Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega78
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05-2022
papegaai01 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:32:
Ik heb een WD TV live gekocht en op zich tevreden mee. Ik heb alleen bij geen enkele film geluid. Of maar heel kort in het begin en dan stopt het geluid. De films worden ook wat schokkerige vertoond. Ik heb een ethernetverbinding via het stopcontact.

MP3 afspelen gaat prima.

Alvast bedankt
Het feit dat je geen geluid hebt kan te maken hebben met je settings, kijk eens even of je geluid wel werkt wanneer je bij audio opties instelt op analoog ipv digitaal (werkte bij mij iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Volkert schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 07:35:
[...]

3 TB schijf verkopen op Marktplaats en een 2 TB schijf terugkopen. Je kunt toch geen 3 TB aan films bekijken ...
Lol, en 2TB wel ;) Als we jouw redenering volgen hebben we allemaal genoeg aan een 500gb schijfje, zeker :p WD moet gewoon zorgen dat die meuk werkt...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

[...]

3 TB schijf verkopen op Marktplaats en een 2 TB schijf terugkopen. Je kunt toch geen 3 TB aan films bekijken ...
Je kunt toch geen 3 TB aan films bekijken ... Je wilt niet weten hoeveel films er zijn :9
Die 1,5tb schijf zat toch mooi vol met films. 2tb is natuurlijk dan geen verbetering, ook omdat ik alle films op 1 medium wil hebben om af en toe bij vrienden een filmpie te kijken (verschillende schijven wordt dan zo'n gedoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

[...]

Wat een onzin, ik heb een NAS met 4Tb aan schijven en heb nog een krappe 1 Tb over op dit moment....

Dus ja, die kan je zeker weten wel bekijken hoor, zeker als je een beetje een leuke library wilt opbouwen voor zowel jezelf als de kids.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:07
Ik heb sinds dit weekend ook een WD TV Live binnen gekregen via Marktplaats. Heb hiervoor zo'n 1,5 jaar gewerkt met de eerste versie van de WD TV.

Echter, mijn 'nieuwe' WD TV Live werkt niet helemaal naar behoren. Zaterdag heb ik hem aangesloten op mijn tv via HDMI, bedraad op het netwerk en 2 schijven eraan (1,5tb en 2tb, beide WD, beide HFS, beide enige tijd zonder problemen gebruikt op de oude WD TV)

De eerste keer leek alles goed te werken, even een film aangezet (10gb *.mkv), leek allemaal goed te gaan, maar na een aantal minuten viel de WD TV Live uit. (Weet niet zeker of alleen de film uitviel of het hele apparaat)
Even later de WD TV Live opnieuw opgestart, en gezien dat er nog een oude firmware op stond (1.01.**) dus ge-update (via het netwerk). Deze update via het netwerk is mislukt op +/-10% (wegvallen verbinding).

Uiteindelijk via USB de nieuwste firmware er alsnog op gekregen (1.04.22) en alles leek weer te werken.
Zelfde film weer aangezet, even wat doorgespoeld en laten spelen. Binnen 10 minuten tijdens het afspelen is het apparaat echter weer uitgevallen.
De WD TV reageert nu ook niet meer op de afstandsbediening, en ook de powercable eruit halen en er later weer in doen helpt niet.
Pas nadat de stroom er een half uur is afgeweest, gaat deze weer aan, maar geeft geen beeld meer. Het power-ledje blijft wel aanstaan, maar ondanks dat er een usb-stick inzit met de nieuwste firmware, wordt er geen usb herkend, het ledje blijft uit.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd met verschillende fimwares (originele en custom firmwares, en telkens het versienummer aangepast zodat de firmware werd gezien als nieuwe, maar ik bleef dezelfde problemen houden. (Niet aangaan, geen beeld geven, enz.)

Nu vanmorgen 1.03.49 erop gezet, het leek goed te gaan, (weet nog niet hoe het afgelopen is, moest naar mijn werk, ben vanavond weer thuis) maar ik heb er niet heel veel vertrouwen in..

Zijn er hier mensen bekend met het probleem? Of heb ik een defect apparaat? (zit nog garantie op volgens het serienummer)

Edit: Overigens ook veel op internet gezocht, dit probleem lijkt er het meest op:
http://wdtvhd.com/index.php?showtopic=16623

[ Voor 3% gewijzigd door Superhuuper op 29-03-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07-2024
Superhuuper schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:23:
Ik heb sinds dit weekend ook een WD TV Live binnen gekregen via Marktplaats.
Misschien stond de wdtv daarom wel te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:07
Wiebson schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:24:
[...]

Misschien stond de wdtv daarom wel te koop...
Dat zou goed kunnen. Maar misschien heeft het wel een andere oorzaak waar ik overheen kijk..?
En anders moet ik inderdaad maar proberen de koop terug te draaien. En mocht dat niet lukken, dan kan ik altijd nog garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
dodge_911 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:19:
[...]
Als we jouw redenering volgen hebben we allemaal genoeg aan een 500gb schijfje, zeker :p
Helemaal correct, zeker als je een 120 Mbit/s pijp hebt. Je gaat toch geen TB's aan data bewaren? Voordat je op de helft bent, is de andere helft allemaal alweer zwaar verouderd. En ja, ik praat uit ervaring :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

1 ik wil films ook nog later kunnen kijken (en ik vermoed dat 1080p nog wel een poos 'redelijk' blijft)
2 misschien wordt het straks moeilijker om aan films te komen

ik hou het nog maar bij mijn eigen schijven

[ Voor 12% gewijzigd door Rub3s op 30-03-2011 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Rub3s schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 00:58:
1 ik wil films ook nog later kunnen kijken (en ik vermoed dat 1080p nog wel een poos 'redelijk' blijft)
2 misschien wordt het straks moeilijker om aan films te komen

ik hou het nog maar bij mijn eigen schijven
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar zelfs al zou de "newsserver-situatie" veranderen, dan koop ik liever iets nieuws dan dat ik oude meuk uit de kast haal. Je gaat bijvoorbeeld toch ook geen oude kranten bewaren?

En zelfs al zou je een film nog een keer opnieuw willen zien (bij mij is dat misschien 1:100) dan is er later vrijwel altijd een betere versie te krijgen in de zin van beter beeld, betere ondertitel, beter geluid en/of een compacter formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega78
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05-2022
Ik heb sinds dit weekend ook een WD TV Live binnen gekregen via Marktplaats. Heb hiervoor zo'n 1,5 jaar gewerkt met de eerste versie van de WD TV.

Echter, mijn 'nieuwe' WD TV Live werkt niet helemaal naar behoren. Zaterdag heb ik hem aangesloten op mijn tv via HDMI, bedraad op het netwerk en 2 schijven eraan (1,5tb en 2tb, beide WD, beide HFS, beide enige tijd zonder problemen gebruikt op de oude WD TV)

De eerste keer leek alles goed te werken, even een film aangezet (10gb *.mkv), leek allemaal goed te gaan, maar na een aantal minuten viel de WD TV Live uit. (Weet niet zeker of alleen de film uitviel of het hele apparaat)
Even later de WD TV Live opnieuw opgestart, en gezien dat er nog een oude firmware op stond (1.01.**) dus ge-update (via het netwerk). Deze update via het netwerk is mislukt op +/-10% (wegvallen verbinding).

Uiteindelijk via USB de nieuwste firmware er alsnog op gekregen (1.04.22) en alles leek weer te werken.
Zelfde film weer aangezet, even wat doorgespoeld en laten spelen. Binnen 10 minuten tijdens het afspelen is het apparaat echter weer uitgevallen.
De WD TV reageert nu ook niet meer op de afstandsbediening, en ook de powercable eruit halen en er later weer in doen helpt niet.
Pas nadat de stroom er een half uur is afgeweest, gaat deze weer aan, maar geeft geen beeld meer. Het power-ledje blijft wel aanstaan, maar ondanks dat er een usb-stick inzit met de nieuwste firmware, wordt er geen usb herkend, het ledje blijft uit.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd met verschillende fimwares (originele en custom firmwares, en telkens het versienummer aangepast zodat de firmware werd gezien als nieuwe, maar ik bleef dezelfde problemen houden. (Niet aangaan, geen beeld geven, enz.)

Nu vanmorgen 1.03.49 erop gezet, het leek goed te gaan, (weet nog niet hoe het afgelopen is, moest naar mijn werk, ben vanavond weer thuis) maar ik heb er niet heel veel vertrouwen in..

Zijn er hier mensen bekend met het probleem? Of heb ik een defect apparaat? (zit nog garantie op volgens het serienummer)

Edit: Overigens ook veel op internet gezocht, dit probleem lijkt er het meest op:
http://wdtvhd.com/index.php?showtopic=16623
Heb op een aantal fora wel eens wat gelezen over oververhitting, zou het hier zomaar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik heb sinds dit weekend ook een WD TV Live binnen gekregen via Marktplaats.
Het lijkt me een hardwareprobleem. Oververhitting of rotte condensatoren (aangezien het na een tijdje koud weer even werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Fireshade schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:28:
[...]
Het lijkt me een hardwareprobleem. Oververhitting of rotte condensatoren (aangezien het na een tijdje koud weer even werkt).
't Kan ook een chip zijn die niet bij alle temperaturen goed functioneert of een los contactje op de printplaat. Duidelijk lijkt mij in ieder geval dat Superhuuper een gaar apparaat heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:32
Ik gebruik al een 2-tal jaar een WD TV, heb hem aangesloten via HDMI.
Heb kort geleden het apparaat meegenomen op vakantie en toen aangesloten via Component.

Het lukt me nu niet meer het apparaat werkend te krijgen via HDMI.
Wat heb ik al geprobeerd:
  • aangesloten via component, daarna ingesteld op HDMI auto, daarna weer via HDMI kabel
  • 2 verschillende TV's
  • 2 verschillende HDMI kabels
  • downgrade firmware
Wie heeft er nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

reset? terugbrengen naar de fabriekstandaarden? (of hoe dat ook heet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:32
Rub3s schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:53:
reset? terugbrengen naar de fabriekstandaarden? (of hoe dat ook heet)
Was ik vergeten te melden, heb ik ook gedaan. Zowel via het menu als via de resetknop aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Probeer het eens via een composite aansluiting ipv component. Zou wel eens kunnen zijn dat hij niet lekker schakelt tussen de twee hd-formaten, maar composite loopt altijd mee. Sluit zowel composite als hdmi aan voor je hem op hdmi instelt - niet pas hdmi nadat je het ding hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Ik heb sinds deze week ook een WD Live, maar hoe kan ik de firmware upgraden (downgraden) via USB. Ik heb enkel de optie om over het net te upgraden, die perfect werkt.
Heb al n USB stick ingeplugged met de juiste bestanden, maar zie nergens iets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

DyStiC

'Atta way, baby!

wars schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:40:
Ik heb sinds deze week ook een WD Live, maar hoe kan ik de firmware upgraden (downgraden) via USB. Ik heb enkel de optie om over het net te upgraden, die perfect werkt.
Heb al n USB stick ingeplugged met de juiste bestanden, maar zie nergens iets veranderen.
Standaard kan je alleen upgraden, dus als je een USB stick met een oudere firmeware inplugt zal er niets gebeuren inderdaad. Als dit wel is wat je wil, dan moet je even googlen naar "WDTV Live downgrade firmware".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
wars schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:40:
Je moet "stiekem" het VER-bestandje aanpassen met kladblok/notepad.

Dus als er staat:

VERSION='1.03.23'
LOCATION='wdtvlive.bin'
PKG_LOCATION='wdtvlive.pkg'

Dan maak je ervan:

VERSION='1.05.55'
LOCATION='wdtvlive.bin'
PKG_LOCATION='wdtvlive.pkg'

De WD TV Live "denkt" dan dat het een nieuwe versie is.

Ik heb dit al 3x gedaan, dus het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Superhuuper schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:04:
[...]

Dat zou goed kunnen. Maar misschien heeft het wel een andere oorzaak waar ik overheen kijk..?
En anders moet ik inderdaad maar proberen de koop terug te draaien. En mocht dat niet lukken, dan kan ik altijd nog garantie claimen.
Zou gewoon idd een rma aanvragen @ wd, vaak krijg je dan gewoon een nieuwe teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van een WD Live TV na veel positieve signalen uit mijn omgeving. De WD TV Live als bridge aan mijn PC gehangen direct met kabel, en met HDMI op de TV aangesloten. In mijn PC heb ik een hard disk van 2TB waar al mijn media files opstaan. Nu ben ik gisteravond uitgebreid gaan testen en loop ik tegen een paar problemen op. Mijn 720p en 1080p files lopen niet lekker. Om de 3-4 minuten verschijnen er artifacts en kleine haperingen. Dit herhaalt zich elke keer. Tevens spelen DVDs vanuit VIDEO_TS heel erg schokkend af. Iemand een suggestie of een idee waar dit aan kan liggen? Neem aan dat de directe LAN,verbinding tussen PC en WD ruim snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Razer schreef op zondag 03 april 2011 @ 11:06:
Tevens spelen DVDs vanuit VIDEO_TS heel erg schokkend af. Iemand een suggestie of een idee waar dit aan kan liggen? Neem aan dat de directe LAN,verbinding tussen PC en WD ruim snel genoeg is.
De WD kan DVD bestanden gewoon prima afspelen zonder haperingen. Als je die afspeelt van een USB stick/HD zie je dat.
Normaal gesproken is een directe LAN-verbinding ook snel genoeg. Het ligt dus ergens in de communicatie tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:36
Sinds de laatste paar updates hapert het afspelen van dvd-bestanden over netwerk bij zeer veel gebruikers. Zelf heb ik er ook last van. Wanneer ik gewoon op de video_ts map ga staan en op play drukt, speelt de film/serie zonder haperen. Maar als ik gebruik wil maken van de menu's, heb ik pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Laagvliegerke schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:35:
Sinds de laatste paar updates hapert het afspelen van dvd-bestanden over netwerk bij zeer veel gebruikers. Zelf heb ik er ook last van. Wanneer ik gewoon op de video_ts map ga staan en op play drukt, speelt de film/serie zonder haperen. Maar als ik gebruik wil maken van de menu's, heb ik pech.
Ik ben sinds 1.04.x afgehaakt van de gewone updates vanwege die haperingen.

Gebruik nu B-RAD naar volle tevredenheid.

Het enige punt zou kunnen zijn dat je geen DVD-menu's heb, maar die sloopte ik er toch altijd al af met DVD-shrink re-author, zonder 1 bit kwaliteitsverlies overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04 13:34
Ik gebruik nu een freecom xxs 2.0 harde schijf op mijn WD iemand ervaring of de
Freecom Harde schijf XS 3.0 het ook gewoon doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
m4ni4k-4live schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:34:
[...]

#config_tool -c MSHEETMODE=std
naar
config_tool -c MSHEETMODE=std

en dan doe hij het wel.
heb ik gedaan nu maar hij laat ze nog steeds niet zien.

krrijg gewoon layout te zien zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachments/streamers-network-media-players/198488d1283241890-wd-tv-custom-firmware-thread-all-linux-help-gratefully-received-b-rad-backdrop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 19:23
DonDee schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:40:
[...]

heb ik gedaan nu maar hij laat ze nog steeds niet zien.

krrijg gewoon layout te zien zoals dit:
[afbeelding]
Die krijg je altijd tezien 8)7
Klik video en dan op de map waar de films in staan en dan zie je wel sheets.
moet je wel sheets hebben ? (sheets maak je met tumbgen)

tutorials klik en klik en klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Voor degenen die met stotterende dvd-weergave te maken hebben, er is een nieuwe official firmware uit die oa vob-weergave moet fixen. Ik gok dat dat ermee te maken heeft.

meuk: Western Digital WD TV Live 1.04.31

Wat zou het leuk zijn als b-rad en co hun features in deze 1.04-firmware kunnen stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 17:53

latislos

zie signature

Release 1.04.31 (4/6/2011)

* Supports Arabic, Hebrew and Polish languages user interfaces.
* Resolved playback problems with certain .m2ts files.
* Resolved playback problems with .vob files.
* Resolved YouTube problem where user playlists don't display.
* Resolved playback problem where the info bar does not hide in DVD on pause/resume/chapter skip.
* Resolved problem with Flingo stability.
voor release notes:
http://support.wdc.com/do...ReleaseNotes1_04_31_V.pdf

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Iemand op het forum van wdlxtv/b-rad is met een heel interessant projectje bezig... hopelijk gaat er gauw iets uitkomen!

http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=53&t=4017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

Damian

Insane Obtrusion

Oeh uitzending gemist, dat zou zeker vet zijn :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Ik heb sinds een tijdje het probleem dat het geluid via optical achter loopt...
Met een 8gb .mkv, maar ook 250mb divx komt het geluid via de optisch (dus hifi) zo'n halve tot driekwart seconde na het beeld.
Het geluid via de tv (hdmi) is dan wel weer goed.

Iemand zelfde problemen? Heeft brad versie hier ook last van?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Laatst online: 15-09 18:25
Altaphista schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:54:
Met een 8gb .mkv, maar ook 250mb divx komt het geluid via de optisch (dus hifi) zo'n halve tot driekwart seconde na het beeld.

Heeft je receiver geen HDMI maar wel optisch? Je zou dit kunnen proberen:

WDTV => HDMI => TV
TV => optical => receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een makkelijke manier om alle albumhoesjes goed te zetten? In iTunes (Apple) staan ze goed, maar de WD TV Live laat ze niet zien. En van een paar nummers die ik van een collega heb (waarschijnlijk Windows) wel. Maar die staan weer schots en scheef (Hitzone hoesje overruled het goede album hoesje).

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de usb poort van mijn WDTV live heb ik een 1TB WD Elements harddisk hangen.
De WDTV zit in het netwerk via een lan-kabel.
Nu wil ik vanuit mijn vaste pc, of laptop films of foto's naar de harrdisk kopiëren via bijv. total commander, zonder dat ik deze moet afkoppelen.
Het is me tot nu toe één keer gelukt (met de originele firmware) maar nu krijg ik geen verbinding meer met de harde schijf. Ook met de B-rad firmware lukte mij dat niet, ook niet via ftp.
Weet iemand hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Altaphista schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:54:
In principe loopt het geluid altijd VOOR op het beeld, omdat het beeld geprocessed moet worden het het geluid rechtstreeks door kan.TV's (dus met HDMI-in) hebben standaard een delay ingesteld zodat het synchroon blijft.

Bij versterkers/homecinemasets met optical in moet je dus een delay instellen, bij mij staat 'ie op 125 ms.

Als je teveel delay ingesteld hebt staan, gaat het beeld voorlopen op het geluid, dus misschien is dat bij jou aan de hand.

[ Voor 5% gewijzigd door Volkert op 11-04-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb heel de avond zitten zoeken naar de functionaliteit van de B-Rad firmware, maar weinig goede info / screenshots te vinden.

Ik zoek naar een manier om via een webbrowser in het netwerk naar de wd-tv-live te kunnen surfen en daar een mp3 te kunnen aanklikken zodat die gaat spelen.
Daarnaast zou ik ook graag een shoutcast stream willen afspelen.

Het bedienen via de webinterface lijkt niet in de B-rad firmware te zitten? Ik zie wel dat er een webinterface is, maar die geeft je niet echt controle over de player (behalve simulatie van de remote).

Lastig hoor. Eigenlijk werkt het "Play To" in Windows 7 al heel erg goed. Maar dit werkt niet voor Shoutcast streams. Ik wil ook een shoutcast stream kunnen starten op de wd tv live vanaf mijn pc.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
supershoe schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:09:
Ik heb heel de avond zitten zoeken naar de functionaliteit van de B-Rad firmware, maar weinig goede info / screenshots te vinden.

Ik zoek naar een manier om via een webbrowser in het netwerk naar de wd-tv-live te kunnen surfen en daar een mp3 te kunnen aanklikken zodat die gaat spelen.
Daarnaast zou ik ook graag een shoutcast stream willen afspelen.

Het bedienen via de webinterface lijkt niet in de B-rad firmware te zitten? Ik zie wel dat er een webinterface is, maar die geeft je niet echt controle over de player (behalve simulatie van de remote).

Lastig hoor. Eigenlijk werkt het "Play To" in Windows 7 al heel erg goed. Maar dit werkt niet voor Shoutcast streams. Ik wil ook een shoutcast stream kunnen starten op de wd tv live vanaf mijn pc.
Als je een mp3 of een foto enz wilt horen,zien moet je gewoon in Windows op mijn computer --> netwerk --> wdtvlive en dan naar de schijf waar het opstaat. makkelijker kan het niet. :P dus niet via de web brouwser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Ik heb met de 1.04.31 FW steeds dat mijn hele beeld paars is (aangesloten via HDMI). In de HDMI settings alle instellingen opnieuw invoeren lijkt het probleem tot de volgende keer dat ik hem aanzet op te lossen. Iemand een suggestie?

edit:
Tot de volgende update maar teruggegaan naar de .22 FW

[ Voor 13% gewijzigd door cornelisprul op 14-04-2011 17:28 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranenJer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-08 10:38
Wel een heleboel mensen met problemen met deze firmware. Mijn probleem nog niet ertussen gezien, dus hier komt 'ie:
Mijn hard disks, externe 2,5" WD passport drives 500 GB. worden sinds de 1.04.31 firmware niet meer gezien bij het uit standby halen. Ze worden helemaal niet meer gescanned en krijg de melding "No media in current folder" :( Hopelijk wordt dit opgelost in een nieuwere firmware...
Afspelen via m'n synology nas gaat zonder problemen, nooit geen problemen mee gehad ook...

What doesn't kill you, makes you stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
FranenJer schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:53:
Wel een heleboel mensen met problemen met deze firmware. Mijn probleem nog niet ertussen gezien, dus hier komt 'ie:
Mijn hard disks, externe 2,5" WD passport drives 500 GB. worden sinds de 1.04.31 firmware niet meer gezien bij het uit standby halen. Ze worden helemaal niet meer gescanned en krijg de melding "No media in current folder" :( Hopelijk wordt dit opgelost in een nieuwere firmware...
Afspelen via m'n synology nas gaat zonder problemen, nooit geen problemen mee gehad ook...
Hoe benader je de schijf dan? Meestal lukt het wel via "network shares" en dan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranenJer
Edje040 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:04:
[...]

Hoe benader je de schijf dan? Meestal lukt het wel via "network shares" en dan kiezen.
De twee usb drives hangen direct aan mijn WDTV live. Mijn nas wordt via Network shares benaderd, deze geeft ook geen problemen, maar de usb drives...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Laatst online: 12-09 13:06
Heb een vraagje... of 2-3.
Is er al iemand die meer dan 2 hd's heeft aangesloten op de WDtv Live? Wil dit uberhaupt? :? Bvb. met een (powerd) USB hub?
Zo ja, gaan de hd's dan ook in 'sleep' mode?
Waarom deze vragen... wel ik heb er al 2x 1,5GB hd's van WD aangesloten zitten, plus dat ik de meeste series kijk via het netwerk. Maar de hd's beginnen vol te raken. :( Vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

JantjeKoud schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:05:
Heb een vraagje... of 2-3.
Is er al iemand die meer dan 2 hd's heeft aangesloten op de WDtv Live? Wil dit uberhaupt? :? Bvb. met een (powerd) USB hub?
Zo ja, gaan de hd's dan ook in 'sleep' mode?
Waarom deze vragen... wel ik heb er al 2x 1,5GB hd's van WD aangesloten zitten, plus dat ik de meeste series kijk via het netwerk. Maar de hd's beginnen vol te raken. :( Vandaar...
AFAIK kan dit wel goed met de custom firmware. Met de officiele firmware weet ik het nog niet zo :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:35
Van de week de WD TV Live geupdate naar 1.04.31 sindsdien spelen sommige iso´s, mkv´s niet meer af. Zwart beeld of een draaiend cirkeltje en niks. Na 5 minuten doe ik stop of back en kom ik weer in het file list menu. Gisteren teruggeflashd via officiele downgrade flash Firmware Ver. 1.04.22_V, maar ook geen succes.

Het apparaat of bevriest met een zwart scherm of je kan alleen terug en een avi of een TS_Video folder afspelen. Iso´s, mkv´s blijven hangen of het niet doen, alhoewel sommige het wel doen. Las ik vanmorgen ergens via wat gegoogle vond ik dit You've played an .mkv with compression in the headers. You'll have to re-mux it with compression turned off. Vreemd want heb me daar nooit mee beziggehouden of een mkv nu wel of niet compressed is. Maar het gevolg las ik verder is dit: Once you play a compressed-header file and the box gets confused, then it won't play ANYTHING... even files that had played in the past.

Heeft het nu zin om een WDLXTV-Live-0.4.2.2 te installeren en maar even geen officiele updates omdat WD dit niet meer ondersteund las ik op andere forums.

Is WDLXTV-Live-0.4.2.2 moeilijk te installeren of net zo makkelijk als een officiele update met een USB stick?

Alvast bedankt voor wat advies.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Notna schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:07:
[...]

AFAIK kan dit wel goed met de custom firmware. Met de officiele firmware weet ik het nog niet zo :)
Ik heb de laatste originele firmware geinstalleerd staan. Het zou mooi zijn als het met de standaard firmware kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zal er ooit een update uitkomen met de 'nieuwe interface'?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ach, WD is een commercieel bedrijf, en als je het dingetje al gekocht hebt, verdienen ze er geen geld meer aan.

Ik zou de verwachtingen dus dienovereenkomstig aanpassen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:35
aveenhuysen schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:15:
Van de week de WD TV Live geupdate naar 1.04.31 sindsdien spelen sommige iso´s, mkv´s niet meer af. Zwart beeld of een draaiend cirkeltje en niks....
Heeft het nu zin om een WDLXTV-Live-0.4.2.2 te installeren en maar even geen officiele updates omdat WD dit niet meer ondersteund las ik op andere forums.

Is WDLXTV-Live-0.4.2.2 moeilijk te installeren of net zo makkelijk als een officiele update met een USB stick?

Alvast bedankt voor wat advies.
Uiteindelijk toch maar 1.02.21_WDLXTV.COM_WDLXTV_LIVE-0.4.7.3 geinstalleerd (flash versie) en nu werkt ie weer als voorheen en zonder stotteren via LAN of USB afspelen.

Verder start ie nu veel sneller op en sluit ie veel sneller af.

I´ll keep you updated.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de nieuwe update (1.04.31) werkte 1 van mijn externe harde schijven ineens niet meer net als bij FranenJer. Dit is een 1 Tb western digital nota bene. Ze hebben dus iets meer gedisabled ben ik bang voor. Een kleine WD van 250 gig bleef wel werken. Na via een truukje de firmware 1.04.22 er weer in gezet te hebben werkt het weer als een trein. Voortaan wacht ik wel even met nieuwe updates.

Truukje is even de oude firmware 1.04.22 downloaden, de files uitpakken naar een lege 1 of 2 gig USB stick (FAT geformateerd). Versienummer in het bestandje wdtvlife.ver via kladblok hoger maken dan versie 1.04.31 (bijvoorbeeld noem je hem 1.04.32) en opslaan. Alle schijven loskoppelen van je WD-live en stroom er af. USB stick er in pluggen, stroom er op en hij gaat updaten van je USB stick omdat hij een nieuwere versie gevonden denkt te hebben. En voila je hebt versie1.04.22 weer terug en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

misschien is dat een redelijk nieuwe hardeschijf met 4kb sectoren?

voor 3tb schijven met hetzelfde probleem zijn ze iig bezig. Ze zeggen een oplossing te hebben die door betatesters werkte, jammer dat ze zoooo traaaag zijn met belangrijke updates. Maar dat lijkt niet echt fabrikant specifiek te zijn, bij mediaspelers is het volgens mij problems all over the place. (ook de reden dat ik de volgende keer gewoon een htpc koop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
Ik heb een nieuwe harde schijf aangesloten ,
Freecom Mobile Drive Classic 3 1TB USB-3
eerst ntfs geformateerd.
Nu geeft hij aan cannot create media library please check your storage.
Kan wel gewoon alles afspelen,maar vind het knap irritand
Heb al een paar keer het wd.tv bestandje vervangen,media library on en off gezet.
Iemand nog verder een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

crineke1323 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 08:53:
eerst ntfs geformateerd.
Heb al een paar keer het wd.tv bestandje vervangen,media library on en off gezet.
Misschien FAT32 proberen?
In het ergste geval begrijpt de firmware USB3.0 nog niet helemaal (zou niet moeten, maar er gebeuren wel vreemdere dingen op deze wereld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

met FAT32 kan je geen grote partities maken :P

Ik zou nog een keer formateren en kijken of je de sectorgrootte omlaag kan krijgen (van 4kb naar 512b o.i.d.). Kans is niet zo groot dat die optie kan, maar toch. Anders maar wachten op de langverwachte update van WD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Rub3s schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:59:
Jawel hoor, alleen niet onder Windows. Die begint namelijk boven de 32 GB al moeilijk te doen.

Download gewoon de HP formatteertool. Een Terabyte op FAT32 kan dan gewoon.

http://www.softpedia.com/...Storage-Format-Tool.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Kan Windows die dan ook lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
crineke1323 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 08:53:
eerst ntfs geformateerd.
Ik zou eerst de externe hd aansluiten op mn pc, en een fout controle doen. Heb dit nu al een keer of 2, 3 meegemaakt. Het kwam trouwens na het onderbreken van een kopieer actie. :'( Dus dat doe ik nu niet meer.
Ook de snelheid van kopiëren over het netwerk kan drastisch omlaag gaan wanneer er fouten zijn op de hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
Rub3s schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:59:

Ik zou nog een keer formateren en kijken of je de sectorgrootte omlaag kan krijgen (van 4kb naar 512b o.i.d.). Kans is niet zo groot dat die optie kan, maar toch. Anders maar wachten op de langverwachte update van WD
Ik denk inderdaad dat hij 3.0niet herkend,maar als ik de media library gewoon off laat staan doet alles het,dus zal wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Mijn Live bijgewerkt naar 1.04.31 en de Linksys WUSB600N v2 aangesloten werkt perfect op 2.4 en 5Ghz via mijn FRITZ!Box 7390 naar mijn Synology DS1010+. Ook netwerkshares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Rub3s schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:27:
Kan Windows die dan ook lezen?
Yupz ... Schrijven ook, anders is het erg lastig om films erop te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

Even een vraag aan de WD TV Live bezitters. In de online video reviews zie ik alleen de thumbnail mode van de interface voorbij komen bij het bladeren door de video bestanden. Klopt het dat als je dat wijzigt naar list mode je onderstaand scherm te zien krijgt met preview mode van elk video bestand?

Afbeeldingslocatie: http://www.desktopreview.com/assets/4932.jpg

EDIT: Inmiddels zelf al gevonden. Er zijn dus bij de Live 3 manieren om door je media te bladeren: thumbnail, list en preview mode.

[ Voor 24% gewijzigd door Laguna op 13-05-2011 02:00 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Er is weer een nieuwe firmware beschikbaar voor de WD tv live; release 1.5.04.
Geen nieuwe functionaliteit, prettig zijn de fixes voor het brightness probleem en als je de grote schijven wilt gebruiken welke gedisabled waren in de vorige firmware.
http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranenJer
DinoPK schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:28:
Er is weer een nieuwe firmware beschikbaar voor de WD tv live; release 1.5.04.
Geen nieuwe functionaliteit, prettig zijn de fixes voor het brightness probleem en als je de grote schijven wilt gebruiken welke gedisabled waren in de vorige firmware.
http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_live
Supports USB hard drives greater than 2TBs.
Resolved user interface brightness issue introduced with last release.
Resolved Hebrew subtitles not displaying correctly.
Resolved several Facebook user interface issues.
Resolved several Tunein user interface issues.
Resolved arrow keys on keyboard do not work in Network Setup.
Resolved Scrolling text is not smooth.
Other updates included. Please see Release Notes for details.

Denk dat veel mensen met de support voor meer dan 2 GB erg blij zijn. Hopelijk draait deze bij mij thuis wat stabieler dan de laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

jeeeeej....

Het heeft ook maar een half jaar geduurd voordat ze het opgelost hadden XD

En dat voor een hardeschijf fabrikant (het is om te janken.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 23:54
Heb het volgende probleem met de nieuwe firmware:
Wanneer ik tijdens een film op de "option" toets druk op de remote, komt de tekst van de menu tabjes (audio source, subtitles, etc..) uiterst links in beeld te staan. Een gedeelte van de tekst valt zelfs buiten beeld.
Normaal werd die tekst, net als het menu zelf, gecentreerd...

Ook duurt het opstarten van video's nog steeds redelijk lang (bij v1.03.49 was het veel sneller).

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 14-09 20:17
Carreon schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 02:02:
Wanneer ik tijdens een film op de "option" toets druk op de remote, komt de tekst van de menu tabjes (audio source, subtitles, etc..) uiterst links in beeld te staan. Een gedeelte van de tekst valt zelfs buiten beeld.

Ook duurt het opstarten van video's nog steeds redelijk lang (bij v1.03.49 was het veel sneller).
Over die tekst... Dat is raar? Heb je al eens een factory reset geprobeerd vanuit het settingsmenu, of een hard reset via het knopje? Hebben andere mensen dit ook?

Ik wilde misschien gaan updaten, maar twijfel nu.

Het lang opstarten voor een video hoeft niet heel slecht te zijn. Misschien buffert hij nu iets langer om goede playback/sync te perfectioneren.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben wel klaar met mijn WDTVL; ding is me te traag en ondanks meerdere resets en/of flashes met b-rad firmware, hou ik problemen met Apple Trailers (geen geluid random), MKV-headers en moviesheets weergeven.

Weekje wachten, vakantiegeld en overige $$$ binnen en dan komt er gewoon een Zotac met XMBC :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
MAX3400 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:50:
Ben wel klaar met mijn WDTVL; ding is me te traag en ondanks meerdere resets en/of flashes met b-rad firmware, hou ik problemen met Apple Trailers (geen geluid random), MKV-headers en moviesheets weergeven.

Weekje wachten, vakantiegeld en overige $$$ binnen en dan komt er gewoon een Zotac met XMBC :)
Vreemd, heb nog geen trailer gezien die niet wilde afspelen. Ik speel er ook niet zo veel af moet ik zeggen, maar heb er toch wel een 20tal op de hd staan. Kun je een voorbeeld geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Carreon schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 02:02:
En hoe gaat het na een reset? Ik heb de tekst van de optiontoets wel in het midden maar deze flikkert en is direct weer van het beeld verdwenen. Het werkt allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JantjeKoud schreef op zondag 15 mei 2011 @ 09:05:
[...]

Vreemd, heb nog geen trailer gezien die niet wilde afspelen. Ik speel er ook niet zo veel af moet ik zeggen, maar heb er toch wel een 20tal op de hd staan. Kun je een voorbeeld geven?
Dat is de humor dus; ik kan geen voorbeeld geven want trailers geven random wel/geen geluid. Hier de beschrijving hoe ik ze kijk.

- http://trailers.apple.com/#section=justadded&page=1
- Trailertje aanklikken en dan downloaden op 720p naar de HDD
- Trailertjes allemaan in MOV-formaat naar een share mikken
- Share openen op de WDTVL en afspelen

Als ik alle MOV's naar MKV converteer (paar seconden werktijd per trailer) doen ze het allemaal wel perfect.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Op de een of andere manier werkt die website niet. Alles wat ik wil downloaden is maar rond de 80 bytes groot?
Raar spul. Maar goed hier een klein lijstje welke trailers ik (als film) in de gaten houdt. Nog nooit een .mov of mp4 gezien die geen geluid had. Heb GEEN set, dus kaal aan het netwerk, 2 externe hd's en een 40inch hd tv.
Battle LA - trailer 1_1080p.mov
Cars 2 - trailer2.mov
Cowboys and Aliens - trailer1.mov
Cowboys and Aliens1080p - trailer.mov
Green Lantern - trailer2_1080p.mov
Hop - trailer1.mov
Paul_trailer.1080p.mov
Pirates of the carribbean - On stranger tides_trailer1080p.mov
Rango-trailer_1080p.mov
Rio-trailer.mov
Rio-trailer2_1080p.mov
SINT trailer HD.mp4
SourceCode - trailer1.mov
Sukiyaki Western Django.mp4
Super8-trailer_1080p.mov
Thor_trailer1080p.mov
Transformers-trailer1_1080p.mov
True Grit - fte1.mov
True Grit - tlr1.mov
True Grit - tlr2.mov
Yogi Bear.mov
Your Highness - trailer 1_1080p.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
probeer het eens met je audio output op stereo ipv digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranenJer
JantjeKoud schreef op zondag 15 mei 2011 @ 09:08:
[...]

En hoe gaat het na een reset? Ik heb de tekst van de optiontoets wel in het midden maar deze flikkert en is direct weer van het beeld verdwenen. Het werkt allemaal wel.
Ik heb precies hetzelfde probleem als Carreon. Bij het schakelen tussen audio tracks / subtitles verspringt de tekst naar links. Ik heb factory resets, spanningsloos gemaakt, etc. allemaal uitgevoerd. Ik vind het niet een heel groot probleem, maar handig is anders. Mocht ik een oplossing vinden, zal ik deze hier posten.
Al mijn problemen met de vorige firmware, zie aantal posts terug, zijn als sneeuw voor de zon verdwenen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06-2018
Mbt het option-menu probleem: dit is een bekend probleem en is een fout in de nieuwe firmware. Bron: WD forum. Hopelijk wordt het sneller opgelost als het brightness probleem in de vorige firmware..
Verder ben ik tevreden met de laatste firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
ik ben sowieso gelukkig met het aantal updates wat dit ding nog krijgt, om DEZE reden ben ik achteraf erg gelukkig met deze keus. Noem mij een andere player van eind 2009 die dat heeft? De Oplay niet, popcorn niet, PlayOn-mini etc. Van tevoren weetje dat niet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik heb sinds kort mijn eerste generatie WD TV vervangen voor de WD TV Live en deze voorzien van de laatste firmware 1.05.04, maar ik krijg geen geluid meer bij MKV bestanden met een DTS stream (dit met de output op pass through), zodra ik de output wijzig naar stereo heb ik wel geluid. Ook hapert en is het geluid niet meteen aanwezig bij het afspelen van video bestanden als er gebruik wordt gemaakt van pass through (dit met de standaard preview mode). Met mijn oude WD TV had ik deze problemen niet. Ligt dit specifiek aan de laatste firmware, anders probeer ik een downgrade of zijn er nog andere mogelijke oorzaken?

@Sjah
De Popcorn krijgt iig nog wel updates, rest weet ik niet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik met de nieuwe HD TV Live Hub 3D films afspelen? Hij schijnt een hdmi 1.4 uitgang te hebben, dus dan zou het moeten kunnen toch?

Kan je trouwens ook dr mee downloaden of moet je ze van je pc naar de hub toe verplaatsen. Daar schijnt deze speler traag in te zijn, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
waarom vraag je dat niet in het WD TV Live Hub topic ipv hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 09:03
M a r c o schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:36:
waarom vraag je dat niet in het WD TV Live Hub topic ipv hier?
Weten jullie WD TV goeroes dat dan niet voor hem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
bartburg schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:47:
[...]
Weten jullie WD TV goeroes dat dan niet voor hem? :)
Beetje Google'n moet 'ie eigenlijk zelf ook kunnen, maar vooruit dan maar:

http://www.kieskeurig.nl/...hub/reviews/949700/vragen

"3D half side by side werkt perfect met dit toestel en ondertitels heb ik aangepast met 3dsubtitler; omzetten van srt naar sub."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:39
Ik zit ook aan een mediaplayer te denken om vanaf losse HDD of usb stick (en in de toekomst vanaf m'n nas) films en muziek af te spelen.

Vraag me af of ik nu moet kiezen voor een Western Digital WD TV Live Media Player van 79,90 euro (uit 2009) of een Western Digital WD TV Live Plus HD Media Player (85 euro) uit 2010. Als enig verschik tussen beide apparaten kan ik Netfix vinden op de Live Plus. Volgens mij werkt dat niet in Nederland, dus als dat het enige verschil is is die 6 euro weer snel verdient. Maar heeft een apparaat uit 2010 echt dezelfde software als een appaaraat uit 2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik krijg dus met geen mogelijkheid DTS geluid bij films (720p mkv scene rips) via digital pass through. Ik heb al echt van alles geprobeerd inmiddels. Diverse firmware versies geprobeerd waaronder: 1.03.49, 1.04.22, 1.04.31 en 1.05.04, na firmware update factory settings geladen, reset switch aan de zijkant gebruikt, maar ik krijg met geen mogelijkheid geluid bij die bestanden. Uiteindelijk m'n oude WD TV maar weer aangesloten en die speelt ze gewoon perfect af.

Iemand nog ideeën? Anders gaat die WD TV Live weer gewoon terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Optisch of via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Miles, dat is inderdaad het enige verschil, functioneel gezien. Van binnen ziet de Plus er iets anders uit, maar dat merk je op je scherm niet. Bij de launch van de Plus had die als voordeel dat hij dvd-menu's kan afspelen, maar dat kan de gewone Live inmiddels ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Sorry vergeten te vermelden, middels HDMI verbonden met mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Inmiddels een uitgebreide productreview met al mijn bevindingen gepost:

productreview: Western Digital WD TV Live Media Player review door Laguna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Lees dit anders even, hij heeft het weer voormekaar gekregen.

Je zegt in de review dat je hem hebt vernieuwd met de laatste firmware middels usb stick ? waarom niet gewoon online.

met usb stick moet je altijd 3 bestanden op de stick zetten, wdtvlive.bin, wdtvlive.fff en wdtvlive.ver.
heb je dat gedaan ? als je bijvoorbeeld de wdtvlive.fff vergeet heb je kernel niet geupdated .

hoop dat je hier iets aan hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door m4ni4k-4live op 20-05-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ik heb een WD TV Live bij de TV in de woonkamer staan. Op de 1e etage staat de Window 7 PC van m'n pa, deze kan ik via network shares prima bereiken. Op de 2e etage staat mijn Windows 7 PC, en je raad het al, die vind ik niet bij de network shares. De TVersity server op mijn pc kan ik wel vinden (maar dat werkt ook niet goed).
Het zijn beide i7 systemen met afaik dezelfde netwerk instellingen. Alles zit aangesloten op gigabit LAN. Sporadisch vind de WD TV Live wél mijn PC, maar 98% van de tijd niet.

Ik heb al van alles geprobeerd en ben ten einde raad. Heeft iemand hier toevallig wél de gouden tip voor mij?

Alle hulp wordt zéééér gewaardeerd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

m4ni4k-4live schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:13:
[...]

Lees dit anders even, hij heeft het weer voormekaar gekregen.

Je zegt in de review dat je hem hebt vernieuwd met de laatste firmware middels usb stick ? waarom niet gewoon online.

met usb stick moet je altijd 3 bestanden op de stick zetten, wdtvlive.bin, wdtvlive.fff en wdtvlive.ver.
heb je dat gedaan ? als je bijvoorbeeld de wdtvlive.fff vergeet heb je kernel niet geupdated .

hoop dat je hier iets aan hebt.
Ik ben dus niet de enige. Bevestigd maar weer dat WD niet goed bezig is met firmware, dat een firmware update gewoon iets fundamenteels als DTS kan slopen. Daarnaast om die fix eventueel toe te passen, zou je 'm eerst met een custom firmware moeten updaten, waarna je met telnet die commands kan uitvoeren.

Ik heb de WD TV Live inmiddels vanmorgen teruggebracht met omruilen zou DTS waarschijnlijk wel weer werken, maar blijven er voor mij nog genoeg problemen over tov mijn oude WD TV, zoals in mijn review te lezen is.

Ik heb bij mijn vorige WD TV ook altijd een USB stick gebruikt en aangezien ik geen lange netwerkkabel heb kon ik 'm niet op internet aansluiten. Natuurlijk heb ik telkens die 3 bestanden op de stick gezet voor diverse firmware versies, dat staat duidelijk beschreven in de firmware update procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
ten info voor mensen met een 3D tv..

Ik mocht de WD TV Live even lenen om te testen hoe de ondertiteling wordt weergeven met 3D Half-sbs mkv bestanden..

SUCCESVOL !!!

Verschillende players vernaggelen de subs, maar deze speelt ze perfect af..

Dus ik schaf deze erbij aan..heb al een Dvico TViX HD M-6500A v2 en deze speelt de subs NIET goed af..

Misschien een idee om een topic of poll te starten welke players wel de subs goed streamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
pposthoorn schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 01:33:
Ik heb al van alles geprobeerd en ben ten einde raad. Heeft iemand hier toevallig wél de gouden tip voor mij?
De gouden tip is om B-RAD firmware te gebruiken, je PC's een vast IP-nummer te geven, een USB-stick in je WDTV Live te steken (mag 16MB of iets anders zeer kleins zijn) en je shares "hard" te definieren middels een linux-tekstbestandje op je WDTV Live.

Ik heb het al een paar maanden draaien, en het effect is dat de shares ALTIJD te bereiken zijn via local drives -> folders. Geweldig want via de gewone network shares had ik de moed ook al opgegeven.

De USB stick is puur een "dummy" anders kun je local drives -> folders niet bereiken en daar staan nu net die hard gedefinieerde shares in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

VAndaag een WD TV Live mogen ontvangen van mijn vrouw voor mijn verjaardag.

Straks eens even uit testen. Heb nog de standaard firmware er op staan, dus geen update nog. Binnenkort ook netwerk, aangezien ik geen zin heb om onder het huis te gaan verzin ik wel een andere oplossing.

Krijg binnenkort een wifi-n modem met gigabit netwerk van ziggo. Dan kan ik de tp-link 1043ND als client repeater gebruiken voor mijn ps3 en wdtv en eventuele toekomstige netwerkapparaten.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
Ik gebruik een freecom harde schijf voor de WD,iemand een idee waarom hij 1 van de drie keer de harde schijf niet herkent,dat moet ik hem constant aan en uitzetten of soms de stroom er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
crineke1323 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:23:
Ik gebruik een freecom harde schijf voor de WD,iemand een idee waarom hij 1 van de drie keer de harde schijf niet herkent,dat moet ik hem constant aan en uitzetten of soms de stroom er af.
Misschien trekt die schijf teveel stroom. Heb je het ook al geprobeerd via een powered USB-hub?

Afbeeldingslocatie: http://www.tecdatawire.com/42999big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
Volkert schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:21:
[...]

Misschien trekt die schijf teveel stroom. Heb je het ook al geprobeerd via een powered USB-hub?

[afbeelding]
Nee dat niet,maar dat moet toch niet nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
crineke1323 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:58:
[...]
Nee dat niet,maar dat moet toch niet nodig zijn?
ligt eraan of het om een USB powererd 2,5" schijf gaat, of om een 3,5" schijf met eigen adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
M a r c o schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:25:
[...]

ligt eraan of het om een USB powererd 2,5" schijf gaat, of om een 3,5" schijf met eigen adapter.
Het is een Freecom Mobile Drive Classic 3 1TB USB-3,had eerst een freecom xxs 2.0 die had hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
in het geval van een 2,5" schijf (zoals degene die je noemt), die zijn stroom uit de USB poort haalt, is het theoretisch inderdaad mogelijk dat deze niet niet genoeg vermogen uit de usb poort van de WD TV kan halen.

Of dat nu ook het geval is zou ik niet weten. Een USB hub met eigen adapter ertussen hangen is een manier om dit uit te testen. misschien ken je iemand met zo'n hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
M a r c o schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:24:
in het geval van een 2,5" schijf (zoals degene die je noemt), die zijn stroom uit de USB poort haalt, is het theoretisch inderdaad mogelijk dat deze niet niet genoeg vermogen uit de usb poort van de WD TV kan halen.

Of dat nu ook het geval is zou ik niet weten. Een USB hub met eigen adapter ertussen hangen is een manier om dit uit te testen. misschien ken je iemand met zo'n hub?
Ga wel eens kijken.bedankt voor de info
Pagina: 1 ... 32 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub