Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig dat een topic als deze 1000 posts heeft bereikt. Nvidea gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kaham schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:12:
[...]

Hmmz... Die lijken er normaal uit te zien, al ben ik geen expert.
Staat er op de grijze solid state condensators ook de letters FZ bovenop?
Ik moet overigens wel zeggen dat er een merkwaardig luchtje in de kast hangt... Doet me een klein beetje aan een schroeilucht denken, al is t niet helemaal dezelfde geur. :X
Dat is nooit goed. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaham
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:38
-The_Mask- schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:19:
[...]
Staat er op de grijze solid state condensators ook de letters FZ bovenop?

[...]
Nee. Dat zie ik in ieder geval nergens staan. Gaat een leuke dag worden bij de technische dienst... Die vinden me al zo aardig sinds vorige keer :p

"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:40

murphsy

Product Monkey

Ik denk dat ik ook problemen heb met mijn 1 van mijn 8000 serie kaarten (een MSI 8800GT), maar ik weet het niet 100% zeker. Ik heb steeds 'hiccups', dit komt ten allen tijden voor. Onder het webbrowsen, gamen, programmeren, etc. Af en toe blijft alles even 1 tot 3 seconden hangen.

Nou twijfel ik of dit een processor of videokaart probleem is, hoe kan ik hierover uitsluitsel bereiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MSI 8800GT-oc geeft geen signaal meer naar mijn monitor.
Net even op mijn werk in een HP xw8400 geprobeerd, deze begon zelfs 6 keer te piepen (videokaart probleem)

2,5 jaar in gebruik nu, dus ik ben best wel teleurgesteld
mijn vorige kaart ging een stuk langer mee (MSI Ti4800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 11:51
hhhm mijn 8600 gt heeft gelukkig nu na bijna 3 jaar nog nergens last van
als ik 't hier zo lees zal 't niet zo lang meer duren voordat die van mij ook de geest geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaham
Sorry voor de wat late reactie... Op mijn kaart staat het volgende op die cilinders: PS5D5, 330, 16V, en boven dat alles staat een klein tekentje, volgens mij gewoon een vierkantje (niet ingekleurd).

Verder valt mij nu wel op dat er volgens mij wel eens iets op de kaart zou kunnen missen. Ik heb namelijk een vakje over wat mij erg aan een 'socket' doet denken. Zie foto voor wat ik bedoel. Het aparte is echter dat ik _nergens_ een los onderdeel in mijn kast heb liggen, dus dan vraag ik me af waar deze gebleven is als hier wat op hoorde.

Afbeeldingslocatie: http://i731.photobucket.com/albums/ww314/Kaham/th_photo-1.jpg

"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:41

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

zo te zien heeft daar niks gezeten, anders zouden de tin bolletjes niet rond zijn maar gebroken zegmaar.
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:13:
Geweldig dat een topic als deze 1000 posts heeft bereikt. Nvidea gefeliciteerd! *O*
Ik denk niet dat Nvidia er erg trots op is :P

[ Voor 55% gewijzigd door BGB4rn op 13-10-2010 11:19 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kaham schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:48:
[...]

Sorry voor de wat late reactie... Op mijn kaart staat het volgende op die cilinders: PS5D5, 330, 16V, en boven dat alles staat een klein tekentje, volgens mij gewoon een vierkantje (niet ingekleurd).
Is een andere, dus dat mag het probleem niet zijn.
Verder valt mij nu wel op dat er volgens mij wel eens iets op de kaart zou kunnen missen. Ik heb namelijk een vakje over wat mij erg aan een 'socket' doet denken. Zie foto voor wat ik bedoel. Het aparte is echter dat ik _nergens_ een los onderdeel in mijn kast heb liggen, dus dan vraag ik me af waar deze gebleven is als hier wat op hoorde.
Een PCB wordt wel eens gebruikt voor meerdere videokaarten, dus ook voor overgeklokte modellen, welke soms extra onderdelen hebben voor stabielere spanningen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaham
Okee, weer wat geleerd :D. Maar dat zal dus niet het euvel zijn. Vanavond hopelijk tijd om de PC naar de winkel te brengen, en dan nog hopen dat zij wat vinden. Ik laat het jullie horen als ik meer weet. Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Ik vraag me af in hoeverre de load temperatuur invloed heeft op het uitvallen van de 8x00 serie.

Ik heb zelf een 8800GT gehad, waar ik na 2 maanden ofzo een betere koeler op heb gezet. De load temps zijn nu nog maar 45c bijvoorbeeld. Zou dit de levensduur van deze kaart rekken, of is dit probleem alleen afhankelijk van de hoeveelheid load/idle cycles?

Begin zo onderhand een beetje zenuwachtig te worden van de uitval statistieken hier 8)

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 8800GT heeft 2 maanden geleden ook de geest gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Laatst online: 14:41

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

InfinityG35 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:07:
Ik vraag me af in hoeverre de load temperatuur invloed heeft op het uitvallen van de 8x00 serie.

Ik heb zelf een 8800GT gehad, waar ik na 2 maanden ofzo een betere koeler op heb gezet. De load temps zijn nu nog maar 45c bijvoorbeeld. Zou dit de levensduur van deze kaart rekken
Ja, het word veroorzaakt door temperatuur wisselingen en het zetten en trekken van de kaart wat de verbindingen beschadigt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
careltjuh schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:25:
[...]

en 4850 voor call of duty united offensive beetje overkil :P
Jep, maar ik wil ook starcraft 2, gta 4 en nog wat spellen kunnen spelen.
DanielWW2 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:19:
[...]

Ik gok op driver problemen. :P
Ik heb met driver sweeper de nvidia drivers verwijderd. Zou een OS reïnstall echt nodig zijn?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:54

Nemesizz

Untouchable

aicaramba schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:22:
[...]

Ik heb met driver sweeper de nvidia drivers verwijderd. Zou een OS reïnstall echt nodig zijn?
Nee, maar ik moest 2x met een driver sweeper erover voordat alle nVidia "zooi" weg was.
Had eerst ook super slechte frame-rates met bepaalde games (Quake 3 met maar 15 fps ofzo...terwijl een TNT2 al 30 kan halen). Bij mij betrof de overstap naar een 5770, maar dat is ook een Ati.
Na de 2e sweep was de "zooi" echt weg en kreeg ik normale waarden qua fps in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Nemesizz schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:46:
[...]

Nee, maar ik moest 2x met een driver sweeper erover voordat alle nVidia "zooi" weg was.
Had eerst ook super slechte frame-rates met bepaalde games (Quake 3 met maar 15 fps ofzo...terwijl een TNT2 al 30 kan halen). Bij mij betrof de overstap naar een 5770, maar dat is ook een Ati.
Na de 2e sweep was de "zooi" echt weg en kreeg ik normale waarden qua fps in games.
Ik heb denk ik wel 5x met driver sweeper gedaan. Ik heb namelijk nogal wat tussen catalysts gewisseld, omdat of coduo, of starcraft 2 niet werkte. Bleek dat ik los de graphics display zonder catalyst control center moest installeren om het beide te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

aicaramba schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:22:
Zou een OS reïnstall echt nodig zijn?
Soms lijkt het daar wel op. De HD4850 hoort gewoon betere FPS te geven dan een 8800.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 12:21

alwinus

Tweaked

Zo...leuk topic. Mijn 8800 GT is inmiddels ook bijna 3 jaar oud. Prima presterend kaartje overigens maar de eerste tekenen lijken zich nu aan te dienen. Ik heb geen energiebeheerschema's aan staan. Maar ik heb nu regelmatig dat mijn pc nog draait maar ik helemaal geen beeld heb. Mijn monitor staat in standby stand en wat ik ook doe ik krijg geen beeld meer. Een reset geeft vervolgens 1 lange piep en 3 korte piepjes van mijn mobo/ Het enige wat helpt is helemaal uit en dan weer opnieuw opstarten.

Die piepjes lijken aan te geven dat het niet helemaal goed zit met de videokaart zo lees ik hier en daar op internet. Ik ga eens kijken of ik de kaart wat kan stresstesten.

Edit: Gevonden in manual moederbord:

lange beep gevolgd door drie korte = No VGA detected

[ Voor 14% gewijzigd door alwinus op 19-10-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

alwinus schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:04:
Zo...leuk topic. Mijn 8800 GT is inmiddels ook bijna 3 jaar oud. Prima presterend kaartje overigens maar de eerste tekenen lijken zich nu aan te dienen. Ik heb geen energiebeheerschema's aan staan. Maar ik heb nu regelmatig dat mijn pc nog draait maar ik helemaal geen beeld heb. Mijn monitor staat in standby stand en wat ik ook doe ik krijg geen beeld meer. Een reset geeft vervolgens 1 lange piep en 3 korte piepjes van mijn mobo/ Het enige wat helpt is helemaal uit en dan weer opnieuw opstarten.

Die piepjes lijken aan te geven dat het niet helemaal goed zit met de videokaart zo lees ik hier en daar op internet. Ik ga eens kijken of ik de kaart wat kan stresstesten.

Edit: Gevonden in manual moederbord:

lange beep gevolgd door drie korte = No VGA detected
Inderdaad, je 8800GT is (bijna totaal) overleden. Ik heb exact hetzelfde onlangs gehad met mijn 8800GTX met de piepjes en geen beeld, er is nu een nieuwe goed werkende GTX470 voor in de plaats gekomen.

Ga maar vast shoppen indien je geen aanspraak op garantie kan maken.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

alwinus schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:04:
Zo...leuk topic. Mijn 8800 GT is inmiddels ook bijna 3 jaar oud. Prima presterend kaartje overigens maar de eerste tekenen lijken zich nu aan te dienen.
In de oven ermee zou ik zeggen. Proberen kan geen kwaad. Al is jouw verhaal niet zo typisch als die van het gros van de mensen hier met een kaart met een G80 core (die jouwe heeft een G92 core).

Het idee dat mijn 8800 GTX alweer meer dan een jaar draait na zijn reanimatie blijft toch grappig.

[ Voor 30% gewijzigd door RaJitsu op 19-10-2010 12:29 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Hmm - bad news.

Op 11 augustus poste ik nog dat mijn ASUS F3SV laptop met 8600M GS chipje gefixt was - maar hij is er al weer mee opgehouden :(

Dat is dus een goeie 2 maanden. Es kijken of ik een nieuw moederbordje kan scoren O-)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:43

casemodder

--->

Nou,

Mijn MSI 8800GTX 640mb was dus ook dood met artifacts.

Dus ik had niks te verliezen en na het lezen van succesverhalen ook maar de oventruck gaan proberen.

Dus vanavond was het heerlijk culinair met de GTX 10min op 200graden

Na de kaart weer aangekleed te hebben in de pc gestoken en...

Staat nu al een uur met futuremark op 1920x1080 te draaien en nog steeds superstabiel >:)

Met de core op 78graden max.

Heerlijk, ik heb helemaal happy 8)

Kan ik eindelijk weer SLI gaan draaien :o

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Killed-1 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:07:
[...]

en? :P

Mijn oven staat ook aan trouwens! Vandaag 2 defecte 8800GTXen opgehaald. Ben benieuwd :P
Hij doet het weer, maar hij wordt nu wel erg warm.
Na 2/3 minuten stressen ging hij al tot 90 graden. Zou dat kunnen komen omdat ik de cooling pads niet heb vervangen? (De koelpasta natuurlijk wel).
Ik heb nu toch al een nieuwe videokaart, maar dan bewaar ik deze mooi. Heb ik in ieder geval een reserve.

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 20-10-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit weekend ging de Asus EN8600GT PCI-e van mn vriendin naar de eeuwige jachtvelden. Spontaan van de ene op de andere dag (pc stond in sleep mode) geen beeld meer en bij het opstarten de bekende no-VGA post beeps (1 lang, 3 kort).

Even snel getest met mijn nieuwe GTX460 en die gaf gewoon beeld. Gelukkig zijn de machines redelijk identiek dus het testen is geen probleem.

Bij 4launch direct een GTS450 besteld, deze is qua specs zo'n 250% sneller dan haar vorige kaart dus dat vond ze niet erg.

Gelukkig is nu wel de laatste 8x00 de deur uit. Nu hopen dat nVidia niet weer dezelfde fout gemaakt heeft. Het verhaaltje van de GF100 serie geloof ik pas als ik het zie.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een GTS450? Geen reviews gelezen? Nou hier komt de samenvatting: beetje een flut kaart. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Hmm mijn EVGA 8800GTS 640mb die ik van de hcc dagen in 2006 (25 nov) had gekocht was ook in januari 2009 overleden. Dat ging ook plotseling. dus het is in feite een fabrieksfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdegrote
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Maakt het toch niet minder vervelend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
-The_Mask- schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:40:
Nee juist minder omdat nVidia er al jaren niks aan doet.
en het schijnbaar bij hun nieuwe kaarten precies hetzelfde doet "zeggen ze als geruchten op het internetz "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:41:
[...]

en het schijnbaar bij hun nieuwe kaarten precies hetzelfde doet "zeggen ze als geruchten op het internetz "
Maar vooralsnog hebben die niet hun eigen succesvolle topic reeks toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee maar dit topic heeft sowieso een verkeerde titel, zijn namlijk ook een aantal GeForce kaarten uit de 7000 serie langsgeweest, 9000 serie precies hetzelfde en natuurlijk de laptop GPU's.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:44:
[...]

Maar vooralsnog hebben die niet hun eigen succesvolle topic reeks toch?
Dat ook,maar goed die kaarten zijn er pas 3 maanden ofzo dus denk niet je er nu "veel van ziet"
Maar we zullen over 1 jaar zien.

Als er dan weer zoveel problemen zijn met die kaarten is er echt iets goed miss bij hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Aj bij mij is een 8800 GTX 2 onderdelen kwijt geraakt tijdens het bakken. Misschien nog eens proberen om het te solderen. Het gaat om de 2 'Delta' chipjes :

Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/2207/52339kt3.jpg

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

StefanvanGelder schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:20:
Aj bij mij is een 8800 GTX 2 onderdelen kwijt geraakt tijdens het bakken. Misschien nog eens proberen om het te solderen. Het gaat om de 2 'Delta' chipjes :

[afbeelding]
Is bij mij ook gebeurd! Heb het wel weten te fixen middels een creatieve oplossing met aluminiumfolie. Je moet gewoon zorgen dat de Delta chips op de juiste plek zitten, vast laten houden met het aluminiumfolie en opnieuw bakken. Vervolgens bij het afkoelen het aluminiumfolie nog even laten zitten en daarna verwijderen. Het hecht zich namelijk niet vast aan het PCB tijdens het bakken en wordt ook niet warm / koelt vrij snel af. Bij mij werkte het iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:14
jullie moeten niet gaan bakken maar branden!

kaart inpakken in alu folie behalve mem en gpu
verfbrander erop dat werk echt beter, veel meer controle over wat je doet

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:39
StefanvanGelder schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:20:
Aj bij mij is een 8800 GTX 2 onderdelen kwijt geraakt tijdens het bakken. Misschien nog eens proberen om het te solderen. Het gaat om de 2 'Delta' chipjesspoelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 21:58

ByteDelight

Retro computing is alive!

2 kappotte G92 kaarten deze week hier: een 8800GT en een 8800GTS 512MB van een maat (bverstee in "2 videokaarten stuk. Toeval? Of kapot mo...").

Wat een meuk...
De 8800GT was dan een flinke stap vooruit 3 jaar terug (ik had de eer er twee topics aan te besteden), maar dat ze nu al dood zijn is toch ... doodzonde.

Ik overwoog een GTS250 te adviseren, maar denk dat men beter af is met een andere GPU.
Of is het 't produktieproces dat het probleem veroorzaakt? Dus ken men beter effe voor een AMD gaan?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
bverstee schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:46:
Ik overwoog een GTS250 te adviseren, maar denk dat men beter af is met een andere GPU.
Of is het 't produktieproces dat het probleem veroorzaakt? Dus ken men beter effe voor een AMD gaan?
Het was de materiaalkeuze van NVidia (bumpmateriaal icm underfill), een ontwerpfout dus, er gaan geruchten dat Nvidia weer dezelfde materialen gebruikt voor de nieuwste GPU's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Aan de info die NVidia zelf levert hebben we in ieder geval niet zo veel. Ze zeggen dat alle GPU's die deze fout hadden/hebben, nu door hun zijn afgehandeld en dat waren volgens mij alleen maar mobile-kaarten, daar hebben we niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Lees het begin van het topic even, daar staan genoeg links naar gedetailleerde artikelen: het betreft zeker niet 1 serie of alleen mobile GPU's (deze gingen het eerst stuk ivm warmteschommelingen). NVidia heeft lang ontkend maar nu ook een aantal rechtzaken in de USA verloren (o.a. 2 miljoen dollar schadevergoeding die verdeeld dient te worden onder slachtoffers van enkele OEM's zoals Dell en HP), en er gaan geruchten dat er weer voor dezelfde materialen gekozen is voor enkele nieuwe GPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
bwerg schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:10:
[...]

Soms lijkt het daar wel op. De HD4850 hoort gewoon betere FPS te geven dan een 8800.
Clean OS install heeft niet echt geholpen.. Het is ook alleen bij call of duty united offensive. De rest van de spellen draaien prima. En call of duty 1 is sowieso altijd al n beetje laggy geweest. Framedrops vooral dan. Maar mijn 8800gt had daar heel weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaham
Goed, had vorige week helaas geen tijd meer om terug te gaan naar de winkel, maar vanochtend eindelijk wat tijd ervoor gehad.

De GPU is inderdaad defect (hij geeft inmiddels gewoon helemaal geen output meer - beeldscherm zegt 'no input', of iets dergelijks), maar de winkel verschuilt zich achter het feit dat de garantietermijn van de PC (3 jaar) inmiddels verlopen is. (Let wel, zij hebben in 2008 de kaart vervangen omdat de eerste GPU, een 7900, ook al stuk was gegaan onder dezelfde omstandigheden.)

Gezien dit defect veroorzaakt is door een productiefout, en omdat ik meen dat er in de VS zelfs een class action lawsuit gewonnen is door producenten die de GPUs gebruikten, vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met het claimen van een werkende kaart buiten de garantietermijn om. Ik neem aan dat hier nog iets van consumentenrecht van toepassing zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 12:35
mijn 9800GX2 heeft het ook begeven, getest in verschillende systemen en geeft steeds de zelfde foutcode aan. Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43). Als ik tijd heb ga ik hem ook proberen te bakken, misschien werkt dat? Heb ondertussen al een GTX460 gekocht, dus als iemand intresse heeft?:P erg jammer het was een perfecte kaart ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

worldfire schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:47:
Heb ondertussen al een GTX460 gekocht, dus als iemand intresse heeft?:P erg jammer het was een perfecte kaart ..
Dan mag diegene zich aanmelden? Doe maar een DM sturen, ben wel geïnteresseerd om weer even met de oven te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Zover ik weer hebben alleen de GTX 260 280 285 295 ?, de problemen niet en zelfs de nieuwe GTX460 krijgen het weer over 1 jaar / 2 jaar. ( zeggen ze )

Ik neem alleen maar ATI nog vanaf nu ( weinig keus met een imac maar toch )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfire
Blue-Tiger schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:51:
[...]

Dan mag diegene zich aanmelden? Doe maar een DM sturen, ben wel geïnteresseerd om weer even met de oven te spelen :)
Ik heb je een DM gestuurd, heb zelf namenlijk geen tijd om met de oven te spelen!
Het klinkt wel grappig.. Mama? ik ga even een Videokaart bakken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

worldfire schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:47:
Als ik tijd heb ga ik hem ook proberen te bakken, misschien werkt dat?
Er zijn in dit topic inderdaad al succesvolle bakpogingen gedaan met een 9800GX2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfire
bwerg schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:12:
[...]

Er zijn in dit topic inderdaad al succesvolle bakpogingen gedaan met een 9800GX2.
Ik heb het topic helemaal doorgelezen, maar aangezien ik al een GTX460 heb gekocht doe ik mijn 9800GX2 toch weg. Wel een grote schande van nvidea dat dit zomaar kan.. ik heb de order even nagekeken en betaalde toen voor de videokaart nog dikke 300 euro. hij heeft ook altijd perfect de games gedraaid, zelfs nu houd hij met gemak nog alles bij.

RIP ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Interessant onderwerp. Gaaf om te zien dat er een hoop expertise voorbij komt, en dat specifieke trucs bedacht worden. Mijn 8800GT van zo'n 3 jaar oud draait idle op 67 graden, en full load gaat ie naar 76-79 graden. Is dat een voorteken, of nog niets aan de hand? Verder nog geen artifacts gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
stof vrij maken na 3 jaar kan geen kwaad, en je temps zijn netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

BvDorp schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:17:
Interessant onderwerp. Gaaf om te zien dat er een hoop expertise voorbij komt, en dat specifieke trucs bedacht worden. Mijn 8800GT van zo'n 3 jaar oud draait idle op 67 graden, en full load gaat ie naar 76-79 graden. Is dat een voorteken, of nog niets aan de hand? Verder nog geen artifacts gezien.
Je temps zijn keurig, hedendaagse (nieuwe) kaarten behalen dezelfde resultaten dus daar hoef je je totaal geen zorgen om te maken. Zoals Gerrit al zei, even stofvrij maken kan natuurlijk nooit kwaad en is alleen maar bevorderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
[b][message=34909692,noline]
Gezien dit defect veroorzaakt is door een productiefout, en omdat ik meen dat er in de VS zelfs een class action lawsuit gewonnen is door producenten die de GPUs gebruikten, vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met het claimen van een werkende kaart buiten de garantietermijn om. Ik neem aan dat hier nog iets van consumentenrecht van toepassing zou kunnen zijn?
Je kan er vanuit gaan dat een PC en kaart 3jaar meegaan of zelfs langer. Dus de vraag is hoe hard kan je maken dat je dat redelijk kan verwachten. Zeker bij productiefouten zou je garantie gewoon kunnen claimen alleen de vraag is hoe ga je je recht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
@gekke-gerrit @Blue-Tiger dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Geen probleem!! Overigens vandaag ook weer een geslaagde bakpoging op een ander productje :)

MSI Quantum Wave Sound Card

Afbeeldingslocatie: http://i994.photobucket.com/albums/af65/Blue-Tiger_album/MSIQuantumWave.jpg

Ja werkelijk! Kaartje vertoonde defecten. Linker kanalen hadden een constante ruis en werkten maar sporadisch normaal. Na 8 minuutjes in de oven @ 180C werkt hij weer naar behoren! :D

Nou is maar de vraag of deze 100% hersteld is, gebruik zal het leren maar ik merk wel een klein verschil in 'kwaliteit'. Met name het hoog komt wat storender over dan voorheen. Achja, een vervanger is toch vrijwel geregeld... Dus mocht het niet baten, dan is het verlies niet zo enorm.

[ Voor 39% gewijzigd door Fid3lity op 27-10-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, de mijne is aan zijn laatste adem toe.

Morgen maar eens de kaart meenemen naar het werk om hem deskundig te laten bakken.
De ATI kaart is in bestelling en hopelijk vandaag of morgen in de bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfire
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:47:
Ja hoor, de mijne is aan zijn laatste adem toe.

Morgen maar eens de kaart meenemen naar het werk om hem deskundig te laten bakken.
De ATI kaart is in bestelling en hopelijk vandaag of morgen in de bus
Succes ben benieuwd of het is gelukt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik heb een NVIDIA 8600 GTS 256 MB, en tot nu toe geen problemen, heb hem ook in sli gedraaid 2 jaar lang. Maar ben toch gaan kijken voor een nieuwe kaart. Mijn oog is gevallen op Nvidia GT450 1 GB.

Maa nog even terug komend op het verhaal van de NVIDIA 8600 GTS. Deze kaart heeft het bij mij flink te voorduren gehad. Toen crysis uitkwam heb ik de game gekocht, en heb mijn NVIDIA 8600 GTS ff flink laten zweten, kon op medium spelen. Na afloop van het gamen heb ik de kaart getempt, zat op 100 graden. Dus hij is flink warm geworden. een paar maanden later, wou hij de geest geven, door allen rooie kruissen over het scherm te laten vliegen. Heb de baktechniek gebruikt, een nachtje aflaten koelen, en toen deed hij het weer. Heb daarna de kaart 1x per maand eruit gehaald en schoongemaakt.
.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
goed onderhouden dus!, ik haat nog steeds bakken, liever branden met de verfbrander

en persoonlijk, 460 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:53

Banballa

(>'_')>

Mijn 8800gt (512mb) is ook al maanden bezig te overlijden. Sinds deze week kreeg ik direct artifacts en een vastloper in windows, 3d games konden eerder al niet meer. Dus vandaag maar even wezen bakken!

10 minuten op 200graden en daarna langzaam laten afkoelen tot kamertemperatuur. Alles er weer op gemonteerd en het systeem weer geboot.

SUCCES! Alles doet het weer :D Prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:45
Banballa schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:53:
Mijn 8800gt (512mb) is ook al maanden bezig te overlijden. Sinds deze week kreeg ik direct artifacts en een vastloper in windows, 3d games konden eerder al niet meer. Dus vandaag maar even wezen bakken!

10 minuten op 200graden en daarna langzaam laten afkoelen tot kamertemperatuur. Alles er weer op gemonteerd en het systeem weer geboot.

SUCCES! Alles doet het weer :D Prachtig :)
Klinkt waarschijnlijk als een enorme huisvrouwen vraag... maar heb je de oven eerst voor laten verwarmen tot 200 graden, toen de kaart erin, of heb je hem koud erin gelegd en de oven naar 200 graden laten verwarmen in 10 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:53

Banballa

(>'_')>

PisPix schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:21:
[...]

Klinkt waarschijnlijk als een enorme huisvrouwen vraag... maar heb je de oven eerst voor laten verwarmen tot 200 graden, toen de kaart erin, of heb je hem koud erin gelegd en de oven naar 200 graden laten verwarmen in 10 minuten?
Eerst voorverwarmen tot 200 graden :D Daarna pas de kaart er in gedaan. En dan 10 minuten op 200 graden gebakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Banballa op 29-10-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:45
Banballa schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:25:
[...]

Eerst voorverwarmen tot 200 graden :D Daarna pas de kaart er in gedaan. En dan 10 minuten op 200 graden gebakken.
Kijk, ik ga het gelijk doorgeven aan de vrouw des huizes... de boormachine is van mij, de oven van haar... ;) Het rollenpatroon is niet voor niets uitgevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

PisPix schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:31:
[...]

Kijk, ik ga het gelijk doorgeven aan de vrouw des huizes... de boormachine is van mij, de oven van haar... ;) Het rollenpatroon is niet voor niets uitgevonden...
Fraai gesproken :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Fid3lity op 29-10-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochtendkoffie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-12-2021
Ik lees tweakers all een tijdje, maar heb tot dusver nooit besloten om me te registreren op het forum.
Dus bij deze, hallo allemaal.

Mijn 9800gtx is verleden week ook gestorven en de mankementen komen overeen met dit topic.
Nou ben ik zelf totaal niet hardware technisch aangelegd, en daar komt bij dat ik geen oven heb.

Nu is mijn vraag dus, is er een tweaker in maastricht, of in ieder geval in de buurt van maastricht die me hier mee kan helpen? Uiteraard tegen een kleine vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
ochtendkoffie schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:26:
Ik lees tweakers all een tijdje, maar heb tot dusver nooit besloten om me te registreren op het forum.
Dus bij deze, hallo allemaal.

Mijn 9800gtx is verleden week ook gestorven en de mankementen komen overeen met dit topic.
Nou ben ik zelf totaal niet hardware technisch aangelegd, en daar komt bij dat ik geen oven heb.

Nu is mijn vraag dus, is er een tweaker in maastricht, of in ieder geval in de buurt van maastricht die me hier mee kan helpen? Uiteraard tegen een kleine vergoeding.
Doe hem in ieder geval niet in de magnetron 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky37
  • Laatst online: 05-02-2023
Hey , ik heb ook een 8800gtx van Asus die is beginnen falen al meerdere keren onder garantie gerepareerd ,die nu 3 maanden verlopen is .
Dus ik wil hem ook bakken maar wilde eigenlijk weten als hij terug zou werken ook nog presteerd ?
Heeft niemand benchmarks gedaan ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Franky37 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:43:
Dus ik wil hem ook bakken maar wilde eigenlijk weten als hij terug zou werken ook nog presteerd ?
Je veranderd niks aan de videokaart hoor en de fout had die al toen die uit de fabriek rolde je lost de fout dan ook niet op in de oven je stelt het alleen weer voor een onbepaalde tijd uit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky37
Toch niet als je hem goed koeld ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 14:59
Wat TheMask bedoelt is dat je het echte probleem niet oplost... over een X-maanden zal het weer gebeuren en dan is het hopelijk weer te fixen m.b.h. bakken of hij kan dan echt bij het afval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Paprika schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:19:
Wat TheMask bedoelt is dat je het echte probleem niet oplost... over een X-maanden zal het weer gebeuren en dan is het hopelijk weer te fixen m.b.h. bakken of hij kan dan echt bij het afval.
Dit.

Moet zeggen mij dell xps inmiddels alweer een maand of 8 werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky37
Ik ben het ook aant doen :P, vraag me alleen af als ik koelpasta mag gebruiken van een cpu en die witte koelpads erop mag laten zitten want die heb ik niet en heb ze ook nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
die pats zou ik eraf halen, dat gaat makkelijk en je kan ze er later gewoon weer opleggen, je kan ook gewoon cpu pasta gebruiken, allemaal 1 pot nat :) op een paar graden na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky37
Wel het is gelukt he werkt perfect , graden tijdens bbc2 tussen 60 en 70 ,fan op 80%met evga precision :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochtendkoffie
Bij deze herhaal ik nog een keer mijn vraag of er een tweaker is in de buurt van (of in) Limburg die mij kan helpen met het "bakken" van mijn 9800gtx tegen een kleine vergoeding (10/15 euro). Ik ben niet in het bezit van een oven, en ik ken ook niet direct iemand die dat wel is (welke student heeft tegenwoordig een oven :s )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
Helaas heeft deze kaart ook de geest gegeven. deze jongen gaat morgen de warme oven ontmoeten.

De kaart is van mij schoonfamilie. en iemand was zo slim om deze jongen te vervangen voor een G210. want die kan bijna hetzelfde. het gaat hier om een 8800GTX.
daarnaast heb ik er een paar uur moeten zitten omdat de drivers helemaal verkeerd geïnstalleerd waren.
maar goed, nu heb ik de G210 aan de praat, maar probeer ik deze toch nog te repareren.

Iemand nog tips voor de oven? ik heb ergens gezien dat hij werd opgehoogd met alu-folie.

+/- 8 minuten op 200 graden voorverwarmde oven heb ik al wel door. dit wordt meeste aangeraden volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://img576.imageshack.us/img576/6931/p1020043ox.jpg

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Nouja, wat allemaal al is gezegd he. Je zegt zelf al dat je het al wel door hebt dus ik vrees dat er niet veel aan toe te voegen wordt voor mij :9

Oja, enige tip die ik je mee kan geven, let even op die Delta spoeltjes, die willen nog wel eens loslaten. Even inpakken met alu wil het wel helpen voorkomen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Fid3lity op 07-11-2010 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sandertje03 schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:16:
en iemand was zo slim om deze jongen te vervangen voor een G210. want die kan bijna hetzelfde. het gaat hier om een 8800GTX.
Ehh... was dat sarcastisch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
bwerg schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:17:
[...]

Ehh... was dat sarcastisch? :P
Lijkt me wel 8)7

Daarom probeer ik deze jongen ook te maken. en laat ik hun de G210 bij de winkel door de ruit gooien :+

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
De tip die ik wat hogerop las lijkt me wel beter dan bakken.
Namelijk de gpu opwarmen met een elektrische verfbrander, zo voorkom je beschadiging aan de rest van de kaart.
Mogelijk moet je niet eens het koelblok demonteren, gewoon de fan verwijderen en blazen op de heatsink, de koelpasta zorgt dan voor opwarming van de gpu (ook wel ram maar da's niet zo erg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
In principe kunnen ze er prima tegen, zelf ook het hele mobo van een laptop met nVidia GPU in de oven gegooid en hij kon er prima tegen, laptop werkt ook al weer nu ook al weer een dikke maand denk ik.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
-The_Mask- schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:32:
In principe kunnen ze er prima tegen, zelf ook het hele mobo van een laptop met nVidia GPU in de oven gegooid en hij kon er prima tegen, laptop werkt ook al weer nu ook al weer een dikke maand denk ik.
Ja maar ik heb al reacties gezien van mensen bij wie componenten van het pcb losgekomen zijn, dan is branden toch veiliger.
Zo'n verfbrander kost trouwens maar 20-40 euro dus dat valt ook wel mee.
Giftige dampen in je oven heb je dan ook weer niet ...
Lag mijn 9600GT niet op het stort ik probeerde het even met mijn verfbrander, heb er destijds gewoon niet aan gedacht en meteen een ATI gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
Helaas heeft de oventruc niets uitgehaald.

Kaart gaat gewoon weg, heb er nog 1 liggen en plaats die wel bij mijn schoonfamilie.
ik heb zelf al een GTX285 en reeds ook een HD6870 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekke-gerrit schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:34:
die pats zou ik eraf halen, dat gaat makkelijk en je kan ze er later gewoon weer opleggen, je kan ook gewoon cpu pasta gebruiken, allemaal 1 pot nat :) op een paar graden na :P
Volgens mij zijn pads meestal voor eenmalig gebruik. Als je ze er af hebt gehaald kan je beter nieuwe gebruiken of nog beter, pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:10:
[...]

Volgens mij zijn pads meestal voor eenmalig gebruik. Als je ze er af hebt gehaald kan je beter nieuwe gebruiken of nog beter, pasta.
Of, wat ik heb gedaan, pads terug en pasta erbij... voor het geval dat, werkte prima! :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 17:07
Puch-Maxi schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:05:
Ik heb gisteren ook een kaartje afgebakken in de oven, het betrof een Geforce 8600m GS 512MB (laptop, MXM).
Aanvankelijk was ik wat sceptisch, de kaart gaf continue artifacts maar na 15 minuten op 200 graden werkt hij nu weer als vanouds! De vraag is natuurlijk hoe lang blijf hij het doen, kan iemand wat ervaringen posten?
En het is zover, de kaart is weer kaduk. Voor een tweede keer bakken lijkt mij geen optie.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom niet? De kaart was immers al "stuk" toen die de fabriek uit rolde. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:10
Nou mijn vervangende 9800GX2 die ik in mei heb gekregen is vandaag ook overleden, denk ik. Ik had in mei Artifacts met mijn eerste GX2. De tweede die ik toen kreeg was geen nieuwe, maar gewoon een oude vervangende. Gisteren deed de GX2 het nog top!

Vandaag in de ochtend start ik mijn pc op en ik krijg opeens een resolutie van 800x600. Ik kijk bij Apparaat beheer en zie dat er een uitroepteken bij mijn videokaart zit, op het venstertje en zie dit staan.

"Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)"

Overal op internet gechecked en geen 1 oplossing gevonden. Wat blijkt, de code 43 is een geheugenfout in me videokaar. =/ Nou lekker, ik heb em terug gebracht naar de winkel, zit nog net binnen me 2 jaar garantie(3 december 08 aangeschaft), geen flauw idee wat ze hiermee gaan doen.

[EDIT]
Wat heb ik gedaan?
Driver sweep in Safe Mode
Nieuwste drivers
Systeem herstel
Oude compatible drivers

Allemaal geen succes

Ik heb de videokaart ook in een andere pc geprobeerd en ik kreeg daar artifacts.

[ Voor 12% gewijzigd door Khallouki op 09-11-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Mijn drie jaar oude EVGA GTX8800 begon groene strepen en artefact te vertonen. Garantie verhaal van EVGA is onhaalbaar. Geen 10 jaar garantie buiten de USA. Alleen Garantie met bepaalde nummering op het etiket. Je dient de bon nog te hebben en alle verzendkosten zijn voor eigen rekening. En geljikwaardige vervanging. Afijn bij elkaar meer geld kwijt dan een nieuwe recente kaart.

Dan maar de over in. Alle koel elementen en plastic onderdelen er af gehaald. Over voorverwarmd op 200C en daarna 10 minuten de kaart erin gehad. Rustig laten afkoelen. En ondertussen alle koelelementen goed schoongemaakt en ontdaan van stof. Verse koelpasta erop alles weer netjes terug zetten. Pc aan, beeld! in windows LFD2 opgestart en een paar uur gespeeld zonder enig probleem. _/-\o_

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Nou ik ben vandaag opgebeld, mijn GX2 is dood, blijkt uit hun test en ik krijg een GTX460 die ik morgen kan ophalen.

Goede deal of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
die zou ik niet laten liggen ;)

nog zo'n kaart erbij prikken en je hebt een leuk systeempje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Die kan er over een maandje zeker bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Ik heb net mijn vervanging voor mijn GX2 opgehaald.

Ben nu de trotse eigenaar van een GTX460 1gb overclock edition.

http://i53.tinypic.com/11779c9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfire
Khallouki ik had ook precies dezelfde problemen, ook van alles geprobeerd maar geen oplossing!
Mijn videokaart viel helaas net 1 maand buiten de garantie :'(
Ik ben ook overgestapt op de GTX460 prima kaart!

@Pegopdeweg

Erg vervelend dan dat die 10jaar garantie niet geld?
Je zou er toch echt recht op hebben!
Dus als je vid. toch plotseling stuk gaat zou ik er toch nog even achteraan vissen..

[ Voor 31% gewijzigd door worldfire op 16-11-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dura Ace
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2020
Mijn 8800 GTS 512 is ook KIA. 2,5 jaar oud. :'( Had gehoopt dat ie het tot cayman zou uithouden. Nu rent m'n proc rondjes om m'n oude XFX 7800GT. Toch maar even een RMAtje bij EVGA doen. Enig idee wat je terug krijgt (GTS250 / GTS450 / GTS460SE)?

@Pegopdeweg:

EVGA geeft wel europese garantie, en ook 10 jaar. Als je 'm nog niet gebakken hebt...
http://eu.evga.com/support/warranty/

Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De GTS250 is een gepimpte 8800GTS 512MB, dus het zou kunnen, maar de GTS250 wordt niet meer geproduceerd voor zover ik weet dus misschien een GTS450. Hoger dan dat zou mooie service zijn, maar de GTS450 zou dus al een aardige upgrade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dura Ace
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2020
Heb voor de zekerheid m'n 8800 er weer even ingebouwd. Hij start op...interessant, dan maar ff kijken met furmark en de temps bij crash in de gaten houden. Op ±75 graden geeft ie het op. Ik kan natuurlijk met evga precision proberen de temps te drukken op zo'n 60 graden door de fanspeed op te schroeven. die fanspeed staat vast op 30% en wordt ook niet anders bij hogere temps. Misschien kan ik 'm nog ff rekken tot cayman?

@ Bwerg: GTS 450 is misschien wel wat teveel gevraagd!

Toch KIA --> RMA bij Evga proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dura Ace op 25-11-2010 08:33 ]

Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochtendkoffie
9800gtx is in de oven van een mede-tweaker geweest. (10 minuten)
Na thuiskomst ingebouwd, en hij werkt weer als vanouds.

Geweldige oplossing dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:54
Iemand die de oventruck voor mij zou willen uitproberen op 3 kaarten?

Ik heb 2 9800GT kaarten liggen en een 8800 GTX

Omgeving Ommen/Zwolle
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste