Voor de update werkte het wel goed? Dat zou vreemd zijn. Zo niet, check even of je werkgroep "WORKGROUP" heet.pieterrr schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:03:
Ik heb net mn WD ge-update naar de nieuwste versie, vervolgens 5 minuten kunnen kijken via netwerk shares op Windows 7. Daarna viel de verbinding weg, en deze is tot nu ook nog niet terug gekomen. Resetten helpt niet. PC reboot ook niet.
Youtube werkt wel, en bestanden streamen ook, alleen de netwerk shares niet.
Ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben.
Verwijderd
yep hier t zelfde geval, kan niet meer in netwerkshares komen, das lekker, heb sinds de aanschaf in november geen problemen gehad.pieterrr schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:03:
Ik heb net mn WD ge-update naar de nieuwste versie, vervolgens 5 minuten kunnen kijken via netwerk shares op Windows 7. Daarna viel de verbinding weg, en deze is tot nu ook nog niet terug gekomen. Resetten helpt niet. PC reboot ook niet.
Youtube werkt wel, en bestanden streamen ook, alleen de netwerk shares niet.
Ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben.
ben benieuwd hoe dat opgelost wordt
ps m'n netwerknaam is workgroup, dus dat moet goed zijn
Heb ik ook en dat is jammer maar een feature en niet een bug denk ik.Notna schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:54:
Hmm, ik kom er niet meer uit. Heb net de WD Live binnen (had een WD HD TV 1st gen) en deze gekoppeld binnen het netwerk aan een DNS-323. Hij vind het allemaal prima, alleen willen de thumbs van de folders echt compleet niet laden. Voor muziek dus ook niet, wel als ik muziek ga afspelen.
Ik heb me lam gezocht op het internet, maar kan er niet echt iets over vinden (lees totaal niet) iemand anders ervaring hiermee?
And it goes BRAAAAAPP!
Mmm, vanochtend krijg ik mijn Windows 7 shares na meerdere pogingen/herstarts ook niet te zien, terwijl hij het gisteren, de eerste dag dat ik de WD TV Live had, prima gedaan heeft.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:27:
[...]
yep hier t zelfde geval, kan niet meer in netwerkshares komen, das lekker, heb sinds de aanschaf in november geen problemen gehad.
ben benieuwd hoe dat opgelost wordt
ps m'n netwerknaam is workgroup, dus dat moet goed zijn
Wat blijkt nu: Gisteren had ik OOK een Windows XP machine in het netwerk hangen, en wel eentje als virtual machine in VMware Workstation. Netwerk uiteraard in "bridge mode" zodat 'ie een IP-adres van mijn router krijgt en ook gewoon in het netwerk te zien is.
Deze XP machine aangezet, en warempel, alle Windows 7 shares doen het ook weer gelijk.
Toch een bugje in de WD qua "initial discovery"?
Dus wacht even, via een USB HDD kan je wel lekker thumbs laden maar middels de netwerk functionaliteit niet? Lijkt me echt larie tbh.ROFLASTC schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 06:27:
[...]
Heb ik ook en dat is jammer maar een feature en niet een bug denk ik.
Ik heb na heel wat resetten en pc rebooten uiteindelijk ook mijn router gereboot, en dat werkt voor mij!
Het is echt een topding die WD, het beeld is echt supermooi, maar qua netwerk is die echt een beetje brak.
Het is echt een topding die WD, het beeld is echt supermooi, maar qua netwerk is die echt een beetje brak.
Sja ik heb liever ook thumbs maar eht zit er nu nog niet in zo gezegd. Ik heb'm deze week voortaan maar aan de kabel ipv draadloos wellicht dat, dat helpt.Notna schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:54:
[...]
Dus wacht even, via een USB HDD kan je wel lekker thumbs laden maar middels de netwerk functionaliteit niet? Lijkt me echt larie tbh.
And it goes BRAAAAAPP!
Situatie is nu bij mij als volgt:ROFLASTC schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:01:
[...]
Sja ik heb liever ook thumbs maar eht zit er nu nog niet in zo gezegd. Ik heb'm deze week voortaan maar aan de kabel ipv draadloos wellicht dat, dat helpt.
DIR-655 met daaraan de DNS-323 (wired) en een Sitecom 1Gbps switch met een Cat 5e kabel naar de WD Live. Zoals al gezegd, herkend hij alles vrolijk en gaat het streamen vooralsnog (niet veel kunnen testen nog) dikke prima. Voorheen zat ik met de WD TV vast aan een externe HDD. Deze had ik netjes verdeeld in maps en voor elke film/folder had ik ook netjes thumbs gemaakt (folder.jpg) Deze laad hij dan ook prima. Echter wil dezelfde structuur dus nu niet werken via Network Shares.
Gezien ik daar nog niemand over heb gehoord op het internet dan wel dit forum dan wel in de user manual van de WD Live, ga ik ervan uit dat het een setting is op of mijn DNS-323 of op de WD live. Ik ben dan ook benieuwd of dus iedereen dit 'probleem' middels network shares heeft of alleen mensen met een DNS-323 of dat het een setting is die ik over het hoofd zie
Je kunt die andere (RGB) kabel "misbruiken" als je geen wit-geel-rode kabel hebt:M a r c o schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:49:
Net nog 2 stuks besteld van de WD TV Live bij Informatique.
Bij 1 van de 2 ontbreekt de AV out kabel, terwijl beide dozen nog verzegeld zijn.
Mapping, zojuist nagemeten:
tip: Video Out: Groen -> Geel
2e ring (naast tip): Audio Links: Blauw -> Wit
3e ring: Audio Rechts: Rood -> Rood
4e ring: Massa
Kleine 3.5mm stekkertje natuurlijk wel in het AV-gat stoppen
thanks for the tip, had ik nog niet aan gedacht
maar goed, morgen of overmorgen zou ik de kabel alsnog moeten hebben.

maar goed, morgen of overmorgen zou ik de kabel alsnog moeten hebben.
Verwijderd
Sinds een paar dagen de WD TV live in huis. gebruiksgemak is erg goed, bijna plug & play. Speelt ook alle beloofde files af. Ik heb hem verbonden met een WD My Passport van 320GB en dan knippert het USB logotje de hele tijd. Hij speelt de HD films (MKV) ook allemaal hortend en stotend af, het beeld stopt steeds, reageert langzaam op afstandbediening, kortom daar is iets mis. Heb geprobeerd om dezelfde HD films af te spelen van een USB-stick en dan doet ie het geweldig. Op de verpakking staat dat de TV Life optimaal werkt met een My Passport, maar bij mij dus niet. De schijf is Fat32 geformatteerd.
Ik heb met de WD helpdesk gebeld, maar die wisten het ook niet zo snel. Iemand hier ideeën?
(sorry als dit onderwerp al besproken is. Het is te veel om allemaal door te lezen)
Ik heb met de WD helpdesk gebeld, maar die wisten het ook niet zo snel. Iemand hier ideeën?
(sorry als dit onderwerp al besproken is. Het is te veel om allemaal door te lezen)
Ik zou de schijf sowieso met NTFS gaan formatteren, anders loop je keihard tegen de 4GB maximale bestandsgrootte muur. Speel je geen HD-films af?Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:24:
De schijf is Fat32 geformatteerd.
Verder kun je natuurlijk eens een andere USB-kabel proberen.
Ik heb echt goed gezocht, maar kan nog geen antwoord vinden op de volgende vraag:
Kan ik de WD TV Live als nas gebruiken in de volgende situatie:
Mijn idee is om een externe USB schijf aan te sluiten op de WD TV Live
Op deze schijf wil ik 2 partities maken, 1 met NTFS voor films en 1 met hfs+ journaled voor time machine.
Ik weet hoe ik netwerkschijven kan benaderen met time machine.
Is er al iemand die dit werkende heeft gekregen, is dit aan te raden?
Kan ik de WD TV Live als nas gebruiken in de volgende situatie:
Mijn idee is om een externe USB schijf aan te sluiten op de WD TV Live
Op deze schijf wil ik 2 partities maken, 1 met NTFS voor films en 1 met hfs+ journaled voor time machine.
Ik weet hoe ik netwerkschijven kan benaderen met time machine.
Is er al iemand die dit werkende heeft gekregen, is dit aan te raden?
Verwijderd
WD My Pasport is toch zonder eigen voeding? Die zijn minder snel dan bijvoorbeeld een WD Elements met eigen voeding. Die trekken hun stroom niet via de USB, maar via een adapter (hebben meer rpm). Kan bij 1080p denk ik wel het verschil maken.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:24:
Sinds een paar dagen de WD TV live in huis. gebruiksgemak is erg goed, bijna plug & play. Speelt ook alle beloofde files af. Ik heb hem verbonden met een WD My Passport van 320GB en dan knippert het USB logotje de hele tijd. Hij speelt de HD films (MKV) ook allemaal hortend en stotend af, het beeld stopt steeds, reageert langzaam op afstandbediening, kortom daar is iets mis. Heb geprobeerd om dezelfde HD films af te spelen van een USB-stick en dan doet ie het geweldig. Op de verpakking staat dat de TV Life optimaal werkt met een My Passport, maar bij mij dus niet. De schijf is Fat32 geformatteerd.
Verder is NTFS wel aan te raden ja. Een HD film is in de meeste gevallen groter dan 4gb.
Het zit er dus wel inROFLASTC schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:01:
[...]
Sja ik heb liever ook thumbs maar eht zit er nu nog niet in zo gezegd. Ik heb'm deze week voortaan maar aan de kabel ipv draadloos wellicht dat, dat helpt.
Zorg dat je NAS in de workgroup Workgroup zit. Vervolgens uPnP AV server aanzetten en laten scannen naar media. Zorg er ook voor dat je een user aanmaakt (of gebruik je eigen account) voor je WD TV en start dan de WD TV op. Ga nu naar bijv. Video--> Network shares--> Inloggen met je user credentials en voila, werkende folders met thumbs
Wellicht een stom iets: maar gebruik je wel het bijgeleverde (korte) usb kabeltje van de WD My Passport?Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:24:
Overigens gebruik ik vaak mijn WD My Password 320 GB (NTFS geformateerd), zonder problemen.
@Ro_Serpiente,
Een WD My Password is snel zat en geeft geen enkel probleem van1080p (MKV) content.
[ Voor 4% gewijzigd door _Rayman_ op 13-01-2010 21:27 ]
Idd ik denk ook dat het aan de kabel ligt. ik heb ook een passport, wel als ntfs (maar dat heeft niet veel met horten en stoten te maken) Een andere usb kabel die ik heb geeft gewoon te veel verlies ofzo, ook als ik hem op m'n pc aansluit gaat ie aan/uit enz. Dus..... kabel vv
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Kabel heb ik naar gekeken, maar dat is geen standaard mini-usb wat in My Passport plugt, dus een andere kabel heb ik even niet.
Ik ben hem opnieuw aan het formatteren, maar op mijn Mac kan ik geen NTFS kiezen. Wel HFS+, Fat of Journaled. geen idee wat het allemaal is, zal het een googelen, maar geen NTFS dus.
Ik ben hem opnieuw aan het formatteren, maar op mijn Mac kan ik geen NTFS kiezen. Wel HFS+, Fat of Journaled. geen idee wat het allemaal is, zal het een googelen, maar geen NTFS dus.
Tja, kabel lenen van iemand met zo'n zelfde disk? Misschien kun je anders eens wat met de kabel friemelen: Paar keer in- en uithalen, stevig aandrukken, vasthouden terwijl hij bezig is etc.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:29:
Kabel heb ik naar gekeken, maar dat is geen standaard mini-usb wat in My Passport plugt, dus een andere kabel heb ik even niet.
En met VMware Fusion kun je gewoon Windows draaien op je Mac. Door de USB arbitration / redirection kun je dan vanuit Windows de schijf met NTFS formatteren en er een test bestand op zetten. Klein praktisch nadeel van NTFS is alleen wel dat de Mac er dan niet mee bij kan.
Maar goed, de eerste prioriteit is om uit te zoeken WAAR het misgaat, dus er zal sowieso aktie ondernomen moeten worden. Als je het dan werkend hebt, kun je altijd nog gaan denken hoe je het het meest handig voor de toekomst aanpakt.
@VNAV: Het is wel een standaard mini-usb
Zit er niet een bij je fototoestel,tomtom of mobieltje?
Zit er niet een bij je fototoestel,tomtom of mobieltje?
www.casarodriguillo.com
De WD TV Live hoeft toch niet perse met een WD hdd gebruikt te worden?
Ik wil de WD TV Live namelijk (momenteel) nog niet gebruiken in m'n netwerk, maar alleen om m'n ext hdd van 160gig op aan te sluiten (dit is dus van een ander merk dan WD).
Dit zou toch geen problemen opleveren, of waar moet ik op letten dat mijn ext hdd niet te traag is om 1080p films af te spelen?
Ik wil de WD TV Live namelijk (momenteel) nog niet gebruiken in m'n netwerk, maar alleen om m'n ext hdd van 160gig op aan te sluiten (dit is dus van een ander merk dan WD).
Dit zou toch geen problemen opleveren, of waar moet ik op letten dat mijn ext hdd niet te traag is om 1080p films af te spelen?
Verwijderd
Ik heb mijn Passport in Hong Kong gekocht en daar zit wel een stekkertje in dat lijkt op mini USB, maar past daar echt niet op.
Maar in de tussentijd heb ik even een andere harde schijf geprobeerd, een net-gevoede-Maxtor en die heeft hetzelfde probleem! Dus het ligt aan de TV live zelf. Ik hoor dat een hoop mensen gewoon full HD MKV files afspelen zonder pauzes, stil vallen of gehaper, dus het zou moeten kunnen. Bij mij doet ie het alleen goed met kleinere avi's en Divx. Ik heb echt het idee dat de processor van mijn TV live het niet aan kan om HD te spelen.
Moet ook zeggen dat het niet kunnen vooruit spoelen ook erg irritant is.
Ik ga er mee terug naar Mycom en misschien op zoek naar iets anders.
Maar in de tussentijd heb ik even een andere harde schijf geprobeerd, een net-gevoede-Maxtor en die heeft hetzelfde probleem! Dus het ligt aan de TV live zelf. Ik hoor dat een hoop mensen gewoon full HD MKV files afspelen zonder pauzes, stil vallen of gehaper, dus het zou moeten kunnen. Bij mij doet ie het alleen goed met kleinere avi's en Divx. Ik heb echt het idee dat de processor van mijn TV live het niet aan kan om HD te spelen.
Moet ook zeggen dat het niet kunnen vooruit spoelen ook erg irritant is.
Ik ga er mee terug naar Mycom en misschien op zoek naar iets anders.
op zoek naar iets anders omdat je huidige niet goed werkt?
Kun je niet gewoon omruilen en nog eens proberen.
Ik heb geen enkel probleem met fullHD films van MKV.
Ik speel vanaf een WD Elements desktop.
En hoezo kun je niet vooruitspoelen???
Dat je usb lampje op de WD TV blijft knipperen geeft aan dat er iets niet goed is.
Dit doet hij bij mij volgens mij alleen bij het aanzetten als hij de HD gaat scannen.
Kun je niet gewoon omruilen en nog eens proberen.
Ik heb geen enkel probleem met fullHD films van MKV.
Ik speel vanaf een WD Elements desktop.
En hoezo kun je niet vooruitspoelen???
Dat je usb lampje op de WD TV blijft knipperen geeft aan dat er iets niet goed is.
Dit doet hij bij mij volgens mij alleen bij het aanzetten als hij de HD gaat scannen.
[ Voor 25% gewijzigd door M a r c o op 14-01-2010 09:54 ]
Verwijderd
OK, Marco, het moet dus kunnen. Ik wil ook graag dat ie het goed doet, maar ik ben nu al dagen bezig en heb nog geen film af kunnen kijken.
Ik zal ze nog een kans geven: Ik ga hem omruilen voor een nieuwe.
Als ik de fora lees over de andere mediaspelers is het ook niet allemaal perfect.
Ik zal ze nog een kans geven: Ik ga hem omruilen voor een nieuwe.
Als ik de fora lees over de andere mediaspelers is het ook niet allemaal perfect.
Welnee, joh, vrijwel iedere USB stick of USB harddisk werkt.WillumC schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 08:58:
De WD TV Live hoeft toch niet perse met een WD hdd gebruikt te worden?
Je hebt 5-10 MByte/s leessnelheid nodig dus dat is voor de meeste apparaten, zelfs USB sticks of 4200 toeren harddisk op hun sloffen.
Zelf gebruik ik alleen netwerkshares (en geen USB devices) omdat de WD dan veel sneller opstart.
De registry hack om dit goed voor elkaar te krijgen met Windows 7 is overigens:
1. Navigate to the following location in the registry editor: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\
2. On the right side, double-click on 'everyoneincludesanonymous' and change the 'Value data' from '0' to '1'
3. Double-click on 'NoLmHash' and change the 'Value data' from '1' to '0'
4. Navigate to the following location in the registry editor: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters
5. Double-click on 'restrictnullsessaccess' and change the 'Value data' from '1' to '0'
6. Close the registry editor
Oké, ja ik blijf aan het twijfelen of ik deze aan zal schaffen of de Conceptronic CFULLHDma. Ook omdat deze laatste ook bijvoorbeeld ISO betanden afspeelt. (de WD TV Live doet dit niet). De prijzen verschillen niet dermate veel.
ligt eraan wat je afspeelt. bij een mkv is een goede kwaliteit film 10Mbit/s voor video, dan heb je ook nog wel de audio tracks.Volkert schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:26:
[...]
Je hebt 5-10 MByte/s leessnelheid nodig dus dat is voor de meeste apparaten, zelfs USB sticks of 4200 toeren harddisk op hun sloffen.
maar als je het simpeler berekent, neem een 15 GB mkv voor een film van 1,5 uur. Dan reken je al heel ruim.
dan heb je aan 15.000 / (90*60) = 2,8 MByte/s al voldoende.
bij een volledige 1 op 1 BDrip heb je natuurlijk wel meer nodig.
Als ik door Video/Network shares ga dan kan ik nergens inloggen. De WD Live vindt wel mijn laptop account en de D-link maar als ik dan de D-link in ga dan krijg ik alleen de Web-Page map en niet de user account mappen waar ik wel inkom via de Network functie. Moet ik dan dus in de D-link dns323 een WDTVLIVE user aanmaken? Begrijp ik dat goed? Heb jij in de NAS Map Archive aanstaan voor alle users? Ik heb nml nog steeds last ervan dat de WDTV files en mappen denkt te vinden die ikniet meer heb zelfs na de geslaagde .17 updateNotna schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:54:
[...]
Het zit er dus wel in
Zorg dat je NAS in de workgroup Workgroup zit. Vervolgens uPnP AV server aanzetten en laten scannen naar media. Zorg er ook voor dat je een user aanmaakt (of gebruik je eigen account) voor je WD TV en start dan de WD TV op. Ga nu naar bijv. Video--> Network shares--> Inloggen met je user credentials en voila, werkende folders met thumbs
Edit: Ik gebruik vista en ik kan dan met mediaplayer files sharen met de WD TV Live zegt media player. Kan ik dan ook de WD tv aansturen vanaf mijn Vista laptop? Lijkt mij wel wat als ik dus via vista tegen de wd kan zeggen, "speel dit af"
[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 14-01-2010 11:00 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Als het goed is krijg je, zodra je connect naar network schares, een tussenscherm met 'connecting' daarop te staan. Dit is het moment dat de WD TV gaat inloggen met de door jou aangegeven user credentials. Als je auto-login aan hebt staan bij je network seetings op de WD TV, zal je nooit een prompt krijgen daarvoor. Kijk daar dus even naar. Mijn instellingen zijn als volgt:ROFLASTC schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:59:
[...]
Als ik door Video/Network shares ga dan kan ik nergens inloggen. De WD Live vindt wel mijn laptop account en de D-link maar als ik dan de D-link in ga dan krijg ik alleen de Web-Page map en niet de user account mappen waar ik wel inkom via de Network functie. Moet ik dan dus in de D-link dns323 een WDTVLIVE user aanmaken? Begrijp ik dat goed? Heb jij in de NAS Map Archive aanstaan voor alle users? Ik heb nml nog steeds last ervan dat de WDTV files en mappen denkt te vinden die ikniet meer heb zelfs na de geslaagde .17 update
Edit: Ik gebruik vista en ik kan dan met mediaplayer files sharen met de WD TV Live zegt media player. Kan ik dan ook de WD tv aansturen vanaf mijn Vista laptop? Lijkt mij wel wat als ik dus via vista tegen de wd kan zeggen, "speel dit af"
DNS-323:
uPnP server: Aan
User accounts: User aangemaakt genaamd 'WDTV' met wachtwoord X. Toegang gegeven tot de root met Read/Write acces. Map archive aan.
WDTV Live:
voor alles -->Network Shares. Ik heb auto login aan gezet, maar als je een nieuwe login aanmaakt voor de WDTV, moet je even auto login uitzetten op de WDTV en je user credentials opnieuw invoeren bij (bijv.) Video-->Network Shares-->D-Link (of hoe je NAS ook heet). Als het goed is, connect hij nu naar de NAS met het gebruik van thumbs.
Overigens onthoud de WD LIVE mappen een beetje te fanatiek (alsmede thumbs). Die zijn weg nadat je de stroom eraf gehaald hebt....
Zal vanavond, als je er nog niet uitkomt, even wat foto's maken. Is misschien wat makkelijker
Autologin uitgezet. Login met account voor alle volumes en idd nu met thumbs. Erg relaxed voor een visueel ingesteld iemand
Zo weer eens autologin aan en eens zien hoe dat gaat
Edit: M3u bestanden vindt ie nu ook, gewoon play drukken
[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 14-01-2010 11:19 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Nou heb ik een WMV pro bestand (imax) wat wel afspeelt, maar dan zonder geluid. Is een bekend iets, maar HOE zet ik dat nu over naar een formaat dat de live wel goed kan verwerken?
Oftewel met wel programmaatje kan ik eea transcoden. met behoud van 5.1 geluid en HD beeld?
Oftewel met wel programmaatje kan ik eea transcoden. met behoud van 5.1 geluid en HD beeld?
Ik zou eens kijken naar Handbrake (freeware), die kent audio/video conversie opties, zelfs in Full HD.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:57:
Nou heb ik een WMV pro bestand (imax) wat wel afspeelt, maar dan zonder geluid. Is een bekend iets, maar HOE zet ik dat nu over naar een formaat dat de live wel goed kan verwerken?
http://handbrake.fr/
[ Voor 5% gewijzigd door Volkert op 14-01-2010 14:56 ]
Verwijderd
de wd tv live speelt wel degelijk iso bestanden af..WillumC schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:32:
Oké, ja ik blijf aan het twijfelen of ik deze aan zal schaffen of de Conceptronic CFULLHDma. Ook omdat deze laatste ook bijvoorbeeld ISO betanden afspeelt. (de WD TV Live doet dit niet). De prijzen verschillen niet dermate veel.
ow oke, dat wist ik niet.
Het is ook zo moeilijk allemaal.. WD TV Live, Popcorn hour a-200, Popbox etc.
Maar wat zijn nu de nadelen van WD TV Live qua afspeelmogelijkheden? Lees de hele tijd individuele problemen waardoor ik steeds twijfel. Maar speelt WD TV Live alle bestanden af, of zijn er belangrijke type bestanden etc die WD TV Live niet afspeelt en waar je dus mee moet opletten qua downloaden etc?
Ben in het bezit van een philips 42pfl9703 en philips soundbar hts8140 en wil dan dus de WD TV Live via een HDMI kabel op de TV aansluiten en een HDMI kabel van de tv naar de soundbar plaatsen. Ga ik dan problemen tegen komen met bepaalde bestanden?
Het is ook zo moeilijk allemaal.. WD TV Live, Popcorn hour a-200, Popbox etc.
Maar wat zijn nu de nadelen van WD TV Live qua afspeelmogelijkheden? Lees de hele tijd individuele problemen waardoor ik steeds twijfel. Maar speelt WD TV Live alle bestanden af, of zijn er belangrijke type bestanden etc die WD TV Live niet afspeelt en waar je dus mee moet opletten qua downloaden etc?
Ben in het bezit van een philips 42pfl9703 en philips soundbar hts8140 en wil dan dus de WD TV Live via een HDMI kabel op de TV aansluiten en een HDMI kabel van de tv naar de soundbar plaatsen. Ga ik dan problemen tegen komen met bepaalde bestanden?
het enigste waar je voor uit moet kijken is .wmv bestanden volgens mij. vaak werkt het geluid daar niet van (wma pro)
hmm oke, en dan maar hopen dat m'n freecom xxs 160gb mobile drive geen problemen op gaat leveren.
En dan maar eens afwachten tot een mooie deal.
En dan maar eens afwachten tot een mooie deal.
Verwijderd
Vandaag mijn tv live geruild voor een nieuwe. (top service bij Mycom!)
maar daar lag het dus idd niet aan, zelfde problemen. Dus toch maar een nieuwe harde schijf gekocht (WD elements 1,5TB) en voila; alles doet het als een trein. Die passport bleek gaar te zijn. Ik krijg er op de Mac ook geen files meer op of af, dus die is zo de prullenbak ingegaan.
De nieuwe schijf geformatteerd in FTD+ zodat ie ook door de Mac herkend wordt. Nu knippert het bluetooth lampje op de TVlive een minuutje en daarna brandt ie constant. Bij die passport bleef ie knipperen.
Dus eindelijk kan ik de TV live gebruiken zoals ie hoort en hij doet het gewoon super. Ben nog steeds niet blij dat sommige MKV's niet vooruit/achteruit gespoeld kunnen worden. Misschien ligt dat aan de rips. Dus nu films kijken!!!
maar daar lag het dus idd niet aan, zelfde problemen. Dus toch maar een nieuwe harde schijf gekocht (WD elements 1,5TB) en voila; alles doet het als een trein. Die passport bleek gaar te zijn. Ik krijg er op de Mac ook geen files meer op of af, dus die is zo de prullenbak ingegaan.
De nieuwe schijf geformatteerd in FTD+ zodat ie ook door de Mac herkend wordt. Nu knippert het bluetooth lampje op de TVlive een minuutje en daarna brandt ie constant. Bij die passport bleef ie knipperen.
Dus eindelijk kan ik de TV live gebruiken zoals ie hoort en hij doet het gewoon super. Ben nog steeds niet blij dat sommige MKV's niet vooruit/achteruit gespoeld kunnen worden. Misschien ligt dat aan de rips. Dus nu films kijken!!!
Op papier komt de pricewatch: Eminent EM7080 er beter uit dan de pricewatch: Western Digital WD TV Live Media Player qua Videoformaten, Audioformaten en Audio filters voor slechts twee tientjes extra. Wat zie ik over het hoofd dat die Eminent EM7080 niet heeft?
Vergelijking: http://tweakers.net/price...8971;245049;243964;231372
Vergelijking: http://tweakers.net/price...8971;245049;243964;231372
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
@WillumC, vooral qua DVD ondersteuning is de WD-TV-live niet top. Sowieso geen menu's en ondertitels doen het niet altijd. HD matreiaal gaat wel erg goed.
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Iemand al ervaring met de nieuwe firmware 1.01.17? Voordat ik hem installeer ff checken aangezien de vorige firmware niet bepaald een vooruitgang was...
Gaat prima. Geen nieuwe functies of iets dergelijks maar het bricked de WD niet , niet bij mij althansVerwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:53:
Iemand al ervaring met de nieuwe firmware 1.01.17? Voordat ik hem installeer ff checken aangezien de vorige firmware niet bepaald een vooruitgang was...
Edit wel zojuist een Iso gedraaid en andere file types die niet wilden voor de update. Ik benader dat bestand wel via `Network Shares`en niet media servers .
[ Voor 17% gewijzigd door ROFLASTC op 14-01-2010 22:34 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Hier is de WD TV ook nog in leven. Inderdaad geen merkbare verschillen tot nu toe. Hopelijk snel een update met wel wat leuke nieuwe features:)
Verwijderd
Met de nieuwe b-rad firmware op http://b-rad.cc/1112/wdlxtv-live-0-3-3/#more-1112 is het mogelijk om een Nederlandse vertaling te maken van de GUI van de WD TV Live. Is er al iemand die dit gedaan heeft?
Waarom zou je dat uberhaubt willen? Maargoed nog niet geprobeerd dusVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:36:
Met de nieuwe b-rad firmware op http://b-rad.cc/1112/wdlxtv-live-0-3-3/#more-1112 is het mogelijk om een Nederlandse vertaling te maken van de GUI van de WD TV Live. Is er al iemand die dit gedaan heeft?
Verwijderd
Nou, video in het Nederlands wordt dan: video Toch wel handig....Waarom zou je dat uberhaubt willen?
Verwijderd
als je kinderen en een vrouw hebt, dan is het toch wél handig.....Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:07:
[...]
Nou, video in het Nederlands wordt dan: video Toch wel handig....
Even een vraag over de internet verbinding:
Nu lees ik regelmatig over problemen met betrekking tot de internet verbinding middels een
wifi key - adapter via de USB poort. Maar nu is er toevallig bij de Aldi een LAN (over het stroomnet)
setje in de aanbieding met een redelijke transport snelheid van 85 mbps. En dat alles voor € 49,99
Normaal liggen die powerplug setjes rond de € 70,00. Dus misschien het proberen waard.
En er vanuit gaan dat de meeste (gangbare) internet verbindingen maar 20 Mbps. zijn moet het ook
voor Yourtube en live radio voldoende zijn. Streaming video is even uitproberen.
Dus nu denk ik, dit is dan toch een leuke variant om door middel van zo'n setje een netwerkje op te
zetten tussen de W.D. Tv-live en de huidige router.
Maar dus nu de vraag? heeft iemand hier al ervaring mee, of aan gedacht
Hoor graag uw ervaringen of reacties hier in het topic.
Anders denk ik dat ik morgen even ga kijken of ik een setje kan bemachtigen en zal ik
zelf op onderzoek gaan, want mocht het niet werken, dan kan de set altijd nog retour.
Lukt het wel, dan hoort u natuurlijk ook van mij.
Nu lees ik regelmatig over problemen met betrekking tot de internet verbinding middels een
wifi key - adapter via de USB poort. Maar nu is er toevallig bij de Aldi een LAN (over het stroomnet)
setje in de aanbieding met een redelijke transport snelheid van 85 mbps. En dat alles voor € 49,99
Normaal liggen die powerplug setjes rond de € 70,00. Dus misschien het proberen waard.
En er vanuit gaan dat de meeste (gangbare) internet verbindingen maar 20 Mbps. zijn moet het ook
voor Yourtube en live radio voldoende zijn. Streaming video is even uitproberen.
Dus nu denk ik, dit is dan toch een leuke variant om door middel van zo'n setje een netwerkje op te
zetten tussen de W.D. Tv-live en de huidige router.
Maar dus nu de vraag? heeft iemand hier al ervaring mee, of aan gedacht
Hoor graag uw ervaringen of reacties hier in het topic.
Anders denk ik dat ik morgen even ga kijken of ik een setje kan bemachtigen en zal ik
zelf op onderzoek gaan, want mocht het niet werken, dan kan de set altijd nog retour.
Lukt het wel, dan hoort u natuurlijk ook van mij.

[ Voor 30% gewijzigd door Marinus-Roro op 15-01-2010 20:54 ]
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Als je kleine kinderen hebt, ja dan is het misschien handig,Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:28:
[...]
als je kinderen en een vrouw hebt, dan is het toch wél handig.....
Als je een vrouw / vriendin hebt, dan kijk je toch geen video
Maar benader je ze alleen maar, of kun je nu ook meer bestandsformaten (probleemloos / beter) afspelenROFLASTC schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:56:
[...]
Gaat prima. Geen nieuwe functies of iets dergelijks maar het bricked de WD niet , niet bij mij althans
Edit: wel zojuist een Iso gedraaid en andere file types die niet wilden voor de update. Ik benader dat bestand wel via `Network Shares`en niet media servers .
[ Voor 43% gewijzigd door Marinus-Roro op 15-01-2010 19:29 ]
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Ik heb de WD in het verleden ook aangesloten middels stroomnetwerkadapters aangezien ik toen geen kabel kon trekken naar de woonkamer. Op zich werkt het prima, wel moet ik erbij vermelden dat mijn set een gegevensoverdrachtsnelheid tot 200 Mbps heeft. Ooit gekocht voor 27 euries op ibood.com 
pricewatch: Zyxel PLA-402v2 Starter Kit
pricewatch: Zyxel PLA-402v2 Starter Kit
Oke Bunny, nou dan ga ik het zeker morgen proberen. Daar ik eigenlijk de lan verbinding hoofdzakelijkBionicBunny schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:41:
Ik heb de WD in het verleden ook aangesloten middels stroomnetwerkadapters aangezien ik toen geen kabel kon trekken naar de woonkamer. Op zich werkt het prima, wel moet ik erbij vermelden dat mijn set een gegevensoverdrachtsnelheid tot 200 Mbps heeft.
wil gebruiken om de usb-harddisk te kunnen benaderen vanuit de hobby kamer, ga ik het eerst eens met
de 85 Mbps. set proberen. Mocht het dan heel goed bevallen dan ga ik misschien ook wel over naar een duurdere 200 Mbps. setje. Lijkt mij in iedergeval een snellere en stabiele verbinding in tegenstelling tot de
wifi-key optie / ervaringen die hier in de toppic voorbij komen.
Uiteraard zal ik m'n bevindingen hier later ook even posten.
[ Voor 9% gewijzigd door Marinus-Roro op 15-01-2010 20:49 ]
Ik speel ze nu uberhaupt af wt al een hele verbetering is. Voorheen nam ik de weg (lees benaderde) via "Media servers" en nu via "Network" wat toch veel meer mogelijkheden leidde. Kennelijk kan de WD toch mp3tag bestanden vinden en lezen alsmede .mkvMarinus-Roro schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:25:
Maar benader je ze alleen maar, of kun je nu ook meer bestandsformaten (probleemloos / beter) afspelen
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb het ook geprobeerd met zo'n setje, maar bij mij in huis werkt het met geen mogelijkheid, het signaal is te zwak terwijl de afstand helemaal niet zo groot is. (D-Link DHP-302E)
Zaten ze wel op dezelfde groep? (of op zijn minst op dezelfde fase in de meterkast)SaN schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:51:
Ik heb het ook geprobeerd met zo'n setje, maar bij mij in huis werkt het met geen mogelijkheid, het signaal is te zwak terwijl de afstand helemaal niet zo groot is. (D-Link DHP-302E)
Zal niet veel uitmaken, want de WD TV Live heeft maar 100 Mbps ethernet.Marinus-Roro schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:48:
[...]
...ga ik het eerst eens met de 85 Mbps. set proberen. Mocht het dan heel goed bevallen dan ga ik misschien ook wel over naar een duurdere 200 Mbps.
Ik kan gewoon ISO bestanden afspelen met de WD TV Live hoor.WillumC schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:32:
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Iemand anders trouwens ook het probleem dat met de .17 update de bestanden op bijvoorbeeld een NAS wel gevonden worden, maar video's niet meer starten? Heb ook voor de zekerheid even YouTube getest, de thumbnails laden wel, maar de video's spelen niet af, de "laden" indicator blijft maar rondjes maken....
Het toeval wil dat ik net mijn Synology DS409+ met firmware 963 heb geupdate en dus niet weet welke van de 2 de boosdoener is, maar als YouTube niet meer goed werkt, dan moet het wel de WD TV Live zijn.
Het toeval wil dat ik net mijn Synology DS409+ met firmware 963 heb geupdate en dus niet weet welke van de 2 de boosdoener is, maar als YouTube niet meer goed werkt, dan moet het wel de WD TV Live zijn.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik had een dergelijk probleem met de vorige firmware, zonder heldere aanwijsbare reden. Bij mij werd het opgelost door de settings naar factory default te resetten en weer terug te zetten naar mijn custom settings.Taro schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:10:
Iemand anders trouwens ook het probleem dat met de .17 update de bestanden op bijvoorbeeld een NAS wel gevonden worden, maar video's niet meer starten? Heb ook voor de zekerheid even YouTube getest, de thumbnails laden wel, maar de video's spelen niet af, de "laden" indicator blijft maar rondjes maken....
Beetje raar wel, maar misschien worden bij een reset van de settings ook interne settings die je als user niet kunt benaderen gereset...
[ Voor 9% gewijzigd door steenz op 16-01-2010 10:25 ]
Het is opgelost door de stroom er even af te halen, ik heb nu verder niets gereset en het werkt weer.
Verwijderd
Ik heb na de update ook nog geen problemen ondervonden. Wat ik wel heb ondervonden is dat ik voor de gein nogmaals een keer video ts mappen heb uitgeprobeerd af te spelen.
En wat schetste mijn verbazing voor de update gaf de wd niet thuis en nu probleemloos. Ik weet niet of dat puur alleen bij mij was maar als ik dus nu een video ts map selecteer en dan op afspelen druk doet hij het gewoon. Ik benader de video via network shares
En wat schetste mijn verbazing voor de update gaf de wd niet thuis en nu probleemloos. Ik weet niet of dat puur alleen bij mij was maar als ik dus nu een video ts map selecteer en dan op afspelen druk doet hij het gewoon. Ik benader de video via network shares
Same here. Blij dat er nu veel meer werkt wat zou moeten werken.Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:52:
Ik heb na de update ook nog geen problemen ondervonden. Wat ik wel heb ondervonden is dat ik voor de gein nogmaals een keer video ts mappen heb uitgeprobeerd af te spelen.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Je moet er voor zorgen dat het ding niet op een verlengkabel met stopcontakten word aan gesloten.SaN schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:51:
Dus rechtstreeks op een bestaand stopcontakt op de muur
Verwijderd
Ik vind het toch jammer dat hij niet met WMA pro en sommige WMV bestanden om kan gaan. Ze mogen voor de Microsoft codecs wel updates uitbrengen.
Ook vind ik de afstandsbediening niet echt top. In het donker druk ik nog vaak op het verkeerde knopje. Verder vind ik het een top apparaat.
Ook vind ik de afstandsbediening niet echt top. In het donker druk ik nog vaak op het verkeerde knopje. Verder vind ik het een top apparaat.
Na veel geklooi kan ik alle hd formaten streamen van mijn media server (Twonkymedia). Werkt allemaal geweldig ook geluid alleen ik kan geen Video TS streamen!??!?! Ik kan ze wel van usb stick afspelen. Ik heb zowel de eerste video ts bestand geprobeerd als de map zelf. Iemand oplossingen? (shares kreeg ik ook niet werkend maar nu met twonkymedia wel)
Heb nog de standaard firmware - vanaf de fabriek, dus nog geen update uitgevoerd.Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:52:
Ik heb na de update ook nog geen problemen ondervonden. => als ik dus nu een video ts map selecteer en dan op afspelen druk doet hij het gewoon.
En bij mij speelde hij de Video_ts mappen via bovenstaande actie wel standaard af.
Heb mijn player eind december '09 gekocht.
******************************************************************************************************
Overige heb ik intussen een setje power/home pluggen gehaald. van Sitecom (85 mbps.)
Ben er echter nog niet aan toe gekomen om de player aan de set te hangen.
Maar zodra ik dat heb gedaan, houd ik jullie op de hoogte.
Ik vraag me af wanneer ze eens deftige ondersteuning gaan bieden voor wat meer WLAN USB sticks. Er zijn er maar een paar die getest zijn, en zelfs daarvan moet je wel erg goed letten op het exacte versienummer. Maar ja, dat is het enige nadeel wat ik tot nu toe (na een maandje iedere dag gebruiken) aan de WD TV Live heb kunnen vinden.
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Verwijderd
Ik heb de WDTVHD (versie1) Nou ben ik al een paar weken met die m2ts bestanden aan het klooien (remuxed, 1080p dts) Bij sommige films loopt ie na 10 minuten gewoon vast (zwart scherm)
Na wat gelezen te hebben ondersteund ie geen dts-hd volgensmij en ik las hier dat anderen hetzelfde probleem hadden. Gewoon DTS speelt ie wel gewoon want sommige m2ts films die ik heb doen het wel weer. Ik zit er serieus aan te denken om een andere mediaplayer aan te schaffen. Het liefst eén die ook WMV-HD ondersteund (met 5.1 audio)
WDTVHD-Live ondersteund ook geen wmv-hd als ik het zo allemaal lees maar hoe zit het met
die m2ts bestanden met dts, dts-ma, dts-hd? Is het het geld waard om over te stappen naar de Live versie?
Ik heb ook al aan die xtreamer zitten denken (die wmvhd in stereo speelt) maar de WDTVHD Live schijnt toch beter te zijn. Is er dan geenéén die gewoon alles afspeelt zonder problemen, omzetten, downsampelen en weet ik het allemaal. Iemand ervaring met die remuxed m2ts bestanden, dts-hd enzo op de Live versie?
Na wat gelezen te hebben ondersteund ie geen dts-hd volgensmij en ik las hier dat anderen hetzelfde probleem hadden. Gewoon DTS speelt ie wel gewoon want sommige m2ts films die ik heb doen het wel weer. Ik zit er serieus aan te denken om een andere mediaplayer aan te schaffen. Het liefst eén die ook WMV-HD ondersteund (met 5.1 audio)
WDTVHD-Live ondersteund ook geen wmv-hd als ik het zo allemaal lees maar hoe zit het met
die m2ts bestanden met dts, dts-ma, dts-hd? Is het het geld waard om over te stappen naar de Live versie?
Ik heb ook al aan die xtreamer zitten denken (die wmvhd in stereo speelt) maar de WDTVHD Live schijnt toch beter te zijn. Is er dan geenéén die gewoon alles afspeelt zonder problemen, omzetten, downsampelen en weet ik het allemaal. Iemand ervaring met die remuxed m2ts bestanden, dts-hd enzo op de Live versie?
Verwijderd
Remuxed m2ts bestanden speelt hij zonder problemen af.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:41:
Ik heb de WDTVHD (versie1) Nou ben ik al een paar weken met die m2ts bestanden aan het klooien (remuxed, 1080p dts) Bij sommige films loopt ie na 10 minuten gewoon vast (zwart scherm)
Dit komt uit de handleiding.
U kunt video's op uw tv bekijken met behulp van de mediaspeler.
Ondersteunde video-indelingen
De volgende bestandsindelingen worden voor video ondersteund:
•AVI (Xvid, AVC, MPEG1/2/4)
•MPG/MPEG
•VOB/ISO
•MKV (h.264, x.264, AVC, MPEG1/2/4)
•TS/TP/M2T (MPEG1/2/4, AVC, VC-1)
•MP4/MOV (MPEG4, h.264)
•M2TS
•WMV9 (VC-1)
DTS-HD weet ik niet. Ik kan het nergens vinden. Gewoon DTS werkt wel.\
Ik vind het ook jammer dat niet alle Microsoft codecs ondersteund worden.
Verwijderd
Thanks, ja is echt jammer ja. Ik denk een licentie probleem met microsoft. Alle mediaplayers hebben hier problemen mee zover ik weet. Jammer want ik heb een hoop wmvhd's liggen die ik anders mooi op een harddisk kon zetten en via de wdtvhd kon afspelen. Ik heb em gekocht voor die wmvhd's, er zou namelijk een update voor komen maar dat is ondertussen "declined" Dan draai ik die maar op de xbox.
Ik vind trouwens de kwaliteit van een wmvhd ook beter dan die van een x264.
De bestandsformaten hierboven kunnen ook met de gewone wdtvhd afgespeeld worden. m2ts met gewoon dts is hier ook geen probleem. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Live versie dts-hd en dts-ma wel
afspeeld. De mijne loopt dan vast. Ik snap niet waarom maar het is zo. Met gewoon dts geeft de reciever
ook dts aan (heb optisch uit)
Wifi enzo hoeft voor mij allemaal niet per se, als ie maar gewoon die dts afspeeld. Daarom vraag ik me
af of dat het geld waard is om over te stappen naar de Live. Qua performance en codecs...
Ik vind trouwens de kwaliteit van een wmvhd ook beter dan die van een x264.
De bestandsformaten hierboven kunnen ook met de gewone wdtvhd afgespeeld worden. m2ts met gewoon dts is hier ook geen probleem. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Live versie dts-hd en dts-ma wel
afspeeld. De mijne loopt dan vast. Ik snap niet waarom maar het is zo. Met gewoon dts geeft de reciever
ook dts aan (heb optisch uit)
Wifi enzo hoeft voor mij allemaal niet per se, als ie maar gewoon die dts afspeeld. Daarom vraag ik me
af of dat het geld waard is om over te stappen naar de Live. Qua performance en codecs...
'volgens mij' kan wmv9 opzich ook wel, maar wma pro is een probleem. als in de wmv9 een vc-1 geluidsbestand zit, dan is er geen probleem. ik heb iig een keer een wmv9 bestand getest die geen beeld gaf met de oude wd tv, maar wel met de wd tv live
De WDTV SPeelt een WMV HD bestand wel af, maar de audiospoor dus niet. Mijn receiver (Pioneer 919) ondersteund WMA/PRO/9 ofzo toevallig genoeg wel. Heb ik dan WMA output op de HDMI?
WMA 9 Pro (-) Ja .
Deze A/V-versterkers/receivers van Pioneer zijn volledig bijgewerkt met de recentste surround-indelingen. De apparaten beschikken over een WMA9 Pro-decoder, de eerste digitale surround-codeertechnologie voor het Web, die door Microsoft is ontwikkeld. Als u een PC met Windows Media Player 10 op dit apparaat aansluit, kunt u genieten van stereo (96 kHz/24-bits) of 5.1-kanaals surround-geluid met een hoge resolutie met compressiewaarden van 128 k — 768 Kbps. 5-kanaals WMA9 Pro biedt bij elke bitsnelheid een grotere natuurgetrouwheid dan andere compressiealgoritmen, dankzij de recentste audio-codec-technologie.
Net trouwens de .17 FW getest met YouTube: Helaas blijft hij nog steeds rebooten bij een inlog.
Groetjes
WMA 9 Pro (-) Ja .
Deze A/V-versterkers/receivers van Pioneer zijn volledig bijgewerkt met de recentste surround-indelingen. De apparaten beschikken over een WMA9 Pro-decoder, de eerste digitale surround-codeertechnologie voor het Web, die door Microsoft is ontwikkeld. Als u een PC met Windows Media Player 10 op dit apparaat aansluit, kunt u genieten van stereo (96 kHz/24-bits) of 5.1-kanaals surround-geluid met een hoge resolutie met compressiewaarden van 128 k — 768 Kbps. 5-kanaals WMA9 Pro biedt bij elke bitsnelheid een grotere natuurgetrouwheid dan andere compressiealgoritmen, dankzij de recentste audio-codec-technologie.
Net trouwens de .17 FW getest met YouTube: Helaas blijft hij nog steeds rebooten bij een inlog.
Groetjes
[ Voor 73% gewijzigd door SalimRMAF op 19-01-2010 23:24 ]
Gulfstream G650
Mede Tweakers,
Waar ik nog weleens tegen aanloop is dat bij het afspelen van een MVK of AVI, dat er 1x in de hele duur van de film een hikje in het geluid zit van een sec of 2 (max). Na alle firmware updates is dit er nog steeds niet uit. Ik stream via het Netwerk en gebruik Windows Vista op de pc waar ik de films vandaan trek.
Zijn er meerdere met dit probleem? En zo ja, is er al een oplossing voor?
Groetjes
Waar ik nog weleens tegen aanloop is dat bij het afspelen van een MVK of AVI, dat er 1x in de hele duur van de film een hikje in het geluid zit van een sec of 2 (max). Na alle firmware updates is dit er nog steeds niet uit. Ik stream via het Netwerk en gebruik Windows Vista op de pc waar ik de films vandaan trek.
Zijn er meerdere met dit probleem? En zo ja, is er al een oplossing voor?
Groetjes
Gisteren heb ik mijn player aan m'n netwerk gehangen en getest. Blijkt dat via de mediaservers mode (DLNA dus) er geen subs worden gevonden. Via USB was dat dit weekend geen probleem...
Mijn SRT's hebben dezelfde naam als de AVI's, maar de player zegt "no subtitles".
Ligt dit aan de speler/firmware, aan mijn Synology NAS (heeft laatste firmware), of gewoon aan de DLNA specs?
Heb in deze topic eens een search gedaan naar DLNA en SRT, maar toch niks gevonden. Ben ik hiermee alleen
Mijn SRT's hebben dezelfde naam als de AVI's, maar de player zegt "no subtitles".
Ligt dit aan de speler/firmware, aan mijn Synology NAS (heeft laatste firmware), of gewoon aan de DLNA specs?
Heb in deze topic eens een search gedaan naar DLNA en SRT, maar toch niks gevonden. Ben ik hiermee alleen
Ikzelf heb dit probleem ook. Zo'n één à twee keer per film is er een kort audio plopje of hikje. Ik heb dit bij mp4 en mkv files. Het lijkt gewoon compleet willekeurig te zijn. Ik haal de bestanden overigens van een DNS-323 share via wired netwerk.Ferra schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:02:
WD zou beter ééns een update uitbrengen die daadwerkelijk zaken fixt ipv een update uit te brengen gewoon om een update uit te brengen....
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
Ik heb inderdaad ook problemen met ondertiteling. Alleen ingebakken werkt bij mij echt goed over het netwerk....
Ook blu-rays (m2ts) pakt hij nooit ondertiteling ?
Ook blu-rays (m2ts) pakt hij nooit ondertiteling ?
Probeer het maar eens via network shares, dan wil het wel.freeco schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:39:
Gisteren heb ik mijn player aan m'n netwerk gehangen en getest. Blijkt dat via de mediaservers mode (DLNA dus) er geen subs worden gevonden. Via USB was dat dit weekend geen probleem...
Het komt omdat een mediaserver maar één bestand tegelijk kan streamen. De SRT moet tegelijk met de AVI worden afgespeeld en dat kan dan dus niet.
Verwijderd
Antwoord op je vraag: Thuis gebruik ik de WD TV Live aangesloten (met HDMI) op de receiver Pioneer 919. Bij het afspelen van het WMV HD bestand met WMAPRO9 geluid wordt het geluid WEL afgespeeld door de receiver.salimrmaf schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:18:
De WDTV SPeelt een WMV HD bestand wel af, maar de audiospoor dus niet. Mijn receiver (Pioneer 919) ondersteund WMA/PRO/9 ofzo toevallig genoeg wel. Heb ik dan WMA output op de HDMI?
M.a.w, de WDTV gebruikt het audiospoor om de geluidcodec WMAPRO9 ongecodeerd door te sturen naar de receiver. De pioneer 919 receiver codeert dit en zorgt ervoor dat je geluid hebt.
Hmm heb hem nu sinds gisteren en heb een aantal dingen geprobeerd en ben erg te spreken over de interface en welke bestanden hij accepteert. Enige jammer dat ik ben tegengekomen is het volgende:
Als ik een dvd heb met een videots map en vobs dan was al bekend dat ie geen menu gaf wat geen probleem is op zich maar nou kan ik ook niet de afzonderlijke vobs afspelen.. Mijn zus wil haar gooische vrouwen dvds kijken maar ze kan dus alleen alle afleveringen in 1 keer kijken ipv. de goeie aflevering te selecteren via de vobs... Je kan dan wel doorspoelen naar de volgende aflevering maar dit schiet ook niet op. Deze dvds bekijk ik dus door onder Ubuntu de cdrom mount te delen. Mijn idee was dus dat de losse dvd speler (onze heeft geen hdmi en scart aansluiting van dvd is stuk -> groen beeld of composiet kabel gebruiken en dat laatste is echt prut kwaliteit) de deur uit kon maar dit gaat dus niet. Heeft iemand hier al wat op verzonnen? Of moet ik maar de dvds rippen?
Als ik een dvd heb met een videots map en vobs dan was al bekend dat ie geen menu gaf wat geen probleem is op zich maar nou kan ik ook niet de afzonderlijke vobs afspelen.. Mijn zus wil haar gooische vrouwen dvds kijken maar ze kan dus alleen alle afleveringen in 1 keer kijken ipv. de goeie aflevering te selecteren via de vobs... Je kan dan wel doorspoelen naar de volgende aflevering maar dit schiet ook niet op. Deze dvds bekijk ik dus door onder Ubuntu de cdrom mount te delen. Mijn idee was dus dat de losse dvd speler (onze heeft geen hdmi en scart aansluiting van dvd is stuk -> groen beeld of composiet kabel gebruiken en dat laatste is echt prut kwaliteit) de deur uit kon maar dit gaat dus niet. Heeft iemand hier al wat op verzonnen? Of moet ik maar de dvds rippen?
daarnet eens de netwerk settings gewist en opnieuw begonnen. Nu lukken ondertitels wél via een network share (ook dezelfde folder, op dezelfde NAS), maar nog steeds niet via de mediaserver mode. Zal wel iets aan het DLNA protocol liggen, of de implementatie ervan op de WD of Syno.freeco schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:39:
Verwijderd
Ik had hier hetzelfde probleem met een DVD met losse afleveringen van de serie Lost. Ik heb ze uiteindelijk met het programma makeMKV naar MKV formaat geript. Hiermee worden de afleveringen automatisch per stuk opgeslagen zonder kwaliteitsverlies incl ondertiteling en verschillende audio sporen. De WD kan in MKV files overigens wel via options naar verschillende hoofdstukken gaan.Unneoetech schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:21:
Of moet ik maar de dvds rippen?
Gister kreeg ik opeens problemen dat hij mijn network-shares niet kan vinden. Na een aantal keer aan en uit en mn pc herstarten vond hij het opeens wel.
Ik draai Vista en heb de mediaplayer wired in het netwerk hangen.
Iemand een idee hoe dit kan komen?
Ik draai Vista en heb de mediaplayer wired in het netwerk hangen.
Iemand een idee hoe dit kan komen?
Verwijderd
Ook niet als je een iso maakt van de dvd? Dat doet de oude wdtvhd wel. Met .iso speelt ie het menu af van de dvd.Unneoetech schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:21:
Hmm heb hem nu sinds gisteren en heb een aantal dingen geprobeerd en ben erg te spreken over de interface en welke bestanden hij accepteert. Enige jammer dat ik ben tegengekomen is het volgende:
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 11:07 ]
Hebben meer mensen hier het volgende probleem:
WDTV aangesloten op Receiver middels HDMI:
Output "staat" op 720P/50/60, maar ik zie toch echt maar 720x480 pixels @60Hz. Via component output hij wel echte HD...
Kabels geswitched, andere poorten gebruikt.. niets helpt.
PS voor de Openingpost:
V Ondersteuning WMA-pro?
A (nog) Niet
WEL dus.
WDTV aangesloten op Receiver middels HDMI:
Output "staat" op 720P/50/60, maar ik zie toch echt maar 720x480 pixels @60Hz. Via component output hij wel echte HD...
Kabels geswitched, andere poorten gebruikt.. niets helpt.

PS voor de Openingpost:
V Ondersteuning WMA-pro?
A (nog) Niet
WEL dus.
[ Voor 14% gewijzigd door SalimRMAF op 21-01-2010 19:04 ]
Gulfstream G650
Ja, je receiver ondersteunt het, de wd zet niets om.salimrmaf schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:03:
PS voor de Openingpost:
V Ondersteuning WMA-pro?
A (nog) Niet
WEL dus.
www.casarodriguillo.com
Hmmm, het is maar wat je verstaat onder ondersteuning, maar ik bijt terug; doorgeven is het enige wat de WDTV kan; converteren en live outputten kan ie nog niet dus: Nee.Pinin schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:50:
[...]
Ja, je receiver ondersteunt het, de wd zet niets om.

[ Voor 13% gewijzigd door SalimRMAF op 21-01-2010 20:06 ]
Gulfstream G650
Ik werk nu een weekje met de WD TV Live via network shares op Windows 7, gaat op zich geweldig.
Alleen als ik heeeeele grote bestanden (40 GB) probeer af te spelen, gaat 'ie toch hakkelen.
Kan ik dit oplossen door gebruik te maken van de "media server" mode, en zo ja, welk programma moet ik dan op mijn PC gebruiken om er een soort "media server" van te maken? Ik heb geen NAS.
Alleen als ik heeeeele grote bestanden (40 GB) probeer af te spelen, gaat 'ie toch hakkelen.
Kan ik dit oplossen door gebruik te maken van de "media server" mode, en zo ja, welk programma moet ik dan op mijn PC gebruiken om er een soort "media server" van te maken? Ik heb geen NAS.
Tjonge, bij mij haperen kleinere bestanden soms al. Bijvoorbeeld 8gig Earth vogelscene is niet vlekkeloos te streamen. Over een harde schijf gaat het prima, maar dat was nu juist niet de bedoeling.
Het zou ook kunnen liggen aan mijn netwerk, of router of misschien wel de combinatie. Of wellicht dat de kabels bij het trekken een beetje beschadigd zijn of zo. 22 gig bluray rips gaan ook niet goed over het netwerk.
Ik stream vanaf externe USB en/of FIREWIRE schijven die aan mijn imac habngen. Heeft iemand daar ervaring mee? Op zich gaat het prima, maar bij grote films dus ietsje minder. Ik ben al wel bezig om een hdd vrij te maken, zodat ik ook b-rad firmware kan gaan gebruiken om hem als Newsgroup client in te stellen.
Op termijn wil ik een 4bay NAS hiervoor gaan gebruiken. Ik hoop op een nieuwe versie van de Synology DS409 die misschien wel uitkomt op de CEBIT in maart.
Maar goed, nog ff concreet een vraag. Heeft iemand ervaring met de combi apple/samba/WD HDTV Live
Het zou ook kunnen liggen aan mijn netwerk, of router of misschien wel de combinatie. Of wellicht dat de kabels bij het trekken een beetje beschadigd zijn of zo. 22 gig bluray rips gaan ook niet goed over het netwerk.
Ik stream vanaf externe USB en/of FIREWIRE schijven die aan mijn imac habngen. Heeft iemand daar ervaring mee? Op zich gaat het prima, maar bij grote films dus ietsje minder. Ik ben al wel bezig om een hdd vrij te maken, zodat ik ook b-rad firmware kan gaan gebruiken om hem als Newsgroup client in te stellen.
Op termijn wil ik een 4bay NAS hiervoor gaan gebruiken. Ik hoop op een nieuwe versie van de Synology DS409 die misschien wel uitkomt op de CEBIT in maart.
Maar goed, nog ff concreet een vraag. Heeft iemand ervaring met de combi apple/samba/WD HDTV Live
@pjitter
Had hier laatst ook last van met een .mkv vanaf mn Synology DS210J.
Een keer restarten van de film loste het probleem op.
Misschien dat een buffer niet goed ging oid.
Hoeveel buffer pakt de WD eigenlijk?
Had hier laatst ook last van met een .mkv vanaf mn Synology DS210J.
Een keer restarten van de film loste het probleem op.
Misschien dat een buffer niet goed ging oid.
Hoeveel buffer pakt de WD eigenlijk?
Whatever.
@ pjitter
Tot voor kort streamde ik al mijn HD content (incl 20gb+ mkv etc) vanaf een externe hdd, gekoppeld aan mijn netbook met daarop windows server std 2008, via een 100 mbit netwerk, via 3 switches, naar mijn wdtvlive en dat heeft nooit problemen opgeleverd. Ik heb niet specifiek ervaring met apple, maar zoals je ziet KAN het dus wel in "minder optimale" situaties
Tot voor kort streamde ik al mijn HD content (incl 20gb+ mkv etc) vanaf een externe hdd, gekoppeld aan mijn netbook met daarop windows server std 2008, via een 100 mbit netwerk, via 3 switches, naar mijn wdtvlive en dat heeft nooit problemen opgeleverd. Ik heb niet specifiek ervaring met apple, maar zoals je ziet KAN het dus wel in "minder optimale" situaties
Hij kan wel bijv. DTS omzetten naar stereo en naar de tv sturen, maar de TS is aangepast.salimrmaf schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:56:
[...]
Hmmm, het is maar wat je verstaat onder ondersteuning, maar ik bijt terug; doorgeven is het enige wat de WDTV kan; converteren en live outputten kan ie nog niet dus: Nee. [afbeelding]
www.casarodriguillo.com
Ik ben op zich ook best tevreden. Maar ik maak toch maar even een externe hdd vrij. Dat geeft toch wat minder irritatie. Verder ga ik toch eens testen wat mijn netwerk snelheid is.
Zou het kunnen zijn dat mijn tele2 router de bottleneck is? Ik kan er eventeel een router tussen zetten die het lan verkeer afhandelt. Dan laat ik de tele2 router alleen het wan verkeer afhandelen.
Maar goed, eerst maar eens verder met b-rad. Eens kijken wat er allemaal nog meer te pimpen is.
Zou het kunnen zijn dat mijn tele2 router de bottleneck is? Ik kan er eventeel een router tussen zetten die het lan verkeer afhandelt. Dan laat ik de tele2 router alleen het wan verkeer afhandelen.
Maar goed, eerst maar eens verder met b-rad. Eens kijken wat er allemaal nog meer te pimpen is.
Verwijderd
ik heb een heel groot probleem met mijn WDTV live. Hij speelt geen videobestanden meer af. niks.
Had mijn apparaat geupdate, daarna begonnen de problemen. Zojuist omgeruild bij mycom voor een nieuwe, zelfde probleem.
De wdtv live leest mijn USB stick wel, alleen zodra ik het bestand afspeel blijft hij in een oneindige laadmodus zitten, hierbij knippert het lampje van mijn USB ook niet, dus er lijkt echt niks te gebeuren tijdens dit 'laden'.
erg vervelend, en ik heb net 10 minuten geleden de nieuwe wd tv live aangesloten, exact t zelfde probleem.
Zojuist de hele USB schijf opnieuw geformatteerd, nieuwe naam toegewezen aan het USB apparaat, nog steeds niks..
ik snap er helemaal niks van, het lijkt dus een extern probleem te zijn, maar wat kan dit zijn??
Had mijn apparaat geupdate, daarna begonnen de problemen. Zojuist omgeruild bij mycom voor een nieuwe, zelfde probleem.
De wdtv live leest mijn USB stick wel, alleen zodra ik het bestand afspeel blijft hij in een oneindige laadmodus zitten, hierbij knippert het lampje van mijn USB ook niet, dus er lijkt echt niks te gebeuren tijdens dit 'laden'.
erg vervelend, en ik heb net 10 minuten geleden de nieuwe wd tv live aangesloten, exact t zelfde probleem.
Zojuist de hele USB schijf opnieuw geformatteerd, nieuwe naam toegewezen aan het USB apparaat, nog steeds niks..
ik snap er helemaal niks van, het lijkt dus een extern probleem te zijn, maar wat kan dit zijn??
Probeer gewoon eens een andere USB stick of HDD?
Verwijderd
reeds gedaan, bij beide schijven zelfde probleem, t rare is dat ze t beiden eerst gewoon wel deden
soms werkt t wel heel even nadat ik een harde reset heb gegeven, maar dan schiet ie er meteen weer uit...
heeeeeel frappant
soms werkt t wel heel even nadat ik een harde reset heb gegeven, maar dan schiet ie er meteen weer uit...
heeeeeel frappant
Ik lees heel wat over network share problemen met de WD TV Live en Windows 7 (x64), zijn er ook wel mensen die deze combinatie gewoon goed werkend hebben?
Op dit moment gebruik ik de 'vorige' WD TV, naar volle tevredenheid. De DTS conversie en network mogelijkheden van de Live versie staan me echter wel aan, dus wil eigenlijk overstappen op de nieuwe. Maar dan moet de bovenstaande combinatie wel een beetje lekker gaan werken
Op dit moment gebruik ik de 'vorige' WD TV, naar volle tevredenheid. De DTS conversie en network mogelijkheden van de Live versie staan me echter wel aan, dus wil eigenlijk overstappen op de nieuwe. Maar dan moet de bovenstaande combinatie wel een beetje lekker gaan werken
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Misschien even in de andere USB-poort doen. Mijn USB-stick doet het alleen in de USB-poort aan de achterkant. Aan de zijkant heb ik hetzelfde als jij beschrijft. Mijn externe HD doet het wel met beide poorten.Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:19:
ik heb een heel groot probleem met mijn WDTV live. Hij speelt geen videobestanden meer af. niks.
Verwijderd
ook al gedaan.. echt niks werktVerwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:24:
[...]
Misschien even in de andere USB-poort doen. Mijn USB-stick doet het alleen in de USB-poort aan de achterkant. Aan de zijkant heb ik hetzelfde als jij beschrijft. Mijn externe HD doet het wel met beide poorten.
zou het aan vista kunnen liggen? (achterlijk idee natuurlijk maar vista kennende zou het best is kunnen)
32 bits dat wel. Na lang zoeken naar de oplossing (want natuurlijk werkt het niet direct) bleek de oplossing erg simpel.Cloud schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:56:
Ik lees heel wat over network share problemen met de WD TV Live en Windows 7 (x64), zijn er ook wel mensen die deze combinatie gewoon goed werkend hebben?
Allereerst... Het werkt TADELOOS. (tadeloos betekent ERG GOED)
1e. De werkgroep moet WORKGROUP zijn.
2e. Kies als netwerk BEDRIJFSNETWERK en niet de Homenetwerk. Door bedrijfsnetwerk te kiezen worden je eigen shares zichtbaar voor andere computers en natuurlijk ook de Live.
Had van de week iets vreemd... naja mn vriendin. 
Hij kon opeens geen ISO en DVD's afspelen, we zagen alleen een zwart scherm.
.mkv's deden het prima.
Na een harde reset deden ze het weer.

.mkv's deden het prima.
Whatever.
Dit heb ik ook wel eens. En het kan ook bij foto's kijken voorkomen.Harmen schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:38:
Had van de week iets vreemd... naja mn vriendin.
.mkv's deden het prima.
Bleef tijdens slideshow ineens hangen (na 15 foto's ofzo). dan blijft dat ronddraaiende blauwe laadding in beeld.
als je dan een filmpje of serie wil kijken, zie je nog steeds die foto + laadding.
Enige oplossing is een harde reset.

Is niet zo'n grote ramp, omdat dat ding redelijk snel weer is opgestart.
zowel foto's als series/films staan op een Lacie 500GB Network Drive.
[ Voor 5% gewijzigd door latislos op 26-01-2010 15:00 ]
@latislos, ben ik gelukkig niet de enige. 
Mijn films/foto's staan op een Synology DS210J NAS.
Mijn films/foto's staan op een Synology DS210J NAS.
Whatever.
Verwijderd
Werkt de WD TV ook probleemloos met een samsung ps50a756? Iemand ervaringen? Dlna ondersteunt niet zoveel dus dit zou wel een mooie oplossing zijn.
Via een netgear router wnr2000 zou ' ie dan aangesloten worden.
Via een netgear router wnr2000 zou ' ie dan aangesloten worden.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 13:26 ]
Let op:
Let op!
Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!
[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition
[Mediaplayer] WD TV Live Hub
Let op!
Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!
[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition
[Mediaplayer] WD TV Live Hub