Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinboy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09-2024

Muffinboy

Da's goed fout!

Ik kan ook melden dat ik met een Synology NAS (210j) geen problemen ondervind. Ik heb er voornamelijk de films voor de kinderen op staan: dvd's in video_ts map of iso. Hier geen problemen met video_ts mappen, zoals anderen wel melden. Ook verschillende formaten en enkele HD bestanden spelen gewoon goed af.

Ik kan de NAS benaderen via Samba en NFS en beide methodes werken gewoon goed. Ik gebruik geen wifi, maar alleen bedraad gigabit ethernet.

WD TV live sinds ruim een week in huis en automatisch laten updaten naar de meest recente firmware.

Enige nadeeltje is dat je niet verschillende mappen afzonderlijk van een pincode (parental control) kunt voorzien.

Kortom: doet wat mij betreft wat ie moet doen.

Makkelijker gezegd dan gezwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 11:35
iexip66 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:29:
Heeft al iemand een account aangemaakt bij Vimeo en geprobeerd om in te loggen in de WD Live TV? Als ik de procedure volg en de code die de speler geeft in mijn account op de site invul, blijft de zandloper op de player draaien en kan ik dus niet inloggen.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Als ik een externe hdd aansluit op de WD Tv live en het apparaat in het netwerk hang. Wordt de externe had dan als netwerkschijf herkent? Zo ja betekent dat ik dan mijn downloads daar op kan binnen laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55088

RSD1982 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:31:
Als ik een externe hdd aansluit op de WD Tv live en het apparaat in het netwerk hang. Wordt de externe had dan als netwerkschijf herkent? Zo ja betekent dat ik dan mijn downloads daar op kan binnen laten komen?
Ja, klopt. Maar afhankelijk van je netwerkverbinding kan het wel enige tijd duren voordat een 4,5 Gb film er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2018
roon2 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:37:
Hallo,

Ik heb een vraag.
Heb deze media speler op het oog.

Nou heb ik gelezen dat deze de functie audio (lip) sync heeft.
Klopt dit?
Ik wil hem namelijk kopen en aansluiten op mijn 5.1 installatie (welke geen lip sync) functie heeft.
Uit het verleden weet ik dat als ik niet corrigeer in een sync probleem ga krijgen.

Als deze speler die mogelijkheid heeft hoef ik geen nieuwe receiver te kopen. :*)

Kan iemand mij misschien ook aangeven als de lip sync functie op de speler zit tot hoeveel miliseconde deze dan gaat.

Bij voorbaat dank
Hallo, ik heb hem besteld en inmiddels in huis.

En het werk allemal helemaal geweldig :)
Ik speel af via een externe harde schijf met usb aangesloten en zowel mkv, als ook iso en ts bestanden speelt hij keurig af zonder vertraging tussen beeld en geluid (waar ik bang voor was)

ik zie alleen dat ik als het nodig mocht zijn geluid helemaal niet kan bijstellen die toepassing zie ik niet staan.

Wellicht oudere firmware, er zit nu 1.03.10 op en ik zag dat er ook al 1.04.12 en 1.05.18 is.

Updaten via bedraad netwerk en ook via wifi werkt niet??

Ik krijg de melding dat er geen nieuwe firmware is gevonden.
Iemand enig idee? kun je bijvoorbeeld niet tegelijk online twee versies verder?

Of moet ik misschien helemaal niet updaten nu alles zo mooi werkt?

Bij voorbaat dank

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinboy

Muffinboy

Da's goed fout!

roon2 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:32:
Updaten via bedraad netwerk en ook via wifi werkt niet??

Ik krijg de melding dat er geen nieuwe firmware is gevonden.
Vreemd, ik heb hem ook in huis gehaald met 1.03.10 erop. Gaf bij mij vrij snel na het aansluiten automatisch een 'update tabje' in het hoofdmenu. Daar heb ik na een tijdje op geklikt en hem automatisch laten updaten naar 1.05.18.

Met jouw versie zou het dus gewoon automatisch moeten kunnen gaan.

Je kunt ook nog via de settings zelf 'update controleren' aanklikken. En volgens mij kun je het update bestand ook downloaden en dmv een usb-stick updaten: handleiding.

Edit: juiste handleiding linkje voor nieuwe WD TV Live (en niet HD).

[ Voor 6% gewijzigd door Muffinboy op 08-01-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Muffinboy schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:36:
[...]

Vreemd, ik heb hem ook in huis gehaald met 1.03.10 erop. Gaf bij mij vrij snel na het aansluiten automatisch een 'update tabje' in het hoofdmenu. Daar heb ik na een tijdje op geklikt en hem automatisch laten updaten naar 1.05.18.

Met jouw versie zou het dus gewoon automatisch moeten kunnen gaan.

Je kunt ook nog via de settings zelf 'update controleren' aanklikken. En volgens mij kun je het update bestand ook downloaden en dmv een usb-stick updaten: handleiding.

Edit: juiste handleiding linkje voor nieuwe WD TV Live (en niet HD).
Gelukt via een usb stickje tnx. _/-\o_

Ik blijf zeuren als leek.

Ik had deze speler gekocht om de toepassing lip sync.
Nu staat deze toepassing nergens in options.

Dit was het antwoord van Famasco dd 3 jan om 22.26 uur ; Yep, deze functie zit erop. In stapjes van 100 ms kun je tot meer dan 10000 ms afwijking aangeven.

Wat doe ik nu weer verkeerd. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door roon2 op 08-01-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

roon2 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:54:
[...]

Dit was het antwoord van Famasco dd 3 jan om 22.26 uur ; Yep, deze functie zit erop. In stapjes van 100 ms kun je tot meer dan 10000 ms afwijking aangeven.

Wat doe ik nu weer verkeerd. 8)7
Tijdens het afspelen op opties drukken. Er staat zeker iets iets van audio sync. of iets dergelijks bij.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Famoso schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:56:
[...]

Tijdens het afspelen op opties drukken. Er staat zeker iets iets van audio sync. of iets dergelijks bij.
Helaas staat er niet bij.

Ik dacht al dat het namelijk zo moest.

Staat er misschien een instelling verkeerd misschien ?

Een ander idee misschien hoop ik

[ Voor 7% gewijzigd door roon2 op 08-01-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenk-Han
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-03 16:29
HofmanJaap schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:03:
Wel lukt het niet om dvd formats goed af te spelen,
Het gaat niet om iso's maar om een VIDEO_TS map. Hoe speel ik deze nu af? Ga nu naar de map en druk op 'play'. Ondertitels zijn dan niet beschikbaar en een eventueel memu niet benaderbaar. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Dit probleem had ik vanmiddag ook. Enigszins kunnen oplossen door als mediabron 'netwerkshare' te kiezen en niet de mediaserver. Alsof de mediaserver niet alle bestanden juist inleest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
roon2 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:13:
[...]

Helaas staat er niet bij.

Ik dacht al dat het namelijk zo moest.

Staat er misschien een instelling verkeerd misschien ?

Een ander idee misschien hoop ik
ik ben nu al twee dagen aan het rommelen maar krijg bij geen één enkele film (mkv, iso of ts bestanden) de toepassing lip sync.
Tijdens kijken naar de film opties indrukken en .... geen lip/audio sync. :(

Wat doe ik verkeerd?

wie o wie kan mij helpen?

Dit was nou juist voor mij dereden om dit toestel te kopen.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

roon2 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:20:
[...]

ik ben nu al twee dagen aan het rommelen maar krijg bij geen één enkele film (mkv, iso of ts bestanden) de toepassing lip sync.
Tijdens kijken naar de film opties indrukken en .... geen lip/audio sync. :(

Wat doe ik verkeerd?

wie o wie kan mij helpen?

Dit was nou juist voor mij dereden om dit toestel te kopen.

Bij voorbaat dank
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-S1AvYRbWOwQ/TwtOGuEmX_I/AAAAAAAABTk/Fm-9bBm8O04/s800/20120109_212834.jpg

Zo ziet het er bij mij uit. Tijdens het afspelen op opties drukken en dan even naar beneden. Als je dit niet hebt, dan weet ik het ook niet meer.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:25
HofmanJaap schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:03:
Gisteren deze mediaplayer gekocht en ben verbaast dat voor het eerst al mijn content via een 100 Mbit netwerkje en mijn Synology NAS 411j (ook via een zg homeplug) vloeiend gestreamd wordt.

Wel lukt het niet om dvd formats goed af te spelen,
Het gaat niet om iso's maar om een VIDEO_TS map. Hoe speel ik deze nu af? Ga nu naar de map en druk op 'play'. Ondertitels zijn dan niet beschikbaar en een eventueel memu niet benaderbaar. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Ik kan ook nog steeds geen VIDEO_TS mappen afspelen. Ik ben hiervoor in conclaaf met WD Support (zie eerdere posts).

De laatste stand van zaken:

Op mijn laatste bericht waarmee ik MediaInfo heb meegestuurd heb ik zojuist op verzoek van WD Support een VOB-bestand uit de VIDEO_TS map apart in een mapje gezet op mijn NAS en deze afgespeeld. Wat schetste nu mijn verbazing? Het streamen verliep vlekkeloos! Zonder enige hapering, stottering of wat dan ook. De ondertiteling zat er niet niet bij, maar dat is niet verwonderlijk.
Ook heb ik op verzoek van WD Support de gehele VIDEO_TS map op een USB Stick geplaatst en deze in de WD TV Live gestoken. Het afspelen ervan verliep ook hier foutloos!

Dus, wat is er nu aan de hand met de WD TV Live? Afspelen van een VIDEO_TS map over het netwerk stottert als een malle, tot soms een volledige vastloper. Het afspelen van een los VOB-bestand verloopt foutloos over het netwerk en het afspelen van de gehele VIDEO_TS map vanaf een USB stick verloopt eveneens stottervrij.

PS Het afspelen van een MKV'tje of een AVCHD'tje verloopt ook volstrekt stottervij. Dus mijn 200 Mbps Powerline is niet de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Famoso schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:33:
[...]

[afbeelding]

Zo ziet het er bij mij uit. Tijdens het afspelen op opties drukken en dan even naar beneden. Als je dit niet hebt, dan weet ik het ook niet meer.
Tnx.

Dat heb ik dus inderdaad niet

Meerdere opties aanwezig echter geen lip sync :(

Ik zit eraan te denken of ik misschien verkeerde mappen heb waar de films instaan.
Kan mij niet voorstellen dat alleen dit onderdeel bij mij stuk zou zijn

Ronald

[ Voor 14% gewijzigd door roon2 op 10-01-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217197

@roon2;
Ik krijg nu de melding van nieuwe firmware. Probeer die eens, wellicht is de optie dan ineens wel aanwezig.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 217197 op 10-01-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Anoniem: 217197 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:59:
@roon2;
Ik krijg nu de melding van nieuwe firmware. Probeer die eens, wellicht is de optie dan ineens wel aanwezig.
Hartelijk dank.

Ga het proberen.

Ik hou iedereen op de hoogte misschien heeft een ander er dan ook nog wat aan.

Als het niet helpt ga ik maar eens wd benaderen.
Kreeg tot op heden ook namelijk geen auto updates binnen alleen via usb stick te installeren

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
roon2 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:15:
[...]

Hartelijk dank.

Ga het proberen.

Ik hou iedereen op de hoogte misschien heeft een ander er dan ook nog wat aan.

Als het niet helpt ga ik maar eens wd benaderen.
Kreeg tot op heden ook namelijk geen auto updates binnen alleen via usb stick te installeren

Ronald
Helaas nog steeds geen lip sync na update. :(

Binnenkort maar contact opnemen met WD support.

Kan mijzelf nog steeds niet voorstellen dat dit ene onderdeel nou net kapot zou zijn bij een nieuw apparaat terwijl verder wel alles goed werkt.
misschien toch een instelling of iets met mijn films qua indeling of map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteravond ook de laatste firmware-update uitgevoerd maar kan die lipsync-optie tijdens het afspelen van video_ts bestanden niet vinden. Misschien ligt het aan het formaat of codec of deze functie wel of niet wordt getoond?
In de handleiding kan ik er trouwens niets over vinden.

Groet, Paul

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 55088 op 12-01-2012 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36
(jarig!)
Vraagje: geeft de WD TV Live op een of andere manier aan welke video files al ooit zijn bekeken? Handig om te weten bij welke aflevering van een serie je gebleven was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:24

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Yup, als je de media library als source gebruikt heb je naast de 5 sterren rating een rondje staan, welke leeg is als hij niet bekeken is, half gevuld als hij wel bekeken is en compleet gevuld als je het vanaf het begin tot eind kijkt :)

Not sure of de andere sources dat ook doen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Notna schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:13:
Yup, als je de media library als source gebruikt heb je naast de 5 sterren rating een rondje staan, welke leeg is als hij niet bekeken is, half gevuld als hij wel bekeken is en compleet gevuld als je het vanaf het begin tot eind kijkt :)

Not sure of de andere sources dat ook doen.
Ah, daar dient dat rondje dus voor. :) Wat ook handig is dat de WD Live onthoudt of je de film gedeeltelijk hebt bekeken en voorstelt om te hervatten of overnieuw te beginnen. Hiervoor wordt een temp-bestandje aangemaakt wat je in de betreffende filmmap op je disk ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
(jarig!)
Thanks! Weet iemand toevallig of een dergelijke "watched" indicatie ook geldt voor films gespeeld vanaf dlna of nfs/smb share (mijn voorkeur is afspelen via Folder structuur)?

Misschien maar gewoon bestellen en mijn Xtreamer naar boven te verbannen, met die trage/buggy/lelijke interface! Iemand ervaring met deze overstap? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Anoniem: 55088 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:31:
[...]

Ah, daar dient dat rondje dus voor. :) Wat ook handig is dat de WD Live onthoudt of je de film gedeeltelijk hebt bekeken en voorstelt om te hervatten of overnieuw te beginnen. Hiervoor wordt een temp-bestandje aangemaakt wat je in de betreffende filmmap op je disk ziet staan.
Wat wel irri is, that venster aangezien de opties resume en restart nu logisch staan. Maar met de vorige WD Live, staan ze andersom. Ik heb die zolang gebruikt dat als ik nu dat venster krijg ik standaard naar restart neig te gaan :X :P
MoonenJH schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:18:
Thanks! Weet iemand toevallig of een dergelijke "watched" indicatie ook geldt voor films gespeeld vanaf dlna of nfs/smb share (mijn voorkeur is afspelen via Folder structuur)?

Misschien maar gewoon bestellen en mijn Xtreamer naar boven te verbannen, met die trage/buggy/lelijke interface! Iemand ervaring met deze overstap? ;)
My Media libray is gewoon een library met meerdere sources. Ik heb vi SMB shares op mijn nas eerst de folders aangegeven die ik aan mijn media library wil toevoegen. Vervolgens gaat hij alles indexeren en kan je de source naar My Medi Library zetten waarna je film info van het internet kan schrapen, folder art, background pictures enz.

[ Voor 38% gewijzigd door Notna op 12-01-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik heb dit apparaat ook sinds 2 dagen en ben er uiterst tevreden over. Ik had vroeger de 1e generatie WD TV HD Media Player. Ben overgestapt aangezien hij sommige HD-bestanden niet kon afspelen. Verder leek het streamen me ideaal.

Echter loop het niet helemaal lekker als ik wil streamen via Wi-Fi.

Situatie:
25 MB internet van UPC
802.11n draadloze router van Sitecom
Router staat 10 cm van de player af
Laptop staat boven, maar haalt meestal nog wel een downloadsnelheid van 2 a 2.5 Mb/s.

Echter, als ik een serie wil streamen (Homeland, bestand van ongeveer 1.1 Gb en zo'n 50 minuten) begint hij na een seconde of 10 te stotteren en valt het geluid weg.

Iemand een idee?

1.1 GB / 50 / 60 is een kleine 400 Kb per seconde. Dat zou hij toch wel aan moeten kunnen?

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 12:20
Er is een probleem met het streamen geconstateerd:
http://community.wdc.com/...k-Shares/m-p/322355#M3233

Helaas nog steeds niet opgelost.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Raar. Ik kon net wel een film (ook .mkv) van 2 Gb en een niet-HD aflevering van een serie zonder problemen streamen.

Blijkbaar ligt het aan de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Laatst online: 22:29
@roon2 en Audiopaul

Je krijgt de lipsync functie als de dvd-menu uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
MEGATRON schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:20:
@roon2 en Audiopaul

Je krijgt de lipsync functie als de dvd-menu uit staat.
Een stapje dichterbij de oplossing tnx.

Menu uitgezet en nu zie ik inderdaad bij elke film de lipsync functie staan maar...
Op het moment dat ik de lipsync functie probeer te activeren met OK gaat ie terug naar de film ipv dat ik eea kan aanpassen.

Ik zal wel iets fout doen nog steeds

Dank je wel voor de moeite _/-\o_

We blijven proberen en leren van alle goeie tips

De oplossing lijkt dichterbij dan ooit

Ronald

[ Voor 41% gewijzigd door roon2 op 12-01-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Setup -> Video Settings -> Dvd menu -> aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
MEGATRON schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:23:
Setup -> Video Settings -> Dvd menu -> aan/uit.
dank je wel zie boven.

Ik heb mijn tekst aangepast O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Als de lipfunctie met OK is geactiveerd ga je terug naar de film en met de links/rechts of op/neer (weet niet meer zeker) kan je de versnelling of vertraging instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
MEGATRON schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:48:
Als de lipfunctie met OK is geactiveerd ga je terug naar de film en met de links/rechts of op/neer (weet niet meer zeker) kan je de versnelling of vertraging instellen.
alles werkt nu helemaal perfect _/-\o_

Mag ik je vriendelijk bedanken voor de hulp, ik had het niet gevonden in de gebruiksaanwijzing.

Ik ga vanaf nu mega genieten van mijn aankoop.

Nogmaals mijn dank ook voor het geduld met mij en mijn gevraag

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinboy

Muffinboy

Da's goed fout!

GuitarJJ schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:04:
Echter loop het niet helemaal lekker als ik wil streamen via Wi-Fi.

Router staat 10 cm van de player af
Als de router en mediaspeler zo dicht bij elkaar staan, dan zou ik er gewoon een ethernetkabeltje tussen doen. Wifi en streamen wil soms wel lukken, maar is nooit een gelukkige combinatie. Met bedraad netwerk elimineer je al vast een hoop hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 22:36

Ursamajor

Astrofotograaf

Gister zelfs gemerkt dat als de buren douchen, m'n stream hapert (nog niet met de WD, maar toch om te illustreren dat ik eigenlijk niet positief ben over streamen via wifi...)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Muffinboy schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:16:
[...]

Als de router en mediaspeler zo dicht bij elkaar staan, dan zou ik er gewoon een ethernetkabeltje tussen doen. Wifi en streamen wil soms wel lukken, maar is nooit een gelukkige combinatie. Met bedraad netwerk elimineer je al vast een hoop hoofdpijn.
Heeft dat zin, aangezien ik mijn laptop wel via het draadloos netwerk gebruik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

GuitarJJ schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:04:
[...]

Heeft dat zin, aangezien ik mijn laptop wel via het draadloos netwerk gebruik? :)
Wat heeft het één met het ander te maken? Je router heeft toch LAN poorten naast WiFi? Kabeltje van 0,5 meter van je router naar de WD en klaar ben je met het gezeur

Overigens, heeft iemand met de nieuwe firmware BBC iPlayer aan de praat gekregen? Of is dat yet another niet te gebruiken feature hier? Leek mij namelijk wel heel fijn :) (voor de rest niet heel veel gemerkt van de update afgezien van het feit dat de Media Library compilen kuren vertoonde en ik deze 4 keer opnieuw moest starten :X)

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 13-01-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 09:24
Wifi en streamen is gewoon vragen om problemen. Het percentage mensen waarbij streamen over wifi vlekkeloos gaat is zo klein, dat het gewoon niet aan te raden is. Een Wifi data stream is gewoon niet stabiel genoeg. De gemiddelde snelheid kan wel goed zijn maar het verschil tussen de piek en dalsnelheid is zo groot dat de dalsnelheden gewoon voor problemen zorgt.

300n betekent dat 150 up en 150 down max. Normaal gesproken blijft hier gemiddeld de helft van over. En dan hebben we het over een 3-antenne 300n. Bij minder antennes zakt de snelheid nog veel verder in elkaar.
Wanneer de dal snelheid onder de bitrate komt die speler nodig heeft, gaat het beeld dus stotteren en voordat de speler zich hiervan hersteld heeft (kan vele seconden duren) dient zich vaak het volgende dal in de stream aan. Hierdoor kan de speler dus minuten lang blijven stotteren om vervolgens wel weer verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Notna schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:06:
[...]

Overigens, heeft iemand met de nieuwe firmware BBC iPlayer aan de praat gekregen? Of is dat yet another niet te gebruiken feature hier? Leek mij namelijk wel heel fijn :) (voor de rest niet heel veel gemerkt van de update afgezien van het feit dat de Media Library compilen kuren vertoonde en ik deze 4 keer opnieuw moest starten :X)
Check de release notes hieronder daar staat in dat BBC iPlayer en Netflix alleen in UK/Ierland werken.
Beter was het geweest als ze dergelijk diensten niet toonden in NL zoals dat ook gebeurd bij US diensten zoals Pandora.

Release 1.06.04 (1/10/2012)

Supports BBC iPlayer content streaming service (UK only).
Supports Netflix movie streaming service in the UK and Ireland.
Resolved several language translation issues.
Resolved issue AAC and MP3 2CH audio outputs 7CH via HDMI pass-through to AV receiver.
Resolved movie thumbnail degraded photo quality issue.
-----------------------------------------------------------------------------------
General info:
Note: BBC radio mute function does not un-mute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Dacht ik dus al, lekker dan weer :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368031

Heeft iemand anders problemen met het openen van de apps?

Wanneer ik bijv. BBC Player open krijg ik een zwart scherm voor lange tijd en moet de stekker eruit...

Nog iets, ik heb een externe netwerk hd welke in slaapmodus gaat na een uur inactiviteit. Bij benadering via LAN wordt ie vervolgens weer wakker. Maar de WD TV Live wil hem dan niet meer herkennen, pas na aan/uit van de mediaspeler.

Voor de rest speelt hij goed af maar er zitten in de menu's etc dus nog wel wat vastlopers waardoor hij soms even niet lijkt te reageren.

Wifi gaat trouwens perfect met HD materiaal!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 368031 op 13-01-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinboy

Muffinboy

Da's goed fout!

funrider schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:56:
Supports BBC iPlayer content streaming service (UK only).
Supports Netflix movie streaming service in the UK and Ireland.
Je kunt je netwerk via vpn of tor naar een exit node in UK of Ierland tunnelen (voor tor zijn programma's om exit nodes in bepaald land te kiezen). Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en ik weet niet of de WD zo slim/dom is om te weten dat ie niet in UK/Ierland staat en dat het daarom alsnog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
(jarig!)
Gisteren de WD live binnengekregen, bedoeld als upgrade voor een Xtreamer.

Mijn eerste bevindingen:

- Mooi en zeer compact kastje, leuk dat wifi ingebouwd is.

- Interface is vlotter, oogt doordachter en werkt sneller (minder buggy?). Heb wel de drukke gras-achtergrond vervangen door iets egaals. Had wat mij betreft nog wat minder kleuren mogen hebben voor alle opties.

- Skippen in films is een drama, je kunt alleen 2x/4x/etc. skippen, en vanuit daar alleen stappen van 10 min (Next Chapter knop, wat als je per ongeluk op het verkeerde moment drukt de volgende film start). Elke andere streamer en sat/kabel tuner die ik heb gehad ondersteunt gewoon snel skippen met de R/L pijltjestoetsen (en U/D voor grotere stapppen), waarbij de stappen instelbaar zijn. Dat viel me echt vies tegen.

- Ter bevestiging van mijn eerdere vraag over indicatie van status "bekeken": dit werkt voor Files/Share helaas niet. Ik heb de boel nog niet in een media Library staan, waar het dus wel schijnt te werken. Ik kijk over het algemeen het liefst vanuit een simpele folder structuur, dus ik weet niet of dat een optie zal zijn voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 14-01-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Media library kan je ook gewoon in folder mode zetten hoor, dus dat moet niet een probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Muffinboy schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:16:
[...]

Vanmiddag even een utp-kabel van 50 cm gehaald. De meeste problemen zijn hiermee opgelost.

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand anders problemen bij het gebruik van de Media Library?

Een netwerk disk zit bedraad verbonden met de WD TV Live, en alles lijkt goed uit te lezen. Wanneer ik een map toevoeg aan de Media Library, blijft hij oneindig lang bezig met compilen... de LED blijft altijd knipperen.

Het gaat om een schijf van 500GB met +- 200GB aan films (niet heel veel bestanden). Lees op andere sites dat dit binnen minuten gecompileerd zou moeten zijn. Heb hem al een nacht aan laten staan, maar de volgende dag nog steeds aan het compilen.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Probeer eens achteren een lege usb-stick te plaatsen en het opstarten van je gedeelde mappen, zal veel sneller gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-05 01:14
Anoniem: 368031 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:28:
Heeft iemand anders problemen bij het gebruik van de Media Library?

Een netwerk disk zit bedraad verbonden met de WD TV Live, en alles lijkt goed uit te lezen. Wanneer ik een map toevoeg aan de Media Library, blijft hij oneindig lang bezig met compilen... de LED blijft altijd knipperen.

Het gaat om een schijf van 500GB met +- 200GB aan films (niet heel veel bestanden). Lees op andere sites dat dit binnen minuten gecompileerd zou moeten zijn. Heb hem al een nacht aan laten staan, maar de volgende dag nog steeds aan het compilen.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik heb ook enorm gedoe gehad met het compilen van de media library, volgens mij heeft het te maken met de wat trage wifi en het ophalen van de media informatie. Als je dit uitzet gaat het een stuk sneller.

Ik had wel het idee dat mijn media library "kapot" was omdat ik een aantal keer aan en uit had gezet. Ik heb op de schijf de ".wd_tv" mappen verwijderd (waar de medialibrary in zit) en de mappen toen opnieuw toegevoegd. Nu is alles in de library, maar is de media nog niet verrijkt met info van die internet metadata bronnen. Dat heb ik nu aangezet, kijken of ie dat oppakt tijdens standby ofzo, nog niet verder naar kunnen kijken. Hopelijk helpt dit je in ieder geval een stukje verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Moris schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:04:
Probeer eens achteren een lege usb-stick te plaatsen en het opstarten van je gedeelde mappen, zal veel sneller gebeuren :)
Wat is de logica hierachter? Zou leuk zijn als het werkt namelijk. (Niet in de buurt van mijn WDTV nu).

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 14:30
CultFreak schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:29:
[...]

Wat is de logica hierachter? Zou leuk zijn als het werkt namelijk. (Niet in de buurt van mijn WDTV nu).
De logica zou kunnen zijn dat 'ie de USB-stick als cache gebruikt? Geen idee of dat zo is, maar dat is het enige wat ik me zo 1, 2, 3 kan bedenken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die media library is een beetje een drama... Zonder USB stick blijft hij oneindig lang compilen. Stop ik er een USB stick in dan gaat het compilen in enkele minuten.

Maar als ik dan naar Movies ga en als datasource de MediaLibrary selecteer zegt hij "There is no media in the current folder".

Wat is inderdaad de logica achter de USB stick? Ik zie dat er een .wdlive op wordt aangemaakt, maar dat moet ie toch net zo goed op alleen de netwerk schijf kunnen (en dat doet hij ook)?

Als ik het morgen nog niet werkend hebt gaat hij terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik heb anders nergens problemen mee middels het connecten naar een NAS? Ja na de firmware update moet hij het recompilen en daar ging het eventjes de eerste keer de mist in (for reasons unknown to me) maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
Anoniem: 368031 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:29:
Stop ik er een USB stick in dan gaat het compilen in enkele minuten.

Maar als ik dan naar Movies ga en als datasource de MediaLibrary selecteer zegt hij "There is no media in the current folder".
Zo lijkt het alsof hij dan de media library opbouwt voor de data op de memory stick, geen wonder dat ie dan snel klaar is. Is het zo dat de mensen die problemen hebben met het opbouwen van de media library dit via wireless doen, en de mensen bij wie het goed gaat dit via bekabeld netwerk doen?

Er zijn trouwens meerdere topics op de western digital community site:Hopelijk wordt hier nog wat aan gedaan door WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf doe ik het via een bekabeld netwerk. Met de USB stick erin begint de netwerk disk wel te ratelen als hij compiled, dus hij lijkt wel de goede te pakken. Ook in het menu Operation -> Media Library -> Manage network shares staat de share er goed tussen en na het scannen gaat het refresh icoontje daar weg. Maar vervolgens bij Videos de Media Library als datasource gebruiken kan niet.

Bedankt voor de links, heb al aardig wat sites afgezocht maar tot nu toe nog geen oplossing.

(ter info, het bladeren met de network share als datasource werkt wel prima, maar ik wil graag de MediaLibrary functionaliteit)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 368031 op 16-01-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:59
Weet iemand waarom mijn computer wel gezien wordt in Mediaserver, en niet in Netwerk share? Heb wel geupdate met de laatste firmware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441037

tinoz schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:04:
Vraagje: ik gebruik een composiet stekkertje om het geluid naar 2 kleine boxen te sturen (tijdelijke situatie gelukkig), nu beginnen die boxen hard te brommen als ik die stekker er helemaal in duw. Ik heb ontdekt dat als ik het niet helemaal erin duw (3/4 mm hou ik over)dat er dan geen harde brom is. Is dit normaal?
Als je naar het originele kabeltje kijkt zie je dat de Jack plug bestaat uit 4 ringen nl, massa, audio-L, audio-R en video. Als je daar een jack-plug insteekt met 3 ringen dan wordt waarschijnlijk het video signaal aangesloten op een audio kanaal. Vandaar die brom. Gebruik gewoon het originele kabeltje dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wars140 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:30:
Weet iemand waarom mijn computer wel gezien wordt in Mediaserver, en niet in Netwerk share? Heb wel geupdate met de laatste firmware..
Heb je wel een map gedeeld, firewall uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Anoniem: 441037 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:36:
Als je naar het originele kabeltje kijkt zie je dat de Jack plug bestaat uit 4 ringen nl, massa, audio-L, audio-R en video. Als je daar een jack-plug insteekt met 3 ringen dan wordt waarschijnlijk het video signaal aangesloten op een audio kanaal. Vandaar die brom. Gebruik gewoon het originele kabeltje dus. ;)
Ja, als je het zo leest is het kinderlijk eenvoudig...... 8)7

Bedankt, ik ga mijn kabeltje ook vervangen door het originele WD kabeltje. Dan maar even de kast met de apparatuur van de muur halen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-03 08:35
Ik heb deze mediaspeler sinds vorige week, ter vervanging van de vorige generatie WD TV Live. Ik heb als groot fan van de WD TV live serie best wat ervaring met het verzamelen van (Nederlandse) metadata bij elke film/serie.

Ik weet niet of er behoefte naar is maar ik kan een handleiding schrijven hoe je makkelijk massa films kunt verwerken om zo een thumbnail, de XML data en backdrops kunt krijgen.

Altijd handig voor de mensen die hier net mee gestart zijn, en ik heb ook nog wel wat tips voor de fanatiekelingen onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
delta1 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:11:
Ik heb deze mediaspeler sinds vorige week, ter vervanging van de vorige generatie WD TV Live. Ik heb als groot fan van de WD TV live serie best wat ervaring met het verzamelen van (Nederlandse) metadata bij elke film/serie.

Ik weet niet of er behoefte naar is maar ik kan een handleiding schrijven hoe je makkelijk massa films kunt verwerken om zo een thumbnail, de XML data en backdrops kunt krijgen.

Altijd handig voor de mensen die hier net mee gestart zijn, en ik heb ook nog wel wat tips voor de fanatiekelingen onder ons.
Dat zou te gek zijn! _/-\o_
Ik vind het ook altijd veel beter als dit soort metadata compleet is, maar heb er op een mediaspeler nog geen ervaring mee, dus als je hier een handleiding over kan schrijven maak je mij in ieder geval erg blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Prima! Ik ga er de aankomende dagen mee bezig. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de data verzamel via een windows PC (met een programma genaamd ThumbGen en bijbehorende geoptimaliseerde instellingen). Daar baseer ik mijn handleiding ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 21:30
Anoniem: 368031 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:35:
[...]

Heb je wel een map gedeeld, firewall uit?
Zelfde werkgroep?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1

WD TV Live Metadata Handleiding (permalink)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SH889.jpg

Ik vind het geweldig dat WD besloten heeft standaard ondersteuning te geven voor metadata/externe informatie. Echter heb ik over het afgelopen jaar (ook bij de voorganger) redelijk wat tijd gestoken in het uitzoeken hoe dit precies werkt. Ik heb daarom besloten een kleine handleiding te schrijven voor alle ins en outs betreft het tonen van IMDb/TMDb/MovieMeter gegevens bij elke film zodat we allemaal perfect kunnen genieten van onze film database. Series behandel ik later maar als je handig bent zie je al dat het niet veel zal afwijken. Wil je weten hoe het eruit komt te zien? Klik hier.

Intro
Er zijn 3 onderdelen nodig voor het mooi afhandelen van deze gegevens:
  1. Een filmposter thumbnail.
  2. Een XML bestand met daar in alle filmdata.
  3. Enkele backdrops (grote promo-foto's of screenshots die functioneren als wisselende achtergrond)
Ik genereer de eerste 2 punten met een programma genaamd ThumbGen. De backdrops voeren we aan via URLs in het XML bestand, en de WD TV Live doet de rest.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8dtby.png

Ik heb ook naar andere tools gekeken en vind deze te beperkt of te langzaam. ThumbGen is een prachtige tool, maar is ook zeker niet de snelste. Daarintegen krijg je wel je data in het Nederlands en heb je aardig wat customization opties.

Voordat we beginnen in ThumbGen is het handig om te weten hoe de data opgeslagen wordt:
  • Thumbnails zijn kleine plaatjes die dezelfde naam als de filmbestanden krijgen, maar zonder de filmextensie. Dus the matrix.avi wordt the matrix.jpg
  • XML bestanden bevatten alle filmdata in een specifiek formaat. De bedoeling is dat je hier niet in gaat bewerken tenzij je weet wat je doet. Ook deze bestanden hebben dezelfde naam-regels als de thumbnail. Bij the matrix.avi krijg je the matrix.xml.
  • Backdrops worden in een map opgeslagen die aanwezig is in de map waar het filmbestand staat. Stel dat the matrix.avi in de genre map Sci-Fi zit. Dan zul je de volgende structuur krijgen:
    • /Sci-Fi/
    • /Sci-Fi/the matrix.avi
    • /Sci-Fi/.the matrix.backdrops/
    • /Sci-Fi/.the matrix.backdrops/backdrop00.jpg (elke volgende backdrop +1)
In deze uitleg gebruik ik de structuur die ik hier boven al aangeef. Ik heb Genre mappen. Hierin plaats ik direct alle films met ondertiteling. Dit ziet er misschien niet mooi uit in Windows Explorer, maar op de WD TV Live ziet het er heel strak uit. Mappen die beginnen met een punt zijn verborgen op de WD TV Live, omdat deze op Linux gebaseerd is.

ThumGen instellingen

Bij het openen kun je direct verschillende bronnen selecteren. Het gaat hier om de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d7g7U.jpg

Klik op Options.

Het belangrijkste hier is de rechter kant Generate. We willen alleen een Thumbnail en de Movie Information (XML databestand) genereren. De backdrops komen we later aan toe.
Neem ook de Custom Date Format over: yyyy-dd-MM
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dVR0al.jpg

We zullen geen moviesheets generen, dus we maken gebruik van elke optie die tijd kan besparen. Neem Processing Properties over. Auto execute default action in automatic mode after xx seconds kun je instellen op 5. Hier ga ik later dieper op in.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3xNUCl.jpg

Het tabblad TVShows/Series/Anime slaan we nu even over.

Dit tabblad is niet heel belangrijk. Zorg alleen dat je My preferred collector (chosen on main page) boven aan hebt staan. En zet Store cover/backdrops links into the movieinfo file op Store internet links.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iUNwbl.jpg

Ik gebruik IMDb voor de rating. De overige opties doen er niet echt toe.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UWIQgl.jpg

Dit tabblad is belangrijk! Alleen Thumbnail en Movieinfo export er toe. Stel deze in zoals ze hier ook staan. Dus beide $M\$N en Movieinfo export op .xml en Export using WDTV Live Hub format.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/inLjTl.jpg

De overige tabbladen zijn niet echt relevant. Je kunt ze laten zoals ze zijn.

De data genereren

Als je de Options doorlopen en opgeslagen hebt, klik bovenaan op Process files/folders. Hier hebben we te maken met een paar belangrijke opties.
  • Filters: ik selecteer altijd without thumbnail. Dit zorgt er voor dat hij alleen films verwerkt die nog geen thumbnail hebben. Als je deze aan zet klik op de Refresh knop om het overzicht te vernieuwen. Je zult zien dat films met een thumbnail niet eens getoont worden in het overzicht.
  • Modes: hier zijn 2 interessant:
    • Manual Mode: Je zult gevraagd worden voor elke belangrijke stap die genomen wordt. Denk aan het bevestigen van de zoekopdracht en het verifiëren van alle data. Selecteer deze optie als je volledige controle wil hebben of de data tussentijds wilt aanpassen.
    • Automatic Mode: Dit is de meest interessante mode voor massa verwerking, omdat je hier eigenlijk niks hoeft te doen. ThumbGen doet alles. Als er meerdere films gevonden zijn bij imdb/moviemeter dan krijg je nog wel de optie om een andere film uit de resultaten te selecteren, maar hier zit een timer achter. De timer die we eerder op 5 seconden hebben ingesteld.
    • Semi-automatic Mode laat ik achterwege omdat dit hetzelfde als manual mode is, maar dan zitten er overal timers achter.
  • De overige opties komen we nu niet aan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hQEd2l.jpg

Manual Mode
Selecteer de map die je wilt verwerken en klik op Manual Mode. Klik bij de vraag of je wilt doorgaan met een filter op Ja.
Mogelijk moet je de juiste film kiezen uit de gevonden resultaten. Klik op het IMDb logo om de IMDb film-pagina te openen. Zo weet je zeker dat je de juiste hebt.

Nu kom je in het onderstaande scherm. Ik heb de Moviesheet Editor ingeklapt omdat we hier niet mee werken. Aan de linker kant kun je de poster kiezen die gebruikt zal worden voor de thumbnail.
Onderaan in het eerste tabblad Backdrops zie je de achtergronden die opgeslagen zullen worden (als URL) in het XML bestand. Deze zal de WD TV Live zelf verwerken. De overige tabbladen - op External Subtitles na - kun je negeren.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PS9jGl.jpg

ThumbGen's ondertiteling zoeker is ronduit briljant. Het maakt gebruikt van de opensubtitles.org API en werkt echt geweldig. Je selecteert het aantal CD's, de taal en klikt Search. Je selecteert je keuze en ThumbGen download de zip, pakt deze uit, hernoemt de subs na het film bestand en verwijderd de zip. En dat allemaal op de achtergrond. En alsof dat niet genoeg is kun je via Test current subtitles ook nog de film openen in je favoriete video player met de geselecteerde subtitles geladen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2CpTJl.jpg

Ben je klaar? Klik op Generate them! (and go to next).

Automatic Mode
Dit ga je leuk vinden. Je selecteert al je films en klikt op Automatic Mode. Je hoeft er bijna geen aandacht bij te hebben. Soms moet je de juiste film selecteren, maar over het algemeen doet ThumbGen alles.
Het enige nadeel is dat je geen controle hebt over welke thumbnail het wordt. Zover ik weet pakt hij steeds de eerste. En uiteraard heb je tussendoor geen mogelijkheid om snel ondertiteling te downloaden.

Dat was het voor zover. Ik zal in de loop der tijd deze handleiding uitbreiden.

Hoe komt het eruit te zien? Enkele voorbeelden

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mM0y8l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/icpyDl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fmweTl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jZePvl.jpg

Vraag en antwoord

Kan de datum format aangepast worden?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. De datum format zit ingebakken in de WD TV Live. Deze is als volgt: mm/dd/jjjj. Je kunt de datum in volledige tekst opslaan in het XML bestand maar dan zal de WD TV Live N/A tonen.

Kan de rating van IMDb ergens opgenomen worden?
Nee, nog niet althans. Ik ben nog bezig met het uitzoeken om het Plot te laten beginnen met Rating: [IMDb cijfer][enter] oid. Hou deze plek in de gaten.

Enkele thumbnails komen niet tevoorschijn, wat nu?
Dit is een bekend probleem en gelukkig makkelijk op te lossen. Ga naar Instellingen -> Systeem -> Apparaat opnieuw opstarten. Dit zou het moeten oplossen.

Kan ik de backdrops ook laten opslaan door ThumbGen?
Dit kan, maar deze zal de WD TV Live niet tonen. De backdrops worden als URLs opgeslagen in het XML bestand, en worden gedownload op het moment dat je de film informatie bekijkt. De WD TV Live verwerkt deze backdrops op een bepaalde manier. Als ik er ooit achter kom hoe dat gebeurt dan zal ik dat hier melden.

De backdrops komen niet tevoorschijn, wat nu?
Zoals hier boven beschreven staat zullen ze worden gedownload door de WD TV Live op het moment dat je de film informatie bekijkt. Denk er wel aan dat de WD TV Live hier schrijf rechten voor nodig heeft. Ook (en vooral) via network shares.
En ook hier geld een herstart van de WD TV Live nadat je het een en ander bijgewerkt hebt: Ga naar Instellingen -> Systeem -> Apparaat opnieuw opstarten. Dit zou de backdrops moeten tonen.

Wat is de snelheid van Automatic Mode?
Ik behandel ongeveer 1 film per 5 seconde. Dat zou neerkomen op 720 films per uur. In de praktijk is dit toch minder vanwege de eigen inbreng bij het selecteren van de juiste film.

Wat is het verschil tussen Title en Original Title, en wat voor een effect heeft het op de mediaspeler?
Bij het verwerken in manual-mode kun je het verschil goed zien. MovieMeter gebruikt Title voor de Nederlandse titel of de naam van de film zoals we deze in Nederland noemen, terwijl de Original Title (het zegt het al) gebruikt wordt voor de originele titel.
De WD TV Live laat de Title op het scherm zien. De Title en Original Title hebben beide geen invloed op de sortering. Deze is standaard op bestandsnaam.
Harry Potter and the Goblet of Fire word dus Harry Potter en de Vuurbeker op het scherm. Misschien is het een kwestie van smaak maar ik zie liever de originele titel, dus let op tijdens het verwerken. In sommige gevallen is het juist wel nuttig. Ik zie bv. liever Pan's Labyrinth in plaats van de originele titel El Laberinto del Fauno

Changelog

18-01: Vraag/Antwoord toegevoegd mbt Title/Original Title.

[ Voor 11% gewijzigd door delta1 op 19-01-2012 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 00:27

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Bij de MediaMarkt kost ie 88 euro, alleen vandaag ZONDER verzendkosten! :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rourke .......Super! _/-\o_ Ik ga er vandaag meteen mee aan de slag! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 21:14
Ik heb even advies nodig.

Ik zit te twijfelen om deze te nemen omdat hij (nog) geen uitzending gemist en rtl gemist heeft.
Zit er een volledige webbrowser in? Hoe is de youtube app?
Zal de uitzending gemist app er binnenkort komen? Hoe is de playback van BD iso, mkv en DVD iso?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

M3lvinG schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:59:
Ik heb even advies nodig.

Ik zit te twijfelen om deze te nemen omdat hij (nog) geen uitzending gemist en rtl gemist heeft.
Zit er een volledige webbrowser in? Hoe is de youtube app?
Zal de uitzending gemist app er binnenkort komen? Hoe is de playback van BD iso, mkv en DVD iso?
Alvast bedankt
Kom op zeg, al die informatie kan je op de website van WD vinden :z Maargoed, vooruit dan maar:

Nee, prima, geen idee, geen idee, prima en er zijn wat problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Uitzending Gemist heeft een Nederlandse API via http://open.nos.nl, dus ik denk dat ik WD eens een e-mail stuur met de vraag of ze dit willen implementeren.

@cflink Ik heb je geprobeerd een DM te sturen maar hij geeft aan dat je geen DM's wilt ontvangen. Ik vroeg me namelijk af of je mijn handleiding kunt plaatsen in je intro post? De volledige link is
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/37520000#metadata-handleiding

Verzoek tot Uitzending Gemist support in gediend: http://community.wdc.com/...nding-Gemist/idi-p/334317
Iedereen ff stemmen en de kans is alleen maar groter dat het er komt 8)

[ Voor 79% gewijzigd door delta1 op 18-01-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@rourke : Bedankt voor die prima handleiding !

Kan iemand deze misschien op de 1e pagina bij de startpost zetten, want het zou zonde zijn als hij over 3 pagina's alweer "vergeten" werd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
HaseMike schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:37:
@rourke : Bedankt voor die prima handleiding !

Kan iemand deze misschien op de 1e pagina bij de startpost zetten, want het zou zonde zijn als hij over 3 pagina's alweer "vergeten" werd !
Graag gedaan :) Zou inderdaad nuttig zijn als er een linkje in de startpost aanwezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
Top die handleiding, binnenkort ff met mijn windows werk laptop aan de slag :-)
Ik heb 'm opgenomen in de TS, net als de link naar het verzoek om de uitzending gemist app.

edit: oh ja, en ik kan nu ook DM berichten ontvangen, wel zo handig :-)

[ Voor 17% gewijzigd door cflink op 18-01-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300250

Rourke: bedankt voor je uitleg.

Waar ikzelf nog tegenaan loop is de weergave van de mapstructuur. Ook ik heb mijn films ondergebracht in genremappen ( dus: hoofdmap - films, submap - genre, submap - film met daarin de film en de informatie.
De hoofdmap en genremappen worden in de wdlive gewoon als map weergeven. Mooier is om de genremappen ook een thumbnail te geven. Ik weet dat dit kan door er een folder.jpg aan toe te voegen.
Heb wel wat genre icons/thumbnails kunnen vinden maar die worden niet fraai weergegeven. Hoe heb jij dit gedaan? waar kan ik mooie genre afbeeldingen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

hallo!! ff een vraagje.. ik wil deze mediaplayer gaan aanschaffen alleen vraag ik me af of het in de volgende opstelling van mijn netwerk gaat werken..

mediaplayer --wifi--> router --cat5--> switch --> 1 cat5 naar me pc en 1 naar een pricewatch: Iomega Home Media, Cloud Edition 2TB..

ik wil van mijn netwerkschijf gaan streamen (films, series, muziek enz) naar de WD tv live

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 20-01-2012 12:30 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wedervraag; waarom zou dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

Notna schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:29:
Wedervraag; waarom zou dat niet werken?
omdat er een switch tussen zit? of maakt dit niet uit? en omdat ik voordat ik het ga aanschaffen even zeker wil weten:)

[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 20-01-2012 12:32 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

spartacusNLD schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:30:
[...]

omdat er een switch tussen zit? of maakt dit niet uit?
En dan zou het ineens niet werken :? Hoe denk je dat de meeste mensen hun netwerk hebben :? 8)7

zolang je source een IP adres heeft en een actieve share is, moet hij te benaderen zijn :). Zelf heb ik een modem -- router--> switch --> patchpaneel --> PC's en NAS

Werkt prima, een betere vraag is of je de mediaplayer wel aan de WiFi wilt hangen om media te streamen zoals al eerder in dit topic aan bod is gekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 20-01-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 08:08
spartacusNLD schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:28:
hallo!! ff een vraagje.. ik wil deze mediaplayer gaan aanschaffen alleen vraag ik me af of het in de volgende opstelling van mijn netwerk gaat werken..

mediaplayer --wifi--> router --cat5--> switch --> 1 cat5 naar me pc en 1 naar een pricewatch: Iomega Home Media, Cloud Edition 2TB..

ik wil van mijn netwerkschijf gaan streamen (films, series, muziek enz) naar de WD tv live
Ik heb precies dezelfde opstelling en het streamen gaat goed afgezien van het probleem wat eerder al genoemd is dat het netwerk soms overbelast is door de kleine packets die gebruikt worden. Maar even de WD live uit en aan en dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Anoniem: 300250 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:48:
Rourke: bedankt voor je uitleg.

Waar ikzelf nog tegenaan loop is de weergave van de mapstructuur. Ook ik heb mijn films ondergebracht in genremappen ( dus: hoofdmap - films, submap - genre, submap - film met daarin de film en de informatie.
De hoofdmap en genremappen worden in de wdlive gewoon als map weergeven. Mooier is om de genremappen ook een thumbnail te geven. Ik weet dat dit kan door er een folder.jpg aan toe te voegen.
Heb wel wat genre icons/thumbnails kunnen vinden maar die worden niet fraai weergegeven. Hoe heb jij dit gedaan? waar kan ik mooie genre afbeeldingen vinden?
Ik heb nog niet echt tijd kunnen vinden om genre plaatjes te zoeken/maken/gebruiken en vooral te testen. Dit wil ik wel. Ik heb er wel een paar gevonden (oa. hier) die inderdaad niet mooi worden weergegeven.

Ik denk dat we aangewezen zijn tot ons zelf voor het maken van eigen genre thumbnails. Als jij of iemand anders handig is met Photoshop dan zouden we wat kunnen maken. Thumbnails hebben de volgende eigenschappen:
  • Resolutie: 240 x 360
  • Grootte: maakt niet uit volgens mij. Alhoewel bij mij de meeste gegenereerde thumbnails rond de 60 kB zijn. Niet groter dan 70 kB. Niet groter dan 80kB.
  • Geen transparante onderdelen want dat ziet er niet uit op de WD TV Live.
Ik ben zelf ook wel handig met Photoshop, dus ik zal in het weekend eens wat proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook ik zal in het weekend mij er eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 00:27

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb een ENORM probleem...

IK had de WDTV Live HUB 1TB... op de schijf heb ik veel films staan... alleen nu komt het: De oude WDTV ga ik verkopen, en de nieuwe WDTV Streamer wil ik voortaan gebruiken alleen mijn 1TB kan ik natuurlijk niet meeverkopen. :p

De WDTV Streamer herkent de schijf alleen niet! Hoe kan dit?

Ik heb de WDTVPriv partitie verwijderd, ik heb ook de tijdelijke bestanden verwijderd, ik heb mediabibliotheek uitgezet, ik heb een verborgen partitie verwijderd, andere USB poorten geprobeert etc etc.
:/ :/ :/

Als ik de HDD verbind via USB, en naar "Lokale opslag" ga, krijg ik te lezen dat er geen opslag aanwezig is...

Wat nu?

[ Voor 10% gewijzigd door SalimRMAF op 20-01-2012 17:34 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Hallo

Is in deze media speler nou wifi ingebouwd of heb je er een aparte stick voor nodig? het staat er onduidelijk op de wd site.

En als deze is ingebouwd, werkt deze naar behoren met hd films?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Billiebier schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:04:
Hallo

Is in deze media speler nou wifi ingebouwd of heb je er een aparte stick voor nodig? het staat er onduidelijk op de wd site.

Dank
Ja WiFi is ingebouwd. Ik heb het niet getest maar ik denk dat je toch wilt streven naar een bekabelde verbinding. WiFi is te onbetrouwbaar voor video streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1

Genre folder thumbnails

Afbeeldingslocatie: http://i37.photobucket.com/albums/e88/xzener/NewIcons.png

Gemaakt door Xzener

Download hier zijn Xzener’s MediaBrowser Icons. Er zit een PSD in om je eigen thumbnails te maken. Als je net als ik tevreden bent met diegene die erin zitten maar de genre namen graag in het Nederlands wil hebben, download deze ZIP.
Deze heb ik zelf in elkaar gezet. Als je één van Xzener's PNG bestanden erin plakt, de clipper- en reflect overlay erover heen zet en tenslotte het overtollige van de clipper overlay weghaalt heb je de mogelijkheid om je eigen tekst erover heen te zetten. Er zitten een paar voorbeelden in.

2 mooie fonts om mee te werken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xKcTv.png

Een simpele filmspoel. Stelt niet veel voor, maar ik ben dan ook geen grafisch wonder. Download hier de PSD (font inbegrepen). Hier vind je veel mooie achtergronden die je kunt plaatsen achter de filmspoel.

Update: hier een update met een hele reeks kant en klare folder thumbnails

[ Voor 26% gewijzigd door delta1 op 04-02-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217197

Billiebier schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:04:
Hallo

Dank
Tot nu toe heb ik het nog steeds met wifi gedaan. Full HD gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 06:42
Athome schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:43:
Wifi en streamen is gewoon vragen om problemen. Het percentage mensen waarbij streamen over wifi vlekkeloos gaat is zo klein, dat het gewoon niet aan te raden is. Een Wifi data stream is gewoon niet stabiel genoeg. De gemiddelde snelheid kan wel goed zijn maar het verschil tussen de piek en dalsnelheid is zo groot dat de dalsnelheden gewoon voor problemen zorgt.

300n betekent dat 150 up en 150 down max. Normaal gesproken blijft hier gemiddeld de helft van over. En dan hebben we het over een 3-antenne 300n. Bij minder antennes zakt de snelheid nog veel verder in elkaar.
Wanneer de dal snelheid onder de bitrate komt die speler nodig heeft, gaat het beeld dus stotteren en voordat de speler zich hiervan hersteld heeft (kan vele seconden duren) dient zich vaak het volgende dal in de stream aan. Hierdoor kan de speler dus minuten lang blijven stotteren om vervolgens wel weer verder spelen.
Ik heb deze player sinds gisteren en ben tot nu erg ontevreden. Het zal uiteraard aan mij liggen :? ....

Gebruikte opstelling:
- laptop - draadloos verbinding met router - bedraad verbinding met WD - hdmi reciever-hdmi tv

Waar loop ik tegenaan?
- Elk type media stottert / hapert (ook muziek)
- Je moet door je gehele mappenstructuur op je laptop voor een film of cd
- doorspoelen en terugspoelen werkt heel irritant
- hierdoor duurt het minuten lang voordat je verder kunt kijken waar je gebleven bent nadat hij voor de x-te keer vastliep
- in een mkv bestand waar volgens de poster dutch subs optional bij zouden zitten, kun je geen ondertiteling selecteren

Vragen
- lost een NAS de problemen op?
- kan ik in de router iets instellen waardoor hij minder moeite heeft met de packages (nu klinkt het alsof ik snap wat packages zijn maar dat is niet zo; ik heb alle topics gelezen een denk dat dit ermee te maken heeft)
- heeft iemand betere ideeën?
- toch maar voor Popcorn hour a-300? of krijg ik dan zelfde issues met deze opstelling?

alvast heel erg bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinboy

Muffinboy

Da's goed fout!

Pjotr22 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:38:
Gebruikte opstelling:
- laptop - draadloos verbinding met router - bedraad verbinding met WD - hdmi reciever-hdmi tv
Begrijp ik het goed? Je probeert dus bestanden van je laptop naar de tv te streamen en je laptop heeft alleen een draadloze verbinding.

Zoals ook op andere plekken in deze thread te lezen, streamen en Wifi is nooit een gelukkige combinatie. Stotteren, traagheid, andere onverklaarbare problemen... zijn vaak het gevolg van de wisselende kwaliteit van je Wifi verbinding.

Dus, probeer het volgende:

- verbind je laptop met kabel aan de router en kijk of streamen nog steeds problemen oplevert
- zet een bestand dat niet goed streamt op een usb-stick, steek die in de WD en speel van de usb-stick af

Zo kun je kijken of het afspelen/streamen wel goed gaat als je geen gebruik maakt van Wifi in je opstelling.

Definitieve oplossing? Laptop met kabeltje aansluiten als je filmpje wil kijken? Een usb-HD aan de WD hangen en daar je videomateriaal op zetten? Een NAS in je bedrade netwerk?

Ik heb bedraad netwerk en stream van mijn NAS: als een zonnetje, geen klachten :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Muffinboy op 21-01-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ik heb sinds de laatste update (met wifi op 300Mbs) geen problemen meer met stotterende films.
Wifi + genereren db = wel probleem

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Muffinboy schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:54:
[...]

Begrijp ik het goed? Je probeert dus bestanden van je laptop naar de tv te streamen en je laptop heeft alleen een draadloze verbinding.

Zoals ook op andere plekken in deze thread te lezen, streamen en Wifi is nooit een gelukkige combinatie. Stotteren, traagheid, andere onverklaarbare problemen... zijn vaak het gevolg van de wisselende kwaliteit van je Wifi verbinding.

Dus, probeer het volgende:

- verbind je laptop met kabel aan de router en kijk of streamen nog steeds problemen oplevert
- zet een bestand dat niet goed streamt op een usb-stick, steek die in de WD en speel van de usb-stick af

Zo kun je kijken of het afspelen/streamen wel goed gaat als je geen gebruik maakt van Wifi in je opstelling.

Definitieve oplossing? Laptop met kabeltje aansluiten als je filmpje wil kijken? Een usb-HD aan de WD hangen en daar je videomateriaal op zetten? Een NAS in je bedrade netwerk?

Ik heb bedraad netwerk en stream van mijn NAS: als een zonnetje, geen klachten :-)
Ik gebruik dezelfde opstelling als hem (laptop via wi-fi naar de router, router met utp-kabel naar de media player) en heb nergens last van. Werkt perfect.

Eerder gebruikte ik ook wi-fi tussen de router en media player, toen stotterde hij wel.

Zet trouwens je bittorrent uit tijdens het streamen. Wanneer ik uTorrent aan heb staan (met wat actieve downloads) dan geeft dat problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Heb ik hem net gekocht, werkt radiostation Trance FM op TuneIn niet.
Hij heeft het wel gedaan met een oudere firmware.
Kan iemand anders deze zender wel afspelen?
http://tunein.com/radio/Trance-FM-Trance-Channel-s78106/

[ Voor 15% gewijzigd door Ursamajor op 21-01-2012 17:54 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Ursamajor schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:53:
Heb het even voor je getest met nieuwste firmware: doet het hier ook niet.

"Kan geselecteerd bestand niet afspelen. Raadpleeg de handleiding voor een lijst met ondersteunde bestandsindelingen."

De station waar ik op uit kom als ik browse werken wel.

[ Voor 5% gewijzigd door delta1 op 21-01-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Tnx, hopelijk is het met een volgende firmware update opgelost!
Verder erg tevree!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rourke: bedankt voor de genre thumbnails. Had zelf inmiddels ook de thums van xzener gevonden.
Maar heb jij deze nog aangepast ( geconvert naar jpg en resolutie aangepast )? en zo ja , naar welk formaat. Kan maar niet vinden wat de beste resolutie is. 120 x 180 zie ik wel veel voorbijkomen. Weet wel dat het bestand niet groter moet zijn dan 70 kb.
Verder zat ik me te bedenken dat het nog mooier kan door bij de genrefolders ook gebruik te maken van backdrops. Maar hoe gaat dit in z'n werk. Moet dat een xml bestand zijn of volstaat er zoiets als een simpele "backdrop.jpg" ( excuus voor de misschien wat simele vragen, maar ben me
er nog volop in het aan verdiepen.)

Tevens nog een ander probleem: Als ik mijn wd start dan pakt die telkens eerst de verkeerde resolutie waarna hij weer opnieuw opstart en wel de goede resolutie pakt. Meerdere mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441724

Sinds kort in het bezit van deze mediaplayer. Het is mijn eerste dus ik heb geen vergelijk met andere cq eerdere players. Ik gebruik deze in combinatie met een WD Live book welke als netwerkschijf/windows share aan de router hangt. Een aantal zaken waar ik tegen aan gelopen ben :

Video_TS/VOB gaat moeizaam. Dit is volgens mij ook een issue in het WDC forum.Eenmaal omgezet naar ISO loopt het zonder probleem.

Wifi vooralsnog geen probleem. Modem/router in de meterkast en mediaplayer naast de TV.
Gistermiddag echter draadloos een Full HD (grootte 10-15GB) en hij begon na een uurtje te haperen.
Besloot hierop het netwerk kabeltje waarop de TV was aangesloten in de mediaplayer te stoppen. Geen haperen meer en over het algemeen lijkt het alsof het beeld veel soepeler loopt. Maw Wifi werkt maar kabeltje is aan te bevelen/beter.

Als je de mediaplayer uitzet met de afstandsbediening blijft hij in een soort standby-mode. Je kunt dit zien aan het netwerklampje aan de achterkant. Hij blijft dus communiceren binnen je netwerk. De aan/uit knop een seconde of 4/5 ingedrukt houden en hij gaat volledig uit. Opstarten duurt dan wel iets langer en krijg ik eerst opstarten in 720p, en restart naar 1020P. Op zich vindt ik dit niet zo een probleem. Mijn ervaring is dat doordat je de player helemaal uitzet en opnieuw opstart hij toch iets lekkerder loopt dan om hem constant in de standby-mode te laten staan.

De instellingen die je kan bereiken via options op de afstandbediening hangen samen met
DVD Menu AAN/UIT. Met DVD AAN kan ik via options Metadata opzoeken (werkt bij mij als een speer), met DVD UIT weer niet. Wellicht ligt het ook aan het soort video-formaat wat je afspeelt, daar ben ik nog niet uit.
Ook ondertitels kleur/positie/lipsync etc hangen hier mee samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Anoniem: 300250 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:51:
Rourke: bedankt voor de genre thumbnails. Had zelf inmiddels ook de thums van xzener gevonden.
Maar heb jij deze nog aangepast ( geconvert naar jpg en resolutie aangepast )? en zo ja , naar welk formaat. Kan maar niet vinden wat de beste resolutie is. 120 x 180 zie ik wel veel voorbijkomen. Weet wel dat het bestand niet groter moet zijn dan 70 kb.
Verder zat ik me te bedenken dat het nog mooier kan door bij de genrefolders ook gebruik te maken van backdrops. Maar hoe gaat dit in z'n werk. Moet dat een xml bestand zijn of volstaat er zoiets als een simpele "backdrop.jpg" ( excuus voor de misschien wat simele vragen, maar ben me
er nog volop in het aan verdiepen.)

Tevens nog een ander probleem: Als ik mijn wd start dan pakt die telkens eerst de verkeerde resolutie waarna hij weer opnieuw opstart en wel de goede resolutie pakt. Meerdere mensen last van?
Zoals ik eerder heb aangegeven in een post, zijn dit de eisen voor een thumbnail, voor zover ik gevonden heb:
  • Type: JPG
  • Resolutie: 240 x 360. Sommige zeggen dat het niet uitmaakt, maar dit zijn de maten waar ik altijd mee heb gewerkt. ThumbGen genereert ook automatisch op dit formaat.
  • Grootte: Niet groter dan 70kB. Ook hier zijn mensen die zeggen dat het niet uit maakt welke grootte het bestand heeft, maar ik wil het graag snel de thumbnails zien, en ik heb me laten vertellen dat het beter is met oog op caching.
  • Geen transparante onderdelen want dat ziet er niet uit op de WD TV Live.
Voor eigen gebruik heb ik die van xzener verkleint naar bovenstaande resolutie. Ik weet niet of ik er wel echt tevreden mee ben. De zip van mij geeft gewoon de mogelijkheid om snel en gemakkelijk de genre-namen aan te passen op xzener thumbnails. Ik stap mogelijk toch op mijn zelf gemaakte filmspoel.

Ik had ergens gelezen dat backdrops alleen werken bij bestanden. Ik heb het zelf al getest door handmatig backdrops te gebruiken of via een XML bestand. Beide niet mogelijk.

Betreft je laatste vraag: geen idee. Misschien helpt het als je een vaste resolutie instelt ipv. automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
delta1 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:12:
[...]

Heb het even voor je getest met nieuwste firmware: doet het hier ook niet.

"Kan geselecteerd bestand niet afspelen. Raadpleeg de handleiding voor een lijst met ondersteunde bestandsindelingen."

De station waar ik op uit kom als ik browse werken wel.
Vandaag 2e dag in gebruik. zie paar posten hierboven waar ik tegenaan loop. Vandaag weer wat nieuws:

* Ik kan helemaal niks meer afspelen, bij iso die het gisteren wel deed krijg ik nu de melding "Kan geselecteerd bestand niet afspelen. Raadpleeg de handleiding voor een lijst met ondersteunde bestandsindelingen."

*Een video_ts bestand geprobeerd, start het kreng helemaal opnieuw op. Ander video bestand: idem.

* als ik de player uit zet, houdt mn modem ermee op en kan ik niet meer internetten op mn laptop of pc

Kortom, mn eerste media player is geen succes. Heeft iemand een idee wanneer ze met een update komen? Dit is echt niet grappig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiedamnees
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een manier om mijn scherm (mac of Win) te dupliceren naar de streamer. Ik heb een windows PC of Synology staan die als server zou kunnen fungeren.

Vergelijkbaar met mijn idee is Airplay, maar deze is niet opensource dus verwacht ik dat dit niet snel geïmplementeerd zal worden in de WD Tv live.

Mijn zoektochten houden op met Airplay en Screen streaming of duplication. Hier krijg ik niks op. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Pjotr22 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:40:
[...]

Vandaag 2e dag in gebruik. zie paar posten hierboven waar ik tegenaan loop. Vandaag weer wat nieuws:

* Ik kan helemaal niks meer afspelen, bij iso die het gisteren wel deed krijg ik nu de melding "Kan geselecteerd bestand niet afspelen. Raadpleeg de handleiding voor een lijst met ondersteunde bestandsindelingen."

*Een video_ts bestand geprobeerd, start het kreng helemaal opnieuw op. Ander video bestand: idem.

* als ik de player uit zet, houdt mn modem ermee op en kan ik niet meer internetten op mn laptop of pc

Kortom, mn eerste media player is geen succes. Heeft iemand een idee wanneer ze met een update komen? Dit is echt niet grappig..
Zoals Muffinboy ook al aangaf als reactie op je eerdere post: probeer je laptop eens bedraad te verbinden met de router en speel dan iets af, of speel iets af direct van een aangesloten USB schijf. Wanneer je dan wel alles normaal kunt afspelen heb je in ieder geval de oorzaak. Draadloos is gewoon te onderontwikkeld. Zoals iemand anders al aangaf is het percentage waar draadloos prima werkt met media streaming zeer laag.

Die foutmelding "Kan geselecteerd bestand niet afspelen" is eigenlijk een nietszeggende foutmelding. Je krijgt geen extra informatie van de mediaspeler. Weet je zeker dat je nog afspeelt van een bestaande locatie? Vernieuw de mediabibliotheek eens en bevestig dat de videobestanden bestaan op de locatie. Het kan ook een "ghost locatie" zijn.

Ik heb zelf nog geen video_ts geprobeerd (ik doe alles met DVD/BR-rips), maar ik heb hier meerdere problemen over gehoord. Misschien dat dit in nieuwe firmware wordt opgelost.

Tenslotte betreft je modem. Klinkt gek :? Ik zou hier geen directe oorzaak van kunnen bedenken. Volgens mij kun je instellen dat de mediaspeler blijft scannen op bestanden wanneer hij in standby is. Misschien kan je router dat (vele?) verkeer niet aan? Anders probeer hem eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Ok Thanks. De vrouw wilde een film avondje dus zal t eens bedraad proberen vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
delta1 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:02:
Uitzending Gemist heeft een Nederlandse API via http://open.nos.nl, dus ik denk dat ik WD eens een e-mail stuur met de vraag of ze dit willen implementeren.

Verzoek tot Uitzending Gemist support in gediend: http://community.wdc.com/...nding-Gemist/idi-p/334317
Iedereen ff stemmen en de kans is alleen maar groter dat het er komt 8)
Bij de Live Hub loopt ook al langere tijd zo'n 'Idea' op het officiele WD forum. Daar is in oktober 2011 nog op gereageerd door WD dat het 'Acknowledged' is echter vraag ik me af of ze er echt iets mee hebben gedaan.
Ursamajor schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:53:
Er lopen ook 2 issue reports of officiele forum van WD (Live 2011 en WDTV Live Hub) Ik heb een Live Hub en heb ook dit probleem met sommige zenders waaronder 101.ru and di.fm streams via TuneIn Radio sinds laatste Hub firmware. Een mod van WD heeft daar drie weken geleden de status aangepast naar 'In review' (bij het issue report van de Hub).

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 23-01-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Gisterenavond zonder problemen - bedraad - InTime.mkv afgespeeld. Waardfeloze film trouwens met die jongen die op Justin Timberlake. Flauwe 'grappige' woordspelingen als 'Do you have a minute' etc.

Maar on topic... GEWELDIG! Eindelijk gelukt... Hopelijk lukt DVD5 / 9 ook.

Niet ideaal de laptop bedraad aansluiten. Even doorsparen voor een NAS dus... Iemand een must have NAS aan te bevelen?
(bijvoorbeelde deze
met deze of zo?)

Uitgebreide review (speciaal voor noobs like me) volgt over paar weken.

[ Voor 28% gewijzigd door Pjotr22 op 23-01-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Anoniem: 441724 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:30:Video_TS/VOB gaat moeizaam. Dit is volgens mij ook een issue in het WDC forum.Eenmaal omgezet naar ISO loopt het zonder probleem.
Idem. Ik ervaar deze problemen ook. Het is dramatisch. Het begint erg goed, maar na enkele seconden begint het stotteren en kan zelfs de boel vastlopen.

Ik ben al enkele weken over en weer aan het mailen met de backoffice van WD Support. Ik ben hier tot twee keer toe gevraagd om MediaInfo toe te sturen (waarbij ze de eerste keer waren kwijt geraakt.....), maar de laatste keer is toch al weer een goeie week geleden.

Nog niks van de Support afdeling gehoord. Geen nieuws is goed nieuws laten we maar zeggen. Ik hoop dat de volgende firmware update aangeeft: "All VIDEO_TS problems are solved...." ;-)
Pagina: 1 2 ... 57 Laatste