Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328830

Hoi,

Ja, ook die van mij is gebricked. WD heeft nog geen waarschuwing gepost, maar in verschillende fora (hier en hier) stromen de klachten binnen, helaas nog geen (werkende) oplossingen bekend.

Firmware update 1.01.12 schijnt niet iedereen zijn WDTV Live te vernaggelen, maar de meeste wel. Oplossingen zoals oude firmware met je usb-stick terugzetten, werken niet.

Nog even het probleem:
Een nieuwe firmware-update knippert in je WD TV Live. Je klikt op installeren en op een gegeven moment gaat het apparaat rebooten. Dan hangt ie op het WD-logo en doe je na een half uur wat iedereen zou doen, je zet hem uit en weer aan. Vervolgens krijg je een soort death-screen waar staat dat je een usb-stick met firmware moet inserten om je apparaat te kunnen gebruiken. Die usb-stick met firmware pakt ie echter niet, dwz er gebeurt niks (uitvoerig getest en beschreven op andere fora).

Kortom, dit briljante apparaatje is op afstand gekilled door WD en gaat vanmiddag nog terug naar MyCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00

Gaitman

The Real One

Anoniem: 182344 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:51:
Ik heb helaas de nieuwste firmware geinstalleerd, hij liep vast en heb toen de stekker eruit gehaald. Nu wil ik hem weer opnieuw starten en krijg gelijk de melding Insert a USB drive with firmware to recover your WDTV.
Hij doet helemaal niks meer, iemand een tip om hem weer aan de praat te krijgen of moet hij terug naar WD?
Bedankt alvast voor alle tips.
Je antwoord geef je zelf al (in het engels)

Insert a USB drive with firmware to recover your WDTV -> Plug een USB stick/schijf met firmware in de WDTV om te herstellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 18:47
Bedankt voor de waarschuwing dan.... ik ga mooi nog niet updaten (wat ik anders zeker had gedaan!).
Dit is een slechte beurt voor Western Digital... een hele slechte.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 09:03
WD TV HD Media Player (WDAVx00) freezes during firmware update

Question
Why does my WD TV HD Media Player (WDAVx00) hang when I tried to update the firmware?

Answer

Problem:
The WD TV HD Media Player (WDAVx00) crashes or hangs when you attempt to update the firmware.
Note: This issue has been resolved and the answer will be disabled on December 10, 2009.

Cause:
The firmware update application is timing out because large capacity drives cannot build the media directory fast enough to allow the installation to continue.

Solution:
If you started the firmware update and the WD TV is hung, please follow the instructions below:

Disconnect the power from the WD TV.
Remove the USB storage.
Copy the firmware files to a drive with less data files, or to a USB drive with no other data on it.
Connect the drive with the firmware to the WD TV.
Reconnect the power to the WD TV.
The WD TV firmware update process will begin again when you reconnect the power to the WD TV.

Note: Make sure to connect only the drive with the firmware update files during the update process.

I assume you have to use smallest USB drive you have for this to work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323939

Zit al een tijdje op diverse fora mee te lezen maar het schijnt echte KILLER firmware te zijn,
en het schijnt dat er even niets gedaan kan worden om de oude software terug te zetten
------------------------
Hello,
I've just reach the French WD support.
The news are not good, the technician have just admit that there was no "miracle" solution.
Nevertheless i gave me the last chance procedure :
- Unplug all devices connected to WDTVLIVE (including tv set)
- Unplug Power supply (from WDTV live unit)
- Push the reset button for 20s
- will maintaining the reset button pushed plug in Power Supply
- maintain reset button pushed for another 20s
and after there's a chance of returning to a factory default configuration.

I can't try it now because i'm not at home, can somebody try this procedure ?

Thanks for the update. I just tried this, and it made no difference.

----------------------------

Ik heb geluk gehad, alles werkte nog na de update, iemand die wat positiefs kan melden over alternatieve firmware...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 10:50

mwa

Ai ai ai, mijn WD TV Live is nu aan het updaten, ben benieuwd hoe het gaat aflopen. Was even naar m'n laptop gegaan om hier door te geven dat er nieuwe firmware is, lees ik ineens bovenstaande berichten en kan uiteraard de update niet halverwege stoppen *crossing his thumbs*

Edit: Phew, hij werkt

[ Voor 4% gewijzigd door mwa op 04-12-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316873

Ik wil met de player draadloos aansluiten op mijn netwerk, wie heeft hier ervaring mee? Welke is het beste hiervoor?

Thnx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 11:45

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Anoniem: 316873 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:41:
Ik wil met de player draadloos aansluiten op mijn netwerk, wie heeft hier ervaring mee? Welke is het beste hiervoor?
In de startpost staat een kort rijtje:
V Wifi?
A via dongle > Deze zijn alvast werkend getest :

pricewatch: Sitecom WL-302 Wireless USB Adapter 300N

pricewatch: Linksys Wireless-N USB Network Adapter with Dual-Band WUSB600N

pricewatch: ink DWA-140 Draadloze N USB-mini-adapter Let hier wel op de revisie!

pricewatch: Sitecom WL-329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54960

Nogmaals mijn vraag:

Weet iemand wat je met de Villa_GPL_code_package.2009.10.26.zip kan doen is dit ook een soort update.
Je kan hem ook vinden bij de update pagina van WD.
Ik krijg hem er in iedergeval niet op.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-03 23:17

The.Force

*Bauer Addict

The zipped file contains the source code for third party copyrighted software licensed under the GNU General Public License ("GPL"), which software may be used in WD TV™ Live Player. A copy of the GPL may be found below or at http://www.gnu.org/.

Lezen is ook een kunst :+

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2022
Gezien de belangstelling voor de terminator sample heb ik deze ondergebracht bij megaupload.
Hier kan men onbeperkt dwnldn.

http://www.megaupload.com/?d=F5U9WZJY
http://www.megaupload.com/?d=JOVQTSI3
http://www.megaupload.com/?d=OPE7QVG4
http://www.megaupload.com/?d=QDSNKNZ8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
Anoniem: 321886 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:48:
Hallo,

Ik heb een wd tv live met firmware 1.01.11. Ik heb deze draadloos met een N-Netwerkstick aangesloten op de netgar wndr3700. Daarnaast heb ik een qnap nas die ik bedraad op deze router heb aangesloten.

Streamen van HD content verloopt nog niet geheel vlekkeloos.

Wat ik tot nu toe getest heb:

1 aflevering van planeth earth 1080p - 4 gig - stottert en speelt niet af na 1 minuut
The dark knight - 720p - 7,95gig - gaat vlekkeloos (eerste 20 minuten getest)
Public Enemies - 720 p - 6,65 gig - gaat vlekkeloos
UP - 1080p - 7,25 gig - gaat niet goed
Bruno - 720p - 4,37 gig - gaat niet goed

Hieruit concludeer ik dat de 1080p niet goed gaat maar dat een deel van 720p wel goed gaat. Wat ik niet kan verklaren (en jullie hopelijk wel), is dat Public Enemies & the dark knight wel goed lopen en Bruno niet, terwijl Bruno veel kleiner is qua bestandsgrootte.

Ik heb het nog niet bedraad geprobeerd, ik wil ook het liefst draadloos blijven (van router naar mediaspeler). Is het volgens jullie mogelijk om het dan goed lopend te krijgen (wat betreft 1080p tot een grootte van 12 gig) en 720p.

Valt er nog iets qua firmware updates te doen of ligt het wellicht aan mijn netwerk. Ik heb de wd tv live overigens aangesloten op het 2,4hz netwerk.

Wellicht dat iemand hier ideeen heeft om het beter te laten werken. Bij voorbaat dank voor het meedenken.

groeten
Ik vind HD over wireless vrij kansloos hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Sinds kort in het bezit van de WD live. Speciaal gekocht voor mijn dochter zodat ik al haar kinder dvd's nu een usb schijf kan zetten. De WD werkt perfect, echt kinderspel.

Het enige waar ik een beetje tegenaan loop zijn de kleine thumbnails in het DVD menu van de WD. Had gehoopt dat de interface van de WD de frontjes van de dvd's wat groter zou afbeelden (de WD hangt aan een kleine lcd tv).

Is er al een third party die een andere interface heeft geschreven? Of mis ik iets waardoor ik de thumbnails toch groter kan krijgen in het scroll menu? Zoiets als de Wiiflow misschien?

http://www.youtube.com/watch?v=faxQ98j99Fw

[ Voor 6% gewijzigd door boekenbon op 06-12-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeNtReX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-12-2015
Ik heb de WD TV Live sinds gisteren, heb de laatste update gemist :P. Ik heb zeer tevreden over de media speler. Mijn oude xbmc toch maar eens los gelaten.
Windows xp machine 0 problemen.
Echter met windows 7 loop ik tegen een vreemd probleem aan. Ik heb 6 HDD's geshared.
3 HDD's worden mooi weergegeven en alle content is benaderbaar.
Maar de andere 3 komen en gaan, als ze er al zijn dan zegt ie dat er geen media aanwezig is. Ik heb alle instellingen vergeleken maar ik kan het niet vinden. Ik heb de reboot trucjes geprobeerd, heb de share gestopt van de andere schijven en alleen de 3 waar ik problemen mee heb geshared.
Alles weer opnieuw ingesteld, ik stel de andere 3 in die wel werkte en die werken meteen.
Zit ik nu met een bug te klooien of zit het probleem tussen het toetsenbord en de stoel ? Ik heb een bedraad netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317643

Ik wil een media player gaan kopen, maar twijfel tussen de ion 330ht (met xbmc live erop) en de wdtv live. De eerste biedt meer flexibiliteit omdat het eigenlijk een simpele pc is. De tweede is de eenvoudige plug and play optie. De eerste is iets duurder (wel standaard 320gb HD), maar een wdtv live moet ook nog worden aangevuld met een harddisk en een hdmi kabeltje. Wie kan mij verder helpen?
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216345

ik heb de mediaplayer live en ben er heel tevreden van. ik heb toch nog een vraagje. lukt het iemand om bij de file management ook de .srt ondertitels te kopiëren, want in krijg enkel de films gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326397

Woodpecker schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:41:
[...]

Inmiddels al antwoord gekregen? Dit is nl. mijn grootste ergernis momenteel :/
Voor alle mensen die ook het probleem hebben dat de audio voor loopt op het beeld, wanneer aangesloten via HDMI 'en' optische uitgang op een hi-fi set, met een nieuwe LCD tv van bijvoorbeeld Philips met nieuwe beeld technieken:

Het is misschien handig om zelf ook even een telefoontje of een call aan te maken via WD support, omdat er zo meer druk achter komt om dit probleem op te lossen. Want ik heb gevraagd of dit probleem bij hun bekend was, en dat blijkt dus niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326397

@BionicBunny & Pinin

Hadden jullie nu ook nog last van dit probleem? HDMI & optisch? Dat het geluid voor loopt op het beeld bij een nieuwe LCD tv, wat waarschijnlijk door de nieuwe beeld verbeter technieken komt.

Zoja graag ook even melden bij WD support zodat er sneller wat aan gedaan wordt.

Zo nee, hoe hebben jullie het kastje nu aangesloten? Als ik nu zelf namelijk zonder problemen een film wil kijken, dan gebruik ik alleen HDMI via LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Ikzelf heb geen sync problemen op mijn Toshiba 42Z3030 lcd tv. Mijn WD is net als de overige mediacomponenten aangesloten op een Onkyo TX-SR507 versterker. Heb nog even gekeken naar de a/v sync. instellingen maar hier is niets ingesteld maw. het beeld en geluid lopen synchroon.
De buurman met zijn philips lcd tv heeft wel enkele beeldverbeteringsopties moeten uitzetten.
Niet alleen vanwege a/v sync problemen maar ook wegens inputlag met zijn xbox.
Schijnt een philips probleem te zijn.

Kijk ook anders ff naar deze link.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=61590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-05 20:57

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik heb 'm maar tot .11 geupdate maar nou speelt 'ie sommige bestanden niet meer af die eerst wel gespeeld werden :'(
AVI bestanden zijn voornamelijk het probleem....

Beeld/geluid sync geen probleem met mijn z5500 over een optical kabel

[ Voor 17% gewijzigd door ROFLASTC op 09-12-2009 22:41 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• DennisH
  • Laatst online: 03-05 09:03
Had ook lipsync problemen met de wdtv live.

Dit kan je alleen aanpassen als je versterker het ondersteund.

Ik heb zelf de Yamaha rx-v650 waarbij je een vertraging in kan stellen voor het geluid zodat alles
synchroom loopt. _/-\o_

Op het wdtv live kastje kan je hiervoor niks aanpassen. :(

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
DennisH schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:27:
Had ook lipsync problemen met de wdtv live.

Dit kan je alleen aanpassen als je versterker het ondersteund.

Ik heb zelf de Yamaha rx-v650 waarbij je een vertraging in kan stellen voor het geluid zodat alles
synchroom loopt. _/-\o_

Op het wdtv live kastje kan je hiervoor niks aanpassen. :(
Is alleen handig als het sync-probleem altijd is. En dat is niet het geval. De ene file loopt wel goed, de andere niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 16:13
Ik speel eigenlijk voornamelijk x264 series op de wdtv. Nu stream ik deze nu via mijn nas met een utp kabel. Nu zou ik het graag draadloos willen proberen. Mijn vraag is nu of dit goed werkt. De snelheid is wel minder maar toch wel ruim voldoende voor een x264 720p serie ? Hoeveel mbit heb je hier minimaal voor nodig ? Want de wdtv staat beneden en de router boven, beneden haal ik op mijn latop +-30mbit volgens windows is dit genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Anoniem: 326397 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:41:
@BionicBunny & Pinin

Hadden jullie nu ook nog last van dit probleem? HDMI & optisch? Dat het geluid voor loopt op het beeld bij een nieuwe LCD tv, wat waarschijnlijk door de nieuwe beeld verbeter technieken komt.

Zoja graag ook even melden bij WD support zodat er sneller wat aan gedaan wordt.

Zo nee, hoe hebben jullie het kastje nu aangesloten? Als ik nu zelf namelijk zonder problemen een film wil kijken, dan gebruik ik alleen HDMI via LCD.
Ik heb hem niet optisch aangesloten. Enkel HDMI en stereo-out.

Moet zeggen dat er sommige dingen verbeterd zijn met de Live, maar ondersteuning met sommige formaten lijken minder. Ik hoop op een goede upgrade.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:27
Mijn WD TV Live heeft zichzelf vanzelf geupdate naar de laatste firmware versie 1.01.11. Nu spelen DVD's (iso's) en DVD bestanden niet meer goed af. Als ik ga doorspoelen dan stopt ie vervolgens en slaat het beeld op zwart. Ook geen geluid meer. Dat is dus mooi balen :(

Het is een goedkoop ding en hij doet het best aardig maar ik begin mij onderhand wel te irriteren aan de dingen die dat apparaat niet goed doet. ;(

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 00:10

SalimRMAF

SpaceX - 4K

:( Ik begin me steeds meer te irriteren aan mijn WDTV.. Vorige week ddeed alles het nog... Vandaag en gisteren wilde ik steeds inloggen bij YouTube met mijn username: nog voordat mijn video's zijn geladen, loopt de WDTV vast. :/ Ik heb er niets aan veranderd sinds een week geleden. :?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Wat je zegt met youtube, heb ik ook. Is irritant inderdaad. Hopen dat het met een volgende update is opgelost.

Afgelopen week was mijn WD traag in het menu. Ik haalde de netwerkstekker eruit en toen was dit euvel weg. Wat het is geweest, weet ik niet.

Al met al, ben ik nog erg tevreden met mijn WD. Volgende week eens knutselen met debian op de WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
_Rayman_ schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:20:
Wat je zegt met youtube, heb ik ook. Is irritant inderdaad. Hopen dat het met een volgende update is opgelost.

Afgelopen week was mijn WD traag in het menu. Ik haalde de netwerkstekker eruit en toen was dit euvel weg. Wat het is geweest, weet ik niet.

Al met al, ben ik nog erg tevreden met mijn WD. Volgende week eens knutselen met debian op de WD.
Debian op de WD?
Hoe kan dat dan? :|

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

DennusB schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:25:
[...]

Debian op de WD?
Hoe kan dat dan? :|
Iemand op het wdtvforum heeft het voor elkaar gekregen om Debian op dit apparaat te draaien.

Linkje:
http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=3111.0

Overigens heeft B-Rad aangekondigd dat binnenkort een nieuwe firmware van hem uitkomt. Het enige wat ik nu nog erg op prijs zou stellen is: shoutcast support.

Ben benieuwd.

[ Voor 0% gewijzigd door _Rayman_ op 13-12-2009 17:49 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
_Rayman_ schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:15:
[...]

Iemand op het wdtvforum heeft het voor elkaar gekregen om Debian op dit apparaat te draaien.

Linkje:
http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=3111.0

Overigens heeft B-Rad aangekocht dat binnenkort een nieuwe firmware van hem uitkomt. Het enige wat ik nu nog erg op prijs zou stellen is: shoutcast support.

Ben benieuwd.
Betekend dit ook dat het mogelijk wordt om uitzendinggemist toe te voegen? Dat is eigenlijk het enige dat ik nog echt mis.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Anoniem: 225967 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:36:
en terecht" ??? dat vraag ik me nu af waarom dit nu terecht zou zijn, is het niet normaal dat een dvd die menus bevat ook gewoon kan afgespeeld worden met dit toestel ?
Ik snap niet waarom mensen DVD iso's downloaden.. kan je toch beter een dvdrip downloaden die maar 700 mb is? En als je goede kwaliteit wilt, dan download je 720p.. de file is dan even groot als de iso 8)7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241323

Ik snap niet waarom mensen DVD iso's downloaden.. kan je toch beter een dvdrip downloaden die maar 700 mb is? En als je goede kwaliteit wilt, dan download je 720p.. de file is dan even groot als de iso
Het verschil is wel degelijk zichtbaar hoor. Vooral bij "pannen" van de camera wordt het schokkerig. En zo zijn er nog wel meer dingen.

720p? Dat zou ik niet weten of dat de "wordkaround is. Weet wel dat het lastiger is om een goede 720p te vinden dan een dvd versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241323

Subtitle probleem:
Heb een iso in 1080p formaat. Heb daarnaast de subs in .srt formaat. Echter, als ik op de knop "options" druk, dan geeft ie "geen ondertitels". De bestandsnamen zijn identiek en staan beide in dezelfde map.
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-04 16:05
Anoniem: 241323 schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:33:
Subtitle probleem:
Heb een iso in 1080p formaat. Heb daarnaast de subs in .srt formaat. Echter, als ik op de knop "options" druk, dan geeft ie "geen ondertitels". De bestandsnamen zijn identiek en staan beide in dezelfde map.
Wat doe ik fout?
Heb ik bij alle formaten. Het gebeurt bij mij in de "mediaserver-mode". Als je via "network-shares" naar dezelfde folder gaat, werkt het wel. De workaround voor mij is voorlopig de srt's multiplexen met de avi in een mkv bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

pingkiller schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:45:
[...]

Betekend dit ook dat het mogelijk wordt om uitzendinggemist toe te voegen? Dat is eigenlijk het enige dat ik nog echt mis.
Als het nu op debian kan, dan is het dan ook mogelijk. Echter houd er rekening mee, dat de WD geen geweldige performance levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54
martin2005 schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:53:
[...]

Heb ik bij alle formaten. Het gebeurt bij mij in de "mediaserver-mode". Als je via "network-shares" naar dezelfde folder gaat, werkt het wel. De workaround voor mij is voorlopig de srt's multiplexen met de avi in een mkv bestand.
Bij mij werken .srt bestanden soweiso niet met iso bestanden. Ik pak nu gewoon de .m2ts file uit de iso en dan werken .srt bestanden ook weer. Blijkbaar is de combi van .iso en .srt niet mogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Ben bezig mijn wdtv live wireless aan te sluiten i.p.v. wired. Nu heb ik een Linksys 600N adapter gekocht. Het is wel V2, in de lijst me compattible adapters staat alleen V1 maar deze kon ik hier nergens krijgen. Nu heb ik hem aangesloten en alles werkt prima. Alleen merk ik dat hij best vaak de verbinding met het netwerk verliest. Nu is eigenlijk vooral mijn vraag of dit aan de adapter ligt of aan mijn router/signaal ? Ik heb betere antennes besteld voor mijn router dus signaal zal wel beter worden (nu 1 of 2 steepjes van de 4) Maar wil eerst zeker weten dat het niet aan de adapter ligt. Zijn hier mensen die de V2 gebruiken zonder problemen ? Of juist wel met problemen natuurlijk, kan hem nu nog ruilen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 20:59

SaN

Je moet de naam van de werkgroep op je pc veranderen naar "WORKGROUP" Dit hielp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Daar staat hij al op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Hmm, normaal gezien zou die Linksys perfect moeten werken!

Waarschijnlijk dus een instelling die niet goed staat en/of je router.

Hier met de Buffalo WLI-UC-GN Mini gaat alles goed...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-05 18:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb hier een POHD, nog wel.
Wil graag een speler die simpel is en goed werkt.
Kan de WD TV ook goed via netwerk streamen? Wat is de maximale snelheid dat jullie halen bijvoorbeeld?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Rond de 70 Mbit lukt zeker (hoger heb ik nog niet nodig gehad ;) ) !

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Harmen schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:47:
Ik heb hier een POHD, nog wel.
Wil graag een speler die simpel is en goed werkt.
Kan de WD TV ook goed via netwerk streamen? Wat is de maximale snelheid dat jullie halen bijvoorbeeld?
Wacht de volgende firmware even af. Daar komt een betere netwerkdriver in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

IJsbeer schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:56:
[...]
Wacht de volgende firmware even af. Daar komt een betere netwerkdriver in.
Tjah, het heeft me toch wel teleur gesteld de mensen van acryan. ;)
Dus maar ff iets anders proberen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Er is een nieuwe custom firmware uit van B-Rad. Doe jezelf een lol en installeer deze nog niet.

Voor zover bekende known bugs (quote uit wdtvforum:If you are using DHCP, WD LIVE should rewrite /etc/resolv.conf with data from DHCP server. Usualy DHCP is your home router so DNS should be 192.168.x.x. Also, you can do manual network setup via gui, and set-up dns what ever you want it to be, eg your ISP dns, your router, or google 8.8.8.8

hi, sorry I wasn't clear - the unexpected resolv.conf entries remained after I'd tried both dhcp and manual setup using the wdtv gui. Undecided

* the connection testing part of the gui always hanged on the DNS test.
(possibly related) The gui seemed to hang for at least 20s after changing network settings.

* Another problem, when I powercycle the wdtv, the USB drives are NOT automatically mounted. That means that probably S00options file is not loaded... I have to unplug the USB and replug for the drives to be recognized...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je de grootte van de streaming buffer instellen op het apparaat? En zal dit nut hebben bij wireless streaming om zo min mogelijk schokjes te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Nee, is niet aan de passen in de normale firmware. Wellicht wel in de custom firmware, ergens in een config bestand.
Wellicht dat ze op het wdtvforum je verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Rayman_ schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:16:
Nee, is niet aan de passen in de normale firmware. Wellicht wel in de custom firmware, ergens in een config bestand.
Wellicht dat ze op het wdtvforum je verder kunnen helpen.
Zelf heb ik het apparaat "nog" niet.. Maar ik wil een wireless N usb adapter erbij kopen, ik heb zelf een Linksys WRT160N, dus dat zou op een theoretische overdachtssnelheid van 300Mbps moeten zorgen ( terwijl een 12gb 1080p mkv misschien pieken van 40Mbps heeft), maar het echte probleem lijkt me als de verbinding even wegvalt ofzo (wat nogal vaak gebeurt bij draadloos heb ik het idee.. ). Dan is het handig om een grote buffer te hebben zodat je geen schokken krijgt..

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 19:32

loc

Dag allemaal,
Ik heb een vraagje, is het mogelijk wanneer je USB WiFi hebt aangesloten op de WD TV Live dat je dan de harde schijven welke aan de WD TV Live hangen vanuit je thuis netwerk benaderen? Want heb je uberhaupt nog een network attached storage device nodig?
Thanks!
Al

Anoniem: 256697

Ik wil graag weten of ik mijn (oude maar ik ben er nog steeds heel tevreden mee) NAD 319 ( 2 * 125 W) versterker op deze mediaspeler aan kan sluiten. En als dat kan en ik rip mijn cd's naar .wav heb ik dan dezelfde geluidskwaliteit als wanneer ik mijn cd's vanaf mijn cd-speler via de versterker afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

loc schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:30:
Dag allemaal,
Ik heb een vraagje, is het mogelijk wanneer je USB WiFi hebt aangesloten op de WD TV Live dat je dan de harde schijven welke aan de WD TV Live hangen vanuit je thuis netwerk benaderen? Want heb je uberhaupt nog een network attached storage device nodig?
Thanks!
Al
Hey,

Het antwoord:

Als je WDTV aan staat, je USB schijf gekoppeld is aan je WDTV, en je de WDTV hebt gekoppeld aan je PC: Ja! :> Ik zie hem bij "Deze Computer" gewoon als netwerkschijf. Hebben ze errug goed gedaan vind ik zelf. }:O Hele goedkope oplossing. Ik heb alleen een probleem: Ik kan niet meer communiceren met mijn WDTV Live sinds 2 maandjes.. heb vast wel iets verkeerds gedaan op mijn Windows-7-PC. :(

Ow ja: Mijn snelheid was ongeveer 6MB/sec: Verwacht niet meer dan dat..
Anoniem: 256697 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:53:
Ik wil graag weten of ik mijn (oude maar ik ben er nog steeds heel tevreden mee) NAD 319 ( 2 * 125 W) versterker op deze mediaspeler aan kan sluiten. En als dat kan en ik rip mijn cd's naar .wav heb ik dan dezelfde geluidskwaliteit als wanneer ik mijn cd's vanaf mijn cd-speler via de versterker afspeel.
Hoe wil je een mediaspeler aansluiten op een.. mediaspeler? Dat gaat dus niet lukken. Je kunt wel je muziek rippen naar FLAC (Wav zou ik persoonlijk niet doen, ook al is het hetzelfde) en die FLAC speel je dus lekker af met je WDTV. O+

[ Voor 27% gewijzigd door SalimRMAF op 18-12-2009 13:47 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 19:32

loc

salimrmaf schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:44:
[...]

Ow ja: Mijn snelheid was ongeveer 6MB/sec: Verwacht niet meer dan dat..
Wow ik was heel even erg blij, maar toen las ik 6 MB/sec! Dat moet toch sneller kunnen?! Nou ja Western Digital wil natuurlijk niet hun eigen netwerk schijf ruiten ingooien...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:03
6MB/s is al een nette waarde voor de Sigma Chip. De Sigma Chips hebben altijd al een slechte netwerksnelheid gehad. De huidige populaire Realteks zijn amper sneller.

Het ligt dus niet aan WD maar aan Sigma/Realtek. Op dit gebied verwacht ik meer van de Yuixx.maar dat is een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Anoniem: 256697 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:53:
Ik wil graag weten of ik mijn (oude maar ik ben er nog steeds heel tevreden mee) NAD 319 ( 2 * 125 W) versterker op deze mediaspeler aan kan sluiten.
Ja, dat kan via het bijgeleverde kabeltje met tulp-stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256697

@Fk1

Dus met composite AV-kabels van AV-out op mediaspeler naar versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322525

Ik heb er vandaag één gekocht! Heb even mijn dongel aangesloten om de firmware te updaten. Ik moet eerst mijn schijf op NTFS formateren en daarna kan ik aan de slag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Anoniem: 256697 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:24:
Dus met composite AV-kabels van AV-out op mediaspeler naar versterker?
Yep! Werkt prima. Je kan dan natuurlijk niet dat kabeltje meer gebruiken om je TV aan te sluiten, tenzij je gaat splitten of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm.. ik twijvel welke ik zal nemen:
Linksys WUSB600N of Sitecom WL-329
Zelf heb ik een linksys wrt160n.. dus dan is het beter om voor de Linksys te gaan omdat ik hetzelfde merk router heb.. toch? :P Ze verschillen maar 2 euro bij informatique en de specs zijn hetzelfde.
voor de wd tv live natuurlijk

@onder, goed dan ga ik voor de Linksys :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 19-12-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Zowel de WUSB600Nv1 alsmede de WUSB600Nv2 werken perfect in de WDTV Live. Ik gebruik zelf de WUSB600Nv2.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283201

Als ik video's bekijk vind ik dat het geluid niet optimaal is. Ben hier nu bijvoorbeeld naar Saving Private Ryan aan het kijken (MKV bestand) en het geluid gaat om de 20 seconden zo een halve seconde stiller... Op de duur echt storend als je naar HD films kijkt en dat geluid dan niet super is.

Zijn er nog anderen die hier last van hebben ?

Geluid is AAC bij dit bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Ik neem aan dat je een hdmi kabel gebruikt.
Probeer het es met een andere, heb zelf gezien dat het wel degelijk uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Laatst online: 05-05 10:21
Ik kom regelmatig tegen dat ik mijn bestanden zie (geshared op mijn win7 netwerk) maar dat ik mijn videobestanden niet kan tonen (ze lopen gewoon niet). Tot nu toe de remedie: reset to factory defaults, en het werkt weer (voorlopig). Zijn er meer mensen met deze ervaring? Hebben jullie tips? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb mn PlayonHD veruild voor deze player.
Wat een verademing zeg kwa gebruik, lekker simpel en doet goed zn werk.

Maak connectie met mn Synology DS210J via de mediaserver.
Moet alles nog ff uitvogelen maar de eerste indrukken zijn prima. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Mijn WD TV Live reboot ineens als ik inlog op m'n youtube account.... zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Er is geen firmware upgrade beschikbaar en ik heb de stroom er al eens af gehad.
Youtube is zonder favorites niet echt handig te gebruiken (search queries worden niet eens opgeslagen dus je kan steeds weer opnieuw zoeken als je zonder account zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 15:38

Rub3s

+3 , omdat het kan

dat is bij meer mensen ja....... (o.a. ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Rub3s schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:39:
dat is bij meer mensen ja....... (o.a. ik)
En ik..

Het gaat wel erg TERGEND langzaam daar bij WD. :X Volgens mij hebben ze en stagiar op de Firmware-afdeling.

Toen ik de WDTV pas had (oude FW) lukte inloggen in YouTube wel 100% goed. Sinds de FW upgrade naar 1.01.11 ofzo krijg ik een paar probleempjes. :'(

Keyboard support, SHOUTcast, mis ik nog, ow ja ook irritant:

Als je een zoekterm invoert, en de gevonden videos bekijkt, en weer teruggaat, moet je weer de hele zoekterm invoeren ipv "doorgaan" waar je was gebleven. |:(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283201

BionicBunny schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:20:
Ik neem aan dat je een hdmi kabel gebruikt.
Probeer het es met een andere, heb zelf gezien dat het wel degelijk uitmaakt.
Kan dat gewoon aan de HDMI kabel liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xreplicax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 12:21
Ik heb een raar probleem met WDTV Live dat ik nog niemand heb zien beschrijven. Misschien ben ik de enige?

Als een ondertitel een trema of accent heeft op een letter, dan geeft hij alles wat daarna komt niet weer.

Dus 'Het privébedrijf dat Collins onderzocht, heet PointCorp.'

wordt bij mij:

'Het priv'

Of:

'De netwerkschijven zijn waarschijnlijk geëncrypteerd. We moeten ze decoderen.'

wordt bij mij:

'De netwerkschijven zijn waarschijnlijk ge'

Heel vervelend. Heeft nog iemand dit? En wat is er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

xreplicax schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:34:
Ik heb een raar probleem met WDTV Live dat ik nog niemand heb zien beschrijven. Misschien ben ik de enige?

Als een ondertitel een trema of accent heeft op een letter, dan geeft hij alles wat daarna komt niet weer.

Dus 'Het privébedrijf dat Collins onderzocht, heet PointCorp.'

wordt bij mij:

'Het priv'

Of:

'De netwerkschijven zijn waarschijnlijk geëncrypteerd. We moeten ze decoderen.'

wordt bij mij:

'De netwerkschijven zijn waarschijnlijk ge'

Heel vervelend. Heeft nog iemand dit? En wat is er aan te doen?
Op mijn oude WDTV kreeg ik desbetreffende letter gewoon niet te zien; dat kwam omdat ik ergens las dat je SRT bestanden in een bepaalt formaat moet opslaan. (UTF-8) ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 13:53
Even een kort vraagje,

Zit er over te denken om zoiets aan te schaffen zodat ik de content van mijn laptop en die van mijn vriendin kan afspelen op de tv.
Maar wij hebben onze laptops draadloos met het internet verbonden, zodra ik dit apparaat bedraad met de draadloze router verbind. Kan ik dan ook de bestanden op mijn laptop bereiken?
Voor zover ik weet wel, maar toch even navragen voor ik zo'n apparaat aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Ja hoor, geen probleem. De laptops en WD kastje moeten wel op hetzelfde netwerk zijn aangesloten (b.v. op dezelfde router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Zit er aan te denken om een mediaplayer aan te schaffen. Ben alleen aan het twijfelen tussen de Asus O!Play, of de wdtv live. (Voor zover ik weet momenteel de betere spelers zo rond de 100 euro)

Wat ik heb begrepen speelt de wd tv live geen dvd menu's af, en moet je elk vob bestand apart selecteren als je deze wilt afspelen. Klopt dit nog steeds, of is het inmiddels verholpen met een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Dit klopt. Het is (nog) niet mogelijk. Het is wel bij WD aangemeld op de wishlist/feature request. Maarja... daar hoeven ze niets mee te doen.

Linkje: WD TV Live Ideas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Hier nog 'n nieuwe eigenaar van 'n WDTV Live... Hiervoor had ik al 'n WDTV (Gen1), die 's nu naar m'n vader gegaan (hij had 'm hier gezien, en wou ook serietjes kijken vanaf HD :))

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Laatst online: 11-01 10:42
Ik heb van de week als opvolger van de WD HD TV ook de LIVE versie gekocht, werkte goed, alleen erg stotterende mkv bestanden en sommige mpg bestanden idem dito. Lag aan netwerk lag tussen server pc met bestanden en de player, dus:

Ik heb vandaag mijn WD WE 1TB wit met witte streepvormige LED aangeschaft.

En goed nieuws: hij werkt helemaal perfect!

Ik gebruik hem icm mijn WD HD TV LIVE mediaplayer. De player heb ik met kabel op de FritzBox 7170 router aangesloten (10/100 Mbit) en de WDWE idem dito.

Ik speel nu een MKV af die op een schijfje staat wat via de USB aan de WDWE hangt, George Michael Live MKV, en die doet het PERFECT!

Ben nu een mkv op de de WDWE zelf aan het kopieren, ik neem aan dat die het ook goed doet, ik ga het zometeen wel ervaren.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 4090 | Varjo Aero | 32GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336470

Robbie T schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:37:
Zit er aan te denken om een mediaplayer aan te schaffen. Ben alleen aan het twijfelen tussen de Asus O!Play, of de wdtv live. (Voor zover ik weet momenteel de betere spelers zo rond de 100 euro)

Wat ik heb begrepen speelt de wd tv live geen dvd menu's af, en moet je elk vob bestand apart selecteren als je deze wilt afspelen. Klopt dit nog steeds, of is het inmiddels verholpen met een firmware update?
De vob bestanden hoef je niet apart te selecteren.

Ik heb vb de volgende mappen structuur

[Filmnaam]
|-> "AUDIO_TS"
|-> "VIDEO_TS"

Hierbij bevat de map "VIDEO_TS" bijvoorbeeld 5 VOB bestanden.

Je kan nu in deze map op play duwen op het eerste VOB bestand en de hele film wordt dan afgespeeld (dus alle vob bestanden achter elkaar).
of
In de map [Filmnaam] duw je op play terwijl de "VIDEO_TS" gehighlight is en je bereikt hetzelfde resultaat

Zelf heb ik verschillende dvd's geript (naar vob's) op deze manier en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik heb er ook eentje sinds een week. Schiet allemaal niet zo op helaas ;(
  • Hij reboot als hij met een ingestelde account probeert in te loggen op Youtube (ik las eerder in dit topic dat er meer mensen dit probleem hadden.
  • Geen ondersteuning voor WMA pro. Dit had ik uit moeten zoeken voordat ik 'm kocht. Ik had 'm o.a. gekocht als vervanger van m'n Xbox 360 waarmee ik voorheen WMVHD afspeelde.
  • Benaderen van m'n pc via het netwerk gaat heel vreemd. Hij ziet lang niet alle bestanden. Ik heb wel vastgesteld dat dit een probleem van m'n pc is want vanaf USB gaat wel alles goed.
Zit er aan te denken 'm terug te sturen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336487

@all die problemen hadden met YouTube: als je inlogt met een Youtube 'gmail account' dan crasht de WDTV live (die van mij in ieder geval op .11 firmware). Als je een non-gmail account gebruikt om aan te loggen in YouTube, doet ie het bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Voor de mensen die hem nog niet hebben:
De WD is vandaag in de aanbieding bij MM via DailyMedia!
Kan je bestellen en gewoon in de winkel ophalen..
99 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Momenteel stream ik diverse media naar mijn WDTV Live toe met behulp van Ubuntu Linux en Ushare en dat werkt best heel aardig moet ik zeggen (5 minuten werk om zoiets op te zetten). Een tutorial kun je hier vinden:

http://telinit0.blogspot....hare-media-server_03.html

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Anoniem: 336470 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:25:
[...]

De vob bestanden hoef je niet apart te selecteren.

Ik heb vb de volgende mappen structuur

[Filmnaam]
|-> "AUDIO_TS"
|-> "VIDEO_TS"

Hierbij bevat de map "VIDEO_TS" bijvoorbeeld 5 VOB bestanden.

Je kan nu in deze map op play duwen op het eerste VOB bestand en de hele film wordt dan afgespeeld (dus alle vob bestanden achter elkaar).
of
In de map [Filmnaam] duw je op play terwijl de "VIDEO_TS" gehighlight is en je bereikt hetzelfde resultaat

Zelf heb ik verschillende dvd's geript (naar vob's) op deze manier en het werkt perfect.
Mooi dat dat in elk geval kan. Word de keus weer moeilijker van...Vrees dat de O!play net iets meer mogelijkheden heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336574

Na een hoop gedoe (verkeerde wifi adapter, en geen toslink poort meer vrij op mijn versterker) draait mijn WD HD Live.

Mijn huidige setup
Wifi: Sitecom WL 329
Router: Sitecom 300n x2 router
Video: Aangesloten (met een wel erg korte) component kabel
Audio: toslink out en met een converter omgezet naar digital coax voor in mijn versterker
Twonkymedia server v5

Bij vob en mkv gaat hij soms haperen na een 30 minuten. Even stoppen en opnieuw op play drukken en dit is “opgelost”. Hoop dat je de streambuffer in een firmware update kan instellen.

Verder nog een aantal kleine uitdagingen/problemen, maar ik had eigenlijk niet anders verwacht.

HD content van youtube ziet er overigens super strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voidth
  • Niet online
Ik ben vooral geinteresseerd in photo viewing en afspelen van HD content van een video camera danwel HD video content van een professionele spiegelreflex zoals de 5d mark II. Kan iemand iets meer vertellen hoe de WD TV Live presteert op dit gebied ?

Bv, met welke effectieve snelheid displayed hij large size JPEG ( bv > 3888x 2592 pixel, -+ 5mb photo) als je de snelste transitie tijd kiest ?

Ondersteund de speler verder mbt HD camcorders AVCHD met H.264 High-Profile, Level 4.1, 24Bmit/s aangeboden als transport stream ?

Voor Canon spiegelreflex filmpjes (denk 5d Mark II), wordt H.264 video Level 5.1 (38.6 Mbits/sec @ 1920x1080) met linear PCM audio in Quicktime .mov formaat ondersteund ?
(Dit alles natuurlijk zonder te transcoden / recontaineren ..)

Alvast dank voor jullie antwoorden....

P.S: Als iemand een youtube filmpje weet die photoviewing met large size JPEGs of AVCHD demonstreert houd ik me aanbevolen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Voidth op 23-12-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Even een vraagje: wat is eigenlijk het nu van een mediaserver programma op de NAS? Met mijn Live Player kan ik immers ook gewoon een film of mp3 afspelen via een netwerkshare ipv een mediaserver?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 4090 | Varjo Aero | 32GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flopdoc schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:10:
Even een vraagje: wat is eigenlijk het nu van een mediaserver programma op de NAS? Met mijn Live Player kan ik immers ook gewoon een film of mp3 afspelen via een netwerkshare ipv een mediaserver?
Bij een mediaserver programma kan je instellen dat het zelf de video's decodeert en ze doorstuurt naar de mediaplayer. Bij een netwerkshare kan dit niet..

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 23-12-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
Voidth schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:51:
Ik ben vooral geinteresseerd in photo viewing en afspelen van HD content van een video camera danwel HD video content van een professionele spiegelreflex zoals de 5d mark II. Kan iemand iets meer vertellen hoe de WD TV Live presteert op dit gebied ?

Bv, met welke effectie snelheid displayed hij large size JPEG ( bv > 3888x 2592 pixel, -+ 5mb photo) als je de snelste transitie tijd kiest ?

Ondersteund de speler verder mbt HD camcorders AVCHD met H.264 High-Profile, Level 4.1, 24Bmit/s aangeboden als transport stream ?

Voor Canon spiegelreflex filmpjes (denk 5d Mark II), wordt H.264 video Level 5.1 (38.6 Mbits/sec @ 1920x1080) met linear PCM audio in Quicktime .mov formaat ondersteund ?
(Dit alles natuurlijk zonder te transcoden / recontaineren ..)

Alvast dank voor jullie antwoorden....

P.S: Als iemand een youtube filmpje weet die photoviewing met large size JPEGs of AVCHD demonstreert houd ik me aanbevolen ;)
Hij pakt mijn 500d filmpjes en foto's wel, dus waarschijnlijk die van jou ook. Geen Raw natuurlijk, en het is natuurlijk wel zo dat hoe groter de foto's, hoe langer het duurt voordat je de volgende krijgt als je drukt. Het is dan ook niet vloeiend, maar mijn inziens wel acceptabel. De filmpjes gaan wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Anoniem: 336487 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:08:
@all die problemen hadden met YouTube: als je inlogt met een Youtube 'gmail account' dan crasht de WDTV live (die van mij in ieder geval op .11 firmware). Als je een non-gmail account gebruikt om aan te loggen in YouTube, doet ie het bij mij prima.
Uuuhm.... ik heb een account bij youtube, zover ben ik... maar wat heeft dat in vredesnaam met 'g-mail-account' te maken?
Ik heb helemaal niks met g-mail voor zover ik weet, maar m'n WD TV Live reboot vrolijk als ik inlog.... hoe krijg ik een zogenaamd 'non-gmail account'??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Anoniem: 231122 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:15:
[...]

Bij een mediaserver programma kan je instellen dat het zelf de video's decodeert en ze doorstuurt naar de mediaplayer. Bij een netwerkshare kan dit niet..
Aha, ok. Kan dit dan ook een oplossing zijn voor het probleem dat de Live player geen wma pro audio (in mkv bestand Imax Fighter Pilot) kan weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Ok, heb eindelijk mijn stotter/haper probleem opgelost.
Voor mij was de oplossing een gigabit switch kopen die jumbo frames ondersteunt, de netgear GS105.
De WD en mijn synology 409slim zijn hierop aangesloten en alle 1080p bestanden spelen echt perfect af.
De MTU waarde heb ik op 9000 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:26

geerttttt

Manisch positief

Ik heb het probleem dat soms mijn WD Live geen enkele share laat zien. Soms verschijnt hij dan na een tijdje ineens wel weer erin.

Ik heb al de regedits gedaan (anonymous blabla, stappenplan die hier ook ergens staat).

Iemand tips?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Anoniem: 336470

geerttttt schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:53:
Ik heb het probleem dat soms mijn WD Live geen enkele share laat zien. Soms verschijnt hij dan na een tijdje ineens wel weer erin.

Ik heb al de regedits gedaan (anonymous blabla, stappenplan die hier ook ergens staat).

Iemand tips?
Welk besturingssysteem heb je?

Ik heb Windows 7 en heb gemerkt dat het soms uitmaakt of je WD live aanstaat voordat je je pc aanzet.
Als ik eerst de Wd live aanzet zie ik consequent wel mijn shares. Zet ik eerst mijn pc aan en daarna de wd live is er kans dat de shares niet verschijnen.

Je kan het iig een keer proberen ;)

• Bonanza
  • Laatst online: 10-05-2023
Ondersteunt de Live eigenlijk ook Control Over HDMI? Weer een ab erbij, daar zit ik niet op te wachten....

• mexxdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05-2023
edit

[ Voor 255% gewijzigd door mexxdude op 26-12-2009 12:39 ]

Anoniem: 336487

@Exar: youtube is enige tijd geleden overgenomen door google en je zou met een gmail account aan moeten kunnen loggen in youtube vanaf de WDTV live; echter zoals ik al aangaf dat werkte bij mij niet: dan ging de WDTV live crashen/spontaan booten. Vervolgens heb ik op mijn pc een vers youtube account aangemaakt op youtube met een email adres die niet linkt naar gmail.com en toen werkte het inloggen vanaf de WDTV live bij mij wel. Ik probeer je te helpen en je kunt het misschien ook met een vers account proberen op deze manier.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Het is me eindelijk gelukt om al mijn video bestanden te streman vanaf mijn Win7 RC x64.

Ik moest wel eerst een DivX-prog installeren.

Ik heb alleen nog 1 probleem: 1080P MKV's van 40GB met interne subs streamed hij wel, maar een simpele .avi (Divx met AAC/AAC) kan ie "niet afspelen". :|

Alleen muziek die WindowsMediaPlayer heeft gekopieerd naar "mijn documenten/muziek" worden wel afgespeeld. Een gesharede map in D:/Muziek weergeeft telkens een foutmelding. :N

Lukt het jullie wel?

[ Voor 22% gewijzigd door SalimRMAF op 24-12-2009 21:30 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-04 07:08
Hallo allemaal,

ik heb sinds afgelopen week ook een WD TV Live.. eerst even kort mijn ervaringen (voor mensen die misschien nog twijfelen):

- Van eBay heb ik voor 5 euro een vergulde HDMI 1.3 kabel besteld en deze werkt prima (ook met 12bit kleuren optie)..
- Hijs erg klein.. ik had hem echt 3 keer groter voorgesteld.. en volledig geruisloos.
- De ondertitels zijn erg goed (afmeting, lettertype enz).
- Network shares had ik met mijn oude Windows 7 installatie problemen mee.. Het lukte maar niet. Op Ubuntu ging het meteen goed. En op de huidige Windows 7 installatie gaat het nu ook. Wel moet ik af en toe eerst de speler uitzetten en dan aan voordat hij de mappen doet openen.
- Terug- en vooruitspoelen valt wat tegen. Hij kan wel 16x vooruit maar dan duurt het altijd nog wat lang als je bv. een film verder wil kijken op anderhalf uur (en als deze positie niet in het geheugen staat opgeslagen). Ook zie je bv. op een normale DVD speler dan veel meer frames en krijg je een beter idee waar de film is. Bij de WD TV zie je met 16x vooruit om de paar seconden maar een paar frames.

- Ik gebruik hem i.c.m. een WUSB600N usb ontvangertje en een WNDR3700 router.. Hoewel de afstand van ontvanger tot router niet echt groot is heb ik hier toch al de nodige problemen mee gehad. Op gegeven moment (soms om de paar minuten) hangt de film dan stil (hij speelt nog maar een paar frames) en moet ik hem op pauze zetten en dan weer afspelen.. met de ontvanger in de bijbehorende docking station en verder naar de deur toe ging het een tijdje weer goed maar gisteren had ik opnieuw problemen. Ik had de router op max 300mbit ingesteld.. Ik neem aan dat 54mbit ook meer dan voldoende moet zijn om 720p films af te spelen? Dus ik ga ervanuit dat de instellingen gewoon nog niet optimaal zijn. Welicht is hier iemand die zijn WNDR3700 instellingen kan samenvatten zodat ik weet waar ik op moet letten?

- Ik had wat DVD folders geprobeerd af te spelen. In deze mappen stonden 1024mb vob bestanden (decrypted) met bijbehorende .ifo.. Toen ik deze echter probeerde af te spelen weigerde hij dat (see manual for supported formats enz.).. Aangezien de copy protection er al uit was vraag ik me dus af waarom dit niet werkte. Misschien komt het doordat ik alleen de vob en ifo's van de titleset van de film in de map had gezet? en dus niet de complete DVD.

- Door de problemen met het netwerk neig ik nu toch naar een gewone storage oplossing. De externe HDD die ik nu heb maakt het nodige lawaai en ik wil ook geen 100 euro meer uitgeven aan een stille bus-powered 2,5 inch oplossing (bv. My Digital Passport).. Een usb stick van 16gb lijkt mij echter ook een aardige optie, aangezien ik toch maar een paar films tegelijk kan kijken. Dit is dus genoeg ruimte voor 1 of 2 HD rips en een hele hoop avi's.. Heeft iemand ervaringen met films afspelen via een USB stick? Is de snelheid goed en gaat het lang mee? (want ik geloof dat je solid state geheugen niet eeuwig kan lezen en beschrijven?)

Alvast bedankt voor reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Yoo Cooler_King

Je kunt ook 10 min vooruit/terug spoelen met next/back als je al aan het spoelen bent.
De wndr3700 heeft bij "QoS instellen" de volgende opties. Volgens mij kan het geen kwaad deze aan te zetten.

-WMM (Wi-Fi-multimedia)-instellingen inschakelen (2.4GHz b/g/n)
-WMM (Wi-Fi-multimedia)-instellingen inschakelen (5GHz a/n)

Je zou de externe HD die je nu hebt ook aan je wndr3700 kunnen aansluiten en deze gebruiken als een nas.
Just a thought...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-04 07:08
BionicBunny schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:03:
Yoo Cooler_King

Je kunt ook 10 min vooruit/terug spoelen met next/back als je al aan het spoelen bent.
De wndr3700 heeft bij "QoS instellen" de volgende opties. Volgens mij kan het geen kwaad deze aan te zetten.

-WMM (Wi-Fi-multimedia)-instellingen inschakelen (2.4GHz b/g/n)
-WMM (Wi-Fi-multimedia)-instellingen inschakelen (5GHz a/n)

Je zou de externe HD die je nu hebt ook aan je wndr3700 kunnen aansluiten en deze gebruiken als een nas.
Just a thought...
Heej. Ik zal straks nog eens de 5ghz modus proberen met docking station. WMM stond overigens al standaard zo ingesteld.

De externe HD aan de router hangen kan wel, maar dan is het nog altijd wireless en kan ik dus net zo goed ook via de andere pc streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik heb gisteren een WD TV Live geinstalleerd bij iemand. Ook wat files meegenomen op schijf om mee te testen. Dus ik denk .. ha .. even wat stukken aan het eind van een film laten zien. Maar ik schijn niet sneller dan 16x te kunnen fast forwarden. Is er geen manier om bv per 10 minuten door te skippen in een mkv-file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:09
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:09:
Ik heb gisteren een WD TV Live geinstalleerd bij iemand. Ook wat files meegenomen op schijf om mee te testen. Dus ik denk .. ha .. even wat stukken aan het eind van een film laten zien. Maar ik schijn niet sneller dan 16x te kunnen fast forwarden. Is er geen manier om bv per 10 minuten door te skippen in een mkv-file?
Ja, fast-forward en dan next
Pagina: 1 ... 9 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub