel op want er is fake firmware in omloop of deze goed is kan ik je ook niet garanderen.

[ Voor 5% gewijzigd door gjs op 27-04-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 16:23
he me mede tweakers vraagje aan jullie
heb nu een E30TC Plus ik kan allekanalen zoeken en vind met de anysee programma en met media center door deze filmpje http://www.youtube.com/watch?v=ZTlaTAZ2T2o
maar ik kan alleen de vrije zenders bekijken en niet rtl5 / sbs6 en noem naar op die je normaal wel kan kijken op kasje van ziggo heb 2 pasje ook gewisseld maar werkt ook niet maar wel op de kasje van ziggo zelf

dus wat moet ik nog doen ?? heb me code van den haag in gevoerd en zo dat is 5555 als ik me niet vergis
wat doe ik nou nog verkeert of ben ik nog wat extra's vergeten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 06:55

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Weet je zeker dat je de kaart goed om erin heb gestoken ?
Hij moet met de chip naar boven in de anysee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
ja die zit er goed in want er zit ook een mooi plaatje op hoe die er in moet
maar je weet het maar nooit met sommige mensen :P

maar ik zou het niet anders weten 5555 is de regio ook ingesteld bij cno op 5555 en op cable dvb- c
waarom ken ik wel alles vinden en scannen maar niet bekijken kan alleen de vrije normale zenders en de HD vrije kijken dus Ned 1 HD zeg maar

dus ik moet dan wat vergeten zijn lijkt me :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
geen directe hulp meer nodig na dat ik hem paar x los en aan gesloten heb kan ik nu wel tv kijken via media center vaag :S maar hij werkt maar alleen met die anysee viewer niet maar ja die vind ik toch wel traag dus hoef daar niet zo oplossing voor niet dat media center echt lekker vlot is maar ja is beter dan niks natuurlijk

maar ik heb nog een vraag heb ook een Hauppauge WinTV HVR-1110 kaartje er in zitten die hoef ik natuurlijk niet meer te gebruiken maar wel als ik moet opnemen en nog andere kanaal wil kijken

dus als ik dat wil moet ik tv kabel er ook op aan sluiten ?? en hoe regel ik dan in media center want dat heb ik nooit echt kunnen vinden dat je dan zegt dat je met 2 tuners werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLMarcel194 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:47:
geen directe hulp meer nodig na dat ik hem paar x los en aan gesloten heb kan ik nu wel tv kijken via media center vaag :S maar hij werkt maar alleen met die anysee viewer niet maar ja die vind ik toch wel traag dus hoef daar niet zo oplossing voor niet dat media center echt lekker vlot is maar ja is beter dan niks natuurlijk

maar ik heb nog een vraag heb ook een Hauppauge WinTV HVR-1110 kaartje er in zitten die hoef ik natuurlijk niet meer te gebruiken maar wel als ik moet opnemen en nog andere kanaal wil kijken

dus als ik dat wil moet ik tv kabel er ook op aan sluiten ?? en hoe regel ik dan in media center want dat heb ik nooit echt kunnen vinden dat je dan zegt dat je met 2 tuners werkt
Goeden dag dan.. kun je aub iets meer aandacht besteden aan je posts, denk serieus dat niemand je begrijpt. Wat een zinnen zeg.

Mediacenter detecteert zelf een tweede tuner... als hij dat niet doet gaat er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
haha ja sorry ben niet zo zinnen man maar zal er wel meer proberen er op te letten

hij ziet ze wel dus dat was geen probleem ging mijn gewoon om hoe het opnemen in ze werking gaat
als ik ze dus alle bij aan de kabel heb hangen en ik zit bijvoorbeeld op rtl4 en ik neem die dan op.
kan ik dan gelijk door zappen ?? als dat zo is ga ik morgen een splitter halen

en nog iets heb ned 2,3 HD ook storting bij andere???

ned 2 hd geen geluid
ned 3 hd geen geluid

[ Voor 3% gewijzigd door NLMarcel194 op 30-04-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLMarcel194 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:21:
haha ja sorry ben niet zo zinnen man maar zal er wel meer proberen er op te letten

hij ziet ze wel dus dat was geen probleem ging mijn gewoon om hoe het opnemen in ze werking gaat
als ik ze dus alle bij aan de kabel heb hangen en ik zit bijvoorbeeld op rtl4 en ik neem die dan op.
kan ik dan gelijk door zappen ?? als dat zo is ga ik morgen een splitter halen

en nog iets heb ned 2,3 HD ook storting bij andere???

ned 2 hd geen geluid
ned 3 hd geen geluid
www.anysee.nl nieuwe driver downloaden da heb je wel geluid op ned2 en 3, is bekend probleem had je zelf ook kunnen zoeken.

als beide kaarten zenders hebben gevonden dan werkt dat zo ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
bedankt voor de tip van de site het werk nu wel gewoon zo als het hoort

maar blijkbaar niet goed genoeg gezocht dan want ik had wel de laaste drivers
van www.anysee.com en niet van nl

dus blijkt dat op de .nl nieuwere drivers staan dan die van .com

ga morgen of maandag uitproberen met zenders opnemen en andere zender tegelijk bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172448

Zoals velen van ons heb ook ik problemen met newcs als de pc uit standby komt. Hiervoor heb ik een oplossing gevonden.

Download het programma Power Triggers; http://win7suspendresume.codeplex.com/

Dit programma start een batch file wat je zelf kunt invullen.

Zodra de pc in standby gaat start hij de batchfile voor het sluiten van newcs en wanneer de pc uit de standby komt wordt newcs weer opgestart.

Ik heb wel de newcsgui moeten gebruiken. Ik kreeg newcs zelf niet gestart met een batch file. Ben niet zo goed thuis in batch files. Misschien dat iemand anders wel weet wat het juiste command daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Anoniem: 172448 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:31:
Zoals velen van ons heb ook ik problemen met newcs als de pc uit standby komt. Hiervoor heb ik een oplossing gevonden.

Download het programma Power Triggers; http://win7suspendresume.codeplex.com/

Dit programma start een batch file wat je zelf kunt invullen.

Zodra de pc in standby gaat start hij de batchfile voor het sluiten van newcs en wanneer de pc uit de standby komt wordt newcs weer opgestart.

Ik heb wel de newcsgui moeten gebruiken. Ik kreeg newcs zelf niet gestart met een batch file. Ben niet zo goed thuis in batch files. Misschien dat iemand anders wel weet wat het juiste command daarvoor is.
Bedankt voor de tip!
Kijk eens naar deze link.
Newcs.exe wordt daarna in win7 automatisch opgestart. Newcsgui.exe heb je dus niet meer nodig.
Kan jij me misschien helpen met een ander probleem, namelijk:
Ik lees dat je met acamdmonitor settings kunt uitlezen én wijzigen, maar ik weet niet hoe ik iets kan uitlezen cq. wijzigen. Kan jij me op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eigenlijk geen verstand van acamd. Ik gebruik de dll en het configbestand om te communiceren met newcs. Wat voor een settings wil je uitlezen/wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

CAD-tekenaar schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:54:
Ik lees dat je met acamdmonitor settings kunt uitlezen én wijzigen, maar ik weet niet hoe ik iets kan uitlezen cq. wijzigen. Kan jij me op weg helpen?
Ik begrijp ook niet helemaal waar je heen wilt, maar je kan gewoon acamdmonitor opstarten en dan zie je al het verkeer in het log schermpje voorbij komen. Je kan er idd ook settings mee instellen, deze worden dan in Acamd.ini opgeslagen. Ik denk echter dat het heel goed werkt met de default settings (lege of zonder Acamd.ini).
Zo heb ik bv het volgende in mijn Acamd.ini (lees de ReadMe.txt als je wilt weten waar het voor is).
[ACamd]
PmtNoNameSearch=1
DisableCatSave=1
DisablePmtSave=1

oa. om er voor te zorgen dat er geen ACamdTmp wordt aangemaakt en gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn oplosing van hierboven was niet helemaal correct. Was vergeten dat newcs na standby de eerste keer niet goed werkt en dat hij programma pas na 3 maal opnieuw te hebben gestart de juiste info leest. Heb het start batch bestand dan ook veranderd in het volgende;

Starten newcs

5 seconden wachten

Sluiten newcs

2 seconden wachten

Starten newcs

5 seconden wachten

Sluiten newcs

2 seconden wachten

Starten newcs.

Heb de pc net een keer op 10 op standby gezet en iedere keer heeft het trucje gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
gjs schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:31:
[...]

Ik begrijp ook niet helemaal waar je heen wilt, maar je kan gewoon acamdmonitor opstarten en dan zie je al het verkeer in het log schermpje voorbij komen. Je kan er idd ook settings mee instellen, deze worden dan in Acamd.ini opgeslagen. Ik denk echter dat het heel goed werkt met de default settings (lege of zonder Acamd.ini).
Zo heb ik bv het volgende in mijn Acamd.ini (lees de ReadMe.txt als je wilt weten waar het voor is).
[ACamd]
PmtNoNameSearch=1
DisableCatSave=1
DisablePmtSave=1

oa. om er voor te zorgen dat er geen ACamdTmp wordt aangemaakt en gevuld.
Sorry... het duurde even voordat ik kon reageren aangezien ik geen afbeelding van acamdmonitor 0.0.0.2 kan vinden om te publiceren. Ik zal het met tekst proberen uit te leggen:
Bij het opstarten van acamdmonitor.exe verschijnt er een scherm met rechts 3x pulldownmenu's met daaronder knop "SEND" en linksonder nog een knop "Delete current tab". Wat kan je hiermee doen?

Ondertussen denk ik dat mijn vraag over acamdmonitor al gedeeltelijk beantwoord is omdat ik het nu zo'n een beetje begin te begrijpen. Mede doordat ik al aardig opweg ben geholpen door iedereen die in dit forum zitten. :) Maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
Corrigeer me als ik onderstaande fout heb.

Instellingen uitlezen:
Kies uit de pulldownlijst en de huidige instelling wordt weergegeven.

Instellingen wijzigen
Kies uit de pulldownlijst, en wijzig de weergegeven waarde, klik op SEND
De (gewijzigde) instelling wordt ingesteld en vastgelegd in bestand acamd.ini
Klopt dat?

Maar wat doet knop "Delete current tab" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het werkelijk waar niet weten. Ik gebruik zelden de monitor puur om de gegevensstroom te bekijken. Het daadwerkelijk instellen van instelling om de smartcard uit te lezen doe ik allemaal in newcs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

CAD-tekenaar schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:35:
Corrigeer me als ik onderstaande fout heb.

Instellingen uitlezen:
Kies uit de pulldownlijst en de huidige instelling wordt weergegeven.

Instellingen wijzigen
Kies uit de pulldownlijst, en wijzig de weergegeven waarde, klik op SEND
De (gewijzigde) instelling wordt ingesteld en vastgelegd in bestand acamd.ini
Klopt dat?

Maar wat doet knop "Delete current tab" ?
Het klopt wat je hier boven schrijft.
De knop "Delete current tab" kan je gebruiken als je bv in MediaPlayer meerdere Acamd instances hebt gedefinieerd, je krijgt dan meerdere tabs (links boven in Acamdmonitor). Delete current tab, haalt de actieve weg, zo simpel is het :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie kan mij vertellen hoe ik het log bestand van Newcs te zien krijg. Standaard maakt newcs geen log bestand aan maar ik wil dit wel graag hebben om het een en ander te kunnen controleren.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
In je news.xml kun je de debug/logopties instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358420

Heb DVB vierwer draaien maar heb ook het sandby probleem. Inmiddels Freetz op de fritzbox geinstalleerd. De rest krijg ik niet aan de gang. Heeft iemand een goede beschrijven hoe dit werkt. Voor dummies
RgR schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:46:
[...]

Ook met een nog niet geregistreerde TVSource is het wel mogelijk om twee DVB-C tuners tegelijk in Media Center 7 in te stellen (ook bij Nederlandse W7). Er zijn wel wat problemen met de meest recente versie van de Terratec-drivers (zie dit topic), maar met een wat oudere versie heb ik het nu probleemloos draaiend. Let wel op dat je zoals in de handleiding van TVSource wordt gezegd de tuners één voor één configureert binnen Media Center. Ben vandaag aan het stress-testen geweest met twee tuners: gelijktijdige opnames, snel zappen, standby, etc, en nog geen probleem tegengekomen!

Mijn config:
- 2x Terratec Cinergy C PCI HD met driver versie 1.1.0.301 (nieuwere drivers dan deze gaven bij mij problemen!)
- Windows 7 (+ Media Center)
- TVSource 1.0.1
- ACamd 0.6.1.4 (communiceert met mijn FritzBox router waarop Newcs - Smargo - Ziggo smartcard draait)

Ik ben allang blij dat het nu probleemloos lijkt te werken, maar heeft iemand al een werkende setup (die ook blijft werken na standby!) met de Smargo en NewCS-combinatie rechtstreeks op de HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 21:31

casefan

Elektrotechniek!

Ik heb zelf NewCS 1.65 draaien + NewCSGUI.

En inderdaad, als ik de computer 'koud' opstart draait NewCS gelijk goed de 1e keer. (0604 COM3)
Maar als ik NewCS opnieuw opstart gaat ie eerst naar 0600, vervolgens na nog een herstart van NewCS naar 000F, en na de 3e keer pakt ie pas weer 0604. Daarom laat ik de HTPC maar gewoon aanstaan. (Of is slaapstand iig.) Zuinig genoeg + er valt dan snel weer mee te werken. + NewCS blijft normaal doen.

Bij een herstart van de computer zelf werkt NewCS altijd wel gewoon in 1x goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

casefan schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:16:
Ik heb zelf NewCS 1.65 draaien + NewCSGUI.

En inderdaad, als ik de computer 'koud' opstart draait NewCS gelijk goed de 1e keer. (0604 COM3)
Maar als ik NewCS opnieuw opstart gaat ie eerst naar 0600, vervolgens na nog een herstart van NewCS naar 000F, en na de 3e keer pakt ie pas weer 0604. Daarom laat ik de HTPC maar gewoon aanstaan. (Of is slaapstand iig.) Zuinig genoeg + er valt dan snel weer mee te werken. + NewCS blijft normaal doen.

Bij een herstart van de computer zelf werkt NewCS altijd wel gewoon in 1x goed.
Een aantal antwoorden hieboven heb ik hiervoor een oplossing geplaatst. Mijn HTPC gaat wel gewoon in standby. Als hij eruit komt wordt newcs automatisch 3 maal opnieuw gestart. Werkt perfect. Durt dan ongeveer een 20 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nielson schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:17:
In je news.xml kun je de debug/logopties instellen.
Daar heb ik ook naar zitten kijken maar krijg het niet voor mekaar om een logfile te creeren. Weet jij toevallig welke regel ik waar moet neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 21:31

casefan

Elektrotechniek!

Dat vind ik nou niet zo'n nette oplossing.(A)

Meer een workaround (Maar dat is theoretisch gezien natuurlijk óók een oplossing :+ )

Ik vind namelijk dat MP (of iig het TV gedeelte) Al traag genoeg is, dan wil ik niet eerst 20 seconden wachten voordat NewCS eindelijk een keer fatsoenlijk doorstart.

Maar, ik blijf verder zoeken, en ik laat het natuurlijk weten als ik een beter alternatief dan dit vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

casefan schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:25:
Dat vind ik nou niet zo'n nette oplossing.(A)

Meer een workaround (Maar dat is theoretisch gezien natuurlijk óók een oplossing :+ )

Ik vind namelijk dat MP (of iig het TV gedeelte) Al traag genoeg is, dan wil ik niet eerst 20 seconden wachten voordat NewCS eindelijk een keer fatsoenlijk doorstart.

Maar, ik blijf verder zoeken, en ik laat het natuurlijk weten als ik een beter alternatief dan dit vind.
Het is zeker een workaround en dus ook op oplossing. Snap dat het niet is zoals het hoord. Mijn pc doet er zo`n 10 sec over om uit s3 slaapstand te komen. Dan is newcs al bijna 2 maal opgestrat. Eer dat ik op live tv klik is alles al gebeurt. En et gebeurd op de achtergrond dus je ziet er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Anoniem: 172448 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:21:
[...]

Daar heb ik ook naar zitten kijken maar krijg het niet voor mekaar om een logfile te creeren. Weet jij toevallig welke regel ik waar moet neerzetten?
Gebruik je wel de default news.xml als voorbeeld? Want die spreekt redelijk voor zich als je kijkt naar de debug sectie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
            <!-- valid value for level are:
                    normal, verbose, spam - How extensive debug should be.  -->
            <level>normal</level>

<!-- valid value for type are:
                 Init, general, ecm, emm, net, all - Section of debug that should be displayed. -->
            <type>init</type>

<!-- valid value for output are:
                 Console, udp, tcp, file, all - Where to show debug.    -->
            <output>console,tcp</output>

<!-- console_options are so you can set own loglevel/type for console-logger:
                 Should hold level and type-tags like above.    -->
            <console_options>normal,init</console_options>

<!-- valid value for logfile are:
                 Path and filename - Where to write debug logs if file or all is chosed in output.  -->
            <logfile>/hdd/newcs.txt</logfile>

<!-- file_options are so you can set own loglevel/type for file-logger:
                 Should hold level and type-tags like above.    -->
            <file_options>spam,all</file_options>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Top het is gelukt. Daar ik nu wat meer info krijg van newcs heb ik daar weer een vraag of 2 over.

Ik zie nu de Emm berichten binnen komen. Is het normaal dat om de ongeveer 2 minuten hetvolgende verschijnt?

[ 00:28:57 ] [ Irdeto ] Card AU on reader 0 (reader1) was successfull

[ 00:28:57 ] [ Irdeto ] emmok: 1 data00:02 providerID:00

De rest van de tijd krijg ik dit

[ 00:29:46 ] [ Irdeto ] Card AU on reader 0 (reader1) was not successfull

[ 00:29:46 ] [ Irdeto ] emmok: 0 data00:02 providerID:00
Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.