Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderling01
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-08 10:31
Op een of andere manier zie ik de films met een VIDEO_TS bestand niet in de map VIDEO'S op de WD TV LIVE. Wel zie ik de VIDEO_TS films in de map BESTANDEN. Ze zijn er dus wel. Enig idee waarom de VIDEO_TS bestanden niet zichtbaar zijn in de map VIDEO'S. Kan hierover niets vinden in de handleiding of de fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

funrider schreef op maandag 23 januari 2012 @ 00:05:
[...]
Er lopen ook 2 issue reports of officiele forum van WD (Live 2011 en WDTV Live Hub) Ik heb een Live Hub en heb ook dit probleem met sommige zenders waaronder 101.ru and di.fm streams via TuneIn Radio sinds laatste Hub firmware. Een mod van WD heeft daar drie weken geleden de status aangepast naar 'In review' (bij het issue report van de Hub).
Heb net wat testjes gedaan. Bij firmware versie 1.4.12 doet ie het weer. Wat me opvalt is dat het TuneIn logo van de app er ook anders uitziet dan in versie 1.05.18 en hoger.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben ik waarschijnlijk wel de meest onhandige kluns met dit soort dingen, maar daarvoor dacht ik juist de simpelste speler in huis gehaald te hebben.

Ik wil een map delen van mijn laptop zodat ik deze kan bekijken op mijn tv. De stappen van de gebruiksaanwijzing tot in de treuren herhaald. Eerst gaf hij constant aan dat de bron niet gevonden werd. Nu vindt hij deze wel, maar de mappen die geshared zijn bevatten volgens het apparaatje geen media...terwijl het wel gewoon op mijn laptop staat.

Teruggelezen dat streamen en wifi geen gelukkige combi is, maar hij zou het toch in ieder geval moeten kunnen vinden. Ik ga ervan uit dat ik iets stoms doen, dus bij deze de vraag...zouden jullie weten wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Je hebt de "share" gemaakt voor de groep "Iedereen"? Dit kun je zien (even van Windows 7 uitgaande) bij de eigenschappen van de map - tabje Delen - Geavanceerd delen - Machtigingen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja. hij staat voor iedereen. en het is windows 7 ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh toch niet *shame*...nu vind ik hem fantastisch!!! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik heb vandaag de Synology DS212+ NAS gekocht! Eindelijk m'n hele film database erop en werkt echt geweldig! Ben nu echt tevreden over m'n setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 19:44
voor de liefhebber, bij de mediamarkt webshop is hij weer leverbaar voor 88 en geen verzendkosten. Denk niet dat hij goedkoper gaat zijn bij de BTW vrij actie eind deze week in de winkel....ben benieuwd hoe de setup gaat zijn icm met mijn synology 211+ . Eindelijk ondertitels bij mijn mkvs :)

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
delta1 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 03:03:
Ik heb vandaag de Synology DS212+ NAS gekocht! Eindelijk m'n hele film database erop en werkt echt geweldig! Ben nu echt tevreden over m'n setup!
Aanradert dus? Welke schijf heb je er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 12:05

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Pjotr22 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:42:
[...]
Aanradert dus? Welke schijf heb je er in?
Absoluut, ik heb hem pas 2 dagen maar tot nu toe bevalt ie echt prima. _/-\o_

Ik heb de pricewatch: Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB erin. Gekocht voor 119 euro bij de MyCom in Groningen. Op de website stond dat ze geen meer op voorraad hadden. Ben er toch even heen gegaan, en ja hoor, hebbes! Prijs is helaas veeeeel te hoog, maar goed, dat is nu eenmaal zo in deze periode.

Helaas is 2TB ook echt te weinig. Ik moet het rustig aan doen. Mijn intentie is om 2x 3TB erin te krijgen. Maar dan wel de volle 6TB benutten en niet in speciale RAID configuraties.

[ Voor 13% gewijzigd door delta1 op 24-01-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Die opstelling heb ik ook in gedachten. in dit opic wordt vraag gesteld of de Synology NAS wel FLAC kan streamen, zou in de specs staan dat dit niet kan...?

BTW...:
Gisteren zonder een enkele hapering Inception (1080p) gekeken... draadloos van laptop naar router (die bedraad is aangesloten op de WD) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

De nas zou het wel kunnen, maar of je mediaplayer het kan. ...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcBrou
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-12-2016
Ik heb deze speler deze week aangeschaft omdat ik moe werd van het streamen met de PS3.
Vol goede moet alles aangesloten, maar tot mijn grote spijt krijg ik het niet aan de praat.

Alles is bekabeld aangesloten WDplayer -> router -> PC.
In mij netwerk kan ik de medispeler zien, kan erop inloggen, maar de player vind geen enkel bestand van mijn computer (Vista) . Ik heb vanalles geprobeerd mbt netwerk instellingen, openbare mappen delen, machtigingen,etc. etc.De handleiding 25x gelezen....
Word er gestoord van!! Zie ik iets over het hoofd of ben ik gewoon een grote sukkel. |:(
Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen hiermee.
Grt marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:25
MarcBrou schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:33:
Ik heb deze speler deze week aangeschaft omdat ik moe werd van het streamen met de PS3.
Vol goede moet alles aangesloten, maar tot mijn grote spijt krijg ik het niet aan de praat.

Alles is bekabeld aangesloten WDplayer -> router -> PC.
In mij netwerk kan ik de medispeler zien, kan erop inloggen, maar de player vind geen enkel bestand van mijn computer (Vista) . Ik heb vanalles geprobeerd mbt netwerk instellingen, openbare mappen delen, machtigingen,etc. etc.De handleiding 25x gelezen....
Word er gestoord van!! Zie ik iets over het hoofd of ben ik gewoon een grote sukkel. |:(
Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen hiermee.
Grt marc
even opletten of de werkgroep namen hetzelfde staat als je home network. verder dien je een map te delen waarin de bestanden staan, deze voeg je dan toe op de mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcBrou
Worker123 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:17:
[...]

even opletten of de werkgroep namen hetzelfde staat als je home network. verder dien je een map te delen waarin de bestanden staan, deze voeg je dan toe op de mediaplayer.
De naam netwerk heet WORKGROUP, is een particulier netwerk, moet ik deze naam ook geven aan de WDTVLive? Ik zie nml. wel mijn pc vanaf de WDTVLive, maar er staan 2 icons, eentje afgebeeld als PC, en de ander als een soort player, ze hebben wel bijna dezelfde naam. En als ik het icoon van de palyer open, dan start windows mediaplayer,ga ik daar de mist in. Want als ik op het icoon afgebeeld als PC klik zie ik wel alle "shared" mappen staan met daarin mijn bestanden.

Toevoegen op de mediaplayer, hoe werkt dat precies.
Allen vast bedankt voor het meedenken. :)

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

In de network options van de WD TV kan je een workgroup name opgeven. Als die hetzelfde is als de rest van je netwerk is het prima.

Verder, toevoegen aan de mediaplayer is natuurlijk de goede source kiezen waar hij uit moet kiezen om zijn meuk vandaan te halen. Zodra je naar bijvv videos gaat zal hij om een source vragen (de eerste keer dat je dit doet). Hier moet je dan een NetWork Share kiezen en dan kijken of jij je PC share daartussen ziet.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcBrou
Notna schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:53:
In de network options van de WD TV kan je een workgroup name opgeven. Als die hetzelfde is als de rest van je netwerk is het prima.

Verder, toevoegen aan de mediaplayer is natuurlijk de goede source kiezen waar hij uit moet kiezen om zijn meuk vandaan te halen. Zodra je naar bijvv videos gaat zal hij om een source vragen (de eerste keer dat je dit doet). Hier moet je dan een NetWork Share kiezen en dan kijken of jij je PC share daartussen ziet.
Bedankt voor je antwoord, ga ik straks proberen.

Maar ik moet ik nog iets toevoegen aan mijn mediabibliotheek? Want dat is het enigste wat ik terugzie op mijn WDTVLive, niet mijn gedeelde mappen (met op de pc het icoon van een computer) maar dat andere icoon van windows vista zelf, en als ik op mijn pc op dit icoon klik opent windows mediaplayer.......
Thx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Laatst online: 15-09 19:44
Als je je pc via de share kan bereiken dan hoef je niks toe te voegen aan je library..je kan gewoon bladeren door de mappen en het video bestand starten
MarcBrou schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:51:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ga ik straks proberen.

Maar ik moet ik nog iets toevoegen aan mijn mediabibliotheek? Want dat is het enigste wat ik terugzie op mijn WDTVLive, niet mijn gedeelde mappen (met op de pc het icoon van een computer) maar dat andere icoon van windows vista zelf, en als ik op mijn pc op dit icoon klik opent windows mediaplayer.......
Thx alvast

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcBrou
iedereen bedankt voor de input, heb het voor elkaar, lag aan de workgroup namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:38
Nu heb ik deze week een WD tv live gekocht en deze is vandaag binnen gekomen.
Alles lijkt redelijk te werken, maar bij 1 film krijg ik toch echt flinke haperingen. Zodra hij gaat stotteren blijft dit ook. Nu heb ik juist die scene uitgekozen omdat deze op mijn oude media center niet goed afspeelde. Dit was een amd Athlon 64 3500+.
Ik had gehoopt dat de nieuwere mediaplayers nu wel die oude processor konden inhalen. Als ik de film op mijn pc afspeel dan gaat de scene zonder problemen, even in vcl gekeken en de bitrate loopt op tot rond de 20000kb/s. Ik vraag mij dus af, heb ik gewoon een film die slecht gecodeerd is of is het mijn netwerk verbinding, of kan de speler het gewoon niet aan?

Ik speel trouwens af via het netwerk maar niet via wifi.

[ Voor 4% gewijzigd door martin_v_z op 26-01-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:30

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe goed streamt de WD live via Wifi? Ik wil zelf geen kabelzooi en wil alles draadloos doen. Dit wil ik met een Wifi stick van 300Mbps doen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcBrou
Ben ik weer, weet iemand wat rourke precies bedoeld met :

De backdrops komen niet tevoorschijn, wat nu?

Zoals hier boven beschreven staat zullen ze worden gedownload door de WD TV Live op het moment dat je de film informatie bekijkt. Denk er wel aan dat de WD TV Live hier schrijf rechten voor nodig heeft. Ook (en vooral) via network shares.
En ook hier geld een herstart van de WD TV Live nadat je het een en ander bijgewerkt hebt: Ga naar Instellingen -> Systeem -> Apparaat opnieuw opstarten. Dit zou de backdrops moeten tonen.

Met name: Denk er wel aan dat de WD TV Live hier schrijf rechten voor nodig heeft. Ook (en vooral) via network shares.

Ik krijg nml. niet de backdrops te zien.

Alvast bedankt voor de informatie.
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Christiano007 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:00:
Hoe goed streamt de WD live via Wifi? Ik wil zelf geen kabelzooi en wil alles draadloos doen. Dit wil ik met een Wifi stick van 300Mbps doen.
Die streamt zo goed als je wifi verbinding is...
In dit topic is te lezen dat sommige films nog wel streamen, maar een dikke full HD film niet. Daar is wifi te instabiel voor.
Muziek en foto's streamen prima, een hd documantaire met een stereo audiospoor kan nog net bij mij.

[ Voor 26% gewijzigd door Ursamajor op 27-01-2012 08:48 . Reden: Toelichting ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Voor het tonen van die backdrops, is een USB stick niet handig om er in te stoppen? Dan kunnen die daarop worden opgeslagen. Of moet het per sé in dezelfde map als de media staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

CeesKees schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:34:
Voor het tonen van die backdrops, is een USB stick niet handig om er in te stoppen? Dan kunnen die daarop worden opgeslagen. Of moet het per sé in dezelfde map als de media staan?
Sterker nog, dat doet hij automagisch ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcBrou
Met films die op mijn pc staan, krijg ik alleen maar de cover te zien op mijn WDTVlive, niet de backdrops.
Echter, als ik een externe hd aansluit kan ik de gegevens automatisch ophalen, en wordt alles weergegeven.

Dus nu mijn vraag, als ik een map maak op een usb stick, bv. mediadata en daar alle info opzet mbt. thumbnails & XML bestand en de backdrop middels thumbgen voor de films die op mijn pc staan, kan ik dan vanaf de usb stick alle gegevens halen voor de films die op mijn pc staan?

Of heeft iemand anders een betere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
MarcBrou schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:10:
Met films die op mijn pc staan, krijg ik alleen maar de cover te zien op mijn WDTVlive, niet de backdrops.
Echter, als ik een externe hd aansluit kan ik de gegevens automatisch ophalen, en wordt alles weergegeven.

Dus nu mijn vraag, als ik een map maak op een usb stick, bv. mediadata en daar alle info opzet mbt. thumbnails & XML bestand en de backdrop middels thumbgen voor de films die op mijn pc staan, kan ik dan vanaf de usb stick alle gegevens halen voor de films die op mijn pc staan?

Of heeft iemand anders een betere manier?
Backdrops worden opgehaald zodra je de data bekijkt op je mediaspeler. Deze backdrops worden gedownload (dit kan dus even duren) naar een map waar het filmbestand ook staat. De mediaspeler heeft hiervoor schrijfrechten nodig. Zorg dat je bij de instellingen op de map die je deelt op je PC, de rechten op Lezen + Schrijven (volledig toestaan) zet. Ik kan je daar nu niet meer over vertellen omdat ik op mijn werk ben, maar Google anders even: http://www.google.nl/#scl...1680&bih=881&pf=p&pdl=500

Zover ik weet heeft het plaatsen van de backdrops op een andere locatie geen zin. Ook het zelf aanmaken hiervan werkt niet (zelf geprobeerd).

Bekijk anders ook even het XML bestand. Als het goed is moeten hier een aantal URLs in staan naar de backdrops. Zijn deze niet aanwezig? Dan zal hij ook niks downloaden. Check in dat geval je thumbgen instellingen. Plaatjes (thumbnails + backdrops) moet hij van TheMovieDatabase (TMDb) halen

[ Voor 7% gewijzigd door delta1 op 27-01-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Ik vraag mij toch nu echt af of dit door mijn netwerk komt. Ik krijg haperingen bij de intro van the big bang theory (hd 720p) ik neem aan dat hij dat toch wel goed moet kunnen afspelen.
Iemand anders ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de WD TV Live in combi met een Synology DS110J.

Ik kan de Nas enkel zien als onder bronbestand "Mediaserver", en kan hierdoor niet in het Dashboard zien noch favorieten aan maken.
Ik heb 3 mappen van de nas geshared en zie deze ook. ik kan de inhoud van de mappen zien en deze afspelen wanneer ik de mediaserver als bronbestand selecteer.

Ik zie onder network-share wel mij desktop met de opgegeven shares. Onder netword-share krijg ik de optie Windows-share en linux-share.

Ik heb dit topic en het vorige reeds doorgespit, maar kom er niet uit waarom ik de nas niet als network-share vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Ursamajor schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:14:
[...]

Die streamt zo goed als je wifi verbinding is...
In dit topic is te lezen dat sommige films nog wel streamen, maar een dikke full HD film niet. Daar is wifi te instabiel voor.
Muziek en foto's streamen prima, een hd documantaire met een stereo audiospoor kan nog net bij mij.
Full HD probleemloos streamen (laptop draadloos / WD bedraad)
dvd 5 of zelfs muziek met haperingen.
Overigens is het beeld bij dvd5 / 9 zeer matig, valt me heel erg tegen. Als ik had geweten wat voor Good Old VHS gevoel ik daarvan zou krijgen had ik de speler niet gekocht. Belediging voor mn Full HD 46" Plasma. Maar ach gelukkig is er veel in HD kwaliteit te vinden.

MAW je kunt er geen pijl op trekken. Ik heb inmiddels 10 films gekeken (niet slecht in 1 week 8) ) en 3 probleemloos kunnen kijken. Ben daarom van plan Synologie NAS aan te schaffen, dan schijnt ie zonder problemen te spelen.

Punt met draadloos is als ik de vele reacties mag geloven, de techniek is te onbetrouwbaar. Als ik de laptop via LAN aansluit heb ik nagenoeg geen haperingen. (moet dan wel laptop+ WD + Router opnieuw opstarten anders ziet de WD mn laptop niet |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Pjotr22 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:31:
[...]

Full HD probleemloos streamen (laptop draadloos / WD bedraad)
dvd 5 of zelfs muziek met haperingen.
Overigens is het beeld bij dvd5 / 9 zeer matig, valt me heel erg tegen. Als ik had geweten wat voor Good Old VHS gevoel ik daarvan zou krijgen had ik de speler niet gekocht. Belediging voor mn Full HD 46" Plasma. Maar ach gelukkig is er veel in HD kwaliteit te vinden.
Gek. Ik heb zelf een 38 inch LCD TV en speel veel DVD-Rips af. Dat ziet er prima uit. De up-scaling is absoluut niet de beste, maar prima te bekijken hier. DVD's hebben een iets hogere resolutie dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:03
martin_v_z schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:05:
Ik vraag mij toch nu echt af of dit door mijn netwerk komt. Ik krijg haperingen bij de intro van the big bang theory (hd 720p) ik neem aan dat hij dat toch wel goed moet kunnen afspelen.
Iemand anders ervaring hiermee?
Je zult toch moeten gaan uitsluiten waar het aan ligt. Als jou film/serie niet hapert wanneer je het afspeelt via een usb schijf dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan je WD ligt.

Gebruik je je netwerk draadloos of bedraad? In het eerste geval zul je moeten checken of alle apparaten die je op dat moment gebruikt wel op de N snelheid zit. Je zult dus het volgende moeten checken:
- WDTV
- Router (is het wel een N router? anders kun je met HD beelden problemen krijgen)
- PC/NAS (vanaf waar stream je? check of deze apparaten ook wel een wireless N verbinding hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Een kennis van me heeft een Mybook van 1TB welke geformatteerd is als HFS+. (Deze Mybook wordt gebruik voor TimeMachine, bij zijn macbook). Als hij deze middels usb aansluit op de WD TV kan de mediaplayer deze niet lezen/herkennen.

Mijn gedachte was dat het aan HFS+ ligt. Volgens hem zou de Mediaplayer hier mee overweg moeten kunnen.
Iemand enig idee waar het probleem in kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
yorroy schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:47:
[...]

Je zult toch moeten gaan uitsluiten waar het aan ligt. Als jou film/serie niet hapert wanneer je het afspeelt via een usb schijf dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan je WD ligt.

Gebruik je je netwerk draadloos of bedraad? In het eerste geval zul je moeten checken of alle apparaten die je op dat moment gebruikt wel op de N snelheid zit. Je zult dus het volgende moeten checken:
- WDTV
- Router (is het wel een N router? anders kun je met HD beelden problemen krijgen)
- PC/NAS (vanaf waar stream je? check of deze apparaten ook wel een wireless N verbinding hebben)
Ik zal eens kijken of ik wat op een usb schijf kan zetten.
Alles is bedraad, dus als het een netwerk probleem is komt het door die cheapo router van Telfort.
De wifi op die router is ook al verschrikkelijk slecht. Ik had zelf een adsl modem/router/wifi maar die ondersteund geen voip dus moest ik hem wel vervangen met dat Telfort ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

WIFI router er achter plaatsen en het probleem is opgelost. ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamper|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07-2017
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:09:
Ik heb sinds kort de WD TV Live in combi met een Synology DS110J.

Ik kan de Nas enkel zien als onder bronbestand "Mediaserver", en kan hierdoor niet in het Dashboard zien noch favorieten aan maken.
Ik heb 3 mappen van de nas geshared en zie deze ook. ik kan de inhoud van de mappen zien en deze afspelen wanneer ik de mediaserver als bronbestand selecteer.

Ik zie onder network-share wel mij desktop met de opgegeven shares. Onder netword-share krijg ik de optie Windows-share en linux-share.

Ik heb dit topic en het vorige reeds doorgespit, maar kom er niet uit waarom ik de nas niet als network-share vind.
Een nieuwe user op je Syno aanmaken, bijv wdtv.
Deze user schrijf en leesrechten geven in je gedeelde mappen.
Vervolgens op je wdtv met deze user aanmelden.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinboy
  • Laatst online: 27-08 12:58

Muffinboy

Da's goed fout!

delta1 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:47:
Helaas is 2TB ook echt te weinig. Ik moet het rustig aan doen. Mijn intentie is om 2x 3TB erin te krijgen. Maar dan wel de volle 6TB benutten en niet in speciale RAID configuraties.
Even een tip als Synology gebruiker... als je je data niet wilt beveiligen door van raid 1 gebruik te maken, kies dan niet voor raid 0, maar maak voor iedere schijf een eigen volume aan.

Als iedere schijf zijn eigen volume heeft en 1 schijf gaat kapot, dan ben je alleen dat ene volume kwijt. Smeer je 1 volume uit over meerdere schijven, dan hoeft er maar 1 (van de 2) schijven kapot te gaan om je hele volume kwijt te zijn.

Makkelijker gezegd dan gezwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Muffinboy schreef op zondag 29 januari 2012 @ 08:57:
[...]

Even een tip als Synology gebruiker... als je je data niet wilt beveiligen door van raid 1 gebruik te maken, kies dan niet voor raid 0, maar maak voor iedere schijf een eigen volume aan.

Als iedere schijf zijn eigen volume heeft en 1 schijf gaat kapot, dan ben je alleen dat ene volume kwijt. Smeer je 1 volume uit over meerdere schijven, dan hoeft er maar 1 (van de 2) schijven kapot te gaan om je hele volume kwijt te zijn.
Bedankt voor de tip. Zal ik zeker rekening mee houden in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stamper schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:12:
[...]

Een nieuwe user op je Syno aanmaken, bijv wdtv.
Deze user schrijf en leesrechten geven in je gedeelde mappen.
Vervolgens op je wdtv met deze user aanmelden.
Succes!
gedaan zoals je aangeeft.

Ik kan echter deze nieuwe gebruiker nergens ingeven.

Als ik een netwerk share wil toevoegen, zie ik wel het IP-adres van de NAS. Maar krijg ook de melding dat ik er geen verbinding mee kan maken.
(als ik naar mijn PC wil verbinden krijg ik wel de optie een gebruiker en wachtwoord in te geven)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcBrou
delta1 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:32:
[...]

Backdrops worden opgehaald zodra je de data bekijkt op je mediaspeler. Deze backdrops worden gedownload (dit kan dus even duren) naar een map waar het filmbestand ook staat. De mediaspeler heeft hiervoor schrijfrechten nodig. Zorg dat je bij de instellingen op de map die je deelt op je PC, de rechten op Lezen + Schrijven (volledig toestaan) zet. Ik kan je daar nu niet meer over vertellen omdat ik op mijn werk ben, maar Google anders even: http://www.google.nl/#scl...1680&bih=881&pf=p&pdl=500

Zover ik weet heeft het plaatsen van de backdrops op een andere locatie geen zin. Ook het zelf aanmaken hiervan werkt niet (zelf geprobeerd).

Bekijk anders ook even het XML bestand. Als het goed is moeten hier een aantal URLs in staan naar de backdrops. Zijn deze niet aanwezig? Dan zal hij ook niks downloaden. Check in dat geval je thumbgen instellingen. Plaatjes (thumbnails + backdrops) moet hij van TheMovieDatabase (TMDb) halen
Helaas lukt het me nog steeds niet met die backdrops via mijn netwerk.
Maar ik heb mijn externe hd aangesloten, alle films daarop gezet, dat werk in ieder geval als een speer, haalt alle info automatisch op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:39:
[...]

gedaan zoals je aangeeft.

Ik kan echter deze nieuwe gebruiker nergens ingeven.

Als ik een netwerk share wil toevoegen, zie ik wel het IP-adres van de NAS. Maar krijg ook de melding dat ik er geen verbinding mee kan maken.
(als ik naar mijn PC wil verbinden krijg ik wel de optie een gebruiker en wachtwoord in te geven)
Er is een optie bij de systeem instellingen om alle netwerk shares te vergeten, dan krijg je weer de vraag of je in wil loggen bij het verbinden met een share. Ik weet de precieze menu optie nu niet omdat ik aan het werk ben maar daar moet je naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:49
Ik wilde eerst een ATV2 maar het streamen ging niet altijd vlekkeloos en heb ook geen andere apple producten zodat de ATV2 een aanvulling is. Daarnaast wil ik een harde schijf rechtstreeks eraan koppelen omdat ik nog geen NAS heb.
Door overwegend positieve berichten in dit forum is mijn oog dus gevallen op deze speler (en voor 94,- mag ik niet klagen)
Aanrader? Of zou ik toch verder moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Ik zou voorzichtig zijn. Ik heb de Live nu een paar dagen in gebruik, maar bij het streamen van MKV files via het netwerk (w2k8 R2 server) grote issues stotterend beeld/geluid. Getest via wifi en GBit bedraad, via NFS, SMB en met alle beschikbare firmwares. Ben helaas niet de enige, de WDC forums staan het er ook vol mee: http://community.wdc.com/...ue/idb-p/streaming_issues

Dezelfde setup werk prima met mijn oude Xtreamer en dezelfde files spelen op de Live ook prima vanaf USB diskje. Beetje onverwachte/onacceptabele tegenvaller van een apparaat met "Streaming" als middle name...

[Update 10/02] De boosdoener van het hikken blijkt de nieuwe Ziggo Ubee Modem/Wifi/Router te zijn. Deze vervangen door een goedkope Netgear GBit switchje of een Dlink DIR655 en alles werkte naar behoren. Dat wordt Ziggo bellen...

[ Voor 15% gewijzigd door iisworks op 10-02-2012 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
MoonenJH schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:01:
Ik zou voorzichtig zijn. Ik heb de Live nu een paar dagen in gebruik, maar bij het streamen van MKV files via het netwerk (w2k8 R2 server) grote issues stotterend beeld/geluid. Getest via wifi en GBit bedraad, via NFS, SMB en met alle beschikbare firmwares. Ben helaas niet de enige, de WDC forums staan het er ook vol mee: http://community.wdc.com/...ue/idb-p/streaming_issues

Dezelfde setup werk prima met mijn oude Xtreamer en dezelfde files spelen op de Live ook prima vanaf USB diskje. Beetje onverwachte/onacceptabele tegenvaller van een apparaat met "Streaming" als middle name...
Als hij het wel goed afspeelt via USB dan lijkt me de server of het netwerk zelf het probleem? Ik heb hier alles bedraad aangesloten, werkt als een tiet zo goed, en speel voornamelijk MKV van alle soorten en maten af. Wat gebeurt er als je het van bv een (bedrade) laptop/andere PC probeert af te spelen ipv je w2k8 server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anakin239 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:04:
[...]

Er is een optie bij de systeem instellingen om alle netwerk shares te vergeten, dan krijg je weer de vraag of je in wil loggen bij het verbinden met een share. Ik weet de precieze menu optie nu niet omdat ik aan het werk ben maar daar moet je naar op zoek.
Dit is helaas niet de oplossing.

Ik zie mijn NAS wel onder de bron"mediaspeler" met de naam die ik er aan gegeven heb (Synology) (als ik hem hier als bron selecteer hoef ik geen user en wachtwoord op te geven)

Echter kan ik hem niet toevoegen als bron "netwerk-share" Ik zie hem hier wel als ip-adres maar kan er niet mee verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe dat zit met video_ts over netwerk-share. Bij mij stottert die heel erg.
Alle andere bestanden streamt die perfect. Heb wel een wifi netwerk, maar dat moet niks uitmaken omdat die Bluray (mkv) gemakkelijk zonder haperen streamt. Dit zijn bestanden van 13 gb.
Ik heb vernomen dat dit een BUG in de firmware is. Heb de laatste firmware 1.06.04

Ik heb WD al gemaild, maar helaas geen reactie. Weet iemand of de volgende firmware release dit probleem zal oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:49
Vandaag kan ik mijn exemplaar ophalen bij het lokale postkantoor.
Voor deze speler gekozen om:
- prijs
- ingebouwde wifi
- HDD usb-koppeling (niet in het bezit van een NAS)
- dit topic/ met name Rourke, misschien wat vreemd, maar door de uitleg en support is een product als deze direct wat aantrekkelijker en krijg ik ook het idee wat meer kennis te vergaren over mediaspelers.
+Zojuist ook al op het WDC-forum een bericht bij het Uitzending Gemist-topic geplaatst.

Hoop vanavond toch al even aan de slag te kunnen met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+Zojuist ook al op het WDC-forum een bericht bij het Uitzending Gemist-topic geplaatst.
Heb je hier een link van? Ik ben erg benieuwd wat de mogelijkheden zijn om uitzending gemist af te spelen. Ik heb al even gezocht maar kom er niet uit.

Voor de EM7285 schijnt een app te zijn die UG afspeelt in lage kwaliteit. Voor de a-300 kan gebruik worden gemaakt van http://www.gemistvoornmt.nl/. Werkt dit ook voor de WD TV Live? Zou je die als web service kunnen toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
ozothebozo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:38:
Vandaag kan ik mijn exemplaar ophalen bij het lokale postkantoor.
Voor deze speler gekozen om:
- prijs
- ingebouwde wifi
- HDD usb-koppeling (niet in het bezit van een NAS)
- dit topic/ met name Rourke, misschien wat vreemd, maar door de uitleg en support is een product als deze direct wat aantrekkelijker en krijg ik ook het idee wat meer kennis te vergaren over mediaspelers.

Hoop vanavond toch al even aan de slag te kunnen met het apparaat.
Mooi om te horen dat ik je heb kunnen helpen om een keuze te maken. Ik hoop dat je er net zo veel plezier van zult krijgen als ik. :D
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:06:
[...]

Heb je hier een link van? Ik ben erg benieuwd wat de mogelijkheden zijn om uitzending gemist af te spelen. Ik heb al even gezocht maar kom er niet uit.

Voor de EM7285 schijnt een app te zijn die UG afspeelt in lage kwaliteit. Voor de a-300 kan gebruik worden gemaakt van http://www.gemistvoornmt.nl/. Werkt dit ook voor de WD TV Live? Zou je die als web service kunnen toevoegen?
Hij refereert naar dit topic die ik heb aangemaakt op het officiële suggesties/ideeën forum. Het is een verzoek om Uitzending Gemist in de WD TV Live SMP te verwerken.

Dus druk op de up-vote pijl, en plaats eventueel een berichtje om het een betere kans te geven. Wel ff registreren en inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WD TV Live kocht ik om opgenomen tv programma's die op een Humax iHDR 5200 gemaakt zijn op een andere tv in huis af te kunnen spelen via de DLNA functie van de humax, over mijn netwerk. Dit werkt inderdaad.
Echter.. na update van de firmware van 1.03.10 naar 1.06.04, de nieuwste, gaat dit niet meer. Het aangeboden bestandsformaat wordt niet herkend. In dit forum kwam ik dit probleem niet tegen, wel in het forum van WD, ik denk dat het ermee te maken heeft. Daar wordt een "rollback" gedaan van de firmware naar 1.03.10 om m2ts, mpg, mpeg en ts bestanden die dolby, dts en pcm bevatten wel weer af te kunnen spelen.
De rollback lukte en de Humax .ts bestanden worden gelukkig weer gespeeld.
Herkend iemand dit probleem? Of doe ik iets fout?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:52

Rudios

Lost in space?

Misschien een stomme vraag, maar stel dat ik deze WD via HDMI op de TV aansluit, vervolgens op mijn netwerk en een 1T HDD. Kan ik dan vanuit mijn PC de HDD volduwen om vervolgens het gewoon via de WD af te spelen op de TV?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
@rudios

Ja dat kan prima!

Ik heb een Netwerk HD aan mijn Airport Extreme hangen die ik vanaf m'n iMac volstop met media, om vervolgens deze via de WDTV op de tv af te spelen.

Misschien kijk ik over ene optie heen, maar ben er nog niet achter een thumbnail toe te wijzen aan een map.
Ik had al m'n films in mapjes staan, maar zo zijn ze met metadata niet direct op de videowall van de WDTV Live te bekijken. Als ik de bestanden uit de mapjes haal, lukt dat wel (maar dat maakt dan weer zo'n chaotische indruk op de netwerkschijf....

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diemer
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 22:13
Super handleiding werkt perfect op 1 ding na.
Ik heb al mijn films in mappen staan (vanwege de VIDEO_TS voor DVD).
De metadata wordt niet getoond op het map niveau.

Op de WD forums vind ik wel een work around door de map naam exact dezelfde naam te geven als de bestandsnaam van de film en dan de thumb en de xml naar de hoofdmap te kopieren maar dit gaat niet op voor dvd's.

Is hier een work around voor?
Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
diemer, je vraag komt eigenlijk overeen met de mijne ;)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

@westar, ik heb de WDTV vandaag binnen en aangesloten en inderdaad, het werkt perfect over het netwerk! Thx!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunblade NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 21:04
Hallo, nadat ik al veel in dit topic had gelezen en besloten heb ook een WDTV live te kopen.
Heb ik ook maar even een account hier aangemaakt.
Dit heb ik mede gedaan om iedereen te bedanken voor zijn info en vooral Rourke voor de super handige meta data guide (dit werkt echt top). Hierbij heb ik nog even een reactie en +1 gegeven bij het wdc forum voor de uitzending gemist app.

Even een vraagje aan Rourke want ben best geïnteresseerd in die genre thumbnails alleen heb echt totaal geen verstand van photoshop enzo dus vroeg ik me af of je die filmspoel thumbnails kan posten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, heb gisteren ook een wd tv live najaar 2011 versie gekocht, ga nu eens lekker dit doorlezen allemaal. Heb hiervoor (en nog steeds) een ac ryan mini gehad, wilde daarvan een 2e exemplaar kopen, maar omdat ze overal uitverkocht / niet leverbaar worden is het deze geworden.

Wel een verschil met de wat oudere ac ryan, dit werkt heel wat beter.
delta1 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 03:03:
Ik heb zelf afgelopen week de DS212j gekocht en wat zijn dat inderdaad topdingen. Ongelofelijk. Kost wel een berg geld, zeker met 2 x 1TB schrijven erin (een green en een black heb ik gekocht, er waren geen twee greens meer op voorraad). Die nas had ik jaren geleden moeten hebben zeg 8)7

Ik ga nu met je thumbnail handleiding aan de slag, voor de ac ryan gebruikte ik iets dergelijks, de wd tv live doet het ook wel vanuit de box redelijk, maar ik mis toch bij wat films een thumbnail en wilde net zelf gaan uitzoeken hoe het moest, maar dit scheelt wat werk. Dank je.

Ik heb nu alles via wifi, maar het gaat bedraad worden. Ik baal alleen wel van de kosten van alles. Heb nu 2 x 1 TB schrijven gekocht, 1 NAS, 1 WD TV Live en moet nog een berg utp kabels aanschaffen, zit straks op 600 euro, maar een hobby kost nu eenmaal geld :P

Heb je al een idee wanneer je tijd hebt voor het maken van de handleiding voor de tv series? Bedankt alvast

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunblade NL
Mmm ik heb zelf ook niet echt veel verstand van nasjes en vond het het geld ook niet waard.
Daarom heb ik een wd elements portable 1tb gekocht voor 90 euro dus in het totaal was het ongeveer 180 euro.
En als die 1 tb vol is zie ik wel weer verder want download toch alleen maar 700mb 720p rips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sunblade NL schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:31:
Mmm ik heb zelf ook niet echt veel verstand van nasjes en vond het het geld ook niet waard.
Daarom heb ik een wd elements portable 1tb gekocht voor 90 euro dus in het totaal was het ongeveer 180 euro.
En als die 1 tb vol is zie ik wel weer verder want download toch alleen maar 700mb 720p rips.
Ik heb die oplossing ook 2 jaar gehad, werkte prima hoor. Maar ik was ook op zoek naar een servertje waarop ik foto's kon opslaan / delen met de familie en een collega had een nas gekocht en demonstreerde die en toen was ik wel verkocht.

Nu ga ik mijn losse portable schrijven (320 gig en 500 gig) verkopen samen met mijn oude wd tv mini (geen hd ondersteuning en geen netwerkondersteuning) en dan heb ik misschien net genoeg geld voor nieuwe utp kabels (die kennelijk ook al een vermogen kosten, althans hier in de winkel en er ligt teveel sneeuw om nu naar een andere stad te rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk een RSS vraagje: hoe krijg ik naast de tijd de tempetaruur in beeld (zie screenshots bij de uitleg van thumbgen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
weststar schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:12:
@rudios

Ja dat kan prima!

Ik heb een Netwerk HD aan mijn Airport Extreme hangen die ik vanaf m'n iMac volstop met media, om vervolgens deze via de WDTV op de tv af te spelen.

Misschien kijk ik over ene optie heen, maar ben er nog niet achter een thumbnail toe te wijzen aan een map.
Ik had al m'n films in mapjes staan, maar zo zijn ze met metadata niet direct op de videowall van de WDTV Live te bekijken. Als ik de bestanden uit de mapjes haal, lukt dat wel (maar dat maakt dan weer zo'n chaotische indruk op de netwerkschijf....
Goeie vraag, ik heb daar nooit echt bij stil gestaan. Ik ben bang dat ik net zoveel weet over dit probleem als jullie. Zoals eerder aangegeven gebruik ik alleen Rips. Ik zal in het weekend eens experimenteren met DVD's om te kijken of ik iets acceptabel kan bereiken.
Sunblade NL schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:17:
Hallo, nadat ik al veel in dit topic had gelezen en besloten heb ook een WDTV live te kopen.
Heb ik ook maar even een account hier aangemaakt.
Dit heb ik mede gedaan om iedereen te bedanken voor zijn info en vooral Rourke voor de super handige meta data guide (dit werkt echt top). Hierbij heb ik nog even een reactie en +1 gegeven bij het wdc forum voor de uitzending gemist app.

Even een vraagje aan Rourke want ben best geïnteresseerd in die genre thumbnails alleen heb echt totaal geen verstand van photoshop enzo dus vroeg ik me af of je die filmspoel thumbnails kan posten.

Alvast bedankt!
Is goed, ik zal ze posten. Ik gebruik maar 6 genre's om al mijn films in op te delen, dus ik zal er meer bij moeten maken. Nog speciale verzoekjes? Ik kan er vandaag niet mee aan de slag, dus het wordt van het weekend.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:00:
Zo, heb gisteren ook een wd tv live najaar 2011 versie gekocht, ga nu eens lekker dit doorlezen allemaal. Heb hiervoor (en nog steeds) een ac ryan mini gehad, wilde daarvan een 2e exemplaar kopen, maar omdat ze overal uitverkocht / niet leverbaar worden is het deze geworden.

Wel een verschil met de wat oudere ac ryan, dit werkt heel wat beter.

[...]

Ik heb zelf afgelopen week de DS212j gekocht en wat zijn dat inderdaad topdingen. Ongelofelijk. Kost wel een berg geld, zeker met 2 x 1TB schrijven erin (een green en een black heb ik gekocht, er waren geen twee greens meer op voorraad). Die nas had ik jaren geleden moeten hebben zeg 8)7

Ik ga nu met je thumbnail handleiding aan de slag, voor de ac ryan gebruikte ik iets dergelijks, de wd tv live doet het ook wel vanuit de box redelijk, maar ik mis toch bij wat films een thumbnail en wilde net zelf gaan uitzoeken hoe het moest, maar dit scheelt wat werk. Dank je.

Ik heb nu alles via wifi, maar het gaat bedraad worden. Ik baal alleen wel van de kosten van alles. Heb nu 2 x 1 TB schrijven gekocht, 1 NAS, 1 WD TV Live en moet nog een berg utp kabels aanschaffen, zit straks op 600 euro, maar een hobby kost nu eenmaal geld :P

Heb je al een idee wanneer je tijd hebt voor het maken van de handleiding voor de tv series? Bedankt alvast
Inderdaad we betalen helaas de hoofdprijs in deze periode. Ik betaalde 119 euro voor 1x WD 2TB, die nu al bijna vol staat :X Wachten was voor mij geen optie meer in ieder geval. :P
Ik heb het doordeweeks erg druk, dus ik moet het vooral van de weekenden hebben (die ik natuurlijk vol stamp met sociale bezigheden :P). Nu dat ik weet dat er vraag naar is zal ik er zeker actiever mee bezig gaan. Het staat al een tijdje op mijn lijstje. So hang on ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:04:
Ik denk een RSS vraagje: hoe krijg ik naast de tijd de tempetaruur in beeld (zie screenshots bij de uitleg van thumbgen)?
Stel je woonplaats in bij AccuWeather en hij komt standaard tevoorschijn op je homescreen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
delta1 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:18:
Ik betaalde 119 euro voor 1x WD 2TB, die nu al bijna vol staat :X
119 euro voor 2 TB?

Ik was voor 2 x 1 TB 230 euro kwijt, maar ik wilde ze niet online bestellen omdat ik ze gelijk nodig had (nouja, eigenlijk eentje). Toch maar eens die pricewatch gaan gebruiken. Heb ook al 10 euro teveel betaald voor deze wd tv live en 30 euro teveel voor mijn nas 8)7

Of had je die 2 TB voor die prijs een tijd terug gekocht? In de winkels hier leveren ze geeneens meer 2 of 3 TB schrijven, die koopt toch niemand.

Die series zie ik wel verschijnen, dank dat je daarnaar wilt gaan kijken.

Ik ben zelf nog wat met die filminstellingen bezig, krijg het nog niet helemaal goed, maar moet er even voor gaan zitten. Ik wil ook een werkende oplossing voor zowel de ac ryan als de wd tv live, maar dat krijg ik nog wel voor elkaar. Ik heb hem al deels goed werkende op de ac ryan, op de wd tv live ook, maar dan krijg ik nog niet die achtergronden. Die komen pas als ik ze zelf ga downloaden via het menu van de wd tv live, maar dan veranderd de text ook in het engels. Nou, leuke klus voor bij deze koude dagen. Voor de ac ryan heb ik een jaar of wat geleden ook hier voor op tweakers een handleiding geschreven, dus het moet wel lukken.

Nu eerst maar eens het weerbericht inschakelen en straks nog een keer de handleiding doorlezen omdat ik soms een knop niet kan vinden en dan weet ik niet of hij er wel of niet is voor deze nieuwe mediaplayer van mij, wilde hem even printen, maar hij is 260 pagina's lang 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ligt die accuweather er deels uit ofzo? Op de website zelf werkt het , maar met mijn wd tv live krijg ik de hele tijd melding dat mijn internetverbinding er niet is , of ik nu bekabeld of draadloos verbinding maak met mijn netwerk. Andere zaken zoals youtube werken wel 8)7

Heel soms krijg ik een paar resultaten te zien, ik probeer het later vanavond of morgen nog wel een keer.

Je kan toch gewoon je woonplaats invoeren en klaar? Of moet er holland ofzo achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunblade NL
delta1 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:18:
Is goed, ik zal ze posten. Ik gebruik maar 6 genre's om al mijn films in op te delen, dus ik zal er meer bij moeten maken. Nog speciale verzoekjes? Ik kan er vandaag niet mee aan de slag, dus het wordt van het weekend.
Is helemaal top ik weet niet welke genre's jij gebruikt, ma ik gebruik op dit moment:
Actie & Avontuur
Animatie
Drama
Famillie & Komedie
Horror & Thriller
Oorlog
Sciencefiction & Fantasy
Series

Ben er zelf ook nog niet helemaal zeker van of ik deze genre mappen aan hou aangezien Actie & Avontuur en Sciencefiction & Fantasy wel hele grote mappen worden.
Hoor graag hoe jij het nu hebt opgedeeld en zou je alvast de 6 die je nu gebruikt kunnen delen dan kan ik alvast even kijken hoe het eruit komt te zien.

Alvast Bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:18:
Ligt die accuweather er deels uit ofzo? Op de website zelf werkt het , maar met mijn wd tv live krijg ik de hele tijd melding dat mijn internetverbinding er niet is , of ik nu bekabeld of draadloos verbinding maak met mijn netwerk. Andere zaken zoals youtube werken wel 8)7

Heel soms krijg ik een paar resultaten te zien, ik probeer het later vanavond of morgen nog wel een keer.

Je kan toch gewoon je woonplaats invoeren en klaar? Of moet er holland ofzo achter?
Gewoon je plaatsnaam invoeren, dan komt rechts een keuzemenu te staan met plaatsen die dezelfde naam hebben. Daaruit de goede kiezen; voila!

Ik heb een probleempje met muziek; de mp3's op m'n netwerk share laten ruis horen, terwijl ze in iTunes prima afspelen. Zie ik een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weststar schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:28:
Gewoon je plaatsnaam invoeren, dan komt rechts een keuzemenu te staan met plaatsen die dezelfde naam hebben. Daaruit de goede kiezen; voila!
Dat doet hij maar heel soms bij mij en dan verdwijnt die lijst en vervolgens krijg ik melding dat ik geen netwerkverbinding heb. En daarna zit ik zonder problemen gewoon twee tv series via de nas te kijken en nog 1,5 uur youtube filmpjes die perfect streamen.

Ik vermoed dat het aanmelden op die site momenteel eruit ligt ofzo, aan mijn netwerk / internetverbinding kan het niet liggen. Ik ga er nog wel een keer mee aan de slag, vind het wel grappig om erop te hebben.
weststar schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:12:
Dat is vrij eenvoudig. Je moet een folder.jpg erin zetten. Nu weet ik alleen niet of thumbgen die automatisch aanmaakt, ik heb niet veel gewerkt daarmee. Een alternatief zou tvixie zijn of Y2M (al kan die het volgens mij niet). Ik deed het voor de AC Ryan altijd met YAMJ, maar ik weet niet of ik daar naast de folder.jpg ook die andere zaken voor de WD TV Live uitkrijg, ik moet er even tijd voor hebben.

Met YAMJ kan je wel eenvoudiger (al is dit mijn mening) tv en filmoverzichten maken mits je wat zaken aanpast in configuratie .txt bestanden. Ik vermoed ook dat ik mijn aangepaste installatie van YAMJ GUI Config (ACR) v1.0.3 kan gebruiken hiervoor, maar wederom, ik heb wat weinig tijd (kleine kids en buiten sneeuw en dus de hele dag sleetjes aan het trekken).

Ik ga er naar kijken, maar ben ook benieuwd naar hoe tv series in thumbgen werken en beslis dan voor mijzelf wat er hier gebruikt gaat worden. Ik heb me in iedergeval wel aangeleerd bij elke film een .nfo bestand te plaatsen met een link naar de filmtitel op moviemeter.nl zodat ik niet een keuze hoef te maken. Ik dacht dat thumbgen hier ook mee overweg kan. Met YAMJ kan je in iedergeval het hele proces 100% automatiseren, dat is wel mijn doel. Dus 1 snelkoppeling op het bureaublad en dan je hele nas in 1 keer geindexeerd en alles juist.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:23:
[...]

119 euro voor 2 TB?

Ik was voor 2 x 1 TB 230 euro kwijt, maar ik wilde ze niet online bestellen omdat ik ze gelijk nodig had (nouja, eigenlijk eentje). Toch maar eens die pricewatch gaan gebruiken. Heb ook al 10 euro teveel betaald voor deze wd tv live en 30 euro teveel voor mijn nas 8)7

Of had je die 2 TB voor die prijs een tijd terug gekocht? In de winkels hier leveren ze geeneens meer 2 of 3 TB schrijven, die koopt toch niemand.
Wow, wat een gigantisch bedrag! Dan heb ik nog mazzel denk ik. Zo'n 2 á 3 weken geleden heb ik zowel de NAS als de HDD in de winkel gekocht hier in Groningen. NAS bij Norrod voor 284 euro, en HDD 2TB WD Caviar Green bij MyCom voor 119 dus. Wel heel lang pricewatch in de gaten gehouden. Op de MyCom website gaf hij aan dat ze hier in Groningen niks op voorraad hadden. Na het kopen van de NAS toch even langs geweest, en ja hoor, ze hadden er nog 1 op voorraad. Maar het blijft een hoge prijs.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:56:
[...]

Is het niet gewoon een folder.jpg toevoegen aan die map? Ik test het zo wel even, maar kan pas morgenochtend aangeven of het werkt omdat ik niet meer achter de pc zit vanavond.
Wat zij bedoelen is dat ze de metadata (XML + Backdrops) zien op folder niveau. Zo ver ik weet ondersteund deze media speler dat niet. Een folder.jpg aanmaken werkt uiteraard wel om een thumbnail te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
delta1 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:12:
en HDD 2TB WD Caviar Green bij MyCom voor 119 dus.
Nee zeg, ik heb die van mij ook bij MyCom vandaan afgelopen week 8)7 :X
Damn.
delta1 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:12:
Wat zij bedoelen is dat ze de metadata (XML + Backdrops) zien op folder niveau. Zo ver ik weet ondersteund deze media speler dat niet. Een folder.jpg aanmaken werkt uiteraard wel om een thumbnail te krijgen.
Ik heb mijn reactie nog wat aangevuld, maar zo had ik het niet begrepen.

Ik ga er nog wel eens induiken, zou leuk zijn als het kan omdat mijn films dan ook beter werken (heb alles in een map film en daarin weer mappen per film). En dat heb ik ook met tv series en daar wil ik ook niet vanaf, anders krijg ik gedonder met mijn andere mediaspeler die wat trager is en als ik dan door 100+ dingen moet scrollen gaat het irriteren. Met mapjes gaat het scrollen met die oudere mediaspeler wel snel.

Het is mij nu ook pas duidelijk waarom jullie met genre mappen werken. Misschien moet ik dat ook maar gaan doen, al vind ik het wel lastig. Vaak heeft een film namelijk meerdere genres en is het bijv. drame en romantiek. Ook heb ik na een tijd (maar dat is misschien persoonlijk) geen overzicht meer van wat ik heb omdat het in meerdere mappen staat.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Ah dat zag ik te laat.
Ik had misschien beter diemer's vraag moeten quoten. Die had het over metadata in combinatie met al die losse DVD files. Deze moet je toch in een map doen, en om dan de metadata te tonen is toch lastig voor al die losse bestanden.
Ik wil trouwens tvixie ook nog wel eens een poging laten wagen. Toen ik hem vorig jaar had getest zaten er een aantal bugs in die het voor mij praktisch onmogelijk maakte om er gebruik van te maken.

Ik had in eerste instantie ook elke film in een eigen map staan, maar uiteindelijk toch allemaal in 1 grote genre map gezet. In de bestand browser is het een chaos, maar in de mediaspeler ziet het er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
delta1 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:31:
In de bestand browser is het een chaos, maar in de mediaspeler ziet het er prima uit.
Dat is op zich niet zo erg natuurlijk. Ik ga eens voor de kids beginnen met een genre map kids en stop daar alles los in.

Ik moet dan wel even opletten dat ik geen dvd's download omdat ik dan weer met video_ts mappen zit. Nu is het probleem wel dat veel spul voor kids op dvd's gepost wordt, even zien hoe lang het duurt om er een iso van te maken (volgens mij een kwestie van in een rar gooien en die hernoemen naar .zip, maar dat test ik wel even). Het lijkt me namelijk wel handig als ze zelf kunnen uitzoeken wat ze willen zien.

Verder heb ik nog eens getest hoe video_ts mappen bij die van mij afspelen (naar aanleiding van wat problemen bij sommigen hier) en dat gaat prima. Ik heb er geen problemen mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Ik heb een paar genre plaatjes gemaakt. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf: ik ben geen grafisch wonder. De kwaliteit is best teleurstellend op de WD TV Live. Maar dit merk ik met alle thumbnails. Op- of aanmerkingen hoor ik graag. Verzoekjes doe ik ook. Het liefst met benoeming van een film die toonaangevend is voor dat genre, of gewoon zelf een plaatje aanleveren.

Weet je nog niet hoe dit werkt? Als je een plaatje in een genre map plaatst en je noemt deze folder.jpg dan zal de WD TV Live deze oppakken als thumbnail voor die genre map. Als ze niet direct getoond worden, herstart de WD TV Live dan via: Instellingen -> Systeem -> Apparaat opnieuw opstarten.

Edit: Na het posten van deze thumbs ben ik ze zelf ook gaan instellen. Helaas kwam ik erachter dat het map-icoontje precies over de genre-tekst valt. Helemaal niet bij stil gestaan. Ik denk dat de tekst omhoog verplaatst moet worden. Erg jammer, heb er toch 2 uur werk aan gehad :F Ik zal morgen eens kijken of ik het op kan lossen.

De volgende genre's zitten in de ZIP:
  • Actie x2
  • Animatie x4
  • Anime x3
  • Avontuur x2
  • Biografie x3
  • Buitenlands x3
  • Chick Flick x2
  • Concerten x3
  • Disney x3
  • Documentaire x3
  • Drama x3
  • Fantasy x4
  • Geschiedenis x3
  • Horror x3
  • Kinderfilms x3
  • Klassiekers x3
  • Komedie
  • Martial Arts x3
  • Misdaad x3
  • Monsters x3
  • Musical
  • Muziek x2
  • Mysterie x2
  • Oorlog x2
  • Romantisch x2
  • Science-Fiction x5
  • Series x3
  • Slasher x3
  • Sport x3
  • Stand Up x3
  • Super Heroes x3
  • Thriller x3
  • Western x3
  • Zombies x2
@Sunblade NL Het combineren van genres werkt niet geweldig bij deze thumbnails, want dan moet ik de tekst verkleinen en zie je het niet goed meer op je TV. Wat voor mij prima werkt is de volgende 6 genres:

Actie
Animatie
Drama
Fantasy
Komedie
Sci-Fi

Alle Thrillers, Misdaad, Mysterie of andere actie-gerelateerde films plaats ik in Actie. Sci-Fi verdient in mijn geval een aparte categorie omdat ik hier groot fan van ben, en omdat het echt een onderscheidend genre is naast Actie. Actie wordt dan een grote map, maar ik merk door ervaring dat het erg prettig is (voor mij en vrienden) om niet te veel Genre mappen te hebben.

De overige mappen spreken voor zich. Ik merk dat ik alle films die mij interesseren hier onder kan verdelen. Oorlog ben ik niet zo'n groot fan van dus de paar die ik heb plaats ik onder Actie. De romantische films die ik heb zijn romantische komedie's dus die zet ik onder Komedie.

[ Voor 15% gewijzigd door delta1 op 04-02-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Sind gisteren deze speler in mijn bezit. Wat me opvalt is dat alles wat HD is, 720p, 1080p, SBS, in panning scenes, stuttering opmerk om de seconde, vrij irritant. Ik stream via een USB HDD. Dat moet zowieso toch smooth lopen zou je zeggen. Ik heb ook al gedowngrade naar andere firmwares, andere HDMI kabel geprobeerd, niks helpt. Iemand een idee? (weergever Panasonic p50vt30)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Rudios schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 01:45:
Sind gisteren deze speler in mijn bezit. Wat me opvalt is dat alles wat HD is, 720p, 1080p, SBS, in panning scenes, stuttering opmerk om de seconde, vrij irritant. Ik stream via een USB HDD. Dat moet zowieso toch smooth lopen zou je zeggen. Ik heb ook al gedowngrade naar andere firmwares, andere HDMI kabel geprobeerd, niks helpt. Iemand een idee? (weergever Panasonic p50vt30)
Absoluut, van USB HDD zou het prima moeten lopen. Wat gebeurt er als je van een andere USB stick/HDD afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, ik heb hier alleen nog een 1Gig USB stickje liggen, zal eens die eens proberen!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Instellingen goed gezet?

Bij het afspelen van mijn films schakelt de tv keurig over op 24p, waardoor de films zeer vloeiend lopen (720p of 1080P)
Dat is ook de reden dat ik de AppleTV heb verbannen naar de slaapkamer, omdat deze 24p niet ondersteunde en ik exact dezelfde problemen ondervond als jij. Met de WDTV Live dus nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om de mediaplayer sneller te laten indexeren zonder de fabrieksinstellingen terug te zetten? Dus handmatig laten starten in plaats van automatisch?

En is er een truuk om de letters (zeg maar de movie info die bij de backdrops e.d. staat) van een groter lettertype te voorzien? Ik vind het maar lastig leesbaar met die bewegende afbeeldingen erachter.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

weststar schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:10:
Instellingen goed gezet?

Bij het afspelen van mijn films schakelt de tv keurig over op 24p, waardoor de films zeer vloeiend lopen (720p of 1080P)
Dat is ook de reden dat ik de AppleTV heb verbannen naar de slaapkamer, omdat deze 24p niet ondersteunde en ik exact dezelfde problemen ondervond als jij. Met de WDTV Live dus nergens last van
Heb net even getest, ik had een HD serie'tje op mijn USB stick van 1 Gig gezet, en deze speelt hij wel goed af. Dus zou je zeggen dat het aan mijn USB HDD ligt. Maar als ik die HDD aan mijn PC hang speelt hij wél vloeiend af en als ik de HDD speler direct aan de TV hang dan speelt hij dat ook goed af. Het gaat om een iOmega USB HDD. Vind het raar dat het dan niet vloeiend loopt als ik 'm aan de WD Live TV hang. TV ondersteund in iedergeval 24p.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat doet die spotify app precies? Ik heb een abonnement op spotify gehad, maar heb dat nu niet meer. Kan je daarmee ook videoclips bekijken van artiesten?

Of alleen muziek luisteren? En zo ja, kan je dan alles doen wat de client ook kan zoals playlisten luisteren, maar ook nummers toevoegen aan playlisten en muziek luisteren van gedeelde playlisten van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Laatst online: 13:24
Ik sta op het punt om een WD TV live te kopen, nu had ik nog 1 vraagje: speelt hij ook de allernieuwste .MKV's af?

Zijn er al formaten geweest dat hij niet afspeelde?

Alvast bedankt! _/-\o_

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Rudios schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 01:45:
Opgelost!! Bij HDMI had ik 'm op 'auto' staan, dus ik dacht altijd dat hij dan automatisch de goede settings voor HDMI doorvoer pakt, echter, kun je hier ook nog allerlei dingen instellen, zoals frame aanpassing aan/uit. Dus deze op 'aan' gezet en jawel; hij loopt kutjesoepel!!!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even spelen met de knopjes en dan werkt zowel met de wd tv als met de kutjes soepel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:33:
[...]

Even spelen met de knopjes en dan werkt zowel met de wd tv als met de kutjes soepel :+
Oh snap _/-\o_

Mijn Spotify Premium is net verlopen en wil hem nog niet vernieuwen. Maar het is alleen muziek. Veel opties zijn beschikbaar die je in de applicatie ook hebt, maar playlists en radio ontbreken helaas.

[ Voor 30% gewijzigd door delta1 op 05-02-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
vanpeers schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:33:
Ik sta op het punt om een WD TV live te kopen, nu had ik nog 1 vraagje: speelt hij ook de allernieuwste .MKV's af?

Zijn er al formaten geweest dat hij niet afspeelde?

Alvast bedankt! _/-\o_
Ik speel eigenlijk alleen maar MKV's af, en ze doen het tot nu toe allemaal. Als je een 'nieuwe MKV' hebt voor mij zou ik het zelfs even kunnen testen voor je. Maar alles wat ik er tot nu toe naar heb gegooid werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Laatst online: 13:24
Net besteld voor €90 (kon ik niet laten liggen :9), bedankt! ;)

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
delta1 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:23:
Veel opties zijn beschikbaar die je in de applicatie ook hebt, maar playlists en radio ontbreken helaas.
Playlisten ontbreken? Je bedoelt denk ik de playlisten van anderen of ook je eigen playlists?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 23:08
delta1 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:23:
[...]
maar playlists en radio ontbreken helaas.
Radio ontbreekt inderdaad, maar playlisten zitter er wel bij. Deze worden uit je account gehaald, dus zijn up-to-date met de playlist op andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
Rudios schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:55:
[...]
Opgelost!! Bij HDMI had ik 'm op 'auto' staan, dus ik dacht altijd dat hij dan automatisch de goede settings voor HDMI doorvoer pakt, echter, kun je hier ook nog allerlei dingen instellen, zoals frame aanpassing aan/uit. Dus deze op 'aan' gezet en jawel; hij loopt kutjesoepel!!!
Ik heb deze post (op aanraden van Dikiedikdik) toegevoegd aan de openingspost.
Mochten er mensen mede-auteur van dit topic willen worden, laat het dan weten, hoe meer mensen helpen hoe beter dit topic wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

cflink schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:39:
[...]

Radio ontbreekt inderdaad, maar playlisten zitter er wel bij. Deze worden uit je account gehaald, dus zijn up-to-date met de playlist op andere devices.
Radio zit er gewoon op via tuneIn. ook de zenders van de fm zijn daar beschikbaar. Maar gelukkig zijn er ook goeie stations als Trancefm die het helaas alleen doet tot en met firmware versie 1.4.12... Maar dat terzijde ;-)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:33:
[...]

:P

Is het eigenlijk mogelijk om Blu-ray 3D real3D content af te spelen via de WD TV? Of moet dit dan verpakt worden in een MKV?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerwin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 13:46
Ik overweeg een WD TV Live te kopen.
Nu zie ik dat deze niet meer de bekende component aansluitingen heeft als de voorlopers maar een 4 polige jack hiervoor gebruikt.

Nu vraag ik mij af: Kan ik video over hdmi laten gaan en geluid via de component kabel naar mijn stereo receiver en zo ja, downsampled hij ook netjes alle surround codecs?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je in de settings ook 1080p 23.976 fps selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
Ursamajor schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:47:
[...] Radio zit er gewoon op via tuneIn. ook de zenders van de fm zijn daar beschikbaar. [...]
Dat klopt, maar via Spotify kan je naar "Artist Radio" luisteren. Hierbij maakt Spotify automatisch een playlist van muziek rondom een bepaalde artiest. Ook is het mogelijk om een radiostation van een bepaald genre te maken... Soort Last.fm dus, maar dan vanuit Spotify. Dit is helaas niet mogelijk in de WDTV Spotify app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

kerwin schreef op maandag 06 februari 2012 @ 01:17:
...Kan ik video over hdmi laten gaan en geluid via de component kabel naar mijn stereo receiver en zo ja, downsampled hij ook netjes alle surround codecs?
Ja: Zie handleiding op pagina 176:
Stereo (Analoog, S/PDIF, HDMI)
Dit is de standaardinstelling waarmee alle geluid in 2-kanaals weergave wordt gecodeerd
via analoog (RCA connectoren), S/PDIF (optische connector), of HDMI. Aanbevolen als
u gebruikmaakt van een amusementsapparaat met 2- of 4-luidsprekers.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 01:40:
Kan je in de settings ook 1080p 23.976 fps selecteren?
Je kan wel 1080p 24fps instellen. Volgens mij zal dat met 23.976 niet veel verschil uitmaken lijkt me.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudios schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:27:
[...]

Je kan wel 1080p 24fps instellen. Volgens mij zal dat met 23.976 niet veel verschil uitmaken lijkt me.
Of je dat ziet is per persoon afhankelijk
Toch jammer dan WD dit niet meegenomen heeft omdat de sigma chip daar wel toe in staat is.
En de meeste films deze fps hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:32:
[...]

Of je dat ziet is per persoon afhankelijk
Toch jammer dan WD dit niet meegenomen heeft omdat de sigma chip daar wel toe in staat is.
En de meeste films deze fps hebben.
Wellicht een volgende firmware? Ik weet ook niet in hoeverre dat hij 23.976p overneemt als je 24p insteld, kan goed zijn dat hij die dan toch automatisch pakt, maar ik weet niet hoe ik dat voor je kan testen, misschien een idee?

bdw @ Rourke, bedankt voor de mooie thumbshandleiding, lekker hoor!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudios schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:44:
[...]

Wellicht een volgende firmware? Ik weet ook niet in hoeverre dat hij 23.976p overneemt als je 24p insteld, kan goed zijn dat hij die dan toch automatisch pakt, maar ik weet niet hoe ik dat voor je kan testen, misschien een idee?

bdw @ Rourke, bedankt voor de mooie thumbshandleiding, lekker hoor!
WD tv heeft dit juist in de vorige versie eruitgehaald.
Als je een mkv met 23.976 fps afspeelt met 24p zal je na elke 40 seconden een frame missen en
een stottering moeten zien.
Waarom WD dit niet heeft toegevoegd is mij een raadsel want je hebt ook mkv met 24 fps.
Zoals gezegd niet iedereen merkt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Laatst online: 13:12
Ik heb firmware 1.03.10 en video via hdmi (auto) en "match framerate" op On. Bij een mkv met 23.976 fps zie ik aan de instellingen dat mijn tv instelt op 1080p24 en tot op heden heb ik geen hapering gezien, niet na 40seconden of wanneer dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ik als beeldpurist zie alles en ik moet zeggen dat het mij tot op heden ook nog niet op gevallen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 06-02-2012 13:49 ]

Whole lot of stars ***

Pagina: 1 ... 3 ... 57 Laatste