Hallo allemaal,
Vandaag heb ik met veel genoegen dit hele topic zitten lezen. Ik heb namelijk een oudere laptop, een Promedion M570A (nu heet het bedrijf XXODD (eigenlijk is het een Clevo

)). Het systeem is ondertussen ruim 5 jaar oud en heeft altijd trouw dienst gedaan, zeker ten tijde van mijn World of Warcraft verslaving! Echt een topper uit het verleden, de specs zijn:
- Pentium M 2,13 GHz (2 maanden voor de core 2 duo uitkwam, dat was wel jammer)
- 2 GB DDR2
- Nvidia Geforce Go 7800 GTX
Nu was in februari dit jaar het einde van deze rakker. Het scherm begon artifacs te vertonen net als de meeste hier. Ik heb nog wel onderzocht of het mogelijk was de videokaart te vervangen, nou dat was wel mogelijk, als je bijna €400,- neerlegt. En dat vond ik een beetje veel voor zo'n oud beestje.
Toen ik tegen dit topic aanliep wilde ik het meteen gaan uitproberen. Niet geschoten, altijd mis. Het was nog wel even uitvogelen hoe de videokaart uit de machine gehaald moest worden, maar gelukkig vond ik al snel een manual. Achteraf niet al te moeilijk.
Dus oven op 210c, ik heb vanmiddag nog wel een oventhermometer gekocht bij de Hema, dat kan ik iedereen trouwens wel aanraden, want niet iedere oven is zo nauwkeurig. In mijn beleving beter ietsje heter dan te koud, want dan vloeit het soldeer niet.
Uiteindelijk het hele spul weer in elkaar gezet en met spanning weer opgestart. Hij draait weer als een speer, althans we zijn nu een uur verder en 47 updates van Windows 7
Ik heb foto gemaakt van de kaart etc, mochten er mensen geinteresseerd zijn. Zoveel laptop gebruikers zag ik niet langskomen in dit topic. Dus een geslaagde operatie erbij.
Kosten:
- Oventhermometer €3,95
- Koelpasta Nexus €3,75
Geen geld voor een raparatie (nou ja, en een dag surfen tijdens werktijd, maar tellen we voor het gemak maar niet mee, hehe)
Geluk!