Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 07:21
ReneK schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 15:03:
Heb net nieuwe Beta v1.03.35 geinstalleerd, en bij mij werkt-ie nu eindelijk wel goed met
mijn Synology. De voorgaande beta 1.03.22 was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen
met m'n NAS (officiele release 1.02.21 dan weer wel).
Ik gebruik overigens de NAS als gewone netwerk share, niet als mediaserver.
Ik snap er echt niks van, heb rechten op user basis op de mappen op lees/schrijf staan, volgens mij heb ik alles goed ingesteld maar hij weigert media in de folder te zien ;(

Ik kan prima films via de wd tv live via mediaserver bekijken, maar zoals aangegeven kan dan oa geen subtitle files selecteren of iso bestanden afspelen.

Ik snap er echt geen HOL van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 00:37
deBennie schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:27:
[...]
Ik snap er echt niks van, heb rechten op user basis op de mappen op lees/schrijf staan, volgens mij heb ik alles goed ingesteld maar hij weigert media in de folder te zien ;(
Is de folder zelf wel zichtbaar? Dat lukt alleen als je voor de Synology de betreffende folder
de optie "Hide this shared folder in "My Network Places" afgevinkt hebt, anders kan de WD er niet bij.
Ik kan prima films via de wd tv live via mediaserver bekijken, maar zoals aangegeven kan dan oa geen subtitle files selecteren of iso bestanden afspelen.
Bij mij staat de media server van de Synology uit, ik doe alles via een gewone netwerk share en navigeer
zelf naar de verschillende folders. Werkt op zich prima met ISO files, ik gebruik alleen geen aparte subtitle files. De subtitle in een ISO lijken goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
deBennie schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:27:
[...]
Je weet dat je bij Windows NT altijd praat over file/folder EN share permissions?

Anders een firewall teveel aanstaan?

Kastje al een keer gereset door de stroom er af te halen (=stekker eruit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Jep, kastje van stroom gehad, map 'video' staat niet op hidden etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
deBennie schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:05:
Jep, kastje van stroom gehad, map 'video' staat niet op hidden etc etc.
Mmm, dus share permissions -> everyone read EN file/folder permissions -> everyone read? Op 2 dingen letten dus, hier gaan de meesten de mist mee in.

Probeer anders eens een hele map de kopieren naar een nieuwe map en die dan te sharen. Dan zou het moeten lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Volkert op 18-07-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb een nieuwe map aangemaakt in m'n synology ds109 NAS: 'WD films'.

Mappen overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/72woyt.jpg

Map 'WD films' eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/3589n49.jpg

Rechten 'WD films' lokale groepen:
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2n9gcq0.jpg

Rechten 'WD films' lokale users:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/op8rbb.jpg

Geavanceerde bevoegdheden:
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/293u4aq.jpg

NFS-Rechten op 'WD films':
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/16jo39k.jpg

Hier doe ik alles goed toch? Ik heb na het aanmaken van de map 'WD films' de WD TV Live gereset door de stekker van het apparaat eruit te halen.

Ik krijg nog steeds de melding 'There is no media in the current folder' na het selecteren van 'network shares' en m'n NAS ('workgroup')...

[ Voor 7% gewijzigd door deBennie op 19-07-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 00:37
deBennie schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:28:
Hier doe ik alles goed toch? Ik heb na het aanmaken van de map 'WD films' de WD TV Live gereset door de stekker van het apparaat eruit te halen.
Voor zover ik kan overzien staat alles goed. Bij mij staat echter NSF uitgeschakeld, ik gebruik het niet.

Heb je de firewall van de Synology ook uitgeschakeld om ff te kijken of die iets tegenhoudt?
Ik krijg nog steeds de melding 'There is no media in the current folder' na het selecteren van 'network shares' en m'n NAS ('workgroup')...
Wat me niet duidelijk is uit je verhaal: heb je dit alleen met de laatste beta firmware van de WD TV Live, of werkt het ook niet met de laatste officiele release (1.02.21) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Bij de firewall staat niks ingesteld, dus volgens mij laat ie dan alles toe.

Ik heb bij network shares nooit een map of bestand op m'n NAS kunnen benaderen, ook niet bij oudere firmwares..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
deBennie schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:30:
Bij de firewall staat niks ingesteld, dus volgens mij laat ie dan alles toe.

Ik heb bij network shares nooit een map of bestand op m'n NAS kunnen benaderen, ook niet bij oudere firmwares..
Tsja hier is spuit elf. Ik heb er weinig verstand van hoor, _/-\o_ maar ik zag dat je een spatie in de gedeelde naam hebt. Heb hier (in andere zaken en andere plaatsen) slechte ervaringen mee :( wanneer het met netwerk te maken heeft. Heb je al eens een map gedeeld zonder spatie in de naam? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ja, de map 'video' is ook een gedeelde map :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ik heb geen idee waar dit over gaat, want de officiele WD firmware ondersteunt helemaal geen NFS shares.

Je moet dus Windows / Microsoft / SMB / Samba shares gebruiken.

(B-Rad schijnt wel iets te kunnen doen overigens met NFS, maar of dat lekker werkt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Hoe bedoel je? Als ik mappen op m'n NAS share, dan zou ik die mappen toch met de WD TV Live via network shares moeten kunnen benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:01

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

deBennie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:45:
Hoe bedoel je? Als ik mappen op m'n NAS share, dan zou ik die mappen toch met de WD TV Live via network shares moeten kunnen benaderen?
Je doet het middels NFS, welke niet ondersteunt wordt door WDTV. Simpel :). Dat werkt alleen met B-RAD custom firmware

NFS uitschakelen zou de boel werkende moeten krijgen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 21-07-2010 08:53 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wweg
  • Laatst online: 20-06-2024
@deBennie

Ik had ook problemen met het benaderen van shares op mijn Synology NAS.
Uiteindelijk heb ik het probleem verholpen door opnieuw firmware op de NAS te zetten.

zie voor beschrijving:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=16&t=25378

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Wido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Notna schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:51:
[...]

Je doet het middels NFS, welke niet ondersteunt wordt door WDTV. Simpel :). Dat werkt alleen met B-RAD custom firmware

NFS uitschakelen zou de boel werkende moeten krijgen :)
Okay, ik zal vanavond NFS uitschakelen en kijken of het resultaat geeft, thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
wweg schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:58:
@deBennie

Ik had ook problemen met het benaderen van shares op mijn Synology NAS.
Uiteindelijk heb ik het probleem verholpen door opnieuw firmware op de NAS te zetten.

zie voor beschrijving:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=16&t=25378

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Die firmware heb ik al draaien, thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hoe kan het dat er nu al 2 beta firmwares voorbij zijn gekomen, terwijl er niks gereleased is? Ik wil ook wel eens goed DVDs kijken zonder beta's te hoeven installen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wweg
  • Laatst online: 20-06-2024
@deBennie
deBennie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:03:
[...]

Die firmware heb ik al draaien, thx! :)
N.B.
Ik bedoel het anders...

Ik had mijn problemen op dezelfde firmware, waarbij deze versie van de firmware over oude versies was geïnstalleerd. Na een verse installatie van de firmware (je probeert wel eens wat) d.m.v. een reset (zie beschrijving) waren mijn problemen verholpen.

Misschien het proberen waard als je er echt niet uit komt...

Wido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ah, sorry, dan had ik je reactie niet goed begrepen.
Ik zal het proberen, thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:09:
Hoe kan het dat er nu al 2 beta firmwares voorbij zijn gekomen, terwijl er niks gereleased is? Ik wil ook wel eens goed DVDs kijken zonder beta's te hoeven installen :D
Dat vind ik juist heel goed van WD. Ze willen eerst uit een en ander grondig testen voordat ze met een final release uitkomen. Als je de beta firmware ervaringen van diverse gebruikers hoort dan is nog lang niet iedereen tevreden. Veel andere mediaspeler fabrikanten dumpen hun firmware gewoon zonder degelijk te testen gelukkig doet WD dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
En de beta's van WD of Firefox e.d. zijn nou niet bepaald trieste FW. Je moet alleen even over je eventuele weerzin tegen het woordje beta stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ach ja de beta's hebben wel eens een foutje. Zo was er die ene beta die bij het afspelen van .mkv's via network shares per 1 GB bestandsgrootte een opstarttijd van 60 seconden nam, zodat je soms wel 5 minuten moest wachten voordat een film begon te spelen :P Maar ook dat is al weer geruime tijd geleden.

En daarom zijn het ook beta's. Sinds die enorme fout (kapotte WD TV's) met een release FW, hebben ze eigenlijk geen grote fouten meer gemaakt. :) Afhankelijk van of er iets nuttigs voor me in zit, stap ik meestal wel over naar een beta.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 21-07-2010 14:39 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:01

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de laatste beta erop gezet.
Wel ideaal dat dvd menu's nu werken. Gebruikte het niet zoveel, maar heb ben sindskort bezig een serie te kijken.
Deze was enkel beschikbaar in dvd formaat, dus dan is het handig dat je afleveringen kan kiezen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
apNia schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:09:
Tja, ook als software niet-Beta is, geeft dat jou geen enkele garantie dat het bugfree is, het blijft mensenwerk.

Dus waag eens een gokje! Als je het niks vindt, kun je heel eenvoudig weer terug naar een officiele release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33
Harmen schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:39:
Heb de laatste beta erop gezet.
Wel ideaal dat dvd menu's nu werken. Gebruikte het niet zoveel, maar heb ben sindskort bezig een serie te kijken.
Deze was enkel beschikbaar in dvd formaat, dus dan is het handig dat je afleveringen kan kiezen.
Ja vooral als je bent aangewezen op reposts en je wil NL-subs, kan je bijna niet om DVD heen. En dan is ondersteuning voor menu's soms wel heel handig zo niet noodzakelijk.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malderhout
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 17:56
@deBennie hoe is het afgelopen, draait alles nu onder Samba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb helaas nog geen tijd gehad de ds109 te resetten, ik hoop daar dit weekend mee te kunnen beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 19:57

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Sinds een paar dagen ben ik ook de trotse bezitter van een WD TD Live, tot zover ben ik er erg tevreden over. Makkelijke installatie, alles werkt direct en afspelen van films, foto's en muziek werkt top.

Het enige wat me een beetje stoort is een constant aanwezige zoem. Die lijkt er alleen te zijn als zowel de WD TV Live als de TV aan staan, ofwel als er HDMI overdracht is. Zet ik de TV uit, dan is het geluid ook weg. Zet ik het kastje uit, dan is het geluid ook weg.

Meer mensen die dit hebben?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 10:53
Heb gisteren een film met DTS geluid geprobeerd maar krijg hier helemaal geen geluid uit. Beeld is wel goed maar dus helemaal geen geluid ?
Weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Heb het kastje gewoon via mijn receiver aangesloten en andere films met dts en dolby digital spelen gewoon netjes af. Hij kan het geluids signaal helemaal niet vinden terwijl deze er wel is, want de film doet het op de comuter wel gewoon met geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Brabso schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:44:
Heb gisteren een film met DTS geluid geprobeerd maar krijg hier helemaal geen geluid uit. Beeld is wel goed maar dus helemaal geen geluid ?
Weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Heb het kastje gewoon via mijn receiver aangesloten en andere films met dts en dolby digital spelen gewoon netjes af. Hij kan het geluids signaal helemaal niet vinden terwijl deze er wel is, want de film doet het op de comuter wel gewoon met geluid.
Heb je de film recentelijk gedownload? Zoja, kijk dan even naar mijn post hier: Notna in "[WD TV Live] Ervaringen topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 10:53
Bedankt voor je vlotte reactie notna. Dat is inderdaad precies het probleem !
Heb intussen mkvtoolnix geinstalleerd en de film aangepast met succes :)
Toch hoop ik dat dit snel door WD wordt opgelost, het is ook niet de bedoeling dat je eerst zelf allerlei bewerkingen moet uitvoeren alvorens een film normaal afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hebben mensen die met gedownmixt geluid afspelen ook last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Sjah schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:10:
Hebben mensen die met gedownmixt geluid afspelen ook last hiervan?
Uhh, als je bedoelt geluid via HDMI naar de TV, dan ja. Het gaat erom dat het signaal gewoon niet gedecodeerd kan worden door die headers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Baaadd newss!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed_surfer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:05
Ik heb steeds een terugkerend probleem namelijk het niet afspelen van ISO en m2t ?? Mkv werkt gewoon door.
Ben met een serie bezig , wil de volgende dag verder en zie niets en hoor niets alleen afspeel balk??
Heb dit al eens eerder gehad maar na een week ofzo doet hij het weer spontaan?

Iemand een idee waar en/of hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die beta 1.03.35 van WD zelf hè, heeft iemand hier een link naar een plek waar ik die eens kan downloaden en testen?
Op de WD site kan dat niet meer en met googelen kom ik wel veel tegen, maar geen link (die werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:35:
Die beta 1.03.35 van WD zelf hè, heeft iemand hier een link naar een plek waar ik die eens kan downloaden en testen?
Op de WD site kan dat niet meer en met googelen kom ik wel veel tegen, maar geen link (die werkt)
l2google:

http://www.wdc.com/wdtvlive_limitedpublicbetarelease/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Daar kun de firmware niet meer downloaden hé, net zoals Labiaminori al aangeeft. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Cloud schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:36:
Daar kun de firmware niet meer downloaden hé, net zoals Labiaminori al aangeeft. :)
:') D'oh, dit weekend stond hij er nog, my bad.

Maar hier kan ook (met de zelfde google parameters):

http://www.4shared.com/file/8SKry6nH/wdtvlive_10335.html
http://depositfiles.com/en/files/zcwuvx035
http://hotfile.com/dl/55057548/6264d9d/wdtvlive_1.03.35.zip

en ter uwen vermaak, even zelf gehost:

http://dl.dropbox.com/u/1271943/wdtvlive_1.03.35.zip

[ Voor 40% gewijzigd door Notna op 26-07-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:49
Pff, die tip over de Windows Live Sign-in Assistant was geniaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hier kan ook (met de zelfde google parameters):
He THX man!!
Ik kwam op allerlei forums uit waar geneen link werkte. Beter leren zoeken, I guess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kom er niet uit en post dus maar eens op Tweakers...

Probleem:
Ik wil graag een indeling zoals in onderstaand screenshot. Hiervoor is dus minstens een officieuze firmware nodig en iets als Thumbgen. Zover lukt het me nog. De WDTVL heb ik "hard" op 1080p/60Hz ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://titi.wdtv.free.fr/Screenshots/MSheet_sheet.jpg

Heb nu voor 2 films heel netjes alle files aan laten maken door Thumbgen. Op het moment dat ik mijn WDTVL naar de share laat kijken, krijg ik gewoon mapjes te zien (die standaard zwarte mapjes) ongeacht hoe ik de List/Thumbnail-mode instel op de WDTVL zelf.

Dus: hoe ga ik dit werkend krijgen want de tutorial tot zover op http://wdtvforum.com/main/index.php?board=14.0 kom ik dus niet verder mee. En B-Rad is op dit moment erg druk dus die krijg ik niet te pakken op irc... :o

En aanvullende vraag; de moviesheets en templates zijn eigenlijk allemaal op 1280x720 ingeschaald maar heeft iemand een site met 1080p-sheets?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Niet om het eoa, maar die software is bedoeld voor de WD TV,niet de Live versie. Dat is de reden dat het simpelweg niet werk :)

Ahh, ze zijn inmiddels al verder aan het ontwikkelen, nvm

Overigens ga ik denk ik maar overstappen ook naar B-Rad, naast dat bovenstaande moviesheets er ubergeil uitzien, heb ik vaak last van vastlopers met de offi firmware. Met name als hij thums wilt inladen van nieuw toegevoegde folders, loopt hij compleet vast. Daarnaast heb ik met de laatste Beta firmware, dat ik periodiek (en ik kan er geen pijl op trekken) gewoon zwart beeld heb waarbij het geluid nog wel doorgaat. Soms is het 2 sceonden, soms een halve seconde. Erg irri is het iig wel :(

[ Voor 76% gewijzigd door Notna op 30-07-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]MAX3400 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:10:
Ik kom er niet uit en post dus maar eens op Tweakers...

zit een bug in officieel firmware, daar is B-rad op gebaseerd.
1ste 2 dirs laat hij alleen mapje zien. als je alle bestande 1 subdir opschuift werkt het, maar niet zoals je waarschijnlijk wil.

http://b-rad.cc/1212/wdlxtv-live-0-4-2-0/

* no thumbs in first two levels of local folders view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:31:
zit een bug in officieel firmware, daar is B-rad op gebaseerd.
1ste 2 dirs laat hij alleen mapje zien. als je alle bestande 1 subdir opschuift werkt het, maar niet zoals je waarschijnlijk wil.

http://b-rad.cc/1212/wdlxtv-live-0-4-2-0/

* no thumbs in first two levels of local folders view
Crap... Nou ja, ik ga het weekend wel even vogelen en anders b-rad maar even dcc'en... Serieus, ik voel me best dom maar snap de ballen van die moviesheets... :+

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 30-07-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb ook last van het geluid probleem.
Ben nu een aantal fils aan het remuxen met mkvmerge 4.0.0. Lekker handig om deze manier. :/
Heb het ff getest, werkt prima nu! (had 3 films die gemaakt zijn met mkvmerge 4.1.1)
wdtvlive hangt via hdmi aan de tv, toslink naar een Marantz surround.

Heb zelf de b-rad firmware gebruikt, mij teveel gepiel... ben nu weer naar een normale firmware terug gestapt.

[ Voor 53% gewijzigd door Harmen op 30-07-2010 20:23 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
MAX3400 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:10:
Probleem:
Ik wil graag een indeling zoals in onderstaand screenshot.
Een "probleem" is het zeker niet. Het valt onder "enhancement request".

't Zou inderdaad leuk zijn als zoiets mogelijk zou zijn en niet al te veel moeite kost per film. Aan de andere kant, je kunt hele mooie plaatjes en beschrijvingen maken van de grootste butfilm, dus een beetje nuchterheid is ook wel op zijn plaats.

Ik zou gewoon geduldig afwachten op WD en roeien met de riemen die we hebben/krijgen. Als je je WD TV live brickt met al die knutselsoftware, ben je veel verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:12
Notna schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:34:
[...]

Ik heb mijn wdtv live op een Z5400 aangesloten met DD en DTS decoder. Lijkt mij sterk dat die het ineens niet meer aankan. Eerder gedownloadde films doen het nog steeds prima. Maar dingen van de afgelopen week dus niet meer ineens :S. Net een reset naar fac defaults gedaan, maardat helpt niets iig

En ik denk dat ik het probleem gevonden heb:

http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=53927

Blijkbaar is er sinds de nieuwe MKVMerge tool (4.1.1) 'header compression' bijgekomen waar de WD TV niet mee kan omgaan (zie ook: http://community.wdc.com/...arently/td-p/32724/page/3 ). Enige manier om dit op te lossen is door de file te remuxen door bij elk audio signaal bij ' extra options' compression op none te zetten. Of je films te muxen met 4.0.0, waar die header compression nog niet inzit. Moet het wel even testen to be sure. Keep you posted

Lekker vaag wel weer gezien deze header compression al 6 jaar aanwezig is bij MKV, maar de WD het gewoon niet ondersteunt :S

Edit: En ja hoor, nu doet de audio het prima :') Lekker vaag weer allemaal, iig werkt het. Hopelijk fixen ze dit asap anders wordt de Live heel snel, heel onbruikbaar
Ik heb dit in het verleden ook eens gehad, maar pas bij 1 film. Ik vind het best irritant, want ik wil niet alles checken als ik iets heb gedownload. Dus dan zit je net klaar achter je tv, en dan werkt het geluid niet.
Dat remuxen is voor mij extra irri, omdat het een WIndows tool is, en alleen de laptop van mijn vriendin draait WIndows.
Iemand die een linux tool weet? Of een player die dit wel aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Volkert schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:23:
[...]

Een "probleem" is het zeker niet. Het valt onder "enhancement request".

't Zou inderdaad leuk zijn als zoiets mogelijk zou zijn en niet al te veel moeite kost per film. Aan de andere kant, je kunt hele mooie plaatjes en beschrijvingen maken van de grootste butfilm, dus een beetje nuchterheid is ook wel op zijn plaats.
ben gelukkig vrij nuchter wat voor films ik heb dus zoveel zooi zit er niet tussen; daarbij is het genereren van de plaatjes volledig automatisch dus daar is ook geen omkijken naar.
Ik zou gewoon geduldig afwachten op WD en roeien met de riemen die we hebben/krijgen. Als je je WD TV live brickt met al die knutselsoftware, ben je veel verder van huis.
Je kan altijd terugflashen. Daarbij, ik heb goed contact met b-rad (niet alleen over de WDTV-firmwares) dus dat komt wel goed. En eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in een paar zeer goede *nix-experts dan dat ik dat in WDC zelf heb.

En er komt binnenkort (misschien het weekend al) een nieuwe WDLXTV-Live firmware waar onder andere moviesheets standaard in wordt meegenomen alsmede auto-switching voor de framerates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar vraagjes, ben nog een noob op het gebied van WD TV Live HD ondanks dat ik hem al een tijdje heb.

1) Ik heb ook het geluidsprobleem, en het met MKVtoolnix de videofile opnieuw gemuxd met compressie op none. Echter, als ik de file vervolgens wil afspelen met de WDTV gebeurt er helemaal niets. Vervolgens wilt het apparaat geen andere videos meer afspelen, hij blijft blauwe loading rondjes in beeld houden. Wat te doen?!

2) Is er al bekend of men aan het bovenstaand probleem wat gaat doen?

3) Waar kan ik zien wat er in de volgende firmware wordt verbeterd ?

4) Hebben jullie enig idee of nieuwe audiocodecs in de planning staan in toekomstige firmware updates?

Thanks alvast!

Edit: nog een vraagje toegevoegd!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:01

SaN

Ik heb een probleem. Ik woon sinds kort in een ander huis en heb net mijn netwerk weer opgezet (1 Zyxel modem met ingebouwde router bedraad naar de PC en via zo'n stopcontactverbinding bedraad naar de WDTV Live)

Voorheen was de WDTV draadloos verbonden met een router.

Het probleem is dat mijn network share niet meer werkt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen. In het netwerkcentrum heb ik de netwerknaam opgezocht, deze lijkt nu "Thuisnetwerk" te zijn ipv "WORKGROUP". Dat heb ik aangepast in de WDTV, maar zonder succes. Ook heb ik de eigenschappen van de gedeelde mappen nog even bekeken, maar dat lijkt ook allemaal goed.

Het probleem is dat de WDTV geen netwerk ziet, ik kan dan ook niks selecteren als ik op "Network Shares" druk, er gebeurt dan helemaal niks. Als ik op mijn PC kijk (Windwows 7) dan zie ik de WDTV wel.

Iemand een idee voor me? De handleiding helpt ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
SaN schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:41:
Ik heb een probleem. Ik woon sinds kort in een ander huis en heb net mijn netwerk weer opgezet (1 Zyxel modem met ingebouwde router bedraad naar de PC en via zo'n stopcontactverbinding bedraad naar de WDTV Live)

Voorheen was de WDTV draadloos verbonden met een router.

Het probleem is dat mijn network share niet meer werkt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen. In het netwerkcentrum heb ik de netwerknaam opgezocht, deze lijkt nu "Thuisnetwerk" te zijn ipv "WORKGROUP". Dat heb ik aangepast in de WDTV, maar zonder succes. Ook heb ik de eigenschappen van de gedeelde mappen nog even bekeken, maar dat lijkt ook allemaal goed.

Het probleem is dat de WDTV geen netwerk ziet, ik kan dan ook niks selecteren als ik op "Network Shares" druk, er gebeurt dan helemaal niks. Als ik op mijn PC kijk (Windwows 7) dan zie ik de WDTV wel.

Iemand een idee voor me? De handleiding helpt ook al niet.
Kijk eens of de WD en je pc in dezelfde werkgroep zitten. Rechtermuisknop op deze computer, daar staat het op je pc. En bij je WD staat het bij network settings. Als dat het geval is en het werkt nog steeds niet kun je het beste de pc en de WD met een kabel aansluiten op je router (dus niet met ethernet via stopcontact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

0.4.2.1
* first two level thumbs are fixed, all thumbs are now 240x360 for max quality
* recliq's moviesheet plugin
* Samba/smb.conf fixes for missing/nonworking network shares
* psychodad's autoframerate/resolution patch
* forcehdmi option for resolutions not contained in EDID
* thespecialist's WMAPro audio support
* multi-file custom UMSP plugins enabled (/conf/umsp.php + /conf/umsp-plugins.tgz)
* fixed peristent video resume points file on local device; video_resume_point_table
* OK button comes before cancel in network share login & resume message boxes
* sorted path/plugin errors (mostly) in rutorrent
* Setting for password protected Samba shares with guest read only access
* Samba debug level can be set
* fixed /boot with .rootFS
* UMSP-0.1.3 (cache fix)
* webend symlink permission fixes
* youtubeHD fix
* rtorrent-0.8.6-1 included
* rutorrent-3.0 included
* ffmpeg-SVN-r22988 included
* curl_7.20.0-3 included
* linksheets disabled, recliq's WDTVExt movisheet plugin enabled
* Python removed
* Deluge removed
* fixed load.webplugin bug causing rogue setup links in webend
* included mediainfo-0.7.25
* included apache2
* included tcpdump-3.9.8
* fixed domain wide auth
* updated osd pages to wdlxtv.com
* moved deluge/nzbget/umsp/webend web dirs to /usr/share
* updated moviesheet implementation (recliq's wdtvext plugin)
* bit of extra logging in scripts for bug report
Voorlopig changelog voor de nieuwe b-rad... Ga zometeen flashen; hopelijk is dan mijn probleem met de sheets opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kreeg bij de vorige versie NFS niet aan de gang.
Hoop dat er nog eens een 'simpel' GUI versie komt voor de NFS shares.

Tevens had ik problemen met een usb schijf deze ging niet in slaapstand.
Hoor graag je ervaringen. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:23:
[...]

Voorlopig changelog voor de nieuwe b-rad... Ga zometeen flashen; hopelijk is dan mijn probleem met de sheets opgelost...
waar had je deze vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:05:
[...]

waar had je deze vandaan dan?
Van b-rad... :+

Het is nu nog een PRE2-release maar 1 devver heeft nog geen code aangeleverd maar dan is het waarschijnlijk meteen live op zijn websites.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 02-08-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:23
Hmm, ik ben ook de eerste MKV tegengekomen waarvan het geluid het niet doet (de nieuwste aflevering van Entourage). Best wel balen. Heeft het gebruik van die b-rad firmware enig nut in deze, of moet ik gewoon gaan remuxen (of hoe dat dan ook heet)?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
als je een mkv met de nieuwe mkv merge te pakken hebt (waarvan geluid dus niet werkt op de WD TV live)
en deze nog eens door een oude mkvmerge haalt, werkt deze dan weer wel correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon 4.0.0 gebruiken, deze werkt prima hiero. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Waar vind ik die überhaupt? Als ik zoek op "mkvmerge" krijg ik alleen "mkvtoolnix" terug. Is dat hetzelfde?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Harmen schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:36:
Gewoon 4.0.0 gebruiken, deze werkt prima hiero. :)
Yup, is bekend... Er zijn sowieso al 4 scene-releases bekend die de nieuwe mux hebben en dus niet werken op de WDTVL / Popcorn / Xtreamer etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

posttoast schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:19:
Waar vind ik die überhaupt? Als ik zoek op "mkvmerge" krijg ik alleen "mkvtoolnix" terug. Is dat hetzelfde?
Ja, dat is hetzelfde :)
M a r c o schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:33:
als je een mkv met de nieuwe mkv merge te pakken hebt (waarvan geluid dus niet werkt op de WD TV live)
en deze nog eens door een oude mkvmerge haalt, werkt deze dan weer wel correct?
Yup, versie 4.0.0 is het meest recent zonder de header compression

[ Voor 42% gewijzigd door Notna op 03-08-2010 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Laatste firmware staat online hier(soms 500-error) & hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

MAX3400 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:05:
Laatste firmware staat online hier(soms 500-error) & hier
Thnx, en je bevindingen? (met name voor de moviesheets? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Heb met een kleine omweg (ook in mijn gedachten) mijn moviesheets nu netjes kunnen krijgen. Het symlinken van individuele sheets per directory gaat nog steeds niet optimaal; zit eraan te denken om een 2GB USB-stick standaard in mijn player te pluggen en daar een mountpoint te maken.

http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=10&t=1195
http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=10&t=1197 (EXT3-boot)

Ben even niet in staat om achter mijn TV te kruipen maar zal proberen later even een screenie te posten...

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 03-08-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 07:54
kun je bijv door een usb splitter meerdere usb drives(dus meer dan 2) aankoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Iemand een idee wanneer de officiële firmware uitkomt met DVD menu ? Beta is al enige tijd uit.
Dan kan ook de openingspost aangepast worden dat DVD menu dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Misschien wordt de laatste beta wel omgedoopt tot een final, dat doet WD wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
bartburg schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:56:
kun je bijv door een usb splitter meerdere usb drives(dus meer dan 2) aankoppelen?
Bij de WD TV mini kan dat zeker, dat heb ik ergens gelezen, dus ik ga ervan uit dat het bij de WD TV live dan ook gaat.

Punt van aandacht is natuurlijk wel de stroom die je trekt, dus ik zou een actieve (met lichtnetadapter dus) USB-hub nemen of USB-drives die een eigen voeding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:26:
[...]

Thnx, en je bevindingen? (met name voor de moviesheets? )
moviesheets werk nu goed, gisteren getest
voor muziek,audio en video heb ik ander background gemaakt en werk nu ook goed
alleen bij "shared network" via media centre nog niet

youtube hd ben ik nog niet achter, schijnt ook te moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:12
bas-r schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:37:
[...]

Iemand die een linux tool weet? Of een player die dit wel aankan?
Om mijn eigen vraag te beantwoorden:
linux tools hier: http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/downloads.html
Makkelijk via de commandline te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een WD 500 GB HDD aan mijn WDTV Live hangen, maar die zit toch al gauw aan zijn limiet. Wat is de lees capaciteit van de WDTV Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 08:50
Ik ben geinteresseerd om een WDTV Live te kopen, maar ik heb nog een vraagje:
Kan je via je pc over het netwerk bestanden op een harde schijf zetten die aangesloten is aan de wdtv?

Als dit niet gaat is dit wel een minpunt van de wdtv vind ik, iedere keer die harde schijf moeten versteken naar je pc als je nieuwe bestanden er wilt opzetten.

[ Voor 31% gewijzigd door mngm op 04-08-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
@mngm, ja dat kan, maar waarom zou je dat doen? Je kan die zelfde bestanden toch ook gewoon streamen? En daar komt ook bij dat via het netwerk kopiëren veel langzamer gaat dan direct aan je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
@pieterr, Omdat mijn pc niet altijd aanstaat. Als mijn pc aanstaat zet ik die bestanden dan op de externe schijf van de wdtv en dan kan ik ze gelijk wanneer bekijken...

edit: hoe werkt dat dan juist? Hoe kan je dan aan die externe schijf?

[ Voor 17% gewijzigd door mngm op 04-08-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Externe schijf aan PC hangen... Files kopieren... Schijf loskoppelen, PC uitzetten... Schijf aan WDTVL hangen, WDTVL aanzetten... Afspelen...

@pieterrr: zou graag zien dat je Gbit-netwerken in je achterhoofd houdt; daardoor is kopieren lokaal (USB dus) of over het netwerk (Gbit) net zo snel want geen enkele USB-disk komt aan het maximum van Gbit (theoretisch 128MB per seconde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
@max3400, ja zo is het natuurlijk wel eenvoudig. Wat ik bedoel: Kan je bestanden vanop je pc op de externe schijf zetten die aan je wdtv hangt, zonder je externe schijf los te koppelen. De bestanden dus via het netwerk, via de wdtv op de externe schijf zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

mngm schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:00:
@max3400, ja zo is het natuurlijk wel eenvoudig. Wat ik bedoel: Kan je bestanden vanop je pc op de externe schijf zetten die aan je wdtv hangt, zonder je externe schijf los te koppelen. De bestanden dus via het netwerk, via de wdtv op de externe schijf zetten.
ja dat kan. Heb ik in het verleden vaak gedaan, toen ik nog een externe hd aan de wd had hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, maar dat gaat retelangzaam. Even loskoppelen is dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik ben even aan het experimenteren geweest met mijn router (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND), een externe harddisk en de WD TV Live. Ik kan aan mijn router een harddisk hangen via USB en die vervolgens delen met het netwerk. Werkt prima, alleen moet je dus vanaf een PC het IP-adres intikken in Windows Explorer (dus bijv. \\10.0.0.1). En dat gaat dus niet vanaf de WD TV Live...

Nu lees ik hier van alles over "mountpoints". Ik denk dat ik wel snap wat dat zijn, maar hoe werken ze? Kan ik op een USB-stick zo'n mountpoint aanmaken die verwijst naar de harddisk die aan het netwerk hangt en die USB-stick in mijn WD TV Live hangen? En hoe maak ik zo'n mountpoint aan?

Ik begrijp overigens dat ik de harddisk ook direct aan de WD TV Live kan koppelen, maar ik wil dat hij ook beschikbaar is als de mediaplayer uit staat.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

posttoast schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:46:
Ik ben even aan het experimenteren geweest met mijn router (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND), een externe harddisk en de WD TV Live. Ik kan aan mijn router een harddisk hangen via USB en die vervolgens delen met het netwerk. Werkt prima, alleen moet je dus vanaf een PC het IP-adres intikken in Windows Explorer (dus bijv. \\10.0.0.1). En dat gaat dus niet vanaf de WD TV Live...

Nu lees ik hier van alles over "mountpoints". Ik denk dat ik wel snap wat dat zijn, maar hoe werken ze? Kan ik op een USB-stick zo'n mountpoint aanmaken die verwijst naar de harddisk die aan het netwerk hangt en die USB-stick in mijn WD TV Live hangen? En hoe maak ik zo'n mountpoint aan?

Ik begrijp overigens dat ik de harddisk ook direct aan de WD TV Live kan koppelen, maar ik wil dat hij ook beschikbaar is als de mediaplayer uit staat.
Daar heb je iig de B-Rad firmware voor nodig en dan moet je volgens mij het volgende doen:

http://b-rad.cc/1041/wdlx...nfs-under-network-shares/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
@pieterrr: zou graag zien dat je Gbit-netwerken in je achterhoofd houdt; daardoor is kopieren lokaal (USB dus) of over het netwerk (Gbit) net zo snel want geen enkele USB-disk komt aan het maximum van Gbit (theoretisch 128MB per seconde).
In dit geval ging het over kopiëren naar de WD, welke geen Gbit-aansluiting heeft, en het dus per definitie langzamer is dan usb.

[ Voor 3% gewijzigd door pieterrr op 05-08-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Streamen is niet altijd een optie, bij volledige blu-rays haperen sommige scenes gewoon. Vanaf usb gaan die wel goed. Maar het vullen van de usb-schrijf via het netwerk gaat inderdaad tergend langzaam, volgens mij nog langzamer dan de 10 MB/s die je normaal gesproken wel haalt op een 100 Mb/s netwerk.

Ik hoop dat ze bij WD bezig zijn om die header compression voor MKV te ondersteunen, maar ik kan er niet veel over vinden (behalve klachten erover). Hebben ze toevallig ergens een .plan met waar ze aan werken?
edit:
Ow wacht, volgens een wd medewerker hebben ze het in een interne versie al gefixt

[ Voor 40% gewijzigd door sewer op 05-08-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik en mn vriendin kijken vrij veel series, dan is een usb disk wel ideaal. Hoeft de NAS niet steeds op te spinnen. :)
Hoop dat er binnenkort een nieuwe versie uitkomt van de firmware.

@MAX3400, zit er in de nieuwe FW van b-rad ook een betere manier van NFS mounten?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Notna schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:27:
[...]

Daar heb je iig de B-Rad firmware voor nodig en dan moet je volgens mij het volgende doen:

http://b-rad.cc/1041/wdlx...nfs-under-network-shares/
Dank! Wel jammer dat ik dan toch met custom firmware moet gaan klooien. Maar ja, als ik dat niet wil zit ik hier in de verkeerde community denk ik ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

posttoast schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:22:
[...]

Dank! Wel jammer dat ik dan toch met custom firmware moet gaan klooien. Maar ja, als ik dat niet wil zit ik hier in de verkeerde community denk ik ;)
Tsja, de WD TV Live is gemaakt voor een doorsnee publiek: die zal niet de 'problemen hebben' die wij tweakers ondervinden. Daarbij houden ze functies gelimiteerd juist om een groter publiek plug and play aan te bieden :) en ja, dan kom je toch uit bij custom firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 14:52

latislos

zie signature

Sjah schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:25:
Ja, maar dat gaat retelangzaam. Even loskoppelen is dan beter.
om even op de originele vraag van mgnm terug te komen.

ja dat kan. Daar is een menu voor in de WDTV(live). je kunt daar bladeren naar je PC bestanden selecteren en kopieren naar je externe schijf.

maar al vaker gezegd hier. het is suuper traag. even je pc aanzetten, externe schijf eraan, kopieren, exteren schijf eruit, pc uit, externe in wd is een stuk sneller, ook al klinkt het omslachtiger :+

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:08
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een nieuwe tv kopen voor op mijn kamer, en aangezien ik het een beetje zat ben om alle films op dvd's te branden telkens heb ik besloten om een mediaspeler te gaan kopen.

Nu valt mijn oog op op deze western digital TV live, maar hier heb ik enkele vragen over waar ik op het internet niet echt duidelijk uit word.

Zo zouden er geen dvd menu's kunnen worden afgespeeld ( tegenwoordig wel want er is een of andere beta? firmwire) maar kan je dan wel gewoon subtitles kiezen? en hoe gaat dit dan in zijn werk?

Is het gewoon mogelijk om video_TS af te spelen en evt ISO''s? iso's volgens mij wel heb ik ergens wat van gelezen maar 100% zeker weten doe ik niet.

Ook is het voor mij belangrijk dat ik deze aan het netwerk kan sluiten en verbinding kan laten maken met mijn shares van de homeserver ( dat kan uiteindelijk toch?? ) hij moet gewoon de shares kunnen doorbladeren, eventueel met extra software zoja welke software? Dus alles moet in feite direct gestreamed worden.

De tv die ik ga aanschaffen is een Full HD tv, het is dus ook van groot belang dat ik HD content kan afspelen zonder haperingen, dit doormiddel van een 100mbit lan verbinding is dit makkelijk en zonder stotteren te doen? of is een upgrade naar gigabit noodzakelijk?

[ Voor 13% gewijzigd door prekz op 05-08-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
prekz schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:16:
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een nieuwe tv kopen voor op mijn kamer, en aangezien ik het een beetje zat ben om alle films op dvd's te branden telkens heb ik besloten om een mediaspeler te gaan kopen.

Nu valt mijn oog op op deze western digital TV live, maar hier heb ik enkele vragen over waar ik op het internet niet echt duidelijk uit word.

Zo zouden er geen dvd menu's kunnen worden afgespeeld ( tegenwoordig wel want er is een of andere beta? firmwire) maar kan je dan wel gewoon subtitles kiezen? en hoe gaat dit dan in zijn werk?

Is het gewoon mogelijk om video_TS af te spelen en evt ISO''s? iso's volgens mij wel heb ik ergens wat van gelezen maar 100% zeker weten doe ik niet.
DVD video + menu's werken nu heel goed, inclusief subs.
Ook is het voor mij belangrijk dat ik deze aan het netwerk kan sluiten en verbinding kan laten maken met mijn shares van de homeserver ( dat kan uiteindelijk toch?? ) hij moet gewoon de shares kunnen doorbladeren, eventueel met extra software zoja welke software? Dus alles moet in feite direct gestreamed worden.

De tv die ik ga aanschaffen is een Full HD tv, het is dus ook van groot belang dat ik HD content kan afspelen zonder haperingen, dit doormiddel van een 100mbit lan verbinding is dit makkelijk en zonder stotteren te doen? of is een upgrade naar gigabit noodzakelijk?
Netwerk via shares gaat heel goed, FullHD kan problemen veroorzaken. Bandbreedte is is sommige gevallen niet toereikend. De WD TV Live heeft 100MB, dus upgraden naar 1 GB heeft geen zin in dat aspect.
Je kan natuurlijk wel je bestand via het netwerk naar de USB drive naast je WD TV kopiëren. Dat gaat vrij langzaam maar daarna kan je 100% zeker vloeiend afspelen.

720P speelt trouwens wel "altijd" goed af over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
Het mooiste en makkelijkste zijn volgens mij twee externde HDD-behuizingen waar je in één beweging een HDD in kan steken/uit kan halen. Dus één behuizing vast aan de PC en één behuizing vast aan de WD TV Live en je hoeft alleen maar een harddisk in te steken. Lijkt me makkelijker dan iedere keer dat gehannis met USB kabeltje prikken wat me op den duur niet goed lijkt voor de USB-connector, bovendien zit de USB-connector op de WD TV Live op nogal onhandige plaatsen. Nu moet ik hem iedere keer beetpakken om de USB kabel van m'n externe Passport drive aan te koppelen. Denk er over om die behuizingen te gaan kopen.

Ik heb het over zoiets:
http://www.sharkoon.com/h...kdeck/index_en.html?id=10

Afbeeldingslocatie: http://www.sharkoon.com/pix/illus/450/sata_quickdeck.jpg

[edit]
Heb ze inmiddels gekocht en het werkt perfect!
Morgen even een WD20EARS halen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tranquility op 06-08-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Laatst online: 13-10 13:11

Rub3s

+3 , omdat het kan

JazzySOB schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:33:

Ik heb het over zoiets:
http://www.sharkoon.com/h...kdeck/index_en.html?id=10

[afbeelding]

[edit]
Heb ze inmiddels gekocht en het werkt perfect!
Morgen even een WD20EARS halen ;)
bij mij was de stroomaansluiting van dat ding erg snel stuk. je moest de kabel precies op de juiste manier erin steken voordat hij het deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb die sharkoon eens vastgehad, maar de aansluitingen zijn de "eigen hd" connectors

dan heb ik liever een ext. usb schijf met een kabel, voordeliger te vervangen dan een harddisk zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:37

grimson

domeingrommer

jmk schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:27:
[...]

DVD video + menu's werken nu heel goed, inclusief subs.

[...]

Netwerk via shares gaat heel goed, FullHD kan problemen veroorzaken. Bandbreedte is is sommige gevallen niet toereikend. De WD TV Live heeft 100MB, dus upgraden naar 1 GB heeft geen zin in dat aspect.
Je kan natuurlijk wel je bestand via het netwerk naar de USB drive naast je WD TV kopiëren. Dat gaat vrij langzaam maar daarna kan je 100% zeker vloeiend afspelen.

720P speelt trouwens wel "altijd" goed af over het netwerk.
Met de functie 'Play To' van Windows 7 kan ik 100% 1080p full HD streamen, Toevallig had ik het even geprobeerd en het werkt uitstekend via deze functie.

Ik maak gebruik van 100% Blu-ray m2ts files die ik via 'Play To' naar de WD TV Live 'stream'.

Let wel, dit is met de laatste beta firmware van dit moment.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
grimson schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:48:
[...]
Met de functie 'Play To' van Windows 7 kan ik 100% 1080p full HD streamen, Toevallig had ik het even geprobeerd en het werkt uitstekend via deze functie.

Ik maak gebruik van 100% Blu-ray m2ts files die ik via 'Play To' naar de WD TV Live 'stream'.
m2ts is alleen maar de "container", daarin kan van alles zitten (x264, VC, MP4, MP2 etc).

Hoe groot zijn die films en hoe lang duren ze?

Mijn ervaring is dat 20-25 GB in 100 minuten nog net gaat.

Daarboven kom je boven de 4 MByte/s en dan gaat de hele boel na korte tijd hakkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
FreshMaker schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:59:
Ik heb die sharkoon eens vastgehad, maar de aansluitingen zijn de "eigen hd" connectors

dan heb ik liever een ext. usb schijf met een kabel, voordeliger te vervangen dan een harddisk zelf
Klopt helemaal, ik vind dit ook enge/fragiele constructies.

Het mooiste blijft toch om gelijk vanaf de harde schijf in de PC af te spelen (via network shares), dan hoef je helemaal niks te kopieren na het downloaden en uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volkert schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:49:
[...]

Klopt helemaal, ik vind dit ook enge/fragiele constructies.

Het mooiste blijft toch om gelijk vanaf de harde schijf in de PC af te spelen (via network shares), dan hoef je helemaal niks te kopieren na het downloaden en uitpakken.
Hier 2 Xtreamers, geen WD-live
maar op geen van de spelers staat iets aangesloten, alleen bij mobiel gebruik, als hij meegaat naar een andere locatie, dan gebruik ik usb hd's

Een maat van mij heeft een WD-Live, maar kan er niet blij van worden, maar dat is mijn mening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
Vind niks fragiel aan de Sharkoons hoor. Vind het juist makkelijk om de HDD uit te nemen en even op de PC aan te sluiten om hem vol te gooien. En losse interne HDD's zijn het goedkoopste.. En bij de grotere (3,5") capaciteiten is juist een externe HDD met losse voeding omslachtiger.
Dat netwerkstreamen vind ik helemaal niks. Een beetje HD-film heeft een flinke bitrate en loopt niet soepel met streaming en geeft een enorme netwerkbelasting. Bovendien staat mijn home theater op een plek waar geen netwerkkabel gelegd kan worden en heb de WD nu met een 200mbps HomePlug verbonden, maar het netwerk blijft retetraag. Nee geef me dan maar HDD's, lekker snel en direkt en makkelijk even vol te gooien op de PC

En die Xstreamer players, hadden die niet een lagere beeldkwaliteit dan de WV TV door gebruik van een minder hoogstaande chipset (Realtek) en ze maken veel herrie door zo'n klein t*ringfannetje of worden anders te heet. Een HDD in een mediaplayer ingebouwd vind ik sowieso niks, dan moet je die wel via het netwerk volgooien, nou dat kan ff duren met een aantal Blu-Rays..

Ben op zich heel tevreden met de WD TV Live player, alleen het "spoelen" zou wel wat beter mogen, vooral met ISO's verspringt de film soms een paar minuten wanneer je een paar seconden vooruit of terugspoelt.
Ik snap eigenlijk niet waarom dat nog steeds zo ruk gaat. Afspelen vanaf een HDD gaat toch vele malen beter dan een "traag" medium als DVD of Blu-Ray waarbij vooruit- of achteruit spoelen wel prima gaat? Dan zou op een HDD based player toch veel vloeiender moeten gaan? Dat is zo'n beetje mijn enige bezwaar van de WD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
grimson schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:48:
[...]

Let wel, dit is met de laatste beta firmware van dit moment.
Ik heb het idee dat er bij die play-to transcoding wordt gebruikt, met daarbij kwaliteitsverlies. Kan het mis hebben, maar ik meen dit al te hebben gezien met SD materiaal op een CRT TV.

Daarnaast pakken de externe subs dan niet.(of bij jou wel?)
Ook zijn de mogelijkheden onder option beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 19:45
Ik heb sinds kort ook een wd tv live,alleen dvd met menu speelt hij niet goed af.
Ik heb de laatste officiele firmware 1.02.21 er op staan.
Heb wel gelezen over B-rad is het met deze firmware opgelost of zijn er andere manieren.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:08
Bedankt voor jullie reacties, die play to in windows 7 valt helaas al af, aangezien ik windows homeserver draai. Zijn er volgens jullie nog andere volwaardige fullhd streamers? Hij moet persee hd zonder hakken en stoten afspelen
Pagina: 1 ... 21 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub