Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:43:
[...] De WD kan in MKV files overigens wel via options naar verschillende hoofdstukken gaan.
Bedoel je naar verschillende hoofdstukken BINNEN een VOB? Of delen van een serie?

En als je dan een DVD met extra's hebt die als MKV op de LIVE staat? Kun je dan ook de extra's bekijken?
(hebben we toch een soort menu)

Overigens riep iemand hier dat menu wel mogelijk zou zijn als je iso's gebruikt. Zou dan graag willen weten hoe. (AL mijn films zijn iso, maar nergens een menu te bekennen)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Simpel vraagje. Kan de WD TV Live bestanden die 4:3 zijn stretchen naar 16:9 breedbeeld? Ik heb er een hekel aan als ik opeens naar twee zwarte balken aan de zijkant moet kijken. Just wanna know for sure...

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

BatmanHorizon schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:43:
Simpel vraagje. Kan de WD TV Live bestanden die 4:3 zijn stretchen naar 16:9 breedbeeld? Ik heb er een hekel aan als ik opeens naar twee zwarte balken aan de zijkant moet kijken. Just wanna know for sure...
Nee; de WDTV heeft standaard zooms: 2X, 4X, 8X en voglens mij 16X, er zijn geen "Ondertiteling"/"Letterbox"-zoom functies. :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Ik heb besloten om binnenkort toch weer een mediaplayer voor mn oude 16:9 CRT TV te kopen. Ik moet het nu een tijdje doen met een PC met TV-out, maar mis toch het gebruikersgemak van een mediaplayer. Ik heb pas mijn WD TV1 cadeau gedaan, en wil nu heel graag een network media player, zoals de WD TV live.

Als ik maximaal 150 euro wil uitgeven, dan kom ik volgens mijn toch op de WD TV Live uit. Een interne HDD vind ik onbelangrijk. Probleemloos 99% van de files afspelen is een must. En ik wil eyecandy, geen spartaanse GUI. Ik heb wel een paar nadelen van de Live kunnen ontdekken na het lezen van dit topic:

1. WIndows 7 share moeizaam(zwak uitgedrukt)
2. MKV + srt + folder.jpg op een share: Wel subs op de WDTV, maar geen cover art. Gemiste kans.
3. MKV(met interne subs) + srt op share: WDTV kan niet de externe srt subs laten zien.

Ik ben heel benieuwd naar de b-rad firmware, moet me daar nog in verdiepen. Kan ik puntje 2 daarmee oplossen? Ook imdb info op de WD TV mbv b-rad lijkt me zwaar kicken. Just the way I like it.

Ik heb geen haast met de aanschaf. Misschien wordt het ook wel een andere, maar aangezien mijn ervaringen met de WD TV1 zo goed waren, heb ik een zwak voor deze Live.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

jmk schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:09:
[...]

3. MKV(met interne subs) + srt op share: WDTV kan niet de externe srt subs laten zien.

[...]
Was dat niet juist een probleem met de mediaserver in plaats van de network shares? Is volgens mij recent in dit topic langsgekomen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
salimrmaf schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:27:
[...]

Nee; de WDTV heeft standaard zooms: 2X, 4X, 8X en voglens mij 16X, er zijn geen "Ondertiteling"/"Letterbox"-zoom functies. :(
Dat is wel jammer. Geen omweg oid om dit toch voor elkaar te krijgen? Heb namelijk een paar oude series etc. die gewoon 4:3 zijn. Wil ze het liefst gewoon in breedbeeld formaat kijken. Naja, moet ik daarvoor evt. maar mn ps3 blijven gebruiken.

Ik heb een paar .mkv met interne softsubs in het engels. Als ik dan externe NL subs in .srt samen met de .mkv erbij voeg op een usb stick, herkent hij deze dan niet? Of lukt dat alleen niet als je streamt (wat ik niet ga doen, ga alleen met externe opslag werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
1. WIndows 7 share moeizaam(zwak uitgedrukt)
2. MKV + srt + folder.jpg op een share: Wel subs op de WDTV, maar geen cover art. Gemiste kans.
1. Windows 7 shares werken UITSTEKEND, je moet alleen eenmalig een paar kleine aanpassingen in de registry maken, zodat de WD ziet dat er "geadverteerd" wordt op het netwerk. Dit is typisch een geval van de security touwtjes aantrekken bij Microsoft, omdat iedereen zeurt dat het zo'n onveilig OS is. Welnu, dit is dus het resultaat :)

2. Begrijp ik niet. Welke kans? En wat moet je met coverart op een kastje dat is bedoeld voor films?

3. De losse SRT even in de MKV gieten met MKVToolnix a.k.a. MKVmergeGUI, kost een paar minuten. Is nog een stuk "netter" ook in je filesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
BatmanHorizon schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:43:
Kan de tv dat zelf niet? Ik heb ook enige tijd een 16:9 CRT gehad (een Philips), en daarmee kon ik via de afstandsbediening de tv het beeld tot in de breedte stretchen, of laten inzoomen op 16:9. (Los daarvan gaat mijn voorkeur uit naar 4:3-weergave omdat je dan geen beeld verliest en de aspectratio behoudt, maar dat is een ander verhaal.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb onlangs mijn WD TV vervangen door een WD TV Live. Werkt prima via het netwerk (en ook via USB), maar ik merk dat het geluid heel iets asynchroon is in mkv's. Ik kijk via composite met de tulpjes uit de analoge uitgang op een versterker. De WD TV deed dat prima. Heeft iemand anders hetzelfde probleem met de Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat probleempjes met de WD live misschien kunnen jullie mij helpen

Het lampje van de USB (ext HD 1,5Tb) blijft knipperen. Ik neem aan dat hij blijft scannen. Een film hapert ook een paar keer. Soms krijg ik ook een scan fout en dan blijft het lampje gewoon constant aan

Kan dat scannen uitgezet worden?

Ik heb gemerkt dat de geluidscodec WMApro niet ondersteunt wordt kun je dat handmatig oplossen of gaat het via een update?

Bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 01:13:
Ik heb onlangs mijn WD TV vervangen door een WD TV Live. Werkt prima via het netwerk (en ook via USB), maar ik merk dat het geluid heel iets asynchroon is in mkv's. Ik kijk via composite met de tulpjes uit de analoge uitgang op een versterker. De WD TV deed dat prima. Heeft iemand anders hetzelfde probleem met de Live?
Ik heb geen problemen. Mijn setup is een Samsung LE40B550 TV en een met glasvezel aangesloten Samsung HT-Z210 homecinemasetje waar ik Bose Acoustimass speakers op aangesloten heb.

Op de homecinema stond een default AV-sync delay van 75 ms die ik naar 100 ms heb gezet. Voor mijn gevoel loopt altijd alles lipsynchroon nu.

Leuk detail is trouwens de Samsung Anynet+ HDMI link tussen de TV en de homecinema. Nu kan ik heel makkelijk met de TV-afstandsbediening overswitchen naar geluid over de versterker/speakers en ook het volume regelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

BatmanHorizon schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:11:
[...]
Ik heb een paar .mkv met interne softsubs in het engels. Als ik dan externe NL subs in .srt samen met de .mkv erbij voeg op een usb stick, herkent hij deze dan niet?
Op de 'oude' WD TV werkt dit perfect, maar als het bovenstaande niet werkt op de WD TV live dan vind ik dat ook wel bijzonder jammer.

Kan iemand het bovenstaande bevestigen of ontkrachten? Werken .mkv's met interne subs + externe subs vanaf USB stick én vanaf network shares?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/7141/wdtvstreamformats.jpg

Zowel bij de WDTV1 , alsook de Live; hij leest dan alleen de interne MKV-SUB

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat klopt niet echt, want dat werkt bij mijn WDTV1 wel gewoon hoor. Ik heb al heel vaak .mkv's met interne subs gekeken, waarbij ik de externe .srt sub als getoonde ondertiteling selecteerde.

Ik zie in je overzichtje staan 'FullHD MKV', bedoel je dan dat dat probleem alleen optreed met 1080p/i .mkv's? Ik kijk over het algemeen alleen maar 720p materiaal namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Cloud schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:41:
Dat klopt niet echt, want dat werkt bij mijn WDTV1 wel gewoon hoor. Ik heb al heel vaak .mkv's met interne subs gekeken, waarbij ik de externe .srt sub als getoonde ondertiteling selecteerde.

Ik zie in je overzichtje staan 'FullHD MKV', bedoel je dan dat dat probleem alleen optreed met 1080p/i .mkv's? Ik kijk over het algemeen alleen maar 720p materiaal namelijk.
Ja als ik dat lees staat er idd alleen full hd mkv. Dat doet de veronderstelling dat alle andere mkv's het wel aankunnen? Ik heb namelijk ook vooral 720p. Beetje aparte schema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb een vriend met een WD TV Live, ik ga hem even vragen dit te checken. Want als dat echt niet werkt (ook niet voor 720p's) dan moet ik denk ik helaas bij mijn huidige bakje blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Cloud schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:22:
Ik heb een vriend met een WD TV Live, ik ga hem even vragen dit te checken. Want als dat echt niet werkt (ook niet voor 720p's) dan moet ik denk ik helaas bij mijn huidige bakje blijven.
Ik heb bij mijn WDTV 1 een boel films via USB aangesloten (MKV) waarbij je zowel een interne als externe sub had. Ik kreeg de externe SUB nooit te zien, behalve als de MKV geen interne sub had. :|

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2012 (2009) BluRay x264 1080P NL SUBBED, 15, 9 gb
Audio: Engels DTS 5.1
Subtitels: Nederlands custom (instelbaar)
Beeld: 16:9
Speelduur: 158 minuten

Compressie: x264
Bron: 2012.2009.1080p.BluRay.x264.REPACK-METiS

Werkt probleemloos via network share direct vanaf mijn xp pc die boven staat. TV Samsung PS50A756

Ik dacht, ik deel het even met jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Porta, heb ik van de week ook gekeken.
No probemo.

Der Untergang van 22GB doet het ook prima.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het afspelen van vanaf mijn Conceptronic CH3SNAS naar mijn WD TV Live loopt niet goed. Na twee minuten film begint het afspelen te haperen.

Kan dit aan mijn net werk opstelling liggen? Ik gebruik een Zyxel 2602 als ADLS modem en newerk router. Al het netwerkverkeer loopt dus via deze router. Moet ik misschien een aparte gigabit router/switch kopen om dit op te lossen?

Verder speelt mijn WD TV Live geeen VOB bestanden af, ook niet als ik deze in lowercase renmae naar .vob

Iemand die tips heeft om deze twee problemen op te lossen? Ben nu erg teleurgesteld in mijn WD TV live player...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:21:
Het afspelen van vanaf mijn Conceptronic CH3SNAS naar mijn WD TV Live loopt niet goed. Na twee minuten film begint het afspelen te haperen.

Kan dit aan mijn net werk opstelling liggen? Ik gebruik een Zyxel 2602 als ADLS modem en newerk router. Al het netwerkverkeer loopt dus via deze router. Moet ik misschien een aparte gigabit router/switch kopen om dit op te lossen?

Verder speelt mijn WD TV Live geeen VOB bestanden af, ook niet als ik deze in lowercase renmae naar .vob

Iemand die tips heeft om deze twee problemen op te lossen? Ben nu erg teleurgesteld in mijn WD TV live player...
Wat voor film probeer je af te spelen? Ik heb zelf een DNS-323 (zelfde eigenlijk als jouw NAS dus) op een Dir 655 en een gigabit switch hangen. 1080P gaat hier vlekkeloos en .vbo's ook. Hoe benader je de film in het netwerk? Met network share of media server? Over het algemeen vind ik network share 10 keer beter en vooral sneller werken (plus dat je folder art wel te zien krijgt ;) )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:49:
[...]

Wat voor film probeer je af te spelen? Ik heb zelf een DNS-323 (zelfde eigenlijk als jouw NAS dus) op een Dir 655 en een gigabit switch hangen. 1080P gaat hier vlekkeloos en .vbo's ook. Hoe benader je de film in het netwerk? Met network share of media server? Over het algemeen vind ik network share 10 keer beter en vooral sneller werken (plus dat je folder art wel te zien krijgt ;) )
Exact, waarom zou je perse via media server moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Volkert schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:49:
[...]

1. Windows 7 shares werken UITSTEKEND, je moet alleen eenmalig een paar kleine aanpassingen in de registry maken, zodat de WD ziet dat er "geadverteerd" wordt op het netwerk. Dit is typisch een geval van de security touwtjes aantrekken bij Microsoft, omdat iedereen zeurt dat het zo'n onveilig OS is. Welnu, dit is dus het resultaat :)
Mooi. Dan wordt dat geen probleem. :)
2. Begrijp ik niet. Welke kans? En wat moet je met coverart op een kastje dat is bedoeld voor films?
Nou, ik bedoel dat als je door je films aan het bladeren bent, die op je share staan, dan is het mooi als je de plaatjes ziet, bijvoorbeeld een cover van een denkbeeldige dvd van de film die je wil kijken
3. De losse SRT even in de MKV gieten met MKVToolnix a.k.a. MKVmergeGUI, kost een paar minuten. Is nog een stuk "netter" ook in je filesysteem.
Ja dat kan ook. Maar met de WD TV1, kan ik, en dat weet ik 100% zeker, zowel de externe als de interne sub laten zien. Dit heb ik getest met Inglourious Basterds 720P, die releasegroep had voor de Franse en Duitse delen in de film interne, optionele subs gemaakt. De externe subs was srt, helemaal Nederlands. Het is natuurlijk prettig niets te hoeven omzetten, al is het al na een minuutje gebeurd. Je kan dan namelijk ook niets vergeten, waar je dan achter komt als je met een gast(e) een film wil gaan kijken.

Maar goed, ik denk dat ik de knoop maar doorhak, en er binnenkort 1 ga halen. Dan zal ik mijn proefondervindelijke bevindingen hier delen :)

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/7141/wdtvstreamformats.jpg
Dit plaatje klopt niet. ****(vier sterretjes) Klopt niet met mijn bevindingen met de WD TV1 en de IB-film van Tarantino. Waarschijnlijk niet up-to-date imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk ook mogelijk om de positie van ondertitels te wijzigen? Mijn tv kan prima zoomen zonder delen van het beeld te verliezen maar dan vallen de ondertitels wel buiten beeld. Niet het storend is of zo, ik vroeg het me alleen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:33:
Is het eigenlijk ook mogelijk om de positie van ondertitels te wijzigen? Mijn tv kan prima zoomen zonder delen van het beeld te verliezen maar dan vallen de ondertitels wel buiten beeld. Niet het storend is of zo, ik vroeg het me alleen af.
Volgens mij niet. Je kunt vaak (bij een DVD en zo) wel het beeld "pannen" (verschuiven) t.o.v. de ondertitels die dan vast staan. Misschien kun je daar wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• important n
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03-2021
Heb je inmiddels 'n oplossing, want ik heb hetzelfde probleem. Tot vorige week probleemloos. WD pasport als externe harde schijf, opstarten van elk medium is 'n ramp. Na wat resetten wordt er wel opgestart na +/- 3min, daarna werkt de bediening met 'n vertraging van +/- 3min.
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:36:
[...]

ook al gedaan.. echt niks werkt :S en het is een gloednieuwe WDTV live notabene, dan moet het probleem toch wel aan de externe mediums liggen? maar ja, als ik de desbetreffende mediums al heb geformatteerd, wat kan ik er dan verder nog aan doen vraag ik me af..

zou het aan vista kunnen liggen? (achterlijk idee natuurlijk maar vista kennende zou het best is kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 07:50:
[...]

Volgens mij niet. Je kunt vaak (bij een DVD en zo) wel het beeld "pannen" (verschuiven) t.o.v. de ondertitels die dan vast staan. Misschien kun je daar wat mee.
Duidelijk dan, thx.

Jammer maar wellicht doen ze daar nog es wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Bij een aantal films heb ik het volgende probleem:
- speelt prima af via de usb poort op de WD TV LIVE zelf
- ik krijg bij dezelfde files op mijn netwerkschijf de mededeling dat de files niet supported zijn

Mijn netwerkschijf is een WD Myworld 1TB met wit licht, zit vast aan Fritzbox 7120 router.

Het kan toch niet de netwerksnelheid zijn, 1080p mkv files vanaf de netwerkschijf zijn geen probleem.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:14

mwa

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:21:
Ik heb af en toe hetzelfde probleem (gisteravond nog met een 1080p versie van The Dark Knight). Ik denk zelf dat dit komt omdat deze NAS (ik heb de CH3SMNAS) gewoonweg te weinig geheugen heeft. Als ik naast het streamen nog een torrent en/of usenet download heb lopen, dan wordt het een en al schokken met 1080p streaming (via shares!). Als ik deze uitzet gaat het 90% van de gevallen goed, en als het nogsteeds voorkomt reset in de NAS om wat geheugen vrij te maken.

Zelf denk ik dus dat het echt komt door de (goedkope) hardware van onze NAS, en niet zozeer de WD Live of je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:58

Nitai

Live the life you love.

Heb je naar je netwerk gekeken? Want 1080P doet m'n WD TV Live en Mac Mini zonder enig schokken vanaf de CH3SNAS (dit terwijl er op gedownload wordt). Ik heb gigabit netwerk liggen met 2 gigabit switches. Geen enkel probleem.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:51

latislos

zie signature

Ik weet niet of het al ergens staat, (heb de handleiding ook niet gelezen :') )
maar ik 'ontdekte' zojuist dat je ook sneller kan spoelen.
als je een keer op fast forward ( >> ) klikt (dus 2x speed) en dan op de 'next' ( >| ) button drukt verspringt het met 10 minuten... :)

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
latislos schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:13:
als je een keer op fast forward ( >> ) klikt (dus 2x speed) en dan op de 'next' ( >| ) button drukt verspringt het met 10 minuten... :)
_/-\o_
kijk dat is nog eens een handige tip.
Zal het vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
Ik heb al diverse fora afgespeurd maar ik kan het antwoord op mijn vraag/probleem niet vinden...

In een map waarin ik een videobestand heb staan heb ik een thumbnail gemaakt met de bestandsnaam folder.jpg. De WDTV live laat de thumbnail dan ook netjes zien.

Als ik dan op de map ga staan en op 'play' druk dan gaat ie de mediabestanden in de map afspelen, als het videobestand met een letter hoger dan een 'f' begint dan wordt het plaatje "folder.jpg" getoond en wordt niet de film gestart.

Dan zul je zeggen: hernoem je videobestand en laat het beginnen met bijvoorbeeld een 'a'.

Is dit echt de enige oplossing?

Is het trouwens niet mogelijk dat wanneer in het hoofdmenu 'video' wordt gekozen er dan in de submappen ook alleen maar videobestanden getoond worden, en dus niet .mp3's .jpg's etc etc

Ik hoop dat jullie een goede tip kunnen geven...bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Was al bekend met de WD HD TV ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:58
ik heb een iso + mds gedownload met een avchd x264 dvd9. Deze wil ik afspelen met mijn wdtv live, maar het apparaat ziet de iso en mds niet. Hoe kan dit. Dit zou de speler toch moeten herkennen?

Als ik het met isobuster uitpack, krijg ik gewoon de blueray mappen. Moet ik het op een andere manier inpakken?

Update: Ik kan het stream bestand afspelen in de blueray folder. Ik heb nog een keer opnieuw een iso bestand gemaakt van de blueray en weer is deze niet zichtbaar in de afspeellijst.
Moet ik iets speciaals doen om iso's te zien?

[ Voor 49% gewijzigd door VivaAtloni op 30-01-2010 15:53 ]

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• important n
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03-2021
Fout in middels zelf gevonden. Er stond 'n beschadigd bestand in de map ".wd_tv" te weten: ph.db-journal. Na dit bestnad middels chkdsk verwijderd te hebben was alles weer goed ! Oorzaak verder onbekend, euvel is begonnen tijdens het bekijken van foto's. Misschien heeft iemand er iets aan ! :)
important n schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:53:
Heb je inmiddels 'n oplossing, want ik heb hetzelfde probleem. Tot vorige week probleemloos. WD pasport als externe harde schijf, opstarten van elk medium is 'n ramp. Na wat resetten wordt er wel opgestart na +/- 3min, daarna werkt de bediening met 'n vertraging van +/- 3min.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:51

latislos

zie signature

Notna schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:46:
[...]

Was al bekend met de WD HD TV ;)
nice :)
maar mensen met een WD TV Live gaan niet in dat topic kijken. Althans, ik niet. :P

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
VivaAtloni schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 08:43:
ik heb een iso + mds gedownload met een avchd x264 dvd9. Deze wil ik afspelen met mijn wdtv live, maar het apparaat ziet de iso en mds niet. Hoe kan dit. Dit zou de speler toch moeten herkennen?
Als ik het met isobuster uitpack, krijg ik gewoon de blueray mappen. Moet ik het op een andere manier inpakken?
Gewoon de grootste .M2TS file eruitpeuteren (ik doe dat zelf met PowerISO) en dan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vandaag een WD TV Live gekocht. Maar de voeding lijkt een hele hoge pieptoon te geven.

Het is al iets minder geworden maar toch komt er nog wel een hoge pieptoon uit de voeding. Meer mensen daar last van? Of horen jullie niks?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

supershoe schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:27:
Vandaag een WD TV Live gekocht. Maar de voeding lijkt een hele hoge pieptoon te geven.

Het is al iets minder geworden maar toch komt er nog wel een hoge pieptoon uit de voeding. Meer mensen daar last van? Of horen jullie niks?
Met geen een WDTV last van gehad.. Ik zou even wachten (nieuwe electronica?) Misshcien dat het ophoudt...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
electronica + hoge pieptoon = meestal ongezond.
kan een oscillerende voeding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een wdtv live, op een netgear wndr3700 router zit via de usb poort een externe samsung hd van 1,5 TB. Via ethernetkabel aangesloten op de WDTV Live. Werkte een week probleemloos, hd bestanden afspelen, alles.

Maar als ik nu films wil afspelen dan lukt het vaak niet of veel zwarte schermen of laadschermen. Heb een harde reset gedaan, ip setting verwisseld, maar niks wilt helpen. Laatste firmware. Wat zou het kunnen zijn? (kabel werkt perfect, andere pc's hebben geen problemen met benaderen/afspelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand die mij kan vertellen hoeveel Mbps ik moet kunnen trekken door m'n netwerk om Full HD af te spelen?
Heb hier een servertje staan aan een 100Mbit netwerk, waar ik max 9,89Mbps aftrek. Maar Full HD hapert dan flink als ik die afspeel(gewoon via file sharing).
Iemand enig idee ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik heb vrijdag ook een WD TV Live! gehaald. Mooi ding. Ik had "vroeger" een WD TV1.
Wat me direct opvalt tov de oude:
+Snellere menu's, ab reageert sneller.
+Uitgebreidere settings
+Mooie gui met Youtube(voor het eerst The Online Gamer gezien :) ) Zeer mooi beeld voor op een CRT TV!
+Ondertitel -/+ delay met links en rechts.
-Via composiet op mijn CRT TV heb ik nu een waas over mijn beeld lopen. Het lijkt op (mot)regen die van links naar rechts over het beeld loopt. Ik moet nog proberen of ik via een SCART convertor het beeld beter kan krijgen. met de oude WD TV had ik wel strak beeld.

Ik heb hem vooral gekocht voor de netwerksupport. Ik ben heel blij de hij de mappen op de share een plaatje geeft als er een folder.jpg present is. Wel heb ik wisselvallige resultaten met het vinden van de share.
Ik heb de register aanpassingen gedaan zoals eerder vermeld in dit topic, en toen dit:
-Ik zag gisteren aan het begin van de avond meteen mijn PC host naam, en door alle shared folders bladeren was een makkie.
-Ik had met SABNZBD+ popstars gedownload, wat dat had ik vrijdag gemist. Nadat popstars binnen was, ging SAB verder met wat andere videobestanden.
-Popstars afspelen via het netwerk ging perfect, en ik genoot van beeld en geluid.
-Helaas bleef PAR2.exe hangen op 100% CPU, en daardoor viel de netwerk connectie uit. De WD TV stopte met spelen.
-Op de PC heb ik PAR2.exe gekilled, maar de WD TV zag weer mijn PC hostnaam niet.
-Het lastige is dan dat je dus ook niet ziet "netwerk zoeken" ofzo, je druk op enter en rechts, maar je ziet geen enkel effect van je input. best irritant.
-Ik heb mijn PC gereboot. Mijn WD TV uit gezet, de stroom onderbroken en opnieuw aangezet, weer geen netwerk.
-Toen even een youtube filmpje gespeeld, ook om te kijken of het netwerk het wel goed doet, en toen:
-Netwerk zichtbaar, en ik kon de shares benaderen en de uitslag zien van popstars. Wel jammer die onderbreking.

Ik log trouwens in door user admin+pwd in te vullen van mijn Win7 x64 PC.

Enige wat ik nog niet heb gedaan is de netwerkgroep naam van mijn PC aangepast. Je zou gewoon de groep in de WD TV moeten kunnen aanpassen, maargoed, Ik gebruik mijn shares van mijn vaste PC namelijk ook veel voor mijn laptop, en ik heb dan weinig zin daar iets aan te moeten veranderen. Maar dat ga ik nog wel proberen. Hoe moet ik hem ook alweer noemen? WORKGROUP he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jmk schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:52:
[...]
Dit plaatje klopt niet. ****(vier sterretjes) Klopt niet met mijn bevindingen met de WD TV1 en de IB-film van Tarantino. Waarschijnlijk niet up-to-date imo.
Inderdaad, dit werkt gewoon wel.

Gisteren een MKV van "The Informant" getest met Engelse subs. Een Nederlandse SRT ernaast gezet (uiteraard met exact dezelfde naam als de MKV) en in het menu kon ik ALLEBEI de ondertitels kiezen.

Dus dit schema niet meer plaatsen, want het brengt alleen maar ruis en is niet eerlijk t.a.v. WD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
DennusB schreef op zondag 31 januari 2010 @ 00:13:
Iemand die mij kan vertellen hoeveel Mbps ik moet kunnen trekken door m'n netwerk om Full HD af te spelen?
Heb hier een servertje staan aan een 100Mbit netwerk, waar ik max 9,89Mbps aftrek. Maar Full HD hapert dan flink als ik die afspeel(gewoon via file sharing).
Iemand enig idee ? :)
Dit is voor mij ook nog een beetje vaag, want een Windows share is per definitie niet "strak", qua dat het een behoorlijke overhead heeft, met horten en stoten gaat en zeker niet zo netjes is als FTP, NFS etc.. De ervaringen tot nu toe:

Films tot zo'n 20 GB gaan altijd wel goed.

Van 20 tot 30 GB is een grijs gebied. Qua data zie je in je Windows 7 resources een belasting van ongeveer 50%, dus hij zou het makkelijk moeten kunnen trekken zou je denken. Meestal gaat het ook wel goed als je je QoS uitzet in de netwerksettings en verder geen RDP-sessies c.q. downloads naar die PC hebt openstaan.

Boven de 30 GB over Microsoft network shares doe ik niet meer, ook al zou het puur naar MB/sec throughput gekeken, moeten kunnen. Misschien dat ik hier ooit nog de gouden tip lees qua registry tweaks, TCP-optimizing etc.

Vaak kun je de film een stuk kleiner maken door DTS weg te gooien of om te zetten naar AC3.

[ Voor 3% gewijzigd door Volkert op 31-01-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Volkert schreef op zondag 31 januari 2010 @ 09:52:
[...]

Gisteren een MKV van "The Informant" getest met Engelse subs. Een Nederlandse SRT ernaast gezet (uiteraard met exact dezelfde naam als de MKV) en in het menu kon ik ALLEBEI de ondertitels kiezen.

Dus dit schema niet meer plaatsen, want het brengt alleen maar ruis en is niet eerlijk t.a.v. WD :)
Stond The Informant.mkv + SRT op een share? Kan je dan nog steeds alles selecteren?(lijkt me wel trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jmk schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:13:
[...]
Stond The Informant.mkv + SRT op een share? Kan je dan nog steeds alles selecteren?(lijkt me wel trouwens)
Yep, ik werk sinds de WD TV Live alleen maar met shares. Heb wel een 120GB externe harddisk en ook diverse USB-sticks t/m 16GB, maar de jarenlange ervaring leert dat je toch altijd net de film wil zien die je net vers gedownload hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Volkert schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:07:
[...]

Dit is voor mij ook nog een beetje vaag, want een Windows share is per definitie niet "strak", qua dat het een behoorlijke overhead heeft, met horten en stoten gaat en zeker niet zo netjes is als FTP, NFS etc.. De ervaringen tot nu toe:

Films tot zo'n 20 GB gaan altijd wel goed.

Van 20 tot 30 GB is een grijs gebied. Qua data zie je in je Windows 7 resources een belasting van ongeveer 50%, dus hij zou het makkelijk moeten kunnen trekken zou je denken. Meestal gaat het ook wel goed als je je QoS uitzet in de netwerksettings en verder geen RDP-sessies c.q. downloads naar die PC hebt openstaan.

Boven de 30 GB over Microsoft network shares doe ik niet meer, ook al zou het puur naar MB/sec throughput gekeken, moeten kunnen. Misschien dat ik hier ooit nog de gouden tip lees qua registry tweaks, TCP-optimizing etc.

Vaak kun je de film een stuk kleiner maken door DTS weg te gooien of om te zetten naar AC3.
Het is 2012_1080P_X264_NLSUBBED_JUST4FUN_TEAM.mkv van een kleine 13Gb.
Maar toch gaat het met horten en stoten, het begin gaat goed. Maar na een tijdje gaat ie haperen.
En dat terwijl hij 9Mbps van me server kan aftrekken? Dat moet toch kunnen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

DennusB schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:52:
[...]

Het is 2012_1080P_X264_NLSUBBED_JUST4FUN_TEAM.mkv van een kleine 13Gb.
Maar toch gaat het met horten en stoten, het begin gaat goed. Maar na een tijdje gaat ie haperen.
En dat terwijl hij 9Mbps van me server kan aftrekken? Dat moet toch kunnen |:(
Ben net hetzelfde bestand aan het kijken, zonder problemen. Misschien ligt het toch aan je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet helaas nogmaals op mijn eerder gestelde vraag terugkomen....
Ben zeer tevreden met de WD live en hoop dat er nog goede software updates komen.
Ik wil vanaf mijn laptop live rqdio en vooral videofeeds met behulp van de WD LIve afspelen.
Ik gebruik daarvoor Tversity. Sommige radiofeeds werken perfekt, andere totaal niet.
Videofeeds streamen gaat eveneens niet. Natuurlijk wel als ik de bestanden download,
maar dat wilde ik me juist besparen...! Doe ik iets verkeerd? Bestaan er goede alternatieven voor
TVersity ? Bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Hele andere vraag: Wie weet waarom de losse afstandsbedieningkjes niet meer te koop zijn?

Als je met Google zoekt op WDTV001RNN zie je er tientallen, en vaak voor 3 a 4 Euro of zo.

Maar geen enkele winkel lijkt ze nog te hebben c.q. te krijgen.

WTF is going on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
Nogmaals:

Ik heb al diverse fora afgespeurd maar ik kan het antwoord op mijn vraag/probleem niet vinden...

In een map waarin ik een videobestand heb staan heb ik een thumbnail gemaakt met de bestandsnaam folder.jpg. De WDTV live laat de thumbnail dan ook netjes zien.

Als ik dan op de map ga staan en op 'play' druk dan wordt het plaatje folder.jpg getoond. In mijn geval staat er meestal een .mkv videobestand bij.
Dit zou dus betekenen dat de volgorde van afspelen bepaalt wordt door het filetype; de 'j' komt voor de 'm'
Hebben mensen dit op een of andere manier weten op te lossen?

Is het trouwens niet mogelijk dat wanneer in het hoofdmenu 'video' wordt gekozen er dan in de submappen ook alleen maar videobestanden getoond worden, en dus niet .mp3's .jpg's etc etc

Ik hoop dat jullie een goede tip kunnen geven...bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door tinus94 op 31-01-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
antipode schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:55:
[...]

Ben net hetzelfde bestand aan het kijken, zonder problemen. Misschien ligt het toch aan je netwerk?
Ja kan idd. Maar met 9Mbps moet dat toch kunnen?
Want jij hebt ook 100Mbit begrijp ik?

[ Voor 6% gewijzigd door DennusB op 31-01-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:49:
[...]

Probleem opgelost! Ik speelde af via media server... En dat werkt dus blijkbaar niet. Via Network share werkt het nu prima. Ik wist dit niet, dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
DennusB schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:01:
[...]
Ja kan idd. Maar met 9Mbps moet dat toch kunnen?
Want jij hebt ook 100Mbit begrijp ik?
Er kunnen nog een heleboel ander factoren zijn ook, zoals:

- Duplex mismatch
- Brakke bekabeling
- Te zware virusscanner
- PC is ondertussen met andere (zware) dingen bezig
- SATA driver niet goed
- Brakke schijf

Wat voor snelheid haal je precies als je van de ene PC naar de andere PC kopieert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Volkert schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:48:
[...]

Er kunnen nog een heleboel ander factoren zijn ook, zoals:

- Duplex mismatch
- Brakke bekabeling
- Te zware virusscanner
- PC is ondertussen met andere (zware) dingen bezig
- SATA driver niet goed
- Brakke schijf

Wat voor snelheid haal je precies als je van de ene PC naar de andere PC kopieert?
Bekabeling is gloednieuw, virusscanner draait er momenteel niet eens op de server, hij doet geen zware dingen op dat moment en dit is de snelheid van de server naar mijn PC(100Mbit):
Speedtest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
tinus94 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:58:
Nogmaals:
Dit zou dus betekenen dat de volgorde van afspelen bepaalt wordt door het filetype; de 'j' komt voor de 'm'
Hebben mensen dit op een of andere manier weten op te lossen?
Eerlijk gezegd denk ik niet dat veel mensen dit een "probleem" vinden. De WD TV Live is en blijft een kleine Linux machine die ze min of meer een beetje compatible gemaakt hebben met Windows bestandsstucturen, dus verwacht daar ook geen wonderen van.

Misschien kun je je MKV in een subfolder zetten, dan is 'ie volgens mij eerder aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
DennusB schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:50:
[...]
Bekabeling is gloednieuw, virusscanner draait er momenteel niet eens op de server, hij doet geen zware dingen op dat moment en dit is de snelheid van de server naar mijn PC(100Mbit):
Mmm, 15 GB in ca. 150 minuten = 0,1 GB per minuut = 100 MB per minuut = 1,7 MByte/s.

Dat moet 'ie makkelijk trekken.

Kastje al een keer gereset? Ander geluidsspoor getest? QoS al uitgezet op je netwerkadapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:10
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:35:
[...]

Probleem opgelost! Ik speelde af via media server... En dat werkt dus blijkbaar niet. Via Network share werkt het nu prima. Ik wist dit niet, dank voor de tip!
Via media server lijkt me dat je server waar je het bestand op hebt staan het bestand moet streamen. Je moet dus een applicatie draaien die het bestand af kan spelen (dat moet die hardware kunnen) en zo kan de WD dat afspelen. Of eigenlijk speelt ie dan niks af, maar geeft ie het signaal door naar je tv/versterker.
Via networkshare plukt je WD het bestand van het netwerk en decodeert ie hetzelf, dat wattie erg goed kan.

Iedereen is overigens gelimiteerd tot 100Mbit met de WD TV Live, omdat de netwerkchip van de WD maar 100Mbit aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Krijg net de folder van de Media Markt binnen, staat daar op pagina 2 de Sitecom MD270 mediaplayer.

Dit is toch gewoon hetzelfde ding als onze WD TV Live als je naar de specs en afstandsbediening kijkt?

Afbeeldingslocatie: http://static.vergelijk.nl/fotos/183x160/7/1/2/0/sitecom-md-270-013097120.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Misschien een klein doorbraakje in het kader van anti-hakkel op grote MKV-files via een Windows (7) share.

Ook nog geen wetenschappelijk bewijs, maar de setting "Interrupt Moderation" van de netwerkkaart op "disabled" zetten speelt nu een 28 GB MKV-film vlekkeloos af, terwijl die PC ook een RDP-sessie heeft en bezig is met een download op 5,7 MByte/s.

Ziet er veelbelovend uit. Morgen maar eens mee verder, want nu ga ik naar bed.

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/4184/interruptmoderation.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:52
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
http://www.wdc.com/WDProducts/Library/UM/ENG/4779-705035.pdf

Pagina 29:

NEXT
(next track)
• Skips to the next audio, video, or image file.
• Press to page down.
• During Video FF mode, press to skip forward 10 minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:11
Ik heb een raar probleem.
De WDTV Live is verbonden met de laptop.
Delen heb ik aanstaan, wachtwoord beveiligd delen heb ik uit.
Heb voor de video 2 mappen op delen staan. Echter, als ik in het menu van de wd tv naar video ga, dan laat hij nog oude files zien.

In de mappen die ik gedeeld heb heeft eens een map Band of Brothers gestaan. Die map is nu weg, in verkenner. Maar ik zie hem nog wel in het menu van de wd tv live.

Ook nieuwe files (.Ts/.vob bestanden, .Iso) ziet hij niet in het menu van de wd tv. Zelfs het mapje waar deze in staan wordt niet weergegeven.

Ergens heb ik het idee dat hij oude info gebruikt, maar ik weet niet hoe ik dit oplos. Heb al een reset gedaan, maar probleem blijft.

Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Robbie T schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:11:
Ik heb een raar probleem.
Ergens heb ik het idee dat hij oude info gebruikt, maar ik weet niet hoe ik dit oplos. Heb al een reset gedaan, maar probleem blijft.
Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Stroom er een tijdje helemaal af, terug naar fabrieksinstellingen?

Maar het klopt inderdaad dat 'ie inderdaad wat raar doet met veranderde data. Maar 't blijft natuurlijk ook een Linux machientje dat met allerlei U-bochten op een halfzachte manier aanhaakt op een Windows filesysteem.

Ik heb zelfs al meegemaakt dat ik een film gedelete heb die 'ie op dat moment aan het afspelen was. Bleef gewoon doorgaan :? . Een soort tafelpoten onder het blad vandaan zagen zeg maar :)

In het dagelijks leven is het het beste is om telkens een "refresh" te doen door in het menu terug te gaan naar "shares' en dan weer opnieuw verbinding te maken met de betreffende PC waar de films op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tinus94 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:58:

In een map waarin ik een videobestand heb staan heb ik een thumbnail gemaakt met de bestandsnaam folder.jpg.
Als ik dan op de map ga staan en op 'play' druk dan wordt het plaatje folder.jpg getoond. In mijn geval staat er meestal een .mkv videobestand bij
Tja, ik heb elke film als iso in een aparte map. In die map zit ook een ,JPG met dezelfde naam als de iso.
Ik kies voor local drives/folders en zie dan de mappen. Deze worden getoond als thumbnails. Niet zo groot, helaas, maar wel herkenbaar.
Hope this helps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Volkert schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:25:
[...]

Stroom er een tijdje helemaal af, terug naar fabrieksinstellingen?

Maar het klopt inderdaad dat 'ie inderdaad wat raar doet met veranderde data. Maar 't blijft natuurlijk ook een Linux machientje dat met allerlei U-bochten op een halfzachte manier aanhaakt op een Windows filesysteem.

Ik heb zelfs al meegemaakt dat ik een film gedelete heb die 'ie op dat moment aan het afspelen was. Bleef gewoon doorgaan :? . Een soort tafelpoten onder het blad vandaan zagen zeg maar :)

In het dagelijks leven is het het beste is om telkens een "refresh" te doen door in het menu terug te gaan naar "shares' en dan weer opnieuw verbinding te maken met de betreffende PC waar de films op staan.
Ik ben al terug naar de fabrieksinstellingen gegaan.
Een refresh, hoe doe ik dat? Zoals ik het nu lees is het namelijk niets anders dan te kiezen voor video-->Networkshare-->laptop selecteren.

Iets wat ik elke keer doe als ik mijn wd tv aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:48:
[...]

Ik kies voor local drives/folders en zie dan de mappen.
Wat bedoel je hier precies mee?

[ Voor 35% gewijzigd door tinus94 op 01-02-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:28:
Krijg net de folder van de Media Markt binnen, staat daar op pagina 2 de Sitecom MD270 mediaplayer.

Dit is toch gewoon hetzelfde ding als onze WD TV Live als je naar de specs en afstandsbediening kijkt?

[afbeelding]
Sterker die 2 zijn 100% identiek m.u.v. de buitenkant en (blijkbaar, zie verder) de interne software. Overigens deed de WD TV Live het perfect bij mij en de MD270 speelde totaal niets af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Sinds 1,5 maand in bezit van deze mediaspeler, en was tot nu wel aardig tevreden. Maarrr nu ziet hij geen subtitles meer. Niet via het netwerk, maar ook niet via externe harde schijf. Ik heb al meerdere films (dvd5) geprobeerd. Als ik de films via mijn computer (mediaplayer) afspeel, heb ik wel ondertiteling. Ik heb de speler al gereset, Maar dat mocht niet baten. Ook is de WDTV up to date.

Wie O wie weet een oplossing.

Alvast bedankt,

Groetjes Ciska

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volkert schreef op zondag 31 januari 2010 @ 09:52:
[...]

Het bovenstaande is inderdaad waar. Ik heb de volgende twee situaties getest:
  1. USB stick met .mkv (met interne subs) en externe .srt en .ass subtitles → werkt
  2. Network share met .mkv (met interne subs) en externe .srt en .ass subtitles → werkt
En situatie één werkte dus ook al op de 'oude' WD TV. Dat schema klopt dus van geen kant. :)

Overigens voor de mensen die het niet weten: je kunt bij een film ook meerdere externe subtitles gebruiken, door ze als volgt te noemen:

JouwFilmHier.mkv
JouwFilmHier.Ondertitel1.srt
JouwFilmHier.Ondertitel2.srt

De tekst tussen de punten is dan tevens de tekst die de WD TV weergeeft in de lijst met beschikbare subtitles. :) En ja dit werkt ook als de .mkv al meerdere interne subtitles heeft. Je externe subtitles worden als eerste getoond in de lijst.

offtopic:
Nadat ik het bovenstaande bij een vriend getest had, zelf ook maar een besteld en gister ontvangen!

[ Voor 0% gewijzigd door Cloud op 03-02-2010 14:42 . Reden: whoops copy past foutje :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:57:
[...]

Het bovenstaande is inderdaad waar. Ik heb de volgende twee situaties getest:
  1. USB stick met .mkv (met interne subs) en externe .srt en .ass subtitles → werkt
  2. Network share met .mkv (met interne subs) en externe .srt en .ass subtitles → werkt
En situatie één werkte dus ook al op de 'oude' WD TV. Dat schema klopt dus van geen kant. :)

Overigens voor de mensen die het niet weten: je kunt bij een film ook meerdere externe subtitles gebruiken, door ze als volgt te noemen:

JouwFilmHier.mkv
JouwFilmHier.Ondertitel1.mkv
JouwFilmHier.Ondertitel2.mkv

De tekst tussen de punten is dan tevens de tekst die de WD TV weergeeft in de lijst met beschikbare subtitles. :) En ja dit werkt ook als de .mkv al meerdere interne subtitles heeft. Je externe subtitles worden als eerste getoond in de lijst.

offtopic:
Nadat ik het bovenstaande bij een vriend getest had, zelf ook maar een besteld en gister ontvangen!
Een ondertitelbestandje met als extensie .mkv? :?
Bedoel je niet .srt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ah my bad, dat was een copy paste foutje. Inderdaad natuurlijk gewoon de extensie van het ondertitel bestand, dus .srt of bijvoorbeeld .ass. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heren! :D Mijn schema was alweer enkele maanden oud; ik weet zeker dat de WDTV 1 in het begin in ieder geval niet simultaan de 2 ondertitels kon weergeven. Waarschijnlijk is dat dus met behulp van een Firmare update veranderd. De WDTV Live heeft al sinds de launch die functie geintegreerd. 8) My fault, sorry.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag een hd live en alles werkt perfect, mkv, avi, iso en alle subs worden mee gestreamd.
Nu heb ik m alleen nog niet geupdate, kan iemand bevestigen dat het nu veilig is om te up daten? En krijg ik dan ook meteen de mogelijkheid om subs te verplaatsen en te synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Goed nieuws. Het is iemand op het wdtvforum gelukt om onder andere het volgende mogelijk te maken: Apple Trailers en Shoutcast .

Beknopte how-to:
* Flash het apparaat met de firmware van B-Rad ( *linkje* )
* Download Webfrontend ( *linkje* ) en pak het bestand uit naar USB stick.
* Boot het apparaat met de usbstick in het apparaat
* Ga naar music -> mediaservers -> UMSP . En ziedaar: Shoutcast O+

Met dank aan: B-Radd, Mr_Miyagi en Zoster van het WDtv forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

_Rayman_ schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:00:
Goed nieuws. Het is iemand op het wdtvforum gelukt om onder andere het volgende mogelijk te maken: Apple Trailers en Shoutcast .

Beknopte how-to:
* Flash het apparaat met de firmware van B-Rad ( *linkje* )
* Download Webfrontend ( *linkje* ) en pak het bestand uit naar USB stick.
* Boot het apparaat met de usbstick in het apparaat
* Ga naar music -> mediaservers -> UMSP . En ziedaar: Shoutcast O+

Met dank aan: B-Radd, Mr_Miyagi en Zoster van het WDtv forum.
OMG als dit waar is. :o :D Moet even iets voor school doen... daarna ga ik gelijk hiermee aan de slag!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Het is waar. Heb het hier draaien. Gelijk ook een favoriet aangemaakt. Houd er wel rekening mee dat de how-to die ik hier heb neergezet, erg beknopt is.

Mocht je hulp nodig hebben, just ask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Cloud schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:57:
[...]De tekst tussen de punten is dan tevens de tekst die de WD TV weergeeft in de lijst met beschikbare subtitles. :) En ja dit werkt ook als de .mkv al meerdere interne subtitles heeft. Je externe subtitles worden als eerste getoond in de lijst.

offtopic:
Jaah, mooi dat je dat hebt getest man! Zou een kleine domper zijn als het niet kon. Ga hem nu zeker kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook de B-RAD firmware draaien. Moest eerst downgraden naar .11 (netwerk zat er nog in dus hij ging daarna update doen naar .17 doh!).

Na de downgrade heb ik de laatste B-RAD er op gezet. Mijn shares zijn nu een stuk beter bereikbaar. Ik heb nog wel het probleem dat de netwerkverbinding wegvalt. Maar verder is de interface wel verbeterd, met meerdere lijnen in list view. En de text gaat veel verder in de breedte, dus duidelijker... Verder heb ik nog geen gebruik gemaakt van de ingebakken torrent client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Als ik die B-Rad firmware installeer en het bevalt mij niet, kan ik dan wel terug naar de originele firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Robbie T schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:36:
Als ik die B-Rad firmware installeer en het bevalt mij niet, kan ik dan wel terug naar de originele firmware?
Pfff, ik had dus Firmware 1.10.17 al... ik weet neit wat ik hebg edaan maar hij staat op 1.10.00 :D

Ik heb het kleinste bestandje in de update (openen met wordpad) aangepast. Zo kun je ALTIJD upgraden door het getal te verhogen.
VERSION='1.01.19' LOCATION='wdtvlive.bin' PKG_LOCATION='wdtvlive.pkg'

Had ik hem genoemd, maar na de "Update" is ie 1.10.00. Ik zie nergens een WD TV LX-logo...

Ik ben nu effe aan het proberen om de LX erop te krijgen... |:(

Edit: Volgens mij heb ik de officiele 1.10.00 FW verwisseld met de WD LX, waardoor de oude FW eropkwam ipv de LX; is nu opgelost. Ben nog aan het installeren!

Hmm, heb het **.bin bestand op mijn USB stick gezet, maar zie nergens bij Music>Mediaservers USMC? |:(

[ Voor 15% gewijzigd door SalimRMAF op 05-02-2010 00:28 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm loop nu toch tegen een probleempje aan.
Van mijn externe harde schijf speelt ie alles moeiteloos af maar via mijn router gaat het volgende mis:

Ik heb een map gedeeld genaamd MOVIES, de WDTV live ziet deze map wel maar als ik deze map open zegt hij dat er geen media bestanden in staan.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
salimrmaf schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:48:
[...]

Pfff, ik had dus Firmware 1.10.17 al... ik weet neit wat ik hebg edaan maar hij staat op 1.10.00 :D

Ik heb het kleinste bestandje in de update (openen met wordpad) aangepast. Zo kun je ALTIJD upgraden door het getal te verhogen.
VERSION='1.01.19' LOCATION='wdtvlive.bin' PKG_LOCATION='wdtvlive.pkg'

Had ik hem genoemd, maar na de "Update" is ie 1.10.00. Ik zie nergens een WD TV LX-logo...

Ik ben nu effe aan het proberen om de LX erop te krijgen... |:(

Edit: Volgens mij heb ik de officiele 1.10.00 FW verwisseld met de WD LX, waardoor de oude FW eropkwam ipv de LX; is nu opgelost. Ben nog aan het installeren!

Hmm, heb het **.bin bestand op mijn USB stick gezet, maar zie nergens bij Music>Mediaservers USMC? |:(
Even voor de goede orde, werkt het nou wel om het nummer van de firmware te verlagen, of komt het niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Leuk dingetje ontdekt trouwens:

SRT los naast de film: Ondertitel staat wat aan de irritant hoge kant

Zelfde SRT in MKV zetten met MKVToolnix (MKVMergeGUI): Ondertitels staan mooi laag in beeld

Misschien iets voor de volgende firmware update, want dit mag niet kunnen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ah dat was mij ook al opgevallen, ik kon er alleen nog geen patroon in ontdekken. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:50:
Ik heb een map gedeeld genaamd MOVIES, de WDTV live ziet deze map wel maar als ik deze map open zegt hij dat er geen media bestanden in staan.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Misschien everyone permissies toekennen aan de folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

@salimrmaf:
Wellicht ten overvloede. Eerst de usb stick met webend.app.bin erop in het apparaat stoppen en daarna het apparaat zetten.
Mocht het dan nog niet werken:
* Ga naar de website van het apparaat (standaard : http://wdtvlive)
* Klik op UPnP Media Server -> Send SSDP broadcast

Hierna zou het moeten werken.

@Robbie T
Wat je precies bedoelt weet ik niet. Ik heb zelf een firmware downgrade gedaan van 17 naar 11. Ging zonder problemen. Wel inderdaad even het besproken nummertje eerst iets verhogen (naar b.v. 18) .
Je kunt ook vrij "hoppen" tussen verschillende firmwares (zelf vaak gehopt tussen die van b-rad en de officiele).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm..heb nu sinds 2 weken WD TV live (meteen geupdate toen ie online was), maar 1080p mkv's van planet earth blijven hier érg problematisch.

De meeste afleveringen kappen er na een minuut mee (net zoals bij de user hierboven met wifi had), terwijl ik wél minutenlang op 16x kan blijven doorspoelen.

Uitgeteste opties:
Externe HD via lokale USB aan de wd gehangen
Via (bedraad) netwerk (100mbit router) rechtstreeks vanaf laptop

Eigenlijk heb ik nu echt geen idee meer. Zou er iets mis zijn met die mkv's (geript door CultHD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe speel je iso ( mdf) af van je pc over het netwerk? Gewoon mounten en die delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:51:
Hoe speel je iso ( mdf) af van je pc over het netwerk? Gewoon mounten en die delen?
Gewoon de ISO (gerenamede MDF) op een share zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:20:
[...]

Gewoon de ISO (gerenamede MDF) op een share zetten.
Ah balen dat heb ik dus niet omdat ik alles over het netwerk stream :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:22:
[...]
Ah balen dat heb ik dus niet omdat ik alles over het netwerk stream :/
MKV'tje van maken dan met makemkv? (wellicht ook eerst de MDF renamen naar ISO)

http://www.makemkv.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niemand verder problemen met t afspelen van 1080p mkv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:15:
[...]

MKV'tje van maken dan met makemkv? (wellicht ook eerst de MDF renamen naar ISO)

http://www.makemkv.com/
Ik heb met isobuster de mt2s eruit gehaald en vervolgens een loss srt gedownload van ondertitel.com en dat ging ook. Ik weet niet eens wat mt2s is:D. Iig gelukt.

Bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:28:
Totaal niet, via het netwerk speelt de live echt alles af. Wel heb ik gemerkt dat je de bestandsnaam kort moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:28:
Hangt af van de grootte. Films tot zo'n 20 GB over Fast Ethernet / Windows share gaat prima, 20-30 GB is de danger zone, en boven de 30 GB hakkelt vrijwel gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Sinds enkele dagen ben ik ook in het bezit van deze media player :)

En ik gebruik een Logitech Harmony 895 afstandsbediening om al m`n apparaten te kunnen bedienen met 1 AB, maar als welk apparaat voeg ik deze media player toe in de software van Logitech?

Iemand hier ervaring mee? :S

[ Voor 3% gewijzigd door the_cyberspace op 07-02-2010 15:38 ]

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:49
Gerbruikt ook iemand onze wd live samen met synolgie 209 nas? En hoe zijn de ervaringen dan?
Pagina: 1 ... 12 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub