WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Wel een alleraardigste update iig, zoals max autoISO en in camera RAW conversie. Vraag me af wanneer we deze update mogen verwachten.
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Ik ben nog nooit zo positief verrast door een fabrikant/merk/enz... !!! AWESOME
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Niet dus
[ Voor 14% gewijzigd door breinonline op 10-06-2012 10:57 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Sorry, ik heb niet goed gelezen. Je hebt gelijk.Nomad schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:32:
Brein, het zijn niet echt geruchten meer te noemen, het heeft op een CPN site van canon zelf gestaan, maar is er weer afgehaald. Ik denk dat deze update er wel gaat komen hoor.
Verwijderd
hiervoor moet ik alleen het videobeeld hebben, is er een mogelijkheid om dit te doen?
zodat er geen balkes/autofocus box/info etc. in beeld is.
Met Canon camera's niet mogelijk voor zover ik weet...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Verwijderd
Je kan daarmee wel het scherm helemaal leeghalen zodat alleen het liveview beeld overblijft en dat zou ook voor de HDMI uitgang moeten gelden, maar Magic Lantern werkt niet op een 7D dacht ik.Ventieldopje schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:03:
Misschien met de MagicLantern software maar ik betwijfel het ...
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 17-06-2012 20:24 ]
The devil is in the details.
als ik het goed herinner zakte de prijs van de 7d best rap na introductie richting wat acceptabelere prijzen...
Ben overigens wel benieuwd naar die nieuwe firmware, vooral die autoiso is interessant!
[ Voor 11% gewijzigd door Polariteit op 18-06-2012 09:38 ]
London, UK, 28 June 2012 – Canon today enhances the EOS 7D with firmware v2, adding a range of new features for enthusiasts looking to push the limits of their photography. Building on the camera's high speed, advanced handling and creative versatility, the new firmware provides photographers with a host of new benefits including higher maximum RAW burst rate, in-camera editing functions, user-definable Auto ISO and support for Canon's latest GPS Receiver, GP-E2.
Originally launched in 2009, the EOS 7D was carefully developed based on the feedback from thousands of photographers from across the globe. Offering the perfect combination of outstanding image quality and exceptional versatility across a range of photography styles, even today it is still considered to be one of the best APS-C cameras on the market. When developing the new firmware Canon followed a similar approach, gaining direct user feedback to bring the EOS 7D up to date with enhanced performance and a greater range of shooting capabilities and creative functionality.
Enhanced RAW performance
With an 18 Megapixel APS-C CMOS sensor, Dual "DIGIC 4" processors and an extended maximum ISO of 12,800, the EOS 7D offers fast, high-quality shooting at speeds of up to 8 frames per second. Thanks to the new firmware which adds powerful memory management algorithms taken from Canon's flagship EOS-1 series, photographers will now be able to enjoy greater flexibility in continuous shooting, with the maximum RAW buffer now extended to a new high of 25 RAW files or 130 JPEGs. Combining with the camera's high 18MP resolution and 14-bit image processing, this will allow photographers to capture the decisive moment with rich detailed images.
In-camera image editing and rating
A range of newly-added editing functions also gives photographers more control over how images look, allowing post-production to begin in-camera. Photographers can now process their RAW files and correct artefacts such as peripheral illumination, distortion and chromatic aberration. Additionally, adjustments to white balance, sharpness and Picture Style, as well as a host of other parameters, can now also be made immediately after shooting, with the results saved as new JPEG files. JPEGs can also be instantly resized, without the need for a PC or Mac.
Photographers can now easily filter large volumes of pictures on their way back from a shoot using an image rating facility. Image rating data is stored in each file's metadata, which can be read by a range of editing applications, including Canon Digital Photo Professional, and other industry software such as Apple Aperture, Adobe Lightroom and Bridge.
Extra control in stills and movies
The EOS 7D's new firmware provides extended versatility across both stills and movies. Newly-added control of Auto ISO enables photographers to limit the maximum ISO speed to any point within the native ISO 400-6,400 range. Offering greater control over exposure, this will enable photographers to customise the maximum automatic ISO speed to suit their personal preferences, or to adjust parameters in different situations to meet specific creative goals.
Improved audio functionality in movie mode also provides aspiring videographers with greater control while shooting videos. Users can complement the camera's Full HD (1920x1080p) movie footage with 16-bit digital stereo sound, sampled at broadcastquality 48KHz, and new manual control of audio levels allows users to choose from 64 sound levels. A digital wind-cut filter also reduces noise made by movement of air around the microphone, ensuring sound is clear and free from peripheral interference.
Track your travels with GPS compatibility
Firmware v2 also provides added capacity for users to track the location of their images with new support for the GPS Receiver GP-E2 – Canon's latest high-performance GPS unit. The GP-E2 is attached securely to the hotshoe, and connected to the camera via a cable, making it easy for EOS 7D photographers to geo-tag photos with longitude, latitude and altitude data as well as the direction in which the shot was taken – adding the information to the EXIF file of the image1. A GPS Logger tracks movements by downloading GPS data at regular intervals, and compatibility with Google Maps means users can easily view their route in Canon's free Map Utility software.
Firmware v2 will roll out across the region from August 2012.
Canon EOS 7D firmware v2 – new features:
- Improved maximum burst for RAW images (up to 25)
- In-camera RAW image editing
- In-camera Image Rating
- In-camera JPEG resizing
- Maximum Auto ISO setting (ISO 400-6400)
- Manual audio level adjustment in movie recording
- GPS compatibility
- File name customisation
- Time zone settings
- Faster scrolling of magnified images
- Quick control screen during playback

Max auto ISO veranderen lijkt me heel handig. Want hij schiet soms te snel naar 3200. Dan limiteer ik m op 1600. Al vind ik 3200 op de 7d best wel fijnkorrelig, beter dan de 40d.
Deze en aantal andere zaken zitten al op de kleine Canon cameraatjes zoals de S100 die ik ook heb.
Geldt auto iso customizing ook voor film ? Nu is het als die op auto iso staat en je filmt bij weinig licht korrelige ISO 6400 filmpjes krijgt
Wat houdt 'File name customisation' in ? Dat je ipv IMG_7654.JPG bijv. Mijnfoto_7654.jpg kunt maken ?
[ Voor 13% gewijzigd door skatebiker op 28-06-2012 11:19 ]
Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Sig
Deze zat ook op mijn 1100D en ik vond dit toch wel erg fijn
Zo waren velen bij de introductie van de 60D een beetje teleurgesteld dat simpele dingen die de 60D kon, waaronder dus Raw -> jpeg conversie en ratings op plaatjes plakken en de max-auto-iso fuctionaliteit. Zoals hierboven opgemerkt, zaten een aantal van die functies ook al in de firmware van latere rebel modellen.
Maar goed, dit maakt de 7D, zeker met de andere verbeteringen toch nog steeds een erg aantrekkelijke camera. Beetje vreemde timing alleen, nu er een 70D en een 7Dmk2 aan zitten te komen. Wat fijn dat een fabrikant eens niét stopt met de support zodra de opvolger in beeld komt.
douPel schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:46:
Als ik kijk naar mijn camera gebruik, vraag ik me af wat deze (of enige andere) update voor mij persoonlijk zou verbeteren aan de 7D. Ik mis niets en heb voor mijzelf nog niets gevonden waarvan ik het gevoel had dat de camera me beperkte. Maar als ik kijk hoe er naar uitgekeken wordt krijg ik bijna het idee dat ik iets gruwelijks over het hoofd zie
De 70D en 7DII duurt nog wel een hele poos en is nog niet officieel aangekondigddjunicron schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:58:
[...]
Maar goed, dit maakt de 7D, zeker met de andere verbeteringen toch nog steeds een erg aantrekkelijke camera. Beetje vreemde timing alleen, nu er een 70D en een 7Dmk2 aan zitten te komen. Wat fijn dat een fabrikant eens niét stopt met de support zodra de opvolger in beeld komt.
Omdat ze liever een stabiele update op de markt brengen? Een firmware update van je camera wil je niet iedere week hoeven te doen!MartijnGizmo schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:51:
Maar waarom ze dan alsnog 2 maanden wachten met releasen...Absurd ook als je nagaat wat bijv. allemaal kan met een 550D met Magic Lantern vergeleken met deze update.
En wat betreft Magic Lantern, tja dat zijn afwegingen die ze gemaakt hebben
[ Voor 34% gewijzigd door Ventieldopje op 28-06-2012 15:53 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
[ Voor 10% gewijzigd door mcdronkz op 28-06-2012 17:09 ]
M'n 6,5 jaar oude Km5D draait die mee met de orrientatie van de camera, z'n oudere broertje de 7D deed dat ook al.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Exact ja, dat bedoel ik.martijn_tje schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:56:
Je bedoelt de instellingen die op het achterscherm staan?
Heb ik dan soms een instelling over het hoofd gezien?
Begrijp best dat de meeste fotografen (met name landschapsfotografen) niet graag in verticaal formaat werken, maar als je voor print media werkt, kom je er vaak niet omheen. Dat Canon het dan ook nog eens onhandiger maakt dan strikt noodzakelijk, zou eigenlijk niet hoeven wat mij betreft.
De 7D is sneller, heeft betere autofocus en bla bla bla. Maar toch mist er iets qua kleuren, sfeer aan de beelden die er standaard uit komen rollen. Het is zo saai, steriel, niet sprankelend. Ik merk dit vooral doordat ik al mijn betaalde opdrachten met twee camera's schiet: je fotografeert dan natuurlijk dezelfde dingen en kunt de foto's vergelijken.
Natuurlijk is er een verschil tussen fullframe en crop, maar het voelt alsof er nog veel meer verschil is (in het nadeel van de 7D). Het is zelfs zo dat als het mogelijk is (genoeg licht, weinig last van slechte AF), dat ik dan eigenlijk altijd de 5D pak in plaats van de technisch superieure 7D
Ik begrijp dat dit misschien wat vaag en onmeetbaar klinkt, maar zijn er mensen die dit herkennen?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Bij mijn 5d draait het top-lcd scherm wel mee naar de zijkant.mcdronkz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:07:
Een update waarin de inhoud van het scherm meedraait wanneer je op verticaal formaat fotografeert, zou hier erg welkom zijn. Zijn er eigenlijk camera's die deze functionaliteit hebben?
Dit merk ik vaak wel, aangezien ik altijd wel de kleuren op moet schroeven in de nabewerking. Ik verweet dit echter eerder aan mijn sigmalenzen; want met mijn canon lens heb ik dit in veel mindere mate...Maar toch mist er iets qua kleuren
[ Voor 6% gewijzigd door Polariteit op 29-06-2012 10:01 ]
Dat is volgens mij zoals je al zegt het verschil tussen fullframe en crop. Je hebt pas profijt van het technisch superieure van de 7D wanneer je veel actie en beweging in je onderwerpen hebt.Gizz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:34:
Hoe kijken jullie aan tegen de sensoroutput van de 7D? Ik fotografeer met een 5D (techniek van 7 jaar geleden) en sinds anderhalf jaar ook met een 7D.
De 7D is sneller, heeft betere autofocus en bla bla bla. Maar toch mist er iets qua kleuren, sfeer aan de beelden die er standaard uit komen rollen. Het is zo saai, steriel, niet sprankelend. Ik merk dit vooral doordat ik al mijn betaalde opdrachten met twee camera's schiet: je fotografeert dan natuurlijk dezelfde dingen en kunt de foto's vergelijken.
Natuurlijk is er een verschil tussen fullframe en crop, maar het voelt alsof er nog veel meer verschil is (in het nadeel van de 7D). Het is zelfs zo dat als het mogelijk is (genoeg licht, weinig last van slechte AF), dat ik dan eigenlijk altijd de 5D pak in plaats van de technisch superieure 7D
Ik begrijp dat dit misschien wat vaag en onmeetbaar klinkt, maar zijn er mensen die dit herkennen?
Sig
Ik kan m'n vinger niet helemaal op de zere plek leggen, maar ik zou graag een betere sensor willen hebben. De body, autofocus, etc is verder helemaal perfect voor mij
En dat hierdoor de platen wat minder aanspreken zonder nabewerking?
[ Voor 68% gewijzigd door treative op 29-06-2012 15:55 ]
Sig
Maar ook als ik mijn fullframe foto's achteraf krop om hetzelfde beeld te krijgen blijft het behoorlijk anders qua contrast, toning, 'diepte'. Ik vind het heel moeilijk om het precies te benoemen, maar het is wel aanwezigtreative schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:15:
[...]
Dat is volgens mij zoals je al zegt het verschil tussen fullframe en crop.
Nee, dit is vrij vergelijkbaar. Sowieso synchroniseer ik alles binnen lightroom naar dezelfde basissettings voordat ik verder ga met bewerken. Maar ook dan pik je zo de 'mooiere' sensor/camera ertussenuit.Kan het niet zo zijn dat de kleur,contrast,enz settings van de 7D gewoon op default wat lager staan als bv de 5D?
Ik verlang/gebruik juist mijn sensor uit 2005 ipv de sensor uit 2009treative schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:52:
Of omdat er meer pixels zijn? Maargoed, we verlangen allemaal wel naar een nieuwe sensor.
Misschien moet ik maar een 5Dm3 halen in plaats van (of naast) de 7D. Maar ik hoop niet dat die hetzelfde 'nieuwerwetse' probleem en dezelfde sensorkarakteristieken heeft als de 7D en andere nieuwe camera's.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd

ik heb zelf geen 7D maar heb wel een 550D(gehad) en een 60D die dezelfde sensor hebben en daarnaast 5D2+3Gizz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:34:
Hoe kijken jullie aan tegen de sensoroutput van de 7D? Ik fotografeer met een 5D (techniek van 7 jaar geleden) en sinds anderhalf jaar ook met een 7D.
en er zit inderdaad een heel groot verschil tussen die crop sensor en de 5D sensor; de 5D is superieur wat betreft kleur, ruis en lichtgevoeligheid
ik schiet bijna altijd in RAW en zie direct het verschil
neemelly schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:56:
Kan het niet zo zijn dat de kleur,contrast,enz settings van de 7D gewoon op default wat lager staan als bv de 5D?
En dat hierdoor de platen wat minder aanspreken zonder nabewerking?
RAW is RAWVerwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:02:
Is die echt beter of is het de Digic 5 die voor een betere output verzorgt?
die digic 5 moet het doen met wat de sensor aanlevert
die 5D3 is erg duur in vergelijking met een 5D2Gizz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:41:
Misschien moet ik maar een 5Dm3 halen in plaats van (of naast) de 7D. Maar ik hoop niet dat die hetzelfde 'nieuwerwetse' probleem en dezelfde sensorkarakteristieken heeft als de 7D en andere nieuwe camera's.
weet het niet meer
In welk opzicht? 'Kleur' is een te breed begrip.Vishari Beduk schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 18:59:
Disclaimer: mensen die blij en/of gelukkig zijn met de 7D word verzocht deze post te negeren![]()
[...]
de 5D is superieur wat betreft kleur
{signature}
Wanneer je het verkleint naar dezelfde resolutie van de 5DC moet het verschil bijna niet meer te zien zijn.
Met de 7D geeft je wel de ruimte om meer detail te kunnen gebruiken als het nodig is.
De 5DC is ook nog steeds een prachtige camera.
Sig
Gizz wist het goed te omschrijven, ik heb daar niets aan toe te voegenmcdronkz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:18:
[...]
In welk opzicht? 'Kleur' is een te breed begrip.
nee sorry, mijn post was gericht aan Gizz; ik herkende gelijk wat hij bedoeldemelly schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 21:11:
Ik zou zeggen plaatst eens een voorbeeld waarbij het verschil tussen de 7D en 5D goed te zien is?
verder heb ik geen zin in een welles-nietes
weet het niet meer
Als je nou eens stopt met die interessantdoenerij en foto's post die duidelijk zichtbare (en dus meetbare) verschillen tonen, is het publiek daar een stuk meer bij gebaat. Zou het best interessant vinden om de daadwerkelijke verschillen te zien, heb echter enkel een 7D, want anders had ik zelf wel een vergelijk gepost.Vishari Beduk schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:01:
[...]
Gizz wist het goed te omschrijven, ik heb daar niets aan toe te voegen
[...]
nee sorry, mijn post was gericht aan Gizz; ik herkende gelijk wat hij bedoelde
verder heb ik geen zin in een welles-nietes
Daar gaat het uiteindelijk toch om...
De 7D heeft de mogelijkheid om in veel extremere situaties dan de 5D(mkII) de focus goed te krijgen en focus is alles! De kleuren, contrast, ruis etc. in de RAW is vrijwel nooit hoe je het op een eindproduct te zien krijgt.... Bovendien is het afhankelijk van je doelgroep hoe erg bijv. ruis is, vaak is het publiek zeer vergevend over ruis maar dat wordt soms vergeten
Ctrl+k
(en ik heb een 7D, ben er verder totaal niet ontevreden over hoor
Sig
http://marvelsfilm.wordpr...ofile-3-x-for-canon-dslr/
Na het nodige gelezen te hebben ben ik er zelf mee gaan experimenteren met mijn 7D maar ik merk weinig voordeel eigenlijk.
Het lijkt dat bij mij LR de foto's die met normal style geschoten zijn en de foto's met Marvel style gewoon gelijkt trekt met het inladen.
Als ik ze recht uit de camera bekijk zie ik wel degelijk een groot verschil tussen deze 2 stijlen.
Maar zodra ik ze open in LR worden ze zo op het oog gelijk getrokken en kan ik weinig verschil meer zien tussen deze 2 stijlen.
Zijn hier meer mensen die ervaring hebben met Marvel picture style?
Wat is jullie ervaring?.. Doe ik soms iets fout of is deze niet geschikt voor de 7D?
The devil is in the details.
Het idee er achter is dat je met deze style het maximale aan info en detail opslaat wat ten goede komt als je gaat nabewerking.
Het voordeel van de "Marvel picture style" zou je met video hebben en je review ziet er op je camera misschien wat beter uit.
Sig
This footer is intentionally left blank
Heb ik het dan zo verkeerd begrepen?
This footer is intentionally left blank
Dat het Marvels filmproduction heet verklapt het al een beetje hemelly schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:09:
Begrijp ik nu goed dat de Marvel picture style alleen bedoeld is voor film en niet voor foto's?
Heb ik het dan zo verkeerd begrepen?
Sig
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Canon 7D | ramonfeleus.nl | Facebook | Flickr | Twitter
7D is een erg populaire camera voor sport en actie omdat hij gewoon ontzettend snel isAutofocus schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:49:
Ik overweeg de laatste tijd een overstap van mn Pentax K-x naar Canon of Nikon (toch meer voor te krijgen). Omdat ik toch regelmatig actiefoto's schiet is mn oog op deze camera gevallen, van wat ik lees schijnt de 7D daar erg geschikt voor te zijn. Zijn er hier mensen die de 7D daarvoor gebruiken? Ook ben ik benieuwd naar de prestaties bij weinig licht en hoe de camera op die punten het doet tegenover de concurrentie.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
www.maartendeboer.net

Nog nooit gehoord en ik heb er geen goed gevoel bij... iemand die dit ooit gehad heeft?
7D verhoud zich toch nog erg goed in mindere lichtomstandigheden.
Heb toch een behoorlijk tijd spijt gehad dat ik de 7D heb verkocht. Miste het AF systeem, 100% zoeker en grid in de zoeker wel op de 5D II. Gelukkig nu een III erbij. Deze heeft gelukkig alles wat ik zo gemist heb . ;-)
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Dat doet mijn 7D al sinds dag 1 (moet wel goed luisteren), na 1,5 jaar heeft het nog geen probleem opgeleverd in ieder geval..Scirocco schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:06:
Ik hoor sinds kort de sensorreiniging heen en weer tikken en piepen..![]()
Nog nooit gehoord en ik heb er geen goed gevoel bij... iemand die dit ooit gehad heeft?
Is gewoon normaal, staat zelfs in de handleiding meen ikScirocco schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:06:
Ik hoor sinds kort de sensorreiniging heen en weer tikken en piepen..![]()
www.maartendeboer.net
OK, nog wat pluspunten voor de 7D tegenover de 5D II dus (die overwoog ik ook nogSuperdaantje schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:11:
7D is een prima camera voor alle soorten fotografie. Zeker voor sport. Het AF systeem is gewoon weg super !!
7D verhoud zich toch nog erg goed in mindere lichtomstandigheden.
Heb toch een behoorlijk tijd spijt gehad dat ik de 7D heb verkocht. Miste het AF systeem, 100% zoeker en grid in de zoeker wel op de 5D II. Gelukkig nu een III erbij. Deze heeft gelukkig alles wat ik zo gemist heb . ;-)
En hoe verhoudt die 5D III zich tot de 7D? Zo'n fullframe sensor zal wel minder snel ruis geven lijkt me. Al hoef je met een APS-C sensor van de 7D minder grote telelenzen te nemen om een zelfde bereik te halen, scheelt weer wat met sjouwen (en in de portemonnee
Je noemt voor je zelf al een voordeel op. De crop factor van de 7D.
Zelf was ik altijd erg content met de 7D in combinatie met de 17-55 f/2.8 IS en 70-200 f/4 IS en later de 70-200 f/2.8 IS II
[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 29-07-2012 18:38 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Geloof me : Zelfs op de 7D ben ik nergens en voel ik me hulpeloos zonder de 100-400 dus die grote telelens neem je toch wel meeAutofocus schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:22:
Al hoef je met een APS-C sensor van de 7D minder grote telelenzen te nemen om een zelfde bereik te halen, scheelt weer wat met sjouwen (en in de portemonnee).
Sig
(bv een 300 f/4 met een 2x TC)
De 600mm. F/4L is een "grote teleprime" in mijn boekjetreative schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:40:
De 100-400mm is geen "grote telelens", op de 7D wordt het een 160-640mm en om 640mm op fullframe bij je te hebben kom je met minimaal de Canon EF 600mm f/4L (grote telelens).
Daarnaast is een 100-400 altijd nog groter dan een 70-200 als die uitgeschoven is @ 400 mm. of zo'n ini mini 55-200 of zo
Voorlopig enkel met de 18-135mm kitlens, leuk voor op reis.
Maar een mooie tele gaat er zeker komen
*kuch* compensatiegedrag hieronero355 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:42:
[...]
De 600mm. F/4L is een "grote teleprime" in mijn boekje
Daarnaast is een 100-400 altijd nog groter dan een 70-200 als die uitgeschoven is @ 400 mm. of zo'n ini mini 55-200 of zo

www.maartendeboer.net
bron:
http://www.canonrumors.com/forum/index.php?topic=8468.0
http://www.canonrumors.co...-7d-firmware-v2-official/
Dus camera mee naar werk en zsm mee gaan spelen.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
http://www.usa.canon.com/...os_7d/#DriversAndSoftware
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
http://www.canon.nl/Suppo...aspx?type=download&page=1
Al sinds 1 aug 2012.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Auto ISO op 1600 gezet en filename prefix op EOS7xxxx.JPG gezet.
Werkt prima.
Ik had een Mac versie gedownload maar die dmg zit geen app in alleen de FW + een paar pdfjes. Hadden ze net zo goed in een zip kunnen pleuren en dan is die toegankelijk voor ALLE OS-en.
Nu eens proberen of DSLR Controller nog werkt (Galaxy S2).
Net een berichtje op dpreview gezet en wilde nog iets antwoorden op iemands vraag over de FW en toen lag DPreview eruit. Kennelijk erg veel EOS7 gebruikers ....