M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
Lost deze firmware update daadwerkelijk dat probleem op? Want het staat inderdaad niet in de changelog.spamsmurf schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:24:
Er is een nieuwe public beta.
http://wdc.com/wdtvlive_limitedpublicbetarelease/
deze lost (bij mij) het header compression verhaal op....
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dit is beta v1.03.40Cloud schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:27:
[...]
Lost deze firmware update daadwerkelijk dat probleem op? Want het staat inderdaad niet in de changelog.
als je rechts op release notes klikt, zie je de header compression fix bij de changelog van v1.03.39 staan.
Dus die is 1 release eerder al doorgevoerd.
[ Voor 22% gewijzigd door Cloud op 17-09-2010 11:51 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Ik zat in de trein naar mijn werk, en toen dacht ik dit al, my bad.M a r c o schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:40:
[...]
Dit is beta v1.03.40
als je rechts op release notes klikt, zie je de header compression fix bij de changelog van v1.03.39 staan.
Dus die is 1 release eerder al doorgevoerd.
Yippie kayak, other buckets!
Wat ook een leuke toevoeging is, is dat ondertiteling positie nu onthouden wordt. In elk geval zolang het apparaat aanstaat. Scheelt me weer wat fixwerk op de avonden dat we veel series kijken
Tot nu toe voor mij dus een prima update! Heb voor de zekerheid wel even een (factory default) reset gedaan, je weet maar nooit. Er staat overigens ook een nieuw menu item bij, genaamd 'Mediafly'. Geen idee wat het inhoudt, dat moet ik nog uitzoeken.
Verwijderd
Allereerst werkte een aantal dingen niet lekker na de update. Onder andere werd de output resolutie niet onthouden. (zoals eerder vermeld heb ik deze op het maximum gezet van 1080p/60hz, ipv auto)
Na een reset MET SPELD AAN DE ZIJKANT van de WDtv Live, ging het juist uitstekend.
Alle voorkeurs instellingen weer gezet zoals ik ze graag wil hebben, en zo te zien worden ze ook allemaal onthouden.
Wat me opviel:
1. De automatische ondertiteling op on werkt nu wel. (meestal, kan ook aan de reset hebben gelegen)
2. Mijn/Het netwerk wordt nu nog sneller gevonden. (6-7 wachtrondjes)
3. Tot mijn verbazing worden nu wmv bestanden met wmapro afgespeeld. (waarom heb ik dat hier nergens gelezen? Of wist niemand dat?)
4. Lijkt wel of hij nog sneller opstart dan voorheen.
(de compressie mkv probleem, heb ik nog niet kunnen testen)
Dit zijn mijn eerste indrukken.
We zijn volgens mij weer een stapje dichter bij een 10, als we daar al niet dicht in de buurt zaten.
-SHoutcast
-Youtube HD
-USB Keyboard support.
Voor het laatste kun je de Official Beta's checke, de 1e 2 zijn al mogelijk met Brad FW.
Gulfstream G650
1
| xmount "//10.0.0.100/Video's" "Videomap" cifs "user=wd,pass=wd" |
Maar: er gebeurt helemaal niets. 10.0.0.100 is het IP van de server (vast IP), "Video's" is de naam van de share, wd/wd is een user/pass op de server met leesrechten in "Video's".
Zie ik iets over het hoofd? Moet ik nog iets instellen/aanzetten? Waar zie ik de mounts überhaupt terug als het gelukt is? Als local disks onder Video in het WDTV menu toch?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, de wiki en het forum van b-rad helpen me bepaald niet verder.
Verwijderd
Heb 1.03.40 gedownload. Bestand uitgepakt in mijn HDD (top level). Vervolgens krijg ik de melding 'dit bestand bestaat al'. Op vervangen geklikt. Als ik dan de WD TV aan zet en naar settings ga, krijg ik niet te mogelijkheid om de firmware te upgraden ?!
Misschien een stomme vraag, maar je weet het nooit.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:17:
Wie kan mij vertellen wat ik fout doe:
Heb 1.03.40 gedownload. Bestand uitgepakt in mijn HDD (top level). Vervolgens krijg ik de melding 'dit bestand bestaat al'. Op vervangen geklikt. Als ik dan de WD TV aan zet en naar settings ga, krijg ik niet te mogelijkheid om de firmware te upgraden ?!
stap 3 toch gedaan? (uitpakken, en niet de zip op je hdd zetten)1. Go to http://support.wdc.com to download the latest firmware update compressed file for
your WD TV Live Media Player.
2. Click "Downloads" then the product name (or photo).
3. Extract the three files (.BIN, .VER, and .FFF files) to the root (top level) of a portable
USB drive.
Shoutcast gaat niet via de officiele firmware komen. Als ik me niet vergis, hadden ze die licentie niet gekocht namelijk.SalimRMAF schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:09:
10 krijgt ie pas als er in een OFW hetvolgende zit:
-SHoutcast
-Youtube HD
-USB Keyboard support.
Voor het laatste kun je de Official Beta's checke, de 1e 2 zijn al mogelijk met Brad FW.
De andere twee punten, moet kunnen lukken vind ik.
Verwijderd
Ik heb ze idd uitgepakt. Daarom kreeg ik ook de melding dat die files al bestonden (eerdere beta firmware) en heb ze vervangen.M a r c o schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:50:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar je weet het nooit.![]()
[...]
stap 3 toch gedaan? (uitpakken, en niet de zip op je hdd zetten)
Schopje! Is er niemand die mij hiermee kan helpen? Ik word namelijk helemaal gek van een netwerkshare die vaker niet dan wel gevonden wordt, en hoop dat ik dit door hem te mounten kan oplossen.posttoast schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:53:
Waarschijnlijk loop ik gewoon enorm te prutsen, maar ik kom er niet uit. Ik heb de nieuwste b-rad firmware en ik wil een mount maken naar een share op een Windows server hier in huis. Ik ben met Putty ingelogd op de WDTV en heb in /conf het bestand "net.mounts" aangemaakt met vi. Vervolgens heb ik onderstaande regel erin gezet:
code:
1 xmount "//10.0.0.100/Video's" "Videomap" cifs "user=wd,pass=wd"
Maar: er gebeurt helemaal niets. 10.0.0.100 is het IP van de server (vast IP), "Video's" is de naam van de share, wd/wd is een user/pass op de server met leesrechten in "Video's".
Zie ik iets over het hoofd? Moet ik nog iets instellen/aanzetten? Waar zie ik de mounts überhaupt terug als het gelukt is? Als local disks onder Video in het WDTV menu toch?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, de wiki en het forum van b-rad helpen me bepaald niet verder.
Heb jij een WDTVLive? Volgens wdtvforum.com zou de firmware voor de WDTVLive-Plus zijn, en niet werken op de WDTV-Live.spamsmurf schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:24:
Er is een nieuwe public beta.
http://wdc.com/wdtvlive_limitedpublicbetarelease/
deze lost (bij mij) het header compression verhaal op....
Er is wel een andere downloadlink geweest waarop je de firmware van de WD TV Live Plus kunt downloaden. Maar daarbij stond ook echt duidelijk aangegeven dat hij voor de Plus editie is.
Volgens mij moet je ook een FAT(32) partitie hebben met de firmware files, op NTFS lijkt het niet te werken.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:17:
Wie kan mij vertellen wat ik fout doe:
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
posttoast schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:53:
Waarschijnlijk loop ik gewoon enorm te prutsen, maar ik kom er niet uit. Ik heb de nieuwste b-rad firmware en ik wil een mount maken naar een share op een Windows server hier in huis. Ik ben met Putty ingelogd op de WDTV en heb in /conf het bestand "net.mounts" aangemaakt met vi. Vervolgens heb ik onderstaande regel erin gezet:
code:
1 xmount "//10.0.0.100/Video's" "Videomap" cifs "user=wd,pass=wd"
knip
1
| xmount "//10.0.0.100/Video\'s" "Videomap" cifs "user=wd,pass=wd" |
Geen garantie dat het werkt hoor, maar het zou kunnen.
Coppertop schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:53:
Ik heb er geen ervaring mee, maar zou de ' in Video's in de weg kunnen zitten? Probeer het eens met een andere share (zonder ').
[...]
Dank voor jullie reacties. Ik heb eerst geprobeerd te escapen met die backslash, dat werkte niet. Vervolgens toch even de naam van de share aangepast naar "Video" (dus zonder apostrof erin) en dat werkte ook niet.Het Leoh-Paard schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:44:
Als dat programma de gewone unix/console-conventies (hoe heet dat) volgt, zou het ook moeten werken door een backslash voor de apostrof te zetten, zodat het programma weet dat hij een speciaal teken kan verwachten dat hij letterlijk moet nemen (in plaats van het als een commando te zien):
code:
1 xmount "//10.0.0.100/Video\'s" "Videomap" cifs "user=wd,pass=wd"
Geen garantie dat het werkt hoor, maar het zou kunnen.
Volgens mij is het echt iets heel sufs. Ik hoef toch verder niet iets speciaals te doen als ik die b-rad firmware installeer? Zie ik een stap over het hoofd? En de share zou toch gewoon moeten verschijnen als een local drive wanneer ik naar Video ga op de WDTV?
Edit: net nog iets geprobeerd. Als ik vanuit Putty gewoon dit commando geef:
1
| xmount "//10.0.0.100/Video" "Videomap" cifs "user=wd,pass=wd" |
krijg ik de melding: xmount: not found.
Toen heb ik het eens zonder de eerste quotes geprobeerd:
1
| xmount //10.0.0.100/Video "Videomap" cifs "user=wd,pass=wd" |
En voila: geen foutmelding.
Dus vervolgens net.mounts aangepast en die eerste quotes weggehaald. Geen effect... Ik dacht even dat ik de oplossing had, maar helaas.
Edit 2: Well shave my legs and call me grandma! Het is me gelukt. Op een heel vreemde manier. Na nog wat zoekwerk kwam ik deze forumpost tegen. Wat blijkt: het mounten werkt alleen als je een USB stick in je WDTV hebt zitten. Die stick kan overigens helemaal leeg zijn (wat ie in mijn geval ook is). Dus net.mounts staat gewoon op de WDTV zelf, maar hij heeft toch een USB stick nodig om hem te "triggeren".
Het gekke is dat je, als je vanuit Putty, naar tmp/media/usb gaat je wél gewoon de mounts ziet, ook als er geen USB stick in de WDTV zit. Het is dus puur een issue met de userinterface denk ik.
[ Voor 32% gewijzigd door posttoast op 23-09-2010 12:36 ]
Verwijderd
Dat afspelen deed ie altijd al.Het Leoh-Paard schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:07:
Dat de WD TV Live nu opeens ook WMAPRO-files afspeelt vind ik ook heel erg prettig.
Maar speelt ie nu ook het GELUID af in een wmaPro? Want dát deed ie dus tot nogtoe nooit.
Ik bedoel deze postCloud schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:40:
Heb je daar een link van?Ik heb die firmware update namelijk gedownload en gebruik hem al een week in mijn WD TV Live. Werkt erg goed
Er is wel een andere downloadlink geweest waarop je de firmware van de WD TV Live Plus kunt downloaden. Maar daarbij stond ook echt duidelijk aangegeven dat hij voor de Plus editie is.
http://wdtvforum.com/main...ic=7206.msg56554#msg56554
dit gaat wel over 1.03.39 , maar hierboven wordt volgens mij gezegd dat die ook gewoon op de Live werkt. Ik weet in ieder geval dat ik de 1.03.40 op mijn Live kan installeren. Thanks
wdtvforum loopt wel wat achter, de 1.03.40 versie wordt daar niet eens genoemd
1.03.40 heeft overigens allerlei kleine verbeteringen; menu's zijn verbeterd, het 'wacht'-icoontje wordt vaker getoond op de momenten dat de WD TV bezig is (waar hij eerder gewoon leek te hangen), de ondertitelingpositie wordt onthouden (ook na een complete poweroff!), en nog wat meer van dat soort dingen. Al met al voor mij een prachtige FW.
Of mag ik dat niet vragen?
Je kunt nu idd nu ook xbox release gebruiken.jmk schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:56:
betekend dat dat je dus de XBOX360 releases kan downloaden als je dat wil?
Of mag ik dat niet vragen?
Na flashen van de nieuwste firmware had ik problemen met de weer te geven resolutie. Deze sprong elke keer op 720p/50hz ipv 1080p/60hz. Nu na vervanging van de HDMI-kabel lijkt het goed te gaan. Ze hebben vast iets veranderd in de uitsturing van de video, of handshaking oid.
Wat me ook opvalt is dat de uitsturing van het geluid nu weer wat zachter is. Ik hoop dat ze dat bij de volgende update weer wat harder zetten, want de meeste 720p tv-series zijn best zacht opgenomen.
Wat zijn de ervaringen van jullie met de nieuwe firmware?
Nu ben ik dus op zoek naar de beste en makkelijkste oplossing om zijn muziek en films op te slaan. Ik heb deze twee opties in gedachten:
1. Een router met USB-aansluiting en NFS functionaliteit. Hierop dus een externe harddisk aansluiten, de WDTV van b-rad firmware voorzien en een mount maken naar de NFS-schijf.
2. Een WD My Book World Edition aanschaffen. Deze kan gewoon op het netwerk gehangen worden (nieuwe router is niet nodig) en de WDTV schijnt hem vanzelf te herkennen als mediacenter. Geen alternatieve firmware nodig dus.
Optie 2 lijkt mij eigenlijk de mooiste, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik vraag me dan dus ook af of het allemaal zo goed werkt als men zegt dat het doet. Wat zouden jullie doen?
Voor iemand anders (ook al is het je vader) zou ik nooit met B-Rad o.i.d. gaan prutsen, dat geeft aan twee kanten teleurstellingen.posttoast schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:06:
Optie 2 lijkt mij eigenlijk de mooiste, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik vraag me dan dus ook af of het allemaal zo goed werkt als men zegt dat het doet. Wat zouden jullie doen?
Ik zou mijn vader / broer / zus gewoon een mediaplayer (eventueel de WD TV mini als je geen High Definition nodig hebt) aanraden met een lokale harde schijf die je dan af en toe helpt te vullen/updaten
De My Book World wordt inderdaad herkend als Media Server maar dan heb je wel geen ondertiteling aangezien de films gestreamd worden. Wil je die wel dan moet je de My Book World altijd via de Network Shares aanspreken. Doe ik ook en werkt prima. Enig nadeel is dat je wel wat mappen moet doorlopen, ik wacht nog met smart op een firmware die snelkoppelingen ondersteunt.posttoast schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:06:
2. Een WD My Book World Edition aanschaffen. Deze kan gewoon op het netwerk gehangen worden (nieuwe router is niet nodig) en de WDTV schijnt hem vanzelf te herkennen als mediacenter. Geen alternatieve firmware nodig dus.
Ik lees dat de B-rad firmware op een oudere firmware versie is gebouwd. En volgens mij zat die optie daar nog niet in.
Zijn er nog andere goede alternatieven dan de firmware van B-rad?
Ik draai zelf nu een tijdje de B-Rad firmware en dat gaat eigenlijk prima, merk er weinig van dat ik een niet-officiële firmware draai. Op zich durf ik die gok dus wel aan (sowieso is mijn vader niet iemand die direct huilend aan de telefoon hangt als er iets niet werkt, dat scheelt ook). Het gaat me dus puur om technisch de beste oplossing. De My Book World lijkt dit te zijn, alleen haalt Laagvliegerke hier een reëel probleem aan:Volkert schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:03:
[...]
Voor iemand anders (ook al is het je vader) zou ik nooit met B-Rad o.i.d. gaan prutsen, dat geeft aan twee kanten teleurstellingen.
Ik zou mijn vader / broer / zus gewoon een mediaplayer (eventueel de WD TV mini als je geen High Definition nodig hebt) aanraden met een lokale harde schijf die je dan af en toe helpt te vullen/updaten
Tja, dat van die ondertiteling is een beetje jammer. Daarmee is wat mij betreft ook direct het voordeel van de My Book World weg. Want als je hem via netwerk shares aanspreekt, dan zou je toch gewoon elke externe harde schijf via NFS kunnen gebruiken? Of werkt de My Book World om de een of andere reden beter?Laagvliegerke schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:31:
[...]
De My Book World wordt inderdaad herkend als Media Server maar dan heb je wel geen ondertiteling aangezien de films gestreamd worden. Wil je die wel dan moet je de My Book World altijd via de Network Shares aanspreken. Doe ik ook en werkt prima. Enig nadeel is dat je wel wat mappen moet doorlopen, ik wacht nog met smart op een firmware die snelkoppelingen ondersteunt.
Dank voor jullie reacties beiden
Ik heb mijn shares op mijn PC staan, en die benader ik vanuit mijn WD TV Live. Op een gegeven moment heb ik mijn WD TV op pauze gezet, en moest mijn PC gerest worden. Na de reboot van de PC, kon ik met mijn WD TV vrolijk verder kijken! Hoefde alleen op play te drukken.
Ik zou net als Volkert ook gewoon een lokale USB-drive aan de WDTV hangen. Die kan je dan vullen via wired of wireless netwerk. Dat is volgens mij de eenvoudigste oplossing en werkt perfect.posttoast schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:06:
Mijn vader wil ook een WDTV Live aanschaffen. Hij heeft nu een volledige Windows Media Center PC staan, maar dat ding is hij zat, met name door het geluid dat het apparaat produceert.
Nu ben ik dus op zoek naar de beste en makkelijkste oplossing om zijn muziek en films op te slaan
....
Op zich een prima optie, ware het niet dat mijn vader die harddisk ook wil kunnen vullen en benaderen als de WDTV uit staat. Die harddisk gaat namelijk ook gebruikt worden voor automatische backups. Hij moet dus altijd aan staan. Om de WDTV ook altijd aan te laten staan is een beetje zonde van de energie.Fk1 schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:43:
[...]
Ik zou net als Volkert ook gewoon een lokale USB-drive aan de WDTV hangen. Die kan je dan vullen via wired of wireless netwerk. Dat is volgens mij de eenvoudigste oplossing en werkt perfect.
En dat helpen vullen, zoals Volkert aangeeft, is in dit geval sowieso geen optie. Mijn vader is redelijk bedreven in het downloaden van muziek, films en series dus dat wordt dan een dagtaak voor mij
[ Voor 14% gewijzigd door posttoast op 27-09-2010 22:29 ]
Ik dacht al, er zijn meer eisen dan je in je eerste post liet zienposttoast schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:28:
[...]
Op zich een prima optie, ware het niet dat mijn vader die harddisk ook wil kunnen vullen en benaderen als de WDTV uit staat. Die harddisk gaat namelijk ook gebruikt worden voor automatische backups. Hij moet dus altijd aan staan. Om de WDTV ook altijd aan te laten staan is een beetje zonde van de energie.
En dat helpen vullen, zoals Volkert aangeeft, is in dit geval sowieso geen optie. Mijn vader is redelijk bedreven in het downloaden van muziek, films en series dus dat wordt dan een dagtaak voor mij
In dat geval toch een NAS gebruiken, of USB-HD aan je router of modem hangen, als dat kan.
Hulp voor je vader lijkt me niet nodig. Als je een HD aan je WDTV hebt hangen is het alleen simpel kopiëren van schijf naar schijf.
Dan word het inderdaad de externe harddisk aan de USB poort van de router. Dat moet makkelijk lukken met HD content toch?Fk1 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:34:
[...]
Ik dacht al, er zijn meer eisen dan je in je eerste post liet zien![]()
In dat geval toch een NAS gebruiken, of USB-HD aan je router of modem hangen, als dat kan.
Hulp voor je vader lijkt me niet nodig. Als je een HD aan je WDTV hebt hangen is het alleen simpel kopiëren van schijf naar schijf.
Neen, de My Book World werkt niet beter. Het is gewoon een eenvoudige NASposttoast schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:12:
[...]
Tja, dat van die ondertiteling is een beetje jammer. Daarmee is wat mij betreft ook direct het voordeel van de My Book World weg. Want als je hem via netwerk shares aanspreekt, dan zou je toch gewoon elke externe harde schijf via NFS kunnen gebruiken? Of werkt de My Book World om de een of andere reden beter?
Je kan ergens een extra optie instellen in de wd tv live (staat standaard zelfs aan dacht ik) waardoor aangesloten usb-drives toch toegangkelijk zijn wanneer de wdtv uit staat. Dat was toch zo met m'n usb-stick.posttoast schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:28:
[...]
Op zich een prima optie, ware het niet dat mijn vader die harddisk ook wil kunnen vullen en benaderen als de WDTV uit staat. Die harddisk gaat namelijk ook gebruikt worden voor automatische backups. Hij moet dus altijd aan staan. Om de WDTV ook altijd aan te laten staan is een beetje zonde van de energie.
Verwijderd
klopt het nu dat je dvd menu's gewoon kan zien en gebruiken?
en dat ook in iso files? wat dat kan ik niet echt vinden
en bij blurays: dan pakt hij gewoon het grootste bestand in de file? ook bij iso?
en kan hij gewoon ook naar de volgende of vorige chapter springen als je de file aan het afspelen? ook in iso-bestanden?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 11:29 ]
Zou bijna denken dat het aan de framerate van de film ligt, echter heb ik gister het zelfde stuk film gekeken na een restart van de WD (dus wd een nacht van de stroom af) en toen was er niets aan de hand; dwz dat hij het stuk prima afspeelde met geluid. Beide films waren MKV's. Beide films deden het prima na een restart van de WD.
Aan de WD hangt een USB drive (WD Elements 1TB), dus ik ben niet afhankelijk van een netwerk. De WD is up to date en hangt via HDMI aan mijn ONKYO AV-receiver, welke weer aan de TV hangt via HDMI. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de ONKYO dit veroorzaakt, want na doorspoelen van de film of een restart van de WD doet hij het weer.
Het lampje van USB knippert niet aan de voorkant ten tijde van het schokken, dus het lijkt me niet dat ie nog bezig is met de USB Drive te scannen. Ik heb zelf ook al op google gezocht, en kom dan op tips voor de bitrate (maar dat lijkt me sterk omdat de films het doen na restart) en eigenlijk alleen vooral dit probleem bij afspelen via het netwerk (en dat doe ik dus niet).
Ik zit dus een beetje met mijn handen in het haar. Het is gewoon heel vervelend als je net in een film zit en dat ding begint vreselijk te schokken. De tips van Google heb ik ook gewoon niets aan. Iemand nog suggesties?
Overigens vind ik de WD wel wat kieskeurig met HDMI kabels. Heb 2 goedkope kabels en de KPN IPTV box en de Xbox doen het daar prima op. De WD heeft dan constant ruis. Ik heb nu dus ook de duurdere Microsoft HDMI kabel van de WD naar de Onkyo en een duurdere HDMI kabel van de receiver naar de TV.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Toen werd het alleen maar erger, de wdtvlive kon mijn shares niet meer benaderen (na lang denken was het 'shares are not readable' oid), en ook bij de optie om internet te controleren was zogenaamd de dns-server niet goed. Vanalles geprobeerd met andere kabels, routersettings, switches ertussen uithalen enzo, maar niets hielp (terwijl alle andere apparaten op het netwerk geen enkel probleem had).
Toen gereset met een paperclip, werkte ook niet. En als laatste optie zag ik dat er een nieuwe firmware voor mijn router was, deze uitgevoerd (wat direct ook een factory defaults is), en opeens werkte alles weer als een zonnetje.
Maar wat het nu was? Hij heeft het een paar maanden gedaan bij een bepaalde infrastructuur, en zonder iets gewijzigd te hebben in mijn router/netwerk was ie opeens helemaal de kluts kwijt. Als je er op googled vind je genoeg andere meldingen waar ie opeens netwerkkuren krijgt, zonder dat het uiteindelijk een fysiek defect blijkt te zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 29-09-2010 13:30 ]
Iets soortgelijks heb ik ook. Als ik met de Eject functie mijn USB schijf eruit gooi en ik doe die er later weer in, dan herkent hij de schijf niet meer. Het USB lampje aan de voorkant blijft dan uit. Dan moet ie inderdaad ook uit voor paar seconde en danw eer aan en dan doet hij het weer.Het Leoh-Paard schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:17:
Bij mij vertoont hij de laatste weken ook problemen, met name dat hij soms niet wil verbinden met mijn NAS. De enige oplossing is dan om een of twee keer de stroom eraf te halen en hem opnieuw te starten. Misschien komt het doordat ik een beta draai, dat weet ik niet. Als de verbinding eenmaal loopt, gaat het altijd goed. Ik kan er geen peil op trekken. Misschien dat de hardware het gewoon na een tijdje begeeft.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Maar er zijn sommige dingen die ik bij de B-rad fw wel fijn vind (shoutcast en you-tube HD)
Ik heb begrepen dat de b-rad FW op een oude versie is gebaseerd.
Kan iemand mij vertellen of ie eigenlijk hetzelfde afspeelt als de latere FW's ? de eerste FW van WD zelf waren matig.
www.casarodriguillo.com
Volgens mij is de huidige b-rad gebaseerd op de vorige beta (niet de huidige beta dus).Pinin schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:23:
De laatste (beta) firmware bevalt mij erg goed, ik heb nooit meer problemen dat ie iets niet kan afspelen.
Maar er zijn sommige dingen die ik bij de B-rad fw wel fijn vind (shoutcast en you-tube HD)
Ik heb begrepen dat de b-rad FW op een oude versie is gebaseerd.
Kan iemand mij vertellen of ie eigenlijk hetzelfde afspeelt als de latere FW's ? de eerste FW van WD zelf waren matig.
Verwijderd
Herkent iemand dit?
Verwijderd
Zie ook dit topic: http://community.wdc.com/...-7-amp-Vista-32/m-p/16192
Verwijderd
Thx maar ook de laatste versie beta 11?Cloud schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:02:
Ik heb MSN gewoon geïnstalleerd staan hoor, alleen de sign-in assistent moet je vermijden. Volgens mij wordt hij met MSN geïnstalleerd, maar kun je hem achteraf gewoon weer verwijderen. Misschien is het zelfs wel uit te vinden ten tijde van installatie.
Zie ook dit topic: http://community.wdc.com/...-7-amp-Vista-32/m-p/16192
Ik heb zelf geen beta geïnstalleerd staan nee, maar het valt toch wel te proberen lijkt me?Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:10:
[...]
Thx maar ook de laatste versie beta 11?
Verwijderd
Jazeker maar punt is dat wanneer ik Live Essentials 11 wil installeren ik geen sign in assistent zie staan om dat af te vinken.Cloud schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:12:
[...]
Ik heb zelf geen beta geïnstalleerd staan nee, maar het valt toch wel te proberen lijkt me?Je situatie komt namelijk wel behoorlijk overeen met de problemen beschreven in dat topic.
Ik zal het het pakket wel installeren om te zien of ik daarna die assistent kan deinstalleren. Bedankt voor je hulp.
Na het installeren van het hele pakket WLE 11 beta kun je óf het hele pakket of alleen Windows Live Sync verwijderen via configuratiescherm. Voor de Sync gekozen maar dat leverde niet het gewenste resultaat. Het hele pakket verwijderd en de WDTV Live maakt weer moeiteloos contact met mijn pc.
lekker weer van Ome Bill

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 16:27 ]
Iemand een idee voor een workaround? Of kan dit gewoon niet met nfs en is de software van mijn router niet conform standaarden?
In navolging van mijn verhaal eerder, heb ik de 1080p film die zo schokte gister afgekeken. Rare is dat deze exact na 40 minuten kijken weer ging schokken (begon op 43 minuten waar ik gebleven was en bij 83 minuten begon die te schokken). Zou het misschien dan toch met de film te maken hebben? Vriend van me moet die film zelf nog kijken, die zou me laten weten of hij hetzelfde probleem had met zijn WD TV.Ophidian schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:24:
Ik ben ook al een tijdje in het bezit van de WD TV Live tot dusver tevreden. Ik had echter laatst dat hij tijdens een film (720p) vreselijk begon te schokken en het geluid weg valt. Dit deed hij een paar seconde en speelde dan weer een paar minuten af. Hij deed dit op willekeurige momenten. Een dag later deed hij het opeens bij een andere film (1080p) na 40 minuten film afgespeeld te hebben. Als ik dan 10 minuten vooruit speel, is er niets aan de hand. Spoelde ik terug, dan deed hij het weer bij hetzelfde stuk.
Zou bijna denken dat het aan de framerate van de film ligt, echter heb ik gister het zelfde stuk film gekeken na een restart van de WD (dus wd een nacht van de stroom af) en toen was er niets aan de hand; dwz dat hij het stuk prima afspeelde met geluid. Beide films waren MKV's. Beide films deden het prima na een restart van de WD.
Aan de WD hangt een USB drive (WD Elements 1TB), dus ik ben niet afhankelijk van een netwerk. De WD is up to date en hangt via HDMI aan mijn ONKYO AV-receiver, welke weer aan de TV hangt via HDMI. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de ONKYO dit veroorzaakt, want na doorspoelen van de film of een restart van de WD doet hij het weer.
Het lampje van USB knippert niet aan de voorkant ten tijde van het schokken, dus het lijkt me niet dat ie nog bezig is met de USB Drive te scannen. Ik heb zelf ook al op google gezocht, en kom dan op tips voor de bitrate (maar dat lijkt me sterk omdat de films het doen na restart) en eigenlijk alleen vooral dit probleem bij afspelen via het netwerk (en dat doe ik dus niet).
Ik zit dus een beetje met mijn handen in het haar. Het is gewoon heel vervelend als je net in een film zit en dat ding begint vreselijk te schokken. De tips van Google heb ik ook gewoon niets aan. Iemand nog suggesties?
Overigens vind ik de WD wel wat kieskeurig met HDMI kabels. Heb 2 goedkope kabels en de KPN IPTV box en de Xbox doen het daar prima op. De WD heeft dan constant ruis. Ik heb nu dus ook de duurdere Microsoft HDMI kabel van de WD naar de Onkyo en een duurdere HDMI kabel van de receiver naar de TV.
Gulfstream G650
Verwijderd
Vrees dat ie te warm wordt, misschien de plaatsing van de WDTV wijzigen, en hem rechtop plaatsen.Ophidian schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:36:
[...]
In navolging van mijn verhaal eerder, heb ik de 1080p film die zo schokte gister afgekeken. Rare is dat deze exact na 40 minuten kijken weer ging schokken (begon op 43 minuten waar ik gebleven was en bij 83 minuten begon die te schokken). Zou het misschien dan toch met de film te maken hebben? Vriend van me moet die film zelf nog kijken, die zou me laten weten of hij hetzelfde probleem had met zijn WD TV.
Verwijderd
Los daarvan heb ik ook een kleine verzameling mkv'tjes met een a52 codec erin. Deze werken ook niet. Nou ja, beide avi/mkv beginnen wel met afspelen van audio, alleen krijg ik dan een diashow te zien. Ik weet dus niet zeker of het aan de audio/video codec ligt, vandaar deze vraag
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 19:49 ]
Hmmz, hij ligt bovenop mijn TV kast in de open lucht. Dus niets beperkt hem zijn frisse lucht toevoer. Ik zal hem eens rechtop zetten. Maar dit heeft hij nog nooit eerder gehad. Als hij zo vreemd blijft doen, wordt het garantie claimen ben ik bang.Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:15:
[...]
Vrees dat ie te warm wordt, misschien de plaatsing van de WDTV wijzigen, en hem rechtop plaatsen.
Er komen steeds meer codecs bij, met de laatste 1.03.40 beta schijn je tegenwoordig zelfs XBOX360 HD-formaat af te kunnen spelen, maar dit heb ik zelf nog niet geprobeerd.Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 19:12:
Ik heb een maandje een wd tv live. Werkt prima, nieuwere .mkv werkt goed en mijn meeste .avi werken ook. Ik heb echter ook een hele hoop oude avi'tjes die niet werken. Zijn .avi met video codec: xvid en audio codec: mpga. Horen ze afspeelbaar te zijn? Zo nee, is er een manier/tooltje om ze alsnog speelbaar te krijgen?
Anyway, absolute garantie dat "iets" afspeelbaar is heb je nooit, maar vrijwel alles is afspeelbaar te maken met tools als AVS Video Converter, alleen zal het converteren natuurlijk wel even duren.
Ik denk niet dat er een XBOX360 HD formaat bestaat. Je bedoeld eerder dat de WDTVLive alles wat een XBOX kan afspelen ook kan?Volkert schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:41:
...met de laatste 1.03.40 beta schijn je tegenwoordig zelfs XBOX360 HD-formaat af te kunnen spelen...
Waarschijnlijk bedoel je VC-1?;
'Microsoft has designated VC-1 as the Xbox 360 video game console’s official video format'
http://en.wikipedia.org/wiki/VC-1
[ Voor 25% gewijzigd door grimson op 04-10-2010 21:51 ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Nope, WMA9 Pro uitsturen via de Stereo-output.grimson schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:49:
[...]
Ik denk niet dat er een XBOX360 HD formaat bestaat. Je bedoeld eerder dat de WDTVLive alles wat een XBOX kan afspelen ook kan?
Waarschijnlijk bedoel je VC-1?;
'Microsoft has designated VC-1 as the Xbox 360 video game console’s official video format'
http://en.wikipedia.org/wiki/VC-1
Gulfstream G650
De stroom van de wdtv en later weer aanzetten hielp ook niet. De rechten op de directory stonden ook goed.
Uiteindelijk heb ik maar een nieuwe folder aangemaakt: \\NAS\Video\Serie\blah\ en heb alle afleveringen ge-mv-ed naar \blah. Raar maar waar, nu zag de wdtv ze wel.
Edit: overigens zag de wdtv alle andere series met onderliggende folder en files wel.
[ Voor 7% gewijzigd door Apie! op 05-10-2010 07:43 ]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Verwijderd
O, dus da's wat anders dan digitaal naar je versterker voor meerkanaals geluid dus!Nope, WMA9 Pro uitsturen via de Stereo-output.
Jammer, want ik heb de WD voor het geluid niet eens stereo aangesloten maar alleen maar via optisch.
Ow, maar in bitstream over spdif of hdmi doorsturen deed de wdtv altijd al met wma/9/pro.Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 06:24:
[...]
O, dus da's wat anders dan digitaal naar je versterker voor meerkanaals geluid dus!
Jammer, want ik heb de WD voor het geluid niet eens stereo aangesloten maar alleen maar via optisch.
Gulfstream G650
edit: helaas krijg ik youtube nogsteeds niet aan de praat.. (no content found oid)
@ Ophidian:
Hier ook ooit zoiets gehad, komt niet meer voor nu ik netjes usb devices afkoppel in windows (apparaat uitwerpen). Misschien film niet helemaal lekker op je externe hdd gekopieerd?
[ Voor 30% gewijzigd door SuperPaddo op 07-10-2010 13:21 ]
jammer genoeg wel gebaseerd op 1.21 ofzo, maar verder werkt ie perfect.
Vrees dat ie stuk is.
Powerled blijft knipperen en er komt geen beeld.
Manual spreekt over een "diagnostische systeemfout".
sounds bad
9 maanden oud trouwens.
[ Voor 5% gewijzigd door M a r c o op 07-10-2010 18:04 ]
Wat je nog kan proberen is aansluiten via de composiet en dan restore factory settings selecteren.M a r c o schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:04:
Ik heb hier nu de WD TV Live van mijn tante liggen die het niet deed.
Vrees dat ie stuk is.
Powerled blijft knipperen en er komt geen beeld.
Manual spreekt over een "diagnostische systeemfout".
sounds bad
9 maanden oud trouwens.
Maar ik ben ook bang een RMA.
Als je even op google rondkijkt, zie je dat een knipperende power led vrijwel zeker betekend dat ie stuk is.
Ook in de handleiding staan er niet eens allerlei suggesties bij, maar gewoon direct: contact support.
RMA is geregeld, maar via bol.com, niet bij WD zelf.
ik begreep dat je bij WD zelf de verzendkosten moet betalen, en het moet dan naar Duitsland.
Als ik filmbestanden af wil spelen, dan duurt het laden erg lang. Pas na een minuut ofzo begint het afspelen na het laden. Normaal was dit een fractie van een seconde. De speler reageert tijdens dit laden niet, scherm van de tv is zwart. Heb diverse bestanden geprobeerd, allemaal met dezelfde reactie.
Heb de WD TV Live terug gezet naar fabriekinstellingen. Ben nu bezig mijn hardeschijf te formatteren. Weten jullie een oplossing voor dit probleem?
Domme vraag, maar was dat voor mij bedoeld? Ik heb de power er meer maals afgehaald, maar niet langer dan 10 seconden. Ik ga dat nu doen.M a r c o schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:55:
misschien stomme vraag, maar heb je de power er al eens even afgehaald? (minstens 10 seconden)
Daarom als je een apparaat wilt resetten door de power er af te halen, altijd minstens een seconde of 10 wachten.
Ik heb het wel eens gehad dat ik een bestand af wilde spelen dat niet helemaal oke was blijkbaar, waarna de WD TV opeens heel traag reageerde op alles. De power er af halen hielp toen. Ook gebeurd het soms dat de tijdsduur balk niet meer werkt, en niet meer aangeeft hoe lang de film duurt, en hoe ver hij is. Ook dat is altijd opgelost door de power te resetten.
Geweldig, was alles in het leven maar zo makkelijk. Normaal werkt even het stroom eraf gelijk, dus niet nagedacht dat langer stroom eraf nog beter helpt.M a r c o schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:12:
Als je de stekker maar 1 of 2 seconden eruit hebt, dan kan het zijn dat het apparaat nog interne restlading had, waardoor hij niet effectief gereset is.
Daarom als je een apparaat wilt resetten door de power er af te halen, altijd minstens een seconde of 10 wachten.
Ik heb het wel eens gehad dat ik een bestand af wilde spelen dat niet helemaal oke was blijkbaar, waarna de WD TV opeens heel traag reageerde op alles. De power er af halen hielp toen. Ook gebeurd het soms dat de tijdsduur balk niet meer werkt, en niet meer aangeeft hoe lang de film duurt, en hoe ver hij is. Ook dat is altijd opgelost door de power te resetten.
Heb voor de zekerheid maar even de hardeschijf geformatteerd. De problemen begonnen nadat ik via netwerk bestanden aan het overzetten en verwijderen was. Niet het streamen, want dat is me nog steeds niet gelukt.
Deze is nog te vinden op: limitedpublicbetarelease
of eventueel op: TDTVHD forum
Beta v1.03.42
Resolved issues:
* Resolved HDMI auto resolution selection issue
* Resolved HDMI Video Output - 24Hz and 50Hz modes not working
What doesn't kill you, makes you stronger
Bijvoorbeeld: kinderen, volwassenen.
Als mijn kinderen de streamer gebruiken dan kunnen ze alleen de films in de folder kinderen bekijken en niet bij de andere mappen.
Ik kan geen voorbeeld vinden voor autorisatie met de wd live.
http://community.wdc.com/...rental-control/td-p/30340
[ Voor 15% gewijzigd door tw_eek op 12-10-2010 16:49 . Reden: link toegevoegd ]
Verwijderd
mijn wd tv live start niet meer door...
bij aanzetten met tv op juiste source krijg ik het wd tv logo in het scherm. vervolgens wordt mn scherm zwart en de tv geeft de melding 'geen videosignaal'
wie weet raad?
Weer even een quote van mezelf. Het begint de laatste tijd wel steeds vaker voor te komenOphidian schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:24:
Ik ben ook al een tijdje in het bezit van de WD TV Live tot dusver tevreden. Ik had echter laatst dat hij tijdens een film (720p) vreselijk begon te schokken en het geluid weg valt. Dit deed hij een paar seconde en speelde dan weer een paar minuten af. Hij deed dit op willekeurige momenten. Een dag later deed hij het opeens bij een andere film (1080p) na 40 minuten film afgespeeld te hebben. Als ik dan 10 minuten vooruit speel, is er niets aan de hand. Spoelde ik terug, dan deed hij het weer bij hetzelfde stuk.
Of moet ik het gaan zoeken in de schijf zelf? Dit weekend daar eens even de schijfhulp in Mac OS X op los laten (Geformateerd als HFS Journaled, dan leest de Xbox hem namelijk ook goed
[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 13-10-2010 21:39 ]
ff resetten?Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:29:
HELP
bij aanzetten met tv op juiste source krijg ik het wd tv logo in het scherm. vervolgens wordt mn scherm zwart en de tv geeft de melding 'geen videosignaal'
wie weet raad?
moest ik ook een keer doen toen ik van component naar composite wou (met verschillende tv's)
Wat doet de power led? blijft die aan, valt die weer uit, of blijft die knipperen.Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:29:
HELP
wie weet raad?
Als ie blijft knipperen is ie waarschijnlijk stuk. Ik heb er net 1 opgestuurd die dat heeft. gelukkig niet die van mezelf, maar van een tante. Ik heb er in totaal 5 besteld, de andere 4 draaien nog. (bij mezelf, mijn zussen en ouders)
Enige manier die ik zie is dat ze moeten connecten middels Network drive en dat je dan verschillende user accounts aanmaakt op de NAS (of waar je film ook op staat) zodat ze dan iedere keer hun eigen Username + pass moeten opgeven. Wel zorgen dat auto log-in uitstaat op de WDtw_eek schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:30:
Ik wil graag verschillende folders maken waarin ik de video's heb staan.
Bijvoorbeeld: kinderen, volwassenen.
Als mijn kinderen de streamer gebruiken dan kunnen ze alleen de films in de folder kinderen bekijken en niet bij de andere mappen.
Ik kan geen voorbeeld vinden voor autorisatie met de wd live.
http://community.wdc.com/...rental-control/td-p/30340
heb je het geprobeerd met beide video-ouput? composit en hdmi?Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:29:
HELP
wie weet raad?
Verwijderd
Power lampje blijft branden, echter externe hdd knippert/brand niet, deze wordt blijkbaar niet herkend.
Composit nog niet geprobeerd, zal ik nog even proberen. Ik zou er niet blij van worden om voortaan films via tulp stekkertjes te moeten kijken
Verwijderd
Zodra ik een DVD iso image heb die groter is dan 4GB wil die niet afspelen (soms enkel wat audio na lange tijd die dan ook hapert) images die kleiner zijn gaan prima (krijg netjes menu, audo/video smooth), met tal van images geprobeerd maar ik blijf op hetzelfde uitkomen. De grote images zijn allemaal tussen de 6 en 8GB met standaard dvd bitrate van rond de 10mbps.
Iemand die het wellicht kan repliceren ? iso's zijn allemaal directe dvd images zonder aanpassingen of encryptie.
Dan zou je zeggen networkspeed (speel vanaf mn nas) is te beroerd om die 10mbps te halen, echter gaan 30 & 40mbps super high quality bluray rips (h.264) zonder probleem!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 22:08 ]
nee maar dan weet je iig dat het iets met de hdmi-uitgang isVerwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:13:
Composit nog niet geprobeerd, zal ik nog even proberen. Ik zou er niet blij van worden om voortaan films via tulp stekkertjes te moeten kijken
WD Live TV Hub @engadget
Lijkt een beetje op de WD TV Live, maar dan met interne HDD van 1 GB en NAS functionaliteit. $229,-
Ohja en 1 GB Ethernet
[ Voor 4% gewijzigd door jmk op 17-10-2010 10:08 ]
Wanneer je echter een film pauzeert gaat hij bij het hervatten nog even verder spelen en dan hangt de film. Ik moet dan stoppen en opnieuw starten. Handig is dus anders als je effe naar de wc moet tijdens het kijken
Let op!
Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!
[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition
[Mediaplayer] WD TV Live Hub