Dit heb ik veranderd, dus van 150Mbps naar 300Mbpsmasauri schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:21:
[...]
Heb je dit enkel aangepast bij "N-overdrachtssnelheid" of had je ook nog andere instellingen veranderd?

Dit heb ik veranderd, dus van 150Mbps naar 300Mbpsmasauri schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:21:
[...]
Heb je dit enkel aangepast bij "N-overdrachtssnelheid" of had je ook nog andere instellingen veranderd?
Ok, dan heb ik dat juist ingesteld, ik heb namelijk nog deze opties:ulTimaS schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:37:
[...]
Dit heb ik veranderd, dus van 150Mbps naar 300Mbps
[afbeelding]
Verwijderd
Vergeet het voorlopig gewoon. Dat gaat echt niet gebeuren.Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:39:
is er eigenlijk al een mogelijkheid om met de HD Live uitzendinggemist te bekijken? Eerder in dit topic werd er over gespeculeerd dat men hier mee aan de gang was gegaan, en dat dit wellicht mogelijk zou zijn in de toekomst. We zijn nu een aantal maanden verder, zijn er al resultaten geboekt. Dat zou namelijk voor velen het enige gemis van dit apparaat wegnemen!
Verwijderd
Verwijderd
Hier nu ook, dank je wel.Volkert schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:22:
[...]
Nee hoor, gewoon lekker laten staan ... Werkt hier prima ...
Dat heeft heel erg weinig zin. Er is wel een speciaal forum waarin van alles besproken wordt en waarin Western Digital zelf meekijkt en de zaken "acknowledged". Dat wil dan uiteraard niet zeggen dat ze er ooit aktief iets mee gaan doen, maar voor goede tips staat natuurlijk ieder zichzelf respecterend bedrijf open.Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:56:
haha, misschien ga ik WD maar eens mailen voor een ''broadcast missed'' tool
??Volkert schreef op woensdag 21 april 2010 @ 07:44:
[...]
Mijn top-3 qua feature request is overigens:
- Volume control op het kleine afstandsbedieningkje (dan heb je je TV remote niet meer nodig tijdens het kijken van een film)
Ik heb een Samsung LE40B550 met CI+ module van Ziggo en een Samsung homecinemaset die met AnyNet+ gekoppeld is. Dus eigenlijk alles (behalve de WD TV live dan) via één grote afstandsbediening.Sjah schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:26:
[...]
??
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij ligt de AB van me upc digital (is ook tv) altijd op de bank, dus die is toch wel bij de hand.
[ Voor 4% gewijzigd door Eddict op 21-04-2010 14:41 ]
Wat heb je in de WD ingesteld bij video (welke uitvoer heb je gekozen)? Heb je alle mogelijkheden geprobeerd?Eddict schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:39:
wil dit topic niet vervuilen, maar het heeft met [WD TV Live] Ervaringen te maken...
mag ik de aandacht even op dit probleem vestigen? in het originele draadje 'WD TV Live geen beeld op Panasonic TH-42PV45EH via HDMI' weinig reacties tot nu toe, dus wellicht dat het hier iets meer effect heeft.
ik ga er vanuit dat alle WD TV Live die hards hier zijn![]()
bedankt voor de evt input! (reacties graag in originele topic)
[ Voor 5% gewijzigd door Edje040 op 21-04-2010 15:29 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ik benader alles via "Network Shares". Dat is de enige om alles te kunnen zien. Bij mij althans...elzingan schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:06:
Ik mis :
1) enkele mappen (waar vele videos instaan)
2) zelfs een hele USB HDD (usb2)
...maar als ik zoek via File Management kan ik ze beiden wel benaderen.
Iemand een idee?
Ja, dit probleem heb ik ook. Super irritant. Youtube was een van de belangrijkste redenen voor mij om deze gadget to kopen en die funcionaliteit is dus gewoon crap. Ik snap wel dat het vooral aan Google ligt, maar WD zou dan niet zo moeten adverteren met Youtube support als ze het gewoon niet waar kunnen maken.Sjah schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:25:
Ik begin me steeds meer ergeren aan youtube filpmjes die niet afspelen vanwege een TV-connected device verbod. Iemand een manier bekend om dit al te zien als je een filmpje op de pc aan je playlist toevoegt. Vind het superiiri om daar achter de TV pas achter te komen.
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Voordat Youtube/Google ging zeiken over die TV connected shizzle, werkte HD content prima.Exar schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 01:37:
[...]
Ja, dit probleem heb ik ook. Super irritant. Youtube was een van de belangrijkste redenen voor mij om deze gadget to kopen en die funcionaliteit is dus gewoon crap. Ik snap wel dat het vooral aan Google ligt, maar WD zou dan niet zo moeten adverteren met Youtube support als ze het gewoon niet waar kunnen maken.
Misschien maakt WD/Google nog een reclamedeal met Google/WD (Als je begrijpt wat ik bedoelSjah schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:49:
Ik vind het zo min van google hoe ze dit gedaan hebben. In Aug. komt die Live op de markt en krijgt een geile youtube functionaliteit mee, in Januari besluit Google dat dit minimaal dik geld waard is ofzo, en trekt de functionaliteit half terug. Doe dan de oude apparaten matsen, en alleen de apparaten die nieuw zijn (en reclame kunnen vertonen) dit opleggen.
Yippie kayak, other buckets!
Edje040 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:30:
[...]
Ik benader alles via "Network Shares". Dat is de enige om alles te kunnen zien. Bij mij althans...
[ Voor 45% gewijzigd door elzingan op 25-04-2010 22:01 ]
Verwijderd
Gulfstream G650
Heb je in de manual gezocht, want daar staat het gewoon inVerwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:53:
Volgens de nieuwste firmware kan je nu op datum sorteren ? Maar hoe doe je dat juist ? Want dat vind ik dus wel niet...
Nee, niet simpel in ieder geval.salimrmaf schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:16:
Is er een mogelijkheid, op de een of andere manier om NU (April 2010) via de WDTV Live naar Youtube HD te zien? En het liefst ongelimiteerde videos, dus ook muziekvideo's etc?
oh, so whats my use? Gebruik altijd mijn hd in de pc...Volkert schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:29:
[...]
Heb je in de manual gezocht, want daar staat het gewoon in
Anyway, het werkt alleen met USB devices, helaas niet met Network Shares.
heel misschien met de firmware van b-rad. het heeft i.i.g. lang gewerkt (of het nu nog steeds werkt weet ik niet, maar ze waren er druk mee bezig)Volkert schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:37:
[...]
Nee, niet simpel in ieder geval.
Je zult dan met je PC de stream (.flv) moeten opvangen en omzetten in een WD TV Live compatible video/audio formaat.
None ...Sjah schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:25:
[...]
oh, so whats my use? Gebruik altijd mijn hd in de pc...
Lang geleden deze post maar toch, ik heb net 3 uurtjes mijn WDTV live en heb een geluids probleemsalimrmaf schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:34:
[...]
Wanneer ik een WMV-HD bestand afspeel met een WMA9 PRO 5.1 geluidsbron, krijgt mijn receiver dat WEL gewoon door.
Dus de WDTV Live geeft wel WMA9Pro door.Ook TrueHD wordt doorgegeven middels HDMI. Vooral documentaires maken gebruik van TrueHD, zoals BluePlanet.
@Hierboven over DTS-HD: Mijn Onkyo gaf het wel door, maar mijn Pioneer 919 niet, terwijl ie het wel zou ondersteunen.
[ Voor 27% gewijzigd door sewer op 28-04-2010 21:39 ]
mmm ... bedankt voor het antwoord! Ben er niet blij mee, maar daar kan jij nix aan doensewer schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:38:
Die denon ondersteunt alleen wma, geen wma pro of wma lossless. Heb hetzelfde probleem met een wmapro film
Ligt dus aan je receiver, die wd tv live geeft het wel goed door.
In de praktijk is het nog nooit een écht probleem voor mij geweest. Meestal kun je wel een andere versie downloaden, en anders kun je de film altijd nog converteren met bijvoorbeeld Popcorn MKV Audio Converter of Handbrake.ZGearloose schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:50:
[...]
mmm ... bedankt voor het antwoord! Ben er niet blij mee, maar daar kan jij nix aan doen
Niet echt volgens mij.Rub3s schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:58:
http://www.nu.nl/internet...et-televisiesoftware.html
zie ik een verband tussen dat google youtube HD op mediaspelers verboden heeft en dit bericht?
[ Voor 4% gewijzigd door Volkert op 30-04-2010 08:35 ]
[ Voor 10% gewijzigd door cornelisprul op 30-04-2010 09:57 ]
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Verwijderd
De WD TV heeft geen officiële DVD support. Maar het werkt vaak wel. Menu's zijn nooit zichtbaar. Subs werken vaak. Soms is het nodig de DVD bestanden om te zetten met DVD shrink of met MakeMKV.Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:48:
Sta op het punt de TV Live te kopen en te gebruiken in combinatie met harde schijf.
Al mijn DVD's zijn opgeslagen als audio_ts en video_ts met daarin de verschillende VOBfiles.
Kan de WD TV Live deze afspelen en is de ondertiteling dan ook in orde zonder aparte srtfiles?
Zoja dan is mijn keuze gemaakt, zoniet welke mediaplayers kunnen dit wel?
[ Voor 19% gewijzigd door sewer op 02-05-2010 21:35 ]
Verwijderd
Nou, niet ...Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 01:27:
Hoe zit het met de medialibrary functionaliteit van dit apparaat?
Verwijderd
Ik bedoel met "je" in mijn context meer "men" of "de meeste mensen".
Je geeft veel te weinig informatie. Wat is het merk en het type van beide apparaten bijvoorbeeld? Heeft de HD recorder een eigen tuner? Waar dient de SCART kabel voor? Alleen om af te spelen op de TV? Zo ja, dan zou ik een SCART naar tulp IN converter kopen en een SCART naar tulp UIT converter en daartussen een rood - wit - gele kabel leggen. Dan heb je geen last meer van schakelsignalen over SCART die hier misschien het probleem vormen.masauri schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:48:
Ik heb iets raars aan de hand en heb er nog niemand iets van zien posten van alles wat ik ondertussen gelezen en bekeken heb dus ik ben is benieuwd of iemand me kan vertellen wat het probleem is en of er een oplossing voor bestaat:-p
Als de hard disc recorder (aangesloten op de scart ingang van de tv) een programma aan het opnemen is en ik bekijk een film via de nas (wdtvlive aan gesloten op de hdmi poort) word de opname op de hdr onderbroken.
Nu vraag ik me af waarom dit gebeurd, simpelweg omdat ik van een andere bron mijn beeld en geluid haal dan via de antenne. (keb geen digitale tv of zo, gewoon antennekabel.)
Do onofficiële b-rad firmware(gebaseerd op iets oudere officiële firmware) heeft wel iets dat lijkt op een medialibrary inclusief imdb info. Maar dan ben je langer bezig met toevoegen van info en proberen, dan het kijken van films. Kan verslavend zijnVerwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 01:27:
Hoe zit het met de medialibrary functionaliteit van dit apparaat?
worden alle films geindexed met een imdb verhaaltje en cover erbij of hoe werkt dit?
(functionaliteit van bijv. een popcorn hour a200: http://www.mediasmartserv...on-Sabish-LowList-Mod.jpg )
Of krijg je enkel kaal de bestanden te zien zonder mooie library?
Als ik mn films via het netwerk laat indexen wil ik dat het er een beetje uitziet als het programma all my movies.
Voor zover dat ik je verhaal begrijp, denk ik dat het ook komt door een schakelsignaal, en de oplossing van Volkert zou ik dan zeker proberen!masauri schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:48:
Ik heb iets raars aan de hand en heb er nog niemand iets van zien posten van alles wat ik ondertussen gelezen en bekeken heb dus ik ben is benieuwd of iemand me kan vertellen wat het probleem is en of er een oplossing voor bestaat:-p
Als de hard disc recorder (aangesloten op de scart ingang van de tv) een programma aan het opnemen is en ik bekijk een film via de nas (wdtvlive aan gesloten op de hdmi poort) word de opname op de hdr onderbroken.
Nu vraag ik me af waarom dit gebeurd, simpelweg omdat ik van een andere bron mijn beeld en geluid haal dan via de antenne. (keb geen digitale tv of zo, gewoon antennekabel.)
[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 05-05-2010 23:37 ]
Ik heb toch veel doorgelezen hoor in dit topic, maar dit misschien over het hoofd gezien.sewer schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:36:
Als je in dit topic even gezocht had op windows 7, dan had je de oplossing meteen gevonden
Maar goed, ik neem aan dat je, zoals een goede tweaker beaamt, die persoon erop gewezen hebt wat de verdere gevaren zijn van wachtwoordloze workgroup-accounts in een netwerk?
WD TV Live HD gets 'Play To' functionality, full Windows 7 compliance
This silvery-set top box above may look rather drab, but never fear: its next production run will sport a nice, colorful Windows 7 sticker. That's because Western Digital recently signed an agreement to make its WD TV Live HD network media players compatible with Microsoft's "Play To" feature, allowing you to push media right to your TV from a Windows Media Player 12-equipped PC. While the feature actually snuck its way into firmware revision 1.02.21 in late March, WD only just began trumpeting its inclusion today... possibly to let memories of its disastrous prior update fade. Whatever the reason, the box is not the "first network media player compatible with Windows 7" -- Denon has four recievers that predate it. Press release and an example of what 'Play To' looks like, right after the break.
Ik heb zelf w7 Home Premium. Als ik op het bestand ga staan, rechtermuisklik, dan staat daar gewoon play to WD HD Live tussen. Als ik hier op klik kan ik vervogens in het pop-up scherm de film zoeken. Vervolgens een klikkie en de film start gewoon op TV op. Ik heb dit overigens alleen als test gedaan omdat ik mijn films op een NAS heb staan en vanaf daar stream. Totaal geen problemen ook zonder het verwijderen van eerder genoemde Live-applicatie.Sjah schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:12:
Bij mij werkt play to niet hoor.
Bij mij ook dat alles, maar als ik op de film klik, gaat die nadenken, en iets op het scherm zien, hoo maar..Edje040 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:48:
[...]
Ik heb zelf w7 Home Premium. Als ik op het bestand ga staan, rechtermuisklik, dan staat daar gewoon play to WD HD Live tussen. Als ik hier op klik kan ik vervogens in het pop-up scherm de film zoeken. Vervolgens een klikkie en de film start gewoon op TV op. Ik heb dit overigens alleen als test gedaan omdat ik mijn films op een NAS heb staan en vanaf daar stream. Totaal geen problemen ook zonder het verwijderen van eerder genoemde Live-applicatie.
Is je PC wel te zien op de WD? Gebruik je dezelfde naam voor de homegroup?Sjah schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:39:
[...]
Bij mij ook dat alles, maar als ik op de film klik, gaat die nadenken, en iets op het scherm zien, hoo maar..
Dit heb ik gisteravond gedaan. Maar werkte niet. Toen heb ik die registeraanpassing gedaan, en toen vroeg de wd niet meer om een wachtwoord of wat dan ook.sewer schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:36:
Als je in dit topic even gezocht had op windows 7, dan had je de oplossing meteen gevonden
Maar goed, ik neem aan dat je, zoals een goede tweaker beaamt, die persoon erop gewezen hebt wat de verdere gevaren zijn van wachtwoordloze workgroup-accounts in een netwerk?
Of course, any other ideas?Edje040 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:48:
[...]
Is je PC wel te zien op de WD? Gebruik je dezelfde naam voor de homegroup?
Gulfstream G650
Je kunt toch wel gewoon 10 minuten doorspoelen met de FF en dan NEXT truc?salimrmaf schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:18:
Wanneer ik de BluRay van This Is It, 35 GB groot afspeel vanaf USB werkt doorspoelen niet zo goed. Hij gaat gewoon "Verder" waar ie gebleven was.
Heel mijn doorspoel-functies zijn naar de maan; 10 minuten voor/achteruitspeolen werkt niet altijd goed.. ook zegt de WDTV dat THis Is It 1.51 uur duurt, terwijl de film wanneer ie op 1.51 "staat" nog lang niet afgelopen.Volkert schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:04:
[...]
Je kunt toch wel gewoon 10 minuten doorspoelen met de FF en dan NEXT truc?
Gulfstream G650
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Ook al een keer de stroom er helemaal af gehad?salimrmaf schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:21:
[...]
Heel mijn doorspoel-functies zijn naar de maan; 10 minuten voor/achteruitspeolen werkt niet altijd goed.. ook zegt de WDTV dat THis Is It 1.51 uur duurt, terwijl de film wanneer ie op 1.51 "staat" nog lang niet afgelopen.
1x in de dag haal ik de stroom er zo'n 15 uur vanaf, ja.Volkert schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:10:
[...]
Ook al een keer de stroom er helemaal af gehad?
Gulfstream G650
Ik probeerde het net ook even, werkt inderdaad perfect.amdboy1983 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:46:
Nieuwe play-to functie van windows media player naar mijn wd tv live werkt PERFECT...kan nu ook eindelijk WMV afspelen MET geluid! ok moet je hem via de windows mediaplayer naar het apparaat streamen maar het werkt super
[ Voor 8% gewijzigd door jmk op 08-05-2010 22:58 ]
OK, qua dat veel mensen het verschil niet weten tussen standby (met de afstandsbediening "uit" zetten) en fysiek de stekker eruit.salimrmaf schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:55:
[...]
1x in de dag haal ik de stroom er zo'n 15 uur vanaf, ja.
Ik haal de stroom er iedere dag uit, jaVolkert schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:49:
[...]
OK, qua dat veel mensen het verschil niet weten tussen standby (met de afstandsbediening "uit" zetten) en fysiek de stekker eruit.
Maar goed, als je dit laatste gedaan hebt, kun je hem nog terugzetten naar de fabrieksinstellingen en eventueel opnieuw flashen (met de stiekem-de-versie-een-nummertje-hoger-zetten truc).
Gulfstream G650
Verwijderd
Op zich is het bekend dat de WD officieel geen DVDs support. (bij mij draaien de meeste ISOs wel)boekenbon schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:22:
Op de 1,5 tb Lacie HD die via USB is aangesloten op mijn WD staan voornamelijk kinderfilms. De dvd's rip ik met DVDShrink naar een iso. Het enige wat ik eraf haal zijn de vreemde talen. Nu heb ik een probleem met een aantal iso's.
Een aantal films zoals Cars, Wall-e en de nieuwe Disney: de Kikker en de Prins hebben namelijk tijdens sommige scenes in de film soms vertaalde Nederlandse teksten. Bijvoorbeeld een wegwijsbord of een Nederlands reclamebord. De WD vindt dit tijdens het afspelen niet lekker. Het beeld begint dan te stotteren tussen de Engelse en de Nederlandse scene en heftig over te slaan. Je ziet de WD dan echt denken welke keuze hij moet maken. Bij de laatste film die ik met DVDshrink heb overgezet 'de Kikker en de Prins' van Wall Disney is het zelfs heel erg. Hij slaat op dat soort momenten hele scenes over met 32x speed. Film is dus bijna niet te bekijken via de WD.
Iemand idee hoe dit op te lossen?
DVD worden wel ondersteund. Weliswaar niet het menu maar de video_ts bestanden wel. Als je op deze map gaat staan en op 'play' drukt speelt hij gewoon af.latislos schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:57:
[...]
Op zich is het bekend dat de WD officieel geen DVDs support. (bij mij draaien de meeste ISOs wel)
Misschien is het een idee om de DVD te rippen naar een MKV of AVI?
Weet ik niet. Zou ff googelen..bartburg schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:01:
ondersteunen ander mediaplayers wel dvd menus dan?
Gewoon bekend probleem. 3 oplossingen zijn dus:boekenbon schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:08:
Kan hem een keertje als AVI of MKV rippen, kijken of het probleem zich dan ook nog voordoet. Is dit trouwens een bekend probleem van de WD of doe ik iets niet goed?
[ Voor 11% gewijzigd door Shiske op 11-05-2010 21:36 ]
Met alle respect...je gaat toch niet Avatar kijken in stereomeintje schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:48:
Ik heb sinds vandaag ook een probleem. Het was de bedoeling om Avatar te gaan kijken in 720p, maar tot mijn grote teleurstelling heb ik maar geluid over 1 luidspreker (links). Kabels switchen helpt niet, want dan verhuist het geluid naar rechts (ander kabelsetje helpt evenmin). De WD is via tulpstekkers aangesloten op een receiver. Gaat het geluid via HDMI naar de tv dan heb ik wel goed geluid, maarjah via de tv.
Een andere film afspelen geeft helaas hetzelfde resultaat. Ik vrees dus een beetje dat mijn geluidsaansluiting kapot is. Morgen haal ik even een optische kabel om te kijken wat hij dan doet.
Staat die, vreemd dat het bij mij niet wil... maar ok, dit staat los van jouw probleem.meintje schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:05:
Door in het audio/video setting menu het geluid op stereo (ipv digital) te zetten
[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 11-05-2010 23:20 ]
Bedankt voor je hulpEdje040 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:07:
[...]
Met alle respect...je gaat toch niet Avatar kijken in stereoAls je optische ingang op je receiver hebt, waarom heb je die dan in godsnaam niet aangesloten?
lekker aardig zeg, zo'n commentaar geven.Edje040 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:07:
[...]
Met alle respect...je gaat toch niet Avatar kijken in stereoAls je optische ingang op je receiver hebt, waarom heb je die dan in godsnaam niet aangesloten?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq