• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@jmk, mooie update zeg!
Wie heeft hem al getest?

Het zou ook wel makkelijk zijn als je menu items kan uitschakelen. Zoals mediaservers, die gebruik ik toch niet nl.

[ Voor 54% gewijzigd door Harmen op 25-02-2010 08:41 ]

Whatever.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

· Added Windows 7 Support.
· Added a field in network settings for changing the workgroup name.
· Resolved playback across media server failures.

*O*

Xbox Live ID:Notna8310

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:58

SaN

Ik ben vooral benieuwd naar de overscan op crt televisies. Ik kan het helaas pas vanavond testen.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is een fijne update zeg, ik begon sinds een paar dagen ineens disconnects te krijgen tijdens het kijken. De share die ik gebruikte was dan ineens verdwenen. Na een herstart van de WD TV was de share er dan weer en kon ik gewoon verder kijken. Heel apart.

Maar ik gebruik Windows 7 dus ik hoop dat dat alles nu tot het verleden behoort :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmm, ik wacht maar even met updaten denk ik... de oude versie heb ik er weer opgezet. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Harmen op 25-02-2010 10:25 ]

Whatever.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op het WD TV forum lees ik de eerste mensen die al problemen tegenkomen. http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=4951.0 Maar zij hebben blijkbaar wel succesvol kunnen flashen.

Blijkbaar duurt het starten van een .mkv vanaf een networkshare nu langer naarmate de file groter wordt. Bij full length films moest iemand blijkbaar 4 minuten wachten voordat de film begon :? Het is natuurlijk een prerelease, dus anders eerst nog maar even wachten totdat ze hier een official van maken..

Het klinkt als een poging tot bufferen, dus dat is heel mooi. De uitvoering laat alleen nog wat te wensen over ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 25-02-2010 10:16 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Ik ben erg geinteresseerd in een WD TV Live, maar nu vroeg ik mij af of de speler ook via een webinterface te benaderen is via een iPhone of laptop zodat ik m'n TV niet altijd aan hoef te hebben om muziek te streamen. Dat lijkt me echt ideaal. :)

• Notna

Notna

Where are you?®

SD5k schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:54:
Ik ben erg geinteresseerd in een WD TV Live, maar nu vroeg ik mij af of de speler ook via een webinterface te benaderen is via een iPhone of laptop zodat ik m'n TV niet altijd aan hoef te hebben om muziek te streamen. Dat lijkt me echt ideaal. :)
Nouja, de schijf van de WD is te benaderen via het netwerk. De daadwerkelijke interface van de WD is alleen middels TV te benaderen me dunkt. Maar misschien dat er ooit een plugin wordt geschreven voor de B-Rad firmware?

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Cloud schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:28:
Dat is een fijne update zeg, ik begon sinds een paar dagen ineens disconnects te krijgen tijdens het kijken. De share die ik gebruikte was dan ineens verdwenen.
Jij ook al? Ik dus gisteren ook, ben 10 minuten bezig geweest voordat de share weer zichtbaar was, daarvoor nooit last gehad.

Hopelijk is het nu definitief opgelost ...

• Volkert
boekenbon schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 00:41:
Heb een stapel van 60 kinder DVD's liggen die ik graag wil afspelen via mijn nieuwe WD Live. Heb de verschillende topics even doorgelezen. Is het nu echt de beste optie om de DVD's te rippen naar een ISO met bijvoorbeeld Dvd Encrypter? Of zie ik een methode over het hoofd wat sneller en beter is?

Mijn dochter van 6 jaar gaat de WD Live gebruiken dus ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk bestanden in een folder hebben als ze kijkt op de HD die hangt aan de WD. Ik concludeerde dat een simpele ISO dan de beste optie was.

Iemand een goed advies voor mij?
Ja, met DVD-shrink al die DVD's re-authoren zodat alle shit eraf is en je alleen de hoofdfilm overhoudt.

Je kunt het je kind niet aandoen om eerst 10-15 minuten naar allerlei onzin/voorproefjes te moeten laten kijken.

En ja, ik heb ook kinderen.

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook zo'n ding, maar krijg met geen mogelijkheid het netwerk aan de praat. Heb een domein thuis (W2003R2) waar alle bestanden op staan en WD reageert totaal niet als ik op netwerk klik.

Hele apparaat valt me vies tegen, had toch beter voor de HD7080 kunnen gaan :(

• IceQbe75
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 20:53
Ik ben reeds enkele maanden een tevreden bezitter van deze speler.

Sinds vandaag kan ik echter geen video's en geluid meer afspelen. Niets werkt er nog: mp3, mkv, avi, .... hij zegt dat hij dit niet herkent en dat ik hem moet converteren naar een ander bestandstype?!?

Ter info: Ik heb ook geen updates gedaan...

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volkert schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:42:
[...]

Jij ook al? Ik dus gisteren ook, ben 10 minuten bezig geweest voordat de share weer zichtbaar was, daarvoor nooit last gehad.

Hopelijk is het nu definitief opgelost ...
Nog niet de prerelease erop gezet, vanwege de problemen die ik lees op internet. Maar ik heb wel een factory reset uitgevoerd (plus de .wdtv map van m'n USB stick verwijderd) en de netwerk issues zijn compleet verdwenen. Voorlopig denk ik dan. :)

Nu maar wachten op de volgende firmware release.

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Volkert schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:06:
[...]

Ja, met DVD-shrink al die DVD's re-authoren zodat alle shit eraf is en je alleen de hoofdfilm overhoudt.

Je kunt het je kind niet aandoen om eerst 10-15 minuten naar allerlei onzin/voorproefjes te moeten laten kijken.

En ja, ik heb ook kinderen.
Thanks Volkert. DVD-Shrink werkt idd als een speer. De gemaakte ISO's starten meteen op zonder alle 'voorbeschouwingen'. Was een goeie tip.

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Gisteren uit de doos gelijk verbinding kunnen maken met de PC. Na aansluiten kwam er melding voor firmware update en die gelijk maar gedaan. Vandaag wilde ik weer verbinding met netwerk maken maar de server was verdwenen. Op de PC mediasharing aangezet en de WDTV kwam in beeld en verbinding toestaan.
Het werkt dus op twee manieren.
De methode via server bevalt me het beste tot nu toe.
De NAS komt over een paar weken en dat zal ook wel werken.
Prima apperaat allen hoop ik dat ik niet elke keer hoof te klooien om verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet waarom www.ondertitel.com offline is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die website doet het hier prima, maar waarom zouden wij WD TV Live gebruikers, daar meer over weten? :? Met andere woorden, waarom vraag je dat in dit topic?

Handige tip, gebruik http://downforeveryoneorjustme.com/ om te checken waar het probleem ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 26-02-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:48

CeesKees

I rest my Kees

mbt ondertitel.com; zeker tijdelijk. Ik kan er gewoon op....

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 18:44
Cloud schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:05:
Handige tip, gebruik http://downforeveryoneorjustme.com/ om te checken waar het probleem ligt.
* Sjah zet hem in zijn favorieten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
rem4rk4ble schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:46:
Goed. Heb inmiddels toch wireless gedaan. Had nog een Wireless-N stickie liggen. hij heeft vol bereik en de streams lopen perfect. Heb ik misschien massel mee :-]
Toch de volgende vraag:
Ik dacht te lezen dat hij srt bestanden aankon. Ik heb gewoon op de NAS de videofile en de srt file in dezelfde map staan met dezelfde naam en via direct vob sub krijg ik dan de subtitle stream in beeld.
Dus ik open dan op de WD HD de videofile alleen dan zegt hij no subtitle found.
Wat doe ik hier verkeerd?
Cloud schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:52:
Het hangt er wel vanaf wat voor type videofile het om gaat. Uit je verhaal maak ik op dat het om .VOB's gaat? Daarbij is inderdaad géén ondersteuning voor externe subtitles. De meeste videofiles werken echter wel met externe subtitles, zoals mkv's en .avi's. :)
Heb de .avi en de .srt in dezelfde map staan op mijn NAS. Ik stream dus niet via WMP vanaf mijn pc!!. Is dat misschien het probleem? Of heeft de WD TV een eigen 'Direct vob Sub" die de subs er bij gooit of niet:P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
rem4rk4ble schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:19:
Heb de .avi en de .srt in dezelfde map staan op mijn NAS. Ik stream dus niet via WMP vanaf mijn pc!!. Is dat misschien het probleem? Of heeft de WD TV een eigen 'Direct vob Sub" die de subs er bij gooit of niet:P?
Rare opmerking misschien, maar heeft je srt-bestand wel exacte dezelfde naam (voor de punt dan) als het avi-bestand?

Dus:

dit-is-een-of-andere-film.avi
dit-is-een-of-andere-film.srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het bovenstaande is inderdaad het enige wat ik kan bedenken. Als de .avi en de .srt op dezelfde locatie staan en ze hebben dezelfde naam, dan moet het gewoon werken. Dat of je .srt file is corrupt, maar die problemen ben ik bij een WD TV nog nooit tegengekomen.

edit:
Onderstaande is wat ik bedoel ja. Vaak subs die wel op mijn pc werkten maar niet in m'n Pioneer dvd/xvid speler.

[ Voor 19% gewijzigd door Cloud op 26-02-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:05:
Dat of je .srt file is corrupt, maar die problemen ben ik bij een WD TV nog nooit tegengekomen.
Op de WD tv ook nog nooit gehad.
Wel regelmatig met dvd spelers. Dat een srt ondertitel op de pc, en mijn eigen dvd speler werkte, en op die van mijn zus niet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
boekenbon schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 00:41:
Heb een stapel van 60 kinder DVD's liggen die ik graag wil afspelen via mijn nieuwe WD Live. Heb de verschillende topics even doorgelezen. Is het nu echt de beste optie om de DVD's te rippen naar een ISO met bijvoorbeeld Dvd Encrypter? Of zie ik een methode over het hoofd wat sneller en beter is?

Mijn dochter van 6 jaar gaat de WD Live gebruiken dus ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk bestanden in een folder hebben als ze kijkt op de HD die hangt aan de WD. Ik concludeerde dat een simpele ISO dan de beste optie was.

Iemand een goed advies voor mij?
Ik heb zelf al m'n DVD's 1 voor 1 omgebouwd met MakeMKV. Voordeel hiervan is dat je nog chapters hebt.
Niet dat het heel makkelijk skipt tussen de hoofdstukken, maar het is in ieder geval mogelijk...

Voor de rest maakt het niet veel uit met een .iso bestand vermoed ik...

Ik heb ze vervolgens allemaal op een portable WD USB schijf geplaatst.
Netjes 'filmnaam.jpg' bestand erbij geplaatst et voila.

Het mooie is, dat via USB wanneer er "video" gekozen wordt er geen afbeeldingen worden weergegeven, in dit geval dus de thumbnail van de film. Het film-icoon krijgt (in thumbnail-mode) evengoed dan wel de afbeelding van de film.
Via networkshares wordt altijd eerst de thumbnail afgespeeld...zeer irritant

[ Voor 18% gewijzigd door tinus94 op 27-02-2010 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 16:32
Weet iemand goede software om de hardeschijf die gekoppeld is aan de WD TV LIVE uit te lezen en dan een 'movie' database te maken? Dit is vooral voor mijn moeder omdat ze graag wil weten waar de film over gaat etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Woesjah op 27-02-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

WsH89 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:42:
Weet iemand goede software om de hardeschijf die gekoppeld is aan de WD TV LIVE uit te lezen en dan een 'movie' database te maken? Dit is vooral voor mijn moeder omdat ze graag wil weten waar de film over gaat etc.
Was je Google kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
Ging er meer om of iemand met een bepaalde software goede ervaring had. Heb al wel gegoogled alleen staan er daar veel varianten, teveel om eigenlijk uit te kiezen.

Ben zelf nu bezig met Movie Label 2011, werkt op zich wel goed. Heb alleen tijd geleden ook op tweakers iemand gezien die had het via zijn site draaien, ben de naam van dat stuk software alleen kwijt 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Woesjah op 27-02-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

WsH89 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:05:
[...]

Ging er meer om of iemand met een bepaalde software goede ervaring had. Heb al wel gegoogled alleen staan er daar veel varianten, teveel om eigenlijk uit te kiezen.

Ben zelf nu bezig met Movie Label 2011, werkt op zich wel goed. Heb alleen tijd geleden ook op tweakers iemand gezien die had het via zijn site draaien, ben de naam van dat stuk software alleen kwijt 8)7
Dat is een andere vraag en moet je dan ook op die manier formuleren, anders weet ik ook niet waarop ik reageer ;)

Anyway, zelf heb ik er niet echt ervaring mee. Ik geloof echter dat er voor de B-Rad software een plugin is die dit werk doet

http://www.tvixie.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
Notna schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:12:
[...]

Dat is een andere vraag en moet je dan ook op die manier formuleren, anders weet ik ook niet waarop ik reageer ;)

Anyway, zelf heb ik er niet echt ervaring mee. Ik geloof echter dat er voor de B-Rad software een plugin is die dit werk doet

http://www.tvixie.com/
Ah thanks, zie het al staan bij b-rad! En sorry voor de onduidelijk vraagstelling ;), maar weer is even aan de gang met b-rad!

edit;

hm nog niet functioneel met WD TV LIVE, wel met de voorganger, even afwachten dan maar.

[ Voor 8% gewijzigd door Woesjah op 27-02-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Zijn hier mensen die al gebruik maken van de B-rad firmware? Ik zou het best eens willen proberen, maar ik weet niet of het voor normaal gebruik ook genoeg verbeteringen met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik maak gebruik van deze software. Wat wil je weten of deze firmware? Waarom ik dit vraag: Normaal gebruik is voor iedereen anders. Ik wil bijvoorbeeld shoutcast kunnen gebruiken. Dit is niet mogelijk met de officiele versie, maar met B-Radd (deze kan "uitbreidingen" laden bij het opstarten).

In het kort komt het erop neer dat deze firmware de officiele bevat + wat extra zaken.

-edit-
Je kunt trouwens gewoon deze firmware proberen. Bevalt het niet, dan kun je terug naar de officiele versie.

[ Voor 51% gewijzigd door _Rayman_ op 27-02-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
En zoals ik het hierboven over heb kan het uiterlijk veranderd worden. Binnenkort komt ook nog voor de WDTV Live uit dat je bijvoorbeeld IMDB informatie naast de film ziet staan. En zo worden er steeds meer apps gemaakt voor B-rads firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

^
gaat dat er echt komen dat die info erbij gaat staan? :*)

precies wat ik nodig heb! (nog al eens problemen als er een film uitgezocht moet worden en ik het zelf ook niet weet wat voor films ik allemaal heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, laatste update van B-rad helpt wel youtube aardig om zeep... Er wordt op de een of andere manier geen content meer gevonden?! Heb al downgrade naar originele fw gedaan, daarna weer upgrade naar 0.4 van B-rad, maar even later weer hetzelfde probleem...
Iemand tips?
Wil erg graag de fw van B-rad laten draaien, vooral voor de umsp-server. Heb nu trouwens ook playon op de achtergrond draaien, en dat opent wel gelijk een hele nieuwe dimensie... Alleen jammer dat justin.tv (nog) niet werkt! Verder is de keuze reuze!! ;)

EDIT: playon werkt ook op de originele fw merk ik. Nu shoutcast nog... :)
Youtube daartegen doet helemaal niets meer... -fixed-

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
Hmm knettergek. Soms doet hij de subs wel soms niet.
Nu maar ff proberen een duidelijke post te maken:
Ik heb via een Dlink-655 mijn Synology DS-207 gekoppeld in het netwerk. Hij kan door alle computers en mediaplayers gevonden worden als media device.
Heb met de WD HD ook toegang tot de files. In dezelfde map staat het film.mkv bestand en de film.srt bestand.
Bij film #1.mkv doet hij het wel maar bij film #2.mkv weer niet.
Hebben jullie ook een NAS waarmee je streamed naar je WD HD? Of ben ik nou de enige idioot die hier last van heeft. Want .avi's pakt ie ook niet en dus ook maar heel weinig mkv's..
Heb hem zojuist factory default reset gedaan en firmware is helemaal up to date.
Als iemand weet wat ik anders moet instellen of doen hoork het graag
*raakt lichtelijk gefrustreerd over dat hele plug & play verhaal*
TIA!

**edit**
Ik ben niet de enige. Het probleem bestaat dus al wat langer...
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1209581

[ Voor 7% gewijzigd door rem4rk4ble op 27-02-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Pas geleden deed de infobar het bij mij trouwens niet meer.
hij kwam wel tevoorschijn maar gaf geen speelduur aan, en hoever hij was.
Na een powercycle was dit weer verholpen.

Ik heb nu trouwens 4 sets WD TV live + WD elements 1,5TB besteld en aangesloten.
(2 zussen wilde hem na hem gezien te hebben en een tante ook)

Bij 1 van die 4 is het zo, dat wanneer je op de aan knop op de afstandsbediening drukt, dat het zeker 5 seconden duurt, voordat de WD TV live aangaat. :? (aan de schijf ligt het niet)
Bij de andere 3 is dat binnen 1 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
Aaaahhh.. mijn problemen zijn opgelost heb nu de opties network shares gekozen en dan doet ie het helemaal.
Naja heel maf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Is het ook mogelijk om via je LAN files vanaf de PC naar de aan de WD TV Live gekoppelde externe HD te kopiëren? Anders moet ik dat ding steeds, met adapter, meesleuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
apNia schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:26:
Is het ook mogelijk om via je LAN files vanaf de PC naar de aan de WD TV Live gekoppelde externe HD te kopiëren? Anders moet ik dat ding steeds, met adapter, meesleuren ;)
Op zich kan dat, alleen is de snelheid dan maar 5-10 MByte/s vanwege het netwerk.

De harddisk via USB, eSATA of Firewire op je PC aangesloten gaat met ca. 50 MByte/s, dus 5-10x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
apNia schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:26:
Ja dat kan. Gaat niet zo snel als 100 Mb/s zeg maar, maar lukt wel gewoon.

edit Oh dus eerst 7 uur wachten met antwoorden, en dan net voor mij op de reply-knop drukken he! :(

[ Voor 12% gewijzigd door jmk op 28-02-2010 08:40 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb een korte demo gehad van een WD TV Live bij een vriendin van me en ik ben over :-). Zonde van de Youtube filmpjes maar dat is voor mij geen dealbreaker.

Even kijken of ik ga bestellen of gewoon in een winkel halen maar hij gaat er komen. De ds409 staat er al met voldoende schijfruimte om optimaal gebruik te maken van de WD TV Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:
Heb beetje internet afzitten struinen, leest het ding ook de VOB files in een TS map en dan ook achter elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jmk schreef op zondag 28 februari 2010 @ 08:37:
[...]
edit Oh dus eerst 7 uur wachten met antwoorden, en dan net voor mij op de reply-knop drukken he! :(
Ik slaap 's nachts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
Al lange tijd intensieve gebruiker van dit apparaat, geweldig! Ik speel alle films af vanaf mijn NAS (Synology CS407). Met de originele firmware leverde dit wel eens haperingen op bij films van 40 GB maar sinds ik de firmware van B-rad erop heb staan heb ik nooit meer last van haperingen.
Helaas is er afgelopen week iets mis gegaan en wil de WD TV Live niet meer normaal opstarten, ik krijg nog wel het logo te zien bij opstarten maar daarna gaat het beeld op zwart. Ik kan nog wel pingen maar kan er met FTP etc. ook niet meer bij. Iemand nog tips? Is er wellicht een factory reset mogelijk zonder dat je in het menu zit?
Anders zit er niets anders op dan terugsturen....

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:51:
Vraagje:
Heb beetje internet afzitten struinen, leest het ding ook de VOB files in een TS map en dan ook achter elkaar?
Da's een beetje onvoorspelbaar, maar meestal wel.

Het probleem is dat er velen zijn die van alles aanrotzooien en je dus niet precies weet wat er in een download zit. Het beste is en blijft om met DVDshrink (en dan re-author) de hoofdfilm eruit te rippen zodat je alleen het netto-materiaal overhoudt. Het gaat dan met opstarten altijd goed, de hoofdfilm begint gelijk en je verspilt ook geen ruimte op je harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt volkert, meestal download ik de films en blijft de film video_ts over.
Overigens doe ik alles op de mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
martgom schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:04:
Helaas is er afgelopen week iets mis gegaan en wil de WD TV Live niet meer normaal opstarten, ik krijg nog wel het logo te zien bij opstarten maar daarna gaat het beeld op zwart. Ik kan nog wel pingen maar kan er met FTP etc. ook niet meer bij. Iemand nog tips? Is er wellicht een factory reset mogelijk zonder dat je in het menu zit?
Anders zit er niets anders op dan terugsturen....
Ik zou de "roll back procedure" doen die beschreven staat op http://www.wdc.com/wdtvlive_prerelease/

Dus http://www.wdc.com/global..._downgrade_to_1.01.24.zip downloaden, uitpakken, de 3 losse files in de ROOT van een USB stick zetten, in je WD prikken en dan kijken of je hem opnieuw geflasht krijgt.

Veel meer opties heb je niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:25:
Bedankt volkert, meestal download ik de films en blijft de film video_ts over.
Overigens doe ik alles op de mac
Graag gedaan, en je kunt natuurlijk VMware Fusion kopen om Windows dingetjes op je Mac te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Mijn MP3 stoppen er na zo'n 20 sec. mee sinds de nieuwe FW, geeft dan aan onbekend formaat.

Leuk zo'n nieuwe FW, via netwerk krijg ik deze melding niet.....
Begin het wel een beetje gehad te hebben met de FW voor de "live"

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Volkert schreef op zondag 28 februari 2010 @ 08:37:
[...]

Op zich kan dat, alleen is de snelheid dan maar 5-10 MByte/s vanwege het netwerk.

De harddisk via USB, eSATA of Firewire op je PC aangesloten gaat met ca. 50 MByte/s, dus 5-10x zo snel.
jmk schreef op zondag 28 februari 2010 @ 08:37:
[...]

Ja dat kan. Gaat niet zo snel als 100 Mb/s zeg maar, maar lukt wel gewoon.

bedankt jongens, ach ik ben geen grote downloader, zo nu en dan een Xvidje, dus dat komt wel goed als ik lui ben ;)
als ik een hele zooi DVDs heb dan idd maar ff de HD loskoppelen.. en gebeurt dit via Samba of FTP, of welk trefwoord moet ik op Googelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:34:
Wanneer ik een WMV-HD bestand afspeel met een WMA9 PRO 5.1 geluidsbron, krijgt mijn receiver dat WEL gewoon door.

Dus de WDTV Live geeft wel WMA9Pro door. Ook TrueHD wordt doorgegeven middels HDMI. Vooral documentaires maken gebruik van TrueHD, zoals BluePlanet.
Hmmm, wel interessant maar wat betekent dit dan verder?

Ik heb een (HD) WMV-Pro die ik gráág wil bekijken MET geluid maar dat lukte tot dusver niet. Converteren is er ook niet bij. (met geen enkel tooltje) als je HD en meerkanaals geluid wilt behouden tenminste.

Aansluiting: WD -> HDMi -> LCD en WD geluid digitaal naar versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:56
Soms als ik films afspeel stopt het apparaat met de foutmelding "could not connect to network".

Soms duurt het heel lang voor ie eindelijk mijn computer ziet als ik het apparaat aanzet.

Meer mensen die hier problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:44:
[...]

Hmmm, wel interessant maar wat betekent dit dan verder?

Ik heb een (HD) WMV-Pro die ik gráág wil bekijken MET geluid maar dat lukte tot dusver niet. Converteren is er ook niet bij. (met geen enkel tooltje) als je HD en meerkanaals geluid wilt behouden tenminste.

Aansluiting: WD -> HDMi -> LCD en WD geluid digitaal naar versterker.
Nou, als je WMA9-geluid wilt horen, moet je receiver dat ondersteunen. WMA9Pro kan zowel door HDMI alsook S/Pdif worden doorgestuurd. Als je een apparaat hebt die WMA9Pro wel ondersteunt, zou je hem als LCPM naar je receiver kunnen sturen, maar de WDTV doet dat niet.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:24
Toen ik m'n Xbox 360 nog gebruikte om films te streamen downloade ik ook altijd WMVHD films.
Tegenwoordig alleen MKV en M2TS omdat deze direct via de WD TV Live af te spelen zijn en DTS geluid bevatten.

Voor WMVHD films die ik toch op m'n WDTV wil afspelen gebruik ik WMV Converter (Linkje!)
Deze zet de audio stream van WMAPro om naar een AC3 stream (met behoud van 5.1 geluid)
Let wel op dat je de optie 'remux after conversion' aanzet onder het 'settings' menu, anders kan het voorkomen dat het MKV bestand wat gemaakt word niet (goed) word afgespeeld door je WDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om de bestanden te sorteren naargelang het moment ze op je harde schijf zijn gezet ? Dat je dus de laatste nieuwe toevoegingen bovenaan in een lijstje zie staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Ik heb er ook een aangeschaft een week geleden, hij werkt enorm goed bij het afspelen ik heb er maar 1 probleem mee, en dat is dat het apparaat zijn IP adres gewoon niet vasthoud, ik heb het apparaat al een static IP gegeven in mn router en zelfs dan wordt het IP niet opgepakt door het apparaat.
Moet ik weer naar connection setup en dan gaat hij zoeken waarna hij wel verbinding maakt, maar als het apparaat dan 10 min is uitgeweest dan is hij het weer kwijt en dan moet ik opnieuw zoeken.
Heb gisteren een handmatig IP ingesteld op het apparaat en dat houd wat langer, maar vandaag zei hij weer net zo hard dat hij geen verbinding kon maken, nadat ik weer terug was gegaan naar manual IP en op Ok drukte zonder enige verandering deed hij het weer..

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? om nou iedere keer naar connection setup te moeten om een film te kunnen kijken.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
Volkert schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:27:
[...]

Ik zou de "roll back procedure" doen die beschreven staat op http://www.wdc.com/wdtvlive_prerelease/

Dus http://www.wdc.com/global..._downgrade_to_1.01.24.zip downloaden, uitpakken, de 3 losse files in de ROOT van een USB stick zetten, in je WD prikken en dan kijken of je hem opnieuw geflasht krijgt.

Veel meer opties heb je niet denk ik.
Thanks voor de tip, helaas werkt het niet, ik kom namelijk niet in het menu, ik zie alleen even het WD logo bij het opstarten en daarna niets meer. Ik kan dus niet de firmware upgrade selecteren.

Heb een paar keer geprobeerd opnieuw op te starten met USB stick erin maar dat hielp ook niet, er zit niets anders op en zal hem deze week dan maar terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
martgom schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:02:
[...]

Thanks voor de tip, helaas werkt het niet, ik kom namelijk niet in het menu, ik zie alleen even het WD logo bij het opstarten en daarna niets meer. Ik kan dus niet de firmware upgrade selecteren.

Heb een paar keer geprobeerd opnieuw op te starten met USB stick erin maar dat hielp ook niet, er zit niets anders op en zal hem deze week dan maar terugsturen.
Sorry hoor maar je hebt niet gezegd dat je het RESET knopje hebt ingedrukt? Zo nee, lijkt me dat toch ook iets om te proberen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Kan iedereen nog gewoon MP3's afspelen na de laatste FW update?

en dan niet via een share, maar hdd

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:07:
Is er een manier om de bestanden te sorteren naargelang het moment ze op je harde schijf zijn gezet ? Dat je dus de laatste nieuwe toevoegingen bovenaan in een lijstje zie staan...
Nope, staat wel #1 op de wish list :)

http://community.wdc.com/...sts-in-this-thread/m-p/81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al vaker besproken maar hoe zit het nu precies met Blue-Ray films?

Ik ken deze prima afspelen, alleen de ondertitelingen niet, op wat voor manier is dit op te lossen? Begreep dat de popcornhour hier geen moeite mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Leuk die WDLXTV firmware voor o.a. het downloaden via nieuwsgroepen :) Hoe stabiel is deze firmware in de praktijk?
Deze kan ook downloaden naar een (gemounte) externe HDD die via USB is aangesloten worden begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:47:
Al vaker besproken maar hoe zit het nu precies met Blue-Ray films?
Ik ken deze prima afspelen, alleen de ondertitelingen niet, op wat voor manier is dit op te lossen? Begreep dat de popcornhour hier geen moeite mee had.
M2TS-files "ken" je inderdaad afspelen, alleen boven de 20GB kom je over het netwerk al snel in de hakkelproblemen in verband met SMB-shares in combinatie met de slechts 100 Mbit.

Ondertitels met M2TS files lukt alleen als je er een losse SRT naast zet. Deze "ken" je meestal wel vinden op www.ondertitel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:06:
Leuk die WDLXTV firmware voor o.a. het downloaden via nieuwsgroepen :) Hoe stabiel is deze firmware in de praktijk?
Deze kan ook downloaden naar een (gemounte) externe HDD die via USB is aangesloten worden begrijp ik?
Loopt hier heel netjes stabiel, weinig tot geen hick-ups over het algemeen...
Als ik het allemaal goed heb begrepen wel. Zelf nog niet ingesteld, ik ga er van het weekend ook effe voor zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb 'm net binnen, wat een vet ding zeg :)
Echt helemaal niks op aan te merken, behalve dat het spoelen nogal omslachtig gaat. Hopelijk brengen ze daar nog verbeteringen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:09:
[...]

Loopt hier heel netjes stabiel, weinig tot geen hick-ups over het algemeen...
Weinig tot geen, in het algemeen. Met andere woorden: het gaat nog wel eens mis. Kwam dit niet voor met de originele firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
JantjeKoud schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:19:
[...]

Sorry hoor maar je hebt niet gezegd dat je het RESET knopje hebt ingedrukt? Zo nee, lijkt me dat toch ook iets om te proberen. 8)
Thanks maar dat had ik inderdaad al wel geprobeerd maar dit is alleen om het apparaat te rebooten, dus zelfde effect als spanning eraf en er weer op. Heb inmiddels een RMA aangemaakt en zal donderdag dit apparaat terugsturen. Hoop dat ik 'm snel weer terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:44
Die nieuwe firmware, is die al te downloaden?
Want op het moment dat ik het apparaat laat zoeken naar firmware word er aangegeven dat ik al beschik over de nieuwste firmware, terwijl het firmware nummer wel lager is dan degene hier vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Robbie T schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:35:
Want op het moment dat ik het apparaat laat zoeken naar firmware word er aangegeven dat ik al beschik over de nieuwste firmware, terwijl het firmware nummer wel lager is dan degene hier vermeld staat.
meuk: Western Digital WD TV Live 1.02.14 prerelease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Robbie T schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:35:
dat is omdat het een pre-release is en nog geen final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
martgom schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:08:
[...]
Thanks maar dat had ik inderdaad al wel geprobeerd maar dit is alleen om het apparaat te rebooten, dus zelfde effect als spanning eraf en er weer op.
Huh? Dit staat in de manual:

2 Reset switch Press for one second to reset to factory default. Press and hold 10 seconds to toggle between NTSC and PAL. (using a fine-tipped stylus or the unfolded end of a paperclip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
joon schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:49:
Ik heb er ook een aangeschaft een week geleden, hij werkt enorm goed bij het afspelen ik heb er maar 1 probleem mee, en dat is dat het apparaat zijn IP adres gewoon niet vasthoud, ik heb het apparaat al een static IP gegeven in mn router en zelfs dan wordt het IP niet opgepakt door het apparaat.
Moet ik weer naar connection setup en dan gaat hij zoeken waarna hij wel verbinding maakt, maar als het apparaat dan 10 min is uitgeweest dan is hij het weer kwijt en dan moet ik opnieuw zoeken.
Heb gisteren een handmatig IP ingesteld op het apparaat en dat houd wat langer, maar vandaag zei hij weer net zo hard dat hij geen verbinding kon maken, nadat ik weer terug was gegaan naar manual IP en op Ok drukte zonder enige verandering deed hij het weer..

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? om nou iedere keer naar connection setup te moeten om een film te kunnen kijken.. :'(
Niemand? ik heb nog steeds last van dit euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
joon schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:25:
[...]

Ik begrijp het niet zo goed. Je hebt normaal gesproken niks met ip adressen te doen. Wanneer je router via DHCP een nummer (adres) uitgeeft, dan werkt dat ook. Waarom zou je een vast adres willen?
Wanneer je perse een vast adres wilt, kun je beter een adres geven die niet door de router kan worden uitgegeven. Bv. stel de dhcp van de router in van 192.168.1.1 tot 192.168.1.128 en geef je vaste nummers alles wat boven de 128 zit. Bv. 192.168.1.140 Dan komen ze ook niet in conflict.
Heb je problemen met shares op je pc, (die bv. niet zichtbaar zijn) dan is er hier ook genoeg over geschreven. Even de zoekfunctie gebruiken van dit forum, en genoeg tips lijkt me.
Suc6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Misschien een firewall kwestie? Ik kan je in ieder geval vertellen dat het probleem niet bij de WDTV ligt aangezien ik prima een vast ip-adres toe kan laten wijzen door mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
[...]
Praat je over draadloos of over een verbinding met een kabel?

In geval 1: Kabel trekken

In geval 2, optie 1: Checken of de kabel 100% goed is door een laptop/pc eraan te hangen en het connectiesymbooltje rechtsonderin aan te zetten. Dan aan de kabel friemelen en kijken of het allemaal goed blijft.

Geval 2, optie 2: Wachten op de nieuwe firmware update en dan nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

[...]

Also, haal je de stroom er toevallig af als je hem uitzet ? If so, daar heeft de Live player vaak moeite mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

[...]

Mijn eerste ingeving is eigenlijk dat het aan je router ligt die de IP adressen toebedeeld. Heb je er met bijvoorbeeld je PC geen last van als je die een static IP geeft?

Als je PC hem wel vasthoudt > zie je dan ook echt dat de settings in je WD TV Live zijn gereset, of wijkt het gegeven IP gewoon af van dat wat er in de settings staat? Ik heb tbh nog niet in het netwerkdeel gekeken, dus ik weer niet precies hoe dit er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Beetje een algemene vraag, maar moet je voor grote MKV files e.d. je externe HD niet formateren op NTFS omdat FAT32 niet meer dan 4GB per file aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

apNia schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:36:
Beetje een algemene vraag, maar moet je voor grote MKV files e.d. je externe HD niet formateren op NTFS omdat FAT32 niet meer dan 4GB per file aan kan?
Klopt als een bus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik zie hier posts voorbij komen over het toekennen van een vast ipadres. Nu weet ik niet of dat verband houdt met mijn probleem, maar mijn WD TV Live houdt dus de netwerkverbinding niet vast. Hij viel eerder ook wel eens sporadisch uit, maar nu kan ik hooguit vijf minuten video streamen over het netwerk en dan floept ie eruit en moet ik via de network autoconfiguration in de setup de verbinding herstellen.

Ik heb een bedraad netwerk waarbij mijn WD TV Live is aangesloten op mijn Linksys WRT54G router en mijn PC rechtstreeks op het modem (en het modem dus nog eens op de router - volgens mij betekent dit dat ik de router niet als router gebruik maar als switch (dat is namelijk de bedoeling...).

Wellicht dat de netwerkdrop aan die setup licht. Toen ik de router er nog niet tussen had viel de verbinding minder vaak weg, maar het moet zo toch ook kunnen.

Ik hoor graag jullie wijze raad, want verder vind ik het een leuk apparaat - als het netwerk het doet.

Groet en dank,
egs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 03:31:
Ik hoor graag jullie wijze raad, want verder vind ik het een leuk apparaat - als het netwerk het doet.
Heb je Windows 7? Zo ja, heb je ook de registry tweaks gedaan in verband met adverteren op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Volkert,

Nope gewoon XP SP2. Zou het hem in SP2 ipv SP3 zitten? Heb het iig gister ook even geprobeerd met de router ertussenuit, dus pc en WD TV Live beide op mijn Livebox, en ook dan valt de verbinding binnen een paar minuten weg. Mijn WD TV Live is voorzien van de laatste firmware.

Goed, bijzonder blijft dus dat ik eerst wel zorgeloos kon streamen vanaf mijn pc. Heb sindsdien mijn pc geformatteerd en XP er opnieuw opgezet, maar volgens mij begonnen die problemen al voor de nieuwe install.

Heel irritant dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 03:23:
Goed, bijzonder blijft dus dat ik eerst wel zorgeloos kon streamen vanaf mijn pc. Heb sindsdien mijn pc geformatteerd en XP er opnieuw opgezet, maar volgens mij begonnen die problemen al voor de nieuwe install.

Heel irritant dus..
Wat is er ànders dan eerst dan? Andere virusscanner misschien? ik gebruik AVG Free.

Heb je power saving features in de properties van de netwerkkaart uitgezet? Dus dat 'ie altijd aan blijft in Windows?

Het zou goed kunnen dat het met locking mechanismen te maken heeft. Ik ben ook al een aantal keer in staat geweest een bestand te renamen terwijl dat aan het afspelen was. Normaal vanuit Windows zelf mag dat niet zomaar kunnen, maar de WD is natuurlijk geen Windows doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:56
Soms als ik films afspeel stopt het apparaat met de foutmelding "could not connect to network".

Soms duurt het heel lang voor ie eindelijk mijn computer ziet als ik het apparaat aanzet.

Help!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Ik heb Windows 7 x64 bit en heb alle reg-tweaks en dergelijke gedaan. Dus ook de mogelijkheid om anoniem in te loggen op de share zeg maar. Mijn netwerk is bedraad.

Ik kan eigenlijk altijd probleemloos inloggen op mijn share en zorgeloos films en muziek luisteren.

Vandaag heb ik voor het eerst in 1 maand even mijn PC en WD TV opnieuw moeten opstarten, na een lange standby tijd van beide apparaten. (geen stroom hoeven te onderbreken ofzo). Toen deed alles het meteen weer.

Ik dacht ik meld deze ervaring ff. Ik gebruik trouwens de laatste final firmware van de WD TV Live.

Als ik wil connecten, zie ik mijn PC hostnaam meteen, maar het daadwerkelijk zien van de share-names duurt bij mij 45 seconden. Ik heb 12 shared mappen.

[ Voor 11% gewijzigd door jmk op 07-03-2010 21:43 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

jmk schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:41:
Ik heb Windows 7 x64 bit en heb alle reg-tweaks en dergelijke gedaan. Dus ook de mogelijkheid om anoniem in te loggen op de share zeg maar. Mijn netwerk is bedraad.

Ik kan eigenlijk altijd probleemloos inloggen op mijn share en zorgeloos films en muziek luisteren.

Vandaag heb ik voor het eerst in 1 maand even mijn PC en WD TV opnieuw moeten opstarten, na een lange standby tijd van beide apparaten. (geen stroom hoeven te onderbreken ofzo). Toen deed alles het meteen weer.

Ik dacht ik meld deze ervaring ff. Ik gebruik trouwens de laatste final firmware van de WD TV Live.

Als ik wil connecten, zie ik mijn PC hostnaam meteen, maar het daadwerkelijk zien van de share-names duurt bij mij 45 seconden. Ik heb 12 shared mappen.
Same here, al duurt het bij mij slechts 15 seconden voordat ik de shares zie (heb er maar twee). Ook heb ik de reg-tweaks niet gedaan. Een deel van mijn netwerk is zelfs wireless en ondervind geen problemen met 720/1080p mkv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zo, de kogel is door de kerk, heb deze besteld.
Was bijna de mist in gegaan, door een goedkoop=duurkoop. De Eminent 7075 besteld, maar een maat van me wees erop dat die geen DTS-downmixing had. Niet erg als ik een vette receiver ooit nog koop, maar ik heb beetje hekel aan 5 boxen in me kamer, dus ik blijf bij een goeie stereo-sound. Vannacht getwijfeld naar omzetten vd koop naar deze of de Xtreamer. Beetje op gevoel voor deze gekozen. Zal wel goedzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 03:23:
Hoi Volkert,

Nope gewoon XP SP2. Zou het hem in SP2 ipv SP3 zitten? Heb het iig gister ook even geprobeerd met de router ertussenuit, dus pc en WD TV Live beide op mijn Livebox, en ook dan valt de verbinding binnen een paar minuten weg. Mijn WD TV Live is voorzien van de laatste firmware.

Heel irritant dus..
antipode schreef op maandag 08 maart 2010 @ 07:23:
[...]

Same here, al duurt het bij mij slechts 15 seconden voordat ik de shares zie (heb er maar twee). Ook heb ik de reg-tweaks niet gedaan. Een deel van mijn netwerk is zelfs wireless en ondervind geen problemen met 720/1080p mkv's.
Probeer dit eens:

Schakel je Windows Firewall service uit en in services de service "Network DDE DSDM" en "Network DDE" op automatisch te zetten en te starten.

Hoe gaat het dan?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 23:25
Iemand een idee of deze ook te koop is bij de Mediamarkt? Heb hem 2 maanden terug nog in Breda zien liggen voor 85 euro maar zie hem nu nergens meer op hun site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zeker weten dat het niet de niet-Live versie was? 85 is een prachtige prijs, zeker 2 maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

85 voor de Live is onmogelijk; de MM had hem voorm 99 op zn goedkoopst.

Is er al een 1.02.12 ofzo-hack, met dus de nieuwste firmware maar WEL met YouTube HD?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 23:25
Zou toch zweren dat het de live was, maar goed nu begin ik aan mezelf te twijfelen nu ik jullie zo hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Heb de afgelopen dagen de 60 kinder dvd's van mijn dochter met DVD-shrink geript naar 60 ISO bestanden. Kan de ISO's met een druk op de afstandsbediening probleemloos afspelen met de WD Live. Ik heb alleen een probleem met een viertal ISO's. Die starten op de WD namelijk met de game die op de DVD zit en niet met de hoofdfilm. Mijn dochter snapt er dan niks meer van als ze een film wil starten.

Heeft iemand een idee hoe ik met DVD-shrink die games eruit kan slopen? Welke bestanden zijn dat meestal? Ik haal nu alleen met DVD-shrink de rare talen eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
je moet dan de optie "reauthor" gebruiken.
je haalt dan de menu's en alle extra's eruit, en houd alleen de hoofdfilm met gewenste talen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
M a r c o schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:17:
je moet dan de optie "reauthor" gebruiken.
je haalt dan de menu's en alle extra's eruit, en houd alleen de hoofdfilm met gewenste talen over
Thanks, ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
maxoss schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:16:
Iemand een idee of deze ook te koop is bij de Mediamarkt? Heb hem 2 maanden terug nog in Breda zien liggen voor 85 euro maar zie hem nu nergens meer op hun site staan.
Ik woon in Breda, en als dat zo was, had ik hem wel gekocht. Het moet de non-live geweest zijn, de live is nog nooit ergens onder de 97 Euro geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb de Live nu binnen, en ja 't is een leuk ding.

Ben bij FW .17 gebleven, want .24 brengt wel youtube changes maar ook SD daar.

Nu zit ik met een probleem met youtube, ik sign in met mijn account, maar zie niks bij favorites of playlist staan. Tevens vraagt die steeds bij inloggen opnieuw of ik de account wil opslaan. Jammer, want via "keyboard" zoeken is tijdrovend.

Verder speelt die geen wmaPro af naar de tv, maar dat wist ik al.
Speelt geen.ram af, maar ok, real is verloren zaak. Speelt ook geen.mov af en dat verbaast me wel beetje.

De AB reageert goed, alleen de eject knop vind ik wat overbodig.

Een mkv van 6 gig speelt perfect, een BD25 speelt ook perfect, allemaal streaming (kabeltje, mind you) vanaf mijn pc.... maar gaat na paar minuten stotteren, dat is jammer maar niet erg.....BD25 zal ik nou niet heel snel pakken.

En dat WD discovery software, is dat echt nodig?

Tenslotte zag ik dat in de Fw die prereleased is, dat er Win7 support is, wat werkt erdan niet goed? Bij mij prima in 7 32bit.
Wat ook leuk is, in Win2k op mijn notebook verschijnt die ook gewoon, en de usb drive wordt gelijk gemapped (in 7 heb je daar die Wd tool voor). Enige is, dat die in 2k onder workgroup naam verschijnt, aangezien je de echte naam van je werkgroup niet in de Live kan ingeven.

Schrok trouwens wel een beetje toen ik zag wat de originele FW op mijn exemplaar was>> .12, de beruchte brick-firmware.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 10-03-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:59

latislos

zie signature

Sjah schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 00:17:
De AB reageert goed, alleen de eject knop vind ik wat overbodig.
De eject-knop is om aangesloten USB-bronnen veilig te verwijderen. ;)

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind 't altijd zo'n onzinnige feature. Op m'n PC ruk ik ook die stick er gewoon uit. Moet dat nowadays nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja doe ik ook, laatst voor de 1e keer een opmerking daarover gehad (van Win7) dat de stick nagekeken moest worden door de pc toen ik hem erweer indeed.

Werd een beetje gek van youtube, naar inloggen resette die hele tijd, bij Fw .17. Toen toch maar gepugrade naar .24, ookal omdat de Live bleef zeuren dat er nieuwe Fw was. Moet zeggen dat youtube nu wel goed inlogt, en de interface stuk beter is. Geen HD is jammer ja, maar ik kijk toch alleen maar wat in mijn favorieten staat, en dat is veelal oude zeldzame SD troep.

Heb ook al naar de B-Rad Fw gekeken, ga ik ook nog weleens uitproberen. Nog problemen over gebrickte Live's , anders dan met die Fw 1.01.12? Oftewel, kan er normaal gesproken niks fout gaan?
Pagina: 1 ... 14 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub