Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de mediabibliotheek is meer bedoelt voor gebruik met een netwerk (nas). Je kan instellen hoe vaak hij moet gaan scannen, maar het minimum is in idle stand en als je wd tv live uitstaat doet hij dan niks. Je moet dus de schrijf eraan koppelen , hem aanzetten en maar hopen dat hij gaat scannen in jouw geval wat niet handig is.

Als je via de bestand optie erheen gaat kan je wel gelijk alles zien, althans dat zou het geval moeten zijn.

Je kan proberen om alles in 1 map te zetten, dus alle mapjes die nu hebt in 1 hoofdmap te stoppen. Dan met de optie knop op deze map staan als je er via video in het menu heengaat en kiezen voor opnieuw scannen. Maar meestal werkt dat niet helemaal ideaal omdat die scan niet heel grondig is naar mijn idee.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:07
Ik heb nu mijn WD TV live 1 maand denk ik en het is tijd voor een review:

Ik gebruik mijn WD TV live met een externe harde schijf die er 24/7 aanhangt en een Sony trinitron (SD).

In begin had ik regelmatig last van vastlopers, zelfs bij .avi bestanden van 250mb.
Heb toen de mediabibliotheek uitgeschakeld en sindsdien werkt hij zonder vastlopen en sneller.
Toch spijtig dat dit niet werkt aangezien dit wel handig (en knap) is.

Ik benader mijn harde schijf -> WD tv live -> PC (netwerk) wat een hele handige functie is!
En wat zeer eenvoudig is met de software van WD (WD link).
Soms wil hij wel niet kopiëren maar na het ontkoppelen van mijn HDD werkt het meestal wel.

Het afspelen van bestanden werkt zeer goed. (.avi, .MKV, VIDEO_TS mappen, ISO dvd's,...)
Muziek en foto heb ik nog niet echt gebruikt.

Van de services gebruik ik Tunein regelmatig wat uitstekend werkt.

Wat ik nog graag zou willen:
- Geen vastlopers met de mediabibliotheek aan
- Optie om automatisch uitschakelen na inactiviteit

Verder een prima toestel, het doet wat het moet doen en doet het goed!

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 19:28

timvanloon

Intel or AMD?

Kan deze speler nu BD iso 's afspelen?

En 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Alaksandus

Vae puto deus fio

timvanloon schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:53:
Kan deze speler nu BD iso 's afspelen?

En 3D?
Ik kan je iig zeggen dat 3D (half) SbS bij mij niet werkt. Alleen maar haperingen als er een drukke scene komt..

edit:

Hoewel 3D mogelijk is via een USB stick zijn de menu's van de WD TV Live NIET in 3D!!

[ Voor 15% gewijzigd door Alaksandus op 28-02-2012 15:52 ]

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 19:28

timvanloon

Intel or AMD?

Is dat over gb lan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Nu online

Alaksandus

Vae puto deus fio

Dat is over Gb lan. Echter als ik de 3D film via usb afspeel werkt het wel. Dus het lijkt erop dat het netwerk de bottleneck is..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 16:11
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:29:
de mediabibliotheek is meer bedoelt voor gebruik met een netwerk (nas). Je kan instellen hoe vaak hij moet gaan scannen, maar het minimum is in idle stand en als je wd tv live uitstaat doet hij dan niks. Je moet dus de schrijf eraan koppelen , hem aanzetten en maar hopen dat hij gaat scannen in jouw geval wat niet handig is.

Als je via de bestand optie erheen gaat kan je wel gelijk alles zien, althans dat zou het geval moeten zijn.
Ik heb de Mediabibliotheek uitgezet. Via Bestanden de files openen is geen optie, omdat de backdrops etc dan niet te zien zijn. En ik vind dat nu juist een té mooi aspect van deze player om er geen gebruik van te maken ;)
Maarrrr, als ik na het uitzetten van de Mediabibliotheek het menu Video open, dan wordt alles weergegeven! Dus opgelost (denk ik), thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

mefjoew schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:56:
[...]

Ik heb de Mediabibliotheek uitgezet. Via Bestanden de files openen is geen optie, omdat de backdrops etc dan niet te zien zijn. En ik vind dat nu juist een té mooi aspect van deze player om er geen gebruik van te maken ;)
Maarrrr, als ik na het uitzetten van de Mediabibliotheek het menu Video open, dan wordt alles weergegeven! Dus opgelost (denk ik), thanks! :)
Dat is waar, echter moet je het weer aanzetten zodra je een nieuwe film hebt ;). Je kan namelijk alleen met Media Library Content Info ophalen. Als de info er is, wordt hij in alles views weergegeven, maar bij een nieuw film moet je dan eerst switchen (dat, of handig zijn en zelf de informatie erin zetten zoals de XML bestand, metathumb enz.)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Alaksandus schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:58:
[...]
Dat is over Gb lan. Echter als ik de 3D film via usb afspeel werkt het wel. Dus het lijkt erop dat het netwerk de bottleneck is..
Maak je dan verbinding over Samba of NFS. Laatstgenoemde heeft de voorkeur qua netwerksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mefjoew schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:56:
Hoe zet je die mediabibliotheek eigenlijk uit? Die knop zoek ik al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:18:
[...]

Niet, dan moet je de source veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar een optie om een map van je netwerk die je aan de mediabibliotheek hebt toegevoegd weer uit de bibliotheek verwijderen?

Het werkt wel door de wd tv live streaming naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar dat is ook wat omslachtig. Maar wellicht zie ik wat over het hoofd.

Iemand ergens in bijvoorbeeld een xml bestandje gevonden hoe je de regels van de ondertiteling iets dichter op elkaar krijgt? Hoogte e.d. kan ik prima aanpassen en blijven ook behouden zo te zien, maar regel 1 en 2 zitten iets verder van elkaar dan bijvoorbeeld bij ons op Nederland 1 of RTL 4 en dat wil ik proberen wat gelijk te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Nu online

Alaksandus

Vae puto deus fio

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:58:
Maar een optie om een map van je netwerk die je aan de mediabibliotheek hebt toegevoegd weer uit de bibliotheek verwijderen?
Dit kun je doen bij Instellingen -> Systeem -> Mediabibliotheek en dan Netwerk-Share.
Kozz schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:26:
[...]
Maak je dan verbinding over Samba of NFS. Laatstgenoemde heeft de voorkeur qua netwerksnelheid.
Is met Windows share. Maar heb nu een NFS server geïnstalleerd en het loopt vloeiend. Neemt niet weg dat de WD TV zelf dus niet 3D is en standaard SRT bestanden dus ook niet werken tijdens een 3D film.
Maar ik heb ergens gelezen dat je een SRT kan omzetten naar 3d friendly..

Nu alleen nog een gratis NSF server voor Windows zoeken..

[ Voor 45% gewijzigd door Alaksandus op 28-02-2012 19:46 ]

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:41
Voor het bijvoegen van metadata heb ik de handleiding van rourke helemaal gevolgd, maar krijg het niet voor elkaar...
Ik krijg wel een .jpg en xml bestand in de map van de betreffende film/serie (al moet ik wel telkens aangeven welke serie/film het betreft) maar krijg geen info/plaatje in beeld.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Mijn mediaspeler is bedraad aangesloten en krijgt de media doorgestuurd via twonky mediaserver van wd live book...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Nu online

Alaksandus

Vae puto deus fio

XPS15 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:41:
Voor het bijvoegen van metadata heb ik de handleiding van rourke helemaal gevolgd, maar krijg het niet voor elkaar...
Ik krijg wel een .jpg en xml bestand in de map van de betreffende film/serie (al moet ik wel telkens aangeven welke serie/film het betreft) maar krijg geen info/plaatje in beeld.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Mijn mediaspeler is bedraad aangesloten en krijgt de media doorgestuurd via twonky mediaserver van wd live book...
Ik denk dat het mis gaat doordat je gebruik maakt van Twonky. Kan je proberen om via een netwerkshare (in het menu van WD kies je dan voor Windows of Linux -> Linux alleen als je nas NSF ondersteunt) media in te laden? Dan zal de WD wel alles weergeven.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 16:11
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:18:
[...]

Instellingen -> Systeem -> Mediabibliotheek -> Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:41
Alaksandus schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:03:
[...]

Ik denk dat het mis gaat doordat je gebruik maakt van Twonky. Kan je proberen om via een netwerkshare (in het menu van WD kies je dan voor Windows of Linux -> Linux alleen als je nas NSF ondersteunt) media in te laden? Dan zal de WD wel alles weergeven.
Ik zal het van de week nog eens een poging wagen...
Andere vraag, op mijn Nas heb ik een shared movies map en daaronder de mappen van de betreffende films nu gaat echter Thumbgen zoeken naar een film titel shared movies in plaats van bijv. Game of Thrones. Hoe krijg ik dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
3 weken geleden heb ik er een gekocht, en lijkt het in eerste instantie prima te werken. echter stoor ik me soms wel aan de snelheid (ab toetsen lijken af en toe niet te pakken, net alsof de hub het te druk heeft met iets..).
Meest onhandige: zodra ik een film of tv serie pauzeer, om vervolgens 5 of 10 minuten later verder te gaan kijken, dan krijg ik vaak nog 2 seconden beeld en daarna herstart de video!
Iemand enig idee of dit te verhelpen is? ik heb er de laatste firmware op staan en stream de videos draadloos vanaf een mac (ps3 media server en isedora geprobeerd, maakte niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 11:59

Pater

Terry Tate

Ik zit te twijfelen om deze mediaplayer te kopen.

Ik heb de volgende setup: Een Samsung UE46D7000 via draad aan het netwerk. Aan dat netwerk hangt een LaCie Network Space 2. Als ik met de TV de NAS via het netwerk benader, dan kan ik geen MKV-bestanden afspelen, die worden niet ondersteund. Tevens worden ondertitels (.srt) bij afspelen van films niet meegenomen.

Ik heb een work-around, namelijk een USB-share aanmaken op de NAS, vanwaar ik de films van de ene partitie naar de USB-share overzet. Zodra ik NAS via USB aansluit op de TV kan ik wel MKV en ondertiteling afspelen.

Het is alleen uitermate irritant, omdat het kopiëren van bestanden maar met 2,5 MB/s gebeurt. Dus het kopiëren van een 4 GB bestandje neemt al gauw 20 minuten in beslag.

Gaat dit apparaat nu mijn probleem oplossen? Kan deze mediaplayer wel de NAS via het netwerk benaderen en wel de MKV-bestanden en de ondertiteling afspelen?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pater schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:31:
Gaat dit apparaat nu mijn probleem oplossen? Kan deze mediaplayer wel de NAS via het netwerk benaderen en wel de MKV-bestanden en de ondertiteling afspelen?
Hier werkt dat 100% prima zonder problemen.
ido schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:54:
zodra ik een film of tv serie pauzeer, om vervolgens 5 of 10 minuten later verder te gaan kijken, dan krijg ik vaak nog 2 seconden beeld en daarna herstart de video!
Ik zal dat straks eens testen , komt me niet bekend voor.

Edit: heb het getest na het installeren van de laatste firmware en heb geen problemen ermee. Als je met de nieuwe firmware nog steeds een probleem hebt, wellicht is het een optie om gewoon op stop te drukken in plaats van pauze en dan als je weer verder wilt kijken op play en dan kiezen om door te gaan waar je gebleven was.

Je hebt het trouwens wel over de hub in je vraag en dit is het topic van de wd tv live streaming, er is ook een wd tv live hub topic hier op Tweakers.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe firmware net uitgekomen:
Supports Skitter TV internet television service
Supports MLB.TV
Resolved Get Content Info conflict caused by folders with similar names.
Resolved mp4 video freezing, audio sync and "Unsupported Message" issues.
Resolved unable to play MOV videos.
Resolved MKV video with FLAC audio does not play audio issue.
Resolved Vorbis audio in MKV container audio spikes during playback issue.
Resolved remote shortcut keys conflict with the onscreen keyboard during search.
Resolved movie thumbnail extremely grainy and pixilated.
Resolved rescan media library after every reboot.
Resolved BBC radio mute function does not un-mute issue.
Resolved rescan Get Content Info does not refresh thumbnail issue.
Resolved movie backdrops do not display without network connection or after network disruption.
Resolved several Spotify user interface and translation issues.
Resolved Spotify popping and glitching sounds when skipping tracks issue.
Resolved Spotify tracks do not play when sharing playlist.
Resolved Yota Music intermittently hangs issue.
Resolved YouTube Leanback rebooting issue.
Resolved PlayJam unable to un-mute issue.
Resolved WPS Network setup completed message looping.
Resolved ComedyTime Pause and Play will not work after FFW or RWD several times.
Resolved several language translation issues.
-----------------------------------------------------------------------------------
General info:
Blockbuster video download service will no longer be supported on the WD TV as of 3/31/2012. You will still be able to watch your purchased videos.
Mediafly will no longer be supported as of 3/31/2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Doet Trancefm het ook op tuneIn met deze firmware?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ursamajor schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:51:
Doet Trancefm het ook op tuneIn met deze firmware?
De trancefm van de cook islands doet het niet, niet supported, maar sommige trance kanalen doen het wel.
Ik kon trancefm wat lastig vinden, zelf luister ik wel met shoutcast en daar zit hij meen ik wel op?

Verder denk ik dat er binnenkort nog een firmware komt, althans mediafly gaat er kennelijk vanaf (over 4 dagen), maar zit nu nog wel in het menu? Beetje vreemd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Het ging om het radiostation uit deze post: Ursamajor in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)"
op shoutcast is ie ook wel te vinden, maar dan zijn het alleen episodes ipv nonstop muziek.
Verder heb ik met firmware 1.4 ofzo verder geen problemen met de speler. dus dan denk ik dat ik nog even wacht met upgraden...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:46:
[...]

Hier werkt dat 100% prima zonder problemen.

[...]

Ik zal dat straks eens testen , komt me niet bekend voor.

Edit: heb het getest na het installeren van de laatste firmware en heb geen problemen ermee. Als je met de nieuwe firmware nog steeds een probleem hebt, wellicht is het een optie om gewoon op stop te drukken in plaats van pauze en dan als je weer verder wilt kijken op play en dan kiezen om door te gaan waar je gebleven was.

Je hebt het trouwens wel over de hub in je vraag en dit is het topic van de wd tv live streaming, er is ook een wd tv live hub topic hier op Tweakers.
ik was inderdaad mis, ik bedoelde de streaming :) op welke manier heb jij je videos staan (nas/mac/win?)en zit jouw wdtv draadloos of bedraad aangesloten?
ik zal de stop functie ook eens proberen, als dat werkt ben ik al lang blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ursamajor schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:07:
Het ging om het radiostation uit deze post: Ursamajor in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)"
op shoutcast is ie ook wel te vinden, maar dan zijn het alleen episodes ipv nonstop muziek.
Verder heb ik met firmware 1.4 ofzo verder geen problemen met de speler. dus dan denk ik dat ik nog even wacht met upgraden...
Ik heb nog even voor je gekeken, maar die doet het inderdaad niet. En nu begrijp ik dat het met de 1.4 firmware wel werkt met dit radio station? Of doet hij dat bij jou ook niet?
ido schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 01:07:
ik was inderdaad mis, ik bedoelde de streaming :) op welke manier heb jij je videos staan (nas/mac/win?)en zit jouw wdtv draadloos of bedraad aangesloten?
ik zal de stop functie ook eens proberen, als dat werkt ben ik al lang blij :)
Ik heb de video's op een synology nas staan die met mijn router is verbonden. Ik benader hem via de windows share optie en heb de mappen dan aan de mediabibliotheek toegevoegd.

Ik heb mijn nas bedraad aangesloten en daarmee getest. Ik kan ook draadloos aansluiten, dat heb ik gisteren niet getest. Zal ik vanavond even doen en ik laat het hier nog weten.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Bij firmware versie 1.4.12 doet TranceFM op TuneIn het nog wel.
Ik merk wel dat het logo van de TuneIn app bij versie 1.4.12 anders is dan bij volgende versies. Misschien zit daar een verschil. Maargoed, het probleem staat ook al op het forum geregistreerd...
Tnx nogmaals!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
Foutje in de laatste firmware?
Bij het opstarten krijg ik het WDTV LiveHub logo in beeld

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weststar schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:03:
Foutje in de laatste firmware?
Bij het opstarten krijg ik het WDTV LiveHub logo in beeld
Huh? Heb jij dit logo gekregen?

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1456/WDTV_Hub_Logo.jpg

Ik had die gisteren niet? Althans het is me niet opgevallen en ik heb er wel naar gekeken omdat ik hoopte op een ander logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Resolved rescan Get Content Info does not refresh thumbnail issue.

YAY, hoe irritant is het wel niet dat je een thumb krijgt omdat één of andere aap op TMDB.org een franse poster als highest ranking heeft :X

Ik vindt hoe dan ook at ze wel heel snel met een mogelijkheid mogen komen dat je kan aangeven (al dan niet via een parameter in de filename) welke taal de film heeft en dus ook welke poster je zou willen. Zou een hoop gezeur schelen (zeker aangezien TMDB een dergelijke param gewoon ondersteunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:59:
YAY, hoe irritant is het wel niet dat je een thumb krijgt omdat één of andere aap op TMDB.org een franse poster als highest ranking heeft :X
bij thetvdb.com idem, krijg je nu (ik vermoed) Poolse of Russische covers bij de serie Lost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
[...]

Ik heb de video's op een synology nas staan die met mijn router is verbonden. Ik benader hem via de windows share optie en heb de mappen dan aan de mediabibliotheek toegevoegd.

Ik heb mijn nas bedraad aangesloten en daarmee getest. Ik kan ook draadloos aansluiten, dat heb ik gisteren niet getest. Zal ik vanavond even doen en ik laat het hier nog weten.
gisteravond de stop knop geprobeerd in plaats van pauze. daarna hervatten en dat werkt wel prima! gelukkig :) bedankt voor de tip!
ook de nieuwe firmware geinstalleerd (die nu ook een wdtv live hub logo geeft), en in plaats van media servers, een NFS share gemaakt op osx 10.8 ML. werkt nu prima.
Jammer dat er inderdaad bij films nu russische omschrijvingen komen te staan.
Ook is de omschijving vaak niet eens te lezen vanwege de grote heldere achtergrondplaatjes van een film/serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ido schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:27:
Ook is de omschijving vaak niet eens te lezen vanwege de grote heldere achtergrondplaatjes van een film/serie?
Dit is volgens mij op te lossen door xml bestanden aan te passen en zodoende een eigen grafische schil te bouwen. Ik wil daarmee bezig, maar heb het zo retedruk dat ik het niet de komende tijd zie gebeuren.

Het lijkt me dat ik ergens de lettergrootte kan aanpassen, maar het kost wat uitzoekwerk. Als je het zelf wilt doen kan dat nutuurlijk. Ik heb hier een paar dagen terug linkjes geplaatst waar je die templates kan downloaden en uitleg hoe je je eigen bouwwerk weer erop kan krijgen.

Je kan zelfs alle plugins aanpassen, volgens mij is er echt veel mogelijk zoals je eigen services, maarja, tijd heb ik er niet voor door veel cursussen op het werk.

Zo eerst maar eens zien of ik ook dat hub logo heb 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:47:
[...]

Huh? Heb jij dit logo gekregen?

[afbeelding]

Ik had die gisteren niet? Althans het is me niet opgevallen en ik heb er wel naar gekeken omdat ik hoopte op een ander logo.
Yup, dat logo staat bij mij bij het opstarten

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon het wd tv live logo met de wolken op de achtergrond en geen hub logo en firmware 1.07.15 , volgens mij hebben jullie op de een of andere manier de verkeerde firmware erop gezet.

Ik heb geupdate via het menu van de mediaspeler zelf, ik heb de update 2 minuten na uitkomst geinstalleerd en net gecontroleerd of er nog een nieuwere is, maar dat was niet zo?

Heeft nu iedereen het hub logo behalve ik?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:24:
Ik heb gewoon het wd tv live logo met de wolken op de achtergrond en geen hub logo en firmware 1.07.15 , volgens mij hebben jullie op de een of andere manier de verkeerde firmware erop gezet.

Ik heb geupdate via het menu van de mediaspeler zelf, ik heb de update 2 minuten na uitkomst geinstalleerd en net gecontroleerd of er nog een nieuwere is, maar dat was niet zo?

Heeft nu iedereen het hub logo behalve ik?
denk het wel :) eerst dus het verkeerde hub logo wat verschijnt, daarna krijg ik wel de juiste. voor de rest net als jij direct vanaf de wdtv ge-update toen deze kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Ik heb de update ook gewoon vanaf de wdtv gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 11:06
Even een kort vraagje: ondersteund deze media speler ook DTS downmix?

Ik weet dat zijn voorganger het wel ondersteund, ik kan echter nergens vinden of deze het ook doet.

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
weetikveel! schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:50:
Even een kort vraagje: ondersteund deze media speler ook DTS downmix?

Ik weet dat zijn voorganger het wel ondersteund, ik kan echter nergens vinden of deze het ook doet.
van wdtvforum:
The "Gen 1" and "Gen 2" only apply to the original WDTV HD devices, that had no networking.

The WDAVN00 and WDAVP00 models were the original Gen 1 devices. They could not mix DTS down to stereo because they didn't have a DTS licence, but could pass the DTS over HDMI and SPDIF to a receiver.

The WDBABF0000NBK and WDBABG0000NBK were the Generation 2 devices. They did have DTS downmix to stereo, as well as passthrough to AVRs. The DTS down to 2.0 is pretty much the biggest difference between the 2 models. The Gen 2 also didn't have networking.

The WDBAAN0000NBK and WDBAAP0000NBK models are the WDTV Live. They have networking. They also have DTS licencing. They will downmix DTS to stereo, as well as passing it through HDMI and SPDIF.

The WDBABX0000NBK is the WDTV Live Plus. It is functionally identical to the WDTV Live, except that it has a DRM-capable version of the processing chip, so it can play DRM-protected streams (such as NetFlix). It also has DTS licencing and will downmix DTS to stereo as well as passing it through HDMI and SPDIF.

What none of the WD players will do is play back a DTS-MA signal, or other flavours of HD DTS.

Regular 5.1 DTS is handled by all players, at least in passthrough, if not stereo downmix. But the problem then comes that the TV can't decode the signal passed over HDMI unless it has a DTS licence. So, if you're using a DTS-capable receiver you get full DTS 5.1 from the entire WDTV line... if your TV won't accept DTS (which is almost all of them) and you don't have an AV receiver, then you have to set the WDTV's mode to "Stereo" and not "Digital", so that your TV is getting the 2.0 DTS downmix (from all but a Gen1), because the TV won't know what to do with the 5.1 signal on HDMI. (That doesn't apply to you, since you have a DTS receiver, but I had to include it for others reading, who don't and aren't getting any sound.)

7.1 DTS-MA is not handled by any of the players. WD says DTS won't give them a licence to do HD audio.

According to from what I can see over at DTS, all of the players should pass the 5.1 core out of a DTS-MA signal. But none of them do, to my knowledge.

If you're trying to play a file with 7.1 DTS-MA audio, you'll get no output. Until WD changes this in the stock firmwares (if they ever do), custom firmware won't be able to play back 7.1 either, since it's based on the stock firmwares and doesn't touch any of the protected code.

About all you can do, is extract the 5.1 core from the 7.1 DTS-MA when you're making your rip. Then you'll at least get 5.1 DTS playback.
zou volgens mij dus moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Ja, er is downmix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 11:06
Ok, fijn om te weten dat dit gewoon werkt. Deze media speler is bedoeld voor mijn ouders. Hij wordt gewoon aangesloten via hdmi op de tv. De bedoeling is dat ze dan de films die ik op mijn XBMC HTPC heb staan kunnen streamen. Dit gaat volgens mij via upnp, ook dat gaat werken?

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees nu dat het verstandig is met de nieuwe firmware na installatie de player naar factory defaults te zetten, dan kan je kennelijk opeens een regio kiezen en op basis daarvan krijg je de services die bij je regio horen?

Voor diegene die geen regiodetectie willen, zo kan je een rollback van de firmware doen:
http://wdc.custhelp.com/a...edia-center-or-wd-tv-live

[ Voor 154% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:52

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:26:
Voor diegene die geen regiodetectie willen, zo kan je een rollback van de firmware doen:
http://wdc.custhelp.com/a...edia-center-or-wd-tv-live
Of niet naar factory defaults zetten dan, toch?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rudios schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:52:
Of niet naar factory defaults zetten dan, toch?
Ik heb het even getest, maar ik krijg die hele vraag niet eens. Ik ben er wat verder ingedoken en hij baseert het volgens mij op de timezone en die heb ik op Amsterdam staan. Ik heb het idee dat hij dus regio detectie gelijk aanzet, ook al is niet iedereen op dat wd forum het ermee eens (maar ze komen er verder ook niet echt uit).

Als je op deze link klikt en dan kiest voor online services kan je zien welke services je moet kunnen benaderen voor jouw regio. Europa valt onder EMEA regio. En er zijn een paar services die landspecifiek zijn zoals in Nederland Spotify. Helaas kan je het niet per land zien, maar als je bij regio All Services kies en dan bijvoorbeeld op spotify klikt bij more information, dan zie je Nederland genoemd.

Echt positief over deze firmware zijn ze niet, zag trouwens nog 1 andere persoon die het hub logo opeens had, maar daar gaat niemand op in. Zelf werkt het prima bij mij, net als met de vorige firmware. Dus zelf sta ik er wel redelijk neutraal in.

En jammer dat je geen mlb.tv kan kijken zonder abonnement, ik vind dat een leuke sport, maar dat abonnement is reteduur zeg, 20 dollar per maand :X En als ik het nu eerst eens kon testen, maar dat zie ik nergens staan.

Het ziet er wel heel vet uit:

Afbeeldingslocatie: http://mlb.mlb.com/mlb/images/subscriptions/y2012/regseason/img_screencap_wd.jpg

Als de KNVB ofzo nu eens met zo'n service zou komen voor de eredivisie en de jupiler league, dat zou echt fantastisch zijn. Maarja, keep on dreaming ben ik bang.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig! Door die nieuwe firmware is het audioprobleem met OGG Vorbis waar ik eerder over schreef, verholpen. Net even getest en alle MKV-bestanden met Vorbis audiocompressie die ik geprobeerd heb, spelen nu af zonder stotteringen, kraken, piepen, etc. Hulde :)

Was even bang dat ik een paar honderd video's moest gaan hercoderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Gisteravond weer en mkv'tje gekeken die helaas om de 20 minuten ongeveer enorm ging stotteren of vertragen.
u had ik hierbij een .srt gedownload voor de NL ondertiteling. Als ik deze weghaalde was er geen probleem met het afspelen en mkv's met ingebakken ondertiteling spelen ook probleemloos.
Iemand meer dit 'probleem'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Sinds zaterdag deze mediaplayer in mijn bezit. Mijn bedoeling is om video bestanden vanaf mijn NAS te streamen.

Helaas stottert het beeld bij elke HD video die ik probeer af te spelen.

1080P bestanden stotteren heel erg en het geluid valt weg, bitrate of bestandstype maakt niet veel uit.

720P bestanden stotteren niet echt, maar het beeld loopt niet erg vloeiend.

Ik heb een NAS (Synology DS207+) aangesloten op een gigabit router. De bestanden worden gestreamd via NFS. Ik heb ook een Popcorn A-200 mediaplayer welke wel goed op een gigabit netwerk werkt. Hier heb ik dus geen last van stotteren.

Als ik de bestanden vanaf een portable HD afspeel zijn er geen problemen en loopt het beeld soepel. Daarom heb ik het idee dat het aan de netwerk mogelijkheden van de WD TV Live ligt.

De WD TV Live praat niet met mijn router op 1000Mbps, mijn router ziet de WD als 100Mbps in de automatische stand. Als ik mijn router op manual 100Mbps Full of Half duplex zet word het stotteren zelfs erger.
Als ik de WD TV Live op wireless zet wordt deze gezien als 300Mbps en heb ik geen last van stotteren als ik dicht bij mijn router sta, maar zodra verder weg sta gaat hij meteen stotteren.

Heeft iemand dezelfde problemen of heeft er iemand suggesties?

Ps.... Waarom heeft de WD TV Live geen 1000Mbps ethernet, dit bestaat al jaren en begint nu toch wel een beetje standaard te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Mja, heb je dat ook echt nodig, die 1 Gbit ondersteuning? Is alleen leuk als je een HDD eraan hangt en je content er naar toe wilt pompen via het netwerk, maar verder is het nogal overbodig. Ikzelf heb het aan een Cat 6 kabel naar een Gigabit router hangen die weer naar een NAS gaat die ook 'maar' 100 Mbit (DNS-323) ondersteunt en heb _nooit_ problemen van stotteren. Maar als een andere player prima werkt met dezelfde kabel, heb je wellicht een DOA model te pakken. Ik neem aan dat je de laatste firmware erop hebt gezet en een reset naar factory defaults geprobeert hebt?

Daarnaast, de chipset ondersteunt het wel, maar de firmware maakt er geen gebruik van (voorzover ik het heb kunnen lezen). Maar dat gaat niet jouw probleem oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Nee, echt nodig heb ik het niet. Full HD media moet perfect te streamen zijn over een 100Mbps netwerk. Heb hier in het verleden ook nooit problemen mee gehad met mijn A-200.

Maar wat ik vreemd vind is dat het type netwerk wel invloed heeft op de stream. Toen ik overstapte van een 100Mbps router naar een 1000Mbps router deed mijn popcorn A-200 ook vreemd (stotteren). Deze moest ik handmatig op 1000 zetten om het probleem te verhelpen.

Het lijkt wel alsof het problemen geeft om van 1000 naar 100 te gaan.

Als de WD TV Live 100Mbps is en ik mijn router handmatig instel dat de poort waar de WD aan hangt op 100 Mbps (half of full duplex maakt niet uit) moet praten, hoe kan het dan dat de stream nog beroerder gaat lopen als wanneer ik alles op auto heb staan?

Ik heb het gevoel dat het hetzelfde probleem is als wat ik met mijn Popcorn A-200 had en zou dus graag willen zien dat ik de WD handmatig op 1000 kan zetten. Helaas dat de chipset dit ondersteund, maar de firmware niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Klinkt als; je router loopt niet helemaal lekker. Also, heb je ook je kabel eens vervangen en gekeken of dat het probleem nog wat op lost? Is er een mogelijkheid je settings even op te slaan, je router te resetten en kijken of dat iets oplost?

Verder is het een kwestie van eerst je router debuggen. Wellicht staat jumbo packets aan, QoS enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Notna schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:50:
Klinkt als; je router loopt niet helemaal lekker. Also, heb je ook je kabel eens vervangen en gekeken of dat het probleem nog wat op lost? Is er een mogelijkheid je settings even op te slaan, je router te resetten en kijken of dat iets oplost?

Verder is het een kwestie van eerst je router debuggen. Wellicht staat jumbo packets aan, QoS enz. enz.
Reeds allemaal geprobeerd.
QoS en Jumbo Packets staan uit en heb ook verschillende kabels en poorten geprobeerd.
Router is up to date. Resetten maakt geen verschil....

Vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Heb zojuist mijn oude 100 Mbps router weer geprobeerd. Nu werkt alles perfect.
Er gaat schijnbaar toch iets mis met het omzetten van 1000 Mbps naar 100 Mbps.

Ik hoop dat de nieuwe firmware 1000 Mbps ondersteund en snel wordt vrijgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bokko! schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:59:
Ik hoop dat de nieuwe firmware 1000 Mbps ondersteund en snel wordt vrijgegeven...
Ik heb hier geen enkel probleem met mijn Sitecom Gigabit 300N WL-351 router.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

bokko! schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:59:
Heb zojuist mijn oude 100 Mbps router weer geprobeerd. Nu werkt alles perfect.
Er gaat schijnbaar toch iets mis met het omzetten van 1000 Mbps naar 100 Mbps.

Want? Blijkbaar is je router gewoon gaar, niet de WD TV (aangezien niemand anders er last van heeft). Ik zou proberen dat op te lossen ipv wachten op een firmware fix van WD :P

Ik heb zelf ook alles op 1 Gbit lopen en daar totaal geen problemen mee (stotteren of wat dan ook)

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 06-03-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Notna schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:50:
[...]

Want? Blijkbaar is je router gewoon gaar, niet de WD TV (aangezien niemand anders er last van heeft). Ik zou proberen dat op te lossen ipv wachten op een firmware fix van WD :P

Ik heb zelf ook alles op 1 Gbit lopen en daar totaal geen problemen mee (stotteren of wat dan ook)
Ja, waarschijnlijk wel dan. Ik duik mijn router nog eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Hebben mensen weleens het probleem gehad dat hij zomaar uitvalt of reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Recon24 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:10:
Hebben mensen weleens het probleem gehad dat hij zomaar uitvalt of reboot?
Yup, eerst vastlopen, en dan ineens rebooten en de Medie Library moeten rebuilden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:33
Afgelopen zondag toch ook aangeschaft.
Wel even mee gespeeld, wat afleveringen van Top Gear (720p) gekeken en een paar DVD ISO's gestart om te testen (via gedeelde mappen externe schijf van een laptop).
Nog geen denderende dingen bekeken qua bitrate dus.

Firmware update pakte die niet via internet, dus via USB gedaan.
Enne, heb gewoon het WD TV Live logo niet "Hub".

Zie nu alleen dat er voor veel video's bestanden zijn aangemaakt, onhandig dat die die niet gewoon als 'verborgen' opslaat.
[bestandsnaam].xml
[bestandsnaam].metathumb

[ Voor 19% gewijzigd door Myliobatis op 06-03-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02-2023
Ben druk op zoek geweest, maar geen antwoord kunnen vinden op volgende vraag. Ik gebruik met veel plezier de Thumbgen en vond de uitleg hier gepost ook ontzettend handig, dank daar nog voor. Bij de avi's en iso's gaat het allemaal goed, de info wordt er keurig bijgezet. Nu wil ik graag in de hoofdmap van een dvd die is onderverdeeld in Video en Audio ook de info hebben, maar dit krijg ik niet voor elkaar. Hij wil de info bij een VTS_info bestand zetten.

Even ter verduidelijking: Map Video - Map Film - Map Video bestanden en Map Audiobestanden. Dus de folder/map Film moet de Metadata krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Notna schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:31:
[...]

Yup, eerst vastlopen, en dan ineens rebooten en de Medie Library moeten rebuilden :')
Heb hem gister aangeschaft en het werkt echt als een tierelier en alles kan ik netjes vanaf mijn NAS draaien. Toch merkte ik op een gegeven moment 1x een vastloper en dat het beeld opeens op zwart gaat en de versterker begint dan weer zijn bron te zoeken. Nadat hij dat heeft gedaan herstart hij 2x ofzo en kan ik weer doen wat ik wil! Hopelijk lossen ze dit probleem op in de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Corossi schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:48:
Zie nu alleen dat er voor veel video's bestanden zijn aangemaakt, onhandig dat die die niet gewoon als 'verborgen' opslaat.
[bestandsnaam].xml
[bestandsnaam].metathumb
Bij het browsen op de mediaplayer zijn die wel verborgen door de . voor de bestandsnaam. Eigenlijk moet je het beheer van je video's met je pc of met je mediaplayer gaan doen, met beiden is het wat lastiger. Zelf gebruik ik de xlm en metathumbs niet (update op handmatig gezet en ik update nooit).

Ik heb alles met een folder.jpg gedaan, dat vind ik persoonlijk fijner.

En mooi dat ik niet de enige ben die het normale logo heeft en niet de hub variant. Ik snap ook niet waarom er mensen zijn met dat hub logo, maarja, als het werkt werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:33
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:26:
[...]

Bij het browsen op de mediaplayer zijn die wel verborgen door de . voor de bestandsnaam. Eigenlijk moet je het beheer van je video's met je pc of met je mediaplayer gaan doen, met beiden is het wat lastiger. Zelf gebruik ik de xlm en metathumbs niet (update op handmatig gezet en ik update nooit).

Ik heb alles met een folder.jpg gedaan, dat vind ik persoonlijk fijner.

En mooi dat ik niet de enige ben die het normale logo heeft en niet de hub variant. Ik snap ook niet waarom er mensen zijn met dat hub logo, maarja, als het werkt werkt het.
Klopt, op de mediaplayer zie je die bestanden niet, bladerend op de pc wel.
Ik had de metabron optie eigenlijk alleen op automatisch gezet om te kijken wat die er van bakt.
Bedankt voor de tip van folder.jpeg! Zal dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Corossi schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:07:
Bedankt voor de tip van folder.jpeg! Zal dat eens proberen.
folder.jpg werkt in iedergeval, .jpeg weet ik niet (zal wel hoor, maar voor het geval je er 100 ofzo gaat maken zou ik het even testen).

Met folder.jpg heb je een afbeelding bij je folder staan, werkt ook wel prima. Ik vind dat iets fijner omdat je op mijn wat oudere tv (CRT model) anders lastig tekst ziet met zo'n bewegende achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
bokko! schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:56:
[...]

Ja, waarschijnlijk wel dan. Ik duik mijn router nog eens in.
Misschien voegt het niet veel toe, maar wilde toch even laten weten dat mijn WDTVLive nu perfect werkt. Ik heb een gigabit switch geinstalleerd. Mijn router is toch niet helemaal tof...

Zojuist ook de wdtv app geprobeerd. Werkt wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik baal toch wel dat ik geen smart phone heb (ja, had hem wel tot mijn zoon hem in de zomer in het zwembad gooide).

Heeft iemand nog een goede tip voor een klein keyboardje dat werkt op de wd tv? Kan ik gewoon iets van deal extreme bestellen? Ik heb gehoord van vrienden dat die dingen wel heel veel batterijen eten en dat is ook niet alles. Maar een groot toetsenbord is ook niet relaxed aangezien ik hem in de slaapkamer heb staan en in mijn nachtkastje niet een heel toetsenbord past, dus dan moet ik hem op de kast ofzo leggen maar zit ik weer met stof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:29:
ik baal toch wel dat ik geen smart phone heb (ja, had hem wel tot mijn zoon hem in de zomer in het zwembad gooide).

Heeft iemand nog een goede tip voor een klein keyboardje dat werkt op de wd tv? Kan ik gewoon iets van deal extreme bestellen? Ik heb gehoord van vrienden dat die dingen wel heel veel batterijen eten en dat is ook niet alles. Maar een groot toetsenbord is ook niet relaxed aangezien ik hem in de slaapkamer heb staan en in mijn nachtkastje niet een heel toetsenbord past, dus dan moet ik hem op de kast ofzo leggen maar zit ik weer met stof...
Heb ik ook naar gekeken en heb bij de mediamarkt het e.e.a. Aan klein spul zien liggen. Kijk hier eens http://community.wdc.com/...-TV-LIVE-PLUS/td-p/123568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah, daar staat wat mooi spul. Ik zag bij de mediamarkt ook een kleintje, maar die was best duur (althans in Leeuwarden). Online kopen leek me wat goedkoper, ik ga al die zaken uit dat topic even goed bekijken, heb het liefst iets dat iemand al werkende heeft zodat ik zeker weet dat het hier ook gaat werken.

Die van amazon.com vind ik wel erg cool. Wel 35 dollar, maar ziet er mooi uit en die past prima op het nachtkastje en dan kan ik eenvoudiger youtube enzo bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piper
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:46

Piper

No guts, no glory

Sinds vandaag ook zo'n mooi spelertje in bezit. Echter is het me nog niet helemaal duidelijk hoe ik met m'n Ipad/Iphone kan bladeren door de bestanden op mn computer en deze dan kan laten afspelen. Ik zie in de ZappoTV app wel Local Media Servers en daarin kan ik dan eea benaderen maar lang niet alles is zichtbaar en ook niet alles wil openen. Als ik op windows shares druk zie ik wel de WDTVLive staan maar als ik daarop klik(touch..) dan blijft alles leeg..
Is het nodig om dan nog een XBCM server oid ernaast te laten draaien op m'n computer of kan het makkelijker?
Alles is nu nog via Wifi met elkaar verbonden, draadjes+switch komen hopelijk van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:07
Kan je eigenlijk afspeel-lijsten van youtube raadplegen?
Heb het momenteel nog ni gevonden.

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanpeers schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:20:
Kan je eigenlijk afspeel-lijsten van youtube raadplegen?
Heb het momenteel nog ni gevonden.
nee, alleen favorieten en dat is inderdaad irritant. Ik wil mijn afspeellijsten of beter nog, mijn abonnementen op kanalen zien... maarja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
Enkele dagen na de retournering van mijn twee WD TV Live's, een van mijzelf en een toegezonden door WD, naar WD, vanwege de problemen die ik ondervond met het afspelen van VIDEO_TS mappen heb ik van WD Engeland het aankoopbedrag gerestitueerd gekregen.

Super afhandeling door WD!

Ik vind het wel nog steeds jammer dat voor mijn problemen geen oplossing voor handen is en dat ik mijn WD TV Live('s) heb moeten/mogen retourneren. Maar, omdat mijn AC Ryan PlayOn HD Mini2 geen problemen heeft met VIDEO_TS mappen ben ik hier erg gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
Ik heb deze speler sinds vandaag in mijn bezit (vervanging voor mijn AC Ryan HD mini) maar ik zit nog met een probleempje.

Ik heb van mijn films allemaal sheets gemaakt met Thumbgen maar hoe krijg ik die in hemelsnaam fullscreen getoond?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doopy-X- schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:23:
Ik heb van mijn films allemaal sheets gemaakt met Thumbgen maar hoe krijg ik die in hemelsnaam fullscreen getoond?
Had je die sheets al voor je ac ryan gemaakt (met die aanpgaste thumbgen van ac ryan)?

Zo niet, kan je dan even posten hoe het er nu uitziet qua bestandsnamen in een mapje, je hebt neem ik aan xml bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:30:
[...]

Had je die sheets al voor je ac ryan gemaakt (met die aanpgaste thumbgen van ac ryan)?

Zo niet, kan je dan even posten hoe het er nu uitziet qua bestandsnamen in een mapje, je hebt neem ik aan xml bestanden?
Nee, ik heb nieuwe gemaakt

Map: Immortals
Immortals (2011) 1080P SimplyReleases Toppers.jpg
Immortals (2011) 1080P SimplyReleases Toppers.mkv
Immortals (2011) 1080P SimplyReleases Toppers.mkv_sheet.jpg
Immortals (2011) 1080P SimplyReleases Toppers.nfo

De jpg's en nfo zijn door thumbgen aangemaakt

De films staan op een netwerk-schijf die ik met de WD aanspreek

[ Voor 5% gewijzigd door Doopy-X- op 10-03-2012 21:55 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In thumbgen moet je klikken op options, dan optie input/output naming kiezen en bij movieinfo export kiezen voor $M\$N en dan (wat je nu niet hebt kiezen voor .xml (in plaats van .jpg) en dan default en vervolgens export using WDTV Live Hub format.

Ik weet alleen niet of je nu ook die jpg's die je nu hebt aangemaakt nog moet verwijderen, dan moet je even testen. Ik vermoed dat je wd tv live streaming voor de .xml gaat als die er is en dan is hij schermvullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:05:
In thumbgen moet je klikken op options, dan optie input/output naming kiezen en bij movieinfo export kiezen voor $M\$N en dan (wat je nu niet hebt kiezen voor .xml (in plaats van .jpg) en dan default en vervolgens export using WDTV Live Hub format.

Ik weet alleen niet of je nu ook die jpg's die je nu hebt aangemaakt nog moet verwijderen, dan moet je even testen. Ik vermoed dat je wd tv live streaming voor de .xml gaat als die er is en dan is hij schermvullend.
Tnx, dat ga ik zo even proberen
Maakt het dan nog uit welke view ik aan heb staan of pakt ie ze automatisch als ik naar video's en dan de Moviesmap ga?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doopy-X- schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:12:
Maakt het dan nog uit welke view ik aan heb staan of pakt ie ze automatisch als ik naar video's en dan de Moviesmap ga?
Dat maakt wel uit, er is volgens mij maar 1 view waarin het werkt, maar het moet wel echt die xml bestanden zijn. Ik ga er even vanuit dat je die backdrops e.d. bedoelt.

Je moet even wat proberen met dat rode knopje op de afstandsbediening om van view te wisselen. De instellingen van de view blijven trouwens wel behouden, dus dat is wel fijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:24:
[...]

Dat maakt wel uit, er is volgens mij maar 1 view waarin het werkt, maar het moet wel echt die xml bestanden zijn. Ik ga er even vanuit dat je die backdrops e.d. bedoelt.

Je moet even wat proberen met dat rode knopje op de afstandsbediening om van view te wisselen. De instellingen van de view blijven trouwens wel behouden, dus dat is wel fijn.
Bedoel die backdrops ja
Zojuist de nfo's vervangen door xml en met de hele knop alle boord geprobeerd maar ik zie alleen de thumb en verder niets....

Hey, wacht even, als ik nu in een map met een film ga staan komen de diverse backdrops voorbij maar ik zie nergens de wall-sheets die ik aangemaakt heb en ik kan ook niet naar een volgende film...

Hij gebruikt die XML dus om backdrops te downloaden van internet....

[ Voor 4% gewijzigd door Doopy-X- op 10-03-2012 22:45 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doopy-X- schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:43:
Hey, wacht even, als ik nu in een map met een film ga staan komen de diverse backdrops voorbij maar ik zie nergens de wall-sheets die ik aangemaakt heb en ik kan ook niet naar een volgende film
Die wall sheets die je aangemaakt hebt kan je niet gebruiken op de wd tv live streaming, hij doet het met die backdrops (ziet er op zich ook prima uit).

Naar een andere film wil niet vanuit die pagina (volgens mij, ik doe het even uit mijn hoofd), moet je 1 stap terug zodat je de filmtitels ziet. Als je in elke folder een folder.jpg doet met bijvoorbeeld de filmposter ziet dat er ook wel mooi uit.

Als hij de backdrops gedownload heeft blijven ze trouwens wel op je wd tv live streaming staan. Het is even wennen, maar ik vind het zelf evenmooi als die sheets die ik op de ac ryan gebruik (ik heb de mini naar een andere tv verhuisd).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:46:
[...]

Die wall sheets die je aangemaakt hebt kan je niet gebruiken op de wd tv live streaming, hij doet het met die backdrops (ziet er op zich ook prima uit).

Naar een andere film wil niet vanuit die pagina (volgens mij, ik doe het even uit mijn hoofd), moet je 1 stap terug zodat je de filmtitels ziet. Als je in elke folder een folder.jpg doet met bijvoorbeeld de filmposter ziet dat er ook wel mooi uit.
Meen je niet?

Dit kan ik dus nooit krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/7884/splitsheetv3moviewallfu.jpg

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doopy-X- schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:47:
Meen je niet?

Dit kan ik dus nooit krijgen?
Volgens mij wel, maar dan moet je een andere theme installeren en wat zaken aanpassen op je wd tv live streaming. Kijk hier eens:
http://community.wdc.com/...ist-of-Themes/td-p/122426

Dat is wel voor de hub, maar volgens mij werkt dat ook op deze nieuwe versie.

Ik heb het op mijn wensenlijstje staan, maar ben eerst een week ziek geweest en heb nu al een week koppijn door een voorhoofdsholteonsteking, dus veel verder dan dit ben ik nog niet gekomen.

Dit komt in iedergeval aardig in de richting (wel brakke pic):
Afbeeldingslocatie: http://community.wdc.com/t5/image/serverpage/image-id/1682i29205C2E0279E54F/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Heb nu de Legacy Theme geinstalleerd maar dat heeft nog weinig nut. Moet ik dat ding gaan flashen met dat MOJO oid?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Nu, heb nu paar uur zitten kloten en snap der geen reet van. Zelfs de tutorial die in dit topic staat werkt niet. Bij het overzicht van de mappen krijg ik bij alle films bij informatie n/a in plaats van
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/icpyD.jpg

Als ik dan de map zelf inga krijg ik wel de juiste info.

Iemand enig idee hoe ik gewoon een moviewall met sheets kan bouwen?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
hallo ook ik ben nu 2 week in het bezit van de WD TV Live, ik vind het een geweldig apparaat en ben nog niks tegen gekomen wat ie niet goed afspeelt.
Ik ben nu aan het stoeien met de metathumbs, dit werkt perfect dankzij de tutorial van Rourke ( dank daarvoor) alleen ben ik nu toe aan de series en de kids dvd's (dora, mega mindy) iemand daar ervaring mee?(geen ondersteuning van op moviemeter nl.)

@dikkiedikdik

Ik volg dit topic al een tijdje en las dus dat je een ds212j hebt, bevalt dit in combinatie met de WD TV live.
Ik twijfel zelf tussen de ''gewone'' ds212 en de 212j.

@ doopy-X-

misschien moet je alle films in 1 map plaatsen met de info dit werkt bij mij wel nl.

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
transformer schreef op zondag 11 maart 2012 @ 09:43:

@ doopy-X-

misschien moet je alle films in 1 map plaatsen met de info dit werkt bij mij wel nl.
Dat werkt inderdaad wel! Tnx!

Nu nog even de IMDB-rating erin frutten en ik ben voorlopig geholpen. Hoewel, als iemand weet hoe het WEL te doen is met een WALL en moviesheets dan hoor ik dat graag!

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
oke mooi, als je die rating er wel in krijgt laat even weten dit is mij ook nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
transformer schreef op zondag 11 maart 2012 @ 09:43:
Ik volg dit topic al een tijdje en las dus dat je een ds212j hebt, bevalt dit in combinatie met de WD TV live.
Ik twijfel zelf tussen de ''gewone'' ds212 en de 212j.
Die bevalt zeer goed, beste aanschaf sinds tijden. De 212 heeft 1 bay, maar een iets snellere processor, ik wilde graag 2 bays (ik heb er nu 2 x 1 TB inzitten, maar als de schrijven ooit weer goedkoper worden ga ik 2 x 3 GB erin zetten). Ik gebruik photo station, sabnzbd, sickbeard en auto-sub erop en dat trekt hij allemaal prima, dus of je die snellere processor nodig hebt moet je even zien. En even kijken wat de prijs van de 212 gaat worden, dat heb ik nog nergens gezien.

In combi met de wd tv live werkt het uitstekend, hij ziet hem als windows netwerk share en je kan mappen koppelen, het gaat ook prima als je nas in slaapstand gaat, dan ontwaakt hij goed en kan je binnen een paar seconden aan de slag (als hij al "wakker" is dan is het gelijk aan de slag gaan, er zit dan nergens een vertraging). Met mijn oudere ac ryan mini gaat dat weleens mis.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
transformer schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:41:
oke mooi, als je die rating er wel in krijgt laat even weten dit is mij ook nog niet gelukt.
Kwestie van de XML even handmatig editten. Ik heb het nu zo:

<genre>Komedie - IMDB rating: 7.7</genre>

Dan komt het gewoon achter gerne te staan in beeld.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom willen jullie eigenlijk de imdb rating erbij hebben?

Ik zet alleen goede films op mijn nas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnio G
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-08 07:09
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:19:
[...]
Die bevalt zeer goed, beste aanschaf sinds tijden. De 212 heeft 1 bay, maar een iets snellere processor, ik wilde graag 2 bays (ik heb er nu 2 x 1 TB inzitten, maar als de schrijven ooit weer goedkoper worden ga ik 2 x 3 GB erin zetten). Ik gebruik photo station, sabnzbd, sickbeard en auto-sub erop en dat trekt hij allemaal prima, dus of je die snellere processor nodig hebt moet je even zien. En even kijken wat de prijs van de 212 gaat worden, dat heb ik nog nergens gezien.

In combi met de wd tv live werkt het uitstekend, hij ziet hem als windows netwerk share en je kan mappen koppelen, het gaat ook prima als je nas in slaapstand gaat, dan ontwaakt hij goed en kan je binnen een paar seconden aan de slag (als hij al "wakker" is dan is het gelijk aan de slag gaan, er zit dan nergens een vertraging). Met mijn oudere ac ryan mini gaat dat weleens mis.
De 212 heeft 2 bays: Staat namelijk voor 2 bays uit 2012. 112 heeft 1 bay. Ik heb zelf de 212 en deze bevalt mij ook erg goed. Wat het verschil is met de 212j in gebruik heb ik nooit kunnen testen. Maar als Dikkiedikdik zegt dat het al feilloos werkt zou ik daarvoor gaan. Scheelt toch weer een aantal centen.

PSN: DeNachtBaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou hem wel via de pricewatch hier kopen, heb je niet een "superaanbieding" van een verkoper van de mediamarkt die bij thuiskomst nog 60 euro duurder is dan de goedkoopste hier uit de pricewatch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
dank voor jullie reacties heb inmiddels inderdaad besloten om voor de ds212j te gaan die is toch 71 euro goedkoper en dat is toch wel veel als ik daar ook alles mee kan wat ik wil.
Wat de WD TV live betreft zit ik nu nog met die backdrops hoe hebben jullie dit gedaan ik heb nu steeds 3 bestanden van een film:
1) Warrior - videofragment
2) Warrior - XML docoment
3) Warrior - jpeg afbeelding
hoe slaan jullie de backdrops op en hoe maak ik die met thumbgen?

[ Voor 7% gewijzigd door transformer op 16-03-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:52

m-buurman

hmmm...coffee!!

Heeft iemand hier ook het probleem gehad dat de WD TV Live de verbinding met een share kwijt raakt en ook niet meer op kan zetten? Ik heb nu al een aantal keer gehad dat de verbinding de volgende dag weg is en ook met geen mogelijkheid meer terug te halen is. Pas na een factory reset vindt hij mijn NAS weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Ik heb nu al een paar weken de WDTV Live en ik ben er over het algemeen vrij tevreden over.

Het enige jammere vind ik dat het apparaat bij momenten heel erg traag kan zijn, vooral als hij door de media library moet.
Al denk ik ergens dat mijn 'cheap-ass' NAS er ook wat mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m-buurman schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:19:
Heeft iemand hier ook het probleem gehad dat de WD TV Live de verbinding met een share kwijt raakt en ook niet meer op kan zetten? Ik heb nu al een aantal keer gehad dat de verbinding de volgende dag weg is en ook met geen mogelijkheid meer terug te halen is. Pas na een factory reset vindt hij mijn NAS weer.
Dit heb ik niet, maar ik merk wel dat als ik veel nieuwe mapjes maak hij in de war kan raken als ik hem niet aan/uit heb gedaan.

Ik heb op mijn 212j nu ook een webserver draaien naast photostation, sabnzb, sickbeard en auto-sub en dat trekt hij nog allemaal prima. Dus ik vermoed dat je inderdaad de juiste keuze gemaakt hebt.
transformer schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:23:
hoe slaan jullie de backdrops op en hoe maak ik die met thumbgen?
Dat doet je wdtv zelf. Hij laat ze zien en slaat ze dan gelijk op.
Qurius schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:56:
Het enige jammere vind ik dat het apparaat bij momenten heel erg traag kan zijn, vooral als hij door de media library moet.
Al denk ik ergens dat mijn 'cheap-ass' NAS er ook wat mee te maken heeft...
Hij is echt razendsnel met mijn synology nas. Ik heb geen enkele vertraging, behalve als mijn nas bestanden gedownload heeft en aan het reperaren / uitpakken is, dan duurt het 2 seconden voordat een nieuw bestand gaat afspelen, het browsen gaat dan echter nog wel snel.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rourke of iemand die het ook weet :)

Maar als ik jouw tutorial zo lees dan gaat het alleen werken als je maar 1 film bestand heb en dus niet met meerdere bestanden in een video_ts map ??

Alvast bedankt.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 11:52
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van deze mediaspeler en kortgezegt: topproduct!
Alles draait soepel, afspelen van USB stick gaat prima en met de tutorial van Rourke ook nog eens informatie bij elke film!

Ik zie ook dat twee weken terug het verzoek om de Uitzending Gemist app is geacknowledged:
http://community.wdc.com/...le-id/499/page/3#comments
Nu maar hopen dat ze er wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Ik heb de media-bibliotheek maar uitgezet. Kwam zeer vaak voor dat hij na het opstarten gewoon 5 tot 10 minuten nergens op reageerde.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tracking Cookie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 10:04:
Ik zie ook dat twee weken terug het verzoek om de Uitzending Gemist app is geacknowledged:
http://community.wdc.com/...le-id/499/page/3#comments
Nu maar hopen dat ze er wat mee doen.
Dat ga je niet menen? Dat had ik helemaal gemist. _/-\o_ _/-\o_

Dit betekend toch dat ze ermee aan de slag gaan en als het lukt het er komt? Of zit ik nu te vroeg te juichen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 04:46
Het is nog even afwachten of WD er echt iets mee gaat doen:

"Our Product Team is in the process of going over the various ideas that you have suggested. Below you will find the list of Statuses, and their brief explanations, that will be applied to each of the ideas as the Product Team reviews them.

Acknowledged = This idea has been forwarded to the product team. Duplicate Idea = This idea is a duplicate of another idea in the Idea Exchange.
Unplanned = This idea is currently not planned in the product roadmap.
In Review = This idea has been acknowledged and is currently under review for consideration to be implemented into this product.
Pending = This idea is currently in the process of being incorporated in the product.
Implemented = This idea has been implemented in the product."

Ik vermoed dat de status naar 'In Review' veranderd zodra het product team er naar gaat kijken, daarna zal het of Unplanned of Pending worden....
Pagina: 1 ... 5 ... 57 Laatste