Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
Ik heb een wd tv live aan het netwerk hangen en heb een synology ds-109.
Via het menu van de wd tv live kan ik naar 'media servers' en vanaf daar de nas selecteren. Heb ik de nas als media server geselecteerd, dan kan ik de 3 mappen 'music', 'video' en 'photo' benaderen.
In de map 'video' heb ik diverse films, waaronder een mk4 en dvd (vob) -formaat films.
Maar nu begrijp ik dat ik die films zo niet met subtitles kan afspelen, ik moet daarvoor 'network share' hebben?
Heb probleem is dat ik dan de melding: 'there is no media in the current folder' krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Laatst online: 18-09 13:50
deBennie schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:50:
Ik heb een wd tv live aan het netwerk hangen en heb een synology ds-109.
Via het menu van de wd tv live kan ik naar 'media servers' en vanaf daar de nas selecteren. Heb ik de nas als media server geselecteerd, dan kan ik de 3 mappen 'music', 'video' en 'photo' benaderen.
In de map 'video' heb ik diverse films, waaronder een mk4 en dvd (vob) -formaat films.
Maar nu begrijp ik dat ik die films zo niet met subtitles kan afspelen, ik moet daarvoor 'network share' hebben?
Heb probleem is dat ik dan de melding: 'there is no media in the current folder' krijg....
Benader de NAS eens via NetworkShares in het menu van de WD ipv Media Servers. Als het goed is zie je ze dan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
jmk schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:31:
MakeMKV faalt heel vaak bij het inlezen van de VIDEO_TS map, waardoor je dan genoodzaakt bent de DVD files te laden op je WD TV.
Dit is inderdaad heel vervelend. Zouden ze daarom het woord "beta" er nog steeds bij hebben staan?

Het liefst zou ik iedere film netjes in 1 bestand hebben, zodat je een net lijstje krijgt zonder submappen.

Als iemand een goed alternatief heeft, houd ik me van harte aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wweg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06-2024
@deBennie: Dat probleem heb ik nu ook al een tijd ! Mijn NAS is wel zichtbaar onder "Media servers", maar niet onder "Network shares". Het rare is dat het in het verleden wel gewerkt heeft (mogelijk dat ik toen een andere firmware had).

@ReneK: Ik heb op de NAS alle punten goed staan die je aangeeft, vreemd genoeg wil het toch niet lukken.

Wat voor configuratie hebben jullie staan ?
- Synology DS409+, firmware DSM 2.3-1157
- WD TV Live, firmware 1.02.21

Iemand nog een goed idee ?

Wido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Volkert schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:18:
[...]

Dit is inderdaad heel vervelend. Zouden ze daarom het woord "beta" er nog steeds bij hebben staan?

Het liefst zou ik iedere film netjes in 1 bestand hebben, zodat je een net lijstje krijgt zonder submappen.

Als iemand een goed alternatief heeft, houd ik me van harte aanbevolen.
Ik weet iig wel dat MakeMKV gratis is zolang het beta is. Na die tijd wordt het waarschijnlijk een betaald produkt. Ik heb al eens gehad dat mijn beta versie geblokkeerd werd, en dat ik een nieuwere versie MOEST downloaden.

1 van de redenen dat ik van open source houd. Het kan dan alleen maar beter, en vaak is het al snel "goed genoeg". Dus als iemand een alternatief heeft...heel veel graag!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Mmm, ik lijk een workaround gevonden te hebben voor een heel hardnekkige DVD die ik niet ge-MakeMKV'd kreeg:

Met DVDshrink 1 seconde van het eind afgeknipt, en ja, het werkt!

Wellicht zat er dan toch een soort "rafel" aan, want hij ging pas op het aller-allerlaatst de fout in merkte ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

weet iemand of er ergens een optie zit "niet opstarten bij voeding". Heb al mn apparatuur netjes op een schakelstekker zitten en zet het netjes aan en uit alleen mn wd gaat altijd aan als ik de stekker aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:35

CeesKees

I rest my Kees

@MantaMania; helaas niet... Maar je zou kunnen proberen een extra schakelaar voor de WDTV (en andere apparatuur die automatisch aangaat bij spanning op voeding) te gebruiken.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De nieuwe beta-firmware werkt hier goed. Ook de dvd-menu-functie doet het, zowel met ISO's als met VOB's.

Het valt me alleen wel op dat het menu een stuk trager is geworden. Is dat bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik heb de prerealease inmiddels ook geprobeerd.
En de ISO DVD's met menu's werken inderdaad zonder problemen. Nu gebruik ik zelf nagenoeg geen DVD bestanden, maar voor de DVD series met meerdere afleveringen is dit bijzonder prettig. :)

Wat mij opviel is dat de beeldkwaliteit van de thumbnails ook beter en scherper zijn. Stond volgens mij niet in de upgradelist.

Nu alleen nog afwachten totdat de OSD customers de officiele upgrade release gaat verwerken in de de volgende versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
Sjah schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:12:
Ja dat dan weer wel.

Iemand trouwens enig idee, hoe je bij een DVD (in iso vorm) het menu overslaat, dus gelijk de film start?

En dat MediaFly, wat moet je ermee? Is zelfs een aparte klasse voor gekomen, had ook gewoon onder video gekund.
Grappig hoor :*)
iedereen zit te zeuren dat WDTV Live geen DVD menu's ondersteunen. En dan is het eindelijk zover, willen we nu weer de menu's overslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:44
Nee, dat is voor mijn geval niet waar, ik wist dat de Live geen dvd-menu's had, en heb daarover nooit gezeurd. Had er vrede mee, maar was blij verrast toen het toch kwam, maar het kunnen overslaan van menu's had ik erwel graag bij gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel mijn WD live aan het updaten. versie 1.01.17 was de laatste die erop stond. Nu ben ik bezig om versie 1.01.24 erop te zetten via een USB stick. Ik heb alle aanwijzingen gevolgd, hoe je het moet installeren.

Nadat ik "New firmware" had aangeklikt, staat mijn scherm vanaf nu al ruim 1,5 uur op "updating firmware" en nog op 0%. Daarbij staat dat ik de niet de usb mag disconnecten of de stroom uit zetten. Ik neem aan dat is is vastgelopen.

Wat kan ik het beste doen? Ik wil namelijk niet dat de WD live vastloopt of crasht.
Kan ik hem uit zetten en opnieuw proberen de firmware te installeren? Of moet ik wat anders doen?

En ik moet erbij zeggen, dat ik niet handig ben met computers e.d. :-(
Kan iemand mij helpen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
Sjah schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:14:
Nee, dat is voor mijn geval niet waar, ik wist dat de Live geen dvd-menu's had, en heb daarover nooit gezeurd. Had er vrede mee, maar was blij verrast toen het toch kwam, maar het kunnen overslaan van menu's had ik erwel graag bij gehad. ;)
Tja, Ik ben bang dat je met de nieuwe firmware release die keuze niet zal hebben. Of je moet de menu's uit de ISO bestanden rippen.

[ Voor 57% gewijzigd door richienl op 18-06-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:17:
Ik ben momenteel mijn WD live aan het updaten. versie 1.01.17 was de laatste die erop stond. Nu ben ik bezig om versie 1.01.24 erop te zetten via een USB stick. Ik heb alle aanwijzingen gevolgd, hoe je het moet installeren.

Nadat ik "New firmware" had aangeklikt, staat mijn scherm vanaf nu al ruim 1,5 uur op "updating firmware" en nog op 0%. Daarbij staat dat ik de niet de usb mag disconnecten of de stroom uit zetten. Ik neem aan dat is is vastgelopen.

Wat kan ik het beste doen? Ik wil namelijk niet dat de WD live vastloopt of crasht.
Kan ik hem uit zetten en opnieuw proberen de firmware te installeren? Of moet ik wat anders doen?

En ik moet erbij zeggen, dat ik niet handig ben met computers e.d. :-(
Kan iemand mij helpen aub?
Ik ben bang dat je toch de stroom eraf moet halen en opnieuw proberen.

Misschien een geruststelling voor jou dat het mij ook wel eens is overkomen. Dus hoogstwaarschijnlijk loopt die daarna gewoon door. Maar waarom doe jij deze update via de USB stick? Via Internet gaat het toch simpeler :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
En als het toch niet lukt, kan je altijd nog met 2 usb-sticks proberen, dat schijnt altijd te lukken. Google daar dan maar op, weet niet precies hoe het zit, geloof dat je op beide sticks dezelfde FW moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Sjah schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:14:
Ik heb hetzelfde, ik weet niet of ik wel gelukkig wordt van elke keer een dvd-menu. Sinds de laatste FW werkt alles zo goed qua subs, ondersteunde formaten enz. dat ik nog minder behoefte heb aan een menu.

Weet iemand als je de laatste FW installeert of je dan verplicht ben het dvd-menu te openen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds een paar dagen loopt mijn hd tv live vast wanneer ik een film vanaf een externe schijf will afspelen.
kan alle mappen doorlopen en doorklikken tot aan het bestand. op het moment dat ik de laatste klik geeft en dus het ronde klokje in beeld komt slaat de player vast.. Ronde 'klokje' blijft in beeld staan en de player is alleen uit te schakelen wanneer de stekker uit het stopcontact wordt gehaald.

streamen vanaf mijn pc verloopt overigens 'nog' zonder problemen.

zojuist de laatste firmware update gedaan maar helaas, probleem niet opgelost.

iemand een soortgelijk probleem gehad? wellicht iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
Pinin schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:27:
[...]

Ik heb hetzelfde, ik weet niet of ik wel gelukkig wordt van elke keer een dvd-menu. Sinds de laatste FW werkt alles zo goed qua subs, ondersteunde formaten enz. dat ik nog minder behoefte heb aan een menu.

Weet iemand als je de laatste FW installeert of je dan verplicht ben het dvd-menu te openen?
Ik denk niet dat dit bij de officiele release mogelijk is. Maar dit is een aanname. Per slot van rekening zitten we nog in de prerelease fase. Maar met een DVD speler kan je het menu ook niet te omzeilen. Dus ik geef je weinig kans. Maar je hoeft natuurlijk niet te upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richienl
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:58:
sinds een paar dagen loopt mijn hd tv live vast wanneer ik een film vanaf een externe schijf will afspelen.
kan alle mappen doorlopen en doorklikken tot aan het bestand. op het moment dat ik de laatste klik geeft en dus het ronde klokje in beeld komt slaat de player vast.. Ronde 'klokje' blijft in beeld staan en de player is alleen uit te schakelen wanneer de stekker uit het stopcontact wordt gehaald.

streamen vanaf mijn pc verloopt overigens 'nog' zonder problemen.

zojuist de laatste firmware update gedaan maar helaas, probleem niet opgelost.

iemand een soortgelijk probleem gehad? wellicht iemand met een oplossing?
Lijkt mij dat je externe HD niet helemaal meer lekker loopt. Ik adviseer een checkdisk
Je kan het ook nog proberen via de andere USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richienl schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:40:
[...]

Lijkt mij dat je externe HD niet helemaal meer lekker loopt. Ik adviseer een checkdisk
Je kan het ook nog proberen via de andere USB poort.
Ik heb de externe schijf net geformatteerd.
Blijkbaar mankeerde er iets aan want nu loopt alles weer super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Volkert schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:06:
Mmm, ik lijk een workaround gevonden te hebben voor een heel hardnekkige DVD die ik niet ge-MakeMKV'd kreeg:

Met DVDshrink 1 seconde van het eind afgeknipt, en ja, het werkt!

Wellicht zat er dan toch een soort "rafel" aan, want hij ging pas op het aller-allerlaatst de fout in merkte ik op.
Inmiddels krijg ik alle DVD's ge-MakeMKV'd. Ziet er nu erg netjes uit in de directory.

In wezen heb je 3 scenarios als het fout gaat:

- Het gaat direct in het begin fout -> Paar seconden van het begin afknippen met DVDshrink re-author.

- Het gaat pas op het allerlaatst fout -> Paar seconden van het einde afknippen met DVDshrink reauthor.

- Het gaat halverwege fout -> Alles door DVD rebuilder (one-pass VBR) heentrekken, duurt 20 minuutjes. Levert theoretisch ietsje kwaliteitsverlies op, maar daar zie je niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
hoi

als ik de mijne even niet gebruik, kan ik hem niet meer middels remote aan doen.
dan moet ik de stekker in en uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Volkert schreef op zondag 20 juni 2010 @ 09:56:
[...]

Inmiddels krijg ik alle DVD's ge-MakeMKV'd. Ziet er nu erg netjes uit in de directory.

In wezen heb je 3 scenarios als het fout gaat:

- Het gaat direct in het begin fout -> Paar seconden van het begin afknippen met DVDshrink re-author.

- Het gaat pas op het allerlaatst fout -> Paar seconden van het einde afknippen met DVDshrink reauthor.

- Het gaat halverwege fout -> Alles door DVD rebuilder (one-pass VBR) heentrekken, duurt 20 minuutjes. Levert theoretisch ietsje kwaliteitsverlies op, maar daar zie je niks van.
Ok, fijn dat je dit hebt uitgezocht! Als je zegt stukje van het begin/stukje van het eind, bedoel je dan de video zelf of alleen de FBI warning/brein warning? En gaat het dan met afleveringen van een serie ook zo? En als laatste, dat stukje eraf knippen, lopen de subs dan nog wel in sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb even een vraagje over het afspelen van muziek en video via de wd tv livemet windwos 7 play to.

Werkt dit goed op de wd tv live en werkt dit met muziek en met films?

Ik wil namelijk mijn laptop gebruiken om de film in te stellen en af te spelen en dan tijdens het afspelen ook soms nog me mail checken op me laptop.

Dus als er al iemand hiermee bezig is geweest zou ik graag zijn ervaringen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

angelico66 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:23:
hoi

als ik de mijne even niet gebruik, kan ik hem niet meer middels remote aan doen.
dan moet ik de stekker in en uit doen.
wat heb je geprobeerd om het probleem te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jmk schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:24:
[...]
Ok, fijn dat je dit hebt uitgezocht! Als je zegt stukje van het begin/stukje van het eind, bedoel je dan de video zelf of alleen de FBI warning/brein warning? En gaat het dan met afleveringen van een serie ook zo? En als laatste, dat stukje eraf knippen, lopen de subs dan nog wel in sync?
Graag gedaan. En MKV's zijn natuurlijk altijd enkelvoudige films zonder menu's, waarschuwingen van Brein, trailers, bloopers etc.

Als je een serie hebt, dan worden het hoogstwaarschijnlijk allemaal losse MKV's van bijvoorbeeld een half uur (afhankelijk van de serie). Maar dat is/was toch al zo.

Alles blijft altijd keurig in sync met DVDshrink, zelfs als je de film bijvoorbeeld in 2 helften knipt. Na jaren gebruik nooit enig probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ernemmer schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:00:
Ik heb even een vraagje over het afspelen van muziek en video via de wd tv livemet windwos 7 play to.

Werkt dit goed op de wd tv live en werkt dit met muziek en met films?

Ik wil namelijk mijn laptop gebruiken om de film in te stellen en af te spelen en dan tijdens het afspelen ook soms nog me mail checken op me laptop.

Dus als er al iemand hiermee bezig is geweest zou ik graag zijn ervaringen lezen.
Ik ben niet weg van dat Play to verhaal vaan MS. Ik heb daar een paar redenen voor:
-Kwaliteit van video is zichtbaar slechter op een CRT TV dan kijken met een share
-Subs kan je niet laten zien, en daar is de WD TV normaal zo goed in
-Alles moet in de bibiotheek staan van Media Center van MS. Nu zijn daardoor de Windows Shares veel minder goed te benaderen, ook met schrijfrechten op bijvoorbeeld een laptop. Vanuit de WD TV zijn de shares dan soms nieteens meer zichtbaar.
-Als je in Media Player een internet stream afspeeld, bijvoorbeeld een uitzending gemist stream, werkt play-to niet. LAME

Jij hebt trouwens in jouw specifieke geval helemaal geen play to van MS nodig. Je kan gewoon je folders delen en vervolgens alles perfect afspelen met de WD TV, muv enkele hele grote MKV's met zeer hoge framerates.
En mail checken gaat dan prima hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jmk schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:25:
[...]
Je kan gewoon je folders delen en vervolgens alles perfect afspelen met de WD TV, muv enkele hele grote MKV's met zeer hoge framerates.
De framerate is nooit hoger dan 30 fps. Je bedoelt waarschijnlijk "bitrate" of "bandbreedte".

Bij een standaard film van 100 minuten ligt de grens op zo'n 20-25 GB is de ervaring van de meesten, dat is doorgerekend zo'n 4 MByte/s ofwel 32 Mbit/s. T.o.v. de 100 Mbit/s Ethernetverbinding is dit relatief zo laag omdat SMB/SAMBA zo'n hoge overhead heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
bitrate, klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:20:
En als het toch niet lukt, kan je altijd nog met 2 usb-sticks proberen, dat schijnt altijd te lukken. Google daar dan maar op, weet niet precies hoe het zit, geloof dat je op beide sticks dezelfde FW moet doen.
Het is gelukt!
Na eerst beide opties te hebben geprobeerd, werkte dat niet. Daarna mijn usb sticks geformatteerd, wat ook niet werkte. Toen maar geformatteerd naar fat32 en dat werkte wel :?
Ik snap het ook niet, maar het is gelukt 8)

thx!

[ Voor 251% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
@ jmk

Oke bedankt, weet ik ook dat dat dus niet goed werkt.
Ik wilde eigenllijk audio afspelen zonder me tv aan te hoeven zetten, ik zoek nog even verder naar een geschikt apparaat daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Overal op internet wordt nu gesproken over de WD TV Live Plus. Is dat echt een nieuwe versie, of is dat gewoon de WD TV Live met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
pieterrr schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:20:
Overal op internet wordt nu gesproken over de WD TV Live Plus. Is dat echt een nieuwe versie, of is dat gewoon de WD TV Live met de nieuwe firmware?
Dat is een echt nieuwe versie (maar wel met dezelfde hardware gek genoeg), maar die voegt (voor Europeanen althans) volgens mij niet echt iets nieuws toe. Hij wordt geloof ook alleen in de VS verkocht.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

@Fable; kijk hier eens:

http://www.houseofdap.com/

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:21:
[...]

Dat is een echt nieuwe versie (maar wel met dezelfde hardware gek genoeg), maar die voegt (voor Europeanen althans) volgens mij niet echt iets nieuws toe. Hij wordt geloof ook alleen in de VS verkocht.
Vreemd. Volgens mij is alleen Netflix toegevoegd. Volgens mij kan dat ook met B-rad firmware. En als dat niet zo is komt het vast binnenkort. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
wat is het verschil tussen hdmi 8 bit en hdmi 12 bit?

de hdmi 12 bit... zorgt op mijn p42g20 af en toe voor wat storingen in het menu... in de zin van dat het beeld een klein beetje verstoort (pixel niveau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Bedankt, ik heb het nu even opgelost met een kabeltje en dit werkt tot nue goed.
Alleen ligt ie wel dwars door me kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Alleen met een kabeltje? Dat is knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ja een kabeltje (digitale coax) van me pc naar me versterker ipv over het netwerk naar een mediaspeler :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe zijn de ervaringen met Brad firmware?
Heeft iemand de laatste firmware van hem draaien?

Heb zelf een poging gedaan, ziet er prima uit moet ik zeggen.
Wil graag de interface wat aanpassen, las dat je directe share links kan maken naar een NFS share.

Ook zijn moviesheets wel erg nice, ben wel bang dat de wdtlive dan erg traag wordt. ;w

[ Voor 15% gewijzigd door Harmen op 22-06-2010 22:19 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 08:47:
[...]

Het is gelukt!
Na eerst beide opties te hebben geprobeerd, werkte dat niet. Daarna mijn usb sticks geformatteerd, wat ook niet werkte. Toen maar geformatteerd naar fat32 en dat werkte wel :?
Ik snap het ook niet, maar het is gelukt 8)

thx!
blij te horen dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:22

Ankh

|true

Sinds enkele dagen heb ik er ook 1. Kom van een TViX af maar deze werkt toch wel een stukje sneller. Ook de optie tot een interne HDD mis ik totaal niet.

Nu moet ik enkel nog even de netwerk shares in orde maken. Ook al heb ik het gast account aanstaan, toch moet ik nog een account opgeven...
Misschien eens verder zoeken dan me neus lang is 8)7

Is er trouwens een proggie waarbij je de film gegevens kan opvragen zodat je ook meteen een icoontje oid in je wd tv live hebt staan?

[ Voor 25% gewijzigd door Ankh op 24-06-2010 11:40 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Ankh
Ik vind ThumbGen wel prettig werken. Erg veel opties ook, al kan dat mogelijk wat verwarrend overkomen. Maar voor de rest doet het pakketje het goed en wordt ook echt actief aan gewerkt. Featurerequests worden zelfs snel meegepakt :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WIFI USB VERBINDING

Please help me hier mee..:
Ik heb de WD al een half jaar bekabeld aangesloten gehad aan een router. (HD via usb aan de WD) Geen enkel probleem.
Nu heb ik een nieuw modem ontvangen van KPN (Thomson TG789vn) en die heeft N-wifi. Dus ik besloot om de WD met een Linksys usb adapter (die uit de beginpost) aan te sluiten.
De WD ziet vervolgens wel het modem, maar na het invoeren van de WPA code geeft ie aan dat ie geen ip adres kan vinden.
Vandaag nog eens geprobeerd. Nu gaat ie steeds spontaan resetten, zelfs voor- en tijdens invoeren van de WPA code.(of zomaar in een willekeurig scherm)

Ik krijg dus met geen mogelijkheid verbinding!

Ik heb al de andere usb poort gebruikt: maakt niets uit. De Linksys adapter op een normale pc werkt wel normaal.
Het modem staat op "autmatisch nieuwe apparaten toestaan" (ik neem aan dat dit dus betekent dat DHCP op "aan" staat - is niet apart in te stellen)

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Cloud, heb de custom firmware van b-rad erop gezet.
Heb daarnaast ook een andere interface. Erg nice.
Kan nu ook oa Apple trailers kijken. (umsp)

Nu ga ik me ff verdiepen in ThumbGen.
Da's wel een apart progje, teveel opties!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:45:
WIFI USB VERBINDING
[...........]
Weet je wel zeker dat je adapter wordt ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Thanks voor Thumbgen, die gaan we gebruiken... :-)

Heeft de b-rad nog extra functies behalve downloaden?
Ik heb een NAS staan die download.. Misschien is een extra skin wel grappig (zoals bijv. XBMC).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

o.a. youtube HD en 'informatie' bij de films zetten (waarschuwing: kost érg veel tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:09:
[...]

Weet je wel zeker dat je adapter wordt ondersteund?
Ja, want het is die uit de eerste post in dit topic. En daarbij: Op een pc werkt alles wel.
Op die manier moet alles wéér bedraad worden gemaakt (2010 is het toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je een custom background bij de bovenliggende mappen krijgt?
Dus F:\Video\Films, zodra ik in de films folder zit krijg ik mooi de moviesheets maar in de bovenliggende folder is de achtergrond gewoon zwart.

B-RAD 4.2, Network Shares, Thumbnail mode
folder.jpg voor thumbnails en movie.mkv_sheet.jpg werken perfect.

Ik heb reeds geprobeerd de achtergrond gewoon foldernaam_sheet.jpg te noemen, werkt niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 19:08 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

@melunz

volgens mij moest je dan in de root iets van background.jpg zetten (op ongeveer dezelfde manier als dat je de screensaver veranderd)

op de website en forums van b-rad is er genoeg te vinden daarover (soms alleen in de changelogs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik wil die achtergrond niet aanpassen. Die staat nu default op wooden panels, goed genoeg voor mij.
Het is in de network shares met thumbnail mode dat de achtergrond helemaal zwart is. Dus Video -> Network shares -> Nu zie ik mijn gedeelde mappen, maar met een zwarte achtergrond. Bv. Films / Series / ..
Binnen in die mappen werken de moviesheets en is er dus geen probleem. Maar die zwarte achtergrond is irritant.

Ik heb er nu omheen gewerkt door in elke map een foldernaam.avi bestand te zetten, en daar dan een afbeelding bij genaamd foldernaam.avi_sheet.jpg. Dan gaat hij die als moviesheet zien en heb je een mooie achtergrond. Geen echt nette oplossing, moet beter kunnen. Je kan de bestanden ook niet hidden zetten (d.m.v. een punt aan het begin), dan is de achtergrond weer zwart dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik heb sinds de laatste beta firmware een raar iets, niet erg maar wel storend. Ik gebruik mijn WD TV LIve icm een CRT Philips TV via composiet aansluiting.

oude situatie:
-Als de WD TV uit staat, en mijn TV staat aan, en ik zet mijn WD TV aan, wordt automatisch het kanaal naar FRONT gezet, waardoor ik meteen de WD TV interface zie.
-Als de WD TV uit staat, en mijn TV ook, en ik zet mijn TV aan door op 1 te drukken, krijg ik NED1 te zien.
-Als de WD TV aan staat, en mijn TV uit, en ik zet mijn TV aan, zie ik de interface van de WD TV.
de oude situatie is zowel logisch als fijn werken.

nieuwe situatie
-Als mijn WD TV uit staat, en mijn TV staat aan, en ik zet mijn WD TV aan, gebeurd er niets. Ik moet handmatig naar FRONT gaan (zeg maar kanaal min 1)
-Als mijn WD TV uit staat, en mijn TV ook, en ik zet mijn TV aan door op 1 te drukken, krijg ik een zwart beeld en blijkt het kanaal op FRONT te zitten. Ik moet dan nogmaals op 1 drukken om naar NED1 te gaan.
-Als de WD TV aan staat, en mijn TV uit, en ik zet mijn TV aan, zie ik de interface van de WD TV(kanaal FRONT) net als in oude situatie.

Nu blijkt dus dat de WD TV ineens een een signaal stuurt via composiet naar de TV, ook als hij uit staat, terwijl dat eerst niet zo was. Beetje jammer. Ik ben bang dat deze bug zo obscuur is(composiet==OLD), dat die niet wordt gefixed, maar laten we het erop hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Troost je, ik heb een platte tv met hdmi, maar bij mij werd en wordt nooit iets autom. geschakeld naar het WD-kanaal. Had ik best wel gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jmk schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:33:
Nu blijkt dus dat de WD TV ineens een een signaal stuurt via composiet naar de TV, ook als hij uit staat, terwijl dat eerst niet zo was. Beetje jammer. Ik ben bang dat deze bug zo obscuur is(composiet==OLD), dat die niet wordt gefixed, maar laten we het erop hopen.
Dan zou ik gewoon de oude firmware terugzetten. Heeft verder weinig zin om er hier (of bij WD) over te klagen :)

En gefeliciteerd met je verjaardag overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik kan die Beta v1.03.22 niet meer downloaden via http://www.wdc.com/wdtvlive_prerelease/
Is dat een teken dat ie binnenkort officieel gereleased zal worden of hebben ze hem om andere reden offline gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Volkert schreef op maandag 28 juni 2010 @ 07:24:
[...]

Dan zou ik gewoon de oude firmware terugzetten. Heeft verder weinig zin om er hier (of bij WD) over te klagen :)

En gefeliciteerd met je verjaardag overigens!
Nee denk ik eigenlijk ook niet, dan maar een paar keer vaker op een knopje drukken, vind het toch fijn steeds de nieuwste firmware te hebben.

En bedankt! :)
Woodpecker schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:26:
Ik kan die Beta v1.03.22 niet meer downloaden via http://www.wdc.com/wdtvlive_prerelease/
Is dat een teken dat ie binnenkort officieel gereleased zal worden of hebben ze hem om andere reden offline gehaald?
Denk het wel ja, ik ben tenslotte jarig ;)

[ Voor 29% gewijzigd door jmk op 28-06-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WIFI USB ADAPTER
Heb ik het eindelijk voor elkaar om de WD te laten praten met de modem ( Thomson TG789VN) van KPN via een Linksys WUSB600N stick.
Uiteindelijk lukte het door de WPA key te veranderen van standaard naar een willekeurige eigen key. (als testje)

Hij wordt herkend in de netwerk omgeving (staat in workgroup)
Maar een DVDtje overpompen van mijn compu naar de WD waar een WD HD op zit via usb? Dat duurde normaal, bedraad, zo'n 10 min.
Nu gaat het een paar uur duren. Hoe kan dit nu weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
Omdat je het via wifi doet...? ;)
Gewoon alles lekker bekabeld houden, of je HD gewoon via usb aan je pc volzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03-2024
Woodpecker schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:26:
De firmware is er na een paar 100 downloads afgehaald om de verspreiding wat tegen te gaan.
Maar googlen op "wdtvlive_1.03.22.zip" doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb sindskort dat een aantal films haperen.
Ze zijn 8GB+, 1080p, DTS X264 mkv container.

Heb mn Wdtvlive via ethernet aangesloten.
Maak verbinding met een NAS, deze trekt het prima. +/- 1,6 MB/sec max.
Heb een hard reset gedaan en andere firmware geprobeerd.

Daarnaast eens gekeken met het progje mediainfo, kan geen rare dingen vinden.
Een 'oudere' film van 12GB doet het prima.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Harmen schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:05:
Mmm, dit klinkt mij in de oren als: Mijn auto rijdt prima, hij rijdt 20 km/u max. :?

Anyway, de praktische grens is een film (van 100 minuten) die 20-25 GB groot is.

Je zit dan op 4 MByte/s. Dat moet 'ie kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Volkert, ik zie die getallen via de management interface.
Dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Harmen schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:38:
@Volkert, ik zie die getallen via de management interface.
Dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Welke management interface?

En heb je de NAS en de switch/router ook al een keer gereset? Kan best zijn dat het niet lekker meer loopt door een autonegotiate of duplex mismatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Harmen schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:05:
Heb sindskort dat een aantal films haperen.
Ze zijn 8GB+, 1080p, DTS X264 mkv container.

Heb een hard reset gedaan en andere firmware geprobeerd.

Daarnaast eens gekeken met het progje mediainfo, kan geen rare dingen vinden.
Een 'oudere' film van 12GB doet het prima.
Heb ik ook wel eens last van. Lijkt iets te maken te hebben met bufferen. Ook bij alles gigabit dus daar ligt het niet aan. Ik los het op door de film te starten, vervolgens op pauze te zetten en na een seconde of 30 weer te starten. Vervolgens loopt de film vloeiend door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Edje040 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:39:
[...]
Ook bij alles gigabit dus daar ligt het niet aan.
Heb jij een WD TV Live met Gigibit aansluiting? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Volkert schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 08:53:
[...]

Heb jij een WD TV Live met Gigibit aansluiting? :P
Nee, die niet...de rest wel..my mistake ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:07
Heb gisteren de Wd tv live gekocht,en via de usb er een externe schijf aan gekoppeld.
Maar merk nu dat ik als een een film bekijk,wat in de eerste instantie goed gaat,en daarna een andere film wil bekijken,hij vastloopt en ik geen andere film meer kan bekijken.
Pas als ik de stekker er even uit trek en hem opnieuw aanzet,dan reageert hij weer wel.....voor 1 film dan!
Mijn nieuwe externe schijf is geformateerd voor Mac os x.
wie kan me er mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb een DVD, maar MakeMKV kan een van de episodes er op niet converten. Is er een alternatief, eentje die subtitles meepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
apNia schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:26:
Ik heb een DVD, maar MakeMKV kan een van de episodes er op niet converten. Is er een alternatief, eentje die subtitles meepakt?
Lees dit lopic eens vanaf hier, er is een workaround icm DVD shrink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hhmmm, die beta FW laat aan het begin niet meer zien wat voor type soundtrack het is, beter. Vond dat overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minardus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Hallo Tweakers,

Vandaag heb ik ook deze mediaplayer binnen gekregen. Ik heb hem aangesloten met een HDMI kabel en een Freecom Hardeschijf. (Deze hoeft niet perse aangesloten te zijn toch?). Alleen krijg ik de speler niet aan de praat.

Op mijn hd ready scherm krijg ik alleen het logo van WD te zien met daaronder de text: WD TV Live HD Media Player. En op het apparaat zelf knippert de power indicator constant.

Volgens mij hoort het gewoon plug and play te zijn toch? Is hij kapot of doe ik iets verkeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Minardus op 06-07-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Minardus schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:51:
En op het apparaat zelf knippert de power indicator constant.

Volgens mij hoort het gewoon plug and play te zijn toch? Is hij kapot of doe ik iets verkeerd?
Lullig om te zeggen, maar een typisch gevalletje RTFM.

http://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/ENG/4779-705035.pdf

Power LED Blinking — A system diagnostic failure has occurred. See “Troubleshooting” on page 162.

The TV screen is blank and the media player power LED is blinking. A system diagnostic failure occurred. Turn off your media player, wait 10 minutes, then turn it on again. If the same thing happens, contact the WD Technical Support for assistance (see “WD Service and Support” on page 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minardus
Volkert schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:46:
[...]

Lullig om te zeggen, maar een typisch gevalletje RTFM.

http://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/ENG/4779-705035.pdf

Power LED Blinking — A system diagnostic failure has occurred. See “Troubleshooting” on page 162.

The TV screen is blank and the media player power LED is blinking. A system diagnostic failure occurred. Turn off your media player, wait 10 minutes, then turn it on again. If the same thing happens, contact the WD Technical Support for assistance (see “WD Service and Support” on page 2).
Ik was vergeten erbij te zetten dat ik dat al gelezen had. Maar dat werkte ook niet. Al 10 keer geprobeerd. En btw ik heb niet gezegd dat mijn scherm niks vertoonde. Zonet heb ik geprobeerd een usb-stick met nieuwe firmware te booten met de reset knop. Werkt ook niet. Nog een laatste redmiddel? Ik vrees dat ik hem moet terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Minardus schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:51:
[...]
Ik was vergeten erbij te zetten dat ik dat al gelezen had. Maar dat werkte ook niet. Al 10 keer geprobeerd. En btw ik heb niet gezegd dat mijn scherm niks vertoonde. Zonet heb ik geprobeerd een usb-stick met nieuwe firmware te booten met de reset knop. Werkt ook niet. Nog een laatste redmiddel? Ik vrees dat ik hem moet terugsturen.
Technical support ook al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minardus
Volkert schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:01:
[...]

Technical support ook al gebeld?
Zal ik morgen eens doen, op verschillende fora heb ik al gelezen dat het niet te verhelpen is, maar zal morgen toch even een telefoontje plegen. Bedankt voor de tip. Ga nu eerst even van het WK genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

loentje48 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:20:
Heb gisteren de Wd tv live gekocht,en via de usb er een externe schijf aan gekoppeld.
Maar merk nu dat ik als een een film bekijk,wat in de eerste instantie goed gaat,en daarna een andere film wil bekijken,hij vastloopt en ik geen andere film meer kan bekijken.
Pas als ik de stekker er even uit trek en hem opnieuw aanzet,dan reageert hij weer wel.....voor 1 film dan!
Mijn nieuwe externe schijf is geformateerd voor Mac os x.
wie kan me er mee helpen?
Hoeveel films heb je al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Minardus schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:11:
[...]
Zal ik morgen eens doen, op verschillende fora heb ik al gelezen dat het niet te verhelpen is, maar zal morgen toch even een telefoontje plegen. Bedankt voor de tip. Ga nu eerst even van het WK genieten :)
Graag gedaan en Nederland is inderdaad door naar de finale!

Eerlijk gezegd verwacht ik ook dat het ding terugmoet, maar het is altijd beter om écht alles gecheckt te hebben met de firma zelf. Ze zijn heel erg behulpzaam bij WD, als je tenminste je serienummer bij de hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Wat volgens mij nog niet aan de orde was gekomen nav de nieuwste firmware release, is dat externe subs nu niet meer irritant hoog staan, en dat je ze dus niet meer in hoogte hoeft aan te passen.

edit: vanmiddag heb ik mijn afstandsbediening in afwasteiltje dat dienst deed als voetenbadje laten vallen.(je moet wat he met die hitte) Niet zo slim. Ik heb hem meteen uitgeslagen en drooggedept.
Hij doet het nog. Ik wilde hem eigenlijk openklikken en dan de print even goed droog te maken, maar dat lukte niet. Hij deed het een tijdje heel slecht, en later op de dag weer net zo goed als altijd.

[ Voor 51% gewijzigd door jmk op 11-07-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jmk schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:25:
Wat volgens mij nog niet aan de orde was gekomen nav de nieuwste firmware release, is dat externe subs nu niet meer irritant hoog staan, en dat je ze dus niet meer in hoogte hoeft aan te passen.

edit: vanmiddag heb ik mijn afstandsbediening in afwasteiltje dat dienst deed als voetenbadje laten vallen.(je moet wat he met die hitte) Niet zo slim. Ik heb hem meteen uitgeslagen en drooggedept.
Hij doet het nog. Ik wilde hem eigenlijk openklikken en dan de print even goed droog te maken, maar dat lukte niet. Hij deed het een tijdje heel slecht, en later op de dag weer net zo goed als altijd.
Mocht het later alsnog fout gaan (wat vaker gebeurt bij apparaten die in het water gevallen zijn) dan kun je customer support bellen. Grote kans dat ze hem dan gratis of voor een klein bedrag kunnen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Het zal me benieuwen weer de bugs uit de beta firmware worden gehaald.
Ik heb zelf de beta draaien om de support voor DVD's te hebben.
Maar hierdoor zie ik de helft van mijn shares niet.. (terwijl deze wel te zien zijn op een andere computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ankh schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:02:
Maar hierdoor zie ik de helft van mijn shares niet.. (terwijl deze wel te zien zijn op een andere computer)
Heb je al een keer de stroom van het apparaat afgehaald (dus fysiek de stekker eruit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Volkert schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:05:
[...]

Mocht het later alsnog fout gaan (wat vaker gebeurt bij apparaten die in het water gevallen zijn) dan kun je customer support bellen. Grote kans dat ze hem dan gratis of voor een klein bedrag kunnen omruilen.
Bedankt voor de tip. Ik wil in dat geval best voor <10 EURO een vervanger kopen, maar is bijna niet te krijgen zo'n ab. veel uitverkocht/geen prijzen bekend. Als WD mij dan uit de brand wil helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Volkert schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:22:
[...]

Heb je al een keer de stroom van het apparaat afgehaald (dus fysiek de stekker eruit)?
Ga ik even proberen. Nog niet geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranenJer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-08 10:38
Nieuwe firmware Beta v1.03.35

http://www.wdc.com/wdtvlive_limitedpublicbetarelease/

Resolved issues:

* Resolved MP4 problems with seeking and audio stopping.
* Resolved MP4 poor frame-rate and audio out of sync.
* Resolved File Share group name – No longer requires all group names to be the same.
 (Reset to factory defaults required)
* Resolved various user interface translation issues.

What doesn't kill you, makes you stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Netjes van WD dat ze hier zo hard aan werken.

Toen ze de firmware net werd aangekondigd, was die nog niet meteen te downloaden. Dat werd later gefixed door iemand bij WD:
It's amazing what I can do when I put my mind to it.
LOL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik dat nou hier gelezen? dat er in de nieuwe (beta) firmware nu ook DVD menu support in zat of zou komen? kan het toch niet meer vinden... Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

dat zat er volgens mij ook al in de vorige beta.

ik heb het niet getest overigens (because i don't care)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dvd menu support zat als het goed is al in beta 1.03.34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:28
Moet zeggen dat ik die beta toch wel heel fijn vind werken. alles werkt gewoon zoals het hoort. MKV speelt vlekkenloos , de DVD ondersteuning is er eindelijk, geen rage dingen meer met shares.. zou het dan toch de ideale mediaspeler worden? ze zijn wat mij betreft in ieder geval goed op weg :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:58

grimson

domeingrommer

Wat mij met deze firmware opvalt is bij het afspelen van een 'untouched' Blu-ray van Doornroosje (hoofdfilm 00048.m2ts) dat er met deze beta (de vorige 1.03 beta had dit niet) er soms wat extra's wordt getoond op het scherm, in dit geval als tekenschetsen. Het lijkt erop dat eventuele bonusmateriaal nu onaangevraagd wordt getoond tijdens het afspelen van dit m2ts bestand.

Helaas lijkt dit niet uit te schakelen zijn in de instellingen en hopelijk is deze 'feature' weer weg uit de final release ;).

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 14:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wow ik ben van 1.2.1 gegaan naar die beta firmware, maar wat zijn die covers nu eindelijk mooi weergegeven. Ik had met de 1.2.1 dat de covers erg bright waren maar nu displayen ze prima. Heb wel het idee dat het menu een tikkie trager is geworden maar dat kan ik mij ook inbeelden.

Wel een ander probleem. Sinds een week, elke film die ik download in mkv formaat met een DD of DTS geluidspoor speelt prima af maar dan zonder geluid. Via de PC geen last ergens van. Iemand anders dit tegen gekomen?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb ook met deze beta firmware nog steeds de melding 'there is no media in current folder' bij network shares. Ik heb een synology ds109 NAS.
Snap er niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07-2023
Notna schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:13:
Wel een ander probleem. Sinds een week, elke film die ik download in mkv formaat met een DD of DTS geluidspoor speelt prima af maar dan zonder geluid. Via de PC geen last ergens van. Iemand anders dit tegen gekomen?
Daar heb ik ook last van. Dacht dat het met mijn TV te maken had, dat die het niet aan kon (weet niet zeker).
Let er nu op dat ik alleen AC3 geluid download want dat gaat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 23:45
deBennie schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:19:
Ik heb ook met deze beta firmware nog steeds de melding 'there is no media in current folder' bij network shares. Ik heb een synology ds109 NAS.
Snap er niks van...
reset to factory defaults gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 14:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

mellie2000 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:28:
[...]

Daar heb ik ook last van. Dacht dat het met mijn TV te maken had, dat die het niet aan kon (weet niet zeker).
Let er nu op dat ik alleen AC3 geluid download want dat gaat gewoon goed.
Ik heb mijn wdtv live op een Z5400 aangesloten met DD en DTS decoder. Lijkt mij sterk dat die het ineens niet meer aankan. Eerder gedownloadde films doen het nog steeds prima. Maar dingen van de afgelopen week dus niet meer ineens :S. Net een reset naar fac defaults gedaan, maardat helpt niets iig

En ik denk dat ik het probleem gevonden heb:

http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=53927

Blijkbaar is er sinds de nieuwe MKVMerge tool (4.1.1) 'header compression' bijgekomen waar de WD TV niet mee kan omgaan (zie ook: http://community.wdc.com/...arently/td-p/32724/page/3 ). Enige manier om dit op te lossen is door de file te remuxen door bij elk audio signaal bij ' extra options' compression op none te zetten. Of je films te muxen met 4.0.0, waar die header compression nog niet inzit. Moet het wel even testen to be sure. Keep you posted

Lekker vaag wel weer gezien deze header compression al 6 jaar aanwezig is bij MKV, maar de WD het gewoon niet ondersteunt :S

Edit: En ja hoor, nu doet de audio het prima :') Lekker vaag weer allemaal, iig werkt het. Hopelijk fixen ze dit asap anders wordt de Live heel snel, heel onbruikbaar

[ Voor 46% gewijzigd door Notna op 17-07-2010 10:06 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ajaj, da's wel heel slecht nieuws.

Zou het moeilijk zijn support voor MKVMerge tool (4.1.1) in te bouwen? Gewoon een header die nu op een andere manier ingepakt is toch? Hopelijk doen ze het snel.

Heeft MKVMerge tool (4.1.1) ook nog voordelen, of is het alleen maar incompatible met de WD TV? Kijk als de WD TV hier al moeite mee heeft, zijn er HEEL veel apparaten die dit niet slikken, daar kan je vergif op innemen. Ik snap het nut hier niet van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
digitalb schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:31:
[...]

reset to factory defaults gedaan?
Ja, na het installeren van de firmware heb ik de tv live gereset.

Als ik network shares en dan m'n NAS (workgroup) selecteer dan moet ik de login invoeren, dat gaat goed, vervolgens zie ik heel even rechts in het scherm een zwart vierkant met daaronder 3 regels gegevens maar daarna krijg ik direct de melding 'there is no media in current folder', terwijl ik wel de 3 standaard mappen (vidoe, music en photo) op m'n nas heb (via dnla). M'n wd tv live kan wel via media servers de 3 mappen benaderen en films afspelen, maar dan bv geen srt subtitle bestanden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 19:39
deBennie schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 08:19:
Snap er niks van...
Heb net nieuwe Beta v1.03.35 geinstalleerd, en bij mij werkt-ie nu eindelijk wel goed met
mijn Synology. De voorgaande beta 1.03.22 was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen
met m'n NAS (officiele release 1.02.21 dan weer wel).
Ik gebruik overigens de NAS als gewone netwerk share, niet als mediaserver.

Ik kan nu eindelijk menu's gebruiken bij ISO files, al gaat het mij er vooral om dat ik met de PREV
en NEXT toetsen nummers kan skippen bij muziek video's. Helaas doet-ie dat nog niet bij alle ISO's.

Bij MKV's en VOB/IFO files doet-ie dat ook niet (ook geen menu's), en ga je met de NEXT toets
nog steeds naar de volgende file in de map ipv. het volgende hoofdstuk in de file.

Verder is het options menu bij afspelen van een ISO met menu's nu veranderd en gereduceerd, en heb
je bv. geen display zoom optie meer. Jammer.

Wel een flinke verbetering dat je nu met één toets een hoofdstuk kunt skippen ipv. omslachtig via het options menu.
Pagina: 1 ... 20 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub