Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
delta1 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:24:
Ik heb een paar genre plaatjes gemaakt. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf: ik ben geen grafisch wonder. De kwaliteit is best teleurstellend op de WD TV Live. Maar dit merk ik met alle thumbnails. Op- of aanmerkingen hoor ik graag. Verzoekjes doe ik ook. Het liefst met benoeming van een film die toonaangevend is voor dat genre, of gewoon zelf een plaatje aanleveren.

Weet je nog niet hoe dit werkt? Als je een plaatje in een genre map plaatst en je noemt deze folder.jpg dan zal de WD TV Live deze oppakken als thumbnail voor die genre map. Als ze niet direct getoond worden, herstart de WD TV Live dan via: Instellingen -> Systeem -> Apparaat opnieuw opstarten.

Edit: Na het posten van deze thumbs ben ik ze zelf ook gaan instellen. Helaas kwam ik erachter dat het map-icoontje precies over de genre-tekst valt. Helemaal niet bij stil gestaan. Ik denk dat de tekst omhoog verplaatst moet worden. Erg jammer, heb er toch 2 uur werk aan gehad :F Ik zal morgen eens kijken of ik het op kan lossen.
Ik was laatst ook al gaan Googlen en vond wel ergens low-res icons maar die voldeden niet echt en waren incompleet. Mooi dat je zelfs aan de slag bent gegaan. Ik heb met de eerdere icons wel gehad dat ik ze als jpg had bewaard en slechts 1 werkt in een mapje ondanks dat ik ze de specifieke foldernaam.jpg had gegeven. Ik zal nogeens proberen het apparaat opnieuw op te starten vanuit het menu zoals je beschrijft om te zien of dit effect heeft.

De categorieën die je hebt aangemaakt zijn ideaal voor mij. Echter zou andere versies van komedie wel welkom zijn met bijv. Jim Carrey (diverse films zoals Dumb & Dumber) , Steve Carrell (o.a. Date night). En tevens een image met 'Natuur' (voor de BBC natuur docus e.d.). En kun je een mapje met 'Nieuw' maken al weet ik daar geen achtergrond foto voor.

Heb je trouwens de genre namen al omhoog kunnen zetten? De bestanden in het zip pakket lijken allemaal van 3 februari. No hurry.

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 06-02-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
Elke bd player speelt toch ook op 24p af?

Mijn Samsung TV geeft altijd 24hz weer en geen 23,976....
Ik heb ook geen framedrops kunnen ontdekken

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:33
Lijkt me toch wel interessant apparaatje dit.
Ben het nogal zat dat de Xbox 360 en Sony TV's weinig bestandsformaten ondersteunen.

Zat ook naar de Hub 1TB te kijken maar die lijkt me net wat "vaster", aangezien ik hem wel zou willen wisselen tussen mijn slaapkamer en de woonkamer.

Momenteel heb ik nog geen NAS, wellicht in de loop van de tijd MyBook Live of toch de WD TV Live Hub te kopen, puur en alleen voor centrale opslag van videobestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
funrider schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:03:
Heb je trouwens de genre namen al omhoog kunnen zetten? De bestanden in het zip pakket lijken allemaal van 3 februari. No hurry.
Ik heb ze zelf gemaakt met Windows Paint. Zorg dat de afbeeldingen de verhouding 2 op 3 hebben. Die van mij zijn 300 x 450 pixels.

Op www.thetvdb.com en op www.themoviedb.org kan je posters downloaden, iets aanpassen met Windows Paint en klaar ben je.

Een voorbeeld van een folder.jpg afbeelding voor de tv serie Californication:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2iqbotx.jpg

Een voorbeeld van een folder.jpg afbeelding voor de films met het genre Science Fiction:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/346009l.jpg

Ik vind het alleen wel jammer dat mjin andere mediaplayer met 4:3 formaat werkt voor de folders.jpg...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:52

Rudios

Lost in space?

Vraagje, die HDMI CEC-mode die de nieuwe firmware ondersteund, moet deze via de ARC HDMI poort gaan? Ik krijg dat niet voor elkaar met mijn Panasonic p50vt30. Hoe werkt de HDMI CEC mode?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:33
Hoe degelijk werkt de upscaling van bv. DVD5/9 en Divx?
Gebruik nu dus een Xbox 360 en een Sony DVD speler, merk dat de Sony DVD speler erg goed upscaled naar 1080p, Xbox 360 wat minder, maar nog acceptabel (bij gebrek aan beter op mijn slaapkamer :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 16:11
funrider schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:03:
[...]

Ik was laatst ook al gaan Googlen en vond wel ergens low-res icons maar die voldeden niet echt en waren incompleet. Mooi dat je zelfs aan de slag bent gegaan. Ik heb met de eerdere icons wel gehad dat ik ze als jpg had bewaard en slechts 1 werkt in een mapje ondanks dat ik ze de specifieke foldernaam.jpg had gegeven. Ik zal nogeens proberen het apparaat opnieuw op te starten vanuit het menu zoals je beschrijft om te zien of dit effect heeft.
De afbeeldingen moet je niet 'foldernaam'.jpg noemen, maar simpelweg 'folder.jpg'. Dan pakt je WD TV ze automatisch :)

Wat mij nog niet lukt, maar wat ik dus wel graag wil, is een achtergrond bij mijn folders. Dus voor bijvoorbeeld 'Films' en 'Animatie'. Ik heb de uitleg van deze site (http://community.wdc.com/...drop-Support/idi-p/283632) geprobeerd, in de hoop hiermee een .xml-bestand te kunnen maken voor de folder. Echter lukt het mij niet zelf een .xml-bestand te schrijven... 8)7 Dus of dat zou werken weet ik niet..
Andere optie leek mij het maken van een moviesheet en die dan de naam 'folder' geven, maar de WD TV herkent (bij mij in ieder geval) geen moviesheets. Vanmiddag nog maar eens kijken of ik iets fout doe..

Graag wil ik wel een ieder, en dan met name Rourke, bedanken voor alle goede tips. Ik heb mijn WD TV inmiddels bijna helemaal zoals ik em hebben wil, wat me noooooooit was gelukt zonder de uitleg die ik in dit forum heb gevonden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mefjoew schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:13:
Vanmiddag nog maar eens kijken of ik iets fout doe..
Een xml bestand is gewoon een .txt bestandje.

Maar ik heb het 3 keer nagelezen, maar volgens mij klopt het niet wat er staat. Een backdrop werkt alleen als er een file is die hij kan afspelen en als je een map hebt met daarin andere mappen en geen los filmbestand kan hij geen backdrop afspelen omdat het xml bestand niet gelezen wordt.

Het is voor mij persoonlijk ook wat teveel moeite. Ik heb nu alles voorzien van een folder.jpg en gebruik geen backbdrops, ik vind het wat onleesbaar worden (komt misschien omdat ik geen hdtv heb). Ik vind het ook best veel werk, maar dat komt ook omdat ik veel dvd's heb die erop staan en dan moet ik voor elke dvd schrijf het gaan maken (of ik moet van de mappen iso bestanden gaan maken, maar dat is ook veel werk).

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:30

Alaksandus

Vae puto deus fio

Vorige week heb ik twee WD TV Live players gekocht en het was wel ff wennen gezien ik van XBMC af kom.

Na wat compromissen te hebben gesloten met de players zit ik nu eigenlijk nog met een probleem. En dat is de tijd die nodig is om een bestand af te spelen. Als ik een HD film wil kijken heeft de player zeker 5 tot 7 seconden nodig om met de film te beginnen. Met SD series gaat het wat sneller, maar toch nog enkele seconden.

Ervaren jullie dit probleem ook?

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:07
Weet iemand hoe je een plugin moet installeren?

Zou graag deze installeren: http://www.wdtvlive.net/showthread.php?185-Plugin-SleepTimer

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Alaksandus schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:47:
Vorige week heb ik twee WD TV Live players gekocht en het was wel ff wennen gezien ik van XBMC af kom.

Na wat compromissen te hebben gesloten met de players zit ik nu eigenlijk nog met een probleem. En dat is de tijd die nodig is om een bestand af te spelen. Als ik een HD film wil kijken heeft de player zeker 5 tot 7 seconden nodig om met de film te beginnen. Met SD series gaat het wat sneller, maar toch nog enkele seconden.

Ervaren jullie dit probleem ook?
Yup, hier met een deidicated Cat6 kabel naar een DNS - 323. hoewel het bij mij bij de eerste film (als de NAS dus net is opgespinned) 5 seconden max is, is het bij andere films misschien 2 a 3 seconden

Maar zijn die paar seconden dan zo enorm storend? :)
vanpeers schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:52:
Weet iemand hoe je een plugin moet installeren?

Zou graag deze installeren: http://www.wdtvlive.net/showthread.php?185-Plugin-SleepTimer
AFAIK, op het moment alleen voor de 'oude' WD Live (dus niet streaming, waar dit topic voor is. De link die je geeft heeft zelfs als logo het oude model) en dan alleen als je de B-RAD firmware erop flashed:

http://b-rad.cc/wdlxtv-live/

[ Voor 27% gewijzigd door Notna op 08-02-2012 14:05 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

Notna schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:00:
[...]

Yup, hier met een deidicated Cat6 kabel naar een DNS - 323. hoewel het bij mij bij de eerste film (als de NAS dus net is opgespinned) 5 seconden max is, is het bij andere films misschien 2 a 3 seconden

Maar zijn die paar seconden dan zo enorm storend? :)
Ik was XBMC op AsRock 330 gewend en daar was het klik en spelen maar. Dus voor nu ervaar ik het nog als storend :P Maar wellicht dat het gaat wennen.

Hoop eigenlijk dat er snel alternatieve firmware komt want wil graag ondertiteling kunnen downloaden via de WDTV..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Alaksandus schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:47:
[...]

Ik was XBMC op AsRock 330 gewend en daar was het klik en spelen maar. Dus voor nu ervaar ik het nog als storend :P Maar wellicht dat het gaat wennen.

Hoop eigenlijk dat er snel alternatieve firmware komt want wil graag ondertiteling kunnen downloaden via de WDTV..
Submit het als een idea: http://community.wdc.com/...eas/idb-p/streaming_ideas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
Eerste bevindingen:
In begin veel vastlopen (5keer/uur) toen ik alles eens aan het proberen was.
Toen mediabibliotheek eens afgezet en toen werkte alles normaal.

Dus wat bedoelen ze nu net met "mediabibliotheek" en "haal beschrijving op"
Want met mediabibliotheek ben ik even snel bij mijn bestanden dan als het uit staat.

En nog een klein vraagje kan je nergens instellen dat hij automatisch een hele map afspeelt?
(meerder video-files in 1 map)

[ Voor 16% gewijzigd door vanpeers op 08-02-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren eens gaan kijken naar die services die erin zitten. Ik heb me daar echt heel heel goed mee vermaakt. Er is iets van Grotster ofzo , zit in het midden van het 1e scherm en daar kan je een hele boel tv zenders mee kijken (nouja, episodes en stukken uit afleveringen ,makings of etc en ook gametrailers en ga zo maar door).

Vervolgens ben ik met shoutcast aan de gang gegaan en dat gebruikte ik al jaren op de pc (tot een jaar of 2 geleden). Nu was hij net zo goed gevuld als toen. Vooral voor dance muziek is het echt perfect. Mooi stuk muziek opgezet en toen dacht ik: eigenlijk wil ik nog beeld erbij. Als je dan terug gaat naar het hoofdmenu blijft de muziek spelen. Daarna start je Flickr of Picasa op, geef je een zoekopdracht (bijvoorbeeld rave) en dan klik je op afspelen en genieten maar. Dat werkte zo perfect, ik heb 2 uur liggen luisteren.

Daarna rustige muziek geluisterd en foto's van deserts bekeken en daarna dus dat Grotster of hoe het ook heet en daar had ik eerst een Japans kanaal gevonden waarin 2 lekkere meiden afleveringen lang soep bespreken (wel met engelse subs) en daarna een kanaal met gadgets gevonden.

Toen was het al 2 uur in de nacht, dat was niet helemaal de bedoeling :X
vanpeers schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:48:
En nog een klein vraagje kan je nergens instellen dat hij automatisch een hele map afspeelt?
(meerder video-files in 1 map)
Ik heb nergens een instelling gevonden. Bij sommige services gaat hij wel aftellen van 10 tot 0 en staat erbij dat hij dan een nieuwe video gaat afspelen en dat doet hij dan ook, dus het is er wel in te bouwen door WD.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
mefjoew schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:13:
[...]

De afbeeldingen moet je niet 'foldernaam'.jpg noemen, maar simpelweg 'folder.jpg'. Dan pakt je WD TV ze automatisch :)
Sorry had ik niet goed neergezet. Bedoelde te zeggen dat folder.jpg per genre niet effect had dus maar had geprobeerd om bijv. thriller.jpg in de folder thriller te zetten maar dat werkt al helemaal niet. Ik heb nu uiteindelijk 3 van de ongeveer 10 categorieen waar wel een folder.jpg wordt getoond terwijl in iedere folder een folder.jpg staat. Vrij apart. Via systeem > herstart had weinig effect. Ik heb m op automatic get data staan. Ook even uitgezet maar had geen effect ook niet na een herstart op folder icons. Ik heb nu dus zo'n 7 folder met een image van een film uit de folder en slechts 3 waarop wel een thema image te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
funrider schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:40:
Ik heb nu dus zo'n 7 folder met een image van een film uit de folder en slechts 3 waarop wel een thema image te zien is.
Herstart hem even (dan gaat hij opnieuw indexeren), dan moet het een paar uur later (mits hij verbonden is met je netwerk) goed zijn. Bij mij duurt het soms een uur of 2.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Review op Bigbruin: http://bigbruin.com/content/wdtvlive_1

Daar hebben ze ook problemen met 1080 (haperingen).

Ik heb de WD TV Live intussen ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 22:54
Ik heb na enkele herinneringen mijnerzijds en heen-en-weer gemail een reactie gehad van WD Support op de door mij gemelde problemen (stotteringen en zelfs vastlopers) bij het afspelen van VIDEO_TS mappen over het netwerk die ik hier graag wil delen.

--------------------------------------------
Hartelijk bedankt voor uw antwoord en onze excuses voor de late reactie.

Als u de speler de mediabestanden vanuit een VIDEO_TS map laat spelen worden inderdaad de VOB bestanden als afzonderlijke video bestanden gezien.

Via een netwerk verbinding kan maar 1 stream tegelijk verzonden worden.

Als het menu ook moet worden weergegeven gaat het om meerdere streams en dat loopt dus niet goed over de netwerk verbinding. Vandaar dat het wel werkt op een USB schijf.

In de handleiding van uw mediaspeler vindt u een optie om DVD menu's weer te geven;

http://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/NLD/4779-705062.pdf , bldz 182.

Ook kunt u kijken of het wel wil werken als u de DVD opslaat als een ISO bestand in plaats van slechts de inhoud van de DVD copieren.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u op deze email reageren en we zullen u spoedig verder helpen. Hoogachtend,

---------------------------------------

Wat vinden jullie hiervan?

Ik heb wel al meerdere malen aangegeven bij WD dat ISO's geen problemen, maar om nu al mijn mappen om te gaan zetten..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp niet waar je tegenaanloopt en begrijp het antwoord ook niet. Ik ga straks eens een dvd afspelen met afleveringen van tv series erop, als het niet werkt moet ik maar naar .iso omzetten, niet heel relaxed, maarja...

Ik post morgen wel even de resultaten, vermoed dat ik dan ook begrijp wat het probleem is. Ik hoop wel dat het meevalt, nu kon ik eerst op mijn andere mediaplayer (ac ryan) geen video_ts afspelen en dat is nu met een nieuwe firmware opgelost en krijg ik weer gedonder met deze mediaspeler. Gelukkig heb ik niet heel veel video_ts mappen.

Edit: nu ik nog eens teruglees had ik dit al een keer getest, maar het afspelen van video_ts vanaf mijn nas (via een bedraad netwerk) loopt perfect. Ik heb geen last van stotteringen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik vind dat zo apart. Het WD Community forum staat er ook bol van. Stotteringen na enkele seconden bij het afspelen van VIDEO_TS mappen. En toch zijn er gebruikers die aangeven dat ze deze hinder niet ondervinden. Hoe kan dat toch? Heb jij misschien de door WD aangegeven DVD Menu optie op UIT staan? Ik moet deze optie nog eens uitzetten. De resultaten zal ik nog melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RicoK schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:23:
Ik vind dat zo apart. Het WD Community forum staat er ook bol van. Stotteringen na enkele seconden bij het afspelen van VIDEO_TS mappen. En toch zijn er gebruikers die aangeven dat ze deze hinder niet ondervinden. Hoe kan dat toch? Heb jij misschien de door WD aangegeven DVD Menu optie op UIT staan? Ik moet deze optie nog eens uitzetten. De resultaten zal ik nog melden.
ik zal vanavond even goed testen, ik weet niet waar die dvd menu optie zit (zal het zo even opzoeken). Ik heb daar in iedergeval niks aan veranderd, zo kwam hij uit de doos. Dus het staat in de standaard instelling (denk aan, ik zie althans wel altijd een menu).

Ik laat morgen weten hoe het gegaan is, ik ga wel een aflevering van een tv serie kijken en dan weet ik 100% zeker hoe het bij mij loopt. Ik heb nu steeds maar een paar minuten gekeken namelijk , niet een hele aflevering ofzo.

Ik heb trouwens een map als dit:

Legend of the Seeker Seizoen 1 DVD 1
AUDIO_TS
VIDEO_TS

Als ik op legend of the seeker seizoen 1 dvd 1 klik speelt hij gelijk de dvd af, ik kan nooit op video_ts ofzo klikken, die zie ik niet (ik ga erheen via de optie video in het hoofdmenu, niet via de bestandsbrowser). Ik heb bij dvd's die geen audio_ts map hadden wel eentje handmatig aangemaakt omdat dat me wel handig leek, geen idee of dat invloed heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ik heb totaal geen problemen met het afspelen van DVD's, maar dat komt schijnbaar omdat ik stream vanaf een USB HDD? Dan wordt het wel tijd dat WD met een nieuwe firmware komt.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen die problemen hebben met het afspelen van VIDEO_TS, selecteer de map waarin de VIDEO_TS map zich bevindt en druk dan op de PLAY knop van de afstandsbediening ipv de OK knop.

Ik heb sindsdien geen problemen meer dus wellicht is dit de oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 07:26:
Voor diegenen die problemen hebben met het afspelen van VIDEO_TS, selecteer de map waarin de VIDEO_TS map zich bevindt en druk dan op de PLAY knop van de afstandsbediening ipv de OK knop.

Ik heb sindsdien geen problemen meer dus wellicht is dit de oplossing...
Ik doe het met de OK knop en heb gisteren 1,5 uur dvd gekeken zonder problemen.

Ik heb de nieuwste firmware, dvd menu staat aan en ik stream vanaf mijn nas. Verder geen hdmi kabel omdat ik op een wat oudere tv kijk zonder die aansluiting. En ik heb naast de VIDEO_TS map dus in elke map ook een AUDIO_TS map gemaakt.

De NAS heeft gedeelde schrijven en die kon ik via de bestandsbrowser vinden en koppelen aan de Video map die de WD TV Live indexeerd. Verder gebruik ik geen USB schrijven. Meer kan ik niet bedenken dat ik heb ingesteld.
Rudios schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:07:
Ik heb totaal geen problemen met het afspelen van DVD's, maar dat komt schijnbaar omdat ik stream vanaf een USB HDD? Dan wordt het wel tijd dat WD met een nieuwe firmware komt.
Dat zeker. Ik wil graag uitzending gemist erin en HBO van Ziggo erop in de services, verder wil ik graag da hij 5 minuten verder skipt bij vooruitspoelen + Next chapter knop in plaats van 10 minuten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 09:15:

Dat zeker. Ik wil graag uitzending gemist erin en HBO van Ziggo erop in de services, verder wil ik graag da hij 5 minuten verder skipt bij vooruitspoelen + Next chapter knop in plaats van 10 minuten.
+1. Next chapter werkt bij mij alleen als ik eerst snel voor- of achteruit speel, heb jij dat ook?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rudios schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:26:
[...]

+1. Next chapter werkt bij mij alleen als ik eerst snel voor- of achteruit speel, heb jij dat ook?
Moet ik even bekijken, weet ik zo uit mijn hoofd niet. Komt omdat ik meestal tv series kijk en geen dvd's / films. Ik kom er nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinoz
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb mijn WD TV live v3 aangesloten via hdmi op mijn receiver en hiervandaan loopt een hdmi kabel naar mijn TV. Als ik Tunein radio gebruik en ik zet mijn TV uit dan stopt het geluid via de receiver. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees pagina 176 van de handleiding eens door. Wellicht is het een instelling op de mediaplayer.

Anders het meegeleverde kabeltje gebruiken om de mediaplayer op een AUX ingang oid van je receiver aan te sluiten.

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
Mijn vriendin en ik zitten voor 2 maand in een chalet totdat we in ons nieuwe huis kunnen. In de chalet zit een oude televisie, met alleen tulp ingangen.
Zit er bij de Western Digital WD TV live nu wel of geen kabels zodat ik deze op de wat oudere televisie kan aansluiten. Of moet ik hier andere kabels bij kopen? (welke?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
berry eggens schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:05:
Mijn vriendin en ik zitten voor 2 maand in een chalet totdat we in ons nieuwe huis kunnen. In de chalet zit een oude televisie, met alleen tulp ingangen.
Zit er bij de Western Digital WD TV live nu wel of geen kabels zodat ik deze op de wat oudere televisie kan aansluiten. Of moet ik hier andere kabels bij kopen? (welke?)
Ja deze zit er bij, op deze foto kan je zien hoe hij eruit ziet: Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/130500/6/western-digital-tv-live.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:36
Kan iemand wat vertellen over de beeldkwaliteit van deze mediaplayer indien je hem aansluit op een CRT-televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 17:01
Beeldkwaliteit op een crt-televisie komt overeen met de beeldkwaliteit van een dvd-speler die via scart is aangesloten. Niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:22:
Beeldkwaliteit op een crt-televisie komt overeen met de beeldkwaliteit van een dvd-speler die via scart is aangesloten. Niets mis mee.
Perfect is het inderdaad. Ik heb nog CRT tv's hier in huis en het beeld is prima, uitstekend.Ook beter dan bij mijn andere mediaplayer (AC Ryan). En bij de AC Ryan heb je dat de letters in de menu's klein zijn, bij de WD TV Live heb je dat niet. Alleen de letters van de moviesheet zijn te klein, maar dat heb je bij elke mediaplayer wel met een CRT tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:56:
[...]

Herstart hem even (dan gaat hij opnieuw indexeren), dan moet het een paar uur later (mits hij verbonden is met je netwerk) goed zijn. Bij mij duurt het soms een uur of 2.
Hielp helaas ook niet maar vond een oplossing in het officiele Hub Issue report een reactie van DimitarCC. Heb namelijk een Live (Hub) i know er is een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Zijn er overigens nog meer skins te krijgen dan alleen de skins die je via het menu oproept?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Rudios schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:15:
Zijn er overigens nog meer skins te krijgen dan alleen de skins die je via het menu oproept?
Ja, er zit een build in browser in met een aantal beschikbare themes. Maar nog niets echt schokkends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:49
Mijn WD TV Live ziet mijn gedeelde video's niet op mijn pc.
Korte uitleg:
Video's staan niet op de C, maar op een data-schijf E.
Deze map is onderverdeeld in afbeeldingen, muziek, documenten, programma's en video's.
Wanneer ik via de wdtvlive netwerkshare zoek kom ik in een hele mappenstructuur terecht.
Ik zie o.a. een map E: maar hierin wordt alleen de map muziek getoond.
Ik zie ook een map mijn video's en wanneer ik daar op druk zie ik hierin alleen de map series in die map terwijl er ook een map video's in zit, deze laat hij niet zien.... rara... hoe kan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje: Kan je met de WD live TV dvd's afspelen via een laptop? Ik heb momenteel geen dvdspeler, maar zou mijn laptop willen gebruiken als dvd-lezer. Ik vind alles over het afspelen iso's of VOB bestanden die op uw harde schijf staan, maar simpelweg in uw laptop steken over over het netwerk streamen, gaat dat?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:44:
Een vraagje: Kan je met de WD live TV dvd's afspelen via een laptop? Ik heb momenteel geen dvdspeler, maar zou mijn laptop willen gebruiken als dvd-lezer. Ik vind alles over het afspelen iso's of VOB bestanden die op uw harde schijf staan, maar simpelweg in uw laptop steken over over het netwerk streamen, gaat dat?

Alvast bedankt!
Waarom zou je dat uberhaubt willen? Daar heb je dan toch een dvd speler of de laptop zelf voor die je aan de tv hangt :?

Het mooie van de WD is juist alles op een schijf opgeslagen te hebben dat je niet meer hoeft te klooien met schijfjes. Maar om je vraag te beantwoorden: als jij je DVD speler in je laptop als network schare kan opgeven zie ik niet in waarom, het niet zou kunnen. Maar sloom, is het wel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ozothebozo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:40:
Ik zie ook een map mijn video's en wanneer ik daar op druk zie ik hierin alleen de map series in die map terwijl er ook een map video's in zit, deze laat hij niet zien.... rara... hoe kan dit.
Ze moeten dezelfde workgroup hebben, verder vervolgens via de bestandsbrowser van de wd tv live de mappen toevoegen en dan komen ze onder video te staan. Zo te lezen heb je tv series wel toegevoegd, maar video niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:47:
[...]

Waarom zou je dat uberhaubt willen? Daar heb je dan toch een dvd speler of de laptop zelf voor die je aan de tv hangt :?

Het mooie van de WD is juist alles op een schijf opgeslagen te hebben dat je niet meer hoeft te klooien met schijfjes. Maar om je vraag te beantwoorden: als jij je DVD speler in je laptop als network schare kan opgeven zie ik niet in waarom, het niet zou kunnen. Maar sloom, is het wel :')
Omdat ik het geluid van mijn laptop (MBpro met Displayport) niet op mijn tv kan krijgen. Ik heb een displayPort-HDMI kabel, maar dan moet ik het geluid apart laten lopen via een minijack. Mijn tv kan echter geen hdmi signaal combineren met apart geluidsignaal. Hij wil dan blijkbaar enkel het geluid aanvaarden van HDMI omdat hij denkt dat beeld en geluid samen binnenkomen, en dat is dus niet.

Wat bedoel je met network share? mijn dvd-station beschikbaar maken op het netwerk zodat mijn tv denkt het een gewoon bestand is net zoals dit op een HD zou staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:01:
Wat bedoel je met network share? mijn dvd-station beschikbaar maken op het netwerk zodat mijn tv denkt het een gewoon bestand is net zoals dit op een HD zou staan?
ik zou gewoon met dvd decrypter ofzo een image maken van de dvd en die op het netwerk zetten, kost iets van 10 minuten per dvd, maar werkt veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar 10 minuutjes.... Als je dat elke keer moet doen om een dvd-schijfje te bekijken is dat toch wel vervelend. Ik dacht je tegenwoordig wel zonder een dvd speler kon, maar blijkbaar is dat toch moeilijker dan ik dacht :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:45:
maar 10 minuutjes.... Als je dat elke keer moet doen om een dvd-schijfje te bekijken is dat toch wel vervelend. Ik dacht je tegenwoordig wel zonder een dvd speler kon, maar blijkbaar is dat toch moeilijker dan ik dacht :s
Dat kan prima, als je bereid bent om óf al je legaal gekochte DVD's dan wel BR's te rippen en op je netwerk schijf te zetten óf ze te kopen maar een release (die dus al geript is te downloaden) óf gewoon geen DVD's of BR's meer kopen en alles van het internet plukken.

Ik doe prima zonder DVD danwel BR speler. Ik kan uberhaubt geen DVD meer kijken nu ik verwnd ben met BR. Heel enkele keer een oude serie die nog niet geconvert is maar dan houd het wel op. Voor de rest wel mijn planken volstaan met die dingen (vooral boxen van een seris :9 )

Daarnaast 'iedere keer' ; Je doet het maar één keer per DVD en daarna nooit meer als het goed is dus zo een drama moet het ook niet zijn ofwel?

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 13-02-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee...

als ik de wdtv smp van de stroom af haal dan moet ik iedere keer weer de resolutie instellen naar de gewenste stand, dit is nog niet zo erg.

Het volgende is echter vervelender, bij het browsen naar de video bestanden geeft hij iedere keer de melding dat de vorige content source is removed en probeert dan te zoeken naar een nieuwe(via network share).
In het menu vind hij dan niet mijn vaste bekabelde pc. Reset ik het apparaat naar default vind hij direct de pc.
Probleem ligt dus duidelijk aan de player.

al verschillende zaken geprobeerd, voornamelijk bibliotheek aan/ uit, firmware etc...

herkent iemand dit?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Jup, ik heb precies hetzelfde, elke keer die melding als ik 'm uit heb gehad en weer aanzet. Ik zou niet weten wat daar de oplossing voor is, misschien iemand hier wel?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Rudios schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:03:
Jup, ik heb precies hetzelfde, elke keer die melding als ik 'm uit heb gehad en weer aanzet. Ik zou niet weten wat daar de oplossing voor is, misschien iemand hier wel?
Niet echt. Het lijkt erop dat hij, als je het niet helemaal uitzet, een actieve connectie houd richting de source om te kijken of die er nog is. Zodra de power er compleet afgaat vrees ik dat hij een soort van eject doet en dus aangeeft dat de source er niet meer is.

Beetje jammer, maar daarom zet ik hem dus ook niet helemaal uit (enkel als hij traag/vaag aan het doen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:32:
Het lijkt erop dat hij, als je het niet helemaal uitzet, een actieve connectie houd richting de source om te kijken of die er nog is.
Dit klopt, in slaapmodus wordt de bibliotheek wel bijgehouden. Als je hem herstart via het menu zal hij ook de bibliotheek opnieuw gaan opbouwen.

Zelf heb ik de mediaplayer direct in het stopcontact, de tv / dvd recorder / decoder e.d. heb ik op een andere stekkerdoos met aan/uitschakeling (dit vooral omdat mijn dvd recorder anders midden in de nacht epg informatie gaat ophalen en dan gaan alle ventilatoren aan zodat je wakker wordt met wat pech).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ik zet 'm dus altijd uit door langere tijd op de uitknop te drukken, want dan gaat mijn HDD die eraan hangt ook uit. Dus ik moet eigenlijk heel kort op uit doen zodat hij in 'slaap modes' gaat? Maar dan blijft wel mijn HDD aan, toch?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Rudios schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:36:
Ik zet 'm dus altijd uit door langere tijd op de uitknop te drukken, want dan gaat mijn HDD die eraan hangt ook uit. Dus ik moet eigenlijk heel kort op uit doen zodat hij in 'slaap modes' gaat? Maar dan blijft wel mijn HDD aan, toch?
Als je enkel één keer op de uitknop drukt (itt ingedrukt houden), blijft hij in slaapmodus en dus verwijderd hij de source niet. Maar volgens mij doet je externe HDD wel een spindown, alleen zal hij af en toe opspinnen om de media bilbiotheek bij te werken.

Eigenlijk geen idee er verder van aangezien hij mij aan een NAS hangt, dus niet eerder getest. Overigens kan je dat bijwerken van die bilbiotheek ook gewoon op manual zetten, zodat hij niet continu je hardeschijf gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:03:
als ik de wdtv smp van de stroom af haal dan moet ik iedere keer weer de resolutie instellen naar de gewenste stand, dit is nog niet zo erg.
Dit kan je trouwens voorkomen door in de video settings auto te selecteren. Werkt bij veel mensen (controleer even hoe het gaat met 1080i / 1080p , daarin kan een probleem zitten).

Je kan ook gewoon de stroom eraf halen als hij aanstaat, dan blijft het wel behouden. Dat werkt, maar of het verstandig is is een andere vraag...
Reset ik het apparaat naar default vind hij direct de pc.
Als je op het officiele forum zoekt op power off kom je hier wat meer meldingen van tegen, in een oudere firmware zat dit niet. Ik vermoed dat het een kleine bug is die wel opgelost gaat worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 13:49 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roby
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09-2023
Het volgende is echter vervelender, bij het browsen naar de video bestanden geeft hij iedere keer de melding dat de vorige content source is removed en probeert dan te zoeken naar een nieuwe(via network share).
In het menu vind hij dan niet mijn vaste bekabelde pc. Reset ik het apparaat naar default vind hij direct de pc.
Ik heb dit bij mij ook opgemerkt, de player vond mijn nas niet meer.

Je kan dit vermijden door iets langer te wachten na het opstarten vooraleer je naar "Videos" gaat of gewoon terug naar het menu gaan en opnieuw proberen loste het bij mij ook op.
(Ik heb er nooit een reset voor hoeven te doen)

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44
Na een behoorlijke tijd gerommeld te hebben met de PS3 en PS3MS, overigens met succes, toch maar overstag gegaan en een WD TV Live gekocht.

Wat een verademing zeg! _/-\o_

PS3MS direct verwijderd ;w en geen gedoe meer met "trial and error" situaties.

Zowel bedraad, als via WiFi draait alles als een zonnetje, en krijg ik alleen de RSS feeds nog niet helemaal voor elkaar. Ik tracht de feed van nu.nl (Algemeen) toe te voegen en dan gebeurt er niets. Na wat "rommelen" lukt het dan toch, maar is de feed later weer spoorloos. Als je dan weer de feed wilt toevoegen geeft de WD aan dat hij al toegevoegd is, en kun je er niets meer aan wijzigen...
De enige optie is dan terug naar de fabrieksinstellingen en weer opnieuw configureren. Voorlopig dan maar even zonder eigen toegevoegde RSS feeds.

Tevens ben ik nog op zoek naar een werkende oplossing mijn muziek, shoutcast en spotify met mijn iPhone te kunnen bedienen, zonder de tv fysiek aan te zetten. Ik heb hiervoor verschillende apps gedownload maar nog niet echt resultaat kunnen boeken (Aceplayer, Buzzplayer, media:connect for DLNA and UPnP media streaming enz.). Misschien dat iemand hier aan kan geven hoe je dit het beste aan kunt pakken?

Vooralsnog stream ik vanaf een gedeelde map op mijn laptop (WD bedraad, laptop via WiFi) en ga binnenkort over tot de aanschaf van de DS212j van Synology om die aan mijn D-Link DIR-855 te hangen.

Tot nu toe nog geen seconde spijt van mijn aankoop! :*)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
A3-D schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 01:19:
en ga binnenkort over tot de aanschaf van de DS212j van Synology om die aan mijn D-Link DIR-855 te hangen.
Ah, goede keuze! Ik heb de DS212j gelijk met deze mediaplayer gekocht. Heb er zelf twee 1TB schrijven ingestopt (geen beveiligde opslag zodat ik 2 TB aan ruimte heb) en dat werkt helemaal perfect. Sickbeard en Sabnzbd erop en hij download ook nog eens automatisch tv series voor je.

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 14:45
Sinds gisteren ook een bezitter. Leuk apparaat, reageert meestal vlot en menu's zien er goed uit! Apparaat is ook super klein! De meeste services hebben een uniforme lay-out waardoor je het idee hebt dat het echt allemaal bij elkaar hoort maar toch wel een paar min puntjes.
  • Wifi is niet alles, na een uur moest ik hem gewoon inpluggen op m'n lan.
  • Kwaliteit van youtube filmpjes valt tegen. Alsof niet de 1080 versies worden gebruikt.
  • Niet mogelijk om in te loggen op Flickr waardoor ik niet al m'n foto's kan zien.
  • De menu indeling vind ik niet logisch. Waarom Facebook en Picasa wel onder Photo's maar Flickr niet? Hetzelfde voor YouTube onder Video's.
  • Waarom zijn 'favorites' van Shoutcast, TuneIn, etc niet gewoon beschikbaar onder één lijst? Het is nu per service.
  • De initiele configuratie vond ik niet gebruiksvriendelijk. Ik had een wizard verwacht welke vraagt naar je audio/videosetup. Toch belangrijk voor audio passthrough bijvoorbeeld via HDMI.
  • Aantal services missen zoals Soundcloud, SmugMug en Podcast support
  • Geen Ipv6 support.. zou je niet verwachten bij een apparaat wat sinds oktober 2011 verkocht wordt.
Ondanks al deze tekortkomingen vind ik het een heel fijn en simpel apparaat wat gewoon tot nu toe alles vlekkeloos heeft afgespeeld. Wel een tip is om in het begin gewoon even een toetsenbordje aan te sluiten of tekst invoer via je iOS/Android te doen.

Ramon Smits

Verwijderd

WD TV remote voor Iphone

http://itunes.apple.com/us/app/wd-tv-remote/id488301648?mt=8

werkt bij mij prima

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 15:03 ]

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:49
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:56:
[...]

Ze moeten dezelfde workgroup hebben, verder vervolgens via de bestandsbrowser van de wd tv live de mappen toevoegen en dan komen ze onder video te staan. Zo te lezen heb je tv series wel toegevoegd, maar video niet.
Helaas nog niet gelukt. Ik zal het vanavond nog eens proberen. Ik dien het wel via netwerk share te dien toch? Bedankt!

• matin112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 00:39
De WD TV Live SMP crasht bij mij vaak nadat ik grote bestanden via wifi op de aangesloten hdd kopieer. Apparaat doet het dan wel maar speelt niks af. Eject dan loopt hij vast. Moet ik de stroom eraf halen zodat hij het weer doet. Ook bij transferen vaak error. Try again, skip or cancel. Try again werkt dan nooit alleen skip of cancel. De ingebouwde wifi gewoon niet zo goed?

[ Voor 6% gewijzigd door matin112 op 16-02-2012 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ozothebozo schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:23:
[...]

Helaas nog niet gelukt. Ik zal het vanavond nog eens proberen. Ik dien het wel via netwerk share te dien toch? Bedankt!
Ik zou even alle opties proberen, op mijn netwerk kon ik uit 2 kiezen die beiden werkten, ben alleen ff kwijt welke omdat ik nu niet achter de mediaplayer zit.

Als je er niet uitkomt kan ik morgen wel even kijken hoe ik het precies gedaan heb, maar vanavond ben ik alleen thuis en moet ik de kids op bed brengen etc. en zit straks niet meer achter de pc.

Edit: heb nog even gekeken vandaag, ik moet de optie nemen waarin je kan kiezen tussen windows share / linux share, als ik van daaruit doorga werkt het uitmuntend. Je moet hiervoor naar bestanden en dan op het rode knopje op de afstandsbediening klikken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Ik word steeds gelukkiger met dit apparaat! _/-\o_

Vandaag aan het stoeien geweest met het afspelen van muziek zonder de tv fysiek aan te zetten, en dat is deels gelukt..

Ik heb een een iPhone 4 met iOS 5.01 en gratis app WD TV Live Media (zelfde als Zappo TV) gebruikt.
Laptop met een gedeelde externe USB 3.0 HD waar de muziek en films op staan.

Bestanden worden door de app prima herkend en afgespeeld, dus geen tv nodig. Shoutcast werkt ook, alleen mis ik de integratie met Spotify, want ook die zou ik graag op deze wijze willen bedienen.

Daarna streamen vanaf de iPhone bestanden uitgeprobeerd, en ook dat werkt prima. Alleen gaven recente filmpjes die ik gemaakt had met de iPhone een foutmelding, en stonden er wat oudere filmpjes op mijn filmrol die prima af te spelen waren.

Ook het streamen van gedeelde videobestanden op de USB schijf verliep vlekkeloos, dus tot zover tevreden.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Is het niet goed afspelen van VIDEO_TS mappen zoals ik in deze thread lees ondertussen al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv00552
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-12-2022
Telkens als ik mijn wdtv heb uitgezet en de volgende dag weer aan, heb ik last dat de film niet start.
Hij blijft dan op het draaiende pijltje hangen.
Ik moet dan de wdtv weer opnieuw herstarten en na de medialibary opnieuw compilen doet hij het weer wel.
Ik speel alles af via een usb HDD en het is toch lastig als je iedere keer de wdtv moet herstarten voor je een film kan kijken.
Laaste firmeware staat erop.
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
buffy1966 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:01:
Is het niet goed afspelen van VIDEO_TS mappen zoals ik in deze thread lees ondertussen al verholpen?
Bij mij geen enkel probleem, ik weet niet hoe het bij de rest van de gebruikers is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
buffy1966 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:01:
Er is volgens mij maar 1 gebruiker die daar last van heeft...
hv00552 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 09:52:
Telkens als ik mijn wdtv heb uitgezet en de volgende dag weer aan, heb ik last dat de film niet start.
Hij blijft dan op het draaiende pijltje hangen.
De verbinding met de harde schrijf is weg. Je zou kunnen proberen hem te ejecten voordat je afsluit, misschien lost dat het probleem op?

Ik neem aan dat je hem gewoon uitdoet met de uitknop van de afstandsbediening door deze kort in te drukken?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb nog steeds last van stotteringen na enkele seconden bij het (willen) afspelen van een VIDEO_TS map. Ik heb mijn probleem weer teruggekopt naar WD Support.

Het is mij wel echt een raadsel waarom de ene gebruiker, want naast mij wel meerdere, er last van heeft en de andere gebruiker weer niet. Zou het iets hardwarematigs kunnen zijn? Dat WD verschillende componenten in de WD TV Lives monteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RicoK schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:07:
Zou het iets hardwarematigs kunnen zijn? Dat WD verschillende componenten in de WD TV Lives monteert?
Tja, daar kom je denk ik nooit achter zonder ze allemaal open te schroeven.

Ik ben wel benieuwd naar de uitkomsten, vind het ook vreemd dat het bij jou (en ook bij meerderen begrijp ik nu) niet werkt en bijvoorbeeld bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
Er fijn zo'n mediaspeler. Werkt goed speelt alles goed af. Nu wil ik ook met een Nas (synology) de series en fils mooi rangschikken en voor zien van ondertitels en thumbnails. Is het dan ook mogelijk met de WD TV om alles mooi visueel op tv te laten verschijnen. Of zit ik vast aan de menu opbouw van zoals standaard word weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

berry eggens schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:24:
Er fijn zo'n mediaspeler. Werkt goed speelt alles goed af. Nu wil ik ook met een Nas (synology) de series en fils mooi rangschikken en voor zien van ondertitels en thumbnails. Is het dan ook mogelijk met de WD TV om alles mooi visueel op tv te laten verschijnen. Of zit ik vast aan de menu opbouw van zoals standaard word weergegeven.
Defineer mooi verschijnen. Als je film info, thumbs, backgrounds enz bedoelt, moet je eens naar de optie medialibrary kinken ;)

Overigens, heeft men de laatste versie van de Remote App gezien? Hele vooruitgang :D. Auto discover van apperaten, verbeterde toetsenbord, ondersteuning van channels enz. Je kan zelfs een handmatige tijdskip van een film opgeven :D

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 19-02-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:34:

[...]

De verbinding met de harde schrijf is weg. Je zou kunnen proberen hem te ejecten voordat je afsluit, misschien lost dat het probleem op?

Ik neem aan dat je hem gewoon uitdoet met de uitknop van de afstandsbediening door deze kort in te drukken?
Als je de speler in stand-by zet (dus de uitknop kort indrukt), dan blijft de verbinding tussen speler en externe harde schijf actief. Je kunt het apparaat dan na inschakelen dan direct weer gebruiken. De speler blijft in deze modus ook de mediabibliotheek updaten.
Wanneer je de speler uitschakelt (dus de uitknop lang ingedrukt houdt), dan wordt de verbinding tussen speler en externe harde schijf verbroken. Bij het opnieuw opstarten van het apparaat zal deze de schijf echter niet meer herkennen en aangeven dat 'de laatst aangesloten bron is verwijderd'. Je kunt dit oplossen/voorkomen door alvorens de speler uit te schakelen de harde schijf te 'ejecten'. Dus op de knop rechtsonder aan je afstandsbediening indrukken, schijf selecteren en tweemaal 'OK' toetsen. Je kunt nu de mediaspeler uitschakelen en de externe harde schijf gewoon in het USB-poortje laten hangen. Bij het opnieuw opstarten zal het apparaat de schijf opnieuw zoeken, herkennen en dan de mediabibliotheek weer samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Notna schreef op zondag 19 februari 2012 @ 09:19:
[...]
Overigens, heeft men de laatste versie van de Remote App gezien?
Bedoel je hier de Remote app van Apple mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Mag ik jullie bedanken voor dit onderwerp en jullie bijdragen hierin?

Mede door dit onderwerp en de reacties heb gekozen voor een WD TV Live... (en de prijs, en de Spotify ondersteuning en de relatief weinig problemen met firmware en de Apple/Android app enz :+ ).

Wat mij opvalt hier is dat het weinig gaat over bugs, problemen met de firmware, halfbakken functionaliteit ten opzichte van andere mediaspelers. Andere onderwerpen staan bol van de klaagzangen... en over dit kastje is bijna elke review lovend?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:37:
Wat mij opvalt hier is dat het weinig gaat over bugs, problemen met de firmware, halfbakken functionaliteit ten opzichte van andere mediaspelers. Andere onderwerpen staan bol van de klaagzangen... en over dit kastje is bijna elke review lovend?
Het werkt eigenlijk allemaal gewoon erg goed, al heb ik wel 2 keer een vreemde bug gehad waardoor ik opeens een stuk van mijn netwerk niet kon zien, maar ik had ook wat mappen anders genoemd die al gemapped waren op de speler, dus dat vind die niet zo leuk.

En verder is hij echt retesnel, aandoen en hoppa, je kan starten. Als mijn pc nu eens zo snel kon opstarten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklakeman
  • Laatst online: 06-09 20:04
Kan ik hier ook mijn Logitech K400 toetsenbordje op aansluiten (draadloos via Unifying)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

A3-D schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:09:
[...]

Bedoel je hier de Remote app van Apple mee?
Nee de WD TV Live Remote app:

http://itunes.apple.com/n...e-remote/id377667642?mt=8
Android Market: WDTV MediaPlayers Remote - Apps on Android Market

Die op de Android ziet er een stuk beter uit dan die voor iOS moet ik eerlijk zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Notna schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:14:
[...]

Nee de WD TV Live Remote app:

http://itunes.apple.com/n...e-remote/id377667642?mt=8
Android Market: WDTV MediaPlayers Remote - Apps on Android Market

Die op de Android ziet er een stuk beter uit dan die voor iOS moet ik eerlijk zeggen :P
Zou fijn zijn als Spotify geïntegreerd zou worden, dan hoef ik de tv niet meer aan te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Thuis heb ik een NAS staan van 2TB met daarop muziek, films en series. Ik kan mijn vader een uitnodiging sturen dat hij hier vanaf zijn laptop ook bij kan (Inloggen op Twonky Server). Enig idee of het zo in te stellen is dat mijn vader ook vanaf zijn WD TV Live bij mijn NAS kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Vandaag ben ik, na enkele maanden heen en weer en over en weer te hebben gemaild, gebeld door iemand van WD Support (mét nummerweergave, heel netjes). We hebben mijn probleem van de stotterende VIDEO_TS bestanden doorgesproken. Hij heeft het euvel willen reproduceren, maar bij hem trad het niet, zowel draadloos als bedraad, op. We hebben mijn netwerk tegen het licht gehouden. De Cisco/Linksys E4200 met een 200mbps Powerline plug zijn uitermate goed bevonden. En zeker omdat MKV's en AVCHD's wel goed lopen, is mijn netwerk niet de boosdoener.

Nu heeft WD mij een vervangend exemplaar toegezonden die ik binnenkort moet gaan ontvangen. Dit exemplaar is door WD goed bevonden. Deze zou het dus bij mij ook moeten doen.........

Zoals enkele posts door mij aangegeven, omdat niet iedere gebruiker deze problemen ervaart en velen zich er niets bij voor kunnen stellen, het zal toch niet zo zijn, dat WD verschillende soorten compenten gebruikt in de fabricage van de WD TV Lives die niet met elkaar overweg kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook sinds een maand n het bezit van deze mediaspeler. Heel fijn apparaat. Geen enkele klacht over, BEHALVE het feit dat hij Vorbis-audio in een MKV videocontainer niet goed afspeelt. De supportfora van WD staan hier ook vol over. Zodra je een videobestand met MKV extensie hebt met OGG Vorbis als audio, dan krijg je allerlei stotteringen en kraken in de geluidsweergave.

Deze klachten staan al heel lang op de fora van WD, maar WD lijkt er niks aan te doen. Weet iemand toevallig een work-around? Ik heb nogal veel van dit soort bestanden namelijk en alle bestanden splitsen, audio recoderen en weer terug aan elkaar plakken heb ik niet zo'n zin in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RicoK schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:59:
Nu heeft WD mij een vervangend exemplaar toegezonden die ik binnenkort moet gaan ontvangen. Dit exemplaar is door WD goed bevonden. Deze zou het dus bij mij ook moeten doen.........
Zo, dat is mooi geregeld. Benieuwd wat eruit komt. Had niet verwacht dat WD zo'n sevice zou leveren, ken eigenljik maar 1 ander bedrijf die dit zo goed voor elkaar heeft: Logitech.

Blij dat ik voor de WD gekozen heb als ik dit zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:00:
Zodra je een videobestand met MKV extensie hebt met OGG Vorbis als audio, dan krijg je allerlei stotteringen en kraken in de geluidsweergave.
Hoe herken je die dan vooraf? Niet toch? Of zijn er bepaalde groepen die ze zo aanleveren op usenet / torrents?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinoz
  • Laatst online: 19-12-2022
tinoz schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:45:
Ik heb mijn WD TV live v3 aangesloten via hdmi op mijn receiver en hiervandaan loopt een hdmi kabel naar mijn TV. Als ik Tunein radio gebruik en ik zet mijn TV uit dan stopt het geluid via de receiver. Hebben hier meer mensen last van?
Niemand hier last van? Ik heb alle instellingen geprobeerd maar TV uit= geen geluid over de receiver meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:06:
[...]

Hoe herken je die dan vooraf? Niet toch? Of zijn er bepaalde groepen die ze zo aanleveren op usenet / torrents?
Vorbis blijkt nog steeds redelijk populair bij MKV-bestanden die onder meer via torrents worden verspreid. Soms staat in de informatie over de torent welke audio- en videocompressie zijn gebruikt, maar vaak niet.

Het is heel irritant dat deze mediaspeler deze bestanden dus niet goed afspeelt. Ik heb van iemand gehoord dat deze combinatie (MKV en OGG Vorbis) volgens WD geen 'standaardcombinatie' is en daarom niet (goed) ondersteund wordt. Ik weet alleen niet hoeveel daarvan waar is....

Misschien toch maar eens een mail naar WD sturen. In de tussentijd hoop ik dus dat iemand misschien een work-around hiervoor kent.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Laatst online: 15-09 23:07

BaT

Ik heb vandaag ook mijn WDTV Live binnen gekregen. Ik heb nl sindskort een NAS en mijn huidige WDTV (1st gen) werd nu wel erg onhandig.

Ik dacht aanvankelijk dat hij iets groter zou zijn dan die eerste generatie, maar hij is zelfs nog kleiner; terwijl hij meer kan. Ik heb hem meteen aangesloten op m'n tv (hdmi 1080p) en receiver (optical audio) en vervolgens aangezet.

De eerste ervaring was een beetje raar: ik start het apparaat; hij vraagt netjes naar mijn taalkeuze en wifi netwerk en vervolgens kom ik in het hoofdmenu. Hij geeft aan dat er een update is; ik klik dat dus aan en krijg vervolgens een schermpje met een paar opties. Ipv direct de update te installeren kies ik voor "What is new in this update"; hele ding reboot automatisch en komt vrolijk weer in het hoofdmenu.... tweede poging hetzelfde (ik verwachtte een tekst dialoog met een update log). Dan maar direct updaten: dit werkte gelukkig wel naar behoren.

Daarna als eerste even alle netwerk shares getest (Media Library en Windows Shares); deze werkten allen naar behoren. Ik heb meteen "From Pole to Pole" aangeslingerd (met de beruchtte Bird Scene) en jawel hoor; ding loopt zowat half vast. Tijd om een UTP kabeltje tevoorschijn te toveren en de boel bedraad aan te leggen. Ik zag hem vervolgens maar 1 keer een paar frames skippen en het geluid liep netjes door! Veel beter dan wat ik gewend was! Tevens werken nu ook MKV's welke ik voor de oude WDTV moest remuxxen voor ze het uberhaubt deden _/-\o_ Hele fijne upgrade al met al. Ik kan gewoon lekker alles op m'n NAS plempen en ik hoof nooit meer met een USB schijf van m'n computer kamer richting de WDTV te lopen; me is happy 8)

Edit: Ook erg fijn dat WD een applicatie van de remote voor iOS heeft gemaakt. Ik heb hem op m'n iPad geinstalleerd, wat jammer is aangezien het eigenlijk een iPhone app is. Ik hoop dat ze nog een uitgebreidere versie maken voor de iPads.

[ Voor 6% gewijzigd door BaT op 21-02-2012 22:00 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

tinoz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:55:
[...]

Niemand hier last van? Ik heb alle instellingen geprobeerd maar TV uit= geen geluid over de receiver meer...
Nee. hier speelt de muziek gewoon door na een kleine onderbreking. Misschien hdmi cec uitzetten?

Gadgets FTW!

• RicoK
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:04:
Zo, dat is mooi geregeld. Benieuwd wat eruit komt. Had niet verwacht dat WD zo'n sevice zou leveren, ken eigenljik maar 1 ander bedrijf die dit zo goed voor elkaar heeft: Logitech.

Blij dat ik voor de WD gekozen heb als ik dit zo lees.
Ik heb gisteren de tweede en door WD geteste en goed bevonden player thuis gestuurd gekregen. Vol goede moed heb ik deze aangesloten, maar helaas, niet het verwachte resultaat. Nog steeds stottert SD content bij het afspelen van een VIDEO_TS map al na enkele seconden.

Inmiddels had ik al een AC Ryan PlayOn HD Mini 2 aangeschaft (de Mini1 staat op de slaapkamer) en die geeft alle content, SD, HD, etc, wél probleemloos weer.
Ik heb dit gemeld aan WD en zij hebben mij vanmorgen gebeld. Aangegeven dat ik, ondanks dat ik WD hoog in het vaandel heb staan, van de WD TV Live player af ga zien, omdat ik, zeker gezien zijn reactie, niet op korte termijn een oplossing zie verschijnen.

Ik gaf aan dat ik dus de nieuwe speler wilde gaan retourneren en de 'oude' speler op Marktplaats wilde gaan zetten. Maar nu kan ik beide spelers retourneren vergezeld van een kopie van de aankoopbon en mijn internationale bankgegevens, waarna WD Engeland mij dan het aankoopbedrag retitueert nadat de spelers retour zijn ontvangen.

Erg fijne en goede service van WD! Ik vind het jammer dat ik de speler de deur uit moet gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Netjes opgelost, wel apart hoor, ik snap nog steeds niet wat er nu aan de hand is. Ik heb hier exact dezelfde opstelling (mini1 van ac ryan en een wd tv live). Hier werkt dat wel.

Nou, je kan in iedergeval nu ongestoord kijken en dat is het belangrijkste en voor iedereen hier is het heel fijn te weten dat de klantenservice echt top is.

• BaT
  • Laatst online: 15-09 23:07

BaT

Ik heb iets aparts ontdekt: alleen als de WDTV via WIFI is verbonden met het netwerk, werkt de iOS remote app; als in: de app kan m'n WDTV Live vinden en werkt ook naar behoren. Vervolgens stel ik de netwerk verbinding op de WDTV in via wired, de app werkt nu nog steeds (alleen verdwijnt de WDTV al wel uit het lijstje devices). Sluit ik de app echter af en start ik hem opnieuw op, dan kan hij met geen mogelijkheid de WDTV vinden (WDTV staat met static ip ingesteld). Zodra ik echter weer switch naar de previously connected wireless connection, dan vind de app de WDTV direct.

Ondertussen (wanneer de iOS remote app niet werkt/de WDTV niet herkend) werken mijn Media library, network shares en services allen naar behoren. Ook geeft de check connection 3 groene vinkjes aan.... Hebben meer mensen hier toevallig last van? Ik vind het maar een raar probleem en kan er geen touw aan vast knopen, m'n hele netwerk is netjes ingedeeld en ik heb geen rare poorten dichtgegooid oid. De app werkt ook wel, zolang hij maar eerst de met WIFI verbonden WDTV vindt.

Edit 1: Ik ben iig niet de enige zie ik al, heb alleen nog geen oplossing...klik

Edit 2: ik heb een "oplossing" gevonden. Ik stel de WDTV in op WIFI, de iOS app werkt nu. Vervolgens zet ik de WDTV helemaal uit (niet in sleep). Wanneer de WDTV nu weer aan wordt gezet gaat hij via LAN verbinden (vanuit sleep via WIFI, vandaar dat je hem helemaal uit moet zetten). Nu werkt alles naar behoren, tenzij ik de WIFI in de WDTV settings weggooi. Dan begint het hele circus overnieuw. Dat laatste is raar, want hij is toch echt niet via WIFI verbonden (zie ik in de router) op het moment dat ik die settings weggooi. Hmmm, werkt toch niet.

[ Voor 26% gewijzigd door BaT op 23-02-2012 21:06 ]

Product Owner - Connec2

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Mag ik vragen wat er zo 'geweldig' aan de WD TV Live is? :)

Het is niet sarcastisch bedoeld ofzo, maar momenteel zit de markt echt tsjokvol met mediaspelers, vooral in het segment van streamers kun je door de bomen het bos niet meer zien: Mede8er 400x2, PlayonHD mini2, Popbox, Asus O!Play, Dune-reeks, etc..

Waarom is er van die overige spelers (op de wel erg prijzige Dune na) niet zo veel terug te vinden hier op dit forum?

Ik sta zelf nu op punt om een mediaspeler aan te schaffen en dan gebruik ik de tweakers fora altijd enigszins als peilstok: iets dat populair is op GoT is meestal ook een sweetspot/best-buy product. Zo heb ik destijds (+- 5j) ook mijn Panasonic plasma aangeschaft, mijn Dell ultrasharp, etc etc..

Nu echter kan ik er maar niet wijs uit worden waarom deze mediaspeler zo populair is, waarom zovelen hem verkiezen boven de rest?
Als ik deze speler direct met bvb. de MED400x2 vergelijk kan ik er nog minder van begrijpen; die laatste genoemde heeft immers geen problemen met het afspelen van SD-materiaal (slechte kwaliteit) of .mkv's met OGG Vorbis.

Zouden jullie mij kunnen uitleggen wat het is dat de WD TV Live zo 'speciaal' maakt :)?

De bedoeling is om hem aan te sluiten op een Powerlan richting netwerk (omdat ik dankzij dit topic toch maar besloten heb mijn Wifi g-netwerk niet te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik denk prijs/kwaliteit verhouding.

Speelt idd "bijna alles af". Maar dit is een voorbehoud waar alle andere mediaspelers ook mee schermen om zich in te dekken mocht een exotisch formaat toch niet afspelen.
Een enkeling heeft moeite met Video_TS. Bij mij loopt het gewoon goed.

Klein formaat apparaat dus deze valt nauwelijks op ipv weer een "kastje" erbij.

Probleemloze installatie en mooie GUI en eenvoudige menu-besturing.

Ik gebruik een netwerkschijf en speel alles moeiteloos via WIFI af. Ook HD! Dit valt of staat natuurlijk met de kwaliteit van je netwerk.

oa Spotify ondersteuning etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De chipset bevalt me ook goed. Ik wil geen speler meer met een realtek chipset hebben omdat de ondersteuning van realtek echt heel heel matig is naar de producenten van mediaspelers (althans afgaande op mijn ervaringen met ac ryan en de dingen die ik over realtek gelezen heb).

Overzichtje wat ik gevonden heb:

Sigma - WDTV Live, Popcorn Hour, Egreat, Dune Smart, HDX BD1

Realtek - ACRyan PlayOn!, Asus O!Play, Xtreamer, Patriot Box Office, Seagate Freeagent, Egreat, Yangxi HDPro+, Noontek, Eaget, Hornettek Phantom, DVico

Ik heb zelf nooit de MED400x2 gezien, kan dus niet aangeven welke beter is. Ik lees in de reviews hier op tweakers wel dat mensen af en toe een vastloper hebben met deze speler, maar dat heb ik met mijn wd tv en mijn ac ryan ook. Het komt bij mij voor als ik op mijn nas een gedeelde map aanmaak en dan niet de nas laat resetten, dus dat lijkt meer eerder aan mijn nas dan aan de mediaspelers te liggen.

Wat mij bevalt aan de wd tv is de snelheid, het is echt aandoen en gelijk video selecteren en afspelen en nergens enige wachttijd. Verder kan je firmwares installeren via het appraraat zelf, dus zonder tussenkomst van een usb stick of iets downloaden op je pc en dan overzetten.

Wat ik weer een nadeel vind van de wd tv ten opzichte van de MED400x2 (dit is wel een aanname, maar gezien de chipset kan hij dat standaard) is vooruitspoelen op een tijdbalk. Met de wd tv live kan je alleen versneld afspelen (2x, 4x, 8x, 16x) en een tijd invoeren waarheen hij gaat, maar niet met de pijltjestoetsen op een balkje vooruitscrollen wat wel jammer is.

Ik heb verder geen last van slechte kwaliteit sd video, volgens mij heeft niemand dat hier? Maar ik kijk zelf niet op een hd tv, dus kan niet 100% zeker zijn hierin. Maar op mijn good old tv'tje van 25 kilo ziet zowel sd als hd er prima uit via aansluiting op de scartingang.

Denk verder dat je aan beide spelers wel veel plezier gaat beleven.

ps er is wel een ac ryan forum hier, zit ik zelf ook in te posten, maar daar is men niet zo positief.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je tv series met sickbeard download, dan is het erg leuk om de post processing (aanpassen filenaam etc.) erg fijn met de wd tv live. In sickbeard kan je namelijk aangeven dat hij het volgende gelijk voor je aanmaakt:

Episode Metadata
Show Folder Image
Episode Thumbnail
Season Thumbnail

Dat is best een fijne optie. Aanrader.

Ik moet alleen nog even zien hoe ik bij een serie achtergronden krijg, maar ik heb nu 1 serie die dat heeft op de een of andere manier, daar ga ik induiken.

Verder ben ik er ook al achter waarom mijn wd tv live soms bij het aangaan niet reageerde, dan is mijn nas in slaapstand en wacht hij een minuut tot hij ontwaakt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voor elkaar voor tv series met backdrops e.d. , het is weinig anders dan al in de uitleg van Mourke in zijn metadata handleiding.

Het werkt wel heel goed, zo heb je bij een serie als 24 per seizoen gelijk de cover van dat seizoen en daarna past hij ook mijn bestandsnamen aan, ik heb bijvoorbeeld 24 S02E01 en daar maakt hij dan van 24 08:00 - 09:00 AM.

Moet ik plaatsen hoe ik het gedaan heb of is iedereen er al uitgekomen? Dan maak ik een handleiding als ik beter ben (heb nu griep).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:31:
Moet ik plaatsen hoe ik het gedaan heb of is iedereen er al uitgekomen?
Een korte handleiding zou ik prettig vinden, want ik kom er maar niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HenkBr schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:03:
Een korte handleiding zou ik prettig vinden, want ik kom er maar niet uit.
Is goed, ik ga wat maken. Moet nog een paar zaken controleren (bijv. als ik dvd's heb van tv series). Datgene wat ik heb kunnen controleren is al erg goed. Als ik me weer wat beter voel werk ik het even goed uit. En als iemand anders het wil doen is het ook prima trouwens :)

Iets anders waar ik mee bezig ga is een eigen thema bouwen.

Zie : http://community.wdc.com/...ist-of-Themes/td-p/122426

En : http://community.wdc.com/...tandard-theme/td-p/357389

Iemand hier al een eigen theme gebouwd?

Hier staat hoe je je eigen theme erop kan zetten, ziet er simpel uit:

http://community.wdc.com/...g-User-Themes/td-p/283574

Dit is veel te mooi speelgoed. Maar ik ga nu even uitzieken en als ik weer fit ben lekker rustig aan mijn eigen theme werken. Het lijkt er ook op dat je echt bijna alles kan aanpassen aan de interface, daar ben je een hele tijd zoet mee. Althans als je het net zoals ik leuk vind om hiermee te stoeien.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uitleg tv series met thumbgen bewerken:

neem alle instellingen over zoals in de uitleg van Rourke op één wijziging na: bij collectors zet je 2 vinkjes bij TheTVDB.com (en geen vinken bij andere collectors).

Vervolgens ga je naar het tabblad TV Shows/Series/Anime en daar zet geen vinken bij use wide banner en retrieve all banners, de andere opties even naar eigen inzicht invullen (hoe jouw tv collectie is opgebouwd).
In mijn geval zijn dat $x#, S$E# en S$D# formaten. Als je het werkende wilt hebben moeten je series ook in dat formaat opgemaakt zijn, dat betekend soms zaken aanpassen en dat is vervelend werk.

Met deze instellingen kan je in de toekomst wel gelijk alles binnenhalen door bijvoorbeeld de postprocessing van sickbeard te gebruiken (als je Sickbeard voor je series downloaden gebruikt).

Nu doe ik het volgende, deze 2 stappen zijn niet nodig, maar vind ik zelf fijn:

stap 1) Ik ga handmatig naar www.thetvdb.com en zoek een serie op die ik heb, pak een mooie poster en sla die op als Folder.jpg in de map van mijn serie.

stap 2) Ik vind het niet fijn dat ik niet grafisch kan zien welke afleveringen ik heb. Ik pas daarom met photoshop elements (goedkoop te koop via www.surfspot.nl als je een student bent / kinderen hebt die naar school gaan) en maak voor elke aflevering een afbeelding van de Folder.jpg met het episode nummer erin, bijvoorbeeld deze voor de serie A Gifted Man:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/fjdfsx.jpg

Dit kan je vrij snel doen door een laag te gebruiken voor het cijfer.

Nu ben je klaar voor het verwerken. Haal de info op, pas de afbeelding aan als je stap 2 hebt gedaan. Zelf haal ik ook nog de plot en de overview weg omdat ik die kleine lettertjes op mijn toch vrij grote crt tv maar lastig zie. Maar dat is een keuze, als je een hdtv hebt hoeft dat niet. Je kan wel kiezen om de plot die Nederlands is (althans meestal) over te copieeren naar de episode plot aangezien je de tekst van de episode plot ziet op je wd tv live streaming mediaspeler (maar dat is een eigen keuze, er zitten spoilers in en dat bevalt mij niet).

Nu ben je klaar. Het is alleen zaak om op je wd tv live streaming mediaspeler de sortering nog goed te zetten: op datum en dan met dit symbool: ^ , anders sorteert hij de files niet oplopend vanaf episode 1 t/m einde.

Er komt dus wat handwerk bij kijken, maar het kost je ongeveer 5 minuten werk per seizoen mits je de afbeeldingen uit stap 2 al gemaakt hebt of niet gebruikt en niet te traag werkt :+

En tot slot: op je wdtv live streaming mediaspelertje bij de menu optie systeem de optie haal beschrijving op op handmatig zetten, anders gaat alles door elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een photoshop bestandje waarin alles zit verwerkt, kan je seizoen 1 t/m 8 aanmaken:

http://www.mediafire.com/?xz1ds76q5c3srxy

Met een klein beetje photoshop kennis / werking van lagen kom je er dan wel uit.

Ik pak voor mijn series een poster van www.thetvdb.com en maak die zwart wit (CTRL+ALT+B in photoshop elements) en dan plak ik hem in bovenstaande file, selecteer de laag met het juiste seizoensnummer , pas het nummer aan en sla het per episode op.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

Heeft iemand hier zijn WD TV Live wel eens gebruikt om 3D films te kijken (SbS). Bij mij stottert de film behoorlijk bij drukke scenes.

Ik vind dit vreemd omdat het beeld nog steeds 1920 x 1080 is..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:47
Heeft iemand ervaring met het streamen via DLNA? Ik krijg het niet werkend en heb geen idee waarom.

Als ik in Windows kies voor "Play To" staat daar netjes mijn WD TV Live bij. Kies ik die optie, dan krijg ik het Play To scherm met de mededeling "Contacting media server" dat duurt een seconde of 2, waarna de melding "Failed to retrieve media information from media server" verschijnt. Verder dan dat kom ik niet.

Nog een aanvullende vraag: zou het op die manier ook mogelijk zijn om vanaf een pad (Asus Eee pad transformer met ICS) alle geluid output te streamen naar de WD TV Live? Dan zou ik op de pad spotify kunnen draaien en toch luisteren via m'n receiver. Ala sonos, maar dan zonder dat dure kastje te hoeven kopen. En uiteraard weet ik dat de WD TV Live ook Spotify heeft, maar dat bedient toch net wat minder makkelijk dan de app op m'n pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Hoewel ik erg tevreden ben over de WD TV Live, toch een puntje waaraan ik me erger.
Eerst even de manier waarop ik te werk ga: Ik download filmbestanden (negen van de tien keer .mkv) en plaats deze op mijn externe harde schijf. Deze plug ik vervolgens in op de WD TV en speel ze dan af. De mapindeling is zoals Rourke adviseerde, dus Films/Animatie/ en dan alle bestanden met oa de .xml om in de backdrops te voorzien. Bij series hetzelfde verhaal.
Het probleem is dat mijn speler soms bepaalde files/mappen niet weergeeft in zowel de Mediabibliotheek als de bestandenbrowser. Dus ik heb bijvoorbeeld achter de map /Thriller de film 'Leon' staan, maar de hele Thriller-map wordt niet weergegeven. Datzelfde probleem doet zich voor bij series. Dus ik kan dan bijvoorbeeld de map 'The walking dead' niet zien, terwijl ik daar toch echt zojuist een nieuwe aflevering in heb geplaatst!
Nu valt het probleem soms 'op te lossen' (tussen aanhalingstekens daar het geen acceptabele oplossing is!) door mijn schijf via het netwerk te benaderen en de files even te verplaatsen naar de hoofdmap en dan weer terug naar de submap. Dus ik knip/plak alle bestanden van 'Leon' bijvoorbeeld uit de submap Thriller naar de hoofdmap Films, wacht even en knip/plak ze dan weer terug. Mijn WD TV geeft dan het ronddraaiende pijltje voor verversen weer en als ik vervolgens opnieuw de map Films open zie ik daar nu wél de submap Thriller met daarin de film Leon staan. Dit werkt overigens niet altijd en sowieso geen zaligmakende oplossing. Bij series gebeurt hetzelfde, dus ook als ik geen gebruik maak van bestanden die backdrops kunnen weergeven doet het probleem zich voor..

Iemand enig idee of ik iets aan mijn instellingen moet wijzigen? Of ligt het wellicht aan de externe harde schijf (pricewatch: Freecom ToughDrive, 320GB)?
Pagina: 1 ... 4 ... 57 Laatste