Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
tinus94 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:25:
Ik heb een WDTVL en die gebruik ik voor de kinderen icm een USB powered WD Elements Portable 500Gb.

Werkt op zich hartstikke goed, alleen geregeld wordt de USB HD niet herkend.
Gemiddeld doet ie het zo'n beetje 5 keer wel en dan wordt ie weer niet herkend.

Oplossing is dan: stroom eraf, opnieuw opstarten en een minuut (gevoelsmatig 5) wachten tot de hele inhoud van de HD weer herkend wordt...

Kan dit normaal zijn? Omdat het een USB gevoedde HD is?
Iemand :?

[ Voor 6% gewijzigd door tinus94 op 01-04-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Haha net een bug gevonden in de WD TV Live.
Ik had een DVD gedownload die uit 4 afleveringen bestaat, gewoon een VIDEO_TS map met dus dingen als VTS_01_1.vob enz enz.

Nu wou ik direct naar aflevering 4, maar zowel via spoelen als door het direct afspelen van VTS_04_1.vob kon ik deze niet kijken.
Hij bleef gewoon hoofdstuk 1 starten... zucht :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
salimrmaf schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:34:
Ja haha, ik had ineens engelse subs toen ik ThisIsIt.m2ts afspeelde, alleen ik kan de SUBTITLES NIET van plaats veranderen?!

Ook is de WDTV sinds de nieuwe update al 2 of 3x vast komen te zitten, niks doet het behalve de stroom eruit halen... :X
Had eerst het forum op de site van WD gelezen...een grote puinhoop deze update. Zou maar snel de oude terug zetten als ik jou was. In het forum staat hoe je dit kunt doen.

http://community.wdc.com/...ersion-1-02-21/td-p/16917

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:12:
[...]

Zitten mooie spulletjes in, zeer nette update!
Toch wacht ik even tot B-rad zn nieuwe versie klaar heeft, shoutcast ipv live365 en umsp zijn precies de zaken waarom ik dit speelgoedje heb gekocht :+
Kan het iedereen zeer aanraden, als je daar ook wat in ziet!
Waar kan ik die versies vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Overduidelijk: De ergste Firmware"Update" die ik ooit op een van mijn apparaten heb geinstalleerd...

Ik zie nu een Lemming mijn scherm opvreten, maar ik vind dit niet grappig. :/
1 April hihi

Ja ik gebruik mijn WDTV toch niet zovaak, dus laat hem ff op deze nieuwste firmware; er zal wel snel een patch uitkomen hoop ik.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Tja, blijft ook een vaag probleem natuurlijk.

Heb je de laatste 1.02.21 firmware erop staan?

Doet 'ie het met een andere (kleinere) HD wel 100 van de 100 keer goed?

Indien ja en ja, dan zou je een zwaardere voeding kunnen overwegen (meer mA, zelfde voltage). Misschien is de spanningsdip te groot als je hem erin prikt. Kun je aan de buitenkant moeilijk inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
DennusB schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:12:
Haha net een bug gevonden in de WD TV Live.
Ik had een DVD gedownload die uit 4 afleveringen bestaat, gewoon een VIDEO_TS map met dus dingen als VTS_01_1.vob enz enz.
Nu wou ik direct naar aflevering 4, maar zowel via spoelen als door het direct afspelen van VTS_04_1.vob kon ik deze niet kijken.
Hij bleef gewoon hoofdstuk 1 starten... zucht :X
Da's altijd al geweest.

2 workarounds:

- Met DVDshrink 4x gaan re-authoren, zodat je 4 kleinere DVD's (4 video_ts mappen) krijgt zeg maar.

- Met MakeMKV er 4 MKV's van maken. Wijst zichtzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met de cover views??

Ik gebruik mijn WD live als stand alone, met een externe HDD.

Mijn films zet ik in de map films. Iedere film zit ook in een map. Nu heb ik het volgende al geprobeerd echter zonder resultaat:

1. Ik had in de map van de desbetreffende film een nieuwe map aangemaakt en die .JPG genoemd, met daarin de cover van de film.. ( werkt niet of ik doe iets verkeerds ;-) )

2. Andere poging die ik geprobeerd hebt is de desbetreffende coverafbeelding dezelfde naam geven als de film met als extensie .JPG ( deze cover zit in dezelfde map als de film zelf )

Beide pogingen werken bij mij niet, ik krijg helaas geen cover te zien.. Volgens mij doe ik net iets verkeerds... Anyone??

Edit: De speler zit nog niet op de laatste firmware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Volkert schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:25:
[...]

Da's altijd al geweest.

2 workarounds:

- Met DVDshrink 4x gaan re-authoren, zodat je 4 kleinere DVD's (4 video_ts mappen) krijgt zeg maar.

- Met MakeMKV er 4 MKV's van maken. Wijst zichtzelf.
Gaan ze dit niet oplossen dan? Mag het wel hopen :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Frank1973 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:04:
Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met de cover views??

Ik gebruik mijn WD live als stand alone, met een externe HDD.

Mijn films zet ik in de map films. Iedere film zit ook in een map. Nu heb ik het volgende al geprobeerd echter zonder resultaat:

1. Ik had in de map van de desbetreffende film een nieuwe map aangemaakt en die .JPG genoemd, met daarin de cover van de film.. ( werkt niet of ik doe iets verkeerds ;-) )

2. Andere poging die ik geprobeerd hebt is de desbetreffende coverafbeelding dezelfde naam geven als de film met als extensie .JPG ( deze cover zit in dezelfde map als de film zelf )

Beide pogingen werken bij mij niet, ik krijg helaas geen cover te zien.. Volgens mij doe ik net iets verkeerds... Anyone??

Edit: De speler zit nog niet op de laatste firmware..
Ik heb de films ook zo ingedeeld, iedere film zit in 1 map.
Je kan het beste een cover van een film, hernoemen naar folder.jpg, en die dan in dezelfde map zetten als het videobestand.
Dan zie je een thumbnail van de film als je tussen de filmmappen navigeert.

DennusB schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:05:
[...]

Nee hoor, reken er maar niet op. De WD TV heeft geen officiële DVD support. Zo hebben ze hun producten ook nooit verkocht. Wees blij dat het nog redelijk werkt, of koop een DVD speler.

[ Voor 13% gewijzigd door jmk op 02-04-2010 09:28 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Je kan het beste een cover van een film, hernoemen naar folder.jpg, en die dan in dezelfde map zetten als het videobestand.
Dan zie je een thumbnail van de film als je tussen de filmmappen navigeert
Dus de cover geef je de naam folder.jpg? En die zet je in dezelfde map als de film??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Ik gebruik ook een USB powered HDD, weliswaar van Freecom maar ik mag toch aannemen dat een HDD van WD zelf toch beter compatible zou zijn. Ik heb trouwens nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Frank1973 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:32:
[...]

Dus de cover geef je de naam folder.jpg? En die zet je in dezelfde map als de film??
Ja :)
Ik heb het zo:
FILMS\folder.jpg(plaatje van een movierol)
FILMS\COMEDY\folder.jpg (plaatje van lachend masker)
FILMS\COMEDY\New in Town\folder.jpg (plaatje van rene, de moviecover)

en dan heb ik dit videobestand:
FILMS\COMEDY\New in Town\New in Town.mkv (plaatje van rene, de moviecover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een nieuwe Western Digital Elements Externe Harddisk 1 TB (WDBAAU0010BHK) gekocht om te gebruiken bij de WD HD TV Live. Voordien gebruikte ik een 2.5" WD Passport 320 Gb die zonder problemen herkend werd.
Vandaag heb ik dan al mijn files gekopieerd naar de nieuwe drive en deze aangesloten op de mediaspeler. De nieuwe drive wordt echter niet herkend door de mediaplayer. Het USB lampje aan de voorkant brandt ook niet. Het lampje op de USB drive brandt wel en je hoort de drive ook draaien. Tevens staat deze drive in de compatibiliteitslijst van de WD HD TV Live. Als ik de drive aansluit op mijn PC kan ik deze gewoon gebruiken. Tevens, als ik de 320 Gb drive aansluit op de mediaspeler wordt deze ook gewoon herkend.
Ik heb ondertussen de mediaspeler al eens gereboot, heb ook een reset gedaan naar de factory settings, maar niets helpt.

De drive is NTFS geformatteerd vanuit de doos en ik zit op firmware versie 1.02.21 van de mediaplayer.

Kunnen jullie mij hierbij helpen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esh schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:18:
is er een hitte probleem bekent met de wd live?
de speler blijft hangen bij het roterende laad icoontje
en dan niks meer speelt?..

het enige wat dit verhelpt is de voeding even los halen..

omruilen??..

mlon
Ook bij mij blijft het roterende laad icoontje continue knipperen.
Bovenin het scherm staat: 'Scanning the attached USB Device'.
Als je op het icoon 'all video' klikt krijgt ik het bericht 'There is no media in the current folder'
Als ik daarna klik op de icoon 'Folders' dan werkt alles goed en zie ik al de films.
Het systeem staat al een paar uur aan.

Dit probleem speelt zich af sinds een week of twee.
Vandaag wel de nieuwe firmware geladen, maar dat heeft geen invloed.
Het apparaat een tijdje zonder stroom laten staan en daarna weer inschakelen maakt geen verschil.
USB drive is een WD Elements 1TB. Als ik deze aan mijn pc koppel, doet deze het normaal.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• important n
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03-2021
Als je probleem nog niet is opgelost > harde schijf aan computer hangen en chckdsk uitvoeren. Bij mij stond er 'n beschadigd bestand in de map ".wd_tv" te weten: ph.db-journal. Na verwijdering hiervan alles weer oké !
Succes !
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:52:
Ik heb mijn WDTV live gereset en het probleem blijft nog steeds aanhouden.

Problemen:
Video hervatten duurt 20seconden
Video opstarten 30seconden
Als ik vooruit of achteruit spoel dan kan het spoelen niet gestopt worden totdat het einde wordt bereikt.
Bovenstaande geldt voor alle videoformaten!

Preview van video's wordt binnen 2 seconden getoond. Voorheen werd de previews van video's meteen getoond.

Mij harde schijf (Passport Ess 500g)heeft de volgende prestaties:
Random acces 18.4ms
CPU utilization 30%(+/-2%)
Average read 17.5 MB/s
Burst speed 19.5 MB/s
Verkregen dmv trialversion HDTach

Mijn firmware is 1.01.24 (2/9/10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:12:
Vandaag heb ik een nieuwe Western Digital Elements Externe Harddisk 1 TB (WDBAAU0010BHK) gekocht om te gebruiken bij de WD HD TV Live. Voordien gebruikte ik een 2.5" WD Passport 320 Gb die zonder problemen herkend werd.
Ik heb zelf de grotere broer van deze schijf (1.5 TB) en die doet het in ieder geval prima, dus daar zal het niet aan liggen.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:01:
[...]

Ook bij mij blijft het roterende laad icoontje continue knipperen.
Bovenin het scherm staat: 'Scanning the attached USB Device'.
Als je op het icoon 'all video' klikt krijgt ik het bericht 'There is no media in the current folder'
Als ik daarna klik op de icoon 'Folders' dan werkt alles goed en zie ik al de films.
Het systeem staat al een paar uur aan.

Dit probleem speelt zich af sinds een week of twee.
Vandaag wel de nieuwe firmware geladen, maar dat heeft geen invloed.
Het apparaat een tijdje zonder stroom laten staan en daarna weer inschakelen maakt geen verschil.
USB drive is een WD Elements 1TB. Als ik deze aan mijn pc koppel, doet deze het normaal.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb je al een reset naar de fabrieksinstellingen geprobeerd? Ik heb zelf een keer een dergelijk probleem gehad, vermoedelijk door een rare serie van toetsdrukken op een ongelukkig moment ofzo door m'n vriendin (kon het niet reproduceren). Het roterend icoontje bleef bij mij ook staan, en als ik uiteindelijk de bestanden kon zien wilde video ook niet spelen (wederom het icoontje). Een reset naar de fabrieksinstellingen loste het toen gek genoeg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
DennusB schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:05:
[...]
Zoals JMK ook al aangaf: Niet te veel hopen, de kans dat het gaat gebeuren is inderdaad niet heel groot.

Met een heel klein beetje knutselen kun je vrijwel alles afspelen op de WD TV Live.

En je moet eigelijk ook wel omdat Jan en alleman vaak allerlei ongestructureerde puinhoop uploadt op de nieuwsgroepen en met torrents :)

Maak jezelf vertrouwd met tools als DVDshrink, MakeMKV, TSmuxer, MKVmergeGUI, PopCorn MKV audioconverter en Handbrake. Kost je wel een paar weken voordat je overal het juiste gevoel bij hebt, maar je hebt er vervolgens jarenlang plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:12:
Vandaag heb ik dan al mijn files gekopieerd naar de nieuwe drive en deze aangesloten op de mediaspeler. De nieuwe drive wordt echter niet herkend door de mediaplayer. Het USB lampje aan de voorkant brandt ook niet. Het lampje op de USB drive brandt wel en je hoort de drive ook draaien. Tevens staat deze drive in de compatibiliteitslijst van de WD HD TV Live. Als ik de drive aansluit op mijn PC kan ik deze gewoon gebruiken. Tevens, als ik de 320 Gb drive aansluit op de mediaspeler wordt deze ook gewoon herkend.
Ik heb ondertussen de mediaspeler al eens gereboot, heb ook een reset gedaan naar de factory settings, maar niets helpt.

De drive is NTFS geformatteerd vanuit de doos en ik zit op firmware versie 1.02.21 van de mediaplayer.

Kunnen jullie mij hierbij helpen aub?
ik vraag me af of dat hier iets mee te maken heeft:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33648043#33648043
iets met een sectorgrootte die wd veranderd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af of dat hier iets mee te maken heeft:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33648043#33648043
iets met een sectorgrootte die wd veranderd heeft.
Ik heb ondertussen een (tijdelijke) oplossing gevonden voor het probleem. Heb een downgrade gedaan naar firmware versie 1.01.17 en de harddisk wordt nu wel herkend. Ga de firmware voorlopig even op deze versie laten staan.
WD heeft dus weeral wat werk naar de volgende firmware versie toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:13
Waar kan ik oude firmwares krijgen?
Gisteren per ongeluk ge-upgrade, terwijl alles prima werkte. Ik wil weer terug naar 1.01.19, zodat mijn youtube weer in HD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog 1 puntje voor de lijst..

*Wanneer ik zelf een remux van een Blu Ray maak en de Originele Subs behoud, dan kan ik die helaas (nog) niet verschuiven (omhoog en omlaag dus).

Tip voor de Volgende Firmware ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje040 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:35:
[...]

Waar kan ik die versies vinden?
http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=4938.0

Enjoy...
Wel even goed leze nhoe het werkt he (kind kan de was doen met dat S00-bestandje, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
bas r schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 09:03:
Waar kan ik oude firmwares krijgen?
Gisteren per ongeluk ge-upgrade, terwijl alles prima werkte. Ik wil weer terug naar 1.01.19, zodat mijn youtube weer in HD is.
Huh? 1.02(nul twee).19 bedoel je wellicht?

Anyway, als je de 1.02.19 ZIP-file met die 3 bestanden nog hebt, moet het wel lukken. Opnieuw die 1.02.19 beta ergens downloaden kun je via WD wel vergeten.

De truc is om de eerste regel van het bestand wdtvlive.ver met notepad aan te passen:

Er staat bijvoorbeeld VERSION='1.02.19' en dit verander je in bijvoorbeeld VERSION='1.03.33'

Dan "denkt" de WD TV Live dat er een hogere versie van de firmware op je USB-stick staat, maar stiekem ga je hem toch downgraden van 1.02.21 naar 1.02.19

[ Voor 4% gewijzigd door Volkert op 03-04-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand waar ik de originele wd 1.01.24 firmware versie nog kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:13
Volkert schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:07:
[...]

Huh? 1.02(nul twee).19 bedoel je wellicht?

Anyway, als je de 1.02.19 ZIP-file met die 3 bestanden nog hebt, moet het wel lukken. Opnieuw die 1.02.19 beta ergens downloaden kun je via WD wel vergeten.

De truc is om de eerste regel van het bestand wdtvlive.ver met notepad aan te passen:

Er staat bijvoorbeeld VERSION='1.02.19' en dit verander je in bijvoorbeeld VERSION='1.03.33'

Dan "denkt" de WD TV Live dat er een hogere versie van de firmware op je USB-stick staat, maar stiekem ga je hem toch downgraden van 1.02.21 naar 1.02.19
Bedankt.
Ik heb 'm nooit geupdate sinds ik 'm heb (sinds december), aangezien ik alleen maar slechte verhalen hoorde over updates. Ik geloof bij nader inzien dat er 1.01.11 op stond. Dat werkte prima, en met Youtube HD, dus zie ik geen reden om up te daten.

EDIT:
De 1.01.11 staat gewoon nog op hun website: http://download.wdc.com/wdtv/WDTV_Live_1_01_11.zip

Edit2:
Met 1.01.11 kun je geen Youtube meer kijken: ik krijg een melding dat ik mijn firmware moet updaten wil ik youtube kunnen bekijken. Dus echt geen HD Youtube meer met de WD TV Live helaas.
Dat wordt dus een Boxee.

[ Voor 15% gewijzigd door bas-r op 03-04-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Pffff dat is dus ECHT een gemis zeg.. Toen ik de WD kocht kon je nog volop naar ALLE youtube videos kijken, Muziekvideos, "Copyrighted" videos, HD videos.. Nu heb je dus alleen de standaard Videos... :O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
salimrmaf schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:35:
Pffff dat is dus ECHT een gemis zeg.. Toen ik de WD kocht kon je nog volop naar ALLE youtube videos kijken, Muziekvideos, "Copyrighted" videos, HD videos.. Nu heb je dus alleen de standaard Videos... :O
Och, ik kijk eigenlijk nooit naar YouTube via de TV. Soms wel gewoon op de PC.

De nieuwste firmware is dus wat mij betreft VEEL beter geworden.

Ik speel vooral films af via mijn Windows 7 netwerk, en dat gaat perfect: Hij pakt de share in 1 keer goed en de folders worden tegenwoordig ook on the fly gerefreshd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 22:33
ik ben ineens alle thumbnails kwijt na die upgrade. Krijg ze ook niet meer terug door de stroom eraf te halen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:02
Heb sinds vandaag ook deze speler, en heb zojuist geupdate naar 1.02.21, in de release notes staat
Changed default browsing by date to start with the latest files first.
Heeft iemand dit nu werkend gekregen? Is dat ergens een optie, of hoort de browsingmode 'list' automatisch folders op een netwerkshare te sorteren op datum? Ik zie geen optie ervoor, en alles is nog steeds alfabetisch hier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:12:
[...]

Zitten mooie spulletjes in, zeer nette update!
Toch wacht ik even tot B-rad zn nieuwe versie klaar heeft, shoutcast ipv live365 en umsp zijn precies de zaken waarom ik dit speelgoedje heb gekocht :+
Kan het iedereen zeer aanraden, als je daar ook wat in ziet!
Waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Google, eerste hit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
sewer schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:10:
Heb sinds vandaag ook deze speler, en heb zojuist geupdate naar 1.02.21, in de release notes staat
[...]
Heeft iemand dit nu werkend gekregen? Is dat ergens een optie, of hoort de browsingmode 'list' automatisch folders op een netwerkshare te sorteren op datum? Ik zie geen optie ervoor, en alles is nog steeds alfabetisch hier :?
't Werkt volgens mij alleen met USB-devices (net getest), dan kun je op zo'n "rekenmachientje" klikken en sorteert 'ie op datum.

Met network shares staat alles inderdaad nog steeds op alfabetische volgorde en kun je daar niets aan veranderen qua settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:02
Ah, thanks. Wel jammer, voor mij zou het heel handig zijn als je de network shares ook kan sorteren, maar wie weet komt het nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:35:
Ook hiervoor verwijs ik toch weer naar B-rad; daar werkt het nl gewoon wel... :+
Ben in ieder geval geen video's tegengekomen die niet werken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Durf ook terug te lezen, de link had ik al gepost voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dus met de B-Rad FW kun je op DIT moment, als je de nieuwste versie hebt, Youtube HD videos zien, en muziek-youtubetjes ook?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:38:
Dus met de B-Rad FW kun je op DIT moment, als je de nieuwste versie hebt, Youtube HD videos zien, en muziek-youtubetjes ook?
Ja en nee
Dan zal je voor ext3 moeten gaan.

Dus, je antwoord is Ja: http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=5641.0

Maar... Nee: http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=5513.15
(@youtube HD lovers: today they made some changes on website (new look) so old regex does not work anymore, u will get only 270P regardless of YOUTUBE_QUALITY setting. ext3 users can replace in \etc\webend\youtube-proxy\youtubeHD.php)

Vanaf de volgende B-rad versie, gelijk obv de nieuwe WD fw, dus weer wel helemaal... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08-2024

esh

wat zijn nu precies de voordelen wbt. youtube en de huidige b-rad firmware?..

mlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met dit toestel ook filminformatie van Internet plukken en laten weergeven ? Zo ja, hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 09:03
Hier de tutorial wel custom firmware erop zetten ipv de standaard.
http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=3697.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

bartburg schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:27:
Hier de tutorial wel custom firmware erop zetten ipv de standaard.
http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=3697.0
Dat is voor de WD TV, niet de Live ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 09:03
ohw sorry maar als je op de site zoekt vind je de live variant vast ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
bartburg schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:03:
ohw sorry maar als je op de site zoekt vind je de live variant vast ook wel
Tuurlijk! _O-

Q: i have a WDTV Live, does this method work for the "Live" version too?

A: Since the WDLXTV 0.5.8.1 and MSheet 2.0.1 designed only for the "non Live" version of WDTV, I'm afraid not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwobra
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:18
Heb er net eentje gehaald bij de MM, klopt het dat er op de AC adapter 2 verschillende stekkers kunnen? Er zat zo'n driepolige met platte pinnen op, met een losse EU stekker in de doos. Zag het nergens staan bij reviews. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Had ik ook, gekocht bij bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Kwobra schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:20:
Heb er net eentje gehaald bij de MM, klopt het dat er op de AC adapter 2 verschillende stekkers kunnen? Er zat zo'n driepolige met platte pinnen op, met een losse EU stekker in de doos. Zag het nergens staan bij reviews. :P
Da's een Engelse stekker. Gebeurt tegenwoordig wel vaker dat ze meerdere stekkers meeleveren. Mijn Blackberry had er ook nog een Amerikaanse stekken bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Volkert schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:02:
[...]

Tuurlijk! _O-

Q: i have a WDTV Live, does this method work for the "Live" version too?

A: Since the WDLXTV 0.5.8.1 and MSheet 2.0.1 designed only for the "non Live" version of WDTV, I'm afraid not.
ja hoor, dat werkt wel. natuurlijk wel de b-rad versie voor de wd tv live nemen.

Daarnaast moet je ook 2-3 bestanden in de root van je hd zetten: MSheetLive.app.bin, MSheetLive.app.conf en soms WDTVExt.app.bin (geen idee waarom, maar het werkte vaker met dan zonder) en ja, die laatste is gewoon voor de oude wd tv, maar werkt hier ook.

Als laatste moet je natuurlijk ook alle sheets maken voor de films, ik heb er een aantal gemaakt met het programma thumbgen. daarmee kan je info en plaatjes van imdb en moviemeter halen. Templates zijn er genoeg te vinden op http://wdtvforum.com . (zonder die template weet dat programma niet hoe die sheets samengesteld moeten worden)

------------------------
zit ik net ff naar bronnen te zoeken, kom ik deze tegen: http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=5618.0 en deze tegen: http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=5306.0

de methode die ik net heb beschreven, is dus verouderd (je kan een aantal onderdelen overslaan, zoals de aparte applications in de root zetten). scheelt hopelijk gelijk weer een paar grijze haren
-------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:56
Het enige wat dit apparaat mist is uitzendinggemist. Is er al zicht op of dit ooit gaat komen?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

@ Rub3s, ah dat is niuew, maandje terug was dit er nog niet :) Ziet er goed uit!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
pingkiller schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:51:
Het enige wat dit apparaat mist is uitzendinggemist. Is er al zicht op of dit ooit gaat komen?
Die kan is heel klein of er moet een iemand zijn die technisch onderlegd is en tijd over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

officieel van western digital zal het wel niet komen. de kans dat het ooit gaat komen in b-rad is veeeel groter, al is de kans nog niet erg groot doordat het een puur nederlands site is en ik ook niet zeker weet in hoeverre de wd tv nu modificeerbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Zou je wel een stream(uitzendinggemist) via de PC naar de WD TV sturen? Dat zou wel ideaal zijn, en dan heb je ook een alles in 1 oplossing, dan hoef je nooit meer iets aan te passen aan de firmware op de WD TV.

Als er iets veranderd aan uitzending gemist, dan werkt het naar-de-WD-streamen nog gewoon hetzelfde. Zou zelfs een mooie workaround zijn voor de HD youtube dingetjes.

*jmk droomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jmk schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:56:
Zou je wel een stream(uitzendinggemist) via de PC naar de WD TV sturen? Dat zou wel ideaal zijn, en dan heb je ook een alles in 1 oplossing, dan hoef je nooit meer iets aan te passen aan de firmware op de WD TV.

Als er iets veranderd aan uitzending gemist, dan werkt het naar-de-WD-streamen nog gewoon hetzelfde. Zou zelfs een mooie workaround zijn voor de HD youtube dingetjes.

*jmk droomt
Net even getest, maar ik moet naar mijn werk nu:

- Met HiNetRecorder kun je een ASF-stream van Uitzendinggemist "opvangen"
- Die moet je dan converteren naar een "WDTVLive-afspeelbaar" formaat
- Gaan! De gemiste uitzending op je WDTVlive ...

Ga er in het weekend ff verder mee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat al iets zoals Tversity, dit is media stream software, het streamt bijvoorbeeld ook online video zoals Youtube en andere video diensten naar de WD TV llive. Het is me alleen nog niet gelukt om uitzending gemist en RTL gemist hiermee te kunnen streamen. Maar Youtube HD en de beperkingen op de WD TV live worden hiermee wel gestreamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Monkybeam is net zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Met HiNetRecorder de ASF stream opvangen lukt.

Met VLC Player 1.0.5. de stream converteren naar _TS_ lukt ook.

Yeah, ik kan de gemiste uitzending op mijn WD TV Live kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Goed om te weten Volkert, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
apNia schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:05:
Goed om te weten Volkert, bedankt :)
Graag gedaan.

Je moet overigens als output .TS nemen (MPEG-TS) met een videostream h264 van 400 kbps, audiostream MPGA (Mpeg Audio) 128 kbps, dan blijft alles netjes in sync en wordt 'ie niet te groot.

Resolutie van 320 x 180 is natuurlijk niet je-van-het, maar het gaat om het idee :)

[ Voor 5% gewijzigd door Volkert op 10-04-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Foutje, ik had het over Twonkybeam. Blijkbaar heeft niemand het gemerkt, dus zal wel niet boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn WD TV Live via het netwerk en via een USB-schijf. Werkt over het algemeen prima. Maarrr...

Waar ISO als een zonnetje loopt, heb ik problemen met sommige losse VIDEO_TS mappen. Punt is dat ik dan geen ondertiteling krijg, terwijl in VLC alles prima werkt. Eerder in dit topic las ik over de suggestie om de DVD bestanden om te zetten via MakeMKV. Lukt niet. MakeMKV geeft de volgende error:

0 titles saved, 1 failed
Opening files on harddrive at D:/Film/abraham moszkowicz/
Calculated BUP offset does not match one in IFO header.
Cells 18-end were skipped due to cell commands (structure protection?)
Title #0 was added (17 cell(s), 1:45:14)
Operation sucessfully completed
Saving 1 titles into directory D:/Film
Failed to save title 0 to file D:/Film/title00.mkv
0 titles saved, 1 failed

Is dit een aanwijzing dat de DVD-bestanden niet in orde zijn? En dat het dus niet aan de WD TV L ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:52:
Ik gebruik mijn WD TV Live via het netwerk en via een USB-schijf. Werkt over het algemeen prima. Maarrr...

Waar ISO als een zonnetje loopt, heb ik problemen met sommige losse VIDEO_TS mappen. Punt is dat ik dan geen ondertiteling krijg, terwijl in VLC alles prima werkt. Eerder in dit topic las ik over de suggestie om de DVD bestanden om te zetten via MakeMKV. Lukt niet. MakeMKV geeft de volgende error:
Jaag ze eens door dvdshrink (oude versie) en zorg dat deze ze omzet in een iso dvd. Als dat niet lukt weet je dat het aan de files ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:33:
[...]

Jaag ze eens door dvdshrink (oude versie) en zorg dat deze ze omzet in een iso dvd. Als dat niet lukt weet je dat het aan de files ligt.
Thanks, ga ik proberen. Oude versie dvdshrink; wijst zich vanzelf welke versie dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:52:
[...]

Thanks, ga ik proberen. Oude versie dvdshrink; wijst zich vanzelf welke versie dat is?
Is een versie 3.2. Was vroeger een freeware ding, is er mee gestopt en de naam is overgenomen. Zoiets iig.
Maar versie 3.2 moet je even googlen denk ik. Zit nu op mijn werk, dus kan niet volledig helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:15:
[...]

Is een versie 3.2. Was vroeger een freeware ding, is er mee gestopt en de naam is overgenomen. Zoiets iig.
Maar versie 3.2 moet je even googlen denk ik. Zit nu op mijn werk, dus kan niet volledig helpen.
Thanks! 't Werkt, helemaal blij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat hier nou mis:

Gebruik de WD TV Live nu al ruim 5 maanden en moet eerlijk zeggen dat wat ik er mee doe ging steeds beter, moest in het begin film bestanden omzetten van VOB naar iso of mkv om bijv de ondertitels aan te kunnen zetten, maar de laatste tijd hoefde dit niet meer, lees FW updates.

Verleden week nog The Road gezien en genoten, nieuwsgierig naar de firmware van B-Rad en die erop gezet,
dag later met de andere huisgenoten nogmaals naar The Road gekeken en prima..., maar nu begint het gesodemieter...

Vanavond niet in staat om een film bestaande uit Video-TS map te starten, das raar, zelfs The Road wil niet meer, melding formaat niet ondersteund, of zelfs helemaal niets en beeld gaat terug naar list overzicht.

Ok kan, nu originele Firmware terug gezet, laatste versie, nogmaals The Road proberen: HET DVD MENU WORDT ZICHTBAAR, kan er niets mee, maar film start niet, na FF indrukken op afstandbediening wordt de volgende VOB gespeeld maar zonder ondertiteling, zie ook in INFO-bar dat de inhoud 24 minuten duurt, en daarna stopt alles er weer mee. Dit is dus bij alle films bestaande uit een Video-TS map zo!

Krijg het dus niet meer terug zoals het voor mijn experiment met de firmware van B-Rad was, en hier baal ik van, ik zal wel iets verkeerd doen maar weet het even niet meer...heb al de default instelling terug gezet, zonder resultaat.

iemand suggesties... BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
youtube en google accounts zijn gelijkgetrokken. Dus ik moest nu inloggen op youtube met mijn google inlog, die ik nooit gebruik, irri, maar ik meld het even voor als mensen met vraagtekens zitten waarom ze niet meer kunnen inloggen op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

s.o.b Na de meest recente firmware release kon ik niet meer via network shares naar mijn muziek mapjes etc. Dat lukte alleen nog via MediaServers waardoor ik mijn muziek slechts via All Tracks kon vinden, via andere wegen in media servers ontbrak toch 90%.

Ik booos maar wilde toch wachten op een nieuwere release. Nu liep gister mijn storage router vast (Sitecom 154g) en toen ik die hersteld had werkte alles weer zoals gewenst....

Ik dacht ik meld het ff.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:00:
Ok kan, nu originele Firmware terug gezet, laatste versie, nogmaals The Road proberen: HET DVD MENU WORDT ZICHTBAAR, kan er niets mee, maar film start niet, na FF indrukken op afstandbediening wordt de volgende VOB gespeeld maar zonder ondertiteling, zie ook in INFO-bar dat de inhoud 24 minuten duurt, en daarna stopt alles er weer mee. Dit is dus bij alle films bestaande uit een Video-TS map zo!

Krijg het dus niet meer terug zoals het voor mijn experiment met de firmware van B-Rad was, en hier baal ik van, ik zal wel iets verkeerd doen maar weet het even niet meer...heb al de default instelling terug gezet, zonder resultaat.
Dus (1) WD firmware teruggezet (2) factory default via menu en (3) stroom er fysiek afgehad?

Dan zou hij het weer moeten doen volgens mij.

Als ik het bovenstaande lees krijg ik echter sterk het vermoeden dat de mappenstructuur niet goed (meer) is.

Als de WD TV Live DVD's afspeelt, _MOETEN_ die in een VIDEO_TS of video_ts (let op underscore en dus geen minnetje) map zitten, anders gaat 'ie losse VOB-jes afspelen wat betekent dat je blokken van ca. 23 minuten zonder ondertitel te zien krijgt.

En verder, sommige ISO's of VIDEO_TS mappen laten zich niet of moeilijk afspelen. De oplossing is dan om met DVDshrink de film te "re-authoren" zodat je alleen de hoofdfilm netjes/netto overhoudt.

[ Voor 8% gewijzigd door Volkert op 11-04-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:12
Heeft er toevallig nog iemand het probleem dat de tekst in het menu via HDMI niet scherp is? Eigenlijk lijkt het te scherp te zijn waardoor er stukjes van letters afvallen. Verbinden via component of composiet heeft dit probleem niet.

Ik heb mijn WD Live (laatste FW, ook de vorige had dit probleem) via een HDMI -> DVI kabel (deze zat bij mijn TV) verbonden met mijn TV (Grundig HD-ready geval van 2 jaar oud)

NB: ook als ik hem aansluit op mijn monitor heb ik hetzelfde probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door cornelisprul op 11-04-2010 14:21 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Heb zojuist MakeMKV geïnstalleerd, en ik moet zeggen dat ik het een heel fijn programma vind. Fijner dan DVDShrink, ivm alle losse MKV'tjes die die maakt :)

I'm a happy man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
Volgens de nieuwe firmware 1.0.2.21 kan je nu in Windows 7 de "Play To" functie gebruiken, is er iemand die dit daadwerkelijk werkend heeft gezien?
Als ik dit doe dan lijkt aan de Windows kant alles goed te gaan, maar hij blijft op contacting device en op de WD TV Live is niks te zien... :?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee ik krijg het ook niet werkend, dat play To, wat eigenlijk DLNA is.

Twonkybeam,wat ook met met dlna werkt wel sinds deze FW, dus het kan blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
apNia schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:38:
Heb zojuist MakeMKV geïnstalleerd, en ik moet zeggen dat ik het een heel fijn programma vind. Fijner dan DVDShrink, ivm alle losse MKV'tjes die die maakt :)
Op zich wel, maar MakeMKV heeft nog wel eens de neiging rare foutmeldingen te geven, althans bij mij onder Windows 7. Weet niet of het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:19:
[...]

Dus (1) WD firmware teruggezet (2) factory default via menu en (3) stroom er fysiek afgehad?

Dan zou hij het weer moeten doen volgens mij.

Als ik het bovenstaande lees krijg ik echter sterk het vermoeden dat de mappenstructuur niet goed (meer) is.

Als de WD TV Live DVD's afspeelt, _MOETEN_ die in een VIDEO_TS of video_ts (let op underscore en dus geen minnetje) map zitten, anders gaat 'ie losse VOB-jes afspelen wat betekent dat je blokken van ca. 23 minuten zonder ondertitel te zien krijgt.

En verder, sommige ISO's of VIDEO_TS mappen laten zich niet of moeilijk afspelen. De oplossing is dan om met DVDshrink de film te "re-authoren" zodat je alleen de hoofdfilm netjes/netto overhoudt.
Dank voor je reactie,
het gaat dus om een film(s) die op een nas schijf staat, waar niets mee gebeurt is en nu opeens niet meer afspelen. (tuurlijk staan de vob's in een map met "_" was ff een typfoutje ;) )
grrr besef nu dat ik op mn NSLU andere firmware heb gezet, die herkende mn nieuwe MYBOOK HD van 1TB niet, zou die soms de boel nu verzieken voor vob's, The road als in voorbeeld film staat nog wel op dezelfde nas hd.
dank kga verder zoeken.

heb een nieuwe film uitgepakt met VOB's op losse HD die ik voor hd content gebruik, en deze speelt gewoon goed af, ligt dus aan NAS of NAS hd's

thx Volkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je bij de nieuwe firmware de registertweaks weer terugzetten? De tweaks die nodig waren om windows 7 er mee te kunnen laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:27:
Moet je bij de nieuwe firmware de registertweaks weer terugzetten? De tweaks die nodig waren om windows 7 er mee te kunnen laten werken.
Nee hoor, gewoon lekker laten staan ... Werkt hier prima ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 16:27
Ik heb sinds een tijdje weer de melding dat er een nieuwe firmware update beschikbaar is. Maar als ik het goed heb begrepen is het dus beter deze niet te installeren? Wanneer zou er dan wel een goede worden verwacht ? (vindt het een beetje vervelend dat elke keer als ik de speler aanzet ik die update melding krijg :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
clonedonkey schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:29:
Ik heb sinds een tijdje weer de melding dat er een nieuwe firmware update beschikbaar is. Maar als ik het goed heb begrepen is het dus beter deze niet te installeren? Wanneer zou er dan wel een goede worden verwacht ? (vindt het een beetje vervelend dat elke keer als ik de speler aanzet ik die update melding krijg :) )
Ik heb de nieuwe firmware via de update binnengehaald. Voor mij totaal geen problemen. In tegendeel zelfs...alles lijkt sneller te werken. Ook is het makkelijk dat je de subs kunt verplaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:00

masauri

aka qwybyte

ik heb het volgende: soms wil hij vastlopen/schokken/happeren als ik mkv's bekijk op mijn nas. (draadloos via dlink wlan stick) terwijl men pc niets anders op de nas bezig is. heeft iemand hier ook al problemen mee ondervonden? ik heb de nieuwste fw geinstalleerd, de oude heb ik nooit gehad omdat ik mijn wdtvl nog maar heb sinds de dag dat de nieuwe fw uitkwam.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
masauri schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:40:
ik heb het volgende: soms wil hij vastlopen/schokken/happeren als ik mkv's bekijk op mijn nas. (draadloos via dlink wlan stick) terwijl men pc niets anders op de nas bezig is. heeft iemand hier ook al problemen mee ondervonden? ik heb de nieuwste fw geinstalleerd, de oude heb ik nooit gehad omdat ik mijn wdtvl nog maar heb sinds de dag dat de nieuwe fw uitkwam.
Ik kijk ook al mijn mkv's via een nas (Netgear ReadyNas Duo). Weliswaar niet draadloos maar het draait, ook met de nieuwe firmware, als een tierelier. Probeer het eens via draad en kijk of het probleem er dan ook is...anders ben ik toch bang dat het aan de stick kan liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
masauri schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:40:
Wireless is qua bandbreedte en "continuiteit" niet handig voor dit soort dingen, ik raad het ook iedereen af.

Dus draadje trekken of de films via een USB stick of USB harddisk afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:27

CeesKees

I rest my Kees

@masauri is ook erg veel hoor, draadloos FULLHD mkv's dat kan bijna niet anders dan schokken en stotteren.

Ik heb laast in mijn reciever de audio delay ingesteld op 0.2.. Werkt nu perfect synchroon!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

1080p is een beetje over de top, dat weet ik, maar een 720p had ik toch wel graag gedraaid willen hebben.
ik wou juist draadloos proberen omdat het weer een kabeltje minder is, helaas, das dan jammer voor men altijd-klagende-ik-wil-geen-kabels-zien-ouders. voor de rest ben ik er wel dik tevreden mee, buiten dat ie soms vast blijft zitten en ik de stekker er dan even uit moet halen om hem weer te doen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik vind wel dat je vaak met stroom uit-aan opnieuw moet opstarten. Bijv. had folder uit mijn share unshared, en dat zag die pas nadat ik stroom eraf gooide. Nadelen heeft dat ook, hij onthoudt dan niet meer waar je bij een film was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sjah schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:11:
Ik vind wel dat je vaak met stroom uit-aan opnieuw moet opstarten. Bijv. had folder uit mijn share unshared, en dat zag die pas nadat ik stroom eraf gooide.
Dat viel mij ook al op. Ik had mijn hele c:\temp directory (die geshared stond) gedelete, en de WD TV Live blijft hem toch vrolijk weegeven :)

Niet echt een kritische showstopper, maar laten we hopen op een beter refresh-mechanisme in volgende firmware releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als ik folders in mijn shares aanpas of verwijder, heeft hij dat soms ook niet door. Maar door opnieuw te verbinden met de samba-server, klopt het altijd prima. Dus even een paar keer back drukken, of via de home-knop, en dan opnieuw verbinden. Werkt altijd. (Of hebben jullie het over een Mediaserver, die andere optie in het menu?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

masauri schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:24:
1080p is een beetje over de top, dat weet ik, maar een 720p had ik toch wel graag gedraaid willen hebben.
ik wou juist draadloos proberen omdat het weer een kabeltje minder is, helaas, das dan jammer voor men altijd-klagende-ik-wil-geen-kabels-zien-ouders. voor de rest ben ik er wel dik tevreden mee, buiten dat ie soms vast blijft zitten en ik de stekker er dan even uit moet halen om hem weer te doen werken.
720p (series vooral) stream ik hier draadloos zonder problemen. Ik moest wel eerst een instelling veranderen op mn router, hij stond namelijk eerst op max. 150Mbp/s en nadat ik hem op max. 300Mbps had gezet deed hij het wel zonder stotteren (heb een Netgear WNDR3700 icm een Linksys WUSB-100v2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:26:
Als ik folders in mijn shares aanpas of verwijder, heeft hij dat soms ook niet door. Maar door opnieuw te verbinden met de samba-server, klopt het altijd prima. Dus even een paar keer back drukken, of via de home-knop, en dan opnieuw verbinden. Werkt altijd. (Of hebben jullie het over een Mediaserver, die andere optie in het menu?)
over Samba... dat is toch een netwerksysteem...dat is toch wat standaard gebruikt wordt, als je een Win-bak probeert te benaderen? Of is het SMB? En wat wordt gebruikt als je een linux of Mac-bak benadert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Samba is de Linux-implementatie van het Windows netwerkprotocol (dat vroeger SMB heette, vandaar de naam). Zowel Windows, Linux als de Mac kunnen er dus mee overweg en is de enige vorm sharen die de WD TV Live doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik zie hier veel mensen over Windows 7 Shares enzovoort dat het moeilijk gaat :o ik weet het inmiddels ook. ik heb ook nog een nas dus voor mij maakt het niet uit. voor de wat meer leken in ons huis niet die heb ik met veel moeite uitgelegd hoe te downloaden en nu willen die ook vanuit hun pc films streamen via die shares dus.

mijn collega met het zelfde kastje zij dat je voor windows in de wd live eerst even automatisch aanmelden uit moest zetten dan een verbinding maken en vervolgens automatisch aanmelden weer aan moet zetten. en dat het zo wel goed werkt :X ga ik dadelijk ff proberen als ik thuis ben.

maar hier lees ik ook veen posts over register tweaks

http://gathering.tweakers...=tweaks&data[boolean]=AND

maar nooit welke register items ik moet aanpassen. is er iemand die het wil delen ?
---------------------------------

edit:

die b-rad homebrew firmware. is er iemand die daar meer over kan vertellen. ik wil graag weten of het ook echt zo makkelijk terug te zetten is naar normaal als verteld wordt.

en als het fout gaat zit er dan nog een WD recovery of iets in zodat ik terug kan.

(ik weet dat het allemaal eigen risico is - ben niet geheel onbekend met homebrew firmwares)

heb het kastje net 2dagen en wil gewoon eens kijken wat het voor mij te bieden heeft

[ Voor 26% gewijzigd door Proxx op 16-04-2010 12:26 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Met terugzetten kan in principe weinig misgaan, gewoon versienr verhogen inde "oude originele" firmware. Heb het ook gedaan, was weer snel terug naar de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Sjah schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:51:
Met terugzetten kan in principe weinig misgaan, gewoon versienr verhogen inde "oude originele" firmware. Heb het ook gedaan, was weer snel terug naar de originele.
zo heb ik het ook gelezen en het ziet er allemaal wel heel solide uit. maar wou het toch even vragen
(het was meer een gewetens vraag :P)

ik ga vanavond eerst de standaard FW een uitpluizen en vanavond laat of morgen stiekem toch een kijk je nemen in de wondere wereld van homebrew :+ :P kan het toch niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proxx schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:22:
ik zie hier veel mensen over Windows 7 Shares enzovoort dat het moeilijk gaat :o ik weet het inmiddels ook. ik heb ook nog een nas dus voor mij maakt het niet uit. voor de wat meer leken in ons huis niet die heb ik met veel moeite uitgelegd hoe te downloaden en nu willen die ook vanuit hun pc films streamen via die shares dus.

mijn collega met het zelfde kastje zij dat je voor windows in de wd live eerst even automatisch aanmelden uit moest zetten dan een verbinding maken en vervolgens automatisch aanmelden weer aan moet zetten. en dat het zo wel goed werkt :X ga ik dadelijk ff proberen als ik thuis ben.

maar hier lees ik ook veen posts over register tweaks

http://gathering.tweakers...=tweaks&data[boolean]=AND

maar nooit welke register items ik moet aanpassen. is er iemand die het wil delen ?
---------------------------------

edit:

die b-rad homebrew firmware. is er iemand die daar meer over kan vertellen. ik wil graag weten of het ook echt zo makkelijk terug te zetten is naar normaal als verteld wordt.

en als het fout gaat zit er dan nog een WD recovery of iets in zodat ik terug kan.

(ik weet dat het allemaal eigen risico is - ben niet geheel onbekend met homebrew firmwares)

heb het kastje net 2dagen en wil gewoon eens kijken wat het voor mij te bieden heeft
Ik heb daar nog een bericht over geplaatst :)

zie hier:
Verwijderd in "[WD TV Live] Ervaringen topic"

Inmiddels zou dit trouwens alweer opgelost kunnen zijn door de nieuwe updates. Heb het zelf niet meer gechecked.
Gebruik de wdtv nu vooral met een usb-hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Als ik dat goed lees, is die registry tweak voor anonymous die geen toegang krijgt. Wie heeft dan ook anonymous... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Proxx schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:22:

Wat betreft automatisch inloggen: (Lees onthouden inlognaam en wachtwoord) heeft je collega helemaal gelijk.
Wat betreft mappen delen: Kies voor het netwerk Bedrijfsnetwerk in het netwerkcentrum en NIET het Thuisnetwerk. (Heb namelijk gelezen dat anders anderen op het netwerk jouw gedeelde map niet kunnen zien, maar jij wel die van anderen. Maar het is toch echt de bedoeling dat de WDtv Live jouw gedeelde mappen kan zien)
Klik rechts op een map en kies voor Delen met... Specifieke personen. (Zet hier alles in wat er is dus, Gast, Iedereen, Administrator, jezelf)

Voilla, klaar. Zelf gebruik ik geen register wijzigingen.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Sjah schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:13:
Als ik dat goed lees, is die registry tweak voor anonymous die geen toegang krijgt. Wie heeft dan ook anonymous... 8)7
ik

------------------------------------------

Probleem voor windows 7 share anonieme login oplossen

Windows Live Sign-in Assistant / live aanmeldhulp moet je verwijderen om gewoon zonder rare aanpassingen in je windows 7 share te komen

mischien is dit handig voor de topic start aangezien veel mensen die live sign-in assistant standaar met live messenger geinstalleerd zullen hebben

bron1
bron2
@ JantjeKoud

ik heb nu gewoon thuis netwerk. en een normale share met idd gebruiker gast leesrechten gegeven

[ Voor 154% gewijzigd door Proxx op 17-04-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Proxx schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:18:
[...]

ik

------------------------------------------

Probleem voor windows 7 share anonieme login oplossen

Windows Live Sign-in Assistant / live aanmeldhulp moet je verwijderen om gewoon zonder rare aanpassingen in je windows 7 share te komen

mischien is dit handig voor de topic start aangezien veel mensen die live sign-in assistant standaar met live messenger geinstalleerd zullen hebben

bron1
bron2
@ JantjeKoud

ik heb nu gewoon thuis netwerk. en een normale share met idd gebruiker gast leesrechten gegeven
Dit heeft bij mij ook geholpen. Het is mij een raadsel hoe iemand daar op is gekomen, maar het werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

ulTimaS schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:37:
[...]

720p (series vooral) stream ik hier draadloos zonder problemen. Ik moest wel eerst een instelling veranderen op mn router, hij stond namelijk eerst op max. 150Mbp/s en nadat ik hem op max. 300Mbps had gezet deed hij het wel zonder stotteren (heb een Netgear WNDR3700 icm een Linksys WUSB-100v2).
Heb je dit enkel aangepast bij "N-overdrachtssnelheid" of had je ook nog andere instellingen veranderd?

Pagina: 1 ... 17 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub