Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:10
3 weken geleden is mijn 9800GX2 van EVGA dood gegaan(artifacts). De kaart was 1,5 jaar oud. Ik heb de kaart terug gebracht naar Computerland en ze zeiden dat ze een gelijkwaardige kaart de GTX 275 zouden geven. Het zou ongeveer een weekje duren.

Ik bellen na 2 weken en kreeg toen te horen dat ze toch wel een 9800GX2 hebben en dat het nog een weekje zou duren.

3 weken later kreeg ik een belletje dat me kaart binnen was(vandaag). Ik heb de kaart opgehaald en thuis opengemaakt.

Tot mijn grote verbazing is de seal weg van het plastic en zit er stof in de videokaart, de kaart is eerder gebruikt!!!! het is geen nieuwe!

Ik heb toch recht op een nieuwe kaart of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Tuurlijk heb je recht op een nieuwe kaart> Teruggaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa lijkt me redelijk normaal dat ze je een 'refurbished' geven als ze die toevallig hebben liggen. Waarom zou je recht hebben op een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:46:
Mwa lijkt me redelijk normaal dat ze je een 'refurbished' geven als ze die toevallig hebben liggen. Waarom zou je recht hebben op een nieuwe?
Omdat het nog binnen mijn garantie valt? Ik heb 300 euro voor die kaart betaald en de kaart moet langer dan 1,5 jaar meegaan, wat krijg ik ervoor terug? een refurbished kaart die ik mijn god niet weet hoe oud is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Khallouki schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:49:
Omdat het nog binnen mijn garantie valt? Ik heb 300 euro voor die kaart betaald en de kaart moet langer dan 1,5 jaar meegaan, wat krijg ik ervoor terug? een refurbished kaart die ik mijn god niet weet hoe oud is???
Dat maakt niet uit; zolang de kaart werkt is er niets aan de hand. Je hebt de kaart zelf toch ook al 1.5 jaar gebruikt? Je gaat er niets op achteruit, maar het lijkt erop dat je erop vooruit wilt gaan?

Wel kun je van ze verwachten dat ze de kaart netjes afleveren, dwz zonder stof en goed getest.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 22-05-2010 01:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
gambieter schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:50:
[...]

Dat maakt niet uit; zolang de kaart werkt is er niets aan de hand. Je hebt de kaart zelf toch ook al 1.5 jaar gebruikt? Je gaat er niets op achteruit, maar het lijkt erop dat je erop vooruit wilt gaan?
Waar is de garantie voor dan? Als jij een tv koopt die defect gaat na een tijdje en je krijgt een showmodel precies hetzelfde die uren lang heeft zitten draaien in de winkel, zou je daarmee akkoord gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Het is wel waar je recht op hebt. Jouw huidige tv zou dan toch ook uren hebben gedraaid. De levensduur wordt weer verlengd, niet zozeer gereset, zo moet je het zien.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khallouki schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:54:
[...]

Waar is de garantie voor dan? Als jij een tv koopt die defect gaat na een tijdje en je krijgt een showmodel precies hetzelfde die uren lang heeft zitten draaien in de winkel, zou je daarmee akkoord gaan?
Als je een laptop koopt, en die gaat kapot, dan vervangen ze toch ook gewoon het moederbord. Als een auto kapot gaat dan krijg je toch ook geen splinternieuwe? Met een videokaart gaat repareren een beetje moeilijker, dus je krijgt gewoon een werkende vervanger. Zolang er geen zichtbare gebreken aan zitten is het prima.

Garantie is in elk geval niet om er zelf beter van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om ervoor te zorgen dat je weer een werkend product hebt. Nergens staat dat dit een nieuwe kaart moet zijn.
Als jij een tv koopt die defect gaat na een tijdje en je krijgt een showmodel precies hetzelfde die uren lang heeft zitten draaien in de winkel, zou je daarmee akkoord gaan?
Ja, want dat is imo een correcte invulling van garantie. Zolang het maar functioneert en dezelfde verwachte levensduur heeft, is er niets wat je etegen kunt doen.

Jij denkt blijkbaar dat garantie je recht geeft op een nieuw product?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
MsG schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:55:
Het is wel waar je recht op hebt. Jouw huidige tv zou dan toch ook uren hebben gedraaid. De levensduur wordt weer verlengd, niet zozeer gereset, zo moet je het zien.
Dan had ik de kaart net zo goed meteen naar EVGA kunnen sturen, volgens de warranty van hen zou ik een nieuwe moeten krijgen, vandaar dat ik er vanuit ga dat computerland dat ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja dat is je eigen fout, volgens het consumentenrecht is dat namelijk helemaal niet verplicht. Ik vind het een beetje gezeur eigenlijk, wat maakt het uit dat je geen nieuwe hebt? Mocht hij weer binnen de garantieperiode stuk gaan kan je gewoon weer heen. Met een nieuw exemplaar wordt de garantieperiode ook niet altijd gereset hoor.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khallouki schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:58:
[...]

Dan had ik de kaart net zo goed meteen naar EVGA kunnen sturen, volgens de warranty van hen zou ik een nieuwe moeten krijgen, vandaar dat ik er vanuit ga dat computerland dat ook doet.
Dat EVGA je een nieuwe zou geven (wat ik betwijfel, die sturen je ook gewoon een refurbished als ze die op de plank hebben liggen) is coulance van hun. Jij hebt in principe eigenlijk helemaal niets met EVGA te maken, alleen met computerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 02:00:
[...]

Dat EVGA je een nieuwe zou geven (wat ik betwijfel, die sturen je ook gewoon een refurbished als ze die op de plank hebben liggen) is coulance van hun. Jij hebt in principe eigenlijk helemaal niets met EVGA te maken, alleen met computerland.
Na heel veel reviews te hebben gelezen stuurt EVGA altijd een nieuwe op.

Ik heb heel veel met EVGA te maken, ik kon de keuze maken om de kaart zelf naar EVGA te sturen, de kaart is geregistreerd en heeft 10 jaar garantie of zelf naar computerland gaan en daar mijn 2 jaar computerlandgarantie regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:57:
[...]

Als je een laptop koopt, en die gaat kapot, dan vervangen ze toch ook gewoon het moederbord. Als een auto kapot gaat dan krijg je toch ook geen splinternieuwe? Met een videokaart gaat repareren een beetje moeilijker, dus je krijgt gewoon een werkende vervanger. Zolang er geen zichtbare gebreken aan zitten is het prima.

Garantie is in elk geval niet om er zelf beter van te worden.
Dan is alleen dat onderdeel kapot.
Bij een videokaart valt dat niet te repareren.
Stel dat ze jou dan gewoon een laptop van iemand anders geven waarvan een onderdeel kapot is wat bij jou laptop wel werkend is, dus die onderdelen overzetten?
Krijg je lekker een laptop met de benodigde gebruikerssporen?
Kijken of je dan nog bij je statement blijft dat als hij werkt dat je dan niet moet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de wet heb je niets met EVGA te maken. EVGA is jou niets verplicht. Dat ze je wel helpen is een stukje klantenbinding.
Mr.Joker schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 02:08:
[...]

Stel dat ze jou dan gewoon een laptop van iemand anders geven waarvan een onderdeel kapot is wat bij jou laptop wel werkend is, dus die onderdelen overzetten?
Kijken of je dan nog bij je statement blijft dat als hij werkt dat je dan niet moet zeuren.
Ik zal je eens zeggen, het komt zelfs voor dat je de opgelapte laptop van iemand anders krijgt. Daarom moet je ook backups van je harddisk maken. Meeste fabrikanten garanderen niet dat je je eigen laptop weer terug krijgt in ieder geval. Vaak wordt dan wel wel de behuizing vervangen (wegens rokende mensen enzo). Als het ding naar rook zou stinken zou ik er inderdaad mee terug gaan ja. Maar als er verder niets aan te zien is is het prima.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

[...]

Dan heb je recht van klagen, aangezien functionaliteit X wel werkte op de defecte videokaart. Hier is echter geen sprake van een concreet merkbaar verschil, maar meer dat de consument een nieuwe eist terwijl dat helemaal niet hoeft volgens de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Je hebt naar mijn weten recht op een vervangend gelijkwaardig product, dat hoef dus geen splinternieuwe te zijn.

Wel is het niet echt netjes/gepast om je eerst een GTX 275 te beloven en je vervolgens een (refurbished?) 9800x2 te geven.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Khallouki schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 02:06:
Na heel veel reviews te hebben gelezen stuurt EVGA altijd een nieuwe op.
Coulance geeft je geen rechten; verder lees je alleen de gevallen waar het gebeurt, maar dat betekent niet dat het altijd gebeurt. Wat Computerland doet is gewoon waar ze toe verplicht zijn
Dan wordt er geen gelijkwaardig product afgeleverd vanwege de gebruikerssporen. Is dit echter schoongemaakt dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:17

D4NG3R

kiwi

:)

[...]

Het punt is dat bij videokaart er geen gebruikssporen zijn.. in NL heb je bij garantie recht op een "Vervangend over Vergelijkbaar product" Vervangend kan dus ook een 2e hands kaart zijn. Zolang deze maar in dezelfde staat van werken was voordat jouw product kapot ging. Kijk als je kaart na 2 weken kapot gaat en dat je dan een 1 jaar oude 2e hands terug krijgt ok..
maar jouw kaart is 1.5 jaar oud, dus verw8 dan niet ineens weer een gloednieuwe. Dit is alsof je iets wat "vroeger" 500 euro koste, nu kapot gaat en nog maar 100 euro waard is. weer voor 500 euro garantie wilt hebben?

Zo werkt ut niet in NL ;)

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 22-05-2010 03:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS wat weerhoudt jou ervan om de defecte kaart terug te vragen/vorderen en deze alsnog bij EVGA aan te bieden? In princiepe zou Computerland de defecte kaart ook terug moeten kunnen geven, maar wanneer er iets fout gaat met de garantie claim naar EVGA zelf, dan kun je natuurlijk niet meer aankloppen bij Computerland.

Overigens meende ik laatst hier op GoT gelezen te hebben, dat de winkelier verlicht is de garantie afhandeling te doen en hierbij ook de procedure van de fabrikant in acht moet nemen. Wanneer EVGA dus 10 jaar garantie geeft dient Computerland dit ook met EVGA te regelen. Computerland dient dan de kaart retour te sturen naar EVGA, in dit geval doen zij dit dus niet blijkbaar.
D4NG3R NL schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 02:52:
[...]
Het punt is dat bij videokaart er geen gebruikssporen zijn.. in NL heb je bij garantie recht op een "Vervangend over Vergelijkbaar product" Vervangend kan dus ook een 2e hands kaart zijn. Zolang deze maar in dezelfde staat van werken was voordat jouw product kapot ging. Kijk als je kaart na 2 weken kapot gaat en dat je dan een 1 jaar oude 2e hands terug krijgt ok..
maar jouw kaart is 1.5 jaar oud, dus verw8 dan niet ineens weer een gloednieuwe. Dit is alsof je iets wat "vroeger" 500 euro koste, nu kapot gaat en nog maar 100 euro waard is. weer voor 500 euro garantie wilt hebben?

Zo werkt ut niet in NL ;)
Maar wanneer die vervangende kaart echt vol stof zit, valt dit niet echt onder een vergelijkbare kaart, moet niet eerst een vervangend onderdeel zelf schoon hoeven te maken. Ik weet niet hoe de kaart er daadwerkelijk aan toe is?

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 22-05-2010 03:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_Dune_ schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 03:02:
Overigens meende ik laatst hier op GoT gelezen te hebben, dat de winkelier verlicht is de garantie afhandeling te doen en hierbij ook de procedure van de fabrikant in acht moet nemen. Wanneer EVGA dus 10 jaar garantie geeft dient Computerland dit ook met EVGA te regelen. Computerland dient dan de kaart retour te sturen naar EVGA, in dit geval doen zij dit dus niet blijkbaar.
Als het om coulance gaat (en de TS ook niet zeker is, want hij baseert zich op reviews), dan doet Computerland niets fout.
Maar wanneer die vervangende kaart echt vol stog zit, valt dit niet echt onder een vergelijkbare kaart, moet niet eerst een vervangend onderdeel zelf schoon hoeven te maken. Ik weet niet hoe de kaart er daadwerkelijk aan toe is?
Stof maakt iets niet minder waard. Je kunt wel eisen dat ze het schoon afleveren, maar het is geen gebrek. Anders is mijn huis ook een gebrek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

[...]

Je kent het woord Refurbished niet? Komt dat wel eens tegen bij shops, zijn verplicht om dat te vermelden als het om een gerepareerde partij gaat.

Zomaar een willekeurige link als Voorbeeldje: http://www.vergelijk.nl/v...refurbished/related.rhtml

Worden hele partijen aangeboden, zowel videokaarten, moederborden, etc Alles wat te maken is en rendabel genoeg is komt gewoon terug in de markt.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Dit is de kaart die ik eerst had:

Echt van EVGA:
http://www.dvhardware.net/news/evga_9800_gx2.jpg

En deze heb ik gekregen, ik weet nou niet of 'ie wel van EVGA is, er zit een stickertje op maar ik denk dat ze die er gewoon op hebben geplakt:
http://i47.tinypic.com/fvvewj.jpg
http://i48.tinypic.com/fddawo.jpg

In het roostertje zit er stof bij de fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar goed, heb je al contact opgenomen met de winkel en de zaak uitgelegd? Want een topic zonder die actie is niet heel erg zinvol. Bel EVGA op en vraag ze naar de policy, zodat je goed beslagen ten ijs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
gambieter schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 03:58:
Maar goed, heb je al contact opgenomen met de winkel en de zaak uitgelegd? Want een topic zonder die actie is niet heel erg zinvol. Bel EVGA op en vraag ze naar de policy, zodat je goed beslagen ten ijs komt.
Ik ga ze morgen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=379237

Kijk dit dan!! hij heeft gewoon een GTX285 gekregen van EVGA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimostiq
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 00:00
Ojee, straks krijg je via EVGA wel een nieuwe kaart en dan wil je natuurlijk ook een GTX 285? The guy got lucky, lijkt me niet standaard in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khallouki schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 04:13:
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=379237

Kijk dit dan!! hij heeft gewoon een GTX285 gekregen van EVGA!
Jezus kerel, wat kan jij zeuren :) Je hebt een perfect werkend ander exemplaar gekregen, precies zoals dat volgens garantie moet. Dat iemand anders toevallig gematst wordt en een nieuwe kaart krijgt geeft jou geen enkel recht op dezelfde nieuwe kaart.

Na anderhalf jaar heb je al lang geen recht meer op een nieuwe kaart, omdat je al anderhalf jaar gebruik hebt kunnen maken van die kaart. Als ze geen oude meer hebben liggen dan moeten ze wel een nieuwe leveren, maar nu hebben ze er wel eentje.

Van het intarwebz:
Bij een kapot product heb je in principe recht op reparatie of vervanging door de verkoper. Soms is reparatie niet meer mogelijk of erg duur. Dan is het voor de verkoper makkelijker om een vervangend (soortgelijk) product aan te bieden.
Gewoon een vervangende kaart dus, niet per se een nieuwe. Je kan het uiteraard nog proberen, maar ik zou nergens op rekenen, want je hebt nu gewoon gekregen wat je had moeten krijgen.

Ik vind dat nieuwe ding er sowieso beter uitzien dan wat je had trouwens.

Edit: van de EVGA site:
Products sent in for RMA will be repaired or replaced with a product of equal or greater performance.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 05:56 ]

Pagina: 1