Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:34:
[...]

THX. dat was het antwoord dat ik zocht.
Same here :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Samjung schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:26:
Weet iemand of de speler gelijktijdig via hdmi en av kan uitzenden? en dan is de av eigenlijk alleen voor geluid. Kan het niet in de handleiding terug vinden..Bij de speler van sitecom staat het namelijk wel, maar die is ook weer duurder..
Ik heb de tv aangesloten op hdmi en de stereo op de composiet aansluiting. Dat werkt dus goed en in sync.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 22:12
Pinin schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:01:
[...]

Ik heb de tv aangesloten op hdmi en de stereo op de composiet aansluiting. Dat werkt dus goed en in sync.
Top! Bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 00:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb hem net gehaald, 120 bij MyCom. Leuke prijs, zal er geen spijt van krijgen.

Wat me wel nog bugt. :/

In Win7: streaming opties: WDTV toevoegen (werd gelijk gevonden) , daarna in WMP een Video folder toegevoegd; de WDTV ziet beneden alle files.

Ik heb een WRT54 G Router van Linksys; alles is bekabeld, de PC+WDTV dus 10/100MBit.

MKV speelt ie niet af vanaf een stream, MP4 etc etc wel.

MP4's en andere bestanden speelt ie af, maar SRT's leest ie niet uit. :X

SRT's werken dus alleen vanaf een USB-Drive.

Het streamen gaat goed.. totdat ik 10 minuten later weer iets anders wilde streamen (alles 720P HD) MP4.. hij haakt telkens. :O Ipv 30 FPS lijkt het op 8FPS... 8)7

Ow ja: PANDORA.... we leven in 2010, is het niet? 32KBPS, 64KBPS, 8)7 |:(

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/7141/wdtvstreamformats.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door SalimRMAF op 16-11-2009 19:43 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Samjung schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:26:
Weet iemand of de speler gelijktijdig via hdmi en av kan uitzenden? en dan is de av eigenlijk alleen voor geluid. Kan het niet in de handleiding terug vinden..Bij de speler van sitecom staat het namelijk wel, maar die is ook weer duurder..
Ik weet zo gauw even niet meer hoe ik dit heb ingesteld, maar bij mij is het wel gelukt. Omdat ik hier een oudere lcd-tv heb die alleen dvi-input heeft, en geen hdmi, heb ik de speler met een verloopkabel van hdmi-->dvi aangesloten op de tv. Omdat mijn geluidssysteem op dit moment kapot is en ik er nog steeds een keer op uit moet om een nieuwe set aan te schaffen, heb ik het geluid met de bijgeleverde tulpjes aangesloten (alleen de rode en witte tulpjes, de videotulp eruit gelaten). Dit werkt bij mij goed, als het je helpt wil ik wel ff voor je kijken hoe ik de menu's heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
uhhh, je hoeft niks in te stellen hoor.
Of ik moet de org. vraag verkeerd hebben begrepen.

gewoon hdmi en stereo via tulp niks bijzonders.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Pinin schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:04:
uhhh, je hoeft niks in te stellen hoor.
Of ik moet de org. vraag verkeerd hebben begrepen.

gewoon hdmi en stereo via tulp niks bijzonders.
Dat zou heel goed kunnen, ik kon me namelijk ook niet meer herinneren of ik iets anders had ingesteld maar omdat ik op dit moment niet thuis ben kon ik dat niet checken. Ik had ook ff over jouw antwoord heen gelezen, anders had ik geweten dat Samjung al geholpen was en mijn post overbodig was ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aros
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-08 12:17
Heeft iemand ook problemen met ondertiteling? Regelmatig blijft de ondertiteling in een film 'hangen' voor een periode van 10/20 seconden. Daarna gaat het weer normaal verder. Dit gebeurt toch wel iets van 3-4 keer per normale lengte film. Erg irritant, maar lees er in deze topic niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Nog nooit gehad.
Wat ik wel heb met ondertitels is dat bij sommige DVD's ik ze niet kan selecteren en bij andere dvd's wel.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heren,

Hoe zorg ik ervoor dat een map wordt gedeeld met mijn WDTV LIVE beneden? :/ Ik kan geen MKV's streamen op het moment. En de WDTV CD geeft me neit het gevoel dat er een programma is geinstalleerd of iets dergelijks.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• important n
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03-2021
Ik heb ook geen ondertitels bij VOB (video ts) bestanden, terwijl ze wel degelijk aanwezig zijn bij afspelen op de pc, iemand 'n idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
important n schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:49:
Ik heb ook geen ondertitels bij VOB (video ts) bestanden, terwijl ze wel degelijk aanwezig zijn bij afspelen op de pc, iemand 'n idee ?
Vreemder is dat het niet altijd zo is, bij de meeste gaat het goed.

Dit was overig ook zo bij V1

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik nu geen audio bij mijn film x264HD bestand,, ik heb al een tool gebruikt maar daar snap ik niks van iemand een anderen tool om geluid te krijgen bij de film

AVI en mpeg speelt hij wel af met geluid...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik heb nogal problemen om mijn WD Live te laten verbinden met mijn NAS (Freecom network drive).

De NAS heeft ip 192.168.1.50 met een map 'wdlive'. Ik zie de NAS netjes terug op de WD Live, als ik verbinding maak krijg ik de melding dat er geen media aanwezig is. (er is wel degelijk media aanwezig, gekopieerd van de bijgeleverde cd). Zodra ik verbinding maak zie ik in de message-log;

# tail -f /var/log/messages.txt

Jan 1 00:09:47 WDTVLIVE-5731a user.notice mtSMB: mount.cifs interceptor: -t cifs //192.168.1.50/wdlive /tmp/FND/wdlive -o ro,username=anonymous,password=,iocharset=utf8

Er wordt tevens een map /tmp/FND aangemaakt, dit lijkt dus allemaal goed te gaan. Toch wordt er géén verbinding opgezet. Verbinden vanaf een windows pc naar \\192.168.1.50\wdlive gaat zonder problemen!

Volgende stap is dan natuurlijk verbinding maken via de console.

# xmount //192.168.1.50/wdlive wdlive cifs
mount: mounting \\192.168.1.50\wdlive on /tmp/media/usb/wdlive failed: Not a directory

Moet ik van te voren de map /tmp/media/usb/wdlive aangemaakt hebben? (Als ik dat doe krijg ik weer een foutmelding). Zo ja, moeten hier speciale rechten o.i.d. op ingesteld staan?

De schijf heb ik nu rechtstreeks verbonden (usb) met de WD Live, alleen ik ben daar ook nog niet tevreden over. Slechte performance, films lopen vast.. Niet echt ideaal dus.

Kan iemand mij misschien verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Aros schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:27:
Heeft iemand ook problemen met ondertiteling? Regelmatig blijft de ondertiteling in een film 'hangen' voor een periode van 10/20 seconden. Daarna gaat het weer normaal verder. Dit gebeurt toch wel iets van 3-4 keer per normale lengte film. Erg irritant, maar lees er in deze topic niks over.
heb ik ook stoorde me nog niet erg genoeg om erover te posten maar gebeurt wel af en toe idd. Ik doe meestal even subs aan uit dan is het meteen opgelost maar goed tis wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Woodpecker schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:11:
Sinds ik een nieuwe router heb, kan ik geen YouTube-filmpjes meer afspelen op mijn WD TV Live. Ik krijg wel contact, en ik zie ook de filmpjes in thumbnail-mode, maar ze spelen niet af, het beeld gaat op zwart. Iemand een idee?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Eerste update is beschikbaar!

Here is the first official release update for your WDTV LIVE.

http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_live

What's new!

Release 1.01.11 (11/16/09)

* Added more USB WLAN adaptor support.
* Added cover art display function when viewing music files in album view.
* Added user selectable on/off for fade in and fade out effect while browsing files.
* Resolved issue of no audio when there is only a single, center channel audio stream in a video.

Check it out!

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft deze router een ingebouwde firewall? Kan je deze in dat geval tijdelijk uitschakelen om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
Helpt niets tegen audio sync-probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07-2024
HaseMike schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:49:
Ik had begrepen dat de externe harddisk die aan de WD live zit, ook geshared wordt en benaderbaar is vanuit windows. Is het dan ook mogelijk om een opstelling te maken van 2 Wd live's :

1- wd live + externe harddisk A
2- wd live die de media files kan op harddisk A aan wd-live 1

Kan dit ?

Zou erg handig voor mij zijn omdat ik op 2 locaties de wd live wil hebben, maar niet heen en weer wil sjouwen met een externe drive.
Lijkt me wel, je moet dan wel de wd live 1 aan hebben staan, anders shared hij de schijf niet. Volgens mij ziet de wd je hele netwerk dus ook die schijf die aan je andere wd live hangt. Maar zeker weten doe ik het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:14

mwa

Een top apparaat, maar ik zit met de volgende problemen. Zou iemand kunnen posten of dit alleen aan mij ligt, of het een 'bekend' probleem is:
-Aparte .srt's bij MKV's doen het niet via shares (heb daar al wat over gelezen in dit draadje..). Ik dacht van te voren dat dit mogelijk zou moeten zijn, blijkbaar niets.

-Thumbnails. Ik krijg ze maar niet aan de praat via shares. Ik zet de thumbnails zowel als "folder.jpg" als "filmnaam.jpg" in de directory, maar krijg ze niet te zien. Hebben de plaatjes een bepaald formaat nodig? En maakt de filesize ook nog uit? Of is dit weer een probleem van shares: wel via usb, niet via shares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
YouTube gebruikt Flash. Up to date? Het kan ook aan je firewall liggen, pc of router. Staat de NAT aan in je router?
Er kunnen dus meerdere oorzaken zijn waarom je geen YouTube filmpjes meer kan zien.
Zoek dit zelf even op internet. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt het updaten ongeveer? die van mij staat nu al 10 min op 0%??
Uitzetten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:37:
Hoe lang duurt het updaten ongeveer? die van mij staat nu al 10 min op 0%??
Uitzetten of niet?
Het duurt wel ff, maar geen 10 min. Misschien heb je een slechte stick?
Zo heb ik het gedaan:
1 Alle externe hd's en sticks dr uit
2 stick met firmware dr in
3 aanzetten
4 in menu kiezen voor update (dit zegt tie al in het begin, gevonden nieuwe firmware bla bla bla)
5 kies voor updaten
6 de WDhd live gaat nu opnieuw starten (dit duurt ff, daarna begint het update proces, en wordt er opnieuw opgestart)
7 uitgezet
8 mn externe hd's weer aangesloten
9 aangezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat ie die update vanzelf via het menu via internet ophaalde.
Maar dat is blijkbaar toch niet zo, dus usb-stickje erin maar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
JantjeKoud schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:33:
[...]

YouTube gebruikt Flash. Up to date? Het kan ook aan je firewall liggen, pc of router. Staat de NAT aan in je router?
Er kunnen dus meerdere oorzaken zijn waarom je geen YouTube filmpjes meer kan zien.
Zoek dit zelf even op internet. suc6
Wooepsie, ff in de war. Dacht dat het voor pc's was bedoelt. (I found my head back, don't worry)
Misschien is er een slechte verbinding, (check je kabel(s)) of die NAT staat wellicht niet aan in de router. Probeer idd eerst eens de firewall uit te zetten en kijken wat er dan gebeurt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Network_address_translation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik denk dat ik een probleem heb, verschillende sticks geprobeerd, maar hij blijft op 0% staan tijdens updaten. Heb de eerste keer de voeding eraf gehaald, bij het opstarten zei die dat er een usb stick in moest met de firmware erop.Ook hier doet ie niks mee. Alle storage los gegooid.
Baal hiervan. Iemand nog suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok op de site van b-rad had iemand hetzelfde probleem opgelost door 2 sticks met firmware in de live te duwen. Hij doet het weer!! pfffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47
De voledige release notes zijn trouwens als volgt:

Version 1.01.11:

New Features:

· Added a progress indicator when searching for online firmware updates; previously there was no
feedback to user
· Added a “Display Resolution” field so that users can see the current resolution setting more
efficiently; previously this setting was within another menu
· Added a warning and confirmation message before a file is overwritten using the file manager;
previously there was no warning
· Added multiple page support for file management functions; previously only one page could be
managed through the file manager
· Added a user selectable “on/off” for the fade in and fade out effect while browsing files; previously
this was defaulted to on all the time
· Added a message when the USB device is improperly removed without being ejected first
· Added cover art display function when viewing music files in album view
· Added more character spaces for filenames when viewing videos in preview mode; previously the
filenames were very short before being cut off

Resolved Issues:

· Resolved issue where “Repeat” and “Shuffle” icons were overlapping filename
· Resolved issue of no audio when there is only a single, center channel audio stream in a video
· Resolved issue with Korean subtitles displaying irregular spacing between lines
· Resolved UI issue when “Related Videos” is displayed in YouTube; previously a Flickr image
would also be displayed
· Resolved typo in the YouTube menu to “Delete all accounts;” previously “Delete all account” was
displayed
· Resolved wording issues on the network password menu
· Resolved issue where WLAN preferences appeared even if no WLAN adaptor is connected
· Resolved filename display issue in preview mode where filenames were being truncated to “…”
even if there were only 3 remaining characters to be displayed
· Resolved issue with Flickr network connection dropping when the “Prev” or “Next” keys are
repeatedly pressed on the remote
· Resolved issue of files sorting and sequencing first by capital letters, then by lowercase letters; files
previously displaying in this order: A.jpg, B.jpg, a.jpg, now display properly as: A.jpg, a.jpg, B.jpg
· Resolved playback issue where green blocks would appear on the screen when using “FF” or “Rev”
during VOB playback
· Resolved issue of the progress indicator not automatically disappearing after “FF” or “Rev” was
used during playback
· Resolved issue of the info bar not appearing after using a “Next” or “Prev” function during file
playback
· Resolved issue that caused the device to hang while refreshing network settings
· Resolved display error when streaming music files from uPNP server for next song display
Resolved font issue in the drive unlock password menu
· Resolved issues with Live365 sorting parameters and row attributes
· Changed error message from “Folder could not be accessed” to “Auto Play content could not be
accessed” when Auto Play is on and there is no playable content on the root of the drive
· Resolved issue when trying to playback an empty folder; previously it would process infinitely with
no result or error
· Resolved issue when displaying photos from a network share where “Prev” and “Next” are used;
previously the pictures would display out of order
· Resolved issue where the WD TV Live Media Player would hang if a NAS device is disconnected
from the network during media playback
· Resolved Spanish translation issues
· Resolved issues pertaining to Pandora playback and interface
· Removed unnecessary icon in file management page
· Resolved issue where WD TV Live Media Player failed to refresh the attached storage when
browsing from a PC
· Resolved issue where YouTube video could not be replayed after switching from wired network to
wireless network
· Resolved playback issues with some AVI files where audio would de-sync from the video,
previously audio would keep playing but video would re-start halfway through
· Resolved issue with TWONKY media server where the WD TV Live HD Media Player was being
displayed as “Generic Playback Device;” the appropriate name is now displayed
· Resolved issue where WD TV Live HD Media Player kept trying to catalog the hard drive after it
had been ejected
· Resolved issue in YouTube video playback where video information is still displayed in “Related
Videos” section
· Resolved restart issue during browsing in Live365 VIP stations
· Resolved issue in YouTube search that cause the WDTV Live to restart
· Resolved playback issues with some MPEG2 video files
· Resolved translation issues with Live365 sign-in page
· Resolved issue where file skip (“Prev” and “Next”) doesn’t work properly when there are only 2
files in the folder
· Resolved issue surrounding “File Repeat” function after a system reset
· Resolved issue of time-stamping files to “1/1/2000”; now timestamps are untouched by the WDTV
Live HD Media Player
· Expanded support for user names greater than 20 characters

[ Voor 29% gewijzigd door Flappie op 17-11-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

-Verder/Terugspoelen bij Youtube
-"Similar Videos" bij YouTube laden terwijl de video nog bezig is ipv erna.
-Youtube- browsing

-Legacy USB-Toetsenbord support.

:/ WD, aub aandacht geven aan de belangrijke functies..

[ Voor 13% gewijzigd door SalimRMAF op 17-11-2009 20:59 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geupgrade naar de nieuwe firmware, maar na het upgraden kan ik de WD TV Live alleen op 480p alles laten afsprelen (inclusief het menu). Daarvoor stond alles op 1080p.

Hiervoor had ik de B-RAD firmware voor de Live geinstalleerd staan die wel prima op 1080p werkte.

Wie heeft er een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:33:
Ik heb geupgrade naar de nieuwe firmware, maar na het upgraden kan ik de WD TV Live alleen op 480p alles laten afsprelen (inclusief het menu). Daarvoor stond alles op 1080p.

Hiervoor had ik de B-RAD firmware voor de Live geinstalleerd staan die wel prima op 1080p werkte.

Wie heeft er een idee?
Heb ik 1 keer gehad, heb hem toen gereset. (knopje met een pinnetje indrukken aan de zijkant)
Je moet daarna wel al je instellingen weer instellen :9 inc. het netwerksharepassword 8)7
Maar hierna deed alles het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:33:

Wie heeft er een idee?
Hmm,

Beneden, kreeg ik ook max 480P met de oude officiele FW. (HDMI-DVI kabel.)

Toen ik hemv erbindde met mijn andere HD monitor, kon ik gewoon wel 1080P selecteren.

Raar, want alle andere apparaten schakelen wel naar 720P etc beneden. Heb hem nu maar met component aangesloten.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:51:
Ik dacht dat ie die update vanzelf via het menu via internet ophaalde.
Maar dat is blijkbaar toch niet zo, dus usb-stickje erin maar? :)
Ik heb niks met een stick hoeven doen. De player gaf zelf aan dat er een nieuwe update beschikbaar was, er komt een extra icoontje in beeld (zelfde als bij sticky) en het installeren duurde ong. 5 min. Het vreemde was toen ik zelf/handmatig ging checken via de player kreeg ik te zien dat er geen update beschikbaar is.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcg60
  • Laatst online: 02-02-2024
Mijn WD Media TV Live Player met laatste update, werkt (nog) niet goed. In networksettings vd Wd Player staat alles goed ingesteld en wordt alles herkend. Probleem; in Wd Discovery op mijn Pc staat hij netjes als netwerk aangegeven, maar het 'things to do' tabblad blijft lichtgrijs, kan dus niet aangeklikt worden. Tab network drive eronder geeft aan 'no networkshare available'. evenals bij tab 'browse network shares' Dit probleem heb ik zowel in XP als Windows7. Vanaf de mediaplayer vind hij wel mijn pc maar dus geen sharemap.

En; het ipadres van pc verschilt ook met die van de mediaplayer, die wel weer bijna hetzelfde is als het ipadres van de router. Klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:19:
[...]

Ik heb niks met een stick hoeven doen. De player gaf zelf aan dat er een nieuwe update beschikbaar was, er komt een extra icoontje in beeld (zelfde als bij sticky) en het installeren duurde ong. 5 min. Het vreemde was toen ik zelf/handmatig ging checken via de player kreeg ik te zien dat er geen update beschikbaar is.
Klopt, dat had ik ook. Toen ik de WD tv live even later aan deed, kreeg ik ineens wel een icoon te zien met "firmware upgrade available" ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Enig idee waarom ik geen login/password moeten invullen als ik mijn shares benader? Doordat ik geen login gegevens hoef ik te vullen, krijg ik "No Media Found" te zien als ik mijn share benader via de WDTVLive en word ik weer terug gegooid naar het hoofdmenu.

Daardoor ben ik veroordeeld tot de mediaserver van m'n NAS, en de WDTVLive kan geen srt's meelezen via de mediashare (en gaat ook niet gebeuren in de toekomst, heb ik vernomen van een van de developers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcg60 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:25:
Mijn WD Media TV Live Player met laatste update, werkt (nog) niet goed. In networksettings vd Wd Player staat alles goed ingesteld en wordt alles herkend. Probleem; in Wd Discovery op mijn Pc staat hij netjes als netwerk aangegeven, maar het 'things to do' tabblad blijft lichtgrijs, kan dus niet aangeklikt worden. Tab network drive eronder geeft aan 'no networkshare available'. evenals bij tab 'browse network shares' Dit probleem heb ik zowel in XP als Windows7. Vanaf de mediaplayer vind hij wel mijn pc maar dus geen sharemap.

En; het ipadres van pc verschilt ook met die van de mediaplayer, die wel weer bijna hetzelfde is als het ipadres van de router. Klopt dit ?
Je moet je firewall uitzetten en daarna je ip adres doorlaten in de config van je firewall dan moet hij het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

dialmformark schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:49:
Enig idee waarom ik geen login/password moeten invullen als ik mijn shares benader? Doordat ik geen login gegevens hoef ik te vullen, krijg ik "No Media Found" te zien als ik mijn share benader via de WDTVLive en word ik weer terug gegooid naar het hoofdmenu.

Daardoor ben ik veroordeeld tot de mediaserver van m'n NAS, en de WDTVLive kan geen srt's meelezen via de mediashare (en gaat ook niet gebeuren in de toekomst, heb ik vernomen van een van de developers).
Ik heb hetzelfde. :/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, my 5 cents: WD nieuw uit doos aangesloten. Meteen de FW update melding gekregen en of ik dit wilde installeren. Dus wel gedaan en na een minuutje of 5, met 2 maal een herstart, was alles voor elkaar.

Fijn apparaatjeoverigens. jammer dat ie stroom blijft verbruiken in de off stand. (blijft warm) is daar nog iets voor? Of moet de stekker er uit?
De harde schijf schakelt ie wel autmatisch uit. Vooralsnog tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een vraagje.
Ik wil ook graag de WD TV Live halen. Nu wil alleen niet over mijn netwerk streamen en wil ik graag films op een ex hdd zetten die aan de WD TV live hangt.
Is het ook mogelijk om de externe usb schijf die aan de WD TV hangt via het netwerk te benaderen en er zo films op te zetten ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 23:13
De WD TV Live is toch eigenlijk een goedkope mediaspeler die alle formaten kan afspelen, alleen niet een harde schijf ingebouwd kan krijgen en een torrent functie toch?

Dus alleen een mediaspeler zonder de 'extra' functies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd mediaplayer zonder fratsen. Je kunt een ide (sata weet ik ff niet) in een bay/cradle, hoe heet zo'n ding hangen en via usb koppelen. Alleen zijn die dingen zo duur dat je net zo goed een externe schijf kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcg60
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:21:
[...]

Je moet je firewall uitzetten en daarna je ip adres doorlaten in de config van je firewall dan moet hij het doen
Ok bedankt voor de tip ga ik zeker proberen, maar inmiddels tegen het volgende probleem aangelopen; ik had digital geluid wat klonk als een klok. Als volgt ingesteld; media player hdmi kabel naar tv, alwaar een optische kabel inzit die weer loopt naar de home cinema. Werkte meteen. Daarna player uitgezet en vervolgens geen geluid meer met welk bestand dan ook..gereset naar factory settings maar dat mocht ook niet baten, alle kabels gecheckt nada. Wat kan dit zijn ?? Iemande een idee of dezelfde ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed_surfer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:18
Ja ik heb een soorgelijk probleem:

"wd live met toslink naar dts versterker zover geen probleem (perfect geluid) en een toslink ( via een splitter)van dvd speler naar versterker ook goed alleen moet ik de wd live van de sroom halen anders komt er geen geluid via de dvd speler?? ondanks dat de wd uit staat.

Ik had hiervoor de dvd speler en de digitale ontvanger via de splitter en daar had ik geen probleem mee.
Iemand enig idee??"

Dus als je de stekker eruit haalt van je WD dan zal het geluid weer moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcg60
Helaas..ik begin serieus te geloven dat hij na 2 uur spelen de geest heeft gegeven kwa geluid. De versterker van mij werkt verder perfekt via xbox, dvdspeler, en tv. Ik heb ook eens geprobeerd mp3 af te spelen maar wederom geen geluid zowel met instelling digitaal als stereo als andere hdmi instellingen. Avi's mpeg vob het lukt bij geen een. Ik heb meteen na aanschaf een update van de firmware gedaan. Ging perfekt en had daarna een pracht digitaal 5.1 geluid bij een mkv film. Ik zet 'm daarna uit, en vanaf die tijd gewoon echt geen geluid meer..Meer mensen bekend met dit probleem ? Rma sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcg60 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:19:
Helaas..ik begin serieus te geloven dat hij na 2 uur spelen de geest heeft gegeven kwa geluid. De versterker van mij werkt verder perfekt via xbox, dvdspeler, en tv. Ik heb ook eens geprobeerd mp3 af te spelen maar wederom geen geluid zowel met instelling digitaal als stereo als andere hdmi instellingen. Avi's mpeg vob het lukt bij geen een. Ik heb meteen na aanschaf een update van de firmware gedaan. Ging perfekt en had daarna een pracht digitaal 5.1 geluid bij een mkv film. Ik zet 'm daarna uit, en vanaf die tijd gewoon echt geen geluid meer..Meer mensen bekend met dit probleem ? Rma sturen ?
Ik had het probleem dat ik bij het 'lang' doorspoelen van een 1080p vervolgens geen geluid meer had. De film stoppen en resumen bleek het antwoord. Misschien heb jij/jullie er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:36
Om maar even antwoord te geven op mijn eigen vraag: ja, de Linksys WUSB600N versie 2 werkt bij mij ook prima (ondanks dat alleen v1 op de compatibility list staat).

Is het trouwens een bekende bug dat de subtitle delay aanpassen (met links/rechts knop) totaal geen effect heeft? Behoorlijk irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SUPPORT: WD TV Live

Ik heb zojuist nog een mailtje naar WD gestuurd over het toslink (optical) delay probleem bij HD content.
Weet niet of er van jullie ook al een mailtje uitgegaan was over dit probleem? Ik heb gevraagd of ze mogelijk een audio delay optie kunnen toevoegen. Omdat de audio dus eerder komt als het beeld, en ik dit niet op de Sony DAR-X1R kan instellen voor de optical-in.

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcg60
marcg60 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:19:
Even een update van mijn bovenstaand audio probleem; had de hdmi kabel op hdmi3 aangesloten op de tv, maar heb 'm geswitched met een andere hdmi poort en voila; geluid is weer terug. Zal morgen die hdmi poort nog 's testen anders is die poort van mijn samsung dus defekt.

• Woodpecker
DennusB schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:39:
Een vraagje.
Ik wil ook graag de WD TV Live halen. Nu wil alleen niet over mijn netwerk streamen en wil ik graag films op een ex hdd zetten die aan de WD TV live hangt.
Is het ook mogelijk om de externe usb schijf die aan de WD TV hangt via het netwerk te benaderen en er zo films op te zetten ? :)
Ja, kan :) Zo doe ik dat ook. Via mijn Western Digital My Passport Essential 320GB aangesloten via USB die ik vul via mijn wifi-verbinding vanaf mijn 'grote' pc

• Deezers
  • Laatst online: 23:13
Ik heb ook al een PlayStation 3, wat is de 'meerwaarde' van dit product ten opzichte van mijn PS3 (die ook .mkv bestanden kan streamen met PS3 Media Server)?

• japso84
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06-2018
Dennis Lammers schreef op donderdag 19 november 2009 @ 07:18:
Ik heb ook al een PlayStation 3, wat is de 'meerwaarde' van dit product ten opzichte van mijn PS3 (die ook .mkv bestanden kan streamen met PS3 Media Server)?
De WD TV Live is een dedicated Mediaplayer en zal dus meer codecs af kunnen spelen. Verder verbruikt de WD aanzienelijk minder stroom, waarmee je dus weer geld bespaard. Daarbij komt nog dat je met een PS3 ook je pc aan moeten laten staan om bepaalde formaten die niet direct door de PS3 ondersteund worden te streamen. Ik weet niet hoe het met de geluidsontwikkeling zit van de PS3, maar de WD is fluisterstil.

• mwa

mwa

Oplossing: automatic network connection uitzetten in de settings :)

Verwijderd

Heeft iemand een oplossing voor flikkerend beeld? Vooral in het menu begint het beeld naar verloop van tijd zeer vervelend te flikkeren. Ik heb al een nieuwe HDMI kabel geprobeerd en tevens diverse HDMI-aansluitingen van de TV geprobeerd. Mocht niet baten. Heeft iemand de gouden tip voor mij? De player staat zeer dicht bij overige aparatuur. Kan dit invloed hebben?

• Wiebson
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:54:
idd mediaplayer zonder fratsen. Je kunt een ide (sata weet ik ff niet) in een bay/cradle, hoe heet zo'n ding hangen en via usb koppelen. Alleen zijn die dingen zo duur dat je net zo goed een externe schijf kunt kopen.
Dat komt dan toch precies op hetzelfde neer als een externe hd

Verwijderd

Wiebson schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:49:
[...]
Dat komt dan toch precies op hetzelfde neer als een externe hd
Idd. Wat ik uiteindelijk heb gedaan om de WD Live van opslagruimte te voorzien, is een 'quick sata port' aan de usb poort hangen. Dit is een dock waar je sata schijven in kunt schuiven, zowel 2.5 als 3.5 inch. Het is heel snel wisselen tussen de muziek-hd en film-hd (en pr0n-hd natuurlijk) , ik vind het ideaal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:32:

Ik heb zojuist nog een mailtje naar WD gestuurd over het toslink (optical) delay probleem bij HD content.
Weet niet of er van jullie ook al een mailtje uitgegaan was over dit probleem? Ik heb gevraagd of ze mogelijk een audio delay optie kunnen toevoegen. Omdat de audio dus eerder komt als het beeld, en ik dit niet op de Sony DAR-X1R kan instellen voor de optical-in.

Grtz.
Ben benieuwd naar de reactie van WD, ik heb hetzelfde probleem met mijn JVC versterker en Samsung LED.
Had er al een snellere HDMI kabel tussen gehangen, maar dit loste het probleem (natuurlijk) niet op.

Hoor graag van je...

Verwijderd

Subtitle en MKV vraag:
In sommige MKV's zij de subs doorzichtig met een witte rand, zeg maar. Op de compu ziet het er normaal uit. Iemand dit ook? En is er een remedie voor? (betreft retail DVD -> mkv)

Ander iets wat ik tegenkom:
Als ik mkv's bak van een DVD, om zo een serie te kunnen zien, dan doe ik die bestanden in een eigen map op de externe HD die op de usb van de WD zit. In de WD staan ze echter allemaal los tussen de mappen met films. Erg onoverzichtelijk. Kan dan niet anders?

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

nieuws: 'Google wil YouTube niet langer op mediaspelers zoals de Popcorn Hour'

kans dat youtube straks niet meer werkt op de wd tv live? of weet iemand toevallig of dat via een andere weg werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
Rub3s schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:06:
nieuws: 'Google wil YouTube niet langer op mediaspelers zoals de Popcorn Hour'

kans dat youtube straks niet meer werkt op de wd tv live? of weet iemand toevallig of dat via een andere weg werkt?
Slecht nieuws lijkt me.... Ik was persoonlijk van plan een WD TV Live te kopen, maar voor mij is Youtube een erg belangrijke feature...
De vraag is of ze het zomaar kunnen weghalen terwijl het apparaat verkocht wordt als apparaat dat Youtube kan afspelen? :? Dan kan je in Nederland toch gewoon de koop ontbinden?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty830
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Kan ook te maken hebben met de lancering van hun nieuwe "xl-interface": http://www.youtube.com/xl. Hopelijk vraagt Google aan de producenten om over te schakelen naar deze versie, aangezien deze speciaal voor grote schermen is ontwikkeld. Lijkt me onwaarschijnlijk dat Google zomaar een bedrijf als WD in de kou laat staan... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Lees het nieuwsartikel maar eens. Je zult lezen dat dit niets met de nieuwe "xl-interface" te maken heeft. Het moet gewoon van de spelers af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcg60
Ik heb de mediaplayer live met de laatste update. Als ik retail HD (iso) stream dan kan ik ondanks dat er subs aanwezig zijn, deze niet selecteren (no subs) geeft-ie dan aan.. Welke type HD media kun je wel met subs zien (als ze erbij zitten natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty830
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Athome schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:12:
Lees het nieuwsartikel maar eens. Je zult lezen dat dit niets met de nieuwe "xl-interface" te maken heeft. Het moet gewoon van de spelers af.
Heb ik gedaan, vraag me alleen af of Syabas een betrouwbare bron is ;)

"Syabas stelt dat het onlangs door Google is gevraagd..."

Ik verwacht eigenlijk dat Google hier zelf een bericht over zal plaatsen. Het is immers een aanpassing die veel mensen aanbelangt, niet alleen de klanten van Syabas... Heb tot nu toe nog geen gelijkaardige berichten van andere producenten gevonden.

"Alleen een select aantal partnerbedrijven zou dit recht nog hebben."

Wat is voor Syabas een select aantal?? :9

Kan goed zijn dat het inderdaad slechts enkele bedrijven zijn... maar dan zouden er meer berichten moeten worden gepost, ook door andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

marcg60 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:52:
Ik heb de mediaplayer live met de laatste update. Als ik retail HD (iso) stream dan kan ik ondanks dat er subs aanwezig zijn, deze niet selecteren (no subs) geeft-ie dan aan.. Welke type HD media kun je wel met subs zien (als ze erbij zitten natuurlijk)
Iso geeft soms subs vraag me niet waarom wel of waarom niet ;) WMV geeft geen geluid (deze kan je wel converteren). De rest werkt bij mij perfect dus vobs, mkv, mpeg avi etc etc. en bij de meeste kan je ook losse subs toevoegen zoals srt of sub alleen bij iso krijg ik dat ook niet werkend. Volgens mij heeft het iets te maken met het feit als er in een iso al subs zitten omdat je niet in het menu kan komen.
Zo zat ik gisteren schindlers list te kijken waarvan ik 2 iso's had en iso 1 werkte perfect zelfs met subs alleen iso 2 begon dus niet met deel 2 van de film maar met de documentaire die erbij staat lekker irritant want dat kan je dus met de wd niet meer instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hij kost 99 Euro bij Informatique. :/ Heb net 120 Euro betaald zeg. :O

Ik vind hem in YouTube toch wel sloom, en dat typen gaat na een tijdje frustreren!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er nou niemand een antwoord (liefst een oplossing :) ) op mijn vragen?
Hieronder nog even, in de hoop...

Subtitle en MKV vraag:
In sommige MKV's zij de subs doorzichtig met een witte rand, zeg maar. Op de compu ziet het er normaal uit. Iemand dit ook? En is er een remedie voor? (betreft retail DVD -> mkv)

Ander iets wat ik tegenkom:
Als ik mkv's bak van een DVD, om zo een serie te kunnen zien, dan doe ik die bestanden in een eigen map op de externe HD die op de usb van de WD zit. In de WD staan ze echter allemaal los tussen de mappen met films. Erg onoverzichtelijk. Kan dan niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreGTI
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-04 18:11
Hoi,

Kan je ook subs krijgen in AVCHD films ?
Dit zijn ISO`s en die draaien goed maar geen subs toe te voegen jammer genoeg.
Iemand een idee hoe ik ze wel te voorschijn krijg of misschien zo`n ISO kan uitpakken ?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcg60
Iso uitpakken zou mooi zijn, maar met daemon pro lukt het me niet op de een of andere manier. Kleinere iso's wel, maar die grote van 8 Gb niet..heb trouwens een irritant probleem met liveplayer; regelmatig geen geluid bij starten van een flm. Als ik dan de stroom eraf haal en reset dan doet-ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb even een paar dagen een wdtv live te leen, leuk ding maar erg buggy :

Netwerk shares werken voor geen meter met windows 7, ondanks alle tips en trucs op internet. Je ziet ze dan weer wel en dan weer niet.

Pc erbij met vista erop, net iets anders : Hier worden de shares wel gezien maar duurt het enkele minuten voor ze verschijnen. Is hier al een oplossing voor, wat zonder goed werkende netwerk shares heb je er maar bijster weinig aan vind ik.

Een media server zoals twonky werk weer wel direct.

Ook kan je alleen "spoelen" om vooruit te komen, als ik b.v. naar minuut 85 wil in een film ben ik tijden aan het wachten. Je kan niet zoals b.v. bij de ps3 een tijd selecteren. Kan dit anders ?

[ Voor 7% gewijzigd door HaseMike op 21-11-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

je kan ook vooruit spelen en dan op next drukken. dan springt ie 10 minuten verder.

@marcg60
je kan ook altijd nog alcohol 52% proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
HaseMike schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:37:
Ik heb even een paar dagen een wdtv live te leen, leuk ding maar erg buggy :

Netwerk shares werken voor geen meter met windows 7, ondanks alle tips en trucs op internet. Je ziet ze dan weer wel en dan weer niet.

Pc erbij met vista erop, net iets anders : Hier worden de shares wel gezien maar duurt het enkele minuten voor ze verschijnen. Is hier al een oplossing voor, wat zonder goed werkende netwerk shares heb je er maar bijster weinig aan vind ik.

Een media server zoals twonky werk weer wel direct.

Ook kan je alleen "spoelen" om vooruit te komen, als ik b.v. naar minuut 85 wil in een film ben ik tijden aan het wachten. Je kan niet zoals b.v. bij de ps3 een tijd selecteren. Kan dit anders ?
Misschien moet je eens naar je netwerk kijken. Hier vind de wd zijn shares gelijk binnen een paar seconden na het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:32:

Grtz.
heb sinds gister ook de live, merk idd hetzelfde. Snap niet waarom de oude wel okee werkt en de nieuwe niet. Jij al reply?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Wiebson schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:04:
Misschien moet je eens naar je netwerk kijken. Hier vind de wd zijn shares gelijk binnen een paar seconden na het opstarten.
Heb werkelijk alles gedaan wat maar mogelijk was, en daarbij heeft geen enkel ander device problemen om de shares op het netwerk te zien (3xpc, 2xps3, 1xlaptop).

Ook nog een verse install van vista gedaan omdat er nogal wat problemen zijn met WDlive en W7.

Als alleen de wdlive problemen heeft en geen enkel ander device, kan ik niet anders dan de conclusie trekken dat de wdlive het probleem is.

Overigens gaat alles prima met b.v. tversity als server, maar ik wou graag gewoon de smb shares gebruiken zoals elk ander device dat ook kan.

Andere forums, en ook deze staan vol met share problemen en de wd live helaas.

Jammer dat er weer zaken op de markt gesmeten worden die maar half af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:41:
Heeft er nou niemand een antwoord (liefst een oplossing :) ) op mijn vragen?
Hieronder nog even, in de hoop...

Subtitle en MKV vraag:

Ik heb (nog) geen antwoord op je vraag.
Zelf vind ik dit ook erg vervelend, het is niet bij iedere mkv zo, wie weet er een oplossing.
Verder vind ik het een enorm fijn apparaatje.

[ Voor 0% gewijzigd door marsie030 op 21-11-2009 14:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Heb de mijne via pixmania gekocht, echt een fijn kastje.

Herkent .srt bestanden, ook als het .mkv bestand zelf al ondertitels heeft.

Verder werkt wifi ook super, met een conceptronic stickje van 30 euro stream ik een 1080p film met dts zonder haperen via 802.11n :)

Dit is echt 10x beter dan de cfullhdma die ik hiervoor had, menu is ook veel sneller en mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Mallotige tip geprobeerd om de shares aan de gang te krijgen (vista): Share naam (niet de folder naam) laten vooraf gaan door een uitroepteken. En zowaar daar zijn de shares. Hou nog wel een slag om de arm, kunnen morgen net zo goed weer weg zijn dankzij de gratis bugs.

Overigens : 4 watt standby gebruik, is dat binnenkort niet verboten door de EU ? Het moest toch onder de 1 watt zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kastje leek mij ook al aardig warm als ie op standby staat.
Vraag me af wat de reden daarvan is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
thomasf schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 13:36:
Heb de mijne via pixmania gekocht, echt een fijn kastje.

Herkent .srt bestanden, ook als het .mkv bestand zelf al ondertitels heeft.

Verder werkt wifi ook super, met een conceptronic stickje van 30 euro stream ik een 1080p film met dts zonder haperen via 802.11n :)

Dit is echt 10x beter dan de cfullhdma die ik hiervoor had, menu is ook veel sneller en mooier.
Heb je toevallig ook met de eerste episode van planet earth geprobeert? Ik merk dat als ik bv de incredibles speel er geen probleem is en alles wat kleiner dan 2,5 gb via wifi zowiezo niet. Alle hele zware files is sloom of stttttoter.

Misschien dat iemand een licht op de situatie kan brengen. Ik ben ff uit opties.
Ik heb een Nas Conceptronic (draad, gigabit), share via mn gewone pc (draad, gigabit.) (bleek niks uit te maken waar het vandaan kwam)
Linksys wrt320 router (b/g/n dual band)
2 wifi sticks die beide zogenaamd zouden moeten werken met de wdlive.
Nml de linksysy wusb600 en de sitecom wl 329.
Geprobeerd via draad --> alles loopt als een zonnetje
Sitecom stick --> alles boven de 5 gb stottert/hapert
Linksys stick --> alles boven de 5 gb stottert/hapert
Nu zegt grote van file niks over de data rate, duidelijker alles wat op planet earth, galapagos etc etc lijkt qua datarate hapert. Niet onbelangrijk afstand maximaal 6 meter en enkel deuren als tegenhouders (en nee geen branddeuren voor de bij de handte :9 )

Waarom werkt het dan niet goed?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...nog een dikke 5 uur en zolang de voorraad strekt:
http://www.komplett.nl/k/...e=news&topic=daybreaker_6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej,

Ik heb vanmiddag ook zo'n dingentje gekocht. Had de vorige ook al en was daar zeer tevreden over. :*)

Enkel zit ik met de nieuwe live versie wel met een probleempje...ik heb al door door deze topic gebladerd maar kwam er geen duidelijk antwoord tegen.

Als ik van de WD mijn pc probeer te bereiken, moet ik een Usersname en Password ingeven. Nu het ik die van mijn pc al geprobeerd, een nieuwe gebruiker op mijn pc aangemaakt en die login geprobeerd. Maar niets lukt. Ik krijg steeds de melding dat username of password niet klopt. Ook heb ik de firewall (zonealarm) uitgezet....maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik werk met Windows 7....wie ow wie kan mij helpen?? :?

Onwijs bedankt alvast....

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:51:
Hej,

Ik heb vanmiddag ook zo'n dingentje gekocht. Had de vorige ook al en was daar zeer tevreden over. :*)

Enkel zit ik met de nieuwe live versie wel met een probleempje...ik heb al door door deze topic gebladerd maar kwam er geen duidelijk antwoord tegen.

Als ik van de WD mijn pc probeer te bereiken, moet ik een Usersname en Password ingeven. Nu het ik die van mijn pc al geprobeerd, een nieuwe gebruiker op mijn pc aangemaakt en die login geprobeerd. Maar niets lukt. Ik krijg steeds de melding dat username of password niet klopt. Ook heb ik de firewall (zonealarm) uitgezet....maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik werk met Windows 7....wie ow wie kan mij helpen?? :?

Onwijs bedankt alvast....

Robert
Ik had hetzelfde, zie even terug in het topic. ( Verwijderd in "[WD TV Live] Ervaringen topic" )
Had toen na de wdtv in een dmz zone te plaatsen in de router EN wat registeraanpassingen, geluk en het werkte.
Heb niet meer getest wat het nou precies was :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de speler buiten via internet ook nog in gewone winkels te koop? Ik ben al in Utrecht bij de Mediamarkt, Satrun en BCC geweest zonder succes. Ik wil niet laten bezorgen ivm werkende leven. Amsterdam en Utrecht zijn het makkelijkst. De winkels uit de pricewatch heb ik al bekeken, maar die zijn niet echt practisch qua locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "[WD TV Live] Ervaringen topic"

Hej,

Ik heb de aanpassingen in het register gedaan, alleen niet wat je zei met de router. Ik weet namelijk niet hoe dat moet. Maar het lijkt erop dat ik nu wel kan inloggen enkel krijg ik nu de melding op mijn WDTV 'This media server can not be accessed'. Ik heb al mijn schijven gedeelt.... weet je misschien een oplossing hiervoor??

Gr,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:08:
[...]

Ik had hetzelfde, zie even terug in het topic. ( Verwijderd in "[WD TV Live] Ervaringen topic" )
Had toen na de wdtv in een dmz zone te plaatsen in de router EN wat registeraanpassingen, geluk en het werkte.
Heb niet meer getest wat het nou precies was :)
Hej,

Ik heb de aanpassingen in het register gedaan, alleen niet wat je zei met de router. Ik weet namelijk niet hoe dat moet. Maar het lijkt erop dat ik nu wel kan inloggen enkel krijg ik nu de melding op mijn WDTV 'This media server can not be accessed'. Ik heb al mijn schijven gedeelt.... weet je misschien een oplossing hiervoor??

Gr,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 23-08 12:35
Dit begint echt hilarisch te worden, want ik had niet zo lang geleden een WD TV en was er blij mee. Maar toen ik achter een programma voor PC en PS3 kwam, genaamd Playstation media server, en deze alle formaten kon afspelen die de WD TV ook afspeelde , heb ik besloten om het te verkopen en in vervolg met PMS te werken.
Ik kijk vooral veel series en als ik films kijk, dan uiteraard HD films, echter om één of andere reden draaien deze gewoon niet soepeltjes met PMS. Eerst wel, maar nadat de buffer status helemaal op is (en die loopt gewoon leeg zeg maar,tijdens het kijken van een video) begint ie te stotteren.

Nou is dus de kans wel groot dat het mijn laptop is, wel idioot want volgens de FAQ moet ie 1080p films kunnen draaien samen met het programma en de PS3. Om een lang verhaal kort te maken...stel ik zou een WD TV Live aanschaffen. En dan uiteraard voornamelijk om die ethernet poort, loop ik dan tegen hetzelfde probleem aan als ik films/series(in HD) die op mijn laptop staan stream via de WD TV? Of ligt dit anders? Aangezien
PMS puur een applicatie is en de WD TV is echt hardware.

Maar ik draai nu een serie, verre van HD af en de cpu usage is gewoon 100%......

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 22-11-2009 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 22 november 2009 @ 03:15:
Nou is dus de kans wel groot dat het mijn laptop is, wel idioot want volgens de FAQ moet ie 1080p films kunnen draaien samen met het programma en de PS3.
Dit hoort eigenlijk niet in dit topic, maar goed : Je bent waarschijnlijk aan het transcoden met mencoder, terwijl tsmuxer voldoende is. Dit kan je instellen bij de ps3 media server. Mencoder 1080p is stevig rekenwerk. Overigens : wel een bedraad netwerk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreGTI
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-04 18:11
DreGTI schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:20:
Hoi,

Kan je ook subs krijgen in AVCHD films ?
Dit zijn ISO`s en die draaien goed maar geen subs toe te voegen jammer genoeg.
Iemand een idee hoe ik ze wel te voorschijn krijg of misschien zo`n ISO kan uitpakken ?

Bvd
Wat wel weer wil is mounten via Daemon Tools en dan de stream eruit kopieren, hernoemen en een SRT dezelfde naam geven.

Gr.
Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 23-08 12:35
HaseMike schreef op zondag 22 november 2009 @ 07:47:
[...]
Dit hoort eigenlijk niet in dit topic, maar goed : Je bent waarschijnlijk aan het transcoden met mencoder, terwijl tsmuxer voldoende is. Dit kan je instellen bij de ps3 media server. Mencoder 1080p is stevig rekenwerk. Overigens : wel een bedraad netwerk gebruiken.
Bij die WMV file kon ik geen TSmuxer kiezen. Maar inderdaad dit is niet de topic ervoor, kan ik je een PM ergens sturen of een email,heb een paar vraagjes over TSmuxer, want ik wil PMS echt nog niet opgeven, een WD TV Live aanschaffen is de laatste optie...het zou puur voor HD film/series streams zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:43
Ik heb sinds gister ook een WD TV Live, en is in mijn ogen een geweldig apparaat. Zat al langer te zoeken naar een media streamer. voorheen streamde ik via m'n Xbox 360 maar die kan alleen bepaalde bestandsformaten aan (zoals WMVHD). Alles wat ik er op af vuur speelt hij vlekkeloos af, dus ik ben er wel tevreden mee :D.

Nadat ik er even meegespeelt had heb ik de "modded" firmware van b-rad er op gezet, zodat je allerlei leuke dingen kan doen zoals telnetten en nfs servers kan mounten. Ook kan je er dan je eigen apps op draaien zo heb ik NZBget draaiende gekregen met een web interface, downloaden werkt vrij goed alleen moet ik nog ff uitvinden hoe hij automatisch de gedownloade bestanden uitpakt :) .

Je kunt hem trouwens nog vandaag bestellen voor €99,50 bij Informatique waar ik heb ook vandaan heb gehaald (heb verder geen connectie met deze zaak ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Levert de WD TV Live voldoende power op een usb poort voor een 2,5" HDD? Of ligt 't meer aan de HDD of ie door 1 of 2 poorten gevoed moet worden? Want het lijkt me nogal lastig om een extern 2,5" schijfje zowel aan de achterkant als aan de zijkant aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Heb 2 hdd 2.5inch drives aangesloten op de poorten. 1 van 320Gb en 1 van 500Gb. Er komt genoeg stroom via de poorten. Via het netwerk zie ik ze als My_Passport en My_Passport-1. Doorvoer met vaste kabel netwerk van pc naar wdtv live is ong. 70% wat neer komt op 7000 tot 7500 kbytes/second max, volgens Total Commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg de WD Live aan te schaffen voor mijn ouders zodat ze filmpjes en foto's makkelijk kunnen kijken op de TV die ik ze stuur / geef. Maar nu lees ik dat het ding geen mkv's speelt met srt-ondertiteling als er al een sub in de mkv is gemuxed. Klopt dit, en weet iemand of ze dat nog gaan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Na een paar dagen gespeeld te hebben vind ik het een aardig kastje met een paar forse problemen :

+ Prima beeldkwaliteit veel beter dan ik verwacht had en vergelijkbaar met de ps3
+ Snelle startop en redelijke menu's
+ Prima verwerking van mkv, ondertitels en diverse geluidsporen
+ werkt goed samen me tversity en andere upnp streamers

- Rampzamlige SMB shares onder vista en w7, nog geen goed werkende oplossing voor gevonden
- ziet er erg goedkoop uit en voelt ook zo
- mini afstandsbediening met te weinig mogelijkheden
- de zoveelste media speler met bugs

Ik vind het van de gekke dat de wdtv live niet goed overweg kan met normale windows SMB shares, dat is toch immers functionaliteit nummer 1 als je een netwerk player in de markt zet.

De leen wdlive gaat terug naar zijn eigenaar, en ik blijf voorlopig bij ps3 + ps3 media server. De andere streamers (xstreamer, mede8er, acryan enz) zitten ook vol met bugs en kosten nog een beduidend meer dan een wdlive.

[ Voor 12% gewijzigd door HaseMike op 23-11-2009 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

@HlpDsK,

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je dan alle ondertitels moet aanzetten. Heb zo gauw even geen mkv waar een ondertitel ingebakken zit, waar ook een losse ondertitel van is.

Iemand een sample voor mij?

[ Voor 46% gewijzigd door _Rayman_ op 23-11-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
@ Hasemike: bedoel je dat het niet werkt om in Windows Vista/7 gedeelde mappen te benaderen vanaf de WD TV Live? Want dat lijkt me inderdaad een zeer belangrijke functie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
Exar schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:20:
@ Hasemike: bedoel je dat het niet werkt om in Windows Vista/7 gedeelde mappen te benaderen vanaf de WD TV Live? Want dat lijkt me inderdaad een zeer belangrijke functie...
Werkt gewoon bij mij hoor.
Valt alleen wel na ongeveer 5 minuten uit. Heb dat alleen nog niet getest met de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al jaren een omgebouwde xbox met xbmc. Heb er echt heel veel plezier van gehad maar
dit kent toch wel enige gebreken die ik wellicht met een nieuwe streamer oplos.
- speelt geen hd-kwaliteit af
- niet geruisloos (vooral bij stiltes in muziek beetje jammer)
- televisie moet aan om te kunnen bedienen

Eerste 2 zijn geen probleem meer met de huidige streamers, denk ik.
Maar is er een streamer die muziek kan streamen zonder de tv nodig te hebben om
muziek te selecteren? Kan dit bv met de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:58

SaN

pieterrr schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:45:
[...]

Werkt gewoon bij mij hoor.
Valt alleen wel na ongeveer 5 minuten uit. Heb dat alleen nog niet getest met de nieuwe firmware.
Heb je al geprobeerd om je computer lid te maken van de werkgroep "WORKGROUP"? Dit verhelpt het probleem van het na 5 minuten uitvallen van het netwerk.
Pagina: 1 ... 7 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub