Mwa, ik merk dat hakkelen veel erger is ja als ik ook leech, maar ik denk dat dat aan mijn router ligt, die 2 stromen tegelijk niet lekker aankan (geloof ik). Mijn HD en cpu-tijd is dan namelijk nog niet verzadigd.Volkert schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:26:
[...]
Het maakt dus ook uit of je je PC tijdens het afspelen op je WD met rust laat. M.a.w. als je bijvoorbeeld downloads en/of RDP-sessies open hebt staan, ligt de hakkelgrens weer een stuk lager.
Verwijderd
hallo, ik heb een vraagje.
Mijn WD tv live geeft momenteel problemen. Sinds vandaag start mijn WD tv live super sloom de filmpjes op. Laadtijd ongeveer 30-40 seconden HD en SD. Hij speelt daarna wel soepel af. Daarentegen loopt ie wel elke keer vast als ik zit te spoelen. Ik kan WD tv live niet uitdoen hij reageert dan niet meer. Het rare is dat de previews van de films wel snel getoond worden echter met 1 seconde laadtijd wat voorheen ook niet was. Weet iemand hoe ik dit fixt?
+ ik gebruik een 500gb hardeschijf van My Passport Essential
Mijn WD tv live geeft momenteel problemen. Sinds vandaag start mijn WD tv live super sloom de filmpjes op. Laadtijd ongeveer 30-40 seconden HD en SD. Hij speelt daarna wel soepel af. Daarentegen loopt ie wel elke keer vast als ik zit te spoelen. Ik kan WD tv live niet uitdoen hij reageert dan niet meer. Het rare is dat de previews van de films wel snel getoond worden echter met 1 seconde laadtijd wat voorheen ook niet was. Weet iemand hoe ik dit fixt?
+ ik gebruik een 500gb hardeschijf van My Passport Essential
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 14:09 ]
Dan zou ik er juist zoveel mogelijk moeten inschakelenM a r c o schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:36:
je vergeet optie 3
- zo veel mogelijk "beeldverbetering opties" op je tv uitschakelen.
delay word voornamelijk veroorzaakt door allerlei filters in je tv zoals ruisreductie, natural motion enz.
vreemd, normaal gesproken is het meestal andersom voor zover ik weet.Edje040 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:06:
[...]
Dan zou ik er juist zoveel mogelijk moeten inschakelenHet geluid via de receiver loopt namelijk achter..niet het beeld..
Dat het beeld achterloopt door beeldprocessen in de TV.
Dan is je WD kapot. Dit heb ik nog nooit gehoord.Edje040 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:06:
[...]
Dan zou ik er juist zoveel mogelijk moeten inschakelenHet geluid via de receiver loopt namelijk achter..niet het beeld..
Nee hoor. Is genoeg over te lezen op de diverse fora. Zoals eerder gezegd loopt alles via HDMI (beeld en geluid) gewoon synchroon. Niks aan de hand. Het geluid uit de WD wordt ook via optical naar mijn versterker verstuurd. Dat geluid wordt dus vertraagd weergegeven. Als ik zowel het geluid van de tv (HDMI) als dat via de versterker (toslink) aan zet hoor ik duidelijk dat het geluid via de tv er eerder is dan via de versterker.Volkert schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:26:
[...]
Dan is je WD kapot. Dit heb ik nog nooit gehoord.
Heb je de stroom er al afgehad? Dus niet aan/uit zetten met de afstandsbediening maar fysiek de stekker eruit.Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:04:
Weet iemand hoe ik dit fixt?
Connecten met de nieuwe prerelease FW gaat goed, altijd. Op 1x na, gister, toen ik de Live aan had laten staan (doe ik normaal altijd uit),e n pc uithad gezet en weg was gegaan. Bij thuiskomst pc aan, en tv aan, de Live was ernog, toen Live even uit en aan gezet, toen vond die mijn share niet meer, enige wat ik zag was een "share met als naam de netwerkgroepnaam". Daar kon ik niet inkomen, onder mediaservers stond het echte share nog wel, en kwam ik ook in. Vreemd, was irri, moet niet veel vaker gebeuren.
Blijft heel vreemd.Edje040 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:58:
[...]
Nee hoor. Is genoeg over te lezen op de diverse fora. Zoals eerder gezegd loopt alles via HDMI (beeld en geluid) gewoon synchroon. Niks aan de hand. Het geluid uit de WD wordt ook via optical naar mijn versterker verstuurd. Dat geluid wordt dus vertraagd weergegeven. Als ik zowel het geluid van de tv (HDMI) als dat via de versterker (toslink) aan zet hoor ik duidelijk dat het geluid via de tv er eerder is dan via de versterker.
Anyway, er is nog een paardenmiddel bedenk ik mij net: Met MKVtoolnix (MKVmergeGUI) kun je het het beeld en geluid ten opzichte van elkaar verschuiven, zowel + als -, dus zowel vooruit als achteruit.
't Is best veel werk, maar wellicht kun je op deze manier je films in sync krijgen.
Nou, misschien kennen degenen die Win7 hebben wel de feature dat artwork van apparaten worden geleecht door Win7, artwork die beschikbaar is gesteld door fabrikanten.
nou zag ik dat er andere artwork was voor de WDTV Live, maar klopt totaal niet, een mp3-speler?
nou zag ik dat er andere artwork was voor de WDTV Live, maar klopt totaal niet, een mp3-speler?

Nou ja, het is natuurlijk wel een mediaplayerSjah schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:46:
Nou, misschien kennen degenen die Win7 hebben wel de feature dat artwork van apparaten worden geleecht door Win7, artwork die beschikbaar is gesteld door fabrikanten.

Oh ja, als een mp3 speler icoon het standaard is voor alles wat mediaplayer is, ok moet dan maar.
Heb liever een echt WDTV icoon.
Heb liever een echt WDTV icoon.
Wat een slecht ding is die WD Live. Ik heb echt niets dan problemen met dit dure apparaat sinds aanschaf. Netwerkaansluiting die erbij zit is echt in één woord waar-de-loos. Al vanaf het begin heb ik disconnects als ik een film via het netwerk afspeel. Disconnects na 5 minuten, na een half uur. De hele tijd. We hebben nooit problemen met het netwerk. Werkgroep naar WORKGROUP veranderd; geen effect. Wat een miskoop.
[ Voor 3% gewijzigd door Atomius op 24-03-2010 07:35 ]
99 Euro duur? Dit is juist 1 van de goedkopere met zoveel functionaliteit.WizZie- schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 07:34:
Wat een slecht ding is die WD Live. Ik heb echt niets dan problemen met dit dure apparaat sinds aanschaf. Netwerkaansluiting die erbij zit is echt in één woord waar-de-loos. Al vanaf het begin heb ik disconnects als ik een film via het netwerk afspeel. Disconnects na 5 minuten, na een half uur. De hele tijd. We hebben nooit problemen met het netwerk. Werkgroep naar WORKGROUP veranderd; geen effect. Wat een miskoop.
Ik speel al mijn DVD's en HD's tot zo'n 20-25 GB probleemloos af over het netwerk.
Heb je wel de 1.02.19 prerelease erop staan? Heb je ook al eens een PC/Laptop rechtstreeks aangesloten?
En anders kun je er op Markplaats nog wel voor 80-85 Euro van af. Genoeg gegadigden.
Kunnen jullie mij helpen ik heb een wd tv hd en ik heb een 250 gig hd 2,5 "
deze is al behoorlijk vol nu zoek ik een harddisk voor erbij kan je een 3,5"ook aansluiten op de wd tv? of moet het een 2,5"zijn zonder voeding.
voor welke zouden jullie zelf gaan de 2,5" is duurder dan de 3,5" qua gigabyte.
deze is al behoorlijk vol nu zoek ik een harddisk voor erbij kan je een 3,5"ook aansluiten op de wd tv? of moet het een 2,5"zijn zonder voeding.
voor welke zouden jullie zelf gaan de 2,5" is duurder dan de 3,5" qua gigabyte.
3,5" werkt prima (mits voorzien van voeding inderdaad)
Zelf heb ik een 1,5 TB Western Digital Elements.
Ik heb dan wel een tweede adapter gemaakt om bij de computer te leggen zodat ik die niet steeds uit het stopcontact moet halen achter mijn tv kast.
Ik heb gewoon een 12V 2A voeding genomen die ik nog had liggen, en daar een juiste plug aangezet.
Zelf heb ik een 1,5 TB Western Digital Elements.
Ik heb dan wel een tweede adapter gemaakt om bij de computer te leggen zodat ik die niet steeds uit het stopcontact moet halen achter mijn tv kast.
Ik heb gewoon een 12V 2A voeding genomen die ik nog had liggen, en daar een juiste plug aangezet.
Marco bedankt dan ga ik voor 3,5" en ook een goede tip van de extra voeding!
Toch apart dat jij de enige bent met deze problemen maar wel in staat bent het meteen een 'slecht ding te noemen'. Volgens mij typisch een geval: Problem exists between keyboard and chairWizZie- schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 07:34:
Maar serieus, jij bent de eerste die ik hoor over zo veel disconnects en dan lijkt het mij toch dat je iets niet goed doet. Hoe benader je (welke) network drive? Is het een map op je pc in het netwerk? Draadloos? enz.
Zelf namelijk een NAS en de WD TV Live en echt nooit netwerk problemen.... (met 1080P content over een 10 mbit lijntje nb!)
Ik heb er nog geen problemen mee gehad afgezien dat hij wireless geen 1080p kan streamen, maar dat wist ik van te voren ook wel. Ik heb hem ook gekocht om series (720p) wireless te streamen en ik heb nog geen disconnects gehad of gestotter. De grote HD content zet ik dan ook op mn externe HDD en werkt perfect, helemaal nu met de prerelease waar je ondertitels ook kan verplaatsen op het scherm.WizZie- schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 07:34:
edit: het is trouwens wel zo dat als ik mn laptop aan heb de rest van mn netwerk niet meer te zien is behalve de laptop en als ie uit staat de rest wel weer te zien is, en ja ze zitten in dezelfde werkgroep. Moet nog ff uitzoeken hoe dat komt.
[ Voor 11% gewijzigd door ulTimaS op 24-03-2010 09:12 ]
heeft iemand eigenlijk al onofficiële firmware geprobeerd, zoals die van b-rad? ik ga het binnenkort denk ik maar eens proberen (ziet er erg interessant uit)
Ja ik heb b-rad geprobeerd, en er snel weer afgegooid. Je krijgt bijv. een nzb en torrentclient via webinterface. Nou heb ik ze niet werkend gekregen, maar als je dat wel lukt, dan nog schijn je niet de speeds te halen als je op je pc doet; aangezien mijn pc altijd aanstaat... Verder zijn het linux programmas, en dat is te merken, geen goeie readme bij, paden naar de netwerkschijven op een andere manier dan windows etc, als je daar niet zo handig mee bent... Maar als je er een usb-HD op aansluit kan je het misschien interessant vinden.
Hehehe goeie dagdeal hoor van Dixons: http://www.dixons.nl/thir.../Dagdeals/xp/default.aspx
ding voor tientje goedkoper gekocht
ding voor tientje goedkoper gekocht
@Dixonsdeal: En dan nog een xx aantal euros betalen voor de verzendkosten.Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:07:
heeft er iemand oplossing op mijn problemen?
@Hierboven: Normaal gesproken krijg je dat gedrag bij netwerkshares... Doe eens een speedtest met HDTach. Ik denk niet dat het aan de HDD ligt, maar toch.
Daarnaast zou ik je WDTV resetten, gewoon de reset-knop indrukt houden. Voor de rest ben ik jouw probleem niet tegengekomen.
Gulfstream G650
Verwijderd
hoe reset je de WDTV? Bedoel je terugzetten naar fabrieksinstellingen bij menu?
ik heb trialversie van hdtach gebruikt en kreeg dit als testresultaten:
random acces 18.4ms, CPU utilization 30%(+/-2%) en average read 17.5 MB/s en burst speed 19.5 MB/s
Ligt het aan HD? want ik WDTV en HD pas 3 maanden geleden gekocht...
ik heb trialversie van hdtach gebruikt en kreeg dit als testresultaten:
random acces 18.4ms, CPU utilization 30%(+/-2%) en average read 17.5 MB/s en burst speed 19.5 MB/s
Ligt het aan HD? want ik WDTV en HD pas 3 maanden geleden gekocht...
Dixons zit nogal eens vaak bij je in de buurt. Die WDTV voor 105€ deals, DAAR betaal je zo 10 euro voor verzendkosten...salimrmaf schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:50:
[...]
@Dixonsdeal: En dan nog een xx aantal euros betalen voor de verzendkosten.
@hierboven: ja via menu, of via de resetknop aan de zijkant, weet niet of er verschil is tussen deze 2 manieren, lijkt me niet.
[ Voor 32% gewijzigd door Sjah op 24-03-2010 20:17 ]
Moet inderdaad toch bekennen dat ik verkeerd zat. Het beeld loopt achter op het geluid. Vreemd genoeg is dit bij .mkv files niet het geval. Alleen bij .avi en video_ts. Overigens heeft alleen de WD er last van. Als ik de avi's via een PS3 afspeel is er niets aan de hand. En de PS3 is ook via toslink aangesloten op de receiver...Lijkt dus wel degelijk aan de WD te liggen. Ben alleen bang dat niemnad een oplossing weet/heeft....Edje040 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:06:
[...]
De deal is web only, maar goed verzending is gratis, dus al met al komt het op hetzelfde neer. weet niet of je bekend bent met dit soort dag-deals (iBood en One Day Fly etc) maar daarbij is het idee dat je VER onder de normale prijs gaat liggen. Dat is zoiets als dat de H&M één dag brood gaat verkopen, terwijl het elke dag bij de Albert Heijn ligtSjah schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:13:
[...]
Dixons zit nogal eens vaak bij je in de buurt. Die WDTV voor 105€ deals, DAAR betaal je zo 10 euro voor verzendkosten...(niet dat ik dat niet gedaan heb, maar wou het toch even opnemen voor mensen die bij een dixons of mycom kopen omdat ze weigeren online te kopen, die besparen mooi gauw 7,50 verzend-crap)
Ja met dat idee ben ik zeker bekend, heb mijn 32 inch TV, waarop de Live aangesloten zit, via zo een shop aangeschaft. Jaar geleden was ik aldus 70€ goedkoper uit.
Ben blij dat je dat toe wil gevenEdje040 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:46:
[...]
Moet inderdaad toch bekennen dat ik verkeerd zat. Het beeld loopt achter op het geluid. Vreemd genoeg is dit bij .mkv files niet het geval. Alleen bij .avi en video_ts. Overigens heeft alleen de WD er last van. Als ik de avi's via een PS3 afspeel is er niets aan de hand. En de PS3 is ook via toslink aangesloten op de receiver...Lijkt dus wel degelijk aan de WD te liggen. Ben alleen bang dat niemnad een oplossing weet/heeft....
Bekijk de situatie even vanaf afstand: De WD zit op de TV aangesloten en zit onafhankelijk daarvan op de geluidsinstallatie aangesloten. Het processen van het beeld duurt ca. 50-250 ms, maar dat "weet" de WD niet en de geluidsinstallatie al helemaal niet.
Vandaar dat er dus een delay-knop / lipsync / AV-sync-instelling op je geluidsinstallatie moet zitten.
De oplossingen/workarounds heb ik allemaal al genoemd:
- Andere versterker maar dan wel met vertragingsmogelijkheid
- Toslink van de TV naar de versterker (de TV zet er namelijk wel de delay tussen) alleen heb je dan 2.0 geluid
- De film zelf aanpassen zodat je "stiekem" van tevoren het geluid iets verschuift t.o.v. het beeld zodat je het kunstmatig rechtbreit
Blijst een feit dat het een manco van de WD is...oplossing is ook om de avi's af te spelen via mijn PS3 en de mkv's via de WDVolkert schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:11:
[...]
Ben blij dat je dat toe wil geven
Bekijk de situatie even vanaf afstand: De WD zit op de TV aangesloten en zit onafhankelijk daarvan op de geluidsinstallatie aangesloten. Het processen van het beeld duurt ca. 50-250 ms, maar dat "weet" de WD niet en de geluidsinstallatie al helemaal niet.
Vandaar dat er dus een delay-knop / lipsync / AV-sync-instelling op je geluidsinstallatie moet zitten.
De oplossingen/workarounds heb ik allemaal al genoemd:
- Andere versterker maar dan wel met vertragingsmogelijkheid
- Toslink van de TV naar de versterker (de TV zet er namelijk wel de delay tussen) alleen heb je dan 2.0 geluid
- De film zelf aanpassen zodat je "stiekem" van tevoren het geluid iets verschuift t.o.v. het beeld zodat je het kunstmatig rechtbreit
Manco is een groot woord. De WD heeft evenals de meeste andere mediaplayers de feature niet ('t staat overigens wel ergens op de wish list van gebruikers), maar dat is ook niet echt nodig als "de markt" de audio delay feature in principe in de TV en in versterkers/homecinemasets heeft zitten. Da's ook een veel logischere plek.Edje040 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:40:
[...]
Blijst een feit dat het een manco van de WD is...oplossing is ook om de avi's af te spelen via mijn PS3 en de mkv's via de WD
Even heel plat samengevat: Omdat jij nog een oude versterker hebt, gaan ze hoogstwaarschijnlijk niet een modern apparaat aanpassen met U-bochten die weer allerlei supportrisico's met zich meebrengen.
Verder vraag ik me af hoeveel procent van de mensen nog AVI's afspeelt. Zo'n mediaplayer is toch primair bedoeld voor DVD's, M2TS'en en MKV's?
Mwa ik speel met regelmaat nog wel avi's af (vooral oudere series), maar ik heb dan ook een TOSLINK naar een Z5400 en niet via een Home Cinema Receiver (en dus ook nergens last vanVolkert schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 07:13:
[...]
Manco is een groot woord. De WD heeft evenals de meeste andere mediaplayers de feature niet ('t staat overigens wel ergens op de wish list van gebruikers), maar dat is ook niet echt nodig als "de markt" de audio delay feature in principe in de TV en in versterkers/homecinemasets heeft zitten. Da's ook een veel logischere plek.
Even heel plat samengevat: Omdat jij nog een oude versterker hebt, gaan ze hoogstwaarschijnlijk niet een modern apparaat aanpassen met U-bochten die weer allerlei supportrisico's met zich meebrengen.
Verder vraag ik me af hoeveel procent van de mensen nog AVI's afspeelt. Zo'n mediaplayer is toch primair bedoeld voor DVD's, M2TS'en en MKV's?
Tja, ik weet het maar je moet iets. Als divx, xvd etc de bestanden zijn waar het goed mee gaat is dat de enige oplossing. Een nieuwe reciever aanschaffen is wel een hele extreme maatregel. Zeker gezien de aanschafprijs van de WD. Ik heb het ook via Toslink lopen dus daar licht het niet aan. Versterker geeft geluid gewoon te snel weer bij video_ts via WD. Met PS3 gaat het goed dus daar ligt het niet aan.Notna schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:03:
[...]
Mwa ik speel met regelmaat nog wel avi's af (vooral oudere series), maar ik heb dan ook een TOSLINK naar een Z5400 en niet via een Home Cinema Receiver (en dus ook nergens last van)
Welke externe schijven werken het beste?? Dan bedoel ik de schijven zonder voeding? En maakt het wat uit of de schijf 5400 of 7200rpm is??
Maakt allemaal niet heel veel uit. 5400 rpm is zuiniger qua stroom, koeler en echt snel zat voor full HD. Alleen het kopieren van je PC naar die schijf zal dan ietsje langer duren dan met een 7200 rpm.Frank1973 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:07:
Welke externe schijven werken het beste?? Dan bedoel ik de schijven zonder voeding? En maakt het wat uit of de schijf 5400 of 7200rpm is??
De Samsung S1 en S2 zijn overigens wel leuke dingetjes om naar te kijken. Ik heb zelf zo'n zwart S1 "zeepje".
Ok bedankt!Volkert schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:27:
[...]
Maakt allemaal niet heel veel uit. 5400 rpm is zuiniger qua stroom, koeler en echt snel zat voor full HD. Alleen het kopieren van je PC naar die schijf zal dan ietsje langer duren dan met een 7200 rpm.
De Samsung S1 en S2 zijn overigens wel leuke dingetjes om naar te kijken. Ik heb zelf zo'n zwart S1 "zeepje".
Verwijderd
Ik heb mijn WDTV live gereset en het probleem blijft nog steeds aanhouden.
Problemen:
Video hervatten duurt 20seconden
Video opstarten 30seconden
Als ik vooruit of achteruit spoel dan kan het spoelen niet gestopt worden totdat het einde wordt bereikt.
Bovenstaande geldt voor alle videoformaten!
Preview van video's wordt binnen 2 seconden getoond. Voorheen werd de previews van video's meteen getoond.
Mij harde schijf (Passport Ess 500g)heeft de volgende prestaties:
Random acces 18.4ms
CPU utilization 30%(+/-2%)
Average read 17.5 MB/s
Burst speed 19.5 MB/s
Verkregen dmv trialversion HDTach
Mijn firmware is 1.01.24 (2/9/10)
Problemen:
Video hervatten duurt 20seconden
Video opstarten 30seconden
Als ik vooruit of achteruit spoel dan kan het spoelen niet gestopt worden totdat het einde wordt bereikt.
Bovenstaande geldt voor alle videoformaten!
Preview van video's wordt binnen 2 seconden getoond. Voorheen werd de previews van video's meteen getoond.
Mij harde schijf (Passport Ess 500g)heeft de volgende prestaties:
Random acces 18.4ms
CPU utilization 30%(+/-2%)
Average read 17.5 MB/s
Burst speed 19.5 MB/s
Verkregen dmv trialversion HDTach
Mijn firmware is 1.01.24 (2/9/10)
Verwijderd
Ik heb zowel WD Passport, Fujitsu als Verbatim-schijven in gebruik.Frank1973 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:07:
De VERBATIM-schijven "loggen" véél en véél sneller op je WD TV dan beide andere schijven.
De keuze lijkt me dus niet moeilijk.
De meeste draagbare schijven zijn overigens 5400 rpm.
De VERBATIM-500Gb is overigens als verkrijgbaar voor ca. € 70.--.
Verwijderd
Ik heb hier 2 Samsung Story Stations van 1.5 TB
Draaien erg goed, en geen last van zulke (abnormale) lange wachttijden voor de film begint.
Deze zijn wel een tikkeltje voordeliger als de bovengenoemde Verbatims.
(voor dat geld haal je 2 Samsung HD's van 1.5 TB)
Deze koop je bij bijvoorbeeld een Dynabyte of Mediamarkt of een webwinkel voor een 90-100 euro.
Hier een link naar Kieskeurig.nl :
http://www.kieskeurig.nl/...15tbusb20/prijzen/344900/
Wordt prima gewaardeerd , dus raad deze zeker aan.
Verder ben ik i.i.g. met geen ander merk externe HD bekend, maar dit draait helemaal top (5400 rpm)
Misschien dat je er wat aan hebt.
Succes met je keuze.
Mvg Vincent
Draaien erg goed, en geen last van zulke (abnormale) lange wachttijden voor de film begint.
Deze zijn wel een tikkeltje voordeliger als de bovengenoemde Verbatims.
(voor dat geld haal je 2 Samsung HD's van 1.5 TB)
Deze koop je bij bijvoorbeeld een Dynabyte of Mediamarkt of een webwinkel voor een 90-100 euro.
Hier een link naar Kieskeurig.nl :
http://www.kieskeurig.nl/...15tbusb20/prijzen/344900/
Wordt prima gewaardeerd , dus raad deze zeker aan.
Verder ben ik i.i.g. met geen ander merk externe HD bekend, maar dit draait helemaal top (5400 rpm)
Misschien dat je er wat aan hebt.
Succes met je keuze.
Mvg Vincent
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 17:10 ]
Daar mag je wel van uit gaan jaSjah schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:29:
/offtopic:
dus een externe HD van 2.5 inch heeft nooit voeding nodig, een grote 3.5 altijd?
(misschien dat er wel ergens een uitzondering op de regels bestaat, maar bijna altijd is het wel zo)
Er zullen uitzonderingen zijn, maar volgens mij komt het daar wel op neer. Ik heb wel eens een ext. 2,5"gehad (van iiomega notabene) en die had niet genoeg aan de voeding uit de pc/laptop enz. maar een ext. voeding werd niet bijgeleverd, wat een pruts ding was dat.Sjah schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:29:
/offtopic:
dus een externe HD van 2.5 inch heeft nooit voeding nodig, een grote 3.5 altijd?
Zelf heb ik de Wd passport en dat is een fijn klein en stil ding
www.casarodriguillo.com
Heb sinds een week of 2 een nieuw probleem met mn wd tv mpg videos kon ik eerst gewoon afspelen maar tegenwoordig krijg ik geen beeld meer alleen maar geluid kent iemand dit?
En ik heb ook geen tijd bar meer in films dus ik heb geen idee hoe ver ik al gekeken heb en als ik een film stop en verder wil kijken begint hij ook weer aan het begin terug ie dat eerst niet deed.
En ik heb ook geen tijd bar meer in films dus ik heb geen idee hoe ver ik al gekeken heb en als ik een film stop en verder wil kijken begint hij ook weer aan het begin terug ie dat eerst niet deed.
GOED resetten die hap (niet even uit en weer aan) en kijken of de problemen blijven.MantaMania schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 07:16:
Heb sinds een week of 2 een nieuw probleem met mn wd tv mpg videos kon ik eerst gewoon afspelen maar tegenwoordig krijg ik geen beeld meer alleen maar geluid kent iemand dit?
- Stroom eraf
- Knopje aan de zijkant tijdje ingedrukt houden
- Fabrieksinstellingen terugzetten via het menu
- Desnoods opnieuw flashen via de prerelease rollback methode http://www.wdc.com/global...load/wdtvlive_1_01_24.zip
Verwijderd
Is er ook een mogelijkheid om de wd tv live aan de pc te hangen (met 2 gekoppelde HD's) en tegeklijertijd aan de tv te koppelen?
(usb hubje misschien?)
Dus bijvoorbeeld overzenden en kijken tegelijk... of is dat onmogelijk?
Zou wel ontspannen zijn als je niet telkens de kabels hoeft te verwisselen als je bestanden wilt overzenden en daarna wilt afspelen op je tv.
Niet dat ik lui ben ofzo
maar dat scheelt een hoop opstaan enz...
Jullie kenners hebben daar vast een oplossing voor.
Mvg Vincent
(usb hubje misschien?)
Zou wel ontspannen zijn als je niet telkens de kabels hoeft te verwisselen als je bestanden wilt overzenden en daarna wilt afspelen op je tv.
Niet dat ik lui ben ofzo
Jullie kenners hebben daar vast een oplossing voor.
Mvg Vincent
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 10:18 ]
Je kunt via het netwerk inderdaad bestanden overzetten naar de harde schijven, maar dat gaat niet super snel: 5GB met 10 MB/s duurt nog altijd 500 seconden, even snel gerekend. Je moet natuurlijk wachten tot ze helemaal over zijn voordat je ze kunt gaan afspelen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 09:26:
Is er ook een mogelijkheid om de wd tv live aan de pc te hangen (met 2 gekoppelde HD's) en tegeklijertijd aan de tv te koppelen?
(usb hubje misschien?)
Niet dat ik lui ben ofzomaar dat scheelt een hoop opstaan enz...
Waarom niet gewoon rechtstreeks vanaf je PC afspelen via Network Shares, dat doe ik al sinds ik de WD TV Live heb. Gaat prima voor films tot zo'n 20-25 GB, dus bijna alles.
Mijn mening is dus dat je beter de TB's in je PC kunt hebben zitten dan op externe schijven.
Ik kijk ook het liefst naar net vers gedownloade films, bijvoorbeeld DVD's vanaf scratch staan in zo'n 15 minuten (download 50 Mbit + uitpak) op mijn 40" LCD. Heerlijk!
Verwijderd
Mijn pc zit al vol met fims 2TB .. En dat zijn allemaal klassiekers.. die blijven daar staan.Volkert schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:56:
[...]
Je kunt via het netwerk inderdaad bestanden overzetten naar de harde schijven, maar dat gaat niet super snel: 5GB met 10 MB/s duurt nog altijd 500 seconden, even snel gerekend. Je moet natuurlijk wachten tot ze helemaal over zijn voordat je ze kunt gaan afspelen.
Waarom niet gewoon rechtstreeks vanaf je PC afspelen via Network Shares, dat doe ik al sinds ik de WD TV Live heb. Gaat prima voor films tot zo'n 20-25 GB, dus bijna alles.
Mijn mening is dus dat je beter de TB's in je PC kunt hebben zitten dan op externe schijven.
Ik kijk ook het liefst naar net vers gedownloade films, bijvoorbeeld DVD's vanaf scratch staan in zo'n 15 minuten (download 50 Mbit + uitpak) op mijn 40" LCD. Heerlijk!
Ik download eigenlijk alleen maar blu rays , dan is het wel pretig als het een beetje door stampt.
Ook heb ik getracht netwerk shares aan de praat te krijgen , dat lukt maar hij ziet alleen mn film bestanden enz. niet.
Staat er ergens op het net een knappe en simpele handleiding voor N.S in te stellen?
Misschien eens een nieuwe poging wagen.
Dacht zelf misschien met een HUB aan de WD zo naar de pc en lcd te linken, geen idee of dat gaat werken.
thnx voor je antwoord.
Mvg Vincent
Handige feature in Win7's Explorer ontdekt, hij geeft bij m2ts (bluray), de bitrate aan, bij MKV's helaas niet, dat Matroska snapt W7 niet. Maar goed, ik zag dus dat mijn grootste BD, van 29Gig, 35mbit per seconde overpomt. Netjes, want hij speelt schokvrij sinds FW 1.02.19.
Verder probeerde ik een 170 mb file van me Hd naar de usb-stick (in de Live) over te pompen. Getimed, maar de 1e minuut zat die beetje vaag te berekenen hoelang het ging duren, daarna in 20sec was het overgepompt. Nu weet ik dus nog steeds niet hoe snel je over het netwerk naar een USB-stick kan overzetten.
Verder probeerde ik een 170 mb file van me Hd naar de usb-stick (in de Live) over te pompen. Getimed, maar de 1e minuut zat die beetje vaag te berekenen hoelang het ging duren, daarna in 20sec was het overgepompt. Nu weet ik dus nog steeds niet hoe snel je over het netwerk naar een USB-stick kan overzetten.
170 MB in ongeveer 20 seconden is 8,5 MB/s. Netwerksnelheid zal ook zoiets zijn in de praktijk. 100 Mbps zal echt geen 12,5 MB/s zijn wat veel n00b's denkenSjah schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:29:
Anyway, van een beetje redelijke USB-stick (Kingston Datatraveler etc.) mag je verwachten dat je er met 10 MB/s op kunt schrijven en met 20 MB/s ervan kunt lezen.
Hier kom je waarschijnlijk al een eind mee, sharing in Vista:Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:43:
[...]
Staat er ergens op het net een knappe en simpele handleiding voor N.S in te stellen?
http://www.wdtvlive.com/tutorials/view/12
Verder zou ik niet met USB hubs op de WD TV Live gaan prutsen. De kans dat er iets kapot gaat is groter dan dat je er extra functionaliteit mee gaat krijgen.
Sorry, maar ik betwijfel of je gelijk hebt.Volkert schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:07:
[...]
170 MB in ongeveer 20 seconden is 8,5 MB/s. Netwerksnelheid zal ook zoiets zijn in de praktijk. 100 Mbps zal echt geen 12,5 MB/s zijn wat veel n00b's denken
ik zei al dat die eerst een minuut niks leek te lopen doen, maar ik vermoed dat die toen al aan overzetten was. Kortom hij doet 170mb in 75 sec, niet in 20.
Heb later 520mb overgezet, dat duurde ook dik 3 minuten.
Stick is trouwens een luxe Corsair, die is best snel, dus dat is het niet.
mijn conclusie, je schrijft met 3MB naar de stick, dus wees slim en stop die stick direct in de pc. Maargoed, dit was even om uit te testen.
[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 27-03-2010 16:58 ]
Verwijderd
Gaat hem eens bekijken.Volkert schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:14:
[...]
Hier kom je waarschijnlijk al een eind mee, sharing in Vista:
http://www.wdtvlive.com/tutorials/view/12
Verder zou ik niet met USB hubs op de WD TV Live gaan prutsen. De kans dat er iets kapot gaat is groter dan dat je er extra functionaliteit mee gaat krijgen.
Thnx voor het meedenken Volkert
Verwijderd
Vraagje voor de kenners..
Heb een Blu Ray gedownload met alleen dit geluidsspoor..:
Dolby TrueHD Audio
Krijg er geen geluid uit..
Zal aan mijn Home Cinema set liggen..
Het schijnt dat je de audio kan omzetten naar een geluidsspoor wat welte herkennen is door de WD TV Live.
Iemand die mij een beetje opweg kan helpen om dit geluid om te zetten?
Mvg Vincent
Dolby TrueHD Audio
Het schijnt dat je de audio kan omzetten naar een geluidsspoor wat welte herkennen is door de WD TV Live.
Mvg Vincent
Kijk eens op http://www.digital-digest...n_MKV_AudioConverter.htmlVerwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:59:
Vraagje voor de kenners..
Dolby TrueHD Audio
Die maakt er AC3 van, en blijft (bij mij althans) altijd keurig in sync met de film!
Succes!
Verwijderd
Jij weet er een hoop van af zeg!Volkert schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:45:
[...]
Kijk eens op http://www.digital-digest...n_MKV_AudioConverter.html
Die maakt er AC3 van, en blijft (bij mij althans) altijd keurig in sync met de film!
Succes!
Gaat aan de slag ermee.
Alweer bedankt
Ik heb even een vraagje want ik kom er niet helemaal uit .
ik zoek een simpele media player voor een kennisje .
Zij hebben nog een gewone tv met rood wit en gele tullip ingangen ( heet composit volgens mij )
ik zet film een harde schijf voor ze maar ze willen graag hoesjes zien in het menu van de films en niet gewoon de titels. is dat mogelijk met deze media player ?
zo ja heeft iemand een linkje of zo of uitleg hoe ze hoesjes toe kunnen voegen ? en kan ik deze dus aansluiten of een wat oudere tv. ?
ik zoek een simpele media player voor een kennisje .
Zij hebben nog een gewone tv met rood wit en gele tullip ingangen ( heet composit volgens mij )
ik zet film een harde schijf voor ze maar ze willen graag hoesjes zien in het menu van de films en niet gewoon de titels. is dat mogelijk met deze media player ?
zo ja heeft iemand een linkje of zo of uitleg hoe ze hoesjes toe kunnen voegen ? en kan ik deze dus aansluiten of een wat oudere tv. ?
1: als er een aparte folder is voor elke film, een folder.jpg in de folders zetten met het gewenste plaatje. als alle films gewoon in dezelfde folder zitten, dan moet je het plaatje de naam van de film meegeven: -naamfilm-.jpg
2: ja dat kan wel, maar soms kan het er wat minder uitzien (dat de algemene verhouding tussen hoogte en breedte wat verkeerd is bijvoorbeeld)
2: ja dat kan wel, maar soms kan het er wat minder uitzien (dat de algemene verhouding tussen hoogte en breedte wat verkeerd is bijvoorbeeld)
@sonyfreakje: weetje zeker dat je er geen DVD's opgooit, op die HD. Deze mediaplayer ondersteunt geen DVD menu's ik weet niet in hoeverre dat een probleem is. Daarvoor raad ik je de ACRyan Playon mini aan, als je DVD menu's wil.
Deze Live kan aansluiten op de oudste TV die je maar kan bedenken, als er maar composiet is, of SCART (scart <>composiet converters zijn te koop, dus zelfs als je op een 1980 TV zit kan het). Ook, heeft de Live trouwens een component aansluiting, maar dat hebben maar heel weinig tv's. Weet niet hoelang component is verkocht, geloof dat dat snel is vervangen door HDMI...
Deze Live kan aansluiten op de oudste TV die je maar kan bedenken, als er maar composiet is, of SCART (scart <>composiet converters zijn te koop, dus zelfs als je op een 1980 TV zit kan het). Ook, heeft de Live trouwens een component aansluiting, maar dat hebben maar heel weinig tv's. Weet niet hoelang component is verkocht, geloof dat dat snel is vervangen door HDMI...
[ Voor 45% gewijzigd door Sjah op 28-03-2010 21:01 ]
how er moeten idd wel dvd menu's op worden mee gegeven maar ik ging er van uit dat dat toch wel standaard kan op iedere media player. Maar dan moet ik dus voor een andere gaan . Je zegt de acryan playon of playon mini , kunnen die ook op oudere tv;s ? het is een tv van een jaar of 5 een philips matchline.
Ja dat kan zeker wel, maar die vraag kan je beter in dat topic stellen...
Nee dvd menu's kan op best wel wat players niet, vreemd ja. Kans dat er op deze Live nog zoiets komt met een Firmware update? Kans lijkt me klein, heeft geloof ik iets te maken met de beperkingen die de chip kent.
Overigens leech ik sinds ik deze speler heb geen DVD's meer, daarvoor is een 720p BD-rip toch te aantrekkelijk.
Nee dvd menu's kan op best wel wat players niet, vreemd ja. Kans dat er op deze Live nog zoiets komt met een Firmware update? Kans lijkt me klein, heeft geloof ik iets te maken met de beperkingen die de chip kent.
Overigens leech ik sinds ik deze speler heb geen DVD's meer, daarvoor is een 720p BD-rip toch te aantrekkelijk.
[ Voor 75% gewijzigd door Sjah op 28-03-2010 21:46 ]
dvd menu's vind ik zo overrated..........
maar goed, zal wel aan mij liggen (ik hoor er veel mensen over klagen)
maar goed, zal wel aan mij liggen (ik hoor er veel mensen over klagen)
naar mijn mening vertraag het alleen maar het opstarten van de film en voegt het weinig toe.
Als ik de extra's enzo er allemaal bij wil koop ik de originele wel.
Anders is het even met dvdshrink de reauthor optie gebruiken en thats it.
Dan hou je alleen de main movie over zonder menu's of poespas.
Als ik de extra's enzo er allemaal bij wil koop ik de originele wel.
Anders is het even met dvdshrink de reauthor optie gebruiken en thats it.
Dan hou je alleen de main movie over zonder menu's of poespas.
Ik speel af met de WD Live gekoppeld aan een Philips CRT (ouderwetse 4:3 beeldbuis) en heb nog nooit problemen gehad met de beeldverhouding of overscan.Rub3s schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:37:
Verwijderd
Niets dan lof over de wdtv en de hulp hier geboden.
Nu loop ik echter tegen iets aan. Een dvd met losse afleveringen van een serie. Staat op mijn pc die ik via het netwerk stream naar de wdtv. Echter hij blijft maar hangen op aflevering 1 en ziet de overige 3 afleveringen niet. De inhoud van de dvd lijkt me gewoon goed aangezien ik bijv via vlc gewoon wel alle afleveringen kan zien.
Doe ik iets fout of ligt het toch aan de opbouw van die dvd? Iemand ervaring hiermee?
Nu loop ik echter tegen iets aan. Een dvd met losse afleveringen van een serie. Staat op mijn pc die ik via het netwerk stream naar de wdtv. Echter hij blijft maar hangen op aflevering 1 en ziet de overige 3 afleveringen niet. De inhoud van de dvd lijkt me gewoon goed aangezien ik bijv via vlc gewoon wel alle afleveringen kan zien.
Doe ik iets fout of ligt het toch aan de opbouw van die dvd? Iemand ervaring hiermee?
De WD TV heeft geen officiele DVD ondersteuning. Maar vaak werkt het wel.Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:16:
Niets dan lof over de wdtv en de hulp hier geboden.
Wat je kan doen:
-Haal de ISO/VIDEO_TS files door DVD shrink, en haal dan alle menu's en extra's weg(gaat vrij snel)
-gebruik make MKV, en zet de afleveringen om in MKV files(gaat vrij snel)
-Download een moderne divx of x264 release(duur wat langer, kost bandbreedte)
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
Dank voor je reactie, dan worden het dus gewoon de hdrips.jmk schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:53:
[...]
De WD TV heeft geen officiele DVD ondersteuning. Maar vaak werkt het wel.
Wat je kan doen:
-Haal de ISO/VIDEO_TS files door DVD shrink, en haal dan alle menu's en extra's weg(gaat vrij snel)
-gebruik make MKV, en zet de afleveringen om in MKV files(gaat vrij snel)
-Download een moderne divx of x264 release(duur wat langer, kost bandbreedte)
Weet iemand of deze mediaplayer altijd genoeg power kan leveren aan USB HDD's zonder voeding? Ik heb in dit topic al gelezen over een WD die niet lekker werkte (aan/uit ging). Ik heb een Seagate Freeagent 2,5" met twee USB aansluitingen. Eén voor data en één voor (extra) power. Op de meeste PC's doet hij het gewoon met alleen de datakabel aangesloten. Op oudere PC's wordt hij soms niet goed herkend en helpt ook het bijprikken van de power kabel niet. In potentie een probleem dus. Iemand hier ervaring mee?
Ik ga binnenkort verhuizen en wil geen PC meer in de huiskamer hebben (nep-tweaker die ik ben
). Dat betekent dus dat ik een oplossing moet gaan bedenken voor het bekijken van films/series. Ik was in de eerste instantie van plan een PlayStation 3 te kopen, maar ben nu heftig aan het twijfelen. Want het feit dat dat ding uit zichzelf geen MKV-bestanden kan afspelen is eigenlijk wel een beetje jammer. Leuk dat je ermee kunt gamen, maar mezelf kennende gaat dat toch amper gebeuren.
Nu ik zie dat je voor ongeveer €100 een full-featured mediaplayer kunt kopen vind ik dit eigenlijk wel een goed idee. Maar nu komt het grote probleem: welke moet ik in godsnaam kopen? Ze lijken me allemaal wel OK: de pricewatch: Asus O!Play Air HDP-R3, de pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD Mini en dus de pricewatch: Western Digital WD TV Live Media Player. Voor iemand die vooral MKV-bestanden, af en toe een verdwaalde DivX en hier en daar wat foto's op zijn TV wil bekijken ontlopen deze apparaten elkaar volgens mij weinig.
Het wordt dan dus een beetje een gevoelskwestie en dat maakt dat ik geneigd ben voor de WD TV Live te gaan. Waarom? Omdat die het mooiste menu heeft.
Is dit veel te kort door de bocht? Of klopt mijn verhaal wel een beetje?
Nu ik zie dat je voor ongeveer €100 een full-featured mediaplayer kunt kopen vind ik dit eigenlijk wel een goed idee. Maar nu komt het grote probleem: welke moet ik in godsnaam kopen? Ze lijken me allemaal wel OK: de pricewatch: Asus O!Play Air HDP-R3, de pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD Mini en dus de pricewatch: Western Digital WD TV Live Media Player. Voor iemand die vooral MKV-bestanden, af en toe een verdwaalde DivX en hier en daar wat foto's op zijn TV wil bekijken ontlopen deze apparaten elkaar volgens mij weinig.
Het wordt dan dus een beetje een gevoelskwestie en dat maakt dat ik geneigd ben voor de WD TV Live te gaan. Waarom? Omdat die het mooiste menu heeft.
Is dit veel te kort door de bocht? Of klopt mijn verhaal wel een beetje?
@Sonyfreakje: Als die mensen zoveel waarde hechten aan een DVD hoesje en een menu, dan kopen ze toch lekker de DVD.
@Posttoast: Ja, het menu is doorslaggevend om een mediaplayer te kopen; daar kijk je het grootste gedeelte van de tijd naar natuurlijk
@Sonyfreakje: Zie ook bericht hierboven mbt de DVD hoesjes, je kijkt natuurlijk de hele tijd naar het menu en de DVD hoesjes.
@Posttoast: Ja, het menu is doorslaggevend om een mediaplayer te kopen; daar kijk je het grootste gedeelte van de tijd naar natuurlijk
@Sonyfreakje: Zie ook bericht hierboven mbt de DVD hoesjes, je kijkt natuurlijk de hele tijd naar het menu en de DVD hoesjes.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Nee, natuurlijk niet. Maar ik noem juist dat om aan te geven hoe groot de verschillen (volgens mij) voor mij zijn. Ik vraag me dus af of iemand hier op basis van mijn verhaal wél kan zeggen: "Hey posttoast, heb je wel aan $belangrijkding gedacht?".CeesKees schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:48:
Ik heb niet veel verstand van die andere players, maar waar ik wel naar zou kijken is DTS decoding support (en niet alleen pass-through). Zeker als je zelf geen receiver gebruikt met ingebouwde decoder. De WD TV Live kan die signalen prima omzetten maar ik weet niet hoe dat met de andere zit.
Dat is zo het enige punt waarvan ik denk dat het ook tegenwoordig nog belangrijk is qua keuze voor een mediaplayer.
Dat is zo het enige punt waarvan ik denk dat het ook tegenwoordig nog belangrijk is qua keuze voor een mediaplayer.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Mja wat Porta hierboven aanhaald vind ik toch wel een behoorlijk nadeel. Tevens vind ik dat de Xtreamer véél meer updates krijgt en ook het bedienen via een webmenu via telefoon en dergelijke zaken zijn toch hele mooie voordelen boven de WD. Als ik het nog eens had moeten doen had ik een xtreamer gekocht. Het menu van van de WD is wel stukken mooier dan dat van de Xtreamer.Cloud schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:59:
Ik heb niet veel verstand van die andere players, maar waar ik wel naar zou kijken is DTS decoding support (en niet alleen pass-through). Zeker als je zelf geen receiver gebruikt met ingebouwde decoder. De WD TV Live kan die signalen prima omzetten maar ik weet niet hoe dat met de andere zit.
Ik heb ook nog getwijfeld over de Xtreamer omdat je daar een harddiskje in kunt zetten, alleen heeft de Xtreamer een klein ventilatortje dat kan gaan loeien. Nu schijn je die op een lage stand of uit te kunnen zetten, alleen heb je dan weer kans op oververhitting. Was voor mij gelijk een showstopper.Unneoetech schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:21:
[...]
Tevens vind ik dat de Xtreamer véél meer updates krijgt en ook het bedienen via een webmenu via telefoon en dergelijke zaken zijn toch hele mooie voordelen boven de WD. Als ik het nog eens had moeten doen had ik een xtreamer gekocht.
Ik twijfel al een tijdje of ik de vraag moet stellen, maar hierbij dan toch.
Ik heb een WDTVL en die gebruik ik voor de kinderen icm een USB powered WD Elements Portable 500Gb.
Werkt op zich hartstikke goed, alleen geregeld wordt de USB HD niet herkend.
Gemiddeld doet ie het zo'n beetje 5 keer wel en dan wordt ie weer niet herkend.
Oplossing is dan: stroom eraf, opnieuw opstarten en een minuut (gevoelsmatig 5) wachten tot de hele inhoud van de HD weer herkend wordt...
Kan dit normaal zijn? Omdat het een USB gevoedde HD is?
Ik heb een WDTVL en die gebruik ik voor de kinderen icm een USB powered WD Elements Portable 500Gb.
Werkt op zich hartstikke goed, alleen geregeld wordt de USB HD niet herkend.
Gemiddeld doet ie het zo'n beetje 5 keer wel en dan wordt ie weer niet herkend.
Oplossing is dan: stroom eraf, opnieuw opstarten en een minuut (gevoelsmatig 5) wachten tot de hele inhoud van de HD weer herkend wordt...
Kan dit normaal zijn? Omdat het een USB gevoedde HD is?
Ik heb ook een externe HDD met 2maal USB.. Bij mij werkt die perfect op de WDTV live in de achterste USB aangesloten..smvs schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:22:
Weet iemand of deze mediaplayer altijd genoeg power kan leveren aan USB HDD's zonder voeding? Ik heb in dit topic al gelezen over een WD die niet lekker werkte (aan/uit ging). Ik heb een Seagate Freeagent 2,5" met twee USB aansluitingen. Eén voor data en één voor (extra) power. Op de meeste PC's doet hij het gewoon met alleen de datakabel aangesloten. Op oudere PC's wordt hij soms niet goed herkend en helpt ook het bijprikken van de power kabel niet. In potentie een probleem dus. Iemand hier ervaring mee?
Ik maak nu een 3 maanden gebruik van de WD TV Live. Ik vind het een prachtig apparaat, maar ik heb wel een vraag die ik eigenlijk niet kon beantwoorden door in dit topic te zoeken.
Ik maak nog steeds gebruik van de firmware die er op stond toen ik het apparaatje in december '09 kocht. Dat is iets van 1.01.01 dacht ik. Ik wilde een keer updaten, maar dat was die versie .11 die zoveel problemen veroorzaakte (kwam ik achter na hier gelezen te hebben) dus dat heb ik niet gedaan.
Sindsdien ben ik eigenlijk nogal huiverig om die fw te updaten, omdat ik geen zin heb de unit te bricken. Wat mijn vraag is is de volgende. Wanneer je tijdens het afspelen van een videobestand op OK drukt, dan krijg je die infobalk te zien, met time played/total time, inclusief die blauwe progress-bar en daaronder de naam van de file die aan het afspelen is.
Ik vroeg me af of het mogelijk was om daar wat meer informatie te zien te krijgen, zoals de bitrate, de resolutie van de film, etc etc. Gewoon wat meer informatie. Ik heb dat eens op wat screenshots van een andere media player gezien, en ik vroeg me af of dit ook op de WD weer te geven valt d.m.v. een fw-update?
Wat ik wil zit volgens mij momenteel niet in de opties van het apparaatje zelf nu, en ik zie het ook nergens bij de changelog van een fw update staan, maar misschien dat jullie hier meer weten dan ik tot nu toe gevonden heb?
Ik maak nog steeds gebruik van de firmware die er op stond toen ik het apparaatje in december '09 kocht. Dat is iets van 1.01.01 dacht ik. Ik wilde een keer updaten, maar dat was die versie .11 die zoveel problemen veroorzaakte (kwam ik achter na hier gelezen te hebben) dus dat heb ik niet gedaan.
Sindsdien ben ik eigenlijk nogal huiverig om die fw te updaten, omdat ik geen zin heb de unit te bricken. Wat mijn vraag is is de volgende. Wanneer je tijdens het afspelen van een videobestand op OK drukt, dan krijg je die infobalk te zien, met time played/total time, inclusief die blauwe progress-bar en daaronder de naam van de file die aan het afspelen is.
Ik vroeg me af of het mogelijk was om daar wat meer informatie te zien te krijgen, zoals de bitrate, de resolutie van de film, etc etc. Gewoon wat meer informatie. Ik heb dat eens op wat screenshots van een andere media player gezien, en ik vroeg me af of dit ook op de WD weer te geven valt d.m.v. een fw-update?
Wat ik wil zit volgens mij momenteel niet in de opties van het apparaatje zelf nu, en ik zie het ook nergens bij de changelog van een fw update staan, maar misschien dat jullie hier meer weten dan ik tot nu toe gevonden heb?
Och ja, je moet toch wat he.
on-officiele firmware: b-rad met daarbij sheets. dan kan je er zoveel info in stoppen als dat je wil (in het uitzoeken van hoe het werkt en de sheets generen kan heel wat uurtjes in zitten
, kom ik nu achter)
als het hier werkt, zal ik het eens laten zien
als het hier werkt, zal ik het eens laten zien
Oke great. Nu nog besluiten of het de WD wel gaat worden voor mij. Keuzes keuzes.Frank1973 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:58:
[...]
Ik heb ook een externe HDD met 2maal USB.. Bij mij werkt die perfect op de WDTV live in de achterste USB aangesloten..
Ter informatie:
Sitecom Wireless Micro USB Adapter 802.11n 300N X2 WL-352 werkt niet samen met de WD TV Live. Zowel versie firmware versie 1.02.19 en B-RAD firmware WDLXTV-LIVE-0.4.1.9-4 herkennen de adapter niet.
Sitecom Wireless Micro USB Adapter 802.11n 300N X2 WL-352 werkt niet samen met de WD TV Live. Zowel versie firmware versie 1.02.19 en B-RAD firmware WDLXTV-LIVE-0.4.1.9-4 herkennen de adapter niet.
[ Voor 4% gewijzigd door mbr op 29-03-2010 23:36 ]
Je loopt eigenlijk geen risico.smvs schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:22:
[...]
Oke great. Nu nog besluiten of het de WD wel gaat worden voor mij. Keuzes keuzes.
Gewoon kopen en als 'ie niet bevalt kun je hem makkelijk voor 80-85 Euro op Marktplaats weer verkopen.
Er bestaat geen apparaat dat alles altijd in 1 keer goed kan afspelen. Op nieuwsgroepen e.d. wordt veel "bagger" geplaatst dus soms moet je wat weggooien c.q. een conversie doen c.q. remuxen.
Ook ik had mij overal ingelezen en eindelijk de knoop doorgehakt, overgenomen van een medetweaker en tot nu wordt alles afgespeeld zonder problemen.. Totaal geen spijt!! Alleen maar lof tot nu toe..Volkert schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:31:
[...]
Je loopt eigenlijk geen risico.
Gewoon kopen en als 'ie niet bevalt kun je hem makkelijk voor 80-85 Euro op Marktplaats weer verkopen.
Er bestaat geen apparaat dat alles altijd in 1 keer goed kan afspelen. Op nieuwsgroepen e.d. wordt veel "bagger" geplaatst dus soms moet je wat weggooien c.q. een conversie doen c.q. remuxen.
hallo tweakers,
sinds gisteren bezitter van de WDLive met 0.24 (laatste official firmware)..
erg fijn apparaat maar ik heb 2 problemen ondervonden..
iemand hier ervaring mee?
- af en toen valt even het geluid weg bij mkv's met aac.
(niet heel vervelend maar wel raar...als ik even terug spoel doet 'dat' stukje geluid het wel.)
- heb nu een paar keer gehad bij het kijken naar youtube films dat de film niet start en als
dit gebeurt speelt hij geen enkele film of muziek meer...dus ook geen films/muziek op mn hd drive of usb stick..
enkel wat ik zie is het 'laad' icoontje eindeloos rond draaien.
ergens 'hangt' de speler dus in een of ander proces, aan en uit via ab. werkt ook niet.
de interface werkt volledig maar iets afspelen is dan no go... (laad icoon ad infinitum)
het enige dat dit verhelpt is de voeding even los halen.
is dit een bekend probleem?.. .
mijn speler lijkt ook vrij warm te worden.. hitte probleem??..
alvast bedankt!
groet,
esh
iemand hier ervaring mee?
- af en toen valt even het geluid weg bij mkv's met aac.
(niet heel vervelend maar wel raar...als ik even terug spoel doet 'dat' stukje geluid het wel.)
- heb nu een paar keer gehad bij het kijken naar youtube films dat de film niet start en als
dit gebeurt speelt hij geen enkele film of muziek meer...dus ook geen films/muziek op mn hd drive of usb stick..
enkel wat ik zie is het 'laad' icoontje eindeloos rond draaien.
ergens 'hangt' de speler dus in een of ander proces, aan en uit via ab. werkt ook niet.
de interface werkt volledig maar iets afspelen is dan no go... (laad icoon ad infinitum)
het enige dat dit verhelpt is de voeding even los halen.
is dit een bekend probleem?.. .
mijn speler lijkt ook vrij warm te worden.. hitte probleem??..
alvast bedankt!
groet,
esh
[ Voor 4% gewijzigd door esh op 30-03-2010 13:59 ]
Ik gebruikt nooit AAC-geluid en kijk ook geen YouTube filmpjes op de TV, dus ik zou gewoon even wachten tot er een nieuwe firmware beschikbaar komt.esh schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:57:
Bij de afgelopen 2 prereleases zijn er al behoorlijk wat verbeteringen merkbaar, dus ik heb er alle vertrouwen in.
Zijn er hier ook mensen wier WD TV Live via de optische uitgang DD-geluid 'te vroeg' geeft (ofwel, het beeld te traag), terwijl het bij DTS prima in sync is? Ik heb het ding gisteren even getest op een surround-versterker en alleen bij DD is het beeld later, bij DTS en stereo (via de tulpjes) is het prima. E.e.a. is bij meerdere files telkens hetzelfde.
Je TV verwerkt het beeld nog waardoor het achter het geluid aan komt. Ligt niet aan de WDTV, maar aan je TV. Input lag heet dat. WD zou wel een vertraag functie op de WDTV kunnen zetten, dit hebben zommige blu-ray spelers ook. Je kan dan zelf het geluid vertragen.
Ik heb de WD aangesloten op een Onkyo 607 via hdmi. en via hdmi naar sony bravia. Daar zit een audio-delay op tot 100 ms. Probleem bij mij is juist.... De audio loopt achter. Dus delayen maakt het alleen maar erger. Vaag probleem, nog weinig over te googelen.
Oke maar ik las bij een Newegg review dat de WD relatief slecht zou zijn met SD materiaal. In de tweakers review van een paar dagen geleden van de AC Ryan lees ik dat de beeldkwaliteit van de Realtek sowieso beter zou zijn. Hoe zit dat? Want ik wil voornamelijk Xvidjes of hoogstens DVD-tjes kijken op een CRT breedbeeld TV (en misschien ook 4:3 Trinitron 100 Hz). Of zie je op een CRT sowieso niet zoveel verschil?Volkert schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:31:
[...]
Je loopt eigenlijk geen risico.
Bron: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16822136472This unit does not like to play really low quality .wav files, or very very lowres .avi files. But it is a HD unit so who cares.
Bron: reviews: Asus O!Play Air versus AC Ryan Play!On HD miniDe gemiddelde beeldkwaliteit is prima en met name de kleurweergave is bij Realtek-chipsets levendiger dan bij de hardware van Sigma Designs.
[ Voor 25% gewijzigd door smvs op 31-03-2010 02:00 ]
Dat is inderdaad vreemd, geen idee.Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:06:
Maar SaN, waarom zou het met DTS dan wel goed werken?
Beeldkwaliteit van DVD's is uitstekend, ik zie op mijn 40" LCD geen verschil met het afspelen van een fysieke DVD.smvs schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:59:
[...]
Oke maar ik las bij een Newegg review dat de WD relatief slecht zou zijn met SD materiaal. In de tweakers review van een paar dagen geleden van de AC Ryan lees ik dat de beeldkwaliteit van de Realtek sowieso beter zou zijn. Hoe zit dat? Want ik wil voornamelijk Xvidjes of hoogstens DVD-tjes kijken op een CRT breedbeeld TV (en misschien ook 4:3 Trinitron 100 Hz). Of zie je op een CRT sowieso niet zoveel verschil?
Natuurlijk is HD (720 en 1080) materiaal beter, maar da's logisch in de zin van meer pixels.
Op een CRT ziet alles er redelijk uit omdat de pixels min of meer een beetje aan elkaar plakken.
[ Voor 3% gewijzigd door Volkert op 31-03-2010 08:32 ]
Ik wil ook een mediaspelertje kopen voor op de slaapkamer. Key hierbij is dat het een makkelijk ding moet zijn en dat ik alles vanaf een SMB share of NFS directory op een NAS moet kunnen afspelen.
Nu twijfel ik ontzettend tussen de WD en de Playon HD mini. De WD lijkt een erg mooi menu te hebben (wat mijn vrouw toch wel aan zal spreken), echter is de playon ook vrij basic waardoor je daar ook niet echt de mist mee in kan gaan. Wat me bij de playon wel handig lijkt is dat je (wat ik in video reviews heb gezien) gewoon door de share heen kan bladeren. Zo kan ik bijv. een map CSI maken met daarin subfolders met de seizoenen en daar dan weer de videobestanden. In de playon zie je dan volgens mij dus heel de mapstructuur, wel overzichtelijk denk ik.
Mijn vraag is, hoe gaat dit in de WD? In reviews zie ik dat wanneer je een netwerkshare benaderd je gewoon een X aantal iconen krijgt, als je er over heen gaat zie je pas welke map of video het is. Klopt dit of kijk ik ergens overheen. Dit lijkt me namelijk niet bepaald handig...
Nu twijfel ik ontzettend tussen de WD en de Playon HD mini. De WD lijkt een erg mooi menu te hebben (wat mijn vrouw toch wel aan zal spreken), echter is de playon ook vrij basic waardoor je daar ook niet echt de mist mee in kan gaan. Wat me bij de playon wel handig lijkt is dat je (wat ik in video reviews heb gezien) gewoon door de share heen kan bladeren. Zo kan ik bijv. een map CSI maken met daarin subfolders met de seizoenen en daar dan weer de videobestanden. In de playon zie je dan volgens mij dus heel de mapstructuur, wel overzichtelijk denk ik.
Mijn vraag is, hoe gaat dit in de WD? In reviews zie ik dat wanneer je een netwerkshare benaderd je gewoon een X aantal iconen krijgt, als je er over heen gaat zie je pas welke map of video het is. Klopt dit of kijk ik ergens overheen. Dit lijkt me namelijk niet bepaald handig...
Je hebt met de WD TV verschillende views.Martijn schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:28:
Ik wil ook een mediaspelertje kopen voor op de slaapkamer. Key hierbij is dat het een makkelijk ding moet zijn en dat ik alles vanaf een SMB share of NFS directory op een NAS moet kunnen afspelen.
1. Thumbnail view (laat voor iedere map folder.jpg zien, erg mooi)
2. List view (lijkt het meest op windows verkenner, heel recht toe recht aan)
3. Preview view (de geselecteerde video begint af te spelen in een klein kader aan de rechter kant. aan de linker kant zie je dan de bestanden/mappen)
Yeah! De nieuwe officiele firmware is er: 1.02.21 ...
Toch best vlot die jongens van WD ..
http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_live
.
.
[ Voor 25% gewijzigd door Volkert op 01-04-2010 07:55 ]
Het rare is, dat ik in de root van mijn shares, steeds een folder.jpg heb geplaatst. Maar ik zie maar op 1 van mijn share een thumbnail. Dat vind ik wel jammer. Hopelijk is dat dan opgelost.Resolved Cover-Art issue with folder.jpg & file.jpeg
Wow eindelijk ondertitels met Blu Ray iso's.
Ja haha, ik had ineens engelse subs toen ik ThisIsIt.m2ts afspeelde, alleen ik kan de SUBTITLES NIET van plaats veranderen?!
Ook is de WDTV sinds de nieuwe update al 2 of 3x vast komen te zitten, niks doet het behalve de stroom eruit halen...
Ook is de WDTV sinds de nieuwe update al 2 of 3x vast komen te zitten, niks doet het behalve de stroom eruit halen...

Gulfstream G650
Ik heb zelf al lang tot volle tevredenheid deze player. Mijn vraag is of hij ook ondersteuning bied aan bluetooth?
is er een hitte probleem bekent met de wd live?
de speler blijft hangen bij het roterende laad icoontje
en dan niks meer speelt?..
het enige wat dit verhelpt is de voeding even los halen..
omruilen??..
mlon
de speler blijft hangen bij het roterende laad icoontje
en dan niks meer speelt?..
het enige wat dit verhelpt is de voeding even los halen..
omruilen??..
mlon
Verwijderd
Zitten mooie spulletjes in, zeer nette update!Volkert schreef op donderdag 01 april 2010 @ 07:13:
Yeah! De nieuwe officiele firmware is er: 1.02.21 ...
.
Toch wacht ik even tot B-rad zn nieuwe versie klaar heeft, shoutcast ipv live365 en umsp zijn precies de zaken waarom ik dit speelgoedje heb gekocht
Kan het iedereen zeer aanraden, als je daar ook wat in ziet!
Let op:
Let op!
Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!
[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition
[Mediaplayer] WD TV Live Hub
Let op!
Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!
[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition
[Mediaplayer] WD TV Live Hub