Probleem: Zwart beeld bij opstarten, videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373380

Topicstarter
Hallo,

Ik heb (ernstig) probleem met mijn computer vrees ik. Donderdagnacht heb ik mijn computer voor het laatste gebruikt en normaal afgesloten en toen ik hem vrijdag weer wilde opstarten gaf hij helemaal geen beeld meer weer!
Ik heb de videokaart verwijderd en opnieuw geplaatst, bovendien een andere monitor aangesloten maar niks helpt.
Als ik mijn computer opstart hoor ik gewoon 1 bliepje, wat blijkbaar normaal is.
Het scherm knippert in verschillende zwarttinten maar meer dan dat gebeurd er niet, ik heb het vermoeden dat mijn videokaart kapot is ( GeForce 8800 GT ). Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad aangezien alles normaal lijkt te werken maar hij toch niet opstart. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik zit er trouwens aan te denken ( mocht het de videokaart zijn deze te vervangen voor een GeForce GTX 460, mijn vraag hierover is of dit uberhaupt mogelijk is )..

Systeem:

Behuizing + Voeding: Antec Sonata III 500 + 500 Watt 80 Plus Bronze voeding
Processor: Intel Core Duo E8400
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G X2
Videokaart: Nvidia Geforce 8800GT
Hardeschijf: Samsung Spinpoint 320GB
Moederbord: Asus P5K 775 Socket

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 23:27
koeler erafhalen, oven op 200 graden zetten en dan 10 minuten laten bakken. 90% kans dat hij het dan weer doet.

wij hebben er hier ook 5 liggen en na het bakken deden ze het allemaal weer.

een GTX460 gaat ook prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet alleen niet zeker of de videokaart het probleem is ( maar waarschijnlijk wel, zou niet echt weten wat het anders kan zijn, misschien dat jullie dat wel weten ).. En een koeler bakken in een oven klinkt mij nogal vreemd in de oren? :P

Moet ik trouwens mijn voeding niet vervangen mocht ik overstappen op de GTX460? Had ergens gelezen dat je minimaal 550watt moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 01:04

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Probeer eens 1 van de 2 ram stickjes te verwijderen als je er 2 hebt en dan te booten

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 14:42
Niet de koeler, maar de videokaart in de oven doet men wel vaker: http://www.google.nl/#q=videokaart+oven
Maar natuurlijk eerst even met een andere videokaart testen of het wel echt aan de videokaart ligt en niet aan je geheugen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@KooolaNL, ik heb 4 ram stickjes ( heb in augustus extra ram geheugen gekocht ) misschien ligt het probleem daar wel bij al lijkt me dat zo vreemd omdat het een hele maand nomaal heeft gewerkt.. Zal het nieuwe geheugen er eens uithalen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, ik heb het nieuwe geheugen verwijderd en geprobeerd te starten maar nogsteeds hetzelfde. :( Kan proberen juist het oude geheugen te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295396

Ook eens elk latje apart proberen in alle geheugenslots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 22:59
Gezien het feit dat je 1 piepje hoort start hij wel gewoon door, dus het vermoeden viedokaart is waarschijnlijk wel de juiste richting. Heb je geen andere videokaart die je er even in kan prikken? Ik weet niet of je een opstart geluid hebt bij windows? Dan kun je gewoon even wachten totdat windows geboot is. Dan is het 100% de videokaart. Maar de tip hierboven is niet zo vreemd. Er zijn verschillende topics over te vinden. Nvidia kaarten kunnen door te bakken weer in orde komen. Of heb je misschien een ander systeem waar je de kaart even in kan testen? Of prak de kaart even in je andere pci-E slotje. Als het goed is zit hij nu in het blauwe slot, probeer hem eens in het zwarte slot.

Edit: Paar slordige typo's gecorrigeerd

[ Voor 4% gewijzigd door muppet99 op 27-09-2010 15:43 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het beeld blijft zwart ( knipperend ) helemaal vanaf het begin al en hoor ook geen Windows opstart geluid.

En heb helaas geen ander systeem in de buurt waarin ik mijn videokaart kan testen.. Misschien dat ik sowieso maar de GTX 460 bestel want dat wil ik al heel lang.
Heb namelijk al best wat problemen gehad met deze videokaart ( veel crashes tijdens het gamen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, zal de kaart eens proberen in het zwarte slot te steken.

Gaat me zelf vrees ik niet lukken, moet dan heel mijn mobo verwijderen volgens mij.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 373380 op 27-09-2010 16:37 ]

• Steephh
En, al gelukt? Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Bovenstaand topic wat hier juist over gaat, kan je misschien ook nog iets over vinden.. Bakken heeft bij veel mensen geholpen, puur omdat de soldeercontacten dan weer 'aan elkaar' smelten..

_@/'

Topicstarter
Het is me nog niet gelukt helaas.. Ik denk dat ik maar gewoon de GTX 460 ga bestellen en hopelijk is het probleem dan opgelost..
Over het bakken zal ik nog wel eens nadenken ( kan het altijd proberen en mocht hij het weer doen heb ik nog een reserve kaart ), moet ik echt puur alleen de videokaart bakken of kan ik de fan ook laten zitten? ( Ben zo'n leek dat ik niet eens weet of ik die fan wel kan verwijderen ).

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 373380 op 29-09-2010 03:51 ]

• Steephh
Fan verwijderen lijkt me wel verstandig, maar dan moet je wel een klein beetje koelpasta hebben wat je erna weer op kan doen. Wordt ook vaak aangeraden om de koeler los te halen. Gaat wel lukken, mits je een klein schroevendraaiertje hebt.

_@/'

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 22:59
Anoniem: 373380 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:32:
Ok, zal de kaart eens proberen in het zwarte slot te steken.

Gaat me zelf vrees ik niet lukken, moet dan heel mijn mobo verwijderen volgens mij.
Er zit aan de achterkant (op mobo) een clipje. Die moet je wel even wegduwen. Om je videokaart te verwijderen mag je moederbord gewoon lekker op zijn plaats blijven zitten ;)

Carpe Diem

Topicstarter
Dat weet ik wel.. maar het gedeelte waar de videokaart zit vastgeschroefd moet ik weghalen ( metalen gedeelte ) als ik de videokaart in het zwarte slot wil steken.

Hoe dan ook, ik heb mijn GTX 460 binnen, het was dus toch de videokaart want ik heb meteen weer beeld nu, het enige probleem is dat ik de GTX 460 niet goed geinstalleerd krijg. Normaal moet je een videokaart altijd vastschroeven aan een kant maar dat lukt me nu niet terwijl hij er wel goed in zit. Hij zit niet zo goed vast nu.. Misschien moet ik toch een gedeelte van die metalen plaatjes weghalen alleen weet niet hoe dat moet.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Onder en eventueel boven even die metalen plaatjes beetje losschroeven dan krijg je hem wel goed te zitten, want soms kan het zijn dat die blindplaatjes ietwat schuin zitten.
Pagina: 1