Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

masauri schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:21:
[...]

Heb je dit enkel aangepast bij "N-overdrachtssnelheid" of had je ook nog andere instellingen veranderd?
Dit heb ik veranderd, dus van 150Mbps naar 300Mbps
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/v5ervb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:00

masauri

aka qwybyte

ulTimaS schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:37:
[...]

Dit heb ik veranderd, dus van 150Mbps naar 300Mbps
[afbeelding]
Ok, dan heb ik dat juist ingesteld, ik heb namelijk nog deze opties:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/mcpzib.png
Maar die laat ik dan standaard staan.
Thx voor de tip!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er eigenlijk al een mogelijkheid om met de HD Live uitzendinggemist te bekijken? Eerder in dit topic werd er over gespeculeerd dat men hier mee aan de gang was gegaan, en dat dit wellicht mogelijk zou zijn in de toekomst. We zijn nu een aantal maanden verder, zijn er al resultaten geboekt. Dat zou namelijk voor velen het enige gemis van dit apparaat wegnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:39:
is er eigenlijk al een mogelijkheid om met de HD Live uitzendinggemist te bekijken? Eerder in dit topic werd er over gespeculeerd dat men hier mee aan de gang was gegaan, en dat dit wellicht mogelijk zou zijn in de toekomst. We zijn nu een aantal maanden verder, zijn er al resultaten geboekt. Dat zou namelijk voor velen het enige gemis van dit apparaat wegnemen!
Vergeet het voorlopig gewoon. Dat gaat echt niet gebeuren.

Bij Western Digital weten ze niet eens wat "Uitzending Gemist" is.

Ik heb 1 of 2 weken (een aantal maanden? Huh?) geleden uitgelegd dat je met bijvoorbeeld HiNetRecorder de asf-stream kunt opvangen en dan met VLC-player kunt omzetten naar MPEG-TS op basis van h264 en MPGA geluid. Je kunt dan het filmpje van 320 x 180 pixel (dus per definitie flutkwaliteit) afspelen op de WD TV Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, misschien ga ik WD maar eens mailen voor een ''broadcast missed'' tool ;)

Oh, ja, er bestaat zelfs een speciale tool voor op internet om de uitzendinggemist stream af te vangen. De zogenaamde uitzendinggemistdownloader. Zie: http://www.dutchcowboys.nl/gadgets/18836

Dus daar zullen we het voorlopig mee moeten doen. Jammer dat dit wel even snel duurt als de uitzending zelf natuurlijk. Overigens verwacht ik wel dat binnenkort uitzendinggemist hogere kwaliteit gaat aanbieden.

Ja, maanden of weken, tijd is toch relatief ;). In ieder geval ving ik maanden geleden iets op over uitzendinggemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:22:
[...]

Nee hoor, gewoon lekker laten staan ... Werkt hier prima ...
Hier nu ook, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:56:
haha, misschien ga ik WD maar eens mailen voor een ''broadcast missed'' tool ;)
Dat heeft heel erg weinig zin. Er is wel een speciaal forum waarin van alles besproken wordt en waarin Western Digital zelf meekijkt en de zaken "acknowledged". Dat wil dan uiteraard niet zeggen dat ze er ooit aktief iets mee gaan doen, maar voor goede tips staat natuurlijk ieder zichzelf respecterend bedrijf open.

http://community.wdc.com/...sts-in-this-thread/m-p/81

Mijn top-3 qua feature request is overigens:

- Volume control op het kleine afstandsbedieningkje (dan heb je je TV remote niet meer nodig tijdens het kijken van een film)

- NFS support of een ander efficient protocol dat het kijken van BD50 film via de 100 Mbps mogelijk maakt (nu kun je maar tot zo'n 20-25 GB kijken over het netwerk, anders gaat 'ie hakkelen)

- Menu ondersteuning bij DVD's en BluRay's (wel zo netjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:40
Volkert schreef op woensdag 21 april 2010 @ 07:44:
[...]

Mijn top-3 qua feature request is overigens:

- Volume control op het kleine afstandsbedieningkje (dan heb je je TV remote niet meer nodig tijdens het kijken van een film)
??

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij ligt de AB van me upc digital (is ook tv) altijd op de bank, dus die is toch wel bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik sluit em ook wel eens aan op mijn monitor met losse boxen erbij. dan zou het toch wel makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sjah schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:26:
[...]
??
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij ligt de AB van me upc digital (is ook tv) altijd op de bank, dus die is toch wel bij de hand.
Ik heb een Samsung LE40B550 met CI+ module van Ziggo en een Samsung homecinemaset die met AnyNet+ gekoppeld is. Dus eigenlijk alles (behalve de WD TV live dan) via één grote afstandsbediening.

't Zou mooi zijn als je tijdens een film alleen maar het mini-afstandsbedieningkje nodig had, dan heb je alle benodigde functionaliteit (pauze/play en een volumeknop voor als er bijvoorbeeld weer eens zo'n teringharde scene tussen zit als je kinderen liggen te slapen) mooi onder één duimpje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddict
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 23:10

Eddict

has Anterograde amnesia

wil dit topic niet vervuilen, maar het heeft met [WD TV Live] Ervaringen te maken...

mag ik de aandacht even op dit probleem vestigen? in het originele draadje 'WD TV Live geen beeld op Panasonic TH-42PV45EH via HDMI' weinig reacties tot nu toe, dus wellicht dat het hier iets meer effect heeft.

ik ga er vanuit dat alle WD TV Live die hards hier zijn :+
bedankt voor de evt input! (reacties graag in originele topic)

[ Voor 4% gewijzigd door Eddict op 21-04-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
Eddict schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:39:
wil dit topic niet vervuilen, maar het heeft met [WD TV Live] Ervaringen te maken...

mag ik de aandacht even op dit probleem vestigen? in het originele draadje 'WD TV Live geen beeld op Panasonic TH-42PV45EH via HDMI' weinig reacties tot nu toe, dus wellicht dat het hier iets meer effect heeft.

ik ga er vanuit dat alle WD TV Live die hards hier zijn :+
bedankt voor de evt input! (reacties graag in originele topic)
Wat heb je in de WD ingesteld bij video (welke uitvoer heb je gekozen)? Heb je alle mogelijkheden geprobeerd?

edit: ik heb dezelfde vraag ook in de originele topic gesteld. Deze kan dus vervallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Edje040 op 21-04-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:50
Vandaag ook de nieuwe firmware geinstalleerd en waar ik erg gelukkig mee ben, is het feit dat hij nu ook bluray iso goed afspeeld! De ondertiteling die in de iso gebakken zit deed het namelijk eerst niet, maar nu gelukkig wel! De cursus Frans voor dummies kan terug dus :P

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik begin me steeds meer ergeren aan youtube filpmjes die niet afspelen vanwege een TV-connected device verbod. Iemand een manier bekend om dit al te zien als je een filmpje op de pc aan je playlist toevoegt. Vind het superiiri om daar achter de TV pas achter te komen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elzingan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-04-2021
Ik mis :
1) enkele mappen (waar vele videos instaan)
2) zelfs een hele USB HDD (usb2)

...maar als ik zoek via File Management kan ik ze beiden wel benaderen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
elzingan schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:06:
Ik mis :

Iemand een idee?
Ik benader alles via "Network Shares". Dat is de enige om alles te kunnen zien. Bij mij althans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
Sjah schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:25:
Ik begin me steeds meer ergeren aan youtube filpmjes die niet afspelen vanwege een TV-connected device verbod. Iemand een manier bekend om dit al te zien als je een filmpje op de pc aan je playlist toevoegt. Vind het superiiri om daar achter de TV pas achter te komen. :(
Ja, dit probleem heb ik ook. Super irritant. Youtube was een van de belangrijkste redenen voor mij om deze gadget to kopen en die funcionaliteit is dus gewoon crap. Ik snap wel dat het vooral aan Google ligt, maar WD zou dan niet zo moeten adverteren met Youtube support als ze het gewoon niet waar kunnen maken. ;(

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:27

latislos

zie signature

Exar schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 01:37:
[...]

Ja, dit probleem heb ik ook. Super irritant. Youtube was een van de belangrijkste redenen voor mij om deze gadget to kopen en die funcionaliteit is dus gewoon crap. Ik snap wel dat het vooral aan Google ligt, maar WD zou dan niet zo moeten adverteren met Youtube support als ze het gewoon niet waar kunnen maken. ;(
Voordat Youtube/Google ging zeiken over die TV connected shizzle, werkte HD content prima.
Alleen was het klote dat je net bij die WDTVLive versie, brakke zoek functionaliteit had en dat het inloggen niet werkte...

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik vind het zo min van google hoe ze dit gedaan hebben. In Aug. komt die Live op de markt en krijgt een geile youtube functionaliteit mee, in Januari besluit Google dat dit minimaal dik geld waard is ofzo, en trekt de functionaliteit half terug. Doe dan de oude apparaten matsen, en alleen de apparaten die nieuw zijn (en reclame kunnen vertonen) dit opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb een aantal mappen geshared voor de WD. Nu heb ik een 3tal van die mappen verwijderd. Toch blijven ze bij de WD zichtbaar als ik mn network share benader.

Hoe krijg ik deze mappen uit het cache van de WD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Deze thread lezen, is langs geweest.... stroom eraf bijv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Sjah schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:49:
Ik vind het zo min van google hoe ze dit gedaan hebben. In Aug. komt die Live op de markt en krijgt een geile youtube functionaliteit mee, in Januari besluit Google dat dit minimaal dik geld waard is ofzo, en trekt de functionaliteit half terug. Doe dan de oude apparaten matsen, en alleen de apparaten die nieuw zijn (en reclame kunnen vertonen) dit opleggen.
Misschien maakt WD/Google nog een reclamedeal met Google/WD (Als je begrijpt wat ik bedoel ;) )
Zou8 leuk zijn voor de youtube lovers.
Win/win situatie wellicht.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elzingan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-04-2021
OPGELOST :
Na dagen proberen is het net eindelijk opgelost : usb aan laptop gekoppeld (dus ipv benaderen via netwerk) en daar bleek 1 (lege) map te zijn (die niet via WD te verwijderen was) die eerst ook niet via verkenner te verwijderen was. Via rechten aanpassen lukte het ook niet, defragmentatie (?) geprobeert en nog veel gevloek en geprobeer (sorry, weet niet meer wat precies...) later was de map opeens verdwenen...
==============
Wellicht was ik niet duidelijk : Maar dat gaat toch allen op bij niet aan de WD gekoppelde files via netwerk? Het gaat hier over direct aangesloten usb HD aan de WD. Dan heeft "network shares" toch geen impact?

elzingan schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:06:
Ik mis :

Iemand een idee?
Edje040 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:30:
[...]

Ik benader alles via "Network Shares". Dat is de enige om alles te kunnen zien. Bij mij althans...

[ Voor 45% gewijzigd door elzingan op 25-04-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
  • Laatst online: 30-08-2023
Heb aan de WD een Lacie 1.5 gb HD hangen met daarop alle kinderfilms van mijn dochter (Barbie, Shrek, Up, etc). De Lacie is echter maar voor de helft gevuld en ik heb al haar films inmiddels met DVD Shrink omgezet. Nu wil ik ook een aantal van mijn films op de Lacie zetten, is immers zonde van de onbenutte ruimte. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een op de tv zichtbare structuur van een folder 'kinderfilms' en een folder 'films papa' te maken. Wil het eigenlijk zo hebben dat mijn dochter bij het opstarten van de WD kan kiezen uit bijvoorbeeld deze twee folders. Nu worden gelijk alle films met het artwork getoond.

Ben al een poosje aan het pielen en het zal waarschijnlijk niet kunnen maar heeft iemand een briljant idee om dit zo op te lossen? Het zou een beetje vervelend zijn als ze 's ochtends bijvoorbeeld per ongeluk Kill Bill aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

ummmm.... toch gewoon gewoon in de root van de hardeschijf twee mappen aanmaken en in die mappen alle films zetten? verder kan je niet echt een map als hoofdbron o.i.d. selecteren, dus dat zal i.i.g. niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
maak op je schijf inderdaad gewoon 2 mappen. 1 met kinderfilms, en 1 met films papa.
in die map kun je dan een file "folder.jpg" zetten om de map ook een plaatje te geven.

belangrijk is dan wel dat je bij het opstarten van de WD TV na het selecteren van films voor "folders" kiest,
Alleen dan krijg je de mappenstructuur. Kies je voor "recent bekenen" ofzoiets, of alle films, dan krijg je alles door elkaar,

zelf kies ik altijd folders, vind het jammer dat dit niet direct de standaard keuze is, maar dat ik daar eerst naar toe moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Aha, ik snap hem, ik heb die 2 folders wel gewoon gemaakt maar ik kreeg dan toch gewoon alle video's te zien. Ik selecteer eigenlijk altijd direct 'all Videos'. Maar ik moet dan eerst naar 'Folders' gaan om die folderstructuur te zien, en dan zie je de 2 folders. Hmm, inderdaad jammer dat je bij het opstarten weer eerst naar 'Folders' moet scrollen. Thanks mannen voor de tip, ik ga weer door met pielen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de nieuwste firmware kan je nu op datum sorteren ? Maar hoe doe je dat juist ? Want dat vind ik dus wel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Is er een mogelijkheid, op de een of andere manier om NU (April 2010) via de WDTV Live naar Youtube HD te zien? En het liefst ongelimiteerde videos, dus ook muziekvideo's etc?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:53:
Volgens de nieuwste firmware kan je nu op datum sorteren ? Maar hoe doe je dat juist ? Want dat vind ik dus wel niet...
Heb je in de manual gezocht, want daar staat het gewoon in :)

Anyway, het werkt alleen met USB devices, helaas niet met Network Shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
salimrmaf schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:16:
Is er een mogelijkheid, op de een of andere manier om NU (April 2010) via de WDTV Live naar Youtube HD te zien? En het liefst ongelimiteerde videos, dus ook muziekvideo's etc?
Nee, niet simpel in ieder geval.

Je zult dan met je PC de stream (.flv) moeten opvangen en omzetten in een WD TV Live compatible video/audio formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volkert schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:29:
[...]

Heb je in de manual gezocht, want daar staat het gewoon in :)

Anyway, het werkt alleen met USB devices, helaas niet met Network Shares.
oh, so whats my use? Gebruik altijd mijn hd in de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Volkert schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:37:
[...]

Nee, niet simpel in ieder geval.

Je zult dan met je PC de stream (.flv) moeten opvangen en omzetten in een WD TV Live compatible video/audio formaat.
heel misschien met de firmware van b-rad. het heeft i.i.g. lang gewerkt (of het nu nog steeds werkt weet ik niet, maar ze waren er druk mee bezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sjah schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:25:
[...]
oh, so whats my use? Gebruik altijd mijn hd in de pc...
None ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-12-2024
salimrmaf schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:34:
[...]

Wanneer ik een WMV-HD bestand afspeel met een WMA9 PRO 5.1 geluidsbron, krijgt mijn receiver dat WEL gewoon door.

Dus de WDTV Live geeft wel WMA9Pro door. ;) Ook TrueHD wordt doorgegeven middels HDMI. Vooral documentaires maken gebruik van TrueHD, zoals BluePlanet.

@Hierboven over DTS-HD: Mijn Onkyo gaf het wel door, maar mijn Pioneer 919 niet, terwijl ie het wel zou ondersteunen. :/
Lang geleden deze post maar toch, ik heb net 3 uurtjes mijn WDTV live en heb een geluids probleem
Hoe krijg je dit voor elkaar :/
Heb hem aangesloten met HDMI en met toslink aan mijn Denon-3808a en krijg er geen geluid uit met wmapro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:02
Die denon ondersteunt alleen wma, geen wma pro of wma lossless. Heb hetzelfde probleem met een wmapro film ;)

Ligt dus aan je receiver, die wd tv live geeft het wel goed door.

[ Voor 27% gewijzigd door sewer op 28-04-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-12-2024
sewer schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:38:
Die denon ondersteunt alleen wma, geen wma pro of wma lossless. Heb hetzelfde probleem met een wmapro film ;)

Ligt dus aan je receiver, die wd tv live geeft het wel goed door.
mmm ... bedankt voor het antwoord! Ben er niet blij mee, maar daar kan jij nix aan doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
ZGearloose schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:50:
[...]
mmm ... bedankt voor het antwoord! Ben er niet blij mee, maar daar kan jij nix aan doen :*)
In de praktijk is het nog nooit een écht probleem voor mij geweest. Meestal kun je wel een andere versie downloaden, en anders kun je de film altijd nog converteren met bijvoorbeeld Popcorn MKV Audio Converter of Handbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

http://www.nu.nl/internet...et-televisiesoftware.html

zie ik een verband tussen dat google youtube HD op mediaspelers verboden heeft en dit bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Rub3s schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:58:
http://www.nu.nl/internet...et-televisiesoftware.html
zie ik een verband tussen dat google youtube HD op mediaspelers verboden heeft en dit bericht?
Niet echt volgens mij.

Het lijkt erop dat de uploader, de rechthebbende en/of een onafhankelijke keurigsinstantie een vinkje aan kan zetten waardoor het betreffende filmpje niet op een mediaplayer afgespeeld kan worden.

Er zit geen logica in qua wel of geen HD is mij al opgevallen.

Wat me ook opgevallen is dat het New Kids filmpje met die snackbar c.q. die rooie uit Gestel bijvoorbeeld 3x op YouTube staat. Twee daarvan zijn geblockt voor een mediaplayer en eentje niet.Exact dezelfde content (een video van een video kun je duidelijk zien).

[ Voor 4% gewijzigd door Volkert op 30-04-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

zelfs als er HD bij een video staat, is het tegenwoordig niet meer in HD op de wd tv live........ althans, in mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:12
Ach gelukkig werkt youtube HD wel mbv de laatste (0.4.2) B-rad firmware. Tenminste volgens de change list. Heb zelf nog geen tijd gehad om het te testen

This firmware enables the following:
.....
* YouTube HD support
.....

[ Voor 10% gewijzigd door cornelisprul op 30-04-2010 09:57 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jaja, is die gebaseerd op de nieuwste FW? Maar dan nog, dan hou je dat bepaalde clips niet afspelen op tv-connected-devices, om gek van te worden die "feature"... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta op het punt de TV Live te kopen en te gebruiken in combinatie met harde schijf.
Al mijn DVD's zijn opgeslagen als audio_ts en video_ts met daarin de verschillende VOBfiles.
Kan de WD TV Live deze afspelen en is de ondertiteling dan ook in orde zonder aparte srtfiles?
Zoja dan is mijn keuze gemaakt, zoniet welke mediaplayers kunnen dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:48:
Sta op het punt de TV Live te kopen en te gebruiken in combinatie met harde schijf.
Al mijn DVD's zijn opgeslagen als audio_ts en video_ts met daarin de verschillende VOBfiles.
Kan de WD TV Live deze afspelen en is de ondertiteling dan ook in orde zonder aparte srtfiles?
Zoja dan is mijn keuze gemaakt, zoniet welke mediaplayers kunnen dit wel?
De WD TV heeft geen officiële DVD support. Maar het werkt vaak wel. Menu's zijn nooit zichtbaar. Subs werken vaak. Soms is het nodig de DVD bestanden om te zetten met DVD shrink of met MakeMKV.

De WD TV Live is vooral goed met AVI en MKV, en speelt voor de rest 99,99% van alle formaten af, inclusief zeer goede ondertitel support en weergave, inclusief sub-sync adjustment.

Zou zonde zijn een andere speler te nemen puur door de matige DVD support IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik vind menu's alleen maar irritant, tijdverspilling. Maar ieder moet zelf weten hoeveel waarde die eraan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik wou net met m'n WD TV Live die 10 minuten skip doen (vooruit spoelen en dan de skip forward knop terwijl ie spoelt) maar dit deed ie niet. Is dit
1) omdat ik een MKV afspeelde?
2) omdat de combinatie van toetsen veranderd is voor die 10 mins skip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Grappig, kende die functionaliteit niet. Maar hier werkt het gewoon zoals je beschrijft, zowel met divx, x264 in mkv-container en blu-ray.

Dit met firmware 1.02.21, en de content afspelende vanuit het netwerk.

[ Voor 19% gewijzigd door sewer op 02-05-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
ik merk dat het soms bij mij ook niet altijd werkt.
dan doe ik altijd even opnieuw play en dan weer fast forward en dan next, dan gaat het meestal wel goed.

je kan trouwens niet 10 min vooruit spoelen* als er minder over is dan 10 minuten op de video.

*sorry voor het oude woord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Nee het was echt aan het begin van een 1 uur durende MKV, gemaakt met MakeMKV. Had ook geprobeerd te stoppen en te resumen, dat bedoel je toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de medialibrary functionaliteit van dit apparaat?

worden alle films geindexed met een imdb verhaaltje en cover erbij of hoe werkt dit?

(functionaliteit van bijv. een popcorn hour a200: http://www.mediasmartserv...on-Sabish-LowList-Mod.jpg )

Of krijg je enkel kaal de bestanden te zien zonder mooie library?

Als ik mn films via het netwerk laat indexen wil ik dat het er een beetje uitziet als het programma all my movies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 01:27:
Nou, niet ...

Je wilt toch films zien en niet al die onzin eromheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar zie je mij dat zeggen? :)

Als ik zo'n apparaat koop wil ik een media experience hebben, dus de interface met toebehoren moet er goed uitzien en ik vind dat een media lib met covers en dergelijke daar toe behoort. Maargoed, ik heb al gezien dat de network media tanks dit bieden dus ik kan voor een paar euro meer dat wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:00

masauri

aka qwybyte

Ik heb iets raars aan de hand en heb er nog niemand iets van zien posten van alles wat ik ondertussen gelezen en bekeken heb dus ik ben is benieuwd of iemand me kan vertellen wat het probleem is en of er een oplossing voor bestaat:-p

Als de hard disc recorder (aangesloten op de scart ingang van de tv) een programma aan het opnemen is en ik bekijk een film via de nas (wdtvlive aan gesloten op de hdmi poort) word de opname op de hdr onderbroken.

Nu vraag ik me af waarom dit gebeurd, simpelweg omdat ik van een andere bron mijn beeld en geluid haal dan via de antenne. (keb geen digitale tv of zo, gewoon antennekabel.)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ik bedoel met "je" in mijn context meer "men" of "de meeste mensen".

Anyway, de WD TV Live is een recht-toe-recht-aan dingetje van 99 Euro. Je kunt dan niet allerlei luxe features verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
masauri schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:48:
Ik heb iets raars aan de hand en heb er nog niemand iets van zien posten van alles wat ik ondertussen gelezen en bekeken heb dus ik ben is benieuwd of iemand me kan vertellen wat het probleem is en of er een oplossing voor bestaat:-p

Als de hard disc recorder (aangesloten op de scart ingang van de tv) een programma aan het opnemen is en ik bekijk een film via de nas (wdtvlive aan gesloten op de hdmi poort) word de opname op de hdr onderbroken.

Nu vraag ik me af waarom dit gebeurd, simpelweg omdat ik van een andere bron mijn beeld en geluid haal dan via de antenne. (keb geen digitale tv of zo, gewoon antennekabel.)
Je geeft veel te weinig informatie. Wat is het merk en het type van beide apparaten bijvoorbeeld? Heeft de HD recorder een eigen tuner? Waar dient de SCART kabel voor? Alleen om af te spelen op de TV? Zo ja, dan zou ik een SCART naar tulp IN converter kopen en een SCART naar tulp UIT converter en daartussen een rood - wit - gele kabel leggen. Dan heb je geen last meer van schakelsignalen over SCART die hier misschien het probleem vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 01:27:

worden alle films geindexed met een imdb verhaaltje en cover erbij of hoe werkt dit?

(functionaliteit van bijv. een popcorn hour a200: http://www.mediasmartserv...on-Sabish-LowList-Mod.jpg )

Of krijg je enkel kaal de bestanden te zien zonder mooie library?

Als ik mn films via het netwerk laat indexen wil ik dat het er een beetje uitziet als het programma all my movies.
Do onofficiële b-rad firmware(gebaseerd op iets oudere officiële firmware) heeft wel iets dat lijkt op een medialibrary inclusief imdb info. Maar dan ben je langer bezig met toevoegen van info en proberen, dan het kijken van films. Kan verslavend zijn :)
masauri schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:48:

Voor zover dat ik je verhaal begrijp, denk ik dat het ook komt door een schakelsignaal, en de oplossing van Volkert zou ik dan zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Ik was vanavond bij iemand om ''even'' een wd tv live in te stellen. Nu heeft hij boven een pc (windows 7 32bit)staan met daarop aangesloten twee externe hd's met films en audio bestanden. Die wilt hij kunnen benaderen via de wd tv live. Op de die wd heb ik gelijk de laatste nieuwe update gezet natuurlijk.

Als ik nu in de wd naar die pc ga, dan vraagt hij om een account naam en wachtwoord. Hoe kom ik dit te weten, want dit is nooit ingevuld op die pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Als je in dit topic even gezocht had op windows 7, dan had je de oplossing meteen gevonden :P

Maar goed, ik neem aan dat je, zoals een goede tweaker beaamt, die persoon erop gewezen hebt wat de verdere gevaren zijn van wachtwoordloze workgroup-accounts in een netwerk? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 05-05-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
sewer schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:36:
Als je in dit topic even gezocht had op windows 7, dan had je de oplossing meteen gevonden :P

Maar goed, ik neem aan dat je, zoals een goede tweaker beaamt, die persoon erop gewezen hebt wat de verdere gevaren zijn van wachtwoordloze workgroup-accounts in een netwerk? ;)
Ik heb toch veel doorgelezen hoor in dit topic, maar dit misschien over het hoofd gezien.

Dit ga ik vanavond gelijk proberen uiteraard.

ps:met die gevaren zal het toch wel meevallen? Want het is toch alleen een intern netwerk in huis, en alle personen in huis mogen er gewoon opkomen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Artikel op Engadget over de WD TV Live:
WD TV Live HD gets 'Play To' functionality, full Windows 7 compliance

This silvery-set top box above may look rather drab, but never fear: its next production run will sport a nice, colorful Windows 7 sticker. That's because Western Digital recently signed an agreement to make its WD TV Live HD network media players compatible with Microsoft's "Play To" feature, allowing you to push media right to your TV from a Windows Media Player 12-equipped PC. While the feature actually snuck its way into firmware revision 1.02.21 in late March, WD only just began trumpeting its inclusion today... possibly to let memories of its disastrous prior update fade. Whatever the reason, the box is not the "first network media player compatible with Windows 7" -- Denon has four recievers that predate it. Press release and an example of what 'Play To' looks like, right after the break.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bij mij werkt play to niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Sjah schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:12:
Bij mij werkt play to niet hoor.
Ik heb zelf w7 Home Premium. Als ik op het bestand ga staan, rechtermuisklik, dan staat daar gewoon play to WD HD Live tussen. Als ik hier op klik kan ik vervogens in het pop-up scherm de film zoeken. Vervolgens een klikkie en de film start gewoon op TV op. Ik heb dit overigens alleen als test gedaan omdat ik mijn films op een NAS heb staan en vanaf daar stream. Totaal geen problemen ook zonder het verwijderen van eerder genoemde Live-applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom staat er ook: next production run, maw de volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Edje040 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:48:
[...]

Ik heb zelf w7 Home Premium. Als ik op het bestand ga staan, rechtermuisklik, dan staat daar gewoon play to WD HD Live tussen. Als ik hier op klik kan ik vervogens in het pop-up scherm de film zoeken. Vervolgens een klikkie en de film start gewoon op TV op. Ik heb dit overigens alleen als test gedaan omdat ik mijn films op een NAS heb staan en vanaf daar stream. Totaal geen problemen ook zonder het verwijderen van eerder genoemde Live-applicatie.
Bij mij ook dat alles, maar als ik op de film klik, gaat die nadenken, en iets op het scherm zien, hoo maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Sjah schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:39:
[...]

Bij mij ook dat alles, maar als ik op de film klik, gaat die nadenken, en iets op het scherm zien, hoo maar..
Is je PC wel te zien op de WD? Gebruik je dezelfde naam voor de homegroup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
sewer schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:36:

Dit heb ik gisteravond gedaan. Maar werkte niet. Toen heb ik die registeraanpassing gedaan, en toen vroeg de wd niet meer om een wachtwoord of wat dan ook.
Maar nu zie ik niet de twee externe hd's(met films en muziek) die op die pc zijn aangesloten, en wel als gedeeld staan ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Edje040 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:48:
[...]

Is je PC wel te zien op de WD? Gebruik je dezelfde naam voor de homegroup?
Of course, any other ideas? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb voglens mij de neiwuste FW.

Wanneer ik de BluRay van This Is It, 35 GB groot afspeel vanaf USB werkt doorspoelen niet zo goed. Hij gaat gewoon "Verder" waar ie gebleven was. :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
salimrmaf schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:18:
Wanneer ik de BluRay van This Is It, 35 GB groot afspeel vanaf USB werkt doorspoelen niet zo goed. Hij gaat gewoon "Verder" waar ie gebleven was. :(
Je kunt toch wel gewoon 10 minuten doorspoelen met de FF en dan NEXT truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Voor de freaks / prutsers onder ons die echt alles aan de praat willen krijgen op de WD TV Live:

Probeer eens AVS Video Converter v6.4

Je kunt hier zelfs probleemloos de asf-jes van Uitzendinggemist omzetten naar DVD-formaat.

En nee, ik heb geen aandelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Volkert schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:04:
[...]

Je kunt toch wel gewoon 10 minuten doorspoelen met de FF en dan NEXT truc?
Heel mijn doorspoel-functies zijn naar de maan; 10 minuten voor/achteruitspeolen werkt niet altijd goed.. ook zegt de WDTV dat THis Is It 1.51 uur duurt, terwijl de film wanneer ie op 1.51 "staat" nog lang niet afgelopen. :F

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 10:52
(jarig!)
Nieuwe play-to functie van windows media player naar mijn wd tv live werkt PERFECT...kan nu ook eindelijk WMV afspelen MET geluid! ok moet je hem via de windows mediaplayer naar het apparaat streamen maar het werkt super :D

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
salimrmaf schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:21:
[...]
Heel mijn doorspoel-functies zijn naar de maan; 10 minuten voor/achteruitspeolen werkt niet altijd goed.. ook zegt de WDTV dat THis Is It 1.51 uur duurt, terwijl de film wanneer ie op 1.51 "staat" nog lang niet afgelopen. :F
Ook al een keer de stroom er helemaal af gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Volkert schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:10:
[...]

Ook al een keer de stroom er helemaal af gehad?
1x in de dag haal ik de stroom er zo'n 15 uur vanaf, ja. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
amdboy1983 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:46:
Nieuwe play-to functie van windows media player naar mijn wd tv live werkt PERFECT...kan nu ook eindelijk WMV afspelen MET geluid! ok moet je hem via de windows mediaplayer naar het apparaat streamen maar het werkt super :D
Ik probeerde het net ook even, werkt inderdaad perfect.

Ik probeer nu een webstream af te spelen in media player, en die dan weer "door" te streamen naar mijn WD TV, maar dat lukt niet helaas.
Als dat lukt kan je namelijk heel leuk uitzendig gemist kijken, of zelfs RTL Gemist(drm betaald)

[ Voor 8% gewijzigd door jmk op 08-05-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
salimrmaf schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:55:
[...]
1x in de dag haal ik de stroom er zo'n 15 uur vanaf, ja. ;)
OK, qua dat veel mensen het verschil niet weten tussen standby (met de afstandsbediening "uit" zetten) en fysiek de stekker eruit.

Maar goed, als je dit laatste gedaan hebt, kun je hem nog terugzetten naar de fabrieksinstellingen en eventueel opnieuw flashen (met de stiekem-de-versie-een-nummertje-hoger-zetten truc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Volkert schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:49:
[...]

OK, qua dat veel mensen het verschil niet weten tussen standby (met de afstandsbediening "uit" zetten) en fysiek de stekker eruit.

Maar goed, als je dit laatste gedaan hebt, kun je hem nog terugzetten naar de fabrieksinstellingen en eventueel opnieuw flashen (met de stiekem-de-versie-een-nummertje-hoger-zetten truc).
Ik haal de stroom er iedere dag uit, ja :p Maar dat resetten enzo heb ik al vaker gedaan. Zal nog eens de firmware updaten. :|

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wd tv live werkte maandenlang goed. Sinds gisteren opeens geen beeld meer. Na de voedingskabel los te koppelen is het opstartscherm wel even zichtbaar, maar zodra het beeld hoort over te gaan naar het menu, zie ik alleen nog een blauw scherm.

Apparatuur:
- onky tx sr307 receiver met daaraan:
- een xbox 360
- een wd tv live met de laatste officiele wd firmware erop en via wifi verbonden met Synology NAS (werkt al maanden prima)

De laatste 2 apparaten zijn uiteraard via hdmi verbonden.

Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
- hdmi poorten op de onkyo receiver gewisseld, xbox 360 over de poort van de wd tv live werkt prima, andersom blijft het probleem met de wd tv live bestaan
- kabels gewisseld: xbox werkt ook prima over de kabel van de wd tv live, andersom blijft het probleem met de wd tv live bestaan
- en nu komt het.... De kabel die de tv direct verbindt met de hdmi out van de onkyo receiver direct op de wd tv live aangesloten en.... Jawel....dan werkt het wel.

Weet even niet wat ik nu nog kan proberen om alles weer aan de praat te krijgen. Heeft iemand een idee?

Sent from my iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verhaal is moeilijk te volgen, maar ik krijg een gevoel dat er iets met je receiver is. Of was je zelf ook al zover? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Op de 1,5 tb Lacie HD die via USB is aangesloten op mijn WD staan voornamelijk kinderfilms. De dvd's rip ik met DVDShrink naar een iso. Het enige wat ik eraf haal zijn de vreemde talen. Nu heb ik een probleem met een aantal iso's.

Een aantal films zoals Cars, Wall-e en de nieuwe Disney: de Kikker en de Prins hebben namelijk tijdens sommige scenes in de film soms vertaalde Nederlandse teksten. Bijvoorbeeld een wegwijsbord of een Nederlands reclamebord. De WD vindt dit tijdens het afspelen niet lekker. Het beeld begint dan te stotteren tussen de Engelse en de Nederlandse scene en heftig over te slaan. Je ziet de WD dan echt denken welke keuze hij moet maken. Bij de laatste film die ik met DVDshrink heb overgezet 'de Kikker en de Prins' van Wall Disney is het zelfs heel erg. Hij slaat op dat soort momenten hele scenes over met 32x speed. Film is dus bijna niet te bekijken via de WD.

Iemand idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

boekenbon schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:22:
Op de 1,5 tb Lacie HD die via USB is aangesloten op mijn WD staan voornamelijk kinderfilms. De dvd's rip ik met DVDShrink naar een iso. Het enige wat ik eraf haal zijn de vreemde talen. Nu heb ik een probleem met een aantal iso's.

Een aantal films zoals Cars, Wall-e en de nieuwe Disney: de Kikker en de Prins hebben namelijk tijdens sommige scenes in de film soms vertaalde Nederlandse teksten. Bijvoorbeeld een wegwijsbord of een Nederlands reclamebord. De WD vindt dit tijdens het afspelen niet lekker. Het beeld begint dan te stotteren tussen de Engelse en de Nederlandse scene en heftig over te slaan. Je ziet de WD dan echt denken welke keuze hij moet maken. Bij de laatste film die ik met DVDshrink heb overgezet 'de Kikker en de Prins' van Wall Disney is het zelfs heel erg. Hij slaat op dat soort momenten hele scenes over met 32x speed. Film is dus bijna niet te bekijken via de WD.

Iemand idee hoe dit op te lossen?
Op zich is het bekend dat de WD officieel geen DVDs support. (bij mij draaien de meeste ISOs wel)
Misschien is het een idee om de DVD te rippen naar een MKV of AVI?

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
latislos schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:57:
[...]

Op zich is het bekend dat de WD officieel geen DVDs support. (bij mij draaien de meeste ISOs wel)
Misschien is het een idee om de DVD te rippen naar een MKV of AVI?
DVD worden wel ondersteund. Weliswaar niet het menu maar de video_ts bestanden wel. Als je op deze map gaat staan en op 'play' drukt speelt hij gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 09:03
ondersteunen ander mediaplayers wel dvd menus dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
bartburg schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:01:
ondersteunen ander mediaplayers wel dvd menus dan?
Weet ik niet. Zou ff googelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ACRyan Mini volgens mij, doet dat. Mist wel youtube, d8 ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Kan hem een keertje als AVI of MKV rippen, kijken of het probleem zich dan ook nog voordoet. Is dit trouwens een bekend probleem van de WD of doe ik iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb een platte tv met rode en witte audio out, maar de (prachtige) audiokabel die ik heb liggen is tekort. Dus ik dacht ja, ik doe de audio/composiet kabel erin, en doe de audio in de versterker, beeld gewoon via HDMI uiteraard. Dit werkt mooi niet, geeft enkel stereo signaal door via de hdmi aan de tv.

Nouja, morgen maar kabeltje van 1.25m halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
boekenbon schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:08:
Kan hem een keertje als AVI of MKV rippen, kijken of het probleem zich dan ook nog voordoet. Is dit trouwens een bekend probleem van de WD of doe ik iets niet goed?
Gewoon bekend probleem. 3 oplossingen zijn dus:
-MakeMKV . Gaat zet zo snel als het kopieren van de ISO/VIDEO_TS folder
(freeware, wordt waarschijnlijk payware, omdat er en limiet op de gebruikerstijd van een beta zit. De makers zeggen zelf dat het gratis is zolang het programma in het beta stage zit)
-DVD Shrink (overbodige items(tracks/menu/subs) weghalen wil vaak werken om dingen goed te laten werken)
-AVI of MKV downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiske
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 10:52
Ik heb sinds vandaag de WD Live gekocht voor boven op de slaapkamer. Beneden heb ik een Popcorn A110 met 1tb Hdd en nu probeer ik deze vanaf de WD Live te benaderen. De WD is aangesloten via een WIFIfouter en de popcorn Hour via mijn kabelmodem (draad) maar tot dusver krijg ik het niet voor elkaar de popcorn hour te zien. Op m'n laptop (ook wifi) heb ik als testje een map geshared en dat werkt gewoon (duurt wel 5-10 min voordat de WDTV te map ziet). Wanneer ik mijn laptop aan mijn router modem verbindt wordt hij ook niet gevonden.

Iemand een idee wat er misschien fout gaat?

[ Voor 11% gewijzigd door Shiske op 11-05-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:06
Ik heb sinds vandaag ook een probleem. Het was de bedoeling om Avatar te gaan kijken in 720p, maar tot mijn grote teleurstelling heb ik maar geluid over 1 luidspreker (links). Kabels switchen helpt niet, want dan verhuist het geluid naar rechts (ander kabelsetje helpt evenmin). De WD is via tulpstekkers aangesloten op een receiver. Gaat het geluid via HDMI naar de tv dan heb ik wel goed geluid, maarjah via de tv.

Een andere film afspelen geeft helaas hetzelfde resultaat. Ik vrees dus een beetje dat mijn geluidsaansluiting kapot is. Morgen haal ik even een optische kabel om te kijken wat hij dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hoe kan je geluid dan via de stereo kabels naar de versterker sturen dan, als je via hdmi kijkt? Mij lukte dat niet. Sorry voor dit afleidende vraagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Door in het audio/video setting menu het geluid op stereo (ipv digital) te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
meintje schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:48:
Ik heb sinds vandaag ook een probleem. Het was de bedoeling om Avatar te gaan kijken in 720p, maar tot mijn grote teleurstelling heb ik maar geluid over 1 luidspreker (links). Kabels switchen helpt niet, want dan verhuist het geluid naar rechts (ander kabelsetje helpt evenmin). De WD is via tulpstekkers aangesloten op een receiver. Gaat het geluid via HDMI naar de tv dan heb ik wel goed geluid, maarjah via de tv.

Een andere film afspelen geeft helaas hetzelfde resultaat. Ik vrees dus een beetje dat mijn geluidsaansluiting kapot is. Morgen haal ik even een optische kabel om te kijken wat hij dan doet.
Met alle respect...je gaat toch niet Avatar kijken in stereo 8)7 Als je optische ingang op je receiver hebt, waarom heb je die dan in godsnaam niet aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
meintje schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:05:
Door in het audio/video setting menu het geluid op stereo (ipv digital) te zetten ;)
Staat die, vreemd dat het bij mij niet wil... maar ok, dit staat los van jouw probleem. ;)

edit: opgelost, stommigheidje van me, NM.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 11-05-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Edje040 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:07:
[...]
Met alle respect...je gaat toch niet Avatar kijken in stereo 8)7 Als je optische ingang op je receiver hebt, waarom heb je die dan in godsnaam niet aangesloten?
Bedankt voor je hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

Edje040 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:07:
[...]

lekker aardig zeg, zo'n commentaar geven. }:|

ik heb hem ook in stereo bekeken, gewoon omdat ik geen surround-set heb staan beneden. ;)

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Tjah hoe waardeloos het commentaar van SlegdehammerNL ook is, via het optische kanaal heb ik wel geluid over beide speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Tussen de regels door had je kunnen lezen dat het een tip is om het via optisch aan te lsuiten. Zeker als je de mogelijkheid hebt. Heb je die niet, dan is stereo de enige optie...dat begrijp ik ook wel. Ik kraak niets af. Maar je gaat toch ook geen portable radiootje aanzetten als je een stero-installatie hebt...vergelijk het daar maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:22

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Arg, sinds de laatste update echt vrij frequent last dat de WD live vastloopt alsof het niets is. En dan eigenlijk alleen maar met het ophalen van album art. Zeer vermoeiend :(

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1 ... 18 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub