Ik heb de knoop doorgehakt en ook net opgehaald bij de MM.
Zal zo ff een review schrijven.
Eerste indruk is in ieder geval goed!
Hoe bevalt hij?yorroy schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:04:
Ik heb de knoop doorgehakt en ook net opgehaald bij de MM.
Blender....
Ja dit klopt. WD heeft het uit de laatste firmware gehaald ivm een bug. Schijnt bij een volgende firmware weer opgelost te moeten worden (hopen we..)Gameplayer schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:06:
.... Zit in mijn netwerk met mijn pc en bestanden afspelen gaat prima, alleen merk ik dat er geen metadata wordt opgehaald. Heeft iemand een idee hoe je dit moet instellen? (Bij de settings staat het alvast zo dat hij ze ophaalt) Ik las ergens dat dit enkel zou kunnen als je werkt vanaf een externe usb-disk met bestanden er op en dus niet via shares, klopt dit?
Blender....
[ Voor 5% gewijzigd door Wootism op 16-11-2011 12:48 ]
Dit kan zeker met gebruik van een paar tools. Zie dit mooie forum voor info hoe je dit moet doen:Wootism schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:48:
Daarnaast vroeg ik me nog af of dat je in het menu van de TV Live film-info kan laten zien, dus waar de film over gaat en misschien nog een rating erbij die hij van IMDB haalt of zo? Is dat mogelijk? Heb dit namelijk in geen enkele interface-video op youtube terug gezien namelijk.
Blender....
Cool dat het kan, maar jammer om te zien dat heel die Mojo theme nu niet echt een vooruitgang is ten opzichte van de originele theme...Andre21 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:31:
[...]
Dit kan zeker met gebruik van een paar tools. Zie dit mooie forum voor info hoe je dit moet doen:
http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live-Streaming-Discussions/Mojo-for-the-SMP-Updated-11-09-11/td-p/287022
Echt? Ik dacht dat de Wifi-techniek die er inzit ook gigabit internet ondersteunde... dus niet?Sjah schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:11:
Ik zou de WD met een usb HD eraan niet als "NAS" gebruiken, weetje wel hoelang het duurt voordat je een film erop gezet hebt..... lang.
[ Voor 7% gewijzigd door Wootism op 16-11-2011 15:24 ]
Het is een 802.11n Wifi verbinding die erin zit. Ik gebruik het ook.Wootism schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:22:
[...]
Echt? Ik dacht dat de Wifi-techniek die er inzit ook gigabit internet ondersteunde... dus niet?
Daarvoor deed ik het voornamelijk, als dat niet zo is kan ik net zo goed voor de TV Live Hub gaan natuurlijk.
Blender....
[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 16-11-2011 15:25 ]
Blender....
Ja ok dat klopt, maar voor je interne netwerk is hij wel snelSjah schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:31:
Dat zegt niks, je moet meten, secondes tellen en kijken hoveel die overpompt. Mijn router is ook met 100Mbit met mijn pc verbonden, toch komt er niet meer overheen dan 25mbit (omdat mijn internet niet sneller is).
Blender....
Natuurlijk wel belangrijk om te weten of dat zijn Router snelheden boven de 150mbit toelaat. Zoals ik al zei dacht ik dacht de WD Tv gigabit ondersteunde, maar als je router dat niet toelaat heb je er natuurlijk nog niks aan.posttoast schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:01:
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Andre21: wil jij eens timen hoe lang het duurt om een bestand van 1GB over te pompen vanaf je PC naar je WDTV? Als dat een stuk sneller gaat dan met de "oude" WDTV overweeg ik om ook over te stappen.
True. Maar als hij in een praktijktest bijvoorbeeld al niet boven de 50mbit komt (ik noem maar wat) dan is dat duidelijk natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat zijn router dat niet trekt.Wootism schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:03:
[...]
Natuurlijk wel belangrijk om te weten of dat zijn Router snelheden boven de 150mbit toelaat. Zoals ik al zei dacht ik dacht de WD Tv gigabit ondersteunde, maar als je router dat niet toelaat heb je er natuurlijk nog niks aan.
Blender....
Blender....
Blender....
Misschien een vreemde vraag, maar heb je misschien een LG tv?Andre21 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:37:
Ik heb gister helaas niet meer kunnen testen.
....
Maar tijdens het afspelen van een film is hij nog niet vast gelopen, en dat deed de vorige wel.
What doesn't kill you, makes you stronger
Ik heb een Samsung tv en ik heb niet de 1e gen wdtv, maar die streaming media player die net uitgekomen is.FranenJer schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:50:
[...]
Misschien een vreemde vraag, maar heb je misschien een LG tv?
Reden van de vraag, mijn WDTV 1e gen werkt overal perfect, behalve op een LG tv. Zodra de tv aanstaat, kan ik bijna nooit de mediaplayer aanzetten en bedienen.
Wat je kan proberen is je TV uitzetten en dan proberen je WDTVLive aan te zetten. Mocht dit wel werken, heb ik nog geen oplossing voor je, maar heb je wel hetzelfde probleem.![]()
Heb dit probleem gemeld 2 jaar terug, maar gaat voor de 1e gen wdtv niet opgelost worden...
Blender....
Gisteren heb ik de firmware upgrade naar 1.04.12 gedaan. Toen ik dan wat laten het toestel (laatste nieuwe WD TV Live) aanzette was er kort een melding van 'update mediabibliotheek' of zoiets. Echter, als ik naar m'n mappen ga (WB is via samba netwerkshare verbonden met m'n pc) dan zie ik geen film/serie info opgehaald.Andre21 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:24:
[...]
Overigens zit er wel een feature in om je filminfo op te halen. Deze maakt gebruik van www.themoviedb.org
Dus het werkt wel degelijk, alleen het kan altijd beter..
[ Voor 14% gewijzigd door brechts op 18-11-2011 11:57 ]
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Je hebt het premium abbo van €10,- nodig.iCe01 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:25:
Wat ik me afvroeg: heb je voor spotify een abbo nodig en zo ja: welk? Ik heb nu het €5 abbo omdat ik eigenlijk alleen op mijn PC / laptop luister. Maar ik heb zo het vermoeden dat het daarmee niet gaat lukken?
[ Voor 10% gewijzigd door marsie030 op 19-11-2011 17:02 ]
Nou nou misschien aan gedacht dat het heel handig is voor mijn jonge kinderen.Sjah schreef op zondag 20 november 2011 @ 00:39:
erg blij? tJonge hoe veel geld heb je er voor over dat je MKV, die je voordat je hem leechte al grondig doorgenomen hebt op moviemeter/imdb/usenet/piratebay, een plaatje krijgt. En misschien dat de titel iets versneden wordt naar officieler werk. Nou ik ben tevreden met mijn oude versie, ik ga daar geen geld aan uitgeven.
Dat moet iedereen voor zichzelf bepalenSjah schreef op zondag 20 november 2011 @ 00:39:
erg blij? tJonge hoe veel geld heb je er voor over dat je MKV, die je voordat je hem leechte al grondig doorgenomen hebt op moviemeter/imdb/usenet/piratebay, een plaatje krijgt. En misschien dat de titel iets versneden wordt naar officieler werk. Nou ik ben tevreden met mijn oude versie, ik ga daar geen geld aan uitgeven.
[ Voor 44% gewijzigd door Sjah op 21-11-2011 00:31 ]
Hmmm, die netwerksnelheid klinkt niet heel fantastisch als ik het vergelijk met mijn huidige WDTV:Jellinek schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:53:
[...]
1.17 GiB (1 groot bestand van ~1.1GiB en wat kleintjes) heen en weer duurde in beide gevallen ongeveer 2:10, wat neerkomt op ~9.2 MiB/s of 74mbit. Geen topsnelheden dus maar ik zal dat toch niet merken want alles wordt vanaf een network share op mijn servertje afgespeeld.
[...]
posttoast schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:04:
[...]
Voor de volledigheid heb ik hier ook even met de oude WDTV een snelheidstestje gedaan. Ik haal rond de 10MB/s. Dus dat is zo'n 80mbit. Als ik iets kopieer van mijn PC naar mijn server (zitten op het zelfde netwerk, beiden een gbit-LAN aansluiting) dan haal ik 45MB/s!
[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 21-11-2011 16:21 ]
[ Voor 18% gewijzigd door marsie030 op 21-11-2011 16:51 ]
Gulfstream G650
Thanks, daar moet ik dan maar aan geloven vrees ikmarsie030 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:55:
[...]
Je hebt het premium abbo van €10,- nodig.
[ Voor 9% gewijzigd door Mr Ton op 27-11-2011 16:00 ]
Heb ook sinds kort een Synology, de WD live biedt dan wel meerwaarde tov mijn huidige popcorn a100iCe01 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:32:
Zo. Gisteren eens zitten spelen en heb nu Periscope draaien op mijn Synology NAS die automatisch subtitles download. Met de medialibrary feature van de WD haalt hij nu automatisch covers en info binnen voor m'n films. Spotify account geupgrade naar Premium en nu dus fijn spotify aan het luisteren op de WD.
[ Voor 4% gewijzigd door xdc op 04-12-2011 00:01 ]
slimmehotspot.nl
mijn nieuwe WD live is binnen , onhandig dat het dezelfde naam heeft als de vorige editie of zie ik iets over het hoofds? deze dus WD TV LIVE NEWiCe01 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:32:
Zo. Gisteren eens zitten spelen en heb nu Periscope draaien op mijn Synology NAS die automatisch subtitles download. Met de medialibrary feature van de WD haalt hij nu automatisch covers en info binnen voor m'n films. Spotify account geupgrade naar Premium en nu dus fijn spotify aan het luisteren op de WD.
Ik heb nog 2 dingetjes waar ik over denk:
- Toetsenbord, ik begrijp uit dit topic dat dat fijn werkt. Nog tips voor een leuk modelletje? Iets met zo'n muispadje heeft geen zin neem ik aan?
- Volume. Het valt me op dat dit WD kastje een stuk harder uitstuurt dan het kastje dat ik hiervoor had. Dat andere kastje had ook een eigen volume regeling. Op zich vind ik het niet zo boeiend dat die WD hard uitstuurt, maar als ik nu schakel tussen radio en WD staat de WD meteen wel erg hard. Moet je 'm weer zachter zetten en ga je daarna TV kijken kun je m weer harder zetten. Niet echt praktisch. Helaas heeft mijn receiver (HarmanKardon AVR247) volgens mij geen mogelijkheid om standaard het volume van een bepaalde input een paar dB naar beneden te schroeven. Hebben jullie daar geen last van?
[ Voor 7% gewijzigd door xdc op 04-12-2011 00:00 ]
slimmehotspot.nl
De problemen zijn pas gekomen met de nieuwste firmware blijkbaar. Ook kan je geen backroll doen. Dus mocht je niet de nieuwste firmware(1.04.12) hebben zou ik het even zo laten.cflink schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:46:
Ook een video_ts map wordt zo afgespeeld, maar hierbij ben ik het dvd menu nog niet tegengekomen. Voor dvd's van series kan is dat wel onhandig, maar wellicht zie ik hier nog iets over het hoofd :-)
Rollback kan wel, maar dan moet je als het goed is vanaf dat moment elke keer het firmware-volgnummer aanpassen. Als je terug wilt rollen moet je in 'wdtvlive.ver' de versie ophogen, bijvoorbeeld naar 1.05.12 (misschien lukt ophogen van '.12' al, maar zelf niet geprobeerd).remanus schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 08:05:
[...]
De problemen zijn pas gekomen met de nieuwste firmware blijkbaar. Ook kan je geen backroll doen. Dus mocht je niet de nieuwste firmware(1.04.12) hebben zou ik het even zo laten.
Ik denk om dvd menu's te krijgen dat je in de setup onder video instellingen-> dvd menu het aan moet zetten.
☻/
/▌
/ \
Ik heb bij geen enkele film of serie een afbeelding, info of wat dan ook. Kan iemand me vertellen of ik iets over het hoofd zie bij de 'metadata' mogelijkheid van de WD TV Live (versie 2011, laatste firmware)?Gameplayer schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:54:
[...]
Gisteren heb ik de firmware upgrade naar 1.04.12 gedaan. Toen ik dan wat laten het toestel (laatste nieuwe WD TV Live) aanzette was er kort een melding van 'update mediabibliotheek' of zoiets. Echter, als ik naar m'n mappen ga (WB is via samba netwerkshare verbonden met m'n pc) dan zie ik geen film/serie info opgehaald.
Kan iemand me vertellen wat je hiervoor moet doen?
Gulfstream G650
428284
Het probleem met het dashboard had ik ook, maar dat kwam omdat ik de inhoudsbron de steaming optie had gekozen (Twonky omdat ik ook de WD LiveBook heb). Dan kan er niets weg geschreven worden.cflink schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:46:
<knip>
Paar punten waar ik nog niet helemaal uit ben:
- de dashboard werkt niet, ik krijg de melding "voor toegang tot het dashboard, maakt u verbinding met een inhoudsbron met mediabibliotheek ingeschakeld" maar ook al staat "mediabibliotheek" aan, ik blijf deze melding krijgen.
- het zou ideaal zijn als ik de wdtv ook zonder tv kan besturen. Er zit een remote in de webinterface, maar geen feedback over wat je doet. Voor spotify zou dit handig zijn. Zijn daar mogelijkheden voor?
<knip>
Anoniem: 437806
[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 27-12-2011 21:34 ]
Ik zou je vraag stellen in het WDTV Live Hub topic. Ik heb zelf overigens ook een Live Hub en (afkloppen) na enkele maanden nog steeds er tevreden. Welke firmware versie gebruikte je? Ik heb 2.07.17 gehad en nu de 3.x versie en werken beide vrij aardig (al zijn er op allebei ook wel wat minpunten te benoemen). Maar genoeg offtopic verder in het Hub topic.Anoniem: 437806 schreef op maandag 26 december 2011 @ 01:32:
Goedenavond , ik heb dus een WD TV LIVE HUB en ben er absoluut niet content van , mijn probleem is als volgt .
Ik heb hem nu ongeveer een 8 tal maanden , toen ik hem een half jaar had wou hij ineens niet meer opstarten , hij viel telkens uit . Reset hielp niet , bleef uitvallen , vervolgens terug naar de winkel want hij is nog onder garantie , na een 3 tal weken een nieuwe gekregen maar het slechte nieuws was ... 600 GB weg .
Nu een 2 maandjes later wil ik hem juist op zetten om een serieke te kijken doet hij het weer dat uitvallen .
Wat kan de oorzaak zijn ? Had op aanraden van de verkoper een WD gekocht , was van veel beter kwaliteit dan hetgeen dat ik zou gepakt hebben .
Als ik weer naar de winkel moet gaan zal ik wss weeral 400 gb kwijt zijn , het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik voor hetzelfde nog een extra harde schijf moet bijkopen .
Kan er iemand mij helpen ?
Heb zelf ook wel eens problemen met afspelen van Video_TS mappen. Volgens mij kun je er beter even een ISO van maken. Dat loste bij mij alle problemen op.media-richard schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:03:
Hopelijk een kleine vraag voor jullie die ik in de voorgaande pagina's niet goed terug heb kunnen vinden.
Ik heb de eerste generatie WDTV Live, met daarop de laatste updates.
Deze is bekabeld aan mijn router Sitecom Wireless Router 300N X3 WL-342 aangesloten.
Aan deze router zitten 2 desktops en een Synology USB Station 2 met daaraan een 1,5TB WD 3,5" externe HDD.
Als ik nu DVD (VIDEO_TS mapjes) wil afspelen via het netwerk (Netwerkshare) op de WDTV Live via een desktop of via de USB Station 2 valt het geluid regelmatig stil, waarna ook het beeld stil valt of andersom. De films zijn niet vlekkeloos af te spelen. Dit probleem speelt alleen bij DVD bestanden via het netwerk voor, HD content zoals MKV of WMV HD bestanden zijn probleemloos af te spelen.
Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Dit is alvast één zo'n verhaal.Sjah schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:05:
Lijkt me niet, he....
Jouw link kunnen alleen geregistreerde gebruikers zien...rickiii schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:47:
[...]
Dit is alvast één zo'n verhaal.
http://wdtvforum.com/main...ea04evo9ceb1&topic=9087.0
Hierdoor durf ik dus niet een upgrade uit te voeren...
Yippie kayak, other buckets!
Ok, ik heb die auto-update gedaan en merk inderdaad dat de menu's een beetje schokken en mounting van de portable USB harddisk duidelijk langzamer is geworden (duurde ~15 minuten ipv de gebruikelijke 20 seconden). Mijn probleem met de MKV bestanden is echter opgelost. Nu heb ik nog maar 1 film gekeken.... dus ik zal misschien later nog wat problemen tegenkomen. Maar tot nu toe is het minder rampzalig dan veel berichten online doen voorkomen.jmk schreef op zondag 08 januari 2012 @ 09:25:
[...]
Ik zou gewoon de nieuwste versie erop zetten via de auto-update functie van je WD TV Live. Handig om dan even via de systeem-instellingen te herstellen naar de fabrieksinstellingen(zou ik altijd standaard doen). Bij normaal gebruik kom je geen vervelende dingen tegen hoor.
...
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
[ Voor 55% gewijzigd door CeesKees op 24-01-2012 19:55 ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
[ Voor 28% gewijzigd door CeesKees op 24-01-2012 20:13 ]
Wat je nog kan proberen: de WD TV maakt op de Hdd's een folder aan ".wdtv" ofzo. Die kan je gerust wissen via de computer. Baat het niet schaad het niet.crineke1323 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:06:
Gisterenavond nog gewoon films gekeken,en sinds vanmorgen herkend hij mn harde schijf niet meer,
blijft maar knipperen.
Reset gedaan naar fabrieksinstellingen,stekker er lang genoeg uit gehad maar hij doet niets.
Firmware er maar voor de zekerheid opnieuw opgezet.
Ik heb nog een andere harde schijf en die herkend hij ook opeens niet meer.
Stop ik er er 1gb usb stikje in dat herkend hij hem wel,dat is toch vreemd?
Mn harde schijven doen het wel gewoon op de computer.
Wie helpt mij?
Yippie kayak, other buckets!
Anoniem: 455912
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq