• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-05 16:50
lowfi schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:00:
Bij mij werkt xmount alleen als er een usb stick in de wdtvlive zit. Hebben meer mensen dit?
Lijkt mij meer dan logisch ??
Je hebt het bestand (net.mounts) nodig. 8)7 correct me if im wrong

Of kun je het hardcoded krijgen op de wdtv !! dmv telnet.

[ Voor 12% gewijzigd door m4ni4k-4live op 19-08-2010 11:11 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 07:46
Je hebt ook /conf/net.mounts op je wdtvlive. Tenminste dat bestand kan je aanmaken.

[ Voor 49% gewijzigd door lowfi op 19-08-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 21:05

SaN

Na de update naar de nieuwe beta firmware kan ik niet meer bij mijn network shares. Ik zie de mappen wel, maar als ik er één selecteer krijg ik de melding "There is no media in the current folder" Ik gebruik windows 7 x64. Voor de update ging alles goed, maar ik had bij sommige mkv bestanden geen geluid. Heeft iemand dit probleem ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
geen geluid bij mkv's is al heel uitvoerig besproken in dit topic (als je dat bedoelde met je laatste vraag dan toch)
dat komt door een update van mkvtoolnix/mkvmerge die header compression toepast op de audio track, waar de WD TV niet meer overweg kon. in de laatste beta is dit aangepast.

oplossing als je de laatste non beta release gebruikt, is de mkv nog een keer door mkvmerge versie 4.0 of lager halen, of door de nieuwste mkvmerge, maar dan met header compression uitgeschakeld.

shares heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:13
Heb vandaag de WDTV Live binnengekregen.
Direct aangesloten op de AirPort Extreme waar ook m'n NAS op aangesloten zit.
Streamen van 1080p .MKV's gaat niet heel lekker. M'n Popcorn Hour A-110 heeft nergens last van, die speelt alles moeiteloos af. Maar de WDTV Live heeft er wel wat moeite mee. Na tiental seconden hangt hij even waarna hij weer verder gaat..hij moet dus flink bufferen iedere keer.
Meer mensen last van?

Want lees her en der toch dat het geen moeite moet zijn voor de WDTV Live om 8-12GB .MKV files af te spelen via netwerk.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Klein vraagje,

als ik geen behoefte heb aan een netwerk aansluiting en dts, kan ik dan net zo goed de oude WD TV nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:34

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Anoniem: 295641 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:01:
Klein vraagje,

als ik geen behoefte heb aan een netwerk aansluiting en dts, kan ik dan net zo goed de oude WD TV nemen?
Yup, klopt als een bus :). Let wel dat de versie 1 geen DTS decodeerd tenzij je een externe decoder hebt. Dus je zal altijd films moeten hebben met Dolby Digital of remuxen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Notna schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:24:
[...]

Yup, klopt als een bus :). Let wel dat de versie 1 geen DTS decodeerd tenzij je een externe decoder hebt. Dus je zal altijd films moeten hebben met Dolby Digital of remuxen :)
Hmmm...dus als ik een film download die dts is, zet hij het niet zelf over naar een minder audio signaal?

de meeste download films (via nieuwsgroepen) zijn toch DTS..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 08:29
Anoniem: 295641 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:40:
[...]

Hmmm...dus als ik een film download die dts is, zet hij het niet zelf over naar een minder audio signaal?

de meeste download films (via nieuwsgroepen) zijn toch DTS..?
De "oude" WD TV kan alleen DTS doorsturen naar een receiver via optical of HDMI. Anders hoor je dus niets. Al 1080P materiaal is DTS of beter, dus dan zal je moeten omzetten met bijvoorbeeld PopcornAudioConverter naar AC3. Het meeste 720P materiaal is AC3, dat kan je dus goed afspelen.

De Live kan downmixen. Dat is DTS decoderen en omzetten naar AC3 of stereo, zodat je altijd iets hoort. De oude kan niet downmixen

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
I recently bought WD Live plus media player for home use. I connected it with wire from the router (linksys wire/wireless 54 g). My home comp. is windows 7 64 bit OS, quad processor cpu. I am able to stream my videos stored on my various hard drives attached to my PC including MKVs, and AVCHD (1080 P) files no problem what soever. every thing streams well. I am also able to stream Netflix HD content etc.

I tried to replace wire with USB adapter selecting a couple from the recommended list of adapters. and here is my problem. I am able to stream from NET FLIX any content no problem again.However, I am having problems streaming from my PC . My PC is connected to router by wire, and My usb adapter on wdlive plus is By Engenious, 9706 which is capable of 300 MBits/sec. prior to this adapter i tried Airlink150 N. Both have essentially the same problem. Video wont sustain for more than a few minutes. This is driving me crazy since I have to keep wire all around my floor etc. to stream movies from my Desktop. I like the wireless soluction but how to make it work. Any help is appreciated.
Dit is het probleem van een maat van me in amerika. Ik heb al in dit topic gespit maar vond geen oplossing, behalve updaten van de firmware. Zijn WD live is echter al voorzien van de meest recente update. Overigens de HD content van Netflix is 720p, en hij heeft het over 720p HD MKV's die niet goed werken. Ik heb hem al verteld dat 1080p over een wifi G verbinding echt niet gaat. Het probleem doet zich echter al voor bij 720p MKVs en gewone DVD isos. Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372462

hi heb vandaag de wb tv live aangeschaft maar kom er als leek nu echt niet meer uit
ik heb het bekende probleem dat ik niet in mijn pc kom vanuit de wd. ik kom met geen mogelijkheid inglogt.
heb al van alles geprobeerd. lege velden, autolog in aan en uit, divers inlog combi's geprobeert, firewall uit maar niets helpt.
mijn pc zij de WD en de WD ziet ook mijn pc kom met de WD ook op internet dus dat is allemaal geen probleem.
maar dus het inloggen op mijn pc doet ie dus niet. ik gebruik windows xp pro.

ik weet dat hier al e.e.a. is over geschreven maar kom er niet uit dus HELP!!

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:23

latislos

zie signature

Anoniem: 372462 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:31:
hi heb vandaag de wb tv live aangeschaft maar kom er als leek nu echt niet meer uit
ik heb het bekende probleem dat ik niet in mijn pc kom vanuit de wd. ik kom met geen mogelijkheid inglogt.
heb al van alles geprobeerd. lege velden, autolog in aan en uit, divers inlog combi's geprobeert, firewall uit maar niets helpt.
mijn pc zij de WD en de WD ziet ook mijn pc kom met de WD ook op internet dus dat is allemaal geen probleem.
maar dus het inloggen op mijn pc doet ie dus niet. ik gebruik windows xp pro.

ik weet dat hier al e.e.a. is over geschreven maar kom er niet uit dus HELP!!

thanx
ik weet niet of je hier goed zit daarvoor, maar ik kan je alvast een zetje geven?
- heb je folders geshared op je pc? "share this folder on the network" + "allow network user to change my files" (dat laatste is denk ik niet nodig)
- staat de WD in dezelfde ip-range als de pc? (waarschijnlijk wel, omdat je via dhcp een ip hebt gekregen...)
- hebben ze allebei dezelfde werkgroep naam?

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41
Ga op de pc in de verkenner naar het menu Tools|Folder Options, dan tabblad view en zet het vinkje uit bij de optie 'use simple file sharing' (bij Nederlandstalige Windows is het het menu Extra, dan laatste optie, dan 2e tabblad).

Twee vragen:
1) Heb je op de PC wel shares gemaakt? Zo niet, rechtsklik eens in de verkenner op een folder in bijv. je c-schijf, en kies voor sharing (delen). Geef aan dat je de folder wilt delen, en druk vervolgens op Permissions (toegang?), en zorg dat bij everyone/iedereen alles is aangevinkt.

2) Heb je wel een wachtwoord op je gebruiker in windows? Zo nee, ga naar control panel | users (configuratiescherm|gebruikers) en zet er een wachtwoord op. Als je nu in de WD TV Live jouw gebruikersnaam en wachtwoord opgeeft, werkt het dan wel?

Als je maar een gebruiker hebt, dan kan je ervoor zorgen dat Windows zelf deze voor je invult bij het inloggen. Ga naar start | uitvoeren en typ daar: control userpasswords2. Vink de optie uit ('users must enter a user name and password'), en als je dan op OK klikt moet je eenmalig de gebruikersnaam/wachtwoord voor login invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372462

he thanx nadat ik een ww in mijn gebruikers account had gezet kom ik nu wel op mijn pc bedankt.

na ff puzellen is het ook gelukt om mijn HDD's geshared tekrijgen :))

Maar nu als ik een film afspeel gaat het met horten en stooten ligt dat aan mijn eternet kaart of modem dat die niet snel genoeg is, pc is 2,5jr oud.

nog bedankt voor jullie hulp hoop dat je me nog tips kunt geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Zul je toch specifieker moeten zijn hoe groot de film is (gangbaar is namelijk avi's vanaf 700 MB tot blu-rays van 50 GB), en je infrastructuur (welke router, hubs/switches). Je zou eens kunnen kijken of het beter gaat zonder switches/hubs er tussen, dus <computer>------<router>------<WD TV Live>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
M a r c o schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:12:
geen geluid bij mkv's is al heel uitvoerig besproken in dit topic (als je dat bedoelde met je laatste vraag dan toch)
dat komt door een update van mkvtoolnix/mkvmerge die header compression toepast op de audio track, waar de WD TV niet meer overweg kon. in de laatste beta is dit aangepast.
Ik heb de laatste beta: 1.03.38 en ik kan nog steeds geen mkv's met geluid afspelen... En het remuxen duurt bijna een uur per film... Is dit de laatste beta of heb ik er een gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
esak schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:40:
[...]
Ik heb de laatste beta: 1.03.38 en ik kan nog steeds geen mkv's met geluid afspelen... En het remuxen duurt bijna een uur per film... Is dit de laatste beta of heb ik er een gemist?
say what?
wat voor PC heb je?
bij mij duurt het maar 300 tot 500 seconden om een mkv file door mkvmerge heen te halen.

Ik heb wel gelezen dat WD het gefixed had, maar ik weet niet zeker of die fix dan wel of niet al gereleased is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121131

jmk schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:12:
[...]

De "oude" WD TV kan alleen DTS doorsturen naar een receiver via optical of HDMI. Anders hoor je dus niets. Al 1080P materiaal is DTS of beter, dus dan zal je moeten omzetten met bijvoorbeeld PopcornAudioConverter naar AC3. Het meeste 720P materiaal is AC3, dat kan je dus goed afspelen.

De Live kan downmixen. Dat is DTS decoderen en omzetten naar AC3 of stereo, zodat je altijd iets hoort. De oude kan niet downmixen
De allereerste wdtv kon niet downmixen, de nieuwere wdtv ( non live ) kan het wel. Dus als je een tweedehandse wilt aanschaffen, probeer dan de nieuwere te pakken te krijgen. In de winkel zou de nieuwe moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
M a r c o schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:10:
[...]

say what?
wat voor PC heb je?
bij mij duurt het maar 300 tot 500 seconden om een mkv file door mkvmerge heen te halen.

Ik heb wel gelezen dat WD het gefixed had, maar ik weet niet zeker of die fix dan wel of niet al gereleased is.
Ik heb gelezen dat WD een testversie voor intern test gebruik heeft liggen waarin dit gefixed is. Nog niet vrijgegeven. Kwestie van tijd ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 11:29
Ik ben een beetje een leek m.b.t. deze mediaplayer maar zoek de optie om DTS down te mixen. Mijn player zit rechtstreeks op m'n tv aangesloten via HDMI en heb dus geen geluid als ik een HD film met DTS audio kijk. Als ik films download met AC3 audio, dan wel.. 90% van alle films op nieuwsgroepen zijn allemaal DTS.. Zonde als ik ze niet kan kijken als ik geen geluid heb..

Waar zit deze optie ergens?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De WD TV Live heeft DTS downmixing ingebouwd en dit gaat geheel automatisch. In elk geval, zolang je de audio output op stereo o.i.d. zet en niet op digital.

Mocht je dan met DTS films (vooral recente!) nog steeds geen geluid hebben, dan komt dat door mkv header compression, waarover al vrij veel gesproken is in dit topic. Is op te lossen met een beetje werk per film. Het schijnt dat WD dit gaat fixen in een komende firmware, maar wanneer is nog niet bekend.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Laatst online: 19-01 11:29
Oke dus hoef nergens geen optie in te stellen.. Dan zal ik kijken of de audio output op Stereo staat (mezelf kennende waarschijnlijk van niet, wil alles hoogste kwaliteit).. En anders las ik iets van mkvmerge o.i.d.? Zal ik dat wel eens een kans geven.. en als dat niet werkt, dan gewoon wachten op een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372843

Ik heb sinds vandaag de WD TV Live, super apparaat !!!

Echter toch 1 vraag / probleem.

Ik gebruik de WDTV in combinatie met een NAS (van Synology).

Op de nas heb ik de media server optie ingeschakeld (DLNA/UpnP).

Echter kan ik op de WDTV de NAS alleen maar benaderen via Network Shares, terwijl dit volgens mij nu ook zou moeten kunnen via Media Servers.

Wat doe ik verkeerd?
Graag jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324553

weet iemand of iso lezen vanop network hd ondertussen overweg kan met menu's ?

TNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Anoniem: 324553 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 09:59:
weet iemand of iso lezen vanop network hd ondertussen overweg kan met menu's ?

TNX
Ik kan gewoon een DVD-ISO op een windows-share openen met mijn WD TV, en dan zie ik het menu. Je moet dan wel de laatste (beta) firmware draaien.(ok eigenlijk 1 van de laatste beta's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar kan je die beta firmware's vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Anoniem: 324553 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 10:36:
waar kan je die beta firmware's vinden?
Hier: http://www.wdc.com/wdtvlive_limitedpublicbetarelease/

Alleen daar hebben ze de downloadknop weggehaald. In het kader van "limited" :F

EDIT: mirror

[ Voor 34% gewijzigd door jmk op 29-08-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

morgen halen in winkel en uittesten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bijkomend vraagje:
is het aansluiten van externe hd aangeraden?
of is streaming via bedraad network ook feilloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 16:13
Ik kwam op youtube onderstaande video tegen waar een bluetooth toetsenbord wordt gebruikt op de wdtv hd live met de nieuwste beta firmware.Ik vroeg me af of iemand hier zoiets werkend heeft gekregen ? En of ik dan een usb bluetooth dongle kan kopen en dan een toetsenbord gebruiken ? Lijkt me super handig namelijk !

YouTube: WD TV Live HD ~ Keyboard support (bluetooth aswell) on latest beta firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:29
Anoniem: 324553 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:29:
bijkomend vraagje:
is het aansluiten van externe hd aangeraden?
of is streaming via bedraad network ook feilloos?
Ik heb zelf met MKV's in 1080p met superduper geluid erbij dat het beeld een paar keer per film een beetje stottert wanneer ik via mijn (gigabit) netwerk kijk. Dat stoort me best wel eigenlijk.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 12:24
posttoast schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:16:
[...]
Ik heb zelf met MKV's in 1080p met superduper geluid erbij dat het beeld een paar keer per film een beetje stottert wanneer ik via mijn (gigabit) netwerk kijk. Dat stoort me best wel eigenlijk.
De WD TV Live heeft "maar" Fast Ethernet (100Mbps) en dus helemaal geen Gigabit.

Films (normaalgesproken ca. 100 minuten) tot zo'n 20-25 GB kun je over het netwerk bekijken.

Zijn ze groter, dan kun je 3 dingen doen:

- De film omzetten naar een kleiner formaat, maar dit duurt natuurlijk erg lang
- Een compactere versie van dezelfde film downloaden, als je snel internet hebt is het zo gepiept natuurlijk
- De film rechtstreeks afspelen vanaf een USB harddisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 23:10

SalimRMAF

SpaceX - 4K

clonedonkey schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:44:
Ik kwam op youtube onderstaande video tegen waar een bluetooth toetsenbord wordt gebruikt op de wdtv hd live met de nieuwste beta firmware.Ik vroeg me af of iemand hier zoiets werkend heeft gekregen ? En of ik dan een usb bluetooth dongle kan kopen en dan een toetsenbord gebruiken ? Lijkt me super handig namelijk !

YouTube: WD TV Live HD ~ Keyboard support (bluetooth aswell) on latest beta firmware
WOW! Dit was een van mijn eisen.

-ShoutCast,
-Youtube HD
-Toetsenbord functie.

Nummer 1 en 2 zitten in BRAD's FW, en dat laatste komt er ook in. Cewl. >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Volkert schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:15:
[...]

De WD TV Live heeft "maar" Fast Ethernet (100Mbps) en dus helemaal geen Gigabit.

Films (normaalgesproken ca. 100 minuten) tot zo'n 20-25 GB kun je over het netwerk bekijken.

Zijn ze groter, dan kun je 3 dingen doen:

- De film omzetten naar een kleiner formaat, maar dit duurt natuurlijk erg lang
- Een compactere versie van dezelfde film downloaden, als je snel internet hebt is het zo gepiept natuurlijk
- De film rechtstreeks afspelen vanaf een USB harddisk
Da's waar ja, dat ding heeft geen Gigabit. Maar was meer om aan te geven dat mijn netwerk niet de bottleneck is in deze.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343577

Hallo allemaal.

Ik ben overgegaan op de firmware van B-rad (extreme upgrade WDLXTV_Live-0.4.2.2) op mijn WDTV live.
Op zich ziet het er allemaal gelikt uit, ook Southcast vind ik geweldig.

Ik heb een map aangemaakt voor de plugins (.WDTVext-plugins) En kan nu plugins downloaden. Alleen weet ik nog niet wat ik hiermee precies moet of kan doen.
Je blijkt ook te kunnen downloaden (FTP en bittorent) zou iemand dit misschien kunnen uitleggen aan mij hoe dit moet? Ik heb al op dit forum http://b-rad.cc/wdlxtv-live/
gekeken, maar ik kom hier niet echt uit.

Ik hoop dat iemand mij hiermee een beetje op weg kan helpen.
Alvast bedankt.

Groeten Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik voel me een beetje een prutser dat ik dit moet vragen, want jullie hebben er blijkbaar allemaal geen problemen mee. Maar: hoe installeer ik die B-rad firmware? Ik zet de bestanden op een USB stick, stop de stick in de WD TV Live en dan...? Zou er vanzelf iets moeten gebeuren? Dat is niet zo namelijk. Ook de WD TV Live uitzetten en weer aanzetten met de stick erin haalt niets uit. Zie ik iets over het hoofd?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 23:10

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ff bij de firmware-files op je USB, ervoor zorgen dat "vvvVersion.txt" ofzo een hogere cijfer heeft dan je huidige WDTV FW.

Als je 1.02.24 hebt, staat er in je BRAD FW waarschijnlijk iets als 1.01.19. Even verhogen dus naar 1.02.25. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al rondgezocht, maar niet echt kunnen vinden.

Ik vind het erg lastig als ik muziek of films wil bekijken diverse stappen moet doorlopen om uit te komen waar ik wil.

Ik gebruik slechts 1 opslag apparaat en dat is mijn NAS. Geen andere pc's, geen usb-sticks.

Om bij mijn muziek te komen moet ik:
- als eerste music selecteren
- mijn nas selecteren
- op mijn nas de map muziek selecteren.

Voor video een gelijke route.

Kan dit niet korter (met aangepaste firmware of iets dergelijks)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
SalimRMAF schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 00:34:
Ff bij de firmware-files op je USB, ervoor zorgen dat "vvvVersion.txt" ofzo een hogere cijfer heeft dan je huidige WDTV FW.

Als je 1.02.24 hebt, staat er in je BRAD FW waarschijnlijk iets als 1.01.19. Even verhogen dus naar 1.02.25. ;)
Nope, dat is niet het probleem. Mijn WD TV heeft versienummer 1.02.21, dit staat er in de wdtv.ver:
code:
1
2
VERSION='1.03.01.WDLXTV-0.5.8.1'
LOCATION='wdtv.bin'

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

posttoast schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:36:
Ik voel me een beetje een prutser dat ik dit moet vragen, want jullie hebben er blijkbaar allemaal geen problemen mee. Maar: hoe installeer ik die B-rad firmware? Ik zet de bestanden op een USB stick, stop de stick in de WD TV Live en dan...? Zou er vanzelf iets moeten gebeuren? Dat is niet zo namelijk. Ook de WD TV Live uitzetten en weer aanzetten met de stick erin haalt niets uit. Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb hetzelfde probleem gehad, het lukt niet schijnbaar niet met elke usb stick.
Probeer eens een andere stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 372843 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:27:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad, het lukt niet schijnbaar niet met elke usb stick.
Probeer eens een andere stick.
Dat zal ik nog even proberen (kijken of ik er eentje kan regelen). Het gekke is dat het installeren van de officiële beta-firmware wél werkt. Met dezelfde USB stick.

Edit: het is gelukt! En ik voel me heel erg dom nu. Ik had de verkeerde versie van B-rad gepakt, namelijk die voor de WDTV (niet live) |:(

Ben er erg blij mij, nu eens kijken of ik NFS aan de praat krijg.

[ Voor 20% gewijzigd door posttoast op 04-09-2010 14:01 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Anoniem: 372843 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:31:

Ik vind het erg lastig als ik muziek of films wil bekijken diverse stappen moet doorlopen om uit te komen waar ik wil.

Ik gebruik slechts 1 opslag apparaat en dat is mijn NAS. Geen andere pc's, geen usb-sticks.

Om bij mijn muziek te komen moet ik:
- als eerste music selecteren
- mijn nas selecteren
- op mijn nas de map muziek selecteren.

Voor video een gelijke route.

Kan dit niet korter (met aangepaste firmware of iets dergelijks)?
Ik heb het zelf nog niet voor elkaar, maar zoek eens op "xmount". Ik weet eerlijk gezegd niet of xmount ook op de standaard firmware werkt, maar heb zelf een b-rad firmware op m'n wdtv draaien.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02-2023

Fritske

'Knowledge' is power

Na het lezen van de meeste posts, en de reviews die geplaatst zijn, denk ik dat ik de knoop doorgehakt heb en deze player ga kopen. Ik gebruik nu PSMS op mijn PS3, maar mijn pc is echt te traag aan het worden om alles te kunnen decoden, en dan dan door te voeren.

Ik heb echter toch nog een paar vraagjes:

- De WLAN ervaringen. Ik heb nu een Fritzbox met dual N w-lan. Als ik nu die linksys dual band N dongle koop, is dat voldoende doorvoer om schokvrij te kijken?

- Op diezelfde Fritzbox heb ik ook mijn 2TB WD elements aangesloten. Deze wordt nu een netwerkschijf. Dit zal dan onder de netwerk shares van het menu te zien zijn?

- Is die B-rad firmware beter dan de originele?

- DVD menu weergave?

alvast bedankt voor de info _/-\o_

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Fritske schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:18:
Ik heb echter toch nog een paar vraagjes:

- De WLAN ervaringen. Ik heb nu een Fritzbox met dual N w-lan. Als ik nu die linksys dual band N dongle koop, is dat voldoende doorvoer om schokvrij te kijken?

- Op diezelfde Fritzbox heb ik ook mijn 2TB WD elements aangesloten. Deze wordt nu een netwerkschijf. Dit zal dan onder de netwerk shares van het menu te zien zijn?

- Is die B-rad firmware beter dan de originele?

- DVD menu weergave?
1. WLAN is altijd k.. voor storingsvrije HD-weergave, moet je echt niet willen. Gewoon een kabeltje trekken.
2. Als het een SMB/Samba/Windows server is wel.
3. Kweetniet. B-rad is bestaande (oudere) WD firmware waar van alles bijgeknutseld is
4. Werkt bijna altijd goed, maar is officieel nog in Beta bij WD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Volkert schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:41:
[...]

1. WLAN is altijd k.. voor storingsvrije HD-weergave, moet je echt niet willen. Gewoon een kabeltje trekken.
3. Kweetniet. B-rad is bestaande (oudere) WD firmware waar van alles bijgeknutseld is
Bedankt voor de info. Ik heb de player besteld. Wordt vandaag geleverd, dus ben benieuwd.

Het WLAN is zo een moeilijk punt. Sommige reviews geven aan dat dit geen probleem is, terwijl anderen bovenstaande mening delen. Is er hier iemand die draadloos via N aan streaming doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Fritske schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:38:
[...]

Bedankt voor de info. Ik heb de player besteld. Wordt vandaag geleverd, dus ben benieuwd.

Het WLAN is zo een moeilijk punt. Sommige reviews geven aan dat dit geen probleem is, terwijl anderen bovenstaande mening delen. Is er hier iemand die draadloos via N aan streaming doet?
Een simpele rekensom zal je leren dat full HD gewoon niet gaat lukken wireless. Als je met mindere kwaliteit video genoegen neemt moet het wel kunnen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik speel via draadloos N 720p over het algemeen moeiteloos af :) Ook DTS heb ik geen problemen mee. De verbinding tussen m'n router en m'n pc is draadloos N, tussen de router en de WD TV Live is bedraad.

Aangezien ik geen full hd tv heb kan 1080p mij niet boeien dus dat probeer ik eigenlijk nooit. Als ik dat wel doe heb ik toch wel eens last van stotteren, dus die films gaan gewoon op een USB stick en direct in de WD TV.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:47
Ik heb sinds een maand het rare probleem (wat ik eerder in het topic ook gelezen heb), dat als ik bepaalde films probeer af te spelen, dat de speler daarna dan niets meer afspeelt en ook geen Youtube laat zien. Het laad-icoontje blijft in zo'n geval enkel ronddraaien, verder gebeurt er niets. De enige oplossing is een reset van de instellingen...

Erg vreemd, weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
WizZie- schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:49:
Ik heb sinds een maand het rare probleem (wat ik eerder in het topic ook gelezen heb), dat als ik bepaalde films probeer af te spelen, dat de speler daarna dan niets meer afspeelt en ook geen Youtube laat zien. Het laad-icoontje blijft in zo'n geval enkel ronddraaien, verder gebeurt er niets. De enige oplossing is een reset van de instellingen...

Erg vreemd, weet iemand hoe dit komt?
Heb ik ook af en toe, althans ik heb het met MPEG2 (DVD's) die een zwart beeld geven als je ze probeert af te spelen. Stekker eruit is de enige oplossing.

Ik gebruik nog de vorige Beta-firmware, misschien heeft het daarmee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05 10:44

mwa

Dat komt door een update in MKV's. Ze zijn bezig met dat te verhelpen, komt binnenkort een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Volkert schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:41:
[...]

2. Hmmm. Mijn pakketje binnengekregen vandaag, en aangesloten. USB media... geen probleem, echter vindt hij mijn netwerkdrive niet :(

of ik doe wat fout, of het werkt gewoon niet. Samba is het iig niet, maar hij geeft wel aan NAS. Haal de dingen misschien door elkaar... ik weet het niet.

Het gaat hier om een Fritzbox 7340. Hieraan kun je een HDD pluggen. In windows kun je deze dan als netwerkschijf zien, echter als ik die WD discovery gebruik... helaas. Geen drives gevonden. Gaat het dan gewoon niet wat ik in gedachten had. Had die player gekocht zodat ik kon streamen vanuit netwerk zonder een pc te hebben aanstaan.
Kan het ook zijn dat de WD Elements wat ik gekocht heb niet voldoet aan de eisen. Moet ik misschien een andere drive kopen bv een My Book World Edition?
help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Weet niet hoe die fritzbox werkt, maar aan mijn tp-link kan je ook schijven hangen en sharen, en dat ziet de wd tv live ook niet.

Hoe benader je de schijf van de fritzbox, met \\192.168.x.y\share, of echt met een computernaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Fritske schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:42:
[...]

2. Hmmm. Mijn pakketje binnengekregen vandaag, en aangesloten. USB media... geen probleem, echter vindt hij mijn netwerkdrive niet :(

of ik doe wat fout, of het werkt gewoon niet. Samba is het iig niet, maar hij geeft wel aan NAS. Haal de dingen misschien door elkaar... ik weet het niet.

Het gaat hier om een Fritzbox 7340. Hieraan kun je een HDD pluggen. In windows kun je deze dan als netwerkschijf zien, echter als ik die WD discovery gebruik... helaas. Geen drives gevonden. Gaat het dan gewoon niet wat ik in gedachten had. Had die player gekocht zodat ik kon streamen vanuit netwerk zonder een pc te hebben aanstaan.
Kan het ook zijn dat de WD Elements wat ik gekocht heb niet voldoet aan de eisen. Moet ik misschien een andere drive kopen bv een My Book World Edition?
help?
Waarschijnlijk werkt die WD Elements als een NFS. Met de B-rad firmware zou je hier bij moeten kunnen (via een xmount plugin geloof ik, heb het zelf nog niet geprobeerd).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102516

Ik denk er ook aan om een WD TV Live in de toekomst aan te schaffen, maar ik blijf toch met een vraag zitten. Gezien de router enkele kamers verwijderd staat en in de living slechts een UTP-aansluiting voorhanden is, zou ik graag mijn oude WD Mybook World via een crosscable rechtstreeks op de mediaspeler aansluiten. Zou dit probleemloos werken? Een extra switch plaatsen in de living is alvast geen optie, moest iemand daaraan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

sewer schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:07:
Weet niet hoe die fritzbox werkt, maar aan mijn tp-link kan je ook schijven hangen en sharen, en dat ziet de wd tv live ook niet.

Hoe benader je de schijf van de fritzbox, met \\192.168.x.y\share, of echt met een computernaam?
Ik benader de schijf inderdaad via 192.168.x.x\WD-xxxxx Waarschijnlijk is dat ook het probleem
posttoast schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:15:
[...]

Waarschijnlijk werkt die WD Elements als een NFS. Met de B-rad firmware zou je hier bij moeten kunnen (via een xmount plugin geloof ik, heb het zelf nog niet geprobeerd).
Ik denk dat ik die b-rad inderdaad eens ga proberen. Ik mag toch wel aannemen dat als ik van WD de originele firmware ergens vandaan kan toveren ik deze weer terug kan zetten, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Fritske op 08-09-2010 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Fritske schreef op woensdag 08 september 2010 @ 06:53:
[...]
Ik denk dat ik die b-rad inderdaad eens ga proberen. Ik mag toch wel aannemen dat als ik van WD de originele firmware ergens vandaan kan toveren ik deze weer terug kan zetten, toch?
Tuurlijk!

Je moet alleen de WD TV Live voor de gek houden door stiekem het bestandje met het versienummer van de firmware aan te passen zodat 'ie "denkt" dat 'ie een nieuwere versie gaat installeren :)

Qua Fritzbox zijn er dus al mensen die het aan de praat gekregen hebben met B-Rad software. Niet effe simpel, maar misschien wel leuk om je erin te verdiepen, zie: http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=3&t=471

[ Voor 17% gewijzigd door Volkert op 08-09-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Volkert schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:06:
[...]

Tuurlijk!

Je moet alleen de WD TV Live voor de gek houden door stiekem het bestandje met het versienummer van de firmware aan te passen zodat 'ie "denkt" dat 'ie een nieuwere versie gaat installeren :)

Qua Fritzbox zijn er dus al mensen die het aan de praat gekregen hebben met B-Rad software. Niet effe simpel, maar misschien wel leuk om je erin te verdiepen, zie: http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=3&t=471
Dank je wel voor de info! d:)b
Ga ik vanavond na het werk meteen lezen en uitproberen. Kan de site helaas niet openen hier :'( Block op meeste websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:00
Anoniem: 102516 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:46:
Ik denk er ook aan om een WD TV Live in de toekomst aan te schaffen, maar ik blijf toch met een vraag zitten. Gezien de router enkele kamers verwijderd staat en in de living slechts een UTP-aansluiting voorhanden is, zou ik graag mijn oude WD Mybook World via een crosscable rechtstreeks op de mediaspeler aansluiten. Zou dit probleemloos werken? Een extra switch plaatsen in de living is alvast geen optie, moest iemand daaraan denken.
Dat zal waarschijnlijk wel werken (als je gebruik maakt van een static IP-adres voor zowel de My Book World als voor de WD TV Live). Maar waarom zet je de My Book World dan niet gewoon bij de router?

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 08-09-2010 21:00 ]

Anoniem: 102516

Laagvliegerke schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:57:
[...]

Dat zal waarschijnlijk wel werken (als je gebruik maakt van een static IP-adres voor zowel de My Book World als voor de WD TV Live). Maar waarom zet je de My Book World dan niet gewoon bij de router?
Die staat in de berging, een tiental meter verderop. Op zich is dat geen moeite, maar dan blijft er het probleem van de enkele UTP-aansluiting in de living. Die wordt al ingenomen door de digicorder. Om daar nog eens een switch voor te hangen, wordt wat gek.

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Fritske schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:01:
[...]

Dank je wel voor de info! d:)b
Ga ik vanavond na het werk meteen lezen en uitproberen. Kan de site helaas niet openen hier :'( Block op meeste websites.
:? het lukt me niet. Gisterenavond b-rad erop gezet. Geen probleem. Echter ik krijg die drive op mijn fritzbox niet gezien.
Volgens alles moet ik xmount gebruiken, maar daar staan ook weer zoveel voorbeelden bij dat ik niet weet welke ik moet gebruiken en hoe (qua gegeven).
Heb het even opgegeven. Ga vanavond of dit weekend maar weer eens aan de slag. Ik zal ook die b-rad eens een berichtje sturen, kijken of hij me ook kan helpen.

• jmk
WD heeft net een beta firmware uitgebracht voor de WD TV Live PLUS(dus niet de gewone live die de meeste mensen hier hebben.

Met onder andere deze fix:(complete log)
Resolved MKV playback issues relating to mkvmerge.
Dan zal hopelijk niet lang meer duren dat de WD TV Live ook geen last meer heeft van de standaardinstellingen van een eigenwijze programmeur. (de header compression dus)

[ Voor 9% gewijzigd door jmk op 09-09-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:12
@ Fritske,

Ik had dit zelfde met mijn Elementsschijf en het blijkt te liggen aan het feit dat hij in de fabriek niet goed geformatteerd is. Opnieuw formateren of zoals in mijn geval via schijfbeheer de grootte verkeinen met bv 1000 mb
zal het probleem waarschijnlijk verhelpen. Ik heb de grootte aangepast omdat ik hem gelijk had volgepompt, Dit kostte bijna 6 uur en bij formateren zou ik dat opnieuw moeten doen. Hier een link naar de engelstalige site. http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=6355.0

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 12:55

CeesKees

I rest my Kees

Anoniem: 372843 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:31:

*KNIP*
Cool, rondgezocht... Mooie verbastering van rondgekeken en gezocht.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-04 23:14

antipode

-=Got is in the details=-

CeesKees schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:17:
[...]

Cool, rondgezocht... Mooie verbastering van rondgekeken en gezocht.
Om precies te zijn is het een contaminatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:18

grimson

domeingrommer

Lukt het iemand om met een WDTVLive (Beta 1.03.38_V) DTS via HDMI naar een receiver te 'passthruen'?
Helaas lukt het mij alleen met Dolby Digital, de DTS stream lijkt niet goed te worden aangeboden.
Receiver: Denon AVR-3311
Helaas niet eerder geprobeerd daar deze receiver net aangesloten is.

Opgelost, AVR herstarten en of andere instellingen .. werkt nu zoals gewenst.

[ Voor 12% gewijzigd door grimson op 14-09-2010 19:44 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:08

Ankh

|true

grimson schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:12:
Lukt het iemand om met een WDTVLive (Beta 1.03.38_V) DTS via HDMI naar een receiver te 'passthruen'?
Helaas lukt het mij alleen met Dolby Digital, de DTS stream lijkt niet goed te worden aangeboden.
Receiver: Denon AVR-3311
Helaas niet eerder geprobeerd daar deze receiver net aangesloten is.
Heb een Onkyo 705 en bij mij werkt de DTS doorgifte gewoon goed.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Mochten er nog mensen kijken naar wlan sticks, blijf weg van de wusb600n van Linksys. Wat een baggerding is dat. Ik had eerst een Netgear WNA3100 gehaald maar die bleek niet te werken. Toen dus een WUSB600N geprobeerd. Die pakt die, maar de snelheid is echt dramastisch.

Net ook even getest via een laptop. Via de Linksys haal ik net 1MB/sec en met de Netgear haal ik 4MB/sec. En dat, terwijl beiden connecten met een WRT320 accesspoint .... van Linksys.

Dan zou ik zeggen, probeer eerst een sitecom of iets dergelijks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321635

Ik ben al een tijd opzoek naar een middel om mijn films van mijn laptop af te spelen op tv. Ik ben in het bezit van een nieuwe Sony Vaio S12 en heb altijd al uitgekeken naar WIDI van Intel, maar helaas is dit niet beschikbaar in Nederland (en Europa). Daarom wil ik graag een andere mogelijkheid vinden om mijn doel te realiseren.

Hetgeen wat ik graag wil is, films die ik op mijn laptop heb staan (.avi + .srt bestanden) bekijken op tv zonder dat ik daar een draad tussen mijn laptop en tv moet leggen. Graag wil ik dit ook nog eens draadloos doen. De tv is geen super tv, het is een plasma tv maar geen HD ready of full HD ofzo.
Ik heb begrepen dat WD goede mogelijkheden biedt, daarom heb ik de WD website al geraadpleegd, echter kom ik er niet wijs uit welke ik nu moet kiezen. http://www.wdc.com/en/products/index.asp?cat=30

Ik begrijp dat je bij de WD TV mini, de film eerst op een externe HDD of USB moet zetten en deze dan vervolgens in het WD TV mini kastje pluggen. Bij de WD TV HD is dit hetzelfde? De WD TV live heeft een netwerkaansluiting en de WD TV plus heeft nog een extra optie??

Als ik het zo goed begrijp zou de WD TV live aansluiten op mijn wensen, waardoor ik via netwerk mijn films kan streamen, begrijp ik dit goed? Kan iemand het mij precies uitleggen?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Je kan voor de WD TV Live een usb stick kopen zodat je met de WD TV ook verbinding kan maken met het draadloze netwerk.
Als je dan de bestanden op je laptop deelt, dan kan je die gedeelde map openen met de WD TV, en dan perfect jouw bestanden afspelen.

Als je op een gegeven moment een betere TV hebt, en ook scherpere video's wil afspelen, is draadloos netwerk niet altijd toereikend.

De WD TV Live plus is een apparaat dat volgens mij niet in NL te koop is, en bied de mogelijkheid om betaalde diensten af te nemen(video on demand). Verder kan die plus versie hetzelfde als de WD TV Live.

[ Voor 21% gewijzigd door jmk op 12-09-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321635

Dus jij adviseert om een WD TV live te kopen en dan een netwerk usb stick?

En is het lastig om te sharen via internet? Of heeft er iemand ervaring mee en kan mij vertellen dat dit goed werkt?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 321635 op 12-09-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ja dat zou in jouw geval in ieder geval een oplossing zijn. Ook omdat je dan op de toekomst bent voorbereid als je een betere TV koopt. Want de WD TV kan echt perfect mooi beeld leveren, niet alleen simpele AVI's.(divx)

Maar delen dat doe je niet via internet hoor! Je moet dan op je laptop, een folder delen. Vervolgens is die folder dan zichtbaar op het locale netwerk bij jou thuis. In dit geval dus een draadloos netwerk.

Verder is het delen niet heel moeilijk. Windows loodst je gewoon door een Wizard de eerste keer dat je het doet. Het kan zijn dat de WD TV in het begin moeite heeft jouw laptop te vinden, maar als het eenmaal werkt gaat het als een trein.

Edit: in de TS, pagina 1 van dit topic, staat een lijst met sticks die goed zijn getest met de WD TV Live.

[ Voor 7% gewijzigd door jmk op 12-09-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 15:14

Rub3s

+3 , omdat het kan

draadloos wordt niet bepaald aanbevolen bij films. dat gaat nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Ik draai op mijn WD nog een firmware waarbij geen dvd menu ondersteuning aanwezig is. En dat vind ik eigenlijk wel prima omdat er voornamelijk kinderfilms opstaan. Mijn dochter kan nu met een druk op de afstandsbediening een film opstarten zonder elke keer door een 'ingewikkeld' dvd-menu te hoeven gaan. Mijn WD hangt ook al een tijdje niet meer aan internet.

Nu wil ik de WD weer toevoegen aan het netwerk. Nu is mijn vraag wordt de nieuwe firmware automatisch geïnstalleerd via internet of kan ik de firmware-update op dat moment annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Heb dit ding inmiddels een dik half jaar, en werkt gewoon super!

Een vraag toch waar ik niet meteen raad mee weet. Fast rewind/forward gaat slechts tot maximaal x16. Als je dan met een film van 2 uur zit die niet ingedeeld is in chapters, is dat wel erg kut om een uur ofzo verder te moeten spoelen. Dan kan je wel even een koffie gaan halen.

De vraag is dus: is het mogelijk om sneller te forwarden dan die x16?

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Als je vooruitspoelt (bijv. op 2x speed) en dan op next chapter duwt, dus skipt hij 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Klinkt makkelijk, straks even proberen :-)

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Rub3s schreef op maandag 13 september 2010 @ 01:08:
draadloos wordt niet bepaald aanbevolen bij films. dat gaat nauwelijks.
Zapara had het over een TV die niet eens HD Ready is, en het afspelen van AVI+SRT. Dan ga ik er vanuit dat het SD materiaal is. Dat gaat toch prima draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-03 18:13
WDtv Live eigen-(aardigheden)

Minpunten

Loopt soms vast
Waarom? Onbekend, het gebeurt gewoon.
(pasop… na lange pauze hebben de harddrives tijd nodig om op te spinnen. Wanneer je de pc hebt uitgezet, kan het erg lang duren voordat de netwerkdrive weer gevonden is voordat afspelen wordt hervat of voordat er op de afstandsbediener wordt gereageerd. Dit lijkt me vrij normaal en dit bedoel ik ook niet met vastlopen)
Opnieuw opstarten is de remedie. (stroomstekkertje dr uit- en weer dr in)

Heb een paar keer gehad dat de WDtv Live helemaal niet aan wou via de afstandsbediener. (schrok me wezenloos de eerste keer, dacht eerst dat tie defect was, maar gelukkig voelde die nog wel warm aan)
Opnieuw opstarten is de remedie. (stroomstekkertje dr uit- en weer dr in)

Netwerk zoeken
Altijd eerst de pc aan. (logisch toch)
Na uitgeknipperd te zijn (2x hd aangesloten - waarvan één 1,5terrabyte 3,5inch met voeding en de andere 500gigabyte 2,5 inch gevoed uit de WDtv Live) gedeelde mappen laten zoeken.
Dit duurt voor de eerste keer zo'n 10 tot 15 omwentelingen van het 'wachtrondje'. (bij gebrek aan een beter woord, dus geduld is hier op z’n plaats)
Soms vindt tie niks en dan is de oplossing om de WDtv Live uit- en weer aan te zetten (met de afst.bed. dat wel) om dan nogmaals mijn gedeelde mappen te laten zoeken.
Altijd ook direct na aanzetten het netwerk laten zoeken. Later kan de WDtv Live vaak helemaal niets meer vinden. ’t Wordt saai maar de remedie is weer hetzelfde: uit- en weer aan zetten. (met de ab)

Netwerk submappen
Wanneer je op je pc een map maakt in je gedeelde map en daar dan een film inzet, zegt de WDtv Live vaak dat er niets gevonden is in de map om af te spelen. Raar maar waar... Maar nog gekker, het gaat ook weleens goed. Waarom de ene keer wel een film wordt gevonden en de andere keer niet, geen idee. Ik heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken.

TIP… Netwerk inlog
Op mijn pc heb ik geen wachtwoord ingesteld. In de WDtv Live moet je dan als inlognaam de pc-naam invullen. (had eerst mijn gebruikersaccountnaam gebruikt, maar dat wou niet. Duurde ff voordat ik dat door had. Ook hoofdletters gebruiken is een pre. Na aanzetten van de functie, automatisch inloggen hoef je later alleen maar je pc-naam te kiezen om verbinding te maken met je netwerk)

Ondertitels
Het automatisch aan laten gaan van ondertitels werkt niet. Ik moet ze altijd met de afst.bed. aanzetten, ook als je series achter elkaar kijkt. (te bekijken via 'play' knop ipv. enter knop. De WDtv Live speelt dan de bestanden 1 voor 1 af)

Pluspunten (en deze tellen driedubbel meer dan de minpunten hoor)

Harddrives gaan, als ze niet gebruikt worden, in ruststand. (spindown) Ook wanneer je pauze gebruikt, gaan de harddrives in rust.

Sinds de laatste beta firmware (klasse job, by the way) spelen VIDEO_TS mappen perfect af. (op play drukken) en het beeld is ook nog eens mooi, hoewel dat ook aan mijn tv kan liggen. (Sony 40W5500)
Ook het uitgestuurde geluid is harder geworden na de laatste twee beta firmwares. Iemand dat al opgevallen?

De preview in het menu is ook een zegen. Zo kun je snel zien of je de goede aflevering voor hebt staan. Even pijltje naar rechts en op de enterknop drukken op de ab, en hij speelt fullscreen verder waar hij in de preview was.

Afspelen gaat soepeltjes van welke filmsoort dan ook (gebuik zelf mpg, mkv, mp4, m2ts, ts en af en toe divx of xvid), behalve wmv's. (tja, microsoft hè. Ik geef daar verder maar geen commentaar op)

TIP... Snelheid data overdracht
Om films van de PC naar de harddrive aan de WDtv live over te hevelen had ik altijd een netwerksnelheid van wel 8,5Megabyte per seconde. Dat is toch best goed voor een 100Mbit netwerkaansluiting. (heb wel alles 1Gbit behalve de apparaten die niet sneller kunnen) De laatste tijd haalde ik nog niet de helft van deze snelheid en het maakte ook geen verschil naar welke drive ik de data stuurde.
OPLOSSING: Er bleek een 'foutje' op de grootste HD te zijn. Na aansluiten op de pc en een foutcontrole uitvoeren, was de snelheid van rond de 8,5Mbyte/seconde ook weer terug.

Voor de rest is het een fantastisch apparaat, en zou hem niet meer willen missen. De eigenaardigheidjes zijn voor een beetje ‘tweaker’ geen probleem toch.
Hoop op commentaar en ervaringen van andere gebruikers in dit forum op mijn verhaal.
Kunnen jullie je vinden in mijn ervaringen? En wat zijn jullie eigen ervaringen?
(sorry voor het lange verhaal, ‘t is een beetje uit de hand gelopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317401

Ik merk dat bij het afspelen van film, dat het geluid v/d muziek veel harder lijkt afgesteld , dan het geluid van de stemmen. Klopt dit ? En zo ja, kan dat verandert worden? Of kan je dit alleen via geluidsinstellingen op je TV doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Netwerk submappen
Ik heb inderdaad het idee dat de WD TV niet goed refreshed. Soms wertk bij mij een keer naar de map gaan en dan weer een niveau hoger. Het schijnt dat de stroom van de WD TV afhalen helpt.

Ondertitels
Dat doet hij bij mij wel hoor. Zowel MKV+SRT, als MKV+interne sub als AVI+SRT. Standaard NL subs. Moet haast wel een instelling zijn, wel hebben dezelfde firmware.

Je bent trouwens 1 nadeel weggelaten, en die is best dringend:

header compression
Veel nieuwe releases komen met MKV files waarbij header compression is gebruikt. De WD TV kan daar (nog) niet mee omgaan. Resultaat is dat je dan geen geluid hebt.
Dit is op te lossen door de MKV te remuxen(duurt slechts een paar minuten) maar beter zou zijn als WD met een update komt.

Anoniem: 317401 schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:19:
Ik merk dat bij het afspelen van film, dat het geluid v/d muziek veel harder lijkt afgesteld , dan het geluid van de stemmen. Klopt dit ? En zo ja, kan dat verandert worden? Of kan je dit alleen via geluidsinstellingen op je TV doen?
Dat is niet op te lossen met de WD TV, ik denk ook niet met met de TV. Heeft gewoon te maken met de manier waarop de film- en seriemakers geluiden en muziek verwerken in hun video.

Ik vind dit vooral storend bij CSI. Dan moet ik het geluid vrij hard zetten als het lijk wordt gevonden, en als The Who begint moet ik hem dan zacht zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door jmk op 13-09-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 15:14

Rub3s

+3 , omdat het kan

jmk schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:23:
[...]

Zapara had het over een TV die niet eens HD Ready is, en het afspelen van AVI+SRT. Dan ga ik er vanuit dat het SD materiaal is. Dat gaat toch prima draadloos?
een dvd afspelen gaat volgens mij al moeilijk. maar goed, als echt alleen maar dvix'jes afgespeeld worden en avi's onder de +-2gb, dan gaat het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
jmk schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:15:
[...]

Netwerk submappen
Ik heb inderdaad het idee dat de WD TV niet goed refreshed. Soms wertk bij mij een keer naar de map gaan en dan weer een niveau hoger. Het schijnt dat de stroom van de WD TV afhalen helpt.

Ondertitels
Dat doet hij bij mij wel hoor. Zowel MKV+SRT, als MKV+interne sub als AVI+SRT. Standaard NL subs. Moet haast wel een instelling zijn, wel hebben dezelfde firmware.

Je bent trouwens 1 nadeel weggelaten, en die is best dringend:

header compression
Veel nieuwe releases komen met MKV files waarbij header compression is gebruikt. De WD TV kan daar (nog) niet mee omgaan. Resultaat is dat je dan geen geluid hebt.
Dit is op te lossen door de MKV te remuxen(duurt slechts een paar minuten) maar beter zou zijn als WD met een update komt.

Submappen in de gedeelde map: gek genoeg gaat dat bij afbeeldingen wel goed. D'r zal toch nog een klein foutje in de firmware zitten, toch.

Ondertitels: nou ik heb de optie aan staan en het is no go. Werkt bij mij niet. (Serie met .srt bestand, uiteraard met zelfde naam van de usb hd afgespeeld.)

Headercompression: ok iszo, maar neem aan dat dat wel goed komt bij de volgende firmware. Bovendien hebben niet alle mediaspelers daar last van? (efkes remuxen is trouwens zo gepiept)

Heb trouwens de output op 1080p/60Hz gezet. Op auto heb ik toch last van jutter. (horizontale pan) Met 1080p/60Hz geen last. (moet je tv wel aankunnen neem ik aan)

@Matt77 Soms wordt het 5.1 geluid niet goed teruggebracht naar stereo, maar dit ligt aan de bron. Op een of andere manier is het frontspeaker signaal met het rearspeaker signaal verwisselt. Het kan ook zijn dat je de tv op 'semi' surround hebt gezet. Aangezien 'het midden' van het geluid wat wordt weggefilterd, hoor je minder stemmen aangezien de stemmen vaak in het midden van een stereo signaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
JantjeKoud schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:28:
[...]
Ondertitels: nou ik heb de optie aan staan en het is no go. Werkt bij mij niet. (Serie met .srt bestand, uiteraard met zelfde naam van de usb hd afgespeeld.)
Onder settings -> video setting -> subtitle default : on

Net nog getest met een AVI+srt via een Windows share, werkt gewoon. Hij staat ook niet meer zo hoog als eerst.
Ik heb trouwens firmare 1.03.22, niet de nieuwste firmware, maar de eerste die DVD-menu support heeft. Mag geen verschil uitmaken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
jmk schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:20:
[...]

Onder settings -> video setting -> subtitle default : on

Net nog getest met een AVI+srt via een Windows share, werkt gewoon. Hij staat ook niet meer zo hoog als eerst.
Ik heb trouwens firmare 1.03.22, niet de nieuwste firmware, maar de eerste die DVD-menu support heeft. Mag geen verschil uitmaken lijkt me.
Precies die instelling heb ik ook op 'on' staan, alleen gebruik ik de srt met mkv. Misschien is dat het verschil. Trouwens het heeft nog nooit gewerkt, met geen enkele firmware en filmbestandsoort.

Ik heb de laatste beta firmware erop: Version 1.03.38_V Limited Public Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Waar ik de laatste tijd last van heb, is dat als ik een MKV afspeel op de WD TV Live (Met laatste b-rad firmware), dat hij tijdens het afspelen op sommige momenten "schokkerig" de film gaat afspelen. Dus midden in een film gaat het beeld opeens "schokkerig" verder.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb er tot gister en vandaag nog helemaal geen last van gehad. Ik speel af via een bedraad netwerk, waarbij mijn externe schijven aan mijn pc hangen die via het bedrade netwerk is verbonden (via een router) aan de WD TV Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msafin86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04-2021
Heb sinds vandaag een probleem met de WD TV Live. Apparaat deed het altijd uitstekend, maar wanneer ik nu een film wil starten blijft ie maar laden en het houdt niet op.. Het cirkeltje dat het laden van de video aangeeft blijft dus maar lopen zonder dat de film start.. Hij herkende wel gewoon dat er een nieuwe film was toegevoegd in de film-map. Internet ligt er ook niet uit ofzo dus ik heb geen idee hoe dit kan. Iemand een idee? Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Ferra schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:39:
Waar ik de laatste tijd last van heb, is dat als ik een MKV afspeel op de WD TV Live (Met laatste b-rad firmware), dat hij tijdens het afspelen op sommige momenten "schokkerig" de film gaat afspelen. Dus midden in een film gaat het beeld opeens "schokkerig" verder.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb er tot gister en vandaag nog helemaal geen last van gehad. Ik speel af via een bedraad netwerk, waarbij mijn externe schijven aan mijn pc hangen die via het bedrade netwerk is verbonden (via een router) aan de WD TV Live.
Wanneer de pc 'druk' wordt en veel acties uitvoert met de harddisk, zoals winrar uitpakken, virusscan, e.d. dan is de toevoer niet zo regelmatig meer. (Spreek uit ervaring) Heb alleen GEEN ervaring met b-rad firmware.
msafin86 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:54:
Heb sinds vandaag een probleem met de WD TV Live. Apparaat deed het altijd uitstekend, maar wanneer ik nu een film wil starten blijft ie maar laden en het houdt niet op.. Het cirkeltje dat het laden van de video aangeeft blijft dus maar lopen zonder dat de film start.. Hij herkende wel gewoon dat er een nieuwe film was toegevoegd in de film-map. Internet ligt er ook niet uit ofzo dus ik heb geen idee hoe dit kan. Iemand een idee? Thanks alvast.
Dit heb ik ook al een paar keer gehad. Even voedingstekkertje eruit en weer erin, dat lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msafin86
Dit heb ik ook al een paar keer gehad. Even voedingstekkertje eruit en weer erin, dat lost het probleem op.
Geprobeerd en het leek alsof ie het ging doen (cirkeltje verdween snel), maar de film wil nog steeds niet starten helaas..

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
De WD TV lijkt met sommige bestanden moeite te hebben (is vrij gevoelig lijkt het, waar vlc player op de pc deze gewoon afspeelt). Een keer gehad dat ik een bestand in zijn geheel niet kon afspelen, de WD TV bleef hangen op het laden.
Teruggaan naar het menu was mogelijk, maar de WD TV weigerde vervolgens om alle media af te spelen (bleef laden). Stroom er voor 15 seconden afgehaald, daarna speelde het apparaat weer media. Maar dat ene bestand, dan bleef de WD TV (live in dit geval) direct weer hangen op het laden.
Geen oplossing voor gevonden, andere release binnengehaald en probleem was niet meer aanwezig.

Anoniem: 320298

msafin86 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:41:
[...]

Geprobeerd en het leek alsof ie het ging doen (cirkeltje verdween snel), maar de film wil nog steeds niet starten helaas..
Waarschijnlijk is de film die je het meest recent op je HDD hebt gezet niet goed overgekomen. Ik heb het ook een keer gehad! File verwijderen en er opnieuw opzetten, dan zou alles weer moeten werken.

• msafin86
Anoniem: 320298 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:42:
[...]

Waarschijnlijk is de film die je het meest recent op je HDD hebt gezet niet goed overgekomen. Ik heb het ook een keer gehad! File verwijderen en er opnieuw opzetten, dan zou alles weer moeten werken.
Dit is het ook niet. Andere films die het sowieso eerder gedaan hebben krijg ik ook niet geladen :(

• Volkert
Ferra schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:39:
Dus midden in een film gaat het beeld opeens "schokkerig" verder.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?
Zoals JantjeKoud al zegt kan het inderdaad zo zijn dat de PC te druk is met andere dingen.

't Kan ook zijn dat de bitrate van de film te hoog is, dus dat 'ie teveel bytes per seconde moet verstouwen over het netwerk.

De WD TV Live trekt via SMB (Windows shares) maximaal zo'n 4 MByte/s over het netwerk.

Als je door gaat rekenen is dat bij een een standaard film van 100 minuten zo'n 20-25 GB.

20-25 GB is dus al "danger zone", groter dan 25 GB gaat vrijwel altijd fout.

Van de meeste HD films kun je tegenwoordig wel een 8-12 GB versie downloaden, dus in de praktijk kom je er meestal wel uit :)

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
msafin86 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:17:
[...]

Dit is het ook niet. Andere films die het sowieso eerder gedaan hebben krijg ik ook niet geladen :(
Probeer eens de stroom er af te halen voor ongeveer ~15 seconden, de WD TV moet even een harde boot doen.

• Ferra
  • Niet online
Volkert schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:20:
[...]

Zoals JantjeKoud al zegt kan het inderdaad zo zijn dat de PC te druk is met andere dingen.

't Kan ook zijn dat de bitrate van de film te hoog is, dus dat 'ie teveel bytes per seconde moet verstouwen over het netwerk.

De WD TV Live trekt via SMB (Windows shares) maximaal zo'n 4 MByte/s over het netwerk.

Als je door gaat rekenen is dat bij een een standaard film van 100 minuten zo'n 20-25 GB.

20-25 GB is dus al "danger zone", groter dan 25 GB gaat vrijwel altijd fout.

Van de meeste HD films kun je tegenwoordig wel een 8-12 GB versie downloaden, dus in de praktijk kom je er meestal wel uit :)
Het was een film van 6,5 gb (the experiment). En heb niet het idee dat mn pc nou zo druk is met bepaalde dingen. heel vreemd. Ook omdat het hiervoor allemaal prima ging, zonder schokken.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier iemand enig idee of het mogelijk is om de WD TV HD Live te laten kletsen met een Squeezebox Server?
Zo ja, dat zou vet zijn, want dan install ik Squeezebox server + Spotify plugin, en dan heb ik beneden op m'n Onkyo set 7 Miljoen liedjes in dikke kwaliteit!
Hoop dat iemand dit weet :)

Owner of DBIT Consultancy

Anoniem: 14124

msafin86 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:41:
[...]

mkv met compressed headers

even met mkvmerge aanpassen of wachten op de nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:49
Er is een nieuwe public beta.
http://wdc.com/wdtvlive_limitedpublicbetarelease/
deze lost (bij mij) het header compression verhaal op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
spamsmurf schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:24:
Er is een nieuwe public beta.
http://wdc.com/wdtvlive_limitedpublicbetarelease/
deze lost (bij mij) het header compression verhaal op....
staat niets over header propression in de changelog(met 1 item):
Resolved FW not completing upgrade for certain TVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 12:28
Ben van plan een NAS te kopen maar mijn vraag is nu kan de HD tv live die ook benaderen? Zo ja zou dat wel super zijn want dan hoef men pc niet heletijd aan als ik film wil kijken.

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
koekjeh schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:15:
Ben van plan een NAS te kopen maar mijn vraag is nu kan de HD tv live die ook benaderen? Zo ja zou dat wel super zijn want dan hoef men pc niet heletijd aan als ik film wil kijken.
Natuurlijk kan hij dat :) Dat is juist zo handig!

Owner of DBIT Consultancy

Pagina: 1 ... 23 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub