Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Behoorlijk irritant. Sinds een week is de mijne ook raar aan het doen met exact vergelijkbare problemen wat hier in het topic naar voren komen.

Morgen maar eens fixen.. Flink balen dit!

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
murphylee schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:13:
Behoorlijk irritant. Sinds een week is de mijne ook raar aan het doen met exact vergelijkbare problemen wat hier in het topic naar voren komen.

Morgen maar eens fixen.. Flink balen dit!
Toch wel apart dat dit met zo veel spreiding ontstaat.
en nog aparter dat WD het dus niet wil oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Nog steeds geen oplossing vanuit Western Digital dus?
Was nog niet bekend met dit probleem totdat ik zojuist 3 maal toe mijn film opnieuw heb moeten opstarten omdat deze vast bleef hangen. Erg hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Na de downgrade krijg ik mijn BD25/50 niet meer afgespeeld :(
De downgrade exact uitgevoerd zoals in de guide. Alles naar fabrieksinstellingen gezet etc.
Voor de upgrade had ik hier geen problemen mee. Dit is dus behoorlijk frustrerend!
Heb alles op mijn NAS staan, bekabeld netwerk.

Alles lijkt wel vlotter te verlopen. Menu's laden sneller..films starten fatsoenlijk op en nog geen freezes gehad. Spoelen en stop/start gaat ook gewoon zoals het hoord.
Voorheen ging dit gepaard met loops/freezes/knoppen die niet meer werkte :D

Ben trouwens van mening dat de WD (nog) niet te overtreffen is op het gebied van media (video) afspelen.
Beeldkwaliteit zal misschien wel minder zijn dan een blu-ray speler ala OPPO of een Dune.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel tof zijn als wd een nieuwe mediaspeler zou uitbrengen, geen android box, maar een voortzetting van wat er nu is. Kennelijk verkopen ze niet zo goed, anders was er toch wel een bedrijf als WD of wat dan ook op ingesprongen.

Die android boxen hebben collega's, maar die kunnen niet goed het beeld aanpassen aan de videoverversingen wat de wd wel kan (bijv. 24p springen).
murphylee schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:11:
Na de downgrade krijg ik mijn BD25/50 niet meer afgespeeld :(
Ik meen dat je bij de oudere firmware naar de map browsen waar de film zelf staat en dan de film aanklikken ipv op play te drukken op de map zelf. Ik heb alleen geen bluray meer op mijn netwerk staan om te testen, maar ik kon bij de oudere firmware wel die dingen afspelen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 16:57
Na een tijdje de WD niet gebruikt te hebben gisteren weer eens een filmpje gekeken, op de WD staat nog steeds de nieuwste firmware en toch nu toe geen problemen met afspelen, al hoewel het wel een beetje stroperig aan voelde, ik kijk het nog even aan en wacht nog even met de downgrade.

Uiteindelijk toch maar de downgrade gedaan, problemen met een blueray film aan het eind, wegvallende geluid sporen en stotterend afspelen, dit kan ook aan de film gelegen hebben, maar het stroperig gevoel van de WD is ieder geval verholpen.

[ Voor 30% gewijzigd door Habana op 31-10-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanja
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-01-2022
Blij dat ik jullie hier gevonden heb !!

Hier precies dezelfde problemen de WD liep als dikke stront en films bleven hangen :(

Downgrade gedaan en alles lijkt nu weer perfect te werken! :)

Nog een uurtje en hij had uit het raam gelegen en was lekker een nieuwe gaan halen..

Bedankt iedereen ! _/-\o_

Groetjes Stefan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Sjah schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:47:
Is de Apple Tv 4 een kandidaat, om voor te gaan, als je NUC niet wil?
Voor mij in ieder geval wel, aangezien ik voor de woonkamer een ATV 4 wilde hebben (vanwege apple music), schuiven we mooi de ATV 3 naar de slaapkamer en de WD de container in d:)b

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 5 euro wil ik trouwens wel het dekseltje van de afstandsbediening van je kopen, dus als je hem toch gaat weggooien...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Hopeloos die laatste update van de WDTV. Moet binnenkort een tijdje naar het buitenland, vraag me af hoe ik wife+kids kan uitleggen hoe ze dagelijks de WDTV moeten power-cyclen (stekker eruit, stekker erin) als ze iets willen kijken. Loopt gewoon elke dag vast met niksdoen. En dan nog regelmatig onder het kijken van media.

Ben driftig op zoek naar een nieuwe fool-proof oplossing. Zijn die openelec/kodi doosjes wat? http://openelec.tv/openelec-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

catchingfire schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:49:
Hopeloos die laatste update van de WDTV. Moet binnenkort een tijdje naar het buitenland, vraag me af hoe ik wife+kids kan uitleggen hoe ze dagelijks de WDTV moeten power-cyclen (stekker eruit, stekker erin) als ze iets willen kijken. Loopt gewoon elke dag vast met niksdoen. En dan nog regelmatig onder het kijken van media.

Ben driftig op zoek naar een nieuwe fool-proof oplossing. Zijn die openelec/kodi doosjes wat? http://openelec.tv/openelec-box
En de veelbesproken downgrade van de firmware is geen optie voor je?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 23:35
Wat is de laatste goede versie van de firmware? Mijn kinderen klagen dat tie steeds vastloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Deze :)

FAT32 usb stick gebruiken. Bij mij bleef er een zwart scherm hangen voor meer dan een half uur, na herstart stond de oude versie er op.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

raven22 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:12:
Wat is de laatste goede versie van de firmware? Mijn kinderen klagen dat tie steeds vastloopt.
Joh, niet lullig bedoelt maar dat is in de laatste 2 paginas al 6 keer beantwoord (o.a door yours truly). Lees eens even wat omhoog ofzo :Y
catchingfire schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:49:

Ook voor jou geld; lees eens wat omhoog. De downgrade lost je problemen op dit moment op. Dat, of de WDTV internet ontzeggen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:15:
Bij mij bleef er een zwart scherm hangen voor meer dan een half uur, na herstart stond de oude versie er op.
Even een tip: voordat je gaat updaten zorg je dat de mediaspeler internet verbinding heeft, bijv. wifi of bekabeld. Daarna pas updaten vanaf een usb stick.

Zwart scherm of wat dan ook? Laat hem 4 uur aanstaan, na 4 uur gaat hij het zelf oplossen via de internetverbinding. Het is wat riskant hem na een half uur al te resetten als het proces niet goed verlopen is. Dat kan een gebrickte speler geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Notna schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:16:
[...]

Joh, niet lullig bedoelt maar dat is in de laatste 2 paginas al 6 keer beantwoord (o.a door yours truly). Lees eens even wat omhoog ofzo :Y
Jaja, weet ik, maar soms heb je even snel info nodig. Kinderslaapfeest aan de gang hier. Bloody wdtv stopt elke 10 minuten of zo tijdens afspelen. Er moest even snel actie ondernomen worden.

Nu lijkt alles ok to zover, dank voor de snelle info!

[ Voor 5% gewijzigd door raven22 op 31-10-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Sinds ik de ethernetkabel eruit heb getrokken is ie geen een keer meer vastgelopen. Blijft apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2018
Ik heb de downgrade gedaan en ja hoor loopt weer vast onder een film.
En na een paar minuten gaat de film weer door???

Heel wonderlijk allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Bij mij gaat het na de downgrade goed. Een paar films gekeken zonder vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
Ook hier sinds de laatste firmware update bizar veel vastlopers. Was al even bang dat ie het begeven zou hebben.

Als ik de regen aan klachten zo zie, dan neem ik aan dat WD zeer snel met een nieuwe firmware zal gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Kaap schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:20:
Ook hier sinds de laatste firmware update bizar veel vastlopers. Was al even bang dat ie het begeven zou hebben.

Als ik de regen aan klachten zo zie, dan neem ik aan dat WD zeer snel met een nieuwe firmware zal gaan komen?
Denk het niet. Product is al een tijdje EOL volgens mij. Jammer eigenlijk want wat mindere technische mensen flikkeren dat ding misschien in de ton en dat is ook niet echt bijster goede reclame voor WD>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 19:06
Is de firmware van de WD TV Personal Edition anders dan ?
Want deze is nog altijd leverbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

Phydomir

Dennis

Toch blijft het raar dat het apparaat ineens zo veel problemen geeft zonder dat er een nieuwe firmware is gereleased.
Ik heb trouwens sinds de firmware downgrade geen problemen meer. Wel heb ik het idee dat het apparaat wat trager is geworden en hij haalt de titels niet meer uit de XML, nu geeft hij gewoon *.mkv aan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Laatst online: 13-09 23:21
Gisteren ook de "Update" gedaan naar oudere versie, en problemen lijken daarmee opgelost te zijn.

Eigenlijk schandalig dat WD geen officiële verklaring heeft voor dit probleem.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
roon2 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:47:
Ik heb de downgrade gedaan en ja hoor loopt weer vast onder een film.
En na een paar minuten gaat de film weer door???

Heel wonderlijk allemaal
Ik zal nog eens proberen om hem van wifi af te koppelen misschien dat dit ook nog helpt
Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffie123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 17:53
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:53:
Zat ook te denken aan een NUC maar.......wat blijkt: met het omzetten van mijn films naar MKV speelt mijn Panasonic Plasma ingebouwde mediaserver alle films naadloos af vanaf mijn NAS en Netflix hierop draait als een tierelier. En ook de beeldkwaliteit is veel beter nu dan van de WD Live.
Ik heb nog geen TV kunnen vinden die de WD TV kan vervangen en alle bestandsformaten aankan, waaronder ook ISO en VOB. Als die er wel is dan wil ik dat graag weten, want dan ga ik mijn tv vervangen en gaat de wd tv de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stuffie123 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:25:
[...]

Ik heb nog geen TV kunnen vinden die de WD TV kan vervangen en alle bestandsformaten aankan, waaronder ook ISO en VOB. Als die er wel is dan wil ik dat graag weten, want dan ga ik mijn tv vervangen en gaat de wd tv de deur uit.
Ik schrijf toch ook ..... omzetten naar MKV. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffie123
Oja... Ok... Maar toch.... Als iemand wat weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Nee, dat is Smart, alles gaan omzetten naar .MKV. Tot nu toe altijd al meegemaakt dat mijn Samsung Smart tv (6400 model) gewoon niet alles afspeelt. Ook .MKV. De ene keer weer geen ondertitels die je kan kiezen, de andere keer hopeloos uit sync. Of de melding, check netwerk ??

De WD heeft deze problemen allemaal niet. Gisteren weer vrolijk een film kunnen kijken, zonder enige vastloper, en zit ook gewoon aan het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Iedereen zit hier in hetzelfde schuitje blijkbaar. Ik ga direct ook eens de downgrade uitvoeren en zien wat voor effect dit heeft op de vastlopers. Deze heb ik zowel op streamen vanaf mijn Syno, als op Netflix.

Ik ben nu ook aan het testen met een andere voeding, eentje met 2A ipv 1,5A die van mijn WD MyBook af komt. Een onstabiele voeding zou deze rariteiten kunnen verklaren, maar dat dit blijkbaar bij zoveel mensen tegelijk voorvalt is wel erg bizar.

Ik zou ook wel een ATV4 willen kopen als alternatief, maar gezien ik veel content op de Syno heb staan lijkt dit toch maar een halve oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom bellen jullie niet even met WD? DIk zie veel posten op het forum van WD zelf, maar dat is door WD opgezet om klanten andere klanten te laten helpen en is geen manier om in contact te komen met WD.

Het is goed mogelijk dat WD Nederland dit probleem niet weet of (laten we hopen) een oplossing kan aandragen.

Telefoonnummer van WD Nederland: 020 446 7600

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
Dat lijkt me onwaarschijnlijk dat nog niet gebeurd zou zijn, tevens leest WD heus wel wat er op het eigen WD Community forum gebeurd, het lijkt erop dat WD mi. dit product onofficieel als EOL beschouwd maar daar verder geen ruchtbaarheid aan geeft, verder is de hier aanbevolen downgrade naar 2.01.86 de oplossing, bij mij persoonlijk heeft al die nieuwe fimware upgrades de afgelopen jaren niets nieuws gebracht en heeft de Wdtv-live altijd perfect gewerkt, dus waarom zou je sowieso upgraden als er geen problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ginod schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:55:
Nee, dat is Smart, alles gaan omzetten naar .MKV. Tot nu toe altijd al meegemaakt dat mijn Samsung Smart tv (6400 model) gewoon niet alles afspeelt. Ook .MKV. De ene keer weer geen ondertitels die je kan kiezen, de andere keer hopeloos uit sync. Of de melding, check netwerk ??

De WD heeft deze problemen allemaal niet. Gisteren weer vrolijk een film kunnen kijken, zonder enige vastloper, en zit ook gewoon aan het internet.
Echte TV kopen :+ Ik heb een Panasonic Plasma van 2 jaar oud. Speelt echt als een tierelier met alle ondertitels etc. Wat kan helpen is Plex Mediaserver gebruiken. Ik gebruik het niet (ik gebruik Synology Mediaserver) maar zeker met een Samsung waar je volgens mij de Plex App op kan installeren moet dat goed werken. Kijk anders eens op Plex Forum.

NB: bij mij was en is alles al MKV. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rense
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 13:02
Habana schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:22:
Dat lijkt me onwaarschijnlijk dat nog niet gebeurd zou zijn, tevens leest WD heus wel wat er op het eigen WD Community forum gebeurd, het lijkt erop dat WD mi. dit product onofficieel als EOL beschouwd maar daar verder geen ruchtbaarheid aan geeft, verder is de hier aanbevolen downgrade naar 2.01.86 de oplossing, bij mij persoonlijk heeft al die nieuwe fimware upgrades de afgelopen jaren niets nieuws gebracht en heeft de Wdtv-live altijd perfect gewerkt, dus waarom zou je sowieso upgraden als er geen problemen zijn.
De downgrade naar 2.01.86 geeft bij mij instantaan een soepeler draaiende box. Menu's voelen weer sneller aan etc. Ik heb tot nu toe geen features gemist of films aangetroffen die niet meer afspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing voor het probleem met vastlopen:
verwijs www.wdtvlive.com naar 127.0.0.1 of block de access naar de wd tv voor deze site en het werkt allemaal weer naar behoren

Specifieker: blokkeer http://www.wdtvlive.com/wsapps/appservice.svc/json/browseapp als dat mogelijk is, maar dat zal op de meeste routers wat lastig zijn.

Doordat WD de site http://www.wdtvlive.com/wsapps/appservice.svc/json/browseapp offline heeft gehaald zijn er nu problemen met in iedergeval een aantal publiekelijk vrijgegeven firmwares in de 2+ range.

Moet voor 99 van de 100 tweakers nu wel op te lossen zijn, anders een rollback doen zoals hierboven beschreven staat.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Morgen proberen, klinkt als goede tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:24:
Oplossing voor het probleem met vastlopen:
verwijs www.wdtvlive.com naar ....
Mocht dit allemaal werken dan nog blijft het natuurlijk geheel in de WD stijl om officieel niks van zich te laten horen. Bij het offline halen van deze url wisten ze immers al dat dit effect zou hebben op de miljoenen verkochte WDTV's over de gehele wereld die om de een of andere reden deze url gebruiken.

Het aantal hits op deze url moet enorm zijn geweest elke dag.

[ Voor 9% gewijzigd door WD-Medic op 08-11-2015 11:23 ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie het probleem heeft, ik vermoed dat je het met een huis/tuin/keukenrouter kan oplossen door adres 129.253.55.56 te blokkeren (ik zou tevens als het kan ook het adres zelf blokkeren, maar dat kunnen niet alle routers denk ik). Als ik zo snel op een paar standaard merken routers zoek kan dit met de meeste routers wel.

Ben wel benieuwd of dit het oplost. Lijkt me wel als ik de user begrijp uit volgens mij Portugal die deze oplossing had gevonden. Echter denk ik wel dat het voor de meesten hier handiger is te downgraden, die 2.0 firmware is eigenlijk alleen interessant als je je eigen menu hebt gemaakt met de nieuwe opties (snelkoppelingen), je kan dan de restricties van de wd acter je laten en met photoshop e.d. je eigen menu bouwen. Maar ik denk niet dat er velen zijn die dat hier doen.
WD-Medic schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:18:
Bij het offline halen van deze url wisten ze immers al dat dit effect zou hebben op de miljoenen verkochte WDTV's over de gehele wereld die om de een of andere reden deze url gebruiken.
Dat lijkt me niet, waarschijnlijk een compleet andere afdeling van een groot bedrijf en gebrekkige communicatie tussen de afdelingen. Snap alleen niet waarom ze er niks aan doen. Ik blijf erbij dat ze dat hele forum niet lezen, althans niet de ontwikkelaars. Of die hele ontwikkelafdeling bestaat uit 1 of 2 personen en die zitten ziek thuis of zijn op vakantie of wat dan ook. Logisch is het allemaal niet. Waarom zet je een forum op voor hulp en doe je er vervolgens niks mee als al je klanten een probleem hebben 8)7

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Het zou een forum zijn voor klanten die klanten helpen.. WD firmware ontwikkeling zelf bemoeit zich er iig niet mee dat wil zeggen ze reageren niet op vragen of issues. Heel af en toe is er een soort van toezegging via een Modje die iets wil proberen maar daar blijft het wel bij.

Op de URL http://www.wdtvlive.com/wsapps/appservice.svc/json/browseapp kreeg ik eerder nog een 404 te zien. Nu wil Firefox een file downloaden met de naam browseapp zonder extensie.
Maak je de url korter http://www.wdtvlive.com/wsapps/appservice.svc/json/ krijg je ook geen 404 meer maar een leeg scherm en als je het nog korter maakt dan kan je een eigen Javascript (Json) service beginnen via http://www.wdtvlive.com/wsapps/appservice.svc

Vreemd allemaal, lijkt wel een server die offline gegaan was maar intussen weer draait? :?

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nu weer 404 errors, maar als jij dat net niet had kan het betekenen dat ze iets gaan ondernemen. Ik gebruik trouwens de chromebrowser, geen idee of dat anders gaat nu dan met firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Met de laatste firmware was het iig met tunein weer mogelijk om bepaalde zenders als trance fm te luisteren. Kon met eerdere firmware niet. Plus dat ik het menu ook prettiger vindt...
Maarja, toch al naar iets anders aan het kijken...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Begrijp ik het nou verkeerd?
Als je de firmware terugzet zoals een paar bladzijden terug staat en je zet de internetverbinding uit zowel wifi als bekabeld is het vastloop probleem toch opgelost.
Of is mijn bocht te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
roon2 schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:04:
Begrijp ik het nou verkeerd?
Als je de firmware terugzet zoals een paar bladzijden terug staat en je zet de internetverbinding uit zowel wifi als bekabeld is het vastloop probleem toch opgelost.
Of is mijn bocht te kort?
Als je hem terugzet naar de beschreven FW, dan zijn je problemen in principe opgelost. Zonder loskoppeling van het internet zelfs.
maar het hangt er wel een beetje vanaf wat je de WDlive doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffie123
Ze doen het gewoon expres. Iedere fabrikant zorgt ervoor dat zijn product het na een paar jaar niet meer doet, zodat mensen een andere kopen. Dat houdt de economie rollende. Ten koste van het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
stuffie123 schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:14:
Ze doen het gewoon expres. Iedere fabrikant zorgt ervoor dat zijn product het na een paar jaar niet meer doet, zodat mensen een andere kopen. Dat houdt de economie rollende. Ten koste van het milieu.
Als dit een gevalletje ''geplande veroudering'' zou zijn dan zou het wel heel opvallend zijn, gezien het feit dat bij iedereen het apparatuur gelijktijdig problemen begint te vertonen. Maar dat maakt de kwestie ''geplande veroudering'' er niet minder interessant om.

Misschien een leuke video ;)
http://www.een.be/mediatheek/971562

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

robcoenen schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:38:
Maar dat maakt de kwestie ''geplande veroudering'' er niet minder interessant om.
Interessant? Dat zou het zijn als WD een nieuwe mediaspeler had uitgebracht.

Ik had net wel contact met de server die offline gehaald is. Kennelijk stuurt de WD daar een query naar toe, dit is het antwoord dat ik via mijn browser kreeg:

{"error":{"@xmlns":"","msg":"Procedure or function 'sp_BrowseApps_ByCountry_CategoryFlags_Paging_v07' expects parameter '@CountryCode', which was not supplied. at System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection)\n at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection)\n at System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj)\n at System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj)\n at System.Data.SqlClient.SqlDataReader.ConsumeMetaData()\n at System.Data.SqlClient.SqlDataReader.get_MetaData()\n at System.Data.SqlClient.SqlCommand.FinishExecuteReader(SqlDataReader ds, RunBehavior runBehavior, String resetOptionsString)\n at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReaderTds(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, Boolean async)\n at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method, DbAsyncResult result)\n at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method)\n at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior, String method)\n at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteDbDataReader(CommandBehavior behavior)\n at System.Data.Common.DbCommand.System.Data.IDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior)\n at System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)\n at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)\n at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet)\n at WDAppService.wdapps.GetHTMLApps(String pid, String browse_category, String search_string, String start_index, String num_request, String fw_version, String mac_addr, String serial_no, String location, String language, String secret_key, String user_name)"}}

Kennelijk vraagt hij aan WD welke apps je mag zien en is die server overbelast ofzo. Ik heb anders geen verklaring waarom het soms wel lukt.

Meest simpele oplossing is voor youtube en netflix een chromecast gebruiken (toch beter) en voor de rest op de router instellen dat de wd geen internetverbinding mag hebben of de tip gebruiken die ik een paar dagen terug gepost heb (al werkt dat niet op elke router) en als je toch internet verbinding wilt voor bijv. film info een downgrade doen of hopen dat wd het oplost.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:04:

Kennelijk vraagt hij aan WD welke apps je mag zien en is die server overbelast ofzo. Ik heb anders geen verklaring waarom het soms wel lukt.
Dit is hetzelfde dat Firefox haalt als bestand zonder extensie. Het lijkt er idd op dat er geen verbinding gemaakt word met het Geo Blocking gebeuren en dat daardoor de hele santekraam in de stress schiet.

Blijft de WD dit vaak genoeg doen dan zal je dit gaan merken met bovengenoemde simptomen tot gevolg?

Blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst laten ze de hub doodbloeden en nu de wd tv live. Ik vind het wel apart dat de wd tv uit 2014 kennelijk geen problemen heeft.

Toch hoop ik dat wd met een opvolger komt, even op dit na is er in mijn optiek weinig beters zonder gelijk een dikke portemonnee te moeten trekken. Liever 100 euro betalen per tv voor een mediaspeler dan 300 natuurlijk. Ik heb toch 4 tv's hier staan, dan liever 400 dan 1200 euro.

Gelukkig is de ellende nog niet zo groot als bij AC Ryan, de ellende die ik daar had in het verleden. Dan valt een downgrade van de firmware nog mee.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Nou, mijn opvolger in de vorm van een nuc met kodi begint toch al aardig in de buurt te komen. Ook naar de Apple tv4 gekeken. Mooi apparaat, maar speelt bijna niets af en is niet zo lekker aanpasbaar. Kan wel weer jailbreaken of sideloaden, maar daar heb ik geen zin meer in.
Dan maar kodi met al die leuke addons en het voordeel van een pc achter de tv :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ursamajor schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:07:
Nou, mijn opvolger in de vorm van een nuc met kodi begint toch al aardig in de buurt te komen.
Heb ik na de HUB en z'n roemloze EOL ook gedaan. Tussendoor nog een jaar of wat een DuneHD Duo gebruikt maar nu een i5 NUC ... wat een verademing ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Draai je daar ook kodi op of plex? Zit zelf eigenlijk nog een beetje te twijfelen wat er gebruiksvriendelijker is...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:00
Volledige OT vraagje:
Wat voor OS gaat er op een nuc IHA? Windows kost geld... best veel voor zo een klein ding, of werkt linux makkelijk, ook met AB enzo?

[ Voor 58% gewijzigd door Sjah op 11-11-2015 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Sjah schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:14:
Volledige OT vraagje:
Wat voor OS gaat er op een nuc IHA? Windows kost geld... best veel voor zo een klein ding, of werkt linux makkelijk, ook met AB enzo?
Koop goedkoop een W7 licentie en upgrade het nog dit jaar gratis naar W10. Zal je als je goed zoekt niet meer dan een euro of 30 kosten voor een licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik heb deze van Asrock op het oog. Voor zo'n 250 euro inclusief Windows 10 licentie en de mogelijkheid om je ram uit te breiden tot 16GB en nog een extra disk te plaatsen :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:20
Raspberry geen optie? Deze gebruik ik op de slaapkamer (Pi 1) voor af en toe en serie te kijken maar doet het prima. Heb ook de Pi 2 gekocht en die is een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ursamajor schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:50:
Ik heb deze van Asrock op het oog. Voor zo'n 250 euro inclusief Windows 10 licentie en de mogelijkheid om je ram uit te breiden tot 16GB en nog een extra disk te plaatsen :)
Hee, kijk da's de tip die ik zocht, wel Home dus even vanaf de hoofdpc, alles lekker configureren beetje moeilijk.

Iemand een tip over een goed forum over htpc/NUC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat is er mis met de Home editie van Windows 10? Die voldoet prima om media af te spelen en andere dingen die je thuis doet.
Oke, je hebt geen rdp, maar dat los ik zelf ook op met teamviewer. Kan ik m zelfs vanaf m'n telefoon mee bedienen.

Is Tweakers geen goed forum over htpc/nuc? Genoeg topics hier. Of zoek je iets bijzonders?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nah, ja ik zoek zoveel bijzonders, moet maar eens YT filmpjes gaan kijken, en inlezen.

Bijv. hoe/waarmee kijk ik NPO.. browser? Zoja werkt dat wel lekker met die AB/geen muis, had best graag een touch remote erbij gehad, dat soort vragen, ik weet nu al dat ik niks ga bedienen met phone of tablet. Dat zijn dingen, die ik pas ontdek als ik hem in huis heb, maarja dan is het beetje moeilijk cancellen als ik het een ruk-ervaring mocht vinden. ;)

Nouja, kan Kodi eens installen op huidige pc, naar ik begrijp doe je met dat programma toch 70%. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:48:
Is Tweakers geen goed forum over htpc/nuc? Genoeg topics hier. Of zoek je iets bijzonders?
Ik vind het niet echt een fijne bron, maar ik heb geen alternatief gezocht. Ik vind het zelf nog te duur omdat ik 4 mediaspelers nodig heb en dan zit je al snel op minimaal 1000 euro.

Verder heb ik nog een wd op voorraad liggen en we zien wel, voor nu werkt het verder prima hier. Maar als je het geld ervoor over hebt is zo'n nuc achtige oplossing echt perfect.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Je kan ook 1 pc nemen (htpc) met plex en dan 3 chromecasts voor de overige locaties en dan voor 300 á 400 euro klaar zijn.
npo, youtube, plex, tunein zijn echt heerlijk om met je telefoon of tablet te besturen. Geen gepiel met het typen op een afstandsbediening...

[ Voor 36% gewijzigd door Ursamajor op 11-11-2015 21:28 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:27:
Je kan ook 1 pc nemen (htpc) met plex en dan 3 chromecasts voor de overige locaties en dan voor 300 á 400 euro klaar zijn.
npo, youtube, plex, tunein zijn echt heerlijk om met je telefoon of tablet te besturen. Geen gepiel met het typen op een afstandsbediening...
Over dat laatste denkt mijn vrouw anders, maar ik geef je groot gelijk (mijn kinderen ook). Nadeel vind ik wel dat het volgens mij veel gaat kosten qua stroomverbruik (ik heb net het hele huis stroombesparend gemaakt met bijv. energiezuinige nassen, maar dus niet krachtig genoeg voor plex).

Bedankt voor de tip, ik ga ermee bezig. Ik heb aan elke tv al een chromecast, dus het spreekt me zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ben ik blij dat de WD TV Live Gen3 heb weggegooid zeg. Wat een ellende, veel te lang mee gekloot. Ik had wellicht eerder terug moeten gaan naar de winkel, maar de problemen werden langzaam groter, voorbij de garantietermijn.

Een kort lijstje van frustraties:
* Sloom. Het opstarten duurt veel te lang.
* Adapter wordt flink warm, zelfs wanneer apparaat uit staat. Zonde van de stroom.
* Afspelen van mediafiles: Bijna gegarandeerd een Spinning Arrow of Death. Waarom geen zinnige output? Deze fout is vooral later gaan optreden.

Ik snap niet dat het ding zo populair is/was. Ok, het is niet het duurste apparaat, maar toch weer circa 70 euro.

Chromecast en een HTPC heeft het WD onding volledig overbodig gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:31:
[...]

Over dat laatste denkt mijn vrouw anders, maar ik geef je groot gelijk (mijn kinderen ook). Nadeel vind ik wel dat het volgens mij veel gaat kosten qua stroomverbruik (ik heb net het hele huis stroombesparend gemaakt met bijv. energiezuinige nassen, maar dus niet krachtig genoeg voor plex).

Bedankt voor de tip, ik ga ermee bezig. Ik heb aan elke tv al een chromecast, dus het spreekt me zeker aan.
Denk dat menig tweaker wel rekening moet houden met de wensen van anderen. Ik denk dat ik dus voor die Asrock icm Plex ga. Zal wel mn muziek nog moeten taggen zodat Plex het ook snapt. Die kijkt kennelijk naar net iets andere tags dan windows / itunes / kodi.

Het ligt er ook maar net aan wat elk gezinslid wil. Wij hebben eigenlijk alleen beneden een tv. Mijn dochtertje van 3,5 hoeft zelf nog niet per se iets te bedienen. Met plex is het makkelijk om een bibliotheek met kinderfilmpjes aan te maken en een voor de ouders (met o.a. horror, dus bloed, dus niet geschikt voor kind).
De werking is ongeveer gelijk aan kodi, alleen heb je bij kodi weer meer opties om in te stellen en addons. Maar die gebruik ik eigenlijk niet.
Gelukkig kun je de Asrock ook met een IR afstandsbediening bedienen, maar ook met de plex app. Zoekt wel een stuk makkelijker naar muziek of een film.

De Asrock is ook uit te breiden met een gewone 2,5 inch disk, dus daar kan ik zelf nog een oud schijfje uit een netbook in zetten voor de muziek. De films staan wel op m'n Mybook live, die kunnen bekabeld streamen.

Wat het gemiddelde stroomverbruik van deze htpc is, weet ik niet, maar op zich gezien de tdp van de processor van 6 watt, zal dat best meevallen.

Ben alleen benieuwd naar het onderhoud van de htpc. De wd vergt geen onderhoud op een enkele FW update na, maar nu er iets vreemds is, is ie ook niet meer bruikbaar.
Een Apple tv ziet er ook mooi uit en lijkt me erg prettig qua bediening, maar speelt weer vrij weinig af, niet meerdere bibliotheken (als ik het goed heb) (nog) geen siri in NL enz.

Van de Google Nexus Player hoor je ook niets meer en van Microsoft heb je ook niet echt iets.
En ik wil toch echt gewoon m'n eerlijk gekochte dvd's en BR's met 1080p en DTS afspelen en niet in een vernaggeld formaat.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:00:
Wat ben ik blij dat de WD TV Live Gen3 heb weggegooid zeg. Wat een ellende, veel te lang mee gekloot. Ik had wellicht eerder terug moeten gaan naar de winkel, maar de problemen werden langzaam groter, voorbij de garantietermijn.

Een kort lijstje van frustraties:
* Sloom. Het opstarten duurt veel te lang.
* Adapter wordt flink warm, zelfs wanneer apparaat uit staat. Zonde van de stroom.
* Afspelen van mediafiles: Bijna gegarandeerd een Spinning Arrow of Death. Waarom geen zinnige output? Deze fout is vooral later gaan optreden.

Ik snap niet dat het ding zo populair is/was. Ok, het is niet het duurste apparaat, maar toch weer circa 70 euro.

Chromecast en een HTPC heeft het WD onding volledig overbodig gemaakt.
Voor een Netflix-only device vind ik de WD-live een prima apparaat.
Beter dan de AppleTV vanwege de ondertitels, beter dan Chromecast vanwege bedrade connectie.
En zolang je de een na laatste FW gebruikt, weinig/geen last van crashes.

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Voor de chromecast kun je tegenwoordig ook een bedrade netwerkaansluiting krijgen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Tigertje schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:55:
[...]

Voor een Netflix-only device vind ik de WD-live een prima apparaat.
Beter dan de AppleTV vanwege de ondertitels, beter dan Chromecast vanwege bedrade connectie.
En zolang je de een na laatste FW gebruikt, weinig/geen last van crashes.
Wat is er precies mis met de WiFi verbinding van de Chromecast? Ik heb zowel versi 1 als 2 en die winnen het met gemak van de bedrade WD TV als het op Netflix aankomt. Zit niet eens in dezelfde categorie wat mij betreft.

• Tigertje
Notna schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:47:
[...]

Wat is er precies mis met de WiFi verbinding van de Chromecast? Ik heb zowel versi 1 als 2 en die winnen het met gemak van de bedrade WD TV als het op Netflix aankomt. Zit niet eens in dezelfde categorie wat mij betreft.
Er is op zich niets mis met WiFi. Ik vind het persoonlijk prettiger om met een bedrade connectie te werken dan dat ik die hoeveelheden data via een andere device naar een Chromecast pomp (die het daarna direct overneemt, dat weet ik maar voor de besturing blijf ik aanvankelijk van het tweede apparaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tigertje schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:27:
Er is op zich niets mis met WiFi. Ik vind het persoonlijk prettiger om met een bedrade connectie te werken dan dat ik die hoeveelheden data via een andere device naar een Chromecast pomp (die het daarna direct overneemt, dat weet ik maar voor de besturing blijf ik aanvankelijk van het tweede apparaat).
Zo werkt een chromecast (gelukkig) niet, je stuurt alleen een startsignaaltje vanaf een telefoon of tablet erheen en dan gaat de chromecast zelf de wifiverbinding met neflix aan. De telefoon of tablet is eigenlijk hetzelfe als een afstandsbediening, je pakt hem alleen als je wilt zappen.

De chromecast is voor netflix wel een ervaring die echt vele malen beter is dan die van wd, ik heb beide apparaten en de ervaring is echt aanzienlijk beter op de chromecast, zeker op de nieuwe chromecast. Bizar hoeveel sneller, scheelt je zo 4 minuten om iets op te starten als alle apparaten uitstaan. Ik zou je dus zeker aanraden het eens ergens te bekijken als dat mogelijk is. Bijv. bij vrienden.
Ursamajor schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:27:
Ben alleen benieuwd naar het onderhoud van de htpc.
Dat valt helaas wat tegen. Ik lees toch dat veel vrouwelijke partners het als vervelend ervaren. En ik heb op mijn pc al geregeld windows 10 updates en die zijn in mijn ogen reteirritant omdat ze lang duren (dus net als jij een film wilt kijken). Wel iets om rekening mee te houden, maar de htpc bezitters zijn meestal mannen en klagen er niet veel over.

Verder is een htpc veel beter, maar het is wel een minpuntje.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 19:33 ]

• WD-Medic
Ursamajor schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:54:
Draai je daar ook kodi op of plex? Zit zelf eigenlijk nog een beetje te twijfelen wat er gebruiksvriendelijker is...
Ik heb er als OS alleen OpenElec op staan en de NUC gebruik ik op dit moment alleen om Media te streamen vanaf m'n NAS. Voor Kodi alleen is het overkill zo'n i5 (8GB RAM + 250 GB SSD) dat weet ik maar het draait allemaal wel heeeeeel erg soepel nu en dat is na al dat geklooi met die "net niet" mediaspelers een heerlijkheid. Een stream met DTS-MA HD of Dolby True HD is dan ook geen enkel probleem.

Dual boot met W10 ofzo is voor mij niet noodzakelijk aangezien ik Netflix / Youtube enz via m'n TV zelf kan openen / bekijken.

• Tigertje
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:30:
[...]

Zo werkt een chromecast (gelukkig) niet, je stuurt alleen een startsignaaltje vanaf een telefoon of tablet erheen en dan gaat de chromecast zelf de wifiverbinding met neflix aan. De telefoon of tablet is eigenlijk hetzelfe als een afstandsbediening, je pakt hem alleen als je wilt zappen.

De chromecast is voor netflix wel een ervaring die echt vele malen beter is dan die van wd, ik heb beide apparaten en de ervaring is echt aanzienlijk beter op de chromecast, zeker op de nieuwe chromecast. Bizar hoeveel sneller, scheelt je zo 4 minuten om iets op te starten als alle apparaten uitstaan. Ik zou je dus zeker aanraden het eens ergens te bekijken als dat mogelijk is. Bijv. bij vrienden.
Dat de de Chromecast het overneemt begrijp ik (dat schreef ik ook al namelijk). Dan gaat het nog steeds over de WiFi en dat heb ik liever niet.
En een snellere boottijd vind ik nu niet de spetterende meerwaarde die me doet besluiten over te stappen naar de Chromecast.

Verwijderd

Tigertje schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:20:
Dat de de Chromecast het overneemt begrijp ik (dat schreef ik ook al namelijk). Dan gaat het nog steeds over de WiFi en dat heb ik liever niet.
En een snellere boottijd vind ik nu niet de spetterende meerwaarde die me doet besluiten over te stappen naar de Chromecast.
Je hoeft toch niet over te stappen? Als je iemand kent die een chromecast heeft zou ik je aanraden het te bekijken, ik denk namelijk wel dat het je positief zal bevallen en dat wilde ik je aanraden. (De chromecast kan trouwens ook bedraad, maar dat terzijde).

• Tigertje
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:25:
[...]

Je hoeft toch niet over te stappen? Als je iemand kent die een chromecast heeft zou ik je aanraden het te bekijken, ik denk namelijk wel dat het je positief zal bevallen en dat wilde ik je aanraden. (De chromecast kan trouwens ook bedraad, maar dat terzijde).
Ik ben wellicht niet duidelijk geweest: ik heb een Chromecast. Ik ken de Netflix ervaring ervan. Ik geef de voorkeur aan de WD, vanwege bedraad. Maar nu ik weet dat met de Chromecast ook kan, zal dat nog een overwegen.

Verwijderd

Hier te koop:
https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast

19 euro, leuk cadeautje om te vragen voor sint of kerst ofzo. Schijnt goed te werken, dus wel mooie aanvulling op de chromecast die je hebt.

En dan kan je altijd nog zin waarop je netflix kijkt. Ik vind het selecteren van videos fijner met mijn talpblet dan met de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roviaro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:21
Ook ik had constant last van vastlopers (al maanden). De eerder gesuggereerde oplossing om 129.253.55.56 te blokkeren werkt bij mij (of beter, forward naar localhost). De WD blijft de afgelopen dagen zonder probleem draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 10:05
Er zijn twee 2014 modellen WD TV (Personal Edition) mediaplayers bij me in de familie (ongeveer anderhalf jaar geleden op mijn advies gekocht) die er ondertussen heel wat series en films mee hebben gekeken. Tot een maand of wat ging dat redelijk probleemloos. Er was zo af en toe eens een vastloper (één 'a twee keer in de week) wat door een powercyclus meestal wel verholpen werd. Het werd echter steeds erger.

De laatste tijd kan op beide players niet normaal een film of aflevering meer bekenen worden of het ding loopt weer vast. Ze worden er ondertussen gek van en zijn er aardig klaar mee en hebben mij gevraagd te kijken naar een andere mediaplayer. De players worden alleen met USB-sticks met .mkv bestanden gebruikt voor het afspelen van films en series. De players hangen wel aan het internet (draadloos) maar wordt daar verder niets mee gedaan (puur voor firmwareupdates e.d.)

Is met de PE ook een firmware rollback mogelijk of volstaat het om ze de toegang tot het internet te ontzeggen? Dit wil ik sowieso gaan proberen een dezer dagen in combinatie met een factory reset. Beetje zonde om ze nu al in de prullenbak te gooien..

Meer mensen die problemen met de 2014 Personal Edition hebben?

Is misschien anders een Mede8er of een Eminent een optie? Deze zijn qua prijs vergelijkbaar. Ik kocht de WD's destijds vanwege de Sigma chipset die toch wel de beste beeldkwaliteit levert in vergelijking tot de meestgebruikte Realtek chipsets.

Zelf heb ik overigens al meer dan drie jaar een Dune HD Smart D1 in gebruik samen met een Synology en deze is echt probleemloos.

[ Voor 14% gewijzigd door Tranquility op 13-11-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:04:
Meer mensen die problemen met de 2014 Personal Edition hebben?
De exemplaren die ik had heb ik weggegeven (heb nog wel een aantal live versies hier). Er is wel een rollbackmogelijkheid, hier:

http://support.wdc.com/KnowledgeBase/answer.aspx?ID=5860

Dan zou het ook weer goed moeten werken, een ander apparaat kopen is niet echt ideaal. Kost geld en is niet zo boeiend voor het gebruik wat ze ermee doen. Ik zou gewoon een rollback doen naar 1.01.30 en updaten uitzetten in het menu. Werkt hij weer als vanouds.

Verstandig om voor die Sigma te kiezen, de spelers met een Realtek hadden bijna allemaal nog veel brakkere firmwares dan wd nu heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 10:05
Bedankt.

Vanavond bij de eerste persoon geweest en die bleek geen PE te hebben maar toch een Live.
Daar natuurlijk de rollback gedaan naar 2.01.86 (had deze meegenomen op een stick voor de zekerheid) en deze werkt zo op het oog na twee afleveringen van een serie, die eerst helemaal niet meer wou afspelen, weer perfect!

Maandag bij mijn moeder kijken welke versie zij heeft en die ook rollbacken ;)
WD heeft dus duidelijk zijn zaakjes niet op orde. Bij zoveel problemen zou ik die nieuwe firmware terugtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:35:
Bij zoveel problemen zou ik die nieuwe firmware terugtrekken.
Of de oplossing posten die er gewoon is en die ook op de plank daar ligt. Maar voor een ieder die niet een eigen menu e.d. gebouwd heeft met de 2.0 firmware opties is het sowieso beter niet te upgraden, die firmware die iedereen nu pakt was altijd al de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Vind ik niet. TuneIn speelde een zender niet en het apparaat gaf flikkerend beeld. Met de laatste firmware geen problemen tot laatst.
Maar goed, een vervanger komt eraan...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Meer mensen last van het probleem dat de WD TV Live (3th gen.) spontaan vastloopt bij het kijken van een film of serie?

Sinds een week of twee gebeurd het in ieder geval bij mij, wanneer ik content via USB bekijk. Vaak na een minuut of 15-20 zie je dat eerst de ondertiteling het niet meer doet en zo'n 5 seconden later het beeld bevriest. Enige methode om iets te kunnen doen is het ontkoppelen van de poweradapter.

Reeds geprobeerd:
- USB stick geformatteerd, zodat er geen rare bestanden op staan
- Mediabibliotheek uitgeschakeld
- Het apparaat teruggezet naar fabrieksinstellingen
- Het apparaat neergezet in een hoek van 45 graden, om uit te sluiten dat het niet aan oververhitting ligt
- Gechecked op firmware-upgrades: op het moment niets aanwezig en vlak voor het ontstaan van het probleem ook niets gewijzigd

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
GuitarJJ schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:34:
Meer mensen last van het probleem dat de WD TV Live (3th gen.) spontaan vastloopt bij het kijken van een film of serie?

Sinds een week of twee gebeurd het in ieder geval bij mij, wanneer ik content via USB bekijk. Vaak na een minuut of 15-20 zie je dat eerst de ondertiteling het niet meer doet en zo'n 5 seconden later het beeld bevriest. Enige methode om iets te kunnen doen is het ontkoppelen van de poweradapter.

Reeds geprobeerd:
- USB stick geformatteerd, zodat er geen rare bestanden op staan
- Mediabibliotheek uitgeschakeld
- Het apparaat teruggezet naar fabrieksinstellingen
- Het apparaat neergezet in een hoek van 45 graden, om uit te sluiten dat het niet aan oververhitting ligt
- Gechecked op firmware-upgrades: op het moment niets aanwezig en vlak voor het ontstaan van het probleem ook niets gewijzigd
Het hele topic staat vol met deze klachten, just saying. :P
Een van de oplossingen is het volgende:

1. Formatteer een USB-stick (minstens 2GB) naar FAT32.
2. Download deze file.
3. Pak de bestanden direct uit naar de USB (dus niet in mappen).
4. Check of je 'check automatisch naar firmware upgrades' optie aan staat.
5. Zet de WD TV uit.
6. Stop de USB in de WD TV.
7. Zet de WD TV aan.
8. Klik op de notificatie 'firmware upgraden'.

Nadat deze operatie klaar is wel even de fabrieksinstellingen terug zetten en de automatische update functie uitzetten.

Prettig weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
robcoenen schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:48:
[...]

Het hele topic staat vol met deze klachten, just saying. :P
Een van de oplossingen is het volgende:

1. Formatteer een USB-stick (minstens 2GB) naar FAT32.
2. Download deze file.
3. Pak de bestanden direct uit naar de USB (dus niet in mappen).
4. Check of je 'check automatisch naar firmware upgrades' optie aan staat.
5. Zet de WD TV uit.
6. Stop de USB in de WD TV.
7. Zet de WD TV aan.
8. Klik op de notificatie 'firmware upgraden'.

Nadat deze operatie klaar is wel even de fabrieksinstellingen terug zetten en de automatische update functie uitzetten.

Prettig weekend :)
Excuus, heb al een tijd niet meer in dit topic gekeken.

In ieder geval bedankt! Zal het eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Ik had beloofd nog even mijn ervaringen weer te geven na de downgrade.
Helaas hij loopt nog steeds vast
Niet muurvast maar toch
Hij blijft steken in een bestand en als ik dan op pauze zet en iets naar voren spoel doet ie het weer.
Maar ja dit gebeurt meerdere keren in een bestand dus vrolijk wordt je er ook niet van.
Wat mij wel opvalt is dat ie de eerste plm drie kwartier wel goed speelt en dan deze kuren gaat vertonen.
Ook is de speler heet aan de onderkant.
Misschien ook iets met koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
roon2 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:54:

Ik heb mijn WDlive eigenlijk altijd op zijn kant staan, zodat de onderkant kan "ademen".
sinds mijn downgrade, een maand geleden, heb ik nooit meer vastloper gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
roon2 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:54:
Ik had beloofd nog even mijn ervaringen weer te geven na de downgrade.
Helaas hij loopt nog steeds vast
Niet muurvast maar toch
Hij blijft steken in een bestand en als ik dan op pauze zet en iets naar voren spoel doet ie het weer.
Maar ja dit gebeurt meerdere keren in een bestand dus vrolijk wordt je er ook niet van.
Wat mij wel opvalt is dat ie de eerste plm drie kwartier wel goed speelt en dan deze kuren gaat vertonen.
Ook is de speler heet aan de onderkant.
Heb je ook de resetknop aan de onderzijde al gebruikt, en daarna alles even opnieuw instellen, en hou er rekening mee dat dit ook aan je Film (Content) kan liggen, ik had dit laatst ook dat de film na anderhalf uur begon te stotteren terwijl alle andere films perfect werden afgespeeld, behoefd niet altijd aan de WD te liggen.

@Tigertje: Ik heb net als de onderzijde van de WDLive-tv op de bovenkant allemaal gaatjes geboord, dat werkt ook perfect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Habana schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:37:
[...]

Heb je ook de resetknop aan de onderzijde al gebruikt, en daarna alles even opnieuw instellen, en hou er rekening mee dat dit ook aan je Film (Content) kan liggen, ik had dit laatst ook dat de film na anderhalf uur begon te stotteren terwijl alle andere films perfect werden afgespeeld, behoefd niet altijd aan de WD te liggen.

@Tigertje: Ik heb net als de onderzijde van de WDLive-tv op de bovenkant allemaal gaatjes geboord, dat werkt ook perfect. ;)
Ik heb de reset knop aan de onderkant nog niet gebruikt wel terug naar de andere firmware en dan terug naar fabrieks instellingen.
Verder van het internet afgehaald (bekabeld en wifi) en alles weer ingesteld.
Hij loopt nog steeds vast bij alles wat ik tot nu toe heb afgespeeld na plm 45 minuten tot een uur en gaat (meestal) weer verder als je hem op pauze zet en dan weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb last van stotteren, heel opeens (en dan verdwijnt het na minuutje weer), bij afspelen MKV, had nooit last. Dit is min of meer sinds ik de Ziggo Horizonbox kreeg, en die als switch in het netwerk heb gezet, en de WDTV (2009) in die switch heb gedouwd, kwam beter uit zo.
Iemand, voor wie dit een bekend riedeltje is?

Je kan zeggen dat dit de switch-functie van de Horizon is die het probleem geeft.... dus waarom hier posten, nouja misschien is het een conflict met de WDTV en de Horizon, en is het niet echt de switch-functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Hier gaat alles via Horizon ( Modem, Digi TV en Telefoon ). Ondanks alle negativiteit rond deze mediabox ervaar ik geen enkel probleem met dat ding. Ook de LAN / switch functie werkt prima. Ook m'n WD Hub zat er ooit op aangesloten en dat werkte gewoon goed dus ja wie weet ...

[ Voor 38% gewijzigd door WD-Medic op 20-11-2015 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met 4 wd lives ook geen problemen, allemaal verbonden met internet etc. , heb geen horizon, wel switches

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2015 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:35:
Je kan zeggen dat dit de switch-functie van de Horizon is die het probleem geeft.... dus waarom hier posten, nouja misschien is het een conflict met de WDTV en de Horizon, en is het niet echt de switch-functie.
Ik heb geen Horizon. Overigens verklaart dat ook niet de talloze klachten uit het buitenland op WD fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Bij mij gaat de wd de deur uit. Het is niet meer te gebruiken en ben er wel klaar mee.
Ik ga zorgen dat de pc die boven staat en Plex draait en de chromecast een bedrade aansluiting krijgt en dan fijn alles met plex doen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Friespeuk schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:42:
[...]

Ik heb geen Horizon. Overigens verklaart dat ook niet de talloze klachten uit het buitenland op WD fora.
En ik heb geen 2011 WDTV, maar een 2009, die had nergens last van...wat is nou precies de klacht met de 2011 modellen, dat die helemaal bevriest toch? Dat gebeurt mij niet, hier stottert het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
GuitarJJ schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:53:
[...]

Excuus, heb al een tijd niet meer in dit topic gekeken.

In ieder geval bedankt! Zal het eens testen :)
Tnx voor het stellen van de vraag, Robcoenen bedanktvoor het antwoord.

Ik heb nu ook al een tijd dat de wdtv live niet aan wil en na 20 min vast loopt. De stekker eruit was altijd mijn "oplossing "

Dacht dat het aan mijn harmony one of de custom layout lag, gisteren een reset en heb met de standaard afstand bediening en standaard layout gewerkt. Helaas zelfde problemen, alleen minder vaak.

Ik ga morgen de tip opvolgen! (Vandaag geen tijd )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuitarJJ
RedRayMann schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 08:54:
[...]

Tnx voor het stellen van de vraag, Robcoenen bedanktvoor het antwoord.

Ik heb nu ook al een tijd dat de wdtv live niet aan wil en na 20 min vast loopt. De stekker eruit was altijd mijn "oplossing "

Dacht dat het aan mijn harmony one of de custom layout lag, gisteren een reset en heb met de standaard afstand bediening en standaard layout gewerkt. Helaas zelfde problemen, alleen minder vaak.

Ik ga morgen de tip opvolgen! (Vandaag geen tijd )
Na de rollback van robcoenen is het probleem bij mij opgelost; afgelopen week geen vastlopers meer gehad! _/-\o_

Ik krijg nu wel standaard de melding dat er een firmware upgrade beschikbaar is. Die melding kun je gelukkig uitzetten via de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCase
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09-2022
Vorige week in de router ( 129.253.55.56 ) geblokeerd zoals Suzuki beschrijft op 8 nov. 2015
de WD TV Live met de laatste SW versie weer als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
Welke URL hoort daarbij? Ik kan geen IP's blokkeren op mijn Syno RT1900AC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
McCase schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:55:
Vorige week in de router ( 129.253.55.56 ) geblokeerd zoals Suzuki beschrijft op 8 nov. 2015
Even voor de duidelijkheid van je keuze: wat is de meerwaarde van de laatste versie van de FW?
Voor mij maakt het namelijk niets uit (<- Netflix only).
zelfs de allereerste FW werkt prima voor alleen Netflix, alleen kun je 'm dan niet in een keer naar Netflix laten opstarten wat met latere versies wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tigertje schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:25:
Even voor de duidelijkheid van je keuze: wat is de meerwaarde van de laatste versie van de FW?
Voor mij maakt het namelijk niets uit (<- Netflix only).
Voor mij is de meerwaarde dat je met xml compleet je eigen menu kan maken, je kan echt compleet 100% het menu aanpassen naar je eigen wensen. Nu zal 99,9% van de gebruikers dit niet doen, maar dan heeft het meerwaarde.

Een deel van de tweakers zal denk ik de opties in het standaard grid menu gebruiken om snelkoppelingen naar de nas op de homepage te zetten, dan heeft het ook meerwaarde.

Voor de rest heeft het geen meerwaarde. Neem aan dat mircast e.d. niet door iemand gebruikt wordt (heel soepel werkte het allemaal niet bij mij).
YaYo86 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:50:
Welke URL hoort daarbij? Ik kan geen IP's blokkeren op mijn Syno RT1900AC..
Zie WD-Medic in "[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition" , daar worden ze genoemd
McCase schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:55:
Ah mooi, dacht al dat dit de oplossing was, maar kon het niet controleren. Apart dat niemand dat op het officiele forum bedenkt, zo lastig is het niet. Maar fijn voor iedereen, denk dat de meeste consumenten routers wel een ip adres kunnen blokkeren. Wellicht geven de routers van de providers zelf wel wat problemen, maar een eigen router en die van je provider in bridge mode is voor de meeste tweakers ook wel fijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Ursamajor schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:16:
Bij mij gaat de wd de deur uit. Het is niet meer te gebruiken en ben er wel klaar mee.
Ik ga zorgen dat de pc die boven staat en Plex draait en de chromecast een bedrade aansluiting krijgt en dan fijn alles met plex doen.
na de firmware "downgrade" werkt alles weer naar behoren, toch ?

Mocht je trouwens KPN interactieve TV hebben, kun je nu ook via de apps gewoon Netflix opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Nee, bij mij niet. Ik was juist blij met de laatste firmware, omdat bij TuneIn bepaalde radiostations het weer deden. Ook het menu vind ik prettig en hij draaide sowieso veel stabieler. Bij de vorige firmware versies had ik last van beeldflikkeringen.
M'n opzet met de chromecast werkt bijna lekker, wacht alleen nog op de stroom adapter met netwerkaansluiting om de chromecast ook bedraad te krijgen.

Gadgets FTW!

Pagina: 1 ... 55 ... 57 Laatste