Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exar schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:48:
Mijn WD TV Live reboot ineens als ik inlog op m'n youtube account.... zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Er is geen firmware upgrade beschikbaar en ik heb de stroom er al eens af gehad.
Youtube is zonder favorites niet echt handig te gebruiken (search queries worden niet eens opgeslagen dus je kan steeds weer opnieuw zoeken als je zonder account zit).
Dit heb ik ook. Ik heb nu de laatste firmware op de wdlive zitten. (daavoor nog niet getest).
Hij is trouwens niet gelinkt aan een gmail adres.

Vreemd, iemand nog informatie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

joppe113 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:15:
Gerbruikt ook iemand onze wd live samen met synolgie 209 nas? En hoe zijn de ervaringen dan?
Ik heb hier een Synology DS109 staan. Stream hier wel eens wat vandaan. Totaal geen problemen. Na welke ervaring icm met deze Synology ben je opzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Rayman_ schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:08:
Het is waar. Heb het hier draaien. Gelijk ook een favoriet aangemaakt. Houd er wel rekening mee dat de how-to die ik hier heb neergezet, erg beknopt is.

Mocht je hulp nodig hebben, just ask.
Rayman, you just made my weekend! Geweldig, dit zocht ik al een hele tijd en dat webend doet net de truc voor me... big thanxQ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:43:
[...]

Rayman, you just made my weekend! Geweldig, dit zocht ik al een hele tijd en dat webend doet net de truc voor me... big thanxQ!
Het lukt me ECHT niet! :( Wanneer ik de IP van de WDTV in IE invoer, krijg ik een WDLXTV-webpage waarna ik een wachtwoord/username moet invoeren maar ik heb er geen ingesteld? :?

Moet je PC perse aanstaan?
Moet je iets in een config aanpassen?
Moet je iets met Linux doen?

[ Voor 10% gewijzigd door SalimRMAF op 07-02-2010 19:21 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

@Buzzert: Alle credits naar B-Radd, Mr_Miyagi en Zoster van het WDtv forum :)

@salimrmaf: Probeer eens als gebruikersnaam "root" en verder geen wachtwoord. Dit zijn namelijk de standaard credentials

[ Voor 41% gewijzigd door _Rayman_ op 07-02-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:49
_Rayman_ schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:41:
[...]

Ik heb hier een Synology DS109 staan. Stream hier wel eens wat vandaan. Totaal geen problemen. Na welke ervaring icm met deze Synology ben je opzoek?
Nou ik sta op het punt om een 209 te kopen en ben benieuwd hoe hij met de wd tv live omgaat. Streamen van dvd en hd bestanden vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:28
joppe113 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:35:
[...]

Nou ik sta op het punt om een 209 te kopen en ben benieuwd hoe hij met de wd tv live omgaat. Streamen van dvd en hd bestanden vooral.
Ik heb de combinatie WDTV Live en de Synology DS209 draaien. Werkt prima. Stream eigenlijk alleen maar HD bestanden, dit gaat zonder problemen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:53

latislos

zie signature

Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:30:
[...]

Dit heb ik ook. Ik heb nu de laatste firmware op de wdlive zitten. (daavoor nog niet getest).
Hij is trouwens niet gelinkt aan een gmail adres.

Vreemd, iemand nog informatie hierover?
Als je even had doorgelezen had je kunnen lezen dat dit een bekend probleem is en nog steeds niet is gefixed bij WD. :)
En ja, het is inderdaad klote :/

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeeMKII
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 16:53
Zojuist de nieuwste firmware update 1.01.24 geïnstalleerd.
Youtube werkt nu helemaal naar behoren (ook met gmail accounts) en beschikt nu ook over een betere interface.
Verder kan ik nu ook chapters selecteren in MKV bestanden (niet zeker of dit nieuw is, is mij iig niet eerder opgevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

De release notes:

Release 1.01.24 (2/9/10)
•Implemented add to playlist feature in YouTube™.
•Added Save search queries to save users time in re-entering search terms in YouTube.
•Added seeking controls (fast forward/rewind) in the YouTube player in 10 second increments.
•Fixed YouTube video list not presented in the same order as provided by YouTube server.
•Added Flag Video feature to YouTube.
•Updated to the new YouTube Video logo throughout the application.
•Modified YouTube video timestamp format to make it more readable.
•Redesigned YouTube user interface to comply with YouTube requirements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Enkel fixes voor Youtube?
Het zal wel prettig zijn als er keypad 1-0 textinvoer ondersteuning in komt.

Had liever ander fixes gezien zoals: Sync issue (geluid met sommige mkv's)

[ Voor 28% gewijzigd door Harmen op 10-02-2010 08:51 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Youtube gebruik ik niet op mijn wdtv live dus daar kan ik niet over oordelen. Maar voor mijn gevoel is de interface een heel stuk sneller geworden. Meer mensen die dit ervaren?..

[ Voor 12% gewijzigd door pasajo op 10-02-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben aan twijvelen tussen de WD TV Live of popcorn geval.
gaat mij erom dat ik "kuch" mijn gedownloade 720p mkv eps van de nieuwsgroepen direct kan afspelen zonder rare conversies vooraf te moeten doen.

WD heeft mijn intresse omdat er nu lan op zit. en ik heb al 3tb in netwerk hangen.
ij de popcorn moet ik zelf weer hd erin doen en das zonde als ik al genoeg ruimte hebt.
is het mogelijk om te streamen van een apple time machine router? snapt de wdtv hfs+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Youtube login is iig gefixed , jeuj

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Ik gebruik nu dus de wd live in samen met een synology nas ds209.

Ik kon prima een dvd streamen vanaf de 209 maar toen ik ging fastforwarden sprong het beeld op zwart en kon ik daarna de film ook niet meer opnieuw opstarten.

In het begin van het topic waren er meer mensen die dit probleem hadden alleen lees ik niks over een oplossing. Weet iemand waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@joppe113... een bestand streamen kost haast geen kracht voor een NAS.
Een DVD zal zo rond de 400kb/sec trekken.
Een MKV daar in tegen max. 5MB/sec (40MBit mkv)

Heb zelf nooit problemen ondervonden eigenlijk.
Heb een DS210J.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Harmen schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:08:
@joppe113... een bestand streamen kost haast geen kracht voor een NAS.
Een DVD zal zo rond de 400kb/sec trekken.
Een MKV daar in tegen max. 5MB/sec (40MBit mkv)

Heb zelf nooit problemen ondervonden eigenlijk.
Heb een DS210J.
Ik dacht ook niet dat het aan de snelheid van mijn netwerk ligt. Alleen wat wel. Moet je op de Nas ook nog bepaalde instellingen doen voor streamen naar een player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand hoe je kanalen bijvoorbeeld kan laten zien met de youtube client van de wd tv live?
Heb me aangemeld bij een aantal channels.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:26
Er is een nieuwe update!!

We're pleased to offer the following updates for your WD TV Live HD media player. Updating your media player is simple. Just follow the instructions below, grab your remote and enjoy the show!

What's in this update?
Release 1.01.24 (2/9/10)

* Implemented add to playlist feature in YouTube™.
* Added Save search queries to save users time in re-entering search terms in YouTube.
* Added seeking controls (fast forward/rewind) in the YouTube player in 10 second increments.
* Fixed YouTube video list not presented in the same order as provided by YouTube server.
* Added Flag Video feature to YouTube.
* Updated to the new YouTube Video logo throughout the application.
* Modified YouTube video timestamp format to make it more readable.
* Redesigned YouTube user interface to comply with YouTube requirements.

Downloadlink: http://www.wdc.com/global...wdtv/wdtvlive_1_01_24.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hassebassie schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:24:
Er is een nieuwe update!!

We're pleased to offer the following updates for your WD TV Live HD media player. Updating your media player is simple. Just follow the instructions below, grab your remote and enjoy the show!

What's in this update?
Release 1.01.24 (2/9/10)

* Implemented add to playlist feature in YouTube™.
* Added Save search queries to save users time in re-entering search terms in YouTube.
* Added seeking controls (fast forward/rewind) in the YouTube player in 10 second increments.
* Fixed YouTube video list not presented in the same order as provided by YouTube server.
* Added Flag Video feature to YouTube.
* Updated to the new YouTube Video logo throughout the application.
* Modified YouTube video timestamp format to make it more readable.
* Redesigned YouTube user interface to comply with YouTube requirements.

Downloadlink: http://www.wdc.com/global...wdtv/wdtvlive_1_01_24.zip
Beetje jammer dat het alleen Youtube updates zijn :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MonkeeMKII schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:48:
Zojuist de nieuwste firmware update 1.01.24 geïnstalleerd.
Youtube werkt nu helemaal naar behoren (ook met gmail accounts) en beschikt nu ook over een betere interface.
Verder kan ik nu ook chapters selecteren in MKV bestanden (niet zeker of dit nieuw is, is mij iig niet eerder opgevallen).
Hoe bedoel je chapters selecteren ? Heb je toegang tot een menu met chapters?
Werkt dit ook voor DVD rips ? (video_ts) mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:57
MonkeeMKII schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:48:
Ik heb ook 1.01.24 geinstalleerd. De enige manier om chapters te selecteren is volgens mij nog steeds via
het options menu. Erg omslachtig.

Waarom kan dit niet via de PREV en NEXT toetsen?

Ik speel veel muziek videos af op het ding, maar het ontbreken van een snelle chapter selectie is voor mij het grootste nadeel van de WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

is de inlog bug met youtube ook gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Rub3s schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:16:
is de inlog bug met youtube ook gefixed?
Dat staat er met koeienletters? :?

Ik heb zojuist de nieuwste Firmware getest... Ik heb er gemengde gevoelens over;

Met de vorige FW (B-RADD 1.0.11 , en de Officiele .11 , die beiden goed liepen) had ik nog nooit een video gezien die niet op de WDTV kon worden afgespeeld.

Het gaat hier om bijvoorbeeld, wanneer je "Tokyo Drift" intikt, de eerste 3 of 4 videos. Die kan ik niet met mijn WDTV FW 1.0.24 afspelen. Kan iemand testen of het wel lukt met de oude firmware? (Meeste gebande videos zijn muziek-videos)

Dat is een.

Voor de rest is hij gewoon normaal, maar er zijn wel een paar grote verbeterpunten; je kunt vooruit en terug spoelen in YouTube. Ook zijn je laatste ingetikte zoekresultaten opgeslagen in een "tijdelijke" cache.

Bij de videos heb je nu ook meer informatie; de tags, tijd, aantal sterren en info zijn nu zichtbaar.

Wanneer je met de .24 FW een search query intikt, "denkt" de WDTV bij iedere letter effe snel na... De vorige FW was dus wel wat sneller met intikken...

Ik had een CustomFW, dus de updatefunctie van de WDTV deed het niet; ik moest de FW op een USB stickje zetten alvorens te updaten.

Nu nog USB Toetsenbord support, en Shoutcast. :/

@Hieronder: Soms kreeg ik die melding ook te zien, gewoon blijven proberen; nadat ie een paar keer is "geladen" speelt het bestand gewoon wel af, bij mij i.i.g..

@CLOUD hieronder: Mijn eigen videos kon ik al nooit in HD zien met de WDTV... en ik heb geprobeerd om andere videos te bekijken in HD op de WDTV .24 , maar wat ik te zien krijg is dus ECHT geen HD... -O- -O-

[ Voor 93% gewijzigd door SalimRMAF op 10-02-2010 21:10 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:11
Inmiddels ga ik het apparaat steeds vervelender vinden geloof ik..

Bestanden die voorheen goed werden afgespeeld worden nu helemaal niet meer afgespeeld.
Heb bijvoorbeeld band of brothers op mijn laptop staan. Eerst werd deze normaal afgespeeld, nu word er aan gegeven dat deze niet afgespeeld kan worden omdat het bestandsformaat niet ondersteund word.(.MKV).

Daarnaast staan er in een map een aantal mappen met films.
Hier word echter van de 8 mappen maar 1 map weergegeven.

Factory Reset werkt niet, want het probleem blijft hetzelfde..

Inmiddels even geprobeerd met muziek. Hier krijg ik mijn mappen en de bestanden wel gewoon te zien, maar hij wil niks afspelen..

[ Voor 10% gewijzigd door Robbie T op 10-02-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Speel je vanaf netwerk? (ja, je geeft aan dat de bestanden op je laptop staan... DUH)

Router + laptop + WDTV even resetten (allemaal uit en allemaal aan)

Dan zou e.e.a. weer goed moeten werken.
Anders de oude firmware erop (via het trucje dat je de bestandsnaam moet wijzigen in een versie hoger dan je huidige) dan zou e.e.a. weer moeten werken.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

salimrmaf schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:22:
[...]
Dat staat er met koeienletters? :?
w8 a minute......

er staan heel veel dingen over youtube, maar, als ik er niet overheen lees (na 7x lezen?), zie ik nergens iets staan over het inloggen. het enigste wat dicht in de buurt komt is "Redesigned YouTube user interface to comply with YouTube requirements", maar of dat de bekende bug oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb .24 er nu ook opgezet en die Youtube veranderingen zijn wel nice. Alleen ik heb het idee dat ik wat mis? Ik meen dat je ergens in kon stellen dat je Youtube video's in HD wilt kijken, waar mogelijk. Maar die setting is volgens mij foetsie.

Daarnaast heb ik dus het idee dat Youtube filmpjes nu dus echt niet meer in HD afspelen. Miniature city (zoek maar eens op 720p) zit er een stuk minder strak uit dan voor de update.

Meer mensen die hier last van hebben? :?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
CeesKees schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:03:
Speel je vanaf netwerk? (ja, je geeft aan dat de bestanden op je laptop staan... DUH)

Anders de oude firmware erop (via het trucje dat je de bestandsnaam moet wijzigen in een versie hoger dan je huidige) dan zou e.e.a. weer moeten werken.
Dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd..Dat kan ik morgen nog wel even doen.
Thx voor de tip.

Verwijderd

_Rayman_ schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:26:
@Buzzert: Alle credits naar B-Radd, Mr_Miyagi en Zoster van het WDtv forum :)
Toch nog een vraagje Rayman;

De webend-app werkt bij mij alleen na een standaard boot. Zodra ik de WDTV uit zet en op een later moment weer aan, wordt webend niet weer geladen. Ik moet dan eerst een power-cycle doen voordat eea weer tevoorschijn komt. Is dit een bekend probleem, of doe ik iets fout??

Dan nog een vraagje (nu ik toch bezig ben.. ;) ), aangezien jij de B-rad fw blijkbaar al aardig doorgrond hebt;
Ik meen begrepen te hebben dat het mogelijk is om streaming-sites als een local dir toe te voegen. Op die manier zouden (bijvoorbeeld) de diverse sites van uitzendinggemist of zelfs zaken als net-tv of iets als www.freemoviescinema.com mogelijk worden...?? Zou dan op dezelfde manier moeten werken als bv de apple-trailer site...
Kun jij hier iets zinnigs over zeggen? Of heb je misschien een tip waar ik dit terug kan vinden? Ik heb al menig forum doorgeploegd ondertussen, maar ik kan het niet terugvinden... Ik kom niet verder dan het toevoegen van een externe server, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde heb ik al gemerkt... :P
Sorry, ben nog een behoorlijke newbie annex nitwit in dit soort zaken! Ben me erg aan het inlezen, maar om het in de praktijk er vervolgens ook uit te krijgen...

Alvast dank!

EDIT: ben iets verder, en ik bedoel dus eigenlijk hoe ik (bv) xbmc-addons werkend krijg. Heb gevonden dat ze via php moeten worden toegevoegd, maar kan deze niet terug vinden. En als ik dat bestand al vind, hoe dan verder... ??
Thanx in advance _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 20:07 ]

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Had daarnet iets vreemds.

Was een film aan het testen. (19,8 GB De Storm Remuxed)
In eerste instantie trok de wd iets van 4MB/sec gemiddeld. (kan ik zien in de mangement interface van de synology nas)
Na een stukje skippen, vooruit spoel en dan next. Op 20min bijvoorbeeld ging de film haperen.
Zag in mangement interface dat de wd op dat moment 6,8 MB/sec trok voor een aantal minuten.

Als je de film uitzet en weer aanzet gaat ie rustig doorspelen @ 4MB/sec.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bij de meuk: Western Digital WD TV Live 1.01.24 lees ik net:
Is dit niet een update om dat YouTube wil dat mediaspelers als deze geen of minder HD content streamen? Dacht daar een poos geleden iets over gelezen te hebben.
Weet iemand daar meer vanaf? Want dat zou verklaren dat ik nu geen HD meer zie via Youtube.. :/

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 07:18

sKitZo

:)

Heren,

Is het mogelijk om de HD TV Live als NAS te gebruiken door er een USB HD op aan te sluitel? Kortom, is de data die per externe hd wordt aangesloten ook via het netwerk te benaderen?

Zo ja, heeft dit voor/nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

sKitZo schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:58:
Heren,

Is het mogelijk om de HD TV Live als NAS te gebruiken door er een USB HD op aan te sluitel? Kortom, is de data die per externe hd wordt aangesloten ook via het netwerk te benaderen?

Zo ja, heeft dit voor/nadelen?
Handleiding doorlezen doet wonderen:

http://www.wdc.com/WDProducts/Library/UM/ENG/4779-705035.pdf , pagina 65
Transferring Files
If the media player has an active network connection, any USB drive connected to it
can serve as a network drive. This allows you to transfer files between your media
player and your computer. This feature is applicable to a PC running the
Windows® XP, Windows Vista®, or Windows 7 operating systems, as well to a
Macintosh® computer running Mac® OS X® Leopard® or Snow Leopard®.
Je moet dan wel het bijgeleverde pogsel gebruiken geloof ik :) (dat zou als nadeel gelezen kunnen worden) Maar not sure of je het ook gewoon als schijf kan benaderen. Ik denk zelf van wel als je het als Network Drive mapped (WD TV heeft tenslotte een IP )

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 12-02-2010 11:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Cloud schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 08:57:

[...]

Weet iemand daar meer vanaf? Want dat zou verklaren dat ik nu geen HD meer zie via Youtube.. :/
Ja, daar dacht ik ook eerder aan (zie mijn vorige post), maar voglens mij ging dat niet alleen over HD, maar vooral om muziekvideos...

Ik kan in ieder geval vrijwel geen muziekvideos meer bekijken met .24. 8)7

We kunnen onze conclusies hieruit trekken.. FW 1.0.07 de beste..? Met HD< met muziek-Youtube, en gewoon stabiel.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Notna schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:47:
[...]
Handleiding doorlezen doet wonderen:

http://www.wdc.com/WDProducts/Library/UM/ENG/4779-705035.pdf , pagina 65
[...]
Je moet dan wel het bijgeleverde pogsel gebruiken geloof ik :) (dat zou als nadeel gelezen kunnen worden) Maar not sure of je het ook gewoon als schijf kan benaderen. Ik denk zelf van wel als je het als Network Drive mapped (WD TV heeft tenslotte een IP )
Als ik het zo lees heb je alleen bij winXP dat programma nodig.
Bij Vista en win7 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Cloud schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 08:57:
[...]
Correct, ff getest net.
Een aantal filmpjes doen het idd niet meer.
De meeste waren inderdaad HD clips. :X

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jammer hoor, heb de WD TV Live gekocht met de hoop dat er goede firmware updates zouden komen. Na een hele tijd niks (begrijpelijk, omdat ze problemen hadden met een vorige update) nu weer de eerste echte update maar deze haalt alleen bestaande functionaliteit weg!

Ik wil juist extra functionaliteit, niet meer beperkingen. Zucht.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit is wel een beetje jammer ja. Nu kan het best zijn dat dit door Youtube opgelegd wordt, maar dan hadden ze het in eerste instantie al goed moeten doen. Niet eerst lekker maken met HD Youtube materiaal en daarna de functionaliteit er uithalen..

Nou ja, het is niet anders. Als het lang duurt voordat er weer een firmware update komt ga ik gewoon weer terug naar de vorige versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Raar dat ze er in de changelog niet eerlijk over zijn. Beetje zwak.
Ook jammer dat ze dan niet "downscalen" ofzo, zodat je in ieder geval alle content kan zien. Daar gaat het toch om met youtube, de content, niet de kwaliteit.
Voor mij is youtube een gimmick, niet iets waarvoor ik hem heb gekocht.

Dat ik nu kan streamen vanaf mijn PC vind ik het belangrijkst.
edit:Volgens het recentste meuk topic wordt toch gedownscaled...Ik zou dan bijna geneigd zijn te zeggen: "so what"

Ik vind het sowieso ongelooflijk dat je op zo'n mediaplayer zonder reclames te zien vanalles kan kijken/leechen. Ik bedoel: Zoiets moet toch wel winstgevend zijn, anders doet Google het toch niet?

[ Voor 30% gewijzigd door jmk op 12-02-2010 22:56 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ho ho, er wordt inderdaad gedownscaled ja. Je ziet dus geen 720p meer maar 480 o.i.d. Wat echter óók veranderd is, is dat je sommige video's nu gewoon helemaal niet meer mag bekijken. Vanwege 'content restrictions' of zo.

Oftewel, je kunt veel minder video's zien en de video's die je wel kunt zien kun je niet meer op HD kwaliteit bekijken. Beide gewoon jammer omdat het in eerste instantie wel gewoon kon. En ja, dat wringt best wel bij gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Harmen schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:06:
Was een film aan het testen. (19,8 GB De Storm Remuxed)
In eerste instantie trok de wd iets van 4MB/sec gemiddeld. (kan ik zien in de mangement interface van de synology nas)
Na een stukje skippen, vooruit spoel en dan next. Op 20min bijvoorbeeld ging de film haperen.
Zag in mangement interface dat de wd op dat moment 6,8 MB/sec trok voor een aantal minuten.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar de "strakste" manier om de grootste bestanden netjes te laten afspelen over het netwerk.

Gisteren nog met Freenas binnen VMware Workstation zitten spelen, zowel met shares als met PnP DLNA, maar ook nog niet echt veelbelovend :|

Zou dat dan toch met NFS moeten met die B-Rad firmware op je WD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Notna schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:47:
[...]
Dat kan inderdaad. Als je de schijf zelf niet kunt vinden kun je het bijgeleverde zoekprogramma eenmalig gebruiken, maar volgens mij is alles wat dat programma doet de share Wdtvlive opzoeken :)

De nieuwe firmware functioneert hier overigens ook prima. Het zou jammer zijn als Youtube inderdaad geen HD video meer doorlaat, ook niet in de toekomst, maar voor de update kon ik hier op geen enkel account inloggen (ook geen accounts die niet aan Google gekoppeld waren) dus ik ben al blij dat het nu überhaupt werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:25
Hoi, klopt het dat je bij het afspelen van BR-disks als ISO of .m2ts geen subtitles kan kiezen? Ik heb diverse ISO's en BDMV dirs waarvan ik de .m2ts kan afspelen en ik geloof dat ik zelfs wel uit meerdere audio-kanalen kan kiezen maar er zitten nooit geen subtitles bij. Terwijl de bron dat wel aangeeft.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:34:
[...]

Toch nog een vraagje Rayman;

De webend-app werkt bij mij alleen na een standaard boot. Zodra ik de WDTV uit zet en op een later moment weer aan, wordt webend niet weer geladen. Ik moet dan eerst een power-cycle doen voordat eea weer tevoorschijn komt. Is dit een bekend probleem, of doe ik iets fout??

Dan nog een vraagje (nu ik toch bezig ben.. ;) ), aangezien jij de B-rad fw blijkbaar al aardig doorgrond hebt;
Ik meen begrepen te hebben dat het mogelijk is om streaming-sites als een local dir toe te voegen. Op die manier zouden (bijvoorbeeld) de diverse sites van uitzendinggemist of zelfs zaken als net-tv of iets als www.freemoviescinema.com mogelijk worden...?? Zou dan op dezelfde manier moeten werken als bv de apple-trailer site...
Kun jij hier iets zinnigs over zeggen? Of heb je misschien een tip waar ik dit terug kan vinden? Ik heb al menig forum doorgeploegd ondertussen, maar ik kan het niet terugvinden... Ik kom niet verder dan het toevoegen van een externe server, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde heb ik al gemerkt... :P
Sorry, ben nog een behoorlijke newbie annex nitwit in dit soort zaken! Ben me erg aan het inlezen, maar om het in de praktijk er vervolgens ook uit te krijgen...

Alvast dank!

EDIT: ben iets verder, en ik bedoel dus eigenlijk hoe ik (bv) xbmc-addons werkend krijg. Heb gevonden dat ze via php moeten worden toegevoegd, maar kan deze niet terug vinden. En als ik dat bestand al vind, hoe dan verder... ??
Thanx in advance _/-\o_
Je doet niets fout. Als je de WD aanzet, dan wordt er voor een tijdje een signaal (broadcast) verzonden die door de WD weer afgevangen kan worden.

Je kunt deze broadcast ook altijd aanzetten. Quote vanaf het wdtv forum

To permanently send this broadcast add the following to "/conf/S00user-script":
Code:

/var/umsp/bin/nc-send-ssdp-loop.sh &

Echter dit script heb ik bij mij niet kunnen vinden. Later zal ik nog eens even zoeken.

Hoe je andere plugins/addons toevoegd, ben ik ook nog niet uit. Of uitzendinggemist gaat lukken weet ik niet, omdat deze het formaat "windows media" gebruiken. Wellicht dat video wel lukt, maar geluid niet. Ik ben zelf niet van plan dit aan de praat te gaan krijgen. Wellicht als ik een paar dagen vrij heb en dat duurt nog even.

B-Rad is met iemand anders ook bezig met debian te laten draaien op dit apparaat. Zelf dit nog niet geprobeerd, maar het heeft wel potentie. Mocht het allemaal goed draaien, dan kun je wel uitzendinggemist gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Aziona schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:46:
Hoi, klopt het dat je bij het afspelen van BR-disks als ISO of .m2ts geen subtitles kan kiezen? Ik heb diverse ISO's en BDMV dirs waarvan ik de .m2ts kan afspelen en ik geloof dat ik zelfs wel uit meerdere audio-kanalen kan kiezen maar er zitten nooit geen subtitles bij. Terwijl de bron dat wel aangeeft.
Da's normaal volgens mij. De subs zitten er wel in, maar dat werk alleen op een echte BR-speler.

Op een mediaplayer als de WD moet je dus de.m2ts eruit halen (powerISO o.i.d) en dan via www.ondertitel.com de juiste srt ondertitel erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Rayman_ schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:59:
[...]

Je doet niets fout. Als je de WD aanzet, dan wordt er voor een tijdje een signaal (broadcast) verzonden die door de WD weer afgevangen kan worden.

Je kunt deze broadcast ook altijd aanzetten. Quote vanaf het wdtv forum

To permanently send this broadcast add the following to "/conf/S00user-script":
Code:

/var/umsp/bin/nc-send-ssdp-loop.sh &

Echter dit script heb ik bij mij niet kunnen vinden. Later zal ik nog eens even zoeken.

Hoe je andere plugins/addons toevoegd, ben ik ook nog niet uit. Of uitzendinggemist gaat lukken weet ik niet, omdat deze het formaat "windows media" gebruiken. Wellicht dat video wel lukt, maar geluid niet. Ik ben zelf niet van plan dit aan de praat te gaan krijgen. Wellicht als ik een paar dagen vrij heb en dat duurt nog even.

B-Rad is met iemand anders ook bezig met debian te laten draaien op dit apparaat. Zelf dit nog niet geprobeerd, maar het heeft wel potentie. Mocht het allemaal goed draaien, dan kun je wel uitzendinggemist gebruiken.
Duidelijk, dank voor de uitleg! Heb dat script ook niet kunnen vinden, maar ga ook nog even verder zoeken...

Ik heb het betreffende topic op het forum nog even verder uitgediept, en daar zag ik een reactie van iemand die aangaf al wel meer te laten draaien (zie reactie Frankyboy van 5-2-10). Blijkt het na nog 3 x lezen zo te zien te gaan om het toevoegen van je shoutcast-favorieten in de root. Niet om het beschikbaar maken van die xbmc-addons... Typisch verhaal van dat blijgemaakt zijn met die dooie mus... ;) Toch maar even wachten op debian inderdaad!
Thanx voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Hoe zit het met het upscalen van video's? Is SD materiaal goed te bekijken op een HD tv met deze mediaplayer, heb namelijk ook een zooi oude hdtv/dvd rips van 350mb en SD anime die ik wel eens terug wil kijken. Als ik namelijk in dit forum zoek naar "upscalen" lees ik niet echt aangename berichten.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen aangename berichten, waar? ;) De upscaling van de WD TV is echt dik in orde, dvd ziet er prachtig uit en ook SD anime. Bij mij op 720p dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
BatmanHorizon schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:12:
Hoe zit het met het upscalen van video's? Is SD materiaal goed te bekijken op een HD tv met deze mediaplayer, heb namelijk ook een zooi oude hdtv/dvd rips van 350mb en SD anime die ik wel eens terug wil kijken. Als ik namelijk in dit forum zoek naar "upscalen" lees ik niet echt aangename berichten.
Ik vind dat DVD-tjes er erg netjes uitzien op mijn 40" Samsung.

Je kunt NOOIT extra resolutie bijmaken dus stel je niet teveel voor van oude shit.

Bij Nederlandse HD uitzendingen zie je bijvoorbeeld ook altijd de logo's haarscherp links- en rechtsboven, maar het beeld dat eronder ligt is maar al te vaak relatief hartstikke wazig. Kan ook niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Ok bedankt. Er waren een paar reacties die nog waren gepost in oktober 2009 en er kritsch over waren, vandaar. De 3e en 4e post. Maar bovenstaande reacties zijn gelukkig positief :)

[ Voor 42% gewijzigd door KngfCnns op 13-02-2010 18:29 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de WD TV Live met een Synology DS210J. Films afspelen via de mediaserver is onmogelijk.
Films afspelen via shares gaat beter, maar een groot gebrek is dat de DVD menu's niet werken.

Tevens is een film als Cars eigenlijk onmogelijk. De film heeft in bepaalde scenes specifieke scenes voor de taal zitten. Je zit dus regelmatig een scene een paar keer te bekijken, voor iedere taal komt de scene voorbij. (Bijvoorbeeld als de Piston Cups in beeld komen, de ene keer in 'Champion', de andere keer in 'Kampioen'. Duits, Spaans en Frans komen uiteraard ook voorbij.)

Het doorspoelen in een film (of terug spoelen) is sterk af te raden. Als je na het spoelen op play drukt, kan de film op ieder willekeurig moment verder gaan spelen (dat kan dus rustig een half uur eerder zijn). Ook kan na het spoelen het beeld op zwart springen. Alleen het apparaat terug brengen naar fabrieksinstellingen biedt dan soelaas.

Ik ben niet tevreden met het apparaat (heb het net een aantal dagen). Met de DS210J ben ik super tevreden, heb ik ook net een paar dagen. 2x 1.5Tb erin gehangen in RAID1. Werkt perfect. In combi met XP of Vista werkt de Media server perfect. Juist daarom vind ik het vreemd dat de WD de films niet kan afspelen in deze optie.
(Ook de 1.01.24 update erop gezet, lost geen enkel probleem op. Youtube vind ik totaal zinloos voor zo'n apparaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:15:
Ik heb de WD TV Live met een Synology DS210J. Films afspelen via de mediaserver is onmogelijk.
Films afspelen via shares gaat beter, maar een groot gebrek is dat de DVD menu's niet werken.
Dat van de menu's is bekend. Als dat je verwachting van het apparaat was, had je je beter vantevoren moeten (laten) informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
antipode schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:38:
[...]
Dat van de menu's is bekend. Als dat je verwachting van het apparaat was, had je je beter vantevoren moeten (laten) informeren.
Tja, en het is natuurlijk ook niet verboden om DVD's of ander materiaal "schoon te wassen".

Ik gebruik altijd DVDshrink om alle shit, zoals voorproefjes, menu's, ongewenste ondertitels en audiostreams eraf te poetsen. Gewoon 100% netto film met 0% kwaliteitsverlies.

Als ik naar de bioscoop zou gaan, zou ik ook het liefst hebben dat de film gelijk begon zonder allerlei flauwekul van tevoren. Daar is het leven allemaal veel te kort voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:13
Sinds gisteren ook een WD TV live in huis.

Ik herken geen van de problemen van psv_supporter, zoeken gaat perfect en met media server geen ervaring. Ik gebruik gewoon netwerk shares. Als wergroep WORKGROUP instellen verhelpt alle problemen.

Verder als tip, misschien al voorbijgekomen in de afgelopen 50 pagina's maar daar ben ik nog niet aan toegekomen:

Als je een los SRT ondertitelbestand in een map samen met een .mkv plaatst, geef je ze beiden de zelfde naam zodat de WD TV live hem ziet als extra ondertitel file. Alles wat je na de naam van de film neerzet, geeft de WD TV live dan weer als naam van de ondertitel. Voorbeeld: filmpje.mkv en filmpje nederlands.srt . Als je nu tijdens het kijken van filmpje.mkv een ondertitel selecteert, zie je in het menu niet 1/1 "Subtitle" staan, maar 1/1 "Nederlands". Klein detail.

Wat ik echter wel als probleem heb, is dat de audio niet helemaal in sync is bij mkv. (andere typen nog niet getest) Het geluid loopt voor op het beeld. Dit probleem is in de laatste firmware voor de gewone WD TV (1.03) opgelost, maar nog niet voor de live begrijp ik, of is hier al een oplossing voor?
Ik heb de audio via optisch uit met de receiver verbonden, beeld gaat via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles staat netjes als WORKGROUP. Daarnaast ben ik nog nooit .mkv bestanden tegen gekomen. VOB, AVI en ISO. Zoeken is ook niet het probleem, je kunt met de mediaserver ook gewoon de films opzoeken, maar afspelen werkt eenvoudigweg niet.

Dat van de DVD menu's kom je echt niet tegen als je bij de BCC zo'n kastje koopt.... Een gemiddelde verkoper weet nauwelijks waar zo'n ding voor dient. En ik heb er ook totaal niet bij nagedacht dat het zo'n belemmering kon zijn.

Hoe DVD-Shrink je een Cars DVD dan? Ik wil deze zowel in Nederlands als in het Engels kunnen bekijken. En als 'ie in het Nederlands afspeelt gebruikt de film andere scenes dan in het Engels.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:39:
Hoe DVD-Shrink je een Cars DVD dan? Ik wil deze zowel in Nederlands als in het Engels kunnen bekijken. En als 'ie in het Nederlands afspeelt gebruikt de film andere scenes dan in het Engels.
Cars wil je helemaal niet op DVD kijken, als er volop HD versies te downloaden zijn met zowel Engels als Nederlands geluid. Uberhaupt raar dat scenes taalgebonden zouden zijn. Ik heb dit nog nooit meegemaakt in de ruim 1000 films die ik de afgelopen jaren bekeken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat vinden jullie van het upscalen? ik vind de kwaliteit van de 700 mb avi's niet echt denderend. Ik heb het gevoel dat als ik mijn laptop aan de tv hang dat de kwaliteit dan veel beter is.

hoe ervaren jullie dit? Of doe ik misschien iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ferra schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:12:
Wat vinden jullie van het upscalen? ik vind de kwaliteit van de 700 mb avi's niet echt denderend. Ik heb het gevoel dat als ik mijn laptop aan de tv hang dat de kwaliteit dan veel beter is.

hoe ervaren jullie dit? Of doe ik misschien iets fout?
Het aan aan de gebruikte laptop/software liggen, maar mijn gevoel is precies andersom. De upscaling van de WD TV is hartstikke goed in mijn ogen. Gebruik je op je laptop misschien veel post-processing filters enzo? Dat zou uit kunnen maken.

Verder kun je er weinig aan in stellen dus volgens mij ook weinig aan fout doen. Ik ben bezig wat SD serie materiaal te kijken van zo'n 360 mb per episode (45 min.) wat dus ruwweg overeen zou moeten komen met jouw 700 mb avi's. Ik vind het beeld er prachtig uit zien verder, maar verschil met echt HD materiaal zie je natuurlijk altijd :) Ik moet wel zeggen dat ik een HD-Ready (720p) 32" televisie heb. Ongetwijfeld zal het wat minder mooi worden naarmate de grootte van je televisie toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ja ik heb een Full-HD TV van 41 inch.

Wat ik wel al merk is dat als ik hem instel op "normal" beeld in plaats van "widescreen" dat het al iets toeneemt. Maar goed, het kan misschien ook komen dat ik inmiddels de blurays gewend ben.

in ieder geval bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik had vandaag niets te doen, en zat even te zappen op youtube met de nieuwste firmware. Best leuk.

Ik kwam 1 restricted video tegen: Die met Jey Lenno, Opera en David Letterman voor de TV om naar de Superbowl te kijken.
Deze: David Letterman Opera Jay Leno Doritios Superbowl 2010
Toen kreeg ik de melding dat de eigenaar van de video geen toestemming geeft voor het kijken met apparaten die op de TV zijn aangesloten.
Wel jammer. Zeker omdat dat er zoveel crap op youtube staat, met wannebe profs, en een leuke reclame er dan wel ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die melding krijg ik dus ook geregeld. Voor mijn gevoel vaak bij video's die met muziek te maken hebben. Erg jammer inderdaad. Maar wat ik veel erger vind is dat je geen enkele Youtube video nog in HD kunt bekijken. Op HD ziet het er tenminste nog echt goed uit op een HDTV. Alles daaronder is toch echt een stuk waziger (zeker géén DVD kwaliteit voor mijn gevoel), een vrij groot verschil met het 720p materiaal. Dat is echt zonde voor zo'n apparaatje als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
CeesKees schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:03:

Alles resetten helpt in elk geval niet.
De oude firmware moet ik nog even proberen, maar ben tussendoor wel een keer geswitcht naar de B-rad firmware en weer terug en dit heeft het ook niet verholpen.

Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Dat hele 100 Mbps Ethernetgebeuren met Windows Shares zint me nog steeds niet helemaal, qua dat je met films boven de 20 GB toch steeds in de problemen kunt komen qua throughput.

Hoe zouden ze het op moeten lossen?

- Native NFS support. Met de onofficiele B-Rad firmware zitten er allerlei U-bochten in ("interceptors") :S
- Misschien toch een Gigabit USB dongletje, zoals http://link.marktplaats.nl/314269928

Ben erg benieuwd hoe en wanneer ze bij WD nu echt het afspelen van 50 GB films over het netwerk mogelijk gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vandaag wat met mijn draadloos Wifi-N netwerk aan het knoeien geweest en ik heb nu geen haperingen meer bij het afspelen van HD materiaal naar m'n WD TV Live! Misschien dat het voor anderen ook werkt:
  • Remote Differential Compression gedeïnstalleerd
  • Power Saving uitgeschakeld voor netwerkkaart en in Power Plans, alles op Maximum Performance
  • Netwerkkaart driver updaten naar laatste versie van fabrikant (en niet die door Microsoft geleverd)
  • Alle tips volgen op http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=2574 (alles op recommended setting)
Heb nog niet opnieuw netwerkbenchmarks gedaan met iperf, maar het afspelen gaat hierna vlekkeloos. :) Zal nog even wat echt hoge bitrate materiaal opzoeken. Maar 720p BluRay rips met DTS van 7 GB speelt hij nu perfect af, waar ik eerst nog niet eens een 720p HDTV rip (1 GB voor 40 minuten) af kon spelen.

Ik weet dus niet welke van deze dingen het precies geweest is, maar ik vermoed de netwerkkaart driver of de netsh opties. Na de eerste twee puntjes was het probleem namelijk nog niet opgelost. Ik blijf er nu ook verder maar vanaf want het werkt voor mij nu goed genoeg. Ik kijk zelden films groter dan 10 GB (afgezien van LOTR dan maar dat komt niet door de bitrate maar door de lengte), dus hier geen problemen meer :) Later vandaag zal ik mijn netsh overzicht hier nog even plaatsen.

C:\Windows\system32>netsh interface tcp show global
Querying active state...

TCP Global Parameters
----------------------------------------------
Receive-Side Scaling State          : enabled
Chimney Offload State               : automatic
NetDMA State                        : enabled
Direct Cache Acess (DCA)            : enabled
Receive Window Auto-Tuning Level    : disabled
Add-On Congestion Control Provider  : ctcp
ECN Capability                      : enabled
RFC 1323 Timestamps                 : disabled

[ Voor 42% gewijzigd door Cloud op 18-02-2010 20:18 ]

Verwijderd

Kent er iemand een aan te raden (relatief goedkope) hardeschijf voor deze player ? Men huidige is het aan't begeven.... Liefst één die bestanden groter dan 8gb kan afspelen.

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

elke hardeschijf van boven de 8gb kan bestanden groter dan 8gb afspelen. als je maar ntfs als bestandsformaat kiest bij het formateren.

tegenwoordig zijn die 1,5 en 2tb schijven niet meer zo duur (90, 125 euro). die zijn wel aardig aantrekkelijk vind ik zelf. dan moet je er wel een externe usb behuizing bij kopen

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heeft er iemand misschien een DTS-HD sample met een 7.1 geluidsspoor?

Mijn receiver kan maar geen DTS-HD outputten. :X

Gulfstream G650

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Rub3s schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:11:
elke hardeschijf van boven de 8gb kan bestanden groter dan 8gb afspelen. als je maar ntfs als bestandsformaat kiest bij het formateren.

tegenwoordig zijn die 1,5 en 2tb schijven niet meer zo duur (90, 125 euro). die zijn wel aardig aantrekkelijk vind ik zelf. dan moet je er wel een externe usb behuizing bij kopen
Ik heb pas een: Western Digital Externe Harddisk 1.5TB USB2.0, WDBAAU0015HBK voor € 89.00 gekocht.
Deze werkt uitstekend. :+ Wanneer je de WDtv Live uit zet, (standby) dan spint de harddisk ook down.
Oftewel, de WD zet eigenlijk de externe drive aan en uit, terwijl de voeding van de hd in het stopcontact blijft.

• _Rayman_

_Rayman_

salimrmaf schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:15:
Heeft er iemand misschien een DTS-HD sample met een 7.1 geluidsspoor?

Mijn receiver kan maar geen DTS-HD outputten. :X
Check de volgende post:
_Rayman_ in "[WD TV Live] Ervaringen topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik deze koop en ik formatteer die als NTFS dan kan ik er zonder problemen bestanden van +8GB mee afspelen ? Dat geeft geen andere nadelen ?

http://www.redcoon.be/ind...lements_Desktop_new_15TB/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

NTFS formatteren geeft verder geen nadelen nee. FAT32 zou inderdaad de maximale bestandsgrootte limiteren tot zo'n 4 GB.

Wat betreft 'zonder problemen afspelen' kan ik je niet garanderen want daar zijn andere invloeden van toepassing, zoals je netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:18:
NTFS formatteren geeft verder geen nadelen nee. FAT32 zou inderdaad de maximale bestandsgrootte limiteren tot zo'n 4 GB.

Wat betreft 'zonder problemen afspelen' kan ik je niet garanderen want daar zijn andere invloeden van toepassing, zoals je netwerk :)
Ik sluit mijn HD meestal gewoon rechtstreeks op de WD TV Media Player aan... dan kan je me dat toch wel garanderen ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Haha dan moet het zeker wel werken ja. :+ Ik dacht even teveel in de netwerkproblemen die ik zelf ondervonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een wdtvlive. Top apparaat, klote dat er geen menu ondersteuning is!

Het kopieren van bestanden van mijn pc naar de hardeschijf die aan de wdtv hangt gaat alleen tergend langzaam. Hoe kan dat/ is dat op te lossen.

setup:
wdtv live, via usb een lacie 500gb hardeschijf, met kabel aangesloten op een sitcom router.
pc, wireless verbonden met de sitcom router via een usbstickie.

het is een 300N draft router, dus intern bestanden versturen zou toch snel moeten gaan dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
@dennis_w
De WDTV Live is 100Mbits. Ik haal vaak 90% van mijn netwerk snelheid. Dit betekend een data overdracht van 8 tot 9 MegaBytes per seconde. :'( Ben bang dat het gewoon niet sneller gaat. Iemand die dit nog beter kan toelichten? :?
PS. Welke snelheid haal je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:26:
het is een 300N draft router, dus intern bestanden versturen zou toch snel moeten gaan dacht ik zo!
Welnee, joh, het klinkt allemaal leuk, maar liefst 300 MEGA bits per seconde, yeah!

De praktijk is dat je misschien een 160 Mbit/s connectie hebt, en een 80 Mbit/s (=10 Mbyte/s) effectieve throughput.

Dan nog eens SMB sharing, nog eens 50% verlies, zit je op misschien 5 MByte/s.

Een DVD van 5 GB duurt dan dus 1000 seconden, ofwel een kwartier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Zit nog voor mijn aankoop, en zie door de bomen bijna het bos niet meer. Dus hou ik me maar vast aan wat deze speler biedt boven de anderen: goeie youtube support.... Nu las ik in de meuktracker (waar je toch vaak goed gebruikerontevredenheidjes ziet bovenkomen) dat 720P qua youtube eruit is. tJa dat vind ik niet fijn. Iemand een player bekend die beter is youtube gebied. Op google vond ik weinig, zou weleens de lijst van Google willen zien met welke fabrikanten zij youtube gunnen. Popcorn hebben ze eral uit gekeild, maargoed die is mij toch te duur. Wat wil ik verder? Streamen vanaf mijn pc-HD, meer niet, en dan eindelijk 720p op mijn HDReady 81cm TV.
Nog een vraag, hoelang is de hdmi-kabel (of mag je voor deze prijs geen kabel erbij verwachten...)?

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 22-02-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

720p Youtube werkt met de laatste firmware niet meer op de WD TV Live. Hoe het zit met de alternatieve firmwares weet ik niet, misschien werkt het daar nog wel :)

Er zit géén HDMI kabel bij de WD TV, die zul je dus zelf moeten kopen. Maar kijk eens in de Pricewatch, daar zijn genoeg goedkoper shops te vinden. Of probeer het op ebay, ook genoeg keus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Cloud schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:16:
Er zit géén HDMI kabel bij de WD TV, die zul je dus zelf moeten kopen. Maar kijk eens in de Pricewatch, daar zijn genoeg goedkoper shops te vinden. Of probeer het op ebay, ook genoeg keus. :)
Ik koop mijn kabeltjes meestal op http://elektronica-online.nl/

Daar hebben ze HDMI, Toslink, UTP-kabeltjes of whatever voor McDonalds-prijzen :)

En nee, ik heb er geen aandelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Hmm.
Misschien zit in in het verkeerde topic, waarvoor op voorhand excuus
Maar ik wil de WDHD ook wireless maken en heb de lijst gezien met usb adaptertjes. Maakt het dan nog uit welke je neemt? MAW: is iedere adapter compatible met iedere router?. Kheb zelf net een D-Link DL-655 gekocht dus die is best recent.
Ik vraag dit omdat er nogal een prijsverschil zit tussen de adapters van bijv. linksys en belkin;)
TIA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
Volkert schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:43:
[...]

Ik koop mijn kabeltjes meestal op http://elektronica-online.nl/

Daar hebben ze HDMI, Toslink, UTP-kabeltjes of whatever voor McDonalds-prijzen :)

En nee, ik heb er geen aandelen ...
Bedankt voor de website. €1 HDMI kabels. I like :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@hierboven: ik zou geen wireless doen als je een film wilt streamen, alleen als je enkel mp3 en jpeg wilt doen.
Lees het dat wifi weg kan vallen, en is ook mijn ervaring met mijn lappie, heb zelfs een Linksys 160N. Een maat van me had ook alles wireless gekocht voor zijn popcorn, maar binnen week had die mooi een 5m netwerkkabel gehaald. Dus ik ga niet eigenwijs doen, ik haal 10 m kabel, ookal heb ik een wireless router. Wifi, prima ja>>> als je op een losstaand huis op het platteland woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oja, nog iets, speelt deze player echt alles af? Ook AVChd bijv. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sjah schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:51:
Oja, nog iets, speelt deze player echt alles af? Ook AVChd bijv. ?
AVCHD is in wezen een "nep"-BluRay formaat dat stiekum op DVD's past.

Je moet daar de grootste .M2TS file uitpeuteren nadat je hem met PowerISO gemount hebt. .M2TS kent alleen geen ondertitel dus die moet je er nog handmatig bijzoeken op www.ondertitel.com

De WD speelt bijna alles af. Alleen XBOX360 HD formaat (vanwege WMA-PRO geluid) gaat niet werken. PS3 formaat daarentegen weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:47:
[...]

Je moet daar de grootste .M2TS file uitpeuteren nadat je hem met PowerISO gemount hebt. .M2TS kent alleen geen ondertitel dus die moet je er nog handmatig bijzoeken op www.ondertitel.com

De WD speelt bijna alles af. Alleen XBOX360 HD formaat (vanwege WMA-PRO geluid) gaat niet werken. PS3 formaat daarentegen weer wel.
En Dolby True HD kan je niet horen als je geen versterker hebt die dat ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:12:
[...]

En Dolby True HD kan je niet horen als je geen versterker hebt die dat ondersteund.
Downslcaled die dat niet naar stereo dat via de HDMI naar de tv gaat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Sjah schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:58:
[...]

Downslcaled die dat niet naar stereo dat via de HDMI naar de tv gaat dan?
Nope, wel DTS enz., maar Tru HD niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, maar True komt weinig voor op FTD, right? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
rem4rk4ble schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:12:
Hmm.
Misschien zit in in het verkeerde topic, waarvoor op voorhand excuus
Maar ik wil de WDHD ook wireless maken en heb de lijst gezien met usb adaptertjes. Maakt het dan nog uit welke je neemt? MAW: is iedere adapter compatible met iedere router?. Kheb zelf net een D-Link DL-655 gekocht dus die is best recent.
Ik vraag dit omdat er nogal een prijsverschil zit tussen de adapters van bijv. linksys en belkin;)
TIA!
4 woorden: Dit wil je niet

Zoals Sjah ook al aangeeft: Gewoon kabeltje trekken. Wireless en films streamen valt bij mij onder prutsoplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Volkert schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:47:
[...]

Wanneer ik een WMV-HD bestand afspeel met een WMA9 PRO 5.1 geluidsbron, krijgt mijn receiver dat WEL gewoon door.

Dus de WDTV Live geeft wel WMA9Pro door. ;) Ook TrueHD wordt doorgegeven middels HDMI. Vooral documentaires maken gebruik van TrueHD, zoals BluePlanet.

@Hierboven over DTS-HD: Mijn Onkyo gaf het wel door, maar mijn Pioneer 919 niet, terwijl ie het wel zou ondersteunen. :/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
Goed. Heb inmiddels toch wireless gedaan. Had nog een Wireless-N stickie liggen. hij heeft vol bereik en de streams lopen perfect. Heb ik misschien massel mee :-]
Toch de volgende vraag:
Ik dacht te lezen dat hij srt bestanden aankon. Ik heb gewoon op de NAS de videofile en de srt file in dezelfde map staan met dezelfde naam en via direct vob sub krijg ik dan de subtitle stream in beeld.
Dus ik open dan op de WD HD de videofile alleen dan zegt hij no subtitle found.
Wat doe ik hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het hangt er wel vanaf wat voor type videofile het om gaat. Uit je verhaal maak ik op dat het om .VOB's gaat? Daarbij is inderdaad géén ondersteuning voor externe subtitles. De meeste videofiles werken echter wel met externe subtitles, zoals mkv's en .avi's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje, mijn moeder wil deze mediaplayer kopen, maar kan deze ook bin /cue files afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Heb net de WD-TV gekocht met 50% kortingsbon bij BCC
Youtube bekeken en verbonden met mijn computer.
Nu nog een NAS en ik ben helemaal klaar.
Gaaf apperaatje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:13:
ik heb een vraagje, mijn moeder wil deze mediaplayer kopen, maar kan deze ook bin /cue files afspelen?
AFAIK niet, wel iso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
clemento schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:50:
Heb net de WD-TV gekocht met 50% kortingsbon bij BCC
Youtube bekeken en verbonden met mijn computer.
Nu nog een NAS en ik ben helemaal klaar.
Gaaf apperaatje!!
hoe kom ik aan zo een bon? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Version 1.02.14:

Resolved Issues:

· Added Windows 7 Support.
· Added larger subtitle font size options.
· Added European language input for keyboard.
· Added serial and part number to About page.
· Added support for embedded subtitles in mpg files.
· Added new category in Photo/Video to view by date.
· Added a field in network settings for changing the workgroup name.
· Added ability to play a video from the preview window without restarting.
· Added username/password feature for SAMBA security.
· Added Wireless LAN strength bar in Network info page.
· Changed default browsing by date to start with the latest files first.
· Changed video browse default to "Preview Mode" instead of thumbnail mode.
· Corrected several language translations issues.
· Resolved issues with subtitle sync adjustment.
· Resolved abnormal display of BMP photos through a media server.
· Resolved Audio channel information shows up in AutoPlay mode.
· Resolved Blu-ray ISO subtitle not displaying throughout VIDEO playback.
· Resolved Blu-ray slow playback across SAMBA.
· Resolved camera files not enumerating correctly in mass storage.
· Resolved login issue with SAMBA after exiting screen saver.
· Resolved DVR-MS black screen problem on resume after forward and rewind.
· Resolved external sub/idx subtitles flashbacking issue.
· Resolved playback across media server failures.
· Resolved hard drive icon from disappearing in the video list under preview mode.
· Resolved issue of HDMI becoming jittery after long time play.
· Resolved M4V files not supporting fast forward and rewind.
· Resolved manual network addressing issue.
· Resolved missing shuffle & repeat icon for slideshow within Flickr.
· Resolved music search not displaying playlist names.
· Resolved network devices (SAMBA) disappearing without warning.
· Resolved PTP issue of unsupported video file formats DX6490,DIMAGE Z2 & X1, Optio
555 and DMC-FX2.
· Resolved Sony Walkman not showing photos within directory.
· Resolved unsupported file formats not showing an error message.
· Resolved video playback overscan issue for CRT TVs.
· Resolved WIFI Belkin F6D4050 with RAlink 3070 chip and Linksys WUSUB100 Ver 2.
· Resolved WIFI ZyXel NWD-270N dongle not enumerating.

srader: We really focused on bug fixes and known issues. The release notes has a comprehensive list of things addressed.

Grote release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Zonder YouTube HD ja... :X

Wel grote lijst ja. Zouden ze er nu wel een toetsenbord-functie hebben geimplementeerd? :D

Added European language input for keyboard.

Gulfstream G650

• boekenbon
  • Laatst online: 30-08-2023
Heb een stapel van 60 kinder DVD's liggen die ik graag wil afspelen via mijn nieuwe WD Live. Heb de verschillende topics even doorgelezen. Is het nu echt de beste optie om de DVD's te rippen naar een ISO met bijvoorbeeld Dvd Encrypter? Of zie ik een methode over het hoofd wat sneller en beter is?

Mijn dochter van 6 jaar gaat de WD Live gebruiken dus ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk bestanden in een folder hebben als ze kijkt op de HD die hangt aan de WD. Ik concludeerde dat een simpele ISO dan de beste optie was.

Iemand een goed advies voor mij?
Pagina: 1 ... 13 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub