Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:21

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:02:
[...]

ik vermoed van niet. Aanrader is een chromecast, wel 35 euro, maar jouw youtube ervaring zal dit zeker waard zijn. Wij kijken minimaal 2 uur per dag youtube op deze manier en het is 10 keer fijner dan via de wd.
Updateje: Ik heb van de week even een Chromecast gehaald en man man man wat een paradijs vergeleken bij de WD _/-\o_

De WD blijft echter wel staan want voor het streamen van films van mn nas vind ik het nog steeds prima werken :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben ook gestopt met mijn WD TV Live. Na een tijdje probleemloos te hebben gewerkt kreeg ik toch last van wat rare verschijnselen, een combinatie van alles wat hierboven staat zeg maar. Soms opeens wifi kwijt, soms de library corrupt, soms geeneens opstarten... was er wel klaar mee.

Heb een Pi gehaald en daar Kodi opgezet, wat een genot. Enige wat ik mis is Netflix maar voor die zeldzame gevallen (meestal kijken we dat op een tablet oid) heb ik een Chromecast achterin de TV gestopt. Maar de Pi is nu al 1 van de meest gebruikte apparaten in huis zeg. Geweldig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Chromecast zit ook mij in de planning, maar ik moet zeggen WD Live + externe HD is nog steeds goud hoor. Alleen ga ik hem niet meer verder instellen dan de wifi. Moet zeggen dat ik hem eigenlijk maandelijks een reset moet geven. Ook de stroom eraf halen begint steeds wat vaker te moeten omdat hij anders niet aangaat.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30
Op zich al jaren tevreden met de WDTV live (bedraad streamen via NFS van NAS) maar ik "kom de laatste tijd steeds meer AAC tegen" en de WDTV kan daar geen multichannel LPCM van maken via HDMI en dan zit ik dus stereo i.p.v. 5.1 te luisteren op mijn setje :'(

Mijn Pioneer BR speler kan van AAC multichannel LPCM maken maar die speelt weer lang niet alles wat ik tegen kom af.

Wil best weer eens een andere mediaplayer kopen maar dan wil ik er wel zeker van zijn dat hij aac met meer dan twee kanalen niet downmixt naar stereo. En ik kan nergens een echte bevestiging vinden dat speler x, y of z dit zeker doet. En in de specs van alle spelers staat AAC maar dat is dan meestal alleen downmix naar stereo...

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensI
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-08 10:44
Hallo

sinds kort ziet mijn wd live nieuw model mijn harde schijf niet meer.
het is een seagate 2tb pocket schijf.
Heb deze combinatie nu een jaar en werkte perfect.
Nu bij het koppelen,zegt hij dat hij geen schijf kan vinden.
Op de laptop werkt deze schijf wel.
Wat zou ik kunnen doen?

Groetjes Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
Aan de laptop, doe een fout scan op je externe HD. Mijn 'oude' WD live is daar erg gevoelig voor en de nieuwe versie wellicht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensI
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-08 10:44
Hallo JantjeKoud

Heb de harde schijf aan de laptop gehangen en het wd bestand weggegooid en een scan op fouten gedaan.
Hierna werkte hij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
Servor schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:52:
Ik ben ook gestopt met mijn WD TV Live. Na een tijdje probleemloos te hebben gewerkt kreeg ik toch last van wat rare verschijnselen, een combinatie van alles wat hierboven staat zeg maar. Soms opeens wifi kwijt, soms de library corrupt, soms geeneens opstarten... was er wel klaar mee.

Heb een Pi gehaald en daar Kodi opgezet, wat een genot. Enige wat ik mis is Netflix maar voor die zeldzame gevallen (meestal kijken we dat op een tablet oid) heb ik een Chromecast achterin de TV gestopt. Maar de Pi is nu al 1 van de meest gebruikte apparaten in huis zeg. Geweldig ding.
Geen enkel probleem met 1080p films op een pi2 ?
Ik had toch ergens gelezen dat je netflix moest kunnen draaien op kodi / pi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 18:07
Hallo ik heb de wd tv live 2011 en sinds 2 dagen wil hij geen youtube meer afspelen. Als ik de app opstart moet hij nu al de afbeeldingen opladen waardoor ik eerst even witte youtube afbeeldingen zie en daarna pas de gewone afbeeldingen en als ik een filmpje wil starten start WD tv volledig opnieuw op. Dit heb ik nu al 5 keer geprobeert in 2 dagen en er komt geen vooruitgang in. Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Reseth schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:01:
[...]

Geen enkel probleem met 1080p films op een pi2 ?
Ik had toch ergens gelezen dat je netflix moest kunnen draaien op kodi / pi ?
Werkt prima kan ik uit ervaring zeggen en dan doe ik het ook nog eens via WiFi :)

Netflix op Kodi is een gedrocht en moet je ver vanaf blijven. Chromecast is daar nog steeds het beste alternatief voor. Ook voor Youtube overigens

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
Notna schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:14:
[...]

Werkt prima kan ik uit ervaring zeggen en dan doe ik het ook nog eens via WiFi :)

Netflix op Kodi is een gedrocht en moet je ver vanaf blijven. Chromecast is daar nog steeds het beste alternatief voor. Ook voor Youtube overigens
Oke helder tnx!
Ik heb zelf een ChromeCast en ben daar zeer tevreden over voor netflix en youtube. Ik vroeg er meer om voor anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Netflix en Youtube in Kodi, het werkt maar daar heb je idd ook alles mee gezegd. Alle andere Netflix pogingen die je eventueel vanuit Ubuntu of whatever via een browser laat gaan stranden weer op b.v geen 5.1 audio. Een poging met een browser vanuit een Windows omgeving op b.v. een NUC van Intel werkt dan beter.

Hoe dan ook, het is allemaal te veel "gedoe" en doe dus wat @[b]Notna[/b] al zegt: Er ver vandaan blijven.

Beide staan als app op me TV en dat gaat super.

[ Voor 2% gewijzigd door WD-Medic op 13-08-2015 13:40 . Reden: typo ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Topic loopt niet hard meer, veel mensen naar een Mediaspeler die toch op hun nieuwe SmartTv zit, overgegaan?
Heb zelf geen Smart, en zal vast oke zijn, maar de WDTV heeft wel een dedicated mediachip erin liggen, weet niet hoe dat met Tv zit, en hoe goed die zijn.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

De wd heeft een paar voordelen, hij speelt praktisch alles af. Da's met de chromecast niet en wellicht dat smart tv's dat okk nog steeds niet doen.
De wd vind ik qua bediening wat traag en hij hangt af en toe. Gelukkig niet tijdens het afspelen van een film.

Zelf lijkt me een Windows apparaat zoals een pipo x8 of een pc achter de pc. Maar heb zelf nog niet de perfecte oplossing gevonden...

Gadgets FTW!

• Sjah
Mwa, denk dat WDTV wel een concurrent in Smart heeft gevonden, zeker als je Andoid hebt (of wellicht Firefox OS), en Kodi erop kan zetten.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:01
Ik gebruik mijn WDTV Live nog steeds met veel plezier (toegegeven, wel wat minder sinds ik Netflix heb, dat kijk ik met mijn AppleTV) en heb eigenlijk niet zoveel reden om in dit topic te posten. Het werkt gewoon. Ook bij wat familie en vrienden die er destijds eentje hebben aangeschaft.

Ik heb hier ook een Raspberry Pi liggen (de nieuwste) en speel met het idee om daar Kodi op te knallen, alleen houdt de combinatie van "gedoe" en tijdgebrek me een beetje tegen nog. Vooral omdat ik gewoon mijn Logitech Harmony wil kunnen gebruiken en ik wel heel erg moet gaan zitten nerden om dat op die Raspberry aan de praat te krijgen.

Chromecast ben ik zelf helemaal niet zo wild van overigens, ik vind Netflix op mijn Apple TV veel praktischer.

omniscale.nl

• WD-Medic
De WDTV Live zelf heb ik niet gehad. Wel een Live Hub. Deze heeft altijd prima gefuntioneerd en ik vond het best jammer dat WD daar redelijk vroeg de stekker heeft uitgehaald als "end of life". De overstap naar Dune was snel gemaakt maar het gebruikers gemak van Kodi heeft me binnen de 2 jaar al doen besluiten om een i5 NUC van Intel aan te schaffen. De opkomst van de zgn mini pc of backbone apparaten is enorm. Je kan ze immers zelf geheel of gedeeltelijk samenstellen.

De ondersteuning en het luisteren naar gebruikers zijn dingen die WD heeft onderschat denk ik. De laatste firmwares die ze uitbrachten waren nou niet echt versies waaraan je kon zien dat er wensen van gebruikers in waren verwerkt. Bug na bug bleef versies lang in de firmware zitten en die arrogante houding heeft ze toch wel klanten gekost zo hier en daar.

[ Voor 5% gewijzigd door WD-Medic op 13-08-2015 13:57 ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuid-Limburg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2020
Er zijn 2 'You tube' applicaties, simpel gezegd een met rood icoon en 1 met zwart icoon. Hebben jullie ook dat de zwarte niets meer doet? Hij vindt tenminste geen enkele zoekopdracht meer. Ik vond deze eigenlijk het fijnst werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Sjah schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 01:31:
Topic loopt niet hard meer, veel mensen naar een Mediaspeler die toch op hun nieuwe SmartTv zit, overgegaan?
Heb zelf geen Smart, en zal vast oke zijn, maar de WDTV heeft wel een dedicated mediachip erin liggen, weet niet hoe dat met Tv zit, en hoe goed die zijn.
Ik heb door verhuizing enkele maanden geleden de WDTV Live Hub (1TB HDD) niet meer uit de verhuisdoos gehaald. Iets daarna voor huidige (tijdelijk) woonadres een Chromecast stick voor 35 euro gekocht. Daarnaast Infuse 3 Pro (9,99 euro) voor iOS aangeschaft en sindsdien gebruik ik dat i.s.m. een NAS die ik al in netwerk had draaien. Ook de iOS apps van Netflix, NPO gemist, YouTube, TuneIn Radio e.d. werken heerlijk. Werkt stabiel voor YouTube,TuneIn,Netflix e.d. alleen bij lokale data van NAS nog weleens via Infuse even hapering, maar ligt meer aan tragere WIFI netwerk hier. Inmiddels kun je trouwens ook kabeltje aanschaffen waarmee de Chromecast toch bedraad is.

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 19-08-2015 13:50 ]

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:33
Ik gebruik nog steeds de WD Live voor films en series. Ga wel binnenkort kijken voor een NUC ofzo, maar tot nu toe werkt het nog gewoon. De apps op de WD heb ik nooit gebruikt, want die vond ik wel erg traag gaan, t.o.v. de Samsung Smart Apps.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Hoewel ik ook aan het rondkijken ben naar wat er tegenwoordig allemaal is, vind ik de eenvoud van de interface en het aantal formaten dat de WD afspeelt nog steeds erg goed. Voorlopig denk ik niet dat ik de WD ga vervangen. Wellicht als ie stuk is dat ik iets moet, maar voorlopig vind ik het allemaal nog erg "ingewikkeld" voor niet technische mensen. Ik zou graag willen dat mijn dochtertje op den duur ook zelf iets kan bedienen zonder gelijk in allerlei instellingen te zitten.
Dus hier heeft WD toch wel een paar punten gescoord.

Gadgets FTW!

• Ampie187
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03-2023
Servor schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:52:

Moet je daar niet enorm veel tijd insteken en opzoek werk om effectief een mediaspeler van die Raspberry Pi te maken? Bij mij zou het puur de bedoeling zijn om mijn hardeschijf er op aan te hangen en zo alles af te spelen.

• Notna

Notna

Where are you?®

Ampie187 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:15:
[...]

Moet je daar niet enorm veel tijd insteken en opzoek werk om effectief een mediaspeler van die Raspberry Pi te maken? Bij mij zou het puur de bedoeling zijn om mijn hardeschijf er op aan te hangen en zo alles af te spelen.
Mwa, Kodi met OpenELEC installeren op een micro SD kaart is nou niet echt het werk. Daarna is het wellicht een kwestie van wat gewenst plugins downloaden en je folders toe te voegen aan Kodi maar verder is het appeltje eitje.

Het geeft een stuk meer eye candy (media bibliotheek wise) dan de WD TV en uiteraard wat meer mogelijkheden mbt plugins. Als het eenmaal draait is er amper meer omkijken naar.

Opzetten van Kodi + tot een werkende staat krijgen is niet meer dan 30 minuten werk. Dan reken ik het opbouwen van je bibliotheek bestanden niet mee uiteraard.
Ursamajor schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:24:
Hoewel ik ook aan het rondkijken ben naar wat er tegenwoordig allemaal is, vind ik de eenvoud van de interface en het aantal formaten dat de WD afspeelt nog steeds erg goed. Voorlopig denk ik niet dat ik de WD ga vervangen. Wellicht als ie stuk is dat ik iets moet, maar voorlopig vind ik het allemaal nog erg "ingewikkeld" voor niet technische mensen. Ik zou graag willen dat mijn dochtertje op den duur ook zelf iets kan bedienen zonder gelijk in allerlei instellingen te zitten.
Dus hier heeft WD toch wel een paar punten gescoord.
Eens, mijn kinderen kunnen dit met gemak bedienen en zo ook mijn schoonouders. Hoewel ik denk dat het plaatsen van een voorgeinstalleerde RasPi ook geen probleem moet zijn, is het toch een stuk meer klikken dan de WD TV zelf.

• Ampie187
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03-2023
Notna schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:19:
[...]

Mwa, Kodi met OpenELEC installeren op een micro SD kaart is nou niet echt het werk. Daarna is het wellicht een kwestie van wat gewenst plugins downloaden en je folders toe te voegen aan Kodi maar verder is het appeltje eitje.

Het geeft een stuk meer eye candy (media bibliotheek wise) dan de WD TV en uiteraard wat meer mogelijkheden mbt plugins. Als het eenmaal draait is er amper meer omkijken naar.

Opzetten van Kodi + tot een werkende staat krijgen is niet meer dan 30 minuten werk. Dan reken ik het opbouwen van je bibliotheek bestanden niet mee uiteraard.

En welke website heeft deze info om dit als leek in 30min te kunnen opzetten? :p

• Notna

Notna

Where are you?®

Ampie187 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:22:
[...]

En welke website heeft deze info om dit als leek in 30min te kunnen opzetten?
Wat dacht je van Kodi / Open Elec zelf o.a ?

http://kodi.wiki/view/Raspberry_Pi

http://mymediaexperience.com/raspberry-pi-xbmc-with-raspbmc/

http://wiki.openelec.tv/index.php/Raspberry_Pi_FAQ

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LK-_QFn-FYU]

Imo gaat de meeste tijd zitten in het pimpen van de installatie, zoals themes, skins, plugins enz.

Verwijderd

Ursamajor schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:37:
De wd heeft een paar voordelen, hij speelt praktisch alles af. Da's met de chromecast niet en wellicht dat smart tv's dat okk nog steeds niet doen.
De wd vind ik qua bediening wat traag en hij hangt af en toe. Gelukkig niet tijdens het afspelen van een film.

Zelf lijkt me een Windows apparaat zoals een pipo x8 of een pc achter de pc. Maar heb zelf nog niet de perfecte oplossing gevonden...
Ander nadeel van Chromecast dat je op geen enkele wijze DTS kan afspelen van mijn films op NAS. Ik zit sinds mijn WD iedere keer moet opstarten door power eraf en erin te trekken zwaar over een Intel Nuc na te denken al vind ik de prijs hiervoor nog wat hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:23:
[...]

Ander nadeel van Chromecast dat je op geen enkele wijze DTS kan afspelen van mijn films op NAS. Ik zit sinds mijn WD iedere keer moet opstarten door power eraf en erin te trekken zwaar over een Intel Nuc na te denken al vind ik de prijs hiervoor nog wat hoog.
Er zijn natuurlijk tal van andere varianten die wellicht goedkoper zijn. Een NUC, kan ik beamen, daar krijg je geen spijt van. Geen trage, slakkerige interface meer en Kodi/Openelec laat zich dan ook met het groooootste gemak bedienen doormiddel van een RC 6 remote ( die overigens niet standaard meegeleverd word ). Sterker nog, ik laat de NUC tijdens het opstarten 10 sec. wachten om verbinding te maken met het LAN omdat hij anders te snel is en geen IP krijgt ... :P

M'n oude WDTV Live Hub kan daar niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Een NUC kost toch snel 400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Het is maar wat je wil ermee. Voor alleen Kodi heb je immers geen i5 nodig.

Het is wel zo dat je een behuizing koopt die je zelf nog moet voorzien van een HDD/SSD en RAM geheugen. Zonder HDD/SSD draait b.v. OpenElec ook vanaf USB maar is wel langzamer. Plaats 4GB RAM er in en je bent voor dit OS klaar. Wil je Windows gaan gebruiken dan is een HDD/SSD met b.v. 8GB RAM een leuke configuratie al is dat ook weer afhankelijk wat je er mee wil gaan doen..

Meer vind je hier ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernuts
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10-2015
Hey guys,

Ik gebruik al jaren de WD TV Live voor het afspelen van series/films vanop een zeer oude 2TB HD die eraan gekoppeld hangt. Ik zou graag upgraden naar iets met meer opslagcapaciteit en dat een veilige backup biedt voor mijn bestanden. Om het aantal apparaten naast mijn (niet smart-)TV wat te beperken (ik krijg de draden nu al niet meer verstopt), was ik aan het kijken naar de NAS/mediaspeler combo. Ik lees dat dit blijkbaar niet echt aan te raden is wegens geluidshinder..

Is de betere optie dan gewoon een NAS kopen en elders plaatsen? Kan ik dan de WD blijven gebruiken of moet ik dan ook op zoek naar een nieuwe mediaspeler?

ik ben echt een leek in dit soort zaken, dus als iemand mij ook de voordelen van die NUC kan uitleggen ben ik helemaal tevreden :)

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Je kunt prima een nas kopen en die ergens uit het zicht plaatsen. Je wd kan de nas benaderen. Zo heb ik het ook.

Gadgets FTW!

• Bakk3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:11
Ik heb mijn wdtv live via netwerk share gekoppeld aan mijn Synology Nas. Ik merk dat voor dvd (video_ts) files een .bmk bestand wordt aangemaakt, waardoor ik de keuze heb om het bestand te hervatten of opnieuw te starten. Helemaal top!

Voor .mkv files gebeurd dit echter niet, waardoor ik de 'hervatten' optie bij deze files helaas mis. Is hier een oplossing voor of heb ik simpelweg mijn mappen structuur niet op orde?

Mappen structuur is als volgt:

Films\film1.mkv
Films\film2.mkv

Series\serie1\s1\aflv1.mkv
Series\serie1\s1\aflv2.mkv
Series\serie2\s2\aflv1.mkv

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Bij mij wordt ook bij mkv bestanden onthouden waar ik was gebleven. Geen idee waar die dit onthoudt...

Gadgets FTW!

• Bakk3
Ursamajor schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:15:
Bij mij wordt ook bij mkv bestanden onthouden waar ik was gebleven. Geen idee waar die dit onthoudt...
Wellicht nog goed om te melden: ik zet de wdtv altijd uit en niet in standby (3 tot 5 sec op de uit knop). Geldt dit voor jou ook?

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Bij mij staat ie altijd aan, maar heb het idee dat ie het ook onthoudt als ie herstart is. Moet ik eens testen.

Gadgets FTW!

• Sjah
Als je de stroom eraf haalt, vergeet die waar die was, simpel.

• Bakk3
Zoals ik al aangaf is dit niet het geval bij dvd/video_ts bestanden. Via de .bmk kan zo'n dvd ook na het volledig uitschakelen hervat worden.

• Sjah
Nee, maar daar slaat die iets op op de HD, bij Mkv niet.

• Bakk3
Ja klopt, een .bmk bestand. Waarom gebeurd dit niet bij .mkv bestanden? Is dit een (bekende) bug? Is er een mogelijkheid om dit wel werkend te krijgen?

• Notna

Notna

Where are you?®

Bakk3 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:20:
Ja klopt, een .bmk bestand. Waarom gebeurd dit niet bij .mkv bestanden? Is dit een (bekende) bug? Is er een mogelijkheid om dit wel werkend te krijgen?
In het kort: nee. Enkel en alleen als hij op standby staat wordt het bij een mkv onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:23:
[...]

Geen enkele manier is overdreven. Plex server kun je runnen op je pc, netwerk drives van je gedeelde shares op je nas toevoegen aan de plex server op je pc, en via plex client op je smartphone als remote kun je dan alles spelen op je chromecast

Vergelijkbaar is Bubbleupnp server en client werkt zelfs nog beter, met gebruik van de dlna server op je NAS. Bijkomend voordeel hier is dat je ook erg makkelijk sopcast en acestream streams kunt sturen naar je Chromecast ( gebruik ik veel voor live sport)

Nadeel van beiden: Je pc moet aanstaan voor de transcoding indien nodig (bij DTS dus bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceejay schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 01:08:
[...]

Geen enkele manier is overdreven. Plex server kun je runnen op je pc, netwerk drives van je gedeelde shares op je nas toevoegen aan de plex server op je pc, en via plex client op je smartphone als remote kun je dan alles spelen op je chromecast

Vergelijkbaar is Bubbleupnp server en client werkt zelfs nog beter, met gebruik van de dlna server op je NAS. Bijkomend voordeel hier is dat je ook erg makkelijk sopcast en acestream streams kunt sturen naar je Chromecast ( gebruik ik veel voor live sport)

Nadeel van beiden: Je pc moet aanstaan voor de transcoding indien nodig (bij DTS dus bijvoorbeeld)
Edit: op geen enkele manier kan ik op die manier DTS afspelen via mijn receiver. Tevens kan je niet in 5.1 Netflix kijken via een Chromecast ;) Ik gebruik mijn tv nooit voor geluid want ik wil geluid en geen blikkerig stereo geluid uit mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infernuts schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:16:
Hey guys,

Ik gebruik al jaren de WD TV Live voor het afspelen van series/films vanop een zeer oude 2TB HD die eraan gekoppeld hangt. Ik zou graag upgraden naar iets met meer opslagcapaciteit en dat een veilige backup biedt voor mijn bestanden. Om het aantal apparaten naast mijn (niet smart-)TV wat te beperken (ik krijg de draden nu al niet meer verstopt), was ik aan het kijken naar de NAS/mediaspeler combo. Ik lees dat dit blijkbaar niet echt aan te raden is wegens geluidshinder..

Is de betere optie dan gewoon een NAS kopen en elders plaatsen? Kan ik dan de WD blijven gebruiken of moet ik dan ook op zoek naar een nieuwe mediaspeler?

ik ben echt een leek in dit soort zaken, dus als iemand mij ook de voordelen van die NUC kan uitleggen ben ik helemaal tevreden :)

tnx!
Mijn Nas staat op zolder en WD beneden. Geen probleem. Heb wel het hele huis bedraad aangelegd aangesloten zodat ik niet afhankelijk ben van WIFI met alle nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:45:
[...]

Edit: op geen enkele manier kan ik op die manier DTS afspelen via mijn receiver. Tevens kan je niet in 5.1 Netflix kijken via een Chromecast ;) Ik gebruik mijn tv nooit voor geluid want ik wil geluid en geen blikkerig stereo geluid uit mijn tv.
5.1 DD gaat straight naar mijn eigen receiver als je dat goed instelt. Weet niet of dat zonder kunstgrepen mogelijk is met netflix. En nee, pure DTS doet ie niet, maar gelukkig doet ons aller WDTV dat al jaren! Als ie niet stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Infernuts schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:16:
...

Oppassen dat dit niet het 2e NUC topic word. 8)

Een NAS in combinatie met je WD dat moet gewoon goed werken, zo hebben velen dit ook. Een bekabeld netwerk heeft dan ook mijn voorkeur. Zelf gebruik ik m'n NAS als Uber opslag en ook om er met de mediaspeler vanaf content te streamen. Eerst was dat de WDTV Live Hub en daarna een Dune HD Duo. Nu heb ik inmiddels een i5 NUC en ook dat werkt vanuit Kodi super. Wil je meer opslag ruimte en je hebt, financieel gezien, de mogelijkheid? Doen!

Tip* Denk aan Synology.

Voordelen van een NUC? Die zijn er vollop. Het is immers een soort mini pc waar jij zelf alles mee kunt doen wat je nu ook met je pc/laptop doet maar dan op je TV. Het OS bepaal je zelf ( Windows, OpenElec, Ubuntu enz. ) en ook ben je niet afhankelijk van een "WD" die b.v. uit maakt welke apps erop komen te staan. Kies je een rappe CPU dan kom je aan snelheid niets te kort. De prijs zal uiteindelijk uitmaken welk type je in huis haalt want ... goedkoop zijn ze helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2018
JensI schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:22:
Hallo

sinds kort ziet mijn wd live nieuw model mijn harde schijf niet meer.
het is een seagate 2tb pocket schijf.
Heb deze combinatie nu een jaar en werkte perfect.
Nu bij het koppelen,zegt hij dat hij geen schijf kan vinden.
Op de laptop werkt deze schijf wel.
Wat zou ik kunnen doen?

Groetjes Jens
Ik heb sinds korte tijd hetzelfde met meerdere schijven.
Is dit probleem bekend?
Of beter is dit op te lossen.
Formatteren van de schijven werkt in ieder geval niet.

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:52
roon2 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:29:
[...]

Ik heb sinds korte tijd hetzelfde met meerdere schijven.
Is dit probleem bekend?
Of beter is dit op te lossen.
Formatteren van de schijven werkt in ieder geval niet.

Ronald
Mijn WD heeft dit probleem ook. Zit volgens mij in de USB poort en is er weinig aan te doen.

Stream nu alles van mn nas af. Dat werkt nog prima, al merk ik dat de WD wel achteruit gaat. Beetje rond kijken wat te doen. Raspberry Pi of een Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Kun je de portable hdd niet "afsluiten" op windows als je de usb stekker eruit wil trekken? Dat heeft in het verleden bij mij wel eens geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Ceejay schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:27:
Kun je de portable hdd niet "afsluiten" op windows als je de usb stekker eruit wil trekken? Dat heeft in het verleden bij mij wel eens geholpen.
Geprobeerd en ook andere schijven. Maar niks hielp of tijdelijk en dan echt heel tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:45
Pannekoek81 schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:53:
[...]

Geprobeerd en ook andere schijven. Maar niks hielp of tijdelijk en dan echt heel tijdelijk.
Ander USB kabeltje / reset knopje onder de WD/ misschien eens proberen met andere firmware, ik heb hier twee WD live's en heb die problemen in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Habana schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:54:
[...]

Ander USB kabeltje / reset knopje onder de WD/ misschien eens proberen met andere firmware, ik heb hier twee WD live's en heb die problemen in ieder geval niet.
Reset destijds gedaan. Kabel gedaan. Firmware niet. Maar goed. Wilde toch al een nas en die dat gaat prima :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
  • Laatst online: 28-09-2018
Pannekoek81 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:11:
[...]

Reset destijds gedaan. Kabel gedaan. Firmware niet. Maar goed. Wilde toch al een nas en die dat gaat prima :) .
Ik ga een reset proberen, wist niet dat er een knopje aan de onderkant zat
ga hem zoeken en kijken of dat helpt. Als je trouwens bedoelt terugzetten naar fabrieks instellingen dat heb ik al gedaan en dat helpt niet

Hoe kom ik anders aan andere firmware en hoe installeer je dat of is dat een domme vraag

Ronald

[ Voor 9% gewijzigd door roon2 op 08-09-2015 20:33 ]

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:45
roon2 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:28:
[...]

Hoe kom ik anders aan andere firmware en hoe installeer je dat of is dat een domme vraag

Ronald
Door even te zoeken naar firmware in dit topic, daar is genoeg over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rense
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 14:53
Pannekoek81 schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:42:
[...]
Stream nu alles van mn nas af. Dat werkt nog prima, al merk ik dat de WD wel achteruit gaat. Beetje rond kijken wat te doen. Raspberry Pi of een Intel NUC
Mijn indruk is ook dat onze WD steeds ietsje trager lijkt te worden (vooral het opstarten). Een beetje zoals een Windows-computer mettertijd langzamer wordt door allerhande "vervuiling". Wat kan er veranderen in het besturingssysteem van de WD? Grote interne logfiles oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Kan er ook mee te maken hebben, als je de mediabibliotheek gebruikt, dat er in de loop van tijd diverse API's gewijzigd zijn zoals b.v. TVDB.com enz. De WD blijft dan zoeken op de verkeerde url omdat die in de FW niet gewijzigd is.

Ik moet toegeven dat ik niet weet of er de laatste tijd nog aan FW updates gewerkt is en of die iets hebben opgelost. WD laat nog wel eens op zich wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje tot tevredenheid een WDTV Live mediaspeler.

Deze WDTV zit bekabeld in mijn netwerk en is via HDMI verbonden aan de TV. So far so good.
Nu heb ik op een andere verdieping een nieuwe Samsung LED TV (UE32H550), ook bekabeld op mijn netwerk.

Mijn verwachting was dat de Samsung TV de WDTV automatisch zou zien en dat ik de mediabestanden op de TV kon bekijken.
Niet dus. De Samsung ziet de WDTV niet.

Moet ik ergens nog iets aanzetten / instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

eeeh het is geen netwerkspeler. de video wordt via hdmi verstuurd.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, kan dus gewoon niet ... via het netwerk. Jammer.
Dank voor je antwoord. Hoef ik niet meer verder te pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Eehhh, ik zie de WDTV anders wel in windows 7, en kan de usb hdd die aan de WDTV zit ook benaderen. Dus principieel zou het moeten kunnen, althans die HDD/usb stick benaderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Klopt, maar dan zie je alleen de bestanden, niet de videostream ;-)

Je zou de bestanden dan wel kunnen afspelen, maar heb je een speler nodig aan de andere kant (als iemand mij nog volgt...)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ja zeker we zijn er nog bij ...

De zichtbaarheid van bestanden in je netwerk via een PC/Laptop/Tablet is de NAS functie van de WD die dat mogelijk maakt. Het ophalen en zichtbaar maken van de bestanden op een TV in een andere ruimte kan idd alleen met een extra lokale (WDTV) player die via HDMI is aangesloten op die TV ...

Nu heeft Samsung wel TV's die een ingebouwde player hebben (ook F8000 b.v.) waarmee je via SmartHub netwerk locaties/bestanden kan afspelen misschien moet de vraag zo gelezen worden.
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:45:
Moet ik ergens nog iets aanzetten / instellen?
Je moet eerst zorgen dat beide in dezelfde netwerk groep staan. Heb je dat al voor elkaar? Om bestanden van de WD op je netwerk te delen is daar geen setting voor? ( weet ik niet meer eigenlijk ) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung TV waar het over gaat kan in ieder geval wel media spelen vanaf een USB-stick (kom ik net achter :) ), dus dan zou het theoretisch via e WD en daaraan gekoppelde HD toch ook moeten kunnen. Zou je denken.

Of er een setting op je WD is voor het delen van bestanden ... heb 'm nog niet gevonden. Op zich kan ik de bestanden wel op mijn laptop EN op mijn telefoon (via een FileBrowser) zien, dus als de setting er zou zijn, dan staat ie aan :).

Ik ga eens even bekijken of ik het netwerk groep-gebeuren van de TV kan vinden, want als ik er langer over nadenk dan lijkt het er toch op dat ik daar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maaaarrrr ... zou het toeval zijn dat zowel de laptop en de telefoon op de WIFI zitten (zie ik de bestanden wel) en de TV boven op bedraad netwerk (zie ik de bestanden niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Begin de laatste tijd steeds meer issues te krijgen met mijn WD-TV Live. Bij het kijken van Netflix gaat op een gegeven moment de ondertiteling out-of-sync en besluit de afstandsbediening om vervolgens ook niet meer te reageren. Soms duurt het dan enkele minuten voordat de signalen van de AB op worden gepakt...

Ik dacht dat die problemen inmiddels tot het verleden behoorden sinds een aantal updates, maar helaas is niets minder waar...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

.Gertjan. schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:32:
Begin de laatste tijd steeds meer issues te krijgen met mijn WD-TV Live. Bij het kijken van Netflix gaat op een gegeven moment de ondertiteling out-of-sync en besluit de afstandsbediening om vervolgens ook niet meer te reageren. Soms duurt het dan enkele minuten voordat de signalen van de AB op worden gepakt...

Ik dacht dat die problemen inmiddels tot het verleden behoorden sinds een aantal updates, maar helaas is niets minder waar...
Nah, hier begint de player ook kuren te vertonen. Ik heb sms in 1 film dat ik de player 4 keer een harde reset moet geven (i.e stekker er uit) omdat de AB niets meer doet of de player gewoon muurvast zit in de film.

Het is zo jammer dat alternatieven meteen aan de dure kant zijn. Toch maar naar een NUC kijken + Kodi denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Notna schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:49:
[...]

Nah, hier begint de player ook kuren te vertonen. Ik heb sms in 1 film dat ik de player 4 keer een harde reset moet geven (i.e stekker er uit) omdat de AB niets meer doet of de player gewoon muurvast zit in de film.

Het is zo jammer dat alternatieven meteen aan de dure kant zijn. Toch maar naar een NUC kijken + Kodi denk ik..
Ik begin ook te neigen naar vervangen van de WD TV. Werkte altijd redelijk lekker, maar sinds een tijdje duurde het opstarten behoorlijk lang (bleef hij hangen op het netwerk deel, mogelijk omdat hij een netwerk share probeerde te vinden) en begint hij dus kuren te vertonen in Netflix.

Alternatieven zijn inderdaad duur, maar goed misschien heb ik nu een reden om de Apple TV naar de slaapkamer te verhuizen en in de woonkamer een nieuwe te plaatsen :9

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:54:
Maaaarrrr ... zou het toeval zijn dat zowel de laptop en de telefoon op de WIFI zitten (zie ik de bestanden wel) en de TV boven op bedraad netwerk (zie ik de bestanden niet)?
Zou niet moeten uitmaken tenzij je wifi een andere werkgroep is.

Zelf denk ik eerder dat de TV alleen media vanaf een media server zoals b.v. Plex kan vinden. Zou je op de WD even moeten nakijken.

Het is iig geval zo dat ik vanaf me F8000 m'n NAS niet kan zien. Simpelweg via SMB/NFS dat werkt dus niet. Start ik op de NAS een media server ( Plex in dit geval ) dan is hij wel zichtbaar in SmartHub ..

• Sjah
Ben nog steeds gek met mijn WDTV live 1th generation, plus mijn niet-smart flatscreen LED. Maarrr, heb vraagje over de subs en Mkv's.... Ok mt2s leech ik niet, die spoelen niet lekker door en subs laten zich niet verschuiven. Verschuiven subs (omhoog/omlaag) lukt bij Mkv nagenoeg altijd, maar soms niet, iemand enig idee waar dit aan ligt? Ja ik snap dat dat ligt aan de Mkv-bakker in kwestie, maar hoe herken je dit voor de leech?

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:26
Ik heb sinds enige tijd last van het feit dat mijn WD niet aan wilt. Blijft op standby. Enige wat helpt is power stekker eruit. Dat terwijl ik de dag ervoor hetzelfde heb gedaan. Maar dat is natuurlijk geen oplossing elke keer.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstrooid_prof
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 21:44
@supercop 7373 : same here..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

@supercop 7373 : same here..

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 21:34
@supercop 7373 : same here...

Ik zie een trend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Zal ik dan ook maar meedoen?

@supercop 7373 : same here...

Vandaar ook mijn opmerking wat posts omhoog dat ik echt naar een vervanger moet gaan kijken voor de player. Afgezien van de boot problemen en het random vastlopen of crashen tijdens een film (of zelfs browsen van films), is het tijd voor iets anders waar iets meer mee gedaan kan worden :)

Ik denk dat ik het ding wel alsnog op mijn slaapkamer ga zetten waar nu de allereerste gen WD TV staat. Hij staat daar bijna niet aan en voor die paar keer dat hij wel aanstaat werkt hij nog weg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Voorlopig los ik het maar op door inderdaad te stekkeren... of ik koppel mijn externe hd aan mijn laptop en stuur het via videostream (addin van Chrome) naar mijn Chromecast.
Maar praktisch is het niet.

Het moet gewoon werken pot-vol-dubbeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

http://community.wd.com/t...d-p/streaming_discussions

De laatste firmware versie is niet aan te raden, het staat garant voor een hoop bugs, waaronder het crashen van de speler (ik ondervond dit zelf elke keer tijdens het kijken van Netflix).
Als je de laatste firmware versie (2.02.32) draait op de WD, is de enige oplossing -vooralsnog- om te 'downgraden' naar de een na laatste firmware versie.
Ik gebruik de WD alleen voor Netflix, dus ik kan helaas niets zeggen over de andere functies, maar sinds ik 'm terug heb gezet naar de een na laatste versie, speelt Netflix weer super stabiel.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verdorie, dat het ding niet aan wil of niet reageert op de AB heb ik ook hier...

Alleen stroom er af en er op wil dan helpen...

Firmware is een van de eerste (en laatste?) grid versies. Maar lijkt niet op firmware probleem, maar meer de hardware :'(

☻/
/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Heb ook last van een soms hangende speler... Dan is ook de enige oplossing stroom eraf en er weer op...
Tijd voor wat anders, maar de keuze vind ik niet meevallen...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
iemand een link naar de op een na laatste software. En welke versie is dat?

moet ook eens even kijken hoe ik die er dan opzet? deed meestal een upgrade vanuit het menu. nog nooit een downgrade gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

supercop7373 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:48:
iemand een link naar de op een na laatste software. En welke versie is dat?
http://community.wd.com/t...content/m-p/781937#M32423

(uitleg + link naar vorige firmware versie in uitleg)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Laatst online: 15-09 20:41
De mijne loopt ook constant vast. Ga maar eens opzoek naar een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Zit er een self destruct sequence in die dingen ofzo? :+

Aangezien er de laatste maanden geen fw update is geweest, zal er wel een service in de achtergrond aangepast zijn die aan het klooien is?

Ik heb ook al de theme naar default gezet om het beschikbare geheugen wat speling te geven maar ook dat doet niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Notna schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:21:
Zit er een self destruct sequence in die dingen ofzo? :+

Aangezien er de laatste maanden geen fw update is geweest, zal er wel een service in de achtergrond aangepast zijn die aan het klooien is?

Ik heb ook al de theme naar default gezet om het beschikbare geheugen wat speling te geven maar ook dat doet niets
hier precies hetzelfde. Een tijdje niets doen met de WD is bij mij ook goed voor een vastloper

Ondertussen gedowngrade naar 2.01.86. Even afwachten wat de WD nu gaat doen.

[ Voor 29% gewijzigd door supercop7373 op 03-10-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Laatst online: 23:36
De van mij loop de laatste tijd ook iedere keer vast, 2 uur film kijken en 4 keer een vast loper.
Het probleem is zowel met de Nas als met Netflix. Het is toch bizar dat al deze kastjes opeens dezelfde kuren vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
supercop7373 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:18:
[...]

hier precies hetzelfde. Een tijdje niets doen met de WD is bij mij ook goed voor een vastloper

Ondertussen gedowngrade naar 2.01.86. Even afwachten wat de WD nu gaat doen.
Ik hoor graag je ervaring met de downgrade.
Het zou wel vreemd zijn omdat de huidige firmware al een tijdje draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Na 2 uur een freeze? Hier na 10 minuten Netflix dat de ondertitels blijven hangen, geen respons op de AB of op de WD app via een Android telefoon.

Lijkt er op dat er iets grondig blijft hangen op het apparaat, maar wat...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
Motrax schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:18:
Na 2 uur een freeze? Hier na 10 minuten Netflix dat de ondertitels blijven hangen, geen respons op de AB of op de WD app via een Android telefoon.

in 2 uur film 4 keer een vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ben ik kennelijk de uitzondering, nooit vastlopers tijdens het spelen.
Wel reageert ie soms niet meer als je hem aan wil zetten, even stekker in uit en hij doet het weer. Was vroeger ook niet zo, dus helemaal jofel is ie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Downgrade gedaan en sindsdien gaat het weer wat soepeler. Opstarten zonder problemen en het geluid gaat altijd goed. Had nog weleens dat het geluid niet door kwam. Even film uit en weer aan en het was er weer.

Blij toe, hopelijk blijft het zo. Weet nog steeds geen geschikte vervanger. Alle opties tot op heden hebben wel iets van een nadeel. Of geen codec support. Of geen dts-hd. RP2 wat instabiel wat ik hier op tweakers lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
Pannekoek81 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:01:
Downgrade gedaan en sindsdien gaat het weer wat soepeler. Opstarten zonder problemen en het geluid gaat altijd goed. Had nog weleens dat het geluid niet door kwam. Even film uit en weer aan en het was er weer.

Blij toe, hopelijk blijft het zo. Weet nog steeds geen geschikte vervanger. Alle opties tot op heden hebben wel iets van een nadeel. Of geen codec support. Of geen dts-hd. RP2 wat instabiel wat ik hier op tweakers lees.
Ik heb inmiddels ook een downgrade uitgevoerd, ik hoop dat het helpt.
Zie nu niet zo 1,2,3 een betaalbaar alternatief voor de WD TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Motrax schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:18:

Ik heb m'n hele netwerk zitten troubleshooten omdat ik ook dit soort problemen had. Kabels doormeten, switches uitsluiten omdat films vastlopen en netflix inderdaad subs out of sync raken. Heb twee Live's en hetzelfde probleem dus dacht ik een tijd dat het niet aan het apparaat lag maar je hebt natuurlijk ook nog firmware.

Blijkt dat veel mensen hier hetzelfde hebben 8)7

Had al vorige week een downgrade gedaan. Tot nu toe lijkt het weer okay..... vreemde zaak.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26
Ik heb dezelfde problemen als anderen omschrijven:
Hij gaat niet altijd aan met de afstandsbediening
Netflix loopt vast, de ondertiteling blijft hangen, is dan niet meer te bedienen en loopt uiteindelijk helemaal vast.

Ik zat de laatste tijd ook al te overwegen om een andere mediaspeler te zoeken, maar ja welke?
Ik dacht eerst aan een hardwarematig probleem aangezien ik me niet kon herrineren dat er kort geleden een firmware update is geweest, maar had de speler ook een tijdje niet veel gebruikt.
Firmware downgrade toch proberen dan.
Begon me sowieso te irriteren dat de speler niet bepaald vlot is in vergelijking met bv een huidige smart tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
marsie030 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:33:
[...]

Ik heb inmiddels ook een downgrade uitgevoerd, ik hoop dat het helpt.
Zie nu niet zo 1,2,3 een betaalbaar alternatief voor de WD TV.
Enige alternatief gelijk stuk duurder is een nuc lijkt het. Ondersteund ook alles. Nexus player kijk ik ook nog naar. Maar goed. Als de wd het nu weer goed doet blijft deze maar wat langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30
Ik ervaar ook deze problemen, het ding is net twee jaar oud... Heb inmiddels een Eminent EM7480 gehaald. Minder gelikte interface en geen mooie movie sheets. WEL AAC netjes doorsturen als multichannel PCM over HDMI, iets wat ik echt miste op WD TV omdat je tegenwoordig veel AAC tegen komt.

Maar goed, was er niet een wettelijke regeling waarbij je als consument garantie kon claimen buiten de fabrieksgarantie als je van een product mag verwachten dat het langer meegaat?

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Hier ook maar aan de downgrade begonnen. Kijken of het idd beter gaat. Blijft toch vreemd hoor. En of de downgrade nu wel of niet werkt; een vervanging in de vorm van een NUC gaat er toch wel komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 05-10-2015 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat ik het meest vreemde vind is dat iedereen er ineens last van krijgt terwijl die firmware niet eens zo nieuw is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Laatst online: 19-09 16:06
Notna schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:07:
Hier ook maar aan de downgrade begonnen. Kijken of het idd beter gaat. Blijft toch vreemd hoor. En of de downgrade nu wel of niet werkt; een vervanging in de vorm van een NUC gaat er toch wel komen.
Vanavond ook maar downgraden, zag er niet ingewikkeld uit. Ik erger me wel aan het feit dat WD niet thuis geeft (ik lees alleen klachten op het WD community forum en geen reactie van WD zelf), of heeft iemand wel officiele reactie vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Is de update eigenlijk automatisch of moet je die expliciet doen als je de WD gewoon in zijn fabrieksinstellingen hebt staan?
Kan me namelijk de laatste firmware upgrade die ik zelf heb uitgevoerd niet meer heugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

is een instelling of ie automatisch op nieuwe firmware controleert of niet. Geen idee wat de standaard instelling is.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
Friespeuk schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:15:
Wat ik het meest vreemde vind is dat iedereen er ineens last van krijgt terwijl die firmware niet eens zo nieuw is....
Ik vind het ook heel vreemd, ik vetrouw het gewoon niet.
Zoveel mensen tegelijk dat is geen toeval meer.

Inmiddels de firmware gedowngrade. Het eerst wat mij gelijk al opvalt is dat ie niet zo tergend langzaam meer is. Als ik voorheen tussen afleveringen scrollde dan duurde het wel een halve minuut voor dat ie naar de volgende aflevering sprong. Nu verspringt ie bijna direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
Ursamajor schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:26:
is een instelling of ie automatisch op nieuwe firmware controleert of niet. Geen idee wat de standaard instelling is.
Ja je kan die aan of uit zetten, na de downgrade wordt het ook aanbevolen om dit uit te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door marsie030 op 05-10-2015 12:30 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 57 Laatste