Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het plots niet herkennen van je harde schijf is een vervelend probleem. Ook met de laatste firmware update is dit niet verholpen. Heb 2 harde schijven van 1 Tb van Western Digital zelf (met externe voeding) en soms wordt na aan zetten van de speler de ene en dan weer de andere niet herkend. Heel vervelend. Na een reset naar fabrieksinstellingen worden ze wel weer herkend maar als je dat een paar keer in de week moet doen dan is dat wel heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 09:03
Wat zijn jullie ervaringen met wlan adapters en deze mediaplayer?

Ik weet de lijst van de WD site, maar lees ook genoeg reacties via Google dat er alsnog problemen zijn. Welke gebruiken jullie met de laatste firmware 1.05.04 ? Wil er namelijk een Wlan module ervoor aanschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door van D op 08-06-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

@van D:
Ik gebruik er een uit de lijst van goedgekeurde wifi adapters naar volle tevredenheid. Mijn model is al enige tijd uit de handel, maar er zijn er natuurlijk veel meer:
http://wdc.custhelp.com/a...dia-player-and-wd-tv-live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik gebruik de linksys/cisco WUSB600N. Deze werkt prima, voor zover ik hem gebruikt heb (met nieuwe firmware zonder youtube HD gebruik ik het toch minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
@Fireshade:
Ja ik heb inderdaad die lijst gezien alleen had ik bijvoorbeeld de TP-link gegoogled alleen veel mensen ondervonden er problemen mee. Welke gebruik jij als ik vragen mag?

@Rub3s:
Ok, dank je. Ik ga is kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seamaster1969
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08 17:37
Hier ook een probleem met Release 1.05.04 en mijn WD Passport die steeds niet goed herkend wordt nadat ik de WD TV heb uitgezet via de afstandsbediening. Ik zie na het inschakelen steeds als extra de autorun folder en bij de overige mappen krijg ik de melding There is no media in the current folder. WD TV helemaal van de stroom af en daarna weer laten opstarten is de oplossing maar wanneer iemand en juiste oplossing heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

van D schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:31:
@Fireshade:
Ja ik heb inderdaad die lijst gezien alleen had ik bijvoorbeeld de TP-link gegoogled alleen veel mensen ondervonden er problemen mee. Welke gebruik jij als ik vragen mag?
Ik gebruik de Buffalo WLI-UC-GN. Ik zie dat ie toch nog (weer?) leverbaar is...
http://www.vergelijk.nl/n...300mbps_ieee_802_11n_dra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Rub3s schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:58:
[...] met nieuwe firmware zonder youtube HD [...]
Lees ik het goed, dat met de nieuwe FW je geen Youtube HD meer kan bekijken?
Dat zou wel een flinke domper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

dat klopt, al sinds versie 1.01.25 (o.i.d), wat tevens de versie is waarop b-rad werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
@ Fireshade Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Ik heb een wifi adapter gekocht die in de lijst staat als compatible, als ik hem in de wd stop gaat niet eens het lampje van de wifi adapter branden, is dat niet vreemd (op pc oid brand dit wel) Misschien heb ik een te nieuw rev.nr. Maar ik dacht dat hij in ieder geval wel zou zien dat er een adapter op zit.

(het is een tp-link 821, dat is blijkbaar niet de beste keuze)

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 12-06-2011 11:21 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Pinin schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:20:
Ik heb een wifi adapter gekocht die in de lijst staat als compatible, als ik hem in de wd stop gaat niet eens het lampje van de wifi adapter branden, is dat niet vreemd (op pc oid brand dit wel) Misschien heb ik een te nieuw rev.nr. Maar ik dacht dat hij in ieder geval wel zou zien dat er een adapter op zit.

Er zijn meer problemen met deze combinatie, als ik zo even in Google kijk.

Kan te maken hebben met een specifieke versie van de WiFi-adapter, dus zo sterk verbeterd dat 'ie niet meer compatible is met de oudere versie :)

Omruilen voor een ander type, en misschien even van tevoren Google'n of daar dan eventueel problemen mee zouden kunnen zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Heb een WDTV Live gekocht om te vergelijken met mn PlayOn HD Mini.. Firmware geupdate naar 1.05.04.. .mkv bestand gestart (9 gig x264 1080p met DTS track 1536 kbit/s) en al meteen de volgende problemen:

- Pauze werkt niet
- Ondertiteling werkt niet goed (valt vaak weg) (op de PlayOn en op de PC doet deze het perfect)

Heb hem even naar factory settings gereset en nu lijkt het verholpen

[ Voor 46% gewijzigd door Cooler_King op 13-06-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Pinin schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:20:

Dat is de reden waarom ik wacht totdat ziggo de wifi modems heeft uitgeleverd. Om dat soort problemen te voorkomen gaat straks mijn router als client dienen voor de ps3 en wd tv live.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Rub3s schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:53:
dat klopt, al sinds versie 1.01.25 (o.i.d), wat tevens de versie is waarop b-rad werkt
Als ik afga op wat ik zie, lijkt het alsof Youtube met 720p filmpjes wel doorkomt (1080 dus niet). Maar ik kan het mis hebben. Op internet geen details hierover gevonden.
Weet iemand hier iets meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Werkt de V2 versie van de Netgear WN111 RangeMax Wireless-N

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Ik hoop toch dat ze snel met een nieuwe firmware komen. Ik heb toch echt wel problemen met de laatste versie:
  • ISO bestanden wil hij na een bepaalde tijd gebruikt te hebben niet meer afspelen, geeft ie not supported aan. Even stroom eraf en er weer op en het werkt weer.
  • Bij het option menu tijdens het afspelen van films geeft hij de tekst onder het option scherm soms helemaal links weer, of helemaal niet, dus taal van ondertiteling enzo
  • Verbinden met shares duurt soms of heel lang, of doet helemaal niets. Pas na een aantal keer naar het hoofdscherm en weer terug naar network shares vind hij vaak wel de inhoud.
Iemand enig idee of er een nieuwe aan zit te komen? Iemand misschien een oplossing voor mijn problemen?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 23:35
Damian schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:09:
Ik hoop toch dat ze snel met een nieuwe firmware komen. Ik heb toch echt wel problemen met de laatste versie:

Iemand misschien een oplossing voor mijn problemen?
alternatieve firmware: http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=2&t=2803

werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rki
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2024

rki

Hallo allemaal,

Vergeef me mijn misschien wel stomme vraag, maar ik ben benieuwd of WD TV live ook zelf als NAS functioneert. Ik heb een externe harddisk die ik graag op de USB poort wil aansluiten. Die wil ik dan ook via het netwerk gaan benaderen met de PC die ik hier heb staan (om er naar toe te schrijven uiteraard). Kan dat? Of heb ik een aparte NAS nodig?

Alvast bedankt!
Raki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als het goed is moet dat lukken.
Je moet dan de WD discovery tool op een computer zetten.
Hiermee kun je dan de harde schijf die aan de WD TV Live hangt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 10:12
1. iedereen met tips en tricks bedankt;ik kwam er verder mee maar...............
2. na 2 dagen prutsen; try en error;
3. oorzaak voor het niet verkrijgen van IP adres en/of sharen;
4. de router; sitecom wl350 300n
5. nu oude route robotics 5461 en het loopt als een trein
6. overigens op router alles geprobeerd statisch ip; dmz; firewall enz. niets hielp dus
sitecom bedankt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:09:
Ik heb altijd problemen gehad met dit apparaat. Waren het niet problemen met freezes, dan wel weer connectiviteit problemen. Ik heb er ondertussen 10+ FW updates op gezet en het is nog steeds niet 100%.

Je moet je voorstellen, dan zit je op de bank om een film af te spelen. Krijg je eerst "could not connect to network share", moet je weer dat kreng resetten, herstarten, alles opnieuw instellen, om vervolgens tegen het buffer aan te lopen waarbij je over (gigabit) netwerk af en toe stilstaand beeld krijgt omdat het niet voldoende is. Ik zie dan de ogen van mijn vrouw alweer rollen :P

Maar goed, het apparaat kost geen drol, maar ik ben wel aan het kijken naar een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 07:47

CeesKees

I rest my Kees

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:29:
[...]
... bla bla...

Krijg je eerst "could not connect to network share", moet je weer dat kreng resetten, herstarten, alles opnieuw instellen, om vervolgens tegen het buffer aan te lopen waarbij je over (gigabit) netwerk af en toe stilstaand beeld krijgt omdat het niet voldoende is. Ik zie dan de ogen van mijn vrouw alweer rollen :P

Maar goed, het apparaat kost geen drol, maar ik ben wel aan het kijken naar een beter alternatief.
Heb je al een vast ip adres ingesteld? Loste bij mij alle "could not connect" problemen op. Buffer heb ik nooit moeite mee. Waarvandaan stream je?

Anders? HDI Dune schijnt hele goede players te maken, starten wel vanaf 200 euro, maar goed.. dan heb je wel wat!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 16:12
Mijn WDTV live hub start sinds gister niet meer op, het knopje op het apparaat reageert helemaal niet meer en via de afstandsbediening lijkt hij wel aan te gaan maar gaat vervolgens net zo hard weer uit.

Wat er dan gebeurt is dat het logo tevoorschijn komt waarna het beeld zwart word. Na een korte tijd schakelt de TV/WDTV live hub zichzelf in 720p modus waarna het logo weer even te zien is. Waarna de lampjes op de WDTV live hub beginnen te knipperen en zichzelf vervolgens uitschakelt.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?? Ik heb hem al een maand in huis maar is eigenlijk nog niet gebruikt(hij was voor mijn ouders bedoeld maar die hebben er nog niet naar om gekeken) Hij heeft wel "standby" gestaan die tijd, harde schijf was niet actief(in slaap ofzo) maar lampje brandde wel. Ik zag hem namelijk altijd in mijn netwerk zitten maar sinds gister dus niet meer en kom er net dus achter dat die niet meer opstart.

Ik heb dit bericht ook in het andere WDTV live hub topic geplaatst maar ik wil er zo snel mogelijk een oplossing voor en ik zie dat beide topics actief zijn.

PS: Ik heb nu gevonden dat het een power problem is en er is ook iemand die het gevonden schijnt te hebben(heeft met de power knop op de hub te maken) maar daarvoor moet je de hub wel open maken. Verlies ik mijn garantie(een stickertje aan de binnenkant ofzo??) als ik dat doe, want dan probeer ik het ook even??

[ Voor 12% gewijzigd door Brainalyser1st op 23-06-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

Brainalyser1st schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:08:
Ik heb dit bericht ook in het andere WDTV live hub topic geplaatst maar ik wil er zo snel mogelijk een oplossing voor en ik zie dat beide topics actief zijn.
Er is maar 1 WD TV Live Hub topic en dat is niet dit topic O-)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rki
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2024

rki

M a r c o schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:12:
Als het goed is moet dat lukken.
Je moet dan de WD discovery tool op een computer zetten.
Hiermee kun je dan de harde schijf die aan de WD TV Live hangt benaderen.
Hallo Marco,

Bedankt voor je reactie!

Het is me nog duidelijk wat het nut van die tool is. Ik lees op de WD support site: "The Discovery Tool is used to discover WD drives on the network, and to create mapped network drives from their share folders."
Heb ik die tool per se nodig om de data te benaderen of is de HardDisk standaard ook als netwerk share beschikbaar ( bijv: \\wdtvlive\media\muziek.mp3)?

Edit: ik bedoel trouwens niet de Hub, maar de "gewone" versie.

Mvg,
Raki

[ Voor 3% gewijzigd door rki op 23-06-2011 19:24 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 16:12
Laguna schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:18:
[...]

Er is maar 1 WD TV Live Hub topic en dat is niet dit topic O-)
Oops, ja ik heb hem door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
@raki,

Niet uit eigen ervaring, maar volgens mij moet je echt die tool installeren om de harde schijf die aan de WD TV Live hangt te kunnen zien en benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet ondertussen dat de belkin wireless N micro usb stick niet werkt. Klopt toch dat je die er gewoon in moet steken en vervolgens na start krijg je bij settings/network iets met "wireless" als label bij een van de 2 buttons? Zo heb ik het toch opgemaakt uit de handleiding.

Iemand die weet of er een android app bestand als remote voor de officiële firmware? Deze die ik tot nu toe gevonden heb zijn allemaal voor wdlxtv:
  • WDTV Wi-Fi Remote
  • wdlxtv remote
  • WDTV MediaPlayers Remote
Daarvoor is XBMC wel super. Officiële app op android market waarmee ik xbmc (op xbox en op macbook) kan bedienen en zelfs content kan bladeren. Spijtig dat die er niet voor wd tv live is. Daarvoor zou ik nog durven naar een apple tv 2 gaan (1028p content heb ik toch niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

plugplayer. Gebruik ik op de ipod touch, werkt prima!

1028p??

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijd geleden een Netgear WNA 3100 gekocht om de WD tv live draadloos aan te sluiten maar werd nog niet ondersteunt. Nu heb ik alles nog eens uitgezocht en blijkt dat hij tgeenwoordig ook ondersteunt word. Nu ben ik aan het prutsen maar krijg het niet werkend.
Weten jullie hoe je zoiets insteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:12:
Ik weet ondertussen dat de belkin wireless N micro usb stick niet werkt. Klopt toch dat je die er gewoon in moet steken en vervolgens na start krijg je bij settings/network iets met "wireless" als label bij een van de 2 buttons? Zo heb ik het toch opgemaakt uit de handleiding.
Ja klopt. Als er een werkende Wifi stick in steekt, dan hoor je op het netwerksetup-scherm te kunnen kiezen uit "Wired" en "Wireless".

Wat remotes bereft, kun je nog kijken naar:
Voor een "iDevice" is er WD TV Live Remote app:
http://itunes.apple.com/n...e-remote/id377667642?mt=8 (payware, schijnt niet al te best te zijn)
Voor Android is er deze WDTV MediaPlayers app:
http://www.androidzoom.co...aplayers-remote_mvpl.html (deze werkt volgens de maker ook met de WD TV Live).

[ Voor 6% gewijzigd door Fireshade op 27-06-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

geprobeerd, veels te veel moeten instellen in allerlei rare config files, waarna het allemaal nog niet werkte.. Weer lekker terug gegaan naar de laatste officiele van WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Damian schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:30:
[...]
geprobeerd, veels te veel moeten instellen in allerlei rare config files, waarna het allemaal nog niet werkte.. Weer lekker terug gegaan naar de laatste officiele van WD.
Valt allemaal wel mee hoor.

Je geeft geeft je PC of NAS een vast IP-adres
Je maakt via kladblok een net.mounts bestandje aan en loadt dat up naar de WD
Je stopt een "dummy" USB-stickje (uit de rommelbak of zo) achterop je WD

Daarna zijn de shares ALTIJD in 1 keer te benaderen via Video - Local Drives - Folders

Werkt prima, zelfs na een reset naar default factory settings, ik heb er al zeker 100 films mee bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ik voel me een beetje dom, maar ik krijg netwerk shares niet benaderd (W7 x64) Er is al veel over geschreven maar ik kan het antwoord niet vinden.

Ik heb windows 7 een Thuisgroep laten maken, en ik heb een map gedeeld en een password van windows gekregen.
Ik heb op de WDTV autologin op off staan en de naam van de groep veranderd in "Thuisgroep"
Bij login vraagt hij om user-id en wachtwoord

Wat is dan het user id? Laat ik anonymous staan en wachtwoord leeg, dan logt hij niet in

Ik lees veel over live-id assistent uitzetten of de-installeren op PC, maar dit heb ik niet op de pc.

Ga ik naar media-servers dan maakt hij wel connectie met m'n pc

Wat doe ik fout?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Volkert schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:12:
[...]

Valt allemaal wel mee hoor.

Je geeft geeft je PC of NAS een vast IP-adres
Je maakt via kladblok een net.mounts bestandje aan en loadt dat up naar de WD
Je stopt een "dummy" USB-stickje (uit de rommelbak of zo) achterop je WD

Daarna zijn de shares ALTIJD in 1 keer te benaderen via Video - Local Drives - Folders

Werkt prima, zelfs na een reset naar default factory settings, ik heb er al zeker 100 films mee bekeken.
Kan je eens een voorbeeld geven hoe jou file eruit ziet? Misschien nog maar eens proberen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Damian schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:42:
[...]
Kan je eens een voorbeeld geven hoe jou file eruit ziet? Misschien nog maar eens proberen dan :D
Tuurlijk:

xmount //192.168.1.111/Downloads C-Schijf cifs user=Volkert,pass=VanderG123
xmount //192.168.1.111/Media D-Schijf cifs user=Volkert,pass=VanderG123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Laatst online: 15-09 17:53

latislos

zie signature

Volkert schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:12:
[...]

Tuurlijk:

xmount //192.168.1.111/Downloads C-Schijf cifs user=Volkert,pass=
xmount //192.168.1.111/Media D-Schijf cifs user=Volkert,pass=
ik mag hopen dat dat niet je echte wachtwoord is dat je daar gebruikt? anders ff weghalen in je post. :)

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Ik heb sinds een paar weken een WDTV Live (met laatste fw) ter vervanging van een AC Ryan PlayOn Mini, en het ding bevalt me uitstekend. Er is alleen 1 ding waar ik me aan stoor, en dat is dat de beeldinstelling niet wordt opgeslagen en spontaan verspringt als de stroom eraf is geweest. Als ik heb bij audio/video op 720p 60hz zet (zodat ntsc films helemaal vloeiend afspelen zonder haperende frame) dan wordt dit niet opgeslagen en springt hij bij opnieuw opstarten weer naar bv. composite (kan eigenlijk niet eens want hij is met hdmi aangesloten) of 720p 50hz. Heeft iemand anders hier ook last van? en is er een oplossing voor?

[ Voor 9% gewijzigd door Cooler_King op 04-07-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 23:54
Cooler_King schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:33:
Ik heb sinds een paar weken een WDTV Live (met laatste fw) ter vervanging van een AC Ryan PlayOn Mini, en het ding bevalt me uitstekend. Er is alleen 1 ding waar ik me aan stoor, en dat is dat de beeldinstelling niet wordt opgeslagen en spontaan verspringt als de stroom eraf is geweest. Als ik heb bij audio/video op 720p 60hz zet (zodat ntsc films helemaal vloeiend afspelen zonder haperende frame) dan wordt dit niet opgeslagen en springt hij bij opnieuw opstarten weer naar bv. composite (kan eigenlijk niet eens want hij is met hdmi aangesloten) of 720p 50hz. Heeft iemand anders hier ook last van? en is er een oplossing voor?
Heb ik ook al meermaals gehad.. Ik vermoed dus een bug in de laatste firmware.

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranenJer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-08 10:38
Carreon schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:20:
[...]

Heb ik ook al meermaals gehad.. Ik vermoed dus een bug in de laatste firmware.
Ze verzinnen liever nieuwe features, i.p.v. bestaande problemen op te lossen. Erg jammer 8)7 . Moet wel zeggen dat ik weinig problemen met deze player heb. Af en toe mis ik eens een harddisk die eraan zit, en dvd files met menu afspelen via NAS is drama.

What doesn't kill you, makes you stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Met de laatste update heb ik behoorlijk wat bugs erbij gekregen. Tekst die verspringt, beeldinstellingen die niet opgeslagen werden, continu errors waardoor die moest rebooten. Voordat ik downgrade toch eens een keer gekeken naar wdlxtv en uitgeprobeerd. Heb nu alle moviesheets gemaakt en het ziet er echt goed uit. Heb geen errors meer en de tekst blijft tenminste staan. Denk dat ik deze er eens een tijdje op houd. De sheets voor de TV series zijn ook erg handig. Kost wat tijd om ze te laten maken, maar ziet er echt goed uit.

Nadeel is dat de extra software weg is, maar die gebruikte ik toch nooit. Gebruik de WD alleen voor het afspelen van media en dat kan nu nog steeds :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

latislos schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:51:
[...]

ik mag hopen dat dat niet je echte wachtwoord is dat je daar gebruikt? anders ff weghalen in je post. :)
Toch mooi dat je in de gevangenis ook mediaplayers hebt. 8)7

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Ik gebruikt hem al een paar maanden prima. Echter de laatste twee weken herkent hij af en toe mijn externe USB schijf niet... ik moet hem dan een paar keer proberen in de eerste of tweede port. En soms zelfs resetten of naar system default. Heeft iemand een idee of een tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Het word tijd voor een update.

die van mij heeft nu ook het probleem dat na een x aantal iso's, hij ineens unsupported format geeft, na een herstart van apparaat (ergo stroom eraf/erop) doet hij het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Ja bij mij heeft die heel soms kuren, maar eigenlijk helpt stroom er even af...altijd. Dus ik vind het best zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

van D schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:20:
Echter de laatste twee weken herkent hij af en toe mijn externe USB schijf niet... ik moet hem dan een paar keer proberen in de eerste of tweede port. En soms zelfs resetten of naar system default. Heeft iemand een idee of een tips?
Ik heb dit probleem ook sinds de laatste FW update. Heel irritant. Het treedt alleen op als je hem uitzet (en weer aanzet). De enige oplossing die ik kan bedenken is om het ding niet meer uit te zetten, dan onthoudt ie dat er een schijf aan hangt. Maar ja, dat is best wel a la botte-bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
feature die ik mis: stel je hebt een mkv met daarin de 12 gerijpte subs..... waarom pakt die dan niet de NL sub gelijk...? Zou erin mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het vreselijk irritante probleem dat sinds de laatste firmware hij mijn USB schijf af en toe helemaal kwijt is :( Gisteren was ik het zo zat dat ik er maar 1.03.49_V-WDLXTV-Live-0.4.7.3 op heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:09:
Ik heb ook het vreselijk irritante probleem dat sinds de laatste firmware hij mijn USB schijf af en toe helemaal kwijt is :( Gisteren was ik het zo zat dat ik er maar 1.03.49_V-WDLXTV-Live-0.4.7.3 op heb gezet.
Ik heb firmware V1.04.31 van WD zelf er opgezet. Maar dat mocht niet baten. Hij "vergeet" de schijf nog steeds.

Bij de WDLXTV firmware versie: 1.02.21_WDLXTV.COM_WDLXTV_LIVE-0.4.7.3 had ik het probleem dat hij .MKV niet afspeelde, het laad cirkeltje bleef maar draaien enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Fireshade schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:36:
[...]

Ik heb dit probleem ook sinds de laatste FW update. Heel irritant. Het treedt alleen op als je hem uitzet (en weer aanzet). De enige oplossing die ik kan bedenken is om het ding niet meer uit te zetten, dan onthoudt ie dat er een schijf aan hangt. Maar ja, dat is best wel a la botte-bijl.
Klopt, echter dit hoort niet en is erg vervelend. Daarnaast heeft hij het eerst altijd goed gedaan met deze firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van D schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:53:
[...]
Bij de WDLXTV firmware versie: 1.02.21_WDLXTV.COM_WDLXTV_LIVE-0.4.7.3 had ik het probleem dat hij .MKV niet afspeelde, het laad cirkeltje bleef maar draaien enig idee?
Omdat die versie MKV header compression niet ondersteunt. Er zijn twee mogelijkheden of je zet 1.03.49_V-WDLXTV-Live-0.4.7.3 erop of je moet je MKV's remuxen.

http://wiki.wdlxtv.com/Difference_between_BaseFW

http://www.mediasmartserv...ion-and-the-side-effects/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Misschien een dommige vraag, maar voordat ik het wiel opnieuw utvind. Wat ik wil is voetbalstreams op mijn 32 inch TV, via de Live. Ok, wat moet ik doen, ik speel de streams af in Firefox, en hoe krijg ik dat op de Live? Een mediaserver....? Heb amper gehakt met dit bijlltje.

edit: denk dat ik op het goeie spoor zit, moet een dlna Server hebben, die ook whats on the screen kan streamen. http://www.rbgrn.net/cont...windows-mac-os-x-or-linux

Nu nog even de juiste kiezen... :)

[ Voor 30% gewijzigd door Sjah op 28-07-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 19:23
Sjah schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:51:
Misschien een dommige vraag, maar voordat ik het wiel opnieuw utvind. Wat ik wil is voetbalstreams op mijn 32 inch TV, via de Live. Ok, wat moet ik doen, ik speel de streams af in Firefox, en hoe krijg ik dat op de Live? Een mediaserver....? Heb amper gehakt met dit bijlltje.

edit: denk dat ik op het goeie spoor zit, moet een dlna Server hebben, die ook whats on the screen kan streamen. http://www.rbgrn.net/cont...windows-mac-os-x-or-linux

Nu nog even de juiste kiezen... :)
Het kan maar dan moet je of een script laten draaien of de vlc plugin gebruiken.
En je moet dan als firmware de wdlxtv_life firmware gebruiken

Zie dit hier maar eens klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Draai hier al meer dan half jaar naar tevredenheid firmware 1.02.21_WDLXTV.COM_WDLXTV_LIVE-0.4.7.3 :9
Heb de latere versies ook geprobeerd maar kreeg er steeds problemen mee om op mijn server series en films te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hmm, lijkt me nogal een kluif, vooral omdat ik niet zo fan ben van altern. FW erop zetten. Niks makkelijkers wat werkt? Of moet je dan weer aan die onzin-dure DLNA servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Een WDTV is niet echt een gebruiksvriendelijke apparaat. Als je meer wil gaan doen dan puur afspelen van video zou je wellicht naar XBMC moeten kijken. Alternatieve firmware van b-rad is veel geklooi in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
iBurger schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:27:
Een WDTV is niet echt een gebruiksvriendelijke apparaat. Als je meer wil gaan doen dan puur afspelen van video zou je wellicht naar XBMC moeten kijken. Alternatieve firmware van b-rad is veel geklooi in mijn ervaring.
Je hoeft alleen je netwerk share aan te geven met b-rad en gaan met die banaan. d:)b
voordeel:
+ niet meer hand matig netwerk share zoeken
+ youtube in HD
+ moviesheets
+ Apple Trailers
+ shoutcast
+ NZBGet
+ apache webserver
enz. enz.

ben :) met costum firmware dan met origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Sjah schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:22:
Hmm, lijkt me nogal een kluif, vooral omdat ik niet zo fan ben van altern. FW erop zetten. Niks makkelijkers wat werkt? Of moet je dan weer aan die onzin-dure DLNA servers?
dat kan gewoon je pc zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:11:
[...]

Omdat die versie MKV header compression niet ondersteunt. Er zijn twee mogelijkheden of je zet 1.03.49_V-WDLXTV-Live-0.4.7.3 erop of je moet je MKV's remuxen.

http://wiki.wdlxtv.com/Difference_between_BaseFW

http://www.mediasmartserv...ion-and-the-side-effects/
Dank je. Ik dacht dat ik de laatste versie had, helemaal overheen gekeken. Werkt nu twee dagen zonder problemen. Hopelijk is dit de oplossing tot er een WD update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Vandaag Pawn Stars S03E61 in HD geprobeerd te bekijken, niks dus, zwart beeld, en het hele kastje kon daarna helemaal niets meer afspelen zodat 'ie van de stroom af moest, verdorie :(

Probleem blijkt dus ook hier weer die MKV header compression, het hele apparaat gaat daarvan op tilt, althans bij de versie van B-RAD die ik gebruik

Oplossing is dus de MKV header compression verwijderen met MKV Toolnix v4.9.1.

- Film.mkv inlezen
- Bij alle streams de compression op "none" zetten, dus ook bij het geluid.
- Film(1).mkv laten wegschrijven

Daarna Film(1).mkv afspelen en het werkt prima, yeah! ;)

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/3388/mkvtoolinx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Nog makkelijker is om bij mkvmerge naar "File -> Options -> mmg" te gaan en daar het hokje bij "Disable header removal compression for audio and video tracks by default" aan te vinken. Je hoeft dan alleen nog maar het bestand te laden in mkvmerge en op "Start muxing" te klikken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe plug-in 'uitzending gemist', zie http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=53&t=4017

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Nieuwe firmware is uit.

changelist: http://support.wdc.com/do...lease_Notes_1_06_15_V.pdf

Staat nu te installen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Nieuwe firmware en gelijk alweer iets wat nu niet meer werkt, namelijk de "Match Framerate" optie. Ongelofelijk dat ze telkens weer iets weten te slopen bij het uitbrengen van een nieuwe firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Moet wel zeggen dat deze een stuk sneller aanvoelt als de vorige release. Verder nog geen rare/gekke dingen gevonden. Probleem met de verdwijnende text van het option menu tijdens afspelen van films is in ieder geval weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

werkt de match framerate niet, of is deze weg? Ik ben wel tevreden met deze release. Enige waar ik van baal is dat ik bij sommige files over hdmi alleen maar 2.0 geluid heb, maar dat heb ik opgelost door een optische kabel. Als alles zo blijft werken, ga ik de wdupdatesite blokkeren in mijn router. Lijkt ook wel sneller te reageren op een toetsaanslag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Klinkt redelijk allemaal wat betreft de nieuwe update. Al problemen gehad met het "vergeten" van de externe hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

ik gebruik een nas. Helaas geen ervaring met externe hd's.

Ben er alleen nog niet acgter of je sub voorkeuren nu wel worden onthouden. Vanavond th
uis maar eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zit Nederlands in, waar stel je dat in?

edit: ok dat was niet moeilijk te vinden, maar helaas zie ik geen NL staan, ook niet in deze Fw waarin dat zou moeten zitten. :P

[ Voor 62% gewijzigd door Sjah op 10-08-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Laatst online: 15-09 17:53

latislos

zie signature

huh? ik zie ineens games staan? is dat ook nieuw? kan het iig niet vinden in de release notes.

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:26
Ben ik nou zo gek of is ineens met de laatste update mogelijk om dvd menus te zien :o 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
dat is al een x aantal updates geleden toegevoegd voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:26
Ja kwam er achter :') Ik dacht dat nooit zou komen vanwege die licenties van dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Heb deze mediaplayer al een tijdje.
Nu heb ik deze rechtstreeks met hdmi aangesloten op mijn tv, gaat prima en via opticsche uitgang naar de dac en zo naar de verster, dit gaat niet zo prima ....
Wel geluid, maar heb de hele tijd last van drop outs van het geluid, erg irritant, weet iemand wat hier aan te doen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Brabso schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:26:
Heb deze mediaplayer al een tijdje.
Nu heb ik deze rechtstreeks met hdmi aangesloten op mijn tv, gaat prima en via opticsche uitgang naar de dac en zo naar de verster, dit gaat niet zo prima ....
Wel geluid, maar heb de hele tijd last van drop outs van het geluid, erg irritant, weet iemand wat hier aan te doen is ?
Speel je films af via het netwerk? En is de film groter dan 20 GB? Dan is dat redelijk normaal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Deze net besteld... om aan te sluiten op mijn 10 jaar oude S-video CRT TV en films & series vanaf een LaCie 360GB mobile HD via USB te spelen. Ik heb al bijna twee jaar getwijfeld of ik deze moest kopen of niet. Het lijkt na al die tijd nog steeds de beste koop. Toch maar proberen :)

[ Voor 28% gewijzigd door rickiii op 16-08-2011 00:42 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Heb 1.06.15 er ook op.
Die games vielen mij ook op, al stelt het niet veel voor.

Vond de vorige versie beter. Vooruit en terugspoelen ging bij vorige versie beter vind ik.
Speler via Synology DS1010+ NAS.

EDIT na reset werkt hij veel beter, sneller dan de vorige releases.

[ Voor 15% gewijzigd door abusimbal op 17-08-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Films gewoon van hd hoor en maakt niks uit welk formaat. De dropouts blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Ik vind dit echt de beste release tot nu toe. Spoelen heb ik geen problemen mee. Hij blijft lekker snel ook na lang gebruik. DVD probleem dat ie unsupport format geeft na 3 of 4 iso's is weg. Ook de verdwijnende tekst is weg, en soms wilde hij bij mij geen shares benaderen, of liet ie van mijn server gewoon 1 of 2 shares weg, dit probleem is ook helemaal weg.

Goed bezig WD :)

[ Voor 21% gewijzigd door Damian op 16-08-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ben zeer te spreken over 1.06.... hij reageert sneller, maar vooral: verbinden met mijn netwerkshare gaat sneller na opstarten, vroeger moest die vaak even "twijfelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Ook hier geen problemen en idd net iets beter dan de vorige. Ik doe wel altijd een reset to factory defaults vóór en na de update, geen idee of het iets uitmaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik lees in de commentaren op het WD forum, dat de nieuwe firmware de optie om geluid gelijktijdig over HDMI als optical te laten gaan, verwijderd heeft.
Bij mij zit hij met optical aan een surround set en met HDMI aan de TV.
Ik zet alleen niet voor alle content de surround set aan, soms gebruik ik gewoon het geluid van de TV.
Dit zou nou dus zo niet meer gaan als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Nop heb ik ook gemerkt. Dat werkt inderdaad niet meer kom ik gisteren achter. Ik moet nu altijd mijn receiver aanzetten om geluid te hebben... Eerder kwam het ook gewoon over hdmi naar de TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
dan ga ik iig niet updaten.
snap niet waarom ze dat er nu weer uitgehaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Ik ben zelf in het bezit van een 1ste generatie WD TV zonder netwerkaansluiting en wil deze nu gaan vervangen door een Mediaspeler met netwerkaansluiting om de bestanden rechtstreeks vanaf mijn NAS af te spelen. Aangezien ik via de audio-applicatie op mijn NAS de muziek will streamer naar de mediaspeler, is de WD TV Live in beeld bij me, aangezien deze dat aankan. (Heb net de Mede8er MED400 teruggestuurd omdat deze dat niet kon).

Nu lees ik net dat er een nieuwe release is uitgebracht en ik heb 2 verschillende releasenotes op de website gezien, waarbij de één vermeld dat "Czech and Dutch languages in the user interface" worden gesupport en de andere releasenote (pdf-bestand op de site van wd) rept enkel over Czech language supprt.

Wordt nederlands nu wel of niet ondersteund ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
op het WD community forum las ik volgens mij berichten dat Nederlands ontbrak in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Niet alleen dat, ik kan het bevestigen, NL is onvindbaar vooralsnog in deze Fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Tot nu toe geen problemen gehad met de nieuwe Fw. Externe HDD lijkt blijvend onthouden te worden, dvd's met menu werken nu ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightjar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 15:35
Heb deze speler nu een paar weken in huis en net als ie het moet doen, dan heb ik haperend beeld en geluid. Gewoon bij het afspelen van een DVD..

Ben nieuw in dit topic en ik heb een paar vragen:

1. Weet niet of meer mensen er last van hebben, maar als ik een dvd doorspoel naar 8x, dan wil de speler niet meer terug naar play.. dit komt niet elke keer voor. Maar heb het nu een aantal x gehad.
2. Is er een manier om movie sheets op je scherm te krijgen? En dat je kan filteren op genre..
Nu heb ik 500 films in een map en dat is toch wel lastig in tekst mode. Op mijn PC draai ik Plex met W7 x64. (draait met de Chrome frame plugin ook niet echt lekker, veel crashes van de plugin)
3. Weegt de laatste fw van b-rad op tegen die van WD?
4. Zijn er nog andere 3rd party fw te krijgen?
5. Wie gebruikt er Plex of Mezzmo? of wellicht een andere streamer.. en is een streamer wel nodig als je gewoon een share aankoppeld? Of werkt de b-rad fw met movie sheets beter met Plex?

#2 heb inmiddels ea gevonden in de FAQ: thumbgen en moviesheet gen.. Dit is wel een hoop werk allemaal. Volgens mij moet dit met Plex makkelijker kunnen... ;-)
Hoop vragen.. hopelijk makkelijke antwoorden.

Groeten Pete

[ Voor 7% gewijzigd door Nightjar op 22-08-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is het nou ook mogelijk om movies sheets te maken met de originele FW of alleen met de custom WDLXTV? Want het werkt niet bij mij met de originele.

Edit: inmiddels gelezen dat het alleen met de custom kan.

Ben al een ochtend aan het klooien, heb zo waar sheets gemaakt maar krijg ze niet te zien op mijn tv...
Alles is volgens mij gelukt, alleen hij geeft de Sheet niet weer. Ik denk dat ik een stap gemist heb ergens... iemand een idee?

[ Voor 45% gewijzigd door van D op 23-08-2011 12:48 ]

• m4ni4k-4live
van D schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:05:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is het nou ook mogelijk om movies sheets te maken met de originele FW of alleen met de custom WDLXTV? Want het werkt niet bij mij met de originele.

Edit: inmiddels gelezen dat het alleen met de custom kan.

Ben al een ochtend aan het klooien, heb zo waar sheets gemaakt maar krijg ze niet te zien op mijn tv...
Alles is volgens mij gelukt, alleen hij geeft de Sheet niet weer. Ik denk dat ik een stap gemist heb ergens... iemand een idee?
kijk hier maar even, staan de nodige tutorials

• m4ni4k-4live
Nightjar schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:56:
Heb deze speler nu een paar weken in huis en net als ie het moet doen, dan heb ik haperend beeld en geluid. Gewoon bij het afspelen van een DVD..

Ben nieuw in dit topic en ik heb een paar vragen:

1. Weet niet of meer mensen er last van hebben, maar als ik een dvd doorspoel naar 8x, dan wil de speler niet meer terug naar play.. dit komt niet elke keer voor. Maar heb het nu een aantal x gehad.
2. Is er een manier om movie sheets op je scherm te krijgen? En dat je kan filteren op genre..
Nu heb ik 500 films in een map en dat is toch wel lastig in tekst mode. Op mijn PC draai ik Plex met W7 x64. (draait met de Chrome frame plugin ook niet echt lekker, veel crashes van de plugin)
3. Weegt de laatste fw van b-rad op tegen die van WD?
4. Zijn er nog andere 3rd party fw te krijgen?
5. Wie gebruikt er Plex of Mezzmo? of wellicht een andere streamer.. en is een streamer wel nodig als je gewoon een share aankoppeld? Of werkt de b-rad fw met movie sheets beter met Plex?

#2 heb inmiddels ea gevonden in de FAQ: thumbgen en moviesheet gen.. Dit is wel een hoop werk allemaal. Volgens mij moet dit met Plex makkelijker kunnen... ;-)
Hoop vragen.. hopelijk makkelijke antwoorden.

Groeten Pete
1. ik gebruik geen dvd meer. alleen x264 720p en 1080p
2. movie sheets werken alleen met custom firnware
3. voor mij wel maar dat is persoonlijk
4. nee, voor zover ik weet
5. Plex werkt niet met de wdtv life. maar ook niet met andere mediaplayers,
Plex heeft een oude unpn server van xbmc die niet al te best is.
je kan gewoon streamen naar de wdtv maar b-rad fw met movie sheets werkt beter

voor hoe en wat kijk in de post hier boven.

[ Voor 66% gewijzigd door m4ni4k-4live op 25-08-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
m4ni4k-4live schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:10:
[...]

1. ik gebruik geen dvd meer. alleen x264 720p en 1080p
2. movie sheets werken alleen met custom firnware
3. voor mij wel maar dat is persoonlijk
4. nee, voor zover ik weet
5. Plex werkt niet met de wdtv life. maar ook niet met andere mediaplayers,
Plex heeft een oude unpn server van xbmc die niet al te best is.
je kan gewoon streamen naar de wdtv maar b-rad fw met movie sheets werkt beter

voor hoe en wat kijk in de post hier boven.
Top ben al een stuk verder, alleen kom ik er niet achter of je ook firmware hebt die zowel movie sheets ondersteunt en het afspelen van dvd's (met menu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
van D schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:33:
[...]

Top ben al een stuk verder, alleen kom ik er niet achter of je ook firmware hebt die zowel movie sheets ondersteunt en het afspelen van dvd's (met menu)?
wordt beide ondersteund door b-rad firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
m4ni4k-4live schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:35:
[...]

wordt beide ondersteund door b-rad firmware
Zou je mij kunnen helpen door iets specifieker te zijn? Ik heb nu dit draaien:

FW Base: 1.03.49
Current version: 0.4.7.3

En ik krijg de sheets niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
1.03.49 ondersteunt alleen linksheets. 1.02 ondersteunt beide versies.
(Weet niet of dvd-menu's het al doen in 1.02.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
zie dat dvd menu ondersteund wordt van af 1.03 firmware.
zelf gebruik ik dvd menu niet en is de meest stabiele firmware voor mij 1.02.21_WDLXTV.COM_WDLXTV_LIVE-0.4.7.3 (maar dat is persoonlijk)
van D schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:38:
[...]

Zou je mij kunnen helpen door iets specifieker te zijn? Ik heb nu dit draaien:

FW Base: 1.03.49
Current version: 0.4.7.3

En ik krijg de sheets niet aan de praat.
Zegt toch dat sheets werken.
This firmware enables the following:
* based on 1.03.49_B firmware
* Auto framerate resolution switching based on media (psychodad) (wdlxtv-live/g2)
* AutoZoom out during video playback for overscan fix (wdlxtv-live/g2)
* WMAPro audio support (thespecialist) (1.02.21 based wdlxtv-live)
* WDTVExt dynamic OSD modification software (pibos) (1.02.21 based wdlxtv-live)
* WDTVExt plugin manager & updater (recliq) (1.02.21 based wdlxtv-live)
* Moviesheet capability - sheet/wall/fullscreen std
* rtorrent bittorrent with rutorrent web ui (wdlxtv-live/plus)
* UMSP streaming plugins via SVN (wdlxtv-live/plus)
* Apple Trailers, Shoutcast, Revision3 (wdlxtv-live/plus)
* NZBGet with web ui (wdlxtv-live/plus)
* apache webserver with php (wdlxtv-live/plus)
enz

wat is het probleem, heb je tumbgen om sheets te maken ?
Hoe kijk je films of serie's via netwerk of usb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Even een voorbeeld hoe een map eruit moet zien.
Als voorbeeld de film Rio gebruikt:

map naam Rio
folder.jpg (pic van rio)
rio.720p.bluray.x264-honorblu.jpg
rio.720p.bluray.x264-honorblu.mkv (Film)
rio.720p.bluray.x264-honorblu.mkv.tgmd
rio.720p.bluray.x264-honorblu.mkv_sheet.jpg
Rio_sheet.jpg

http://wiki.wdlxtv.com/How_to_use_Movie_sheets_v2

[ Voor 11% gewijzigd door m4ni4k-4live op 29-08-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Belangrijk zijn ook de volgende twee settings:

LINKSHEETS=ON
SHOW_FILESIZE_SETTING=0

Bij mij werkt het met de volgende instellingen (commando's kunnen meteen gerund worden vanuit telnet)
config_tool -c LINKSHEETS=ON
config_tool -c SHOW_FILESIZE_SETTING=0
config_tool -c MSHEETMODE='sheet'
config_tool -c MOVIESHEET_HIDE_TITLE='ON'
config_tool -c WDTVEXT='OFF'
config_tool -s

Als je sheets in een map gezet hebt, de WD tv even rebooten (Dus stroom eraf) of het volgende commando:
linksheets /tmp/media/usb/

Om te zien of de linksheets zijn werk doet, even in de map /linksheets/ kijken ;) Met MOVIESHEET_DEBUG='5' kan je logfile aanzetten om te zien waar het fout gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Ophidian op 29-08-2011 20:07 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub