• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 09:03
Mooi, het werkt inmiddels. Beide bedankt voor de hulp! :*)

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:23
van D schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:41:
Mooi, het werkt inmiddels. Beide bedankt voor de hulp! :*)
graag gedaan 8)7

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Net dit kastje gekocht, en meteen 2 vragen ;)

Hoe stel ik de temperatuur weergave in Celcius in?
En is het normaal dat de netwerk snelheid erg laag is? Ik kopieer nu via Gigabit met 8mb/s

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@Rev!, verkeerde topic.
Aan je bericht te zien denk ik dat jij het over de WD TV Live Hub hebt.
Dat is een ander apparaat dat als het goed is ook een eigen topic heeft.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Inderdaad 8)7 , mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
Heb de WD TV live ook sinds kort en ben zeker te spreken over het kleine maar krachtige apparaat. Alleen een vraag ik stream vanuit het netwerk en het lijkt dat HD boven de 10 GB wel worden afgespeeld, maar dat de ondertiteling dan niet synchroon loopt, terwijl dit op de pc wel gewoon is. Lijkt dus dat hij dit niet trekt. Ook stopt soms het beeld heel even hangen. Het wordt dan net allemaal wat langzamer. Heb hem aangesloten op een 1 gbit router, maar dat wd tv live is zelf 100 mbit. Mijn vraag is dan of het jullie wel lukt om 1080p te streamen van boven de 10 GB over het netwerk, zonder haperingen en synchroon lopende ondertitels? Bitrate van de betreffende film is; 12,7 Mbps. Adviseren jullie om een harde schijf aan te schaffen en vanuit daar blurays te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:10:
Heb de WD TV live ook sinds kort en ben zeker te spreken over het kleine maar krachtige apparaat. Alleen een vraag ik stream vanuit het netwerk en het lijkt dat HD boven de 10 GB wel worden afgespeeld, maar dat de ondertiteling dan niet synchroon loopt, terwijl dit op de pc wel gewoon is. Lijkt dus dat hij dit niet trekt. Ook stopt soms het beeld heel even hangen. Het wordt dan net allemaal wat langzamer. Heb hem aangesloten op een 1 gbit router, maar dat wd tv live is zelf 100 mbit. Mijn vraag is dan of het jullie wel lukt om 1080p te streamen van boven de 10 GB over het netwerk, zonder haperingen en synchroon lopende ondertitels? Bitrate van de betreffende film is; 12,7 Mbps. Adviseren jullie om een harde schijf aan te schaffen en vanuit daar blurays te streamen?
Ik heb het maar opgegeven om 1080p te streamen. Te vaak haperingen. Nu heb ik een externe harddisk aangesloten en ben ik van die ellende verlost.

Wel jammer dat dat ding geen gigabit aansluiting heeft, maar je kunt niet alles hebben voor die prijs natuurlijk :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 22:07
Oh zo dus 1080p gaat niet altijd vlekkeloos? ik moet zeggen dat als die onder de 10 gb ligt dat het uitstekend loopt. Nou dan maar een externe harde schijf gaan aanschaffen. Is die van jou 7200rpm en is dat voldoende voor bluray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Voorheen had ik ook ik altijd wel last van dat bepaalde bestanden niet lekker wilde afspelen, vooral de wat grotere bestanden gaven vaak haperingen. Ik heb toen vanalles geprobeerd om dit op te lossen zoals andere netwerk kabels en het apparaat op een andere manier aansluiten op mijn netwerk (op gigabit switch ipv router), maar dit hielp allemaal niet.

Sinds dat ik een nieuwe PC heb is het probleem plotseling opgelost, ik kan nu gewoon alles vanaf die PC streamen (Blu-Rays van 40GB zijn geen probleem) hier stond ik ook wel van te kijken, op zich is deze WDTVLIVE best een krachtig apparaat. Ik heb echt geen enkele hapering meer, het kan dus wel _/-\o_ .
Oude PC: Core 2 Duo E6600, Gigabyte P35 (met Gigabit LAN)
Nieuwe PC: Core i5 2500, MSI P67 (met Gigabit LAN)
Beide hadden een verse Windows 7 installatie met SP1.

Geen idee wat er precies mis was met de oude PC, ik gebruik ook nog dezelfde harde schijven. Daarnaast was de netwerk snelheid van de oude PC gewoon in orde, als ik iets daarvan kopieerde (via gedeelde mappen) naar een andere PC haalden altijd rond de 75~100MB per seconde, ruim voldoende voor een 1080p HD Film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij mij gaat het ding (via bedraad netwerk) pas haperen vanaf plm. 20 GB, bij een gemiddelde filmduur van 2 uur ofzoiets. Alles daaronder gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 14:04
Hallo iedereen,

Vandaag heb ik de AC RYAN Playon HD mini 2 gekocht. En hij bevalt nog niet helemaal:
-de menu's voor films en muziek werken alleen voor een op de USB aangesloten schijf
-soms werkt het internet opeens niet
-het schijnt dat ie een nas vaak niet kan vinden (de nas koop ik deze week (waarschijnlijk Synology ds 211))
-hij hapert etc.

Nu heb ik alleen een redelijk oude receiver waar enkel een rood/witte stekker inkan (RCA?) nu lees ik dat dat mogelijk is met de wd tv live mediaplayer. Maar zelf zie ik andere aansluitingen, hoe zit dat?
Is de wd tv life mediaplayer een goed apparaat voor het streamen vanaf een nas naar de tv (100 mbit/gbit, de router +glasvezelabonnement moet nog besteld worden) qua snelheid en functionaliteit

Is er nog een goede vergelijking tussen mijn huidige mediaspelers en deze. En een goed filmpje/review die een indruk van het menu geeft.

Ik typ dit (voor mijn doen) laat, en ga nu slapen dus ben moe en vast iets vergeten. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Op de WD TV Live zit een minijack aansluiting. Dit is een uitgang. Bij de WD TV Live zit een kabeltje die van minijack naar Rood/Wit/Geel gaat. Eventueel kan je ook een converter gebruiken van rood/wit/geel naar SCART, die werkt ook met de WD TV Live.

Ik weet niet of dit apparaat het beste is voor jou. Als je lang bij je oude TV blijft wel. Streamen van SD of wifi en streamen van 720P over de ethernetkabel gaat altijd goed. Speelt alle mogelijke formaten af. Wordt nog steeds ondersteund door firmware updates. Leuke functies zoals youtube en andere internet-meuk. Subtitle support is perfect. Qua sync(ook nog eens on the fly aanpassen), instelbaarheid in grootte en hoogte van de subs. De NAS vinden zal wel lukken, maar soms heb je pech en moet je even wat proberen voordat het lukt.

Koop je binnenkort een Full-HD TV, dan is het misschien handig uit te kijken naar en speler die gigabit netwerk heeft, want dan kan je altijd 1080P goed streamen. Ik lees hier regelmatig problemen van mensen die dat proberen. En je hebt natuurlijk niet voor niets een NAS.

De WD TV Live heeft nu een zacht prijsje. Ik raad aan deze reviews door te nemen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Voor streamen naar mediasplers heeft gigabit geen meerwaarde.
Ten eerste: omdat de maximale video en audio bitrate samen ruim binnen de 100 mbit/s vallen.
Ten tweede: omdat de nu gebruikte mediachips in de WD mediaspelers niet krachtig genoeg zijn om de 100 mbit/s vol te trekken. Dit blijft bij ongeveer 80 mbit/s hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
De WD TV Live gebruikt volgens mijn ook niet de volle 100Mb. Dat is eigenlijk het probleem. Als je een Gigabit mediaplayer koopt, dan haalt hij de volle 1 Gb ook niet, maar dan is hij wel altijd snel genoeg voor Full HD streaming, wat de WD TV Live net niet is altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Athome schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:23:
Ten tweede: omdat de nu gebruikte mediachips in de WD mediaspelers niet krachtig genoeg zijn om de 100 mbit/s vol te trekken. Dit blijft bij ongeveer 80 mbit/s hangen.
Wat verbetert een gigabit aansluiting hieraan???
Helemaal niets. De chip gewoon niet snel genoeg. Echter Full-HD streamen moet voor de WD TV Live geen probleem zijn, daar is de gebruikte Sigma 8655 snel genoeg voor. De WD TV Live HUB heeft dezelfde chip en zou de dus dezelfde prestaties moeten leveren. Is de HUB wel sneller dan betekent dat de Firmware van de oudere LIVE dus niet goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
@JMK: volgens mij gaat 1080p ook altijd goed, als je maar ruim onder de 23 Ggig voor een film blijft. Kortom een 10 Gig 1080p film zal altijd goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 14:04
Alvast bedankt voor alle reacties.

Ik vraag me alleen nog af of de WD TV Live Mediaplayer echt beter is dan de AC Ryan Playon HD mini 2 of dat het niet uitmaakt. En of iemand een goede vergelijking tussen die twee heeft.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Zoals ik het zie.

Realtek (AC-Ryan) heeft een betere bestandsondersteuning.
WD TV heeft een betere GUI
WD TV (lees Sigma) heeft betere streamkwaliteiten maar met de komst van de Realtek 1185 (zit in oa in de mini 2) is dit verschil wel kleiner geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Welke bestanden worden dan niet ondersteund? Als ik maar Mkv's kan afspelen vind ik het best, lmao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

Mkv gaat prima. Net als iso's, dvd's enz. Ik heb nog niets gehad wat hij niet kon spelen.
Ben zeer tevreden over het apparaat.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De Realtek chip worden als compleet pakket (hardware en software) geleverd aan de fabrikanten van spelers. Hierdoor is de compatibiliteit bij vrijwel alle Realtek spelers hetzelfde.
Sigma levert alleen de hardware en een basale SDK aan de fabrikanten van spelers Hierdoor kunnen er tussen de verschillende spelers met dezelfde Sigma chip toch best duidelijk verschillen zitten in compatibiliteit. Ook in de GUI zitten over het algemeen grote verschillen. De GUI van de meeste realtek spelers zien er grotendeels hetzelfde uit.

De Realtek 1185 kan tegenwoordig vrij goed overweg met HD-Audio (DTS-MA en True-HD) en Blu-Ray ISO.
Bij Sigma spelers is dit niet vanzelf sprekend.

De meest gangbare dingen als MKV met SRT subs, DVD incl menu, MP3 afspelen zal geen problemen geven.
Maar dingen als HD-Audio, Blu-Ray, Flac, PGS subs in MKV zijn minder vanzelfsprekend voor de goedkopere Sigma spelers (als de WD TV). Hier zit bij de verschillende merken nog wel een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Wellicht een stomme vraag om te stellen maar ik kom er niet helemaal veel wijzer uit, nadat ik al flinke tijd heb zitten zoeken ( zal wellicht verkeerd kijken )

Ik zit met het volgende scenario; op mijn slaapkamer heb ik een 26" tv'tje staan ( ja ze bestaan nog :P ) en het streamen naar mijn PS3 ben ik zo onderhand een beetje beu omdat a) het netwerk is niet vlot genoeg is en b) mijn pc daar voor aan moet blijven en dat oude beestje maakt nog wel wat lawaai.

Nu zit ik al een tijdje te kijken naar een mediaplayer, waar ik mijn content via USB van mijn PC naar de mediaplayer kan overzetten om deze daarna aan de TV te hangen en zo de films en series te kijken. Mijn oog was na veel lezen en overwegen gevallen op deze WD TV Live gevallen, na de reviews en mijn wensen geen slechte keuze.

Nu zal het aansluiten, overzetten van data e.d. geen probleem zijn maar dan wil ik daar ook nog wel een setje speakers bij, want het geluid via de tv is niet altijd even deftig als je een leuke film zit te kijken. Gezien mijn bed / tv afstand niet al te groot is en mijn slaapkamer ook niet zat ik zelf te denken aan een 2.1 of een 3.1 setje, dit zal al wel voldoende zijn.

Nu ben ik alleen eerlijk en weet ik eigenlijk niet goed naar wat voor setjes ik moet kijken icm de aansluitingen van deze mediaplayer en of TV. Moet ik naar home cinema setjes kijken, of zou een speaker set ook voldoende zijn? Is het geluid dan regelbaar via de afstandbediening of als het speakers zijn moet ik daar dan de volume ook regelen.

Wellicht sorry voor de vragen maar wordt er eerlijk gezegd niet veel wijzer van en hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen, zodat ik dit weekend een heerlijk film / serie weekend kan houden :)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Je kan het geluid niet regelen op de WD TV Live. Je zal het volume dus altijd via de TV/receiver moeten regelen. Voor het geluid heeft de WD een optische S/PDIF, of rood/witte aansluiting.

Veel plezier aankomend weekend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Aangezien het voor je slaapkamer is. Een beetje fatsoenlijk setje voor je Computer is al goed. Hou eens een budget van 75 tot ongeveer 100 euro aan. Volgens mij moet je dan wel een 2.0 of 2.1 setje kunnen krijgen die best goed klinkt.
De sluit je vervolgens met met een verloopkabel (tulp -> 3,5mm) op je WD TV. Even de instellingen in de WD TV wijzigen naar analoog uit voor audio en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Athome schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:11:
Aangezien het voor je slaapkamer is. Een beetje fatsoenlijk setje voor je Computer is al goed. Hou eens een budget van 75 tot ongeveer 100 euro aan. Volgens mij moet je dan wel een 2.0 of 2.1 setje kunnen krijgen die best goed klinkt.
De sluit je vervolgens met met een verloopkabel (tulp -> 3,5mm) op je WD TV. Even de instellingen in de WD TV wijzigen naar analoog uit voor audio en klaar ben je.
100euro was ook wat ik in gedachten had voor een leuk 2.1setje maar als ik het dus goed heb moet het geluid wel via dit werken geregeld worden, dus is het handig om dit op afstand te kunnen doen om niet steeds na het werken t moeten gaan om het harder en zachter te zetten.

Door de instellingen bij WD TV aan te passen zorg je dus dat hij de bron voor je audio wordt en niet je tv? Dan wordt het vanmiddag en morgen dus maar even pricewatchen naar een leuk setje voor op de slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

posttoast schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:22:
Wel jammer dat dat ding geen gigabit aansluiting heeft, maar je kunt niet alles hebben voor die prijs natuurlijk :)
Een gigabit aansluiting zal je niet helpen hier. De chipset kan gewoon geen hoge datasnelheden verwerken. Dat zie je ook bij vele andere mediaspelers (meestal ook van deze prijsklasse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Salv schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:49:
[...]

100euro was ook wat ik in gedachten had voor een leuk 2.1setje maar als ik het dus goed heb moet het geluid wel via dit werken geregeld worden, dus is het handig om dit op afstand te kunnen doen om niet steeds na het werken t moeten gaan om het harder en zachter te zetten.

Door de instellingen bij WD TV aan te passen zorg je dus dat hij de bron voor je audio wordt en niet je tv? Dan wordt het vanmiddag en morgen dus maar even pricewatchen naar een leuk setje voor op de slaapkamer :)
Je stelt min of meer eenmalig het luidspreker volume op je 2.1 set af en daarna is het regelen met de AB van de WD. Ik ken de AB van de WD niet maar ik neem aan dat er knoppen voor volume op zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Athome op 07-09-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nope. :)

• Salv
Ik heb me toch even verkeken op het feit dat ik dacht dat hier gewoon een hdd in kon plaatsen 8)7 Wat dus niet mogelijk blijkt te zijn. Deze dient dus alleen als tussen station van mijn externe hdd naar mijn TV toe, wat dus voor een extra kastje zorgt, niet dat dat nu gelijk een ramp is, maar alles in 1 is natuurlijk wel iets mooier / fijner.

Het klopt dus wanneer ik deze WD TV Live wil aanschaffen ik de mijn series / films via een externe hdd moet aanbieden aan het apparaat, aangezien ik geen gebruik maak van de netwerkfunctie om te streamen ( reden was dat mijn pc daar te veel lawaai voor maakt )

Een combinatie van producten zou dus kunnen zijn deze WD TV Live + een WD Elements 2TB, waar ik die 2TB voorzie van mijn films en series en deze via WD TV Live aan mijn TV hang en bekijk.

Nu was ik vanmiddag aan het shoppen en kwam ik bij de MM Western Digital Elements Play 2TB tegen, voor €143 euro. Als ik WD TV Live en deze Play 2TB vergelijk via pricewatch zie je wel dat de Play 2TB een aantal audio en videoformats mist, geen eventuele DTS.

Zou de eerdere genoemde combinatie dus WD TV Live + een 2TB externe schijf dan de gunstigste oplossing zijn, voor die 2a3 tientjes meer?

• Sjah
Hmmm, is zou die met ingebouwde hdd kiezen zeker als die goedkoper is. Kan me niet voorstellen dat djie niet afspeelt dat de WDLive wel kan. Hij is toch nieuwer? Maarja jij zal wel onderzoek hebben gedaan, maar zou niet op pw afgaan maar direct opde producktpagina van WD zoeken wat die kan.

Hier de WD productpagina: http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=400 Zie dts erniet bijstaan, maf.

Pc stilmaken dat zou gunstig zijn. :)

[ Voor 73% gewijzigd door Sjah op 08-09-2011 17:24 ]

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35
Kan iemand een recent en goedkoop usb wifi N (300mb) stickje aanbevelen?

• M a r c o
  • Niet online
persoonlijk vind ik een externe schijf veel handiger dan een interne.
Als je zonder netwerk werkt, zou ik elke keer mijn HDMI, en optische kabel los moeten halen.
Nu heb ik alleen een usb stekker.
De WD TV Live blijft lekker bij de TV staan, en de schijf neem ik mee naar mijn computer.
Ook kun je dan makkelijker je schijf ook ergens anders mee naar toe nemen om films uit te wisselen, of uitbreiden met meerdere schijven.

• Athome
Ik vermoed dat de WD TV Elements een Realtek 1055 chip bevat. Deze chip heeft wat minder mogelijkheden dan de Sigma 8655.

Ik zou zelf gaan voor een WD TV Live met een externe 2,5 HDD. Een 2,5" HDD heeft geen aparte voeding nodig en dat maakt het makkelijker wisselen tussen mediaspeler en PC.
Aangezien je van een externe HDD gebruik wilt gaan maken ga ik er niet van uit dat je de films en serie permanent wilt bewaren. Een kleinere HDD zou dan toch ook volstaan.

• Salv
Waar ik vanuit ben gegaan is via de volgende link;
http://tweakers.net/pricewatch/compare/655/245049;262505

Ik zou de films en series juist wel voor een langere tijd / permanent willen gaan bewaren, lijkt me zonde om ze steeds opnieuw te moeten gaan downloaden, daarom heb ik dan ook voor die grote gekozen. Ik heb dan nog wel een aantal schijven thuis liggen waar ik ze permanent op kan zetten, maar dat was ook wel beetje mijn idee om dat met deze nieuwe combinatie te gaan doen.

Aangezien de schijven tegenwoordig toch bijna niks kosten als je het gaat vergelijken, dan is een 2.5" zonde in aanschaf omdat je voor een leuke prijs juist nu 1 en 2TB hebt. Daarnaast heb ik altijd wel een voedingsblok bij mijn pc of tv liggen, dus is dat euvel dan ook wel weg genomen alleen wellicht minder makkelijk voor naar vrienden etc, maar daar heb ik dan een 2.5" 320GB schijfje liggen die ik nu ook al heb liggen..

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
Als je het jezelf helemaal makkelijk wil maken zonder netwerk koop je twee HDD dockingstations.
Zelf heb ik twee van deze:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1240826414.jpeg
Eéntje zit vast aan m'n PC (met eSATA) en de andere vast aan de WDTV Live via USB
Je kan hier elke SATA schijf zo inschuiven, dus zowel 3,5" als 2,5" schijven.

Even wat series of films van de PC op de schijf pompen, en vervolgens de schijf in de docking van de WDTV Live schuiven en kijken maar!

Werkt perfect. Ik hoef geen NAS, dit werkt net zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

JazzySOB schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:43:
Als je het jezelf helemaal makkelijk wil maken zonder netwerk koop je twee HDD dockingstations.
Zelf heb ik twee van deze:
[afbeelding]
Eéntje zit vast aan m'n PC (met eSATA) en de andere vast aan de WDTV Live via USB
Je kan hier elke SATA schijf zo inschuiven, dus zowel 3,5" als 2,5" schijven.
Ik gebruik zelf ook een externe 3,5" schijf, dus da's zeulen met de trafo.
De oplossing met 2 hdd docking stations is wel heel erg aardig inderdaad. Welk merk en model is dat op je plaatje? Het is een van de weinige dockingstations die ik mooi vind en ook nog low-profile is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

Sharkoon denk ik. Ik heb er ook zo één gehad, maar bij mij ging de aansluiting met de voeding stuk (ik was elke keer 5 minuten bezig om het touwtje goed erin te steken).

Leuk idee van sharkoon (zeer gebruiksvriendelijk, 5 seconden nodig om hd te wisselen) maar ik vond de kwaliteit matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik heb 2 externe 3,5" schijven, dus ook 2 voedingen.
1 voeding bij de WD TV, en 1 bij de PC. Ik heb bij de PC ook nog een 3e voeding liggen (niet origineel, wel zelfde specs) zodat ik ook 2 schijven tegelijk aan de pc kan hangen, zonder de voeding bij de WD TV uit de kast te moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Fireshade schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:14:
[...]

Ik gebruik zelf ook een externe 3,5" schijf, dus da's zeulen met de trafo.
De oplossing met 2 hdd docking stations is wel heel erg aardig inderdaad. Welk merk en model is dat op je plaatje? Het is een van de weinige dockingstations die ik mooi vind en ook nog low-profile is! :)
Dat is een Sharkoon SATA QuickDeck,
pricewatch: Sharkoon SATA QuickDeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Rub3s en van D, bedankt voor de snelle identificatie van de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Sinds een week heb ik problemen om over het (W)LAN films te kopiëren naar mijn WDTV. Hij kopieert niet meer. Windows is nadat je de kopie actie start lang bezig met "berekenen" en vervolgens "reageert het proces (Explorer) niet meer" en dan krijg ik de melding: "Er is een probleem met het krijgen van toegang tot: "pad van de bronbestand". Zorg ervoor dat de computer met het netwerk is verbonden en probeer het opnieuw. Het gekke is dat hij het wel altijd heeft gedaan. Mijn WDTV is bedraad aangesloten en de plek waar vanaf ik wil kopiëren draadloos, wel beide op dezelfde router.

Heeft iemand enig idee, tips, of suggesties?

edit: na het resetten van mijn router werkt alles weer "normaal". Apart...

[ Voor 6% gewijzigd door van D op 13-09-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 20:25
Het is inderdaad de Sharkoon QuickDeck. het voordeel van deze is dat je zowel 3.5" als 2.5" schijven er in kan schuiven. En de kwaliteit? Tja, ze blijven bij mij gewoon op de plek staan en de SATA aansluitingen intern zijn gewoon prima voor elkaar en als je de schijven er netjes en rustig in/uitschuift zal er niks mee gebeuren.

Ik laat overigens het klepje vaak wel openstaan zodat de warmte van de schijf makkelijk(er) wegkan.

Vind het de ideale oplossing.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

JazzySOB schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:29:
Ik laat overigens het klepje vaak wel openstaan zodat de warmte van de schijf makkelijk(er) wegkan.
Bedankt voor de info. Misschien een aantal beluchtingsgaten in die klep boren maar... :P

• posttoast
Fireshade schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:52:
[...]

Een gigabit aansluiting zal je niet helpen hier. De chipset kan gewoon geen hoge datasnelheden verwerken. Dat zie je ook bij vele andere mediaspelers (meestal ook van deze prijsklasse).
Vreemd: als ik via LAN een flink bestand open heb ik af en toe haperingen. Doe ik het via een externe harddisk die op de USB-poort aangesloten zit, dan gaat het prima.

omniscale.nl

• Athome
Hoezo vreemd?
Jouw quote verklaart jouw probleem

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

tjah het ligt niet aan 'het chipset', aangezien de data van de hardeschijf daar ook over gaat. Eerder de netwerkcontroller. Of is netwerkdata zwaarder voor het chipset?

• posttoast
Athome: wat Rub3s zegt dus. Het is dezelfde chipset lijkt me, of ik nou via LAN of de USB poort afspeel.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Net een mkv van 15 gig gezien, 135 min. dus niet echt kort/lang. Speelt foutloos af, maar dat wisten we al, pas bij de 22 Gig ofzo ga je het risicogebied in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Rub3s schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:33:
tjah het ligt niet aan 'het chipset', aangezien de data van de hardeschijf daar ook over gaat. Eerder de netwerkcontroller. Of is netwerkdata zwaarder voor het chipset?
Yep, je hebt gelijk. De WD Live gebruikt een Realtek RTL8201EL 10/100 netwerk controller.

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik gebruik nu sinds een week deze media speler met heel veel plezier. Hij is misschien al een lange tijd beschikbaar maar ik kan hem absoluut aan iedereen aanraden. Volgens mij maakt de "oude" chip echt niets uit. Compact en speelt alle gangbare (en minder gangbare) bestanden feilloos af.

Ik heb de custom firmware van b-rad geïnstalleerd (WDLXTV) waarmee ik prachtige (!) moviesheets kan installeren. Voor de show voor wat vrienden had ik een filmpje gemaakt van m'n nieuwe tv + deze mediaspeler. Op de helft switch ik naar de mediaspeler en zie je de moviesheets wel voorbij komen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=449dw9IW5zE]

Een woord voor dit apparaat: geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35
Hoe kan ik ook alweer springen naar bv 50 minuten in een film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

doorspoelen + next > 10 minuten verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:23
Ik heb een Wd Elements play gekocht, maar ben er niet te spreken over. Mkv's op 1080p en 720p spelen schokkerig af en subs zijn erg klein. Door de voorbeeld weergave is het menu ook lastig te bedienen.

Ik hoop dat ik het apparaat maandag nog om kan ruilen...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Zo gelukkig deden ze niet moeilijk en heb ik nu de WD TV Live in mijn bezit. Ik lees dat er regelmatig probleembjes zijn met nieuwe firmware, wat kan ik nu het beste doen? De laatste firmware erop zetten of de originele laten staan? Ik gebruik voorlopig nog niet de netwerk functies en er gaat een 2tb hdd aan vastgeplakt worden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb de mijne nu denk ik zo'n 6 maanden en heb zelf NOOIT problemen ondervonden met de firware.. ik steam zelf alles vanaf mijn NAS.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Cobb schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:01:
Zo gelukkig deden ze niet moeilijk en heb ik nu de WD TV Live in mijn bezit. Ik lees dat er regelmatig probleembjes zijn met nieuwe firmware, wat kan ik nu het beste doen? De laatste firmware erop zetten of de originele laten staan? Ik gebruik voorlopig nog niet de netwerk functies en er gaat een 2tb hdd aan vastgeplakt worden.
Ik zou wel upgraden naar een nieuwere, maar voor de laatste firmware zag ik veel problemen op dat wd forum

Ik gebruik één van de laatste en ik heb eigenlijk nooit meer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

ik had ook nooit problemen alleen sinds de laatste update herkent hij mn harddisk niet meer (wd elements) erg vervelend. Heb hem terug gezet naar de vorige firmware maar nu loopt ie altijd na het opstarten 10 minuten vast en dan gaat ie weer door erg apart maar goed het "werkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik lees dat er regelmatig probleembjes zijn met nieuwe firmware, wat kan ik nu het beste doen? De laatste firmware erop zetten of de originele laten staan? Ik gebruik voorlopig nog niet de netwerk functies en er gaat een 2tb hdd aan vastgeplakt worden.
Als je het niet aan een netwerk hebt hangen, zal het apparaat je niet vragen om je firmware te upgraden.
Ik zou het gewoon zo gebruiken, en pas als je problemen ondervindt, kijken of de nieuwste firmware dat heeft opgelost en dan updaten. In de trant van "if it's not broken, don't fix it".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestroo
  • Laatst online: 28-03-2022
Waarom spelen mijn 1080p .m2ts bestanden niet op het volledig scherm? Heb al getest op een hd ready en een full hd scherm, beide geven zwarte balken boven- en onderaan.. Ook heb ik al bij de instellingen de resolutie verandert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Als het beeld niet vervormd is en je geen zwarte balken aan de zijkant hebt, zou het goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
maestroo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:02:
Waarom spelen mijn 1080p .m2ts bestanden niet op het volledig scherm? Heb al getest op een hd ready en een full hd scherm, beide geven zwarte balken boven- en onderaan.. Ook heb ik al bij de instellingen de resolutie verandert..
Weet je zeker dat de bestanden echt 1080P zijn? Soms worden films gepost als "1080P" maar zijn ze maar 800 pixels hoog, maar wel de breedte resolutie wel net als bij full hd 1920 pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestroo
  • Laatst online: 28-03-2022
Blijkbaar is het wel een 1080p formaat maar dan inclusief de zwarte balken.. Kom ik jammer genoeg veel tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

bijna alleen maar, ik zou eerlijk gezegd niet weten of er wel films zijn die precies 1080p zijn. Ik kan me het i.i.g. niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Bioscoopfilms zijn vaak 21:9, op 16:9 krijg je dan dus zwarte balken boven en onder.

Als je die balken "meeneemt" in je encoding, wordt het bestand dus (volledig zinloos) groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Woei:

nieuws: Western Digital kondigt Live TV-mediaspeler met Spotify aan

Ziet er goed uit, nieuw design, nieuwe interface (hoewel ik mij meen te herinneren dat deze interface ook naar de huidige Live zou komen.... ) en helemaal niet zo gek geprijst!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43

RvL

Inderdaad, de prijs valt me mee. Zoekend op het productnummer WDBGXT0000NBK kom ik 'm bij 4AllShop zelfs al voor €96,64 tegen, al is hij nog niet leverbaar (en geeft de afbeelding nog de oude Live weer).

Iemand enig idee wanneer de levering in Nederland start?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Notna schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:18:
...(hoewel ik mij meen te herinneren dat deze interface ook naar de huidige Live zou komen.... ) ...
ja, die zou begin 2011 komen ;)
denk dat we die niet meer moeten verwachten. zeker niet nu deze is aangekondigd.
Nu is het een selling point voor mensen die eventueel de huidige willen vervangen voor de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranenJer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-08 10:38
M a r c o schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:22:
[...]

ja, die zou begin 2011 komen ;)
denk dat we die niet meer moeten verwachten. zeker niet nu deze is aangekondigd.
Nu is het een selling point voor mensen die eventueel de huidige willen vervangen voor de nieuwe.
Blijkbaar komt er voor deze player nog maar 1 update en daar moeten we het mee doen. :(
Wel een beetje jammer, zeker als je ziet hoeveel problemen er nog zijn met de standaard functionaliteiten. Misschien wordt de volgende mediaplayer dan toch maar een popcorn / popbox.

What doesn't kill you, makes you stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
een snelle vraag na het doorlezen van het topic: wat is de beste firmware versie voor gebruik met een Synology NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

_starbuck_ schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:13:
een snelle vraag na het doorlezen van het topic: wat is de beste firmware versie voor gebruik met een Synology NAS?
ik heb de nieuwste firmware er in staan en dat werkt prima met een Synology nas zo wel het bestandsbrowsen als de media functie....

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het nergens echt goed vinden.

Maar kan de WD tv Live hub goed overweg met AVCHD ISO's? ... aangezien die vaak wel 1080 breed zijn. Ps3MediaServer wil ze niet slikken namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:00:
Ik kan het nergens echt goed vinden.

Maar kan de WD tv Live hub goed overweg met AVCHD ISO's? ... aangezien die vaak wel 1080 breed zijn. Ps3MediaServer wil ze niet slikken namelijk!
De WD TV Live Hub heeft zijn eigen topic. Kan je beter daar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
OF: je zet B-Rad's custom firmware erop. Gebaseerd op een 1.03 wat oudere firmware maar helemaal getweaked. Voordelen vele plugins en tweaks zijn mogelijk, maar voor mij van belang: USB-hub support (ik heb nu 3 externe usb harddrives aan mijn WD live hangen), Youtube HD (!!) en Shoutcast, en bijvoorbeeld de media server ( de windows versie of Tversity) streamt 1080p MKV's met ondertitels over mijn wireless connectie. No skips in tegenstelling to Network Shares. Sweet!!

http://forum.wdlxtv.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Cobb schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 08:45:
Ik heb een Wd Elements play gekocht, maar ben er niet te spreken over. Mkv's op 1080p en 720p spelen schokkerig af en subs zijn erg klein. Door de voorbeeld weergave is het menu ook lastig te bedienen.

Ik hoop dat ik het apparaat maandag nog om kan ruilen...
_/-\o_ Lastige te bedienen was ook mijn bezwaar. Misschien ben ik verwend maar ik vind de Ps3 met de six-axis een hele goede ervaring. Een stuk beter dan die kleine remote van de wdtv. M'n nieuwe plan is XBMC met een iPhone remote. Relax-r O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:32
Na overlijden van mijn WDTV gen 1, deze aangeschaft. Prima apparaatje, met een paar opmerkingen:

1. Ik vind de regelafstand te groot van de ondertitels, is dit nog ergens in te stellen?
2. Opstarten duurt veel langer dan bij de eerste generatie, deze lijkt wel elke keer helemaal opnieuw op te starten.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

rolfio schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:14:
1. Ik vind de regelafstand te groot van de ondertitels, is dit nog ergens in te stellen?
Naar mijn weten niet. Iemand anders?
2. Opstarten duurt veel langer dan bij de eerste generatie, deze lijkt wel elke keer helemaal opnieuw op te starten.
Helemaal opnieuw opstarten (stroom eraf/eraan) duurt veel langer dan uit/aan met de afstandsbediening.
Waar hij ook wel erg lang over doet is mijn USB drive scannen (WD MyBook, 2TB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Kan iemand zijn inhoud van het systeembestand S00custom-options hier posten? Krijg nog steeds die moviesheets niet aan de praat.

Is het overigens ook zo dat alle instellingen bij een volgende boot weg zijn als je de usb stick met dat bestand uit de speler haalt? Zo ja, welke instellingen heeft de speler dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 23:04
@ Hierboven: Zo werkt het bij mij (even 2 quotes voor iemand eerder die ook zijn sheets niet werkend kreeg) ;)
m4ni4k-4live schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:11:
Even een voorbeeld hoe een map eruit moet zien.
Als voorbeeld de film Rio gebruikt:

map naam Rio
folder.jpg (pic van rio)
rio.720p.bluray.x264-honorblu.jpg
rio.720p.bluray.x264-honorblu.mkv (Film)
rio.720p.bluray.x264-honorblu.mkv.tgmd
rio.720p.bluray.x264-honorblu.mkv_sheet.jpg
Rio_sheet.jpg

http://wiki.wdlxtv.com/How_to_use_Movie_sheets_v2
Ophidian schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:06:
Belangrijk zijn ook de volgende twee settings:

LINKSHEETS=ON
SHOW_FILESIZE_SETTING=0

Bij mij werkt het met de volgende instellingen (commando's kunnen meteen gerund worden vanuit telnet)
config_tool -c LINKSHEETS=ON
config_tool -c SHOW_FILESIZE_SETTING=0
config_tool -c MSHEETMODE='sheet'
config_tool -c MOVIESHEET_HIDE_TITLE='ON'
config_tool -c WDTVEXT='OFF'
config_tool -s

Als je sheets in een map gezet hebt, de WD tv even rebooten (Dus stroom eraf) of het volgende commando:
linksheets /tmp/media/usb/

Om te zien of de linksheets zijn werk doet, even in de map /linksheets/ kijken ;) Met MOVIESHEET_DEBUG='5' kan je logfile aanzetten om te zien waar het fout gaat.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Laatst online: 18-08 14:01
Weet iemand wat meer over wanneer het nieuwe model verkrijgbaar is in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Ophidian schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:12:
@ Hierboven: Zo werkt het bij mij (even 2 quotes voor iemand eerder die ook zijn sheets niet werkend kreeg) ;)

[...]

[...]
Het werkt! Dankjewel. Deze settings heb ik er op losgelaten:

config_tool -c LINKSHEETS=ON
config_tool -c SHOW_FILESIZE_SETTING=0
config_tool -c MSHEETMODE=sheet
config_tool -c MOVIESHEET_HIDE_TITLE=ON
config_tool -c WDTVEXT=OFF

Nu nog een beetje klooien met Thumbgen om het er (nog) mooier uit te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 23:04
Top!

Ik zit zelf toch wel een beetje een vervanger te zoeken voor de WD. Het blijft een handig kastje, maar dat geklooi met continu moviesheets aanmaken gaat vervelen. Wil dat dat ding dat zelf doet :/

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Ophidian schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:49:
Top!

Ik zit zelf toch wel een beetje een vervanger te zoeken voor de WD. Het blijft een handig kastje, maar dat geklooi met continu moviesheets aanmaken gaat vervelen. Wil dat dat ding dat zelf doet :/
Ach, ik kom bij wdtv gen1 weg, dan is dit een hele verademing... Uiteindelijk gaat het mij toch om de film. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
XanaduNL schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:19:
Weet iemand wat meer over wanneer het nieuwe model verkrijgbaar is in NL?
Hij wordt door één winkel verkocht: pricewatch: Western Digital WD TV Live

Maar ik vind hem vrij prijzig, gezien hij in de VS een adviesprijs van $ 99 heeft. Ik ben erg benieuwd of de chip die hierin zit wat sneller is wat betreft het netwerk. Nu heb ik er een externe harddisk aan hangen, omdat het streamen vanaf mijn server van films met een te hoge bitrate niet altijd goed gaat. Hij zou 100mbit moeten ondersteunen (en de nieuwe 1gbit) maar in de praktijk is dat dus niet zo.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:30
Vandaag het nieuwe model gehaald bij de MM (€99,-)
Het menu ziet er fraai uit, tot nu toe ben ik meer dan tevreden.
Eens kijken of spotiy lekker werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door marsie030 op 08-11-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Af en toe gebruik ik een 8gb stickie van Kingston, maar als ik deze dan weer in de pc steek dan geeft deze aan dat het geheugen beschadigd is en controle nodig is. Als ik de stick in een pc gebruik en netjes eruit haal krijg ik deze melding niet. Wat is bij de WDTV de juiste manier om de stick te verwijderen? Meestal staat die van mij namelijk helemaal uit als ik de stick verwijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
marsie030 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:40:
Cool! Kun je eens checken hoe snel de netwerkverbinding van dat ding is?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wil ik ook weten!

Dan doe ik mijn HUB weg, de 1TB schijf hou ik voor mezelf, en koop daarna een behuizing! De WDTV Hub verkopen voor? 100 euro?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke mediamarkt heb je hem gekocht?
heb al drie MM's gebeld en geen enkele had hem op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Weet iemand of je met het nieuwe model ook .mts bestanden af kan spelen?
Er staat nergens dat het ondersteund wordt, maar ik las hier ergens dat het oude model het na een bepaalde firmware update wel kon..

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben naar aanleiding van je bericht meteen naar MM Maastricht gegaan en heb 1 van de 3 aanwezige apparaatjes opgepikt. Ding staat nu firmware te updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jellinek schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:32:
[...]

Ik ben naar aanleiding van je bericht meteen naar MM Maastricht gegaan en heb 1 van de 3 aanwezige apparaatjes opgepikt. Ding staat nu firmware te updaten :)
en ik gisteren naar maastricht gebeld en ze hadden er geen. toevallig korting gekregen? (hifi korting wat ze nu hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nope, 99 euro afgetikt voor 't ding (en nog wat voor een extra ethernet kabel). Prima apparaatje wel, UI is goed te doen, hij onthoudt waar ie de laatste keer een video vandaan haalde dus begint steeds keurig bij mijn NFS share. Ik had heel even stress omdat ie niks af wilde spelen maar een restart was genoeg. Zal wel komen doordat ie net 3x firmware had geupdate.

Spotify werkt ook, uiteraard is zoeken niet alles met de afstandsbediening, maar ik zal toch vooral playlists gebruiken die ik op desktop heb samengesteld. De rest nog niet echt getest eigenlijk, alleen een paar random videofiles zijn kant op geslingerd.

Ben er erg blij mee, dit was de laatste component die ik nog miste in mijn "niet meer met hdds slepen" setup. Voorheen was ik in de weer met usb sticks en een 750gb hdd in een externe behuizing, nu een proliant microserver met 4x 2TB in raid5 staan (ding is ook backup doos). Ik zal een produktreview plaatsen over een weekje ofzo, als ik er meer mee heb gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 09-11-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jellinek schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:00:
Nope, 99 euro afgetikt voor 't ding (en nog wat voor een extra ethernet kabel). Prima apparaatje wel, UI is goed te doen, hij onthoudt waar ie de laatste keer een video vandaan haalde dus begint steeds keurig bij mijn NFS share. Ik had heel even stress omdat ie niks af wilde spelen maar een restart was genoeg. Zal wel komen doordat ie net 3x firmware had geupdate.

Spotify werkt ook, uiteraard is zoeken niet alles met de afstandsbediening, maar ik zal toch vooral playlists gebruiken die ik op desktop heb samengesteld. De rest nog niet echt getest eigenlijk, alleen een paar random videofiles zijn kant op geslingerd.

Ben er erg blij mee, dit was de laatste component die ik nog miste in mijn "niet meer met hdds slepen" setup. Voorheen was ik in de weer met usb sticks en een 750gb hdd in een externe behuizing, nu een proliant microserver met 4x 2TB in raid5 staan (ding is ook backup doos). Ik zal een produktreview plaatsen over een weekje ofzo, als ik er meer mee heb gedaan.
Net nog snel even naar MM Maastricht gereden en de laatste mee kunnen nemen. Inderdaad geen korting, ze rekenen het tot randapparatuur van de pc en niet tv. Nu maar eens installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:30
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:31:
[...]

Welke mediamarkt heb je hem gekocht?
heb al drie MM's gebeld en geen enkele had hem op voorraad...
Alphen aan de rijn, lagen er nog 5 of 6 gisteren ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Welke player gaat dit over, heet die ook gewoon Live? Wat is het verschil? Heb wel ns gehoord dat duurdere players van ander merken hoogwaardiger chip hebben, dus mooier beeld. Nouja ik ben nog steeds uiterst tevreden met deze Live van alweer 2 jaar oud. Ook omdat ik um hooguit 2x per week gebruik, dus waarom zo'n dure...?

• XanaduNL
De naam is nog hetzelfde, maar het is dus het 2011 model waar we het over hebben.

-De oude en nieuwe spelen .m2ts gewoon af.
-Een snellere chip zorgt niet voor beter/mooier beeld.

Ikzelf ben overigens maar voor een Dune TV-101 gegaan, en heb de WDTV (2009) maar op me slaapkamer gezet. :)

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

XanaduNL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:46:
De naam is nog hetzelfde, maar het is dus het 2011 model waar we het over hebben.

-De oude en nieuwe spelen .m2ts gewoon af.
-Een snellere chip zorgt niet voor beter/mooier beeld.

Ikzelf ben overigens maar voor een Dune TV-101 gegaan, en heb de WDTV (2009) maar op me slaapkamer gezet. :)
Je hebt het over .m2ts maar ik vroeg specifiek naar .mts. Dat is me niet helemaal duidelijk of hij dat afspeelt.
Of zit er geen verschil in deze bestandstypen?

Blender....

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Zelf zit ik nu te twijfelen tussen de:
WD TV Live
Netgear NeoTV 550

Het scheelt op het moment 30 euro.
Hoewel de Netgear een jaar ouder is, lijkt na wat onderzoek de chipset beter te zijn dan die in de WD TV zit.
Dit zou je dan moeten merken in snelheid.

Het is vooral erg lastig een vergelijking te maken. De WD heeft natuurlijk wel wat voordelen zoals Wifi en het feit dat het gewoon veel kleiner is dan de Netgear..

• XanaduNL
Andre21 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:03:
[...]

Je hebt het over .m2ts maar ik vroeg specifiek naar .mts. Dat is me niet helemaal duidelijk of hij dat afspeelt.
Of zit er geen verschil in deze bestandstypen?
Als ik dit lees, lijkt het hetzelfde te zijn:
Wikipedia: .m2ts

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Ik heb em gehaald bij de Mediamarkt Ede.
Daar lagen er nog een stuk of 7

Straks installeren..

Blender....

Pagina: 1 ... 34 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub