WDtv Live eigen-(aardigheden)
Minpunten
Loopt soms vast
Waarom? Onbekend, het gebeurt gewoon.
(pasop… na lange pauze hebben de harddrives tijd nodig om op te spinnen. Wanneer je de pc hebt uitgezet, kan het erg lang duren voordat de netwerkdrive weer gevonden is voordat afspelen wordt hervat of voordat er op de afstandsbediener wordt gereageerd. Dit lijkt me vrij normaal en dit bedoel ik ook niet met vastlopen)
Opnieuw opstarten is de remedie. (stroomstekkertje dr uit- en weer dr in)
Heb een paar keer gehad dat de WDtv Live helemaal niet aan wou via de afstandsbediener. (schrok me wezenloos de eerste keer, dacht eerst dat tie defect was, maar gelukkig voelde die nog wel warm aan)
Opnieuw opstarten is de remedie. (stroomstekkertje dr uit- en weer dr in)
Netwerk zoeken
Altijd eerst de pc aan. (logisch toch)
Na uitgeknipperd te zijn (2x hd aangesloten - waarvan één 1,5terrabyte 3,5inch met voeding en de andere 500gigabyte 2,5 inch gevoed uit de WDtv Live) gedeelde mappen laten zoeken.
Dit duurt voor de eerste keer zo'n 10 tot 15 omwentelingen van het 'wachtrondje'. (bij gebrek aan een beter woord, dus geduld is hier op z’n plaats)
Soms vindt tie niks en dan is de oplossing om de WDtv Live uit- en weer aan te zetten (met de afst.bed. dat wel) om dan nogmaals mijn gedeelde mappen te laten zoeken.
Altijd ook direct na aanzetten het netwerk laten zoeken. Later kan de WDtv Live vaak helemaal niets meer vinden. ’t Wordt saai maar de remedie is weer hetzelfde: uit- en weer aan zetten. (met de ab)
Netwerk submappen
Wanneer je op je pc een map maakt in je gedeelde map en daar dan een film inzet, zegt de WDtv Live vaak dat er niets gevonden is in de map om af te spelen. Raar maar waar... Maar nog gekker, het gaat ook weleens goed. Waarom de ene keer wel een film wordt gevonden en de andere keer niet, geen idee. Ik heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken.
TIP… Netwerk inlog
Op mijn pc heb ik geen wachtwoord ingesteld. In de WDtv Live moet je dan als inlognaam de pc-naam invullen. (had eerst mijn gebruikersaccountnaam gebruikt, maar dat wou niet. Duurde ff voordat ik dat door had. Ook hoofdletters gebruiken is een pre. Na aanzetten van de functie, automatisch inloggen hoef je later alleen maar je pc-naam te kiezen om verbinding te maken met je netwerk)
Ondertitels
Het automatisch aan laten gaan van ondertitels werkt niet. Ik moet ze altijd met de afst.bed. aanzetten, ook als je series achter elkaar kijkt. (te bekijken via 'play' knop ipv. enter knop. De WDtv Live speelt dan de bestanden 1 voor 1 af)
Pluspunten (en deze tellen driedubbel meer dan de minpunten hoor)
Harddrives gaan, als ze niet gebruikt worden, in ruststand. (spindown) Ook wanneer je pauze gebruikt, gaan de harddrives in rust.
Sinds de laatste beta firmware (klasse job, by the way) spelen VIDEO_TS mappen perfect af. (op play drukken) en het beeld is ook nog eens mooi, hoewel dat ook aan mijn tv kan liggen. (Sony 40W5500)
Ook het uitgestuurde geluid is harder geworden na de laatste twee beta firmwares. Iemand dat al opgevallen?
De preview in het menu is ook een zegen. Zo kun je snel zien of je de goede aflevering voor hebt staan. Even pijltje naar rechts en op de enterknop drukken op de ab, en hij speelt fullscreen verder waar hij in de preview was.
Afspelen gaat soepeltjes van welke filmsoort dan ook (gebuik zelf mpg, mkv, mp4, m2ts, ts en af en toe divx of xvid), behalve wmv's. (tja, microsoft hè. Ik geef daar verder maar geen commentaar op)
TIP... Snelheid data overdracht
Om films van de PC naar de harddrive aan de WDtv live over te hevelen had ik altijd een netwerksnelheid van wel 8,5Megabyte per seconde. Dat is toch best goed voor een 100Mbit netwerkaansluiting. (heb wel alles 1Gbit behalve de apparaten die niet sneller kunnen) De laatste tijd haalde ik nog niet de helft van deze snelheid en het maakte ook geen verschil naar welke drive ik de data stuurde.
OPLOSSING: Er bleek een 'foutje' op de grootste HD te zijn. Na aansluiten op de pc en een foutcontrole uitvoeren, was de snelheid van rond de 8,5Mbyte/seconde ook weer terug.
Voor de rest is het een fantastisch apparaat, en zou hem niet meer willen missen. De eigenaardigheidjes zijn voor een beetje ‘tweaker’ geen probleem toch.
Hoop op commentaar en ervaringen van andere gebruikers in dit forum op mijn verhaal.
Kunnen jullie je vinden in mijn ervaringen? En wat zijn jullie eigen ervaringen?
(sorry voor het lange verhaal, ‘t is een beetje uit de hand gelopen)