Wat ik zo her en der lees is de site weer online en werkt de meest recente firmware weer.
Dus je zou weer kunnen updaten ?Anoniem: 402534 schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:25:
Wat ik zo her en der lees is de site weer online en werkt de meest recente firmware weer.
Zijn er hier als mensen welke dat gedaan hebben ?
ik heb gisteren nar een tijdje weer een film MKV gekeken en weer om de zoveel tijd vast (is al gedowngrade gedaan) na pauze en weer op spelen doet ie het weer een tijdje
Wie kan mij de juiste tip geven, ik ga voor een nieuwe.
Wat is beter een mede8er med800x3d of een eminent em7485.
Ga hem alleen gebruiken voor het afspelen van MKV bestanden en verder eigenlijk niets.
Er zit nogal wat verschil in prijs en verder zie ik het eigenlijk niet.
Wie kan mij verder helpen.
Bij voorbaat dank
Ronald
Ga hem alleen gebruiken voor het afspelen van MKV bestanden en verder eigenlijk niets.
Bij voorbaat dank
Ronald
De url http://www.wdtvlive.com word geforward naar http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=1270. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat voorheen ook al zo was.Anoniem: 402534 schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:25:
De url http://www.wdtvlive.com/wsapps/appservice.svc werkt weer voor geschikt gemaakte clients.
Hieronder valt de WDTV Live misschien ook?
Op de URL http://www.wdtvlive.com/wsapps/appservice.svc/json/browseapp wil Firefox nog steeds een file downloaden met de naam browseapp zonder extensie. Hier is dus nog niets veranderd eigenlijk..
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Speel je met of zonder ethernetkabel erin?roon2 schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:09:
ik heb gisteren nar een tijdje weer een film MKV gekeken en weer om de zoveel tijd vast (is al gedowngrade gedaan) na pauze en weer op spelen doet ie het weer een tijdje
Bij voorbaat dank
Ronald
Ik heb de ethernetkabel eruit, en sindsdien nog geen vastloper gehad.
Maakt bij mij niets uit helaasTrichoglossus schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:31:
[...]
Speel je met of zonder ethernetkabel erin?
Ik heb de ethernetkabel eruit, en sindsdien nog geen vastloper gehad.
WOW! Echt onwijs bedankt hiervoor. Zat al een tijdje met het probleem van freezes, echt om de 20 minuten o.i.d., dus dacht echt dat de mediaplayer defect was. Wilde gisteren een nieuwe bestellen, maar dacht eerst even kijken of meer mensen er last van hebben. Heb die rollback gedaan na het lezen van jouw post en gisteren een volledige film kunnen kijken zonder freezes. Dit was al lang niet meer voorgekomen, dus zie het als een succes! Thanksrobcoenen schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:48:
[...]
Het hele topic staat vol met deze klachten, just saying.![]()
Een van de oplossingen is het volgende:
1. Formatteer een USB-stick (minstens 2GB) naar FAT32.
2. Download deze file.
3. Pak de bestanden direct uit naar de USB (dus niet in mappen).
4. Check of je 'check automatisch naar firmware upgrades' optie aan staat.
5. Zet de WD TV uit.
6. Stop de USB in de WD TV.
7. Zet de WD TV aan.
8. Klik op de notificatie 'firmware upgraden'.
Nadat deze operatie klaar is wel even de fabrieksinstellingen terug zetten en de automatische update functie uitzetten.
Prettig weekend
Hallo,
De mijne blijft af en toe voor een paar seconden vastlopen ondanks alles wat ik al heb gedaan.
Ben nu aan het kijken voor een Eminent em7485.
Weet iemand hier iets van .
Is dit een goede media speler of niet
Ik hoor graag
Groetjes
Ronald
De mijne blijft af en toe voor een paar seconden vastlopen ondanks alles wat ik al heb gedaan.
Ben nu aan het kijken voor een Eminent em7485.
Weet iemand hier iets van .
Is dit een goede media speler of niet
Ik hoor graag
Groetjes
Ronald
Anoniem: 402534
De Eminent em7485 is niet een verkeerde keuze, wel jammer dat je de WD niet aan de praat krijgt, met wat aanpassingen zou het toch moeten werken. Ik meen dat je alleen mkv's afspeelt, dus je hebt geen internet toegang nodig. Waarom verwijder je deze niet (blokkeer het op de router), dan werkt hij weer als vanouds.
Wat betreft mijn eigen wd spelers, heb nog wat aanpassingen gedaan gisteren aan mijn skin en het ziet er nu zo uit (elke menu optie heeft een andere afbeelding e.d.):

ps alles gemaakt met aanpassingen van skins die hier voorbijkwamen en op het wd forum. Skin kan ik niet echt delen met jullie omdat alles ingesteld is op mijn servers en het niet 1 op 1 werkt bij anderen. Afbeeldingen in de skin hebben bijv. de foldernamen op mijn nas e.d.
Wat betreft mijn eigen wd spelers, heb nog wat aanpassingen gedaan gisteren aan mijn skin en het ziet er nu zo uit (elke menu optie heeft een andere afbeelding e.d.):

ps alles gemaakt met aanpassingen van skins die hier voorbijkwamen en op het wd forum. Skin kan ik niet echt delen met jullie omdat alles ingesteld is op mijn servers en het niet 1 op 1 werkt bij anderen. Afbeeldingen in de skin hebben bijv. de foldernamen op mijn nas e.d.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 402534 op 17-12-2015 13:18 ]
Suzuki
Dank je wel voor je reactie.
Hij is a los van het internet maar ook dat helpt niet.
Het is ook niet zo dat de wd helemaal vast loopt zoals ik hier regelmatig lees, maar het beeld bevriest en als je hem dan op pauze zet en weer op spelen loopt ie na een aantal seconden weer verder.
Het enige wat ik nog wil proberen is films te gaan afspelen van een externe harde schijf op stroom ipv zonder voeding.
Maar de wd herkent ook niet alle schijven die ik heb (ook zoiets raars) terwijl ie dat een aantal maanden geleden nog wel deed.
Als ook dat niet helpt heb ik denk ik alles eraan gedaan.
Dan toch maar een andere aanschaffen ben ik bang
Het is ook niet zo dat de wd helemaal vast loopt zoals ik hier regelmatig lees, maar het beeld bevriest en als je hem dan op pauze zet en weer op spelen loopt ie na een aantal seconden weer verder.
Het enige wat ik nog wil proberen is films te gaan afspelen van een externe harde schijf op stroom ipv zonder voeding.
Maar de wd herkent ook niet alle schijven die ik heb (ook zoiets raars) terwijl ie dat een aantal maanden geleden nog wel deed.
Als ook dat niet helpt heb ik denk ik alles eraan gedaan.
Dan toch maar een andere aanschaffen ben ik bang
Behalve wat ik ervan bij Mediamarkt heb gezien, heel weinig.timbe schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:53:
Zijn er hier mensen welke ervaring hebben met de Eminent em7485 of de em7480 ?
Dat zag er overigens goed uit.
Maarja, volgens mij geen Netflix ondersteuning, dus ik hoef 'm niet.
Had je al een downgrade van de firmware gedaan? Het is wat zonde om geld uit te geven voor een apparaat dat eigenlijk hetzelfde doet. Misschien even met andere schrijf testen en wellicht zit het in het mkv bestand (een fout waardoor de wd zixh verslikt).roon2 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:34:
Suzuki
Als je een andere koopt, koop hem dan online. Dan kan je hem thuis testen en terugsturen als het niet bevalt. Als je hem bij een mediamarkt koopt (in de winkel zelf bedoel ik), dan kan je hem niet ruilen bij testgebruik, online heb je die rechten wel).
Als je in friesland woont kan je hem wel ruilen met een andere die ik heb liggen, ik heb er een paar op voorraad en kijk toch alleen via de nas en niet via usb.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 402534 op 17-12-2015 22:33 ]
HalloAnoniem: 402534 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:31:
[...]
Had je al een downgrade van de firmware gedaan? Het is wat zonde om geld uit te geven voor een apparaat dat eigenlijk hetzelfde doet. Misschien even met andere schrijf testen en wellicht zit het in het mkv bestand (een fout waardoor de wd zixh verslikt).
Als je een andere koopt, koop hem dan online. Dan kan je hem thuis testen en terugsturen als het niet bevalt. Als je hem bij een mediamarkt koopt (in de winkel zelf bedoel ik), dan kan je hem niet ruilen bij testgebruik, online heb je die rechten wel).
Als je in friesland woont kan je hem wel ruilen met een andere die ik heb liggen, ik heb er een paar op voorraad en kijk toch alleen via de nas en niet via usb.
Ja de downgrade is gedaan en hij is niet meer verbonden met het internet.
Tnx voor de tip evt online te gaan kopen ivm terug zenden.
Hij loopt ook niets steeds helemaal vast zoals ik hier lees (dat je de stroom eraf moet halen om hem weer aan de praat te krijgen) maar loopt vast en dan op pauze zetten en na een paar seconden weer op play en dan gaat ie weer verder.
Ik ga nog even een andere schijf testen, aan het mkv bestand zal het denk ik niet liggen, hij doet het namelijk met meerdere films en niet een specifieke.
Ik woon niet in Friesland maar wel in de kop van Noord Holland dus als jij niet te ver van de afsluitdijk woont zou ruilen ook nog een optie kunnen zijn.
Groetjes
Ronald
ik woon iets van 10 km van de afsluitdijk af, test eerst maar even met een andere schrijf en als dat geen oplossing geeft, stuur mij dan even een DM berichtje en we spreken wat af.
GeweldigAnoniem: 402534 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:28:
ik woon iets van 10 km van de afsluitdijk af, test eerst maar even met een andere schrijf en als dat geen oplossing geeft, stuur mij dan even een DM berichtje en we spreken wat af.
Dank je wel voor het aanbod.
Ik ga een andere schijf proberen en dan laat ik het je zeker weten of het iets helpt of niet
Groetjes
Ronald
Nou, ik draai al jaren stereo 2.0, alles wordt gedownmixt, en werkt keurig, ook bij DTS-ma. Maar, ik weet niet welke Dolby TrueHD jij bedoelt, ik heb het over ATMOS, die wordt bij mij niet naar stereo gemixt, kortom die codec werkt gewoon niet, oftewel niet geschikt voor mijn WDTV 2009. Of doet de 2011 generatie dit wel goed?Corossi schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:48:
DTS-HD MA en Dolby TrueHD werken bij mij trouwens niet. Zou ddat an aan mijn 5.1 set liggen? Op Blu-ray werkt dit uiteraard wel, misschien een beperking op de HDMI ingang?
WD TV geeft ook geen ondersteuning aan via automatische instelling. WD TV geeft de codec wel aam bij het afspelen krijg alleen geen geluid.
Instellen stereo wordten HD tracks wel gedownmixed.
Wel wat laat, maar wil hierbij nog even melden dat de WD van mijn moeder ook geen PE is maar eveneens een laatste generatie Live. Na ook daar de rollback te hebben uitgevoerd kan ze alles weer probleemloos zien zonder vastlopers.JazzySOB schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:35:
Bedankt.
Vanavond bij de eerste persoon geweest en die bleek geen PE te hebben maar toch een Live.
Daar natuurlijk de rollback gedaan naar 2.01.86 (had deze meegenomen op een stick voor de zekerheid) en deze werkt zo op het oog na twee afleveringen van een serie, die eerst helemaal niet meer wou afspelen, weer perfect!
Maandag bij mijn moeder kijken welke versie zij heeft en die ook rollbacken
WD heeft dus duidelijk zijn zaakjes niet op orde. Bij zoveel problemen zou ik die nieuwe firmware terugtrekken.
Weet iemand misschien of een losse afstandsbediening te bestellen is, danwel heeft iemand al eens een dergelijke accessoire besteld? (ik heb het voor alsnog nog niet gevonden).
Ik heb twee WDTV spelers (2011), bij een van de twee is de aan/uit knop defect van de ab.
Ik heb twee WDTV spelers (2011), bij een van de twee is de aan/uit knop defect van de ab.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Je kan proberen een andere knop toe te wijzen in de settings? Dat wil zeggen bij de HUB was dit mogelijk misschien bij de Live ook..
Er is ook een app van WD voor deze players mocht je dit willen proberen.
Er is ook een app van WD voor deze players mocht je dit willen proberen.
[ Voor 22% gewijzigd door WD-Medic op 27-12-2015 13:38 ]
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Een korte zoektocht op Google leverde het volgende op:KillerBee schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:11:
Weet iemand misschien of een losse afstandsbediening te bestellen is, danwel heeft iemand al eens een dergelijke accessoire besteld? (ik heb het voor alsnog nog niet gevonden).
Bij Amazon UK: http://www.amazon.co.uk/R...ords=wd+tv+remote+control
En zelfs bij een Nederlandse onlineshop: http://www.afstandsbedien...hp?menu_sel=5&type=WD-RC1
Kosten rond de 15 euro.
Op Ebay rond de 13 dollar.
@WD-Medic: dank je voor de tip, ik zal kijken of dit ook mogelijk is met de Live. Ook nooit geweten dat er een app is van WD, hier zal ik ook eens naar kijken 
@JazzySOB: die van Amazon had ik wel al gevonden tijdens mijn zoektocht, maar deze wordt helaas niet naar Nederland verstuurd. De NL onlineshop had ik echter nog niet gevonden, dank je voor deze link!
@JazzySOB: die van Amazon had ik wel al gevonden tijdens mijn zoektocht, maar deze wordt helaas niet naar Nederland verstuurd. De NL onlineshop had ik echter nog niet gevonden, dank je voor deze link!
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Dat zijn geen afstandsbedieningen die je zoekt, die zijn van de 2009 wd mediaspelers.KillerBee schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:15:
De NL onlineshop had ik echter nog niet gevonden, dank je voor deze link!
Hier twee aanbieders op ebay die hem naar Nederland sturen:
http://www.ebay.nl/sch/i....=1&_trksid=p2045573.m1684
Bel anders even met 0858881168, denk alleen wel dat ze maandag 4 januari pas weer aanwezig zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 402534 op 27-12-2015 15:53 ]
Die net zo goed werken op het 2011 modelAnoniem: 402534 schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:46:
[...]
Dat zijn geen afstandsbedieningen die je zoekt, die zijn van de 2009 wd mediaspelers.
Maar dat kleine wd afstandsbediening'kje is echt heel irritant, ik raakte dat ding elke keer kwijt. Die universele is wel ok. Maar dan zou ik je aanraden naar de action te gaan of naar de blokker en daar voor 7 euro een universele te kopen. Moet je wel even zoeken naar de juiste code om hem in te stellen, maar scheelt je al snel 10 euro. De universele bij blokker van philips vind ik zelf fijn. En als je die verpakking voorzichtig met een mesje openmaakt kan je hem testen en als het niet werkt plak je de verpakking weer dicht en ruil je hem om.
Voor het geval hij op ebay wil kopen, met verzendkosten kom je snel boven de 20 euro uit. Op marktplaats staan de wd tv live mediaspelers nu voor iets van 30 euro. Heb je gelijk reserve adapter en een reserve mediaspeler
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 402534 op 27-12-2015 15:59 ]
stel ik koop een Eminent EM7485 zou ik daar dan de harde schijf welke nu achter de WD hangt direct weer werkend achter kunnen hangen?
Of moet ik alles opnieuw opbouwen ?
Of moet ik alles opnieuw opbouwen ?
Ik kijk alweer een week op de nieuwste FW. Zonder problemen.timbe schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:45:
[...]
Dus je zou weer kunnen updaten ?
Zijn er hier als mensen welke dat gedaan hebben ?
Bedankt!Tigertje schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:18:
[...]
Ik kijk alweer een week op de nieuwste FW. Zonder problemen.
Wat is het nummer van deze FW ?
Ik kan namelijk nergens vinden dat er een update is geweest.
[ Voor 12% gewijzigd door timbe op 03-01-2016 10:22 ]
2.02.32timbe schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:12:
[...]
Bedankt!
Wat is het nummer van deze FW ?
Ik kan namelijk nergens vinden dat er een update is geweest.
Dit is dus de laatste (beruchte) firmware versie met de al eerder genoemde problemen. Het kan een paar weken goed gaan, het kan zelfs tot een jaar goed gaan met deze firmware versie, totdat de in dit topic reeds genoemde kuren ineens optreden.
Ik heb het er persoonlijk niet voor over, maar geniet ervan zolang als de WDTV het toelaat...
Ik heb het er persoonlijk niet voor over, maar geniet ervan zolang als de WDTV het toelaat...
Ik weet het en het gaat tot dusverre goed.KillerBee schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:35:
Dit is dus de laatste (beruchte) firmware versie met de al eerder genoemde problemen. Het kan een paar weken goed gaan, het kan zelfs tot een jaar goed gaan met deze firmware versie, totdat de in dit topic reeds genoemde kuren ineens optreden.
Ik heb het idee dat Netflix er iets stabieler op werkt.
maar ik heb de USB stick ernaast liggen
Bedankt heren !
Heb hem hier teruggezet en het werkt nu redelijk goed.
Maar denk denk er toch aan om een Eminent te kopen.
Deze reageren tenminste normaal naar klanten toe met vragen!
Want snap nog altijd niet dat zoon groot merk als WD er niks aan doet.
Heb hem hier teruggezet en het werkt nu redelijk goed.
Maar denk denk er toch aan om een Eminent te kopen.
Deze reageren tenminste normaal naar klanten toe met vragen!
Want snap nog altijd niet dat zoon groot merk als WD er niks aan doet.
Ik ga even mezelf quoten. Ondertussen een maand verder en alle films spelen perfect af tot nu, dus die downgrade heeft mij even 100€ bespaard voor een nieuwe mediaspeler. Als mensen last hebben van freezes kan ik alleen maar aanraden om ook een downgrade te doen.shenr schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:03:
[...]
WOW! Echt onwijs bedankt hiervoor. Zat al een tijdje met het probleem van freezes, echt om de 20 minuten o.i.d., dus dacht echt dat de mediaplayer defect was. Wilde gisteren een nieuwe bestellen, maar dacht eerst even kijken of meer mensen er last van hebben. Heb die rollback gedaan na het lezen van jouw post en gisteren een volledige film kunnen kijken zonder freezes. Dit was al lang niet meer voorgekomen, dus zie het als een succes! Thanks
Ik ben alle kabels achter mijn elektra hoekje aan het opruimen.
Nu heb ik al één apparaat wat met een USB kabel gevoed wordt (5V 2Amax) en nu vroeg ik mij af, zou de WD TV ook door zo'n kabel gevoed kunnen worden? Dat scheelt mij weer een extra stekker.
Ik kan nergens de power imput vinden en weet ook niet of her überhaupt mogelijk is.
(dus niet via de usb poort op de wdtv, maar meer van een stekker met usb-poort naar de power ingang van de WDTV)
--edit--
laat maar, na een tijdje zoeken toch maar gepost. En jahoor, tweede hit na het posten
http://support.wdc.com/Kn.../answer.aspx?ID=1378#wdtv
Betreft 12 volt, werkt dus niet.
Nu heb ik al één apparaat wat met een USB kabel gevoed wordt (5V 2Amax) en nu vroeg ik mij af, zou de WD TV ook door zo'n kabel gevoed kunnen worden? Dat scheelt mij weer een extra stekker.
Ik kan nergens de power imput vinden en weet ook niet of her überhaupt mogelijk is.
(dus niet via de usb poort op de wdtv, maar meer van een stekker met usb-poort naar de power ingang van de WDTV)
--edit--
laat maar, na een tijdje zoeken toch maar gepost. En jahoor, tweede hit na het posten
http://support.wdc.com/Kn.../answer.aspx?ID=1378#wdtv
Betreft 12 volt, werkt dus niet.
[ Voor 17% gewijzigd door RedRayMann op 06-01-2016 20:33 ]
Had je ook gewoon op de WD kunnen zien staan gewoon onder de power aansluiting achterop in de behuizing gegraveerd 12V
Laatste tijd valt me meer en meer op dat bij harde passages in films, mijn 2009 model overstuurt, geluid dus. Dit viel me vroeger minder op. Mijn setup is stereo via hdmi naar Tv, vanaf Tv via koptelefoon naar voorversterker. Dit heeft altijd goed gewerkt, raar dat het me laatste tijd opvalt. Wat ik uiteraard kan doen, is de koptelefoonuitsturing vd Tv zachter zetten, maar dit maakt niet strucutureel uit, het stoort minder, maarja de oversturing is er eigenlijk nog steeds dan, plus je hebt zachter geluid
Is dit ding defect aan raken, of zijn de films de laatste tijd te hard gedecodeerd/te overstuurd? Met spraak geen probleem das zacht, dus er valt vooralsnog mee te leven.
Of is dit structureel niet ok bij de WDTV, en moet ik 2e hands een ander merk 1080p MP kopen (welke is daar goed in, oversturing/uitsturing regelen in de opties? met de WD kan dat niet)? Heb dit ding al 6jaar, waarom kom ik ernou mee? Nou bij films valt het me op sinds paar maanden, maar dit overstuurd was allang bij internetkanaal of mp3 via de MP audio-functie afspelen, maarja dat doe je nooit, dit ding is voor Mkv's.
Om nog even te voorkomen dat mijn Tv met audio-via-koptelefoon de schuld krijgt, mijn Horizon Tvbox van Ziggo, gaat ook via die weg, en overstuurt werkelijk nooit!
Is dit ding defect aan raken, of zijn de films de laatste tijd te hard gedecodeerd/te overstuurd? Met spraak geen probleem das zacht, dus er valt vooralsnog mee te leven.
Of is dit structureel niet ok bij de WDTV, en moet ik 2e hands een ander merk 1080p MP kopen (welke is daar goed in, oversturing/uitsturing regelen in de opties? met de WD kan dat niet)? Heb dit ding al 6jaar, waarom kom ik ernou mee? Nou bij films valt het me op sinds paar maanden, maar dit overstuurd was allang bij internetkanaal of mp3 via de MP audio-functie afspelen, maarja dat doe je nooit, dit ding is voor Mkv's.
Om nog even te voorkomen dat mijn Tv met audio-via-koptelefoon de schuld krijgt, mijn Horizon Tvbox van Ziggo, gaat ook via die weg, en overstuurt werkelijk nooit!
[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 16-01-2016 02:50 ]
Wanneer ik de WD App gebruik krijg ik met het ingebouwde keyboard een "20%" teken wanneer ik de spatie indruk. Ik kan hier zo snel geen oplissing voor vinden.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Gebruikt hier iemand wel eens spotify via de laatste wd tv media player?
Bij mij werkt die niet of nauwelijks meer.
Ik mis ook echt soundcloud functionaliteit
Bij mij werkt die niet of nauwelijks meer.
Ik mis ook echt soundcloud functionaliteit
https://community.wd.com/...on-2-03-20-4-20-16/160914
Wauw, ik had niet verwacht dat dit ooit nog zou gebeuren, maar er is toch nog een nieuwe firmware uitgebracht voor de WDTV Live.
Ik gebruik de mediaspeler zelf niet meer, maar wellicht nuttig voor diegenen die 'm nog wel actief gebruiken
[edit]ik twijfel nu zelfs of ik de mijne niet toch ook zal updaten, hmz, what to do...
[/edit]
Wauw, ik had niet verwacht dat dit ooit nog zou gebeuren, maar er is toch nog een nieuwe firmware uitgebracht voor de WDTV Live.
Ik gebruik de mediaspeler zelf niet meer, maar wellicht nuttig voor diegenen die 'm nog wel actief gebruiken
[edit]ik twijfel nu zelfs of ik de mijne niet toch ook zal updaten, hmz, what to do...
[ Voor 14% gewijzigd door KillerBee op 23-04-2016 14:46 ]
Hopen dat al die vastlopers ook zijn opgelost, anders blijf ik wel bij een oudere versieKillerBee schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:43:
https://community.wd.com/...on-2-03-20-4-20-16/160914
[edit]ik twijfel nu zelfs of ik de mijne niet toch ook zal updaten, hmz, what to do...[/edit]
Ik heb 'm er net opgezet.
Te kort getest om er echt over te zeggen. Voelt wel vlot aan zoals met de custom FW die ik gebruikte.
Verder is alles zoals het was.
Te kort getest om er echt over te zeggen. Voelt wel vlot aan zoals met de custom FW die ik gebruikte.
Anoniem: 738905
Ik heb ze hier ook geupdate, heb ook een eigen menu gemaakt dat samenwerkt met de diverse opslagnassen hier. Ik merk geen verschillen in snelheid trouwens, ik zie helemaal niks wat veranderd is. Maar de apps gebruik ik verder nooit.
We gebruiken deze mediaspelertjes in totaal iets van 2 uur per dag als ik al het gebruik bij elkaar optel, nooit problemen. Vind het wel best.
Zou wel leuk zijn als hij opeens h265 kon afspelen, maar dat zal de hardware wel niet aankunnen.
Bedankt voor het melden van de update trouwens, ik had die melding eruit gesloopt in mijn eigen css bestanden en had dus niet door dat er iets nieuws te downloaden was.
Netflix gaf wel wat gedoe, kreeg eerst de melding dat er in mijn land geen netflix was en later was er een error, maar daarna leek hij wel bij het inlogscherm te komen. Komt misschien omdat ik mijn wd laat denken dat hij in Engeland staat (voor de bbc player).
Maar in de praktijk kijk ik alleen maar mkv's erop en doe ik de rest met de ipad en de chromecast.
Zou leuk zijn als wd met een opvolger komt die h265 kan afspelen en een remote heeft die snel reageert.
We gebruiken deze mediaspelertjes in totaal iets van 2 uur per dag als ik al het gebruik bij elkaar optel, nooit problemen. Vind het wel best.
Zou wel leuk zijn als hij opeens h265 kon afspelen, maar dat zal de hardware wel niet aankunnen.
Bedankt voor het melden van de update trouwens, ik had die melding eruit gesloopt in mijn eigen css bestanden en had dus niet door dat er iets nieuws te downloaden was.
Netflix gaf wel wat gedoe, kreeg eerst de melding dat er in mijn land geen netflix was en later was er een error, maar daarna leek hij wel bij het inlogscherm te komen. Komt misschien omdat ik mijn wd laat denken dat hij in Engeland staat (voor de bbc player).
Maar in de praktijk kijk ik alleen maar mkv's erop en doe ik de rest met de ipad en de chromecast.
Zou leuk zijn als wd met een opvolger komt die h265 kan afspelen en een remote heeft die snel reageert.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 24-04-2016 16:46 ]
Ik heb wat gemist, custom firmwares voor de WDTV?Tigertje schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:04:
Ik heb 'm er net opgezet.
Zoek even op wdlxtv in youtube of google. Aanraden zou ik het niet, volgens mij ook niet echt voordelen. Maar wellicht heb ik wat gemist.
Aangezien je met css e.d. al compleet eigen menus e.d. kan maken zie ik niet zo het nut ervan in, volgens mij wel leuk als je met die moviesheets werkt.
Ik ben ook wel benieuwd naar een ervaring.
Je kan denk ik beter een simpele htpc of intel nuc of wat dan ook nemen vermoedelijk als je echt alles naar je hand wilt zetten. Het blijft een simpel maar oh zo leuk kastje uit 2011. De huidige pi's kunnen al veel meer en draaien kodi waar wdlxtv wel wat op lijkt.
Of zou er een andere fw zijn? Ik volg het niet meer zo de laatste tijd.
Aangezien je met css e.d. al compleet eigen menus e.d. kan maken zie ik niet zo het nut ervan in, volgens mij wel leuk als je met die moviesheets werkt.
Ik ben ook wel benieuwd naar een ervaring.
Je kan denk ik beter een simpele htpc of intel nuc of wat dan ook nemen vermoedelijk als je echt alles naar je hand wilt zetten. Het blijft een simpel maar oh zo leuk kastje uit 2011. De huidige pi's kunnen al veel meer en draaien kodi waar wdlxtv wel wat op lijkt.
Of zou er een andere fw zijn? Ik volg het niet meer zo de laatste tijd.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 26-04-2016 22:55 ]
Neehoor, het was niet custom custom firmware. Het was een meer een roll back firmware, zodat je de laatste firmware versie, waar veel mensen problemen mee hadden, kon vervangen. Lees een paar pagina's terug en je ziet overal verwijzingen ernaar.Lampuhkap schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:34:
[...]
Ik heb wat gemist, custom firmwares voor de WDTV?
Update staat er nu paar dagen op. Film zonder problemen gekeken en meerdere afleveringen van een serie achter elkaar.
Mijn ervaring is dezelfde.Pannekoek81 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:42:
Update staat er nu paar dagen op. Film zonder problemen gekeken en meerdere afleveringen van een serie achter elkaar.
Bovendien had ik bij de roll back FW nogal eens last van beeld artifacten en die lijken ook verdwenen.
Ja. Wat wil je ervan weten?dearn schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:33:
Iemand de Netflix app kunnen testen met de nieuwe firmware?
Ik heb geen vastlopers meer gehad in de afgelopen week.dearn schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:40:
Ik draai een oude versie omdat de app vastliep na een minuut of 10. Is dat gefixed?
[...]
De update is inderdaad prima 
Tigertje schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:57:
[...]
Ik heb geen vastlopers meer gehad in de afgelopen week.
Lange tijd geen problemen meer (nadat ik een jaartje geleden ofzo heb gedowngrade) en nu ineens weer een roze gloed en geen geluid. Firmware upgrade werkt niet, alle kabels eruit en weer erin werkt niet, handmatig de video settings aanpassen zorgt voor een normaal beeld maar geen geluid en als ik hem opnieuw opstart is het weer roze. Audio ook aangepast met verschillende opties maar geen succes. De tv doet het gewoon en het geluid ook maar niet via de mediaspeler.
Eerst maar eens de nieuwste firmware proberen. Snap er niets van. Gaat al die tijd goed, niets aangepast en ineens bam kapot.....
Eerst maar eens de nieuwste firmware proberen. Snap er niets van. Gaat al die tijd goed, niets aangepast en ineens bam kapot.....
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Is je hdmi kabel niet gewoon stuk?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Hij doet het weer, spontaan....
Heb 1 dag alle stekkers (hdmi, stroom, netwerk) er uit gehaald en vandaag er weer in gedaan. Af en toe....
Heb 1 dag alle stekkers (hdmi, stroom, netwerk) er uit gehaald en vandaag er weer in gedaan. Af en toe....
Een reset met het knopje aan de onderzijde van de WD doet ook af en toe wonderen, weliswaar moet je dan wel weer even je instellingen opnieuw nalopen.thewizard2006 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:59:
Hij doet het weer, spontaan....
Resetten is denk ik handiger via het menu, heb je wat opties om instellingen te behouden en zo 1 voor 1 te proberem. Al lijkt het mij meer op een wat fragiele hdmi poort van de tv dan op iets met de wd (als het de kabel,niet is), eventueel hitteprobleem omdat het warm was toen de problemen ontstonden,
Ja kan allemaal
Heb het dus 1x eerder gehad en toen was het ook spontaan ineens weer goed. De afgelopen week weer volop kunnen kijken dus so far so good. Was nog wel een probleempje met het geluid. Sommige series was ineens geen geluid meer. Ik denk dat ik de audio verkeerd had staan ofzo. Stond eerst via HDMI maar dat heb ik omgezet naar Stereo en alles doet het weer. De resolutie is nu wel 1080i ipv 1080p, Geen idee of dat nog veel uitmaakt maar zelf merk ik geen verschil.
Controleer voor de zekerheid anders even je video instellingen, misschien dat je de resolutie per abuis hebt ingesteld op 1080i?thewizard2006 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 07:08:
De resolutie is nu wel 1080i ipv 1080p, Geen idee of dat nog veel uitmaakt maar zelf merk ik geen verschil.
Ik heb hem inderdaad op 1080i ingesteld (bewust) omdat hij eerder dus aangaf 1080p niet te ondersteunen en dan een roze gloed toonde. Durf hem nu niet weer terug te wijzigen ivm eerder genoemd probleemKillerBee schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:30:
[...]
Controleer voor de zekerheid anders even je video instellingen, misschien dat je de resolutie per abuis hebt ingesteld op 1080i?
Heb al jaren de WD TV Live,totdat hij opeens elke keer op 480 p opstartte,en zei de tv kan meer niet aan wilt u forceren,op een bepaald moment niet meer op 1080 te krijgen,dus een nieuwe editie 2014 met firmware
1.03.07 gekocht,weken goed gegaan,nu start deze ook elke keer op met een resolutie van 480 p dan zet ik hem weer op 1080 p gaat het soms 6 keer goed en dan weer mis.
Iemand een idee,tips,hulp
1.03.07 gekocht,weken goed gegaan,nu start deze ook elke keer op met een resolutie van 480 p dan zet ik hem weer op 1080 p gaat het soms 6 keer goed en dan weer mis.
Al eens de HDMI poort en of kabel verwisseld?crineke1323 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:45:
Heb al jaren de WD TV Live,totdat hij opeens elke keer op 480 p opstartte,en zei de tv kan meer niet aan wilt u forceren,op een bepaald moment niet meer op 1080 te krijgen,dus een nieuwe editie 2014 met firmware
Overigens; maak eens wat nettere zinnen joh. Interpunctie zou al een hoop doen voor de leesbaarheid...
Dank u wel.
Ik ga het morgen uitproberen.
Ik ga het morgen uitproberen.
Ik had gisteren opeens geen werkende wd mediaspeler boven meer. Zit een soundbar en weet ik niet wat tussen. Diverse apparaten geprobeerd. Uiteindelijk bleek de oplossing om de tv te resetten naar fabrieksinstellingen, toen werkte alles weer.
Ik snap zo 123 niet wat er nu logisch daaraan is ,maar het werkt. Dus als iemand hier een keer onverklaarbare problemen krijgt, probeer het eens uit. Zal wel iets met hdmi cec ofzo in de knoop gezeten hebben, maar ik had geen beeld en geluid meer op de mediaspeler.
Ik snap zo 123 niet wat er nu logisch daaraan is ,maar het werkt. Dus als iemand hier een keer onverklaarbare problemen krijgt, probeer het eens uit. Zal wel iets met hdmi cec ofzo in de knoop gezeten hebben, maar ik had geen beeld en geluid meer op de mediaspeler.
Als je gewoon eens wacht, wat gebeurt er dan?crineke1323 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:45:
Ik heb ook sinds een tijdje dat hij opstart op 780p, zichzelf afsluit en dan opnieuw opstart op 1080p.
Tussen het afsluiten en herstarten zit een halve minuut ongeveer, of een eeuwigheid. Maar dat ligt meer aan je waarneming.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Heb vanmorgen de HDMI kabel in een andere poort gedaan,dus dat maar even afwachten.
Dan zal ik bij problemen even afwachten kunnen proberen.
Dan zal ik bij problemen even afwachten kunnen proberen.
Ik ben supertevreden, kijk minimaal 1 uur per dag ernaar en heb 4 wd mediaspelers hier liggen. Verder eentje in onze stacaravan en bij mijn schoonouders en ouders staat er ook 1 aan elke tv.Anoniem: 415194 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:46:
Is het hier uitgestorven?? of is iedereen tevreden met zijn wd?? ik nog wel
Ik kijk er geen netflix of andere apps op, alleen puur mkv's en video_ts dingen en dergelijke, heb toevallig deze week de tv aan de muur gehangen 5 meter van ons bed af en daardoor moest ik de ondertiteling groter zetten, zo geregeld.
Verder een eigen skin die ik van scratch gemaakt heb, mijn eigen afbeeldingen, ik kan er alles mee. Ben momenteel mijn skin voor de tv boven wat aan het aanpassen zodat de hoezen wat groter zijn, maar dat is meer hobbywerk.
Zou wel leuk zijn als er een opvolger komt waarbij ik ook alles zelf kan maken, dat vind ik het leukste aan dit apparaat, die skins e.d. zelf bouwen. Heerlijk hobbywerk. En voor de rest doet hij het gewoon altijd, werkt prima met mijn nieuwe soundbar etc.
Ook zeer tevreden. Enkel voor Netflix gebruik. Voor de mij is dit de beste speler op de markt.
Wij gebruiken onze WD live met drie losse externe HDD's. Nu begint het apparaat echter steeds meer kuren te vertonen. Het freezen is gelukkig met een update een tijd terug verholpen, maar bepaalde mkv bestanden worden niet afgespeeld (x264 ofzo denk ik). Daarnaast vindt de mediaspeler de nieuwe mappen en bestanden op een HDD die losgekoppeld is geweest (terwijl de mediaspeler uit staat uiteraard) niet meer.
We willen sowieso binnenkort een netwerk met NAS op gaan zetten binnenshuis en omdat het apparaat nu niet meer doet wat we willen weet ik even niet wat slim is om te doen. De NAS komt in plaats van de losse HDD's, dus de laad-problemen met losse HDDs zijn dan sowieso verleden tijd, maar in hoeverre kan ik nog support voor nieuwe bestandsformaten verwachten? x264 lijkt een nieuwe standaard te gaan worden...
We willen sowieso binnenkort een netwerk met NAS op gaan zetten binnenshuis en omdat het apparaat nu niet meer doet wat we willen weet ik even niet wat slim is om te doen. De NAS komt in plaats van de losse HDD's, dus de laad-problemen met losse HDDs zijn dan sowieso verleden tijd, maar in hoeverre kan ik nog support voor nieuwe bestandsformaten verwachten? x264 lijkt een nieuwe standaard te gaan worden...
x265 bedoel je denk ik als nieuwe standaard, dat formaat heeft als voordeel dat de bestanden wat kleiner zijn in omvang, de processor van de mediaspeler heeft er echter wat meer moeite mee en de wd kan er niets mee.
Het is nu redelijk eenvoudig de paar tv shows die in x265 online komen te skippen door bijvoorbeeld x265 bij een sickrage achtige tool in de skipped lijst te zetten, dan pakt straks jouw nas (die je waarschijnlijk ook gaat gebruiken voor downloaden van tv series of films) de x264 variant mee.
Ik heb onze wd mediaspelers gekoppeld aan meerdere nassen en dat werkt prima. Ze moeten wel 24/7 blijven draaien, maar dat is ook bester voor de harde schrijven van de nas dan ze elke nacht bijv. automatisch uit te laten schakelen.
Als je straks een nas hebt werkt jouw wd mediaspeler dus weer prima, momenteel is er niet echt een goed alternatief op zelfbouw na. Een rasbery pi zou je kunnen overwegen, maar kost wat tijd om goed in te stellen en is voor eventuele vrouwelijke partners niet echt ideaal omdat het vaak lastig is goed werkende te krijgen. Een plex server draaien is een goed alternatief en dan een plex client op de tablet en dan afspelen via een chromecast, maar eigenlijk kosten alle opties best een aardig bedrag. Mijn voorkeur zou een afwachten, waarschijnlijk wil je op termijn x265 en 4k kunnen afspelen, maar dat gaat nog niet echt lekker met wat er nu is. Of het is lastig in te stellen of vrij duur (250+ euro).
Nu zijn er vast users die gaan roepen dat het goedkoop kan, maar mijn vrouw en kinderen moeten er ook mee overweg kunnen en dat is wel een voordeel van de wd speler.
Ik schat zelf in dat ik over 2 a 3 jaar over ga stappen op iets anders, momenteel is x265 helemaal nog niet populair, koop nu gewoon een leuke nas en stel de aankoop van iets nieuws nog wat uit. Het probleem dat je nu hebt is in iedergeval opgelost met een nas.
Het is nu redelijk eenvoudig de paar tv shows die in x265 online komen te skippen door bijvoorbeeld x265 bij een sickrage achtige tool in de skipped lijst te zetten, dan pakt straks jouw nas (die je waarschijnlijk ook gaat gebruiken voor downloaden van tv series of films) de x264 variant mee.
Ik heb onze wd mediaspelers gekoppeld aan meerdere nassen en dat werkt prima. Ze moeten wel 24/7 blijven draaien, maar dat is ook bester voor de harde schrijven van de nas dan ze elke nacht bijv. automatisch uit te laten schakelen.
Als je straks een nas hebt werkt jouw wd mediaspeler dus weer prima, momenteel is er niet echt een goed alternatief op zelfbouw na. Een rasbery pi zou je kunnen overwegen, maar kost wat tijd om goed in te stellen en is voor eventuele vrouwelijke partners niet echt ideaal omdat het vaak lastig is goed werkende te krijgen. Een plex server draaien is een goed alternatief en dan een plex client op de tablet en dan afspelen via een chromecast, maar eigenlijk kosten alle opties best een aardig bedrag. Mijn voorkeur zou een afwachten, waarschijnlijk wil je op termijn x265 en 4k kunnen afspelen, maar dat gaat nog niet echt lekker met wat er nu is. Of het is lastig in te stellen of vrij duur (250+ euro).
Nu zijn er vast users die gaan roepen dat het goedkoop kan, maar mijn vrouw en kinderen moeten er ook mee overweg kunnen en dat is wel een voordeel van de wd speler.
Ik schat zelf in dat ik over 2 a 3 jaar over ga stappen op iets anders, momenteel is x265 helemaal nog niet populair, koop nu gewoon een leuke nas en stel de aankoop van iets nieuws nog wat uit. Het probleem dat je nu hebt is in iedergeval opgelost met een nas.
x265 bedoelde ik idd, die was ik laatst toevallig een paar keer tegengekomen. Maar dan stappen we voorlopig nog even niet over als er nog geen goede alternatieven zijn. Een Rasberry Pi heb ik liggen (geleend), maar daar kan ik als vrouw inderdaad niet zoveel mee
Maar dat komt vooral doordat ik mijn externe hdd's er niet op aan kan sluiten ivm stroomconsumptie. Wellicht dat ik daar wel mee kan experimenteren als de NAS er eenmaal staat en ik die goed werkend heb gekregen. Bedankt voor het advies iig!
Soms kan ik beter mijn mond houden over vrouwen en ict 
De nas zal je zeker bevallen, gouden combi met de wd en je zal vast net als ik denken: had ik dat maar eerder gedaan.
De nas zal je zeker bevallen, gouden combi met de wd en je zal vast net als ik denken: had ik dat maar eerder gedaan.
Hmm, ik kan blijkbaar geen WD TV's bestellen bij mijn leverancier. Jammer, ze hebben altijd goed dienst gedaan!
Al 4 jaar trouwe dienst hier. Misschien zelfs langer. Gebruik het voor Netflix en af en toe Spotify. Beste prijs/kwaliteit ooit voor die 2 toepassingen. Simpel, stabiel (afgezien van die firmware een paar maanden terug). Voor zover ik weet is er geen goedkoper alternatief op de markt. Alleen is het apparaatje niet meer te koop?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Als alternatief voor die functies zou ik zelf een chromecast aanschaffen.
Ik gebruik mijn speler nog m ook nog steeds, mocht hij de geest geven ga ik iets met kodi neerzetten, een pi of een android kastje.
Ik gebruik mijn speler nog m ook nog steeds, mocht hij de geest geven ga ik iets met kodi neerzetten, een pi of een android kastje.
Het lijkt er sterk op.Motrax schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:44:
Al 4 jaar trouwe dienst hier. Misschien zelfs langer. Gebruik het voor Netflix en af en toe Spotify. Beste prijs/kwaliteit ooit voor die 2 toepassingen. Simpel, stabiel (afgezien van die firmware een paar maanden terug). Voor zover ik weet is er geen goedkoper alternatief op de markt. Alleen is het apparaatje niet meer te koop?
Hoewel ik dagelijk nog mijn WD TV gebruik voor het afspelen van films, heb ik voor Spotify en Netflix een Chromecast (Audio) welke toch wat sneller en handiger werkt dan de WD TV.
Recentelijk heb ik met de wat warmere dage een Raspi 2 neergezet met Kodi erop voor de kinderen zodat die alsnog van de NAS konden streamen tijdens de vakantie., Ik moet zeggen dat het toch best wel lekker werkt, zeker als je de UI wat simpeler maak bij bijv. Nova. Het is net als de WD TV heel visueel ingesteld zodat ook de jongere en wellicht niet zo handige generatie (lees je kinderen of je vrouw
Voorlopig houd de WD TV het nog wel vol denk ik, maar als hij de geest geeft ga ik net als mijn bovenbuurman een Android kastje er neerzetten (al dan niet een media player die je overal ziet, of gewoon een Raspi (hoewel die vrij prijzig worden als je ook een optical out wilt, welke ik nodig heb voor mijn speaker set up) )
die pi's en dergelijke hebben toch als nadeel dat ze niet kunnen switchen naar het juiste aantal fps, dus amerikaanse of nederlandse series skippen dan een frame om de zoveel seconden? Ik ben even kwijt hoe die functie heet.
Anoniem: 358967
Misschien leuk om een screendump te plaatsen??Anoniem: 738905 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:57:
[...]Verder een eigen skin die ik van scratch gemaakt heb, mijn eigen afbeeldingen, ik kan er alles mee. Ben momenteel mijn skin voor de tv boven wat aan het aanpassen zodat de hoezen wat groter zijn, maar dat is meer hobbywerk.....
En als er interesse is, hem te sharen??
Sharen is denk ik niet echt handig, hij is helemaal naar de hand gezet van mijn nas indeling. Als je niet exact dezelfde folders hebt werkt de theme niet. Als ik dat hier post kan het in slechte gevallen een vastlopende mediaspeler bij iemand opleveren en dat wil ik liever voorkomen. Daarnaast heb ik per tv in huis hier een andere versie gemaakt omdat de Sony tv een balk in beeld geeft van hdmi 1 en dergelijke en die zit anders door een informatiebalk als je gaat afspelen (welke kwaliteit je hebt en welke ondertiteling).
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 04-10-2016 11:08 ]
Anoniem: 358967
Helemaal begrijpelijkAnoniem: 738905 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:54:
Sharen is denk ik niet echt handig, hij is helemaal naar de hand gezet van mijn nas indeling
Dank iig
Hallo,
Hoe bevalt de update van april nu ?
Heb zelf een rollback gedaan maar hij loopt soms nog vast.
Niet zo heel erg maar wie weet is de update van April beter.
Groeten,
Jos
Hoe bevalt de update van april nu ?
Heb zelf een rollback gedaan maar hij loopt soms nog vast.
Niet zo heel erg maar wie weet is de update van April beter.
Groeten,
Jos
Is die laatste update alweer van april?
Dat is dus hoelang ik al geen last meer heb van problemen.
In mijn geval was dat gedoe met Netflix vastlopers. Dat is niet meer voorgekomen sindsdien.
Dat is dus hoelang ik al geen last meer heb van problemen.
In mijn geval was dat gedoe met Netflix vastlopers. Dat is niet meer voorgekomen sindsdien.
Ik draai echt probleemloos nu, al maanden geen problemen meer gehad. Meest recente firmware is prima.
Ik heb mijn 2 media spelers niet meer aan internet hangen. Geen enkele vastloper meer gehad.
Gebruik hem echt alleen nog maar voor het afspelen van mkv en gedownloade dvd's.
En dat loopt goed. Starten van het apparaat gaat niet altijd soepel, maar stroomstekkertje in en uit gaat goed.
Netflix en al het andere online spul bedien ik via mijn chromecast.
Moet overigens bekennen dat ik niet meer goed weet nu welke firmware ik heb.
En dat loopt goed. Starten van het apparaat gaat niet altijd soepel, maar stroomstekkertje in en uit gaat goed.
Netflix en al het andere online spul bedien ik via mijn chromecast.
Moet overigens bekennen dat ik niet meer goed weet nu welke firmware ik heb.
Ik gebruik de WD TV live soms nog als ik zin in een oude serie of film heb die nog in avi formaat is, de Chromecast kan daar helaas niet mee overweg, en om alles te gaan omzetten naar mp4, dan staat mijn computer weken te stampen, ook geen optie.
Oohh ja, ook nog als ik een internet storing heb, dan werkt de Chromecast niet.
Oohh ja, ook nog als ik een internet storing heb, dan werkt de Chromecast niet.
[ Voor 15% gewijzigd door xippie op 24-10-2016 21:22 ]
* knip *
Deze post heeft echt totaal niets met [Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition te maken. Misschien zat je in een ander topic dan verwacht maar hier heb ik het weggeknipt omdat het echt totaal off-topic is.
Deze post heeft echt totaal niets met [Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition te maken. Misschien zat je in een ander topic dan verwacht maar hier heb ik het weggeknipt omdat het echt totaal off-topic is.
[ Voor 86% gewijzigd door S1NN3D op 26-10-2016 11:27 ]
Nog steeds gebruik ik de TV live frequent, hoofdzakelijk voor de kinderen die films afkijken vanaf de externe harddisk. Heel soms ook Youtube en dat blijkt nu ineens niet meer te werken. Op zich staan er 2 youtube varianten in het menu, in het begin werkten beiden. Toen viel er 1 weg, die weigerde dienst. De andere werkte altijd nog wel, maar zojuist merkte ik dat deze het ook niet meer doet.
Oftewel: op dit moment kan ik op m'n tv live geen youtube meer gebruiken. Herkent iemand dit? Ik zit overigens nog op de 2 na laatste firmware versie. Vanwege de problemen vorig jaar een downgrade gedaan, ik zie nu ook pas dat er weer een nieuwe versie sinds april is.
Oftewel: op dit moment kan ik op m'n tv live geen youtube meer gebruiken. Herkent iemand dit? Ik zit overigens nog op de 2 na laatste firmware versie. Vanwege de problemen vorig jaar een downgrade gedaan, ik zie nu ook pas dat er weer een nieuwe versie sinds april is.
Ik had het zelfde probleem.Zuid-Limburg schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:47:
Nog steeds gebruik ik de TV live frequent, hoofdzakelijk voor de kinderen die films afkijken vanaf de externe harddisk. Heel soms ook Youtube en dat blijkt nu ineens niet meer te werken. Op zich staan er 2 youtube varianten in het menu, in het begin werkten beiden. Toen viel er 1 weg, die weigerde dienst. De andere werkte altijd nog wel, maar zojuist merkte ik dat deze het ook niet meer doet.
Nu toch maar de laatste firmware er op gezet en het werkt allemaal perfect.
ik heb nu 1 spelertje dat niet op internet komt, rest wel. Erg vaag aangezien ik wel mijn interne netwerk en nassen kan benaderen. Zegt iemand dit wat? Zou mijn router het blokkeren? Ik kijk nooit wat op internet en het is 1 van de 2 die ik op voorraad een keer heb gekocht voor het geval een andere kapot gaat, maar ik wilde ze even updaten en merkte dit. Zowel wifi als via utp geen internet, erg raar. iemand die dit herkent?
Volgens mij hebben alleen android kastjes hier last van, en niet de raspberry pi's.Anoniem: 738905 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:16:
die pi's en dergelijke hebben toch als nadeel dat ze niet kunnen switchen naar het juiste aantal fps, dus amerikaanse of nederlandse series skippen dan een frame om de zoveel seconden? Ik ben even kwijt hoe die functie heet.
Hier werkt de WD TV Live nog steeds naar behoren, maar het is gewoon tijd voor iets nieuws. Mijn schoonouders willen ook graag iets nieuws (hebben ook een WD TV live, maakt debugging wel so makkelijk
), dus heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding bij BangGood:
http://www.banggood.com/M...id-Mini-PC-p-1015008.html
De Live zal naar de slaapkamer gaan, en de V1 Live die daar nu staat gaat naar de kamer van de kinderen. Ben benieuwd of het een beetje een volwaardige vervanger is van het geheel
De Live zal naar de slaapkamer gaan, en de V1 Live die daar nu staat gaat naar de kamer van de kinderen. Ben benieuwd of het een beetje een volwaardige vervanger is van het geheel

Van wat ik heb begrepen is dat nog een issue bij dit soort Android boxen. De duurdere boxen (Nvidia Shield, MiniX Neo etc.) kunnen het wel maar die zijn 110 euro + en dat is mij iets teveel van het goede.Anoniem: 738905 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:44:
Zou zo'n boxje kunnen schakelen tussen 24p en ander materiaal? Net als de WD kan?
Nu kijk ik niet enorm veel 24p materiaal (waar ik mij van bewust ben in ieder geval), maar ik zal zodra de box binnen is het eens testen
Daar zal je nog van opkijken hoeveel materiaal dat is denk ik.Notna schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:51:
... Nu kijk ik niet enorm veel 24p materiaal (waar ik mij van bewust ben in ieder geval), ...
Tenopzichte van de WD heb je met Kodi veel meer mogelijkheden. Instellen van automatisch schakelen naar de juiste/gebruikte resolutie en Hz van een bestand is voor Kodi al helemaal geen probleem.
Kan die box het aan om je TV te laten schakelen van het een naar het ander dan zit je met Kodi altijd goed.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ik zit ook wel eens met een scheef oog naar zoiets te kijken, maar voor alsnog doet de WD nog steeds waarvoor ik hem heb aangesloten. Puur om films te kijken hier.Notna schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:52:
Hier werkt de WD TV Live nog steeds naar behoren, maar het is gewoon tijd voor iets nieuws. Mijn schoonouders willen ook graag iets nieuws (hebben ook een WD TV live, maakt debugging wel so makkelijk), dus heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding bij BangGood: