Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:19:
Ik ben weer wat aan het knutselen met mijn theme. Kwam per toeval iemand tegen op het wd tv live streaming forum en die had dit gemaakt door wat themes aan elkaar te plakken:

[afbeelding]

Dat is een onderdeel waar ik nog mee bezig moet. Heb net aanpassingen van de achtergronden gedaan zodat die overal hetzelfde zijn. Ben nu bezig om het bestand video_ex_playing.xml aan te passen zodat de progressbar bij het afspelen van video bestanden iets meer naar boven gaat.

Hierna ga ik het menu weer aanpassen, de afbeeldingen storen mijn vrouw, die wil meer kleuren erin. Afijn, ik mag weer aan de slag. Ben alleen niet zo handig met photoshop e.d., maarja, ik kom er wel met wat Windows paint aanpassingen en dan omzetten naar .png met die photoshop elements versie die ik heb.

Ik moet alleen even zien hoe ik dat ga doen, denk dat ik iets met folder icons ga doen, ze moeten kennelijk elke maand anders worden. Nu wil mijn vrouw en de kids plaatjes van lammetjes in een wei in het menu :X
Dat ziet er best goed uit! :)

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Heb sinds kort ook deze mediaspeler.
Hoe lang duurt het compileren van de mediabibliotheek? Heb een Qnap nas met ongeveer 700GB aan muziek, film en foto's. Hij is nu al 19uur aan het compileren. En kan ik ondertussen wel op youtube etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonekill schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:28:
Hoe lang duurt het compileren van de mediabibliotheek? Heb een Qnap nas met ongeveer 700GB aan muziek, film en foto's. Hij is nu al 19uur aan het compileren. En kan ik ondertussen wel op youtube etc.?
Je kan ondertussen eigenlijk alles doen. Misschien moet je video's even via de bestand optie benaderen omdat je mediabibliotheek bezig is, maar verder geen probleem.

Zelf heb ik een heel nieuw hoofdmenu gemaakt, moet alleen even iets kleinere iconen maken in photoshop, die zijn per ongeluk heel groot geworden. Ik kan straks wel aan de slag als theme builder daar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zonekill schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:28:
Ik had mijn library van 4 Tb aan muziek, fotos en voornamelijk films binnen een 15 minuten klaar... (D-link DNS 323)

Ik denk dat 19 uur wel erg lang is hoor, maar het compileren ervan gaat vaak ook niet goed. Enige remedie is het stoppen ervan en opnieuw proberen. Vaak is het dan zo klaar :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:12:
Ik denk dat 19 uur wel erg lang is hoor, maar het compileren ervan gaat vaak ook niet goed. Enige remedie is het stoppen ervan en opnieuw proberen. Vaak is het dan zo klaar :)
op het officiele forum staan ook wat mensen waarbij het zo lang duurt en die gebruiken allemaal een draadloze verbinding, daar ligt het denk ik aan.

Zie http://community.wdc.com/...es-hours-days/td-p/320151

Verder heb ik mijn theme af, ga alleen nog een keer andere menu plaatjes en achtergronden maken, maar wat erin zit is al erg leuk en alles is Nederlands in het hoofdmenu. Verder gebruik ik alleen de view met de grote afbeeldingen (video_large heet die meen ik), daar heb ik vooral naar gekeken. De rest heb ik zo gelaten en is een mix van 3 andere themes. Dat werkt eenvoudiger dan alles zelf maken, het is nogal een complexe hoeveelheid xml bestanden en ik heb wat weinig tijd om hem volledig uit te zoeken, maar zo te zien kopieert iedereen diverse themes met elkaar om iets moois te krijgen.

Geen idee of er behoefte aan is, maar hij is hier te downloaden:
http://www.mediafire.com/download.php?ck12ejd3y2dj6kw

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag. Speelt deze mediaspeler ook BD 25/50 filmbestanden af, zonder haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog wat geknutseld aan mijn eigen theme, een paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/rkrbtk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/fviec7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/33mreyr.jpg

Download theme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Heb de WD TV Live nu een dag of vier en helaas is het tot nu toe niet echt geweldig.
Afspelen van VIDEO_TS mappen werkt niet goed. wmv video speelt ie niet af. Ook dolby digital werkt niet. Dit ligt niet aan mijn Kenwood versterker uit 2000 want via de PS3 werkt het wel. Ook SD films zien er niet geweldig uit heb begrepen dat het aan de sigma chip ligt. Als ik foto's via de twonky server op mijn nas weergeef dan krijg ik hele kleine thumbnails te zien?!

Kan ook nergens vinden hoe ik muziek in een afspeellijst kan zetten.

Ook de vele verwarrende opties om bestanden te benaderen op mijn nas vind ik niet zo fijn. Kwam er ook achter dat de nas dezelfde netwerk naam moet hebben als de WD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonekill schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:53:
Kwam er ook achter dat de nas dezelfde netwerk naam moet hebben als de WD TV.
Ze moeten dezelfde werkgroep hebben, niet dezelfde netwerknaam.
Zonekill schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:53:
Afspelen van VIDEO_TS mappen werkt niet goed. wmv video speelt ie niet af.
wmv 9 moet hij wel afspelen, oudere wvm formaten vaak niet, maar dat hebben veel mediaspelers in deze prijsklasse.
Ook dolby digital werkt niet.
Hier heb ik geen problemen mee, met een optische kabel naar de home cinema set. Automatische detectie van het signaal op de home cinema set werkt niet goed, ik moet met de knop soundfield op de home cinema set wel een preset kiezen die er goed bijpast, maar dan krijg ik wel de icoontjes in beeld die er moeten zijn.
Kan ook nergens vinden hoe ik muziek in een afspeellijst kan zetten.
Je kan m3u playlisten aanmaken met een relatief pad naar je netwerklocatie
Ook de vele verwarrende opties om bestanden te benaderen op mijn nas vind ik niet zo fijn.
Via bestanden kan je naar een map toe, dan options klikken en mapping maken naar de mediabibliotheek en bij video bestanden in het menu kiezen voor de mediabibliotheek. Dat is 1 keer instellen en daarna werkt het automatisch. Een mapping wordt onzichtbaar als er geen mediabestanden in de map zitten. Ik denk dat dit wat duidelijker in de handleiding staat, ik doe het even uit het hoofd.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Nog meer problemen nu. Om de 5 minuten gaat ie mediabibliotheek scannen.
Ik speel muziek af door met mijn tablet nummers te kiezen met de twonkyservermobile en daar verliest hij om de paar minuten de verbinding met de WD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonekill schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:36:
Nog meer problemen nu. Om de 5 minuten gaat ie mediabibliotheek scannen.
Ik speel muziek af door met mijn tablet nummers te kiezen met de twonkyservermobile en daar verliest hij om de paar minuten de verbinding met de WD TV.
Ik ga er van uit, omdat je zegt Tablet, dat je werkt via je WIFI verbinding.
Je kan geen garantie krijgen met een WIFI verbidnign dat je een stabiele verbinding tot stand zet. Dit heeft absoluut niks met je WDTV te maken, maar met het wifi signaal.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed ook dat de meeste problemen door een wifi of het netwerk komen behalve de video_ts vraag. Maar die kan ik nooit herproduceren, we hebben hier een keer eerder iemand gehad met die problemen en wd heeft dat goed opgepakt, maar er is nooit helder geworden wat nu de oorzaak is.

Ik heb in iedergeval heel veel video_ts mappen en gebruik die ook vaak en heb nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:35:
Ik vermoed ook dat de meeste problemen door een wifi of het netwerk komen behalve de video_ts vraag. Maar die kan ik nooit herproduceren, we hebben hier een keer eerder iemand gehad met die problemen en wd heeft dat goed opgepakt, maar er is nooit helder geworden wat nu de oorzaak is.

Ik heb in iedergeval heel veel video_ts mappen en gebruik die ook vaak en heb nooit problemen.
Hier ook, de hele Disney collectie is zo'n beetje VIDEO_TS en er is niks aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
IK ben diegene met de VIDEO_TS problemen. Het is nog altijd een raadsel voor mij. Maar zoals correct is aangegeven WD heeft dit uiterst correct afgehandeld en maak sinds korte tijd naar volle 100% tevredenheid gebruik van een AC PlayON HD2 Mini (de Mini1 had ik al op de slaapkamer staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
RicoK schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:49:
IK ben diegene met de VIDEO_TS problemen. Het is nog altijd een raadsel voor mij. Maar zoals correct is aangegeven WD heeft dit uiterst correct afgehandeld en maak sinds korte tijd naar volle 100% tevredenheid gebruik van een AC PlayON HD2 Mini (de Mini1 had ik al op de slaapkamer staan).
Die moet het voor mij misschien maar ook worden dan.
Video_ts mappen spelen niet goed af en dolby digital 5.1 werkt niet, Had echt veel beter verwacht van deze WD, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonekill schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:26:
Die moet het voor mij misschien maar ook worden dan.
Video_ts mappen spelen niet goed af en dolby digital 5.1 werkt niet, Had echt veel beter verwacht van deze WD, jammer.
Zou bij de ac ryan ook even goed alles testen zolang je nog kan ruilen, de mini 1 heb ik hier ook en ac ryan's spul werkt prima, maar soms na een firmware update werkt opeens iets ook niet meer. Vooral 5.1 geluid enzo :P

Dus kopen en gelijk meest recente update erop zetten en testen, maar dat zal je vast wel doen aangezien je de wd tv ook aan testen hebt onderworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Ik zit met een probleem.

De WD TV staat bij mij ingesteld dat hij de mediashares scant in stand-by, helaas lijkt hij dit niet te doen. Zodus iedere keer dat ik media toevoeg aan de NAS, moet ik handmatig naar Instellingen > media-dinges en dan naar refresh op het mapje 'Movies'. Hoewel ik het ding al zeker een maand heb, staat er ook nog altijd "490 nieuwe items" e.d. terwijl ik het apparaat toch al vaker heb gebruikt.

Is er iets dat ik fout doe ofzo?

Voor de rest nog steeds uiterst tevreden.

[ Voor 12% gewijzigd door Qurius op 10-04-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qurius schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:57:
Hoewel ik het ding al zeker een maand heb, staat er ook nog altijd "490 nieuwe items" e.d. terwijl ik het apparaat toch al vaker heb gebruikt.

Is er iets dat ik fout doe ofzo?
Als je iets nieuws toevoegt en het gelijk wil gebruiken, dan moet je via bestanden erheen bladeren. Een truuk is om via het menu (of zoals ik doe door de stekker eruit te trekken) hem opnieuw op te starten. Dat opstarten duurt ongeveer 30 seconden en daarna gaat hij scannen.

Je kan instellen hoe hij de resultaten laat zien, standaard staat dat op een maand.

Als je 1 map hebt die nieuwe documenten bevat kan je ook op de map staan en dan options kiezen en hem opnieuw laten scanenn. Werkt voor bestanden, maar niet voor de folder.jpg bestandjes.

Je kan ook niks doen, hij doet er ongeveer 24 uur over om de nieuwe bestanden te laten zien, hij scant maar af en toe vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Hij scant als hij op standby staat ;) (instelling in het menu)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doopy-X- schreef op zondag 11 maart 2012 @ 00:40:
Nu, heb nu paar uur zitten kloten en snap der geen reet van. Zelfs de tutorial die in dit topic staat werkt niet. Bij het overzicht van de mappen krijg ik bij alle films bij informatie n/a in plaats van
[afbeelding]

Als ik dan de map zelf inga krijg ik wel de juiste info.

Iemand enig idee hoe ik gewoon een moviewall met sheets kan bouwen?
Ik heb ook last van bovenstaand "probleem". De oplossing die wordt aangedragen - alle films in één mapje - werkt wel, maar dit vind ik persoonlijk niet handig. Het overzicht is dan een beetje kwijt. Kan het daarom ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:01:
Ik heb ook last van bovenstaand "probleem". De oplossing die wordt aangedragen - alle films in één mapje - werkt wel, maar dit vind ik persoonlijk niet handig. Het overzicht is dan een beetje kwijt. Kan het daarom ook anders?
Kan niet anders. Ik heb het zelf niet ingeschakeld, gebruik mijn eigen plaatjes zoals je in het bericht van zondag 08 april 2012 09:49 kan zien. Die bewegende backdrops vond ik ook niet echt heel leesbaar zacht uitgedrukt, wel mooi, maarja, ik vind het belangrijker dat ik alles in mapjes heb dan los in 1 grote map.
AkroBatik schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:39:
Hij scant als hij op standby staat ;) (instelling in het menu)
Helaas doet hij dat niet vaak, 1 keer in de 48 uur ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kom veel geruchten tegen dat er volgende week een mooie update met nieuwe zaken aankomt. Geen idee of het klopt, maar ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:58:
Kom veel geruchten tegen dat er volgende week een mooie update met nieuwe zaken aankomt. Geen idee of het klopt, maar ben benieuwd.
zou leuk zijn, ben benieuwd wat erin zit. Uitzendinggemist zou fijn zijn al gebruik ik die van UPC ook zelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit alles wat door te nemen en vind het volgende over een nieuwe update (ik plak wat zaken onder elkaar van verschillende mensen)0:
  • will be addressing the rebooting, Netflix losing login, and Bad sorting TV shows for starters.
  • They have also said to expect this update in mid-April so I would say in the next week or so.
  • A new version is expected for mid-April (which means any day now), according to the episode sorting bug discussion, and it is supposed to take care of a few other things.
Volgens mij komt deze wens ook beschikbaar: Shuffle Video, continuous play and Jukebox Mode
Uitzending gemist is nog niet in behandeling genomen helaas, dus dat zit er nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ow het zou heel fijn zijn als die sorting eens aangepakt werd :D !

Mijn OCD kan daar niet zo goed mee om :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Hopelijk kan iemand mij helpen met de volgende situatie.

Mijn vader heeft, net als ik, deze mediaspeler.
Alle bestanden die hij wil afspelen staat op een Externe hdd van 2TB welke eigenlijk permanent aan de laptop ligt. De laptop staat een meter of 5 verderop.

Mijn vader wil graag dat hij niet elke keer de harde schijf hoeft te verplaatsen.

Is er een manier om dit anders op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees net dat het Black Mamba theme ook werkt op de WDTV, zie:

http://community.wdc.com/...ril-15th-2012/td-p/377799

Dat is wel een erg vette theme, compleet met coverarts en ga zo maar door. Niet geheel mijn smaak ,maar er zijn vast liefhebbers voor te vinden hier. Ziet er wel heel strak uit. Zie screenshots in de link.
Robbie T schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:06:
Een 5 meter lange usb kabel? Vermoedelijk werkt dat wel, met de printer kon ik dat wel in het verleden, dus dikke kans dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Externe HDD aan WD vast zetten, WD aanzetten, dan zie je hem op je laptop als netwerk onderdeel. dus ook als netwerk schijf.

Simpel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Hij zit nu draadloos met zijn laptop dus dat is niet heel fantastisch kwa snelheid.
Er zijn wel plannen om vanaf de router een kabel te trekken naar de woonkamer, daar een switch neer te zetten en dan 1 kabel naar de laptop en 1 kabel naar de WDTV live. dan zou ik gewoon de volledige snelheid kunnen benutten van de kabel om de harde schijf via de WDTV via het netwerk te benaderen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Robbie T schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:43:
Hij zit nu draadloos met zijn laptop dus dat is niet heel fantastisch kwa snelheid.
Er zijn wel plannen om vanaf de router een kabel te trekken naar de woonkamer, daar een switch neer te zetten en dan 1 kabel naar de laptop en 1 kabel naar de WDTV live. dan zou ik gewoon de volledige snelheid kunnen benutten van de kabel om de harde schijf via de WDTV via het netwerk te benaderen toch?
zeker, dan haal je de volledige snelheid. Maar is een nas niet een oplossing? Daarin de schrijf stoppen en je hebt een nog veel fijnere setup daar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie backdrops e.d. wil gebruiken en met folders werkt, volgens mij is dit een handige truuk:
You can use a workaround/ trick:- name your folder to folder.avi and just add an .xml and .jpg with the same name and off you go. I have tested this and it works ok. Give credit to original poster of this trick/ workaround.
Ik vermoed dat je zo ook met VIDEO_TS mappen backdrops kan krijgen, maar zelf niet getest en ik gebruik ook geen backdrops, maar de moeite van het proberen waard.

===========================================================================
===========================================================================

Ben ook wat verder gegaan met de theme aanpassingen.

Met heel wat moeite is het mij gelukt het originele theme te vinden dat op de wd tv streaming zit. Ideaal als uitgangspunt om te starten met het maken van je eigen theme.

Het originele theme ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/25pmp88.jpg

En hier is het hele theme in een zip te downloaden:

http://www.mediafire.com/?d0d9tmx0m5eadgn

Op basis van het originele theme heb ik een aanpassing gemaakt van de sheet met de grote afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ous4yg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/r2nwv8.jpg

En hier is het aangepaste theme in een zip te downloaden:

http://www.mediafire.com/?onn6s24tlytd4f8

Wil je zelf de afbeeldingen aanmaken die je ziet, dat kan met dit zip bestand (aanpassing van de versie die gemaakt is door Rourke die iedereen inclusief mijzelf heel goed bevalt), met photoshop (elements) kan je er eenvoudig mee werken en nieuwe zaken toevoegen. In dit bestand zitten al mijn covers, heel handig als je een nieuw seizoen ofzo nodig hebt:

http://www.mediafire.com/?xhmc3sa88k57dw0

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
Heb vandaag de WD Live TV binnengekregen.

Vanavond even zitten testen.
Heb een WD Passport eraan hangen om films van te streamen.

Wat me opvalt is dat ik DVD5 films soms wat schokkerig zie overkomen.
Ook een MKV geprobeerd, hier ook hetzelfde.
Dit is vooral bij snelle scenes, over een helicopterview scene over de stad bv.

Bij een ISO gaat het wel beter.

Iemand hier ervaring mee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb sinds gisteren ook deze speler in bezit. het is mij gelukt om mijn openbare mappen op de laptop zichtbaar te maken op de speler. Echter worden .mkv bestanden niet weergegeven. Andere bestanden zoals .avi en filmpjes met de camera wel. Iemand hier een oplossing voor, van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Ook kan ik op de laptop in het netwerkcentrum mijn HD live zien maar zijn de externe harddisks niet zichtbaar en kan ik daar dus ook geen bestanden naar toe zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 14:13
Sinds vorige week ook in het bezit van de WD TV Live ndat mijn Boxee Box het al voor de 2e keer heeft begeven en weer retour gaat.
Ik moet zeggen dat ik redelijk verwent ben met de Boxee Box qua snelheid en interface maar de WD TV stelt zeker niet teleur. Zeker niet als je bedenkt dat hij maar de helft kost van een Boxee Box.

Ik heb inmiddels al mijn films gerenamed zodat hij de Metainfo toevoegt maar krijg het niet voor elkaar met de series. Ik heb het topic al flink door zitten spitten maar kan niet echt een oplossing vinden.
Ik zie nu de series namelijk als films. Dus iedere episode als een film. Is dit te veranderen?
Ik vind het opzich niet erg als een complete serie als film word aangegeven aangezien de WD TV niet een series/TV shows tab heeft.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kapitein Merijn, ben nu niet thuis, dus kan het niet controleren, maar deze tool lijkt me perfect voor je:

http://www.tonysown.net/XMLFetcher/Documentation.html

Hoe ziet jouw indeling van tv series eruit?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
So dat is nog een klusje met XML Fletcher...

De map indeling is als volgt:
TV Shows/Breaking Bad/Seizoen/Episode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:49:
De map indeling is als volgt:
TV Shows/Breaking Bad/Seizoen/Episode
Zo heb ik het ook, ik neem aan dat alle episodes in 1 map zitten.

Je kan ook op de map breaking bad gaan staan en dan options doen en bestandinfo ophalen. Dat werkt bij mij goed met die indeling (mits ik er mkv's of avi's in heb staan en geen .iso's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Toch vreemd dat hij het als losse films ziet.
Moet de episode misschien nog een bepaalde naam hebben zoals S01E01?

Ik zal vanavond nog eens kijken of de indeling bij alle series hetzelfde is.

Werkt het trouwens helemaal niet met iso's? Heb wel wat oudere series als .iso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:20:
Toch vreemd dat hij het als losse films ziet.
Moet de episode misschien nog een bepaalde naam hebben zoals S01E01?

Ik zal vanavond nog eens kijken of de indeling bij alle series hetzelfde is.

Werkt het trouwens helemaal niet met iso's? Heb wel wat oudere series als .iso.
Het ligt er maar ook net aan hoe deze in the opensource DB is aangegeven he :), Maar in principe moet de bestandsnaam: naam.van.show.zijn.s01.e01 om goed opgehaald te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met iso's en dvd's kon je (meen ik) met Thumbgen wat bouwen, zie bijvoorbeeld hier:

http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=5885.0;wap2

http://community.wdc.com/...2-01-MS-Movie/td-p/344911

Persoonlijk vind ik het wat veel werk, je moet niet vergeten dat je bij een nieuwe episode weer zaken moet aanmaken en dat vind ik teveel werk omdat ik veel series kijk.

Ik gebruik folder.jpg's als alternatief en geen backdrops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,

Ik ben bezig met een schoolproject. Ik heb een website gemaakt:
http://gideon.all4you.nl/len/

Deze link wil ik op de mediaspeler 24/7 laten draaien in een friettent.
Is het mogelijk om op deze mediaspeler een webbrowser als bijvoorbeeld chrome of firefox te installeren?
En kan ik deze mediaspeler ook zo instellen dat hij automatisch opstart en de website full screen laat zien op de televisie?

Alle tips voor het project zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:42:
Hee,

Ik ben bezig met een schoolproject. Ik heb een website gemaakt:
http://gideon.all4you.nl/len/

Deze link wil ik op de mediaspeler 24/7 laten draaien in een friettent.
Is het mogelijk om op deze mediaspeler een webbrowser als bijvoorbeeld chrome of firefox te installeren?
En kan ik deze mediaspeler ook zo instellen dat hij automatisch opstart en de website full screen laat zien op de televisie?

Alle tips voor het project zijn welkom!
Nee op de WDTV Live (Hub) is het niet mogelijk om een browser te installeren/gebruiken. Er zijn alleen specifieke media (internet) services beschikbaar gemaakt door WDTV.

Er zijn wel een paar andere mediaspelers zoals D-link Boxeebox, Dune (diverse modellen), Med8er (diverse modellen) en Iomega TV met Boxee (2 versies) die wel een speciale browser hebben (al is die soms ook beperkt omtrent Flash e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funrider, bedankt voor je snelle reactie.
Heb je toevallig nog een ander idee om de website te laten draaien op een tv?
Bijvoorbeeld een oude laptop, maar wat voor software is er dan voor nodig?

Het is trouwens een narrowcasting project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:26:
Heb je toevallig nog een ander idee om de website te laten draaien op een tv?
Open even een eigen topic, dit gaat helemaal niet over de wd tv live. Verder lijkt het me sterk dat je hier hulp kan vragen voor een schoolproject, lees even de faq door voordat je verder zaken gaat posten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De update van april is naar halverwege mei gegaan kennelijk. Althans dat haal ik van het officiele forum dat wel erg vol met klachten staat waar ik geen last van heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55
Zijn er hier ook mensenmet een WDTV Live Media Player of een WDTV Live Hub?
Als je deze toevoegt in de Harmoney software en je maakt een activiteit "Videos kijken" dan moet je verplicht een ingang selecteren voor je mediaplayer (Video, Music, Photo of Settings).
Ik wil gewoon dat ik het het begin scherm kom waar ik zelf kan kiezen. Weet iemand hoe je dit moet dan? Ik krijg het niet voor elkaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
start logitech harmony remote software 7.7.0, log in en bij apparaat voeg je een media center pc toe en als merk kies je western digital en dan juiste type opzoeken.

Nu naar activeit toevoegen, kies Nee - voeg handmatig een activiteit toe aan mijn set-up en dan utility en vervolgens algemene activiteit. Voeg de apparaten toe (als eerste de tv en zo door) en dan kan je vervolgens dit opgeven voor je wd apparaat:

Ik hoef de ingang op mijn Western Digital Media Center-pc niet in te stellen

En dan moet het werken. Ik adviseer je sowieso altijd op deze manier dingen toe te voegen en niet video kijken ofzo te nemen (dus altijd utility), dan heb je iets meer mogelijkheden zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe firmware 1.08.17

De reacties zijn erg postitief, zelfs van een aantal azijnpissers op het originele forum. Zit nu o.a. een tv show filter in en services per categorie gesorteerd.

Alle updates:

Supports new PlayJam games Push'em Penguin, Mahjongg and Sudoku.
Supports video file shuffling.
Supports manual metadata search for TV shows.
Supports Live TV tab in Home UI for TV service such as Skitter.TV where applicable.
Supports redesigned service UI with categories and short description.
Supports virtual currency in PlayJam.
Supports PlayJam new loading screen and improved loading bar.
Resolved Netflix getting randomly de-authorized.
Resolved geo-location filter issue in Puerto Rico for Netflix and Hulu Plus.
Resolved geo-location filter issue in Costa Rico for Netflix.
Resolved device reboot issue when viewing photos from Network Attached Storage with more than 600 photos.
Resolved device reboot issue in Picasa viewing slideshow in shuffle mode.
Resolved TV show episode sorting issue after auto Get Content Info.
Resolved issue Skitter application does not work after using Netflix.
Resolved issue with MKV playback via Samba.
Resolved general HDMI CEC issues.
Resolved can't access WD Sentinel through windows network share.
Resolved Accuweather issue preventing selection of a new location.
Resolved issue media library rescans network storage after every reboot.
Resolved audio speed issue in M4V and MP4 after changing audio selection.
Resolved HDMI auto negotiation using wrong resolution issue.
Resolved various PlayJam stability and performance issues.
Resolved issue media library does not update properly after moving content.
Resolved several user interface and functional issues with Live365.
Resolved Spotify issue music stops playing when browsing album.
Resolved issue resuming OGM video playback displays a blanks screen.
Resolved issue subtitle and audio settings are not saved in media library.
Resolved issue unable to load theme from web GUI.
Resolved Deezer unable to play from search results.
Resolved no media error message when playing content in a folder within an empty folder.
Resolved video stuttering issues when playing from network storage.
Resolved issue could not get content info for video title containing an "x".
Resolved video cover art is not shown in dashboard.
Resolved several language translation issues for all languages.
Resolved French translation issues in Spotify.
Resolved several WD Remote navigation issues.
--------------------------------------------
General Info
Note: Deezer is now only available in select countries.
Note: Blockbuster and Mediafly online services have been removed from the UI.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 06:23
Das een behoorlijke waslijst aan resolved issues. Het kan aan mij liggen maar heb het gevoel dat de speler sneller reageert met weergeven, scrollen enz. met deze firmware.

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
'Resolved video stuttering issues when playing from network storage.'
Afspelen van Video_ts folder (Vob) gaat nu wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonekill schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:08:
'Resolved video stuttering issues when playing from network storage.'
Afspelen van Video_ts folder (Vob) gaat nu wel goed?
Ik had er nooit problemen mee, maar ik las wel dat iemand er nog steeds problemen mee heeft en nu had hij zijn apparaat teruggebracht naar de winkel. Ik zou het zelf even testen, misschien werkt het bij jou wel.

Ik doe het zelf trouwens als volgt. Ik heb bijvoorbeeld een map getiteld batman en daarin zit een video_ts en een audio_ts. Ik ga dan op de map batman staan en druk op play en dan heb ik nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een tip:

match video framerate moet je niet aanzetten, anders kan je opeens geen video_ts en iso's meer afspelen zonder een reboot. Dit lijkt een nieuwe bug te zijn, ik kwam nog iemand tegen op het officiele forum die dit opeens heeft

Zit in het beeld menu en dan hdmi en dan wat doorklikken (ik kies daar 2 x voor auto en dan komt de match video framerate vraag).

Misschien hebben mensen met haperende video_ts instellingen dit ook aan of juist uit staan?

Verder werkt alles prima, heb alles getest.

edit: bug is al erkend en in behandeling bij wd, wat een gepruts weer. Opeens geen iso's meer afspelen en ze ontdekken het niet.... zucht

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Hier bij video.ts bestanden in het begin even happerend beeld daarna goed en aan het einde geen geluid(laatste 2 min v 30min).
Nu video framerate aan gezet en nu geen problemen, tot nu toe.
Iso speelt hij nog steeds probleemloos af.
Sinds laatste update lijkt hij een stuk sneller.
2 weken in gebruik nu eens kijken hoe ik overal map afbeeldingen krijg.
Perfecte mediaspeler icm 2TB live book van WD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:09:
[...]

Ik had er nooit problemen mee, maar ik las wel dat iemand er nog steeds problemen mee heeft en nu had hij zijn apparaat teruggebracht naar de winkel. Ik zou het zelf even testen, misschien werkt het bij jou wel.

Ik doe het zelf trouwens als volgt. Ik heb bijvoorbeeld een map getiteld batman en daarin zit een video_ts en een audio_ts. Ik ga dan op de map batman staan en druk op play en dan heb ik nooit problemen.
Heb hem ook al teruggebracht naar de winkel. Mocht het nu wel goed werken koop ik hem misschien weer. Ik heb tot nu toe 4 mediaspelers gehad/test en geen van allen deed wat ik graag wilde dat ie allemaal goed zou doen.
  • LG DP1W (speelt geen video_ts met Menu)
  • WD TV Live (speelt(de) slecht video_ts mappen, wilde soms geen dd5.1 afspelen
  • Asus OPlay mini (deed niet goed muziek afspelen via tablet)
  • AC Ryan HD mini2 (deed niet goed muziek afspelen via tablet)

[ Voor 11% gewijzigd door Zonekill op 09-05-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
U2psv schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:15:
Hier bij video.ts bestanden in het begin even happerend beeld daarna goed en aan het einde geen geluid(laatste 2 min v 30min).
Nu video framerate aan gezet en nu geen problemen, tot nu toe.
Iso speelt hij nog steeds probleemloos af.
Sinds laatste update lijkt hij een stuk sneller.
Perfecte mediaspeler icm 2TB live book van WD
Bij mij is het precies andersom (misschien omdat ik via een nas afspeel) :o

Maar met video framerate uit werkt het ook weer prima, ik vind het allemaal best. Ik heb geen klagen, nooit gehad eigenlijk. Die match video framerate is volgens mij ook niet heel boeiend voor mij omdat mijn tv 24p aankan en dat anders een probleem kon zijn (meen ik).

Hoop wel dat uitzendinggemist ofzo erin komt, dat zou ik wel tof vinden. Verder kijk ik er minimaal 2 uur per dag op en ik vind het een stuk fijner apparaat dan mijn ac ryan. Een helemaal perfecte mediaplayer heb ik nog nooit gezien, van elk model lees je wel klachten. Vind wel dat op buitenlandse fora wel veel gezeikt wordt over de wd mediaspeler met problemen die ik niet herken en het lijkt wel meer zeuren om het zeuren.

Als mensen toch problemen hebben met de firmware, hier de uitleg om naar een oudere firmware terug te gaan (met links naar de oudere firmwarebestanden):

http://wdc.custhelp.com/a...3L3NpZC9zYUQ5Y1NSaw%3D%3D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 11:25
Een vraagje over de optical out (niet kunnen vinden op het www)

Blijft deze altijd aanstaan? Dat is namelijk bij de oudere versie wel het geval, waardoor het nog wel eens storing wilt geven bij andere apparaten (via een switch of splitter).

alvast bedankt :)

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konstantine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03 16:50
Ik overweeg een WD TV Live te kopen. Hij zal via een korte ethernetkabel verbonden worden met mijn router (netgear wndr3700v2). Deze router heeft een Readyshare USB-poort, waar ik graag een harde schijf aan wil hangen. Ik vroeg me alleen nog af of het dan uitmaakt of ik een normale externe hdd of een netwerkschijf koop. Heb ik specifiek een netwerkschijf nodig, of voldoet een normale externe hdd?

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33
Een normale externe HDD werkt ook, zo heb ik het ook.
Laptop schijf van 100GB die ik niet meer gebruik in een case gedaan en eraan gehangen.

Video's kopieerik via het netwerk naar de harde schijf toe, die kun je benaderen.
Of je laat een computer ingeschakeld staan met gedeelde mappen.

Nu ik dit bericht zit te typen nieuwste firmware gedownload, werkte een video_ts dus niet, WDTV rebootte.
Morgen wel verder kijken (of het aan de video ligt of een bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shikaka schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:53:
Blijft deze altijd aanstaan? Dat is namelijk bij de oudere versie wel het geval, waardoor het nog wel eens storing wilt geven bij andere apparaten (via een switch of splitter).
Ik vermoed dat hij uitgaat. Ik krijg in iedergeval pas icoontjes op de display van mijn home cinema set als ik een bestand afspeel, maar misschien heb je een tip hoe ik het kan testen anders dan wat ik nu gedaan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:07:
[...]

Ik vermoed dat hij uitgaat. Ik krijg in iedergeval pas icoontjes op de display van mijn home cinema set als ik een bestand afspeel, maar misschien heb je een tip hoe ik het kan testen anders dan wat ik nu gedaan heb?
Als je de kabel uit de home cinema set haalt dan zou je, als hij aanblijft het licht in de kabel moeten kunnen zien.
Bij al mijn andere apparaten gaat het lichtje dus netjes uit maar de vorige generatie blijft hij altijd aanstaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel kamp ik met een probleem bij mijn mediaplayer.
Telkens wanneer er avi-bestanden worden afgespeeld, loopt alles vast na verloop van tijd.
Eerst begint de ondertiteling te haperen en vervolgens wordt er niets meer afgespeeld.
Als externe harddisk gebruik ik de WD HDD 1021.
Kan het met de formattering te maken hebben van deze externe harddisk?
Het bestandsysteem is NTFS.
Of is er een fout bij de mediaplayer?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
Shikaka schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:53:
Een vraagje over de optical out (niet kunnen vinden op het www)

alvast bedankt :)
De optische uitgang blijft aan staan (rode licht blijft branden) als je de speler in standby zet (kort de standby indrukken).
Evt. aangesloten harde schijf en aangesloten netwerkaansluiting blijven namelijk ook aan.

Je kan de WD TV Live echter ook volledig uitschakelen door de standby knop lang ingedrukt te houden totdat die uitgaat (lampje op de speler gaat dan uit, kort aan en blijft daarna uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:51:
Momenteel kamp ik met een probleem bij mijn mediaplayer.
Telkens wanneer er avi-bestanden worden afgespeeld, loopt alles vast na verloop van tijd.
Misschien gebruik je de usb poort aan de achterkant? Daar is iets mee, ik zou in iedergeval de andere usb poort gebruiken. Misschien lost dat het op?
Corossi schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:26:
Je kan de WD TV Live echter ook volledig uitschakelen door de standby knop lang ingedrukt te houden totdat die uitgaat (lampje op de speler gaat dan uit, kort aan en blijft daarna uit).
Een andere mogelijkheid is in het menu opgeven dat je weer stero wilt luisteren, dan gaat hij ook uit. Maarja, dan moet je dat steeds in / uitschakelen en is niet fijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ik ben tot nu toe niet zo gelukkig met de update.
Ik had eindelijk alle series fatsoenlijk in de library staan en nu word iedere episode weer als film gezien. Heb er nu genoeg van, dan maar series afspelen via bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
Probleem met video_ts was inderdaad de match video snelheid optie. Die heb ik uitgezet, nu werkt het wel weer.
Zal sowieso eens uitzoeken wat die optie überhaupt voor nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Corossi schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:36:
Probleem met video_ts was inderdaad de match video snelheid optie. Die heb ik uitgezet, nu werkt het wel weer.
Zal sowieso eens uitzoeken wat die optie überhaupt voor nut heeft.
ah, dat is mooi om te horen!

ik heb op dat officiële forum of deze optie voor mij wel van nut is, zie http://community.wdc.com/...causes-reboot/td-p/402421

username van mij is daar hetzelfde.

Ik heb het alleen wel vanmiddag heel specifiek voor mijn situatie gevraagd, hier kan je ook wat info vinden in de comments van andere tweakers:

meuk: Western Digital WD TV Live 1.07.15

Na wat nadenken erover zet ik de vorige firmware terug, die deed het altijd fantastisch en ik had geen problemen, nu met de nieuwere heb ik wel dit soort dingen en dat bevalt niet. Helaas mis ik nu wel het sudoku en pinguin en mahjong spel, maar dat pinguin spel had ik gisteren al bijna uitgespeeld en de rest heb ik wel op mijn nintendo ds.

Ik heb de oude firmware (de 1_07_18) er weer op, heb nu in iedergeval in youtube weer na het afspelen van een video de keuzevakjes eronder met beeld en de back knop van youtube layback werkt weer en ik vermoed dat ik nu ook beter tv series kan kijken omdat de wd overschakelt naar 1080 24p als ik die kijk en naar 1080p als ik bijvoorbeeld een bluray kijk (maar het valt me zo op het oog niet op, maar het is wat lastig te vergelijken omdat je het niet naast elkaar kan zien).

Een volgende update probeer ik wel weer, deze bevalt me toch minder.

[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
Corossi schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:26:
[...]

De optische uitgang blijft aan staan (rode licht blijft branden) als je de speler in standby zet (kort de standby indrukken).
Evt. aangesloten harde schijf en aangesloten netwerkaansluiting blijven namelijk ook aan.

Ahh bedankt voor het testen :) Mooi dat deze versie dus helemaal uit kan, gaan we deze maar eens aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Mijn oude WDTV live (het 2009 model) was kapot gegaan (hdmi deed het niet meer) en ook al heb ik garantie en krijg ik een nieuwe wou ik al een tijdje upgraden voor de eye candy, dus die gaat dan weer in de verkoop. Kom net thuis haal hem netjes uit de doos en sluit hem aan. Als eerste maar firmware upgrade gedaan omdat ik problemen las over netwerk shares met een synology nas (nog wel firmware 2.3) en daarna een FW upgrade.

Echter wanneer ik nu naar video ga en dan naar network share kan ik kiezen voor windows of linux. Windows vind ie helemaal niets (op mn nas staat gewoon Windows-bestandsservice inschakelen aangevinkt, en benader hem ook al een tijdje zo!) en bij Linux toont hij dan een IP adres van mijn NAS. Ik dat ip selecteren krijg ik: Unable to connect to the selected source. Please make sure the selected source is active and available for sharing.

Ik ben een beetje kwijt wat ik nu kan doen en hoe ik hem gewoon mijn nas kan laten vinden?

edit: op de gok maar geupgrade van dsm 2.3 naar 3.0 en zag toen een optie over workgroup die ik nooit eerder gezien heb in 2.3 en die veranderd naar mijn workgroup en het werkt :) Nu even thumbgen tutorial volgen

[ Voor 11% gewijzigd door Bananenspin op 11-05-2012 18:56 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bananenspin schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:02:
edit: op de gok maar geupgrade van dsm 2.3 naar 3.0 en zag toen een optie over workgroup die ik nooit eerder gezien heb in 2.3 en die veranderd naar mijn workgroup en het werkt :) Nu even thumbgen tutorial volgen
Waarom installeer je niet dsn 4.0 en dan nog even die update naar 4.1?
Of ben je in de war met de versienummers?

Met dsm 4 heb je opties als cloudstation en een mooiere photostation en hij draait net zo lekker als dsm 3 met de wd tv. Ik heb trouwens echt nooit, maar dan nooit problemen tussen de synology en de wd tv. Een perfecte combinatie.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:23
U2psv schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:15:
Daar is het programma WDTVHubGen voor, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:33:
[...]

Waarom installeer je niet dsn 4.0 en dan nog even die update naar 4.1?
Of ben je in de war met de versienummers?

Met dsm 4 heb je opties als cloudstation en een mooiere photostation en hij draait net zo lekker als dsm 3 met de wd tv. Ik heb trouwens echt nooit, maar dan nooit problemen tussen de synology en de wd tv. Een perfecte combinatie.
Was al blij dat de update zonder problemen ging.. ben nogal panisch dat het fout gaat en dat ik alles opnieuw moet binnen halen. Al is cloudstation wel iets wat ik heel interessant vond inderdaad..

Ik heb nu de tutorial hier uit de TS gevolg icm thumbgen maar dan word mijn films map wel heel groot met alle plaatjes en .xml bestanden! Is het niet mogelijk dat de WDTV deze uit de map leest?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bananenspin schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:37:
Is het niet mogelijk dat de WDTV deze uit de map leest?
Nee, dat is niet mogelijk. Er is gisteren wel een verzoek gekomen op het wd forum aan de ontwikkelaars om het mogelijk te maken deze zaken op een portable usb stick ofzo op te slaan, maar dat verzoek is nog niet in behandeling genomen (als het al gebeurd).

De map wordt inderdaad wat onduidelijk erdoor. Maar als je na het kijken (bijvoorbeeld) via de wd tv een videobestand verwijderd, dan gaan automatisch ook de bijbehorende bestanden weg, dus dat is wel weer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Dan gooi ik er wel inderdaad een usb stick in, soms benader ik de map ook vanaf iets anders dan de WDTV live en ik heb hidden files ook gewoon aanstaan dus dat blijf je allemaal zien.

Moet zeggen dat het ook wel erg fijn is dat het menu enzovoorts allemaal lekker snel is vergeleken met het vorige model. Nog eventjes wat dingen uitzoeken en het me eigen maken en we kunnen weer door kijken! :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die stick kan nog niet, er is een verzoek om het zo te maken, maar nu werkt dat nog niet :P

Ik gebruik zelf die bewegende achtergronden maar niet, vind het teveel werk en het past niet goed in mijn structuur en ik wil alles wel in afzonderlijke mappen omdat ik er nog een andere mediaspeler aan heb hangen. Dus dan maar alleen een folder.jpg voor elke film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ja dat begreep ik, maar mochten ze ervoor kiezen ben ik blij :p

Maar dan heb je ook geen informatie correct? Als in plot, genre rating etc..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bananenspin schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:09:
Maar dan heb je ook geen informatie correct? Als in plot, genre rating etc..
Die gebruik ik inderdaad niet. Ik heb een eigen theme gebouwd en dan past het er lastig in omdat ik dan elke keer op de gele knop moet drukken om van view te wisselen. Voor mij voegen plot e.d. ook eigenlijk niks toe, ik heb er ook maar iets van 12 films op staan, de rest zijn tv series. En van tv series weet ik het plot wel, ik hoef niet van elke aflevering een uitleg te hebben omdat er spoilers in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Heb mijn ook (na veel wikken en wegen) deze mediaspeler aangeschaft.
Vanaf het begin al ging het heel vlot met alles instellen, Youtube en Facebook testen, nadien gedeelde schijven benaderen en foto's, film en muziek bekijken en beluisteren. Usb hardeschijf, die gekoppeld is aan de WDTV, uitlezen via Ubuntu, ging goed ;)
De originele firmware bij aanschaf was 1.03.10 en is nog steeds zo. Is het verstandig om nu meteen de laatste firmware-versie 1.08.17 te installeren, want volgens ik gelezen heb, zijn toch nog bugs en/of zaken die niet meer/goed werken.
Welke versie installeer ik dan best: de nieuwste of een iets oudere (uitgezonderd de 1.03.10 want die ga ik er niet meer op krijgen als ik de Release-notes lees, te oud ook).

Is het nodig om de reset knop in te drukken, voor of na de update, of enkel als je problemen ondervind tijdens de firmware-update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb gelijk de nieuwste geïnstalleerd en ben nog geen problemen tegen gekomen..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet even zien of je de nieuwste firmware neemt, ik zou je adviseren om de op een na nieuwste te nemen. Zie mijn post over teruggaan naar oudere firmwares, daar zitten de links naar alle firmwares en een uitleg.

Met de meest recente firmware kan je geen iso's (en in mijn geval video_ts) afspelen als je dvd menu aan hebt staan en match framerate video ook aan hebt. Als je dvd menu uitzet werkt het wel. Ik neem aan dat dit in een komende update opgelost wordt.

Je kan het altijd proberen en weer terug, dat is erg eenvoudig. Resetten e.d. bij het updaten doe ik nooit, dat doet hij zelf trouwens wel voor je.

Bij updates is het altijd verstandig even te kijken wat iedereen zijn reactie is. WD is nogal sterk in nieuwe bugs creeeren bij het oplossen van andere bugs en dat doen ze zo al jaren, dus net als bij de AC Ryan mediaspelers is het even zien welke firmware jou het beste bevalt :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een tip voor wie geen bewegende moviesheets wil:

To make the moviesheet semi-static. On the HUB/SMP, select Setup, then select Photo Settings. In the Photo Settings menu, select "Slideshow Transition" and set it to "Fade", then select "Slideshow Interval Time" and set it for "5 minutes".

En nog een tip voor als je zelf een firmware versie een ander versienummer wil geven (gewoon omdat het kan):

Just change the version-number in wdtvlivegen3.ver with a text-editor (like Notepad) to something higher than the version you've got installed on your WDTV, i.e. VERSION='2.07.18' or something.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
Wat bij mij niet meer werkt sinds de update is dat als ik nieuwe films etc. op mijn netwerk schijf zet, de player start, hij niet meer automatisch nieuwe dingen vindt. De medialibrary wordt wel opnieuw gelezen/compiled maar toont dan niks nieuws aan. In de directories zelf zie ik dan de nieuwe items ook niet.

Ik moet dan handmatig een rescan doen en dan vindt ie het wel.

Iemand een idee? Ik heb verder niks veranderd aan de instellingen na de update.

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gendji schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:07:
Iemand een idee? Ik heb verder niks veranderd aan de instellingen na de update.
Hoe staat het indexeren nu ingesteld? Alleen als hij idle is?

Ik zou het het volgende proberen: voordat je van de pc afgaat wat bestanden erbij zetten en de volgende dag (24 uur later) kijken of ze erbij staan, dat moet zeker werken.

Bij mij ging het nooit gelijk, maar duurde het altijd wel een nacht. Sneller kan ook, maar dan moet ik het ook handmatig doen en vaak krijg ik het pas goed door de koppeling met de map te verwijderen en weer toe te voegen als ik er gelijk bij moet (in de praktijk ga je dan naar bestanden en kom je er sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
Hij staat op "during standby", maar daar stond ie altijd al op. Heb de player nooit op standby staan, schakel hem altijd volledig uit (5sec vasthouden) en dat ging voorheen altijd goed. Als ik hem dan opstartte, las die de library opnieuw in en stond alles er.

Het gekke is dat hij bij opstarten nog steeds de melding geeft dat ie aan het compilen is zoals voorheen, dat loopt dan ff, alleen vindt ie de nieuwe files niet, alsof hij dus alleen de bestaande library leest, maar niet naar nieuwe items zoekt.

Als ik rescan, dan staan ze er wel en zijn meteen te gebruiken zonder problemen.

Maar als ik het goed begrijp heb jij hem dan altijd op standby staan?

Omdat ik hem helemaal uitzet heeft wachten geen zin neem ik aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Gendji op 13-05-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gendji schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:03:
Maar als ik het goed begrijp heb jij hem dan altijd op standby staan?

Omdat ik hem helemaal uitzet heeft wachten geen zin neem ik aan?
Ik heb hem eigenlijk altijd op standby staan. Dan scant hij af en toe het netwerk af. In jouw geval, dus als je hem uitschakelt doet hij het niet. Ik zou eens zien of het gaat werken als je hem ook op standby zet (even ervan uitgaande dat het geen problemen voor andere aangesloten apparatuur door bijv. een conflict met bijvoorbeeld de optische kabel oplevert).

Ik vermoed dat het helemaal uitschakelen ook niet veel oplevert. Ik weet het energieverbruik van de wd niet, maar bij mijn tv is het verschil tussen uit en standby maar 0,005% in stroomverbruik.

Mocht het je teveel irriteren, je kan altijd terug naar de vorige firmware.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
De reden waarom ik hem helemaal uitschakel is/was eigenlijk dat ie ie aardig warm wordt en ik ervan uitging dat dat verbruikstechnisch gezien niet echt optimaal is :).

Maar zal dat eens een paar dagen doen ja. Terug gaan maar de vorige firmware is natuurlijk ook een optie alleen vind ik dat ie een stukkie sneller geworden is. Dan is het moeilijk om weer terug te gaan.

De problemen met dvd menu's, video_ts en de framerate heb ik niet omdat ik iso's gebruik zonder menus en een vaste instelling voor mijn tv. Kijk altijd de extra's ff snel door en dan kopieer ik een dvd naar iso en klaar. Vind die hele meuk met copyright enz helemaal niks dus weg ermee :). En een taalkeuze menu of audiosoort (dts/dd) dat kun je met de remote kiezen als je kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Kan dit apparaat HD materiaal afspelen op een klassieke CRT televisie via de SCART aansluiting of composiet ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leader98 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:00:
Kan dit apparaat HD materiaal afspelen op een klassieke CRT televisie via de SCART aansluiting of component ingang?
Beiden, er zit een component kabel bij, ik heb er zelf zo'n scartblokje (kost meen ik 5 euro bij de Gamma) opgezet toen ik hem op een CRT tv had aangesloten. Beeld is trouwens uitstekend.
Gendji schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:06:
De reden waarom ik hem helemaal uitschakel is/was eigenlijk dat ie ie aardig warm wordt en ik ervan uitging dat dat verbruikstechnisch gezien niet echt optimaal is :).
Als hij op standby staat is hij niet warm bij mij. Maar wel iets om even in de gaten te houden inderdaad.
De problemen met dvd menu's, video_ts en de framerate heb ik niet omdat ik iso's gebruik zonder menus en een vaste instelling voor mijn tv. Kijk altijd de extra's ff snel door en dan kopieer ik een dvd naar iso en klaar. Vind die hele meuk met copyright enz helemaal niks dus weg ermee :)
Ik zit nog wat met wat oudere tv series die ik als video_ts en iso's heb, dan kan ik heel rot naar een nieuwe aflevering gaan en als het lukt weet ik nooit welke aflevering ik zit te kijken. Ik moet die maar even snel bekijken eigenlijk, dan kan dat hele irritante menu inderdaad wel uitgeschakeld worden. Vooral bij de kinderdvd's is dat rete irritant, voorstukken van meer dan 12 minuten :X

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Past ie dan de HD source aan naar wat de TV nog kan behappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Leader98 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:11:
Past ie dan de HD source aan naar wat de TV nog kan behappen?
Klopt, dat is geen enkel probleem.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
Gisterenavond de nieuwste firmware-versie gebruikt. Moest niks opnieuw instellen, behalve dat er op "home" geen weerbericht icoon en temperatuur meer stond. Effen de locatie opnieuw moeten instellen.
Daar mijn smp nog nieuw is en ik nog geen netwerkkabel heb aangesloten, stream ik voorlopig nog via Wifi en voor Youtube, foto's, muziek en video's (tot 1,4GB grootte) gaat dit prima.
Mijn modem staat nog geen 4 m verder achter een houten deurtje en in 't begin was mijn signaalsterkte 4/4, nu met firmware 1.08.17 nog slechts 2/4 :|
Hebben anderen dit ook opgemerkt, of ben ik een alleenstaand geval ?
Is het ook zo dat er nu geen mogelijkheid meer is om de ondertiteling te synchroniseren met de film ?

[ Voor 8% gewijzigd door delacer op 15-05-2012 09:52 . Reden: Nog wat bijgevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Sinds een week heb ik de WD TV Live, tevreden, maar had toch andere verwachtingen.

Ik heb nu via de shares (Synology NAS) mijn mappen, maar zie zowel bij video, foto als muziek alle shared mappen. Kan ik de mappen per categorie toewijzen?

En ik heb met ThumbGen alle films van XML en *titel*.jpg voorzien, maar als ik met het nieuwste firmware door de films blader, zie ik alleen de mapjes (Indeling; Volume1/Movies/Titel/Film bestand.mkv)

Moet ik persé alle films in 1 map stoppen? Kan dit probleem met een andere Theme aangepakt worden of moet ik niet alleen met "*film naam*.jpg" werken maar ook met "folder.jpg"...

Heb nog geen antwoord gevonden waar ik echt veel mee kan... Hopelijk is hier voldoende kennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
RedRayMann schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:18:
Ik heb nu via de shares (Synology NAS) mijn mappen, maar zie zowel bij video, foto als muziek alle shared mappen. Kan ik de mappen per categorie toewijzen?
Dat zou ik ook graag willen weten. Ik moet nu elke keer weer de bron instellen. Zou graag zien dat hij bij video's direct naar mijn Media map gaat van mijn synology nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freakster86 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:23:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten. Ik moet nu elke keer weer de bron instellen. Zou graag zien dat hij bij video's direct naar mijn Media map gaat van mijn synology nas.
Dit kan wel, je moet dan naar bestanden toe gaan en dan naar de map die je wilt en dan op options klikken en dan toevoegen aan mediabibliotheek.

Dan ga je vervolgens naar video en dan moet je (even uit mijn hoofd) op die groene knop klikken en daar mediabibliotheek selecteren en dan zie je alleen die ene map.

Volgens mij kan je niet per type aangeven wat je wilt zien, dus bijvoorbeeld bij muziek een andere map dan bij video, maar ik heb dat nooit helemaal uitgezocht omdat ik zowel foto's als muziek niet gebruik.

Als jullie er niet uitkomen, laat het dan even weten, ik heb ook een synology nas en hier werkt het perfect.
RedRayMann schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:18:
Moet ik persé alle films in 1 map stoppen? Kan dit probleem met een andere Theme aangepakt worden of moet ik niet alleen met "*film naam*.jpg" werken maar ook met "folder.jpg"...
Ja, alle films moeten helaas in 1 map, anders werkt het maar deels (krijg je onderaan niet de rest te zien, maar een lege balk). Dit ligt aan de firmware en die is niet vrijgegeven voor deze speler op dit moment, voor andere apparaten van WD wel, dus er is hoop. Maar momenteel kan het niet, een theme is echt alleen een behangetje zeg maar, je kan dus bijvoorbeeld plaatjes anders neerzetten of groter maken, maar niet zoiets als dit wijzigen, dat gaat te diep voor wat je aan mogelijkheden hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
delacer schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:47:
Gisterenavond de nieuwste firmware-versie gebruikt.
Is het ook zo dat er nu geen mogelijkheid meer is om de ondertiteling te synchroniseren met de film ?
Ik was een beetje voorbarig, heb het nu geprobeert en de lip-sync functie is er gelukkig nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:12:
Volgens mij kan je niet per type aangeven wat je wilt zien, dus bijvoorbeeld bij muziek een andere map dan bij video, maar ik heb dat nooit helemaal uitgezocht omdat ik zowel foto's als muziek niet gebruik.

Als jullie er niet uitkomen, laat het dan even weten, ik heb ook een synology nas en hier werkt het perfect.
Ben komende 1,5 week niet in staat om dit te controleren, maar als jij aangeef dat je zowel bij films, foto's als muziek de zelfde mappen blijf zien, dan moet ik dit maar accepteren. Soms wil ik gewoon te veel. Heb zitten puzzelen en spelen met de opties, maar helaas niet gelukt.
Ja, alle films moeten helaas in 1 map, anders werkt het maar deels (krijg je onderaan niet de rest te zien, maar een lege balk). Dit ligt aan de firmware en die is niet vrijgegeven voor deze speler op dit moment, voor andere apparaten van WD wel, dus er is hoop. Maar momenteel kan het niet, een theme is echt alleen een behangetje zeg maar, je kan dus bijvoorbeeld plaatjes anders neerzetten of groter maken, maar niet zoiets als dit wijzigen, dat gaat te diep voor wat je aan mogelijkheden hebt.
Bummer, dat is eigenlijk wat ik niet wil, dat maakt mijn map zo onoverzichtelijk als ik met een gewone verkennen werk. Enkele films hebben van die niets zeggende namen, moet ik dat dus ook allemaal recht trekken om via windows/synology File station wil werken.

Ga er over na denken, en afwachten. Hopelijk komt dit... met 100+ films (170 uit mijn hoofd) is dit veel werk + 1 grote volle map met alle films...
Maar misschien is dit wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:26
Ik deel de frustratie; ik heb net 100+ films van video_ts structuur naar ISO overgezet.. 8)7
Een uitleg hier in deze thread van de mogelijkheden en onmogelijkheden is zeer welkom! Als iemand eens de moeite wil nemen? Zelf weet ik (nog) niet genoeg om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:49:
Nog even een tip:

match video framerate moet je niet aanzetten, anders kan je opeens geen video_ts en iso's meer afspelen zonder een reboot. Dit lijkt een nieuwe bug te zijn, ik kwam nog iemand tegen op het officiele forum die dit opeens heeft

Zit in het beeld menu en dan hdmi en dan wat doorklikken (ik kies daar 2 x voor auto en dan komt de match video framerate vraag).

Misschien hebben mensen met haperende video_ts instellingen dit ook aan of juist uit staan?

Verder werkt alles prima, heb alles getest.

edit: bug is al erkend en in behandeling bij wd, wat een gepruts weer. Opeens geen iso's meer afspelen en ze ontdekken het niet.... zucht
Super bedankt voor deze tip! Ik had dit dus ook na de nieuwste update. Echt om gek van te worden! Bij ieder video-ts bestand dat ik opende, startte de mediaplayer opnieuw op. Daardoor was het kijken van DVD-rips dus onmogelijk geworden.

Inmiddels heb ik die optie uitgezet en nu werkt alles weer probleemloos. Wat een gare bug zeg..... en die optie om het aan- en uit te zetten is ook zo lekker diep weggestopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechts
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:50
RedRayMann schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:41:
[...]
Ben komende 1,5 week niet in staat om dit te controleren, maar als jij aangeef dat je zowel bij films, foto's als muziek de zelfde mappen blijf zien, dan moet ik dit maar accepteren. Soms wil ik gewoon te veel. Heb zitten puzzelen en spelen met de opties, maar helaas niet gelukt.

[...]

Bummer, dat is eigenlijk wat ik niet wil, dat maakt mijn map zo onoverzichtelijk als ik met een gewone verkennen werk. Enkele films hebben van die niets zeggende namen, moet ik dat dus ook allemaal recht trekken om via windows/synology File station wil werken.

Ga er over na denken, en afwachten. Hopelijk komt dit... met 100+ films (170 uit mijn hoofd) is dit veel werk + 1 grote volle map met alle films...
Maar misschien is dit wennen...
Wat ik heb gedaan is: map filmcollectie/map filmtitel/film.mkv + film.jpg
vb: F:\Films\Fight Club (1999) 1080p\Fight Club (1999) 1080p.mkv + Fight Club (1999) 1080p.jpg

Op deze manier hou ik het overzicht wanneer ik in windows naar mijn filmcollectie navigeer en op de WD TV verschijnen de filmcovers gewoon. Let wel dat ik dit met Thumbgen heb gedaan (kan ook gewoon manueel als je zelf film/seriecovers resized en renamed) en ik maak geen gebruik van rating en plot info. Als je gebruik maakt van de info .xml's zal die pas verschijnen wanneer je in de map van je filmnaam zelf bent genavigeerd als ik me niet vergis.

Voor series heb ik dan: map seriescollectie/map seriestitel/folder.jpg + map season 1/S01E01.mkv + S01E01.jpg

Zo heb ik een cover voor de volledige serie in mn library view (dankzij de folder.jpg) en dan voor elk seizoen + aflevering haar eigen cover.

Weet niet of dit echt nog een antwoord is op je vraag, maar voor mij is deze manier de beste gebleken na enkele andere geprobeerd te hebben (zoals het automatisch scrapen op de WD TV dat niet altijd werkt en het plaatsen van al mn films in 1 map)

Even vermelden dat ik een tevreden gebruiker ben van het apparaatje, nog geen problemen tegengekomen, maar ik gebruik dan ook geen iso's of video ts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Vraag: Ik heb verschillende formaten op mijn schijf staan nu speelt hij deze af met grote zwarte balk boven en beneden maar ook aan de zijkanten of full screen.
Als ik nu switch van normaal naar breedbeeld heb ik wel fullscreen, is er een mogelijkheid dat dit automatisch gebeurt? anders per film/serie switchen van beeldinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
U2psv schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:05:
Vraag: Ik heb verschillende formaten op mijn schijf staan nu speelt hij deze af met grote zwarte balk boven en beneden maar ook aan de zijkanten of full screen.
Als ik nu switch van normaal naar breedbeeld heb ik wel fullscreen, is er een mogelijkheid dat dit automatisch gebeurt? anders per film/serie switchen van beeldinstelling.
Ik begrijp dat je geen breedbeeld tv hebt?

Het kan in iedergeval niet automatisch, ook is het zoomen om het op te lossen niet ideaal, maar elke keer als iemand jouw idee op het officiele forum aanmeld begint WD of anderen te zeiken dat ze het belangrijker vinden dat je het in de native resolutie kan zien en dat uittrekken van beelden niet de bedoeling is omdat de producent het niet zo bedoelt heeft.

Helaas kan het dus niet automatisch, ik hoop dat ze ooit nog het licht zien en het inbouwen, op mijn ac ryan mediaspeler heb ik veel betere zoomopties. Doet hij het ook niet automatisch, maar je hebt wel fit to widht, fit to heigth en je kan onder en boven en links en rechts gewoon uittrekken op een X en Y as en dat vastzetten. Maar WD vind dat onzin geven ze steeds aan op het forum.
brechts schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:40:
Zo heb ik een cover voor de volledige serie in mn library view (dankzij de folder.jpg) en dan voor elk seizoen + aflevering haar eigen cover.
Heeft dan elke aflevering van een tv serie een andere cover? Gebruik je hier misschien ook de mogelijkheden van SickBeard voor? Daarin zit de mogelijkheid om gelijk metadata voor de WD aan te maken en ik meen ook een cover. Ik heb het nu hetzelfde als jij hebt, alleen maak ik alles handmatig met photoshop elements (heb hier al een paar keer templates geplaatst de afgelopen tijd). Maar mijn afleveringen zien er dan gelijk uit. En dat zou wel leuk zijn als dat anders is, maar het klinkt nu als heel veel werk. Soms heb ik wel 4 a 5 afleveringen op een dag, hoe ga je daar mee om?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 10:14 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 57 Laatste