Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:35
Mijn 8800 gts 320 is vorige week overleden, vraag me alleen af of het zelfde aan de hand is als bij jullie. Ik heb geen last van groene strepen, maar mijn kaart wordt tijdens de boot ineens niet meer herkent. Andere GPU geprobeerd en die werd wel gewoon herkent.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Niet iedereen heeft dezelfde syntomen, maar ja kapot is die toch al, meer kapot zal niet echt merkbaar zijn. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
tweaktubbie schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:38:
Vaag. Vorige week al gehad dat bij opstarten van m'n Dell XPS420 er allerlei horizontale strepen kwamen bij het Dell logo. Vervolgens komt raidcontrollerscherm met ASCII tekens maar geen artifacten/streepjes?

Daarna komt gewone zwarte startscherm van Windows 7, ook streeploos. Tenslotte echter bureaublad met zelfde strepen, en resolutie 640x480?!

Eerder werkten in systeembeheer verwijderen en opstarten, of oude Delll/nieuwe Nvidiadrivers nog eventjes. Goed, m'n 8800 GTX is dus bijna volledig overleden, maar beetje wel beetje niet werken blijft vreemd ;w
Mijn vervangende 8800 GTX deed hetzelfde. Soms strepen, wel beeld in een schone Windows 7 installatie maar Windows kon de drivers niet starten ivm hardware problemen. Drivers van nVidia erop zetten lukte ook maar wederom, zonder resultaat. Uiteindelijk kaart terug en een credit gekregen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:37:
[...]

Dus als ik een videokaart koop dan moet ik er vanuit gaan dat de pasta niet goed is en dat ik deze later zelf moet gaan vervangen? 8)7 GTFO dude....

Als ik een videokaart koop en deze inbouw dan hoef ik daar, op af en toe wat stof afblazen, helemaal NIETS aan te onderhouden. Vanuit de fabriek hoort de pasta al goed te zijn. Is dat niet het geval, dan heeft Nvidia een productie fout gemaakt.
Tja, dude... dan moet je een beetje beter lezen, het probleem bij de 8800 serie kaarten is vaak terug te leiden tot temperatuurschommelingen, en dat is dan weer terug te leiden tot de koelpasta. Nu zeg ik niet dat het een verplichting is om die te vervangen, maar het zal zeer zeker tot een langere levensduur van je videokaart leiden. Ik heb het zelf meegemaakt met mijn gtx260 216c, dat ding liep standaard onder load op 80 graden met de fan op 100%, gelukkig was dat tijdens een lanparty, dat geluid gaat na een tijd toch irriteren. Na vervangen van de koelpasta was de gpu 80 graden bij 50% fan snelheid, en dan hoor je hem nagenoeg niet.
Dan zit je natuurlijk nog steeds met de temperatuurschommelingen waar de soldeer niet goed tegen kan, maar 80 graden is al een stuk gezonder dan 100 graden, het is jammer dat nvidia een hard hoofd erin heeft en gewoon dezelfde inferieure soldeer blijft gebruiken, het zal toch niet op economisch vlak zo'n groot probleem zijn om kwalitatief betere soldeer te gebruiken :?

Heeft verder weinig te maken met ati of nvidia, ik weet ook dat het probleem bij de soldeer ligt bij nvidia, maar het is ook zo dat de koelpasta sinds de g80 een probleem vormde ivm de toen geïntroduceerde ihs op de gpu. In het geval van een ihs is een slechte kwaliteit koelpasta veel sneller een probleem wat de degradatie van de soldeer in de hand werkt.

Dat dat voor sommige mensen zo lastig te begrijpen is, snap ik dan zelf weer niet, maar ga dan niet doen alsof ik iets beweerd heb wat ik nooit gezegd heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:16:
[...]

Tja, dude... dan moet je een beetje beter lezen, het probleem bij de 8800 serie kaarten is vaak terug te leiden tot temperatuurschommelingen, en dat is dan weer terug te leiden tot de koelpasta. Nu zeg ik niet dat het een verplichting is om die te vervangen, maar het zal zeer zeker tot een langere levensduur van je videokaart leiden. Ik heb het zelf meegemaakt met mijn gtx260 216c, dat ding liep standaard onder load op 80 graden met de fan op 100%, gelukkig was dat tijdens een lanparty, dat geluid gaat na een tijd toch irriteren. Na vervangen van de koelpasta was de gpu 80 graden bij 50% fan snelheid, en dan hoor je hem nagenoeg niet.

En met stof afblazen kom je niet echt ver btw, de stof gaat ook in het koelblok zelf zitten en juist daar moet je het weghalen, dan wordt het vaak al de kaart uit de pc halen en eens flink blazen, al zal een busje met lucht onder druk meer effect hebben.

Heeft verder weinig te maken met ati of nvidia, ik weet ook dat het probleem bij de soldeer ligt bij nvidia, maar het is ook zo dat de koelpasta sinds de g80 een probleem vormde ivm de toen geïntroduceerde ihs op de gpu. In het geval van een ihs is een slechte kwaliteit koelpasta veel sneller een probleem wat de degradatie van de soldeer in de hand werkt.

Dat dat voor sommige mensen zo lastig te begrijpen is, snap ik dan zelf weer niet, maar ga dan niet doen alsof ik iets beweerd heb wat ik nooit gezegd heb.
Ik moet leren lezen? Lol! Jij moet leren geen onzin te verkopen!
Je verhaal klopt gewoon niet. Dat heb ik al aangetoond. En ik niet alleen. Meerdere tweakers die hetzelfde zeiden.

De volgend opmerking is gewoon pure onzin:
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:32:
[...]

Ik vind het jammer dat zo veel mensen hier met kapotte kaarten zitten, maar het probleem is zeer zeker terug te leiden naar de gebruiker zelf. Met zulke kaarten zul je toch enige vorm van onderhoud moeten plegen om de zoveel tijd, bij ati en nvidia.
Dus als ik een videokaart koop en deze overlijdt door temperatuur schommelingen dan is dat te wijten aan mezelf?

En ik moet dus enig onderhoudt plegen? Wat raar dat dat niet in de gebruiksaanwijzing staat dan... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:16:
[...]

Tja, dude... dan moet je een beetje beter lezen, het probleem bij de 8800 serie kaarten is vaak terug te leiden tot temperatuurschommelingen, en dat is dan weer terug te leiden tot de koelpasta.
Nee, dat is het niet. Het is het brak soldeer. ALLE high-end kaarten hebben 'last' van temperatuursschommelingen. Die 10-20 graden meer of minder maken dan ook niet zo veel meer uit. Zoals je het nu brengt klinkt het als 'de rem van de auto doet het niet, maar als het mis gaat ligt het niet aan de rem maar je moet gewoon nooit hard rijden'. Tevens verlies je na het vervangen van de koelpasta je garantie, dat is echt niet de normaalste zaak van de wereld hoor. Die dingen zijn gemaakt om nooit open gemaakt of goed schoongemaakt te worden. Als dat wel de bedoeling was had NVidia dat wel bij de handleiding gezet, nu staat er dat dat niet de bedoeling is en als je het wel doet dat het niet meer het probleem van NVidia is. Stofvrij maken kan ik nog inkomen maar zoals je aangeeft doet dat niet heel veel, en veel mensen doen dàt niet eens en wederom staat er niets over in de handleiding dat dat nodig is.
Nu zeg ik niet dat het een verplichting is om die te vervangen, maar het zal zeer zeker tot een langere levensduur van je videokaart leiden. Ik heb het zelf meegemaakt met mijn gtx260 216c, dat ding liep standaard onder load op 80 graden met de fan op 100%, gelukkig was dat tijdens een lanparty, dat geluid gaat na een tijd toch irriteren. Na vervangen van de koelpasta was de gpu 80 graden bij 50% fan snelheid, en dan hoor je hem nagenoeg niet.
Daar heb je het weer: wel meer kaarten worden zo heet maar die gaan daar nog niet meteen kapot van. Daar kan een GPU (normaal) gewoon tegen. Ja, het is beter, vanuit tweakers-oogpunt gezien, maar het zou niet zo moeten zijn dat die dingen kapot gaan als je het niet doet.
Nou en ik snap niet dat het zo moeilijk te begrijpen is dat het probleem van het doodgaan van de GF8000's aan een productiefout in het soldeer ligt. De mogelijk slechte kwaliteit van koeling hoort een GPU gewoon niet om zeep te helpen zolang de GPU onder de 90 graden blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 20-09-2010 12:45 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
Hallo,

Ik heb een vraag, vandaag is mijn notebook terug gekomen van reperatie (kheb nl. nvidea 8600m videokaart). Ze hebben ter vervanging ook een 8600m kaart er in gedrukt.

Alleen nu mijn vraag: is het ook mogelijk om er voor te zorgen dat de videokaart niet weer zo warm word? Ik las namelijk in een ander forum:
"Er bestaat voor nvidia in de configuratie een driver waarmee je zelf de GPU clocks in kunt stellen? Gebruik dat zelf nog wel eens om de GPU op minimale snelheden te laten draaien als ik de laptop op m'n schoot gebruik".

waar vind ik die driver?? dit zou voor mij een uitkomst zijn, zo kan ik de temp/snelheid van mij GPU iets lager zetten.

bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Meer dan een maand langere levensduur zal dit echt niet geven, temp zal nog steeds hoog blijven. Voltage haal je immers niet omlaag de fans zijn ook tempgestuurd waarschijnlijk, dus zal de laptop wel stiller zijn maar ongeveer net zo warm. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
-The_Mask- schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:35:
Meer dan een maand langere levensduur zal dit echt niet geven, temp zal nog steeds hoog blijven. Voltage haal je immers niet omlaag de fans zijn ook tempgestuurd waarschijnlijk, dus zal de laptop wel stiller zijn maar ongeveer net zo warm. :p
Een maand is een maand;) :P

Wat voor tooltje kan ik dit mee doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hooguit, is maar een wilde gok natuurlijk, misschien ook maar een uur. ;)
Wat voor tooltje kan ik dit mee doen???
Met Rivatuner kun je overklokken (en dus ook onderklokken), maar veel van deze tooltjes werken niet/niet goed met laptop GPU's.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

Je hebt meer aan een voltage verlaging idd, en dat kan volgens mij alleen met een andere bios. Ik weet niet hoe dat met onboard kaartjes werkt, en of het wel kan.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
het is geen onboard kaart het is een ofboard kaart, hoe werkt voltage verlaging dan en kan dat kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33
Ja dat kan kwaad. als ik het zo lees, zou ik me er als ik jou was niet aan wagen. je moet echt goed weten waar je je mee bezig bent.

EDIT: Mijne is overigens ook dood sinds gisteravond :( .

[ Voor 19% gewijzigd door TheJVH op 21-09-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Ik heb zelf een Club3D Nvidia 8800 GT en het kaartje is 1x bijna over z'n toeren gegaan. Er kwam een brandlucht uit de pc en het beeld knalde er in eens uit. Snel pc uitgedaan. Even gewacht, pc herstart. Speedfan gestart en het ding was gewoon 120 graden.

Nadien is het niet weer gebeurt maar het viel me wel op dat ie idle 92 graden was. Dit was gewoon te veel van het goede. Ik ben op zoek gegaan naar een vette ventilator en deze op de zijkant van m'n kast getweaked, zo dat ie rechtstreeks op de videokaart zou blazen. Ook heb ik de kaart compleet schoongemaakt en alle stof uit de ventilator gehaald. Dit had het gewenste effect. Van een 90 graden idle terug naar 48 graden idle. Sindsdien geen gedonder meer gehad. :)

Voor de rest is de 8800 GT nog altijd een prima kaart, ik kan Battlefield Bad Company 2 zonder problemen spelen op de hoogste resolutie (en settings) en dan toch nog een acceptabele 35 a 40 FPS behouden.

Mijn YouTube Channel

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:32:
[...]

Ik vind het jammer dat zo veel mensen hier met kapotte kaarten zitten, maar het probleem is zeer zeker terug te leiden naar de gebruiker zelf. Met zulke kaarten zul je toch enige vorm van onderhoud moeten plegen om de zoveel tijd, bij ati en nvidia. Dat nvidia standaard bagger koelpasta gebruikt is een van de hoofdredenen dat die kaarten door temperatuurschommelingen uiteindelijk de geest geven. Het is zo dat bij een hogere temperatuur de weerstand in de elektronische componenten hoger wordt, uiteindelijk zal dit tot problemen leiden. Bij ati zijn er dan andere componenten die opspelen, maar veelal is het niet nodig dat zo'n kaarten stuk gaan, ontstoffen op zn tijd en de koelpasta vervangen levert vaak een veel langere leeftijd op. Er zijn genoeg mensen die nog een 8800 kaart als physx gpu gebruiken, die hebben allemaal wel iets gedaan waardoor de kaarten nog steeds draaien.
Je kunt het natuurlijk niet terug leiden naar de gebruiker zelf. 95% van die gebruikers zijn namelijk ook echt "gebruikers" die niet eens weten wat een koelblok is. Ook is het niet eenvoudig om bijv. de koeler van een videokaart schoon te maken en verder is het losschroeven van de koeler voor veel merken reden om te zeggen dat je geen garantie meer hebt.
Het probleem zit 'm duidelijk in te grote temperatuur schommelingen vs slecht soldeerspul.
Ik heb zelf heb altijd met rivatuner of iets dergelijks de werking van de fan aangepast dat ie heel snel naar 100% ging en ook nooit ergens last van gehad.

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 20:18
Heb zelf nog een 8800GTS doet het nog steeds.
En er nog steeds tevreden over kan alle spellen nog goed spelen.
Zolang dat zo blijft hoor je mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb op m'n werk een quadro fx 4500 gescoord, garantie verlopen kaart defect.
Als ik de kaart in een pc plaats begint de fan van die kaart na een sec 15 op volle toeren te draaien, verder geen beeld.
Kan ik op deze ook de 'oven' truuk proberen ? Ik lees 10 minuten op 200 graden maar ook weer andere waarden.
Maakt het nog uit of het een hete lucht oven ipv een gewone oven is ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kapot is die sowieso, dus ja het kan prima. ;)
Jouw kaart is overigens gebaseerd op de 7800GTX dus er is ook degelijk nog wel een kans dat die weer tot leven komt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:44
Ik had een 8600GT in een van m'n pc's zitten: na <2 jaar stuk. Geen garantie meer, dus helaas. Van de een op de andere dag totaal geen beeld meer. Nieuwe pc: 9800GT, na 1.5 jaar stuk. Bij elke game die ik opstarte gelijk vastlopers. Afgelopen week vervangen door Dell (wel buiten garantie, toch gratis=topservice), maar ik heb er erg weinig vertrouwen in dat deze het wel >2 jaar gaat uithouden. Dan gaat Dell het sowieso niet meer vervangen.. Kan ik over 2 jaar bij nvidia aankloppen? Nu in ieder geval maar overgestapt op AMD bij m'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

-The_Mask- schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:14:
Kapot is die sowieso, dus ja het kan prima. ;)
Jouw kaart is overigens gebaseerd op de 7800GTX dus er is ook degelijk nog wel een kans dat die weer tot leven komt.
10 minuten gebakken, geen enkel verschil helaas.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

@Pendulum: dat je geen fabrieksgarantie meer hebt betekent niet dat je geen garantie bij de winkel meer hebt he, de wettelijke garantieperiode is wat vaag maar minstens 2 jaar wordt wel vaak als richtlijn genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:35

Anthirian

In Trance We Trust

Yes! Mijn Asus 8800GTX doet het ook weer, na 10 minuten bakken in de oven. De vraag is nu echter wel hoelang hij het nog uithoudt voordat hij weer kapot is. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik nog niet opnieuw €500,- moet stukslaan.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdegrote
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
wut!? In de over gelegt? O_o

Nou, feli :P met veel geluk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dit topic niet doorgelezen? Het had namelijk best het "bak je GF8000 (en eventueel een GF van een andere serie) in de oven-topic" kunnen heten. :P
Sudden schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:20:
Ik ben in ieder geval heel blij dat ik nog niet opnieuw €500,- moet stukslaan.
Tegenwoordig haal je minstens net zo veel prestatie in hun voor onder de 100,-. :)

[ Voor 32% gewijzigd door bwerg op 28-09-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdegrote
  • Laatst online: 25-11-2024
Mja sorry, poste voordat ik de boel had doorgelezen :)

Ach, Je hebt geluk dat het zo kan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Joostdegrote schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:28:
Mja sorry, poste voordat ik de boel had doorgelezen :)

Ach, Je hebt geluk dat het zo kan ^^
Persoonlijk vind ik het behoorlijk sneu dat het zo MOET om toch nog wat waar voor je geld te krijgen.

Ik heb er 2 gehad, Asus 8800GTX, beide dood. De tweede na een maand nadat die was omgeruild (goed, die was al niet nieuw ...). Nu een GTX460 1GB versie. Ding is wel degelijk sneller en kost me uiteindelijk na aftrek van de creditering van de welwillende webshop maar 130 euro. Hoop hiermee weer 3 jaar vol te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
gjs schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:19:
[...]

10 minuten gebakken, geen enkel verschil helaas.
Dan is die waarschijnlijk gewoon echt stuk, kan ook natuurlijk. ;)
redfoxert schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:34:

Ik heb er 2 gehad, Asus 8800GTX, beide dood. De tweede na een maand nadat die was omgeruild (goed, die was al niet nieuw ...). Nu een GTX460 1GB versie. Ding is wel degelijk sneller en kost me uiteindelijk na aftrek van de creditering van de welwillende webshop maar 130 euro. Hoop hiermee weer 3 jaar vol te maken.
Toch wel weer nVidia? Denk niet dat ik dat weer zou doen als ik al twee kapotte videokaarten heb gehad en van de nieuwe niet zeker weet dat die niet ook weer zo snel stuk gaat.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het is nog niet bekend of de nieuwe serie er ook last van heeft. Ja, ik zie het zelf als een te groot risico om een NVidia te kopen omdat ik gewoon geen gezeik wil (zeker tweedehands GF9000's of zo die nu vaak in vraag&aanbod langskomen zou ik dus echt geen trek in hebben), daarom koop ik ook liever een upper-mid-range kaartje die minder warm wordt en waar je geen 500 euro aan verloren hebt mocht 'ie kapot gaan. Maar dat je nou echt geen GTX460 meer moet kopen... de GF7000-serie zaten deze problemen in maar lang niet zo massaal als de 8000-serie voor zover ik zie. Maar dat kan ook komen doordat die serie minder goed was en mensen toch hun GF7000 al weg hebben gedaan voordat deze problemen begonnen.

Maar als over twee jaar ook alle GF200's en GF400's dood zijn dan weet ik het wel ja. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

bwerg schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:35:
de GF7000-serie zaten deze problemen in maar lang niet zo massaal als de 8000-serie voor zover ik zie.
Dat kan ook komen doordat die gewoon veel minder stroom verbruikte dan de 8xxx.
Maar als over twee jaar ook alle GF200's en GF400's dood zijn dan weet ik het wel ja. :p
Het gerucht gaat dat er weer dezelfde problemen gaan komen, omdat ze weer hetzelfde soldeer gebruikt hebben. Stond een poosje terug wat over op SA.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:54

Nemesizz

Untouchable

Bij XFX was wel bekend dat de 7000 serie ook slecht was (metname de 7900's gingen massaal kapot) maar allemaal ruim binnen de garantie en dus hoorde je daar opzich weinig van. In de US kregen mensen dan een 7950 als vervanger en denk dat ze kort daarna toch overgestapt zijn naar een 8800 (hier in NL kreeg je de dagwaarde terug...in mijn geval iig, ben toen overgestapt op een 8800).

De 6000 serie heeft het ook, alleen gaan die pas ruim na de garantie kapot de meeste mensen hebben hun kaart (of vaak hele PC) dan al lang vervangen dus hoor je daar opzich ook weinig over (al houd men laptops gemiddeld langer dan een desktop PC maar dan word vaak de hele laptop als defect verklaard terwijl eigenlijk alleen de GPU "kapot" is).

Ik zie de bui al hangen dat wanneer de 200 serie ongeveer 2 jaar oud is dat die dan dezelfde kuren gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bwerg schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:35:
Het is nog niet bekend of de nieuwe serie er ook last van heeft.
Dat zeg ik ja. ;) Het is niet zeker of ze het wel of niet hebben, daarom zou ik zelf geen GTX460 halen als je zelf net daarvoor al twee nVidia kaarten stuk hebt zien gaan. ;)

En aangezien het sowieso al bij de GeForce 7 serie bestond, waarom dan nu nog steeds niet? :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 16:31
base_ schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:52:
[...]
Het schijnt trouwens dat NVidia weer hetzelfde bumpmaterial is gaan gebruiken: http://www.semiaccurate.c...ls-gf100gtx480-underfill/ 8)7
yep they did it again... 8)7

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Mijn 8800GTX heeft na 3.75 jaar het loodje gelegd. :'(
Het schatje krijgt geen Sauna-behandeling meer en wordt direct vervangen door een nieuwe GTX470. :9

Ik denk dat ik hem uit elkaar haal en de PCB met chips in de vitrinekast zet. Dan heb je er nog wat aan... d:)b

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

bitshape schreef op woensdag 29 september 2010 @ 01:28:
Mijn 8800GTX heeft na 3.75 jaar het loodje gelegd. :'(
Het schatje krijgt geen Sauna-behandeling meer en wordt direct vervangen door een nieuwe GTX470. :9
Je kant voor bijna hetzelfde geld ook twee 460GTX's kopen, nog leuker!

Al zie ik nu wel dat je dan wat geheugen moet missen.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 01:40:
[...]

Je kant voor bijna hetzelfde geld ook twee 460GTX's kopen, nog leuker!

Al zie ik nu wel dat je dan wat geheugen moet missen.
Voor 249,- Euro ? :D

Nu wordt een kaart van 599 Euro met 2 jaar garantie vervangen door een kaart van 249 Euro met 3 jaar garantie, wat zou jij doen? Er wordt meer op gedaan dan alleen Gamen, ook OpenCL & CUDA.
De minimaal 3 tot 4x meer performance die de plaatsvervanger geeft is ook gewoon een fijn gevoel. 8)

Het is voor m'n broer, deze is absoluut niet van plan om SLI / Crossfire te draaien. Een enkele dikke GPU is dan voor hem voor de toekomst meer dan uitstekend. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door bitshape op 29-09-2010 02:06 . Reden: tekst toegevoegd ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Ah fijn een heel topic over de 8000 serie.

Had toevallig net een paar dagen geleden een hulp topic geopend aangezien mijn kaart het waarschijnlijk ook begeven heeft: Probleem: Zwart beeld bij opstarten, videokaart kapot?

Hoe dan ook, ik heb dus de GeForce 8800GT, leuk en aardig tot ongeveer 10 maanden geleden.. Na aanschaf van Left 4 Dead 2 had ik regelmatig crashes tijdens het gamen, eerst dacht ik wel eens dat het aan Steam lag maar achteraf gezien kwam het volgens mij echt door mijn kaart. Heb allerlei crashes gehad, soms zo vaak dat het spelen onmogelijk werd ( volgens mij werd de kaart ook veels te heet ), heb daarna de fan schoongemaakt en was het wel iets minder maar nogsteeds niet opgelost. Door een hardnekkig virus heb ik mijn computer afgelopen zomer nagenoeg niet gebruikt, na een paar maanden geformatteerd en ben daarna weer gaan gamen tot afgelopen vrijdag mijn computer ineens helemaal niet meer opstartte ( terwijl ik de avond daarvoor nog gewoon had zitten gamen ) nou ja hij gaat wel aan maar geeft helemaal geen beeld weer, het kan bijna niet anders dan dat de videokaart kapot is.
Ik ben nu van plan een GTX 460 aan te schaffen, hopelijk over een jaar niet weer hetzelfde verhaal.

Verwijderd

Voor zo'n 300 euro ben je wel klaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 04:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 04:06:
) nou ja hij gaat wel aan maar geeft helemaal geen beeld weer, het kan bijna niet anders dan dat de videokaart kapot is.
Ik zou dat eerst even checken of dubbelchecken. Kan je niet even een kaart van iemand anders lenen, dan weet je tenminste zeker dat je niet voor niets een extra kaart koopt :)

Edit: aw crap.

Verwijderd

Het vreemde is dat de meeste mensen hier artifacts ( net een nieuw woord ontdekt ) hebben gehad voor het overlijden van de kaart, dat was bij mij dus niet het geval, het was gewoon in een keer klaar, zwart beeld.
Het oven verhaal durf ik eigenlijk niet aan, weet sowieso niet hoe ik de fan moet verwijderen tenzij iemand me dat eens haarfijn kan uitleggen.
Hoe dan ook zijn er meer mensen die ineens een zwart beeld hebben gehad? Ik was sowieso al wel van plan een nieuwe kaart te kopen aangezien ik al veel gedonder heb gehad met deze kaart, maar als ik hem met het bakken weer tot leven kan wekken heb ik altijd een reserve kaart natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 04:26 ]

Verwijderd

Zelfs als een reservekaart geen probleem is, is het natuurlijk fijn om overige problemen uit te sluiten. Anders koop je een nieuwe kaart en zit je nog met gedonder :) Een kaart kan uiteraard prima overlijden zonder artifacts, dat gebeurt ook.

Zo'n 460GTX is trouwens best een leuk kaartje, het is sowieso een leuke upgrade.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 04:32 ]

Verwijderd

Kun jij mij vertellen of een 500 watt voeding sterk genoeg is voor de GTX460 ( in combinatie met mijn toekomstige Q9550 die ik van iemand heb overgekocht ) ?

En verder, computers zijn leuk hoor als je niet zo'n leek bent als ik, tot een paar maanden geleden snapte ik er helemaal geen zak van maar probeer me nu toch wel te verdiepen in een aantal zaken, het is wel prettig om zelf problemen op te kunnen lossen of onderdelen te kunnen vervangen al blijft het lastig. Heb ook een processor van iemand overgekocht, dat gaat ook nog een leuk karwei worden om dat ding te bevestigen, misschien dat ik daar in een ander topic voor moet zijn haha. Alle tips en topics over dat soort zaken zijn welkom!

Hoe dan ook, wat ik al in mijn problemen topic zei lijkt alles gewoon goed te werken ( 1 bliepje bij het opstarten etc. ) ik blijf het vreemd vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 04:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 04:49:
Kun jij mij vertellen of een 500 watt voeding sterk genoeg is voor de GTX460 ( in combinatie met mijn toekomstige Q9550 die ik van iemand heb overgekocht ) ?
Het hangt er sterk vanaf op het een beetje kwalitatieve voeding is. Goede A-merk voedingen kunnen namelijk hun 500 watt continu leveren, zonder veel problemen. Voedingen van slechtere kwaliteit kunnen dit echter vaak maar heel even, of niet eens, met alle gevolgen (extra kapotte hardware) van dien. Daarom is het altijd van groot belang een voeding van een kwalitatief merk te hebben :Y Een slechte voeding kan ook allerlei andere effecten hebben, zoals een instabiel systeem en weet ik wat allemaal.

Ik zou zelfs durven zeggen, dat één van de belangrijkste onderdelen de voeding is, terwijl mensen vaak de neiging hebben die zo goedkoop mogelijk te kopen. Eerst moet je voeding goed zijn, daarna mag je geld uitgeven aan leuke onderdelen.
En verder, computers zijn leuk hoor als je niet zo'n leek bent als ik, tot een paar maanden geleden snapte ik er helemaal geen zak van maar probeer me nu toch wel te verdiepen in een aantal zaken, het is wel prettig om zelf problemen op te kunnen lossen of onderdelen te kunnen vervangen al blijft het lastig. Heb ook een processor van iemand overgekocht, dat gaat ook nog een leuk karwei worden om dat ding te bevestigen, misschien dat ik daar in een ander topic voor moet zijn haha. Alle tips en topics over dat soort zaken zijn welkom!
Dat je weinig weet is niet erg, iedereen moet ergens beginnen :Y Zo ben ik jaren geleden ook begonnen met overal aanzitten, maar nergens van weten. Het voordeel is nu wel dat we Google hebben. Dat zeg ik niet om flauw te doen, maar omdat je met een beetje handig zoekwerk vaak een beter en sneller antwoord kan vinden dan de meeste bezoekers hier kunnen geven. Ik moet ook nog regelmatig Googlen waar ik nou precies aan toen ben.

Een processor vervangen is gelukkig niet enorm ingewikkeld (al lijkt het dat de eerste keer waarschijnlijk wel). Gelukkig bestaan daar erg goede guides voor en zijn er ook nog wel diverse topics te vinden. Guides als deze zijn fijn, al zou ik vooral ook zelf even rondzoeken naar guides die je snapt!
Ik zou gelijk ook even nadenken of je misschien gelijk je CPU-koeler wil vervangen. Dat is waarschijnlijk niet strikt noodzakelijk, maar kan met zo'n dikke processor i.v.m. warmte en geluid toch handig zijn. Het hangt er een beetje vanaf hoe duur en ingewikkeld je het zelf wil maken.
Hoe dan ook, wat ik al in mijn problemen topic zei lijkt alles gewoon goed te werken ( 1 bliepje bij het opstarten etc. ) ik blijf het vreemd vinden.
Het 'probleem' bij computers is dat je vaak van buiten weinig kan zien (dan bedoel ik ook als je in de kast kijkt, je ziet weinig aan de onderdelen zelf). Je moet als een soort detective zaken gaan uitsluiten. Vaak betekent dit onderdelen uitwisselen tot je de boosdoener te pakken hebt :) In jouw geval kan ik ook echt aanraden om met een leenkaart even te testen of je theorie inderdaad klopt, want tot die tijd is het ook vooral dat: een theorie.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

-The_Mask- schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:29:
[...]

Dat zeg ik ja. ;) Het is niet zeker of ze het wel of niet hebben, daarom zou ik zelf geen GTX460 halen als je zelf net daarvoor al twee nVidia kaarten stuk hebt zien gaan. ;)

En aangezien het sowieso al bij de GeForce 7 serie bestond, waarom dan nu nog steeds niet? :p
Nouja bij de GF7000 gebeurde het ook maar niet op problematische schaal zoals dat bij GF8000 wel het geval is (lijkt me dus, kan ik ook een verkeerd beeld van hebben zoals eerder uitgelegd). GF9000's hebben er ook sowieso last van maar daar zijn er ook pas enkele van langs gekomen. Ik ga dit echter pas in mijn aanschafadviezen etc. meenemen als ook de GF9000-serie er over een half jaartje ook zo slecht aan toe blijkt te zijn. Of nog meer fun over ongeveer een jaar wanneer de GF200 aan de beurt zou kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 29-09-2010 08:19 ]

• FortezzA_64
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 09:08
Nog nooit gehoord van dit probleem bij de desktop kaarten, wel de mobiele versies.

Wat is de voornaamste oorzaak nu precies; te hoge temperaturen van de chip, te lage kwaliteit materialen of een combinatie van beiden?

Heb hier een 9800GT met een Thermaltake Trad en dat scheelt tov de stock 15-20graden zowel in idle als onder load.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hopla, ik ga een 460GTX aanschaffen en mijn GT8800 de deur uit doen die wat licht uitvalt voor hi-res gaming. Alvorens ik ze in Vraag&Aanbod zet: DM als je ze om een of andere reden wil. Ik doe ze weg voor €40 of zo.

Ik heb trouwens geen problemen gehad met die kaarten. Ja, nu wel: na 7 uur non-stop Civilization V in full HD begint de kaart te oververhitten. Maar dat lijkt me toch niet zo gek voor een kaart van 3,5 jaar oud.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:54

Nemesizz

Untouchable

Denk voornamelijk slecht materiaal. Mijn 8800 werd alleen zomers als het buiten 35ºC was onder load een keer 85ºC. De rest van het jaar zat ie daar altijd ruim onder (vaak 65-70ºC onder full load niet eens met maximum fanspeed).

Artefacts krijg je niet altijd te zien. De laptops die ik soms onder handen krijg geven vaak gewoon helemaal geen beeld meer (helemaal zwart of helemaal wit en in sommige gevallen gaat het ding niet eens meer aan). Mijn 8800 gaf eerst ook geen artefacts, begon eerst met veel crashes (BSOD's en "driver is hersteld") pas na tig van die crashes/berichten kwamen uiteindelijk pas de artefacts in de POST.

• HesRuud
  • Laatst online: 28-08 17:52
Mijn MSI NX8800GT-T2D512E-OC,512Mb begint artifacts te vertonen tijdens het spelen van MW2.
(Diagonaal blokken van ~3mmx3mm over het hele scherm)
Achja werd sowieso tijd voor een nieuwe kaart (2 jaar geleden gekocht voor €160,- euro's (geen idee waar de €500,- vandaan komt)) toch maar voor een kaart met een dubbele fan gaan zodat hij toch iets stiller is, deze was niet echt een van de stilste.

[ Voor 7% gewijzigd door HesRuud op 29-09-2010 11:17 ]

Kiek em goan!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:45
Hoe bizar dat er een heel topic is over deze kaarten. Van het weekend is mijn Asus 8800 GTS ook overleden. Heb groen/rode strepen over het beeld. Geen idee hoe lang ik de kaart al heb maar voor mij geen Nvidia meer!

• redfoxert
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:06:
[...]
Toch wel weer nVidia? Denk niet dat ik dat weer zou doen als ik al twee kapotte videokaarten heb gehad en van de nieuwe niet zeker weet dat die niet ook weer zo snel stuk gaat.
Toch weer nVidia ... ik was voorheen al niet zo gecharmeerd van AMD en dat is niet verandert. Toen nVidia eindelijk met een goed alternatief kwam, die 460GTX, was mijn eerste kaart net overleden. Ik kon toen binnen een dag een andere kaart lenen op mn werk en een week later een andere 8800GTX plaatsen na omruiling door 4Launch. Ik wist dat het om een "bulk" kaart ging, dus gebruikt en wist dus dat er een risico aan zat. Voor mij acceptabel aangezien ik destijds nog geen afspraken gemaakt had over het te crediteren bedrag. Dat heb ik na die 2e kaart dus wel gedaan :)

Het bump material verhaal heb ik toen ook gelezen en dat ging met name over de GF100 serie ... de GF104 lijkt me wat zuiniger en minder warm te worden dus ik hoop voor nVidia dat ze toch ergens iets geleerd hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door redfoxert op 29-09-2010 12:24 ]

• careltjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 10:11
ik heb hier een 9400gt die heeft ook de geest gegeven (na 1 jaar)had al een vervanger gekocht
maar naarwat ik hier allemaal gezien heb over die oven truc ga ik het ook maar eens proberen zal wel zegge als het gelukt is

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Och heb hier nog een stapeltje 7950 gtx go ( mobile's ) liggen allemaal gefrituurd.
Een stapeltje 8800gt's en paar 8800gts kaartjes, allemaal hetzelfde.

Voor mij alleen nog maar Ati totdat het duidelijk is ze alles helemaal op de schop hebben gegooit bij Nvidia
eigenlijk schandalig je kaart van 300 euro binnen 2jaar / 3 jaar overlijd
Hij is dan wel achterhaald maar het is toch wel vrij snel.

• careltjuh
zo ik heb hem net in de oven gehad gahad hij is nu aan het afkoelen monteer ik straks fff de koeler der op kijken of die het weer goed doet

• careltjuh
pech voor mij 10 minuutjes in de oven gehad hij doet het nog wel maar probleem is niet weg

Verwijderd

Nou ik heb mijn GTX 460 binnen, het was inderdaad de videokaart die kapot was (GeForce 8800GT) want ik heb meteen weer beeld nu.. Enige probleem is dat ik hem niet goed geinstalleerd krijg. Normaal moet je een videokaart altijd vastschroeven aan een kant maar dat lukt me nu niet terwijl hij er wel goed in zit.

• Mektheb
careltjuh schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:38:
pech voor mij 10 minuutjes in de oven gehad hij doet het nog wel maar probleem is niet weg
10 minuten op 200graden ?, daarna de pasta eraf gehaald en nieuwe erop gedaan ?.
das balen

• epic_gram
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

Ik hoorde dat nu ook kaarten van de 2xx serie massaal doodgaan. Klopt dat of was dat gewoon een roddel?

edit: in dit topique zie ik er nog weinig over namelijk, net als op de rest van GoT.

[ Voor 29% gewijzigd door epic_gram op 30-09-2010 19:01 ]

• careltjuh
Mektheb schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:21:
[...]

10 minuten op 200graden ?, daarna de pasta eraf gehaald en nieuwe erop gedaan ?.
das balen
ja ik weet niet
heb al wel een nieuwe maaar het zou leuk zijn om er naast te zetten ofzo
en ik kwam er ook net achter dat er nog wel garantie op zit dus heb hem gelijk maaar ff terug gebracht naar de shop had ik meschien eerder moeten doen maar ze zouden hem opsturen naar de fabriek POV
(had niet eens een aankoopbon goede service)

• -The_Mask-
  • Niet online
epic_gram schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:01:
Ik hoorde dat nu ook kaarten van de 2xx serie massaal doodgaan. Klopt dat of was dat gewoon een roddel?
Nou als je hebt gehoort heb je vast ook wel een bron, maar het ligt er ook maar net aan welke 200 serie kaart je bedoelt. Een GTS250 is bijvoorbeeld gewoon een 9800GTX+, wat weer een iets overgeklokte 9800GTX is op een ander productieproces en aangezien een 9800GTX een overgeklokte 9800GT is en een 9800GT gewoon een 8800GT is met andere naam zou dat niet zo vreemd zijn. :p

nVidia - The Way Its Meant to be Rebranded :Y

AMD Nieuwsdiscussie

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:09:
[...]

Nou als je hebt gehoort heb je vast ook wel een bron, maar het ligt er ook maar net aan welke 200 serie kaart je bedoelt. Een GTS250 is bijvoorbeeld gewoon een 9800GTX+, wat weer een iets overgeklokte 9800GTX is op een ander productieproces en aangezien een 9800GTX een overgeklokte 9800GT is en een 9800GT gewoon een 8800GT is met andere naam zou dat niet zo vreemd zijn. :p

Meer iets van:

nVidia - The Way It's Meant To Be Baked :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:01
Mijn 8800 gt was ook dood aan het gaan (Artifacts). Na deze topic te lezen, heb ik hetzelfde gedaan: bakken.
Echter na 10 minuten bleek een onderdeel los te zijn, een zwart rondje....Ik kon deze niet meer op de videokaart plaatsen.

Dus met weinig hoop heb ik toch de videokaart erin gezet. En voilá hij doet het weer!

Dankjewel tweakers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Djankie schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 00:15:
Mijn 8800 gt was ook dood aan het gaan (Artifacts). Na deze topic te lezen, heb ik hetzelfde gedaan: bakken.
Echter na 10 minuten bleek een onderdeel los te zijn, een zwart rondje....Ik kon deze niet meer op de videokaart plaatsen.

Dus met weinig hoop heb ik toch de videokaart erin gezet. En voilá hij doet het weer!

Dankjewel tweakers :D
Dat zwarte rondje zou best wel eens je piëzo-achtige speakertje kunnen zijn. In principe moet dat best te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

nvidia heeft eindelijk bumpgate toegegeven!

(voorlopig alleen mobile)'
http://www.hexus.net/content/item.php?item=26700

models:
http://www.nvidiasettlement.com/affectedmodels.html

[ Voor 20% gewijzigd door neliz op 01-10-2010 11:24 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

[...]

Nou, dat had gewoon iemand hier @ GoT gezegd. Niet echt een bron, maar toch: :>

Paprika in "PhysX de toekomst of niet?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

[...]

Bijna goed een 9800GTX is een overgeklokte 8800GTS.
En de 9800GT een overgeklokte 8800GT volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 01-10-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Zenix schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:09:
[...]

Bijna goed een 9800GTX is een overgeklokte 8800GTS.
En de 9800GT een overgeklokte 8800GT volgens mij.
Welke GTS?, de 8800GTS heeft 96 cores, de 9800gt en 8800GT 112 en de 8800gts-512 en 9800GTX 128

[ Voor 6% gewijzigd door neliz op 01-10-2010 14:14 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

neliz schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:11:
[...]

Welke GTS?, de 8800GTS heeft 96 cores, de 9800gt en 8800GT 112 en de 8800gts-512 en 9800GTX 128
Goeie edit ;) The_Mask had het over G92 serie dus daar had ik het ook over.
Maar dit bewijst maar weer eens hoe onduidelijk het allemaal was bij NVIDIA.

[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 01-10-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• careltjuh
Blue-Tiger schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 06:54:
[...]

Dat zwarte rondje zou best wel eens je piëzo-achtige speakertje kunnen zijn. In principe moet dat best te doen zijn.
die zwarte rondjes zijn om de videokaart te beschermen voor de schroeven van de koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik wacht nog steeds op het moment dat ze toegeven dat het in alle 8000-kaarten zit en niet alleen een paar mobile-varianten. En dat als je een niet-mobile low-end kaart hebt die niet zo warm wordt je dit probleem ook hebt maar gewoon wat uitstel van executie krijgt. En dat het probleem ook voorkomt in de g92...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet nog wel dat ik asus 8800gtx had.
na paar maand al elke dag minimaal 1x driver stopped responding errors.
7 maand later had ik per dag 20 driver stopped responding errors en heb ik de kaart verkocht.
en 9800gtx+ gekocht.

ja heb kapote kaart verkocht :P
het maakte hem niet uit aangezien hem voor 20E weg deed ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 01:12:
ik weet nog wel dat ik asus 8800gtx had.
na paar maand al elke dag minimaal 1x driver stopped responding errors.
7 maand later had ik per dag 20 driver stopped responding errors en heb ik de kaart verkocht.
en 9800gtx+ gekocht.

ja heb kapote kaart verkocht :P
het maakte hem niet uit aangezien hem voor 20E weg deed ;P
Kon je dan geen garantie claimen? 7 maanden is wel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb hier in de pc een MSI 8800 GTX die het goed doet, maar ik zit met het volgende probleem.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34790829

Zou de 8800 GTX hiermee te maken hebben? Dat de pc niet doorstart omdat de monitor geen beeld geeft bij bepaalde geheugen instellingen in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Mijn 8800GT is hoogstwaarschijnlijk ook aan het doodgaan, alleen ben ik er niet 100% zeker van dat ik het zelfde probleem heb

De symptonen zijn:

In Windows op het bureaublad is er nog niks aan de hand
Al wil ik een filmpje kijken online knippert het beeld even, en krijg ik bij het filmpje alleen nog maar het geluid en groen beeld (in het film kader)

Als ik wil gamen, kunnen er 2 dingen gebeuren. Of de drivers blijven zich resetten, of het beeld word zwart en me computer loopt vast.
Artififacts ben ik niet (nog) tegen gekomen

Zijn dit bekende symptonen voor dit probleem of heb ik gewoon pech en zal bakken mijn kaart niet meer redden?

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De systomen zijn erg verschillend, de enige overeenkomst is dat de videokaart niet goed meer werkt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:55

Bouli

9000 rpm

Hmmm mijn oude systeem doorgegeven aan een kennis, had er 2x een 8800gts (g92) inzitten op SLI. Draaide perfect tot en met het systeem uit elkaar ging, heb nu een single videokaart van ati (5850) en moet zeggen dat ik niks lijd onder performance...echter wel veel plezier beleeft aan de sli configuratie, jammer dat ze inderdaad zo snel zijn gezakt met prijs e.d.

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Vandaag weer een zooi DV9000 binnen gehad van hp die allemaal doodgaan door hetzelfde probleem.
Mensen hp laten bellen, 2jaar oude laptops van 1600,00 euro de stuk.
Sorry maar de extended warranty en normale garantie is verlopen, we kunnen u niet helpen.

>.<

en nee ik heb die hp's niet verkocht of geleverd

[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 08-10-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:44:
Vandaag weer een zooi DV9000 binnen gehad van hp die allemaal doodgaan door hetzelfde probleem.
Sorry maar de extended warranty en normale garantie is verlopen, we kunnen u niet helpen.

>.<

En daar trap jij in ?
(zie rechtspraak.nl voor jurisprudentie over te verwachten levensduur en het internet over de nopnsense genaamd "extended warranty" of "aangekochte verlengde garantie")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb nu mijn 8800gt in de oven liggen. Ik ben benieuwd.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mektheb schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:44:

>.<

Let er op dat dit NIETS met garantie isseus te maken heeft. Het is een erkende produktiefout, de gemiddelde (economische) levensduur van een dergelijk prdukt wordt op 3 jaar gezet, al heeft dit er nog niets mee te maken, HP zal weldegelijk tegemoed moeten komen met reparartie of veranging dan wel vergoeding voor het defect. Blader even in dit topic terug volgens mij zijn er nog linkjes gegeven hoe HP hiermee omgaat.

edit: Kijk of je hier nog wat mee kunt: http://www.nvidiasettlement.com/affectedmodels.html en http://www.hexus.net/content/item.php?item=26700

Wees blij dat jij niet hebt geleverd, anders was jij de verantwoordelijk in deze. :/ De eindleverancier is wettelijk namelijk altijd de verantwoordelijk partij.

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 10-10-2010 19:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
_Dune_ schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:49:
[...]

Let er op dat dit NIETS met garantie isseus te maken heeft. Het is een erkende produktiefout, de gemiddelde (economische) levensduur van een dergelijk prdukt wordt op 3 jaar gezet, al heeft dit er nog niets mee te maken, HP zal weldegelijk tegemoed moeten komen met reparartie of veranging dan wel vergoeding voor het defect. Blader even in dit topic terug volgens mij zijn er nog linkjes gegeven hoe HP hiermee omgaat.

edit: Kijk of je hier nog wat mee kunt: http://www.nvidiasettlement.com/affectedmodels.html en http://www.hexus.net/content/item.php?item=26700

Wees blij dat jij niet hebt geleverd, anders was jij de verantwoordelijk in deze. :/ De eindleverancier is wettelijk namelijk altijd de verantwoordelijk partij.
Ik weet het, zijn mensen die bij mij langs komen met het probleem.
Waarvan ik ze doorstuur naar HP en terug naar de winkel waar ze het gekocht hebben, helaas weet 95% van de consument niet waar ze recht op hebben, worden ze telefonisch afgepoeierd door HP en in de winkel waar ze het gekocht hebben.

Vaak krijg je dan dat de mensen er geen zin in hebben en toegeven en een nieuwe kopen.
Raar maar waar >.<
Heb er nu van de 12/15 die ik er gehad heb pas 3 mensen gezien die hem wel gerepareerd kregen de rest word allemaal afgewezen. die zijn nu ook bezig met hun rechtsbijstand enz.

Jammer dat het op zo'n manier moet gaan, ik zelf heb er niks mee te maken behalve dat ik mensen erop wijs dat ze het niet moeten pikken.
( sommige Mensen kregen zelfs een website toegewezen die alleen voor amerikanen geld om een klacht in te dienen etc.)
Maar in dit geval niet alleen bij hp ook Dell / Toshiba heeft al meerdere mensen afgewezen, tot nu toe alleen ervaring gehad met medion die het wel netjes oplosde

[ Voor 19% gewijzigd door Mektheb op 10-10-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
aicaramba schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:48:
Ik heb nu mijn 8800gt in de oven liggen. Ik ben benieuwd.
en? :P

Mijn oven staat ook aan trouwens! Vandaag 2 defecte 8800GTXen opgehaald. Ben benieuwd :P

[ Voor 20% gewijzigd door TFDev op 10-10-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Killed-1 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:07:
[...]

en? :P

Mijn oven staat ook aan trouwens! Vandaag 2 defecte 8800GTXen opgehaald. Ben benieuwd :P
Ik moet hem nog in elkaar zetten. Heb geen schroevendraaier die de schroeven er in kan draaien :P Ben ik vandaag vergeten van het werk mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De meeste schroevendraaiers kunnen schroeven er zowel in- als uitdraaien.

Sorry voor de flauwe grap, ik kon hem niet laten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John7890
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:38
Ik heb deze methode gebruikt op mijn Nvidia 8800 Ultra van PNY. (10 min op 200° warme lucht)

Hij doet het weer _/-\o_ Hopen dat hij het nog lang uithoudt.

Dank aan iedereen in dit topic. :)

Verder raad ik iedereen aan dit, indien mogelijk, buiten te doen. Na de eerste minuten kwam er al een vuile plastiek geur met nog andere geurtjes in gemengd vrij (had nochtans alle stickertjes enz. eraf gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
bwerg schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:19:
De meeste schroevendraaiers kunnen schroeven er zowel in- als uitdraaien.

Sorry voor de flauwe grap, ik kon hem niet laten. :P
8)7 OHja!!!
Nah, maar ik had ze er uit gedraaid met een schilmesje.. Leek me voor het er in draaien geen goed idee..
Nu nog alleen zin hebben om de videokaart te gaan verwisselen.
Ik had een hd4850 gekocht, maar daar ben ik niet tevreden over. Hij gaf framedrops in call of duty united offensive, terwijl de 8800gt dat niet deed. Dus daarom maar weer de 8800gt proberen.

Ik ben benieuwd of ik de koelpasta er goed op heb gedaan. Ik had er een bolletje op gedaan, de koeler er op gedrukt. Toen ik de kaart wilde omdraaien voor de schroefjes ging de koeler weer los :F Toen was de koelpasta nog niet goed verspreid, maar ik had ook nog niet goed aangedrukt.
Ik heb de koeler er gewoon opnieuw opgedaan zonder de koelpasta te verwijderen en nieuwe er op te doen (na de mislukte poging dan, niet na het oorspronkelijke uit elkaar halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• careltjuh
aicaramba schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:21:
[...]

8)7 OHja!!!

Ik had een hd4850 gekocht, maar daar ben ik niet tevreden over. Hij gaf framedrops in call of duty united offensive, terwijl de 8800gt dat niet deed. Dus daarom maar weer de 8800gt proberen.
en 4850 voor call of duty united offensive beetje overkil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvs-odrs
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:42
Is het zo dat "reballing" van de videokaart het hele probleem permanent verhelpt?
En dat "reflowen" alleen uitstel van executie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Uitstel, je veranderd immers niks, maar de volgende keer kun je hem net zo goed weer in de oven gooien natuurlijk.

[ Voor 54% gewijzigd door -The_Mask- op 12-10-2010 22:46 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaham
  • Laatst online: 12-09 15:38
Beste heren en dames Tweakers,

Ik heb sinds gisteren wat 'problemen' met mijn 8600GTS en stuitte op dit topic.

Nadat mijn 7800(?)-series kaart het iets van 1-1,5 jaar geleden begaf, heeft de winkel deze (na herhaaldelijk terugkeren met het probleem) omgeruild voor de 8600GTS (de kaart is dus ongeveer 1 tot 2 jaar oud, bij mijn weten. Tot gisteravond laat deed de kaart zijn werk prima, maar sinds gisteravond valt het beeld af en toe spontaan weg. Ik vroeg mij af of de volgende klachten ook veroorzaakt kunnen zijn door de productiefout die in dit topic wordt genoemd. (Ik zag vooral dat de 8800-serie genoemd wordt als een probleemgeval, en heb ook wat 8600M eigenaren horen klagen, maar ik kon zo gauw niets vinden over de desktop versies)

De crash/error gebeurt eigenlijk al op het bureaublad, dus zonder dat er enige (zware) belasting op de GPU wordt gezet. Het systeem kan een gehele dag stabiel draaien, maar dan springt het beeldscherm van de ene op de andere tel op zwart (heb de laatste keer met veel opletten opgemerkt dat er een aantal pixels random op groen gaan voordat dit gebeurt). Vervolgens geeft mijn beeldscherm aan dat deze geen input meer krijgt (en wil dus op standby springen). Dan, na een aantal seconden, selecteer ik de DVI input weer, en komt enkele tellen later het beeld weer terug. Soms zal vrij snel hierna het beeld wederom wegvallen, andere keren is het systeem voor langere tijd weer stabiel.

Is er een manier om na te kijken of deze kaart ook onder deze foute productiemethode leidt, of hebben jullie andere suggesties voor een diagnose alvorens ik terugga naar de winkel? (Gezien de fout zich slechts sporadisch voordoet ben ik bang dat de winkel het zal afdoen als een niet bestaande klacht.)

Alvast bedankt.

"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, alle kaarten in de 8000-serie hebben dit probleempje (en die uit de 7000-serie en minstens een deel van de latere kaarten ook).

Een echte methode om te kijken of het dìt probleem is is er voor zover ik weet niet echt. Je kunt wel kijken of 'ie met een zware benchmark crasht maar zo niet dan is het inderdaad lastig om garantie te claimen.

[ Voor 45% gewijzigd door bwerg op 12-10-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Kaham schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:49:
Beste heren en dames Tweakers,

Ik heb sinds gisteren wat 'problemen' met mijn 8600GTS en stuitte op dit topic.

Nadat mijn 7800(?)-series kaart het iets van 1-1,5 jaar geleden begaf, heeft de winkel deze (na herhaaldelijk terugkeren met het probleem) omgeruild voor de 8600GTS (de kaart is dus ongeveer 1 tot 2 jaar oud, bij mijn weten. Tot gisteravond laat deed de kaart zijn werk prima, maar sinds gisteravond valt het beeld af en toe spontaan weg. Ik vroeg mij af of de volgende klachten ook veroorzaakt kunnen zijn door de productiefout die in dit topic wordt genoemd. (Ik zag vooral dat de 8800-serie genoemd wordt als een probleemgeval, en heb ook wat 8600M eigenaren horen klagen, maar ik kon zo gauw niets vinden over de desktop versies)

De crash/error gebeurt eigenlijk al op het bureaublad, dus zonder dat er enige (zware) belasting op de GPU wordt gezet. Het systeem kan een gehele dag stabiel draaien, maar dan springt het beeldscherm van de ene op de andere tel op zwart (heb de laatste keer met veel opletten opgemerkt dat er een aantal pixels random op groen gaan voordat dit gebeurt). Vervolgens geeft mijn beeldscherm aan dat deze geen input meer krijgt (en wil dus op standby springen). Dan, na een aantal seconden, selecteer ik de DVI input weer, en komt enkele tellen later het beeld weer terug. Soms zal vrij snel hierna het beeld wederom wegvallen, andere keren is het systeem voor langere tijd weer stabiel.

Is er een manier om na te kijken of deze kaart ook onder deze foute productiemethode leidt, of hebben jullie andere suggesties voor een diagnose alvorens ik terugga naar de winkel? (Gezien de fout zich slechts sporadisch voordoet ben ik bang dat de winkel het zal afdoen als een niet bestaande klacht.)

Alvast bedankt.
Eigenlijk alle 8 serie kaarten, ook de 8600 heeft het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaham
Het betreft een XFX Geforce 8600 GTS. Verdere specificaties of type-aanduiding ben ik helaas niet bekend mee, maar ik kan wel wat gegevens vanuit Afterburner geven:
Core Clock draait op 675 MHz,
Shader Clock op 1450Mhz,
Memory op 1008MHz (kwam bij mij overigens over als een raar getal?)
Verder: Driver 6.14.11.7519 en Forceware 175.19 (Volgens mij outdated, maar nog geen enkele problemen mee gehad tot nog toe.)

Als je verdere info nodig hebt, zoek ik deze graag op, maar dan heb ik wel wat sturing nodig naar waar ik dit vind 8)7. Nogmaals bedankt!

<edit>
Mektheb schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:13:
[...]

Eigenlijk alle 8 serie kaarten, ook de 8600 heeft het zelfde probleem.
Okee, daar was ik al bang voor... Winkels zijn hiervan op de hoogte mag ik hopen, of gaat dit problemen geven bij het terugbrengen? (Garantie is waarschijnlijk al verlopen, vermoed ik.)

[ Voor 21% gewijzigd door Kaham op 12-10-2010 23:16 ]

"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

aicaramba schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:21:
[...]

8)7 OHja!!!
Nah, maar ik had ze er uit gedraaid met een schilmesje.. Leek me voor het er in draaien geen goed idee..
Nu nog alleen zin hebben om de videokaart te gaan verwisselen.
Ik gok op driver problemen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kaham schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:14:
Okee, daar was ik al bang voor... Winkels zijn hiervan op de hoogte mag ik hopen, of gaat dit problemen geven bij het terugbrengen? (Garantie is waarschijnlijk al verlopen, vermoed ik.)
Niet echt, zoals dat gaat bij winkels letten die vooral op officiële statements van NVidia (of XFX en andere fabrikanten), NVidia is van mening dat dit probleem nu geheel is opgelost. Ik ben ben bang dat de gemiddelde winkelier minder probleemtopics op fora doorstruint dan hardwarefanaten.
DanielWW2 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:19:
[...]

Ik gok op driver problemen. :P
Veroorzaakt bij overstappen van het éne merk naar het andere inderdaad inderdaad 90% van de problemen. :P

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 12-10-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaham
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:39:
[...]

Is dit hem? Of is die van jouw net iets anders?

[...]
Ja, 99% zeker dat dat hem is. Enkel de nametag-illustratie bij XFX ben ik niet zeker van (kast weer dichtgeschroefd net |:( ). Verder ziet de kaart er identiek uit.

Overigens @bwerg: Ik heb zojuist Furmark en 3DMark06 gedraaid. Furmark gaf geen problemen. 3DMark in eerste instantie ook niet... tot aan het laadscherm voor de derde graphics test (dus niet de test zelf). Omdat fotos meer zeggen dan woorden:

http://gallery.me.com/s.v...%20issues_1&bgcolor=black

Overigens viel vlak hierna heel even de 'verbinding' met de kaart weg (scherm had geen input), waarna GFX-test 3 doodleuk alsnog startte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kaham schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:49:
Ja, 99% zeker dat dat hem is. Enkel de nametag-illustratie bij XFX ben ik niet zeker van (kast weer dichtgeschroefd net |:( ). Verder ziet de kaart er identiek uit.
Schroef hem dan maar weer open en kijk goed naar de (solid-state) condensators, staan ze bol of lekken ze?

Heb zelf hier namelijk een orginele nVidia GeForce 8600GT die drie ontplofte solid-state caps had, heb alle (9) caps vervangen en nu werkt de videokaart weer. De solid-state condensators die op die van mij zaten waren van Sacon FZ serie. Heb ze allemaal vervangen omdat het bekend is dat die dingen na zo'n 2 jaar stuk gaan...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaham
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:55:
[...]

Schroef hem dan maar weer open en kijk goed naar de (solid-state) condensators, staan ze bol of lekken ze?
Sorry, hier ben je me kwijt. Ondanks dat ik niets zie lekken, weet ik niet zeker wat er bol zou moeten staan. Kan je me (misschien mbv bovenstaande plaatje) aanwijzen waar ik precies naar moet kijken voor die condensators :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaham
-The_Mask- schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:07:
De grijs/blauwe cilinders rechts op de videokaart.
Hmmz... Die lijken er normaal uit te zien, al ben ik geen expert. Ik moet overigens wel zeggen dat er een merkwaardig luchtje in de kast hangt... Doet me een klein beetje aan een schroeilucht denken, al is t niet helemaal dezelfde geur. :X

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste