Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
apNia schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:52:
Ik vind 't altijd zo'n onzinnige feature. Op m'n PC ruk ik ook die stick er gewoon uit. Moet dat nowadays nog?
Als je er alleen van leest kan er niet zoveel gebeuren.

Als er naar geschreven wordt, kan het zijn dat het daadwerkelijke schrijfproces een behoorlijk stuk na-ijlt op de console. Je denkt dat 'ie klaar is maar een deel van de data zit dan nog in de schrijfcache zeg maar.

Oppassen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:25:
Heb ook al naar de B-Rad Fw gekeken, ga ik ook nog weleens uitproberen. Nog problemen over gebrickte Live's , anders dan met die Fw 1.01.12? Oftewel, kan er normaal gesproken niks fout gaan?
Nee, normaal gesproken geen problemen. In ieder geval ben ik er nog geen tegengekomen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:11:
[...]

Nee, normaal gesproken geen problemen. In ieder geval ben ik er nog geen tegengekomen... ;)
tx.

Heb flink zitten spelen met de Live, en gelezen.

Dat je je workgroep op WORKGROUP moet zetten qua naam, had best in de TS gemogen. O-) Absurd dat die eigen-naam-mogelijkheid nog niet in een nieuwe firmware zit.

Las ook dat de Live, dus de Sigma 8655 chip, qua netwerk op 25mibt/sec beetje aan zijn max zit qua wat die aankan. Zou kunnen kloppen, heb Up BDr net geleecht, en die heeft iets over 25mbit/s en stottert, of zou het liggen aan de zwaarte van de film? Andere mensen moeite met deze film? Andere BD50 en BD25 werken wel goed, dus mijn netwerk lijkt ok te zijn. Verder is die Up film een iso, met allemaal m2ts, waar van niet 1 echt de enige is (de film zeg maar). Dus ik speel de iso af en krijg maar 51 minuten vd film, blijkbaar mis je hier toch het menu.

Tversity lijkt me ook wel wat, kan ik studie-videos die ik over internet kan kijken, lekker via de tv bekijken met een kopje koffie erbij.

En dan, hoe browsen jullie je stuff? Ik ga altijd naar network, media servers is me wat vaag. Wat is daar het concept van? Win7 is ook een mediaserver lijkt het, de libraries althans (of is dat WMP12 wat we aan het werk zien?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prolution schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:55:
Voor WMVHD films die ik toch op m'n WDTV wil afspelen gebruik ik WMV Converter (Linkje!)
Deze zet de audio stream van WMAPro om naar een AC3 stream (met behoud van 5.1 geluid)
Let wel op dat je de optie 'remux after conversion' aanzet onder het 'settings' menu, anders kan het voorkomen dat het MKV bestand wat gemaakt word niet (goed) word afgespeeld door je WDTV.
Helaas. Geprobeerd hiermee, maar zowel mèt als zonder remux speelt ie na conversie geheel niet af.
(toch bedankt voor je tip!)

Iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:29:
[...]

Helaas. Geprobeerd hiermee, maar zowel mèt als zonder remux speelt ie na conversie geheel niet af.
(toch bedankt voor je tip!)

Iemand anders nog een idee?
Ik gebruik ook WMV converter en ik haal het bestand daarna door MKVmerge. Bij werkt het dan prima! Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, bij mij werkt de Play to feature van Win7 niet, nouja werkt wel maar ik zie of hoor niks op de Live verschijnen. Fijn dus dat DLNA, maar hier werkt het nog niet.

Dan nog TwonkyMedia gevonden, kan me niet boeien. Wat me des te meer boeit is TwonkyBeam, helaas alleen voor IE, en erger, er zijn issues met de Live voor foto en video.

Bovenstaande problemen worden vast opgelost met een nieuwe FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste gebruikers van de WD TV Live...

Ik heb een paar vraagjes en weet zeker dat jullie kenners hem kunnen beantwoorden..

Vraag 1:
Ik wil met deze player enkel M2TS + srt bestanden afspelen (zeg maar blu ray remuxen) maar ook MKV + srt bestanden.

Ik heb namelijk 2 externe HD's van samsung liggen van 1.5 TB vol met mkv en m2ts...

Is deze Player daar geschikt voor om dit zonder haperen af te spelen?

Vraag 2:
Ook ben ik in het bezit van een sweex LC000070 Wireless Router (54mbit)...Kunnen we daar anders die hele grote M2TS films mee streamen desnoods? Bedraad uiteraard..Of gaat dat problemen geven met haperen of anders?

Vraag 3:
Geeft de HDMI kabel ook geluid door?

Dat zijn de enige vragen die ik heb.
Ik hoop dat iemand van jullie kennersdeze kan beantwoorden zodat ik mijn keuze kan gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:57:
Beste gebruikers van de WD TV Live...

[.........]

Dat zijn de enige vragen die ik heb.
Ik hoop dat iemand van jullie kennersdeze kan beantwoorden zodat ik mijn keuze kan gaan maken.
Vraag 1: ja dat moet probleemloos gaan.

2: 10 gig films geen probleem over het netwerk.
films ter grootte van zeg 25 gig wel een probleem, daarop is het wachten op een stevige FW update die dit aanpakt.

3: Ja HDMI geeft geluid door naar je TV, naar stereo gedownmixed. Of je sluit de HDMI op een receiver aan die HDMI in heeft, en die receiver geeft dan DD5.1 en DTS weer.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 14-03-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Misschien is het al vaker gevraagd / besproken (heb de voorgaande pagina's afgestruind) ...Ik heb sinds een week deze WD TV live. Alles werkt naar behoren. Ik heb voor iedere flm een mooi icoontje (filmcover). Nu zie ik heel vaak een mooiere layout. ALs je dan een film selecteer zie je van die film een mooi plaatje met (movie image ??) en allerlei info. Is dit bij dieze player ook mogelijk en zo ja hoe ? wie kan me helpen (ben een beginner)
Groet
Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:56
Het afspelen over het netwerk (media server DS209) loopt minder goed dan via een aangesloten harde schijf.

Via netwerk:
Geen iso bestanden afspelen
Geen ondertitels.

Als ik dezelfde bestanden op me HD zet en die aansluit werkt het wel.

Is dit een bekend probleem, is dit makkelijk op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sjah schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:08:
[...]
Of je sluit de HDMI op een receiver aan die HDMI in heeft, en die receiver geeft dan DD5.1 en DTS weer.
Weet je dat zeker?

Dit staat namelijk in de manual: Digital surround sound is only available when using the Toslink S/PDIF interface.

[ Voor 8% gewijzigd door Volkert op 14-03-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Volkert schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:57:
[...]

Weet je dat zeker?

Dit staat namelijk in de manual: Digital surround sound is only available when using the Toslink S/PDIF interface.
Ik meen te hebben gelezen in 1 van de WD TV1 delen op GoT dat iemand ervaringen had met Dolby over HDMI naar een receiver met een HDMI ingang.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jmk schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:04:
[...]
Ik meen te hebben gelezen in 1 van de WD TV1 delen op GoT dat iemand ervaringen had met Dolby over HDMI naar een receiver met een HDMI ingang.
Dolby Digital 2.0 dan waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volkert schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:57:
[...]

Weet je dat zeker?

Nee ik weet het niet zeker, maar lijkt me toch van wel... beetje moderne receiver heeft hdmi, zie niet in waarom WD dat zou gaan dwarsbomen. Maar ok , ik hoor graag ook 'n bevestiging.

@Tumb: bij mij via de Win7 shares die ik heb prima iso's en subs.

Een google geeft voor jouw nas aan dat er geen problemen zouden moeten zijn, althans volgens iemand in dit topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 14-03-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Eigenlijk moet je ook helemaal geen ISO's willen afspelen, omdat het resultaat niet altijd te voorspellen is.

Het beste is en blijft om de ISO's netjes uit te pakken en alleen over te houden wat je daadwerkelijk nodig hebt.

Voor DVD's is een re-author met DVDshrink in mijn optiek de aangewezen methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:56
Heb het zelf al gevonden.

Het probleem zit hem in de media server,als ik die selecteer speelt hij geen sub en .iso bestanden.
Als ik ze benaderen via netwerk shares werkt het wel.
Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus via Externe HD met usb kan je gerust bijvoorbeeld Blu Ray remuxes afspelen (m2ts) van 40GB zonder dat die hapert en met losse srt?

Als dat waar is haal ik er meteen 1. :9

Mvg Vincent

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:16
Maakt hier iemand gebruikk van de WD Live in combo met een Synology NAS? Ik heb de DS110J. Ik krijg hem alleen niet aan de praat met de shares op mijn nas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik had gisteren iets raars met mijn WD TV Live...

Ik zat een serie af te spelen via een share, en ik wilde even pauzeren. Het pause icoon verscheen op het beeld, maar de video bleef doorspelen. Toen drukte ik op uit van mijn ab, en bleef het geluid van de video doorklinken via optisch uit mijn stereo. Toen ik weer op aan drukte, was het menu heel traag en hoorde in nog steeds audio.

Toen heb ik maar even de stroomstekker uit mijn WD TV gehaald, daarna kon ik weer gewoon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Volkert nog even:
over die hdmi en receiver. Heb inmiddels gelezen dat HD audio via een hdmi MOET gaan. Dus TrueHD en Master Audio, moeten via hdmi. Dus ja, dan neem ik toch aan dat dat werkt als je hdmi via een receiver doorlust.

Dat het niet in de manual staat kan best zijn, het zal niet de 1e keer zijn dat een manual foute of onvolledige info geeft.

edit: http://community.wdc.com/...HD-Audio-Support/idi-p/92 de 10e post beweert ook dat hij via hdmi speelt.

[ Voor 38% gewijzigd door Sjah op 15-03-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tumb schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:40:
Heb het zelf al gevonden.

Het probleem zit hem in de media server,als ik die selecteer speelt hij geen sub en .iso bestanden.
Als ik ze benaderen via netwerk shares werkt het wel.
Geen idee waarom.
Die media server optie snap ik ook niet in de Live. Het is nutteloos, je kan er niet eens alle folders in zien en zorgt er voor dat thumbs en folder art gewoon niet getoont word :')

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees nogal wat vragen over de doorgifte van Dolby, DTS, TrueHD en DTS-MA.
Welnu ik heb alle variaties uitgeprobeerd via HDMI naar mijn receiver en alle coderingen worden netjes uitgevoerd. Ik moet hier wel bij opmerken dat de receiver de onderscheidelijke coderingen wél moet ondersteunen !
Volledigheidshalve nog even "mijn" aansluitschema:

WD TV Live HDMI-uit (beeld +geluid) ----> HDMI-in/Receiver/HDMI-uit (beeld) ----> HDMI-in TV.
Ik heb mijn receiver zó ingesteld, dat alléén het beeld wordt doorgegeven aan de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:08:
alle coderingen worden netjes uitgevoerd.
Weet je dat zeker, als je de link leest van mijn vorige post, zie je dat DTS-HD en trueHD(in MKV) niet worden ondersteund. DTS-HD niet vanwege ontbrekende licentie. trueHD kan nog komen als ik het goed begrijp.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjah op 15-03-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede dankzij jullie heb ik zojuist een WD TV Live aangeschaft..

Eerste indruk is uitstekend..Wat een Beeldkwaliteit.. helemaal super.

Het installeren van het apparaat .. dat hoeft niet
HD eraan gekoppeld en internet kabel erin en alles werkt in 1x zonder gekkigheid..
Externe HD's (van Samsung) worden meteen herkent en al mijn MKV's en M2TS bestanden worden prima afgespeeld met subs erbij.
Hele hoop getest en nog geen 1 Blu Ray of MKV heeft last gehad van haperingen.

Firmware Updates zijn heel simpel binnentehalen via het apparaat zelf... erg prettig ook.

Enige Minpuntje vind ik het doorspoelen in de film zelf... kan helaas geen hoofdstukken skippen( zullen er ook wel niet zijn), moet dus allemaal op 2/4/8/16x speed... dat schiet niet erg op.

Verder nog niet aan het streamen toegekomen .. dat komt van de week wel.

Toch had ik nog wel wat vraagjes:

*Is het mogelijk om de ondertiteling wat omhoog of omlaag te verplaatsen tijdens of voor een film?
(Vind dat die vrij hoog staat.)
*Is het mogelijk om een usb hub of een usb splitter in de WD TV te pluggen om zo Beide externe HD's tegelijk te kunnen benaderen?
*Speelt deze WD TV ook pgs subtitles af?
Als ik bijvoorbeeld een blu ray iso remux naar m2ts...en voeg ook de blu ray ondertitel erbij, zal deze die dan afspelen?

Verder is het een heel simpel apparaat... gebruiksaanwijzing nog niet uitgepakt.
Plug en Play.

Ben er erg tevreden mee , en zeker voor deze prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@vinny:

had je al gezien dat er 2 usb aansluitingen opzitten?

Vooruitspoelen gaat prima, je moet alleen even het truukje weten. Als je op vooruitspoelen een keer drukt, en daarna op forward (knop daaronder) dan skipt ie lekker 10 minuten in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:45:
@vinny:

had je al gezien dat er 2 usb aansluitingen opzitten?

Vooruitspoelen gaat prima, je moet alleen even het truukje weten. Als je op vooruitspoelen een keer drukt, en daarna op forward (knop daaronder) dan skipt ie lekker 10 minuten in 1 keer.
Die aan de zijkant.. helemaal overheen gekeken. Mooi ;)

Dat truukje wist ik idd niet.. gaan we proberen.

Thnx voor je reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mogelijk USB WLAN adapter alternatief: Sweex LW-153 (Ralink RT3070).
Welliswaar 'slechts' 150mbps, maar nu voor €9,95 bij Computerland.
Zelf niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

:X ik... moet mijn mond....houden over sweex.. :X

tip: ga ook es kijken naar andere (misschien wat duurdere) merken. ik heb er nu 1 van cisco/linksys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb nu een Linksys WUSB100-v2, wordt nog niet ondersteund maar wel in de pre-release. Jammer dat deze niet meer te downloaden is, ben benieuwd wanneer deze gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

die versie zal vast wel ergens te downloaden zijn, als hij dat ooit geweest is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vast wel, maar hij maakt ook eea kapot las ik. Zelf zou ik hem niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:41:
*Is het mogelijk om de ondertiteling wat omhoog of omlaag te verplaatsen tijdens of voor een film?
(Vind dat die vrij hoog staat.)
Dit is een hele "diepe".

Kort antwoord: Nee

Lang antwoord: Ondertitels via een losse SRT zitten standaard aan de hoge kant. Als je de M2TS uit elkaar trekt met het programma TSMUXER, krijg je een video en een audio track zeg maar.

Als je dan met MKVToolnix (aka MKVmergeGUI) video + audio + SRT in elkaar muxt, krijg je 1 MKV bestand waarbij de ondertitel veel lager (en dus prettiger) in beeld komt.

Vraag me niet naar de reden hierachter. Probeer het eens en overtuig jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:13:
[...]

Dit is een hele "diepe".

Kort antwoord: Nee

Lang antwoord: Ondertitels via een losse SRT zitten standaard aan de hoge kant. Als je de M2TS uit elkaar trekt met het programma TSMUXER, krijg je een video en een audio track zeg maar.

Als je dan met MKVToolnix (aka MKVmergeGUI) video + audio + SRT in elkaar muxt, krijg je 1 MKV bestand waarbij de ondertitel veel lager (en dus prettiger) in beeld komt.

Vraag me niet naar de reden hierachter. Probeer het eens en overtuig jezelf!
Thnx voor je reactie... ik ken het programma.. Zo erg storend vind ik het niet.. ga niet al mijn films reencoden voor een te hoge subs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:08:
[...]
Thnx voor je reactie... ik ken het programma.. Zo erg storend vind ik het niet.. ga niet al mijn films reencoden voor een te hoge subs. :)
't Is natuurlijk geen re-encode, maar alleen een demux en remux, dus het gaat vrij vlot.

Maar wellicht dat het met een firmwareupdate vanzelf goed gaat komen.

De wishlist voor de WD TV Live is lang zat, dus waarschijnlijk worden de meeste wensen uiteindelijk wel ingewilligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 09:03
Volkert schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:09:

De wishlist voor de WD TV Live is lang zat, dus waarschijnlijk worden de meeste wensen uiteindelijk wel ingewilligd.
Zou graag ook wat aanpassingen willen maar zit al bijna een jaar te wachten totdat ze wat doorvoeren ik heb niet het gevoel dat firmware een prio is bij wd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

idd. maak je a.u.b. geen illusies qua het onderhouden van firmware. dat is bij WD klaarblijkelijk gewoon slecht. bij de wd tv HD ook lang gewacht, en ook daar werd uiteindelijk weinig opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
bartburg schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:15:
[...]
Zou graag ook wat aanpassingen willen maar zit al bijna een jaar te wachten totdat ze wat doorvoeren ik heb niet het gevoel dat firmware een prio is bij wd
Zij bepalen altijd wat er aangepast wordt, want ze moeten er dan ook ondersteuning op kunnen leveren. Verder moet natuurlijk ook naar de "business case" gekeken worden. Ik bedoel, als er een aanpassing komt, moet daar ook daadwerkelijk "meerwaarde" aan zitten in die zin dat ze een betere reputatie krijgen en dan ook meer van die apparaatjes verkopen.

Qua wat er nu in zit, ben ik al best tevreden, ook al zou ik nog graag NFS support en volume control willen. Hij speelt bijna alles films af, en als dat niet zo is, valt er meestal wel een andere versie te vinden of is de film wel te converteren met bijvoorbeeld Handbrake.

En ze doen toch hun best, getuige de updates in de volgende release:

Version 1.02.14 prerelease:

* Added Windows 7 Support.
* Added larger subtitle font size options.
* Added European language input for keyboard.
* Added serial and part number to About page.
* Added support for embedded subtitles in mpg files.
* Added new category in Photo/Video to view by date.
* Added a field in network settings for changing the workgroup name.
* Added ability to play a video from the preview window without restarting.
* Added username/password feature for SAMBA security.
* Added Wireless LAN strength bar in Network info page.
* Changed default browsing by date to start with the latest files first.
* Changed video browse default to "Preview Mode" instead of thumbnail mode.
* Corrected several language translations issues.
* Resolved issues with subtitle sync adjustment.
* Resolved abnormal display of BMP photos through a media server.
* Resolved Audio channel information shows up in AutoPlay mode.
* Resolved Blu-ray ISO subtitle not displaying throughout VIDEO playback.
* Resolved Blu-ray slow playback across SAMBA.
* Resolved camera files not enumerating correctly in mass storage.
* Resolved login issue with SAMBA after exiting screen saver.
* Resolved DVR-MS black screen problem on resume after forward and rewind.
* Resolved external sub/idx subtitles flashbacking issue.
* Resolved playback across media server failures.
* Resolved hard drive icon from disappearing in the video list under preview mode.
* Resolved issue of HDMI becoming jittery after long time play.
* Resolved M4V files not supporting fast forward and rewind.
* Resolved manual network addressing issue.
* Resolved missing shuffle & repeat icon for slideshow within Flickr.
* Resolved music search not displaying playlist names.
* Resolved network devices (SAMBA) disappearing without warning.
* Resolved PTP issue of unsupported video file formats DX6490,DIMAGE Z2 & X1, Optio 555 and DMC-FX2.
* Resolved Sony Walkman not showing photos within directory.
* Resolved unsupported file formats not showing an error message.
* Resolved video playback overscan issue for CRT TVs.
* Resolved WIFI Belkin F6D4050 with RAlink 3070 chip and Linksys WUSUB100 Ver 2.
* Resolved WIFI ZyXel NWD-270N dongle not enumerating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg een vage melding .

Unable to create media library. Please check your storage setting....
Als ik video-local drives open en op USB 1 gaat staan dan komt deze melding bovenin te staan.

Heb op allebei de usb aansluitingen een externe HD hangen.

Verder is er geen probleem ofzo, kan gewoon naar folders gaan en beide Hd's zijn gewoon toegankelijk..maar vind het toch vreemd die melding.

Iemand een idee wat het betekent? Of hoe je het wegkrijgt?

Groeten Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kan de WD eigenlijk NTFS op de usb beschrijven? Misschien is dat ook de reden van bovenstaand probleem. Zelf probeerde ik een film op mijn netwerkshare te verwijderen, dat deed die ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:08:
Krijg een vage melding .
Unable to create media library.
Iemand een idee wat het betekent? Of hoe je het wegkrijgt?
Je kunt natuurlijk de ... manual lezen :)

• Media Library support requirement* —1% of total storage capacity

*Can be turned off in Settings Menu if not needed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietrucci
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2019
Weet iemand waar ik die beta firmware nou kan downloaden???
Niet meer bij WD, het maximum is al lang bereikt.
Iedereen schijnt deze versie te hebben, behalve ik (traantje)...
Heb al heel wat gegoogled, maar nergens te vinden.
Iemand een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Gebruikt iemand uberhaupt die media library? Ik wil gewoon gelijk op folders browsen. Niet op all video's. Ik zie het nut daar niet van met gigabytes aan video's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
http://www.wdc.com/wdtvlive_prerelease/

Er is weer een nieuwe prerelease, 1.2.19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Die medialibrary doet alleen iets als je een schijf gebruik zeker? Ik heb hem zojuist op 'off' gezet en merk nul komma nul verschil op mijn WD TV Live die alleen aan een netwerk hangt.

Op mijn oude WD TV die ik aan twee usb-schijven had, vond ik het wel handig dat de WD TV door de library geen directories weergaf waar geen media in stond. (Ik gebruikte de schijven ook voor backup van mijn desktop etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:16:
[...]

Je kunt natuurlijk de ... manual lezen :)

• Media Library support requirement* —1% of total storage capacity

*Can be turned off in Settings Menu if not needed.
Thnx weer... dacht hem met dit apparaat niet nodig te hebben... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Thanks! Hij staat er inmiddels op en voelt goed, vooral in de zin dat 'ie nu de Network Shares beter "pakt".

Grease/AC3 van 27GB komt er nu ook zonder stotteren doorheen via een network share.

Ik ga nog even verder testen met een wat grotere (40GB?) versie.

Moest trouwens wel mijn netwerkwachtwoord resetten in het kastje, maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ziet er goed uit. Wacht even op ervaringen. :)

Keyboard support, wat wil dat zeggen?
usb keyboard of invoer via de phone keypad? (0-9 toetsen ab)

[ Voor 6% gewijzigd door Harmen op 18-03-2010 09:00 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Je kan nu ook en subtitles naar onderen/boven bewegen, luxe!

edit: Werkt perfect! :*) Je kan de subtitles helemaal naar boven zetten, of naar onderen laten verdwijnen, je hebt dus alle vrijheid. Na het stoppen en hervatten van de video staat de subtitle weer op standaard hoogte(vrij hoog)

[ Voor 66% gewijzigd door jmk op 18-03-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

sync adjustment for subtitles? :D . Alleen dat al is super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Volkert schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:12:
[...]
Ik ga nog even verder testen met een wat grotere (40GB?) versie.
Nou, de 36 GB M2TS file van dezelfde film trekt 'ie nog steeds niet over het netwerk :|

Toch wachten op officiele NFS support.

Maar goed, qua BD25 heb ik nu wel een goed gevoel qua genoeg bandbreedte.

[ Voor 4% gewijzigd door Volkert op 18-03-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volkert schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:41:
[...]

Nou, de 36 GB M2TS file van dezelfde film trekt 'ie nog steeds niet over het netwerk :|

Toch wachten op officiele NFS support.
Want? Wat heeft NFS support te maken met genoeg bandbreedte?

In deze thread staat feedback op deze Fw: http://community.wdc.com/...3-17-10/td-p/14919/page/3

edit: Hier inmiddels ook de FW installt, alles wel goed.

Film van 19 gig lijkt het nu goed te doen, een van 29 gig ook, een van 35 gig niet.
Nou hebben die van 19 en 29 gig het wel vaker vrij goed gedaan, maar gingen soms stotteren, nu nog niet gezien, maar even afwachten.

En play to... feature die erin moet zitten, handig als je W7 hebt, werkt hier niet. Nog geen factoryreset gedaan, geen zin in gehad.

Wel ok dat je nu de workgroupnaam kan veranderen.

[ Voor 51% gewijzigd door Sjah op 18-03-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sjah schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:24:
[...]
Want? Wat heeft NFS support te maken met genoeg bandbreedte?
Een heleboel. SMB heeft veel meer overhead dan NFS dus houd je daarmee minder netto/effectieve bandbreedte over om data van je PC naar het WD kastje te pompen.

Maar we zijn in ieder geval al iets opgeschoten.

Uiteindelijk wil je dus de volle 50 GB in ca. 100 minuten over het 100 Mbps Fast Ethernetlijntje kunnen krijgen.

Zou moeten kunnen als ik even snel reken, qua ongeveer 8,3 MByte/s = 66 Mbps dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Ik ben benieuwd of ie sneller is dan de vorige beta, die deed het op zich best goed maar was erg traag met het beginnen van Mp3's en films

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:58

SaN

Film start behoorlijk snel, geen verschil met de laatste officiele firmware. Het lijkt erop alsof ik nu zonder onderbreking een film van 8GB kan kijken (720p & DTS) over het draadloze netwerk. Dit kon eerst niet. Ik heb het nog niet goed kunnen testen omdat ik op het moment geen zin heb om een film te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resolved issues with new WLAN dongles from Belkin, Linksys, and Zyxel
Ik hoop dat dit mijn probleem oplost.. : Als ik de wdtv aanzet, en een film begin te kijken (wlan via win7 netwerk share) dan zegt ie na 5 minuten: connection lost. Als ik de wdtv dan herstart, en dezelfde film weer start, doet ie het gewoon goed.. Net alsof de wlan dongle eerst moet opwarmen ofzo.. dit is echt elke keer zo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:36:
[...]
Ik hoop dat dit mijn probleem oplost.. : Als ik de wdtv aanzet, en een film begin te kijken (wlan via win7 netwerk share) dan zegt ie na 5 minuten: connection lost. Als ik de wdtv dan herstart, en dezelfde film weer start, doet ie het gewoon goed.. Net alsof de wlan dongle eerst moet opwarmen ofzo.. dit is echt elke keer zo :S
Ook @SAN, gewoon een draadje trekken. Onderbrekingen en storingen verpesten het hele plezier van een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Volkert schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 07:21:
[...]

Ook @SAN, gewoon een draadje trekken. Onderbrekingen en storingen verpesten het hele plezier van een film.
En idd, film heeft vaak een te hoge overdracht nodig voor wireless, geeft enkel maar problemen. Gewoon draadje trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

volgens mij heb ik dat probleem van die vijf minuten meer gezien op verschillende. ik weet niet zeker of er ook een oplossing voor was.

bedraad is natuurlijk altijd makkelijker......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Jullie zeggen wel allemaal zo makkelijk "draadje trekken", maar voor sommige mensen (waaronder ik) is het gewoon geen optie. Ik heb zelf een Wireless dongle van linksys (WUSB-100 ver. 2) en sinds gister doet deze het ook. Ik heb nog niet grondig kunnen testen, maar dat zal ik waarschijnlijk vanavond doen.

Ik gebruik het ook voornamelijk om 720p series te streamen, 1080p content zet ik gewoon op mijn Externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:06:
[...]

En idd, film heeft vaak een te hoge overdracht nodig voor wireless, geeft enkel maar problemen. Gewoon draadje trekken.
Het gekke is, het gebeurt ook bij een mp3 van 128bit.. het heeft dus niks te maken met de overdrachtssnelheid (die is in theorie bij wireless-N tenslotte 300mbps), maar met de stabiliteit van de draadloze verbinding..

Ik blijf in ieder geval even wachten met maatregelen treffen (zoals draadje trekken of externe hdd) totdat ik de nieuwe firmware getest heb..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:50
Sinds gisteren ook de Live aangeschaft. Even puzzelen met alles maar het werkt allemaal redelijk naar behoren.
Mijn NAS kan ik alleen benaderen via NetworkShares anders ziet ie films in submappen niet (als ik dus kies via Mediaserver). Soms loopt het geluid out of sync maar dat blijkt eenbekend probleem te zijn wat nog niet is opegelost met de nieuwst beta-firmware. Wel lastig als je een reciever hebt waar je dat niet in kunt stellen.

Ik heb de Live overigens via kabel aangelsoten op mijn router zodat ik alles (met name mijn readyNas Duo) aan kan. Weet iemand of het voordelen biedt de NAS via USB aan te luiten of werkt dat alleen beperkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
ulTimaS schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:34:
Jullie zeggen wel allemaal zo makkelijk "draadje trekken", maar voor sommige mensen (waaronder ik) is het gewoon geen optie.
Als je stervormig werkt vanuit je meterkast, is er in veel gevallen wel een (creatieve) mouw aan te passen, bijvoorbeeld via je coaxkabel-leiding of een telefoonleiding.

En anders kun je nog altijd die Ethernet-over-power dingen gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://pcgenie.co.nz/images/products/np200av.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:06
Njou.... Hij staat hier die beta firmware te flashen, maar die balk blijft verdacht leeg.. staat al zeker 5 minuten op 0%, lampje van USB stick knippert ook niet..

Staat dat ik 'm niet mag uitzetten, dus ik laat 'm maar zo staan.. :(

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Laatst online: 20:06
Hij doet het :)

Voor de mensen bij wie hij ook op 0% blijft hangen, de USB stick deed het meteen toen ik 'm achterin deed ipv aan de zijkant. ik raad het niet aan, maar dit deed hij zelfs tijdens het flashen (als in ding staat op 0%, usb stick eruit, aan de achterkant erin en gaan met die banaan).

Succes :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

mtr33 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:28:
Mogelijk USB WLAN adapter alternatief: Sweex LW-153 (Ralink RT3070).
Welliswaar 'slechts' 150mbps, maar nu voor €9,95 bij Computerland.
Zelf niet getest.
Vandaag gekocht, maar ik krijg de WDTV helaas niet werkend met de Sweex. :N
Als iemand anders het wel lukt hoor ik graag hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

een gewaarschuwd mens.......... je snap het denk ik al ;)

ik ga die nieuwste versie ook maar es proberen. ziet er toch wel interessant uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Rub3s schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 00:16:
een gewaarschuwd mens.......... je snap het denk ik al ;)
ik ga die nieuwste versie ook maar es proberen. ziet er toch wel interessant uit
Ben nog steeds erg enthousiast, vooral het afspelen over het netwerk heeft diverse verbeteringen ondergaan.

Heb wel 1x mijn kastje moeten resetten vandaag (stroom er even af) want DVD's afspelen lukte niet meer.

Maar goed, 't is en blijft Beta software, moet nog een beetje debugd worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik ben zeer enthousiast. Het is nu een perfect apparaatje geworden voor mij. Zeker de mogelijkheid om uit te zoomen naar 0,9 is een zeer welkome verrassing voor mij, nu heb ik geen overscan meer op mijn CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 23:50

mbr

SaN schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:10:
Ik ben zeer enthousiast. Het is nu een perfect apparaatje geworden voor mij. Zeker de mogelijkheid om uit te zoomen naar 0,9 is een zeer welkome verrassing voor mij, nu heb ik geen overscan meer op mijn CRT.
Nu nog dat je de zoom instelling kan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat ondertiteling verplaatsen, werkt dat niet met ingebakken subs?

Verder weinig op deze FW aan te merken, merk geen/weinig bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Sjah schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:18:
Dat ondertiteling verplaatsen, werkt dat niet met ingebakken subs?

Verder weinig op deze FW aan te merken, merk geen/weinig bugs.
Als je echt ingebakken bedoeld (dat je hem sowieso niet kan uitzetten) dan niet. Maar als je bijv. een mkv hebt waar een ondertitel bij in zit dan kan je hem wel verplaatsen en ook syncen.

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 20-03-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja m2ts, maarrum syncen lukt ook wel, maar verplaatsen zie ik niks gebeuren, behalve dat de film een keer vastliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Volkert schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:58:
[...]

Ben nog steeds erg enthousiast, vooral het afspelen over het netwerk heeft diverse verbeteringen ondergaan.

Heb wel 1x mijn kastje moeten resetten vandaag (stroom er even af) want DVD's afspelen lukte niet meer.

Maar goed, 't is en blijft Beta software, moet nog een beetje debugd worden natuurlijk.
Ik ben ook super blij met mijn wd tv live hoor! Ik heb 'm al een half jaartje en nog nooit problemen gehad. Ik gebruik 'm met een externe 1TB via USB-kabel. Ik wil nog wel een wifi-dongle om wat makkelijker bestanden naar de HD te kunnen kopieren. De Sweex leek me een goedkope optie maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pre release geinstalleerd.

Heerlijke update.
Subs kunnen naar boven of beneden verplaatst worden , erg prettig.

Zou zo snel niet weten wat er verbeterd kan worden.
Zeer tevreden , top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

mbr schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:11:
[...]

Nu nog dat je de zoom instelling kan opslaan.
Dat zou hem inderdaad helemaal afmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 00:16:
[...]

Ik denk dat het met een s/pdif schakelaar wel moet lukken :)

DEZE is bijv ideaal, en heb je al voor een redelijk zacht prijsje.

Hier zijn ze nog weer goedkoper en ook als splitter.
Ik heb sinds vandaag een WD tv Live en ben er zeer over te spreken. Apparaat ging, nadat ik hem aan had gezet meteen aan de slag met het downloaden van firmware updates en alles ging super!! Beeld perfect, SRT perfect en audio ook perfect.

Nu heb ik alleen 1 klein probleempje:

Ik heb op mijn versterker maar 1 optische ingang waar mijn Xbox 360 al op zit. Dus ik heb een splitter gekocht voor toslinks. Niet eentje waar je het kanaal kan kiezen maar gewoon van 1 naar 2.

Ik alles aangesloten en meteen werken, geluid 5.1 en ik helemaal blij.

Daarna mijn Xbox aangesloten maar.... geen geluid? Ik even verbaasd maar wat blijkt:

Mijn WD tv Live BLIJFT, ook in uitgeschakelde toestand, gewoon optisch licht uitzenden waardoor die splitter in de war raakt en het geluid van de Xbox niet meer doorkomt. Zodra ik de WD afkoppel heb ik direct geluid.

Kunnen andere kijken of zij ook, in uitgeschakelde toestand, gewoon licht via de toslink krijgen?
Beter nog, als je een oplossing hebt heel graag want dit is ruk :-)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:09:
[...]
Kunnen andere kijken of zij ook, in uitgeschakelde toestand, gewoon licht via de toslink krijgen?
Beter nog, als je een oplossing hebt heel graag want dit is ruk :-)
Ja, dit is normaal.

Een splitter is trouwens altijd voor UITgangen, niet voor INgangen.

Dus in dit geval moet je voor 11,75 zo'n ding kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/elelctronica-lrg-1oGPT6hQY4sg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:30:
[...]

Ja, dit is normaal.

Een splitter is trouwens altijd voor UITgangen, niet voor INgangen.

Dus in dit geval moet je voor 11,75 zo'n ding kopen:

[afbeelding]
Apart want mijn Xbox360 (ook DVD/minidisc) gaat gewoon uit als hij uit is.

WD is out
Xbox is out

en die gaat naar de versterker -> is in

Het probleem is dus dat de WD, terwijl die dat dus niet mag doen als die uit is, licht blijft uitstralen waardoor het signaal van de Xbox dus niet meer doorkomt.

edit:

En de splitter is ook 2 naar 1 (pijlen erop) en niet 1 naar twee :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:33:
[...]
Het probleem is dus dat de WD, terwijl die dat dus niet mag doen als die uit is, licht blijft uitstralen waardoor het signaal van de Xbox dus niet meer doorkomt.
OK dan, dan is dit misschien de oplossing voor de voeding van het WD kastje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.onderdelenhuis.nl/artikelAfb/8287-410x400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:18:
[...]

OK dan, dan is dit misschien de oplossing voor de voeding van het WD kastje :)

[afbeelding]
|:( ;-)

Dan kan ik ook gewoon het stekkertje eruit trekken maar dan krijgt mijn logitech 555 steeds minder nuttigheid :p
En de kabels zijn allemaal prachtig weggewerkt dus dit gaat hem niet worden, toch bedankt voor het meedenken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Je hebt die dingen ook met remotes. Niet de mooiste oplossing, maar als je een universele remote hebt wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
* Sjah gniffelt

Heb vandaag flink SouthPark epis ingehaald, op 720p Heerlijk toch, voor je tv zitten en je downloads gewoon kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:27:
[...]
Dan kan ik ook gewoon het stekkertje eruit trekken maar dan krijgt mijn logitech 555 steeds minder nuttigheid :p
En de kabels zijn allemaal prachtig weggewerkt dus dit gaat hem niet worden, toch bedankt voor het meedenken haha
Je zegt het maar, draadloze stekkerschakelaars zijn er ook gewoon:

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/vm_images/wrs3b.jpg

Nu even serieus: Het idee is al geopperd bij Western Digital, zie: http://community.wdc.com/...ptical-output/idi-p/12729

[ Voor 15% gewijzigd door Volkert op 21-03-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylax
  • Laatst online: 15-10-2024
Zojuist de nieuwste firmware (1.02.19) geïnstalleerd.
Subtitles in bluray iso's werken nu. Tevens werken nu een paar .mpg films welke eerst alleen geen beeld weergaven.
Wat nog niet werkt bij mij is een keyboard aansluiten.
Is het bij iemand al gelukt om een keyboard werkend te krijgen op de wd tv live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Stylax schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:12:
Zojuist de nieuwste firmware (1.02.19) geïnstalleerd.
Subtitles in bluray iso's werken nu. Tevens werken nu een paar .mpg films welke eerst alleen geen beeld weergaven.
Wat nog niet werkt bij mij is een keyboard aansluiten.
Is het bij iemand al gelukt om een keyboard werkend te krijgen op de wd tv live?
Die ondertitels bij .m2ts werken inderdaad prima.

Ik "was" DVD's altijd schoon met DVD shrink, zodat je 1 film + 1 geluidspoor + 1 subtitle overhoudt. Bij Blu-Ray's kan ik nu precies hetzelfde doen met Tsmuxer! Lekker efficient dus qua diskruimte en een voorspelbaar afspeelgedrag.

Qua toetsenbord denk ik dat je iets verkeerd gelezen hebt: "Added European language input for keyboard" wil volgens mij NIET zeggen dat je een USB keyboard aan kunt sluiten en dat dat dan gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Had een Up BDr geleecht, en die schokte, dat had ik al gehoord, 20gig die film dus bandwidth is het niet heb ik een donkerbruin vermoeden. Dus dan houdt de SigmaDesigns het niet bij. Toen de Up mkv van 9 gig gepakt, en die speelt wel schokvrij af, terwijl die op mijn pc schokt. Bij makker van mij schokt diezelfde mkv ook op zijn PH-a110. Ik begin de WD dus steeds meer te waarderen.

Mensen nog meer zware films bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sjah schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:56:
Had een Up BDr geleecht, en die schokte, dat had ik al gehoord, 20gig die film dus bandwidth is het niet heb ik een donkerbruin vermoeden. Dus dan houdt de SigmaDesigns het niet bij. Toen de Up mkv van 9 gig gepakt, en die speelt wel schokvrij af, terwijl die op mijn pc schokt. Bij makker van mij schokt diezelfde mkv ook op zijn PH-a110. Ik begin de WD dus steeds meer te waarderen.
Pixar Up in 20 GB? Die moet volgens mij wel schokvrij af te spelen zijn, desnoods na een kleine "ombouw".

Wat is de bestandsnaam? Dan wil ik er wel een schot aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja pixar. tJa ik wil je best de bestandsnaam geven, maar als jij direct message niet hebt aanstaan..... Met bdr-up kom je wel een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sjah schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:28:
Ja pixar. tJa ik wil je best de bestandsnaam geven, maar als jij direct message niet hebt aanstaan..... Met bdr-up kom je wel een eind.
Okidoki, thanks en wordt vervolgd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt nu ook prima een zelf geremuxte blu ray (iso naar m2ts )inclusief de bijbehorende pgs subs af.
Dit kon nog niet met de vorige firmware dacht ik. helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sjah schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:28:
Zojuist getest.

Conclusie 1: Je kunt deze BluRay ISO vanwege de interne structuren uberhaupt niet goed afspelen met de WD TV Live. Hij pakt alleen de grootste .m2ts van 50 minuten en 43 seconden en dat is maar de helft van de film.

Conclusie 2: 00326.m2ts wordt afgespeeld. Hakkelt inderdaad over het netwerk. Niet zo gek met 2 videostreams (1080p en 480p), 4 geluidssporen en 3 ondertitels. Blijkbaar een te zware kluif.

Conclusie 3: 00326.m2ts met Tsmuxer schoonwassen van 12.602.514k naar 9.743.052k door alleen het 1080p beeld en de Nederlandse (vlaamse :S) AC3 over te houden, zorgt ervoor dat je hem hakkelvrij kunt afspelen.

Q.E.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Edje040 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:37:
Sinds gisteren ook de Live aangeschaft. Even puzzelen met alles maar het werkt allemaal redelijk naar behoren.
Mijn NAS kan ik alleen benaderen via NetworkShares anders ziet ie films in submappen niet (als ik dus kies via Mediaserver). Soms loopt het geluid out of sync maar dat blijkt eenbekend probleem te zijn wat nog niet is opegelost met de nieuwst beta-firmware. Wel lastig als je een reciever hebt waar je dat niet in kunt stellen.

Ik heb de Live overigens via kabel aangelsoten op mijn router zodat ik alles (met name mijn readyNas Duo) aan kan. Weet iemand of het voordelen biedt de NAS via USB aan te luiten of werkt dat alleen beperkend?
Schopje...

Heb dus nog steeds een flink probleem met out of sync als ik via Video_TS map benader. Iemand hetzelfde probleem of een oplossing? Of wordt het toch omzetten naar een ander format (Avi bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
1: Ja klopt, pleit voor mij dus voor een invoering van naast DVd menus , ook BD menus, ooit in een FW. Misschien komt dat nooit, maar we kunnen hopen.

2 Heb je het ook op een usb HD getest? Netwerkt probleem, hhhm ok, maar die 50 minuten file is maar 12 gig...

3 Netjes, ja je hebt bewezen dat het wel kan, jammer alleen dat als ik een 25 gig film pak ik nog steeds het risico loop dat die hakkelt. Dacht dat dat risico enkel nog bij een 45 gig film aanwezig was, niet dus.

Tx voor je meetesten, leuk. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Sjah op 22-03-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Edje040 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:01:
[...]
Heb dus nog steeds een flink probleem met out of sync als ik via Video_TS map benader. Iemand hetzelfde probleem of een oplossing? Of wordt het toch omzetten naar een ander format (Avi bijv.)
Wat is out of sync bij jou? 0.1 seconde, 1 seconde, 10 seconden?

0.1 seconde is normaal. Mijn homecinemaset die met glasvezel aangesloten is, staat op 100 ms delay omdat dat ongeveer de tijd is die nodig is om het beeld in de TV te processen.

Heb zelf eigenlijk nooit problemen met de sync als ik afspeel vanaf een Windows 7 share. Tenzij de film zelf niet goed is natuurlijk, want er wordt wat afgerotzooid met Russische R5's proberen te synchroniseren met een 2.0 line-signaal van een CAM :)

Over het 100 Mbps netwerk met SMB kun je films tot zo'n 20-25 MB trekken. Via USB (480 Mbps) zijn er in principe geen beperkingen als je een BD50 wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sjah schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:12:
[...]

1: Ja klopt, pleit voor mij dus voor een invoering van naast DVd menus , ook BD menus, ooit in een FW. Misschien komt dat nooit, maar we kunnen hopen.

2 Heb je het ook op een usb HD getest? Netwerkt probleem, hhhm ok, maar die 50 minuten file is maar 12 gig...

3 Netjes, ja je hebt bewezen dat het wel kan, jammer alleen dat als ik een 25 gig film pak ik nog steeds het risico loop dat die hakkelt. Dacht dat dat risico enkel nog bij een 45 gig film aanwezig was, niet dus.

Tx voor je meetesten, leuk. :)
Graag gedaan. En tja, 12 GB voor 50 minuten is toch doorgerekend 24 GB in 100 minuten, de min of meer standaard speelduur voor een film. Dan zit je al in de danger zone qua throughput :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
24 gb voor een 100 min. wel ja, voor een 2.5 uur film niet denk ik, dan blijf je uit de dangerzone.

Het gaat er om hoeveel Mbit/sec een film doorvoert, helaas kan je dat niet makkelijk zien hoeveel dat is, ja MPC kan het aangeven, maar vind ik daar niet heel betrouwbaar in.

[ Voor 66% gewijzigd door Sjah op 22-03-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Volkert schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:20:
[...]

Wat is out of sync bij jou? 0.1 seconde, 1 seconde, 10 seconden?

0.1 seconde is normaal. Mijn homecinemaset die met glasvezel aangesloten is, staat op 100 ms delay omdat dat ongeveer de tijd is die nodig is om het beeld in de TV te processen.

Heb zelf eigenlijk nooit problemen met de sync als ik afspeel vanaf een Windows 7 share. Tenzij de film zelf niet goed is natuurlijk, want er wordt wat afgerotzooid met Russische R5's proberen te synchroniseren met een 2.0 line-signaal van een CAM :)

Over het 100 Mbps netwerk met SMB kun je films tot zo'n 20-25 MB trekken. Via USB (480 Mbps) zijn er in principe geen beperkingen als je een BD50 wil afspelen.
Mijn out of sync is ongeveer 0,5 seconde..knap irritant dus. Mijn reciever is niet instelbaar qua relay. De WD loopt via HDMI naar de tv (40EUB600 LED). Rechtreeks geluid loopt synchroom maar zodra hij via receiver loopt (toslink) heb ik het probleem. De film zelf is dus goed. De films staan op een Netgear ReadyNas Duo via gigabit netwerk. Ik kan de aansluiting ook via USB laten lopen vandaar mijn vraag. De PC staat dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sjah schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:35:
24 gb voor een 100 min. wel ja, voor een 2.5 uur film niet denk ik, dan blijf je uit de dangerzone.

Het gaat er om hoeveel Mbit/sec een film doorvoert, helaas kan je dat niet makkelijk zien hoeveel dat is, ja MPC kan het aangeven, maar vind ik daar niet heel betrouwbaar in.
Exact. En als je dus een BD25 film hebt, kan/zal het best zijn dat de daadwerkelijke film (meestal de grootste .m2ts) maar 17-18 GB is, en dan gaat het allemaal wel goed. Altijd natte vingerwerk dus.

Het maakt dus ook uit of je je PC tijdens het afspelen op je WD met rust laat. M.a.w. als je bijvoorbeeld downloads en/of RDP-sessies open hebt staan, ligt de hakkelgrens weer een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Edje040 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:50:
[...]
Mijn out of sync is ongeveer 0,5 seconde..knap irritant dus. Mijn reciever is niet instelbaar qua relay. De WD loopt via HDMI naar de tv (40EUB600 LED). Rechtreeks geluid loopt synchroom maar zodra hij via receiver loopt (toslink) heb ik het probleem. De film zelf is dus goed. De films staan op een Netgear ReadyNas Duo via gigabit netwerk. Ik kan de aansluiting ook via USB laten lopen vandaar mijn vraag. De PC staat dus niet aan.
Je hebt dan 2 opties:

- Nieuwe receiver kopen, maar dan mét delay (Samsung noemt dit AV-sync) optie

- Als je genoegen neemt met 2.0 geluid, de receiver met Toslink aansluiten op de TV, dan houdt 'ie wél rekening met delay (in te stellen via het service menu van de TV).

USB of Ethernetverbinding heeft hier helemaal niets mee te maken overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Volkert op 22-03-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
je vergeet optie 3

- zo veel mogelijk "beeldverbetering opties" op je tv uitschakelen.
delay word voornamelijk veroorzaakt door allerlei filters in je tv zoals ruisreductie, natural motion enz.
Pagina: 1 ... 15 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub