Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 08:40
Nou hier ook het zelfde probleem dat hij niet opstart.
Nu net een downgrade gedaan en maar duimen dat dit werkt.

Wat zou anders een goed alternatief zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Downgrade zorgt er iig weer voor dat ik dat ding weer kan starten met de AB ipv de stroom eraf halen. Lijkt ook weer wat rapper te reageren en nog geen vastlopers gehad :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 12:46
timbe schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:55:

Raspberry PI 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:41
Ik heb dit weekend een raspberry pi2 besteld als vervanging. Heb de wd afgeschreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
  • Laatst online: 28-09-2018
Helpt een downgrade ook als de wd tv live je externe harde schijven niet meer kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

XPS15 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:00:
Ik heb dit weekend een raspberry pi2 besteld als vervanging. Heb de wd afgeschreven..
Lekker OpenElec met Kodi erop gooien en je hebt een prima apeler. Enige reden dat ik daar niet op over ga is omdat mijn receiver (Logitech Z5400) niet via HDMI kan werken en ik dus een Optical out nodig heb. Dat heeft de RPi2 niet (module ervoor is prijzig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:27
Geen dts hd o.a. En lees toch veelal problemen met corrupte sd kaartjes.

Nuc lijkt me wel wat. Wel duurder.

Maar goed. Sinds de downgrade minder problemen gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als ik dit zo lees, en kijk naar het jaar waarin we zitten, heeft bijna niemand in zijn Smart Tv (indien je die hebt) een bevredigende videoplayer gevonden? Is er dan helemaal geen model dat legendarisch goed is opdat gebied, geen Tv die alles heeft daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Sjah schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:58:
Als ik dit zo lees, en kijk naar het jaar waarin we zitten, heeft bijna niemand in zijn Smart Tv (indien je die hebt) een bevredigende videoplayer gevonden? Is er dan helemaal geen model dat legendarisch goed is opdat gebied, geen Tv die alles heeft daarin?
Ik heb een samsung tv. Zit allshare op. Werkt opzich prima. Geen mooie weergave, maar soort verkenner. Maar is mee te leven. Series kijken we nog weleens op die manier. Echter films niet omdat ik dan geen surround heb. ARC geeft bij mij geen 5.1 door. Op mn blu ray speler zit cinavia beveiliging. Dus na zo'n 20 minuten geen geluid meer. En kan ook niet met elk bestand overweg.

Vandaar de media speler. De wd kan elk bestand die ik ben tegen gekomen aan. Geluid Dolby digital, dts, dts hd geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Als mensen nog opzoek zijn naar een betaalbaar alternatief:

http://aanbieding.marktpl...t-de-android-xbmc-tv-box/

Enige wat je mist is een Optical out, maar verder ga je er wel op voor uit aangezien je ook Android Apps er op kan draaien.
En je kan het inmiddels ook update naar Lollipop: http://newlistandrophone....to-updateupgrade_377.html

[ Voor 36% gewijzigd door Notna op 06-10-2015 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 11:16
Hier ook een met beide WD live kastjes de problemen met Netflix. Naar welke versie hebben jullie gedowngrade? Gevonden; 2.01.86

[ Voor 10% gewijzigd door dearn op 06-10-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Notna schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:10:
Helaas... Android, dus geen dts...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:10:

http://aanbieding.marktpl...t-de-android-xbmc-tv-box/

[video]

Enige wat je mist is een Optical out, maar verder ga je er wel op voor uit aangezien je ook Android Apps er op kan draaien.
En je kan het inmiddels ook update naar Lollipop: http://newlistandrophone....to-updateupgrade_377.html
Lijkt leuk... Ga ik ook eens meenemen voor het keuzelijstje ter vervanging van de WD, hij gaat inmiddels niet meer aan, enkel na in- en uitpluggen van de stroomkabel.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

RonaldDesigns schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:23:
[...]

Lijkt leuk... Ga ik ook eens meenemen voor het keuzelijstje ter vervanging van de WD, hij gaat inmiddels niet meer aan, enkel na in- en uitpluggen van de stroomkabel.
Dat laatste is vooralsnog opgelost door een downgrade te doen van de firmware (zie een paar post naar bovent toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Ik mis hier zeker een optische uitgang.
Iemand nog een tip voor een alternatief voor de WD.

Het lijkt nu trouwens wel beter te gaan naar het downgraden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:27:
[...]

Dat laatste is vooralsnog opgelost door een downgrade te doen van de firmware (zie een paar post naar bovent toe).
Ik ga dan maar eens Googlen wat WD verkloot heeft 8)7 En wat dan wel de beste versie is.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

RonaldDesigns schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:38:
[...]

Ik ga dan maar eens Googlen wat WD verkloot heeft 8)7 En wat dan wel de beste versie is.
Dit is er mis: http://community.wd.com/t...d-p/streaming_discussions

En dit is de vorige FW die mij mij en een paar andere wél goed werkt:

http://community.wd.com/t...content/m-p/781937#M32423

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
timbe schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:34:
[...]

Ik mis hier zeker een optische uitgang.
Iemand nog een tip voor een alternatief voor de WD.

Het lijkt nu trouwens wel beter te gaan naar het downgraden! :)
Daar zijn opzetbordjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jee_Vee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07 12:20
Bij mij ook sinds enkele weken last van vastlopers tijdens het bekijken van een film of scrollen in de filmlijst. Dit scrollen is soms heel traag en je denkt dat de AB niet meer reageert.
Vaak komt dan ook nog de low-memory melding en wordt gevraagd om te resetten. En daarna werkt ie weer....voor eventjes. Klinkt allemaal zeer bekend denk ik.

Heb ook al verschillende dingen geprobeerd zoals terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar dat helpt ook niet. Voordat ik gisteren terug wilde gaan naar de vorige FW, toch nog even iets anders proberen.
Heb via de router de internettoegang voor de WD dichtgetimmerd, zodat deze niet meer op internet kan maar nog wel bij je netwerkshares kan. De scraper en andere 'live' zaken zoals Netflix werken dus niet meer...
Maar het goed nieuws is dat ik gisteravond 4 uur probleemloos films heb gekeken zonder vastlopers!
Voor mij werkt deze 'oplossing' voor dit moment en misschien voor sommigen van jullie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Jee_Vee schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:58:
[...]

Bij mij ook sinds enkele weken last van vastlopers tijdens het bekijken van een film of scrollen in de filmlijst. Dit scrollen is soms heel traag en je denkt dat de AB niet meer reageert.
Vaak komt dan ook nog de low-memory melding en wordt gevraagd om te resetten. En daarna werkt ie weer....voor eventjes. Klinkt allemaal zeer bekend denk ik.

Heb ook al verschillende dingen geprobeerd zoals terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar dat helpt ook niet. Voordat ik gisteren terug wilde gaan naar de vorige FW, toch nog even iets anders proberen.
Heb via de router de internettoegang voor de WD dichtgetimmerd, zodat deze niet meer op internet kan maar nog wel bij je netwerkshares kan. De scraper en andere 'live' zaken zoals Netflix werken dus niet meer...
Maar het goed nieuws is dat ik gisteravond 4 uur probleemloos films heb gekeken zonder vastlopers!
Voor mij werkt deze 'oplossing' voor dit moment en misschien voor sommigen van jullie ook.
Mijn vermoeden was ook eerder dat er iets met een background process is aangepast, aangezien we er allemaal ineens' last van hebben zonder dat er een FW upgrade aan te pas is gekomen. Wat jij nu test/gedaan hebt bevestigd dat.

Echter gebruik ik de scraper graag, dus ik kan het niet gaan blocken voor internet toegang. Maar voor anders is het idd wellicht een oplossing (hoewel ik niet heel veel slechts zie met de voorgaande FW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Had laatst op de site van WD een enquête ingevuld over wat ik belangrijk vond aan een mediaplayer. Wellicht dat ze met dit geintje proberen irritatie op te wekken en ondertussen met een opvolger komen, zodat je die dan maar gaat kopen?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jee_Vee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07 12:20
Notna schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:00:
[...]

Mijn vermoeden was ook eerder dat er iets met een background process is aangepast, aangezien we er allemaal ineens' last van hebben zonder dat er een FW upgrade aan te pas is gekomen. Wat jij nu test/gedaan hebt bevestigd dat.

Echter gebruik ik de scraper graag, dus ik kan het niet gaan blocken voor internet toegang. Maar voor anders is het idd wellicht een oplossing (hoewel ik niet heel veel slechts zie met de voorgaande FW)
Ik gebruik ook wel eens HubFlow als alternatief voor de ingebouwde scraper.
Zie http://www.hubflowapp.com/
Werkt ook op hele folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Jee_Vee schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:53:
[...]

Ik gebruik ook wel eens HubFlow als alternatief voor de ingebouwde scraper.
Zie http://www.hubflowapp.com/
Werkt ook op hele folders.
http://www.tonysown.net/XMLFetcher/XMLFetcher.html heeft veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:28
DTS-HD MA en Dolby TrueHD werken bij mij trouwens niet. Zou ddat an aan mijn 5.1 set liggen? Op Blu-ray werkt dit uiteraard wel, misschien een beperking op de HDMI ingang?
WD TV geeft ook geen ondersteuning aan via automatische instelling. WD TV geeft de codec wel aam bij het afspelen krijg alleen geen geluid.
Instellen stereo wordten HD tracks wel gedownmixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Corossi schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:48:
DTS-HD MA en Dolby TrueHD werken bij mij trouwens niet. Zou ddat an aan mijn 5.1 set liggen? Op Blu-ray werkt dit uiteraard wel, misschien een beperking op de HDMI ingang?
WD TV geeft ook geen ondersteuning aan via automatische instelling. WD TV geeft de codec wel aam bij het afspelen krijg alleen geen geluid.
Instellen stereo wordten HD tracks wel gedownmixed.
Ik heb de wd via hdmi naar mijn receiver. En daarna gaat het beeld weer door via hdmi naar tv. Mijn receiver geeft netjes dts master audio hd aan.

Op de wd bij de geluidsinstelling via automatisch zoeken komt het ook naar voren naast alle andere audio sporen die de wd ondersteund.

Mogelijk dat indeedaad je receiver geen dts hd ondersteund via hdmi. Staat vaak wel in een handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:28
Dank voor je reactie. De aansluiting heb ik hetzelfde opgezet. Ik heb de handleiding van mijn 5.1 set doorgespit maar kan er niet iets over vinden. Is zo'n alles-in-een set, ben er geen voorstander van maar ja toch gekocht en het is inderdaad geval beter dan het nog goedkopere spul, Panasonic SC-BTT590.
Zal om te testen een PS3 aansluiten op de HDMI ingang.

[ Voor 11% gewijzigd door Myliobatis op 08-10-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:24
timbe schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:55:

Heb ik gisteren ook gedaan, nadat we de afgelopen week nauwelijks nog Netflix konden kijken... Na de downgrade geen problemen meer gehad. Als ik dit topic zo teruglees lijkt het alsof ineens de problemen bij iedereen begonnen. Vreemd... Ik hou me ook aanbevolen voor een alternatief/opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

backupdevice

No Risk , Full Push

Hier ook in eens last van vastlopen. Geen update of iets gedaan maar bij het kijken van een film of serie loopte de WD vast en alleen een stekker out/in schijnt te helpen.

Maandag een RP halen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Mij lijkt zo'n intel nuc wel iets. Zou dan meer voor plex als mediaserver icm de chromecast iets worden, omdat die zo makkelijk is. Zou een celeron daar al goed genoeg voor zijn?
Maar aan de andere kant is kodi weer beter omdat er geen pauzes tussen de muzieknummers zitten. Maar dan moet je weer meer schakelen tussen kanalen op de receiver...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 11:37
Hier ook Netflix ellende, downgrade maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
backupdevice schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:06:
Hier ook in eens last van vastlopen. Geen update of iets gedaan maar bij het kijken van een film of serie loopte de WD vast en alleen een stekker out/in schijnt te helpen.

Maandag een RP halen.
Je zou nog een downgrade kunnen overwegen. Werkt blijkbaar bij meer mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

backupdevice

No Risk , Full Push

Tja. Deze WD deed het 4 jaar perfect en in een keer vertoont hij kuren die bij andere ook ineens omhoog komen.

Vind ik raar en hou ik niet van. Weg ermee

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
backupdevice schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:13:
Tja. Deze WD deed het 4 jaar perfect en in een keer vertoont hij kuren die bij andere ook ineens omhoog komen.

Vind ik raar en hou ik niet van. Weg ermee
Herkenbaar. Ben zelf ook wel aan het rond kijken. Alleen welke geschikt is nogal lastig.

Nexus player lijkt me wel wat kan er alleen weinig over vinden mbt welke formats worden ondersteund. En anders een nuc.

Tot die tijd werkt het nu weer even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Hallo,

Ik denk laat het toch even weten.
Hier werkt hij weer helemaal top voorlopig naar het downgrade :)

Bedankt weer voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hier ook weer een tevreden gebruiker. Ik heb de firmware gebruikt die eerder aangeraden werd. Is wel een pre-grid versie. Voordeel van de grid was dat ik mijn vrouw 4 opties kon geven (Netflix, Spotify, 2 locaties op NAS :P ). Met de pre-grid firmware moet ze maar iets meer moeite doen _O-

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Hm, ik dacht even dat ik met een simpele downgrade het apparaat weer normaal kan laten doen, maar nu lijkt ie gebrickt. Met 3 usb sticks (4gb, 8gb, 64gb) en 3 sd kaarten (2gb, 8gb, 32gb - via een usb reader) geprobeerd om de firmware te voeren, maar hij blijft op een zwart scherm uitkomen dat ik 'm opnieuw moet installeren via een usb met firmware. Is ie nu overleden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Factory reset al geprobeerd?

Die van mij werkt vlekkeloos.. nog.. *afkloppen*

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik had na 20 minuten een zwart scherm en heb daarna de stroom er af gehaald. Toen bleek de firmware downgrade klaar te zijn...

Wel met FAT32 geprobeerd?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:17
Motrax schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:41:
Hier ook weer een tevreden gebruiker. Ik heb de firmware gebruikt die eerder aangeraden werd. Is wel een pre-grid versie. Voordeel van de grid was dat ik mijn vrouw 4 opties kon geven (Netflix, Spotify, 2 locaties op NAS :P ). Met de pre-grid firmware moet ze maar iets meer moeite doen _O-
Je kan ook snelkoppelingen maken op de ab :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Scipionyx schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:25:
Factory reset al geprobeerd?

Die van mij werkt vlekkeloos.. nog.. *afkloppen*
De oplossing lijkt te zijn om de nieuwe firmware (de firmware waar ik dus eigenlijk juist vanaf wil) opnieuw te installeren. Maar hij start weer op. Eens kijken of ik nu wel succesvol kan downgraden.

edit; doet het nu weer :)

[ Voor 3% gewijzigd door djpdjpnl op 11-10-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:56
Tot nu toe zeer tevreden met de downgrade, alles werkt weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
de Live 2009 heeft nergens last van, laat hier een Fw upgrade maar lekker wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
marsie030 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:22:
Tot nu toe zeer tevreden met de downgrade, alles werkt weer zoals het hoort.
Hier ook inderdaad. Lekker kunnen netflixen en streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranenJer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-08 10:38
Ook ik had last van vervelende vastlopers. Na opnieuw de vorige Fw te installeren is het, tot nu toe, allemaal weer zoals ik het graag heb. Wel las ik op de support site dat na een aantal dagen het euvel weer terug kan komen. Lekkere service Western Digital...

Support forum

[ Voor 21% gewijzigd door FranenJer op 12-10-2015 16:54 ]

What doesn't kill you, makes you stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therion309
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50
Iemand op het wdtv forum beweert dat het euvel ook is verholpen door miracast uit te zetten.

Heeft iemand dat al geprobeerd? Ik zit zelf nu ook op oudere firmware, dus kan het niet ff snel testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Net geprobeerd. Na 20min loopt hij weer vast. Ga nu een firmware rollback doen.

Nogal jammer dat iets wat altijd goed heeft gewerkt nu uit het niets moeilijk doet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Laatst online: 05-02 18:50
FranenJer schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:50:
Ook ik had last van vervelende vastlopers. Na opnieuw de vorige Fw te installeren is het, tot nu toe, allemaal weer zoals ik het graag heb. Wel las ik op de support site dat na een aantal dagen het euvel weer terug kan komen. Lekkere service Western Digital...

Support forum
Intussen kwakken ze dat WD Community forum voor een week dicht (zie tweede post van de bovenstaande link). Ik weet niet of het toeval is en hoeveel WD zelf controle heeft over die site maar juist nu alles op slot gooien is wel zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Tigertje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:11:
[...]

Intussen kwakken ze dat WD Community forum voor een week dicht (zie tweede post van de bovenstaande link). Ik weet niet of het toeval is en hoeveel WD zelf controle heeft over die site maar juist nu alles op slot gooien is wel zuur.
Het is inderdaad vreemd dat die firmware ineens problemen geeft. zo nieuw is dat ding niet;

zie ook deze reactie;
is very strange that so many people are suddenly having issues requiring power cycles. The latest firmware is not good but it seems many have been running it a while without this level of problems. It's got to be something WD server side or within the natively installed apps that is being pushed down through the Internet - something is happening that triggers the device lockup. I'd wager that if wifi or Ethernet was removed from the device would be less likely to lock up. Of course that's no fix as I need my WD to be on the network so it can stream video from my NAS drives. But it's got to be something coming down the Internet pipes intermittently causing it throw a hissy fit. That's the only way all these recent lock up reports can be explained. Of course this is upto WD to detect, troubleshoot and fix
In het ergste geval kan je als het echt server-side is en WD de handdoek in de ring gooit een statisch IP opgeven zonder gateway en voor bv Netflix een ander device gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 14-10-2015 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Friespeuk schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 07:48:
In het ergste geval kan je als het echt server-side is en WD de handdoek in de ring gooit een statisch IP opgeven zonder gateway en voor bv Netflix een ander device gebruiken.
Als dat de oplossing is, dan is dat meteen het laatste WD device dat ik gekocht heb... Ding werd verkocht met als groot voordeel dat er Netflix op zat. Sterker nog, dat is momenteel het enige waar dat ding door mij voor gebruikt wordt (hoewel gebruik een groot woord is, want met de huidige problemen kan je niet echt meer spreken van een avondje gezellig Netflix kijken). :-(

Hoewel er inmiddels genoeg TV's zijn met SmartTV opties heb weinig zin om de betreffende TV te vervangen. Daarnaast is op veel TV's het Smart deel helemaal niet zo smart en vaak behoorlijk brak. Op mijn panasonic TV moet ik regelmatig opnieuw inloggen op Netflix bijvoorbeeld en is de connectie nog beroerder dan die van de WD.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

.Gertjan. schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:58:
[...]

Als dat de oplossing is, dan is dat meteen het laatste WD device dat ik gekocht heb... Ding werd verkocht met als groot voordeel dat er Netflix op zat. Sterker nog, dat is momenteel het enige waar dat ding door mij voor gebruikt wordt (hoewel gebruik een groot woord is, want met de huidige problemen kan je niet echt meer spreken van een avondje gezellig Netflix kijken). :-(

Hoewel er inmiddels genoeg TV's zijn met SmartTV opties heb weinig zin om de betreffende TV te vervangen. Daarnaast is op veel TV's het Smart deel helemaal niet zo smart en vaak behoorlijk brak. Op mijn panasonic TV moet ik regelmatig opnieuw inloggen op Netflix bijvoorbeeld en is de connectie nog beroerder dan die van de WD.
Koop een Chromecast; beste beslissing OOIT mbt Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
.Gertjan. schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:58:
[...]

Als dat de oplossing is, dan is dat meteen het laatste WD device dat ik gekocht heb..
Het is niet *DE* oplossing maar een workaround in een worst-case-scenario. Ik lees net dat KPN Netflix gaat aanbieden voor interactieve TV dus dat kan een optie zijn die ook nog eens sneller start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Over Netflix: De nieuwe chromecast schijnt uitstekend te werken en sneller ook, hoor ik

De 'oude' chromecast heeft bij een groep mensen probs met netflix na laatste firmware update, dus als je netflix wil gebruiken sowieso voor de zekerheid de nieuwe crhomecast kopen zou ik zeggen

[ Voor 59% gewijzigd door Ceejay op 14-10-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuid-Limburg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2020
Vroeger las ik hier trouw, eigenlijk kom ik hier niet zomaar meer terecht, dan moet er even iets aan de hand zijn... Dat is dus ook zo en ik zie meteen de nodige herkenning. Zeer vaak vastlopers, reageert niet op AB, alleen de stroom er volledig af biedt soelaas. Ik zie dus dat de meest gebruikte oplossing een downgrade is, ik moet dan maar eens op zoek hoe dat moet (zal ongetwijfeld ergens uitgebreid beschreven in het verleden in dit topic staan...). Wat ik alleen niet snap: de laatste upgrade is echt al een hele tijd geleden uitgevoerd. Hoe kan het nu zijn dat het misschien wel een klein jaar lang goed gaat en dat het dan ineens bij velen mis zit, dat je alsnog een downgrade moet doen. Zoiets verwacht je dan toch al meteen na de laatste upgrade...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Zuid-Limburg schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:33:
Vroeger las ik hier trouw, eigenlijk kom ik hier niet zomaar meer terecht, dan moet er even iets aan de hand zijn... Dat is dus ook zo en ik zie meteen de nodige herkenning. Zeer vaak vastlopers, reageert niet op AB, alleen de stroom er volledig af biedt soelaas. Ik zie dus dat de meest gebruikte oplossing een downgrade is, ik moet dan maar eens op zoek hoe dat moet (zal ongetwijfeld ergens uitgebreid beschreven in het verleden in dit topic staan...). Wat ik alleen niet snap: de laatste upgrade is echt al een hele tijd geleden uitgevoerd. Hoe kan het nu zijn dat het misschien wel een klein jaar lang goed gaat en dat het dan ineens bij velen mis zit, dat je alsnog een downgrade moet doen. Zoiets verwacht je dan toch al meteen na de laatste upgrade...?
Downgrade (tweede post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuid-Limburg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2020
Thanks! Via die stap-voor-stap methode heb ik 't meteen uitgevoerd. Inmiddels hebben de kinderen 2 hele films probleemloos kunnen bekijken, dat was weken lang al niet meer gelukt. Dus downgraden lijkt inderdaad de oplossing te zijn. Volgens mij had de laatste update niet zulke schokkende nieuwe opties, ik zou niet weten wat ik nu mis...

Blijft een feit dat een groot aantal gebruikers niet op internet zal gaan zoeken en wellicht denken dat de player kapot is. Toch een slechte beurt van WD, je denkt toch wel 2 maal na alvorens nogmaals bij WD uit te komen bij een aanschaf. Ik dacht overigens eerst ook dat het exemplarisch was, zit nog in de garantie en wilde 'm al binnen brengen bij de Mediamarkt. Tja, wat dat opgeleverd zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Motrax schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:37:
Ik had na 20 minuten een zwart scherm en heb daarna de stroom er af gehaald. Toen bleek de firmware downgrade klaar te zijn...

Wel met FAT32 geprobeerd?
Hier precies hetzelfde euvel! Nu gefixt, meteen even testen of hij nog vastloopt! Narcos it is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
Ik heb na de downgrade toch weer een probleem.
Ik krijg geen ondertitels bij een aantal MKV's met meerdere ondertitelsporen. Een enkel spoor werkt wel, maar meerdere niet altijd.
Iemand anders die hier last van heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door marsie030 op 16-10-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:00
ik moet elke keer handmatig de NL subs selecteren. Dat was in het verleden ook niet volgens mij. Ik heb nog niet gemerkt dat ondertitelsporen niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:10
backupdevice schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:06:

Maandag een RP halen.
Ik begin ook steeds meer problemen te ondervinden van mijn WD tv live. Geen upgrade gedaan, maar afstandsbediening werkt af en toe totaal niet meer, stroom eraf is de enige optie.

Ik heb er nu een usb toetsenbord aan gehange, werkt soms iets beter, maar net weer een complete vastloper in een film.

Ondertiteling bij een mkv werkt trouwens zonder problemen

[ Voor 4% gewijzigd door Trichoglossus op 16-10-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Trichoglossus schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:57:
[...]

Ik begin ook steeds meer problemen te ondervinden van mijn WD tv live. Geen upgrade gedaan, maar afstandsbediening werkt af en toe totaal niet meer, stroom eraf is de enige optie.

Ik heb er nu een usb toetsenbord aan gehange, werkt soms iets beter, maar net weer een complete vastloper in een film.

Ondertiteling bij een mkv werkt trouwens zonder problemen
Probeer de eerder genoemde downgrade of haal je WD TV compleet van het internet af :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Notna schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:22:
[...]

Probeer de eerder genoemde downgrade of haal je WD TV compleet van het internet af :Y
Wat is het voordeel om hem los te maken van internet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

timbe schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:43:
[...]

Wat is het voordeel om hem los te maken van internet ?
Het schijnt dat de issue gecreerd wordt door een backgroundservice die in de laatste FW ingebakken zit. Zodra deze niet bij het internet kan, is het probleem ook weg.

Ik maak gebruik van de media scraper en wil dus toegang tot het internet. Mijn keuze was dus de downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
dan gaan we eerst eens de ethernet kabel eruit trekken. De film die ik nu zit te kijken duurt zo wel erg lang.....pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Notna schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:09:
[...]

Het schijnt dat de issue gecreerd wordt door een backgroundservice die in de laatste FW ingebakken zit. Zodra deze niet bij het internet kan, is het probleem ook weg.

Ik maak gebruik van de media scraper en wil dus toegang tot het internet. Mijn keuze was dus de downgrade.
Oke bedankt ! _/-\o_

Haal hem voor de zekerheid er dan ook maar uit.

Heeft WD zelf al een reactie op al deze problemen ?
Bedoel het moet hun toch ook opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Met ethernet er in, 3 vastlopers in een uur.
Zonder ethernet, 1,5 uur zonder vastlopers.
Morgen weer eens verder testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Hoe blokkeer je internet in je router voor de Live, als je toch wlt dat die op de router blijft, wegens networkshare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
@sjah, ik heb geen antwoord op je vraag, maar je bent dan ook Netflix kwijt (mocht je dit gebruiken)
Ik gebruik de WD 50/50 voor netflix en voor streaming van de NAS. Voor mij is het internet blokkeren dus geen optie.

Ik krijg sommige ondertitel streams nog steeds niet aan de gang, als ik er losse .srt bijzet dan werken ze wel. Alleen soms is het lastig om achteraf de juiste te vinden.
Ook merk ik dat bij een aantal recent toegevoegde films niet de juiste cover komt, wat ik ook doe hij blijft het icoon van de stream tonen. In mijn map op de NAS staat overigens wel het juiste plaatje.

Krijgen jullie ook het idee dat dit een bewuste actie van WD is? Ze reageren nergens op.

[ Voor 3% gewijzigd door marsie030 op 17-10-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
marsie030 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:48:
@sjah, ik heb geen antwoord op je vraag, maar je bent dan ook Netflix kwijt (mocht je dit gebruiken)
Ik gebruik de WD 50/50 voor netflix en voor streaming van de NAS. Voor mij is het internet blokkeren dus geen optie.

Ik krijg sommige ondertitel streams nog steeds niet aan de gang, als ik er losse .srt bijzet dan werken ze wel. Alleen soms is het lastig om achteraf de juiste te vinden.
Ook merk ik dat bij een aantal recent toegevoegde films niet de juiste cover komt, wat ik ook doe hij blijft het icoon van de stream tonen. In mijn map op de NAS staat overigens wel het juiste plaatje.

Krijgen jullie ook het idee dat dit een bewuste actie van WD is? Ze reageren nergens op.
Heb zeker het idee dat WD er niks mee doet.
En moet zeggen dat ik dat erg raar vind van zoon groot merk!
Bedoel dit is geen toeval anders hadden er niet zoveel mensen deze problemen.
Oke hij is al weer wat ouder maar toch de fout zit volgens mij bij WD.
Dan mag je verwachten toch ook dat zij hun eigen fout herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik gebruik mijn WD live tv met een externe hd puur om films mee af te spelen in allerlei formaten. De overige functies gebruik ik niet. Zolang ie geen vastlopers heeft, ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 21:32
Notna schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:09:
[...]

Wellicht al genoemd maar even gemist dan, welke firmware versie is dan het beste om naar te downgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Habana schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:59:
[...]

Wellicht al genoemd maar even gemist dan, welke firmware versie is dan het beste om naar te downgraden.
2de post:

http://community.wd.com/t...llows-content/td-p/781923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Hallo,

Is er een vergelijkbare media player te koop.
De mijne herkent de gekoppelde harde schijven niet meer en downgraden helpt niets, terug naar fabrieks instelling helpt niets en ook de schijven formatteren helpt niets.
Ben el wel een beetje klaar mee.

Ik speel alleen mkv bestanden en alles met aansluiting van 5.1 en/of dts.
Dus dat moet ie wel kunnen en een evt lipp sync functie is belangrijk om alles in de pas te krijgen

Wat kan ik het beste kopen of heeft iemand nog een geweldige oplossing waar ik nog niet gedacht heb

Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Als je een Chromecast niet hebben wil en een NUC niet in je budget past maar toch de overstap wil maken naar Kodi is dit misschien iets voor je.

Wetek OpenElec

Moet er wel bij vermelden dat ik zelf geen ervaring heb met deze mediaplayer ...

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Moet je bij een nuc niet altijd een harde schijf laten inbouwen?
ik heb nl meerdere terrabites aan externe schijven met bestanden om afte spelen.
Dat is/was het mooie van de wd tv live
En is de Wetek niet toevallig android zonder 5.1/DTS

[ Voor 12% gewijzigd door roon2 op 18-10-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

roon2 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:58:
Moet je bij een nuc niet altijd een harde schijf laten inbouwen?
ik heb nl meerdere terrabites aan externe schijven met bestanden om afte spelen.
Dat is/was het mooie van de wd tv live
En is de Wetek niet toevallig android zonder 5.1/DTS
Je hebt een kleine hdd nodig voor het OS, maar verder kan je precies hetzelde doen als dat je nu doet met de WD TV hoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
Notna schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:37:
[...]

Je hebt een kleine hdd nodig voor het OS, maar verder kan je precies hetzelde doen als dat je nu doet met de WD TV hoor :Y
Dank, kan je Netflix ook prima draaien?
En is het instapmodel prima genoeg voor de taken die de WD TV ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
marsie030 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:37:
[...]

Je neemt me de woorden uit de mond _/-\o_
en volgens mij geen optical out of wel

[ Voor 6% gewijzigd door roon2 op 18-10-2015 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

marsie030 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:37:
[...]

roon2 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:03:
[...]

Je neemt me de woorden uit de mond _/-\o_
en volgens mij geen optical out of wel
De laatste versie van het instap model heeft nu wel een optical SPDIF uitgang:

pricewatch: Intel NUC Kit NUC5CPYH

Verder kan je met een NUC alles wat de WD kan and then some. Ook het instapmodel. Vergeet niet dat de WD TV antiek is en die kan ook alles draaien.
Kodi is aardig volwassen en kan mbv plugins bizar veel. Het enige wat niet lekker werkt is Netflix. Het werkt wel met een plugin maar praktisch is anders.

Als je W10 gaat draaien op je NUC kan je uiteraard wel de native app uit de store downloaden of je browser gebruiken. Dat werkt dikke prima.

Kijk anders ook even hier: Kodi Mediaspeler met Intel NUC's

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 18-10-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Notna schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:37:
Hoeft niet echt, het OS kan ook op een USB stick... ;) ( wel duidelijk langzamer in snelheid )

Je moet er alleen ook bij zeggen dat wat je kan doen wel hetzelfde is maar de snelheid waarmee je hetzelfde kan doen nooit vergeleken kan worden met de WD.

Alleen het opstarten en bijwerken van de mediabibliotheek al ... :P

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Let bij een nuc wel goed op met het OS. De instap versie schijnt onder Windows geen hd audio te ondersteunen. Onder openelec wel weer.

Misschien ondertussen al gefixt met een nieuwe driver. Via Google vrij veel over te vinden.

Zit er zelf ook naar te kijken. Lijkt me toch beste opvolger in combi met openelec. Raspberry pi ondersteund ook geen hd audio. En lees een hoop gedoe over corrupte sd kaartjes.

[ Voor 28% gewijzigd door Pannekoek81 op 19-10-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD heeft zijn eigen Raspberry pi kit zodat je eenvoudig kan overstappen van de WD TV Live:

http://store.westerndigit....323686500/WD_PiDrive_Kit

Meer info:

http://community.wd.com/t5/WDLabs-Community/bd-p/wdlabs

Het voordeel van deze kit is dat je er een harde schrijf aan kan koppelen, kan interessant zijn voor wie geen nas thuis heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ook te denken aan een NUC maar.......wat blijkt: met het omzetten van mijn films naar MKV speelt mijn Panasonic Plasma ingebouwde mediaserver alle films naadloos af vanaf mijn NAS en Netflix hierop draait als een tierelier. En ook de beeldkwaliteit is veel beter nu dan van de WD Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffie123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 07:18
Ook ik had het probleem dat zo'n twee weken geleden ineens films bleven hangen na een half uur. Ik heb de vorige firmware teruggezet en nu doet alles het weer (en sneller). Het blijft een raadsel waarom dit ineens optrad, omdat de laatste firmware er al maanden op staat.

Blijkbaar willen ze dat iedereen een nieuwe koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Erm, ik krijg net een melding dat er een nieuwe FW uit is voor de player?

Wat raar is aangezien de downgrade een dermate hoog nummer heeft gekregen, dat hij niet de laatste FW zou moeten zien. Ik kan geen nieuwere FW vinden op de site dan uit 2014?

[ Voor 54% gewijzigd door Notna op 21-10-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Notna schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:45:
Erm, ik krijg net een melding dat er een nieuwe FW uit is voor de player?

Wat raar is aangezien de downgrade een dermate hoog nummer heeft gekregen, dat hij niet de laatste FW zou moeten zien. Ik kan geen nieuwere FW vinden op de site dan uit 2014?
Voor alle duidelijkheid: je hebt dus een downgrade gedaan?
Als je die hebt gedaan, krijg je inderdaad een FW update aangeboden. Dat is dan de FW die zo buggy is en de reden waarom zoveel mensen problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:45:
Na installatie van de rollback firmware krijg je na de herstart het standaard versienummer van de firmware. Als je niet in de instellingen hebt aangepast dat je geen nieuwe firmware wilt hebben zal hij de meest recente publiek vrijgegeven firmware vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Vaag dat dit dan pas na 1.5 week tevoorschijn komt :')

Nevermind, nothing to see here move along :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Is er al door WD zelf een reactie gegeven op dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timbe schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:16:
Is er al door WD zelf een reactie gegeven op dit probleem ?
Ik heb ergens gelezen dat de helpdesk van WD aangaf geen nieuwe firmware meer gaat uitbrengen, volgens mij was dat op het WD forum. Dus een downgrade is het beste, dan werkt hij verder nog prima. Al zou ik voor youtube een chromecast en youtube kopen. Maar voor mkv bestanden e.d. gaat er op een nuc na nog weinig boven de wd mediaspeler. Alternatieven zoals via de mediaspeler van de tv werken redelijk, maar dan zit je weer met losse ondertitelbestandondersteuning e.d.

Zou wel mooi zijn als er weer een bedrijf komt die in dit gat springt, goedkoper dan een nuc, maar wel goed geluid en beeld en hopelijk ook volledige ondersteuning van alle formaten. De WD heeft toch moeite met oudere wmv's en flv bestanden, een nuc kan alles maar is weer prijzig (zeker als je meer dan 1 apparaat nodig hebt).

Zelf heb ik aan elke tv een wd mediaspeler en ik upgrade nu de chromecasts 1 voor 1 naar het nieuwe type. Het is jammer dat er geen wdtv live 2 is.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:08:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat de helpdesk van WD aangaf geen nieuwe firmware meer gaat uitbrengen, volgens mij was dat op het WD forum. Dus een downgrade is het beste, dan werkt hij verder nog prima. Al zou ik voor youtube een chromecast en youtube kopen. Maar voor mkv bestanden e.d. gaat er op een nuc na nog weinig boven de wd mediaspeler. Alternatieven zoals via de mediaspeler van de tv werken redelijk, maar dan zit je weer met losse ondertitelbestandondersteuning e.d.

Zou wel mooi zijn als er weer een bedrijf komt die in dit gat springt, goedkoper dan een nuc, maar wel goed geluid en beeld en hopelijk ook volledige ondersteuning van alle formaten. De WD heeft toch moeite met oudere wmv's en flv bestanden, een nuc kan alles maar is weer prijzig (zeker als je meer dan 1 apparaat nodig hebt).

Zelf heb ik aan elke tv een wd mediaspeler en ik upgrade nu de chromecasts 1 voor 1 naar het nieuwe type. Het is jammer dat er geen wdtv live 2 is.
Mijn Panasonic Plasma heeft geen enkel probleem met externe SRT bestanden dus dat geldt niet voor iedere tv. You Tube en Netflix spelen ook veel beter. Werd helemaal gek van mijn WD die elke keer spontaan bevroor, gewoon stil staan dus. Nog niet teruggezet de firmware...binnenkort maar eens doen dan kan hij wellicht op slaapkamer op een "domme" tv nog dienst doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:24:
Mijn Panasonic Plasma heeft geen enkel probleem met externe SRT bestanden dus dat geldt niet voor iedere tv. You Tube en Netflix spelen ook veel beter.
Bij mijn panasonic is netflix weggehaald en werken srt bestanden niet
Kennelijk dus per type van 1 en hetzelfde merk anders 8)7

Betreft trouwens een tv van 2013 van bijna 1000 euro, dus niet een heel goedkope budgetbak ofzo.

Maar met die firmware downgrade kan je er nog wel fijn gebruik van maken. Ik gebruik niet die moviescraper en geen youtube en netflix en hij loopt bij mij nooit vast. Ik doe hem wel elke avond uit door de aan/uitknop een paar seconden in te drukken (maar dat komt vooral omdat ik anders in de slaapkamer dat netwerklampje steeds zie knipperen).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:34:
[...]

Bij mijn panasonic is netflix weggehaald en werken srt bestanden niet
Kennelijk dus per type van 1 en hetzelfde merk anders 8)7

Betreft trouwens een tv van 2013 van bijna 1000 euro, dus niet een heel goedkope budgetbak ofzo.

Maar met die firmware downgrade kan je er nog wel fijn gebruik van maken. Ik gebruik niet die moviescraper en geen youtube en netflix en hij loopt bij mij nooit vast. Ik doe hem wel elke avond uit door de aan/uitknop een paar seconden in te drukken (maar dat komt vooral omdat ik anders in de slaapkamer dat netwerklampje steeds zie knipperen).
Zeker vreemd want de mijne is ook van 2013...een ST60 plasma. Misschien een update binnenhalen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:15:
Misschien een update binnenhalen???
Mmm, dat zou kunnen. Ik ga eens checken. De switch achter het tv meubel was kapot en ik heb dat nooit vervangen volgens mij omdat de winkel dicht was toen ik het merkte. Ik heb toen de internetkabel uit de switch gehaald en rechtstreeks in de mediaspeler gedaan.

Vanmiddag even knutselen en wifi activeren in de tv, ik kijk nu via de chromecast, maar die werkt natuurlijk met zijn eigen wifi signaal en niet met die van de tv. Stom zeg, bedankt voor de tip.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:29:
[...]

Mmm, dat zou kunnen. Ik ga eens checken. De switch achter het tv meubel was kapot en ik heb dat nooit vervangen volgens mij omdat de winkel dicht was toen ik het merkte. Ik heb toen de internetkabel uit de switch gehaald en rechtstreeks in de mediaspeler gedaan.

Vanmiddag even knutselen en wifi activeren in de tv, ik kijk nu via de chromecast, maar die werkt natuurlijk met zijn eigen wifi signaal en niet met die van de tv. Stom zeg, bedankt voor de tip.
Sowieso kan je via hun "winkel" apps toevoegen. Netflix is sowieso gratis. Zit linksboven in beeld als je apps hebt geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Een paar weken geleden begon bij mij dit geklooi (trage reactie, vastlopers die een power cycle nodig hebben etc) ook. Ik heb tot meerdere malen bijna m'n afstandsbediening richting TV gegooid uit frustratie. Gisteren maar even een downgrade uitgevoerd, en alles lijkt weer soepel te lopen. Ik kan er met m'n hoofd niet bij dat er kennelijk na meer dan een jaar opeens besloten wordt om server configuraties dusdanig te veranderen dat de achtergrondprocessen op WD TV's opeens over hun nek gaan. Met een volgende TV is het ding waarschijnlijk niet meer nodig, maar mijn huidige domme televisie heeft toch wat hulp nodig om MKVs te tonen. ;)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Is de Apple Tv 4 een kandidaat, om voor te gaan, als je NUC niet wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Sjah schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:47:
Is de Apple Tv 4 een kandidaat, om voor te gaan, als je NUC niet wil?
Ligt eraan waarvoor je hem gaat gebruiken.
Als Netflix only en/of opgenomen films afspelen apparaat, is de nieuwe versie wel erg duur.
naast de irritante subtitles van de AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Zal ik je vertellen.... ik wil maar 1 ding meer dan nu met de Live, en dat is voetbal streamen, Kodi is daarvoor de kandidaat begreep ik.
Verder zou YT makkelijker bedienen dan nu, een plus betekenen. verder heb ik niet veel met al dat quasi-smart.

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 26-10-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:25:
Hoe blokkeer je internet in je router voor de Live, als je toch wlt dat die op de router blijft, wegens networkshare.
Lijkt me simpel (heb het hier al eerder gezegd). Default gateway blank laten of een ongeldig adres. Zo kan je wel lokaal je netwerk op maar niet op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:15:
Zal ik je vertellen.... ik wil maar 1 ding meer dan nu met de Live, en dat is voetbal streamen, Kodi is daarvoor de kandidaat begreep ik.
Verder zou YT makkelijker bedienen dan nu, een plus betekenen. verder heb ik niet veel met al dat quasi-smart.
* knip *

Op het forum hebben we zoiets als Het algemeen beleid #verbodencopyright

Het is dus niet de bedoeling om elkaar aan te moedigen om illegale alternatieven te gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door S1NN3D op 27-10-2015 15:32 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 57 Laatste