Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:12
Probeer eens een externe file in SRT formaat.
Geef de SRT de zelfde naam als je IOS file
Dus:
video.iso
video.srt

Probeer het ook eens zo te doen met de sub in SUB formaat.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455912

Ik heb het geprobeerd met de Nas draadloos , met draad ik krijg de sub er niet op zelfs een andere router tussen gestoken.
Ik heb dan geprobeerd met de files op een USBstick te zetten en dit werkt perfect.
Mijn Nas van Iomega storcenter ix2 van 6Tb die in raid staan dus 3Tb effectief.
Ik heb het ook geprobeerd met een andere nas een van wd mybook daar lukt het ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 09:17

latislos

zie signature

Zou dat moeten werken? als je een .srt bij een .iso plaatst? Op een of andere manier kan ik me dat niet voorstellen dat dat zou werken.

Bij een mkv zou dit wel gaan.

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Goede opmerking, ik heb ook mijn ernstige twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 08:12
Ik moet ook zeggen dat ik zelden een ISO gebruik, en als ik dat doe zorg ik dat ik een ISO gebruik waar de subs al inzitten. Dit kan je natuurlijk zelf doen, dan moet je de ISO bewerken met een DVD Authering tool.

Wat je ook kan proberen is van de DVD een MKV te maken met bijvoorbeeld MKV-Maker, dan kan je de de SRT dezelfde naam geven als de MKV. Dit gaat niet ten koste van de kwaliteit.

Beter is gewoon DVD formaat te laten liggen en echt HD materiaal gebruiken, zoveel mooier op een HD TV!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik weet even niet waar ik dit zo makkelijk kan vragen en ik kom niet op de juiste google termen. Maar weet iemand welke mediaspelers 10 bit mkv's (gaan) ondersteunen? Ik neem aan dat de live het iig niet meer zal krijgen dmv een update (kan volgens ook niet), dus zoek een beetje naar een opvolger :).

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
10 bit mkv's , hee je hebt een slapende hond wakker gemaakt, what's the story?

YouTube: Nixeus Fusion XS (NX-500) Beta Testing Hi10 (10Bit) Anime Video File Playback

Die Nixeus gaat het doen.

[ Voor 52% gewijzigd door Sjah op 11-05-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Sjah schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:52:
10 bit mkv's , hee je hebt een slapende hond wakker gemaakt, what's the story?

YouTube: Nixeus Fusion XS (NX-500) Beta Testing Hi10 (10Bit) Anime Video File Playback

Die Nixeus gaat het doen.
Precies wat ze testen in die vid. Zo een beetje alle nieuwe releases uit de anime area worden gereleased in 10 bit mkv omdat het voordelen bied tov 8 bit mkv (zelfde/betere kwaliteit, kleinere files). ;)
Komt langzamerhand een overgang van 8 bit -->10 bit net als xvid naar h264. Er is alleen nog weinig/geen ondersteuning als het gaat om losstaande mediaspelers en ik kon er geen vinden tot die nixeus van hierboven, nog nooit van gehoord :P.

Lijkt erop dat ik moet wachten op een nieuwe lijn van de bekendere spelers met andere hardware. Ik zocht een beetje of er inmiddels iets bekend was maar weinig resultaat, dus probeerde het hier ook even :P.

http://community.wdc.com/...for-WDTV-live/td-p/236512.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ja dat Nixeus zie ik ook niet in de Pricewatch, zeker iets van de N-Amerikaanse markt.

Gelukkig voorlopig alleen nog anime, hetgeen niet mijn genre is, maar als dit doorzet..... ach ben best bereid een nieuwe player te halen hoor, maar ik denk dat er dan komende 5 jaar nog zowel 10 als 8 bit versies van allerlei materiaal gespot en getorrent zal worden.
Heb gelezen over dat voordeel van 10bit, daar is niet iedereen zo van overtuigd. En heeft het een reden dat juist anime de pionier hiermee is?
Op zich leuk voor de HTPC-gek, die lacht zich nu in zijn/haar vuistje, hoeft enkel een andere codec erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 14:43
Beste tweakers,

Ik heb een vraagje over de WD TV live.

Ik heb deze: pricewatch: Western Digital WD TV Live (2009) mediaspeler. Deze zit via een kabel verbonden aan een Cisco EPC3925 (die je bij het all in abbo van Ziggo krijgt ja). Ook is er aan deze modem/router een WD My Book World Edition (pricewatch: Western Digital My Book World Edition 1TB) aangesloten (deze staat boven in mijn huis aangesloten via een switch). In de meeste gevallen gaat alles goed en kan ik dus met de mediaspeler de my book world edition schijf via het netwerk benaderen en fijn films/series/whatever bekijken.

Echter! Af en toe, en het vervelende eraan is dat het op willekeurige momenten lijkt te gebeuren, probeer ik de harde schijf te benaderen via de media speler en krijg ik geen verbinding. Wat er dan gebeurd is het volgende:

De modem/router lijkt vast te slaan (de eerste 4 lampjes blijven echter wel netjes branden) want wifi valt op alle devices weg (iPad/iPhone/Galaxy SII/Macbook) en ook alle bekabelde devices hebben geen internet verbinding meer. De enige oplossing op dat moment is om de lan kabels achteruit de modem te trekken (zijn er 2; 1 naar de mediaspeler en 1 naar boven naar een switch waar de my book world edition op is aangesloten en mijn macbook) de modem uit te zetten en na 20 seconden wachten de modem weer aan te zetten. Dan doet alles het weer en kan ik de kabels er in stoppen en werkt het weer (tot de volgende keer dat dit weer gebeurd).

2 dingen:
- Ik heb nog niet geprobeerd wat er gebeurd als ik de modem uit/aan zet mét de lan kabels er achter nog in.
- bij ons is altijd het 3e lampje op de modem (waar US boven staat) oranje, geen idee of dit groen hoort te zijn en of dit met dit probleem te maken heeft, maar wel het vermelden waard toch? :P

Iemand een idee wat ik verkeerd heb ingesteld/waar het fout gaat/wat ik anders moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
Nog een aanvulling:

Gistermiddag was ik game of thrones aan het streamen, en werd opeens de verbinding verbroken, zelfde als hierboven, wifi deed het niet meer en uiteindelijk alles weer moeten resetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:10
Lijkt me een router probleem hoor en niet de wd tv live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:32
MS: WD TV Live.
FW: 1.06.15 - laatste versie.
Streamen vanaf NAS: DS211J
Probleem: MS ziet de subs niet.
Ja:
  • MKV & SRT staan in zelfde folder
  • Beide in een folder zonder andere mkv/srt helpt ook niet
  • Films en sub namen zijn exact gelijk: film.mkv & subs.mkv
  • Als ik subs.nl.mkv maak werkt het ook niet
  • Heb (in dit topic) gezocht op 'mkv' en de reacties doorgelezen maar bied helaas geen soelaas.
Andere tips?

ps. Ja, weet dat ik kan mergen met MKVMergeGUI maar dit duurt lang en heb ik geen zin in.

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 02-07-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:41
Heeft iemand ervaring met wdtv live en een macbook pro? Na wat googlen er achter gekomen dat lion SMB niet meer ondersteund waardoor ik nu niet kan streamen vanaf mijn mac. Hebben jullie eventueel een workaround hiervoor? Of wordt het usb opslag verplaatsen de hele tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Geen verstand van, vaag van Mac, is Snow Leopard geen optie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 15:42
De WDTV Live van najaar 2011 doet in elk geval behalve SMB ook NFS ondersteunen. Weet niet of de vorige generatie dat ook al deed, maar zo ja dan is dat misschien een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 19:45
Card Nox schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:59:
Via dlna of gewone network share? Die eerste ondersteunt namelijk geen subtitles.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Interessant om in de gaten te houden, is wel van de WD TV Live najaar 2011 editie, maar vermoedelijk ook in oudere types:

http://community.wdc.com/...sole-sniffer/idi-p/424496

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranenJer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-03 15:17
Card Nox schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:59:
Ja:
  • MKV & SRT staan in zelfde folder
  • Beide in een folder zonder andere mkv/srt helpt ook niet
  • Films en sub namen zijn exact gelijk: film.mkv & subs.mkv
  • Als ik subs.nl.mkv maak werkt het ook niet
  • Heb (in dit topic) gezocht op 'mkv' en de reacties doorgelezen maar bied helaas geen soelaas.
Andere tips?

ps. Ja, weet dat ik kan mergen met MKVMergeGUI maar dit duurt lang en heb ik geen zin in.
Volgens mij doe je iets verkeerd. Wat ik altijd doe, is de namen Film.mkv en Film.srt.
Nog geen problemen ermee gehad.
Hopelijk heb je er wat aan.

What doesn't kill you, makes you stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Hoe krijg je het DVD menu bij een DVD? Ik kies video_ts folder (ga daarop staan en druk play in), en ik zie het menu niet, moet er wel in zitten in de huidige firmware,hè ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:56
Sjah schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:38:
Hoe krijg je het DVD menu bij een DVD? Ik kies video_ts folder (ga daarop staan en druk play in), en ik zie het menu niet, moet er wel in zitten in de huidige firmware,hè ?
Het video_ts bestand starten door op OK te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Dank, that does the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:24

Damian

Insane Obtrusion

Er is sinds vandaag een nieuwe update voor de WDTV. Wist niet dat ze nog iets deden voor deze verouderde player. Erg netjes dus :P

http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_live

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

"YouTube has been replaced with YouTube Leanback."

Och jee, wat nu weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fireshade schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:55:
"YouTube has been replaced with YouTube Leanback."

Och jee, wat nu weer...
youtube leanback is werkelijk 100 keer beter dan youtube, hd beeld en inloggen met je account, al je abonnementen zien, afspeellijsten maken op de pc en terugkijken op tv, je wilt nooit meer zonder.

Geen idee of jullie dezelfde krijgen als de wd tv live heeft, maar als dat zo is ben je de oude heel heel snel vergeten.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 24-09-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Moet zeggen dat het afspelen van mkv files er niet beter op geworden is. Duurt ongeveer 10 secondes voordat hij uberhaupt begint met spelen, en eerste 10 sec van de film zijn schokkerig, waarna hij daarna wel gewoon goed verder speelt. Even kijken hoe het gaat, anders ga ik weer terug naar de vorige versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ik vond deze update traaaag gaan, voorbode voor wat mindere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Nou, getest, en juist met het enige wat telt>>> Mkv, slechter geworden. Ik bevestig wat Damian zegt, zeker 10 sec. voordat Mkv loopt, verder is even 10 min. verder spoelen een pain geworden. Het is bij mij niet zo dat de eerste 10 sec. van de Mkv schokkerig zijn. Verder uiteraard geheel stroom eraf gehaald, de WdTV lijkt ook slomer te starten ,maar dat kan mijn psychologie zijn.
Wmv, Avi en MP4 nog steeds snel, maarja wat maakt dat uit, dit is een Mkv-player!! Netwerk verbinden en alles gaat nog even vlot.

Kortom>> yup, suckie sucky firmware, dit.

http://community.wdc.com/...-24-12/td-p/476140/page/3

Ziedaar de klaagzang. En was dit niet de laatste en final Fw?? :o

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 24-09-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik meen me te herinneren dat het updaten vroeger ook al niet bijster snel ging. Alhoewel een paar minuutjes nu ook niet traag is hé ;) Opstarten nadat de stroom er volledig af geweest is, is trouwens altijd trager.

Hiet zit ik nog met een ander probleem na de update, geen netwerk shares meer te zien... :? Iemand anders dit probleem ook heeft? Mijn MyBookWorld is wel terug te vinden onder Media Servers. Nu pas valt me op dat ik hier ook subtitles heb, was dit vroeger ook al zo? :P Ik gebruikte namelijk altijd network shares...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Geen last van, maar er wordt over geklaagd in de thread die ik hierboven postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5800

Zo, ik ben weer terug naar 1.05.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Zie jij die staan dan op die link? Maakt het verder uit, alles vanaf Fw 1.02 tot nu doet het goed, behalve deze laatste. edit: oh nu staat die erop, soit, het zal...

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 25-09-2012 22:51 ]

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

WD heeft de update ingetrokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Geldt dat ook voor het pushen als je de WDTV aanzet, popt die daar niet meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Sjah schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:45:
Geldt dat ook voor het pushen als je de WDTV aanzet, popt die daar niet meer op?
Bij mij is ie daar ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik wil nu ook een rollback uitvoeren maar het ding ziet m'n usb-stick niet :( Hoe los ik dit nu weer op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
D-Three schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:09:
Ik wil nu ook een rollback uitvoeren maar het ding ziet m'n usb-stick niet :( Hoe los ik dit nu weer op 8)7
Heb je hem helemaal uit en weer aangezet met de USB stick erin? Klinkt misschien voor de hand liggend, maar ik had dat dus niet gedaan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ja heb ik gedaan. Zelfs de stroom er volledig af gehaald. Ik ben nu de stick aan het herformatteren en heb de bestanden nog eens opnieuw gedownload. Hopelijk helpt dat.

edit: Ok, nu werkt het! Dat er een paar tientallen folders en duizenden kleine bestanden op die usb stick stonden, zal misschien ook niet geholpen hebben :+

edit 2: En de network shares worden nu ook terug gevonden met de vorige firmware (weliswaar na een reset to factory defaults).

[ Voor 48% gewijzigd door D-Three op 06-10-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-Three schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:25:
Dat er een paar tientallen folders en duizenden kleine bestanden op die usb stick stonden, zal misschien ook niet geholpen hebben :+
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 21:17

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
tx. Loopt niet hard dat beta-topic daar op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Sjah schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:15:
tx. Loopt niet hard dat beta-topic daar op die site.
Gister uitgebracht, dus komt nog wel?
Ik ga deze fw vanavond maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Nou doet het prima, enkel MKV getest (what else matters?) en iinternet-diensten zijn nu fijn.

• FranenJer
New Beta Release - WDTV Live Firmware Version 1.06.38_V (11/13/12)

WD Article: Artikel
Firmware is hier te vinden.

Deze sinds vorige week in gebruik en nog geen problemen ondervonden.
Jammer genoeg is de Match frame rate nog steeds niet gefixed...

[ Voor 221% gewijzigd door FranenJer op 19-11-2012 13:22 . Reden: Changed links ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:12

MeNTaL_TO

The future is not set

.

[ Voor 98% gewijzigd door MeNTaL_TO op 15-11-2012 18:40 . Reden: Dropbox vond de link niet echt lekker ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Vreemd probleem hier: bijna alle films die ik download (MKV's) kunnen niet meer door mijn WDTV afgespeeld worden. Met de meeste series heeft hij geen probleem. Het gekke is dat het alleen om streamen gaat (vanaf een Samba share op mijn Ubuntu servertje). Als ik de film op een USB stick zet werkt het gek genoeg wel prima. Ik krijg deze melding:

"Unable to play the selected file. Please see the User Manual or a list of supported file formats".

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Oh ja: ik draai de nieuwste beta firmware, maar had het probleem ook al met de vorige stable versie.

[ Voor 9% gewijzigd door posttoast op 25-11-2012 12:13 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Schopje... niemand met dit probleem?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranenJer
Weer een nieuwe Beta van WD:

WDTV Live 1.06.41 Beta

Preliminary Release Notes:

Supports iOS and Android WD TV Remote Apps. (WD TV Remote version 1.1 Required)
Supports BBC iPlayer content streaming service (UK only).
Supports YouTube Leanback.
Resolved playback issues when indexing large number of files.
Resolved FLAC and OGG Vorbis files no audio output via optical connection.
Resolved unable to play ADPCM files.
Resolved MP3 audio doesn't work in FLV video container.
Resolved music not play correctly from network share when a JPG image is in the same folder.
Resolved reboot issues when playing VCD files.
Resolved USB drive is active after eject dialog is closed.
Resolved Facebook Like/Unlike function of video option bar.
Resolved network share doesn't filter media category for Photos.
Resolved reboot issues after hot plugging USB keyboard.
Resolved HDMI issue with certain TV models displaying a purple screen.
Resolved audio sync issue on certain .MOV container.
Resolved ISO/VOB 10 minute skip function only skips once.
Resolved momentary freeze or lag after FFW or REV video file in .VOB container.
Resolved random music playback is not random issue.
Resolved device reboot issue when playing slideshow and music from network share.
Resolved subtitles colors of subtitles and background are displayed incorrectly.
Resolved SRT subtitle outline is transparent.
Resolved IDX and SUB subtitles without end time info in header are not displayed.
Resolved file types filter issue while browsing videos in network share.
Resolved several general Flingo user interface issues.
Resolved several general Dailymotion user interface and playback issues.
Resolved video playback issue with certain MPEG2 video files.
Resolved several Pandora user interface issue.
Resolved system reboot issue when copying multiple files.
Resolved choppy playback issue with VCD video files.
Resolved HDMI video output settings being forced to unsupported resolution when setting to auto.

[ Voor 83% gewijzigd door FranenJer op 21-12-2012 09:54 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Grote lijst, dus kan wel eea fout gaan, voor zo een allerlaatste Fw-revisie nog wel verstandig? Ze willen vast niet nog eens dik een jaar voortwerken aan Fw voor deze allang afgeschreven WD...
Ik install hem nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Heb deze wel geinstalleerd, tot dusver prima. Autoframerate werkt eindelijk ook weer eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Nieuwe firmware: WD TV Live V1.06.43

Supports iOS and Android WD TV Remote Apps. (WD TV Remote version 1.1 Required)
Supports YouTube Leanback.
Resolved playback issues when indexing large number of files.
Resolved FLAC and OGG Vorbis files no audio output via optical connection.
Resolved unable to play ADPCM files.
Resolved MP3 audio doesn't work in FLV video container.
Resolved music not play correctly from network share when a JPG image is in the same folder.
Resolved reboot issues when playing VCD files.
Resolved USB drive is active after eject dialog is closed.
Resolved Facebook Like/Unlike function of video option bar.
Resolved network share doesn't filter media category for Photos.
Resolved reboot issues after hot plugging USB keyboard.
Resolved HDMI issue with certain TV models displaying a purple screen.
Resolved audio sync issue on certain .MOV container.
Resolved ISO/VOB 10 minute skip function only skips once.
Resolved momentary freeze or lag after FFW or REV video file in .VOB container.
Resolved audio issue when playing VOB/PCM files when set to Stereo.
Resolved random music playback is not random issue.
Resolved device reboot issue when playing slideshow and music from network share.
Resolved subtitles colors of subtitles and background are displayed incorrectly.
Resolved SRT subtitle outline is transparent.
Resolved IDX and SUB subtitles without end time info in header are not displayed.
Resolved file types filter issue while browsing videos in network share.
Resolved several general Flingo user interface issues.
Resolved several general Dailymotion user interface and playback issues.
Resolved video playback issue with certain MPEG2 video files.
Resolved several Pandora user interface issue.
Resolved system reboot issue when copying multiple files.
Resolved choppy playback issue with VCD video files.
Resolved HDMI video output settings being forced to unsupported resolution when setting to auto.
--------------------------------------------
General Info
- YouTube has been replaced with YouTube Leanback.
- Mediafly has been removed from the list of Online Services.
- Yota service discontinued operation as of July 1, 2012 due to the current situation in the Russian music market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
De laatste Fw ever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Hoezo?

Gelijk even testen of mijn flacjes nu wel werken would very cool.

[ Voor 20% gewijzigd door Ceejay op 18-01-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Vandaag geinstalleerd.
Er zijn een flink aantal fixes voor bugs waar ik mee zat.

.avi files waarin ik niet kon forwarden (begon elke keer weer bij begin)
.flv files die niet wilden afspelen

De YouTube applicatie is mooier maar het menu is wel flink trager en lijkt lastig bruikbaar vergeleken met de vorige. Wel heel fijn dat ik nu de Android app kan gebruiken, want daarmee kun je wel tijd winnen met opstarten van YouTube and zoeken kan met een toetsenbord op je telefoon (niet te snel typen want dan komen de characters in verkeerde volgorde aan).

[ Voor 21% gewijzigd door rickiii op 20-01-2013 10:44 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorhemmings
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb een probleem sinds de update. Ik kon eerst gewoon altijd alles bekijken, maar nu krijg ik de error 'Unable to create media library. Please check your storage setting.'. De media die op de schijf staat kan dan ook niet meer geindexeerd worden. Als ik een mapje met een film toevoegen, en het mapje open, staat er 'No media in current folder', terwijl ik zeker weet dat dat wel zo is.

Na wat googlen heb ik mijn externe HD geformatteerd. Daarna deed hij het even, maar toen kwam het probleem weer! Daarna andere HD geprobeerd. Zelfde probleem. Voorheen nooit problemen gehad.

Wat heb ik geprobeerd?
- Schijf formatteren
- Speler opnieuw opstarten
- Reset naar fabrieksinstellingen van de speler
- .wd mapje weggegooid
- Alle Google resultaten m.b.t. deze foutmelding doorgespit
- Support case aangemaakt bij WD, nog geen reactie

HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Je kan een oudere Fw opnieuw flashen, idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorhemmings
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09-2022
Hmm dat zou ik eens kunnen proberen.
Heb even gegoogled en dit topic doorzocht. Toen de conclusie getrokken dat dit de manier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444097

Waarom denk je dat? Is er een opvolger op komst ofzo?

1,5 jaar kan wel bijna EOL zijn inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Er is ooit gezegd in een thread op dat WD forum, dat ze er nog 1 uit zouden persen, nou die laatste versie is inmiddels wel bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
1,5 jaar? Zeg maar gerust het dubbele :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444097

D-Three schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:11:
1,5 jaar? Zeg maar gerust het dubbele :)
Hm. Dan is de TV Live eigenlijk best een interessant apparaat voor mij. Vooral omdat hij doet wat hij moet doen voor mij en omdat hij dat best cheap zal worden de komende weken. Bij Bol is er bv. net 9 euro af gegaan denk ik.

'T enige dat ik misschien jammer zou vinden is wanneer de opvolger de mogelijkheid heeft om stand-alone mp3s af te spelen, dus met een klein schermpje/'ingebouwde ipod' ofzo. Ook mis ik een analoge output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 19:40

r.marijnissen

sapphire512mb

Ik heb hier net een wd live geinstalleerd. Ook even de app getest wdtv media en wd2go
Weet iemand of dropbox bij deie laatste iets te maken heeft met dropbox van google?

Of heet het beide gewoon dropbox maar ieder een eigen software.

Want je hebt:
Skydrive
Dropbox
Google drive

Maar er is ook een app: google (
Daar zit ook weer een dropbox variant in.

[ Voor 28% gewijzigd door r.marijnissen op 08-03-2013 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 02:03
Zit je wel op het goede topic?

Dit topic is voor de "oude' WD TV Live.
Ik denk dat je de nieuwe moet hebben?

Ga naar: [Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Anoniem: 444097 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:52:
[...]

Hm. Dan is de TV Live eigenlijk best een interessant apparaat voor mij. Vooral omdat hij doet wat hij moet doen voor mij en omdat hij dat best cheap zal worden de komende weken. Bij Bol is er bv. net 9 euro af gegaan denk ik.

'T enige dat ik misschien jammer zou vinden is wanneer de opvolger de mogelijkheid heeft om stand-alone mp3s af te spelen, dus met een klein schermpje/'ingebouwde ipod' ofzo. Ook mis ik een analoge output.
En ik vermoed dat jij het waarschijnlijk ook over de 2011 versie hebt. Dan klopt 1,5 jaar wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 13-06 09:05
De laatste tijd begint mijn WD tv live uit 2010 vreemd te doen.

Tijdens het afspelen van mkv files hapert het beeld na een x aantal minuten, en het zit niet in de film!
Wanneer ik hem pauzeer en daara weer afspeel, dan gaat het goed, totdat het 5 à 10 minuten later weer fout gaat.
Dacht eerst dat het lag aan de wifi verbinding van mijn laptop (ook uit 2010), waar ik de films van stream.
Met de laptop bedraad aan de router, samen met de wd tv live, hen ik het nog steeds.
Met name bij grotere mkv files van 10 tot 12 gig heeft die er moeite meen.

Is dit oplosbaar, of wordt het beestje te oud voor hedendaagse codecs?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
10 tot 12 gig films zijn ok, althans als je het over een 2 uurs film hebt. 10 gig voor 50 minuten, tja daar zal je op de grens zitten van wat die aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 13-06 09:05
Sjah schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:08:
10 tot 12 gig films zijn ok, althans als je het over een 2 uurs film hebt. 10 gig voor 50 minuten, tja daar zal je op de grens zitten van wat die aankan.
Gaat om 100m gemiddeld?

Gisteren mkv van 13gb en film duurde 2.5uur, en daar had ik het ook eens in het half uur.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Meer mensen die vinden dat de audio-afdeling, dus mp3 afspelen en Deezer internet-topcharts, ERRG hard staat, nee zelfs wat overstuuurt?

Daarom ook deze vraag>> iemand een alternatieve Fw bekend die 2 dingen doet:

1. Instellen van volume-uitstuur hoogte..

2. Dan de screensaver, die is waardeloos, ik wil kunnen instellen dat screen op zwart gaat, dat WD wat rondspringt leidt maar af, als je enkel muziek en een biertje en gezelschap erbij wil.

[ Voor 54% gewijzigd door Sjah op 15-05-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371124

Sjah schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:34:
Meer mensen die vinden dat de audio-afdeling, dus mp3 afspelen en Deezer internet-topcharts, ERRG hard staat, nee zelfs wat overstuuurt?

Daarom ook deze vraag>> iemand een alternatieve Fw bekend die 2 dingen doet:

1. Instellen van volume-uitstuur hoogte..

2. Dan de screensaver, die is waardeloos, ik wil kunnen instellen dat screen op zwart gaat, dat WD wat rondspringt leidt maar af, als je enkel muziek en een biertje en gezelschap erbij wil.
Ik heb de WD Live zelf nog niet, maar misschien is het een idee om een zwarte afbeelding (bv eenvoudig gemaakt in bv. Paint) te uploaden en die als screensaver te gebruiken? Of kun je geen eigen afbeelding instellen als screensaver..?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Anoniem: 371124 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:46:
[...]
Ik heb de WD Live zelf nog niet, maar misschien is het een idee om een zwarte afbeelding (bv eenvoudig gemaakt in bv. Paint) te uploaden en die als screensaver te gebruiken? Of kun je geen eigen afbeelding instellen als screensaver..?
Ik ben nog geen enkele screensaver-instelling tegengekomen in de menu's van de officiele firmware. Misschien dat custom firmwares dat wel aanbieden.

[ Voor 8% gewijzigd door Fireshade op 21-05-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-06 15:09
Ik had al een tijdje last dat mijn wd tv erg traag opstartte. Zeer lang een ronddraaiend icoontje.
Een factory reset heeft dit opgelost, leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241323

Ik vond de DVD hoesjes (plaatjes) altijd zo handig. Die zie ik wel als ik een HD via USB aansluit op de WD.
Maar als ik draadloos stream vanaf een NAS (WD MyBook Live) dan zie ik die hoesjes niet meer.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb sinds nieuwe nieuwste firmward (wdtvlive_1.06.43_V) een probleem met de originele WD TV Live, waarbij regelmatig files op mijn externe hdd worden 'geconverteerd' naar mappen door de WD TV. Die files/mappen zijn vervolgens niet meer te begrijpen door Windows of de WD TV. In Windows zijn ze niet eens meer goed te verwijderen.

Een factory reset loste het probleem niet op, en via Google kwam ik op het WD Community forum tegen dat meer mensen dergelijke problemen rapporteren met de nieuwste firmware van de originele Live en van sommige nieuwere versies (maak ik er uit op).

Een firmware downgrade lijkt de enige oplossing te zijn die ik tot nu toe heb gevonden. Ik ga dit vandaag proberen, maar vroeg me af of anderen hier dit probleem ook hebben of dat het misschien te maken heeft met de specifieke combinatie van een WD Elements HDD en de WD TV Live (origineel). Of zijn er nog andere oplossingen?

Mochten er verder nog mensen zijn met dit probleem dan is het mij vreemd genoeg wel gelukt om de paar files waarmee ik dat geprobeerd heb te recoveren via een bootable Linux distributie (Lubuntu). Lubuntu herkende de corrupte files/mappen gewoon als files, en kon ze kopiëren naar een andere hdd, waarna ze weer in orde waren. Beetje vreemd, maar misschien handig om te weten voor mensen die hun halve collectie kwijt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
Ik heb de volgende vraag een jaar geleden ook al gesteld, maar het speelt nog steeds en ik heb nu een probleem dat ik kan reproduceren.

Wat is er aan de hand:

Ik heb deze: pricewatch: Western Digital WD TV Live (2009) mediaspeler. Deze zit via een kabel verbonden aan een Cisco EPC3925 (die je bij het all in abbo van Ziggo kreeg/krijgt). Ook is er aan deze modem/router een WD My Book World Edition (pricewatch: Western Digital My Book World Edition 1TB) aangesloten (deze staat boven in mijn huis aangesloten via een switch). In de meeste gevallen gaat alles goed en kan ik dus met de mediaspeler de my book world edition schijf via het netwerk benaderen en fijn films/series/whatever bekijken. Als het werkt, werkt het ideaal :+.

De WD mediaspeler gaat nooit echt uit, hij blijft standby (is af fabriek zo, kan je niet veranderen). Soms heb ik er wat problemen mee (bijv. het beeld wordt niet meer doorgegeven aan de TV). Dan haal ik de stekker uit de WD mediaspeler zodat er echt helemaal geen stroom meer op staat en de mediaspeler zichzelf dus echt helemaal opnieuw opstart zodra ik de stekker er weer in doe.

Op dat moment gebeurd echter ook hetgeen waarvoor ik hier ben: de WD sloopt dan ons hele internet in huis! :o.
Dus: WD doet moeilijk en moet gereset worden: stroom van de mediaspeler af, stroom er weer op en ik heb geen internet meer. Ik heb dus echt geen idee waar het aan ligt. Ik heb ook al gemerkt dat als ik eerst de netwerkkabel eruit trek en dan de mediaspeler pas van zijn stroom ontdoe ons internet ook eruit ligt. Wat doet de mediaspeler met de router dat die vast slaat?

Iemand een idee wat ik verkeerd heb ingesteld/waar het fout gaat/wat ik anders moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528998

hoi,

Ik ben super tevreden met mijn wd, alleen bij veel van mijn audio bestanden begint die bij het laatste nummer. af te spelen .Bij de meeste dance cd's doet die dat.ik heb an alles volgens mij geprobeerd.
weet iemand hoe ik dit goed kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 02:03
Ik heb ook nog deze "oude" versie, en die heeft idd zijn nukken.
1. Allereerst weet ik niet hoe snel de usb poort is in dat modem/router. Vaak lees je toch dat die snelheid te wensen overlaat in modem/routers. Dit zou je goed kunnen zien door vanaf de pc een film op je My Book te zetten. Anders is rechtstreeks aansluiten op de WD TV Live wellicht beter.
Van PC rechtstreeks over het netwerk naar de WD haal ik vaak rond de 8 tot 10 Megabyte per seconde dus zo'n beetje het maximum wat de netwerkpoort in de WD aan kan. (heb wel een giga netwerk verder)
2. Ik heb ook wel eens geen beeld maar dat ligt dan meer aan de hdmi kabel naar de tv dan aan de WD die vastgelopen is of niet goed opstart of iets dergelijks. Eigenlijk ligt het meer aan de tv die niet in één keer de 1080p stand kiest. Even de HDMI-kabel eruit en weer erin verhelpt dat meestal.
3. In mijn router heb ik een voorkeur ingesteld voor een bepaald IP nummer afhankelijk van het MAC-adres voor al mijn netwerk apparaten. Het is even werk maar het voordeel is dat ze niet van IP-nummer veranderen wanneer ik ze aanzet. Denk hiervoor aan de WD, mijn DVR (ftp) en mijn printer (SD kaart lezer).

Hopelijk kom je eruit want ondanks de nukken speelt het spelertje toch nog prima.
Al die poespas met info van films en mooie achtergronden hoeft voor mij niet. Ik wil alleen een film en/of serie aflevering kijken. ;)

• PJJO
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Iemand nog een ervaring met het aansluiten via hdmi op een moderne (samsung ue46f6740ss) televisie?
Mijn huidige mediaplayer van Asus geeft geen synchroon beeld-geluid!
WIl wel een WD maar wil ook weten of daar positieve ervaringen met nieuwe televisies zijn

Alvast mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

PJJO schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:04:
Iemand nog een ervaring met het aansluiten via hdmi op een moderne (samsung ue46f6740ss) televisie?
Mijn huidige mediaplayer van Asus geeft geen synchroon beeld-geluid!
WIl wel een WD maar wil ook weten of daar positieve ervaringen met nieuwe televisies zijn
Voor de volledigheid even checken:
Loopt het geluid van je Asus ook gewoon via de TV-speakers of via je versterker?

• Sjah
  • Nu online
Valt NetFlix via deze jongen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 15:39
ik lees in dit forum dat netflix te krijgen zou zijn via dit apparaat, echter zie ik hem niet bij de internet media staan. Heb ik misschien een te oude variant? Is er dan ook alternatieve software waardoor ik wel netflix kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Je kan hem gebruikeen met gen3 2011 model, dit topjc is voor het '09 model. Andere software, dunno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 15:39
ok,indederdaad, ik heb een ouder model. Wel jammer maar helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
1e keer dat ik een Mkv tegenkom die die niet pakt, een film Jagten 1080p BDrip van 12 gig.

Dit zegt MediaInfo over 't video-part...

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High 10@L5.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5 frames
Muxing mode : Header stripping
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 1h 55mn
Bit rate : 12.9 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 816 pixels
Display aspect ratio : 2.35:1
Frame rate : 24.000 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 10 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.343
Stream size : 10.4 GiB (88%)
Writing library : x264 core
Language : Danish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Vraag mij af of er een (hoeft niet makkelijk te zijn) manier is, om bijv. een studio sport die je streamt vanaf nos.nl op je monitor, via de WDtv op je tv tegelijkertijd te vooschijn te krijgen. Ben bekend met Sopcast en zijn voordelen, nu nog iets met flash vinden dat ongeveer hetzelfde doet.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 09-03-2014 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Sjah schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:29:
1e keer dat ik een Mkv tegenkom die die niet pakt, een film Jagten 1080p BDrip van 12 gig.

Dit zegt MediaInfo over 't video-part...

Video
Bit depth : 10 bits
10bit mkv kan de oude wd tv live niet afspelen, is normaal 8 bit. De meeste releases voor films en series gebruiken dit gelukkig nog niet echt. Alleen bij anime mkv's wordt dit heel veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Tx voor je antwoord. :)

En kan de nieuwe het wel?

[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 09-03-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
dit speelt-ie ook niet

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub