Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

KoffieNT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:14:
Met de core naar beneden, zo zie ik het iig op alle afbeeldingen. Mochten er dingen af vallen, dan maken ze geen contact met wat anders. Ik soldeer het daarna (wel weer) vast :P.
En toen lag er een complete componentenfabriek in je oven, overdekt door een kale pcb =] Soldeer dat maar weer even :+

/joking ofc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Hij doet het nu weer, zonder oven :P. Ik kijk het even aan, mocht hij nu weer uitvallen, dan gaat hij meteen in de oven.

edit: Net effe 3Dmark06 gedraaid, doetie prima :).

[ Voor 18% gewijzigd door KoffieNT op 23-05-2010 20:15 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:22
Khallouki schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:19:
Ik heb recht op een nieuwe kaart of zie ik het verkeerd?
Volgens mij zie je het verkeerd.
Kan ik em gewoon terug brengen en vragen om een nieuwe? Ik zou toch gewoon een nieuwe kaart moeten krijgen geen gebruikte!!!
Zo te horen heeft de winkel prima service geleverd.
Als ze je kaart repareren i.p.v. vervangen krijg je toch ook geen nieuwe?
Je hebt recht op een werkende kaart en het lijkt dat ze dat ook voor je geregeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khallouki schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:19:
Tering ey wat een kut service heeft die winkel, zeggen ze dat ze een andere GX2 voor me hebben, ik 3 weken wachten, opgehaald, open ik em thuis is de kaart al gebruikt, zit stof in en geen seal is al open.

Ik heb recht op een nieuwe kaart of zie ik het verkeerd?

Kan ik em gewoon terug brengen en vragen om een nieuwe? Ik zou toch gewoon een nieuwe kaart moeten krijgen geen gebruikte!!!
Jij had al lang een topic, zullen we de discussie daar houden? Anders wordt alles dubbel gezegd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 21:05

hmr

Ik heb het net ook geprobeerd met mijn 8800 GTS alleen moet ik dan ook nieuwe koelpasta kopen en die rubertjes voor tussen de koeler en de kaart?

Zie dat nergens staan maar ga der eigenlijk wel vanuit!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die rubbertjes kan je wel hergebruiken lijkt me, maar er moet sowieso nieuwe koelpaste op je chip inderdaad. Kidney shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 21:05

hmr

Hmm die avatar moet ik ook maar eens veranderen.. maar ik die rubbertjes waren naar de kl*te dus voordat ik hem kan testen eerst rubbertjes kopen en koelpasta... ben benieuwd

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:18:
Gelden de beruchte problemen ook voor 8600 kaarten? Een klasgenoot van mij heeft nu artifacts en ik vroeg me af of het om dit probleem gaat.

Het gaat om dit soort artifacts:

[afbeelding]

(klikbaar, groot bestand)
Ik heb ongeveer dezelfde artifacts, maar iets minder, bij het opstartscherm van de kaart is eerst alles nog normaal, dan komt de bios scherm, beeldvervormingen, opstarten in windows, scherm vrij normaal maar kan de videodrivers niet meer installeren, GPU-Z herkent mijn kaart wel.
Ik dacht van, ik probeer mijn kaart lager te klokken, maar NVflash zegt geen kaart te vinden

Specs 8800GT gigabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomaadje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Dames en Heren,

Ik ben blij dat ik jullie kan mede delen dat mijn XFX 8800 GTS mede dankzij deze thread een tweede leven zal lijden. Na een rebake vandaag geeft het beestje weer beeld en lijkt hij in ieder geval een furmark stresstest van 15 minuten te hebben doorstaan (Max temperatuur van 105 C). Ik wil jullie dan ook van harte bedanken voor alle info in deze thread!

PS. Tijdens het uit elkaar schroeven kwam ik iets eigenaardigs tegen, wellicht ben ik gewoon onervaren maar doen ze (fabrikanten) vaker een opgevouwen zilverfolie papiertje tussen de chipset en de cooler? Zaten restanten van koelpasta aan beide kanten. Heb hem er maar weer gewoon tussen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een opgevouwen zilverfolie papiertje :o dat lijkt mij niet de bedoeling, zal wel zijn dat je 105 graden haalt met je gts, doe die troep er tussen uit en smeer er een goede 3rd party pasta op, zal vast je temps flink naar beneden helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 16:31
Nomaadje schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:33:
PS. Tijdens het uit elkaar schroeven kwam ik iets eigenaardigs tegen, wellicht ben ik gewoon onervaren maar doen ze (fabrikanten) vaker een opgevouwen zilverfolie papiertje tussen de chipset en de cooler? Zaten restanten van koelpasta aan beide kanten. Heb hem er maar weer gewoon tussen gedaan.
Dat is een metalen thermalpad: deze zijn helaas niet geschikt voor hergebruik: als deze niet te dik is kan je hem weglaten en gewoon koelpasta gebruiken. Ik zou hem er iig niet tussen laten zitten (perfect vlak zal hij niet meer zijn namelijk), anders zal je snel weer moeten bakken ;)
Plaats desnoods even een foto van het 'zilverfolie papiertje' als je het zeker wilt weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:11

Nemesizz

Untouchable

Nou, het is zover, mijn 8800GTS heeft het nu ook officieel opgegeven.
Hij heeft dus net de 3 jaar niet gehaald (september 2007 tot juni 2010).

De kaart begon ongeveer een week geleden wat kuren te vertonen, nog geen artefacts, maar ding crashte en crashte maar steeds (windows met de melding dat de driver is hersteld...right).
Maar goed, af en toe een dag geen problemen, en de dag daarna niks anders dan crashes.
Nog steeds geen artefacts, dus ik eerst de software maar napluizen (wat niet hielp), andere dingen checken voor zover dat kon (voeding, mem, etc) kwam ook niks uit. Nouja, effe aanzien dan maar.

Vandaag was het dus weer crash na crash na crash. Bioshock > crash, WoW > crash, Warcraft III liep echter wel goed, en ook 3dmark ging vlekkeloos 8)7 . Vanavond weer WoW en toen kwamen er wel artefacts (nee, helaas niet de items...voor de WoW players onder ons ^^) en ze kwamen bigtime.
Niks anders dan grote strepen en rare vlakken en toen plof beeld zwart en vervolgens een BSOD met allemaal spikkels. Hard-reset en op het eerste gezicht problemen weg, maar alle witte lettertjes tijdens de post hadden allemaal grijze streepjes gekregen en het tekstje "microsoft corporation" tijdens het laadscherm van Vista had ineens rode letters gekregen. Ook wilde Windows m'n kaart niet meer herkennen.

Ding dus uit de PC gehaald (was nog warm) dus koeling eraf, schoonmaken, 10 min in m'n snackoven (paste nét) en nu dus wachten tot ie is afgekoeld zodat ik em weer inelkaar kan draaien.

Heb wel geluk dat de witte heatpads op het geheugen nog heel zijn.

Nu is het maar hopen dat de fix werkt (altijd een kans dat het niet werkt, ook een beetje omdat m'n kaart wat andere kuren gaf dan de meeste), want een nieuwe (gelijkwaardige) kaart is een rib uit m'n lijf :| .

(ja, lang verhaal, moet toch wat als ik zit te wachten :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

*wacht in spanning af met Nemesizz* :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Na een snelle test doet ie het weer. Artefacts zijn weg uit de POST en laadscherm, videokaart word weer herkent, en (tot nu toe) draait WoW ook weer zonder problemen.

En het nieuwe laagje (zat standaart erg dikke laag op) koelpasta heeft ook goed gedaan, temps zijn gedaalt naar 64ºC tijdens WoW van ~80ºC (zat volgens mij veels te veel tussen, maar was nog wel smeuïg).

Hoef ik m'n rib ook nog niet te verkopen.....voor nu })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 17:07
Ik heb gisteren ook een kaartje afgebakken in de oven, het betrof een Geforce 8600m GS 512MB (laptop, MXM).
Aanvankelijk was ik wat sceptisch, de kaart gaf continue artifacts maar na 15 minuten op 200 graden werkt hij nu weer als vanouds! De vraag is natuurlijk hoe lang blijf hij het doen, kan iemand wat ervaringen posten?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Laptop van een kennis (GeForce 8600M GS onboard) heeft ook al deze symptomen. Jammer genoeg moet er hierbij dus heel het moederbord in de oven. Ik had echter nog een paar vraagjes:

- GPU naar boven gericht of naar onder?
- Hoe verhinder ik dat andere onderdelen (die naar onderen zijn gericht) er af vallen?
- Andere onderdelen in aliminiumfolie wikkelen?
- Onderkant bakpapier/alumiumfolie?
- Temperatuur bepalen van heteluchtoven zonder digitale thermometer?
- Testrun doen met een hoop ATI Rage IIC kaartje?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

In het geval van m'n 2 Acers (ook met onboard chip waarbij het hele moederbord de oven in moet) gewoon net zo gedaan als met een videokaart. Zo kaal mogelijk (zekers te weten de knoopcell eraf!) en dan met de chips naar onderen.

Als het goed is vallen de onderdelen er niet af omdat het tin niet volledig smelt. En de meeste chips bij m'n Acer waren ook totaal niet zwaar dus sowiezo kleine kans dat ze eraf zouden vallen.

Je kan natuurlijk testruns doen met die oude Rage kaartjes, heb ik ook gedaan met een (kapotte) Radeon 9600 voordat ik m'n Geforce eraan ging wagen. Toen m'n Radeon geen onderdelen verloor of compleet verkleurde heb ik pas m'n andere kaarten gebakken. Had daarvoor een testrun gedaan met een Trident, en die verloor bijna alle onderdelen (oftewel, oven te warm toen >:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Puch-Maxi schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:05:
De vraag is natuurlijk hoe lang blijf hij het doen, kan iemand wat ervaringen posten?
Mijn 7900GS Go heeft het na bakken ongeveer een jaar volgehouden voordat hij weer raar begon te doen, ik moet wel zeggen dat ik weinig games of andere 3D applicaties gedraaid heb in die periode.

Wat betreft chips boven of onder: vaak kun je zien dat aan een zijde componenten gelijmd zijn met een heel klein druppeltje lijm, deze zijde hoort onder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
base_ schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:46:
Wat betreft chips boven of onder: vaak kun je zien dat aan een zijde componenten gelijmd zijn met een heel klein druppeltje lijm, deze zijde hoort onder!
Als ik het goed begrepen heb maakt de lijm voor de componenten helemaal niet uit. De grap is namelijk dat het tin van de video kaart zelf loodvrij is en een veel hoger smeltpunt heeft dan 200 graden. Kijk maar eens naar de eerste berichten, daar waren al referenties naar het smelt traject van dit type tin waaruit blijkt dat het tin op 200 graden dus niet eens vloeibaar wordt! Er valt dus sowieso niets af, boven of onder, maakt niet uit.

De enige componenten die los zouden kunnen komen zijn de componenten die er achteraf nog opgezet zijn en gesoldeerd zijn met loodhoudend tin. Als je de voorgaande berichten leest is dat 1x gebeurt bij iemand met een spoel en een condensator en bij iemand die eerst een oude Trident VGA kaart had geprobeerd die volgens mij uit de tijd stamde dat alles nog met lood werd gesoldeerd. Zijn conclusie was dat de oven te heet was, maar ik denk dat dat gewoon door het type tin komt en dat de oven dus juist goed stond. Je moet dus een video kaart hebben met loodvrij tin en dat zijn de video kaarten nu al jaren.

Het hele punt van die oven truuk is dat binnen in de Nvidia chip de contacten tussen de chip (het silicium) en de substraat (het plaatje waar het silicium op zit) gemaakt zijn van loodhoudend tin, dus dat tin dat bij 180 graden al smelt. Aan dat substraat zitten vervolgens aan de onderkant weer bolletjes die op de printplaat zijn gesoldeerd, maar dat is weer gewoon met loodvrij tin zoals alles op de videokaart. Doordat het echt binnen in de chip zit hebben al die kaarten ongeacht merk er last van, het ligt niet aan het soldeer proces van de kaart maar hoe de het silicium op het "print plaatje" (= substraat) van de chip zelf is bevestigd. Zie http://www.theinquirer.ne...hy-nvidia-chips-defective voor hoe het precies zit. Erg leerzaam.

Als het kwartje valt is het eigenlijk heel erg simpel.

Je moet er voor zorgen dat de lood houdende tin "bumps" het in van het substraat weer goed contact maakt met de contact vlakjes op het silicium. En dat is dus het best met de chip naar beneden want dan werkt de zwaarte kracht mee. Op 200 graden blijven alle andere soldeer verbindingen van de printplaat ongemoeid, misschien zachter maar smelten absoluut niet en er kan dus ook niets afvallen wat met loodvrij tin gesoldeerd is.

Daarom is 200 graden ook belangrijk. Intern moet de chip goed boven de 180 graden komen, maar het mag niet zo heet worden dat de soldeer van de andere componenten op de print gaat smelten. Ik weet niet precies wanneer dat loodvrije tin gaat smelten, maar er is een behoorlijke marge. Vandaar dat het met gemak lukt met een niet gekalibreerde huis-tuin-en-keuken oven.

Overigens had ik zelf naast de video kaart nog een stukje loodhoudend tin draad gelegd (harskern 60/40, daar heb ik nog een klosje van, ben ik erg zuinig mee) en dat was netjes gesmolten tot een bolletje. Dus de temperatuur echt goed boven de 180 graden geweest.

Inmiddels is mijn Medion GS7650 al weer een maand in gebruik zonder ook maar een enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Printplaten worden bij productie gesoldeerd in een reflow oven, daarbij smelt het tin en solderen de aansluitingen zichzelf vast. Onderdelen aan de onderzijde worden vastgelijmd zodat ze er niet af vallen. Sommige (through hole) componenten worden achteraf gemonteerd zoals sommige connectors). De oven truuk zorgt ervoor dat de bumps tussen chip en behuizing net niet smelten maar zo zacht worden dat de micro scheurtjes wel weer verbonden worden. Het komt echter redelijk vaak voor dat er toch iets te hoge temperaturen gehaald worden omdat ovens vaak een te hoge hysteresis hebben en/of onnauwkeurige thermostaat. Als je dan de gelijmde onderdelen aan de onderzijde hebt is er niets aan de hand, andersom lees je regelmatig over mislukte pogingen waarbij componenten van de onderzijde afvallen. Vandaar advies om gelijmde kant onder te plaatsen, aangezien het voor de rest van het proces niet uitmaakt.

The inquirer over bumps:
The bumps have two possibilities, new and old, good and bad respectively. According to Nvidia documentation, the 'bad bumps' consist of mostly lead, 95% lead (Pb) in fact, with the remainder being tin (5% Sn). That is why they are called high-lead bumps. The newer 'good bumps' are called eutectic, and what they do differently is explained in great detail in the technical links at the top of the article. As far as composition goes, they are about two-thirds tin (63% Sn) and one third lead (37% Pb).
meer over soldeer: http://en.wikipedia.org/wiki/Solder
die 95sn/5pb legering heeft een smeltpunt van 300 graden :P

[ Voor 30% gewijzigd door base_ op 18-06-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Petervanakelyen schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:22:
Laptop van een kennis (GeForce 8600M GS onboard) heeft ook al deze symptomen. Jammer genoeg moet er hierbij dus heel het moederbord in de oven. Ik had echter nog een paar vraagjes:

- GPU naar boven gericht of naar onder?
- Hoe verhinder ik dat andere onderdelen (die naar onderen zijn gericht) er af vallen?
- Andere onderdelen in aliminiumfolie wikkelen?
- Onderkant bakpapier/alumiumfolie?
- Temperatuur bepalen van heteluchtoven zonder digitale thermometer?
- Testrun doen met een hoop ATI Rage IIC kaartje?
Als je het niet aandurft kun je me ook een DM sturen. Ik heb een Aoyue 968 hetelucht soldeerbout waarmee je gericht kunt verhitten op een ingestelde temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Leolinedance schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:34:
[...]

Als je het niet aandurft kun je me ook een DM sturen. Ik heb een Aoyue 968 hetelucht soldeerbout waarmee je gericht kunt verhitten op een ingestelde temperatuur.
Het zal wel lukken, ik ga me er na mijn laatste examen even mee bezig houden, paar testkaartjes in de oven, wat aluminiumfolie rond onderdelen niet zo verhit moeten worden en dat komt wel goed.

Maar bedankt voor het aanbod :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik heb bijna 2,5 jaar een 9600GT.

Nu heb ik het probleem dat mijn scherm uitvalt bij het starten van een game, dvd of direct draw test (dxdiag).
Ik hoor dan even de coil whine en daarna stopt het baf beeldscherm uit.
Vreemde is dat bij reboot de audiodrivers weg zijn en die er opnieuw opmoeten, het probleem blijft echter zonder geluidskaart in de pc.
Heb al een format gedaan ook (na 3 jaar probleemloze xp32 installatie), blijft (dus het is zeeeker de hardware).

Is dit een gekend fenomeen want van artifacts heb ik nooit iets gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Probeer de videokaart voor de zekerheid even in een andere pc, zodat je helemaal zeker weet of het probleem bij de videokaart zit.
Wat zijn de temperaturen van de videokaart? Misschien springt er wel een beveiliging op wanneer ze boven x-graden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:50
Mijn 8800 ultra was vorige maand overleden maar had net een 5970 gekocht voor me nieuwe pc dus had die er snel even ingezet. Nieuwe pc draait immidels en de 8800 ultra wou ik gaan gebruiken voor me gast-pc(zit nu een 6800 gt in kan ik mijn vrienden ook niet aandoen :p). Had de kaart gekocht bij Alternate in Oktober 2007 en ze geven maar 2 jaar garantie. Toen was ik aan het kijken op de site van Asus en zag dat ze 3 jaar garantie geven op videokaarten. Dus ik de kaart naar Alternate opgestuurd met de vraag of ze hem naar Asus wouden sturen en heb vandaag de kaart weer gerepareerd teruggehad ! Toch best netjes vind ik met een maand weer terug. Nou nog even testen of hij het ook daadwerkelijk doet.

Dus tip voor de mensen die een Asus kaart hebben: Je hebt 3 jaar garantie(afhankelijk van je serial).

Edit: het probleem wat de kaart had was dat hij al verkleurde strepen gaf vanaf de boot en de kaart niet meer werd herkend door de drivers.

[ Voor 8% gewijzigd door Bazvv op 23-06-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Mijn 8800GTS 320mb lijkt het ook te gaan begeven ;(

Eerst artifacts ingame, daarna in windows, nu ook tijdens het boot menu.

-edit- net gebakken in de oven, tot nu toe nog geen artifacts :D

kaart is nu wel 110graden stressed :F

[ Voor 25% gewijzigd door Sak3d op 23-06-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

-The_Mask- schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:50:
Koelert zal wel niet helemaal goed geplaatst zijn. ;)
Net of je die fout kan plaatsen, schroeven de verkeerde kant op ofzo |:( ?

Der zit nog amper koelpasta op ;).

Hij blijft <100 graden ingame, vind het prima zo, ben allang blij datie het weer goed doet.

Nu is natuurlijk de vraag hoelang die het uithoudt, dit trucje werkte maar 2 weken met mn xbox ;w

[ Voor 38% gewijzigd door Sak3d op 24-06-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpt natuurlijk niet echt om je kaart dan zo heet op te stoken hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-08 19:37
Wel nieuwe koelpasta op de kaart gedaan?

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sak3d schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:06:
[...]

Net of je die fout kan plaatsen, schroeven de verkeerde kant op ofzo |:( ?
Te slap aangedraaid bijvoorbeeld. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Mijn EVGA 8800 GTS 512 MB heeft van het ene op het andere moment de geest gegeven. Allemaal blokjes in beeld, de maximale resolutie was 800x600 en daarnaast herkende Windows het ding niet meer. Toen heel snel een nieuwe gekocht. Daarna toch maar geprobeerd te bakken. En het werkt ook nog. Ik had er weinig vertrouwen in, maar het is gewoon gelukt. Fantastische truc. Helaas heb ik een P5E en dat is geen SLI bord. Dus ik moet die nieuwe maar weer verpatsen denk ik. Wat is de beste manier om te testen of de fix solide is? Gewoon een uur gamen? Niet echt zin in met dit weer.

Gasoven 10 minuten voorverwarmd op stand 6. De kaart toen 8 minuten gebakken op deze temp. Oven uit en drie kwartier laten afkoelen. En er was beeld! Daarna een pizza gebakken in dezelfde oven om het te vieren.

[ Voor 15% gewijzigd door Kwak op 25-06-2010 07:38 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 12-09 21:54
Ik zou persoonlijk die nieuwe gebruiken (als die nog nooit stukgegaan en gebakken is) aangezien bakken volgens mij maar een tijdelijke oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Kort vraagje hier, ik heb een 8800GT sli opstelling en deze doet het niet meer lekker.

SLI staat uit en PhysX ook al uitgezet, maar helpt niet.

Ik krijg random bij browsen, inloggen, ... rare schermen, beeld loopt vast en je ziet uw pixels in verschillende kleuren in plaats van de echt kleuren, onduidelijk, geel, roos beeld.

Nu valt het beeld ook uit.

Zijn deze dus ook dood?
De g92 reeks heeft er dan ook last van :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

BitchCrew schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:48:
Kort vraagje hier, ik heb een 8800GT sli opstelling en deze doet het niet meer lekker.

Ik krijg random bij browsen, inloggen, ... rare schermen, beeld loopt vast en je ziet uw pixels in verschillende kleuren in plaats van de echt kleuren, onduidelijk, geel, roos beeld.

Zijn deze dus ook dood?
Dat klinkt als artifacts, misschien kan je je sli set even uit elkaar trekken om te kijken of het aan 1 specifieke kaart ligt, kijken of je nog garantie hebt en anders de kaart helemaal uit elkaar halen en dan bakken.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
BitchCrew schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:48:

Zijn deze dus ook dood?
Ja de g92 en de g94.
Ik heb net hetzelfde, flash video (youtube), dvd, direct draw test uit dxdiag, games, ...
Beeld valt uit en ik moet een harde reset doen.

Er zijn mensen die dit al na een paar maand hadden met hun nieuwe kaart, mijn 9600GT heeft het toch nog 2 jaar uitgehouden (op het punt dat die net ietsje te traag wordt).
Waarschijnlijk vervang ik hem door een Radeon HD 5770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
men sli heeft het toch wel 2 jaar volgehouden had het van een vriend overgenomen die had deze toch ook al een jaartje ofzo.

ik twijfel nog, wou graag voor de 5850 gaan, maar wou liever wachten tot nvidia wat beter word en ati zen nieuwe reeks uitbracht.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
PatrickH89 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:27:
Ik zou persoonlijk die nieuwe gebruiken (als die nog nooit stukgegaan en gebakken is) aangezien bakken volgens mij maar een tijdelijke oplossing is?
Hoe laag gaan ze gemiddeld nog mee? Want de gebakken kaart verkopen vind ik schofterig. Als deze nu nog een jaar mee gaat verkoop ik die nieuwe wel weer. En wanneer deze dan uit valt vind ik wel weer een nieuw tweedehandsje.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

_of_ er gewoon eerlijk bij zeggen dat de kaart atm wel werkt maar gebakken is en dus kapot is geweest.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BGB4rn schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:58:
_of_ er gewoon eerlijk bij zeggen dat de kaart atm wel werkt maar gebakken is en dus kapot is geweest.
Ja, dat wilde ik ook zeggen. Er staan ook Xboxen op Marktplaats waarbij duidelijk staat dat ze gebanned zijn of een RROD (gehad) hebben. Zo lang je dat maar expliciet communiceert moet de gek zelf maar weten wat hij er voor geeft, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Tja, dat kan natuurlijk ook nog.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Mijn ervaring is dat gebakken kaarten tussen 2 en 12maanden meegaan, compleet afhankelijk van de manier dan reflowen en het type gebruiker. Belast je de kaart veel en krijg je veel temperatuurschommelingen, dan is de kans uiteraard ook groter dat ie er een keer mee stopt. Ik heb een 8600m gereflowed die het 2 maanden goed heeft gedaan en daarna weer stuk was.

Uiteraard kan zo'n kaart ook langer dan een jaar meegaan, maar ik zou er niet op gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Het lijkt erop dat mijn bovenste 9800GTX (G92) ook aan bakken toe is, of het geheugen wordt gewoon te warm (half jaartje terug de thermalpads eraf gehaald en koelpasta opgedaan :+ ) of hij is echt dood.

Tijdens de POST witte punten in het scherm en tijdens starten van Windows blauwe strepen verticaal over het scherm, zodra Windows geladen is krijg ik een 0x000000116 BSOD en begint ie weer opnieuw :(

Gelukkig heb ik nog een 2e kaart, maar keb even geen zin om te switchen, dus zit nu op m'n reserve pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:53:
Het lijkt erop dat mijn bovenste 9800GTX (G92) ook aan bakken toe is, of het geheugen wordt gewoon te warm (half jaartje terug de thermalpads eraf gehaald en koelpasta opgedaan :+ ) of hij is echt dood.

Tijdens de POST witte punten in het scherm en tijdens starten van Windows blauwe strepen verticaal over het scherm, zodra Windows geladen is krijg ik een 0x000000116 BSOD en begint ie weer opnieuw :(

Gelukkig heb ik nog een 2e kaart, maar keb even geen zin om te switchen, dus zit nu op m'n reserve pc
Die pads zijn echt vereist, geheugenchips worden meestal niet zo gek warm dat ze heatsink-koeling vereisen, maar als ze onder een koelblok zitten hebben ze natuurlijk geen airflow en ook geen heatsink, en het grappige is dat er altijd nét te veel ruimte tussen zit voor koelpasta :F

Die pads zijn wel los te verkrijgen, zien er wel wat anders uit meestal maar maakt geen verschil voor de werking, zijn toch echt vereist voor een voldoende koeling van die chips, of je moet al een full-cover waterkoelblok hebben, die raken de chips daadwerkelijk aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
peke schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:12:
Ik heb bijna 2,5 jaar een 9600GT.

Nu heb ik het probleem dat mijn scherm uitvalt bij het starten van een game, dvd of direct draw test (dxdiag).
Ik hoor dan even de coil whine en daarna stopt het baf beeldscherm uit.
Vreemde is dat bij reboot de audiodrivers weg zijn en die er opnieuw opmoeten, het probleem blijft echter zonder geluidskaart in de pc.
Heb al een format gedaan ook (na 3 jaar probleemloze xp32 installatie), blijft (dus het is zeeeker de hardware).

Is dit een gekend fenomeen want van artifacts heb ik nooit iets gemerkt?
Met een HD 5570 te installeren is het opgelost, het was dus wel degelijk de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
Ik heb men 8800GT setup helemaal opgeschoond, zit geen stof meer in maar probleem blijft bij beide kaarten,
daar ik geen zin heb om ze te bakken heb ik me een xfx 5870 aangeschaft.

iets beter lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
BitchCrew schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:54:
Ik heb men 8800GT setup helemaal opgeschoond, zit geen stof meer in maar probleem blijft bij beide kaarten,
daar ik geen zin heb om ze te bakken heb ik me een xfx 5870 aangeschaft.

iets beter lijkt me :)
Bakken is ook maar een tijdelijke oplossing naar verluid, vandaar is een nieuwe kaart idd beter.
Bovendien vertrouw ik het ook niet om een kaart met al die schadelijke stoffen te gaan verhitten in de oven waar daarna nog eten in moet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
peke schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:07:
[...]

Bakken is ook maar een tijdelijke oplossing naar verluid, vandaar is een nieuwe kaart idd beter.
Maar natuurlijk is het een tijdelijke oplossing. Je veranderd immers niks aan de kaart dus het slechte soldeersel blijft er gewoon opzitten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Nou, nog net geen maand later, en m'n kaart crashed weer non-stop... :(

Vrees toch dat ik een andere kaart moet kopen (*klats* *haalt een rib uit z'n lijf*).
Ik ga deze wel weer proberen te bakken, maar moet toch iets hebben wat iets zekerder is qua functioneren.

Eén van de 2 Acer laptops heeft het ook na een maand ofzo weer opgegeven.

Het is dus een beetje geluk hebben, de ene blijft vrij goed werken (m'n 6800GT werkt nog steeds en 1 vd 2 acers ook), de andere geeft het na een maand ofzo alweer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat een 6800GT het wat langer volhoud is waarschijnlijk te verklaren door het wat lagere verbruik en dus waarschijnlijk ook minder temperatuur verschillen. Maar misschien als je hem weer in de oven steekt misschien iets langer of iets warmer, zal die waarschijnlijk het wat langer volhouden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ik kan het nog wel proberen, maar ga toch ook wel een andere kaart bestellen. Zit alleen te twijfelen tussen een 5750 of een 5770, het mag niet teveel kosten en speel niet zoveel PC games (wel WoW op 1920x1080, af en toe C&C3 op 1920x1080 en Bioshock 1 op...iets ruim lager dan 1920x1080 :P).

Het word iig (voorlopig) geen nVidia voor mij, dat is zeker (tenzij ik zoveel mot krijg met de software van Ati, maar dat denk ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nemesizz schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:37:
Zit alleen te twijfelen tussen een 5750 of een 5770, het mag niet teveel kosten en speel niet zoveel PC games (wel WoW op 1920x1080, af en toe C&C3 op 1920x1080 en Bioshock 1 op...iets ruim lager dan 1920x1080 :P).

Het word iig (voorlopig) geen nVidia voor mij, dat is zeker (tenzij ik zoveel mot krijg met de software van Ati, maar dat denk ik niet).
Pssst... ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort komt de gtx460 reeks van nvidia, let wel, in twee varianten (geweldig weer, maar zo erg is het niet) Deze schijnen beter te zijn dan de gtx465/hd5830, voor ~200 euro, mooie deal vind ik zelf :)

Maar als je net een nv kaart hebt gehad met het soldeer-probleem, kan ik me best voorstellen dat je iets anders wil proberen, de hd5770 is een steengoede kaart, net zoals de hd5850, maar die opereert weer in een hoger segment, WoW op hd reso lijkt me prima te doen met een 5770 ;)

on-topic: zijn er al problemen geweest met de gtx2xx kaarten ivm soldeer? (g200 chip)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
G200 is daarvoor nog te nieuw, maar nVidia heeft bij de introductie van Fermi besloten de garantie te verlagen naar één jaar voor de GPU's, dus dat belooft nog wat. ;)

[ Voor 69% gewijzigd door -The_Mask- op 07-07-2010 21:31 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ja zag het, heb besloten toch voor de 5770 te gaan heb ik iets meer head-room stel dat er een PC game uitkomt die mij nog wat lijkt.
G200 is daarvoor nog te nieuw, maar nVidia heeft bij de introductie van Fermi besloten de garantie te verlagen naar één jaar voor de GPU's, dus dat belooft nog wat. ;)
Ze hebben het bij nVidia volgens mij ook drommels goed door dat er wat mis is met hun kaarten. Gewoon blijven ontkennen maar toch de garantie verlagen naar slechts een jaar. En metname die eerste paar tests van die nieuwe kaarten liepen ze al tegen temperaturen van 90º a 100ºC aan ofzo.

Je kan er gewoon op wachten tot de eerste zich meld met z'n GT2xx kaart met artefacts (of ze moeten binnen de garantie al kapot gaan en RMA, dan hoor je er weinig van...net als met de 7900 serie toen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:19

BTU_Natas

Superior dutchie

Ah, nu heb ik dus toch een reden gevonden voor mijn waterkoeling van de gpu's. Alleen stil en ziet er leuk uit, is niet meer van toepassing.

Mijn vrouw zal het leuk vinden dat al dat dure spul nog nut heeft ook!. Mijn temp wisselingen op mijn 285gtx'en zijn op zijn best 15graden verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn XFX 8600GT is waarschijnlijk ook dood(of het is een mobo probleem, heb helaas geen onboard of spare videokaart liggen, ik kreeg bij Win7 allemaal strepen in beeld, alleen in safe mode en de live cd van Ubuntu niet, dus eerst dacht ik dat het een driverprobleem was echter gisteravond kreeg ik al bij het POST proces al die strepen in beeld. De videokaart werd ook wel extreem warm.

Al een support ticket aangevraagd van XFX maar nog niets gehoord. Ik wacht even op een reactie van XFX en anders ga ik ook maar eens bakken proberen, maar hoelang en op hoeveel graden moet dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

10 minuutjes op 200 graden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah okay :D En moet er nog wat folie omheen ofzo las ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm geen lifetime warranty in europa van XFX, ik heb doorgelezen hoe je moet bakken en het klinkt leuk, maar ik vraag me toch af of het wel gezond is met giftige gassen etc. :p Gezondheid is toch iets belangrijker dan een paar jaar oud midrange kaartje, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 19:15

epic_gram

undercover moderator

Mijn scherm krijft af en toe een paarse gloed, en soms worden mijn tekens op het scherm vaag. Het begint helemaal te trillen en uit te rekken enzo. Kleuren veranderen ook wel eens. Echt strepen heb ik nog niet gehad. Het gaat hier over een G98 in een 8400 GS. Gamen doe ik er niet mee, al het gebruik is gewoon 2D. Heel soms kijk ik filmpjes en bewerk ik foto's met GIMP. Is dit ook het teken dat mijn graka doodgaat? Hij word wel warm, ik zit hier een pdf te lezen en dit te typen en zulk soort werk te doen en hij is 65 graden met open behuizing. De heatsink kan ik al bijna niet meer vasthouden zo heet is ie. (passief gekoeld)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Op 10 mei m'n Medion 7650 GS OEM Nvidia kaart gebakken. Is goed gebleven tot vandaag, vanavond weer het oude euvel. Dus 2 maanden het leven gerekt.

Heb hem net weer in de oven gehad en hij werkt nu weer. Echt blijvend is het allemaal niet. Maar ja, vervangen is lastig want dat moet dan een PCI express kaart zijn met nog een S-Video uitgang want die gebruik ik. Die zijn er bijna niet meer. De TV die erop is aangesloten heeft geen HDMI. Misschien een nieuwe video kaart EN een nieuwe TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Je kunt toch wel even in de V&A kijken naar een tweedehands kaartje? Ik heb hier volgens mij nog wel een ATI... 1950 XT liggen met een S-Video uitgang, even kijken of die weg kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case-study
  • Laatst online: 12-03 12:20
Heb afgelopen vrijdag via MP een oventje gescoord, daar wil ik een 6600GT 512 MB in proberen op te piepen
kreeg het ding van mijn zwager, bij zijn weten deed ie het toen gewoon, geen gekke dingen mee gedaan, maar toen ik eindelijk een nieuwe pc had om hem in te stoppen (waar het onboard-beeld nog nèt niet helemaal gelijk ligt aan dat van een goede 6600GT) zag die hem eerst helemaal niet, en na schoonmaken van de contacten wel maar dus met de hier zo vaak omschreven artifacts)
maar als ik hier lees over passief gekoelde versies van kaarten die erom bekend staan te heet te worden/last van temperatuurschommelingen te hebben, vraag ik me nu af: wat doe je ertegen, preventief of na het bakken?
ik begrijp dat je beter niet meteen na het inloggen/vanuit scherm uit kan gaan gamen, en ook na het gamen beter nog even een filmpje op kan zetten, zodat de temperatuur geleidelijk verandert?
en na het bakken/eens in de zoveel tijd koelblok eraf, die evt lappen en weer verse pasta ertussen?
bij een passief gekoelde versie zou ik op z'n minst de airflow eromheen goed voor mekaar hebben, als ik er al geen fan bovenop zette..
als het bakken lukt ga ik voor de hobby op zoek naar krachtigere *defecte* kaarten om in mijn oventje te leggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case-study
  • Laatst online: 12-03 12:20
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:13:
Hmm geen lifetime warranty in europa van XFX, ik heb doorgelezen hoe je moet bakken en het klinkt leuk, maar ik vraag me toch af of het wel gezond is met giftige gassen etc. :p Gezondheid is toch iets belangrijker dan een paar jaar oud midrange kaartje, haha.
is al eens besproken:
zoek maar eens op pizza :+

maar voor €5 heb je op MP een oventje waar net een videokaart in kan ;-) (zonder temperatuurregelknop, maar ik verwacht niet dat ie ver over de 200 graden kàn.. (zal er eerst een croissantje in bakken ter vergelijking)

[ Voor 8% gewijzigd door Case-study op 11-07-2010 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

pe1dnn schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:53:
vervangen is lastig want dat moet dan een PCI express kaart zijn met nog een S-Video uitgang want die gebruik ik. Die zijn er bijna niet meer.
die zijn er nog wel hoor, dit is de goedkoopste:
pricewatch: Sapphire Radeon X1550 256MB DDR2

EVT heeft de nVidia geforce 8400 ook svideo maar die heeft dus ook dit probleem.

Je kan in de pricewatch ook zoeken naar videokaarten met s-video aansluiting:
http://tweakers.net/price...wIRNL2dGdj_k14Tjr-yumUsof

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
epic_fail schreef op zondag 11 juli 2010 @ 09:36:
Je kan in de pricewatch ook zoeken naar videokaarten met s-video aansluiting:
http://tweakers.net/price...wIRNL2dGdj_k14Tjr-yumUsof
Ja, natuurlijk... Ik had echter gekeken bij de websites van de lokale computer shops (computerland, paradigit, mycom, dynabyte...) en die hebben niets fatsoenlijks met S-Video. Maar inderdaad nog een goede mogelijkheid via internet. Ik zag er al nette kaartjes tussen staan. Het liefst zowel S-Video als HDMI en als het kan passief gekoeld vanwege het geluid (of heel stille fan). Naar goed, dat kan ik wel uit de pricewatch halen. Bedankt voor de reacties in elk geval, ik zal er na de vakantie toch maar achteraan als permanente oplossing.

Weer even on-topic; zoals andere al eerder hadden ondervonden is de oven truuk slechts een tijdelijke fix, uiteindelijk is er toch een nieuwe kaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vallen die code43 problemen hier ook onder :'|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 12:06:
Vallen die code43 problemen hier ook onder :'|
Het lijkt me onwaarschijnlijk, het zou denk ik eerder een softwareprobleem zijn. Vooral als je verder nog beeld hebt zonder arctifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, na meer dan 4 jaar perfecte dienst is vandaag mijn GTX8800 ook overleden... Toch een langere tijd dan de meeste mensen hier, maar toch vervelend. Nu maar orienteren op een nieuwe, bakken voor tijdelijk resultaat lijkt me minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

epic_fail schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:40:
Mijn scherm krijft af en toe een paarse gloed, en soms worden mijn tekens op het scherm vaag. Het begint helemaal te trillen en uit te rekken enzo. Kleuren veranderen ook wel eens. Echt strepen heb ik nog niet gehad. Het gaat hier over een G98 in een 8400 GS. Gamen doe ik er niet mee, al het gebruik is gewoon 2D. Heel soms kijk ik filmpjes en bewerk ik foto's met GIMP. Is dit ook het teken dat mijn graka doodgaat? Hij word wel warm, ik zit hier een pdf te lezen en dit te typen en zulk soort werk te doen en hij is 65 graden met open behuizing. De heatsink kan ik al bijna niet meer vasthouden zo heet is ie. (passief gekoeld)
kan iemand mij aub vertellen of dit ook komt door brak soldeer? Ik heb dit nog nooit gehad namelijk. bedankt. :)

edit: het gebeurd maar af en toe, met name als ik net mijn computer heb aangezet. Daarna doet hij het weer prima.

[ Voor 6% gewijzigd door epic_gram op 11-07-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Brak soldeer zal het dan wss op 1 puntje wel zijn oid ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Donderdag ga ik mijn eerste videotaart bakken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eens en voor altijd recht zetten dat het een nadeel zou zijn dat je je 8800GT kan bakken.. Normale kaarten hebben hard soldeer. Als je kaart dan kapot gaat, dan kun je er niets meer aan doen. Maar bij de 8800GT, heeft nVidia er zachter soldeer op gedaan. Dus als je videokaart dan moeilijk gaat doen, dan hoef je hem niet terug te sturen naar de winkel zoals bij een normale kaart, maar kun je het zelf oplossen, als je wilt. Je behoudt dus ook de mogelijkheid van terugsturen!! Je krijgt er dus een extra optie bij gewoon. Dit is dus juist voordelig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 04:04:
Ik wil eens en voor altijd recht zetten dat het een nadeel zou zijn dat je je 8800GT kan bakken.. Normale kaarten hebben hard soldeer. Als je kaart dan kapot gaat, dan kun je er niets meer aan doen. Maar bij de 8800GT, heeft nVidia er zachter soldeer op gedaan. Dus als je videokaart dan moeilijk gaat doen, dan hoef je hem niet terug te sturen naar de winkel zoals bij een normale kaart, maar kun je het zelf oplossen, als je wilt. Je behoudt dus ook de mogelijkheid van terugsturen!! Je krijgt er dus een extra optie bij gewoon. Dit is dus juist voordelig!!
Maar het lijkt me ook dat het nu eerder kapot gaat. Tuurlijk kan het altijd fout gaan, maar bij nVidia is het gewoon algemeen bekend dat ze brak soldeer gebruiken.

@ blue-tiger, OK, bedankt. Ik wacht nog even af wat ik ermee ga doen. Als het zo blijft kan ik ermee leven. Volgende keer word het gewoon weer een ATI voor mij. *O*

[ Voor 9% gewijzigd door epic_gram op 12-07-2010 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar gebakken, zo stom geweest om geen temp. meter te gebruiken. 10 minuten op 200 graden :o Bij de 8e minuut knapte er een condensator :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:01:
Toch maar gebakken, zo stom geweest om geen temp. meter te gebruiken. 10 minuten op 200 graden :o Bij de 8e minuut knapte er een condensator :o
die kan je ook makkelijk vervangen hoor. Krijg je alleen wel een houtje-touwtje-plakbandje-paperclipje videokaart van maar dat kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:13:
Goed, na meer dan 4 jaar perfecte dienst is vandaag mijn GTX8800 ook overleden... Toch een langere tijd dan de meeste mensen hier, maar toch vervelend. Nu maar orienteren op een nieuwe, bakken voor tijdelijk resultaat lijkt me minder.
8800GTX is gelanceerd eind 2006.
Het is nu halverwege 2010.

MEER dan vier jaar perfecte dienst? Misschien toch niet zo heel erg veel langer dan de meeste mensen?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

tot nog toe werkt m'n 8800GTS 320 OC (GTX speeds) van Foxconn nog goed (ja niet perfect , heb zowel eens mijn driver crashes)

maar nooit artifacts die door m'n geheugen zijn gekomen , heb een keer wel perongeluk de fan vast laten lopen :') toen kwamen er wel artifacts natuurlijk (staan ook op pagina's hiervoor)

Het gaat om deze
Afbeeldingslocatie: http://www.itreviews.co.uk/graphics/normal/hardware/h1243.jpg
TOP! :>

[ Voor 16% gewijzigd door Patjeee op 13-07-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

8800 GTX vanavond in de oven gehad ;) Was enorm benieuwd naar het resultaat en dat ben ik nog steeds want dat moet nog even wachten. Onderweg zijn 2 componenten verloren gegaan (naja, drama, eraf gevallen en ik heb ze hier naast de kaart liggen). Net ook nog even geprobeerd deze compo's weer opnieuw te solderen maar mijn soldeerbout is most likely niet sterk genoeg en verhit het tin dus niet genoeg. Iemand advies? Sterkere soldeerbout zoeken? Of op de eoa manier weer opnieuw eraan bakken? Ik ben benieuwd... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Ik ga vanavond mijn 8800 Ultra bakken, alleen weet ik niet zo goed waar ik koelpasta kan vinden voor erna.
Nu heb ik van het werk een klein tubetje gekregen dat ik mag gebruiken, en er staat op "High-Density polysynthetic silver thermal compound."

http://arcticsilver.com/ het is de bovenste op de pagina. "Arctic Silver 5".

Is dat ok?

[ Voor 13% gewijzigd door MicScott op 21-07-2010 11:29 ]

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

MicScott schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:28:
Ik ga vanavond mijn 8800 Ultra bakken, alleen weet ik niet zo goed waar ik koelpasta kan vinden voor erna.
Nu heb ik van het werk een klein tubetje gekregen dat ik mag gebruiken, en er staat op "High-Density polysynthetic silver thermal compound."

http://arcticsilver.com/ het is de bovenste op de pagina. "Arctic Silver 5".

Is dat ok?
Zeer zeker oke ;) Heel goed spul.

Overigens is de 8800GTX na het opnieuw bakken weer tot leven gewekt en doet deze rustig aan zijn dienst als PhysX kaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Blue-Tiger schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:55:
[...]

Overigens is de 8800GTX na het opnieuw bakken weer tot leven gewekt en doet deze rustig aan zijn dienst als PhysX kaartje ;)
Okay, bedankt voor de bevestiging! En blij dat het voor jou is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Blue-Tiger schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:55:
[...]

Beetje off-topic, maar zuipt dat niet veel stroom voor een physixkaartje? Of neemt hij alleen maar de hoeveelheid die hij nodig heeft? Ik wil zelf perse een Nvidia kaart vanwege Physix, maar als ik mijn 8800 GTX ernaast kan gebruiken, is dat misschien ook een optie icm een Ati-kaart (heel mischien, want het geluid van die koeler wordt je ook niet vrolijk van).

Anyway, mijn 8800 GTX draait al sinds september gewoon door sinds een ovenreanimatie...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RaJitsu schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:41:
Of neemt hij alleen maar de hoeveelheid die hij nodig heeft?
Ja, maar als die niks doet neemt die alleen al 70/80 Watt als je dan gebruik gaat maken van PhysX dan verwacht ik dat die 125 Watt gaat.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Ik ben nu vastgelopen :( ik heb alle schroefjes eruit en de kap is eraf, maar het hele stuk met de fan en heatsink lijken vastgelijmd, moet ik dit gewoon lostrekken of??

Na wat wikken en wegen kwam het eraf. Kaart zit nu in de oven.. :s

[ Voor 17% gewijzigd door MicScott op 21-07-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

RaJitsu schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:41:
[...]

Beetje off-topic, maar zuipt dat niet veel stroom voor een physixkaartje? Of neemt hij alleen maar de hoeveelheid die hij nodig heeft? Ik wil zelf perse een Nvidia kaart vanwege Physix, maar als ik mijn 8800 GTX ernaast kan gebruiken, is dat misschien ook een optie icm een Ati-kaart (heel mischien, want het geluid van die koeler wordt je ook niet vrolijk van).

Anyway, mijn 8800 GTX draait al sinds september gewoon door sinds een ovenreanimatie...
Het slurpt wat extra vermogen, inderdaad. Daarbij klokt hij geloof ik ook niet echt terug in idle modus. Maar het is wel vers om te hebben opzich. Enige waar ik niet blij mee ben is de fan inderdaad :( Al wordt de kaart niet zo warm, dat ding hoor ik overal bovenuit. Het plan is om er straks een Musashi op te gaan zetten oid ;) Mja, mocht je PhysX willen en geen zin hebben in het geluid van je 8800GTX fan, kun je altijd kijken naar een GTX460 oid, lijkt me een mooi compromis? :) HD5770 + jouw 8800 GTX is wellicht goedkoper, maar je hebt dan wel 2 fans die geluid produceren ;)
MicScott schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:42:
Ik ben nu vastgelopen :( ik heb alle schroefjes eruit en de kap is eraf, maar het hele stuk met de fan en heatsink lijken vastgelijmd, moet ik dit gewoon lostrekken of??
Verwarmen met een föhn en vervolgens voorzichtig loswrikken de thermal pads op je geheugen ed. en de pasta op je gpu zouden wat zachter / vloeibaarder moeten worden en met dat beetje wrikken wel los moeten laten. Forceer je kaart iig niet! Het kan zijn dat je gpu's pasta een beetje vacuüm zuigt, maar het laat vanzelf met een plopje wel los als je voorzichtig doet ;) Succes! d:0b En post het resultaat hier ook even he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Blue-Tiger schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:53:
[...]

Het slurpt wat extra vermogen, inderdaad. Daarbij klokt hij geloof ik ook niet echt terug in idle modus. Maar het is wel vers om te hebben opzich. Enige waar ik niet blij mee ben is de fan inderdaad :( Al wordt de kaart niet zo warm, dat ding hoor ik overal bovenuit. Het plan is om er straks een Musashi op te gaan zetten oid ;) Mja, mocht je PhysX willen en geen zin hebben in het geluid van je 8800GTX fan, kun je altijd kijken naar een GTX460 oid, lijkt me een mooi compromis? :) HD5770 + jouw 8800 GTX is wellicht goedkoper, maar je hebt dan wel 2 fans die geluid produceren ;)

[...]

Verwarmen met een föhn en vervolgens voorzichtig loswrikken de thermal pads op je geheugen ed. en de pasta op je gpu zouden wat zachter / vloeibaarder moeten worden en met dat beetje wrikken wel los moeten laten. Forceer je kaart iig niet! Het kan zijn dat je gpu's pasta een beetje vacuüm zuigt, maar het laat vanzelf met een plopje wel los als je voorzichtig doet ;) Succes! d:0b En post het resultaat hier ook even he!
Zeker, zal ik doen. Nu zien die thermal padjes er wel wat beschadigd uit, is dit erg? Moet ik nieuwe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

MicScott schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:00:
[...]

Zeker, zal ik doen. Nu zien die thermal padjes er wel wat beschadigd uit, is dit erg? Moet ik nieuwe kopen?
Er zit een soort gaasje in die pads, en die smeren een beetje uit. Ik heb ook overwogen nieuwe te halen maar toch maar besloten de oude gewoon her te gebruiken. Je zou het geheel weer een beetje bij elkaar kunnen smeren met 1 vinger, door de druk van het mounten zet het toch wel weer uit ;) Anders kan je natuurlijk alsnog nieuwe pads halen, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Helaas.. ik zette hem aan en hij zei "zap" en ging weer uit :(

Kortsluiting door teveel koelpasta misschien? Ik had geen idee hoeveel ik moest gebruiken en volgens mij was het veels te veel uiteindelijk :(

Het ergste is nog dat mijn vriendin me nu uitlacht omdat ze dacht dat het sowieso een hoax is!

[ Voor 19% gewijzigd door MicScott op 21-07-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:53:
Het plan is om er straks een Musashi op te gaan zetten oid ;)
Je bent gek! :p

Voor dat geld en wat de videokaart nog waard is haal je wel een passief en zuinig videokaartje die ook wel PhysX kan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Dat is al wetenschappelijk bewezen 8)7

Voor dat geld en wat de videokaart nog waard is haal je wel een passief en zuinig videokaartje die ook wel PhysX kan.
Zou best kunnen. Deze kaart kon ik gratis ophalen bij een medetweaker dus die gaat de verkoop niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Ik had weer last van arctifacts, vanochtend, en toen heb ik een paar screenshots gemaakt. Nu ze weer weg zijn zie ik op de screenies dat ze helemaal perfect waren, zonder artifacts. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Artifacts worden niet mee genomen in screenshots lijkt me ;)

Een van mijn 9800GTX'jes (XFX, reference koeler, G92 core) is ook dood, iig de laatste keer dat ik 'm geprobeerd heb gaf hij niks anders dan artifacts. Dus die zit terug in doos, wachtend tot ik zin heb er iets aan te doen, de 2e 9800GTX (exact zelfde kaart) begint ook kuren te vertonen, maar dat kan ook komen door de zomerdagen.

Waarschijnlijk gaan ze gewoon voor een lagere prijs de verkoop in en komt er volgende week een GTX460

[ Voor 78% gewijzigd door FastFred op 24-07-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

FastFred schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:46:
Artifacts worden niet mee genomen in screenshots lijkt me ;)
Soms wel, als de fout in het geheugen zit (of daar fout word geladen/uitgelezen) dan zal je ook op een screenshot gewoon de artefacts zien.
Het is mij iig vaak zat gelukt artefacts op screenshot vast te leggen (zwaar overgeklokte TNT2 bijvoorbeeld >:) en m'n defecte 7900GT toen ook volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Daar zat ik ook aan te denken idd. Zit mijn probleem nu in de ramdac ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje gestuurd naar asus, omdat mijn 8800 gtx dood is. Zoals verwacht beroepen ze zich op de garantieperiode die voorbij is. Laatste keer dat ik dus iets van asus heb gekocht. Mijn z5500 van logitech waarvan de achtergrond verlichting van de control pod kapot was werd binnen 1 week vervangen (dus het gehele speakersysteem) en dat buiten de garantieperiode, het kan dus wel, maar is puur door beleid van een fabrikant. Geen asus dus meer voor mij. Heb nu ter vervanging een club 3d kaart besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Even voor de duidelijkheid, Logitech is een uitzondering op alles he. Asus houdt zich gewoon aan de regeltjes.

Mijn XFX 7800GTX ging ook 2-3 weken na de garantieperiode kapot, niets meer aan te doen zeiden ze. Daag 750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:24:
Mailtje gestuurd naar asus, omdat mijn 8800 gtx dood is. Zoals verwacht beroepen ze zich op de garantieperiode die voorbij is. Laatste keer dat ik dus iets van asus heb gekocht. Mijn z5500 van logitech waarvan de achtergrond verlichting van de control pod kapot was werd binnen 1 week vervangen (dus het gehele speakersysteem) en dat buiten de garantieperiode, het kan dus wel, maar is puur door beleid van een fabrikant. Geen asus dus meer voor mij. Heb nu ter vervanging een club 3d kaart besteld.
Mijn Asus 8800GTX ging 2 weken geleden naar de eeuwige jachtvelden. Volgens de factuur nog 3 weken garantie (van de 3 jaar). Terug naar 4Launch dus met het ding. Daags na het terugbrengen een mail dat hij inderdaad defect bleek. Ik zou een creditering krijgen. Daar was ik het dus niet mee eens omdat ik geen enkele toezegging kreeg omtrent het creditbedrag (dagwaarde). Mijn geluk was dat er nog een zogenaamde BULK Asus 8800GTX op voorraad leek te zijn. Als alternatief die gevraagd. Was geen enkel probleem dus smiddags kon ik mijn vervangende kaart al ophalen!

Hulde voor 4Launch voor deze zeer snelle afhandeling (goed, gelukje was het wel). Als deze kaart het nu ook begeeft staat voor mij ook niets anders meer dan de oven in de weg van de vuil container, maar voorlopig is het hopelijk nog lang niet.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Mailtje gestuurd naar asus, omdat mijn 8800 gtx dood is. Zoals verwacht beroepen ze zich op de garantieperiode die voorbij is. Laatste keer dat ik dus iets van asus heb gekocht.
Mijn ervaring, en ook wat ik lees op tweakers.net, is dat de garantie van ASUS best in orde is. Fabrikanten geven een vaste periode fabrieksgarantie en hebben daarbuiten geen enkele verplichting, dit is gewoon standaard. Als je wilt claimen omdat het product niet aan de in redelijkheid te verwachten levensduur voldoet moet je aankloppen bij je leverancier (dus de winkel waar je het gekocht hebt). Die is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product en dat is de partij waarmee je zaken doet. Daar kan je ook eisen aan stellen en die afdwingen als het echt moet.

Als consument hoef je niet de hele levering keten af, dus met de fabrikant heb je eigenlijk helemaal niets ta maken. Gelukkig niet, want als dat wel zo zou zijn dan zou ASUS je kunnen doorverwijzen naar nVidia want die leverden het defecte GPU en nVidia zou misschien weer door kunnen verwijzen naar de leverancier van de tin bumbs op het substraat. Dat is niet de zorg van de consument.

Verwar ASUS niet met ACER, de afhandeling van garantie bij ASUS is okay, bij ACER zijn (of waren) hier heel veel problemen mee.
Mijn z5500 van logitech waarvan de achtergrond verlichting van de control pod kapot was werd binnen 1 week vervangen (dus het gehele speakersysteem) en dat buiten de garantieperiode, het kan dus wel
Logitech heeft er voor gekozen om heel coulant en klantvriendelijk te zijn. Ik heb ook zeer goede ervaringen met de Logitech service (als je ze nodig hebt, vaak niet want is goed spul) en dit help natuurlijk mee aan een heel positief beeld en dus uiteindelijk een betaling door meer omzet. Maar Logitech is toch wel een uitzondering. Het is een investering in klantentevredenheid die veel andere kanten niet willen of hoeven te doen. Pas op termijn levert dat rendement op, bijvoorbeeld als je je z5500 wil vervangen.

Overigens heb ik inmiddels mijn 2x gebakken Medion 7650 GS (die het nu nog weer doet) vervangen door een XFX HD 4550. Het enige nadeel is dat het geen passieve koeling meer is, maakt iets meer lawaai. Maar beter dan elke 2 maanden de kaart moeten bakken.
Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste