Op de officiele Canon batterygrip hoort die houder voor AA batterijen er inderdaad standaard bij te zitten.
(heb 'm zelf ook gehad, maar nooit gebruikt...)
(heb 'm zelf ook gehad, maar nooit gebruikt...)
Kun je met dat ding nou maar maximaal 99 foto's achter elkaar maken, of meer?mcdronkz schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:44:
Oh ja, de TC80N3 Timer Remote is leuk speelgoed. Hoef ik geen laptop mee te sjouwen als ik timelapse opnamen wil maken.
Verwijderd
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
ik twijfel ook over dezelfde overstap, kan je misschien wat vergelijkende foto's maken tussen de 350D en de 7D. Met name bij hogere iso's._trickster_ schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:35:
zo vandaag ook de trotse bezitter van een Canon 7D, ik moest hem gewoon hebben.
wel een mooie grote stap vooruit van een 350D naar een 7D.
even een paar dagen foto's tjes schieten en dan even een review schrijven !
Nou daar hoef je echt niet aan te twijfelen hoor, ik denk dat de iso 200 van de 350D overeenkomt met de 800 iso van de 7D en dan hou ik het nog netjes..silencedead schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:53:
[...]
ik twijfel ook over dezelfde overstap, kan je misschien wat vergelijkende foto's maken tussen de 350D en de 7D. Met name bij hogere iso's.
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Ik had een originele grip. Ik kocht de camera toen tweedehands met de grip er al bij, dus misschien was het batterijmagazijn nog bij de vorige eigenaar achtergebleven of iets dergelijks. Kan niet zeggen dat ik 't ooit gemist heb hoor.M a r c o schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:00:
[...]
ik weet niet wat voor batterygrip jij had, maar bij mijn 400D met grip zat die er anders wel gewoon bij.
Óf 99, of hij gaat ongelimiteerd door.Melkbus schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:09:
[...]
Kun je met dat ding nou maar maximaal 99 foto's achter elkaar maken, of meer?
Dat AEB moet ik maar eens uitvogelen, stond niets over in de handleiding in elk geval. Wat biedt dat precies voor extra mogelijkheden? Waar kun je dat voor inzetten? Ik weet wel enigzins wat AEB is, maar ik kan het even niet in verband brengen met de remote.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:17:
Het aantal foto's per opname is inderdaad max. 99
De functies zijn m.i. het leukst als ze gecombineerd worden, zoals je kan doen bij AEB.
moet je maar is opzoeken.
Duur dingetje, maar wel leuke dingen mee te doen !
Verwijderd
Netjes??Triplefox schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:03:
[...]
Nou daar hoef je echt niet aan te twijfelen hoor, ik denk dat de iso 200 van de 350D overeenkomt met de 800 iso van de 7D en dan hou ik het nog netjes..
[ Voor 10% gewijzigd door Ainnir op 26-11-2009 20:02 . Reden: url edit ]
Verwijderd
Zou je eens een foto kunnen plaatsen van de 350D en 700D naast elkaar zodat ik een idee krijf vh verschil in grootte_trickster_ schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:35:
zo vandaag ook de trotse bezitter van een Canon 7D, ik moest hem gewoon hebben.
wel een mooie grote stap vooruit van een 350D naar een 7D.
even een paar dagen foto's tjes schieten en dan even een review schrijven !
In welk opzicht geen keeper?Ainnir schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:59:
Nou de 350D haalt het echt niet bij de 7D hoor. Afgelopen weekend een concertje geschoten in de meest erbarmelijke condities, de 7D kon foto's schieten waar het met de 350D niet eens mogelijk was. Ook qua snelheid is het niet te vergelijken, de 350D is zoooo traag
En van de shots van de 350D icm met de 24-70mm 2.8 L USM, geen enkele keeper. Terwijl ik met de 7D best wat redelijke shots kon maken.
Bij welke lichtomstandigheden hebben we het dan over? In mooi zonlicht kan ik het me wel voorstellen dat je het verschil misschien niet goed ziet, maar echt tijdens donkere scenes zou ik wel eens graag een testje willen zien tussen ISO800 van de 7D en ISO200 van de 350D.....Ik verwacht eigenlijk toch wel meer ruis te zien in de donkere delen bij de foto gemaakt met 7D @ISO800, dan in dezelfde foto gemaakt met de 350D @ISO200Triplefox schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:03:
[...]
Nou daar hoef je echt niet aan te twijfelen hoor, ik denk dat de iso 200 van de 350D overeenkomt met de 800 iso van de 7D en dan hou ik het nog netjes..
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Same here... nog steeds veel plezier van 350D nog steeds maar het kriebelt wel.silencedead schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:53:
[...]
ik twijfel ook over dezelfde overstap, kan je misschien wat vergelijkende foto's maken tussen de 350D en de 7D. Met name bij hogere iso's.
Wat doet de 1D3 in sommige opzichten niet t.o.v. de 7D?Triplefox schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:28:
Bij mij gaat er een (backup)1D3 vertrekken omdat de body gewoon in sommige opzichten niet doet wat de 7D wel doet, tevens is het ook het financiële plaatje wat het onaantrekkelijk maakt de 1D3 tegen beter weten in aan te houden.
kan me voorstellen dat de 7d meer detail vast legt, door zijn hogere resolutie sensor. Daarnaast een prettiger scherm, flitsers kunnen aansturen, compacter (ook door ef-s lenzen mogelijkheid).MadButcher schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:21:
[...]
Wat doet de 1D3 in sommige opzichten niet t.o.v. de 7D?
Ik neem aan dat je wat anders bedoelt dan filmen.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 26-11-2009 15:42 ]
Huh? Je gelooft triplefox. Dat betekent dat je gelooft dat de iso800 van de 7D gelijk staat aan de iso200 van de 350d in lichtarme situaties? Als de output van de 350d op iso200 al ruizig is, dan zul je waarschijnlijk gelijk hebben ja......daarom: this thread is more useful with picsNomad schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:42:
Mwoa, ik geloof triplefox wel. Ik ken de output van de 350d en die was, zeker in de schaduwpartijen ontzettend ruizig (als je nu terug kijkt, toen vond ik het goed te doen).
MadButcher schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:21:
[...]
Wat doet de 1D3 in sommige opzichten niet t.o.v. de 7D?
Ik neem aan dat je wat anders bedoelt dan filmen.
7D kan idd filmen, maar wat hij ook kan is een 18-200 ef-s slikken(best handig met vliegvakanties), qua gewicht en afmeting stukje kleiner en toch weathersealing, externe flitsers aansturen, AF modus instelbaar (landscape/portait) en je focusvlak staat in één keer goed, interne flitser, grid/hulplijnen inschakelbaar, AF punten in servo zichtbaar, scherm waarop scherpte te beoordelen is, voor zover ik het ervaar een veel betere AWB met name in kunstlicht, het quickmenu is erg handig en zo zijn er nog wel wat puntjes die ik nu vast vergeet, daarbij komt dat de 1D3 nu nog een 1800-2000 waard is en ik dan liever een 7D met WFT-E5 in de kast heb staan die me minder kosten en meer kunnen!Nomad schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:28
kan me voorstellen dat de 7d meer detail vast legt, door zijn hogere resolutie sensor. Daarnaast een prettiger scherm, flitsers kunnen aansturen, compacter (ook door ef-s lenzen mogelijkheid).
Triple kan zelf vast nog wel meer verzinnen
Wat is er dan zo "gewaagd" aan die uitspraak, er zit 4,5 jaar ontwikkeling tussen de body's, (dat is vergelijkbaar met de stap van de D30 naar de 20D) mag het dan wat beter zijn!Deathchant schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:36:
triplefox, relaxed. ik ben hier niet om jouw verhaal per definitie in twijfel te trekken, maar het is gewoon een wat "gewaagde" uitspraak.
Beetje lastig als ik mijn 350D (na 6 mnd met plezier te hebben gebruikt) in 2005 heb verkocht om een 1D2 te kopenvraag ik gewoon of je een identieke avondfoto hebt gemaakt met 350d ISO200 en dezelfde foto uit de 7D @ISO800.
[ Voor 10% gewijzigd door Triplefox op 26-11-2009 17:11 ]
De 100% crops zijn mss niet erg verschillend qua ruis, maar op hetzelfde formaat is het een wereld van verschil. Klinkt gek, maar waar...Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:11:
[...]
Netjes??
Het verschil tussen de 7D en 350D is nihiel. Je moet denken aan ongeveer een halve stop. Meer niet.
Pak maar even DxOmark er bij. Heeft nog wel geen 7D, maar wel een 50D die gelijkwaardig is. Even op print instellen, om het verschil in MP te verrekenen, en dan zie je dat de curve ongeveer een halve stop naar rechts ie opgeschoven. Dat is het verschil in gevoeligheid tussen de camera's.
[ Voor 37% gewijzigd door oemga6666 op 26-11-2009 23:35 . Reden: url toegevoegd ]
Verwijderd
Niemand, dus EOS3/4XX naast een EOS 7D, ik heb nl geen idee hoe ze zich qua afmetingen verhouden, cijfers zeggen dan zo weinig.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 08:52:
[...]
Zou je eens een foto kunnen plaatsen van de 350D en 7D naast elkaar zodat ik een idee krijg vh verschil in grootte
Volgens mij heb je dan niet in maximale resolutie geschoten, aangezien de afbeeldingen 10 MPixel zijn. Desondanks ben ik wel erg onder de indruk van de ruisprestaties, al doet een 40D het ook niet slecht. Hier een fullsize voorbeeld van een foto geschoten op ISO3200.Triplefox schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:59:
DPP--> JPG thats it!
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Veel meer ruis. Met scherpstellen geen probleem. De 7D is veel sneller, maar met de 350D heb ik nooit problemen gehad met scherpstellen, het duurt alleen wat langer. Waar ik het grote verschil merkte tussen de 7D en de 350D is bij puur rood licht. Waar de 7D er nog een mooie plaat van kan maken geeft de 350D alleen een donkere ruizige berg rood.mjtdevries schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:45:
[...]
In welk opzicht geen keeper?
Zoveel ruis dat het geen keeper werd, terwijl de 7D een keurige foto was?
Of niet scherp zodat het geen keeper werd?
Dus dat iFCL metering is niet alleen een marketing dingetje om daarmee gelijk te komen met Nikon?Waar de 7D er nog een mooie plaat van kan maken geeft de 350D alleen een donkere ruizige berg rood.
Verwijderd
Waarom dacht je dat ik speciaal aangaf dat je de op de "print" instelling moet vergelijken? Dat zorgt er juist voor dat je op hetzelfde formaat vergelijkt, en niet op 100% crop.oemga6666 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:19:
[...]
De 100% crops zijn mss niet erg verschillend qua ruis, maar op hetzelfde formaat is het een wereld van verschil. Klinkt gek, maar waar...
Verwijderd
Kom maar met de objectieve metingen!!Triplefox schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:24:[...]
Ik ben dus geen reviewkip die wat geschreeuw van het net uitkraamt.
En ja ik blijf bij mijn standpunt 350D @ 200 iso = 7D @ 800 iso!
Feiten staan al online...enkele posts hierbovenVerwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:47:
[...]
Verhaaltjes en jezelf op de borst kloppen hebben we niet zo veel aan. Feiten is waar het om gaat.
350D/Rebel XT ISO 100-1600 aan linkerzijde van eerste testshots;Kom maar met de objectieve metingen!!
Ik heb je die al gegeven... Nou is het jouw beurt.
Verhaaltjes en jezelf op de borst kloppen hebben we niet zo veel aan. Feiten is waar het om gaat.
[ Voor 82% gewijzigd door oemga6666 op 26-11-2009 23:11 ]
Nog twee voorbeelden, allebei direct uit de camera, geen bewerking (klik voor groter)oemga6666 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:42:
[...]
Dus dat iFCL metering is niet alleen een marketing dingetje om daarmee gelijk te komen met Nikon?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Voor de AF maakt onderbelichten of overbelichten niks uit.AF gebeurt in principe voornamelijk op de momenten dat de spiegel en sluiter dicht zijn (anders komt er geen licht op de AF sensor). Wat je ook kan doen is een stopje hoger gaan zitten in iso en iets overbelichten. Dat trek je recht in nabewerking en vaak kom je dan met iets minder ruis uit. Ook met minder highlight DR trouwens.wat je helaas in die vieze rode spots erg snel terug ziet.Ainnir schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 02:48:
Met mijn 350D maak ik concertfoto's standaard onderbelicht, om nog enige snelheid eruit te halen en uberhaupt te kunnen focussen in zulke omstandigheden
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
Wacht ff, dat moet je even uitleggen: de twee foto's hebben zelfde sluitertijd en zelfde iso. Als je dan vervolgens op een vergelijkbaar belicht stuk gaat kijken, be it 100% crop, of niet, dan is dat een wereld van verschil. Ander diafragma maakt qua ruis niet uit zolang je vergelijkbaar belichtte delen van de foto met elkaar vergelijkt.De ruis die je dan op de 350D ziet, is dus gewoon user-error.
[ Voor 17% gewijzigd door oemga6666 op 27-11-2009 10:35 ]
Mja, het licht is daar natuurlijk niet constant. Dus of er nu feitelijk even veel fotonen naar de camera vlogen is niet te zeggen. Dus daar kan je niet helemaal een vergelijk trekken ben ik bang.oemga6666 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:29:
[...]
Wacht ff, dat moet je even uitleggen: de twee foto's hebben zelfde sluitertijd en zelfde iso. Als je dan vervolgens op een vergelijkbaar belicht stuk gaat kijken, be it 100% crop, of niet, dan is dat een wereld van verschil. Ze hadden misschien niet allebei onderbelicht moeten worden, maar het vergelijkt tenminste wel appels met appels.
[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 27-11-2009 10:40 ]
Ik bedoel het niet als schreeuwen, hooredit:
oemga, tekst in bold zetten is niet nodig.
Ja, ik snap wat je zegt, maar dan trek je eigenlijk een beetje in twijfel of de ene ISO 1600 ook wel vergelijkbaar is met de andere ISO 1600, toch?Dus of er nu feitelijk even veel fotonen naar de camera vlogen is niet te zeggen.
[ Voor 12% gewijzigd door oemga6666 op 27-11-2009 11:08 . Reden: linkje toegevoegd ]
[ Voor 0% gewijzigd door Nomad op 27-11-2009 11:38 ]
Verwijderd
Waar lees jij dat de update alleen voor de 1.0.9 is?Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:46:
Ola
Ik ben sinds kort in het bezit van dit BEEST
het zal wel even duren voordat ik alle ins en outs doorheb!
Toch loop ik nu tegen een ding op waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:
ik zag dat er een firmware 1.1.0 uit was en ik wil altijd mijn apparaat wel up to date houden.
Bij het doorlezen zag ik dat je camera van 1.0.9 voorzien moest zijn voor deze update
en nu zie ik in mijn camera dat mijn 7d nog op 1.0.7 zit. ik heb hier en daar zitten kijken maar
de upgrade van 1.0.7 naar 1.0.9 kan ik nergens meer vinden.
Hebben jullie een idee?
Dus voor alle firmware versies behalve de 1.1.0Firmware Version 1.1.0 incorporates the following fixes.
1. Corrects a phenomenon that in images captured by continuous shooting, and under certain conditions, barely noticeable traces of the immediately preceding frame may be visible.
Firmware Version 1.1.0 is for cameras with firmware up to version 1.0.9. If the camera's firmware is already version 1.1.0, it is not necessary to update the firmware.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Nik op 02-12-2009 22:49 . Reden: ISO100 in de tabel erbij ]
The devil is in the details.
Verwijderd
Ook een goedeVerwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:58:
Waarom koop je hem dan niet ergens waar je mag ruilen? Of waarom probeer je niet ergens een paar testopnames te maken?
The devil is in the details.
Probleem is denk ik dat ik 'm ook ga gebruiken voor partyfotografie. Zomaar een donker hol in duiken en wat platen schieten zit er dus even niet bij. Tevens kan ik de camera na gebruik niet terug brengen bij Kamera Express. Ik krijg dan geen geld terug, maar een tegoedbon. Misschien wil ik dan helemaal even geen camera kopen en wachten op een betaalbaar alternatief. Tegen die tijd is de tegoedbon misschien verlopen...Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:58:
Waarom koop je hem dan niet ergens waar je mag ruilen? Of waarom probeer je niet ergens een paar testopnames te maken?
Moeilijk, moeilijk...Ik heb iets in de winkel gekocht. Het is niet naar tevredenheid, mag ik het terug brengen?
U mag het artikel binnen 7 dagen naar de winkel terug brengen. Belangrijk te weten is dat wij in de winkel geen contant geld retour geven. U krijgt een tegoedbon ter waarde van de aanschaf mits het artikel in dezelfde staat is retour gekomen als waaronder u het heeft gekocht. Ongebruikt en nieuw in doos. Wanneer het artikel niet in gelijke staat als nieuwstaat is behoud Kamera-Express zich het recht voor om af te zien voor retourname of naar redelijkheid en billijkheid een bedrag in mindering te brengen op het totaal. Dit beschermd ook u als klant. Wanneer u namelijk een artikel bij ons koopt zou u ook willen dat dit ongebruikt en in nieuwstaat is. Als dat niet het geval is wordt het een occasion en gelden daar andere prijzen voor. Voor artikelen als tassen dient het label nog aan de tas vast te zitten en producten als printers en software die na in gebruikname niet meer als nieuw te verkopen zijn omdat deze geregistreerd of aangebroken zijn is geen retour mogelijkheid. Wij helpen u graag bij de besluitvorming als het gaat om een aankoop. Onze verkoop medewerkers zijn zeer goed op de hoogte en kunnen zich goed verplaatsen in uw wensen. Hierdoor is de kans dat u niet tevreden bent over de aankoop nog maar zeer beperkt.
Dat ziet er inderdaad keurig uit. Hoewel het geen vergelijk geeft tussen een 30D en de 7D, heeft je enthousiasme een positieve uitwerking op mijn mogelijke keus. Bedankt voor de plaatjes!Sick Nick schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:58:
Ik ben van een 40D naar een 7D gegaan, de ruisprestaties zijn op pixelniveau al 1+ stop beter (iso 1600 ziet er op de 7D ongeveer hetzelfde uit als iso 800 op de 40D en de hogere iso waardes zijn gewoon goed bruikbaar). De 40D doet het ook weer een stuk beter dan de 30D qua ruis dus met de 7D ga je er uiteraard flink op vooruit.
Direct uit de camera jpg, alleen lichte resize naar 4000 pixels breed via het linkje onder de foto:
[afbeelding]
linkje: http://temp.nickroos.nl/IMG_0101.JPG
iso 3200, F/4.0, 1/100e, 75mm (70-200 F4 gebruikt)
[afbeelding]
http://temp.nickroos.nl/IMG_0269.jpg
iso 1600, F/4.0, 1/50e, 27mm (17-40 F4 gebruikt)
Resultaten waar ik zeer goed mee kan leven! Dus als je de mogelijkheid hebt om een 7D te halen zou ik dat zeker doen. De grotere zoeker werkt ook erg prettig en de AF tracking is geweldig. Ook qua bediening net iets sneller/handiger dan de 30/40D (met een druk op de knop wisselen tussen one shot en servo af, een extra focuspunt als home kiezen en die met 1 druk gebruiken voor de focus dus effectief 2 punten waartussen je direct kunt wisselen, etc).
De 30D is kapot. Ik _moet_ dus iets anders voor komende shoot. Die is op zaterdagavond. Ik zal deze donderdag de camera moeten halen (enige vrije ochtend, werk zelf in een winkel en sta morgen tot 21:00 uur en vrijdag van 9:00 tot 21:00 uur en zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur op de werkvloer). Ik moet de camera dus huren voor 5 dagen (als ik deze maandag terug kan brengen, wellicht ben ik volgende week donderdag weer vrij). Nadeel: 260 euro (in het meest ongunstige geval) voor even een camera testen is een hoop geld... Ik heb zelf ook al zitten worstelen met dit idee. Maar toch bedankt voor het meedenken!Mute schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:01:
[...]
Ook een goedeBij Kamera Express kan je de 7D voor €27,50 (exclusief BTW) per dag huren, lijkt mij een mooie manier om te kijken of een camera je bevalt.
[ Voor 12% gewijzigd door Nik op 02-12-2009 23:13 ]
enNik schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:07:
[...]
Probleem is denk ik dat ik 'm ook ga gebruiken voor partyfotografie. Zomaar een donker hol in duiken en wat platen schieten zit er dus even niet bij. Tevens kan ik de camera na gebruik niet terug brengen bij Kamera Express. Ik krijg dan geen geld terug, maar een tegoedbon. Misschien wil ik dan helemaal even geen camera kopen en wachten op een betaalbaar alternatief. Tegen die tijd is de tegoedbon misschien verlopen...
huh?De 30D is kapot. Ik _moet_ dus iets anders voor komende shoot. Die is op zaterdagavond. Ik zal deze donderdag de camera moeten halen (enige vrije ochtend, werk zelf in een winkel en sta morgen tot 21:00 uur en vrijdag van 9:00 tot 21:00 uur en zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur op de werkvloer). Ik moet de camera dus huren voor 5 dagen (als ik deze maandag terug kan brengen, wellicht ben ik volgende week donderdag weer vrij). Nadeel: 260 euro (in het meest ongunstige geval) voor even een camera testen is een hoop geld... Ik heb zelf ook al zitten worstelen met dit idee. Maar toch bedankt voor het meedenken!
Korte uitleg: veel trouble de laatste tijd, eigenlijk geen geld voor een camera, even gestopt met forografie, maar toch de behoefte aan zo'n ding.
Ik ga liever langs. Ook al zou dit ook wel een optie kunnen zijn. Moet net kunnen voor een weekend...Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:36:
[...]
Wet koop op afstand? Of een andere winkel waar je gewoon kunt ruilen (Foka, FK, coolblue, MM <- geen idee waar je allemaal zeker kunt ruilen)
[ Voor 51% gewijzigd door Nik op 02-12-2009 23:39 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Wet koop op afstand? Of een andere winkel waar je gewoon kunt ruilen (Foka, FK, coolblue, MM <- geen idee waar je allemaal zeker kunt ruilen)Nik schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:07:
Probleem is denk ik dat ik 'm ook ga gebruiken voor partyfotografie. Zomaar een donker hol in duiken en wat platen schieten zit er dus even niet bij. Tevens kan ik de camera na gebruik niet terug brengen bij Kamera Express. Ik krijg dan geen geld terug, maar een tegoedbon. Misschien wil ik dan helemaal even geen camera kopen en wachten op een betaalbaar alternatief. Tegen die tijd is de tegoedbon misschien verlopen...
[ Voor 18% gewijzigd door Blord op 03-12-2009 00:07 ]
Verwijderd
M'n 40D is al verkocht maar die foto's waarbij het licht lijkt van mij valt in de werkelijkheid vies tegen, zie de rest van de specs namelijk maar. F/4.0 en 1/50e, als je de sluitertijd nog langzamer neemt dan krijg je snel dat de onderwerpen bewogen zijn (en heb je weer niks aan de foto). Dan zou het 1/25e en iso 800 zijn. Een groter diafragma kiezen zat er met die lenzen niet in helaas (plus een beetje scherptediepte overhouden is soms ook wel prettig).Deathchant schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:46:
Sick Nick, ik ben nog niet helemaal overtuigd dat de 7D qua hoge isowaardes nou echt veel beter is als een 40D bijvoorbeeld. Ik zie er worden veel plaatjes gepost waarbij het toch licht is. Je neemt vaker lagere isowaardes wanneer je toch al behoorlijk licht-arme situaties krijgt.
Dus een eerlijker vergelijk is volgens mij als je een avondfoto maakt op iso1600 met beide cams.
Redenen die je noemt zouden voor mij ook doorslag gevend zijn. Resolutie en ruis vind ik niet echt spanende onderwerpen, zoeker, AF systeem en WL master spelen zijn voor mij iig wel de spannende onderwerpen.PhilipsFan schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:02:
Is het niet veel nuttiger om je beslissing te nemen op basis van de andere verschillen?
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Iets met partyfotografie, en ooit het verschil gezien hebben tussen een 350D en een 30D. Maar ik kan inmiddels mededelen dat de camera aangeschaft is. Nu flink testen en proberen. Is het niets, gaat deze als backup in de tas, en kijk ik later voor een hogere xD serie. Tot nu toe bevalt de camera prima (maar ik heb dan ook maar een uurtje kunnen spelen).martijn_tje schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:16:
[...]
Redenen die je noemt zouden voor mij ook doorslag gevend zijn. Resolutie en ruis vind ik niet echt spanende onderwerpen, zoeker, AF systeem en WL master spelen zijn voor mij iig wel de spannende onderwerpen.
[ Voor 6% gewijzigd door Nik op 03-12-2009 21:51 ]
Wat een verschil in witbalans! De automatische witbalans van de 7D vind ik wel beter, maar schiet naar mijn mening iets te ver door. Detail is uiteraard veel groter bij de 7D. Wel vind ik 'm iets donkerder. Kijk maar naar de dakpannen van het middelste dak.Ainnir schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 03:55:
Nog een vergelijking tussen de 350D en de 7D:
Beide foto's gemaakt icm 24-70mm 2.8 L USM @ f/7.1, 2.5 sec, ISO 1600, AWB.
Overigens in deze omstandigheden weigert de 350D te autofocussen, waar de 7D heel snel focust. Qua metering gaf de 350D hier overigens 2.5 sec aan, waar de 7D 5 seconden prefereerde.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door mcdronkz op 04-12-2009 12:37 ]
Tot nu toe geen problemen gehad met een Sandisk Extreme III kaartje a 30MB/s.Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:34:
Welke CF-kaarten zijn nodig om een beetje redelijk te kunnen filmen met de 7D?
Ik had ergens gelezen dat ze bij een preview niet verder kwamen dan 7 sec filmen met het kaartje wat ze gebruikten.
Voldoet een kaartje welke 60 MB/sec aankan? Of moet je toch aan 90 MB/sec denken?
Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro
Verwijderd
Verwijderd
welke lens heb je gebruikt? zijn er hier mensen met de 15-85 kitlens?mcdronkz schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:36:
Ik heb een eerste serieuze poging gedaan om een videootje te maken met m'n 7D. Hoewel ik zelf op dit moment niet echt capabel ben, ben ik er van overtuigd dat m'n camera het wel is.. Het valt me wel op hoeveel meer werk 't is. Je moet elke scene plannen, er komt geluid bij kijken, montage... lijkt me echt een hels karwei om langere films te maken!
[video]
@Hierboven: voor dit filmpje heb ik trouwens een Sandisk Extreme III 8 GB gebruikt. Ik zou niet weten waarom dat niet zou werken, dus die kaart kun je allicht overwegen.
Ja, die ISO 1600 van de 7D is duidelijk niet de ISO 1600 van de 350D. De gemeten ISO van de 350D op ISO 1600 is al 1417. De 7D komt dus nog een stuk lager uit. Waarschijnlijk in de lijn van de 50D, die met een gemeten 1172 nog dichter bij de ISO 800 komtantonboonstra schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:15:
[...]Wat een verschil in witbalans! De automatische witbalans van de 7D vind ik wel beter, maar schiet naar mijn mening iets te ver door. Detail is uiteraard veel groter bij de 7D. Wel vind ik 'm iets donkerder. Kijk maar naar de dakpannen van het middelste dak.
[ Voor 16% gewijzigd door oemga6666 op 04-12-2009 14:17 ]
Ik heb een Carl Zeiss 58/2 Biotar en een Tamron 17-50/2.8 gebruiktVerwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:41:
[...]
welke lens heb je gebruikt? zijn er hier mensen met de 15-85 kitlens?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Zo voelt mijn grip idd ook, maar is een kwestie van gewenning. heb de eerste week behoorlijk wat foto's te snel gemaakt omdat ik op zoek was naar de half-press maar per ongeluk door drukte.Magic schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:47:
Mijn 7D krijg ik binnenkort, maar mijn grip heb ik al binnen van Cameranu.
Nu zat ik een beetje met die knopjes op de grip te spelen, en ik vind de ontspanknop een hele onprettige druk hebben. de half-press stand is lastig te voelen, en hij is voor mijn gevoel veel te zwaar in aandruk, alsof de veer veel te strak is. (eigenlijk voelt het meer of er een soort gummetje onder zit in plaats van een veertje).
Voordat ik hem weer terugstop in het doosje en naar Urk breng, is dit by design zo? (kan het me niet voorstellen)
[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 12-12-2009 13:13 ]
[ Voor 73% gewijzigd door oemga6666 op 12-12-2009 15:26 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Blord op 12-12-2009 16:22 ]
Goeie link. Vanavond gelijk proberen!ik heb dit net even doorgelezen: http://www.northlight-ima...s3_af_micoadjustment.html en dat lijkt me erg goed te doen, dat ga ik morgen eens proberen. Alleen de camera 200mm*1,6*50=16 meter van mijn monitor af wordt een probleem.
http://cpn.canon-europe.c.../pixels_and_image_size.doBlord schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:20:
Maar ik haal met de 30D wel meer scherpe foto's dan de 7D. Raar maar waar.
[ Voor 29% gewijzigd door antonboonstra op 19-12-2009 16:24 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Magic op 19-12-2009 15:38 ]
[ Voor 4% gewijzigd door antonboonstra op 19-12-2009 17:32 . Reden: link naar originelen ]
[ Voor 36% gewijzigd door bouwfraude op 19-12-2009 17:44 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq