Is het hier uitgestorven?? of is iedereen tevreden met zijn wd?? ik nog wel 

Ik ben supertevreden, kijk minimaal 1 uur per dag ernaar en heb 4 wd mediaspelers hier liggen. Verder eentje in onze stacaravan en bij mijn schoonouders en ouders staat er ook 1 aan elke tv.Anoniem: 415194 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:46:
Is het hier uitgestorven?? of is iedereen tevreden met zijn wd?? ik nog wel
Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard
http://specs.tweak.to/11484
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Het lijkt er sterk op.Motrax schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:44:
Al 4 jaar trouwe dienst hier. Misschien zelfs langer. Gebruik het voor Netflix en af en toe Spotify. Beste prijs/kwaliteit ooit voor die 2 toepassingen. Simpel, stabiel (afgezien van die firmware een paar maanden terug). Voor zover ik weet is er geen goedkoper alternatief op de markt. Alleen is het apparaatje niet meer te koop?
Anoniem: 358967
Misschien leuk om een screendump te plaatsen??Hobbykok schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:57:
[...]Verder een eigen skin die ik van scratch gemaakt heb, mijn eigen afbeeldingen, ik kan er alles mee. Ben momenteel mijn skin voor de tv boven wat aan het aanpassen zodat de hoezen wat groter zijn, maar dat is meer hobbywerk.....
[Voor 39% gewijzigd door Hobbykok op 04-10-2016 11:08]
Helemaal begrijpelijkHobbykok schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:54:
Sharen is denk ik niet echt handig, hij is helemaal naar de hand gezet van mijn nas indeling
"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
[Voor 15% gewijzigd door xippie op 24-10-2016 21:22]
[Voor 86% gewijzigd door D vd V op 26-10-2016 11:27]
Ik had het zelfde probleem.Zuid-Limburg schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:47:
Nog steeds gebruik ik de TV live frequent, hoofdzakelijk voor de kinderen die films afkijken vanaf de externe harddisk. Heel soms ook Youtube en dat blijkt nu ineens niet meer te werken. Op zich staan er 2 youtube varianten in het menu, in het begin werkten beiden. Toen viel er 1 weg, die weigerde dienst. De andere werkte altijd nog wel, maar zojuist merkte ik dat deze het ook niet meer doet.
Oftewel: op dit moment kan ik op m'n tv live geen youtube meer gebruiken. Herkent iemand dit? Ik zit overigens nog op de 2 na laatste firmware versie. Vanwege de problemen vorig jaar een downgrade gedaan, ik zie nu ook pas dat er weer een nieuwe versie sinds april is.
Volgens mij hebben alleen android kastjes hier last van, en niet de raspberry pi's.Hobbykok schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:16:
die pi's en dergelijke hebben toch als nadeel dat ze niet kunnen switchen naar het juiste aantal fps, dus amerikaanse of nederlandse series skippen dan een frame om de zoveel seconden? Ik ben even kwijt hoe die functie heet.
Van wat ik heb begrepen is dat nog een issue bij dit soort Android boxen. De duurdere boxen (Nvidia Shield, MiniX Neo etc.) kunnen het wel maar die zijn 110 euro + en dat is mij iets teveel van het goede.Hobbykok schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:44:
Zou zo'n boxje kunnen schakelen tussen 24p en ander materiaal? Net als de WD kan?
Daar zal je nog van opkijken hoeveel materiaal dat is denk ik.Notna schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:51:
... Nu kijk ik niet enorm veel 24p materiaal (waar ik mij van bewust ben in ieder geval), ...
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ik zit ook wel eens met een scheef oog naar zoiets te kijken, maar voor alsnog doet de WD nog steeds waarvoor ik hem heb aangesloten. Puur om films te kijken hier.Notna schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:52:
Hier werkt de WD TV Live nog steeds naar behoren, maar het is gewoon tijd voor iets nieuws. Mijn schoonouders willen ook graag iets nieuws (hebben ook een WD TV live, maakt debugging wel so makkelijk), dus heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding bij BangGood:
http://www.banggood.com/M...id-Mini-PC-p-1015008.html
De Live zal naar de slaapkamer gaan, en de V1 Live die daar nu staat gaat naar de kamer van de kinderen. Ben benieuwd of het een beetje een volwaardige vervanger is van het geheel
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
[Voor 5% gewijzigd door timbe op 09-11-2016 19:53]
[Voor 43% gewijzigd door Hobbykok op 10-11-2016 10:09]
Bekijk dit eens:timbe schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:31:
Hebben jullie nog andere goede opties om de WD te vervangen ?
Check nog even bovenstaande Youtube, die Wetek Core ziet er ook wel goed uit en redelijk betaalbaar (110-120 euro).timbe schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:57:
De prijs is zeker hoger.
Maar zoek gewoon iets simpels net als de WD.
Het gaat me puur voor het gebruik van afspelen voor films.
Daar naast moet hij een optische uitgang en HDMI hebben.
Ook moet ik mijn oude harde harde schijf weer aan kunnen sluiten.
En de zoek functie naar film info en afbeeldingen.
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Precies, dat wilde ik aangeven, in dat filmpje zit voor iedereen wel een speler, of je nu een budgetspeler zoekt, iets als netflix kijkdoos, iets voor kobi etc.speedyjules07 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:34:
[...]
Check nog even bovenstaande Youtube, die Wetek Core ziet er ook wel goed uit en redelijk betaalbaar (110-120 euro).
[Voor 8% gewijzigd door Hobbykok op 16-11-2016 21:46]
[Voor 58% gewijzigd door Hobbykok op 19-11-2016 02:13]
Samba op Android werkt prima, zolang je de library maar niet automatisch laat updaten. Dan klapt de boel eruit.Hobbykok schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 02:09:
Hebben jullie dan een kobi server ofzo? Of is dat niet nodig?
Ftp is wel iets irritant, nfs en samba werken dus niet?
Het klinkt nog niet als een heel nuttige verbetering? Ik gebruikte al nooit de indexeeropties van de wd namelijk. Is het dan nuttig, bijv. veel sneller? Vooral de snelheid zou ik een verbetering vinden en wellicht flv afspelen. Voor de rest is de wd redelijk perfect.
wat heb je nu voor deze betaald? Je had een aanbieding meen ik?Notna schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:56:
Nog even terugkomende op die MXQ Pro 4k die ik gekocht heb; het is wel even een dingetje hoor om die aan de praat te krijgen
Ik heb er 32 euro voor betaald incl. Verzenden. Tel daar de Flirc bij ip van 25 euro en voor 57 euro was ik klaarHobbykok schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:16:
[...]
wat heb je nu voor deze betaald? Je had een aanbieding meen ik?
Hallo,vanaalten schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:43:
Nou gebruik ik zelf geen WDTV meer en ook geen Netflix, dus kan niet veel helpen, maar:
- ook met andere TV getest?
- gaat het wel goed met andere content (lokale USB met films of streamen van een NAS)?
- laatste WDTV firmware er op?
Gedaan op andere tv helaas hetzelfde resultaat, en ook nieuwe fw heeft niet geholpen.vanaalten schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:09:
En toch ook proberen met een andere TV. Ik zie even niet waarom die 100Hz LED zou moeten zijn.
[Voor 14% gewijzigd door roon2 op 22-11-2016 09:32]
... is het typisch MPEG-artefacten van te weinig bandbreedte, of is het eerder iets dat naar de Netflix-app wijst?Nu zie ik met regelmaat een soort van zweem over het beeld en beelden door elkaar
Gedaan en bijna 140mb volgens ziggo speedtestvanaalten schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:04:
Ik vind het moeilijk te beoordelen op basis van
[...]
... is het typisch MPEG-artefacten van te weinig bandbreedte, of is het eerder iets dat naar de Netflix-app wijst?
Kan je misschien een filmpje van de problemen maken & posten?
En om de bandbreedte als oorzaak uit te sluiten:
Je schreef dat het probleem ook optreedt bij bekabeld aansluiten. Kan je eens op *exact* diezelfde kabel een PC aansluiten en een speedtest uitvoeren? Wellicht dat je een probleem met de bekabeling/switches hebt waardoor je maar 10Mbit verbinding hebt ofzo.
Toch erg bedankt voor het meedenkenvanaalten schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:22:
Tja, kabelkant is OK, TV-kant is OK - dan moet het probleem in het WDTV kastje zitten. Sorry, weet ik geen andere oplossing voor je dan het kastje door een ander te vervangen. Zou hooguit nog leuk zijn om eerst te testen met een andere WDTV, gewoon om het dubbel uit te sluiten.
Het is onwaarschijnlijk maar je kan het nog proberen: wellicht wordt de WD te warm. Je kan vrij makkelijk de bovenkant losschroeven en er los opleggen. Let op: een van de schroefjes zit onder een sticker (althans bij mij). Ik heb dat ruim een jaar geleden al gedaan omdat ik dacht dat de toenmalige problemen door de warmte kwamen (maar dat was dus de buggy FW). Maar de warmte kan wel een probleempje zijn voor het apparaat.
die groene streep ken ik inderdaad ook hier hetzelfde.marsie030 schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:46:
@roon2, ik heb precies hetzelfde probleem. Scenes die in elkaar blijven hangen.
Soms zie ik ook een fel groene streep van links naar rechts in het beeld.
Ik heb inmiddels besloten om mijn om de WD op te ruimen, ik heb inmiddels een Nvidea Shield besteld.
Die van mij ligt in de zomer nog wel eens met een icepack op de bovenkant bij het afspelen. Of bij een lange film. Helpt dan wel.Tigertje schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:26:
[...]
Het is onwaarschijnlijk maar je kan het nog proberen: wellicht wordt de WD te warm. Je kan vrij makkelijk de bovenkant losschroeven en er los opleggen. Let op: een van de schroefjes zit onder een sticker (althans bij mij). Ik heb dat ruim een jaar geleden al gedaan omdat ik dacht dat de toenmalige problemen door de warmte kwamen (maar dat was dus de buggy FW). Maar de warmte kan wel een probleempje zijn voor het apparaat.
Toch wel een typische setting dit.roon2 schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:33:
... de WD staat de instelling voor beeld op 1080 i bij 25 HZ ...
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
HalloWD-Medic schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 01:25:
[...]
Toch wel een typische setting dit.
1080i kiezen terwijl zowel Netflix als de WD 1080p kunnen verzetten en 25HZ waar haal je dat dan vandaan?
Als je de WD op 1080p en 50HZ of 60 HZ zet (loopt de GUI ook soepeler van ) en je TV past zich dan aan naar de gekozen Netflix stream van b.v. 24 (23.976) dan lijkt me het toch beter gaan of zit ik er nu compleet naast?
Omzetten naar een ander formaat?avotar schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 06:55:
Sjips, voor pakjesavond een videovansint.nl besteld. Je kon hem downloaden als MP4 bestand.
Dus ik zet hem op mijn harde schijf, test hem corect op mijn laptop, vervolgens harde schijf aan de WD Live, speelt die hem niet af
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Ik heb hem inmiddels omgezet naar een mkv en nu doet hij het wel.Trichoglossus schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:12:
[...]
Omzetten naar een ander formaat?
Ik lees wel problemen met een bepaalde firmware icm mp4 bestanden:
https://community.wd.com/...aying-all-mp4-files/83925
[Voor 69% gewijzigd door timbe op 03-12-2016 08:42]
Probeer eens, met de WD Book aangesloten, de eject knop, daarna de schijf afkoppelen.timbe schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:52:
Nu herkent de WD mijn hele harde schijf niet meer.( WD my book 2tb)
Als ik er een USB stick in steek herkent hij deze wel.
Ik heb het idee dat ik misschien ook iets anders van de harde schijf heb verwijdert.
Anoniem: 415194
Anoniem: 892035
Kijk op de pc eens bijvoorbeeld met VLC player welke codec er gebruikt is. ,mkv bestanden kunnen zowel X264 als x265 zijn.Lowroad schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 07:43:
om heel eerlijk te zijn: geen idee. Het enige dat ik weet is dat het de laatste tijd ineens veel vaker voorkomt, en dat het om .mkv bestanden gaat.
Overigens helpt opnieuw opstarten niets.
[Voor 13% gewijzigd door MeNTaL_TO op 13-04-2017 23:05]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
[Voor 9% gewijzigd door Myliobatis op 20-04-2017 22:12]
Zijn er al oplossingen? Mijn zwager heeft het zelfde probleem en ik heb op afstand nog niet de oplossing kunnen vinden.MeNTaL_TO schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:33:
Nog meer mensen die problemen hebben op shares te komen sinds de Creator Update van Windows 10?
Hij ziet mijn synology nog wel, maar krijg een vage foutmelding als ik probeer via SMB probeer de syno te benaderen, vanaf pc's werkt het nog wel.
[edit] Na een credentials reset in de WD kan ik weer normaal inloggen.
Ik heb in de WD de credentials gewist en opnieuw ingevoerd, dat was bij mij de oplossing.RedRayMann schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:51:
[...]
Zijn er al oplossingen? Mijn zwager heeft het zelfde probleem en ik heb op afstand nog niet de oplossing kunnen vinden.
Zijn kennis mbt diepere instellingen is minder up-to-date zeg maar en moet vaker zulke problemen via de app of phone oplossen voor hem :-) dus jullie tips zijn welkom.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Tnx. Ik ga het doorgeven.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:39:
[...]
Ik heb in de WD de credentials gewist en opnieuw ingevoerd, dat was bij mij de oplossing.
Heb verder niets aangepast aan de kant van de synology.
Guest account staat aan of heeft ie een eigen account voor de WD aangemaakt?RedRayMann schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:00:
[...]
Tnx. Ik ga het doorgeven.
Dacht net wel, hij heeft geen NAS en streamt alles vanaf zijn pc. Weet niet welk protocol hij gebruikt.
Maar dit is wel een begin.
Hij heeft nu de windows update terug gedraaid. Alles werkt weer.MeNTaL_TO schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:26:
[...]
Guest account staat aan of heeft ie een eigen account voor de WD aangemaakt?
[Voor 3% gewijzigd door thewizard2006 op 29-05-2017 19:24]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
[Voor 45% gewijzigd door Notna op 29-05-2017 19:39]
Ik denk dat dit het probleem van mijn zwager is, maar weet niet hoe ik hem op afstand hierbij kan helpen (welke opties staan waar en welke instellingen heeft hij nu)Notna schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:35:
Connecten jullie via SMB(Samba/Windows Share)? Wellicht dat de Wannacry ransomware er wat mee te maken heeft; er was immers een exploit in SMB 1.0 in Windows en het zou mij niets verbazen als de WDTV daar gebruik van zou maken. Aangezien er updates uitgerold zijn om dat lek te dichten zou het 1 met het ander te maken kunnen hebben...
[Voor 10% gewijzigd door ByteMe_ op 27-06-2017 23:15]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ik doe ook over maar even een wilde gokByteMe_ schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:04:
Ik heb een poos de mediaplayer (tv live) van de stroom af gehad ivm hitte wat dat ding steeds afgeeft in standby. Nu wou ik het weer aansluiten alleen kan ik met geen mogelijkheid meer op de pc.
[Voor 16% gewijzigd door Myliobatis op 29-06-2017 12:52]
Het is de befaamde Master browser ellende veroorzaakt door de v8. Ik heb de naam van de groep aangepast en het werkt weer..Myliobatis schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:51:
[...]
Ik doe ook over maar even een wilde gok
Een hub of switch er tussen zou niet uit moeten maken.
Heb je een nieuwe Experia Box ontvangen bij het glasvezel abonnement? Ik gok eigenlijk van niet aangezien je het hebt over V8.
Zijn de instellingen van de Experia Box gereset?
Je zou een instelling in de Experia Box kunnen controleren:
Extra's -> USB -> File server
Dan de "group name" aanpassen naar iets anders dan WORKGROUP.
Of de file server compleet uitzetten als je het toch niet gebruikt.
Overigens je hebt het over een tijd niet gebruikt.
Is het in de periode geweest naar de Windows 10 Creators Update?
Sindsdien kan ik namelijk ook mijn PC niet meer benaderen vanaf de WD TV Live.
Dat heb ik maar opgegeven ook om het voor elkaar te krijgen.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Was het toch die. Goed dat het nu werkt.ByteMe_ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:13:
[...]
Het is de befaamde Master browser ellende veroorzaakt door de v8. Ik heb de naam van de groep aangepast en het werkt weer..
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details