Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

bwerg schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:03:
De GTS250 is een gepimpte 8800GTS 512MB, dus het zou kunnen, maar de GTS250 wordt niet meer geproduceerd voor zover ik weet dus misschien een GTS450. Hoger dan dat zou mooie service zijn, maar de GTS450 zou dus al een aardige upgrade zijn.
Nee. Het is een omgekatte 9800GTX. Dus geen problemen na 2 jaar ouderdom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

gasemans schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:29:
Iemand die de oventruck voor mij zou willen uitproberen op 3 kaarten?

Ik heb 2 9800GT kaarten liggen en een 8800 GTX

Omgeving Ommen/Zwolle
Ik wil het best wel even voor je proberen als jij de verzendkosten zou willen vergoeden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Wow!

Ik sta versteld. Mijn geliefde Asus 8800GTX gaf vanmiddag ineens groene strepen en corrupte tekens bij het opstarten van de computer waarna de nVidia driver crashte. Ik kwam er al snel achter dat de videokaart de schuldige was en plaatste mijn ouder 7800GT weer even terug.

Ik heb geen garantie meer en na het lezen van dit topic heb ik besloten om het te proberen: de videokaart in de oven stoppen. Ik heb de oven voorverwarmd op 200 graden, het koelblok eraf geschroefd en de kaart 10 minuten gebakken op 200 graden.

En ik kan het bijna niet geloven, maar het probleem lijkt opgelost. Ik typ dit met mijn 8800gtx weer terug geïnstalleerd en heb ook al even een game kunnen draaien. Super!
Ik ben er heel blij mee want anders had ik een andere kaart moeten gaan kopen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Beware: Kan zomaar zijn dat ie er vanavond/volgende week/over 2 maanden weer opeens mee stopt. Maak iig een backup van al je belangrijke spullen, mocht je geen vervangende videokaart hebben liggen :).

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

ja bij mij was het ook opgelost met een oventje retour!, gebruik hem nu als physX kaart werkt kij goed, eerst 90 frames met mafia constant met een gtx470 alles op high en nu 120, scheelt toch een heleboel!

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Ik heb komend weekend ook nog wel iets te doen... Foto's en verslagje volgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Bedankt voor de waarschuwing. Ik maak regelmatig backups en heb hier nog een 7800GT liggen, maar die is zo veel langzamer! Dus ik hoop dat mijn 8800 het blijft doen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:28
Blue-Tiger schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:23:
Ik heb komend weekend ook nog wel iets te doen... Foto's en verslagje volgen :9
Hopelijk komen ze alle 3 weer in leven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Laatst online: 11-08 12:57
Mijn kaart is ook weer defect. Dus hij heeft het na de oventruc zo'n 3 maanden volgehouden. Probeer het nog maar een keertje denk ik. Wel de laatste keer, mocht het nu lukken en hij gaat weer kapot dan vliegt ie het raam uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Haha ik maak hier juist werk van met een SMD soldeerbout en een microscoop / vergrootglas ding.

Ik scan gewoon de hele kaart op sketchy soldeerplekjes of in sommige gevallen gewoon missende componenten, hersoldeer die, en ik heb al 3 kaarten tot leven gewekt. Dezen houden het ook een stukje langer vol dan uit de oven tbh.

Kaart 1: Foxconn 9800GX2 1GB.
Deed helemaal niks meer. Moederbord gaf ook piepcode VGA Error.
Gestript, beide PCB's helemaal gescanned, op de onderste PCB was weinig aan de hand, de bovenste (PCI-E) PCB miste wat componenten en had een slecht stuk soldeer bij een paar transistoren. Ik die dus hersolderen en vervangen. Beestje draait alweer een dikke 3 maand op een goede overclock en heb nog gene enkele artifact gezien buiten het veel te hoog clocken van de shaders :)

Kaart 2: Foxconn 9800GX2 1GB (Had twee dode gekocht).
Deed ook helemaal niks meer. Ook dezelfde behandeling, al was hier minder mis mee. Er misten teminste geen componenten. Wel veel slechte / losse soldeerpuntjes.
De kaart doet het nu in safe-mode wel weer, alleen geeft de tweede PCB geen clockspeeds aan in GPU-Z, en wanneer je drivers zou laden die beide PCBs gebruiken houd je zwart leeg beeld. Heb even de PCBs uitgewisseld met de andere werkende kaart, en de bovenste PCB (PCI-E) werkt gewoon naar behoren, alleen de onderste doet helemaal niks meer. Dus die is wat meer dood dan de rest :)

Kaart 3: XFX GeForce 8600GT 256MB. Vertoonde artifacts bij belasting en temps boven de 70c.
Ook hier wat losse soldeer bij een paar componenten. Miste niks. Opnieuw gesoldeerd, en ook deze kaart draait alweer een dikke 2 maand met overclocks als vanouds in m'n maat z'n systeem.

Ik ben van plan zo veel mogelijk van deze kaartjes op de kop te tikken en ze te fixen. Vind het prachtig werk. Plus, past bij m'n opleiding Mechatronica.

Dus, beschouw dit als een aanbod, wie een dode 8000/9000 kaart heeft, type maakt niet uit, 8400GS tot 9800GX2, kan hem aan mij kwijt tegen verzendkosten, of een kleine extra vergoeding. Ja, of ik moet hem kunnen komen halen :)

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Imprezzion schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:47:
Haha ik maak hier juist werk van met een SMD soldeerbout en een microscoop / vergrootglas ding.

Ik scan gewoon de hele kaart op sketchy soldeerplekjes of in sommige gevallen gewoon missende componenten, hersoldeer die, en ik heb al 3 kaarten tot leven gewekt. Dezen houden het ook een stukje langer vol dan uit de oven tbh.
Je kan mij niet wijs maken dat je met een SMD soldeerbout alle balletjes onder de GPU zelf hersoldeert. Dat is immers het probleem bij kaarten waar de verkeerde underfill is gebruikt; door het niet correct opvangen van stress op de soldeerverbindingen onder de GPU tijdens load-idle cycles verslechteren en verbreken verbindingen. Daarvoor moet je toch echt een reflow-oven hebben, of dus improviseren met een gewone (hetelucht) oven.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kan idd niet, dit gaat om andere problemen aan zijn uitleg te zien.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Laatst online: 11-08 12:57
Nou ik heb hem weer 10 minuen op 200 graden gebakken. Hij doet het weer, ik ben benieuwd voor hoe lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ja beetje logisch, ik kan zo niet die hele core hersolderen. Trouwens, ik denk dat die tweede kaart best te redden is met wat hitte-werk aan de core. Alleen ik heb dus niet zo'n fohn oid. tot m'n beschikking, en de oven helpt al niet meer.

Wat ik wel zie, is dat bij alle kaarten die dood waren en NIET meer door een oven gefixed konden worden, de core zelf prima in orde was, maar dat andere soldeerpunten juist gaar waren. Dit kan natuurlijk komen door veel verschillende dingen, maar mijn gok gaat juist naar het baken ervan. Dit doet de normale solderingen vast ook geen goed.

Ik heb er wel een worklog van op HWI, hier even een linkje naar m'n post met foto's van de schade aan de verscheidene componenten.

http://nl.hardware.info/f...06&viewfull=1#post2026906

Wanneer m'n verhuizing achter de rug is haal ik zelf wel een nieuwe bout (of punt), aangezien de punt van mijn eigen compleet gaar is, en eigenlijk te dik voor dit werk.

[ Voor 9% gewijzigd door Imprezzion op 20-12-2010 14:57 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Ik zag dit topic net voorbij schieten, en ik dacht dat kan ik ook. Ik wist al van dit fenomeen af, maar zelf nog nooit toegepast. Mijn oude paradigit voyager had het een maand geleden begeven. Net helemaal uit elkaar geschroefd, en de oven aangezet. Toen werd het spannend. Oven eerst voorverwarmen, een moeder die het toch niet zo'n heel verstandig idee vond, maar inmiddels was de oven al op de 180 graden(wilde eerst voorzichtig aan beginnen). Na 8 minuten kwam er ineens een plastic geur uit de oven, wat ik wel verwacht had aangezien er hier en daar nog wat kleine stukjes plakband ed. opzaten. Later bleek dit een stukje van het PMCIA slot te zijn wat ik in die 5 jaar toch nog nooit had gebruikt. Goed, oven een tijdje laten afkoelen het het moederbord er weer uitgehaald, nog even buiten de oven laten afkoelen en vervolgens weer in de laptop geschroefd. Wonderbaarlijk gaf de laptop ineens weer kraakhelder beeld in plaats van groene blokjes met de letter ý er in :P

Nu maar hopen dat ie het blijft doen, in elk geval een leuke ervaring 8)

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Dura Ace schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:34:
Mijn 8800 GTS 512 is ook KIA. 2,5 jaar oud. :'( Had gehoopt dat ie het tot cayman zou uithouden. Nu rent m'n proc rondjes om m'n oude XFX 7800GT. Toch maar even een RMAtje bij EVGA doen. Enig idee wat je terug krijgt (GTS250 / GTS450 / GTS460SE)?

@Pegopdeweg:

EVGA geeft wel europese garantie, en ook 10 jaar. Als je 'm nog niet gebakken hebt...
http://eu.evga.com/support/warranty/
Om even in te haken op je opmerking van de 10 jaar garantie bij EVGA:

Tot vandaag kun je nog proberen je kaart te registreren bij EVGA en zo gebruik te maken van hun redemption actie, geeft je alsnog 10 jaar garantie mocht je vergeten zijn je kaart binnen 30 dagen na aankoop te registreren!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
HUUUUUU m'n 8800 GTX is er net mee opgehouden!

DAT zag ik dus echt niet aankomen..

8)

*leest*

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

maratropa schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:36:
HUUUUUU m'n 8800 GTX is er net mee opgehouden!

DAT zag ik dus echt niet aankomen..

8)

*leest*
Join the club! :P

Leuk topic btw, paar maanden terug mijn broertje een Ati 4870 kado gedaan nadat zijn xfx 8600gts voor de 3e en laatste keer was overleden. Over mod hielp hem niet meer helaas.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:28
Specs:
8800GTS 320mb (temp. tussen 40-55 graden Celsius)
Intel E4400 nu op 2.0ghz (temp. max 55 graden Celsius)
2 x 1gb DDR2 werkgeheugen
450 watt voeding

Gedaan:
Ik heb net mijn systeem weer in elkaar gezet en hij werkt top! Na 10 minuten bakken en schoonmaken (wat een stof zeg, slecht ontwerp door Nvidia/club3d) werkt hij helemaal goed.

Vraag; wat zijn de normale temperaturen (tijdens gamen) voor een 8800GTS?
Wanneer moet ik weer gaan bakken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mijne zat rond de 75 graden met een verbeterde XFX koeler, dus neem aan dat de 8800GTS ook wel rond die temperaturen zal zitten. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ALPACINO schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:40:
Vraag; wat zijn de normale temperaturen (tijdens gamen) voor een 8800GTS?
Zolang die onder de 100 graden zit moet een videokaart er prima tegen kunnen. Maar deze videokaarten gaan dus stuk door grote temp schommelingen, dus als je er lang mee wil doen kun je er beter voor zorgen dat ze niet te warm worden.
Wanneer moet ik weer gaan bakken? :9
Als die weer stuk gaat. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Joopieboy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:38:
nadat zijn xfx 8600gts voor de 3e en laatste keer was overleden.
Hoe gaat dat overlijden precies in z'n werk ?
Ik heb vorige week 2 keer (in BFBC2) problemen gehad met m'n XFX 8600GT, artefacts en crash met melding dat de nv4_dsp display driver niet juist functioneert.
Vrijdag hield m'n PC er helemaal mee op na een reboot (gewone Windows reboot na verwijderen software), ik hoor dat hij probeert te booten, maar zie helemaal geen BIOS meldingen meer op scherm.
HD is in orde, getest in externe behuizing ; dus ik verdenk de video kaart ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Goner schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:59:
[...]

Kan op verschillende manieren.
PC boot niet meer met de videokaart.
Artifacts in Windows/tijdens games.
BSOD tijdens opstarten/games.
Of nog iets anders, kan allemaal.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:39
Goner schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:59:
[...]
Nou zoals je omschrijft is ook een goeie mogelijkheid, dus ga er maar vanuit dat jouw videokaart ook overleden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

mijn oud PC specs
300 watt voeding
Intel Core2Duo E6600
2 GB DDR2 Geheugen
GTS 8600 256 MB ( niet aangesloten met extra stroom connector )
250 GB HDD

Ik kreeg opeens Artifacts en zelfs Bluescreens.
Windows opnieuw geinstalleerd om die blue screens op te lossen, maar ik bleef maar artifacts houden tijden het opstarten, in windows en games ging ik niet eens proberen. PC was 3 jaar oud op dat moment.
ik heb er een goedkope ATI kaart ingedaan en gebruik mijn oude pc als bestandserver.
Toen maar gou een nieuwe PC gehaald uit een winkel en niet zelf samengesteld.

750 watt voeding
Intel i7 860 @ 2,80
6 GB DDR3 geheugen
1,5 TB HDD ECO( Windows score van 6,5)
Nvidia GT320 (leek mij een goede kaart want het was een 300 serie de nieuwste op dat moment)

Daar gaat deze week een GTX 460 inkomen

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dockterbob
  • Laatst online: 14-09 21:02
Hallo,

Ik had heb het zelfde probleem gehad zoals hieral veel is beschreven in dit topic. Het ging in dit geval om een Geforce 8600m GS, die in zich in mijn 3 jaar oude AsusF3Sv bevind. Eerst een aantal blue screens gehad, daarna atrifacts en toen geen beeld meer.

Asus gebeld, maar die waren niet erg behulpzaam tenzij je een grote zak met geld meebracht. Ze vroegen 75 e onderzoekskosten en wisten eigenlijk met zekerheid te zeggen (voordat ik de laptop opgestuurd had) dat het moederbord vervangen moest worden, nog eens 400e. De garantie was immers verlopen. Na het lezen van dit topic heb ik maar besloten om ook een poging te wagen!

Ik heb de laptop compleet gestript, totdat allen het moederbord overbleef (Ja, dat was een heel gepruts!) Met alluminium tape heb ik alle vitale onderdelen beschermt en vervolgens een koker van alluminium tape om de GPU geplakt. Met een temperatuur instelbare verfbrander (ingesteld op 200C) heb ik vervolgens de hete lucht in de koker gebazen voor 10 minuten. Moederbord weer even van prik voorzien, extern beeldscherm erop

En viola! Nu heb ik dit berichtje getypt van mijn trouwe ouwe lappie! *O*

Alles weer samengebouwd. Dit alles heeft me 3 uur gekost! Nou maar eens kijken hoelang het goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:54

Nemesizz

Untouchable

Heb laatst een verfbrander gekocht en nog 2 pogingen gedaan m'n Acer (met 6100go) te fixen.
Maar het tin is dusdanig broos geworden dat je niet meer over microbreukjes praat. Kan de gebroken contacten met het blote oog zien. Alleen een re-ball kan nog helpen denk ik, en dat is iets wat ik op het moment nog niet kan doen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dura Ace
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2020
Yor schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:14:
[...]

Om even in te haken op je opmerking van de 10 jaar garantie bij EVGA:

Tot vandaag kun je nog proberen je kaart te registreren bij EVGA en zo gebruik te maken van hun redemption actie, geeft je alsnog 10 jaar garantie mocht je vergeten zijn je kaart binnen 30 dagen na aankoop te registreren!
Heb nu al een tijdje een 9800GTX+, via eVGA RMA gekregen voor m'n 8800GTS 512. Het mooie is dat op deze kaart ook nog 7 jaar garantie zit... Ben desalniettemin een 560/570/580 aan het overwegen (natuurlijk van eVGA)

Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dockterbob
Nemesizz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:38:
Heb laatst een verfbrander gekocht en nog 2 pogingen gedaan m'n Acer (met 6100go) te fixen.
Maar het tin is dusdanig broos geworden dat je niet meer over microbreukjes praat. Kan de gebroken contacten met het blote oog zien. Alleen een re-ball kan nog helpen denk ik, en dat is iets wat ik op het moment nog niet kan doen helaas...
Wel zuur... misschien was het ook wel een beetje geluk aan mijn zijde :-p....
Welke temperatuur was die verfbrander? Het kan best dat die veel te heet is geweest. Veel van die dingen geven al gauw 300C +, en volgens mij verbrand je dan de tin legering. Of op z'n minst z'n struktuur (lang geleden materiaalkunde :? ) Ik had een temperatuur instelbare heat gun van Steinel, tijdens het verwarmen heb ik de temperatuur telkens een beetje verhoogt. (best handig trouwens, een baas die van alles heeft)
Reball kan ik je helaas ook niet mee helpen... Google is your friend :-)
Hier heb ik ook nog wat gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

De breuken waren al te zien vóór ik aan de slag ging met m'n verfbrander. Had em al 3x of 4x in de ovengehad daarvoor, waarvan de 4e keer niet meer werkte (de keren daarvoor werkte de laptop weer een paar weken/maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dockterbob
Ah duidelijk, het is wel logisch dat het dan broos wordt. Ik benieuwd hoelang mijn GPU het vol gaat houden dan. Als het een maand is is het bijna de moeite niet waard... Ik zie trouwens wel dat de GPU heter wordt dan ik normaal gewend ben, bij idle draaien wordt ie nu 50 - 55 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 21:30
Hier hetzelfde probleem. Na 3 jaar trouwe dienst hield mijn XFX 8800GT er ineens mee op. Artifacts bij POST/BIOS en booten met de Nvidia driver wou niet. Oven aangezet op 200 graden, heatsink etc van kaart afgehaald en 10 minuten laten bakken. Half uurtje laten koelen, heatsink erop en werkt weer als voorheen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Nemesizz schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:53:
De breuken waren al te zien vóór ik aan de slag ging met m'n verfbrander. Had em al 3x of 4x in de ovengehad daarvoor, waarvan de 4e keer niet meer werkte (de keren daarvoor werkte de laptop weer een paar weken/maand).
Ik zou toch overgaan naar de aankoop van een nieuwe laptopt, je kan niet blijven herbakken, het is en blijft een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hahah, eigenlijk net dit topic ontdekt...
Dit terwijl mijn 8800 GT doodging. Artifacts bij BIOS, Windows herkende hem niet meer, ...
Heb ik in de vuilbak geslingerd toen, hij leek mij te kaputt en garantie van de hele PC was al verlopen.

Doh |:(

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021
DV6000 laptop van buuv kapo.
Doorlezende en googlende is mij niet geheel duidelijk wat er nou fout zit met deze NVidea chips

- zijn t de soldeerbolletjes van de chip met t mobo?
- zijn t de verbindingen van t zwarte blokje met t substraat op de chip zelf?
(t vierkante printje onder t zwarte blokje)

- oftewel onder de gpu chip met hete lucht stoken,
- of de complete gpu chip zelf heet stoken?

[ Voor 12% gewijzigd door wierni op 19-01-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

De bolletjes (BGA) onder de chip zijn het probleem, dus waar de chip mee op het moederbord zit.

Ik verwarm (met de verfbrander) de gehele chip, en af en toe ook over de rest van het bord om te zorgen dat ie niet kromtrekt. In de oven verwarm je gewoon alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:10
Er zijn dus meer G92 chips die met dit probleem kampen. Ik was geloof ik de eerste in dit topic die er last van had. Is al ruim een jaar geleden begonnen en moest hem van de week toevallig weer bakken omdat de problemen weer opspeelden. Dit was geloof ik de 3e keer dat ik hem gebakken heb in totaal.

Vreemd trouwens dat de problemen bij mij altijd onder load beginnen en zich langzaam uitbreiden naar idle. Als MW2 vastloopt met artifacts weet ik al hoe laat het is, maar ik kan nog wel een paar keer booten voordat ik ook in windows en pre-bios artifacts krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38
Mijn Point of View 9800GX2 is er van de week mee gekapt :(

Gelukkig nog binnen de garantie. De kaart was 2,5 jaar oud (3 jaar garantie FTW).

Tijdens een potje Black Ops ineens zwart scherm... Vervolgens is de kaart met geen stok meer in 3D aan de gang te krijgen... 2D werkte trouwens wel gewoon :?

Na een verse Windows install bleef ik driver issues houden...

Kaart dus maar snel geRMA-ed ;)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Nemesizz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:48:
De bolletjes (BGA) onder de chip zijn het probleem, dus waar de chip mee op het moederbord zit.
Nee, het zijn normaliter NIET de BGA bolletjes tussen de Chipvoet en de PCB maar de verbindingen tussen de DIE(chip) en de voet, icm de underfill die de problemen veroorzaken, eerder in dit topic is er genoeg over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Mensen die een verfbrander willen gebruiken / kopen, je kunt ook mij even contacten. Ik heb een hetelucht soldeerstation. Met de verfbrander ben je maar lucky bezig, het is dan ook niet gek dat het vaak niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
De laptop van een vriend van me gaf geen beeld meer. Zit 8600m gt in. Gisteren de videokaart in de oven gedaan en hij doet het weer :)

2 uit 2 voor mij :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 8800 ultra doet het nog steeds goed. Alleen word hij we erg warm maar dat is al 2 jaar zo.
105 graden onder stress van. een game, maar ik ga er nix aan doen. Heb hem vanaf de introductie al.

Grappig om te lezen dat het vaak een kaart van een vriend of kennis is die kapot gaat.
Ik blijf er bij dat het allemaal trolling naar nvidia toe is om mensen van nvidia af te schrikken.Ik blijf hier bij punt en ga verder ook niet in discussie.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:17:
Ik blijf hier bij punt en ga verder ook niet in discussie.
Ik geloof direct dat je niet in discussie wil gaan, aangezien je geen enkele kans zal hebben. nVidia heeft van sommige producten het probleem immers al toegegeven, alleen ze gaan niet alles toegeven omdat ze dan gewoon zo goed als failliet zijn, zoveel rommel hebben ze namelijk verkocht.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Dan zal ik meteen even dit uit de wereld helpen.

Mijn eigen kaarten die ik met bakken / solderen heb gefixed:
Foxconn 9800GX2. Gebakken en daarna nog wat zooi gesoldeerd, draait al maanden als een zonnetje.
Nog een Foxconn 9800GX2 alleen deze wou / wil nog steeds niet booten.
Club 3D 8600GT 256MB, m'n oude reservekaartje. Gaf artifacts in de BIOS en bootte ook niet met drivers.
Gebakken en werkte daarna perfect. Heb hem op moment bij m'n maat (ja daar komt ie) in z'n mediapc (A64 x2 4200+, 2GB DDR2, 8600GT 256MB) zitten vanwege DXVA UVD support. Het is en blijft mijn eigen kaart.

Het zou me niks verbazen als binnenkort m'n 8600M-GS laptopkaartje er ook mee ophoud. Heb al last van arti's onder stress van bv. Furmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Mijn 8800 ultra doet het nog steeds goed. Alleen word hij we erg warm maar dat is al 2 jaar zo.
105 graden onder stress van. een game, maar ik ga er nix aan doen. Heb hem vanaf de introductie al.

Grappig om te lezen dat het vaak een kaart van een vriend of kennis is die kapot gaat.
Ik blijf er bij dat het allemaal trolling naar nvidia toe is om mensen van nvidia af te schrikken.Ik blijf hier bij punt en ga verder ook niet in discussie.
Dat komt over het algemeen omdat er meer kenissen of vrienden zijn met pc's dan de tweakers zelf.. Lijkt me vrij logisch.
Als je het echt wil weten, ik heb de laptop zelf uit elkaar geschroefd, zelf de videokaart gebakken en zelf opnieuw in elkaar gezet.. Het is dus geen verhaal van: 'Verre vrienden van mij zeiden hetzelfde gehad te hebben!!!!'

Nvidia bashing of niet.. Ik wilde het gewoon laten weten hier, omdat het on topic is.
Ik ken om me heen 4 mensen die een 8600(m) gt hebben, waarvan er nu een kapot is gegaan, dus ik beweer nergens dat alle kaarten kapot gaan.
Zelf heb ik 2 8800 serie kaarten gehad waarvan er 1 kapot is gegaan...
Sterker nog.. Nvidia heeft bij mij een beentje voor, omdat ik niet tevreden ben over mijn enige ATI kaart tot nu toe (draait call of duty united offensive niet goed op mijn hd4850).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 19:37

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:17:Ik blijf hier bij punt en ga verder ook niet in discussie.
Geen wonder, je kunt alleen in discussie gaan als er een discutabel punt is. Hier hebben we het simpelweg over feiten, die deels door nVidia ook zijn toegegeven (o.a. door druk van enkele grote laptop OEMs).

Eigen defecte producten:
- nVidia 8600 GT, 1x gebakken, hield het daarna nog 1 maand uit

- nVidia 8800 GT, 1x gebakken, hield het daarna nog +/- 1.5 maand uit

- Laptop HP DV2310 CA met nVidia GPU, 1x gebakken, 2 weken later weer dood > geen zin om ding nog een keer uit elkaar te moeten halen. De class action suit waarin nVidia schikte omvatte ook deze laptop. Heb echter geen aankoop bon en laptop verkeert in zeer slechte staat, anders had ik hem nog kunnen aanmelden voor poging tot vervanging.

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een paar bronnen zie waar nvidia of een tester het ook toegeeft zal ik het geloven. Tot dan blijf ik bij mijn punt. Want als het waar is zou mijn ultra lang dood moeten zijn. Maar het kan zijn dat er
andere hardware op de ultra word gebuikt zoals solid state electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:54:
Als ik een paar bronnen zie waar nvidia of een tester het ook toegeeft zal ik het geloven. Tot dan blijf ik bij mijn punt. Want als het waar is zou mijn ultra lang dood moeten zijn. Maar het kan zijn dat er
Als je het zelf niet wil geloven mag dat van mij, maar maak iemand die er wat minder geluk heeft gehad (ik) dan niet uit voor nvidia basher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54

Heb nog 8 DV9000's voor je liggen
1x Dell XPS 1710
2x Compall H91's
3x 8800GT
2x 9800GX2
3x 8600GT

http://www.nvidiasettlement.com/affectedmodels.html
En hier nog wel wat laptopjes die er last van hebben, en een rechtzaak voor geweest is.
En dan hebben we het nog niet eens over de Acer's / Toshiba's / MSI's / Medion's etc gehad.

edit : Ik heb zelf ook nog een 8800gt van MSI en die doet het prima, terwijl ze SLI maatje al wel dood is ( identieke kaart )
RNG = RNG

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 02-02-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:54:
Dan heb je gewoon niet goed gezocht. Nvidia heeft midden 2008 toegegeven dat ze een produktie/design fout hebben in de G84, G86 (maar ook de G92) series, daar is inmiddels genoeg over te vinden. Misschien loop jij met oogkleppen op, maar Nvidia heeft hier gewoon erg grote blunders begaan.

Waarom denk je dat rond die tijd oem fabrikanten zoals HP en Dell massaal overgegaan zijn op ATi/AMD chips. Waarom heeft Dell een extended waranty pakket in het leven geroepen voor laptops uitgerust met deze GPU's?

HP heeft serie laptops van nieuwe moederborden voorzien van ATi/AMD tgenhangers. Defecte Nvidia borden werden hiermee vervangen. Dat jouw Ultra het nog doet is gewoon geluk hebben of je hebt een heel goede airflow die ervoor zorgt dat de temperatuur van de GPU heel gelijkmatig blijft. Want dat is namelijk het probleem deze GPU's kunnen niet tegen de warmte wisselingen die heel normaal zijn voor een GPU.

Het ergste van alles is dat Nvidia eigenlijk nauwelijks iets heeft gedaan om oem fabrikanten en consumenten te compenseren. Overigens kijk naar het markt aandeel van Nvidia, ze betalen inmiddels de prijs voor hun handelen (in het algemeen).

Nee, hier wordt niet op Nvidia gebashed, dit zijn terechte klachten aan hun adres. Dat jij niet in discussie wilt is prima, ik durf met zekerheid te zeggen dat jij fout zit. :)

[ Voor 21% gewijzigd door _Dune_ op 02-02-2011 13:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
_Dune_ schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:09:
[...]

Dan heb je gewoon niet goed gezocht. Nvidia heeft midden 2008 toegegeven dat ze een produktie/design fout hebben in de G84, G86 (maar ook de G92) series, daar is inmiddels genoeg over te vinden. Misschien loop jij met oogkleppen op, maar Nvidia heeft hier gewoon erg grote blunders begaan.

Nee, hier wordt niet op Nvidia gebashed, dit zijn terechte klachten aan hun adres.
http://apcmag.com/nvidia_...usands_of_gpus_faulty.htm
Linkje, waar die er wat over kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ovetuigd vanwege de post hier boven. Alleen g92 word nergens vermeld.
Markt aandeel van nvidia is afgelopen maanden wel met 2,5%+ gestegen. Amd 2.2%+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

g92 heeft evenveel problemen aangezien 9800GX2's er bij bosjes bij neer vallen, ook getuige m'n eigen twee.
Wat je vrij weinig ziet is 9800GT / GTX kaartjes die er bij neervallen. Kan ook zijn dat die nieuwer zijn en dus zo lang nog niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:59:
G92 is niets anders dan een gepimpte G8 toch ?, dus zou me goed voorkunnen stellen er daar ook problemen zijn.

Geloof het probleem niet meer voorgedaan heeft sinds de GTX260 280 275 295 etc.
Betreft het mark aandeel tussen A of B heb ik geen kaas gegeten en hoop ik ze blijven concurreren zodat wij er profijt van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
G80, G84, G86, G92 en G94 dezen hebben het sowieso, maar er zijn ook GeForce 6000 en 7000 kaarten geweest welke het zo maar weer deden na 10 min in de oven.

Zelf trouwens een G92 en G86 of G84 "gefixed" in de oven.
Heeft hier idd veel mee te maken.
Mektheb schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:07:
Geloof het probleem niet meer voorgedaan heeft sinds de GTX260 280 275 295 etc.
Klopt, nu alleen hopen dat het niet bij de GF100/GF104/GF110/GF114 terug komt...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat het marktaandeel de laatste maanden gestegen is zal voornamelijk komen, omdat Nvidia eindelijk weer eens met iets nieuws aan komt zettten wat ook goede performance leverd (degelijkheid moet nog blijken).

Over 2010 daar in tegen is het markt aandeel van Nvidia redelijke terug gelopen, ten gunste van AMD, wat ok niet echt vreemd is. Bij AMD is de laatste anderhalf tot 2 jaar de betere prijs/prestatie/feature kaarten te vinden. Met features bedoel ik voornamelijk Eyefinity, waar Nvidia toch een wat minder tegenhanger voor heeft welke een SLi opstelling vereisd (maar ik geloof dat ik nu ga afdwalen :) )

In iedergeval is het al zo'n anderhalf jaar dat ik van verschillende mensen weet dat zijn Nvidia op een 2e spoor hebben gezet (incl. mijn persoon). Natuurlijk kijk ik wel wat vereist is, als iemand features nodig is die alleen Nvidia leverd, dan zal het een Nvidia kaart worden, maar anders heeft AMD heel goede alternatieven. :)
-The_Mask- schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:32:
Klopt, nu alleen hopen dat het niet bij de GF100/GF104/GF110/GF114 terug komt...
Precies, want concurrentie moet er natuurlijk wel blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 02-02-2011 15:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geloof het probleem niet meer voorgedaan heeft sinds de GTX260 280 275 295 etc
Wat ik zo snel kan vinden is de GTX 260 net iets meer dan 2 jaar oud (juni 2008 meende ik).
Meeste 8000 serie kaarten (laptop chips iets sneller) gingen ongeveer na 2 a 2.5 jaar dood, het kán dus nog steeds dat ze binnenkort met bosjes tegelijk gaan.
M'n 6800 gaf het ook pas na 3.5 jaar op, maar wel met precies hetzelfde probleem.

Hopelijk blijft de 200 serie en opvolgers wat langer leven, want anders zou nVidia niet van z'n fouten geleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het punt is vooral dat het onzin is om te stellen dat NVidia het eerst zelf moet toegeven. Behalve dat ze uiteraard niet objectief zijn en daarom juist géén authoriteit zijn als ze stellen dat er geen problemen zijn, zijn ze ook nog eens niet echt eerlijk gebleken bij GPU's waar er -achteraf gezien- duidelijk aantoonbare problemen waren. Eerst de 8000m-GPU's waarbij het alleen bij enkele OEM's zou zijn (joh, met allemaal dezelfde GPU's ja?), de discrete GF8000-serie hebben ze naar mijn weten nog steeds niet toegegeven. Waarom zou ik NVidia dan moeten geloven als ze zeggen dat er nu geen problemen meer zijn?

Wél objectieve feiten: bij de nieuwere mobile-chips zijn er naar mijn weten nog niet van zulke problemen aangetroffen, en daarbij zou het te verwachten zijn dat die problemen snel optreden als ze er zouden zijn. Het lijkt dus dat het opgelost is, maar zolang NVidia geen open kaart wilt spelen zijn kritische geluiden daarover (van Charlie bijv.) ook nog wel serieus te nemen. Maar ik vertrouw het inmiddels genoeg om dat niet meer mee te laten spelen bij aanschafkeuzes of adviezen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ach ja, en het is ook leuk om te zien dat de ene kaart het een week volhoud na het bakken, en een andere zo weer een paar maand.

Die 8600GT van mij leeft ook alweer sinds november en wordt toch echt dagelijks gebruikt. Ook voor games, oudere lichte games als CS:S en BF2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Imprezzion schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:06:
g92 heeft evenveel problemen aangezien 9800GX2's er bij bosjes bij neer vallen, ook getuige m'n eigen twee.
Wat je vrij weinig ziet is 9800GT / GTX kaartjes die er bij neervallen. Kan ook zijn dat die nieuwer zijn en dus zo lang nog niet draaien.
Ik ben er mee bezig geweest, en de conclusie was wel duidelijk. De kwaliteit van de high-end kaarten van toendertijd was gewoon beter. Dat heeft imo te maken met het verschil dat de echte high-ends op black PCB's zaten, waar de goedkoperen het moesten doen op groen. Ik heb inmiddels met 2 9800GT's en een 8800GTS (alle drie green PBC) mogen concluderen dat het soldeer daarop nog slechter is. Onderdeeltjes die gewoon loslaten bij 190 graden, dat hoort toch niet. Terwijl het wel gelukt is om één 8800GTX tijdelijk te redden. Nu liggen er echter een paar deeltjes af waardoor die niet meer werkt, maar dat moet nog te solderen zijn met een beter soldeerstation. Een 9800GTX zelf ook nog weten te redden. Deze draait momenteel gewoon als secundair. Iets stoms dat me was opgevallen bij gebruik daarna. Zat tijdelijk even zonder primaire kaart toen ik moest wachten op mijn HD6950 en mijn HD5870 de deur uit was, de 9800GTX gebruikt en een paar keer L4D2 gespeeld. De kaart bleef toch wel merkbaar koeler ingame dan op de desktop. Anyway, iets dat opgemerkt was. Na de groene kaarten rest mij nóg een 8800GTX welke niets is verloren tijdens het bakken, maar wel gewoon weigert te booten. Kan zijn dat er een miniscuul onderdeeltje mist, dat weet ik niet. Zou ik toch beide 8800GTX PCB's eens naast elkaar moeten leggen...

Enfin, er rest mij nog steeds een 9800GX2 te proberen :) Dat komt nog, eerst een nieuwe werkgever nodig... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Laatst online: 16:09
Wat mij betreft is de kleur van het soldeermasker geen enkele indicatie voor de kwaliteit van de print. Groen is z'n beetje de standaard in de industrie, maar in pc wereld zie wel vaker andere kleuren. Het is niets meer dan een laklaag op de buitenlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Laatst online: 16:47
Ik weet niet of iemand hier overzicht houdt maareh...

heeft iemand enig idee of beeld of er een verband is tussen baktijd/temperatuur en levensduur na operatie?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

heb het draadje even gevolgd en ben voorbereid wat ik moet doen als het zover is. Ben ik dan nog echt een van de weinige die nog steeds een goed werkende 8800GT heeft? :P

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik een van de weiningen blijkbaar met een goed werkende (oudere) 8800 ultra.
Die het overgens langer heeft uit gehouden dan mijn hd5870 die verrote geheugen chips had.
Een fabrieks foutje volgens de rma dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:09
mijn 8800gtx leeft ook nog steeds.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyTheTweaker
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Mijn MSI NX8800 Ultra OC werkt anders nog prima. Ondertussen wel vervangen door een HD5870 waarop ik helaas geen pizza`s meer kan bakken. "Nvidia - The way It`s Meant to Be Baked"

Afbakkaarten ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is mijn XFX 8800GTS640 overleden. 1e keer dat bij mij een videokaart overleden is.
Vriend van me had dezelfde, die ging een half jaar geleden al stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Deathchant schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:42:
heb het draadje even gevolgd en ben voorbereid wat ik moet doen als het zover is. Ben ik dan nog echt een van de weinige die nog steeds een goed werkende 8800GT heeft? :P
Ik volg dit draadje ook alweer een poosje en zal ook maar eens reageren. Mijn 8800GT (XFX PV-T88P-YDF4) werkt ook nog steeds goed, in het begin wat aanloop problemen (VIA chipsets gingen niet samen met deze kaart) maar dat was het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Mijn 8800GTS G92 SLI setup draait na 3 jaar vol gamen nog steeds prima heur.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
het is geen 8800 maar wel een nvidia kaart :)

msi 450 gts van de overclock competitie 2010-2011 in de oven gegooit :) nu afkoelen en hopen op resultaat

trouwens meerdere laptops met een nvidia chip op m'n werk met problemen bewerk ik met de verfbrander

dat gaat ook heel erg goed :)

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag heeft mijn 8800GTS 320mb het begeven volgensmij :(

bij het welkom scherm artifacts, daarna in veilige mode nieuwe drivers geïnstalleerd
dan start hij wel op maar heeft meteen artifacts in windows

is dit hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

De symptomen verschillen nog wel eens:

-artefacts tijdens gamen, maar (nog) geen problemen in 2d
-driver crashes (BSOD's) maar nog geen artefacts
-videokaart word niet meer herkent in Windows maar nog geen artefacts
-geen probleem > zwart beeld (gewoon van het een op het andere moment, dus ook geen artefacts van
te voren of BSOD's)
-enz enz.

Zelf kreeg ik (bij m'n 8800) eerst BSOD's en eindeloos "stuurprogramma is hersteld", later kreeg ik pas artefacts te zien (die kwamen 1 a 2 weken later pas). M'n 6800 en 7900 was gewoon van het een op het ander veel artefacts en na een tijdje vastlopers.

Dat je wel beeld krijgt in veilige modus komt omdat je drivers niet geladen worden en hardware versnelling dan uit staat (je zal zien dat CPU usage meteen naar 100% schiet als je dan met een venster over je beeld sleept en scrollen schokkerig gaat).

Echter, moet je ook rekening houden dat een kaart ook gewoon kapot kan gaan (door iets anders dan de "nVidia bug") en niet te fixen is in een oven/verfbrander/hete lucht soldeerstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
gekke-gerrit schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:30:
het is geen 8800 maar wel een nvidia kaart :)

msi 450 gts van de overclock competitie 2010-2011 in de oven gegooit :) nu afkoelen en hopen op resultaat

trouwens meerdere laptops met een nvidia chip op m'n werk met problemen bewerk ik met de verfbrander

dat gaat ook heel erg goed :)
Als je er meerdere doet, neem dan alsjeblieft een reflow station..of besteed het aan iemand uit. Zonde als het mislukt hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem even in de oven gehad en hij draait nu al 25 minuten furmark zonder problemen

hoelang heb ik nu ongeveer om een nieuwe kaart te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich87
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 22:41
Ik zal mijn ervaringen ook maar even posten, aangezien dit topic me geholpen heeft met het (voorlopig) fixen van mijn Asus 8800 GTX uit 2007. Sinds gister kwam er geen beeld meer uit de kaart, maar gelukkig had ik de tijd om er meteen mee aan de slag te gaan. Helaas blijkt dat het niet altijd even vlot verloopt, zoals hierna te zien is.

1: De patiënt ligt klaar voor de behandeling:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20754975/_DSC2915.jpg

2: Ik wou de originele thermal pads hergebruiken, dus ik heb de koeler eerst flink verhit met een föhn, waarna de pads zacht werden, en ze makkelijk (redelijk) intact mee kwamen met de koeler.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20754975/_DSC2916.jpg

3: Heb me toch even verbaasd over hoe enorm die (heat-spreader van de) G80 in het echt is.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20754975/_DSC2919.jpg

4: Ready for Bake Off!
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20754975/_DSC2926.jpg

5: Na 10 min. bij 200 graden, deur van de oven open om af te koelen.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20754975/_DSC2929.jpg

6: Ondertussen koeler schoon gemaakt, de thermal pads leken goed genoeg voor hergebruik.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20754975/_DSC2931.jpg

7: Toen kwam de verrassing: blijkbaar toch te heet of te lang in de oven gehad. 3 onderdelen waren losgekomen.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20754975/_DSC2932.jpg

Time-lapse! Ik heb nog nooit gesoldeerd, maar heb toch maar geprobeerd de 3 stukjes weer op de goede plek vast te smelten. Gelukkig had ik de foto's nog om te zien hoe de gezeten hadden. Het is verder maar goed dat er van het solderen geen foto's zijn, want het zag er niet uit. Maar uiteindelijk zaten de onderdeeltjes weer op hun plek, en ze doen het ook nog!

En tot slot; hij doet het weer! Nu is de vraag voor hoe lang, maar tot zo ver ben ik tevreden. Zowel het bakken als mijn vuurdoop in de kunst van het solderen zijn geslaagd. Ik hoef in ieder geval niet meteen een andere kaart aan te schaffen. Yay!

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20754975/_DSC2934.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mich87 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:58:
3: Heb me toch even verbaasd over hoe enorm die G80 in het echt is.
Waar je nu naar kijkt is de IHS en niet de GPU zelf, die zit onder de IHS. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich87
-The_Mask- schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:12:
[...]

Waar je nu naar kijkt is de IHS en niet de GPU zelf, die zit onder de IHS. ;)
Je hebt gelijk, maar voor een noob als ik was het toch imposant :). En fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Mich87 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:20:
[...]

Je hebt gelijk, maar voor een noob als ik was het toch imposant :). En fixed.
:9 Vraagje aan jou overigens: welk soldeerstation gebruik je (denkend aan hoeveel Watt :) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich87
Blue-Tiger schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:05:
[...]

:9 Vraagje aan jou overigens: welk soldeerstation gebruik je (denkend aan hoeveel Watt :) )?
Er staat 25 Watt op, maar het mag verder geen naam hebben denk ik. Normaal gesproken lijkt zo'n soldeerbout als deze me ook veel te lomp voor dit soort kleine elektronica, maar nogmaals; ik probeerde maar wat.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20754975/_DSC2938.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Mich87 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:31:
[...]

Er staat 25 Watt op, maar het mag verder geen naam hebben denk ik. Normaal gesproken lijkt zo'n soldeerbout als deze me ook veel te lomp voor dit soort kleine elektronica, maar nogmaals; ik probeerde maar wat.

[afbeelding]
Hmm, 25 Watt. Da's nog altijd 2x het vermogen dat mijn boutje kan halen... Wat voor soldeertin heb je ook gebruikt? Kan zijn dat daar ook nog een probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-03 12:20
Modbreak:Het is niet de bedoeling om producten aan te bieden via het forum, daar is Vraag & Aanbod voor.

[ Voor 87% gewijzigd door Kid Jansen op 03-03-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen oven moeten gebruiken en doe het op een simpele manier.
Dat zal niet voor iedereen gaan, want als hij helemaal niks meer doet, dan gaat het niet denk ik.
Mijn kaart heeft het een tijdje geleden ook begeven, maar ik kon de pc nog wel opstarten met slecht beeld en rare tekens, lage resolutie etc. Ik heb daarna alleen de koeling eraf gehaald en de pc opgestart. Na 10 seconden zie je het beeld beter worden. Ik laat de kaart zeer warm worden, door even een dik spel te spelen en als het begint te stinken, dan de pc afzetten en klaar is kees. Dit is de beste oplossing, naar mijn mening, als je nog beeld kan hebben met de kapotte kaart. op deze manier laat je de kaart vanbinnen en vanaf het midden heet worden en pakt het probleem bij de bron aan. Die oven maakt de gehele kaart warm, waar het niet nodig is, met alle gevolgen van dien, wat maar een paar maanden helpt en het is ook niet warm genoeg om de punten echt te laten smelten of je gehele kaart smelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Lijkt mij nou net niet de ideale oplossing. Ik zie dat ook bij Xbox360's met hun "towel-mods".
Een chip kan best veel warmte hebben, echter als er spanning op staat (als in 'stroom') kunnen ze zwaar beschadigen en verkort je de levensduur drastisch (als je hem ter plekke al niet laat doorfikken).

Een oven of heatgun werkt perfect, een kaart kan zat die temperaturen hebben (elco's vinden het minder leuk, maar over het algemeen gaan ze niet na 4-5x bakken kapot). Op m'n Trident na (met oud tin dat veel eerder smelt dan modern tin) ben ik nog geen 1 onderdeel verloren tijdens het bakken.

Heatgun heeft het voordeel dat je wat geconcentreerder op de GPU kan mikken en de elco's en andere onderdelen minder "lastig valt" met hitte.

Goed de kaart werkt al niet goed meer, maar als je z'n leven nog wat wil rekken, zou ik dus absoluut niet die methode gebruiken om je kaart te "fixen" (dus zonder heatsink en een game draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 02:58:
... alleen de koeling eraf gehaald en de pc opgestart. Na 10 seconden zie je het beeld beter worden. Ik laat de kaart zeer warm worden, door even een dik spel te spelen en als het begint te stinken, dan de pc afzetten en klaar is kees. Dit is de beste oplossing, naar mijn mening, ...
Yikes, dit is de slechtste en gevaarlijkste manier die ik tot nu toe voorbij heb zien komen. Ook verfbranders zijn absoluut geen betrouwbare manier. In de fabriek worden de PCB's gesoldeerd dmv een "reflow" proces, het 10min bakken in de oven op 200 graden komt hier in de buurt (diegenen die onderdelen van de print los hebben zien komen hebben een hogere temperatuur bereikt). Het is niet het "smelten" en opnieuw vastsolderen van het tin dat de kaart repareert, maar het zacht worden en herstellen van microfractures in de verbindingen tussen de chip en de chipvoet (en niet de pcb) wat de kaart hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

base_ schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:30:
... maar het zacht worden en herstellen van microfractures in de verbindingen tussen de chip en de chipvoet (en niet de pcb) wat de kaart hersteld.
Inderdaad; de verbinding tussen de "GPU-die" en de "GPU-package". ;)

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 02:58:
... Ik heb daarna alleen de koeling eraf gehaald en de pc opgestart. Na 10 seconden zie je het beeld beter worden. Ik laat de kaart zeer warm worden, door even een dik spel te spelen en als het begint te stinken, dan de pc afzetten en klaar is kees. Dit is de beste oplossing, naar mijn mening...
:F

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

base_ schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:30:
[...]

Yikes, dit is de slechtste en gevaarlijkste manier die ik tot nu toe voorbij heb zien komen. Ook verfbranders zijn absoluut geen betrouwbare manier. In de fabriek worden de PCB's gesoldeerd dmv een "reflow" proces, het 10min bakken in de oven op 200 graden komt hier in de buurt (diegenen die onderdelen van de print los hebben zien komen hebben een hogere temperatuur bereikt). Het is niet het "smelten" en opnieuw vastsolderen van het tin dat de kaart repareert, maar het zacht worden en herstellen van microfractures in de verbindingen tussen de chip en de chipvoet (en niet de pcb) wat de kaart hersteld.
Meh, als die onderdeeltjes bij 180 graden al loslaten is er toch iets mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:09
Blue-Tiger schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:42:
[...]

Meh, als die onderdeeltjes bij 180 graden al loslaten is er toch iets mis ;)
ja, de temperatuurknop van de oven.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:56
@Mich87 volgens mij had je de kaart beter andersom in de oven kunnen doen, ik heb een tijd terug een 7900 GS gebakken en die met de gpu omhoog en die werkt zonder problemen en heeft 10 minuten op 200 graden gebakken (zonder vallende onderdelen :P)

PS.
Mijn 8800 GTX met zalman ek blok werkt nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
@bitshape: ja ik leg het nog even in jip en janneke taal uit aangezien het door sommigen nog steeds niet begrepen wordt, chip=DIE idd ;)

@blue-tiger: ja de thermostaat... een beetje soldeerbout kan je op 2 graden nauwkeurig instellen en ik ga niet voor niets eerst mijn oventhermometer eerst kalibreren want die temperatuur luistert zeer nauw (tenzij je logeraakte onderdelen graag handmatig terugsoldeerd, leuk als er BGA's bij zitten). Het kan soms ook geen kwaad om rekening te houden met de hysteresis van de thermostaat (die oude moulinex hier slingert wel een graad of 5 heen en weer geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn moederbordje klaar voor de oven maar vroeg me net spontaan af of de batterij van moederbord er niet beter uit gehaald kan worden. Kan iemand hier iets over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je het niet zeker weet kun je hem er toch prima uithalen? Is niet echt iets heel moeilijks dacht ik? Volgens mij koste het ook meer moeite om het bovenstaande te typen dan een batterijtje eruit halen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:47:
ik heb mijn moederbordje klaar voor de oven maar vroeg me net spontaan af of de batterij van moederbord er niet beter uit gehaald kan worden. Kan iemand hier iets over zeggen
Ik zou hem er uit halen, de batterij vind het niet zo fijn om opgestookt te worden tot 200+ graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou hij is klaar en ruikt voor de rest goed, had een behoorlijk mooi isolatie pakket gemaakt van karton bekleed met veel alu folie, alleen de geforce chip heb ik vrij gelaten

Tussen het isolatie pakket en de chip was nog wat ruimte richting de rest van moederbord dit heb ik opgevuld met van alufolie gerolde slierter. Ben er van overtuigd dat rest van moederbord dan ook redelijk koel is gebleven.

Maak me wel beetje zorgen over de luchtflow omdat chip nu alleen vanaf bovenkant is warm gestookt.

Owja was vandaag nog bij de lokale pc boer, hield me van de domme (wat me altijd goed afgaat ;) ) en vroeg hem om advies en dat ik iets gehoord had over in een oven doen. Nou je raad het al dat moest je vooral niet doen en mensen kletsen maar wat. Hij heeft een speciale fohn met gepatenteerde opzetstukjes die precies over verschillende formate chips passen. Was duur speelgoed maar werkte wel en als je maar paar graden afwijking hebt blaas je je moederbord op etc etc etc. 150 euro ging het kosten en 80% kans dat het ging lukken. Dit zou dan overigens gewoon een reflow worden en geen reball. Ik zei ik denk er over na..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel we hebben weer beeld !!!!! Echt super blij dat gelukt is en natuurlijk weer eentje voor op mijn cv.

Heb nu via ebay kopere shim besteld en maak wat extra koelgaten zoals op een van de vele youtubes filmpjes staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Mich87 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:58:
Ik zal mijn ervaringen ook maar even posten, aangezien dit topic me geholpen heeft met het (voorlopig) fixen van mijn Asus 8800 GTX uit 2007. Sinds gister kwam er geen beeld meer uit de kaart, maar gelukkig had ik de tijd om er meteen mee aan de slag te gaan. Helaas blijkt dat het niet altijd even vlot verloopt, zoals hierna te zien is.

1: De patiënt ligt klaar voor de behandeling:
[afbeelding]

2: Ik wou de originele thermal pads hergebruiken, dus ik heb de koeler eerst flink verhit met een föhn, waarna de pads zacht werden, en ze makkelijk (redelijk) intact mee kwamen met de koeler.
[afbeelding]

3: Heb me toch even verbaasd over hoe enorm die (heat-spreader van de) G80 in het echt is.
[afbeelding]

4: Ready for Bake Off!
[afbeelding]

5: Na 10 min. bij 200 graden, deur van de oven open om af te koelen.
[afbeelding]

6: Ondertussen koeler schoon gemaakt, de thermal pads leken goed genoeg voor hergebruik.
[afbeelding]

7: Toen kwam de verrassing: blijkbaar toch te heet of te lang in de oven gehad. 3 onderdelen waren losgekomen.
[afbeelding]

Time-lapse! Ik heb nog nooit gesoldeerd, maar heb toch maar geprobeerd de 3 stukjes weer op de goede plek vast te smelten. Gelukkig had ik de foto's nog om te zien hoe de gezeten hadden. Het is verder maar goed dat er van het solderen geen foto's zijn, want het zag er niet uit. Maar uiteindelijk zaten de onderdeeltjes weer op hun plek, en ze doen het ook nog!

En tot slot; hij doet het weer! Nu is de vraag voor hoe lang, maar tot zo ver ben ik tevreden. Zowel het bakken als mijn vuurdoop in de kunst van het solderen zijn geslaagd. Ik hoef in ieder geval niet meteen een andere kaart aan te schaffen. Yay!

[afbeelding]
Deze man lol.
Dat doe je ff goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:24:
Hij heeft een speciale fohn met gepatenteerde opzetstukjes die precies over verschillende formate chips passen. Was duur speelgoed maar werkte wel en als je maar paar graden afwijking hebt blaas je je moederbord op etc etc etc. 150 euro ging het kosten en 80% kans dat het ging lukken.
Ja ja ja, die beste man moet die fohn nog terugbetaalt krijgen zo te horen, damn.

Het leuke aan dit soort tweaker activiteiten is dat je het zelf doet, JIJ bent de tweaker, JIJ krijgt het voor elkaar.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basketnoobj3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07 14:18
Laatst heeft mijn XFX 8800GT het ook begeven, resoluties van 640* 480 en rare strepen in het beeld
10 minuutjes op 200 graden en hij werkt weer als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Gistere een packardbell laptop met 8400GS gefixed.

Met een aansteker ! hahahahahah, en nee geen grapje.
Kapje eraf cooling eraf, aansteker aan laptop er boven vervolgens 1 min heet gemaakt totdat het stonk en de chip zwart was.

Daarna schoongepoetst pasta erop en opnieuw de koeling en kapjes erop, daarna geen streepen meer
Geweldig
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste