Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik kreeg gisteren opeens artifacts (?) met mijn 8800 gt 512. Het scherm werd zwart met allemaal rode blokjes over het scherm. Ik kon alleen maar rebooten, voor de rest deed ie niks meer. Dit trad bij verschillende spellen op, alleen call of duty United Offensive niet ( oud spel ;)). Furmark geprobeerd, maar crashte al bij 70 graden C, dus daar zal het wel niet aan hebben gelegen.
Nieuwste videokaart driver geïnstalleerd en alles lijkt weer ok :s. Raar dat ik er eerst geen last van had bij de oude driver.

[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 01-08-2010 11:27 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:10

epic_gram

undercover moderator

ik ben erachter gekomen dat het probleem ook in mijn monitor zat. :( ik had hem met 3 monitoren getest en overal artifacts, dus ik had een nieuwe graka gehaald gister, een HD4350. Nu heb ik het probleem nogsteeds alleen in mindere mate. die drie andere schermen haperden allemaal op een andere pc, en icm me oude graka was het ronduit ruk. Die drie schermen gaan allemaal weg, geen idee hoe dat opeens is gekomen want voorheen werkte ze altijd prima. :(

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allen,

ook mijn MSI 8800 GTS 512 (G92) heeft het afgelopen weekend begeven. Na het lezen van deze thread toch maar eens de oven aangedaan en m'n kaartje volgens hier aangegeven recept gebakken.
Tot m'n stomme verbazing werkt het nog ook, m'n kaartje werkt weer naar behoren. bedankt nog

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken geleden is de grafische kaart van mijn XPS M1730 gesneuveld. Het was een SLi 8800M GTX. Gelukkig is hij onder garantie van Dell vervangen, want het ding is net anderhalf jaar oud. Hopelijk houdt deze het wat langer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 16:31
Mijn 7900Go uit een Dell 1710 is ook een keer vervangen en heb ik later nog een keer gebakken (met succes), inmiddels gebruik ik een andere laptop maar ik zoek nog wel een ATI kaart die past (volgens mij past de ATI kaart uit de inspiron 9400) zodat ik toch nog lang van deze laptop kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

8800GT 512MB, 9800GT 512MB en nog een 9800GT 512MB gesneuveld hier. Nu maar over op ATi, heb het wel gehad met NVIDIA :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
aicaramba schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:27:
Ik kreeg gisteren opeens artifacts (?) met mijn 8800 gt 512. Het scherm werd zwart met allemaal rode blokjes over het scherm. Ik kon alleen maar rebooten, voor de rest deed ie niks meer. Dit trad bij verschillende spellen op, alleen call of duty United Offensive niet ( oud spel ;)). Furmark geprobeerd, maar crashte al bij 70 graden C, dus daar zal het wel niet aan hebben gelegen.
Nieuwste videokaart driver geïnstalleerd en alles lijkt weer ok :s. Raar dat ik er eerst geen last van had bij de oude driver.
En nu heb ik weer dezelfde problemen.. Dood gaan van de kaart? Zou bakken een optie zijn?
Zou het ook aan de voeding kunnen liggen als die niet genoeg power geeft?

[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 10-08-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyxion schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:45:
8800GT 512MB, 9800GT 512MB en nog een 9800GT 512MB gesneuveld hier. Nu maar over op ATi, heb het wel gehad met NVIDIA :)
Zou voor mij geen reden zijn om over te stappen , maar het lijkt me wel dat dit model kaart een ontwerpfout heeft . En Nvidia daarom eigenlijk compensatie moet betalen aan de gedupeerden kaart houders :P
Het is dan wel vaak buiten de garantie kapot gegaan , maar omdat er een verwachte levensduur wordt berekent voor een onderdeel , wordt er door de consument vanuitgegaan dat die leeftijd gehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
aicaramba schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:28:
[...]

En nu heb ik weer dezelfde problemen.. Dood gaan van de kaart? Zou bakken een optie zijn?
Zou het ook aan de voeding kunnen liggen als die niet genoeg power geeft?
En nu blijft hij ook hangen op desktop of soms al eerder. Het enige dat ik kan doen is opnieuw opstarten..

Nieuwe videokaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Lijkt me inderdaad vrij duidelijk, probleem zit in je grafische kaart.

edit: nieuwe/bakken. :)

[ Voor 16% gewijzigd door epic_gram op 11-08-2010 09:28 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
MicScott schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 22:23:
Helaas.. ik zette hem aan en hij zei "zap" en ging weer uit :(

Kortsluiting door teveel koelpasta misschien? Ik had geen idee hoeveel ik moest gebruiken en volgens mij was het veels te veel uiteindelijk :(

Het ergste is nog dat mijn vriendin me nu uitlacht omdat ze dacht dat het sowieso een hoax is!
Ik heb twee maanden geleden de grafische kaart (8600m) van een laptop van een vriend in de oven gebakken: 9 min @ 190 graden. Werkt nog steeds perfect! En ik kreeg als cadeau Red Dead Redemption van hem :>

Hoax? Ik dacht het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:10:
Zou voor mij geen reden zijn om over te stappen , maar het lijkt me wel dat dit model kaart een ontwerpfout heeft.
Ligt niet echt aan het specifieke model, al sinds de 7000-kaarten is dit probleem er, dus al in minstens 3 series.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Privateer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-04-2022
Nog een 8800 GT die het na 2,5 jaar heeft begeven (gekocht maart/april 2008). De oventruc lijkt me de laatste kans :).

update: gelukt, draait terug zoals tevoren, heb wel de condensatoren erop laten zitten, solderen zag ik niet direct zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door Privateer op 13-08-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

Nou mijn verhaal dan maar.

Dit truukje werkt ook bij complete laptops, gebruik het al het sinds november.

Gevalletjes op een rij.
1. FjS laptop met een 6150 chipset die geen beeld meer gaf. Mobo eruit gebouwd en gebakken -> Doet het weer.
2. Acer laptop, dacht met een intel chip, zelfde verhaal als hierboven, oven -> fixed, doet na half jaar nog steeds perfect.
3. 8800GTX, zoals vele, doet nog steeds na 4 maanden.
4. Packard bell laptop met een 8400M integrated videochip, oven en werkt weer, alleen is ook de backlight defect :(. Maar heb hier nog ergens een spare liggen gelukkig.

Dus misschien idee voor mensen waarvan laptop niks meer doet. Uitbouwen en mobo in de oven. Niet geschoten is altijd mis. ;)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:42
Hmmmm

Na 4 maanden heb ik ook eens de tijd gehad mijn laptop te fixen. Het scherm was slechts nog beschikbaar in 480p (whatever that is in 16:10) en dan alleen zo één op de 9 pixels deed het, al meteen vanaf het boot schreen (of, plaatje, eigenlijk). Verder was er een boot cycle in normale modus - en was de beeldschermadapter niet beschikbaar in veilige modus.

ASUS F3SV met een 8600M GS. Het prepareren en (later) monteren heeft me ongeveer 8 uur gekost.

Het bakken kostte 9 minuten op 190 graden.

Resultaat: Nou... resultaat eigenlijk. Hij doet het weer :)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:56

Gamer

mobile

Wat heb ik al gebakken :

8800Ultra = Fail
8800GTX = OK
7950Go GTX = OK
7800Go GTX = OK
GTX 280 = Fail

met andere woorden, het lukt niet altijd, hangt natuurlijk van het probleem af.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:56
Ik zit een beetje te twijfelen of mijn Asus 8800GTS512 aan het overlijden is...
Vandaag zag ik bij het opstarten allemaal puntjes in het opstart scherm van de bios (zie foto 1, in het echt zijn de puntjes helemaal wit, komt denk door de flits). Het volgende opstartscherm (zie foto 2) is echter prima en ook windows wordt goed weergegeven.
In windows zelf werkt het 3D gebeuren echter niet (games en Aero). Ook staat er in apparaatbeheer de volgende melding: "Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd (Code 43)". Ik krijg het niet voor mekaar om nieuwe drivers te installeren. Zowel die van Nvidia zelf, als van windows update werken niet. De melding blijft staan.

Iemand enig idee of deze kaart idd. aan het overlijden is, of dat er iets anders aan de hand kan zijn?

Foto 1:
Afbeeldingslocatie: http://i285.photobucket.com/albums/ll60/gabberjoost/S5000632.jpg

Foto 2:
Afbeeldingslocatie: http://i285.photobucket.com/albums/ll60/gabberjoost/S5000634.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Balen, een (compleet schone) herinstallatie van windows heeft ook niet geholpen. Foutmelding in apparaatbeheer blijft, en de artefacts in het biosscherm natuurlijk ook.
Wat ik echter vreemd vind, dat ik geen artefacts na dat biosscherm meer heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:56

Gamer

mobile

Installeer je drivers eens, komt niet goed denk ik.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Gamer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:15:
Installeer je drivers eens, komt niet goed denk ik.
Heb ik al gedaan, de nieuwste Nvidia drivers. Ze installeren foutloos, echter de melding uit apparaatbeheer blijft, en het 3D en Aero gebeuren werkt ook nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Drivers heb je niks mee nodig, gebruik je immers niet in het bios/tijdens de POST.

Videokaart is gewoon kaduuk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dat is inderdaad overduidelijk een van de problemen waar dit topic vol van staan. Zelf ook al meerdere keren gezien bij dode kaarten. In de oven met die hap! :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Ik had deze vraag eerst in een ander topic geplaatst, maar die is een beetje overleden daarna... :$
epic_fail schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:56:
Maar is er niet meer aan de hand bij nVidia dan alleen brak soldeer? Je zou toch verwachten dat zo'n probleem eenvoudig op te lossen zou zijn door wat harder soldeer te gebruiken toch? En dat ze dat allang hadden gedaan als dat het probleem zou zijn. Voor de rest doet nVidia het niet onaardig, alhoewel ik ook zweer bij ATI.
Iemand die het weet?

• base_
epic_fail schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:12:
Maar is er niet meer aan de hand bij nVidia dan alleen brak soldeer? Je zou toch verwachten dat zo'n probleem eenvoudig op te lossen zou zijn door wat harder soldeer te gebruiken toch? En dat ze dat allang hadden gedaan als dat het probleem zou zijn. Voor de rest doet nVidia het niet onaardig, alhoewel ik ook zweer bij ATI.

Iemand die het weet?
Het klopt dat het materiaal dat gebruikt wordt voor deze verbindingen niet juist is en beter materiaal het probleem kan voorkomen. Veel fabrikanten zijn ook op ander materiaal overgestapt, maar kijk eens op http://en.wikipedia.org/wiki/Solder , dan zie je dat er nogal wat keuze is, ik mag hopen dat NVidia inmiddels wel het juiste materiaal gebruikt, maar ik gok er niet op koop bij voorkeur voorlopig ATI ;)

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

base_ schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:12:
[...]

Het klopt dat het materiaal dat gebruikt wordt voor deze verbindingen niet juist is en beter materiaal het probleem kan voorkomen. Veel fabrikanten zijn ook op ander materiaal overgestapt, maar kijk eens op http://en.wikipedia.org/wiki/Solder , dan zie je dat er nogal wat keuze is, ik mag hopen dat NVidia inmiddels wel het juiste materiaal gebruikt, maar ik gok er niet op koop bij voorkeur voorlopig ATI ;)
Ja tuurlijk zijn er veel soorten, maar volgens mij hadden ze al makkelijk goed soldeer kunnen nemen. Al helemaal omdat kleinere fabrikanten het wel allemaal in orde hebben. Er werken daar echt wel mensen die weten hoe ze het moeten doen lijkt me. :)

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Het is niet één foutje, het is een verkeerde combinatie van soldeer, substraat en underfill. Het probleem is ook niet zomaar oplosbaar, en zoals met al dit soort ontwerpbeslissingen is het altijd een compromis welke combinatie je gebruikt.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ssj3gohan schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:41:
Het is niet één foutje, het is een verkeerde combinatie van soldeer, substraat en underfill. Het probleem is ook niet zomaar oplosbaar, en zoals met al dit soort ontwerpbeslissingen is het altijd een compromis welke combinatie je gebruikt.
Alleen is het wel zo dat deze problemen reeds sinds november 2006 bekend zijn bij Nvidia, maar Nvidia heeft tot Juni/Juli 2008 altijd ontkend. Tot op heden heb ik nog nergens enige bevestiging kunnen vinden, dat Nvidia het probleem heeft verholpen.

Het klopt inderdaad dat je in het ontwerp bepaalde dingen tegen elkaar moet afwezig. Alleen resulteerd het in dit geval ondeugdelijke produkten en dat kan niet de bedoeling zijn lijkt mij. Daarbij gaat Nvidia er kwa afhandeling niet netjes mee om.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
is er iemand die het office persbericht weet waarin NVIDIA erkent dat er problemen zijn met de 8600M videokaart voor laptops? linkje ofzo? O-)
ik heb namelijk me laptop kapot en probeer Alternate, of de fabrikant BTO te overtuigen dat ze mijn garantie moeten verlengen op de videokaart, aangezien de problemen door NVIDIA erkent zijn. zodat ik zelf niet voor de kosten hoef op te draaien. :9
de kosten zullen namelijk wel erg hoog zijn, is het niet?

alvast bedankt,
gr wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Laatst online: 05-10-2024
is dat een officieel persbericht?:$ aangezien het op de tweekers site staat.. en niet op de nividia site... of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

caddywouter schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:18:
is dat een officieel persbericht?:$ aangezien het op de tweekers site staat.. en niet op de nividia site... of maakt dat niet uit?
lijkt me wel overtuigend genoeg. Maar ik wens je veel succes ermee, het lukt vrij weinig. Ze verwijzen je gewoon door naar nVidia en daar doen ze alsof hun neus bloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
caddywouter schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:04:
is er iemand die het office persbericht weet waarin NVIDIA erkent dat er problemen zijn met de 8600M videokaart voor laptops? linkje ofzo? O-)
ik heb namelijk me laptop kapot en probeer Alternate, of de fabrikant BTO te overtuigen dat ze mijn garantie moeten verlengen op de videokaart, aangezien de problemen door NVIDIA erkent zijn. zodat ik zelf niet voor de kosten hoef op te draaien. :9
de kosten zullen namelijk wel erg hoog zijn, is het niet?

alvast bedankt,
gr wouter
Het zou handig zijn mochten we werkelijk IETS hebben, om bij fabrikanten (Acer, Packbard Bell, Samsung, HP, .... ) aan hun helpdesk te kunnen melden, zonder doodleuk te horen "dat kan niet meneer" of "daar weten wij niets van", dat we recht hebben op extra garantie.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Fabrikanten als HP en Dell hebben wel een extended garantie plan voor betreffende GPU's. Zo heb ik standaard op mijn Dell XPS M1330 4 jaar NBD garantie wat voor de GPU op 5 jaar komt. Dell rekend als volgt je standaard of aangekochte garantie + 1 jaar met een maximum van 5 jaar.

HP heeft daarnaast in bepaalde series nog de mogelijkheid geboden/bieden te kiezen voro een AMD/ATi tegenhanger als vervangende GPU.

In principe heeft garantie hier eigenlijk niets mee te maken, omdat het een produktie foout is. Dit zou ten alle tijden verholpen moeten worden (kostenloos). Natuurlijk wel enigszins de levensverwachting/normale levensduur in acht nemend, niet dat je na 10 - 15 jaar nog komt voor vervanging. :)

*Mompelt iets over laptop opnieuw geinstalleerd en linkjes weg naar de betreffende Nvidia statments, gevodnen op de Dell fora.

Naar het schijnt: "They did it again: http://www.semiaccurate.c...ls-gf100gtx480-underfill/ ".

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 13-08-2010 14:44 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
_Dune_ schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:37:
Fabrikanten als HP en Dell hebben wel een extended garantie plan voor betreffende GPU's. Zo heb ik standaard op mijn Dell XPS M1330 4 jaar NBD garantie wat voor de GPU op 5 jaar komt. Dell rekend als volgt je standaard of aangekochte garantie + 1 jaar met een maximum van 5 jaar.

HP heeft daarnaast in bepaalde series nog de mogelijkheid geboden/bieden te kiezen voro een AMD/ATi tegenhanger als vervangende GPU.

In principe heeft garantie hier eigenlijk niets mee te maken, omdat het een produktie foout is. Dit zou ten alle tijden verholpen moeten worden (kostenloos). Natuurlijk wel enigszins de levensverwachting/normale levensduur in acht nemend, niet dat je na 10 - 15 jaar nog komt voor vervanging. :)

*Mompelt iets over laptop opnieuw geinstalleerd en linkjes weg naar de betreffende Nvidia statments, gevodnen op de Dell fora.
Of dit ook mogelijk zou zijn bij Samsung, Packard Bell en Acer... Het is dus een kwestie om te eisen dat zij het toestel kosteloos herstellen, omdat er een productiefout is, die is toegegeven door een fabrikant die onderdelen leverde voor de gedupeerde zijn laptop, juist?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

caddywouter schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:18:
Oh, zo. Op de NVidia-site kan ik alleen maar vinden hoe cool de 8600M wel niet is. :P Misschien als je gaat zoeken op sites van pc-fabrikanten, bij HP bijvoorbeeld (HP maakte al vrij snel bekend dat het een productiefout was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
  • Laatst online: 18-12-2023
Had geen idee dat er zoveel 8000-serie kaarten kapot gingen.
Mijne (8800GTS G92) heeft een paar weken terug ook de geest gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Laatst online: 21-10-2024
Gisteren heeft mijn EVGA 8800GTS (G92) de geest gegeven. Identieke problemen in bios (artifacts) en in windows geeft hij een resolutie van 800x600 + artifacts.

Weet iemand of hier iets aan te doen is ? Vergoeding krijgen bij winkel waar hij is gekocht aangezien het zo te zien een fout is in de gehele serie ? Ik heb zelf ook te maken gehad met een laptop die een seriefout had (Asus A6T) daarbij kon ik aantonen dat ik gelijk had en kreeg ik een vergoeding.

Ik wil eigenlijk niets meer in deze computer steken kwa geld. Iemand al ervaring hiermee?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Voor mij nu helemaal geen nVidia kaarten meer... De GTX 460 is wel een interessant product maar als die naar 2/3 jaar de pijp uit gaat ben ik niet tevreden...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

kep nu de 8800GT GS van gainward al vanaf het begin dat ze uitkwamen erin zitten. loopt als een tiet ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Mijn EN8800GTX begon met artifacts te vertonnen opgestuurd voor garantie aangezien er 3 jaar garantie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMKL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 07:59
gabberjoost schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:42:
[...]

Balen, een (compleet schone) herinstallatie van windows heeft ook niet geholpen. Foutmelding in apparaatbeheer blijft, en de artefacts in het biosscherm natuurlijk ook.
Wat ik echter vreemd vind, dat ik geen artefacts na dat biosscherm meer heb...
Had precies hetzelfde probleem met de Asus GF 8800GTX. Heb de koeler eraf gehaald schoon gemaakt en heb de videokaart in de oven gedaan op 200° C voor 10 min en hij deed het weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Ook de oven truck gedaan: Beeld is weer normaal heb nu alleen een raar geluid van de kaart en krijg bluescreen voordat ik in windows (met ssd).

Wat is volgens jullie de leeftijd voor een videokaart van 180 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
ipazza schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:45:
Ook de oven truck gedaan: Beeld is weer normaal heb nu alleen een raar geluid van de kaart en krijg bluescreen voordat ik in windows (met ssd).

Wat is volgens jullie de leeftijd voor een videokaart van 180 euro?
Hangt af watvoor kaart precies en wanneer heb je hem aangeschaft?
en heb je nog garantie op de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
*facepalm*

Het geluid wat ik hoorde van de videokaart kwam door een sticker die tegen de fan zat. Het bluescreen wat ik kreeg komt omdat ik een oudere hdd gebruik om mijn systeem te booten. Zit nog in systeem herstel nu maar videokaart vertoond nog geen artifacts of hitte probleem. Misschien is de magische oven truck succesvol.

En ik heb ook uitgevogeld op computer onderdelen schijnt dus 24 maanden standaard garantie te zitten mits anders vermeld.

*update*

Onder furmark hoor ik toch coilwhines of chipwhines geen idee welke. Kaart werkt weer zoals het hoort op geluiden na.

[ Voor 12% gewijzigd door ipazza op 17-08-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik met veel genoegen dit hele topic zitten lezen. Ik heb namelijk een oudere laptop, een Promedion M570A (nu heet het bedrijf XXODD (eigenlijk is het een Clevo ;))). Het systeem is ondertussen ruim 5 jaar oud en heeft altijd trouw dienst gedaan, zeker ten tijde van mijn World of Warcraft verslaving! Echt een topper uit het verleden, de specs zijn:
- Pentium M 2,13 GHz (2 maanden voor de core 2 duo uitkwam, dat was wel jammer)
- 2 GB DDR2
- Nvidia Geforce Go 7800 GTX
Nu was in februari dit jaar het einde van deze rakker. Het scherm begon artifacs te vertonen net als de meeste hier. Ik heb nog wel onderzocht of het mogelijk was de videokaart te vervangen, nou dat was wel mogelijk, als je bijna €400,- neerlegt. En dat vond ik een beetje veel voor zo'n oud beestje.
Toen ik tegen dit topic aanliep wilde ik het meteen gaan uitproberen. Niet geschoten, altijd mis. Het was nog wel even uitvogelen hoe de videokaart uit de machine gehaald moest worden, maar gelukkig vond ik al snel een manual. Achteraf niet al te moeilijk.
Dus oven op 210c, ik heb vanmiddag nog wel een oventhermometer gekocht bij de Hema, dat kan ik iedereen trouwens wel aanraden, want niet iedere oven is zo nauwkeurig. In mijn beleving beter ietsje heter dan te koud, want dan vloeit het soldeer niet.
Uiteindelijk het hele spul weer in elkaar gezet en met spanning weer opgestart. Hij draait weer als een speer, althans we zijn nu een uur verder en 47 updates van Windows 7 :z
Ik heb foto gemaakt van de kaart etc, mochten er mensen geinteresseerd zijn. Zoveel laptop gebruikers zag ik niet langskomen in dit topic. Dus een geslaagde operatie erbij.
Kosten:
- Oventhermometer €3,95
- Koelpasta Nexus €3,75
Geen geld voor een raparatie (nou ja, en een dag surfen tijdens werktijd, maar tellen we voor het gemak maar niet mee, hehe)
Geluk! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
fijn te horen dat er weer een geslaagde poging is, blijkbaar ook goed opgelet, ik had al aangeraden een thermometer te gebruiken aangezien de meeste ovens niet zo nauwkeurig meten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

base_ schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:22:
fijn te horen dat er weer een geslaagde poging is, blijkbaar ook goed opgelet, ik had al aangeraden een thermometer te gebruiken aangezien de meeste ovens niet zo nauwkeurig meten ;)
--- Update ---
Ik was iets te vroeg gaan juichen... de kaart heeft het 2 uur uitgehouden. Daarna heb ik als test World of Warcraft opgestart. Weer een aantal patches later begonnen de eerste artifacts weer terug te komen met een crash als gevolg. Dus er was wel iets positief gebeurd want er was duidelijk verbetering te merken. Nu vraag ik me af hoe dit in elkaar zit. Schijnbaar doet temperatuur iets met de verbindingen. Ik heb al een hoop theorie gelezen in dit topic echter het blijft bij theorie. Ik vraag me af of je een kaart als de mijne niet nog beter kunt laten reflowen. Misschien een hogere temperatuur of iets anders dan de oven. Ik heb wel eens gehoord van een soldeerbad maar geen idee wat het precies is of doet. Ik ben er van oertuigd dat er meer uit te halen moet zijn dan een paar uur...
Wie o wie heeft ervaring met het repareren van dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:11

Nemesizz

Untouchable

Ligt eraan hoe lang je de kaart hebt laten bakken, en hoe lang en hoe snel hebt laten afkoelen.

Bij mijn eigen pogingen (zijn er inmiddels al aardig wat) bak ik de kaart ongeveer 10 minuten, maar laat ik em 45min - 1 uur in de oven liggen en langzaam afkoelen (deurtje van de oven dicht, zodat het niet te snel afkoelt).
Tot nu toe heeft dat bij de meeste kaarten goed gewerkt, slechts 2 waren binnen een maand weer kapot (een van de 2 laptops en m'n 8800). Daarna nog een keer gebakken (die ene laptop en die 8800) via de zelfde methode, de 8800 doet het nog (al word deze niet meer zwaar belast) maar de laptop heeft het weer opgegeven, dus je moet ook een beetje geluk hebben soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Soldeerbaden werden bij thru hole componenten gebruikt, lang voordat SMD componenten populair werden. Dit kan je dus niet gebruiken voor printen waar al SMD componenten op zitten zoals jouw videokaart. Langzaam afkoelen is cruciaal, omdat je anders direct al zoveel stress op de verbindingen krijgt dat deze meteen al microfractures krijgen, precies datgene waardoor de GPU in eerste instantie overleden was. Overigens zijn het niet de verbindingen tussen de GPU en de PCB maar de verbindingen tussen de chip/DIE en zijn behuizing die kappot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 12:57
Mijn geforce 8800GTS 640MB heeft gisteren de geest gegeven.
Hoewel er soms momenten dat hij het wel goed doet.
Ik heb die kaart geloof ik een jaar of 2,5 a 3 nu.
Heb er volgens mij wel zo'n 420 euro voor betaald destijds, dus best een beetje jammer.

Dikke paarse lijnen door het beeld, en in hardware configuration wordt hij aangegeven als:
Device not working propperly, error code 43

[ Voor 22% gewijzigd door Sanny_83 op 18-08-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
redfoxert schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:58:
[...]
Hulde voor 4Launch voor deze zeer snelle afhandeling (goed, gelukje was het wel). Als deze kaart het nu ook begeeft staat voor mij ook niets anders meer dan de oven in de weg van de vuil container, maar voorlopig is het hopelijk nog lang niet.
*huil* ... gisteren is mijn vervangende 8800GTX ook overleden met vrijwel dezelfde klachten als de vorige, al is het vrij abrubt.

Eerst artifacts gevolgd door een een onmiddelijke vastloper. Daarna in idle mode een vastloper (en nVidia driver errors). Temps waren "normaal" ... zo'n 55 graden idle.

Furmark geprobeert daarna om te zien of het aan de temperaturen lag misschien maar na 5 seconden en 58 graden ging het beeld op zwart. Nachtje laten "afkoelen" en nog altijd geen beeld. Andere videokaart werkt gewoon, 8800GTX is wederom deaud.

Officieel liep mijn garantie af op 7 aug maar ik heb wederom een RMA aangemaakt bij 4Launch en dit keer om een credit gevraagd. Al met al heeft de vervanger dus maar een maand gefunctioneerd en dat is toch niet wat ik ervan verwacht had eerlijk gezegd. Ben eens benieuwd wat ik voor credit terug ga krijgen.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

base_ schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:39:
Soldeerbaden werden bij thru hole componenten gebruikt, lang voordat SMD componenten populair werden. Dit kan je dus niet gebruiken voor printen waar al SMD componenten op zitten zoals jouw videokaart. Langzaam afkoelen is cruciaal, omdat je anders direct al zoveel stress op de verbindingen krijgt dat deze meteen al microfractures krijgen, precies datgene waardoor de GPU in eerste instantie overleden was. Overigens zijn het niet de verbindingen tussen de GPU en de PCB maar de verbindingen tussen de chip/DIE en zijn behuizing die kappot gaan.
Ik lees wat jullie zeggen. Ik heb het afkoelen van de kaart in de oven gedaan met het deurtje open in ongeveer 20 minuten tijd. Dat zou dus langer mogen.Grappig is dat de kaart het in Windows zelf prima uithoudt nu maar met zware belasting wordt het 'm te veel. Dan komen de artifacts weer terug.

Nu moet ik wel opmerken dat ik een 7800 GTX heb die 5 jaar oud is. Dus het kan ook gewoon zijn dat het beestje zijn beste tijd gehad heeft. Nou ja, kan het altijd nog eens proberen en dan nog langzamer af laten koelen. Heeft het nog zin om iets warmen te stoken, of juist iets langer in de oven om er zeker van te zijn dat allles goed vloeit?

Even off-topic: Weet iemand hier een leverancier die Geforce Go - MXM kaarten verkoopt? Daar is lastig aan te komen en erg duur. Voor een 5 jaar oude laptop wil ik daar geen €350,- meer aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Gisteren de oven-methode maar geprobeerd. Ik had er niks mee te verliezen. Of een nieuwe kaart halen. Of proberen hem op deze manier weer aan het werk te krijgen, en mocht het niet lukken alsnog een nieuwe kaart halen. Nou het is gelukt :P

Before:
Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/s_weeda/pictures/0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/s_weeda/pictures/0_1.jpg
De operatie:
Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/s_weeda/pictures/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/s_weeda/pictures/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/s_weeda/pictures/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/s_weeda/pictures/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/s_weeda/pictures/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/s_weeda/pictures/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/s_weeda/pictures/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/s_weeda/pictures/8.jpg

Vervolgens de boel weer in elkaar zetten. Op de memory heb ik de witte thermal-tape laten zitten.
Wel op de Nvidia GPU-chip artic silver gesmeerd.

After:
Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/s_weeda/pictures/9.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Sanny_83 op 23-08-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-03 10:16

Veliremus

Narrative Designer

Ik blijf het bizar vinden :P. Op hoeveel graden was dit trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
Ja ik kan het ook nog steeds niet geloven haha.
Ik had hem op 200 graden (voorverwarmd) gezet :) Heb hem er na 8 minuten uitgehaald.
Voor mijn gevoel leek het een eeuwigheid te duren, en ik had echt het gevoel dat de boel kapot aan het gaan was. Maar het tegendeel is gebleken :)

De vraag is natuurlijk hoe lang het nu blijft functioneren, maar dat zien we wel weer :9

[ Voor 14% gewijzigd door Sanny_83 op 23-08-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Zelf 2 kaarten geprobeerd te bakken en beide helaas mislukt.
De ene kaart was een 7600GT die artifacts begon te vertonen en de tweede was een 8600GTS.
Bij de 8600GTS was ineens een luide knal te horen toen hij in de oven lag; condensator was de buitenkant er af geknald. Kaartje gaf helaas nog steeds geen beter beeld :(

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:41:
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik met veel genoegen dit hele topic zitten lezen. Ik heb namelijk een oudere laptop, een Promedion M570A (nu heet het bedrijf XXODD (eigenlijk is het een Clevo ;))). Het systeem is ondertussen ruim 5 jaar oud en heeft altijd trouw dienst gedaan, zeker ten tijde van mijn World of Warcraft verslaving! Echt een topper uit het verleden, de specs zijn:
- Pentium M 2,13 GHz (2 maanden voor de core 2 duo uitkwam, dat was wel jammer)
- 2 GB DDR2
- Nvidia Geforce Go 7800 GTX
Nu was in februari dit jaar het einde van deze rakker. Het scherm begon artifacs te vertonen net als de meeste hier. Ik heb nog wel onderzocht of het mogelijk was de videokaart te vervangen, nou dat was wel mogelijk, als je bijna €400,- neerlegt. En dat vond ik een beetje veel voor zo'n oud beestje.
Toen ik tegen dit topic aanliep wilde ik het meteen gaan uitproberen. Niet geschoten, altijd mis. Het was nog wel even uitvogelen hoe de videokaart uit de machine gehaald moest worden, maar gelukkig vond ik al snel een manual. Achteraf niet al te moeilijk.
Dus oven op 210c, ik heb vanmiddag nog wel een oventhermometer gekocht bij de Hema, dat kan ik iedereen trouwens wel aanraden, want niet iedere oven is zo nauwkeurig. In mijn beleving beter ietsje heter dan te koud, want dan vloeit het soldeer niet.
Uiteindelijk het hele spul weer in elkaar gezet en met spanning weer opgestart. Hij draait weer als een speer, althans we zijn nu een uur verder en 47 updates van Windows 7 :z
Ik heb foto gemaakt van de kaart etc, mochten er mensen geinteresseerd zijn. Zoveel laptop gebruikers zag ik niet langskomen in dit topic. Dus een geslaagde operatie erbij.
Kosten:
- Oventhermometer €3,95
- Koelpasta Nexus €3,75
Geen geld voor een raparatie (nou ja, en een dag surfen tijdens werktijd, maar tellen we voor het gemak maar niet mee, hehe)
Geluk! :*)
Ik hoop dat ie het lang volhoudt. Mijn ervaring is dat het bij laptops weer snel afgelopen is na de oventruuk (2 maanden max). Reflowen gaat een stuk beter is mijn ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Rye schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:16:
Zelf 2 kaarten geprobeerd te bakken en beide helaas mislukt.
De ene kaart was een 7600GT die artifacts begon te vertonen en de tweede was een 8600GTS.
Bij de 8600GTS was ineens een luide knal te horen toen hij in de oven lag; condensator was de buitenkant er af geknald. Kaartje gaf helaas nog steeds geen beter beeld :(
Om dit soort dingen te voorkomen pak ik de kaart altijd geheel in in insulerend materiaal (oude lappen, sokken, en enkele lagen aluminiumfolie, en zorg dat alleen de GPU in direct contact staat met de hete ovenlucht. Omdat de kaart slechts enkele minuten in de oven ligt krijgt deze niet de kans om zo heet te worden dat condensatoren gaan koken of plastic onderdelen gaan smelten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware
  • Laatst online: 13-08 12:31

fellware

Everything can be archieved!

Ik heb hier zelf ook een systeem met een dubbele videokaart er in.

2x 8800GT1GB-OC

Met beide kaarten samen maar ook apart vertoont hij driver errors en random BSOD. Dit vooral bij een beetje zware belasting.

Ik heb deze kaarten al in een ander moederbord getest, beide apart en met complete nieuwe installaties. Ook met nieuwe en oude drivers. Ze blijven soms het zelf probleem vertonen.

Nu gaan ze deze problemen wel eerder vertonen als de omgevingsklimaat wat hoger ligt. De gemeten temps zijn alsnog wel netjes te noemen.

Na hier te vaak last van te hebben gekregen maar een nieuwe Ati kaart besteld. Hopen dat deze wat langer mee gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door fellware op 24-08-2010 21:28 ]

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Vond het stoerder als je hier meldde dat je ook de Frankenstein had lopen uithangen en ze via de oventruuk weer tot leven had gewekt, updaten doen we allemaal..

Hup, stuur je ouders uit eten, en jas die oven aan! >:) :P

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware
  • Laatst online: 13-08 12:31

fellware

Everything can be archieved!

sain onez schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:24:
Vond het stoerder als je hier meldde dat je ook de Frankenstein had lopen uithangen en ze via de oventruuk weer tot leven had gewekt, updaten doen we allemaal..

Hup, stuur je ouders uit eten, en jas die oven aan! >:) :P
Zal ik waarschijnlijk binnenkort waarschijnlijk ook doen. Want ik heb de kaart eigenlijk nodig voor het mediacenter.

Update volgt soon!

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Laatst online: 13-09 20:34
Mijn Asus 8800 GTS heeft het afgelopen week ook begeven, na iets meer dan drie jaar. Ik heb 'm niet (meer) gebakken, maar vervangen door een GTS250. Het meest opvallende is nog wel dat die, bij dezelfde settings, een veel scherper beeld geeft dan de 8800. Waarschijnlijk was die dus al een tijdje niet helemaal lekker meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Vistajevski op 25-08-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Het verbaasd me hoe weinig mensen, Tweakers, eigenlijk hun wettelijke gegronde herstelling hebben geëist. Bij HP en Dell gaat het blijkbaar redelijk vlot, maar die mensen hoor je dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Tsjah, wat is wettelijk gegrond? De garantieperiode voor een videokaart is zo vaag als een mistbank dus het wordt heel wat gezeik om 3 jaar na dato je videokaart nog gratis gerepareerd te krijgen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Ik heb eerlijk gezegt ook nog nooit gehoord dat iemand na drie jaar alsnog garantie heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Mizitras schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:49:
Het verbaasd me hoe weinig mensen, Tweakers, eigenlijk hun wettelijke gegronde herstelling hebben geëist. Bij HP en Dell gaat het blijkbaar redelijk vlot, maar die mensen hoor je dan ook niet.
Juist van tweakers is het niet zo vreemd dat ze zelf gaan knutselen. Een beetje tweaker heeft ook al lang de garantie verbroken door zwaar te overklokken, andere BIOSen te flashen, andere koeloplossingen te installeren en dergelijke.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

epic_fail schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:02:
Ik heb eerlijk gezegt ook nog nooit gehoord dat iemand na drie jaar alsnog garantie heeft gekregen.
Er zijn anders verschillende fabrikanten die twee of meerdere jaren garantie geven. Zo heeft Sapphire voorheen altijd 5 jaar garantie gehad en EVGA 10 jaar, bij registratie van de kaart en een 10 euro extra schijnt EVGA tegenwoordig een "levenslange" garantie te geven (hoe dat precies zit weet ik niet).

Maar wat deze Nvidia kaarten betreft, zal menig leverancier inderdaad proberen zo hard als mogelijk is van deze kaarten weg te rennen, want ook zij weten dat zij geen "goede" vervangend examplaar kunnen aanbieden aangezien Nvidia geen goede examplaren heeft geproduceerd.

Je moet je hoop dan echt vestigen op de aller laatste series van Nvidia, maar ja die hebben zich nog niet op degelijkheid kunnen bewijzen.... dus of de kaarten na de 9xxx serie wel in orde zijn is voorlopig nog maar gissen.

[ Voor 32% gewijzigd door _Dune_ op 27-08-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Mijne werkt na 4 jaar nog top , elke dag gta 4 op high :Y
ik heb wel af en toe mijn kuren gehad vorig jaar ofzo met NFS shift , alleen dat was een alt+tab probleem
voorderest heb ik driver uitvallen gehad en toen werd ik wel een beetje bang , maar tot nu toe NIETS meer al 4 jaar lang zonder te bakken , ben ik de eerste met een goede kaart :+ ?

[ Voor 72% gewijzigd door Patjeee op 28-08-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn relatief veel gevallen hier bekend, maar dat komt enkel omdat er een apart topic voor gemaakt is en het probleem zo opgeblazen wordt. Heb ook een g80 gts gehad, flinke overclock erin geflasht, inmiddels verkocht en na bijna 2 jaar nog steeds werkend.
Gelukkig zijn de problemen goed te verhelpen, tot dan toe heb ik met nog geen enkele nvidia kaart problemen gehad, en zit er er toch (bewust) in sinds de 7800 serie. Zelfs als ik met een kapotte nv kaart zit zou ik nog geen ati nemen, heb een 4870 gehad en de drivers waren om te huilen, nv is daarin rock-stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:53:
Er zijn relatief veel gevallen hier bekend, maar dat komt enkel omdat er een apart topic voor gemaakt is en het probleem zo opgeblazen wordt. Heb ook een g80 gts gehad, flinke overclock erin geflasht, inmiddels verkocht en na bijna 2 jaar nog steeds werkend.
Gelukkig zijn de problemen goed te verhelpen, tot dan toe heb ik met nog geen enkele nvidia kaart problemen gehad, en zit er er toch (bewust) in sinds de 7800 serie. Zelfs als ik met een kapotte nv kaart zit zou ik nog geen ati nemen, heb een 4870 gehad en de drivers waren om te huilen, nv is daarin rock-stable.
Nou sorry maar ik ben het geheel met je oneens. Ten eerste komt het niet door dit topic want ongeveer 90% van de "ik heb een kapotte videokaart, wat nu?"-topics op GoT recentelijk gaan over 8000-kaarten (en inmiddels ook 9800-kaarten). Komt natuurlijk voor een deel doordat ze veel verkocht zijn, maar ruim een jaar geleden kwam er nog niemand met kapotte 8800's dus er lijken er significant meer uit te vallen door dit probleempje. Dat jouw kaart het "al bijna twee jaar doet" zegt natuurlijk niks want de problemen lijken na twee-drie jaar op te spelen afhankelijk van de situatie. Het niet direct een hitteprobleem dus een OC zou dit probleem niet (veel) hoeven te verergeren.

Dat ze goed te verhelpen zijn vind ik gewoon onzin, dat je een kaart waar je honderden euro's aan hebt uitgegeven in een oven moet gaan stoppen en er nieuwe thermal pads voor mag gaan kopen vind ik niet "gemakkelijk" als je wat beters te doen hebt. En verder is mijn HD4850 ook redelijk rock-stable dus daarin zit nou ook weer geen gigantisch verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Er zijn relatief veel gevallen hier bekend, maar dat komt enkel omdat er een apart topic voor gemaakt is en het probleem zo opgeblazen wordt.
Ga dit topic aub eerst even doorlezen, begin maar op pagina 1 voordat je dit soort onzin begint uit te kramen. |:( Het betreft hier wel degelijk een productiefout die alle GPU's uit deze generatie treft. En die ervaring met die ene videokaart van jou zegt mij niet zoveel, ik heb er al tientallen zien overlijden, ik heb eerder medelijden met degene die kaart van jou gekocht heeft!
Straks de oven maar weer aan voor mijn NVidia 7900 mobile, want die doet weer raar, ik hoop dat het lukt anders kan die laptop waarschijnlijk de prullenbak in :(

ik ben overigens uiterst tevreden over mijn ATI FirePro 7740 :)

Het schijnt trouwens dat NVidia weer hetzelfde bumpmaterial is gaan gebruiken: http://www.semiaccurate.c...ls-gf100gtx480-underfill/ 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door base_ op 28-08-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

heb een 4870 gehad en de drivers waren om te huilen, nv is daarin rock-stable.
drivers waren heel vroeger nog wel een argument om voor nVidia te gaan, maar tegenwoordig zijn ze zeker niet slechter dan van nVidia, zelfs niet voor linux. Hier hebben we bijna altijd ATI kaartjes gehad, (enkele keer niet) en nog nooit problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

In de hogeschool zagen we de Dell XPS M1710 laptops regelmatig terugkomen en veel laptopbezitters zitten al aan de 5de grafische kaart (GeForce Go 7900 GTX). In de helpdesk is het bandwerk om continue maar die grafische kaarten te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:11
Zojuist m'n 2e 7600GT gebakken (huisgenoten hadden er allebei 1), bij de 1e had ik de oven wss te hard staan want die deed niets meer. Deze geeft nog wel beeld maar met nog meer artifacts dan voorheen. Helaas pindakaas.

M'n 8800gtx blijft het for some reason nog doen, ondanks de overclock :). Als die nog eens overlijdt gaat hij ook zeker de oven in, 3x is scheepsrecht toch? Als het mislukt is het hooguit een mooie reden om eens aan een upgrade te gaan denken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ik heb gister weer een 8400M gebakken (zelfde als voorheen, heeft het wat zal het zijn, half jaar ofzo volgehouden). Na het bakken weer prima beeld, al heb ik de persoon wel verteld dat als ie weer kapot gaat hij beter een nieuwe laptop kan aanschaffen (uiteindelijk werkt het toch voor geen meter meer).

@Haarbal:
Zelf heb ik tot nu toe iedere keer succes gehad (zij het soms tijdelijk). M'n primitieve snackoven werkt tot nu toe het beste (al passen daar grotere kaarten zoals een 8800GTX/Ultra niet in, GTS nog nét).
Grote oven is wat lastiger met temperatuur (zowel opwarmen als afkoelen, afkoelen duurt veel langer in een grote oven mits je het goed doet).
Oven rond de 200ºC (m'n snackoven doet 210ºC en is niet anders in te stellen), afkoelen doe ik met het klepje dicht en zeker een 45-min tot een uur wachten (zodat het spul langzaam afkoeld ipv ineens in koudere lucht dat het meteen weer barst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 08:11
De volgende keer laat ik hem wel met de deur dicht afkoelen (nu had ik hem op een kier). De oven had ik op 165-175-ish temperatuur, zodat het thermokoppel van m'n multimeter (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28659) 200 graden werd. Misschien moet hij stiekem nog iets hoger.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Stel, de fabrikant vervangt. Is het zeker dat de huidige 8600M serie die zij erin zouden steken, zonder problemen is? Of is die serie nooit meer geproduceerd geweest zonder de problematiek?
Gelijkaardig presterende 9xMobile versies, zou dat een oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Mizitras schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 01:37:
Stel, de fabrikant vervangt. Is het zeker dat de huidige 8600M serie die zij erin zouden steken, zonder problemen is? Of is die serie nooit meer geproduceerd geweest zonder de problematiek?
Er zijn zelfs geruchten dat nVidia's GTX4xx line-up is gemaakt mbv hetzelfde slechte soldeer, ik zou er dus niet op rekenen dat die kaart puur zonder problematiek is geproduceerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Laatst online: 23:08
Mijn 8800 GT heeft het begin augustus ook begeven (in idle al 70 graden destijds), en is nu vervangen door een 5770 die idle nét 30 graden wordt :)

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

BakkerM schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:37:
Mijn 8800 GT heeft het begin augustus ook begeven (in idle al 70 graden destijds), en is nu vervangen door een 5770 die idle nét 30 graden wordt :)
Dat was sowieso veel te heet, al helemaal als dat al idle was. Zat je koeling dan niet gewoon vol met stof. Ik denk dat geen enkele graka zulke temperaturen lang uithoud. (afhankelijk van je load temperatuur uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
epic_fail schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 08:54:
[...]

drivers waren heel vroeger nog wel een argument om voor nVidia te gaan, maar tegenwoordig zijn ze zeker niet slechter dan van nVidia, zelfs niet voor linux. Hier hebben we bijna altijd ATI kaartjes gehad, (enkele keer niet) en nog nooit problemen ondervonden.
Heb hier een 4650 liggen, maar de opengl prestaties zijn echt bedroevend slecht (op windows en linux). Ook crasht de kaart er soms zomaar mee, maar dit ligt meer aan de drivers dan aan de kaart denk ik, want als ik catalyst eraf gooi heb ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
epic_fail schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:20:
[...]

Dat was sowieso veel te heet, al helemaal als dat al idle was. Zat je koeling dan niet gewoon vol met stof. Ik denk dat geen enkele graka zulke temperaturen lang uithoud. (afhankelijk van je load temperatuur uiteraard)
Valt wel mee hoor, HD4850's met standaard koeler zaten idle op zo'n 75/80 graden, de kleine fan die erop zat draaide dan ook maar heel langzaam en het is een single slot koeler.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
BakkerM schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:37:
Maar dat is niet door de fabrikant gedaan omdat ze je een kaart met constructiefout verkochten, toch? Misschien heb je het zelfs over een kaart buiten garantie dat je gewoon zelf hebt vervangen.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mizitras schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 01:37:
Jammer genoeg kun je er vanuit gaan dat elk vervangende GPU uit de G84 en G86 serie bij voorbaat defect is, met andere woorden onderhevig is aan deze produktie fout. Het enige antwoord dat Nvidia namelijk in 2008 (Juni/Juli) had tegenover oem's is over te stappen op de nieuwere genratie GPU's. De nieuwere generatie was op dat moment de G92 waarvan ook bekend is dat deze dezelfde problemen hebben.

Het is op het moment verstandig om zeker van de oudere Nvidia series verweg te blijven, het is te hopen dat Nvidia de laatste 4xx serie nu wel op een fatsoenlijke manier produceerd. Wanneer je iets nieuws koopt zou ik persoonlijk alleen voor Nvidia gaan als je specifieke features die alleen Nvidia bied nodig bent. Nvidia maakt technisch gezien leuke produkten of op papier is het technisch allemaal in orde, alleen hebben ze de laatste paar jaar laten zien dat de degelijkeheid ver te zoeken is.

Wat betreft garantie, aangezien het een bekende produktiefout is doet het er eigenlijk niet toe of je garantie hebt of niet. Men is eigenlijk verplicht de GPU te vervangen voor een degelijk werkend produkt. Hiervoor is de leverancier verantwoordelijk, alleen omdat Nvidia geen goede GPU's heeft geproduceerd staan ook leveranciers (oem fabrikanten) met de rug tegen de muur en zullen er ook onderuit proberen te komen. Eigenlijk zouden ze een vervangend produkt moeten aanbieden, maar anders dan dezelfde GPU. HP heeft die mogelijkheid in bepaalde series laptop's geboden door AMD/ATi vergelijkbare GPU's aan te bieden. Dit betekende wel dat ze voor een reeds bestaande series een ander moederbord hebben ontworpen. Helaas hebben andere fabrikanten dit niet gedaan.

Verwijderd

base_ schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:52:
[...]

Ga dit topic aub eerst even doorlezen, begin maar op pagina 1 voordat je dit soort onzin begint uit te kramen. |:( Het betreft hier wel degelijk een productiefout die alle GPU's uit deze generatie treft. En die ervaring met die ene videokaart van jou zegt mij niet zoveel, ik heb er al tientallen zien overlijden, ik heb eerder medelijden met degene die kaart van jou gekocht heeft!
Straks de oven maar weer aan voor mijn NVidia 7900 mobile, want die doet weer raar, ik hoop dat het lukt anders kan die laptop waarschijnlijk de prullenbak in :(

ik ben overigens uiterst tevreden over mijn ATI FirePro 7740 :)

Het schijnt trouwens dat NVidia weer hetzelfde bumpmaterial is gaan gebruiken: http://www.semiaccurate.c...ls-gf100gtx480-underfill/ 8)7
Ik volg dit topic al sinds pagina 1, ik kraam geen onzin uit en het gaat mij zeer zeker meer aan dan jou, ik gebruik al jaren nvidia kaarten naar volle tevredenheid en volg al het nieus op de voet. Dat jij zo uit de hoek komt jegens mij zegt voor mij al dat je totaal niet realistisch "meepraat", en die tientallen videokaarten die jij 'zogenaamd' hebt zien overlijden zegt mij dan ook vrijwel niks.

Die kaart die ik verkocht heb kan natuurlijk een beter exemplaar zijn, echter heb ik hem altijd stofvrij gehouden en sinds ik hem gekocht heb, heb ik altijd met arctic silver 5 gedraaid. Kaart was oc'ed naar 675mhz op de core. Er hing een 120mm sidefan naast, kaart is zelfs met overclock nooit boven de 65 graden uitgeweest.

Ik vind het jammer dat zo veel mensen hier met kapotte kaarten zitten, maar het probleem is zeer zeker terug te leiden naar de gebruiker zelf. Met zulke kaarten zul je toch enige vorm van onderhoud moeten plegen om de zoveel tijd, bij ati en nvidia. Dat nvidia standaard bagger koelpasta gebruikt is een van de hoofdredenen dat die kaarten door temperatuurschommelingen uiteindelijk de geest geven. Het is zo dat bij een hogere temperatuur de weerstand in de elektronische componenten hoger wordt, uiteindelijk zal dit tot problemen leiden. Bij ati zijn er dan andere componenten die opspelen, maar veelal is het niet nodig dat zo'n kaarten stuk gaan, ontstoffen op zn tijd en de koelpasta vervangen levert vaak een veel langere leeftijd op. Er zijn genoeg mensen die nog een 8800 kaart als physx gpu gebruiken, die hebben allemaal wel iets gedaan waardoor de kaarten nog steeds draaien.

Nvidia kan heel makkelijk wat doen aan de temperatuurproblemen van hun kaarten, daar is genoeg winst te halen imo, het probleem met de soldeer ligt natuurlijk dieper, maar het hoeft niet per direct te lijden tot defecten. Net zoals bij een auto zul je bij een pc toch om de zoveel tijd even de handen uit de mouwen moeten steken om hem in topconditie te houden.

Als jij dat niet doet moet je niet mij gaan bashen, ik zorg altijd goed voor mijn hardware en daar pluk ik vervolgens de spreekwoordelijke vruchten van, het kan niet zo zijn dat ik met al die kaarten geluk gehad heb.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:32:
Ik vind het jammer dat zo veel mensen hier met kapotte kaarten zitten, maar het probleem is zeer zeker terug te leiden naar de gebruiker zelf. Met zulke kaarten zul je toch enige vorm van onderhoud moeten plegen om de zoveel tijd, bij ati en nvidia. Dat nvidia standaard bagger koelpasta gebruikt is een van de hoofdredenen dat die kaarten door temperatuurschommelingen uiteindelijk de geest geven. Het is zo dat bij een hogere temperatuur de weerstand in de elektronische componenten hoger wordt, uiteindelijk zal dit tot problemen leiden.
Nou kan je zeggen wat je wilt maar op dit gebied vind ik toch dat je onzin uitkraamt, het probleem wordt veroorzaakt door brak soldeer en dat heeft niets met stofvrij houden of koelpasta te maken. Anders is het toch gek dat een kaart het weer doet als je hem in de oven stopt, als het probleem is dat er te veel stof op zit. :?

Nee, het is wat mij betreft wel duidelijk dat er in de 8800's en de 8000M's (en waarschijnlijk ook de rest van de 8000-serie) gewoon een dikke productiefout zit die de kaarten na X jaar (afhankelijk van het gebruik en de temperatuur) om zeep helpt.

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 09-09-2010 09:41 ]

• base_
[...]
Ik volg dit topic al sinds pagina 1, ik kraam geen onzin uit en het gaat mij zeer zeker meer aan dan jou, ik gebruik al jaren nvidia kaarten naar volle tevredenheid en volg al het nieus op de voet. Dat jij zo uit de hoek komt jegens mij zegt voor mij al dat je totaal niet realistisch "meepraat", en die tientallen videokaarten die jij 'zogenaamd' hebt zien overlijden zegt mij dan ook vrijwel niks.
WTF?! wil je serienummers ofzo? Hou alsjeblieft op met uit je nek lullen, ik mag hopen dat anderen die dit topic lezen meer hersens hebben en dus beter weten ;)

• Bazvv
  • Laatst online: 01:50
Mijn 8800 ultra was gerepareerd door ASUS maar is na 1,5 maand weer kapotgegaan, zucht.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Frietjemet je slaat de plank gewoon mis. Die kaarten hebben we niet 'zogenaamd' zien overlijden ... die gaven gewoon keihard artifacts tijdens boot. Dit terwijl kaarten van ATi uit dat tijdperk die even warm worden fijn verder pruttelen zonder enkel probleem.

Dat heeft niets met pro-nv of pro-amd te maken ... maar alles met slecht materiaal dat niet kan tegen de grote temperatuurschommelingen die dat soort videokaarten meemaakten.

En het is grote onzin dat iedereen iedere maand die kaart zou moeten afstoffen omdat het anders zijn schuld is. Dat zal je ook nergens op de websites van of nv of amd terug vinden omdat het keihard bs is. Ik stel voor dat je elders onzin gaat verkopen :) .
Bazvv schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:45:
Mijn 8800 ultra was gerepareerd door ASUS maar is na 1,5 maand weer kapotgegaan, zucht.
Bakken :> !!11

[ Voor 13% gewijzigd door Cassius op 09-09-2010 11:29 ]

De meeste mensen deugen!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
[...]

Ik vind het jammer dat zo veel mensen hier met kapotte kaarten zitten, maar het probleem is zeer zeker terug te leiden naar de gebruiker zelf. Met zulke kaarten zul je toch enige vorm van onderhoud moeten plegen om de zoveel tijd, bij ati en nvidia. Dat nvidia standaard bagger koelpasta gebruikt is een van de hoofdredenen dat die kaarten door temperatuurschommelingen uiteindelijk de geest geven. Het is zo dat bij een hogere temperatuur de weerstand in de elektronische componenten hoger wordt, uiteindelijk zal dit tot problemen leiden. Bij ati zijn er dan andere componenten die opspelen, maar veelal is het niet nodig dat zo'n kaarten stuk gaan, ontstoffen op zn tijd en de koelpasta vervangen levert vaak een veel langere leeftijd op. Er zijn genoeg mensen die nog een 8800 kaart als physx gpu gebruiken, die hebben allemaal wel iets gedaan waardoor de kaarten nog steeds draaien.
Dus als ik een videokaart koop dan moet ik er vanuit gaan dat de pasta niet goed is en dat ik deze later zelf moet gaan vervangen? 8)7 GTFO dude....

Als ik een videokaart koop en deze inbouw dan hoef ik daar, op af en toe wat stof afblazen, helemaal NIETS aan te onderhouden. Vanuit de fabriek hoort de pasta al goed te zijn. Is dat niet het geval, dan heeft Nvidia een productie fout gemaakt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Stof was in mijn geval geen sprake, m'n 7900GT was na 5 maand al kapot en zat nog geen stof in, en m'n 8800GTS was na 2.5 jaar ook zo goed als stofvrij nog (beetje in de ventilator, maar de koelribben waren nog goed vrij). M'n 6800 heb ik wel een paar keer stofvrij gemaakt, echter dat ding werd nooit te warm en is toch na 3 jaar kapot gegaan.

En koelpasta, sommige fabrikanten leveren zowel Ati als nVidia kaarten, maar alleen de nVidia kaarten hebben dan slechte koelpasta zodat de kaart kapot gaat? 8)7
De pasta is niet altijd een van de beste, maar ook niet dusdanig slecht dat de kaart ervan kapot gaat (temperaturen blijven ruim binnen de marges).

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Nemesizz schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:44:
Stof was in mijn geval geen sprake, m'n 7900GT was na 5 maand al kapot en zat nog geen stof in, en m'n 8800GTS was na 2.5 jaar ook zo goed als stofvrij nog (beetje in de ventilator, maar de koelribben waren nog goed vrij). M'n 6800 heb ik wel een paar keer stofvrij gemaakt, echter dat ding werd nooit te warm en is toch na 3 jaar kapot gegaan.

En koelpasta, sommige fabrikanten leveren zowel Ati als nVidia kaarten, maar alleen de nVidia kaarten hebben dan slechte koelpasta zodat de kaart kapot gaat? 8)7
De pasta is niet altijd een van de beste, maar ook niet dusdanig slecht dat de kaart ervan kapot gaat (temperaturen blijven ruim binnen de marges).
Mee eens. En al zou het wel aan de koelpasta liggen, dan is dat alsnog een fout van de fabrikant.... ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• typhoon1988
  • Laatst online: 28-05 20:18
Mijn 8800GTS werkt nog steeds goed.
Heb hem nu 2 jaar.
Hij moet het nog een half jaartje volhouden want dan komt er een nieuwe pc.
Het is trouwens een Point of view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anamorph
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 14:03
Baktruuk heeft prima gewerkt op m'n 3 jr oude 8800GTS.
Is nu 64C idle, maar da's minder dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Laatst online: 23-07 21:59
heb reeds een 2de 8800GTX erbij gezet, en mag niet klagen! merk gelijk dat er 2 in zitten ipv de gebruikelijke 1.

ik heb de ene nu 2 jaar, zonder problemen veel mee gedraaid en die andere heeft 2 jaar bij mijn schoonvader erin gezeten. ook zonder problemen.

Koeling wordt nu wel een probleem met 2 kaarten. vandaag 90 graden gehaald op 1 kaart.
Mijn schoonpa vond hem soms te warm worden en zetten de coreclock terug naar 575. dit kon tot 10 graden schelen.

en schoonhouden lijkt me ook handig, als je koeler vol stof zit werkt deze uiteraard minder goed. mijne worden om de paar maanden schoongemaakt.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Vaag. Vorige week al gehad dat bij opstarten van m'n Dell XPS420 er allerlei horizontale strepen kwamen bij het Dell logo. Vervolgens komt raidcontrollerscherm met ASCII tekens maar geen artifacten/streepjes?

Daarna komt gewone zwarte startscherm van Windows 7, ook streeploos. Tenslotte echter bureaublad met zelfde strepen, en resolutie 640x480?!

Eerder werkten in systeembeheer verwijderen en opstarten, of oude Delll/nieuwe Nvidiadrivers nog eventjes. Goed, m'n 8800 GTX is dus bijna volledig overleden, maar beetje wel beetje niet werken blijft vreemd ;w

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 12-09 21:54
Raidcontroller scherm met ASCII tekens was volgens mij wat anders, dus wellicht is er meer kapot dan alleen je 8800GTX.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickH89 op 20-09-2010 10:00 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste