Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik dan niet naar de volgende file in de map? Want ik bedoel dus binnen dezelfde file sneller door kunnen skippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Dat is dus wat hij bedoelde ;) Als je op next duwt terwijl hij al aan het doorspoelen is dan slaat ie als het goed is 10 minuten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK dat ga ik proberen. Het ding staat niet bij mij in huis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05-2023
Is het mogelijk om de afspeellijst van youtube in zijn geheel af te spelen? Lukt tot nu toe niet bij mij...
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 11:50
Beste mede-forummers,

Ik lees al jaren mee op Tweakers, en heb dan nu eindelijk maar de stap genomen om me te registreren. Ik ben sinds vanmorgen bezitter van de WD TV Live, na al weken op dit subforum te hebben ingelezen over welke speler ik aan zou schaffen.

Welnu, het is de WD TV Live geworden. De voors en tegens zijn me duidelijk, maar ik loop tegen een probleem aan waar ik niks over kan vinden. Nu moet ik eerlijkheidshalve wel erbij vermelden dat ik al dagen aan 't lezen ben, dus het kan zijn dat het wel ergens staat, maar ik kan het gewoon niet vinden.

Het probleem betreft DVDs die ik in bezit heb, waarbij de VIDEO_TS folder aanwezig is. Ik zie deze dvds prima staan op mijn WD TV, maar ik kan ze niet afspelen. Ik heb hier verschillende tips gelezen, gewoon op de VIDEO_TS folder op Play duwen, maar dat werkt ook niet.

Is dat mijn probleem? Nee, niet helemaal. Ik heb namelijk ook DVDs op mijn pc staan die óók de VIDEO_TS folder hebben, en die doen het wél. Er zijn er meer die het niet doen dan die het wel doen. Als ik in de VIDEO_TS folder ga, dan zie ik verschillende .VOB files staan. Deze zouden ondersteund moeten zijn maar ik kan ze ook niet op die manier starten.

Ik krijg dan een waarschuwing op mijn tv dat het bestand dat ik probeer af te spelen niet ondersteund wordt. Dat terwijl, bij wijze van spreke, de volgende film ook een VIDEO_TS heeft, en die kan ik wél afspelen, en in die VIDEO_TS staan toch ook .VOB files.

Het lijkt volledig random te zijn welke films het wel of niet doen. Aangezien ik behoorlijk wat films heb staan op deze manier is het erg zonde dat ik het overgrote deel daarvan niet kan bekijken.

Ik heb gezocht en gezocht maar ik kan niets vinden. Ik heb wel firmware 1.01 ofzo, en de speler geeft wel aan dat er nieuwe firmware is gevonden, maar ik heb hier ook al verschillende berichten gelezen van mensen die aangeven dat ze hun player hebben gebrickt vanwege die firmware, dus ik durf eigenlijk niet echt te updaten.

Zijn er mensen hier die me kunnen uitleggen waarom de ene film met genoemde structuur het wél doet, en de andere niet, en of ik 'veilig' die firmware kan updaten?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik zit dus met hetzelfde probleem. Zie mijn post hier: Cooler_King in "[WD TV Live] Ervaringen topic"

Ik zal zometeen nog eens wat tests gaan doen.

edit: heb nog eentje getest en nu doet ie het wel gewoon.. er staan 2 afleveringen in een zelfde titleset op de DVD en die kan k nu ook gewoon allebei kijken.. 10 minuten doorspoelen is erg handig _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Cooler_King op 26-12-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Cooler_King schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:25:
Ik zit dus met hetzelfde probleem. Zie mijn post hier: Cooler_King in "[WD TV Live] Ervaringen topic"

Ik zal zometeen nog eens wat tests gaan doen.

edit: heb nog eentje getest en nu doet ie het wel gewoon.. er staan 2 afleveringen in een zelfde titleset op de DVD en die kan k nu ook gewoon allebei kijken.. 10 minuten doorspoelen is erg handig _/-\o_
Ik ben een n00b op dit gebied hoor. Er staan 2 afleveringen in dezelfde 'titleset'? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Als ik dit precies weet, kan ik kijken of bij de dvds die ik heb die het wel doen, het daar hetzelfde is.

Ondertussen zal ik eens op zoek gaan naar een bewerking die ik eventueel over die niet-werkende dvds kan gooien zodat ik ze wel kan bekijken.

Overigens kwam ik er straks achter dat ik dit probleem ook bij sommige .ISO files heb. De ene doet het wel, de andere niet. Wat dat betreft dus wisselende resultaten. Alles wat HD is wat ik naar mn speler gooi werkt overigens wel als een trein, maar ja, ik zou toch graag zien dat alles goed werkt ipv maar een gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ingebruikname van het apparaat blijkt het niet mogelijk om dvd menu's te gebruiken. Aangezien ik diverse dvd's heb met meerdere afleveringen van een serie per dvd kan ik deze dus ook niet bereiken via een menu. Echter, er is via de "option" knop ook een "chapter selection" mogelijk. Maar deze is niet selecteerbaar op mijn apparaat. Heeft iemand hier een antwoord op ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude
Hebben jullie ook regelmatig dat hij file formats niet herkend? Stroom eraf en dan wel weer en soms ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:45
Werkt dat ook met de "oude" WDTV?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• important n
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03-2021
Just_A_User schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:57:
Beste mede-forummers,

Ik lees al jaren mee op Tweakers, en heb dan nu eindelijk maar de stap genomen om me te registreren. Ik ben sinds vanmorgen bezitter van de WD TV Live, na al weken op dit subforum te hebben ingelezen over welke speler ik aan zou schaffen.

Welnu, het is de WD TV Live geworden. De voors en tegens zijn me duidelijk, maar ik loop tegen een probleem aan waar ik niks over kan vinden. Nu moet ik eerlijkheidshalve wel erbij vermelden dat ik al dagen aan 't lezen ben, dus het kan zijn dat het wel ergens staat, maar ik kan het gewoon niet vinden.

Het probleem betreft DVDs die ik in bezit heb, waarbij de VIDEO_TS folder aanwezig is. Ik zie deze dvds prima staan op mijn WD TV, maar ik kan ze niet afspelen. Ik heb hier verschillende tips gelezen, gewoon op de VIDEO_TS folder op Play duwen, maar dat werkt ook niet.

Is dat mijn probleem? Nee, niet helemaal. Ik heb namelijk ook DVDs op mijn pc staan die óók de VIDEO_TS folder hebben, en die doen het wél. Er zijn er meer die het niet doen dan die het wel doen. Als ik in de VIDEO_TS folder ga, dan zie ik verschillende .VOB files staan. Deze zouden ondersteund moeten zijn maar ik kan ze ook niet op die manier starten.

Ik krijg dan een waarschuwing op mijn tv dat het bestand dat ik probeer af te spelen niet ondersteund wordt. Dat terwijl, bij wijze van spreke, de volgende film ook een VIDEO_TS heeft, en die kan ik wél afspelen, en in die VIDEO_TS staan toch ook .VOB files.

Het lijkt volledig random te zijn welke films het wel of niet doen. Aangezien ik behoorlijk wat films heb staan op deze manier is het erg zonde dat ik het overgrote deel daarvan niet kan bekijken.

Ik heb gezocht en gezocht maar ik kan niets vinden. Ik heb wel firmware 1.01 ofzo, en de speler geeft wel aan dat er nieuwe firmware is gevonden, maar ik heb hier ook al verschillende berichten gelezen van mensen die aangeven dat ze hun player hebben gebrickt vanwege die firmware, dus ik durf eigenlijk niet echt te updaten.

Zijn er mensen hier die me kunnen uitleggen waarom de ene film met genoemde structuur het wél doet, en de andere niet, en of ik 'veilig' die firmware kan updaten?
Proberen m.b.t. afspelen > niet op play drukken, maar door enteren.

Dan de volgende vraag: Speel je de films af via 'n externe harde schijf en zo ja hoe zet je ze erop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmmz ik bedacht mij een nieuwe wireless router aan te schaffen omdat .vob bestanden boven een bepaalde grootte weigeren na een tijdje afspelen. een 300n router van sitecom werkte slechter dan de wl-176 sitecom router die ik ervoor had en die wilde ik juist vervangen.

iemand enig idee welke N router wel door muren heen gaat en zonder tooltjes of gedoe geiinstalleerd kunnen worden? Linksys 610N lijkt mij wel wat maar is duur en heeft teveel functies.

edit: in principe een router vraag natuurlijk maar het gaat erom welke met de TV live goed samenwerkt.

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 28-12-2009 08:33 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
@Just a user,

Op één of andere manier is dat zo. Ik heb het ook dat soms de ondertitels het wel doen en soms niet in een dvd.
Wat ik zelf doe, als ik persé die film oid wil zien, is hem opnieuw re-autoren in dvd-shrink

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

ROFLASTC schreef op maandag 28 december 2009 @ 08:29:
hmmz ik bedacht mij een nieuwe wireless router aan te schaffen omdat .vob bestanden boven een bepaalde grootte weigeren na een tijdje afspelen. een 300n router van sitecom werkte slechter dan de wl-176 sitecom router die ik ervoor had en die wilde ik juist vervangen.

iemand enig idee welke N router wel door muren heen gaat en zonder tooltjes of gedoe geiinstalleerd kunnen worden? Linksys 610N lijkt mij wel wat maar is duur en heeft teveel functies.

edit: in principe een router vraag natuurlijk maar het gaat erom welke met de TV live goed samenwerkt.
Hier staat een lijst met 'compatible' routers (wat eigenlijk onzin is) :

http://wdc.custhelp.com/c...&p_li=&p_topview=1#switch

De D-Link DIR-655 schijnt ook goed te functioneren én is een stuk goedkoper...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
important n schreef op maandag 28 december 2009 @ 08:26:
[...]

Proberen m.b.t. afspelen > niet op play drukken, maar door enteren.

Dan de volgende vraag: Speel je de films af via 'n externe harde schijf en zo ja hoe zet je ze erop ?
Als ik door enter op een VIDEO_TS map dan ga ik gewoon in die map. Dan zie ik dus alle files staan in die map, maar als ik daar een willekeurige fie neem en dan op play druk, dan speelt ie dat dus soms af, maar veel vaker niet. Hoe dan ook, als ie 't niet doet, dan doet ie 't niet, of ik nou op play of enter druk of wat dan ook.

Daarom snap ik het ook niet, want ik heb natuurlijk veel meer dvds die ik heb staan die niet .ISO zijn of wat anders, maar gewoon losse files (zoals je die verkrijgt door het gebruiken van DVD Shrink) en soms doen ze 't, en soms niet.

En daarmee bedoel ik niet dat eenzelfde file het nu wel doet, en straks niet, want dat is niet zo. Ik bedoel daarmee dat sommige films met die structuur het wel doen, maar de meeste films niet.

Ja, ik speel af vanaf een externe harde schijf. Ik heb een Western Digital Elements 1 TB USB HDD maar die hangt aan mijn PC, dus niet rechtstreeks aan de media player. Ik draai Windows 7 Ultimate NL 64bits, dus ik heb wel moeten prutsen om die schijf gedeeld te krijgen zodanig dat de WD Live hem kon benaderen.

Daarvoor heb ik overigens (mochten meer mensen dat probleem hebben, just tryin' to help here) de instructies gevolgd in de volgende youtube video:

http://www.youtube.com/watch?v=EQstgQ4eJCM

Daarna werkte het direct. Maar ik zet die films daarop, gewoon omdat ik ze download van Usenet en target location die hdd is. Hoezo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Pinin schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:09:
@Just a user,

Op één of andere manier is dat zo. Ik heb het ook dat soms de ondertitels het wel doen en soms niet in een dvd.
Wat ik zelf doe, als ik persé die film oid wil zien, is hem opnieuw re-autoren in dvd-shrink
Oke, ik ga eens proberen of dat werkt dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

iemand al de nieuwe firmware van b-rad geprobeerd? van nieuwsgroepen downloaden lijkt me wel aardig vet :) (net zoals torrents overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Nog niet geprobeerd, maar ga wel vandaag/morgen even updaten van custom versie 1.x naar custom 3.x . Gewoon om te proberen.

Het downloaden vind ik niet spannend en ga ik ook niet gebruiken. Daar heb ik mijn Synology DS109 voor ;)

-edit-
Bij nader inzien laat ik ook deze versie varen. Er zijn diverse problemen. Voorbeeld: Sommige melden dat het netwerkgedeelte niet meer werkt en dat ze niet terug kunnen flashen naar een lagere firmware.

Voor mij reden genoeg om niet de updaten naar deze versie.

[ Voor 37% gewijzigd door _Rayman_ op 28-12-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Just_A_User schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:05:
[...]

Oke, ik ga eens proberen of dat werkt dan. :)
Nou, ik heb geprobeerd om een willekeurige film die bestond uit VIDEO_TS + inhoud te re-authoren in DVD Shrink. De output zijn uiteraard dezelfde files. Dit werkt niet. Ik kan ook die files niet afspelen.

Overigens, na wat meer proberen e.d. valt het me op dat er een aantal verschillende dingen kunnen gebeuren indien een DVD niet werkt:

1. Ik krijg direct de waarschuwing dat het bestandsformaat niet ondersteund wordt.
2. De film start niet, zwart scherm, de counter geeft aan 0.00.0 / 0.00.0
3. De film start niet, zwart scherm, de counter geeft aan 0.00.1 / 1.54.53 (voorbeeld)
4. De film start niet, zwart scherm, de counter geeft aan 0.00.1 / 1.54.53 (voorbeeld) maar ik zie op de tv dat er wel een audiostream geselecteerd wordt.

In alle gevallen behalve situatie 1 kan ik wel doorspoelen, maar ik kan niet de '10-min-skip' doen. Als ik dan bv 3 min doorspoel, en ik druk dan op play heb ik gewoon nog steeds een zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• important n
Just_A_User schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:04:
[...]

Als ik door enter op een VIDEO_TS map dan ga ik gewoon in die map. Dan zie ik dus alle files staan in die map, maar als ik daar een willekeurige fie neem en dan op play druk, dan speelt ie dat dus soms af, maar veel vaker niet. Hoe dan ook, als ie 't niet doet, dan doet ie 't niet, of ik nou op play of enter druk of wat dan ook.

Daarom snap ik het ook niet, want ik heb natuurlijk veel meer dvds die ik heb staan die niet .ISO zijn of wat anders, maar gewoon losse files (zoals je die verkrijgt door het gebruiken van DVD Shrink) en soms doen ze 't, en soms niet.

En daarmee bedoel ik niet dat eenzelfde file het nu wel doet, en straks niet, want dat is niet zo. Ik bedoel daarmee dat sommige films met die structuur het wel doen, maar de meeste films niet.

Ja, ik speel af vanaf een externe harde schijf. Ik heb een Western Digital Elements 1 TB USB HDD maar die hangt aan mijn PC, dus niet rechtstreeks aan de media player. Ik draai Windows 7 Ultimate NL 64bits, dus ik heb wel moeten prutsen om die schijf gedeeld te krijgen zodanig dat de WD Live hem kon benaderen.

Daarvoor heb ik overigens (mochten meer mensen dat probleem hebben, just tryin' to help here) de instructies gevolgd in de volgende youtube video:

http://www.youtube.com/watch?v=EQstgQ4eJCM

Daarna werkte het direct. Maar ik zet die films daarop, gewoon omdat ik ze download van Usenet en target location die hdd is. Hoezo? :)
Films die ik download zet ik rechstreeks op de externe harde schijf (WD pasport) en laat ze onaangeroerd daar staan, ik heb dan verder geen problemen. In den beginne deed ik alles mooi verdelen in mappen (films, concerten, etc.) en had toen vergelijkbare problemen. Ook binnenhalen op de PC en daarna kopiëren naar de externe geeft problemen. Problemen zijn inderdaad inconsequent en met de ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
important n schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:57:
[...]

Films die ik download zet ik rechstreeks op de externe harde schijf (WD pasport) en laat ze onaangeroerd daar staan, ik heb dan verder geen problemen. In den beginne deed ik alles mooi verdelen in mappen (films, concerten, etc.) en had toen vergelijkbare problemen. Ook binnenhalen op de PC en daarna kopiëren naar de externe geeft problemen. Problemen zijn inderdaad inconsequent en met de ondertitels.
Dat doe ik dus ook. Ik heb partitie I:\, dat is mijn USB hdd. Daarheen leech ik direct. Dan laat ik automatisch uitpakken naar een specifieke directory, en vanuit daar verplaats ik de data naar mappen. Ik heb genoemde problemen alleen maar met dat VIDEO_TS gebeuren.

Al kan ik daar nu wel 1 nieuw issue aan toevoegen. Ik had Terminator Salvation gedownload. Dat was een .ISO file, inclusief een .MDS file. Die heb ik getest en die werkte. Toen dacht ik daarna van 'ok, mijn WD ziet alleen maar die .ISO file, dus die .MDS file kan weg'.

Fout gedacht, de film deed 't daarna niet meer, en toen ik de .MDS file terug plaatste deed 'ie 't nog steeds niet 8)7 Dus maar opnieuw downloaden dan. Ik heb vanavond wel wat meer dingen gekeken, te weten Moon (film) en een stukje van This Is It. Dit zijn beiden .MKV files, en die spelen zonder problemen whatsoever.

Daarnaast ook nog 2 afleveringen van Bob Ross. Dat zijn .AVI files, en die doen het ook zonder problemen. Dan had ik eergisteren ook nog Paranormal Activity, en die deed het ook, maar daar had ik geen geluid bij, dus ik weet niet wat er evt mis was met die audiotrack. Mijn versterker (Marantz) doet wel gewoon DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Cooler_King schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 09:23:
- Door de problemen met het netwerk neig ik nu toch naar een gewone storage oplossing. De externe HDD die ik nu heb maakt het nodige lawaai en ik wil ook geen 100 euro meer uitgeven aan een stille bus-powered 2,5 inch oplossing (bv. My Digital Passport).. Een usb stick van 16gb lijkt mij echter ook een aardige optie, aangezien ik toch maar een paar films tegelijk kan kijken. Dit is dus genoeg ruimte voor 1 of 2 HD rips en een hele hoop avi's.. Heeft iemand ervaringen met films afspelen via een USB stick? Is de snelheid goed en gaat het lang mee? (want ik geloof dat je solid state geheugen niet eeuwig kan lezen en beschrijven?)
Ik gebruik momenteel een USB stick van 8 gig. Dit werkt perfecto. Let wel op dat de USB stick standaard
als FAT32 geformateerd is. Via een extra instellingen menu (is een trucje wat ik ergens gegoogled had) van de bewuste schijf-letter is het mogelijk de schijf anders in te stellen, waardoor hij wel als NTFS te formateren was.
Kortom: werkt okee. maar dat ding staat zo snel vol! Dat betekent na elke film weer zaken overzetten.
Ik twijfel over de D-LINK DNS 323, gekoppeld aan mijn router. En de WD TV Live ook rechtstreeks aan de router met een kabel.
Overigens: HD materiaal en WIFI: de kans dat je dat aan de praat krijgt is klein...
Heb bij hardwareinfo een artikel gelezen welke snelheid je daarvoor zou moeten hebben, ennuh dat is over wifi nauwelijks mogelijk. Zelfs via mijn homeplug (internet over het stroomnet) heb ik last van stotterend beeld.

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

sja ik ga de WD ook maar eens via de kabel doen... Dure router maar weer ingeruild, scheelt geld.

@hierboven. D-link dns 323 werkt hier heel goed ook met de WD via wifi

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Laatst online: 14-11-2022
ROFLASTC schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:04:
sja ik ga de WD ook maar eens via de kabel doen... Dure router maar weer ingeruild, scheelt geld.

@hierboven. D-link dns 323 werkt hier heel goed ook met de WD via wifi
Maaruh die D-link doet ook aan gigabit netwerk, is je dure router dan niet handig (mits ie ook gigabit praat?.
Anyway dank voor de info over de d-link. Nog even een extra router plaatsen (router staat nu boven), en dan kan ik eens gaan NAS-sen.

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Jerrycan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:30:
[...]

Ik gebruik momenteel een USB stick van 8 gig. Dit werkt perfecto. Let wel op dat de USB stick standaard
als FAT32 geformateerd is. Via een extra instellingen menu (is een trucje wat ik ergens gegoogled had) van de bewuste schijf-letter is het mogelijk de schijf anders in te stellen, waardoor hij wel als NTFS te formateren was.
Kortom: werkt okee. maar dat ding staat zo snel vol! Dat betekent na elke film weer zaken overzetten.
Ik twijfel over de D-LINK DNS 323, gekoppeld aan mijn router. En de WD TV Live ook rechtstreeks aan de router met een kabel.
Overigens: HD materiaal en WIFI: de kans dat je dat aan de praat krijgt is klein...
Heb bij hardwareinfo een artikel gelezen welke snelheid je daarvoor zou moeten hebben, ennuh dat is over wifi nauwelijks mogelijk. Zelfs via mijn homeplug (internet over het stroomnet) heb ik last van stotterend beeld.
Ok, maar het probleem met zo'n usb stick is dat hij maar 5 mb per seconde schrijft en 10 mb per seconde leest? dus dan duurt het een kwartier om een dvd op de stick te zetten? Of klopt dit niet? Anders was een 16gb stick misschien toch een mooie oplossing.

Dat wireless niet goed werkt met HD ben ik nu wel achter.. Soms doet hij het 2 uur zonder te stotteren en dan een ander bestand weer niet.. Ik denk niet dat de doorvoersnelheid een probleem is, maar het is gewoon niet stabiel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Jerrycan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:59:
[...]

Maaruh die D-link doet ook aan gigabit netwerk, is je dure router dan niet handig (mits ie ook gigabit praat?.
Anyway dank voor de info over de d-link. Nog even een extra router plaatsen (router staat nu boven), en dan kan ik eens gaan NAS-sen.
De routers die ik tot nu toe heb geprobeerd konden niet met de TV Live overweg (tenzij je 'm op 5ghz zet en geen beveilingen maar dan kon mijn laptop weer neit wireless). Aangezien het hebben van een dikke pijp alleen voor HD nut zou hebben in mijn geval (en dat het eigenlijk niet haalbaar is) laat ik de d-link wel op een zachter vuurtje draaien door 'm op auto snelheid te laten lopen. Jumboframes heb ik uitgezet en de .mkv films evenals de dvd's die niet HD zijn lopen prima. Als ik een HD kijk dan heb ik wel een kabel tussen de TV live en de router.

tot dusver is mijn trusty sitecom wl-176 de enige die meteen goed samenwerkt met de tvlive waar een linksys 600n stickje in hangt. De wl-176 heeft ook een redelijk overzichtelijke interface en heeft mij nooit teleurgetedl qua uptime en stabiliteit (signaal sterkte laat te wensen over maar dat maakt in mijn huidge woning niet uit)

[ Voor 20% gewijzigd door ROFLASTC op 29-12-2009 16:49 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is ie echt plug en play! Geweldig. Gewoon de oude WD TV eraf, kabeltjes in de Live, Dlink DWA-140 (V1.31) erin en alles werkt meteen! Met Linksys WRT-54GL custom firmware en mac.
Nu nog even testen met HD-materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:11
Ik heb het apparaat inmiddels ook staan, maar ik kan mijn laptop niet benaderen.
Hij vind hem wel, maar hij vraagt om username en wachtwoord. Zodra ik mijn username invoer (degene waarmee ik ook inlog op mijn pc) en mijn wachtwoord (ook hetzelfde). Dan doet die een poging om verbinding te maken, maar daarna houdt die ermee op. Wat doe ik verkeerd?
(Delen heb ik aanstaan, bestands en printerindeling ook aangevinkt bij de firewall). Werk op Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

op windows 7 heb ik wat moeten veranderen in het register (WD TV Live Werkt niet goed met Network shares) , maar dat is vast niet nodig in vista. ook heb ik een test account ff aangemaakt, maar dat zou eigenlijk ook niet nodig moeten zijn. Daarnaast moet je wss ook lid zijn van Workgroup ipv andere werkgroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Rub3s schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:00:
op windows 7 heb ik wat moeten veranderen in het register (WD TV Live Werkt niet goed met Network shares) , maar dat is vast niet nodig in vista. ook heb ik een test account ff aangemaakt, maar dat zou eigenlijk ook niet nodig moeten zijn. Daarnaast moet je wss ook lid zijn van Workgroup ipv andere werkgroepen
Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar het werkt inmiddels zonder enig probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Robbie T schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:26:
[...]

Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar het werkt inmiddels zonder enig probleem!
De tv live moet ff wennen aan de verbinding :P Zo ook met het vinden van shares op de NAS enzo

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• important n
Just_A_User schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:00:
[...]

Dat doe ik dus ook. Ik heb partitie I:\, dat is mijn USB hdd. Daarheen leech ik direct. Dan laat ik automatisch uitpakken naar een specifieke directory, en vanuit daar verplaats ik de data naar mappen. Ik heb genoemde problemen alleen maar met dat VIDEO_TS gebeuren.

Al kan ik daar nu wel 1 nieuw issue aan toevoegen. Ik had Terminator Salvation gedownload. Dat was een .ISO file, inclusief een .MDS file. Die heb ik getest en die werkte. Toen dacht ik daarna van 'ok, mijn WD ziet alleen maar die .ISO file, dus die .MDS file kan weg'.

Fout gedacht, de film deed 't daarna niet meer, en toen ik de .MDS file terug plaatste deed 'ie 't nog steeds niet 8)7 Dus maar opnieuw downloaden dan. Ik heb vanavond wel wat meer dingen gekeken, te weten Moon (film) en een stukje van This Is It. Dit zijn beiden .MKV files, en die spelen zonder problemen whatsoever.

Daarnaast ook nog 2 afleveringen van Bob Ross. Dat zijn .AVI files, en die doen het ook zonder problemen. Dan had ik eergisteren ook nog Paranormal Activity, en die deed het ook, maar daar had ik geen geluid bij, dus ik weet niet wat er evt mis was met die audiotrack. Mijn versterker (Marantz) doet wel gewoon DTS.
Mijn ervaring/ advies > niet verplaatsen naar mappen ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Robbie T schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:48:
Ik heb het apparaat inmiddels ook staan, maar ik kan mijn laptop niet benaderen.
Hij vind hem wel, maar hij vraagt om username en wachtwoord. Zodra ik mijn username invoer (degene waarmee ik ook inlog op mijn pc) en mijn wachtwoord (ook hetzelfde). Dan doet die een poging om verbinding te maken, maar daarna houdt die ermee op. Wat doe ik verkeerd?
(Delen heb ik aanstaan, bestands en printerindeling ook aangevinkt bij de firewall). Werk op Windows Vista.
Voor je gebruikersnaam moet je je computernaam invullen. Voorbeeld: computer\gebruiker

Hiermee moet het kunnen lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 15:54
hallo,

sinds vandaag heb ik ook een een hd live, mijn eerste reactie was wouw! Alleen na de update was het al wat minder.

Ik loop op het moment tegen het volgende probleem aan:

Ik kan via de network shares prima in mijn pc inloggen en dan dvd's afspelen. Over het algemeen gaat dat wel goed. Daarnaast heb ik als nas een nslu2 staan met een aantal harde schijven eraan. De live ziet deze ook prima en ik kan inloggen. Echter kan ik dan een iso bestand wel afspelen maar als ik een dvd wil afspelen via video_ts dan lukt dat niet. Hij geeft dan aan dat het media bestand niet word ondersteund. Echter het excact zelfde bestand is wel af te spelen als hij op mijn pc staat. Oplossing is natuurlijk om van alle dvdtjes iso te maken alleendat is wel omslachtig. Weet iemand waarom ik ze niet van mijn nslu2 met unslung kan afspelen?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik ook een WD TV live.
werkt tot nu toe mooi. nog een paar dingen gemerkt.

Bij sommige movie trailers had ik geen geluid.
Dit zijn .mov bestanden van FTD geplukt. hoogstwaarschijnlijk van quicktime trailers afkomstig.
De .mov bestanden met 2 kanaals audio werken prima. Maar met 6 kanaals audio heb ik geen geluid.
Audio stream is AAC. blijkbaar kan mn versterker dit niet aan.
Zet ik de output van de WD TV op stereo dan heb ik wel geluid.

Daarna nog een mkv met DTS geprobeerd.
Hierbij had ik op mijn Denon receiver boven wel geluid, maar op de Sony dvd speler beneden niet.
Deze ondersteund wel DTS als het goed is.
Of zou het kunnen dat deze alleen DTS afspeelt van schijven die hij zelf afspeelt, maar niet wat er op de SPDIF ingang binnen komt? (het is een behoorlijk oude speler wel)
hier moet ik straks nog eens naar kijken. AC3 5.1 speelt hij wel prima af.

(misschien handig om te vermelden dat ik beeld over HDMI doe, en audio over optische kabel)

[ Voor 5% gewijzigd door M a r c o op 31-12-2009 14:43 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Pas mijn nieuwe Onkyo 557 binnen: Gelijk alle formats getest:

WDTV LIVE met een HDMI kabel naar mijn Receiver , Receiver > TV = ook 1 HDMI kabel.
Geen optische kabels gebruikt of iets dergelijks.

DTS: Jep
DTS -24/96: Speelt perfect af
DTS-ES SPeelt de receiver af; lampje met "ES" brandt op.
DTS-HD Speelt ie af, maar een lampje brandt op de receiver: DTS-ES, de WDTV zegt dat ie wel een DTS-MA stream output.
Dolby: Alle formaten, Inclusief Dolby Digital TrueHD!

Iemand al een echte DTS-HD stream aan de praat gekregen? :>

Gulfstream G650

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm en weet iemand al of je niet bestaande bestanden kan verwijderen uit de TV-Live? Ik browse nu langs bestanden die allang niet meer op mijn NAS of laptop staan....

And it goes BRAAAAAPP!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

op je laptop en nas staat waarschijnlijk zo'n wd tv mapje. die ff weggooien en alles zou weer goed moeten zijn.

• M a r c o
  • Niet online
Ik heb net even het programma uit deze post geprobeerd, en dat werkt perfect.
Hiermee kan ik de dts track welke de dvd speler beneden niet wil accepteren omzetten naar ac3,
en ook de quicktime trailers via mkv merge omzetten in mkv en dan aac naar ac3 omzetten.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Rub3s schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:49:
op je laptop en nas staat waarschijnlijk zo'n wd tv mapje. die ff weggooien en alles zou weer goed moeten zijn.
Ik kan nergens een mapje vinden dat WD, TV, Live of wat dan ook in de naam heeft. Ik kan nog mijn admin privileges verhogen want het is hier Vista wat de klok slaat maar ik denk niet dat zoiets zal helpen. Ik had ook meer het idee dat het in de tv-live zelf wordt opgeslagen. Ik had nml met ccleaner de pc geruimd en nog staan oude bestanden in de tv-live

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
ROFLASTC schreef op donderdag 31 december 2009 @ 19:40:
[...]

Ik kan nergens een mapje vinden dat WD, TV, Live of wat dan ook in de naam heeft. Ik kan nog mijn admin privileges verhogen want het is hier Vista wat de klok slaat maar ik denk niet dat zoiets zal helpen. Ik had ook meer het idee dat het in de tv-live zelf wordt opgeslagen. Ik had nml met ccleaner de pc geruimd en nog staan oude bestanden in de tv-live
Misschien ten overvloede, maar je kunt hidden files zien? Het .wd_tv mapje dat mijn WD TV Live heeft aangemaakt op m'n HDD is namelijk hidden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 15:54
Niemand?

hallo,

sinds vandaag heb ik ook een een hd live, mijn eerste reactie was wouw! Alleen na de update was het al wat minder.

Ik loop op het moment tegen het volgende probleem aan:

Ik kan via de network shares prima in mijn pc inloggen en dan dvd's afspelen. Over het algemeen gaat dat wel goed. Daarnaast heb ik als nas een nslu2 staan met een aantal harde schijven eraan. De live ziet deze ook prima en ik kan inloggen. Echter kan ik dan een iso bestand wel afspelen maar als ik een dvd wil afspelen via video_ts dan lukt dat niet. Hij geeft dan aan dat het media bestand niet word ondersteund. Echter het excact zelfde bestand is wel af te spelen als hij op mijn pc staat. Oplossing is natuurlijk om van alle dvdtjes iso te maken alleendat is wel omslachtig. Weet iemand waarom ik ze niet van mijn nslu2 met unslung kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steenz schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 10:58:
[...]

Misschien ten overvloede, maar je kunt hidden files zien? Het .wd_tv mapje dat mijn WD TV Live heeft aangemaakt op m'n HDD is namelijk hidden :)
Ik had de hidden files al zichtbaar gemaakt alsmede de system files maar ik zie nog niks. Ik hebmijzelf owner van C: gemaakt en nog zie ik 'm niet. Ik draai Vista Home Premium, wat zou daar het netwerk pad moeten zijn?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

salimrmaf schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:48:
Pas mijn nieuwe Onkyo 557 binnen: Gelijk alle formats getest:

WDTV LIVE met een HDMI kabel naar mijn Receiver , Receiver > TV = ook 1 HDMI kabel.
Geen optische kabels gebruikt of iets dergelijks.

DTS: Jep
DTS -24/96: Speelt perfect af
DTS-ES SPeelt de receiver af; lampje met "ES" brandt op.
DTS-HD Speelt ie af, maar een lampje brandt op de receiver: DTS-ES, de WDTV zegt dat ie wel een DTS-MA stream output.
Dolby: Alle formaten, Inclusief Dolby Digital TrueHD!

Iemand al een echte DTS-HD stream aan de praat gekregen? :>
Zie mijn post: _Rayman_ in "[WD TV Live] Ervaringen topic"

DTS-HD werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57
Dag mensen,

Ik ben van plan om ook de WD-live-2 aan te schaffen. Helaas kom ik niet goed uit met m'n internet verbinding en zat ik er eingelijk aan te denken om het via Wifi-N te gaan doen.

Zijn er misschien mensen hier die succesvol(zonder stotteren) FULL-HD of HD-ready beelden over een Wifi-N netwerk streamen naar hun WD-live-2? Want als dit namelijk niet zou kunnen zonder stotteren is er dan ook de mogelijkheid om een externe-HD te knoppen en een WIFI-N dongel in de ethernet poort van de WD-live-2. Om zo eerst HD content naar de externe-HD te streamen die hier weer gekoppeld is aan de WD-live-2? Is dat een mogelijkheid?

Graag hoor ik even!

Groenten,
Fjerpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee probleempjes met een .srt bestand i.c.m. een .avi-bestand.

Het synchronizeren m.b.v. de pijltjestoetsen op de afstandsbeding werkt bij mij niet. Ik kan de waarde wel per 100ms veranderen maar het wordt niet doorgevoerd. Zijn er nog meer die hetzelfde probleem hebben?

Ik heb het .srt bestand met het programma SubTitelsSync gesynchronizeerd met de .avi maar na verloop van tijd loopt de ondertiteling achter bij het geluid. Heeft dit misschien met de framerate te maken?

Mijn firmwareversie is 1.0.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randomcybrarian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11-2021

Randomcybrarian

Information assimilated!

Sinds vandaag ook bezitter van de WD TV Live maar das geen gelukkig bezitter.

Straight out of the box liep die telkens vast en pas na 5 reboots lukte het een menu te krijgen waarin ik zag op welke firmware het zat. Twee reboots later lukte het me de firmware te upgraden naar 1.0.11 maar pas na de settings vervolgens terug te hebben gezet naar factory defaults kwam het menu consequent netjes in beeld.

Hij vindt keurig de netwerkshare op een pc maar dan begint de ellende wederom. Afspelen van een netwerkshare betekent na enkele minuten weer een vastloper en/of een verbroken connectie met het netwerk. Vanaf USB afspelen (gewoon een stick) gaat iets beter maar ook hier is het me niet gelukt om ook maar 1 ding zonder vastlopers af te spelen (beeld bevriest, zowel het power als usb lichtje branden nonstop).
HDMI kabel heb ik al vervangen maar dit maakt geen verschil.Het gaat trouwens met diverse (720p) mkv's en avi's mis dus ik sluit een codec probleem uit.

Volgende week maar terug naar de BCC vrees ik om in eerste instantie om te ruilen voor een ander exemplaar. Zonde.

[ Voor 4% gewijzigd door Randomcybrarian op 03-01-2010 00:02 . Reden: bestandsformaten toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Sinds kort dus ook in het bezit van de WD TV. Na even wat problemen te hebben gehad met het delen van de mappen kan ik nu zonder enig probleem muziek en foto's afspelen.
Dit doe ik "draadloos". (De Wd tv is met een kabel verbonden met de draadloze router en de laptops zijn draadloos).
Zodra ik films wil afspelen gaat die stotteren/hakkelen. Mijn conclusie; de verbinding is niet snel genoeg. (Wel een N-Router, maar mijn laptop is een G).
Zodra ik mijn laptop met de kabel verbind en ik benader via de wd tv mijn laptop, dan krijg ik de mappen te zien die ik deel in Windows Media Player. (i.p.v de mappen die ik zelf op delen heb gezet).

Is dit ook anders te doen? (Dus dat ik de mappen zie die ik zelf op delen heb gezet) Want ik heb een actieve playlist in Windows Media Player, maar de map waar mijn films staan wil ik niet in die playlist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:40:
Als ik video's bekijk vind ik dat het geluid niet optimaal is. Ben hier nu bijvoorbeeld naar Saving Private Ryan aan het kijken (MKV bestand) en het geluid gaat om de 20 seconden zo een halve seconde stiller... Op de duur echt storend als je naar HD films kijkt en dat geluid dan niet super is.

Zijn er nog anderen die hier last van hebben ?

Geluid is AAC bij dit bestand.
Niemand die hier nog last van heeft ? Heb het alleen bij MKV files, en het wordt echt irritant als je erop begint te letten... Aan de HDMI poort kan het volgens mij niet liggen aangezien ik ook vanop de xbox en via digitale tv kijk, en ik de hdmi kabels onderling al is gewisseld heb (en bij xbox en digitale tv geen problemen, net zoals bij avi's op de wd tv...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de kerst in het bezit van een WD HD TV Live Media Player. Ik was al een tijdje op zoek naar een media player en ik heb voor deze gekozen vanwege de prijs en de optie om wireless te gaan. Installatie was erg gemakkelijk en heb meteen de Media Player ge-update.
Ik heb op de media player een Sitecom WL-329 usb dongle aangesloten. Deze herkent het netwerk en aanmelden ging in ene keer goed.
Ik heb thuis internet van KPN met de Experiabox. Siemens SX551.
Video's afspelen gaat prima van een USB-stick. Radio en youtube gaat ook prima over het netwerk.
Ik krijg problemen bij het bekijken van video's uit mijn gedeelde map, welke ik op de externe harde schijf heb staan van mijn desktop computer. Na 5 minuten bekijken van een (willekeurige) video stopt de video en geeft de media player een fout aan. "Could not connect to network". Als ik dan naar de instellingen voor wireless ga en weer verbinding maak met het netwerk kan ik daarna weer 5 minuten video kijken voor hij eruit knalt.

Heeft iemand hier ervaring mee en het op kunnen lossen? Heeft iemand tips? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Probeer video eens met een bedraade aansluiting. Dit is vast niet wat je wilt maar het is wel het beste. Wireless-G en video gaan nauwelijks samen (HD-video zeker niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen. Na enkele weken te hebben meegelezen (hier en op vele andere sites) ben ik sinds vorige week ook in bezit van de WDTV Live. Aangesloten op een Philips LCD, optisch naar de tuner, internet via de experia-box van KPN, verder nog een externe 1 TB HDD erop en in het netwerk een laptop (wifi) en PC vast zitten.

Ik heb lang getwijfeld over deze mediaplayer, maar vooral de beloofde opties in de firmware van B-rad hebben me over de streep getrokken. En ik moet zeggen; ik ben eigenlijk best tevreden! Alle basisfuncties werken naar behoren (YT/radio/foto's), zowel PC als laptop worden moeiteloos gevonden. Alleen herken ik ook het probleem dat na het kijken van een film op de PC of het copyen van PC naar de HDD via het netwerk de verbinding wordt verbroken. Na herstart wordt alles weer gevonden. Aangezien ik toch vrijwel alles via de HDD bekijk, op zich niet zo'n probleem (maar wel irritant)...

Eigenlijk doet ie dus vrij netjes zn werk, maar ik ben voor de extra's gegaan! ;)

Met de firmware van B-rad ben ik volop aan het stoeien (ben bepaald geen linux-expert, dus een behoorlijke uitdaging voor me). Usenet/BT heb ik nog niet draaiend, verder loopt het in principe als een zonnetje. Ik had begrepen dat usenet kon draaien op de WD zonder dat je een pc/laptop aan hoeft hebben staan (dus puur via de WD), maar volgens mij is dat toch echt niet mogelijk...???
Ook had ik begrepen dat ik hiermee direct zou moeten kunnen inloggen op sites met mediacontent, om zodoende rechtstreeks te streamen. Maar ook dat zie ik tot op heden nergens terug.

Wie kan me hier wijzer in maken, svp aub??

Mocht dat allebei niet mogelijk zijn, dan denk ik er hard over om weer terug te flashen naar de originele firmware. Heb dan toch liever de officiële versie...

In ieder geval een verlanglijstje voor de (WD) firmware;
- support voor usb-toetsenbord/muis
- internet-interface
- shoutcast!
- playlists kunnen maken (eigenlijk met stip op 1 !!!!!!!)
- stabieler netwerk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:24:
Sinds de kerst in het bezit van een WD HD TV Live Media Player. Ik was al een tijdje op zoek naar een media player en ik heb voor deze gekozen vanwege de prijs en de optie om wireless te gaan. Installatie was erg gemakkelijk en heb meteen de Media Player ge-update.
Ik heb op de media player een Sitecom WL-329 usb dongle aangesloten. Deze herkent het netwerk en aanmelden ging in ene keer goed.
Ik heb thuis internet van KPN met de Experiabox. Siemens SX551.
Video's afspelen gaat prima van een USB-stick. Radio en youtube gaat ook prima over het netwerk.
Ik krijg problemen bij het bekijken van video's uit mijn gedeelde map, welke ik op de externe harde schijf heb staan van mijn desktop computer. Na 5 minuten bekijken van een (willekeurige) video stopt de video en geeft de media player een fout aan. "Could not connect to network". Als ik dan naar de instellingen voor wireless ga en weer verbinding maak met het netwerk kan ik daarna weer 5 minuten video kijken voor hij eruit knalt.

Heeft iemand hier ervaring mee en het op kunnen lossen? Heeft iemand tips? Alvast bedankt.
http://community.wdc.com/...d-id/tv_live/thread-id/75
ik heb het nauwelijks doorgelezen, maar het lijkt een beetje op jouw probleem (ik heb ook niet gekeken of het daar opgelost word.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-09 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb het apparaat nu een aantal weken.
Bevalt er goed. :)

Echter zit ik te stoeien met de ondertitels, ze komen soms te snel in beeld of gaat iets te snel weg.
Meer mensen hier last van? (delays ben ik al mee aan het spelen)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:30:
Heb het apparaat nu een aantal weken.
Bevalt er goed. :)

Echter zit ik te stoeien met de ondertitels, ze komen soms te snel in beeld of gaat iets te snel weg.
Meer mensen hier last van? (delays ben ik al mee aan het spelen)
Thanks voor de link,
Nog niet de tijd gehad om te lezen of er een oplossing is, maar gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem.
Ga er morgen maar weer eens mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik ben nog altijd aan het twijfelen of ik een 16gb stick ga halen voor de WD TV. Heeft iemand ervaring met HD rips of DVD's afspelen via usb stick? (en dan gewoon 1 of 2 films per keer kopiëren.. de leessnelheid zal toch wel snel genoeg zijn?)

[ Voor 24% gewijzigd door Cooler_King op 05-01-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
weet iemand wat voor DC plug er aan de WD TV Live adapter zit?
heb hier geen schuifmaat.
Ik heb een adapter hier met 2,1mmx5,5mm dc plug, maar deze past niet,
dus ik denk dat het een 2,5mm x 5,5mm plug is.
Ik heb op mijn werk 12V/2A adapters, als ik er een juiste plug op zet kan ik deze als extra adapter gebruiken voor mijn WD elements schijf (nieuwe uitvoering).
Deze gebruikt dezelfde adapter als de WD TV Live.
Ik hoef dan niet meer de adapter mee te slepen als ik de schijf van mijn WD TV naar de computer wil verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Even een vraagje naar gebruikers ervaringen.
(Heb al wat rond gezocht op internet maar vind eigenlijk niets)

Ik zou graag een WD TV Live aanschaffen maar heb nog geen LCD op plasma.
Ik zag dat je via de composiet AV-kabel de WD TV Live op een gewone TV kan aansluiten.

1.Iemand ervaring hiermee ?
2.Kan ik dan HD bestanden kijken op mijn TV ? In SD formaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeeMKII
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 16:53
abusimbal schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 01:38:
Even een vraagje naar gebruikers ervaringen.
(Heb al wat rond gezocht op internet maar vind eigenlijk niets)

Ik zou graag een WD TV Live aanschaffen maar heb nog geen LCD op plasma.
Ik zag dat je via de composiet AV-kabel de WD TV Live op een gewone TV kan aansluiten.

1.Iemand ervaring hiermee ?
2.Kan ik dan HD bestanden kijken op mijn TV ? In SD formaat natuurlijk.
1. ja
2. ja

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Cooler_King schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:41:
Ik ben nog altijd aan het twijfelen of ik een 16gb stick ga halen voor de WD TV. Heeft iemand ervaring met HD rips of DVD's afspelen via usb stick? (en dan gewoon 1 of 2 films per keer kopiëren.. de leessnelheid zal toch wel snel genoeg zijn?)
Tuurlijk gaat dat goed met een leessnelheid van 20 Mbyte/s, zelfs full HD. Het schrijven is "maar" 10 Mbyte/s maar who cares?

Tip: Bij Dynabyte hebben ze 8GB Kingston's van 14,95 en 16GB Kingston's van 27,95. Werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-09 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:13:
[...]

Thanks voor de link,
Nog niet de tijd gehad om te lezen of er een oplossing is, maar gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem.
Ga er morgen maar weer eens mee aan de slag!
Laat maar ff horen wat je vind.... het is op deze manier nl. wel vermoeiend film kijken. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Weet iemand nog een adres waar de WD TV live voor 99 Euro te koop is of binnenkort komt?

Informatique, Media Markt en CD-ROM-land hebben we gehad. Wie volgt?

En ja, ik ken de Tweakers pricewatch ... De beste prijs bij Pixmania is ook net weer verhoogd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

offtopic:
Eigenlijk is dit niet iets voor in dit topic, maar goed. Bij de meeste toko's is de prijs inderdaad verhoogt. Maar altijd nog lager dan sinds de introductieprijs. Bij 4launch is het nog te bestellen voor 99,=

[ Voor 4% gewijzigd door _Rayman_ op 06-01-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vorige week de WDTVLIVE aangeschaft. hierop aangesloten een WD externe schijf van 1TB.

nu probeer ik vanuit m'n Dreambox 7000 te mounten met de WDTVLIVE.! moet ik hiervoor CIFS of NFS gebruiken .of is dit alleen mogelijk met de alternatieve software van B-rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
M a r c o schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:47:
weet iemand wat voor DC plug er aan de WD TV Live adapter zit?
...
Voor wie dit nog interessant vind,
de volgende plug moet geschikt zijn voor de WD TV of WD elements desktop (nieuwe uitvoering)
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=740067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
M a r c o schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:18:
[...]
Voor wie dit nog interessant vind,
de volgende plug moet geschikt zijn voor de WD TV of WD elements desktop (nieuwe uitvoering)
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=740067
Ik zou gewoon naar een lokale electronica-onderdelenboer gaan, zoals Electra in Breda of Kok in Leiden.

Scheelt je verzendkosten en kun je ter plekke passen als je je apparaatje meeneemt!

[ Voor 3% gewijzigd door Volkert op 06-01-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de WD TV Live aangeschaft en zit met beeldproblemen. Ik heb nog een standaard breedbeeld ( wel een vrij nieuwe) met alleen composite. Het geluid loopt optisch via mijn versterker. Nu kan ik in de WD bij de optie Video alleen de optie normal of Widescreen selecteren. Het probleem bij widescreen is dat mijn beeld bij een dvdrip fullscreen is en ik ben nu eenmaal gek op de zwarte balken want dan is het beeld scherper. Als ik de originele dvd afspeel heb ik wel de zwarte balken 2.35 aspect ratio.

Iemand tips?

Thanx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Volkert schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:26:
[...]
Ik zou gewoon naar een lokale electronica-onderdelenboer gaan, zoals Electra in Breda of Kok in Leiden.

Scheelt je verzendkosten en kun je ter plekke passen als je je apparaatje meeneemt!
Ik weet dat het past, want ik heb al een 2,5x5,5 plug geprobeerd, dit was alleen geen soldeerbaar model.
En ik bestel hem op mijn werk wel bij farnell of RS, maar dacht ik post de conrad link, daar kan iedereen terecht.

Lokale elektroboeren kennen ze hier overigen niet echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
@A_Frerichs: Ik had ook het zelfde probleem. Na ongeveer 5 minuten viel de verbinding weg, en was de netwerkshare ook niet meer te vinden. De WD moest dan rebooten om weer te werken. Ik zat trouwens bekabeld aangesloten, en de netwerkshare draaide op windows 7.
Ik heb een zyxel modemrouter van telfort. Deze staat nu in bridge, linksys router erachter, en nu heb ik 2 WD tv live's perfect draaien hier, allebei vanaf dezelfde netwerkshare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasqa1004
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-07 18:03
ja pieter ik heb ook hetzelfde probleem.
ik probeer deze post weer tot leven te krijgen

http://gathering.tweakers...message/33233399#33233399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Dubbelpostje O-)

Ik had maandag bij de Lidl zo 'n nettop-dingetje gekocht, om te gebruiken als leechservertje op de zaak... Nu zat daar ook 'n WLAN-stickie bij... Gisteren met 'n gekke kop dat ding even in m'n WDTV Live gestopt, onder het mom van : 'es effe proberen, zal waarschijnlijk toch niet werken' en waarempel, het werkt gewoon ;)
Heb niet zoveel MKV's, maar heb 't even getest met 'n Top Gear rip, en zelf met 2 van de 4 balkjes 'ontvangst' werkt 't helemaal top!

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu enkele avonden met de WD Live HD zitten spelen.
Ik ondervind nog wel enkele problemen:
1. Als ik inlog op mijn You-Tube account reboot the player.
2. De 2 Promise NS2300 NASjes worden in de netwerk share niet gevonden, wel als UPNP media server.
3. Internet radio streaming kan via live356, maar je kunt niet rechtstreeks een stream url invullen. Pandora is in Europa ook niet te gebruiken. Via tversity media server op een PC kun je dan wel weer luisteren naar alle streams.

Het nu niet kunnen gebruiken van de NASjes in de network share is voor mij onacceptabel. Ik heb gelezen dat er meer gebruikers problemen hebben met network shares. Is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

1: opnieuw een youtube account aanmaken die niet gelinkt is aan een @google.com account. (simpeler oplossing is er nog niet helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Er is wel een mogelijke oplossing, enkel is niet echt gemakkelijk. Namelijk debian installeren. Dan kan je in principe alles wat je normaal met debian ook kan doen.

Op twitter heeft WD het volgende geantwoord op vragen over wanneer een nieuwe firmware uitkomt:
"We're always making improvements and will let you know when the firmware is available, stay tuned!"

Ik denk dat ze nu alles extra checken voordat er een firmware wordt uitgebracht, om de problemen in het verleden te voorkomen.

Tot die tijd is het wachten op een oplossing/firmware van WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Net nog 2 stuks besteld van de WD TV Live bij Informatique.
Bij 1 van de 2 ontbreekt de AV out kabel, terwijl beide dozen nog verzegeld zijn.
Kan me alleen maar voorstellen dat het dan bij WD misgegaan is bij het inpakken.

Het ziet er niet naar uit dat het een geretourneerd product is. alle beschermingvelletjes zaten er nog op, plakvoetjes zaten er nog los bij. batterijen nog in plastic enz.

De 2 nieuwe WD's waren voor mijn zussen.
Heb nu die van mezelf maar gegeven aan mijn zus.
Want ze hebben beiden geen home cinema set waar digitaal geluid naar toe kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

_Rayman_ schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:06:
Op twitter heeft WD het volgende geantwoord op vragen over wanneer een nieuwe firmware uitkomt:
"We're always making improvements and will let you know when the firmware is available, stay tuned!"
oftewel, wachten tot we een ons wegen

typisch western digital (ik herken het van de oude wd tv, daar duurde het ook lang voor de eerste major firmware release)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een eerder bericht melde ik dat ik problemen had met de network shares op de Promise NAS NS2300. Niks aan de hand blijkt nu.
Ik had auto “Auto login” aan staan. Toen ik die had uitgezet en voor alle PC’s en NASen die een login hadden account en password had ingevuld. Daarna Auto logon weer aan, toen waren alle shares te bereiken.
Ik heb mijn vertrouwen in de WD Live TV HD gevonden. Ik ben nu tevreden voor wat betreft het kunnen kijken naar bijna alle video formaten die er op de NASjes staan.
AVI-DV is echter nog een probleem. Maar gezien de vraag op de US forum denk ik denk dat er wel een upgrade voor komt.
Ook voor de internet radio url input komt ook wel een oplossing.
In de firmware zou bijv. voor Europa url input te voor internet radio kunnen komen en voor de de US Padora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Er is een nieuwe firmware beschikbaar: 1.01.17 . Volgens iemand op hifi-forum.de is het volgende de releasenote:
Version 1.01.17:
Resolved Issues:
• Improved the reliability of the WD TV Live firmware upgrade manager by incorporating a
more robust method of upgrading firmware over the internet.

-edit-
De update op mijn WD is goed gegaan. Geen problemen ondervonden. Update is uitgevoerd via internet. Mijn vorige firmware was de custom firmware van B-Rad 0.2.2.1.

[ Voor 21% gewijzigd door _Rayman_ op 11-01-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Kan iemand mij vertellen wat het energieverbruik is van dit ding (bij het afspelen van bijv. een 1080p film(.mkv))? Ik kan het niet zo 1,2,3 vinden. Ik kijk nu nog veel dingen op mijn ps3 en dan zit je vast aan >100 watt. Ik weet dat de WD TV wel wat zuiniger zal zijn, maar ik wil graag weten hoeveel zuiniger.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
BatmanHorizon schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:03:
Kan iemand mij vertellen wat het energieverbruik is van dit ding (bij het afspelen van bijv. een 1080p film(.mkv))? Ik kan het niet zo 1,2,3 vinden. Ik kijk nu nog veel dingen op mijn ps3 en dan zit je vast aan >100 watt. Ik weet dat de WD TV wel wat zuiniger zal zijn, maar ik wil graag weten hoeveel zuiniger.
Het voedinkje is 12V x 1A dus 12 Watt.

Hij kan 2 USB-powered harddisks trekken van 5V/500mA = 5 Watt.

Blijft over 7 Watt maximaal dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
voeding is 1,5 A trouwens, maar dit is max waarde, dus dit zal hij niet verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Duidelijk! Thank you both :)

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
ik wacht nog even met de FW.......

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasqa1004
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-07 18:03
He mensen,

Ik kreeg zojuist een melding van nieuwe firmware via het internet op mijn WDTV Live.
Het gaat om .17, ik kan alleen niet de releasenotes vinden op wdc.com
Dus ik wacht nog effe af tot morgenochtend.

Weet iemand de twitter account van wdtvs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Net even gecontroleerd met een cresta energiekostenmeter. Tijdens het afspelen vanaf netwerk van een 720p bestand, schommelt het verbruik de 6 en7 watt (zal wel met afronding te maken hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:08
Net de nieuwe firmware erin gezet.
weet niet eigenlijk wat er door veranderd is...hij boot wel iets sneller
nieuwste firmware 1.01.17(als ik het goed heb)
ben nieuwschierig na de release note's

tot nu toe geen problemen nieuwe firmware.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2022
Update is goed verlopen. Heb geen significante verschillen kunnen ontdekken.
Ik hoop dat toekomstige updates iets sneller uitgebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Version 1.01.17:
Resolved Issues:
• Improved the reliability of the WD TV Live firmware upgrade manager by incorporating a
more robust method of upgrading firmware over the internet.
That's all???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 17-09 17:06
Waarschijnlijk is dit een voorbereiding op toekomstige updates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag over TVersity : met behulp van tversity kun je met de live mediaplayer webcontent streamen,
zo staat geschreven in de beschrijving van de functionaliteit van de software.
De setup ziet er overzichtelijk uit en is gemakkelijk te laden met content in de vorm van url's en
rss url's. Zo moet het du mogelijk zijn bijv. uizending gemist e.d. te kunnen bekijken, alleen :
ik krijg de sites niet aan de gang geschopt. Alles geprobeerd, tenslotte zelf de notebook met tversity gekabeld
aan de router verbonden. Heeft iemand goede eraringen en misschien tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

om3ega schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:29:
[...]
Waarschijnlijk is dit een voorbereiding op toekomstige updates..
in principe moet het niks uitmaken. mensen zouden toch ook van versie 1.00 naar bijvoorbeeld versie 2.00 moeten kunnen upgraden? (of het online updaten pakt de eerstvolgende update en niet meteen de nieuwste).

gewoon een hersenspinseltje hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik denk dat ik achter iets ben gekomen:

DTS-HD en DTS-HD-MA , en Dolby TrueHD kun je niet doorgeven via Coax/Optical S/Pdif.

Dit betekend dat ik mijn WDTV LIVE niet rechtstreeks kan aansluiten op mijn TV, want de tv (SPdif output naar receiver) zal dan MAX DTS of DD 5.1 uisturen)

Kun je je WDTV Live HD zowel via HDMI (1080P , alsook Component 1080P) aansluiten?

Gr :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
_Rayman_ schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:39:
offtopic:
Eigenlijk is dit niet iets voor in dit topic, maar goed. Bij de meeste toko's is de prijs inderdaad verhoogt. Maar altijd nog lager dan sinds de introductieprijs. Bij 4launch is het nog te bestellen voor 99,=
Bedankt, ik heb hem besteld bij 4Launch en inmiddels binnen!

Erg leuk ding, alles doet het meteen, zelfs de beruchte shares op Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:44:
Ik denk dat ik achter iets ben gekomen:

DTS-HD en DTS-HD-MA , en Dolby TrueHD kun je niet doorgeven via Coax/Optical S/Pdif.

Dit betekend dat ik mijn WDTV LIVE niet rechtstreeks kan aansluiten op mijn TV, want de tv (SPdif output naar receiver) zal dan MAX DTS of DD 5.1 uisturen)

Kun je je WDTV Live HD zowel via HDMI (1080P , alsook Component 1080P) aansluiten?

Gr :(
http://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/NLD/4779-705035.pdf

pagina 20 zegt dat je alleen 1080p via HDMI kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
M a r c o schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:49:
Net nog 2 stuks besteld van de WD TV Live bij Informatique.
Bij 1 van de 2 ontbreekt de AV out kabel, terwijl beide dozen nog verzegeld zijn.
...
Even een mail gestuurd naar informatique, en eind deze week kan ik de kabel per brievenpost verwachten.
nette service, had zelf eigenlijk verwacht dat ze me naar WD zouden doorverwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hmm, ik kom er niet meer uit. Heb net de WD Live binnen (had een WD HD TV 1st gen) en deze gekoppeld binnen het netwerk aan een DNS-323. Hij vind het allemaal prima, alleen willen de thumbs van de folders echt compleet niet laden. Voor muziek dus ook niet, wel als ik muziek ga afspelen.

Ik heb me lam gezocht op het internet, maar kan er niet echt iets over vinden (lees totaal niet) iemand anders ervaring hiermee?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik heb net mn WD ge-update naar de nieuwste versie, vervolgens 5 minuten kunnen kijken via netwerk shares op Windows 7. Daarna viel de verbinding weg, en deze is tot nu ook nog niet terug gekomen. Resetten helpt niet. PC reboot ook niet.
Youtube werkt wel, en bestanden streamen ook, alleen de netwerk shares niet.

Ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Woodpecker schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:41:
[...]
(Inzake a/v synchronisatie) Inmiddels al antwoord gekregen? Dit is nl. mijn grootste ergernis momenteel :/
Ik heb momenteel ook nog een versterker zonder audio delay c.q. lipsync, dus ik was ook een beetje :/

De oplossing/workaround is echter simpel: Gebruik MKVmergeGUI om bijvoorbeeld 100 ms delay op het audiospoor te zetten. Werkt als een zonnetje en binnen een paar minuten gepiept.
Pagina: 1 ... 10 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub