Het aanpassen van een theme (permalink)
[[img=630,300]http://i42.tinypic.com/ab6umt.jpg"[/img]
Het is relatief eenvoudig zelf een theme te maken voor de WD TV Live streaming mediaspeler. De beste keuze om mee te beginnen is een bestaande theme te pakken en deze naar je eigen hand te zetten.
Ik heb gekozen voor een theme ontwikkeld door desertwedge (link naar
http://community.wdc.com/...rofilepage/user-id/105748 ) , een lid van de WD Community.
Het theme Alaska Revisited is hier te downloaden:
http://www.mediafire.com/download.php?8wjv423b7mc6r8wDe eerste stappen
Na het downloaden van de zip file pak je deze uit. Je krijgt nu een folder met daarin veel xml bestanden en twee folders (image en screenshot). Ik heb een aantal bestanden aangepast naar eigen wens. Dit omdat ik zaken in het Nederlands wilde en een paar zaken slecht op mijn tv werden weergegeven (ik heb nog een “ouderwetse” CRT breedbeeldbak en zonder aanpassingen verdween bijvoorbeeld een stuk van de tijd en de temperatuur uit beeld).
Ik zal per aanpassing beschrijven hoe ik het gedaan heb. Dat helpt denk ik veel mensen op weg en dan kan een ieder zelf naar wens aanpassingen gaan maken en hopelijk hier zaken gaan delen.
Mijn aangepaste theme (ik heb hem Alaska Revisited Dutch genoemd) is hier te downloaden:
http://www.mediafire.com/?0ae6prj1126a6piHet aanpassen van de locatie van de tijd / temperatuur
Hiervoor worden 3 bestanden gebruikt, te weten rv_home.xml , inc_weather.xml en inc_time.xml
In rv_home.xml geef je aan wat de positie is van de afbeelding user_time.png (de tekst CURRENT TIME) en user_weather.png (de tekst WEATHER). Beide afbeeldingen staan in de map images.
Ik heb hierin wat aanpassingen gedaan, een deel van een andere theme heb ik hierin gezet zodat het gewoon op de standaard manier staat, die bevalt mij toch het beste. Positie e.d. heb ik wel aangepast.
Het aanpassen van de hoofdmenu opties
Dit is vrij eenvoudig. Pas naar wens deze afbeeldingen aan (pas alleen niet het formaat aan):
main_files_icon_n.png
main_games_icon_n.png
main_music_icon_n.png
main_music_nowplaying_n.png
main_new_firmware_icon_n.png
main_photos_icon_n.png
main_rss_feeds_icon_n.png
main_services_icon_n.png
main_setup_icon_n.png
main_videos_icon_n.png
Ik heb alleen de letters aangepast en Veranda gebruikt in bold met grootte 24.
Het aanpassen van de achtergrond afhankelijk van dag / nacht /weertype
In de folder image\accu_weather staan de volgende bestanden die je kan aanpassen. Afhankelijk van het weertype / tijdstip zie je dan een andere achtergrond:
De afbeeldingen staan in de folder image\accu_weather en het is wat werk, maar de moeite waard om hier wat werk in te steken. Als het dan regent buiten, dan krijg je een achtergrond met bijvoorbeeld regendruppels te zien.
De afbeeldingen hebben de volgende betekenis (en moet je vervangen door afbeeldingen van 1280 x 720 pixels en het liefst onder de 500KB, maar dat laatste lukt mijzelf nooit echt goed). Misschien is 500KB ook wat veel, als je teveel grote .png afbeeldingen erin stopt is de zip file te groot en wil je mediaplayer hem niet gebruiken en daar kom je pas achter bij het uploaden van je theme. Dus let daar een beetje op.
aw_icon_1_2.png = zon
aw_icon_3_4_5.png = zon met wolk
aw_icon_6_7_8.png = lichte bewolking
aw_icon_11.png = donkere bewolking
aw_icon_12_13_39_40.png = wolk met regen
aw_icon_14.png = zon met wolk en regen
aw_icon_15_41_42.png = onweer
aw_icon_16_17.png = onweer met opklaringen
aw_icon_18.png = wolk met regen
aw_icon_19_43.png = wolk met sneeuw
aw_icon_20_21.png = wolk met sneeuw en zon
aw_icon_22_23_44.png = wolk met sneeuw
aw_icon_24_25_26.png = wolk met hagel
aw_icon_29.png = wolk met hagel en sneeuw
aw_icon_30.png = subtropisch warm
aw_icon_31.png = extreem koud
aw_icon_32.png = heel harde wind
aw_icon_33.png = nacht helder
aw_icon_34_35_36_37.png = nacht met lichte bewolking
aw_icon_38.png = nacht met veel bewolking
Tot zover de eerste aanpassingen. Als ik meer tijd heb ga ik verder finetunen en als er weer wat moois uitkomt ga ik het delen, maar dat is even onder voorbehoud omdat ik eigenlijk mijn eigen foto’s van bijvoorbeeld mijn kinderen erin wil stoppen en ik post mijn foto’s van mijn kids niet op internet.
Je kan het zelf aanpassen zoals je wilt, ik heb met mijn aanpassingen niet alle sheets aangepast, dat ga ik op een later tijdstip doen. Zo zijn op sommige sheets letters oranje en die moeten wit worden en het instellingenmenu moet ik nog wat aanpassen omdat dat in de originele theme niet naar mijn wens is en nu ook nog niet. Verder zijn de rss tikker e.d. aangepast naar mijn tv , dus voor je eigen tv kan je aanpassingen maken.
Het installeren van een eigengemaakte theme gaat trouwens via het ip adres van je wd tv live streaming (deze in je browser op je pc invoeren) en dan inloggen met admin en dan naar appearance gaan en uploaden maar (moet wel in een zip zitten).
Als ik alles af heb post ik een update. Momenteel heb ik alleen views aangepast die ik zelf gebruik en fouten van de originele maker eruit gehaald, maar er zitten er nog wat meer in die ik moet oplossen. Dat gaat allemaal wel lukken, maar omdat het bijna 1000 xml bestanden zijn is het wat uitzoekwerk.
Wel een aanrader voor je vrije uurtjes, het is een leuk spelletje om het uit te zoeken en feitelijk kan je erg veel, zie het als een soort webbrowser waarop je je eigen internetpagina's kan weergeven.
tot slot: met IE kan je niet een theme uploaden, met firefox werkt het in iedergeval wel (firefox portable heb ik gebruikt). Veel plezier ermee!