Geweldig dat een topic als deze 1000 posts heeft bereikt. Nvidea gefeliciteerd!

Staat er op de grijze solid state condensators ook de letters FZ bovenop?Kaham schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:12:
[...]
Hmmz... Die lijken er normaal uit te zien, al ben ik geen expert.
Dat is nooit goed.Ik moet overigens wel zeggen dat er een merkwaardig luchtje in de kast hangt... Doet me een klein beetje aan een schroeilucht denken, al is t niet helemaal dezelfde geur.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Nee. Dat zie ik in ieder geval nergens staan. Gaat een leuke dag worden bij de technische dienst... Die vinden me al zo aardig sinds vorige keer-The_Mask- schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:19:
[...]
Staat er op de grijze solid state condensators ook de letters FZ bovenop?
[...]
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." - A. Einstein
Wat staat er dan op die blauw grijze cilinders?Kaham schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:26:
[...]
Nee. Dat zie ik in ieder geval nergens staan.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Sorry voor de wat late reactie... Op mijn kaart staat het volgende op die cilinders: PS5D5, 330, 16V, en boven dat alles staat een klein tekentje, volgens mij gewoon een vierkantje (niet ingekleurd).-The_Mask- schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:46:
[...]
Wat staat er dan op die blauw grijze cilinders?
Dezen dus: http://www.google.nl/imag...l&tab=wi&biw=1024&bih=499
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." - A. Einstein
Ik denk niet dat Nvidia er erg trots op isVerwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:13:
Geweldig dat een topic als deze 1000 posts heeft bereikt. Nvidea gefeliciteerd!
[ Voor 55% gewijzigd door BGB4rn op 13-10-2010 11:19 ]
Signature
Is een andere, dus dat mag het probleem niet zijn.Kaham schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:48:
[...]
Sorry voor de wat late reactie... Op mijn kaart staat het volgende op die cilinders: PS5D5, 330, 16V, en boven dat alles staat een klein tekentje, volgens mij gewoon een vierkantje (niet ingekleurd).
Een PCB wordt wel eens gebruikt voor meerdere videokaarten, dus ook voor overgeklokte modellen, welke soms extra onderdelen hebben voor stabielere spanningen.Verder valt mij nu wel op dat er volgens mij wel eens iets op de kaart zou kunnen missen. Ik heb namelijk een vakje over wat mij erg aan een 'socket' doet denken. Zie foto voor wat ik bedoel. Het aparte is echter dat ik _nergens_ een los onderdeel in mijn kast heb liggen, dus dan vraag ik me af waar deze gebleven is als hier wat op hoorde.
AMD Nieuwsdiscussie
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Ja, het word veroorzaakt door temperatuur wisselingen en het zetten en trekken van de kaart wat de verbindingen beschadigt.InfinityG35 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:07:
Ik vraag me af in hoeverre de load temperatuur invloed heeft op het uitvallen van de 8x00 serie.
Ik heb zelf een 8800GT gehad, waar ik na 2 maanden ofzo een betere koeler op heb gezet. De load temps zijn nu nog maar 45c bijvoorbeeld. Zou dit de levensduur van deze kaart rekken
Signature
Jep, maar ik wil ook starcraft 2, gta 4 en nog wat spellen kunnen spelen.careltjuh schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:25:
[...]
en 4850 voor call of duty united offensive beetje overkil
Ik heb met driver sweeper de nvidia drivers verwijderd. Zou een OS reïnstall echt nodig zijn?
Nee, maar ik moest 2x met een driver sweeper erover voordat alle nVidia "zooi" weg was.aicaramba schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:22:
[...]
Ik heb met driver sweeper de nvidia drivers verwijderd. Zou een OS reïnstall echt nodig zijn?
Ik heb denk ik wel 5x met driver sweeper gedaan. Ik heb namelijk nogal wat tussen catalysts gewisseld, omdat of coduo, of starcraft 2 niet werkte. Bleek dat ik los de graphics display zonder catalyst control center moest installeren om het beide te laten werken.Nemesizz schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:46:
[...]
Nee, maar ik moest 2x met een driver sweeper erover voordat alle nVidia "zooi" weg was.
Had eerst ook super slechte frame-rates met bepaalde games (Quake 3 met maar 15 fps ofzo...terwijl een TNT2 al 30 kan halen). Bij mij betrof de overstap naar een 5770, maar dat is ook een Ati.
Na de 2e sweep was de "zooi" echt weg en kreeg ik normale waarden qua fps in games.
Soms lijkt het daar wel op. De HD4850 hoort gewoon betere FPS te geven dan een 8800.aicaramba schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:22:
Zou een OS reïnstall echt nodig zijn?
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
[ Voor 14% gewijzigd door alwinus op 19-10-2010 08:28 ]
Inderdaad, je 8800GT is (bijna totaal) overleden. Ik heb exact hetzelfde onlangs gehad met mijn 8800GTX met de piepjes en geen beeld, er is nu een nieuwe goed werkende GTX470 voor in de plaats gekomen.alwinus schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:04:
Zo...leuk topic. Mijn 8800 GT is inmiddels ook bijna 3 jaar oud. Prima presterend kaartje overigens maar de eerste tekenen lijken zich nu aan te dienen. Ik heb geen energiebeheerschema's aan staan. Maar ik heb nu regelmatig dat mijn pc nog draait maar ik helemaal geen beeld heb. Mijn monitor staat in standby stand en wat ik ook doe ik krijg geen beeld meer. Een reset geeft vervolgens 1 lange piep en 3 korte piepjes van mijn mobo/ Het enige wat helpt is helemaal uit en dan weer opnieuw opstarten.
Die piepjes lijken aan te geven dat het niet helemaal goed zit met de videokaart zo lees ik hier en daar op internet. Ik ga eens kijken of ik de kaart wat kan stresstesten.
Edit: Gevonden in manual moederbord:
lange beep gevolgd door drie korte = No VGA detected
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
In de oven ermee zou ik zeggen. Proberen kan geen kwaad. Al is jouw verhaal niet zo typisch als die van het gros van de mensen hier met een kaart met een G80 core (die jouwe heeft een G92 core).alwinus schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:04:
Zo...leuk topic. Mijn 8800 GT is inmiddels ook bijna 3 jaar oud. Prima presterend kaartje overigens maar de eerste tekenen lijken zich nu aan te dienen.
[ Voor 30% gewijzigd door RaJitsu op 19-10-2010 12:29 ]
B.S.U.R.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Hij doet het weer, maar hij wordt nu wel erg warm.Killed-1 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:07:
[...]
en?
Mijn oven staat ook aan trouwens! Vandaag 2 defecte 8800GTXen opgehaald. Ben benieuwd
[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 20-10-2010 22:37 ]
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
en het schijnbaar bij hun nieuwe kaarten precies hetzelfde doet "zeggen ze als geruchten op het internetz "-The_Mask- schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:40:
Nee juist minder omdat nVidia er al jaren niks aan doet.
Verwijderd
Maar vooralsnog hebben die niet hun eigen succesvolle topic reeks toch?Mektheb schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:41:
[...]
en het schijnbaar bij hun nieuwe kaarten precies hetzelfde doet "zeggen ze als geruchten op het internetz "
AMD Nieuwsdiscussie
Dat ook,maar goed die kaarten zijn er pas 3 maanden ofzo dus denk niet je er nu "veel van ziet"Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:44:
[...]
Maar vooralsnog hebben die niet hun eigen succesvolle topic reeks toch?
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Is bij mij ook gebeurd! Heb het wel weten te fixen middels een creatieve oplossing met aluminiumfolie. Je moet gewoon zorgen dat de Delta chips op de juiste plek zitten, vast laten houden met het aluminiumfolie en opnieuw bakken. Vervolgens bij het afkoelen het aluminiumfolie nog even laten zitten en daarna verwijderen. Het hecht zich namelijk niet vast aan het PCB tijdens het bakken en wordt ook niet warm / koelt vrij snel af. Bij mij werkte het iigStefanvanGelder schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:20:
Aj bij mij is een 8800 GTX 2 onderdelen kwijt geraakt tijdens het bakken. Misschien nog eens proberen om het te solderen. Het gaat om de 2 'Delta' chipjes :
[afbeelding]
StefanvanGelder schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:20:
Aj bij mij is een 8800 GTX 2 onderdelen kwijt geraakt tijdens het bakken. Misschien nog eens proberen om het te solderen. Het gaat om de 2 'Delta' chipjesspoelen
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Het was de materiaalkeuze van NVidia (bumpmateriaal icm underfill), een ontwerpfout dus, er gaan geruchten dat Nvidia weer dezelfde materialen gebruikt voor de nieuwste GPU's ...bverstee schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:46:
Ik overwoog een GTS250 te adviseren, maar denk dat men beter af is met een andere GPU.
Of is het 't produktieproces dat het probleem veroorzaakt? Dus ken men beter effe voor een AMD gaan?
Clean OS install heeft niet echt geholpen.. Het is ook alleen bij call of duty united offensive. De rest van de spellen draaien prima. En call of duty 1 is sowieso altijd al n beetje laggy geweest. Framedrops vooral dan. Maar mijn 8800gt had daar heel weinig last van.bwerg schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:10:
[...]
Soms lijkt het daar wel op. De HD4850 hoort gewoon betere FPS te geven dan een 8800.
Dan mag diegene zich aanmelden? Doe maar een DM sturen, ben wel geïnteresseerd om weer even met de oven te spelenworldfire schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:47:
Heb ondertussen al een GTX460 gekocht, dus als iemand intresse heeft?erg jammer het was een perfecte kaart ..
Ik heb je een DM gestuurd, heb zelf namenlijk geen tijd om met de oven te spelen!Blue-Tiger schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:51:
[...]
Dan mag diegene zich aanmelden? Doe maar een DM sturen, ben wel geïnteresseerd om weer even met de oven te spelen
Er zijn in dit topic inderdaad al succesvolle bakpogingen gedaan met een 9800GX2.worldfire schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:47:
Als ik tijd heb ga ik hem ook proberen te bakken, misschien werkt dat?
Ik heb het topic helemaal doorgelezen, maar aangezien ik al een GTX460 heb gekocht doe ik mijn 9800GX2 toch weg. Wel een grote schande van nvidea dat dit zomaar kan.. ik heb de order even nagekeken en betaalde toen voor de videokaart nog dikke 300 euro. hij heeft ook altijd perfect de games gedraaid, zelfs nu houd hij met gemak nog alles bij.bwerg schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:12:
[...]
Er zijn in dit topic inderdaad al succesvolle bakpogingen gedaan met een 9800GX2.
Je temps zijn keurig, hedendaagse (nieuwe) kaarten behalen dezelfde resultaten dus daar hoef je je totaal geen zorgen om te maken. Zoals Gerrit al zei, even stofvrij maken kan natuurlijk nooit kwaad en is alleen maar bevorderlijk.BvDorp schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:17:
Interessant onderwerp. Gaaf om te zien dat er een hoop expertise voorbij komt, en dat specifieke trucs bedacht worden. Mijn 8800GT van zo'n 3 jaar oud draait idle op 67 graden, en full load gaat ie naar 76-79 graden. Is dat een voorteken, of nog niets aan de hand? Verder nog geen artifacts gezien.
Je kan er vanuit gaan dat een PC en kaart 3jaar meegaan of zelfs langer. Dus de vraag is hoe hard kan je maken dat je dat redelijk kan verwachten. Zeker bij productiefouten zou je garantie gewoon kunnen claimen alleen de vraag is hoe ga je je recht krijgen.[b][message=34909692,noline]
Gezien dit defect veroorzaakt is door een productiefout, en omdat ik meen dat er in de VS zelfs een class action lawsuit gewonnen is door producenten die de GPUs gebruikten, vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met het claimen van een werkende kaart buiten de garantietermijn om. Ik neem aan dat hier nog iets van consumentenrecht van toepassing zou kunnen zijn?
Geen probleem!! Overigens vandaag ook weer een geslaagde bakpoging op een ander productjeBvDorp schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:20:
@gekke-gerrit @Blue-Tiger dank!
[ Voor 39% gewijzigd door Fid3lity op 27-10-2010 20:17 ]
Verwijderd
Succes ben benieuwd of het is geluktVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:47:
Ja hoor, de mijne is aan zijn laatste adem toe.
Morgen maar eens de kaart meenemen naar het werk om hem deskundig te laten bakken.
De ATI kaart is in bestelling en hopelijk vandaag of morgen in de bus
Johann Sebastian Bach
Klinkt waarschijnlijk als een enorme huisvrouwen vraag... maar heb je de oven eerst voor laten verwarmen tot 200 graden, toen de kaart erin, of heb je hem koud erin gelegd en de oven naar 200 graden laten verwarmen in 10 minuten?Banballa schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:53:
Mijn 8800gt (512mb) is ook al maanden bezig te overlijden. Sinds deze week kreeg ik direct artifacts en een vastloper in windows, 3d games konden eerder al niet meer. Dus vandaag maar even wezen bakken!
10 minuten op 200graden en daarna langzaam laten afkoelen tot kamertemperatuur. Alles er weer op gemonteerd en het systeem weer geboot.
SUCCES! Alles doet het weerPrachtig
Eerst voorverwarmen tot 200 gradenPisPix schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:21:
[...]
Klinkt waarschijnlijk als een enorme huisvrouwen vraag... maar heb je de oven eerst voor laten verwarmen tot 200 graden, toen de kaart erin, of heb je hem koud erin gelegd en de oven naar 200 graden laten verwarmen in 10 minuten?
[ Voor 4% gewijzigd door Banballa op 29-10-2010 14:25 ]
Kijk, ik ga het gelijk doorgeven aan de vrouw des huizes... de boormachine is van mij, de oven van haar...Banballa schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:25:
[...]
Eerst voorverwarmen tot 200 gradenDaarna pas de kaart er in gedaan. En dan 10 minuten op 200 graden gebakken.
Fraai gesprokenPisPix schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:31:
[...]
Kijk, ik ga het gelijk doorgeven aan de vrouw des huizes... de boormachine is van mij, de oven van haar...Het rollenpatroon is niet voor niets uitgevonden...
[ Voor 3% gewijzigd door Fid3lity op 29-10-2010 16:32 ]
Doe hem in ieder geval niet in de magnetronochtendkoffie schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:26:
Ik lees tweakers all een tijdje, maar heb tot dusver nooit besloten om me te registreren op het forum.
Dus bij deze, hallo allemaal.
Mijn 9800gtx is verleden week ook gestorven en de mankementen komen overeen met dit topic.
Nou ben ik zelf totaal niet hardware technisch aangelegd, en daar komt bij dat ik geen oven heb.
Nu is mijn vraag dus, is er een tweaker in maastricht, of in ieder geval in de buurt van maastricht die me hier mee kan helpen? Uiteraard tegen een kleine vergoeding.
Je veranderd niks aan de videokaart hoor en de fout had die al toen die uit de fabriek rolde je lost de fout dan ook niet op in de oven je stelt het alleen weer voor een onbepaalde tijd uit.Franky37 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:43:
Dus ik wil hem ook bakken maar wilde eigenlijk weten als hij terug zou werken ook nog presteerd ?
AMD Nieuwsdiscussie
Dit.Paprika schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:19:
Wat TheMask bedoelt is dat je het echte probleem niet oplost... over een X-maanden zal het weer gebeuren en dan is het hopelijk weer te fixen m.b.h. bakken of hij kan dan echt bij het afval.
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
[ Voor 35% gewijzigd door Fid3lity op 07-11-2010 02:44 ]
Ehh... was dat sarcastisch?Sandertje03 schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:16:
en iemand was zo slim om deze jongen te vervangen voor een G210. want die kan bijna hetzelfde. het gaat hier om een 8800GTX.
Lijkt me wel
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
AMD Nieuwsdiscussie
Ja maar ik heb al reacties gezien van mensen bij wie componenten van het pcb losgekomen zijn, dan is branden toch veiliger.-The_Mask- schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:32:
In principe kunnen ze er prima tegen, zelf ook het hele mobo van een laptop met nVidia GPU in de oven gegooid en hij kon er prima tegen, laptop werkt ook al weer nu ook al weer een dikke maand denk ik.
Verwijderd
Volgens mij zijn pads meestal voor eenmalig gebruik. Als je ze er af hebt gehaald kan je beter nieuwe gebruiken of nog beter, pasta.gekke-gerrit schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:34:
die pats zou ik eraf halen, dat gaat makkelijk en je kan ze er later gewoon weer opleggen, je kan ook gewoon cpu pasta gebruiken, allemaal 1 pot natop een paar graden na
Of, wat ik heb gedaan, pads terug en pasta erbij... voor het geval dat, werkte prima!Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:10:
[...]
Volgens mij zijn pads meestal voor eenmalig gebruik. Als je ze er af hebt gehaald kan je beter nieuwe gebruiken of nog beter, pasta.
En het is zover, de kaart is weer kaduk. Voor een tweede keer bakken lijkt mij geen optie.Puch-Maxi schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:05:
Ik heb gisteren ook een kaartje afgebakken in de oven, het betrof een Geforce 8600m GS 512MB (laptop, MXM).
Aanvankelijk was ik wat sceptisch, de kaart gaf continue artifacts maar na 15 minuten op 200 graden werkt hij nu weer als vanouds! De vraag is natuurlijk hoe lang blijf hij het doen, kan iemand wat ervaringen posten?
My favorite programming language is solder.
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 12% gewijzigd door Khallouki op 09-11-2010 22:35 ]
"It's better to burn out, than fade away"
[ Voor 31% gewijzigd door worldfire op 16-11-2010 11:44 ]
Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711
[ Voor 3% gewijzigd door Dura Ace op 25-11-2010 08:33 ]
Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq