Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
JazzySOB schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 20:07:

En die Xstreamer players, hadden die niet een lagere beeldkwaliteit dan de WV TV door gebruik van een minder hoogstaande chipset (Realtek) en ze maken veel herrie door zo'n klein t*ringfannetje of worden anders te heet. Een HDD in een mediaplayer ingebouwd vind ik sowieso niks, dan moet je die wel via het netwerk volgooien, nou dat kan ff duren met een aantal Blu-Rays..
Ik ben hier niet om één of andere fanboy war te starten, ik heb mijn mening erover, maar "moet" wel met de WD-live overweg kunnen, aangezien die persoon het niet (helemaal) kan

De Xtreamer heeft idd een klein $%$ fannetje, maar door er een cooler op te plaatsen (groter koellichaam op de zijkanten ) kan de fan uit, of zelfs verwijderd worden.
hier draai ik beide xtreamers met fanspeed op 20% en zitten er geen hd's in, daar gebruik ik de usb voor
Streamen van 1080p MKV gaat prima, zolang je netwerk maar in orde is ( 100mbit is voldoende )

De Xtreamer kan via smb en ftp wel benaderd worden, maar idd. met 2,5MB/s is het geen grapje ...
Destijds heb ik niet voor de WD (live) gekozen vanwege de dvdmenu ondersteuning, dit doet de Xtreamer erg goed
Beide apparaten zullen voor en nadelen hebben, ik ben tevreden met mijn keuze, en minder met die van mijn maat, maar zoals ik al zei ... ik moet het ermee doen :)

http://www.sharkoon.com/h...ro_lan/index_en.html?id=3
Deze heeft ook nog LAN aan boord, zou het iets zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 12:24
Kweetniet, er wordt nergens gesproken over NAS/SMB/Samba functionaliteit, alleen over een LAN tooltje dat je op je PC moet installeren :/

Verder moeten interne schijven ook alleen intern gebruikt worden, althans dat is mijn mening. Als je gaat klooien met interne schijven alsof het externe schijven zijn, dan heb je toch een hoog risico op mechanische schade (dat er iets afbreekt) of statische schade (dat er een chip kapot gaat omdat je er met je vingers aan zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320298

jmk schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:27:
[...]

DVD video + menu's werken nu heel goed, inclusief subs.

[...]
Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik DVD menu werkend krijg? Ik krijg het niet voor elkaar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 320298 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:44:
[...]
Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik DVD menu werkend krijg? Ik krijg het niet voor elkaar?!
Flashen met de laatste beta firmware.

Met dank aan medetweaker Notna:

http://www.4shared.com/file/8SKry6nH/wdtvlive_10335.html
http://depositfiles.com/en/files/zcwuvx035
http://hotfile.com/dl/55057548/6264d9d/wdtvlive_1.03.35.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje!

Heb de firmware geinstalleerd maar ik zie nog steeds allerlei VOB files in de folder staan en in de VOB die het menu afspeelt kan ik niets doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:06

grimson

domeingrommer

Volkert schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:39:
[...]

m2ts is alleen maar de "container", daarin kan van alles zitten (x264, VC, MP4, MP2 etc).
Hoe groot zijn die films en hoe lang duren ze?
Mijn ervaring is dat 20-25 GB in 100 minuten nog net gaat.
Daarboven kom je boven de 4 MByte/s en dan gaat de hele boel na korte tijd hakkelen.
Dit zijn de films die ik nu even aan het testen ben;
code:
1
2
3
4
5
6
                                                Total   Video                                             
Codec   Length  Movie Size      Disc Size       Bitrate Bitrate Main Audio Track                          
------  ------- --------------  --------------  ------- ------- ------------------                        
AVC     1:56:33 32.384.483.328  43.687.469.671  37,05   28,10   DTS-HD Master 5.1 4083Kbps (48kHz/24-bit) (War of the Worlds)
AVC     2:30:24 44.811.589.632  45.164.890.124  39,72   31,30   DTS-HD Master 5.1 4659Kbps (48kHz/24-bit) (Transformers - Revenge of the Fallen (IMAX Edition) 
AVC     1:59:40 30.685.544.448  46.519.441.305  34,19   20,99   DTS-HD Master 7.1 5288Kbps (48kHz/24-bit) (Hellboy II - The Golden Army)

Ik heb geen gehakkel, geen framedrops of andere issues die anders zijn dan ik ze van aangesloten USB harddisk afspeel. DTS-HD/MA wordt 'netjes' gedownstreamed naar DTS Core 5.1. Daarnaast is mijn CPU belasting < 5% tbv streamen.
Ook andere films kan ik volledig afspelen zonder terugval etc. Dit alles dus via "Play To".

[ Voor 4% gewijzigd door grimson op 09-08-2010 09:01 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

jmk schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 02:14:
[...]
Ik heb het idee dat er bij die play-to transcoding wordt gebruikt, met daarbij kwaliteitsverlies. Kan het mis hebben, maar ik meen dit al te hebben gezien met SD materiaal op een CRT TV.

Daarnaast pakken de externe subs dan niet.(of bij jou wel?)
Ook zijn de mogelijkheden onder option beperkter.
Transcoding gebruikt "Play To" alleen als de WDTVLive (in dit geval) aangeeft de aangeboden media stream niet native te kunnen decoderen. Ik heb gezocht op deze eigenschap en zover ik kan zien gebruikt "Play To" bij mij geen transcoding. Ook visueel zou ik het meteen moeten zien daar transcoding volgens mij een zeer merkbare kwaliteitsverlies laat zien.

Helaas kan je transcoding het niet zo 123 uitzetten, iets wat ik best zou willen doen. Ik heb liever een 'not supported' melding.

Anyway, transcoding vergt ook veel CPU en mijn CPU belasting is op <5%. Ook kan ik alles opties zien die ik anders ook via de USB HD afspeel methode heb (Audio en Subs keuze).
Externe subs heb ik zelf niet in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Ik zou deze aan mijn broertje willen geven, mijn broertje is een leek op het gebied van pc's

is dit dan de juiste keuze?

of zijn er ondertussen betere versie's en wellicht goedkoper?

ik twijfel ook een beetje of het deze moet zijn of die oude versie, hij heeft geen netwerk, maar misschien in de toekomst, hij heeft nu alleen een laptop..

Ik denk dat mijn nichtje ook wel blij is, als ik er gelijk 30 dora's bij doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Op het FTD forum (voor usenet) zie ik erg veel mensen klagen over dat er geen geluid bij de films zit. En vooral de mensen met de Western digital media player hebben dit probleem. Een zegt omdat er geen interde audio decoder inzit.

Herkennen jullie deze problemen ook? Want mij lijkt deze media player wel wat, maar dan moet hij wel alles zonder problemen kunnen spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:08

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@esak, je zou eens de zoekfunctie kunnen gebruiken of simpel dit topic even doorlezen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

esak schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:34:
Op het FTD forum (voor usenet) zie ik erg veel mensen klagen over dat er geen geluid bij de films zit. En vooral de mensen met de Western digital media player hebben dit probleem. Een zegt omdat er geen interde audio decoder inzit.

Herkennen jullie deze problemen ook? Want mij lijkt deze media player wel wat, maar dan moet hij wel alles zonder problemen kunnen spelen...
Dan zou ik de hand op mijn knip houden, gezien geen één media player dit kan afspelen atm :). Je moet de films simpel weg remuxen. En zoals door mijn bovenbuurman al gezegt: LTFS:

Notna in "[WD TV Live] Ervaringen topic"

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 08:29
Ik mag er logischer wijs wel van uit gaan dat WD een firmware maakt waarmee de header kan worden uitgepakt toch? Hij moeilijk kan dat zijn?(als ontwikkelaar van de originele firmwares dan he, niet voor mij)
Er zijn toch ook geen licenties die betaald zouden moeten worden voor die extra support?

Er zijn wel minder belangrijker gefixed in firmwares voor de WD TV Live. Ik bedoel DVD-menu support is geinig en grappig, alle moderne MKV's afspelen is core business. Daar komt bij dat de WD TV Live nog niet EOL is.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 320298 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:49:
[...]
Heb de firmware geinstalleerd maar ik zie nog steeds allerlei VOB files in de folder staan en in de VOB die het menu afspeelt kan ik niets doen?!
Het zou moeten werken, alleen is dit natuurlijk nog een allereerste versie, dus er zal best nog een bugje in kunnen zitten.

Wat ik zelf tegenwoordig doe, is DVD's omzetten naar een ISO-file met DVD-shrink.

Dan heb je mooi één bestand, pakt 'ie automatisch het goede bestand bij het afspelen en je ziet de titel van de film in beeld als je statusbalk aanstaat (anders krijg je iets van VIDEO_TS duhhhh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus eigenlijk moet ik deze WD HD live niet kopen voor mijn broertje, die niet echt in-to computers is,..

is er één die minder problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 295641 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:06:
Dus eigenlijk moet ik deze WD HD live niet kopen voor mijn broertje, die niet echt in-to computers is,..

is er één die minder problemen heeft?
Misschien deze

[ Voor 31% gewijzigd door FreshMaker op 09-08-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik was eigenlijk overtuigd om de WD HD live te gaan kopen voor mijn broertje (een leek in pc's)

Maar nu werd ik gewezen op de Xtreamer..is deze beter en makkelijker te gebruiken voor een leek?
De pro schijnt beter te zijn, maar die is wel vrij prijzig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:46
Ken de xtreamer niet, voor een leek lijkt me de WD nogal geschikt, goed menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sjah schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:49:
Ken de xtreamer niet, voor een leek lijkt me de WD nogal geschikt, goed menu.
Ik zou de Xtreamer nooit nemen vanwege dat loeiende ventilatortje achterop wat je toch vroeg of laat gaat irriteren ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daar schijnt weer een oplossing voor te zijn, een ribbel achtig ding wat op de zijkant wordt bevestig, kost iets van 18 euro...

het schijnt dat hij gebruiksvriendelijker is, en meer afspeelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 295641 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:00:
daar schijnt weer een oplossing voor te zijn, een ribbel achtig ding wat op de zijkant wordt bevestig, kost iets van 18 euro...

het schijnt dat hij gebruiksvriendelijker is, en meer afspeelt..
Op de "nieuwe" versie ( v2 ) die uitkomt zit dat koellichaam al standaard op.

paar weken wachten, en dan is hij gewoon verkrijgbaar in nederland
( iets wat aan te raden is, gezien de negatieve history van hun eigen webshop )

Maar meer info kan je op eerder genoemde topic vinden, hier zijn we om de WD-Live te behandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier nog een omweg/oplossing voor het MKV-verhaaltje...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volkert schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:51:
[...]

Het zou moeten werken, alleen is dit natuurlijk nog een allereerste versie, dus er zal best nog een bugje in kunnen zitten.

Wat ik zelf tegenwoordig doe, is DVD's omzetten naar een ISO-file met DVD-shrink.

Dan heb je mooi één bestand, pakt 'ie automatisch het goede bestand bij het afspelen en je ziet de titel van de film in beeld als je statusbalk aanstaat (anders krijg je iets van VIDEO_TS duhhhh).
Andere film geprobeerd, dit keer bestaande uit een .ISO file en daarbij werkt het DVD menu wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MAX3400 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:39:
Hier nog een omweg/oplossing voor het MKV-verhaaltje...
Hoe lang duurt dat om uit te voeren per film? Wat ik nu doe is de audio converten naar AC3, dat werkt ook prima. Dat neemt toch al gauw zo'n 7 - 10 minuten voor een gemiddelde film. Als dit nu een stuk sneller gaat is het wel fijn :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat is 7 minuten nou, luister je ondertussen gewoon een fijn muziekie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op zich is 7 minuten niet lang, zeker niet. :) Maar ik kan het niet van tevoren checken hé. Dus die tien minuutjes (naar boven lopen included) totaal, gaan pas lopen nadat we klaarzitten op de bank en erachter komen dat het geluid het niet doet.

Als die mkclean met optimize optie nu praktisch geen tijd neemt, doe ik dat voortaan gewoon voor alle .mkv's die ik binnenhaal. Alle films die ik binnenhaal sowieso omzetten naar AC3 zie ik niet zitten :P Daarom heb ik nu juist een WD TV Live gekocht.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Cloud schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:13:
[...]

Hoe lang duurt dat om uit te voeren per film? Wat ik nu doe is de audio converten naar AC3, dat werkt ook prima. Dat neemt toch al gauw zo'n 7 - 10 minuten voor een gemiddelde film. Als dit nu een stuk sneller gaat is het wel fijn :)
3:17... Van partitie naar zelfde partitie, WD Green op SATA. En dat voor een film van anderhalf uur / 4.5GB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik check nu elke film welke mkvmerge er is gebruikt...
Niets is zo irritant dat mn vriendin begint te mopperen. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MAX3400 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:20:
[...]

3:17... Van partitie naar zelfde partitie, WD Green op SATA. En dat voor een film van anderhalf uur / 4.5GB :+
Oke valt redelijk mee dus. Dat zou ik eventueel nog wel in m'n 'post processing' kunnen verwerken :+ Zal eens testen hoe snel dat hier gaat.
Harmen schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:40:
Inderdaad ja :P Al vind ik het zelf ook ruk. Zit ik net klaar op de bank met een hete kop thee, kun je alsnog aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Harmen schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:40:
Hoe check je dat?
proberen afspelen? of kan dat ook anders?

Ik haal elke film eigenlijk wel door mijn oude versie van mkvmerge heen om nog een ondertitel toe te voegen of verwijderen ofzo.
Heb nog niks gemerkt van films zonder geluid op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt daar een mooi programmatje voor: MediaInfo

Laat precies alles informatie zien wat je nodig hebt. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01
Toch vind ik het jammer dat de WD BD- of AVCHD-ISO's niet zo soepel afspeelt als MKV's. Bij de ISO's zet ik de ondertiteling er mooi laag op zodat die in het zwarte gedeelte komt (bij de meeste films). Met een MKV kun je dat niet instellen en zit het altijd te hoog en moet je elke keer bij het afspelen met de afstandsbediening het lager zetten en dan nog zitten de regels te ver van elkaar..

Verder doen MKV's het wel veel beter met heen- en terug spoelen. Bij ISO's gebeurt dat erg slecht en verspringt de film vaak een aantal minuten terwijl je maar een paar seconden wil spoelen. Waarom dat verschil? Beide zijn in feite toch containers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een vraagje. Is het met die brad firmware ook mogelijk om DVD menu's te gebruiken?
En dan vooral de DVD menu's van een VIDEO_TS map?

Want in de beta's van WD werken .ISO menu's wel, en VIDEO_TS menu's niet.
Iemand een idee?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

JazzySOB schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:44:
Toch vind ik het jammer dat de WD BD- of AVCHD-ISO's niet zo soepel afspeelt als MKV's. Bij de ISO's zet ik de ondertiteling er mooi laag op zodat die in het zwarte gedeelte komt (bij de meeste films). Met een MKV kun je dat niet instellen en zit het altijd te hoog en moet je elke keer bij het afspelen met de afstandsbediening het lager zetten en dan nog zitten de regels te ver van elkaar..

Verder doen MKV's het wel veel beter met heen- en terug spoelen. Bij ISO's gebeurt dat erg slecht en verspringt de film vaak een aantal minuten terwijl je maar een paar seconden wil spoelen. Waarom dat verschil? Beide zijn in feite toch containers?
Ik heb juist met de laatste beta firmware dat ik de ondertitels niet meer hoef te verplaatsen als ze ingesteld staan... Beetje vaag maar erg handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik weet niet hoeveel je er hebt, maar kun je de video_ts folder niet even omzetten in een ISO?
is niet zo heel veel werk, en wat overzichtelijker.
vind zelf een enkele file handiger dan een map vol files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
M a r c o schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:11:
ik weet niet hoeveel je er hebt, maar kun je de video_ts folder niet even omzetten in een ISO?
is niet zo heel veel werk, en wat overzichtelijker.
vind zelf een enkele file handiger dan een map vol files.
Natuurlijk is dat een optie, maar het zijn er nogal veel.
Dus ik dacht als brad die optie al heeft, ben ik gelijk klaar :) Toch?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
Ik zie dat verhalen over netwerk streams heel verschillend zijn. De een kan een blu ray rip van 40GB vloeiend over het netwerk streamen (nas naar wd tv live). En de andere heeft al problemen met een mkv van 20GB.

Ik wil dit apparaat kopen puur om via mijn nas films te bekijken. Maar gaat het wel werken zoals ik wil? Ik heb een 100mbit netwerk wat gewoon voldoende moet zijn en een Qnap 219p nas. Kan iemand met zekerheid zeggen dat dit probleemloos mkv`s van 20GB gaat trekken? Of is dit meer iets dat heel erg verschillend is en iedereen voor zichzelf moet uitvinden? En zijn er spelers waarvan je wel echt zeker weet dat hij dit trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is natuurlijk nooit te garanderen, zonder te weten wat voor snelheid je normaliter van die NAS kan trekken met een pc. Hoe goed je netwerk is, is en blijft de belangrijkste factor. Dus ik zou eerst testen hoe snel die NAS eigenlijk data kán leveren over het netwerk. In mijn ervaring moet de snelheid ruim hoger zijn dan de bitrate van de film.

Of alle mkv's van 20 GB vlekkeloos zullen draaien valt sowieso lastig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Denk dat dat goed moet gaan, maar niet bij een MKV van 20gb van een 70 minuten durende film, maar die bestaan dan ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
Ik heb vandaag mijn wd tv live geinstalleerd maar heb een probleem met de moviesheets. Ik maak ze aan met thumbgen, en ze worden in dezelfde map als de film geplaatst. Maar ik kan die moviesheets niet zien, gaat dat misschien niet met de standaard firmware? Welke firmware heb ik dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:32
mngm schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:35:
Ik heb vandaag mijn wd tv live geinstalleerd maar heb een probleem met de moviesheets. Ik maak ze aan met thumbgen, en ze worden in dezelfde map als de film geplaatst. Maar ik kan die moviesheets niet zien, gaat dat misschien niet met de standaard firmware? Welke firmware heb ik dan nodig?
Meschien is firmware proberen van b-rad :-)
Heb laats nieuwste versie erop gezet ondersteuning shoutcast,apple-trailers,etc etc.
en erg makkelijk naar smaak te maken..
ook moviesheets werken perfect.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
mngm schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:35:
Moviesheets is iets wat enkel in de custom firmware van b-rad zit

edit: wat amdboy zegt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
Cloud schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:48:
Dat is natuurlijk nooit te garanderen, zonder te weten wat voor snelheid je normaliter van die NAS kan trekken met een pc. Hoe goed je netwerk is, is en blijft de belangrijkste factor. Dus ik zou eerst testen hoe snel die NAS eigenlijk data kán leveren over het netwerk. In mijn ervaring moet de snelheid ruim hoger zijn dan de bitrate van de film.

Of alle mkv's van 20 GB vlekkeloos zullen draaien valt sowieso lastig te zeggen.
Sjah schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:17:
Denk dat dat goed moet gaan, maar niet bij een MKV van 20gb van een 70 minuten durende film, maar die bestaan dan ook niet. :)
Oke, bedankt :). Door een bestand te kopieeren van de nas naar mijn computer haal ik tussen de 10MB/sec en 11MB/sec dus dat zou volgens mij gewoon voldoende moeten zijn.

Dan is mijn keus gemaakt. Ik ga voor dit apparaat.

Edit:
Nu zie ik ook dat de xtreamer laatst een update heeft gekregen. De wd tv live is al meer dan een jaar oud en dus verouderd. Is het niet slimmer om een nieuwe xtreamer te kiezen die net uit is ipv iets dat al meer dan een jaar oud is? Dus is dat niet slimmer op basis van mijn wensen (full hd streamen over netwerk met zo min mogelijk problemen).

[ Voor 15% gewijzigd door esak op 11-08-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
Ik heb dus net de nieuwste WDLXTV-Live erop gezet (van hier: http://b-rad.cc/wdlxtv-live/) en ik zie nog altijd geen moviesheets. Volgens mij is het flashen wel gelukt, maar ik zie bv ook nergens apple trailers enzo staan, heb ik nog iets te kort?

Ik heb een map per film met de volgende bestanden:
filmnaam.mkv
filmnaam.mkv.tgmd
wd_tv.jpg

edit: ik moest dus de S00custom-options file op mijn schijf zetten en dan een power-cycle doen. Nu werken de moviesheets (en apple trailers enzo) wel, maar nog niet op de manier dat ik wil. Ik moet nu in de map van de film gaan, en dan zie ik de moviesheet, ik wil in mijn film rootmap direct de moviesheet zien van de eerste film, en dan kunnen "zappen" tussen de verschillende moviesheets om zo dan een film te selecteren. Is dit mogelijk?

En nog iets, mijn moviesheets zijn nu 720p, kan je die in thumbgen ook op 1080p instellen?

[ Voor 43% gewijzigd door mngm op 11-08-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

code:
1
2
3
4
5
config_tool -c MSHEETMODE=std
config_tool -c VIDMSHEET=ON
config_tool -c GENMSHEET=ON
config_tool -c LISTMSHEET=ON
config_tool -s

Verder zijn standaard sheets op 720p maar met een beetje moeite kan je vast zelf wel een 1080p sheet maken door een nieuw theme van de grond af aan te ontwerpen.

Maar om bovenstaande lekker te laten werken, heb ik gekozen voor "Lstar337's Split-Sheet v1.2" waardoor je onderstaand sheet krijgt. On de onderste helft, staan dan je films van links naar rechts gerangschikt op naam (met eventueel thumbnail van de cover).

De indeling van mijn films is dan ook als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Movies
----MovieA
---------MovieA.mkv
---------MovieA_sheet.jpg
---------MovieA.tgmd
---------MovieA.jpg
---------folder.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lstar337.adsl24.co.uk/moviesheets/Split-Sheet.jpg
^Lstar's template
Afbeeldingslocatie: http://titi.wdtv.free.fr/Screenshots/MSheet_sheet.jpg
^titi's layout (ter verduidelijking)

[ Voor 55% gewijzigd door MAX3400 op 11-08-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
nvm

[ Voor 92% gewijzigd door JeanLeGrand op 11-08-2010 15:06 ]

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:44:
code:
1
2
3
4
5
config_tool -s

Verder zijn standaard sheets op 720p maar met een beetje moeite kan je vast zelf wel een 1080p sheet maken door een nieuw theme van de grond af aan te ontwerpen.

Maar om bovenstaande lekker te laten werken, heb ik gekozen voor "Lstar337's Split-Sheet v1.2" waardoor je onderstaand sheet krijgt. On de onderste helft, staan dan je films van links naar rechts gerangschikt op naam (met eventueel thumbnail van de cover).

[code]
Movies
----MovieA
---------MovieA.mkv
---------MovieA.tgmd
---------MovieA.jpg
---------folder.jpg[/code]
ik zie dit snel voorbij komen.
ik snap het mkv bestand, maar zou je de rest eens kunnen toelichten, waar wat voor staat en wat de functie is van het bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ferra schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:41:
[...]

ik zie dit snel voorbij komen.
ik snap het mkv bestand, maar zou je de rest eens kunnen toelichten, waar wat voor staat en wat de functie is van het bestand?
Wordt aangemaakt door Thumbgen; daar zijn al honderden pagina's aan vragen/opmerkingen over op http://forum.wdlxtv.com/viewforum.php?f=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:47:
[...]

Wordt aangemaakt door Thumbgen; daar zijn al honderden pagina's aan vragen/opmerkingen over op http://forum.wdlxtv.com/viewforum.php?f=25
oke die snap ik, maar gebruikt hij de folder.jpg voor het bladeren tussen films, of gebruikt hij die van Thumbgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-03 18:49
jmk schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:01:
je kan trouwens niet 10 min vooruit spoelen* als er minder over is dan 10 minuten op de video.
*sorry voor het oude woord :)
Ja schandalig dat je dat oude woord nog steeds moet gebruiken!!!
Oftewel, een beetje triest dat je niet normaal kan skippen, 10s, 30s, 1m, 2m, 5m, ...
Als je wil spoelen dan springt ie eerst een stuk terug, en 10 minuten is vaak veel te veel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm

Bedankt voor je uitleg!

Maar waarom zijn de standaard sheets op 720p? Extreem veel mensen hebben toch een full hd televisie? Dan zien die 720p sheets er toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ferra schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:58:
[...]

oke die snap ik, maar gebruikt hij de folder.jpg voor het bladeren tussen films, of gebruikt hij die van Thumbgen?
Folder.jpg wordt, bij mij in ieder geval, gebruikt als thumbnail voor de film-cover. Zie ook mijn reply op 14:44, onderste plaatje.
mngm schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:12:
[...]

Bedankt voor je uitleg!

Maar waarom zijn de standaard sheets op 720p? Extreem veel mensen hebben toch een full hd televisie? Dan zien die 720p sheets er toch niet uit?
Want? De laatste b-rad doet aan auto-sizing. Ben wel met je eens dat er best wel eens mag worden nagedacht over FullHD-sheets. Als je handig bent met XML, doe eens een DM... Heb best zin om er eens in te duiken (ondanks dat ik een enorme mongool ben met alles wat plain-text coderen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
ja, auto-sizing, maar dan heb je zo'n uitgerokken beeld die op niets trekt... Als ik ooit eens veel tijd en zin heb kan ik wel eens kijken voor zelf een 1080p sheet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mngm schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:30:
ja, auto-sizing, maar dan heb je zo'n uitgerokken beeld die op niets trekt...
Valt wel mee; ik heb nog geen vervelende dingen gezien (ondanks dat ik FullHD tv heb en meeste content maar op 720p stream)
Als ik ooit eens veel tijd en zin heb kan ik wel eens kijken voor zelf een 1080p sheet te maken.
Keep me posted; ik ga binnenkort ook wel eens kijken of ik eruit kom.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03
Na het horen van alle positieve zaken van deze mediaspeler heb ik hem ook maar in huis gehaald. Maar na er wat mee gespeeld te hebben, heb ik er toch maar gemengde gevoelens over:
1. Niet supersnel: met mijn oude Xbox met XBMC navigeer ik vele malen sneller door de menu's en scrol ik vele malen sneller door een lijst met filmpjes. Ook de reactietijd van de afstandsbediening is soms nogal traag waardoor ik dan tweemaal op een knop druk. Niet dat het ding tergend traag is, dit zal ik nog gewoon moeten worden.
2. Een net iets te kleine afstandsbediening voor mensen met grote handen. Maar dat zal ook wel wennen.
3. Blijkbaar geen directe links of snelkoppelingen mogelijk naar een bepaalde share?? Dit had ik toch minstens verwacht!
4. Van sommige films zijn er randen gewoon niet zichtbaar?
5. Als ik bij sommige films vooruit gespoeld heb, krijg ik geen beeld meer als ik terug op play druk?
6. Subs staan volgens mijn persoonlijke smaak iets te hoog. Met de laatste firmware kan je ze wel naar beneden regelen maar dit wordt niet onthouden. Dus moet ik het telkens opnieuw doen.
7. Snel enkele minuten vooruit/achteruit springen in een filmpje lijkt me niet mogelijk met één enkele knopdruk?
8. De kleuren lijken me soms iets te fel? Al kan dat misschien aan mijn tv liggen ook ;)

Zelfs in vergelijking met de meest basic XBMC opstelling (Project Mayhem III-skin, geen movie-database, ...) is de WD TV Live zeker geen volwaardige vervanger. Zeker qua navigatie is XBMC vele malen beter; posities worden onthouden en het voelt gewoon logischer en vlotter aan. Scaling en codecondersteuning is bij Xbmc ook beter.

Maar ondanks mijn puntjes van kritiek sta ik zeker niet negatief tegenover de WD TV Live. Want de Xbox is te traag geworden voor HD en snellere hardware met XBMC is een pak duurder dan de WD TV Live. Het upscalen van de WD TV Live lijkt me ook prima, dit had ik ook niet met m'n Xbox. En vooral, de WD TV Live is STIL! :) Als ik nu gewoon al snelkoppelingen zou kunnen toevoegen...

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 12-08-2010 00:36 ]

• jmk
DennusB schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:07:
Ik heb een vraagje. Is het met die brad firmware ook mogelijk om DVD menu's te gebruiken?
En dan vooral de DVD menu's van een VIDEO_TS map?

Want in de beta's van WD werken .ISO menu's wel, en VIDEO_TS menu's niet.
Iemand een idee?
Ik heb geen ervaringen met de B-RAD software, maar ik weet bijna 100% zeker dat je met de laatste beta van de WD firmware met een VIDEO_TS, het DVD menu kan zien.(hoeft dus niet persee ISO te zijn.

Je moet dan navigeren naar de VIDEO_TS map, en dan de eerste file die je ziet, "enteren" niet "playen". Dat is meen ik "VIDEO_TS.IFO"

Laagvliegerke schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:31:
Na het horen van alle positieve zaken van deze mediaspeler heb ik hem ook maar in huis gehaald. Maar na er wat mee gespeeld te hebben, heb ik er toch maar gemengde gevoelens over:
1. Niet supersnel: met mijn oude Xbox met XBMC navigeer ik vele malen sneller door de menu's en scrol ik vele malen sneller door een lijst met filmpjes. Ook de reactietijd van de afstandsbediening is soms nogal traag waardoor ik dan tweemaal op een knop druk. Niet dat het ding tergend traag is, dit zal ik nog gewoon moeten worden.
Wat ik heb begrepen heeft de WD TV een langzame CPU, en een hele snelle video-versneller. Het menu wordt door de CPU gedaan. Went wel hoor.
3. Blijkbaar geen directe links of snelkoppelingen mogelijk naar een bepaalde share?? Dit had ik toch minstens verwacht!
Ik hoop dat dat komt, echt! De WD TV Live is het eerste apparaat van WD dan met netwerken en shares werkt, en daardoor zitten er nog best wat kinderziektes in en zou de interface ook beter kunnen.
5. Als ik bij sommige films vooruit gespoeld heb, krijg ik geen beeld meer als ik terug op play druk?
Bij mij is het zo dat als ik spoel, en op play druk, het beeld zwart wordt, dat ik 1 sec moet wachten, dat de video dan weer verder gaat. Bij HD Video kan die wachttijd iets langer zijn. Dat heeft waarschijnlijk te maken met bufferen en sync van beeld en geluid... Misschien wacht je niet lang genoeg.
6. Subs staan volgens mijn persoonlijke smaak iets te hoog. Met de laatste firmware kan je ze wel naar beneden regelen maar dit wordt niet onthouden. Dus moet ik het telkens opnieuw doen.
Eens, maar voor de rest is zijn subs van de WD TV bijna perfect. Resultaat van jaren lange ontwikkeling.
7. Snel enkele minuten vooruit/achteruit springen in een filmpje lijkt me niet mogelijk met één enkele knopdruk?
Spoel + next => 10 minuten verder. terugspoel + previous => 10 minuten eerder.

[ Voor 59% gewijzigd door jmk op 12-08-2010 06:30 ]

• Ferra
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:46:
[...]

Folder.jpg wordt, bij mij in ieder geval, gebruikt als thumbnail voor de film-cover. Zie ook mijn reply op 14:44, onderste plaatje.

[...]

Want? De laatste b-rad doet aan auto-sizing. Ben wel met je eens dat er best wel eens mag worden nagedacht over FullHD-sheets. Als je handig bent met XML, doe eens een DM... Heb best zin om er eens in te duiken (ondanks dat ik een enorme mongool ben met alles wat plain-text coderen is).
heb je toevallig een link naar een handleiding voor het installeren van dit allemaal?

Edit: Thumbgen gaat me me wel lukken denk ik zo. Het is voor mij meer, hoe ik het voor elkaar krijg, dat ik mijn schijven in het netwerk gezien gaan worden MET moviesheets. Ik lees dingen over power cycles enzo, ik kom daar niet helemaal uit...Is het de bedoeling dat ik die Config file aanpas, op een usb drop in mn wd speler steek en dan hem uit en weer aan zet?

[ Voor 22% gewijzigd door Ferra op 12-08-2010 12:19 ]

Anoniem: 124910

Laagvliegerke schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:31:
kom ook van XBOX1 met xbmc en is ook wennen voor mij.
maarja, zoals je al zegt, kan niet zogoed meer overweg met "nieuwer" content.
ondersteuning is er niet echt meer voor xbmc op xbox.
maar xbmc is al heeeel lang op de "markt" dus ik heb wel hoop dat bv B-rad of andere uiteindelijk ook steeds meer mogenlijk maken

en ja, lekker klein en stil. tis nog ff wennen maar ben er wel blij mee

• MAX3400

MAX3400

Was er maar een handleiding... :+ In principe heb ik alleen stap 1 & 3 gevolgd van http://wdtvforum.com/main/index.php?&topic=5831.0

Stap 1 kan je doen door een config op USB te zetten maar eenvoudiger is telnetten naar je WDTVL en gewoon de commando's in te geven. Het laatste commando zorgt ervoor dat de config wordt opgeslagen.

code:
1
2
3
4
5
6
config_tool -c SHOW_FILESIZE_SETTING=0
config_tool -s

Hierna ben ik gewoon heeeel simpel aan de slag gegaan. Heb een test-share gemaakt met 2 films erin. Thumbgen opgestart en even zitten spelen met de algemene instellingen. Als sheet-template maak ik dan gebruik van "Lstar337's Split-Sheet v1.2" en na een paar keer proberen, kwam ik dus in mijn testshare op de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Movies
----MovieA
---------MovieA.mkv
---------MovieA.tgmd
---------MovieA.jpg
---------folder.jpg

Dan connect je met je WDTVL naar de share en zou je netjes je sheets moeten kunnen zien.

Warning: voor TV-series krijg ik het nog niet netjes voor elkaar. Mede omdat je voor thetvdb.com een soort abo moet hebben (gratis) en blijkbaar sommige templates erg picky zijn qua naamgeving enzo.

Voor de mensen die Lstar-template willen hebben: DM me even een mail-adres en zorg dat je 11MB aan attachment kan ontvangen.

• mngm
Ik heb die Lstar-template gedownload, en gebruik hem nu op exact dezelfde manier als jij. Toch werkt het niet helemaal.
Als ik scroll naar de root map van mijn films (waar al mijn films + moviesheet dingen in een aparte map staan, net zoals jij), dan zie ik wel thumbnails (omdat ik de thumbnail view aanstaan heb), maar helemaal niet zoals jouw screenshots die je hier post.
Als ik in een map ga van een film, zie ik wel de moviesheet van de film zelf, maar daaronder staan dus niet alle films waar ik tussen kan scrollen.

Ik heb die commandos wel niet via telnet gedaan, maar gewoon in die configfile gezet, is dat dan niet hetzelfde?

• Ferra
  • Niet online
mngm schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:28:
Ik heb die Lstar-template gedownload, en gebruik hem nu op exact dezelfde manier als jij. Toch werkt het niet helemaal.
Als ik scroll naar de root map van mijn films (waar al mijn films + moviesheet dingen in een aparte map staan, net zoals jij), dan zie ik wel thumbnails (omdat ik de thumbnail view aanstaan heb), maar helemaal niet zoals jouw screenshots die je hier post.
Als ik in een map ga van een film, zie ik wel de moviesheet van de film zelf, maar daaronder staan dus niet alle films waar ik tussen kan scrollen.

Ik heb die commandos wel niet via telnet gedaan, maar gewoon in die configfile gezet, is dat dan niet hetzelfde?
ik las dat je deze regel op config_tool -c MSHEETMODE=std moet uitvinken en config_tool -c MSHEETMODE=Sheet aanvinken!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Been there done that. Heb ook zitten klooien met die moviesheets.
Kwam er niet echt uit. Draai nu gewoon weer lekker een 'standaard' firmware.
Ik weet wel welke films ik download. :)

Whatever.

• Rub3s
  • Laatst online: 09-05 15:14

Rub3s

+3 , omdat het kan

same here. mij is het wel gelukt en heb het op ongeveer 50 films toegepast. was de gigantische hoeveelheid tijd die ik erin stak uiteindelijk niet waard.

Anoniem: 365678

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb de de firmware van b-rad geïnstalleerd.
Dit heb ik gedaan door deze op een usb stickje te zetten.

Alles is op het eerste zicht prima verlopen maar nu herkent (laadt) mijn wd tv live
mijn externe harde schijf niet meer als ik deze inplug.
Het usb stickje waarmee ik de firmware heb geïnstalleerd herkent hij nog wel.

Iemand hier een oplossing voor?

• Volkert
Terugflashen naar originele WD firmware?

Heb ik al geprobeerd.

Wanneer ik wil terugflashe, zet ik deze officiele firmware op mijn usb stick
maar er komt nergens te staan om de firmware te updaten.

Ik heb zonet even de harde schijf van mijn broer geprobeerd en deze laadt hij wel.

Als ik mijn harde schijf op de pc aansluit werkt deze ook prima!

• Rub3s
  • Laatst online: 09-05 15:14

Rub3s

+3 , omdat het kan

1. duurt het niet gewoon lang om die hd te laden? (edit: zit hij ook niet te vol?)
2. om de officiele versie te krijgen, moet het versie nummer hoger zijn. al een poos niks meer met wd tv gedaan, maar bij elke update zat volgens mij ook een soort text bestandje waar je handmatig de versie kon verhogen

[ Voor 5% gewijzigd door Rub3s op 12-08-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neen de hd zit zeker niet te vol. Er is ongeveer nog 1,6 TB vrije ruimte.

Ik vind zo een text bestandje precies nergens terug in de officiele firmware mapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03
Gewoon het bestand 'wdtvlive.ver' openen in een texteditor en het versienummer aanpassen.

[ Voor 17% gewijzigd door D-Three op 13-08-2010 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem opgelost!

Heb het versienummer kunnen veranderen en de firmware terug geflasht.
Nu herkent hij de harde schijf wel.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 09:35
Volgens mij heb ik er wel eens over gelezen in 1 van deze forums maar kan het zo niet terug vinden. Twijvel ook in welk onderwerp mijn vraag thuis hoort.

Ik heb een wd live en een nas (een sybology ds209). Als ik films afspeel heb ik om de paar minuten een kleine storing in de film als ik een film stream vanaf mijn nas. Een film kijken gaat prima maar als je het een keer weet dan is het wel irritant.

Komt iemand dit bekend voor? Kan het een instelling zijn die ik op wd moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 370862

Ik had een vraagje over de WD TV live, is het met deze media player mogelijk om uitzendinggemist/rtlgemist te bekijken op je tv?
Of om je computerbeeld via deze media player op je tv beeld te krijgen? Dus bijvoorbeeld ook websites te bekijken via de tv (en dus ook uitzendinggemist)?

Ik hoop dat iemand deze vraag zou kunnen beantwoorden.

Gr.
Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Niet via de factory firmware. Ik ben geen expert op het gebied van alternatieve firmwares, dus misschien dat daar wel het e.e.a. mogelijk is. Maar dat kunnen anderen je vast beter vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
config_tool -s

code:
1
2
3
4
5
6
7
Movies
----MovieA
---------MovieA.mkv
---------MovieA.tgmd
---------MovieA.jpg
---------folder.jpg

[afbeelding]
^Lstar's template
[afbeelding]
^titi's layout (ter verduidelijking)
ik krijg met de moviesheet van lstar niet het plaatje waar hij een preview geeft... (rechterplaatje)... wordt deze ook in thumbgen gegenereerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik maak nu netjes de moviesheets en alles lijkt perfect te werken. Ik heb alleen 1 ding wat me dwars zit.
Als je naar een folder gaat van een film en je opent deze, dan zie je ook alle "plaatjes" in die map.
Is de WD TV Live niet zo in te stellen, dat je dan alleen de MKV bestanden ziet en hij de rest verbergt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ferra schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:52:
Ik maak nu netjes de moviesheets en alles lijkt perfect te werken. Ik heb alleen 1 ding wat me dwars zit.
Als je naar een folder gaat van een film en je opent deze, dan zie je ook alle "plaatjes" in die map.
Is de WD TV Live niet zo in te stellen, dat je dan alleen de MKV bestanden ziet en hij de rest verbergt?
Met de WD TV (non live) doet hij dit niet. Sinds de live versie wel. Is denk ik een feature. Het is namelijk ook erg irri dat, als je in video zit, ja alsnog de music maps ziet enz. Dit was/is bij de non live versie nog steeds zo.

Wellicht een feature request :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Notna schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:20:
[...]

Met de WD TV (non live) doet hij dit niet. Sinds de live versie wel. Is denk ik een feature. Het is namelijk ook erg irri dat, als je in video zit, ja alsnog de music maps ziet enz. Dit was/is bij de non live versie nog steeds zo.

Wellicht een feature request :)
Ik krijg het niet voor elkaar hoor in de LIVE versie... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ferra schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:17:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar hoor in de LIVE versie... :'(
lr2read

NON LIVE VERSIE

AKA, de versie vóór deze versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Notna schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:26:
[...]

lr2read

NON LIVE VERSIE

AKA, de versie vóór deze versie :)
ik zie dat het wel kan. Als je je netwerk-schijf mount als local drive, dan kan het wel. ik ga er even mee aan de slag.

[ Voor 24% gewijzigd door Ferra op 16-08-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-05 16:50
Ferra schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:04:
[...]

ik zie dat het wel kan. Als je je netwerk-schijf mount als local drive, dan kan het wel. ik ga er even mee aan de slag.
Een netwerk-schijf mount als local drive, hoe hoe doe je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Ik heb sinds kort ook de live na een aantal jaar de eerste generatie wdtv.
Gebruik het nu na een week de B-Rad firmware, heb mijn share op het netwerk staan.

Vraagje over sheets, gemaakt met tumbgen:
Nu is het zo waneer ik in de lijst op mijn usb drive kijk wel alle sheets naar behoren werken, maar waneer ik naar netwerk shares ga zie ik alle inhoud in de folders staan. (folder.jpg, sheet en de mkv.jpg en de film.mkv) :'(

Nu weet ik dat dit een bug is in de orginele firmware, maar kan je het ook zo instellen dat hij het wel goed weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
m4ni4k-4live schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:49:
[...]

Een netwerk-schijf mount als local drive, hoe hoe doe je dat ?
een net.mounts bestand aanmaken met daarin een xmount regel. ik weet hem even niet 1-2-3 uit mn hoofd.
deze op een usb-stick zetten en een harde reboot geven aan de WD TV Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
m4ni4k-4live schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:58:
Ik heb sinds kort ook de live na een aantal jaar de eerste generatie wdtv.
Gebruik het nu na een week de B-Rad firmware, heb mijn share op het netwerk staan.

Vraagje over sheets, gemaakt met tumbgen:
Nu is het zo waneer ik in de lijst op mijn usb drive kijk wel alle sheets naar behoren werken, maar waneer ik naar netwerk shares ga zie ik alle inhoud in de folders staan. (folder.jpg, sheet en de mkv.jpg en de film.mkv) :'(

Nu weet ik dat dit een bug is in de orginele firmware, maar kan je het ook zo instellen dat hij het wel goed weergeeft?
xmounten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasQQ
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
http://www.wdc.com/wdtvlive%5Flimitedpublicbetarelease/

Super release, dvd menus werken nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:41

Ankh

|true

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Op zicht goed dat ze met deze update iets fixen:
Resolved issues:
* HDMI handshake issues introduced in 1.03.35V
Maar ik mag toch hopen dat die compressed headers van MKV's prioriteit heeft bij WD. Veel releases doen het niet nu lees ik.(geen geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Is al intern opgelost volgens een medewerker (Guy_K, 6e post).

[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 17-08-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rively
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09-2020
Heb dit apparaat al een tijdje, draaide perfect op windows XP, ging later over op Windows 7 32 bit, dit liep ook als een trein.

Gebruik nu Windows 7 64 bit. Wat een ramp!! Moest eerst het hele internet afstruimen om alleen maar voor te zorgen dat de shared folders herkent worden. Uiteindelijk een oplossing, speelde daarna even wat SD filmpjes af zonder problemen, de HD films is een ander verhaal. Het hapert en hapert maar door.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Kan niet aan mijn hardware liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
Wat noem je HD films? Je weet dat de NIC maar 100 Mb/s is? Mkv's (van zeg 8-12 GB per film) gaan hier wel prima, maar bij blu-rays van 40 GB krijgen ik ook haperende scenes/wegvallend geluid. Valt verder ook weinig aan te doen, behalve dan die op een aangesloten usb-hdd te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 17-08-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
sewer schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:44:
Is al intern opgelost volgens een medewerker (Guy_K, 6e post).
Dan komt het helemaal goed! Bedankt voor je post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rively
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09-2020
sewer schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:07:
Wat noem je HD films? Je weet dat de NIC maar 100 Mb/s is? Mkv's (van zeg 8-12 GB per film) gaan hier wel prima, maar bij blu-rays van 40 GB krijgen ik ook haperende scenes/wegvallend geluid. Valt verder ook weinig aan te doen, behalve dan die op een aangesloten usb-hdd te zetten.
MKV's van 20 gig of kleiner, dezelfde films die ik eerder gewoon lekker kon afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

sewer schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:07:
Toch heb ik andere ervaringen met '1/1' Blu-ray 'streaming'. Bij mij gaat dit eigenlijk perfect. Geen haperend beeld, geen haperend geluid.
Dus wat dat betreft moet ik hierop reageren aangezien het dus per geval kan verschillen.

(Ik gebruik geen Blu-ray ISO's maar de losse .m2ts bestanden, per Blu-ray is dit meestal één bestand voor de film. Issues met complete ISO bestanden kunnen dus anders van aard zijn dan de feitelijke inhoud die dus bij mij perfect streamed; "Play to" Windows7)

[ Voor 17% gewijzigd door grimson op 18-08-2010 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:10
Wellicht een n00b vraag....

Kan je moviesheets ook op een externe usb key zetten als je films op een netwerkshare staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
lowfi schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:47:
Wellicht een n00b vraag....

Kan je moviesheets ook op een externe usb key zetten als je films op een netwerkshare staan?
Kort en krachtig :*) JA :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Ferra schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:17:
[...]

een net.mounts bestand aanmaken met daarin een xmount regel. ik weet hem even niet 1-2-3 uit mn hoofd.
deze op een usb-stick zetten en een harde reboot geven aan de WD TV Live.
Oke bedankt, ga er vanavond naar kijken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik gebruik deze guide: http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=27&t=41

Is er misschien ook nog een andere beschikbaar? Ik heb net 1 dag de wdtvlive....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
lowfi schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:33:
Ik gebruik deze guide: http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=27&t=41

Is er misschien ook nog een andere beschikbaar? Ik heb net 1 dag de wdtvlive....
Deze had ik ook al gevonden, Bedankt. d:)b

XMOUNT
In case you want to use the xmount way of doing this, here’s how to proceed.
With NotePad, create a file named "net.mounts" on your computer.
Make sure the name is "net.mounts" and NOT "net.mounts.txt"
put the following line in it:

Code:
xmount "//IPOfComputer/SharedFolder" "ShareName" cifs "user=username,pass=password"

IPOfComputer is the IP address of the Computer that is sharing the Movie Folder
SharedFolder is the Name of the shared Folder on the computer
ShareName is the Name that you want this share to show up as, once mounted
username only used if your Shared folder required authentication, i.e.: can be your Windows UserNAme
password only used if your Shared folder required authentication, i.e.: can be your Windows password

So the complete line could look something like this:

Code:
xmount "//192.168.1.2/Movies" "Movies From My Computer" cifs "user=Buhric,pass=MyPassword"

Denk dat het mij wel gaat lukken. >:)

[ Voor 0% gewijzigd door m4ni4k-4live op 18-08-2010 15:48 . Reden: tiep fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
Ik heb even zitten zoeken. En er zijn 2 versies: Wd tv live plus en wd tv live. Wat is hier nou het verschil? Alle specs zijn precies hetzelfde. In dit topic werdt er gezegt dat alleen netflix is toegevoegd. Klopt dat of is er nog meer? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je voor een software toevoeging een "nieuw" apparaat uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
Klopt, maar ze hebben een andere chip moeten gebruiken om de content van netflix te beschermen:
quote: anandtech
The Plus version utilizes a Sigma SMP8654 media processor, while the previous WD TV Live version utilizes the SMP8655. Although the SMP8655 has a higher model number, the additional digit actually signifies that it is the Non-Macrovision version.

Utilizing the SMP8654 Sigma processor rather than the SMP8655 previously used in the WD TV Live HD is essential for doing the two things that the Plus version of WDTV Live is capable of doing in addition to the features it's predecessor already supported, namely Netflix streaming.

We reason that WD had to release the WD TV Live Plus with a new processor because there is no content protection available otherwise for the composite output. This output is analog in nature, and Macrovision is meant for analog output protection. On HDMI, HDCP is more than enough. It is likely that the older WDTV Live HD could have supported Netflix with just a firmware update, but would not have been able to protect the content over composite signals.
Daarom is er dus een ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
@lowfi het werkt bedankt.

• lowfi
Bij mij werkt xmount alleen als er een usb stick in de wdtvlive zit. Hebben meer mensen dit?
Pagina: 1 ... 22 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub