Mijn pc wordt herkend vanuit WD Live Player, net als de map waar ik mijn content heb staan. Maar als ik die map dan open, dan geeft hij aan; "there is no media in the current folder" dit terwijl het vol staat met verschillende mediafiles die gewoon afgespeeld kunnen worden..hoe kan dit ? Andere mappen kan ik wel gewoon openen en benaderen.
Werkt soms wel soms niet, erg onhandig (vista/windows7). Echter streaming vanaf een upnp software media server werkt altijd. Tversity, twonky e.d.Exar schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:20:
@ Hasemike: bedoel je dat het niet werkt om in Windows Vista/7 gedeelde mappen te benaderen vanaf de WD TV Live? Want dat lijkt me inderdaad een zeer belangrijke functie...
Omdat andere media spelers meer functies bieden voor maar weinig extra, zoals b.v. de Play!on van acryan zou ik niet voor de wdtv live kiezen. Zelf gebruik ik de ps3 voor media en gezien mijn ervaringen met de wdtvlive, blijft dat voorlopig zo.
Check nu een film met DTS only, en dat wordt ook niet weergegeven. WD Live zit eigenlijk nog steeds vol met bugs. Wat eerder wel werkte, werkt even later zonder oorzaak weer niet.
Ik heb een hdmi aansluiting naar mijn lcd tv lopen, en daar zit een optische kabel van tv naar mijn versterker toe. Of is het persé noodzakelijk om via een splitter nog een optische kabel direct naar mijn receiver te laten lopen om DTS te kunnen krijgen ? Op de huidige config heb ik wel 5.1 geluid.
Ik heb een hdmi aansluiting naar mijn lcd tv lopen, en daar zit een optische kabel van tv naar mijn versterker toe. Of is het persé noodzakelijk om via een splitter nog een optische kabel direct naar mijn receiver te laten lopen om DTS te kunnen krijgen ? Op de huidige config heb ik wel 5.1 geluid.
Heb hetzelfde probleem. Waarschijnlijk iets met de firewall. Ik ga vanavond kijken of het werkt als ik m'n windows firewall uitzet. Weet iemand toevallig welke poort de WD gebruikt? Kan ik deze poort excluden.marcg60 schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:08:
Mijn pc wordt herkend vanuit WD Live Player, net als de map waar ik mijn content heb staan. Maar als ik die map dan open, dan geeft hij aan; "there is no media in the current folder" dit terwijl het vol staat met verschillende mediafiles die gewoon afgespeeld kunnen worden..hoe kan dit ? Andere mappen kan ik wel gewoon openen en benaderen.
stp - PSN ID: stp_4
Je tv kan geen dts, en dit wordt ook niet doorgestuurd over de toslink van de tv naar de versteker. Je krijgt alleen dts uit de wdtvlive door de wdtv met hdmi of toslink aan de versterker aan te sluiten, niet via de tv.marcg60 schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:33:
Check nu een film met DTS only, en dat wordt ook niet weergegeven. WD Live zit eigenlijk nog steeds vol met bugs. Wat eerder wel werkte, werkt even later zonder oorzaak weer niet.
Het lijkt me logischer de optische kabel op de receiver aan te sluiten. Je tv kan waarschijnlijk niks met DTS.marcg60 schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:33:
Als je ook zonder de receiver geluid wil kunnen hebben, dan moet je ook de rood-witte tulpstekkers aansluiten vanaf de WD TV naar de TV (dit heb ik uit de handleiding van de WD TV Live).
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Nee, de live zet DTS om naar stereo. (wat jij beschrijft is bij de oude) Is het geluid geen WMApro? dat wordt niet ondersteundHaseMike schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:23:
[...]
Je tv kan geen dts, en dit wordt ook niet doorgestuurd over de toslink van de tv naar de versteker. Je krijgt alleen dts uit de wdtvlive door de wdtv met hdmi of toslink aan de versterker aan te sluiten, niet via de tv.
www.casarodriguillo.com
Nee de live zet dts niet om naar stereo als je opgegeven hebt dat je digital out wilt.Pinin schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:32:
Nee, de live zet DTS om naar stereo. (wat jij beschrijft is bij de oude) Is het geluid geen WMApro? dat wordt niet ondersteund
Ik weet wel dat ik 5.1 geluid heb bij deze settings. Maar dus geen DTS. Ik heb maar een uitgang (optische kabel) op mijn versterker, die loopt nu rechtstreeks naar mijn Samsung LE37B650. Hier op ik via HDMI kabels mijn WD Live player en Xbox360 aangesloten. Ik vermoed dat deze opstelling voor DTS dus niet werkt en alleen via rechtstreekse optische kabel naar de versterker (die DTS ondersteund)
DTS werkt, maar inderdaad niet in jou opstelling. Wat voor receiver heb je?
Weet je zeker dat je de output ingesteld hebt op digital ipv stereo?
Weet je zeker dat je de output ingesteld hebt op digital ipv stereo?
[ Voor 41% gewijzigd door _Rayman_ op 23-11-2009 17:53 ]
Hmmm. Krijg het netwerk share gebeuren in XP niet aan de praat. Heb wat shares aangemaakt op een externe computer. Ook heb ik mijn firewall uitstaan op deze pc. Zodra ik moet inloggen op m'n WD zie ik met elke 'gebruiker' de shares. Alleen als ik m'n shares openzet voor gebruiker 'iedereen' dan kan ik er ook daadwerkelijk in. Als ik gewoon op m'n WD met m'n admin account inlog, zie ik wel de share maar zegt hij dat er geen content in staat. Is het iemand gelukt om het share gebeuren icm XP aan de praat te krijgen? En zo ja hoe? Begin het nu toch al aardig frustrerend te vinden.
Ik heb een WD TV1 met de nieuwste firmware. Daar doet hij het perfect.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 07:44:
Ik overweeg de WD Live aan te schaffen voor mijn ouders zodat ze filmpjes en foto's makkelijk kunnen kijken op de TV die ik ze stuur / geef. Maar nu lees ik dat het ding geen mkv's speelt met srt-ondertiteling als er al een sub in de mkv is gemuxed. Klopt dit, en weet iemand of ze dat nog gaan fixen?
Ik ga er vanuit dat dat bij de live ook zo is...
De 720P DTS versie van Inglourious Basterds is zo'n bestand met externe en interne subs.
Yippie kayak, other buckets!
Denk ook aan je virusscanner, die kan ook netwerkverkeer blokkeren. Zie mijn probleem eerst:stp_4 schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:31:
Hmmm. Krijg het netwerk share gebeuren in XP niet aan de praat. Heb wat shares aangemaakt op een externe computer. Ook heb ik mijn firewall uitstaan op deze pc. Zodra ik moet inloggen op m'n WD zie ik met elke 'gebruiker' de shares. Alleen als ik m'n shares openzet voor gebruiker 'iedereen' dan kan ik er ook daadwerkelijk in. Als ik gewoon op m'n WD met m'n admin account inlog, zie ik wel de share maar zegt hij dat er geen content in staat. Is het iemand gelukt om het share gebeuren icm XP aan de praat te krijgen? En zo ja hoe? Begin het nu toch al aardig frustrerend te vinden.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32780046#32780046
Nu werkt alles tadeloos.
Beste mede Tweakeraars,
ik hoop dat jullie mij (en wellicht ook anderen) uit de brand kunnen helpen:
- Als ik via mijn WD TV Live kijk naar een DVD Rip en ik ben zo ongeveer bij het einde springt de film opeens weer terug naar het begin?! Dit heb ik nu al ondervonden met Scrooged en met Burn After Reading, met MKV heb ik echter geen problemen.
- Ik heb Disc 3 van Planet Earth als Bu-Ray rip, en deze schijnt 3 afleveringen te bevatten: The Great Plains, Jungles en Shallow Seas. Nu is 't zo dat ik 00000.m2ts selecteer om af te spelen, deze laat dan The Great Plains zien. Deze duurt 55 minuten en als deze afgelopen is gaat die door met de volgende, want in mijn ogen dus Jungles zou moeten zijn maar hij gaat gewoon weer beginnen bij The Great Plains?! En ik heb ook geen subs, maar ik denk dat dit in de toekomst word opgelost.
- Als ik via mijn WD TV Live kijk naar een DVD Rip en ik ben zo ongeveer bij het einde springt de film opeens weer terug naar het begin?! Dit heb ik nu al ondervonden met Scrooged en met Burn After Reading, met MKV heb ik echter geen problemen.
- Ik heb Disc 3 van Planet Earth als Bu-Ray rip, en deze schijnt 3 afleveringen te bevatten: The Great Plains, Jungles en Shallow Seas. Nu is 't zo dat ik 00000.m2ts selecteer om af te spelen, deze laat dan The Great Plains zien. Deze duurt 55 minuten en als deze afgelopen is gaat die door met de volgende, want in mijn ogen dus Jungles zou moeten zijn maar hij gaat gewoon weer beginnen bij The Great Plains?! En ik heb ook geen subs, maar ik denk dat dit in de toekomst word opgelost.
Ik heb NOD32 draaien. Voor zover ik weet zit daar geen firewall in. Ik word helemaal gek van dat ding. Shares zijn random zichtbaar. Als shares zichtbaar zijn kan ik gewoon met elk willekeurig username/password inloggen waarna ik soms m'n shared folders zie maar zonder inhoud en soms als ik een share voor de user "iedereen" maak zie ik soms content in de shares. Erg vaak soms al zeg ik het zelf. Iemand nog suggesties?JantjeKoud schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:00:
[...]
Denk ook aan je virusscanner, die kan ook netwerkverkeer blokkeren. Zie mijn probleem eerst:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32780046#32780046
Nu werkt alles tadeloos.
Verwijderd
Hee mensen,
even een vraagje die ik niet duidelijk op dit forum naar voren zie komen:
Hoe is de kwaliteit als je rechtstreeks streamt vanaf een USB schijf? Ik heb een WD Mybook 250GB met usb 2.0.
Kun je ook die birdscene lekker draaien met een Bluray file van 30 of 40 Gb?
even een vraagje die ik niet duidelijk op dit forum naar voren zie komen:
Hoe is de kwaliteit als je rechtstreeks streamt vanaf een USB schijf? Ik heb een WD Mybook 250GB met usb 2.0.
Kun je ook die birdscene lekker draaien met een Bluray file van 30 of 40 Gb?
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn XBOX met XBMC. Nu lijkt deze WD TV live wel ideaal.
Maar ik lees alleen nergens iets over de functionaliteit van muziek afspelen. Gaat dit goed? kan je ook random muziek luisteren?
Ook lees ik niets over het foto's bekijken via deze player. Gaat dit goed? dit is namelijk wel een must voor mij.
Maar ik lees alleen nergens iets over de functionaliteit van muziek afspelen. Gaat dit goed? kan je ook random muziek luisteren?
Ook lees ik niets over het foto's bekijken via deze player. Gaat dit goed? dit is namelijk wel een must voor mij.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Heb je deze toevallig ook getest met een USB schijf of alleen via het netwerk? Simpelweg om te kijken of het probleem niet bij de WD TV zelf ligt? (o.a. wat andere mensen zeggen dat hij het prima doet).BounceMeister schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:44:
[...]
Het probleem zit hem in de doorvoersnelheid van de netwerkaansluiting, niet in het decoderen. Een mkv van ~10GB zal dus eerder goed gaan dan een ongecomprimeerde m2ts van ~35GB. Probeer dus eens de echte bluray rips. (Ik heb een krap weekje de WDTV Live gehad en hem toen teruggebracht.)
Wat bij mij zeker ging haperen (waarbij meestal ook het geluid wegviel/haperde):
Indiana.Jones.And.The.Kingdom.Of.The.Crystal.Skull.2008.BluRay.True-HD +ac3 + DTS.Remuxed.m2ts (~35GB)
Transformers.Revenge.of.the.Fallen.2009.1080p.Bluray.AC3.DTS.DTSHD.m2ts (~45GB)
Gladiator.ExtCut.2000.BluRay.1080p.DTS-MA + ac3 + DTS.Remuxed.dxva-KNiCKER.m2ts (~40GB)
Troy.DC.2004.BluRay.1080p.DTS-MA + ac3 + DTS.Remuxed.dxva-KNiCKER.m2ts (~26GB)
Criticism is prejudice made plausible.
Ik heb een film m2ts met een sup. bestand als ondertitel. Niet te zien dus in WD Mediaplayer Live. Deze converteer ik met Suprib naar een srt bestand. Dan opslaan als srt. Dit gaat goed heb nu ondertitels, heb nu alleen van die rare tekentjes tussen de letters (heb de optie auto-ocr gebruikt in Subrip) wat doe ik fout ?
Heb trouwens bij deze film m2ts weer eens geen geluid
(geeft wel aan AC3 in menubalk tijdens afspelen) net daarvoor een zelfde bestand wél met geluid afgespeeld. Op mijn PC speelt hij ook met geluid. Media Player Live Blijft bijzonder veel haperingen vertonen.
Heb trouwens bij deze film m2ts weer eens geen geluid

[ Voor 33% gewijzigd door marcg60 op 24-11-2009 15:19 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een probleem met het afspelen van mijn privé youtube filmpjes. alleen als ik ze openbaar zet kan ik ze bekijken. Is er misschien een manier op dit te omzeilen?
Ik heb een probleem met het afspelen van mijn privé youtube filmpjes. alleen als ik ze openbaar zet kan ik ze bekijken. Is er misschien een manier op dit te omzeilen?
Verwijderd
Dan wil ik wel eens weten hoe je dat doet! WD zelf meldt dat dit niet mogelijk is, en niemand hier op het forum heeft nog een (echte) oplossing kunnen vinden.thomasf schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 13:36:
Heb de mijne via pixmania gekocht, echt een fijn kastje.
Herkent .srt bestanden, ook als het .mkv bestand zelf al ondertitels heeft.
Verlos ons van het remuxen, o thomasf
k zit met een paar belangrijke vragen die ik in de specifieke topics niet of niet begrijpbaar voor mij terugvind:
1) DTS downmixing of passthrough. Ik vind DTS geluid in films erg belangrijk, maar voor een serietje niet of minder. Als ik een mediaplayer kies moet het dan ook simpel zijn om het geluid tussen Toslink en HDMI te schakelen. Ik heb een DTS versterker zonder HDMI dus zal 2 kabels gaan gebruiken. Is de geluidstroom over alletwee de uitgangen te sturen?of moet ik dan steeds in het menu duiken en switchen?.
Een andere mogelijkheid is dat mn TV passthrough doet. Vanuit de streamer dus met HDMI naar de TV en voor geluid via TOSLINK vanaf te TV naar de Versterker voor DTS en DD. Maar werkt dat? Heb ik dan wel DTS aan het einde van de keten?
Ik zie daar door de bomen het bos niet meer
2) Het verschil tussen USB host en client. Host betekent volgens mij dat ik een USB datadrager aan het apparaat kan hangen en dat de data af te spelen is. Het uploaden van data naar dat volume via het netwerk waar de streamer aan hangt echter kan dan niet.
Heb je een USB client aansluiting dan kan dat wel?
3) Als ik een NAS koop, kan de streamer de daarop aangemaakt shares 1 op 1 benaderen (vaak afwijkend filesystem) Het liefst zie ik dat de streamer gewoon NTSF of fat32 volumes kan lezen, of ze nou gehost zijn op een pc, de streamer zelf of een NAS, maar wil ik nu niet teveel?
1) DTS downmixing of passthrough. Ik vind DTS geluid in films erg belangrijk, maar voor een serietje niet of minder. Als ik een mediaplayer kies moet het dan ook simpel zijn om het geluid tussen Toslink en HDMI te schakelen. Ik heb een DTS versterker zonder HDMI dus zal 2 kabels gaan gebruiken. Is de geluidstroom over alletwee de uitgangen te sturen?of moet ik dan steeds in het menu duiken en switchen?.
Een andere mogelijkheid is dat mn TV passthrough doet. Vanuit de streamer dus met HDMI naar de TV en voor geluid via TOSLINK vanaf te TV naar de Versterker voor DTS en DD. Maar werkt dat? Heb ik dan wel DTS aan het einde van de keten?
Ik zie daar door de bomen het bos niet meer
2) Het verschil tussen USB host en client. Host betekent volgens mij dat ik een USB datadrager aan het apparaat kan hangen en dat de data af te spelen is. Het uploaden van data naar dat volume via het netwerk waar de streamer aan hangt echter kan dan niet.
3) Als ik een NAS koop, kan de streamer de daarop aangemaakt shares 1 op 1 benaderen (vaak afwijkend filesystem) Het liefst zie ik dat de streamer gewoon NTSF of fat32 volumes kan lezen, of ze nou gehost zijn op een pc, de streamer zelf of een NAS, maar wil ik nu niet teveel?
Verwijderd
Ik heb hem vandaag gekocht. Aansluiten en instellen is kinderspel. Hij is voor dit geld (110 euro) echt super. 35 Gig M2TS bestanden met SRT en Dolby Digital TrueHD worden supersmooth weergegeven. (pre-fab gecertificeerde CAT6 kabels 1 maal 25 meter en 1 maal 10 meter )op 100 Mbit switch. Alleen jammer dat je de ondertitels niet kan verplaatsen of iets meer tweaken dan 4 groottes en dik of dun
Ook heel jammer dat de DTS-HD varianten (o.a. DTS Master) als core 5.1 DTS worden doorgegeven. Maar dit geeft een geluid waar je je niet voor hoeft te schamen. De PCH A-110 is hier wel stukken beter in.
Ik hoop dat WD de licenties hier voor nog aanschaft. Foto's kijken en mp3tjes luisteren gaat ook prima zeker ivm Popcorn en ik kan hem vergelijken met de a-110 en c-200 dus ik weet waar ik t over heb.
Aangesloten enkel via HDMI op HK AVR-255 die weer naar een Panasonic 42G10E gaat.
Genieten
Ook heel jammer dat de DTS-HD varianten (o.a. DTS Master) als core 5.1 DTS worden doorgegeven. Maar dit geeft een geluid waar je je niet voor hoeft te schamen. De PCH A-110 is hier wel stukken beter in.
Ik hoop dat WD de licenties hier voor nog aanschaft. Foto's kijken en mp3tjes luisteren gaat ook prima zeker ivm Popcorn en ik kan hem vergelijken met de a-110 en c-200 dus ik weet waar ik t over heb.
Aangesloten enkel via HDMI op HK AVR-255 die weer naar een Panasonic 42G10E gaat.
Genieten
Verwijderd
Via de bijgeleverde CD kun je met 'WD Discovery' de USB-schijf benaderen en hier het één en ander uploaden.DaBuzzzzz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:47:
k zit met een paar belangrijke vragen die ik in de specifieke topics niet of niet begrijpbaar voor mij terugvind:
Ik heb nu nogsteeds niet een erg eenduidig antwoord op de vraag of het mogelijk is om m2ts files van +-35GB te streamen naar de WD TV? Bij mij stotterd hij flink (PC100mbit -->draad--> netgear router(100mbit Ziggo-ding) -->draad-->WD TV Live) Ik vrees dat het alleen lukt via de directe verbinding van een USB-schijf.
Verder nogsteeds topding! De shares waar vele mensen problemen mee hebben, geeft bij mij geen probleem vind alles in 1x, username laat ik gewoon op anonymous en geen pw, misschien dat dat een verschil maakt?
Ik had wel een MKV-file 1080p waar hij telkens na 5sec ermee kapte. MKVToolnix heeft de oplossing geboden, even opnieuw muxen (duurt enkele minuten) en dan speelt hij vlekkenloos af op de WD
Ik heb mijn Samsung Story 1.5 TB aan de USB poort van de WD TV Live gehangen en kan hem via mijn netwerk (bekabeld) gewoon benaderen.
Moet zeggen dat de Samsung Story een prima schijf is bij zo'n media player. IHet is erg handig dat er een grote draaiknop voorop het kastje zit waarme je hem fysiek aan en uit kan zetten.
Moet zeggen dat de Samsung Story een prima schijf is bij zo'n media player. IHet is erg handig dat er een grote draaiknop voorop het kastje zit waarme je hem fysiek aan en uit kan zetten.
DaBuzzzzz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:47:
[ Voor 12% gewijzigd door marsie030 op 24-11-2009 22:33 . Reden: typo ]
Ik dacht dus ergens gelezen te hebben dat de WDTV Live de bitstream, wanneer je de WDTV op "Digital Out" zet, 1 op 1 doorgeeft.Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:48:
Ik heb hem vandaag gekocht. Aansluiten en instellen is kinderspel. Hij is voor dit geld (110 euro) echt super. 35 Gig M2TS bestanden met SRT en Dolby Digital TrueHD worden supersmooth weergegeven. (pre-fab gecertificeerde CAT6 kabels 1 maal 25 meter en 1 maal 10 meter )op 100 Mbit switch. Alleen jammer dat je de ondertitels niet kan verplaatsen of iets meer tweaken dan 4 groottes en dik of dun
Genieten![]()
Dolby Digital TrueHD is dus DD THD, hetzelfde geldt voor DTS-HD etc. Jij zegt dus dat alles OF in DTS , OF in DD wordt gedownmixed?

PS:
Ik heb echt geen idee hoe ik media, ( een MKV bestand) kan streamen naa rmijn WDTV.
Zou iemand misshcien een handleiding kunnen maken? Stap voor stap, en die in de TS stoppen?
Gulfstream G650
Verwijderd
Hij bitstreamed alleen de dolby digital-HD versie. De DTS-HD versies worden gedownsampled naar DTS core. Dit heeft voor zo ver ik heb kunnen uitvinden te maken met licenties
Muziek afspelen en foto's bekijken gaat uitstekend.
Ik zelf heb alleen complete albums in mappen op de externe HD geplaatst, dit vind ik het prettigst werken.
Je zoekt in het folder menu gewoon je album op.
Random spelen heb ik alleen per album getest en dat gaat prima.
Het is in mijn ogen een geweldig apparaat, het is alleen verstanding om je data netjes gestructreerd op te slaan.
Ik zelf heb alleen complete albums in mappen op de externe HD geplaatst, dit vind ik het prettigst werken.
Je zoekt in het folder menu gewoon je album op.
Random spelen heb ik alleen per album getest en dat gaat prima.
Het is in mijn ogen een geweldig apparaat, het is alleen verstanding om je data netjes gestructreerd op te slaan.
anconakip schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:40:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn XBOX met XBMC. Nu lijkt deze WD TV live wel ideaal.
Verwijderd
Ben ik nu een ontzettende oen of is er echt geen mogelijkheid om snel naar een bepaalde tijd in een .mkv of .avi te springen?
Ik heb tot nu toe de resume-functie gebruikt, maar dat is niet altijd genoeg.
Ik heb tot nu toe de resume-functie gebruikt, maar dat is niet altijd genoeg.
Verwijderd
Je kunt als je aan het doorspoelen bent met de >> knop, ook daarna op de >>| (next) knop drukken, hierdoor spoelt hij telkens 10min. verder
Verwijderd
Hoi,
Ik overweeg mijn WD HDTV op Marktplaats te zetten en een WDTV Live aan te schaffen vanwege de netwerkmogelijkheid, maar....Ik zie in het plaatje op pagina 1 waar de oude en nieuwe WD onder elkaar staan, dat de WDTV Live geen uhmm.. rode-witte-gele aansluiting heeft (noob!) - vergeet altijd hoe dit heet. Punt is, ik gebruik die aansluiting voor mijn oude non-HD tv. De HDMI-aansluiting sla ik dus over, maar die andere AV-out output ken ik niet. Kan ik die ook gewoon met een kabel aansluiten op een scart-slot op mijn tv?
Of kan ik beter de ook vrij populaire AC Ryan Playon! kopen, heeft die wel zo'n output? Verder mis ik in de huidige WD HDTV heel erg de mogelijkheid om video's af te spelen vanaf een bepaalde tijdcode. Dus, zoals bij een dvd-speler, je ziet --:--:-- en typt hier de uren en minuten in, en voila, je bent waar je wilt zijn. Ik neem aan dat dit ook niet in de WDTV Live zit en ik hoop dat WD dit snel met een firmware-update verhelpt.
Groet,
egs
Ik overweeg mijn WD HDTV op Marktplaats te zetten en een WDTV Live aan te schaffen vanwege de netwerkmogelijkheid, maar....Ik zie in het plaatje op pagina 1 waar de oude en nieuwe WD onder elkaar staan, dat de WDTV Live geen uhmm.. rode-witte-gele aansluiting heeft (noob!) - vergeet altijd hoe dit heet. Punt is, ik gebruik die aansluiting voor mijn oude non-HD tv. De HDMI-aansluiting sla ik dus over, maar die andere AV-out output ken ik niet. Kan ik die ook gewoon met een kabel aansluiten op een scart-slot op mijn tv?
Of kan ik beter de ook vrij populaire AC Ryan Playon! kopen, heeft die wel zo'n output? Verder mis ik in de huidige WD HDTV heel erg de mogelijkheid om video's af te spelen vanaf een bepaalde tijdcode. Dus, zoals bij een dvd-speler, je ziet --:--:-- en typt hier de uren en minuten in, en voila, je bent waar je wilt zijn. Ik neem aan dat dit ook niet in de WDTV Live zit en ik hoop dat WD dit snel met een firmware-update verhelpt.
Groet,
egs
Als je jezelf een beetje verdiept, zie je dat de WDTV Live , ALLE voorgaande aansluitingen ook heeeft (van de WDTV 1 ) , sommige, waarvan composiet+component dm.v een 3.5 mm 4-polige kabeltje.Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:25:
Hoi,
Groet,
egs
Gulfstream G650
Geef je .mkv en .srt bestand precies dezelfde naam. Dan start je de film op, drukt op je ab op de option knop en ga naar ondertitels je hebt als eerste keuze je .srt bestand en daarna alle subs die in je .mkv zitten ingebakken.Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:31:
[...]
Dan wil ik wel eens weten hoe je dat doet! WD zelf meldt dat dit niet mogelijk is, en niemand hier op het forum heeft nog een (echte) oplossing kunnen vinden.
Verlos ons van het remuxen, o thomasf
[ Voor 3% gewijzigd door thomasf op 25-11-2009 11:46 ]
Verwijderd
Sinds gisteren is mijn WD TV Live draadloos
Hoewel WD zegt de Linksys WUSB600N V2 niet te ondersteunen werkt deze stick in de praktijk echter perfect. Dit alles netjes met WPA2.
Een NAS biedt een netwerk share aan die voor elk OS leesbaar zou moeten zijn ongeacht welk filesystem gebruikt word op die NAS voor die betreffende share. Ik neem aan dat de streamer zelf gewoon NTFS en FAT32 kan lezen. Al zal FAT32 niet interessant zijn in verband met files die veelal de 4GB te boven gaan.DaBuzzzzz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:47:
Ola
TV-Live apparaat lijkt, binnen dit topic, redelijk overtuigend maar ik ben nogal gewend aan de HTPC aanpak. Ik wil echter minimaliseren dus ik denk dan aan deze HD speler van dit topic. Mocht ik echter een TV programma willen opnemen moet ik dus een HDD recorder erbij kopen omdat er geen COAX zit op de WD TV live.
Is zoiets als package deal te koop? heb je dan niet veel afstandsbedieningen? komt dat niet uiteindelijk neer op een HTPC met name omdat je best wat euros stukslaat aan -en- een HD recorder -en- de WD TV live.
Edit: waar ik ook vanaf wil zijn al die functies van Windows die je met een mediacenter meekrijgt. Ik doe dat niet met mijn huidige HTPC, alleen plaatjes,muziekjes en filmpjes.
Edit2: Popcorn valt ook af omdat ik al mijn films/muziek op NAS schijven doe en zo min mogelijk schijfjes wil. Laptop gebruik ik wel om films mee te rippen enzo.
TV-Live apparaat lijkt, binnen dit topic, redelijk overtuigend maar ik ben nogal gewend aan de HTPC aanpak. Ik wil echter minimaliseren dus ik denk dan aan deze HD speler van dit topic. Mocht ik echter een TV programma willen opnemen moet ik dus een HDD recorder erbij kopen omdat er geen COAX zit op de WD TV live.
Is zoiets als package deal te koop? heb je dan niet veel afstandsbedieningen? komt dat niet uiteindelijk neer op een HTPC met name omdat je best wat euros stukslaat aan -en- een HD recorder -en- de WD TV live.
Edit: waar ik ook vanaf wil zijn al die functies van Windows die je met een mediacenter meekrijgt. Ik doe dat niet met mijn huidige HTPC, alleen plaatjes,muziekjes en filmpjes.
Edit2: Popcorn valt ook af omdat ik al mijn films/muziek op NAS schijven doe en zo min mogelijk schijfjes wil. Laptop gebruik ik wel om films mee te rippen enzo.
[ Voor 24% gewijzigd door ROFLASTC op 25-11-2009 12:45 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Bouw zelf een HTPC en zet er een Linux HTPC ding op. XBMC om te spelen. MythTV met TV capture kaart voor opnemen. Al zal je in de toekomst nog wel eens een probleem gaan krijgen doordat alles versleuteld gaat worden (settop boxen).ROFLASTC schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:35:
Ola
Waarom zou een Popcorn afvallen omdat je alles op NAS schijven hebt? Een Popcorn kan net zo goed streamen als elke andere NETWORKED Media Tank. De naam zegt het al. Je hoeft niet persee een harddisk in te bouwen in een NMT. Zonder werken ze net zo goed.
Heeft hier al iemand een setup met 2xlive ? Dus :
LIVE1 + Harddisk <----> LIVE2
En dan films kijken via LIVE2 ?
Ik heb even de doorvoer gemeten van en naar de live :
pc---> live : 9MB p/s
live --> pc : 7MB p/s
Die 7MB is meer dan voldoende voor 1080p mkv's te serven naar live2, dus het zou moeten werken.
LIVE1 + Harddisk <----> LIVE2
En dan films kijken via LIVE2 ?
Ik heb even de doorvoer gemeten van en naar de live :
pc---> live : 9MB p/s
live --> pc : 7MB p/s
Die 7MB is meer dan voldoende voor 1080p mkv's te serven naar live2, dus het zou moeten werken.
Nou ik wilde meer een apparaat hebben met zo min mogelijk onderdelen en dan denk ik dus aan zo'n ding als de WD TV live te meer omdat een popcorn duurder is in de basis aanschaf. De PC delen van de HTPC die ik nu heb moeten weg. Settop box komt er toch wel van wegens 3in1 abbo dat ik binnenkort eens wil gaan doen.redfoxert schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:55:
[...]
Bouw zelf een HTPC en zet er een Linux HTPC ding op. XBMC om te spelen. MythTV met TV capture kaart voor opnemen. Al zal je in de toekomst nog wel eens een probleem gaan krijgen doordat alles versleuteld gaat worden (settop boxen).
Waarom zou een Popcorn afvallen omdat je alles op NAS schijven hebt? Een Popcorn kan net zo goed streamen als elke andere NETWORKED Media Tank. De naam zegt het al. Je hoeft niet persee een harddisk in te bouwen in een NMT. Zonder werken ze net zo goed.
Wellicht dat ik nog een moet kijken wat het kost als ik een minimale HTPC constructie verzin maar qua formaat en volledigheid mis ik alleen een coax aansluiting eigenlijk. Mijn Laptop gebruik ik wel als ik een DVD of CD ergens in moet stoppen, hoef ik geen drive station erbij met popcorn en als ik mijn laptop aanhaak kan er weer niemand internetten.
Edit: NAS schijven wil ik alles mee doen en redelijk centraal maken in mijn huis. Een WD live past dan beter omdat een popcorn eigenlijk teveel kan.
[ Voor 5% gewijzigd door ROFLASTC op 25-11-2009 13:59 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Zou iemand misschien weten hoe dit opgelost kan worden indien mogelijk?Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:00:
Hallo,
Heb zelf geen WD TV Live (wel op mn verlanglijstje voor op de slaapkamer ipv een XBOX1) maar kan je op YouTube niet inloggen zodat je je eigen filmpjes kan zien?Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:46:
[...]
Zou iemand misschien weten hoe dit opgelost kan worden indien mogelijk?
Verwijderd
Het is zeker mogelijk om in te loggen. Alleen al je public video's werken wel maar prive niet. Wel vreemd eigenlijk. Want de WD logt wel netjes in en ziet mijn playlists en prive content wel staan. Alleen als je er op klikt krijg je de tekst "This video won't play. Please check for firmware update"redfoxert schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:53:
[...]
Heb zelf geen WD TV Live (wel op mn verlanglijstje voor op de slaapkamer ipv een XBOX1) maar kan je op YouTube niet inloggen zodat je je eigen filmpjes kan zien?
Het kan natuurlijk zo zijn dat WD er momenteel mee bezig is om deze "bug" op te lossen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 13:59 ]
De WD TV Live gaat alleen maar spul af spelen, verder niks. Wil je opnemen dan heb je die HDD Recorder toch nog steeds nodig. Daarbij komt nog eens dat die HDD Recorder niet zomaar even alle soorten media die jij eventueel download van internet af kan spelen. Vaak kan het niet of maar een zeer beperkt aantal codecs. De WD TV is daar stukken beter in (codec support). Coax aansluiting kan je makkelijk regelen door een TV Capture kaart aan te schaffen. Genoeg opties op dit vlak ook. Je verhaal over het internet/netwerk kan ik niet helemaal volgen. Zoals ik het lees heb je je laptop direct achter je kabel/adslmodem hangen zonder router.ROFLASTC schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:40:
[...]
Nou ik wilde meer een apparaat hebben met zo min mogelijk onderdelen en dan denk ik dus aan zo'n ding als de WD TV live te meer omdat een popcorn duurder is in de basis aanschaf. De PC delen van de HTPC die ik nu heb moeten weg. Settop box komt er toch wel van wegens 3in1 abbo dat ik binnenkort eens wil gaan doen.
Wellicht dat ik nog een moet kijken wat het kost als ik een minimale HTPC constructie verzin maar qua formaat en volledigheid mis ik alleen een coax aansluiting eigenlijk. Mijn Laptop gebruik ik wel als ik een DVD of CD ergens in moet stoppen, hoef ik geen drive station erbij met popcorn en als ik mijn laptop aanhaak kan er weer niemand internetten.
Ik loop wat te bazelen inderdaad maar ik heb een Router met een NAS. In het huisnetwerk 1 laptop waar ik alles mee doe. Daar moet nu dus een gadget bij om de HTPC te vervangen. De NAS in het netwerk gebruik ik om geripte cd's en films van op te bewaren die ik van de laptop daarheen heb gestuurd. Via de WD TV de spullen op de NAS af spelen op mijn logitech z-5500 en/of de LCD tv. het enige is dus het op nemen van TV programmas.redfoxert schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:59:
[...]
De WD TV Live gaat alleen maar spul af spelen, verder niks. Wil je opnemen dan heb je die HDD Recorder toch nog steeds nodig. Daarbij komt nog eens dat die HDD Recorder niet zomaar even alle soorten media die jij eventueel download van internet af kan spelen. Vaak kan het niet of maar een zeer beperkt aantal codecs. De WD TV is daar stukken beter in (codec support). Coax aansluiting kan je makkelijk regelen door een TV Capture kaart aan te schaffen. Genoeg opties op dit vlak ook. Je verhaal over het internet/netwerk kan ik niet helemaal volgen. Zoals ik het lees heb je je laptop direct achter je kabel/adslmodem hangen zonder router.
And it goes BRAAAAAPP!
en zit er ook een screensaver op? die tijdens het afspelen van muziek bijv. mijn foto's laat zien in een slideshow?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Vraagje, speelt de WD TV Live ook WMVHD ? 
En nog 1 vraagje, ik heb een concert-dvd in video_ts map staan.
Deze doet het perfect, maar ik wil graag per hoofdstuk skippen i.v.m. de liedjes
Is dit mogelijk?
En nog 1 vraagje, ik heb een concert-dvd in video_ts map staan.
Deze doet het perfect, maar ik wil graag per hoofdstuk skippen i.v.m. de liedjes
Is dit mogelijk?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
ja hij speelt et af, maar vaak is daarvan het geluid wma pro waar de wd tv geen licentie voor heeft (dus geen geluid)
Dat had ik inderdaad door haha! Kan ik daar iets aan doen? Converten naar DTS ofzo?Rub3s schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:26:
ja hij speelt et af, maar vaak is daarvan het geluid wma pro waar de wd tv geen licentie voor heeft (dus geen geluid)
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Nevermind
[ Voor 96% gewijzigd door rickiii op 26-11-2009 20:32 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Verwijderd
hallo,
Ik heb mijn oude WD HD TV vervangen door WD HD Live. Nu kan ik deep colour mode van 8 bit naar 16 bit verhoden. Helaas geeft hij in het menu en content flikkerende pixels en irritante flitsende strepen als ik deep colour mode naar 16 bit verhoog. Bij 8 bit functioneert hij goed. Verder heb ik verschillende hdmi kabels geprobeerd en de nieuwe firmware geïnstalleerd. Niets helpt. Het apparaat heb ik twee dagen in bezit. Kan het zijn dat hij DOA is? Heeft iemand ook dit probleem? Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb mijn oude WD HD TV vervangen door WD HD Live. Nu kan ik deep colour mode van 8 bit naar 16 bit verhoden. Helaas geeft hij in het menu en content flikkerende pixels en irritante flitsende strepen als ik deep colour mode naar 16 bit verhoog. Bij 8 bit functioneert hij goed. Verder heb ik verschillende hdmi kabels geprobeerd en de nieuwe firmware geïnstalleerd. Niets helpt. Het apparaat heb ik twee dagen in bezit. Kan het zijn dat hij DOA is? Heeft iemand ook dit probleem? Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb 'm binnen: gisteren besteld bij informatique, vandaag geinstalleerd. Wat een mooi apparaatje zeg, ik heb er een stille 1TB-schijf van Seagate aangehangen (in een WD Elements jasjeFk1 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:05:
[...]
Zijn er mensen waar het op een 4:3 beeldbuis wel goed werkt? Dit is voor mij wel een belangrijk punt..
En om op de vraag hierboven terug te komen: 4:3 werkt zoals het hoort, geen enkel probleem.
Alleen één minpuntje: waarom moeten die ledjes op de voorkant zo fel zijn
Verwijderd
"V:Ondersteund de WD TV Live ook dvd-menu's
A:Nee, en terecht. opzouten > open je eigen klaag topic. Het zit er niet in, het komt ook niet.
Ga aub dit topic niet bevuilen met welles/nietes discussie's die is ook in de vorige twee delen van de WD TV 1 tot in den treuren gevoerd.
"
"en terecht" ??? dat vraag ik me nu af waarom dit nu terecht zou zijn, is het niet normaal dat een dvd die menus bevat ook gewoon kan afgespeeld worden met dit toestel ? waarom zou wd dit nu "TERRECHT" volgens uw kleinburgelijke mening ??
we gaan geen klaag topic openen, maar we mogen dit toestel toch bespreken ? niet of is er censuur ?
A:Nee, en terecht. opzouten > open je eigen klaag topic. Het zit er niet in, het komt ook niet.
Ga aub dit topic niet bevuilen met welles/nietes discussie's die is ook in de vorige twee delen van de WD TV 1 tot in den treuren gevoerd.
"
"en terecht" ??? dat vraag ik me nu af waarom dit nu terecht zou zijn, is het niet normaal dat een dvd die menus bevat ook gewoon kan afgespeeld worden met dit toestel ? waarom zou wd dit nu "TERRECHT" volgens uw kleinburgelijke mening ??

Ach ik zal het aanpassen.....want het lokt te veel reacties uit... zucht.
Het probleem is dat het er gewoon niet in zit en niet gaat komen ook. De topics van wd-tv 1 werden telkens weer vervuild over deze vraag/klacht. Het heeft gewoon geen zin om er telkens weer over te beginnen.
Of ik het met je eens ben dat het er in zou moeten zitten weet ik ook niet, het wordt verkocht als HD-media player. en alles dat er op zit is mooi meegenomen. Als je persé een player met dvd-menu support wil zal je een andere moeten nemen als de X-streamer ofzo.
Het probleem is dat het er gewoon niet in zit en niet gaat komen ook. De topics van wd-tv 1 werden telkens weer vervuild over deze vraag/klacht. Het heeft gewoon geen zin om er telkens weer over te beginnen.
Of ik het met je eens ben dat het er in zou moeten zitten weet ik ook niet, het wordt verkocht als HD-media player. en alles dat er op zit is mooi meegenomen. Als je persé een player met dvd-menu support wil zal je een andere moeten nemen als de X-streamer ofzo.
www.casarodriguillo.com
Inmiddels al antwoord gekregen? Dit is nl. mijn grootste ergernis momenteelVerwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:32:
SUPPORT: WD TV Live
Ik heb zojuist nog een mailtje naar WD gestuurd over het toslink (optical) delay probleem bij HD content.
Weet niet of er van jullie ook al een mailtje uitgegaan was over dit probleem? Ik heb gevraagd of ze mogelijk een audio delay optie kunnen toevoegen. Omdat de audio dus eerder komt als het beeld, en ik dit niet op de Sony DAR-X1R kan instellen voor de optical-in.
Grtz.

ondersteund je tv dat wel? ik heb ff gewikipedia-ed en er word waarschijnlijk bedoeld dat het 16 bit per channel is, dus 48 bits. de meeste normale monitoren ondersteunen nog niet eens 12 bits per channel.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:35:
hallo,
nog een bron: http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/790618.html (gaat over monitoren, niet tv's, maar dat boeit niet)
Wat voor'n NAS gebruikt men hierbij? De mijne is gister overleden dus daar moet ik ook wat op verzinnen....
Ik zit nu heen en weer te hikken tussen de D-link dns 323 en een Thecus N0204
Ik zit nu heen en weer te hikken tussen de D-link dns 323 en een Thecus N0204
And it goes BRAAAAAPP!
Iemand?JDFS schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:09:
Beste mede Tweakeraars,
Er zit een screensaver op, maar dat is alleen het WD-logo wat verspringt.anconakip schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:12:
en zit er ook een screensaver op? die tijdens het afspelen van muziek bijv. mijn foto's laat zien in een slideshow?
Je kan wel muziek opzetten en dan foto's browsen of een diavoorstelling starten. In de selectieschermen laat 'ie dan ook nog zien welke track speelt.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een wd tv live met firmware 1.01.11. Ik heb deze draadloos met een N-Netwerkstick aangesloten op de netgar wndr3700. Daarnaast heb ik een qnap nas die ik bedraad op deze router heb aangesloten.
Streamen van HD content verloopt nog niet geheel vlekkeloos.
Wat ik tot nu toe getest heb:
1 aflevering van planeth earth 1080p - 4 gig - stottert en speelt niet af na 1 minuut
The dark knight - 720p - 7,95gig - gaat vlekkeloos (eerste 20 minuten getest)
Public Enemies - 720 p - 6,65 gig - gaat vlekkeloos
UP - 1080p - 7,25 gig - gaat niet goed
Bruno - 720p - 4,37 gig - gaat niet goed
Hieruit concludeer ik dat de 1080p niet goed gaat maar dat een deel van 720p wel goed gaat. Wat ik niet kan verklaren (en jullie hopelijk wel), is dat Public Enemies & the dark knight wel goed lopen en Bruno niet, terwijl Bruno veel kleiner is qua bestandsgrootte.
Ik heb het nog niet bedraad geprobeerd, ik wil ook het liefst draadloos blijven (van router naar mediaspeler). Is het volgens jullie mogelijk om het dan goed lopend te krijgen (wat betreft 1080p tot een grootte van 12 gig) en 720p.
Valt er nog iets qua firmware updates te doen of ligt het wellicht aan mijn netwerk. Ik heb de wd tv live overigens aangesloten op het 2,4hz netwerk.
Wellicht dat iemand hier ideeen heeft om het beter te laten werken. Bij voorbaat dank voor het meedenken.
groeten
Ik heb een wd tv live met firmware 1.01.11. Ik heb deze draadloos met een N-Netwerkstick aangesloten op de netgar wndr3700. Daarnaast heb ik een qnap nas die ik bedraad op deze router heb aangesloten.
Streamen van HD content verloopt nog niet geheel vlekkeloos.
Wat ik tot nu toe getest heb:
1 aflevering van planeth earth 1080p - 4 gig - stottert en speelt niet af na 1 minuut
The dark knight - 720p - 7,95gig - gaat vlekkeloos (eerste 20 minuten getest)
Public Enemies - 720 p - 6,65 gig - gaat vlekkeloos
UP - 1080p - 7,25 gig - gaat niet goed
Bruno - 720p - 4,37 gig - gaat niet goed
Hieruit concludeer ik dat de 1080p niet goed gaat maar dat een deel van 720p wel goed gaat. Wat ik niet kan verklaren (en jullie hopelijk wel), is dat Public Enemies & the dark knight wel goed lopen en Bruno niet, terwijl Bruno veel kleiner is qua bestandsgrootte.
Ik heb het nog niet bedraad geprobeerd, ik wil ook het liefst draadloos blijven (van router naar mediaspeler). Is het volgens jullie mogelijk om het dan goed lopend te krijgen (wat betreft 1080p tot een grootte van 12 gig) en 720p.
Valt er nog iets qua firmware updates te doen of ligt het wellicht aan mijn netwerk. Ik heb de wd tv live overigens aangesloten op het 2,4hz netwerk.
Wellicht dat iemand hier ideeen heeft om het beter te laten werken. Bij voorbaat dank voor het meedenken.
groeten
Verwijderd
Fk1 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 00:45:
[...]
Ik heb 'm binnen: gisteren besteld bij informatique, vandaag geinstalleerd. Wat een mooi apparaatje zeg, ik heb er een stille 1TB-schijf van Seagate aangehangen (in een WD Elements jasje) en dat werkt perfect.
En om op de vraag hierboven terug te komen: 4:3 werkt zoals het hoort, geen enkel probleem.
Alleen één minpuntje: waarom moeten die ledjes op de voorkant zo fel zijnDaar gaat morgen een plakkertje op...
Ik heb een .mp4 bestand met
video codec avc1 - H.264/MPEG-4 AVC 2013kbps,
audio mp4a: MPEG-4 AAC LC 48000Hz, 96kb/s
Resolutie: 1024 x 576
De WD TV Live wil dit niet spelen. Waarom niet?
En naar welk formaat (en met welk programma) kan ik het het beste converteren?
@linkel83
Ik heb ook de netgear wndr3700 router en de WD is bedraad aangesloten met cat5e bekabeling.
De gedeelde bestanden komen vanaf een synology 409slim nas. Deze benader ik met network share.
Heb geen problemen met 720p materiaal. Alles wordt keurig vloeiend afgespeeld.
Ik ondervind echter haperingen met 1080p materiaal en altijd bij dezelfde stukken van een film.
Als ik dezelfde film vanaf een usb stick/drive is er geen vuiltje aan de lucht.
Ik heb op zowel de nas als de router alle "overbodige" applicaties en instellingen uitgeschakeld.
Wat ik me overigens wel afvraag is of het ook uitmaakt hoe de schijven van een nas zijn ingedeeld.
Bij mij zijn deze als zijnde JBOD. Hoe heb jij ze?
Heb nu een dedicated gigabit switch besteld. Stay tuned...
Ik heb ook de netgear wndr3700 router en de WD is bedraad aangesloten met cat5e bekabeling.
De gedeelde bestanden komen vanaf een synology 409slim nas. Deze benader ik met network share.
Heb geen problemen met 720p materiaal. Alles wordt keurig vloeiend afgespeeld.
Ik ondervind echter haperingen met 1080p materiaal en altijd bij dezelfde stukken van een film.
Als ik dezelfde film vanaf een usb stick/drive is er geen vuiltje aan de lucht.
Ik heb op zowel de nas als de router alle "overbodige" applicaties en instellingen uitgeschakeld.
Wat ik me overigens wel afvraag is of het ook uitmaakt hoe de schijven van een nas zijn ingedeeld.
Bij mij zijn deze als zijnde JBOD. Hoe heb jij ze?
Heb nu een dedicated gigabit switch besteld. Stay tuned...
[ Voor 3% gewijzigd door BionicBunny op 29-11-2009 11:22 ]
Verwijderd
Ik heb juist hetzelfde probleem gehad, andere stick gebruikt en het was OK.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:37:
Hoe lang duurt het updaten ongeveer? die van mij staat nu al 10 min op 0%??
Uitzetten of niet?
De stick die niet werkte gebruikte het FAT32 bestandssysteem, de stick die wel werkte FAT.
Misschien dat dit er iets mee te maken heeft...?
Thumbnail / Poster image
Weet iemand hoe ik de thumbnails in kan stellen voor directories van mijn netwerk? Het lijkt niet te helpen om een .jpg in de folder te doen met dezelfde naam als de directory, de iso-file zelf of met de naam folder.jpg. Ik heb al geprobeerd om het verborgen thumbnail bestandje te verwijderen maar dat helpt ook niet. Vreemd genoeg heb ik één directory die als thumbnail momenteel een plaatje laat zien die ik al verwijderd heb. Heel vreemd dus. Server aan/uit en de WDMDL aan/uit doen heb ik al geprobeerd.
@eppoman1802:Inderdaad, even de stroom eraf. Dat werkte.Dat geldt overigens ook voor nieuwe shares. Die zijn ook pas zichtbaar als ik de stroom erafhaal.
Skip werkt niet bij DVD
Overigens heb ik geen probleem dat een DVD-menu niet werkt maar het skippen werkt bij mij ook niet, wel FastForward maar als ik nu een DVD met 4,5 uur aan afleveringen van Familie Ties wil kijken, dan duurt het wel even voordat ik bij de zoveelste aflevering ben.
@FK1: "Geen echte oplossing van je probleem, maar je kan veel sneller spoelen door eerst forward te drukken om te zoeken en vervolgens op de next-knop. Elke keer next is 10 minuten vooruit springen." Misschien geen echte oplossing maar wel een hele verbetering. Thanks.
Wat zorgt ervoor eigenlijk dat de ISO zelf ook de posterimage als thumbnail krijgt? Is dat ook die folder.jpg?
Antwoord: zie http://wdtvlive.com/artic...you_know_Quick_WD_TV_tips
Andere vraag. Je kan die folder.jpg zeker niet hiden zodat ie alleen de ISO laat zien en niet de folder.jpg. Anders moet ik mijn vrouw goed uitleggen, welke bestanden ze wel aan kan klikken en welke niet.
Weet iemand hoe ik de thumbnails in kan stellen voor directories van mijn netwerk? Het lijkt niet te helpen om een .jpg in de folder te doen met dezelfde naam als de directory, de iso-file zelf of met de naam folder.jpg. Ik heb al geprobeerd om het verborgen thumbnail bestandje te verwijderen maar dat helpt ook niet. Vreemd genoeg heb ik één directory die als thumbnail momenteel een plaatje laat zien die ik al verwijderd heb. Heel vreemd dus. Server aan/uit en de WDMDL aan/uit doen heb ik al geprobeerd.
@eppoman1802:Inderdaad, even de stroom eraf. Dat werkte.Dat geldt overigens ook voor nieuwe shares. Die zijn ook pas zichtbaar als ik de stroom erafhaal.
Skip werkt niet bij DVD
Overigens heb ik geen probleem dat een DVD-menu niet werkt maar het skippen werkt bij mij ook niet, wel FastForward maar als ik nu een DVD met 4,5 uur aan afleveringen van Familie Ties wil kijken, dan duurt het wel even voordat ik bij de zoveelste aflevering ben.
@FK1: "Geen echte oplossing van je probleem, maar je kan veel sneller spoelen door eerst forward te drukken om te zoeken en vervolgens op de next-knop. Elke keer next is 10 minuten vooruit springen." Misschien geen echte oplossing maar wel een hele verbetering. Thanks.
Wat zorgt ervoor eigenlijk dat de ISO zelf ook de posterimage als thumbnail krijgt? Is dat ook die folder.jpg?
Antwoord: zie http://wdtvlive.com/artic...you_know_Quick_WD_TV_tips
Andere vraag. Je kan die folder.jpg zeker niet hiden zodat ie alleen de ISO laat zien en niet de folder.jpg. Anders moet ik mijn vrouw goed uitleggen, welke bestanden ze wel aan kan klikken en welke niet.
[ Voor 35% gewijzigd door Aziona op 13-12-2009 15:28 . Reden: Typo ]
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh
Gebruik zolang makemkv, maakt van een dvd in een paar minuten een aantal mkv files van de afleveringen inclusief ondertitels e.d.wel FastForward maar als ik nu een DVD met 4,5 uur aan afleveringen van Familie Ties wil kijken, dan duurt het wel even voordat ik bij de zoveelste aflevering ben.
Mijn WD TV LIVE speelde geen Fraps 150MBIT/sec af, 1920x1020 30 FPS AVI
Gulfstream G650
Verwijderd
@Aziona
Het gebruiken van Thumbnail werkt prima.
Je moet op de volende zaken letten.
- noem het plaatje folder.jpg en zet hem in de bijbehorende map
- niet alle JPG formaten worden ondersteund (open het plaatje met paint en sla hem weer op, werkt bij mij)
- Wanneer de WD-HD-Live denkt dat hij al een Thumb heeft zal hij hem niet verversen. Helaas moet je hem dan een keer van de stroom af halen en vervolgens pakt hij hem wel op. met je afstands bediening aan en uit zetten helpt niet.
Hopelijk fixen ze dit nog. Is namelijk best irritant
Het gebruiken van Thumbnail werkt prima.
Je moet op de volende zaken letten.
- noem het plaatje folder.jpg en zet hem in de bijbehorende map
- niet alle JPG formaten worden ondersteund (open het plaatje met paint en sla hem weer op, werkt bij mij)
- Wanneer de WD-HD-Live denkt dat hij al een Thumb heeft zal hij hem niet verversen. Helaas moet je hem dan een keer van de stroom af halen en vervolgens pakt hij hem wel op. met je afstands bediening aan en uit zetten helpt niet.
Hopelijk fixen ze dit nog. Is namelijk best irritant
Wie ook problemen heeft met de shares die opeens weg zijn na het opstarten van je WDTV Live
- Rename de werkgroep van je pc waarvan je films haalt.. Deze kan je ook op WORKGROUP zetten.
Had ik ook gedaan maar het werkt niet meer dus maar weer een andere naam gegeven en de shares waren
weer zichtbaar
Herstart de pc en start de wdtv live opnieuw op.
- Pas de netwerkinstellingen aan en zet deze op een vast ip adres.
Kijk in je router voor de gegevens.
Het blijft een vaag probleem, hopende dat hier binnenkort een nieuwe firmware voor komt en het
probleem met de share wordt opgelost.
Succes.
- Rename de werkgroep van je pc waarvan je films haalt.. Deze kan je ook op WORKGROUP zetten.
Had ik ook gedaan maar het werkt niet meer dus maar weer een andere naam gegeven en de shares waren
weer zichtbaar
Herstart de pc en start de wdtv live opnieuw op.
- Pas de netwerkinstellingen aan en zet deze op een vast ip adres.
Kijk in je router voor de gegevens.
Het blijft een vaag probleem, hopende dat hier binnenkort een nieuwe firmware voor komt en het
probleem met de share wordt opgelost.
Succes.
Ben in bezit van WD HD live beviel uitstekend tot de update vorige week.
Zijn er nog meer die problemen hebben na de update??
Speelde eerst wel MPG af maar na update niet ?? hoor wel het geluid en je ziet de tijd door lopen van het afspelen , maar geen beeld?? Iemand enig idee?? en kan je hem eventueel ook weer in orginele settings zetten zonder nieuwe problemen te krijgen??
Speelde eerst wel MPG af maar na update niet ?? hoor wel het geluid en je ziet de tijd door lopen van het afspelen , maar geen beeld?? Iemand enig idee?? en kan je hem eventueel ook weer in orginele settings zetten zonder nieuwe problemen te krijgen??
Is er dan niemand met een synology nas die zijn kennis van instellingen met mij wil delen?
Kan me niet voorstellen dat mijn opstelling qua hardware niet toereikend is voor het streamen.
Heb echt van alles geprobeerd maar tot heden zonder succes.
Kan me niet voorstellen dat mijn opstelling qua hardware niet toereikend is voor het streamen.
Heb echt van alles geprobeerd maar tot heden zonder succes.
Ik heb hier een DS109 en tot nu toe nog geen problemen gehad. Maar hoger dan 720p (x264) streamen doe ik niet, omdat ik maar een hdready tv heb. Met audio streamen ook uiteraard geen problemen.
Wil je wat getest hebben? Zoja, geef aan wat.
Wil je wat getest hebben? Zoja, geef aan wat.
[ Voor 14% gewijzigd door _Rayman_ op 30-11-2009 20:08 ]
Hoi, ik zal de stukken van desbetreffende films knippen en dwnload links posten.
Gaarne even geduld svp.
Edit.
Vandaag red ik het niet meer met remuxen en uploaden. Morgen zal ik het zsm. regelen.
Wordt wel een bestand van +/- 322mb.
Gaarne even geduld svp.
Edit.
Vandaag red ik het niet meer met remuxen en uploaden. Morgen zal ik het zsm. regelen.
Wordt wel een bestand van +/- 322mb.
[ Voor 42% gewijzigd door BionicBunny op 30-11-2009 23:50 ]
Verwijderd
ik heb nog steeds een probleem waar ik mij kapot aan irriteer het geluid valt telkens een miliseconde weg.
ik speel alles met Western Digital My Passport Essential (500GB/USB2.0).
Het wegvallen van het geluid doet hij met elke file, MKV AVI etc.
Ik speel alles af met een stereo versterker dus niet via een processor.
Update al uitgevoerd probleem blijft
iemand een oplossing.
iemand een oplossing.
Het probleem zat in de .mp4 container. Omzetten naar een .mkv container lost het op. Ik heb hiervoor mkvtoolnix gebruikt, duurde 2 min voor een 2GB file. En toen werkte het wel.Fk1 schreef op zondag 29 november 2009 @ 09:02:
Ik heb een .mp4 bestand met
Voor degene die hun netwerk willen testen heb ik hier het 1080p bestand waar ik het over had.
Bij mij loopt hij niet bepaald lekker, vooral het gedeelte in de regen.
Graag even bij vermelden welke hardware opstelling je gebruikt hebt.
Alvast bedankt.
http://rapidshare.com/files/314850246/Termin.IV.part1.rar
http://rapidshare.com/files/314856670/Termin.IV.part2.rar
http://rapidshare.com/files/314863975/Termin.IV.part3.rar
http://rapidshare.com/files/314868731/Termin.IV.part4.rar
Alvast bedankt.
Ja dat heb ik ook, maar het gebeurd hooguit 1x per half uur. Hoe vaak heb jij het?Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:35:
ik heb nog steeds een probleem waar ik mij kapot aan irriteer het geluid valt telkens een miliseconde weg.
iemand een oplossing.
www.casarodriguillo.com
Heeft er iemand een goede work-around / stappen lijst om de TS te zetten. om je netwerkverbinding betrouwbaarder te krijgen/sharen die niet meer wegvallen.
Ik ben wel wat posten tegengekomen maar echt éénduidig zijn ze niet.
Ik ben wel wat posten tegengekomen maar echt éénduidig zijn ze niet.
www.casarodriguillo.com
Sample doet het hier prima. Mijn WD TV Live zit m.b.v. cat 6 kabel aangesloten op een linksys 8 poorts gbit switch. Files staan op een Windows 7 machine die op deze zelfde switch is aangesloten (ook cat 6)BionicBunny schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:05:
Voor degene die hun netwerk willen testen heb ik hier het 1080p bestand waar ik het over had.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik heb zojuist je bestand gedownload en net getest over het 100Mbit netwerk. Als eerste heb ik hem proberen te streamen vanaf de laptop naar de WD, die via g-netwerk. Dit gaat vrij goed alleen loopt hij bij mij ook ook de momenten die jij aan geeft flink te haperen. Toen getest via vast draad (100mbit netgear router van @home) en cat5 kabel, dit gaat overgens heel soepel, geen hapering of wat dan ook.
Ik denk toch echt dat het in je netwerk zit ergens...
Hoop dat je er wat aan heb! Succes
Ik denk toch echt dat het in je netwerk zit ergens...
Hoop dat je er wat aan heb! Succes
BionicBunny schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:05:
Alvast bedankt.
Hey, hartstikke bedankt voor het testen beste medetweakers.
Ik denk dat het toch aan mijn nas ligt maar zal nog ff verder stoeien.
Gracias!
Ik denk dat het toch aan mijn nas ligt maar zal nog ff verder stoeien.
Gracias!
Op zich speelt hij tot nu toe alle films af die ik heb geprobeerd via een netwerk share. Bij mkv bestanden heb ik nog geen haperingen gehad. Het enige waar ik dit apparaat eigenlijk het raam uit wil gooien is het beroerde netwerk share gebeuren. Heb aardig wat uren besteed om dit op een goede normale beveiligde manier op te zetten, maar het is gewoon niet goed te krijgen. Het werkt nu wel, maar dit op de manier zoals het zou moeten. Al die vage oplossing zoals: werkgroup naar WORKGROUP veranderen, "!" voor je shared folder naam zetten, delen voor "iedereen" aanzetten, firewall uitzetten etc. is gewoon onzin en zou geen oplossing moeten zijn. Het werkt gewoon niet goed. Toen ik dit aan het opzetten was, had ik hem al 8 dagen in huis. Had ik dit maar eerder gedaan, dan had ik hem direct weer teruggestuurd.
[ Voor 23% gewijzigd door stp_4 op 01-12-2009 21:46 ]
Ik heb sinds vandaag de WD TV Live HD Media Player, werkt best leuk, alles makkelijk afspelen vanaf mijn netwerk :-)
Youtube werkt ook maar als ik in wil loggen, na het invoeren van mijn gebruikersnaam en wachtwoord van youtube dan hertstart de WD TV Live HD Media Player en is hij weer bij het begin scherm....
ik heb dit meerdere keren geprobeerd maar inloggen werkt dus niet.....
iemand anders het zelfde probleem gehad en misschien opgelost ?
Youtube werkt ook maar als ik in wil loggen, na het invoeren van mijn gebruikersnaam en wachtwoord van youtube dan hertstart de WD TV Live HD Media Player en is hij weer bij het begin scherm....
ik heb dit meerdere keren geprobeerd maar inloggen werkt dus niet.....
iemand anders het zelfde probleem gehad en misschien opgelost ?
BarryMel
heb je em al geupdate?
opzich had ik daar ook een probleem mee: als je naam en wachtwoord verkeerd invoerd, dan controleerd hij dat niet goed en zegt hij dat hij ingelogd is (maar uiteindelijk kan je niet bij je playlists en dergelijke)
opzich had ik daar ook een probleem mee: als je naam en wachtwoord verkeerd invoerd, dan controleerd hij dat niet goed en zegt hij dat hij ingelogd is (maar uiteindelijk kan je niet bij je playlists en dergelijke)
Het wachten is op een nieuwe firmware, totdat het zover is kan je beter tversity draaien als media server. Media servers werken i.t.t. SMB wel prima op de wdtv live.....netwerk bagger....
Blijft echter van de gekke da WD een product op de markt brengt waarvan de hoofdfeature nog niet eens bugvrij is. Zal wel met de kerst te maken hebben, even snel bergen units verkopen en later proberen we wel de boel te repareren met een nieuwe firmware.
ja toen ik um aansloot en de eerste keer aanzetten toen gaf hij gelijk aan wil je de nieuwste firmware er op zetten, heb ik toen gedaanRub3s schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:36:
heb je em al geupdate?
ik kan dus helemaal niet inloggen, zodra ik op oke druk van opslaan van je gebruikernaam en wachtwoord gaat hij herstarten
BarryMel
Verwijderd
Weet iemand wat je met de Villa_GPL_code_package.2009.10.26.zip kan doen is dit ook een soort update.
Ik krijg hem er in iedergeval niet op.
Groet,
Ik krijg hem er in iedergeval niet op.
Groet,
Verwijderd
Helaas...Woodpecker schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:41:
[...]
Inmiddels al antwoord gekregen? Dit is nl. mijn grootste ergernis momenteel
Ik:
Hello WD!
I'm a happy user who bought your WD TV Live mediaplayer. However I only have 1 question. I have the WD TV Live connected through an Optical link. When watching HD movies there is an audio delay. Better said, audio is somewhat ahead.
Can u 'please' make an option where users can set-up audio delay? I heard other WD TV Live users also have this problem when watching through optical. Tnx alot!!
btw. I can't set-up an audio delay for the optical input on my Sony hi-fi set. So hope to hear from you soon.
WD: geen reactie.
Ik: bellen
WD:
Beste ...,
Bedankt voor uw mail naar Western Digital Service & Support.
Ik heb dit incident doorgestuurd naar onze 2e lijn, als zij een oplpossing hebben laten zij mij dat weten, ik zal ook vragen of er een prognose is of er aan gewerkt word.
Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Maarten T.
Western Digital Service & Support
www.support.wdc.com
Verder niets meer van gehoord

Heb trouwens ook het probleem dat de audio/video totaal niet meer sync loopt bij het skippen van een HD film met de fast-forward 10 minuten optie.
Iemand problemen met MPEG ( 1080p ) 11.3 gb of ben ik de enige ?? want dan doe ik vast iets fout maar wat??ed_surfer schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:07:
Ben in bezit van WD HD live beviel uitstekend tot de update vorige week.
Speelt op PC wel goed af.
Draait prima. En het wordt tijd voor ee full-hd scherm hier.... komt niet tot zijn recht op zijn hd-ready ding.BionicBunny schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:05:
Alvast bedankt.

Ik blijf problemen hebben met avi en bijbehorende (srt) ondertitels. Werkt niet in media-server mode, wel via de netwerk shares. Schijnt een bekend probleem te zijn. Wat is de snelste, makkelijkste methode om de srt en avi in een mkv te multiplexen? Dan werkt het -zegt men- wel in de mediaserver mode. Wil ik wel eens testen.
Geen echte oplossing van je probleem, maar je kan veel sneller spoelen door eerst forward te drukken om te zoeken en vervolgens op de next-knop. Elke keer next is 10 minuten vooruit springen.Aziona schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:18:
Skip werkt niet bij DVD
Hoi martin2005
Bedankt voor het testen.
Voor het multiplexen van mkv en srt bestanden kun je het proggie mkvtoolnix gebruiken.
Download het hier :
http://www.bunkus.org/vid...vtoolnix-unicode-2.9.9.7z
Pak het uit en dubbelklik op het bestand mmg, de rest moet te doen zijn.
Succes.
Bedankt voor het testen.
Voor het multiplexen van mkv en srt bestanden kun je het proggie mkvtoolnix gebruiken.
Download het hier :
http://www.bunkus.org/vid...vtoolnix-unicode-2.9.9.7z
Pak het uit en dubbelklik op het bestand mmg, de rest moet te doen zijn.
Succes.
Verwijderd
Vanochtend verrast met alweer nieuwe firmware 1.01.12
kan nou niet direct grote veranderingen zien, had gehoopt op iets meer radio zenders
iets meer gevonden:
What's new!
Release 1.01.12 (12/3/09)
(includes all previously released updates)
* This critical update improves the reliability and performance of the WD TV Live product update manager. It's important to install this update to ensure the reliability of all future software and firmware updates.
kan nou niet direct grote veranderingen zien, had gehoopt op iets meer radio zenders
iets meer gevonden:
What's new!
Release 1.01.12 (12/3/09)
(includes all previously released updates)
* This critical update improves the reliability and performance of the WD TV Live product update manager. It's important to install this update to ensure the reliability of all future software and firmware updates.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 11:45 ]
Bron? Zou WD die firmware dan niet offline moeten halen?clog schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:29:
WAARSCHUWING: installeer de nieuwe firmware nog niet. Er zijn al veel WD's gebricked.
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Verwijderd
Ben ik ook wel benieuwd naar, zit al een beetje rond te kijken maar hier over kan ik niets vindenExar schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:46:
[...]
Bron? Zou WD die firmware dan niet offline moeten halen?
Verwijderd
Ik heb helaas de nieuwste firmware geinstalleerd, hij liep vast en heb toen de stekker eruit gehaald. Nu wil ik hem weer opnieuw starten en krijg gelijk de melding Insert a USB drive with firmware to recover your WDTV.
Hij doet helemaal niks meer, iemand een tip om hem weer aan de praat te krijgen of moet hij terug naar WD?
Bedankt alvast voor alle tips.
Update:
Is echt niet meer te fixen, heb alles geprobeerd, resetten, 2 usb sticks tegelijk, noem maar op, het apparaat reageert nergens meer op. Op een engels forum las ik al dat dit probleem alleen maar hardware matig opgelost kan worden, ben gisteren naar de winkel terug gegaan en heb gelukkig een nieuwe mee gekregen.
Hij doet helemaal niks meer, iemand een tip om hem weer aan de praat te krijgen of moet hij terug naar WD?
Update:
Is echt niet meer te fixen, heb alles geprobeerd, resetten, 2 usb sticks tegelijk, noem maar op, het apparaat reageert nergens meer op. Op een engels forum las ik al dat dit probleem alleen maar hardware matig opgelost kan worden, ben gisteren naar de winkel terug gegaan en heb gelukkig een nieuwe mee gekregen.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 09:46 ]
Bron: avsforum.comExar schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:46:
[...]
Bron? Zou WD die firmware dan niet offline moeten halen?
Verwijderd
op AVS forumVerwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:51:
Ik heb helaas de nieuwste firmware geinstalleerd, hij liep vast en heb toen de stekker eruit gehaald. Nu wil ik hem weer opnieuw starten en krijg gelijk de melding Insert a USB drive with firmware to recover your WDTV.
- put the original .11 back on a clean USB stick
- verified it with an md5
- disconnected the Live from power
- attached the stick
- kept pressing the hard reset button with an unfolded paper clip
- attached power to the Live
and the old firmware got flashed and the Live worked again.
oude firmware :
http://drivers.softpedia.com/progDow...oad-87316.html
bij mij ging het updaten overigens zonder probleem
[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition
[Mediaplayer] WD TV Live Hub
Let op!
Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!
[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition
[Mediaplayer] WD TV Live Hub