• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:58
Ik heb de knoop doorgehakt en ook net opgehaald bij de MM.
Zal zo ff een review schrijven.

Eerste indruk is in ieder geval goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

yorroy schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:04:
Ik heb de knoop doorgehakt en ook net opgehaald bij de MM.
Zal zo ff een review schrijven.

Eerste indruk is in ieder geval goed!
Hoe bevalt hij?
Ik heb hem gisteravond ook geinstalleerd.. Het is qua afmetingen een apparaatje van niks.. Maar het werkt prima.. Duurde wel ff voor ik mn Windows 7 shares kon benaderen..

Een blue-ray streamen vanaf een USB disk aan een laptop in de meterkast, via Wifi ging nog wat moeizaam..

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-01 12:17
Hoi,

Kan er iemand van jullie me kort vertellen wat de verschillen zijn tussen deze oude en nieuwe WD TV live ?

1. WD TV Live (oud model)

2. WD TV Live (nieuw model)

Mijn ouders beschikken nog over het allereerste WD model (model nog voor de WD Live). Nu zou ik hen willen upgraden naar het laatste model (dat ik zelf heb staan). Maar blijkbaar is er ondertussen al weer een nieuwere model op de markt (met een grotere en programmeerbare afstandbediening).

Betekent dit dat WD met hun firmware support binnenkort zal stoppen (voor de eerste WD Live) ?
M.a.w. schaf ik mezelf beter de laatste versie aan ? (of niet)

Gent32m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het is wel te verwachten dat de firmware support voor de "oude" WD TV Live ver aan zijn eind is.
Ik hoop alleen maar dat ze nog 1 keer een update uitbrengen met de huidige functies, maar dan helemaal bug vrij. Ze voegen elke keer dingen toe en lossen bugs op, om weer nieuwe bugs te introduceren.

Het grootste verschil dat je tussen de twee zult merken is de totaal andere interface. Voor wat betreft de specs, die kun je zelf wel opzoeken en vergelijken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
Van mij hoeven nieuwe Fw's niet meer, en mocht er 1 komen nog: als die maar niet mijn nu goed-gaande-acces tot mijn netwerkshare kapotmaakt, gggrrrrrr... :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Dat bedoel ik dus ook, geen firmwares meer met nieuwe dingen, maar eindelijk 1 firmware waarin alle huidige functies goed werken. Want als ik de forums van WD moet geloven, is er met elke firmware wel iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 16:41

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik ga em ook niet meer updaten, mochten ze een update uitbrengen. Voor je het weet disablen ze 3tb schijven weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Waarmee delen jullie die grote HD's in? Met Ext2 ofzo? Want de Live snapt NTFS niet toch (tis linux, dus kan niet schrijven ernaar)....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

gelukkig begrijp de wd tv live NTFS :)

maar anders had ext3/ext4 denk ik ook gekund (ik heb alleen geen linux op men pc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, maar daar hebje drivers voor, zodat Win ext3 snapt. Ok ik snap dat de Live NTFS snapt, als in afspelen, maar wat als je torrent doet vanaf de Live, d8 dat de Live niet kon schrijven naar de USB-hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Volgens mij moet hij voor de mediabibliotheek (die ik overigens niet gebruik) ook schrijven.

Daarnaast zie ik ook wd.tv (o.i.d.) mapjes op de hardeschijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
Gisteren mijn Xtreamer Sidewinder vervangen door de nieuwe WD Live TV. Prima apparaat, snel en strakke gui. Zit in mijn netwerk met mijn pc en bestanden afspelen gaat prima, alleen merk ik dat er geen metadata wordt opgehaald. Heeft iemand een idee hoe je dit moet instellen? (Bij de settings staat het alvast zo dat hij ze ophaalt) Ik las ergens dat dit enkel zou kunnen als je werkt vanaf een externe usb-disk met bestanden er op en dus niet via shares, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Gameplayer schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:06:
.... Zit in mijn netwerk met mijn pc en bestanden afspelen gaat prima, alleen merk ik dat er geen metadata wordt opgehaald. Heeft iemand een idee hoe je dit moet instellen? (Bij de settings staat het alvast zo dat hij ze ophaalt) Ik las ergens dat dit enkel zou kunnen als je werkt vanaf een externe usb-disk met bestanden er op en dus niet via shares, klopt dit?
Ja dit klopt. WD heeft het uit de laatste firmware gehaald ivm een bug. Schijnt bij een volgende firmware weer opgelost te moeten worden (hopen we..)

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:54
Ik heb 'm gisteren ook besteld, bij de MM in Breda hadden ze er helaas geen binnengekregen en ook via de website duurt het even blijkbaar. Ze hadden er genoeg met schijf (de hub versie), maar ik heb een mooie Synology 1TB NAS staan, dus wilde per se geen schijf erin.

Wat ik me afvroeg: heb je voor spotify een abbo nodig en zo ja: welk? Ik heb nu het €5 abbo omdat ik eigenlijk alleen op mijn PC / laptop luister. Maar ik heb zo het vermoeden dat het daarmee niet gaat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik zit er aan te denken om ook een TV Live aan te schaffen en er een 1TB hdd aan te hangen (aangezien we geen NAS o.i.d. hebben).
Nu vroeg ik me af of dat het mogelijk is om deze externe schijf te sharen via het netwerk zodat er via verschillende PC's hier in huis content op gezet kan worden.
Dus dat de TV Live naast een mediacenter-functie ook de functie krijgt als een centrale opslag. Er zullen dan foto's, films en muziek opgezet worden, maar ook word bestanden e.d. (ik snap dat hij die laatste niet kan openen, maar het is dan puur voor opslag)

Daarnaast vroeg ik me nog af of dat je in het menu van de TV Live film-info kan laten zien, dus waar de film over gaat en misschien nog een rating erbij die hij van IMDB haalt of zo? Is dat mogelijk? Heb dit namelijk in geen enkele interface-video op youtube terug gezien namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Wootism op 16-11-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Wootism schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:48:

Daarnaast vroeg ik me nog af of dat je in het menu van de TV Live film-info kan laten zien, dus waar de film over gaat en misschien nog een rating erbij die hij van IMDB haalt of zo? Is dat mogelijk? Heb dit namelijk in geen enkele interface-video op youtube terug gezien namelijk.
Dit kan zeker met gebruik van een paar tools. Zie dit mooie forum voor info hoe je dit moet doen:
http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live-Streaming-Discussions/Mojo-for-the-SMP-Updated-11-09-11/td-p/287022

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Andre21 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:31:
[...]

Dit kan zeker met gebruik van een paar tools. Zie dit mooie forum voor info hoe je dit moet doen:
http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live-Streaming-Discussions/Mojo-for-the-SMP-Updated-11-09-11/td-p/287022
Cool dat het kan, maar jammer om te zien dat heel die Mojo theme nu niet echt een vooruitgang is ten opzichte van de originele theme...
Ik ben grote fan van de 'factory-theme' van de Tv Live, en zou deze dan ook graag behouden (of iets wat er sterk op lijkt).
Toch een beetje een tegenvaller dat deze feature er niet standaard inzit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik zou de WD met een usb HD eraan niet als "NAS" gebruiken, weetje wel hoelang het duurt voordat je een film erop gezet hebt..... lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Sjah schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:11:
Ik zou de WD met een usb HD eraan niet als "NAS" gebruiken, weetje wel hoelang het duurt voordat je een film erop gezet hebt..... lang.
Echt? Ik dacht dat de Wifi-techniek die er inzit ook gigabit internet ondersteunde... dus niet?
Daarvoor deed ik het voornamelijk, als dat niet zo is kan ik net zo goed voor de TV Live Hub gaan natuurlijk.
(op een of andere reden is dat ook niet terug te vinden op de WDC-site)

[ Voor 7% gewijzigd door Wootism op 16-11-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Wootism schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:22:
[...]

Echt? Ik dacht dat de Wifi-techniek die er inzit ook gigabit internet ondersteunde... dus niet?
Daarvoor deed ik het voornamelijk, als dat niet zo is kan ik net zo goed voor de TV Live Hub gaan natuurlijk.
Het is een 802.11n Wifi verbinding die erin zit. Ik gebruik het ook.
Overigens zit er wel een feature in om je filminfo op te halen. Deze maakt gebruik van www.themoviedb.org
Dus het werkt wel degelijk, alleen het kan altijd beter..

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa jij gaat voor de nieuwe versie, misschien is het daar sterk vebeterd, met de oude is het gewoon traag (en ik gebruik gewoon het bewezen ouderwetse kabeltje).
Misschien even iemand die hier iets meer over kan zeggen?

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 16-11-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Super snel is het niet.. Maar ik moet zeggen, ik heb ook geen test gedaan wat nu de snelheid precies is.
Maar in mijn router zie ik dat hij met 150Mbit verbonden is dus..

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat zegt niks, je moet meten, secondes tellen en kijken hoveel die overpompt. Mijn router is ook met 100Mbit met mijn pc verbonden, toch komt er niet meer overheen dan 25mbit (omdat mijn internet niet sneller is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Sjah schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:31:
Dat zegt niks, je moet meten, secondes tellen en kijken hoveel die overpompt. Mijn router is ook met 100Mbit met mijn pc verbonden, toch komt er niet meer overheen dan 25mbit (omdat mijn internet niet sneller is).
Ja ok dat klopt, maar voor je interne netwerk is hij wel snel

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja ok, en dat komt omdat zowel mijn router en pc die 100Mbit makkelijk ook echt halen. Ik wil je duidelijk maken dat ik mijn twijfels heb, of die WD wel even zijn specs waarmaakt. Mijn oude versie heeft nl 100Mbit specs, maar in praktijk ging overpompen nog niet eens met 15 Mbit oid. tJa ik weet de echte cijfers niet, moet iemand maar ns testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Andre21: wil jij eens timen hoe lang het duurt om een bestand van 1GB over te pompen vanaf je PC naar je WDTV? Als dat een stuk sneller gaat dan met de "oude" WDTV overweeg ik om ook over te stappen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

posttoast schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:01:
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Andre21: wil jij eens timen hoe lang het duurt om een bestand van 1GB over te pompen vanaf je PC naar je WDTV? Als dat een stuk sneller gaat dan met de "oude" WDTV overweeg ik om ook over te stappen.
Natuurlijk wel belangrijk om te weten of dat zijn Router snelheden boven de 150mbit toelaat. Zoals ik al zei dacht ik dacht de WD Tv gigabit ondersteunde, maar als je router dat niet toelaat heb je er natuurlijk nog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Wootism schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:03:
[...]

Natuurlijk wel belangrijk om te weten of dat zijn Router snelheden boven de 150mbit toelaat. Zoals ik al zei dacht ik dacht de WD Tv gigabit ondersteunde, maar als je router dat niet toelaat heb je er natuurlijk nog niks aan.
True. Maar als hij in een praktijktest bijvoorbeeld al niet boven de 50mbit komt (ik noem maar wat) dan is dat duidelijk natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat zijn router dat niet trekt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Mijn router ondersteunt dat wel..
Zal kijken of ik vanavond tijd heb om dat te testen

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Dat zou top zijn Andre :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Overigens heb ik net besloten mijn apparaat naar de MM terug te brengen en om te laten ruilen voor een andere (dezelfde).
Die van mij loopt namelijk constant vast. Zelfs als het apparaat gewoon aan staat en ik er verder niks mee doe. Dat lijkt me niet helemaal normaal, dus ik vermoed (en hoop) dat ik gewoon een brak exemplaar heb.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Dat is zeker te hopen ja. Balen!

Voor de volledigheid heb ik hier ook even met de oude WDTV een snelheidstestje gedaan. Ik haal rond de 10MB/s. Dus dat is zo'n 80mbit. Als ik iets kopieer van mijn PC naar mijn server (zitten op het zelfde netwerk, beiden een gbit-LAN aansluiting) dan haal ik 45MB/s!

omniscale.nl

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Ik heb gister helaas niet meer kunnen testen.
Wel een ander exemplaar gehaald bij de MM.

Helaas vertoond deze eenzelfde kuur als de vorige: Als het apparaat aan staat, en ik zet hem in standby met de afstandsbediening, gaat het lampje uit en het beeld ook uit. Ok dat klopt..
Maar wil ik hem dan na een poosje (10 minuten ofzo) weer uit standby halen met de afstandsbediening, dan reageert hij nergens meer op en kan ik alleen de stekker eruit halen en er weer in stoppen en dan gaat hij weer aan.

Maar tijdens het afspelen van een film is hij nog niet vast gelopen, en dat deed de vorige wel.

Blender....

• FranenJer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-03 15:17
Andre21 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:37:
Ik heb gister helaas niet meer kunnen testen.
....

Maar tijdens het afspelen van een film is hij nog niet vast gelopen, en dat deed de vorige wel.
Misschien een vreemde vraag, maar heb je misschien een LG tv?
Reden van de vraag, mijn WDTV 1e gen werkt overal perfect, behalve op een LG tv. Zodra de tv aanstaat, kan ik bijna nooit de mediaplayer aanzetten en bedienen.

Wat je kan proberen is je TV uitzetten en dan proberen je WDTVLive aan te zetten. Mocht dit wel werken, heb ik nog geen oplossing voor je, maar heb je wel hetzelfde probleem. ;(

Heb dit probleem gemeld 2 jaar terug, maar gaat voor de 1e gen wdtv niet opgelost worden...

What doesn't kill you, makes you stronger

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

FranenJer schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:50:
[...]

Misschien een vreemde vraag, maar heb je misschien een LG tv?
Reden van de vraag, mijn WDTV 1e gen werkt overal perfect, behalve op een LG tv. Zodra de tv aanstaat, kan ik bijna nooit de mediaplayer aanzetten en bedienen.

Wat je kan proberen is je TV uitzetten en dan proberen je WDTVLive aan te zetten. Mocht dit wel werken, heb ik nog geen oplossing voor je, maar heb je wel hetzelfde probleem. ;(

Heb dit probleem gemeld 2 jaar terug, maar gaat voor de 1e gen wdtv niet opgelost worden...
Ik heb een Samsung tv en ik heb niet de 1e gen wdtv, maar die streaming media player die net uitgekomen is.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
Andre21 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:24:
[...]
Overigens zit er wel een feature in om je filminfo op te halen. Deze maakt gebruik van www.themoviedb.org
Dus het werkt wel degelijk, alleen het kan altijd beter..
Gisteren heb ik de firmware upgrade naar 1.04.12 gedaan. Toen ik dan wat laten het toestel (laatste nieuwe WD TV Live) aanzette was er kort een melding van 'update mediabibliotheek' of zoiets. Echter, als ik naar m'n mappen ga (WB is via samba netwerkshare verbonden met m'n pc) dan zie ik geen film/serie info opgehaald.
Kan iemand me vertellen wat je hiervoor moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechts
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:55
"Now you have one entry in the "system" menu: "Media Library Manager for Network Share", which allows you to manage a list of network shares to be included in the media library + when to scan shared drives (during standby --default, once an hour, once a day and so on)"

bron: http://community.wdc.com/...cle-id/34/page/2#comments

Hier trouwens een link naar de changenotes van de nieuwe firmware: http://www.wdc.com/wdprod...s/?family=wdfwdtv_live_G3

[ Voor 14% gewijzigd door brechts op 18-11-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
^ heb dit idd nu gezien. Nu kan ik een netwerkshare toevoegen maar blijkbaar slechts 1 map?
Ik heb een pc met 3 harde schijven, 2 voor films, 1 voor series en wil voor elke schijf de mediabibliotheek
hebben. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 13:16
Zijn de streaming prestaties van de nieuwe WD TV Live over wifi goed? Kun je een 720p film goed draadloos streamen? Nu stream ik bepaalde series nog over Wifi naar mijn Xbox en dat gaat prima dus het lijkt me dat dit ook moet kunnen met de WD TV, maar kan iemand hier meer over vertellen?

Ik ga streamen vanaf een Mac en ik heb begrepen dat OSX Lion niet native wordt ondersteund door de WD TV Live maar dat hier wel work arounds voor zijn dus dat moet geen probleem zijn.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:48
iCe01 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:25:

Wat ik me afvroeg: heb je voor spotify een abbo nodig en zo ja: welk? Ik heb nu het €5 abbo omdat ik eigenlijk alleen op mijn PC / laptop luister. Maar ik heb zo het vermoeden dat het daarmee niet gaat lukken?
Je hebt het premium abbo van €10,- nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
Spotify werkt erg fijn.
Je playlists uit je account worden weer gegeven, nieuwe albums en toplists hebben een aparte tab.
Facebook connectie zit er ook in maar dat gebruik ik niet.

Ook werkt de WD erg fijn met een een toetsenbord, je kan makkelijk navigeren en veel sneller je zoek opdrachten invoeren.
Mediabibliotheek werkt ook goed, bij films krijg jede data en een cover te zien.
Ik ben erg blij dat ik de oude vervangen heb voor de nieuwe versie.

[ Voor 10% gewijzigd door marsie030 op 19-11-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
erg blij? tJonge hoe veel geld heb je er voor over dat je MKV, die je voordat je hem leechte al grondig doorgenomen hebt op moviemeter/imdb/usenet/piratebay, een plaatje krijgt. En misschien dat de titel iets versneden wordt naar officieler werk. Nou ik ben tevreden met mijn oude versie, ik ga daar geen geld aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
Sjah schreef op zondag 20 november 2011 @ 00:39:
erg blij? tJonge hoe veel geld heb je er voor over dat je MKV, die je voordat je hem leechte al grondig doorgenomen hebt op moviemeter/imdb/usenet/piratebay, een plaatje krijgt. En misschien dat de titel iets versneden wordt naar officieler werk. Nou ik ben tevreden met mijn oude versie, ik ga daar geen geld aan uitgeven.
Nou nou misschien aan gedacht dat het heel handig is voor mijn jonge kinderen.
De oude voor €60 verkocht en nieuwe voor €99,- gekocht, die €39,- kon ik nog net missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Sjah schreef op zondag 20 november 2011 @ 00:39:
Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen :+

Zelf lijkt het me ook erg handig als hij dat automatisch doet. zelf download ik zoveel films dat ik vaak vergeten ben wat ik ook alweer gedownload heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, iemand die de oude had en nu de nieuwe? Ben benieuwd naar een minireview: hoe is de beeldkwaliteit, beter?
Ik vind het design alvast niet persee mooier dan de gen1-versie.

Jammer dat video-info ophalen, niet naar de oude generation1 komt, maar ja tegenwoordig word je als consument geacht zo marktdenkend te zijn dat je alle begrip hebt dat ze die mooie feature enkel voor de nieuwe versie bewaren. Technisch zal het vast wel te implementeren zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Sjah op 21-11-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben erg tevreden over het apparaat. De standaard UI is een stuk beter dan de vorige generatie. Ik heb Mojo/ThumbGen even geprobeerd maar op mijn ouwe non-HD lcd is dat zeker geen meerwaarde. Ik was er ook na 20min al achter dat ik de Folder view zal blijven gebruiken. Ik hoef geen posters/beschrijvingen van films te zien, ik weet namelijk al wat ik download :) Folder view werkt dan het snelst als je een lange lijst door wil scrollen en je source een beetje georganiseerd is. Ook de Media Library functie zal ik dus niet gebruiken.

De beeldkwaliteit kan ik weinig over zeggen, op een ouwe non-HD tv is alles goed genoeg :p Ik gebruik een bedraad netwerk en mijn router geeft aan dat het een 100mbit verbinding betreft. Ik had gbit lan verwacht afgaande op reviews. In de handleiding en op de doos wordt de ethernet-verbinding nergens verder gespecificeerd dus dat was een verkeerde assumptie van mijn kant. 1.17 GiB (1 groot bestand van ~1.1GiB en wat kleintjes) heen en weer duurde in beide gevallen ongeveer 2:10, wat neerkomt op ~9.2 MiB/s of 74mbit. Geen topsnelheden dus maar ik zal dat toch niet merken want alles wordt vanaf een network share op mijn servertje afgespeeld.

Qua extra functies is Spotify wel prettig: ik hoef mijn computer niet meer aan te hebben voor een muziekje en zolang je je playlists op je desktop maakt is de interface op de SRP goed genoeg. Dingen willen zoeken in Spotify is een drama zonder toetsenbord maar met de nieuwe afstandsbediening is het in ieder geval beter dan bij z'n voorganger: toetsen voor cijfers die ook gebruikt kunnen worden voor letterinvoer. Komen mijn ouwe pre-touchscreen sms-skills nog eens van pas :) Helaas accepteren niet alle applicaties voor de verschillende services (zoals bijv Vimeo) die inputwijze dus dan ben je alsnog aangewezen op onscreen lettertjes selecteren...

Al met al is het voor mij een prima produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Jellinek schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:53:
[...]
1.17 GiB (1 groot bestand van ~1.1GiB en wat kleintjes) heen en weer duurde in beide gevallen ongeveer 2:10, wat neerkomt op ~9.2 MiB/s of 74mbit. Geen topsnelheden dus maar ik zal dat toch niet merken want alles wordt vanaf een network share op mijn servertje afgespeeld.
[...]
Hmmm, die netwerksnelheid klinkt niet heel fantastisch als ik het vergelijk met mijn huidige WDTV:
posttoast schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:04:
[...]
Voor de volledigheid heb ik hier ook even met de oude WDTV een snelheidstestje gedaan. Ik haal rond de 10MB/s. Dus dat is zo'n 80mbit. Als ik iets kopieer van mijn PC naar mijn server (zitten op het zelfde netwerk, beiden een gbit-LAN aansluiting) dan haal ik 45MB/s!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hij is dus niet megabit?

En dat we maar even weten waarover we het hebben, een jpg.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.zwart16/western-digital-tv-live.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 21-11-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
Klein testje gedaan.
Van pc naar externe HD die aan de WD hangt.

[afbeelding]

[ Voor 18% gewijzigd door marsie030 op 21-11-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Nou, daar hoef ik die nieuwe dus niet voor te halen. Bedankt voor het testen allemaal :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

WDTV Live HUB: 25 GB getransferred: ongeveer 9.9 MB/sec, allebei bedraad op een oude WRT 54 G.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
marsie030 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:55:
[...]
Je hebt het premium abbo van €10,- nodig.
Thanks, daar moet ik dan maar aan geloven vrees ik :) Hij is gister verstuurd, dus vandaag of morgen binnen hopelijk. Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
Ik heb gister de nieuwe WD TV Live binnen gekregen en meteen getest op zijn draadloze streaming aangezien we in ons studentenhuis geen bedraad netwerk hebben. Dit valt behoorlijk tegen, series in 720p hd kwaliteit zijn niet te streamen. Toen heb ik even een harde schijf eraan gehangen, benaderd via mijn laptop en een serie geprobeerd te transferren en dat ging met een trage 0,8 mb/s.

Ik vind dit behoorlijk apart en het moet aan de WD TV Live liggen, aangezien ernaast een Xbox 360 staat met ingebouwd Wifi waarmee ik altijd zonder problemen 720p HD films en series kan streamen. De laptop en router hebben allen Wifi N specificatie, de WD TV geeft aan goed bereik te hebben (4 van de 5 streepjes) en hij staat nog geen halve meter van de router af, er staat alleen een muur tussen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe de snelheid eventueel verbeterd kan worden?

Edit: Toch een ethernet kabel gevonden om de WD TV te verbinden met de router. HD streamen gaat nu meer dan prima, zal binnenkort een Bluray testen. (Macbook draadloos, WD TV bedraad)

[ Voor 9% gewijzigd door Mr Ton op 27-11-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Zo. Gisteren eens zitten spelen en heb nu Periscope draaien op mijn Synology NAS die automatisch subtitles download. Met de medialibrary feature van de WD haalt hij nu automatisch covers en info binnen voor m'n films. Spotify account geupgrade naar Premium en nu dus fijn spotify aan het luisteren op de WD.

Ik heb nog 2 dingetjes waar ik over denk:
- Toetsenbord, ik begrijp uit dit topic dat dat fijn werkt. Nog tips voor een leuk modelletje? Iets met zo'n muispadje heeft geen zin neem ik aan?
- Volume. Het valt me op dat dit WD kastje een stuk harder uitstuurt dan het kastje dat ik hiervoor had. Dat andere kastje had ook een eigen volume regeling. Op zich vind ik het niet zo boeiend dat die WD hard uitstuurt, maar als ik nu schakel tussen radio en WD staat de WD meteen wel erg hard. Moet je 'm weer zachter zetten en ga je daarna TV kijken kun je m weer harder zetten. Niet echt praktisch. Helaas heeft mijn receiver (HarmanKardon AVR247) volgens mij geen mogelijkheid om standaard het volume van een bepaalde input een paar dB naar beneden te schroeven. Hebben jullie daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik heb de oude versie, en heb er juist last van dat die te zacht uitstuurt, moet hem aardig omhoog gooien, de volumeknop van mijn HK 2500 Pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27

xdc

iCe01 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:32:
Zo. Gisteren eens zitten spelen en heb nu Periscope draaien op mijn Synology NAS die automatisch subtitles download. Met de medialibrary feature van de WD haalt hij nu automatisch covers en info binnen voor m'n films. Spotify account geupgrade naar Premium en nu dus fijn spotify aan het luisteren op de WD.
Heb ook sinds kort een Synology, de WD live biedt dan wel meerwaarde tov mijn huidige popcorn a100
die toch al een beetje raar deed. Gelukkig had ik nog een a110 dus zat niet zonder.
(deze had ik weer in gebruik genomen aangezien de oude WD live geen DTS downsampling had)

Dus gelijk ff gekeken bij de mediamarkt in Utrecht , daar was hij maar liefst 140,- euro , had gehoopt dat hij nog 99,- euro zou zijn volgens de diverse berichten hier op het forum. (volgens de MM medewerker was dat een tijdelijke actie tot eind november?)

Nu besteld bij 4allshop thans 109,- incl shipping, als het goed is wordt hij morgen geleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door xdc op 04-12-2011 00:01 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27

xdc

iCe01 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:32:

Ik heb nog 2 dingetjes waar ik over denk:
- Toetsenbord, ik begrijp uit dit topic dat dat fijn werkt. Nog tips voor een leuk modelletje? Iets met zo'n muispadje heeft geen zin neem ik aan?
- Volume. Het valt me op dat dit WD kastje een stuk harder uitstuurt dan het kastje dat ik hiervoor had. Dat andere kastje had ook een eigen volume regeling. Op zich vind ik het niet zo boeiend dat die WD hard uitstuurt, maar als ik nu schakel tussen radio en WD staat de WD meteen wel erg hard. Moet je 'm weer zachter zetten en ga je daarna TV kijken kun je m weer harder zetten. Niet echt praktisch. Helaas heeft mijn receiver (HarmanKardon AVR247) volgens mij geen mogelijkheid om standaard het volume van een bepaalde input een paar dB naar beneden te schroeven. Hebben jullie daar geen last van?
mijn nieuwe WD live is binnen , onhandig dat het dezelfde naam heeft als de vorige editie of zie ik iets over het hoofds? deze dus WD TV LIVE NEW
Hoe show je vervolgens de media liberary feature?
mijn Nas download al die Metatags enzo al automatisch mee maar zie ze niet geshowed?
heb natuurlijk lijstweergave uitgezet en andere weergaves geprobeerd , welke moet ik hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door xdc op 04-12-2011 00:00 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
Klopt het dat WD TV Live niet goed met iso-dvd overweg kan? Bij blijft beeld zwart of reageert ie gewoon niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
nieuwe of oude type?
indien oude, firmware up to date?
Ik dacht dat dvd iso incl menu tegenwoordig toch ondersteund werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Ja klopt het probleem is alleen als ik iso dvd gebruik. Bij een ISO van blu ray rip(zonder menu) lukt het wel. En dvd met vbo bestanden wil het ook wel.

Anders moet ik allemaal films uitpakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
nogmaals, is je firmware up to date?
Mogelijk heb je gewoon nog een oude firmware die de iso's nog niet goed ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Ik heb hem aangesloten op Internet en hij gaf de melding dat er geen nieuwe firmware was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:58
Ik denk dat hier de informatie staat die je zoekt:

http://community.wdc.com/...es-containing/td-p/299906

Ik heb zelf ook problemen met dvd iso of ts_video mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:58
Gisteren kreeg ik voor het eerst ook een problemen met de dvd iso's. Wat overigens helpt is om even een paar seconden te wachten tot je rechtonder ziet dat de codecs en de bitrate geladen is. Daarna pas op play drukken en hij doet het helemaal perfect.
Vreemde is hij dit sinds de laatste firmware doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 23:07
Ik heb de WD TV Live samen met de Logitech Harmony 600 gekocht en dat maakt m'n setje mooi compleet!
De samsung UE40C6730 heeft ook internet en media player aan boord, maar werkt niet prettig. Niet alle formaten worden ondersteund, en subtitles in mkv files werken ook niet. Internet @ TV is wel aardig, maar daar miste ik bijvoorbeeld de spotify player. Mijn les voor de volgende keer is dat mijn volgende TV vooral moet uitblinken in de weergave, alle extraatjes vallen meestal toch wat tegen.

Maar goed, de WD TV Live:
Het streamen van hd content via wifi gaat perfect, de content staat op mijn ReadyNAS NV+ die via het lichtnet (met de Hercules ePlug 200 Mbit/s) met mijn router in verbinding staat. De router (Belkin N) staat in de woonkamer op kleine afstand (± 4m) van de tv. Goeie test was de nieuwe snowboard film "The Art of Flight" (1080p, mkv, 5.5GB), loopt allemaal erg soepel en is haarscherp!

Ik moest wel even NFS filesharing aanzetten op de NAS, de DLNA media server geeft niet alle bestanden door (bv geen ISO). ISO afspelen met de WD gaat bij bij trouwens prima.
Ook een video_ts map wordt zo afgespeeld, maar hierbij ben ik het dvd menu nog niet tegengekomen. Voor dvd's van series kan is dat wel onhandig, maar wellicht zie ik hier nog iets over het hoofd :-)

Paar punten waar ik nog niet helemaal uit ben:
- de dashboard werkt niet, ik krijg de melding "voor toegang tot het dashboard, maakt u verbinding met een inhoudsbron met mediabibliotheek ingeschakeld" maar ook al staat "mediabibliotheek" aan, ik blijf deze melding krijgen.
- het zou ideaal zijn als ik de wdtv ook zonder tv kan besturen. Er zit een remote in de webinterface, maar geen feedback over wat je doet. Voor spotify zou dit handig zijn. Zijn daar mogelijkheden voor?

Mijn setup nu: Samsung tv, Onkyo tx-sr508, Cisco digitale tv + hd recorder (Ziggo), ReadnyNAS NV+, WD TV Live en de Logitech Harmony 600. Die laatste is trouwens echt een must als je vriendin de apparaten ook wil gebruiken. ;-)

P.S. Is het een idee om een apart topic aan te maken voor de nieuwste versie van de WD TV Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:58
cflink schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:46:
Ook een video_ts map wordt zo afgespeeld, maar hierbij ben ik het dvd menu nog niet tegengekomen. Voor dvd's van series kan is dat wel onhandig, maar wellicht zie ik hier nog iets over het hoofd :-)
De problemen zijn pas gekomen met de nieuwste firmware blijkbaar. Ook kan je geen backroll doen. Dus mocht je niet de nieuwste firmware(1.04.12) hebben zou ik het even zo laten.

Ik denk om dvd menu's te krijgen dat je in de setup onder video instellingen-> dvd menu het aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@ cflink: maak maar, apart topic lijkt me ook wel gewenst ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

remanus schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 08:05:
[...]
De problemen zijn pas gekomen met de nieuwste firmware blijkbaar. Ook kan je geen backroll doen. Dus mocht je niet de nieuwste firmware(1.04.12) hebben zou ik het even zo laten.

Ik denk om dvd menu's te krijgen dat je in de setup onder video instellingen-> dvd menu het aan moet zetten.
Rollback kan wel, maar dan moet je als het goed is vanaf dat moment elke keer het firmware-volgnummer aanpassen. Als je terug wilt rollen moet je in 'wdtvlive.ver' de versie ophogen, bijvoorbeeld naar 1.05.12 (misschien lukt ophogen van '.12' al, maar zelf niet geprobeerd).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
Gameplayer schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:54:
[...]

Gisteren heb ik de firmware upgrade naar 1.04.12 gedaan. Toen ik dan wat laten het toestel (laatste nieuwe WD TV Live) aanzette was er kort een melding van 'update mediabibliotheek' of zoiets. Echter, als ik naar m'n mappen ga (WB is via samba netwerkshare verbonden met m'n pc) dan zie ik geen film/serie info opgehaald.
Kan iemand me vertellen wat je hiervoor moet doen?
Ik heb bij geen enkele film of serie een afbeelding, info of wat dan ook. Kan iemand me vertellen of ik iets over het hoofd zie bij de 'metadata' mogelijkheid van de WD TV Live (versie 2011, laatste firmware)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 23:07
Ik heb een nieuw topic aangemaakt voor de nieuwe versie van de WD TV Live:
[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)

Zullen we daar verder gaan over de nieuwste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Yep, lijkt me een goed idee.
Misschien een moderator waarschuwen om de posts die betrekking hebben op de nieuwe WDTV naar het nieuwe topic te verplaatsen?

:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

428284

cflink schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:46:
<knip>

Paar punten waar ik nog niet helemaal uit ben:
- de dashboard werkt niet, ik krijg de melding "voor toegang tot het dashboard, maakt u verbinding met een inhoudsbron met mediabibliotheek ingeschakeld" maar ook al staat "mediabibliotheek" aan, ik blijf deze melding krijgen.
- het zou ideaal zijn als ik de wdtv ook zonder tv kan besturen. Er zit een remote in de webinterface, maar geen feedback over wat je doet. Voor spotify zou dit handig zijn. Zijn daar mogelijkheden voor?

<knip>
Het probleem met het dashboard had ik ook, maar dat kwam omdat ik de inhoudsbron de steaming optie had gekozen (Twonky omdat ik ook de WD LiveBook heb). Dan kan er niets weg geschreven worden.
Dus user aanmaken op je NAS en dan de netwerklocatie optie kiezen (ben vergeten hoe die heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb nog wat 5 jaar oude wmv's liggen, en die speelt de Live niet af, via mediainfo ben ik erachter gekomen dat die wmv3 wel afspeelt, wmv2 dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
Ik heb dit al in het topic over de nieuwe WD TV Live gepost maar het is ook zeker van toepassing op de oude.

De WD TV Live werkt standaard niet met Mac OSX 10.7 Lion omdat Apple iets aan Samba heeft veranderd geloof ik. Ik heb een tijdje met workarounds gewerkt maar kwam net een oplossing tegen en deze werkt uitstekend! Misschien iets voor de OP, hier zullen veel Mac gebruikers blij mee zijn.

http://wdc.custhelp.com/a...media-content-shared-by-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437806

Goedenavond , ik heb dus een WD TV LIVE HUB en ben er absoluut niet content van , mijn probleem is als volgt .
Ik heb hem nu ongeveer een 8 tal maanden , toen ik hem een half jaar had wou hij ineens niet meer opstarten , hij viel telkens uit . Reset hielp niet , bleef uitvallen , vervolgens terug naar de winkel want hij is nog onder garantie , na een 3 tal weken een nieuwe gekregen maar het slechte nieuws was ... 600 GB weg .
Nu een 2 maandjes later wil ik hem juist op zetten om een serieke te kijken doet hij het weer dat uitvallen .
Wat kan de oorzaak zijn ? Had op aanraden van de verkoper een WD gekocht , was van veel beter kwaliteit dan hetgeen dat ik zou gepakt hebben .
Als ik weer naar de winkel moet gaan zal ik wss weeral 400 gb kwijt zijn , het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik voor hetzelfde nog een extra harde schijf moet bijkopen .
Kan er iemand mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
hee doomleader, sorry dat ik nu pas reageer, maar je zit in het foute topic, deze gaat niet over de Hub-versie.

Over je probleem, is het zo een probleem om even 400gig naar je desktop over pompen? Als je de ruimte niet hebt, heb ik niks gezegd. :)

Kan niet over de Hub oordelen, heb zelf de WDTv Live HD, en dat is een superkoop gebleken, maar ok daar heb jij niet zoveel aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 27-12-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
Anoniem: 437806 schreef op maandag 26 december 2011 @ 01:32:
Goedenavond , ik heb dus een WD TV LIVE HUB en ben er absoluut niet content van , mijn probleem is als volgt .
Ik heb hem nu ongeveer een 8 tal maanden , toen ik hem een half jaar had wou hij ineens niet meer opstarten , hij viel telkens uit . Reset hielp niet , bleef uitvallen , vervolgens terug naar de winkel want hij is nog onder garantie , na een 3 tal weken een nieuwe gekregen maar het slechte nieuws was ... 600 GB weg .
Nu een 2 maandjes later wil ik hem juist op zetten om een serieke te kijken doet hij het weer dat uitvallen .
Wat kan de oorzaak zijn ? Had op aanraden van de verkoper een WD gekocht , was van veel beter kwaliteit dan hetgeen dat ik zou gepakt hebben .
Als ik weer naar de winkel moet gaan zal ik wss weeral 400 gb kwijt zijn , het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik voor hetzelfde nog een extra harde schijf moet bijkopen .
Kan er iemand mij helpen ?
Ik zou je vraag stellen in het WDTV Live Hub topic. Ik heb zelf overigens ook een Live Hub en (afkloppen) na enkele maanden nog steeds er tevreden. Welke firmware versie gebruikte je? Ik heb 2.07.17 gehad en nu de 3.x versie en werken beide vrij aardig (al zijn er op allebei ook wel wat minpunten te benoemen). Maar genoeg offtopic verder in het Hub topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 22:34
mijn vader heeft een WD Live gekocht, en vanaf een USB stick speelt die alles prima af, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem via het netwerk dingen af te laten spelen. als ik gewoon de map Sabnzb deel via het netwerk (gewoon met de ingebouwde windows functionaliteit) krijg je die wel te zien bij de bestanden, maar als je er dan op drukt, zegt die dat er geen media bestanden inzitten, en dan kan ik er verder niets mee.
wat ik dus wil weten: hoe krijg ik alles zo ingesteld dat ik gewoon op de WD gewoon onder bestanden naar de netwerkshare ga, en dan gewoon door mijn sabnzb kan bladeren, zoals ik dat op de computer zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-06 09:05
Ik heb ook een WDTV Live, die ik met veel plezier gebruik in combinatie met een Synology DS211. Nu heb ik wel nog een vraag; Is het mogelijk om een PPTP client te installeren op de WDTV Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwenni
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-12-2022
Er zitten nog heel wat bugs in WDTV live streaming media player:
- streamen over wifi werkt (nog) niet
- mappen die zogezegd leeg zijn
- wifi connectie problemen
- niet (meer) kunnen afspelen movies
enz... :-(
WD komt beter snel af met een nieuwe firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
@mrwenni, verkeerde topic, voor de nieuwe uitvoering van de live is een eigen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Laatst online: 10-06 10:33
Hopelijk een kleine vraag voor jullie die ik in de voorgaande pagina's niet goed terug heb kunnen vinden.
Ik heb de eerste generatie WDTV Live, met daarop de laatste updates.
Deze is bekabeld aan mijn router Sitecom Wireless Router 300N X3 WL-342 aangesloten.
Aan deze router zitten 2 desktops en een Synology USB Station 2 met daaraan een 1,5TB WD 3,5" externe HDD.
Als ik nu DVD (VIDEO_TS mapjes) wil afspelen via het netwerk (Netwerkshare) op de WDTV Live via een desktop of via de USB Station 2 valt het geluid regelmatig stil, waarna ook het beeld stil valt of andersom. De films zijn niet vlekkeloos af te spelen. Dit probleem speelt alleen bij DVD bestanden via het netwerk voor, HD content zoals MKV of WMV HD bestanden zijn probleemloos af te spelen.

Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 23:09
media-richard schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:03:
Hopelijk een kleine vraag voor jullie die ik in de voorgaande pagina's niet goed terug heb kunnen vinden.
Ik heb de eerste generatie WDTV Live, met daarop de laatste updates.
Deze is bekabeld aan mijn router Sitecom Wireless Router 300N X3 WL-342 aangesloten.
Aan deze router zitten 2 desktops en een Synology USB Station 2 met daaraan een 1,5TB WD 3,5" externe HDD.
Als ik nu DVD (VIDEO_TS mapjes) wil afspelen via het netwerk (Netwerkshare) op de WDTV Live via een desktop of via de USB Station 2 valt het geluid regelmatig stil, waarna ook het beeld stil valt of andersom. De films zijn niet vlekkeloos af te spelen. Dit probleem speelt alleen bij DVD bestanden via het netwerk voor, HD content zoals MKV of WMV HD bestanden zijn probleemloos af te spelen.

Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.
Heb zelf ook wel eens problemen met afspelen van Video_TS mappen. Volgens mij kun je er beter even een ISO van maken. Dat loste bij mij alle problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb sinds vorig jaar deze WD TV Live ... daarop zit 1.02.21 en ik heb deze nog niet vernieuwd.

Er schijnt al langer nieuwe firmware te zijn, maar ik las altijd over bugs en problemen.
Nu kom ik echter redelijk vaak tegen dat bepaalde films niet willen laden en volgens mij zijn het altijd MKV bestanden. Nu wil ik misschien toch een upgrade doen naar de nieuwste versie meuk: Western Digital WD TV Live 1.06.15 maar ik vraag me af of deze niet nieuwe bugs gaat introduceren t.o.v. de huidige firmware.

Ik kan overzicht vinden van de release-notes tussen 1.02.21 en 1.06.15, maar ik kan nergens een lijst vinden met nieuw ge-introduceerde bugs. Heeft iemand dit eventueel?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Lijkt me niet, he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Dit is alvast één zo'n verhaal.
http://wdtvforum.com/main...ea04evo9ceb1&topic=9087.0

Hierdoor durf ik dus niet een upgrade uit te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 10-06 22:25
rickiii schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:47:
[...]

Dit is alvast één zo'n verhaal.
http://wdtvforum.com/main...ea04evo9ceb1&topic=9087.0

Hierdoor durf ik dus niet een upgrade uit te voeren...
Jouw link kunnen alleen geregistreerde gebruikers zien...

Ik zou gewoon de nieuwste versie erop zetten via de auto-update functie van je WD TV Live. Handig om dan even via de systeem-instellingen te herstellen naar de fabrieksinstellingen(zou ik altijd standaard doen). Bij normaal gebruik kom je geen vervelende dingen tegen hoor.

Heb je dan een broken-bug, dan kan je altijd downgraden.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
jmk schreef op zondag 08 januari 2012 @ 09:25:
[...]
Ik zou gewoon de nieuwste versie erop zetten via de auto-update functie van je WD TV Live. Handig om dan even via de systeem-instellingen te herstellen naar de fabrieksinstellingen(zou ik altijd standaard doen). Bij normaal gebruik kom je geen vervelende dingen tegen hoor.
...
Ok, ik heb die auto-update gedaan en merk inderdaad dat de menu's een beetje schokken en mounting van de portable USB harddisk duidelijk langzamer is geworden (duurde ~15 minuten ipv de gebruikelijke 20 seconden). Mijn probleem met de MKV bestanden is echter opgelost. Nu heb ik nog maar 1 film gekeken.... dus ik zal misschien later nog wat problemen tegenkomen. Maar tot nu toe is het minder rampzalig dan veel berichten online doen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Laatst online: 10-06 10:33
@Flappie ik zal eens testen hoe het werkt met ISO files.
Heb nu ook al software gevonden van WD, zodat ik de WDTV Live kan benaderen vanaf mijn computer, zodat ik films direct daar naartoe kan zetten, ideale optie. Kun je toch een manier de WD als NASje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 15:07
Goedendag,

ik heb mij WD Tv hd live top draaien met custom firmware (WDLXTV) en moviesheets. Alleen kom ik er totaal niet uit hoe je nu NZBget aan de praat krijgt.... ik ben bekend met de Wiki (http://wiki.wdlxtv.com/Setup_NZBWebget) van wdlxtv alleen kom ik niet verder dan de eerste paar stappen. Heeft iemand ervaring hiermee, of een goede tutorial?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Werken moviesheets alleen met de nieuwe WDTV, of kan ik deze met de oude WDTV ook aan de praat krijgen?

Ik genereer de data zoals hier beschreven:

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Moviesheets met de oude zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel werk. Niet aan beginnen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

R u sure?
Dus dan maar overstappen op een appleTV met XBMC?
Of de nieuwe? Die software is ook verre van perfect, geloof ik..

Het helpt niet om alle films rechtstreeks in de map "movies" te zetten?

Nu heb ik het als volgt:

\films full HD\the matrix\the matrix\the matrix.jpg en the matrix.mkv

als ik de twee "the matrix" mappen weghaal en de film + de JPG + de eventuele srt rechtstreeks in de map zet, heb ik dan ook geen cover art?

[ Voor 55% gewijzigd door CeesKees op 24-01-2012 19:55 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

hardware-technisch doet de appletv het onder voor zelfs de oude wd tv live....

voor de rest moet je het zelf weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Ach, zolang het apparaat fullHD films zonder problemen over het netwerk afspeelt, ben ik tevreden (en anders gaat deze door naar een ander)

Dus dan toch maar voor de nieuwe WDTV Live gaan?

Ah, stapje verder ben ik al, thumbs kan ik zien in thumb mode, maar ik zie nu de jpg en de mkv apart, terwijl ik deze gekoppeld zou willen zien....

[ Voor 28% gewijzigd door CeesKees op 24-01-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
  • Laatst online: 23-04 13:34
Gisterenavond nog gewoon films gekeken,en sinds vanmorgen herkend hij mn harde schijf niet meer,
blijft maar knipperen.
Reset gedaan naar fabrieksinstellingen,stekker er lang genoeg uit gehad maar hij doet niets.
Firmware er maar voor de zekerheid opnieuw opgezet.
Ik heb nog een andere harde schijf en die herkend hij ook opeens niet meer.
Stop ik er er 1gb usb stikje in dat herkend hij hem wel,dat is toch vreemd?
Mn harde schijven doen het wel gewoon op de computer.
Wie helpt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 10-06 22:25
crineke1323 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:06:
Gisterenavond nog gewoon films gekeken,en sinds vanmorgen herkend hij mn harde schijf niet meer,
blijft maar knipperen.
Reset gedaan naar fabrieksinstellingen,stekker er lang genoeg uit gehad maar hij doet niets.
Firmware er maar voor de zekerheid opnieuw opgezet.
Ik heb nog een andere harde schijf en die herkend hij ook opeens niet meer.
Stop ik er er 1gb usb stikje in dat herkend hij hem wel,dat is toch vreemd?
Mn harde schijven doen het wel gewoon op de computer.
Wie helpt mij?
Wat je nog kan proberen: de WD TV maakt op de Hdd's een folder aan ".wdtv" ofzo. Die kan je gerust wissen via de computer. Baat het niet schaad het niet.

Wel positief dat je stick het wel doet. Geeft hoop.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
  • Laatst online: 23-04 13:34
[quote]jmk schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:20:
[...]

Wat je nog kan proberen: de WD TV maakt op de Hdd's een folder aan ".wdtv" ofzo. Die kan je gerust wissen via de computer. Baat het niet schaad het niet.

Wel positief dat je stick het wel doet. Geeft hoop.
[/quot
beetje late reactie maar het probleem zat in de harde schijf leeggehaald en geformatteerd,is nu opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Still going strong deze ouwe Live.

Maar nu zat ik op Deezer (in de optie internetmedia) Top Charts te kijken, wat ik het enige leuke vind aan de extra's . Had al een jaar niet gekeken (zegt genoeg denk ik, over hoe `belangrijk` die extraatjes zijn :') ), maar de charts zijn nog steeds hetzelfde, ik keek altijd bij Belgie, maar daar staat bijv nog steeds het nr. like a g9. Vreemd, update die niet, is het ter ziele op de Live? Want ik heb sinds dat jaar al genoeg resets en Fw-updates gedaan, waarom oh waarom nog steeds dezelfde nrs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455912

Ik heb juist een wd tv live gekocht maar ik krijg mijn sub er niet bij en als ik probeer van te werken met iso ziet hij de iso file gewoon niet staan.
Voor de ondertitels gebruik ik normaal .sub en als ik een dvd converteer is dit in MKV ik kan deze perfect afspelen maar krijg er geen subsidie bij.
Kan mij hier iemand mee helpen?
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub