Support voor 3D Vision is vrij goed hoor. NV heeft een hele waslijst met games waarvoor ze profielen hebben ingebakken in de drivers. Dit hebben ze ook netjes gecategoriseerd zodat je precies kan zien in welke games het 3D effect "excellent" is of gewoon slecht. Het is echter zelf uitzoeken of je het ook goed vindt werken. NV geeft wel tips bij elke game, maar zoals ik al zei... je framerates worden minstens de helft minder en je hebt een grote kans dat je postprocessing effecten uit moet zetten.
Monitoren met dunne randen komen er overigens aan, aangezien AMD met Samsung een deal heeft gesloten voor "monitors with small bezels". En als een van de grootste producenten van monitoren overstag is, volgen er snel meer... het is immers een techniek waar de monitorfabrikanten enorm aan kunnen verdienen. Ik voorspel dan ook Eyefinity bundels met bv 3 monitoren inclusief een speciale monitor-standaard.
Ik denk persoonlijk dat de bredere toepassingsmogelijkheden van Eyefinity t.o.v 3D Vision een groter publiek zullen aanspreken dan het feit dat je met 3D brilletjes op kan spelen. Er is al eerder geprobeerd om 3D brillen aan de man te brengen en daar is men is jammerlijk in gefaald, juist omdat mensen het niet fijn vonden om te gamen met zo'n brilletje. Misschien dat NV er genoeg geld tegen aan kan smijten om het dit keer wel te laten slagen. Maar sinds de lancering heb ik er nog bar weinig mensen over gehoord of gezien, terwijl de impact van Eyefinity nu al veel merkbaarder is op bv het web.
Ik kan me echter wel voorstellen dat 3D Vision erg leuk is om te doen wanneer je met een projector werkt op een enorm scherm. Uiteindelijk gaan ze beiden dezelfde kant op. AMD ziet Eyefinity als de eerste stap naar een Star Trek achtige Holodeck, maar dan voor thuis. NV probeert dit ook met 3D Vision te creeeren. Over een aantal jaren zien we waarschijnlijk een combinatie van Eyefinity en 3D Vision waarin je helemaal omringd wordt door schermen en met een virtua 3D helm op speelt.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.