Dit is meer iets voor Het grote Canonmount-objectieven-topic v2010. Het verschil in barrel distortion tussen de 18-55 IS en 17-40L is trouwens niet zo heel groot.
Verwijderd
Oof.. sorry.. 18-55.. Wens, vader, gedachte enzo..ThomasW schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:57:
Mag ik aannemen dat je een 18-55IS bedoelt? Als het wel een 17-55 is, dan zou ik die houden.
Kortweg: nee. Zeker niet gezien je klacht over de barrel distortion van de 17-55mm:Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:52:
[...]
Oh. Dear. God. da's herkenbaarMag ik je adviseren om al je mogelijke oude 'hobby attributen' via marktplaats te verkopen? Da's hoe ik 't heb geregeld. (In de smaak; mijn hobby is ook echt mijn hobby)
On a different note, meer ontopic misschien:
Juist door m'n nieuwe 7d ben ik erg geneigd om over te stappen op L glas. Is de 17-40 L van canon nou een beetje fijne walk around lens? qua prijs is 'ie naar mijn idee nog net 'instapperig'...
Ik kom overigens van een 17-55 IS af, op een 450d. ik werd GEK van de barrel distortion op die lens...
Goede keus?
FL
Bron"The Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM Lens, with a fast, fixed f/2.8 aperture, very high image quality, 3-stop Image Stabilization and a very popular focal length range, is one of the best general purpose lenses available. "
"Similar story with the Canon EF 17-40mm f/4 L USM Lens. The Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM Lens is sharper at all other tested focal lengths - and proved much sharper in the corners at all focal lengths and apertures. At close distances, the 17-40 had sharper corners and held its sharpness to a narrower focal length than the 17-55. Lower barrel distortion at the wide end is also in the 17-55's favor. Full-frame compatibility, better build quality and environmental sealing are in the 17-40 L's favor. I suspect the wider price discrepancy between these two lenses will keep sales of the 17-40 L going stronger than for the 16-35."
De barrel distortion van de 17-40mm is dus erger dan die van de 17-55mm. Barrel distortion is trouwens prima in Photoshop is op te lossen, 17-55mm correctie-eigenschappen zijn hierin opgenomen, maar dat moet je zelf weten of je dit wilt. Wat mij betreft werkt het prima.
Verwijderd
goedendag,
heb de d7 samen met lens 70-200 f2,8l usm voor indoorsport (handbal) te fotograferen.Ben een beginneling. Krijg de foto's niet echt scherp. Handbal is een snelle sport, misschien ligt het aan het constant meebewegen van de camera. Zijn er mensen met ervaring in het fotograferen van indoorsport, (het zou mooi zijn ook met handbal) Misschien kunnen die wat tips neerzetten.
heb de d7 samen met lens 70-200 f2,8l usm voor indoorsport (handbal) te fotograferen.Ben een beginneling. Krijg de foto's niet echt scherp. Handbal is een snelle sport, misschien ligt het aan het constant meebewegen van de camera. Zijn er mensen met ervaring in het fotograferen van indoorsport, (het zou mooi zijn ook met handbal) Misschien kunnen die wat tips neerzetten.
Voorbeeld met exif info graag.
Zorg voor korte sluitertijden, gewoon de iso omhoog doen. Beter een scherpe foto met ruis dan een bewogen foto zonder ruis.
Zorg voor korte sluitertijden, gewoon de iso omhoog doen. Beter een scherpe foto met ruis dan een bewogen foto zonder ruis.
Welke focus setting gebruik je, schiet je high speed? Vertel is iets meer over je instellingen dan kunnen we misschien iets gerichter helpen 
Sport, zeker indoorsport is altijd lastig qua licht. Je zult dus je iso omhoog moeten gooien om scherpe platen te krijgen etc.
edit: te laat
Sport, zeker indoorsport is altijd lastig qua licht. Je zult dus je iso omhoog moeten gooien om scherpe platen te krijgen etc.
edit: te laat
[ Voor 6% gewijzigd door Donnie op 02-02-2011 20:49 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Verwijderd
Ik gebruik m, av, tv stand uitproberen dus. Diafragma in sporthal 2,8, iso varieert van 1250 tot 3200, sluitertijd varieert van 200 en sneller uitproberen en AF al servo. Ik zie scherpe foto's op internet bij iso 3200. Bij mij zijn ze redelijk maar net niet. Misschien instellingen als trackingmethode, tracking gevoeligheid is daar wat mee te doen?
Is zie in de handleiding Af fijnafstelling per objectief is daar wat mee te doen
Is zie in de handleiding Af fijnafstelling per objectief is daar wat mee te doen
laat eerst maar wat voorbeelden zien voordat we ook maar iets kunnen zeggen 
tot die tijd is het slechts gissen voor ons en daar schieten we niets mee op.
tot die tijd is het slechts gissen voor ons en daar schieten we niets mee op.
Voordeel van een sporthal is dat deze vrij gelijkmatig verlicht zodat je vrij eenvoudig in de M-stand los kan gaan. Je hebt dan ook niet het probleem dat je belichting op de loop gaat wanneer een deel van de tenue's zwart is of het publiek etc donker is. Soms is het iets onder / overbelicht maar erg schokkend is het allemaal niet.Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:03:
Ik gebruik m, av, tv stand uitproberen dus. Diafragma in sporthal 2,8, iso varieert van 1250 tot 3200, sluitertijd varieert van 200 en sneller uitproberen en AF al servo. Ik zie scherpe foto's op internet bij iso 3200. Bij mij zijn ze redelijk maar net niet. Misschien instellingen als trackingmethode, tracking gevoeligheid is daar wat mee te doen?
Voor de meeste sporthallen kom ik goed af het F2.8/ISO3200/400ste... zijn de foto's overbelicht dat de sluitertijd korter (of diafragma knijpen als de lens het nodig heeft); zijn de foto's onderbelicht dan trek ik het wel bij in de nabewerking. Ik heb liever wat meer ruis dan een bewegingsonscherpte.
Over tracking op een 7D kan ik je niet vertellen, mijn 40D staat altijd op AF-servo center.
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Verwijderd
http://picasaweb.google.c...NPVOQ#5567764667876211714
op bovenstaand link staan mijn eerste foto's ik lees wel wat jullie er van vinden en wat er anders moet
op bovenstaand link staan mijn eerste foto's ik lees wel wat jullie er van vinden en wat er anders moet
Weet je zeker dat Picassa niets met die foto's doet, want ze zijn wel erg soft en ik zou dat eerder wijten aan compressie ofzo, dan aan een camera eigenschap.Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:59:
Verwijderd
het is dus eigenlijk de bedoeling dat je de originele foto te zien krijgt, volledige bestand, vraagje hoe krijg ik dit voor elkaar?
wat ik zie denk ik ook dat je vaak gewoon misfocus hebt. Bij een deel is de muur scherp, de spelers niet, enz.Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:59:
Sluitertijden ed. lijkt me niets mis mee, hooguit als je in sprong iemand er perfect scherp op wil hebben nog wat hoger krijgen.
(qua compositie: ga eens aan de rand van het veld met je camera en durf die 200mm te gebruiken
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Verwijderd
Dank voor je antwoord! Juist die barrel distortion valt me op omdat ik deze met de 17-55 in Lightroom ontzettend zag verspringen.. (Als in; lens correction aan / uit)TimMer schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:03:
[...]
Kortweg: nee. Zeker niet gezien je klacht over de barrel distortion van de 17-55mm:
[...]
Bron
De barrel distortion van de 17-40mm is dus erger dan die van de 17-55mm. Barrel distortion is trouwens prima in Photoshop is op te lossen, 17-55mm correctie-eigenschappen zijn hierin opgenomen, maar dat moet je zelf weten of je dit wilt. Wat mij betreft werkt het prima.
Omdat 't L glas toch wel een stukje duurder is (al is dit meen ik de goedkoopste), had ik dat niet verwacht...
Je hebt het nu weer over 17-55, maar bedoel je niet 18-55? Want TimMer heeft het over de 17-55, maar die heb jij niet, toch
[ Voor 39% gewijzigd door Hahn op 03-02-2011 13:46 ]
The devil is in the details.
Het canon objectieven topic is hiervoor mannen, niet het 7D topic
SVP ontopic nu weer...
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Sinds een weekje heb ik de 7D en ik vind het een mooi apparaat, maar qua knoppen vind ik m'n 50D toch wel een stukje fijner eigenlijk. De ronde knopjes bovenop zijn bij de 7D plat gemaakt en de sluiterknop geeft nu geen (voelbaar) klikje meer, zowel op de camera als op de grip niet.
Bij de 50D kan ik hierdoor een stuk makkelijker voelen of ik 'm niet, half of helemaal indruk, bij de 7D voelt dat allemaal zo goed als hetzelfde. Natuurlijk merk je het wel aan andere dingen als je 'm half of helemaal indrukt, maar toch...
Filmen werkt makkelijker dan ik had verwacht en ik vind het eigenlijk ook leuker om te doen dan ik had verwacht
Bij de 50D kan ik hierdoor een stuk makkelijker voelen of ik 'm niet, half of helemaal indruk, bij de 7D voelt dat allemaal zo goed als hetzelfde. Natuurlijk merk je het wel aan andere dingen als je 'm half of helemaal indrukt, maar toch...
Filmen werkt makkelijker dan ik had verwacht en ik vind het eigenlijk ook leuker om te doen dan ik had verwacht
Verwijderd
Komt volgens mij door de Weather Sealing. De andere knoppen hebben daar ook een zelfde effect. De eerste keren drukte ik de knoppen niet genoeg in waardoor er niets gebeurde. Maar ben er inmiddels aangewend ook na een weekje in bezit. Ik moet zeggen je merkt toch wel verschil tussen half en volledig indrukken. Er zit toch wel een omslag punt als je hem half indrukt. Daarna heb je niet echt een feedback dat je hem doordrukt. Maar moet zeggen dat ik dat wel fijn vind.
Verder moet ik zeggen als je even met de settings in de camera aan het spelen bent om de knoppen functies aan te passen je toch nog wat extra functies naar voren kan krijgen. De bediening wen je echt snel aan moet ik zeggen. Ik had nog even mijn 350D gepakt om foto's van de 7D te maken en dan valt die toch echt tegen, en vraagje je af hoe je het 6 jaar hebt volgehouden met zo'n kleine camera met mini scherm met resolutie van 10x10 pixels.
Verder moet ik zeggen als je even met de settings in de camera aan het spelen bent om de knoppen functies aan te passen je toch nog wat extra functies naar voren kan krijgen. De bediening wen je echt snel aan moet ik zeggen. Ik had nog even mijn 350D gepakt om foto's van de 7D te maken en dan valt die toch echt tegen, en vraagje je af hoe je het 6 jaar hebt volgehouden met zo'n kleine camera met mini scherm met resolutie van 10x10 pixels.
Verwijderd
Nog even op indoorsportfotografie terug te komen. Welke AF moduswerkt daar bij het best?
Welk AF gebied selecteren zone, 19 punts werkt het best?
instellingen als trackingmethode, tracking gevoeligheid is daar wat mee te doen?
Welk AF gebied selecteren zone, 19 punts werkt het best?
instellingen als trackingmethode, tracking gevoeligheid is daar wat mee te doen?
Nou kan aan mij liggen hoor maar zo gek vind ik dat ook niet hoorArunia schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:30:
[...]
haha, ik snap je reactie best. Maar bij een gedeelde huishouden hebben wij gekozen dat we ieder een bedrag krijgen per maand om lekker zelf uit te geven. De rest wordt gespaard en what not. Die camera zit niet bij de rest iig. Wat ThomasW zegt klopt dan ook wel.
Ik werd dit jaar 30 en dat was zo'n beetje het idee. Ik ging er overigens niet speciaal vanuit dat ik ook zo'n groot bedrag zou krijgen. haha, sterker nog, in the end kwam ik er niet eens in de buurt.
Maar goed, dan spaar ik er zelf voor. Dat is ook niet zo'n probleem. Maar houdt wel in dat ik voorlopig geen nieuwe body aan kan schaffen. Daarom zei ik al, volgend jaar is er wellicht iets vernieuwends, dus komt het alleen maar mooi uit. En dan ben ik weer jarig.![]()
Heb iig al een lens uitgezocht. (17-55 f/2.8 IS)
Overigens kwam het idee van een nieuwe camera van mijn vrouw. Dat ipv een horloge. Ze zegt, daar doe je ook langer mee. (ik wel that is.)
Ik heb niet echt een dik betaalde baan (niks mis met wat ik verdien maar als ik medetweakers wel eens hoor.....) en mijn vriedin heeft ook een simpel inkomen en wij gaan dat ook zo doen als we samen wonen hoor. Zie je vrij veel zelfs
Mag de rest lekker neerbuigend doen daarover maar daar zou ik echt ***** aan hebben
Sowieso gaat het een medeforummer geen snars aan hoe iemand hier met zijn/haar geld omgaat. Snap niet echt waarom die opmerking überhaupt zo nodig geplaatst moest worden.
Met de 16 GB CFC MLC 133x Transcend geheugenkaart die ik nu enkele dagen gebruik heb ik het probleem dat ca. 1 op de 8 foto's niet leesbaar is.
De foto's lees ik in mijn PC met Adobe Lichtroom 3 en deze geeft de foutmelding 'onverwachts bestandseinde aangetroffen' of 'er heeft zich een fout voorgedaan bij het werken met de foto'.
Wat ik al heb geprobeerd om van dit probleem af te zijn is;
Uitlezen met andere kaartlezer
Opnieuw formateren in zowel de camera als met de PC
ook de geheugentest 'chkdsk' geeft geen fouten aan op het kaartje.
Met mijn 2 andere CF kaarten, 4 GB Emtec 80x en 1 GB Sandisk Ultra II heb ik dit probleem niet.
Het lijkt mij daarom toch waarschijnlijk dat het aan de Transcend kaart ligt.
Volgens de leverancier is de schrijfsnelheid te laag is voor deze camera, ik heb de kaart teruggestuurd en ga nu voor de 400x versie.
De foto's lees ik in mijn PC met Adobe Lichtroom 3 en deze geeft de foutmelding 'onverwachts bestandseinde aangetroffen' of 'er heeft zich een fout voorgedaan bij het werken met de foto'.
Met mijn 2 andere CF kaarten, 4 GB Emtec 80x en 1 GB Sandisk Ultra II heb ik dit probleem niet.
Volgens de leverancier is de schrijfsnelheid te laag is voor deze camera, ik heb de kaart teruggestuurd en ga nu voor de 400x versie.
De leverancier heeft er in ieder geval geen kaas van gegeten. Een te traag kaartje produceert deze fouten niet. Je camera heeft een buffer en die schrijft hij weg op de kaart. Is de kaart wat langzamer, dan schrijft hij wat langzamer weg...that's all.humme schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:03:
Met de 16 GB CFC MLC 133x Transcend geheugenkaart die ik nu enkele dagen gebruik heb ik het probleem dat ca. 1 op de 8 foto's niet leesbaar is.
Dit kaartje is gewoon gaar vermoed ik
Zojuist bracht de postbode de16 GB CFC PREMIUM 400x Transcend. Meteen getest en nu lijkt alles goed te gaan met de foto-bestanden.
Ik denk ook dat de snelheid van de kaart niet uitmaakt voor de 7D, en dat het kaartje idd gaar was.
Ik merk niet met het overzetten op de harde schijf dat een 400x kaart 3x zo snel is dan de 133x kaart. Het is wel watsneller maar dat kan ook aan de kaartlezer liggen.
Ik denk ook dat de snelheid van de kaart niet uitmaakt voor de 7D, en dat het kaartje idd gaar was.
Ik merk niet met het overzetten op de harde schijf dat een 400x kaart 3x zo snel is dan de 133x kaart. Het is wel watsneller maar dat kan ook aan de kaartlezer liggen.
Nomad schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:41:
[...]
De leverancier heeft er in ieder geval geen kaas van gegeten. Een te traag kaartje produceert deze fouten niet. Je camera heeft een buffer en die schrijft hij weg op de kaart. Is de kaart wat langzamer, dan schrijft hij wat langzamer weg...that's all.
Dit kaartje is gewoon gaar vermoed ik.
Heeft volgens mij weinig te maken met de weather sealing, het is een feature bij xD-reeksen wat ze 'soft release shutter' ofzo noemenVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:30:
Komt volgens mij door de Weather Sealing. De andere knoppen hebben daar ook een zelfde effect. De eerste keren drukte ik de knoppen niet genoeg in waardoor er niets gebeurde. Maar ben er inmiddels aangewend ook na een weekje in bezit. Ik moet zeggen je merkt toch wel verschil tussen half en volledig indrukken. Er zit toch wel een omslag punt als je hem half indrukt. Daarna heb je niet echt een feedback dat je hem doordrukt. Maar moet zeggen dat ik dat wel fijn vind.
400x is ongeveer 60 MB/s. Helaas is de x-rating een maximale doorvoersnelheid (lezen of schrijven), dus geeft geen garantie voor minimale schrijfsnelheden. Maar aangezien USB 2.0 in de praktijk een maximum heeft van ongeveer 20 MB/s ga je het verschil niet merken nee.humme schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:21:
Zojuist bracht de postbode de16 GB CFC PREMIUM 400x Transcend. Meteen getest en nu lijkt alles goed te gaan met de foto-bestanden.
[...]
PowerUp schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:27:
400x is ongeveer 60 MB/s. Helaas is de x-rating een maximale doorvoersnelheid (lezen of schrijven), dus geeft geen garantie voor minimale schrijfsnelheden. Maar aangezien USB 2.0 in de praktijk een maximum heeft van ongeveer 2030 a 35 MB/s ga je het verschil niet merken nee.
Gemiddeld zit ik tussen de 28 en 22 MB/s met een Lexar Card Reader en de 60 MB/s Sandisk CF kaartjes. De All-in-One Reader van Sandisk zelf zit daar ook in de buurt.
Straks als er wat meer USB 3.0 readers komen hoop ik nog wat meer van de snelheid te kunnen profiteren
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Het hele punt van een snellere kaart is toch: snel je buffer legen zodat je weer een nieuwe burst kunt schieten?
Mijn vorige (5 jaar oude kaart) kaart deed er wel een minuut over om de buffer helemaal te legen.
Nou dan mis je een hoop mooie photo-oppertunities
Mijn nieuwe 60mb/s kaart doet er misschien 6-7 seconden over.
Mijn vorige (5 jaar oude kaart) kaart deed er wel een minuut over om de buffer helemaal te legen.
Volgens mij schiet je die buffer van minimaal 15 raws in de practijk niet zo vaak vol. Anders moet je het ding gewoon op filmen zetten en achteraf de gewenste frames er uit plukken.Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:25:
Het hele punt van een snellere kaart is toch: snel je buffer legen zodat je weer een nieuwe burst kunt schieten?

Maar volgens mij mis je het detail dat ze het nu over prestaties in een door een USB 2.0 bus beperkte cardreader hebben.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Of jij leest niet ver genoeg terug, want het begon met dat de snelheid niet zoveel uit zou maken voor de 7D. Maar daar denk ik wel anders over
In m'n 50D was het verschil tussen m'n Extreme III (die nu kapot is...) en m'n Kingston 133x-kaartje zeker wel merkbaar.
film kwaliteit, en foto RAW kwaliteit is toch echt een behoorlijk verschil in kwaliteit hoormartijn_tje schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:16:
[...]
Volgens mij schiet je die buffer van minimaal 15 raws in de practijk niet zo vaak vol. Anders moet je het ding gewoon op filmen zetten en achteraf de gewenste frames er uit plukken.
Maar volgens mij mis je het detail dat ze het nu over prestaties in een door een USB 2.0 bus beperkte cardreader hebben.
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Verwijderd
In Amerika gaat er 200$ van de 7D prijs af, tot 20 maart. Zowel body als de kit. Geen woord of dit ook voor Europa gaat gelden. http://www.canonrumors.co...bates-coming-february-20/
Ruzie met mijn 7D: tijdens het filmen verspringt de witbalans soms voor +/- 12 frames!
Net weer op een squashbaan: camera op statief, 1080p25, witbalans @ TL-licht. Sluitertijd/diafragma/iso handmatig. 95% van het beeld is goed, maar af en toe springt de witbalans een halve seconde koeler.
Iemand tips/truuks? De footage is nogal onbruikbaar als je het witbalansgeklapper net in een belangrijk shot zit.
Net weer op een squashbaan: camera op statief, 1080p25, witbalans @ TL-licht. Sluitertijd/diafragma/iso handmatig. 95% van het beeld is goed, maar af en toe springt de witbalans een halve seconde koeler.
Iemand tips/truuks? De footage is nogal onbruikbaar als je het witbalansgeklapper net in een belangrijk shot zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 13-02-2011 15:51 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
misschien een stomme vraag maar heb je de laatste firmware erop zitten?Gizz schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:51:
Ruzie met mijn 7D: tijdens het filmen verspringt de witbalans soms voor +/- 12 frames!
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Nee, die moeite heb ik nog niet genomen. De nieuwste firmware lost een probleem op met de ST-E2 en een macro-ringflitser. Beide heb ik niet, dus de update leek me niet zo heel zinvol. Maar ik kan het natuurlijk proberen 
Ik heb 1.2.2 nu.
Ik heb 1.2.2 nu.
[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 13-02-2011 16:45 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Handmatig hard instellen op aantal Kelvin? Optie "Kleurtemp" onder Witbalans.Gizz schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:51:
Dat heeft geen zin, Het komt door de TL-verlichting.TimMer schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:06:
[...]
Handmatig hard instellen op aantal Kelvin? Optie "Kleurtemp" onder Witbalans.
TL verlichting heeft de nare eigenschap om qua kleurtemperatuur te veranderen naarmate de stroomfase (wisselspanning) veranderd. De enige manier om uit tl een accurate kleurtemperatuur te krijgen is om de sluitertijd gelijk te maken aan de duur van een fase (of meerdere fases). in nederland betekend dat dat 1/50e seconde de snelste sluitertijd is. (of 1/25, of een veelvoud daar weer van).
Helaas is dat te langzaam om een snelle sport als squash vast te leggen.
Edit: ik zie dat het om video gaat, hier kun je natuurlijk wel de sluitertijd op 1/50e zetten. Dat is sowieso beter als je 25 fps schiet. Google eens op "180 degree shutter"
[ Voor 10% gewijzigd door Magic op 13-02-2011 17:20 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik heb 1/30e geschoten om de ISO iets lager te houden. Zal de volgende keer eens op de netfrequentie gaan zitten om te kijken of het dan weg is. Dank voor de tip
De truc is om met video vast te houden aan een sluitertijd van 1/50.
De zogenaamde 180 degree shutter die Magic ook al noemde.
Je kan uiteraard hoger of lager zitten, maar dit is vooral voor creatieve doeleinden.
Niks mis mee, maar 99/100 zit je op 1/50.
De zogenaamde 180 degree shutter die Magic ook al noemde.
Je kan uiteraard hoger of lager zitten, maar dit is vooral voor creatieve doeleinden.
Niks mis mee, maar 99/100 zit je op 1/50.
Canon 60d - Tamron 17-50 f/2.8 - Olympus Zuiko 50mm f/1.8 - Olympus 70-230 f/4
Verwijderd
Ahem... inderdaad.. Zal ik 't selectieve dyslexie noemen?Hahn schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:45:
Je hebt het nu weer over 17-55, maar bedoel je niet 18-55? Want TimMer heeft het over de 17-55, maar die heb jij niet, toch
Gaat toch de 17-40 L worden trouwens.. In post processing de barrel distortion wegwerken doe ik achteraf gezien toch altijd..
On topic: Ik krijg zo nu en dan (at random) card error 02 op m'n 7D. Is nu een paar keer voorgekomen, hoogst irritant. Een keer of twee tijdens een 'rapid fire'
Ik formatteer de CF kaart trouwens altijd in de camera, dat was een tip die 'k in elk geval ben tegengekomen.
Ben ik de enige (en kan ik aan de garantie gaan) of zijn er meer met dit issue?
Verwijderd
Heb je meerdere kaartjes? Heb je met alle kaartjes er last van?
Ik heb hem zelf ook een 2 tal keer gezien als mijn kaartje bijna vol is. Maar ik heb dit probleem maar met 1 van mijn kaartjes. Dat is een nieuwe Sandisk 8GB Ultra. Ik heb nog een andere Sandisk 8GB Ultra en daar heb ik hem nog niet mee gehad. Heb ook nog een oude Sandisk 2GB Extreme III waar ik het ook nog niet heb gezien. Op het moment verdenk ik mijn kaartje. Heb het kaartje welke de problemen gaf er nog inzitten maar niet meer gezien.
Toen ik de err 02 had en ik de shutter half indrukte deed de camera een reboot en dan was er niets aan de hand. Was inderdaad wel de foto's kwijt welke in de buffer stonden.
Ik hoop zelf niet dat het in de Camera zit...
Ik heb hem zelf ook een 2 tal keer gezien als mijn kaartje bijna vol is. Maar ik heb dit probleem maar met 1 van mijn kaartjes. Dat is een nieuwe Sandisk 8GB Ultra. Ik heb nog een andere Sandisk 8GB Ultra en daar heb ik hem nog niet mee gehad. Heb ook nog een oude Sandisk 2GB Extreme III waar ik het ook nog niet heb gezien. Op het moment verdenk ik mijn kaartje. Heb het kaartje welke de problemen gaf er nog inzitten maar niet meer gezien.
Toen ik de err 02 had en ik de shutter half indrukte deed de camera een reboot en dan was er niets aan de hand. Was inderdaad wel de foto's kwijt welke in de buffer stonden.
Ik hoop zelf niet dat het in de Camera zit...
Verwijderd
Ik heb ook één keer een Error 02 melding gehad, de camera was toen nog maar een paar dagen oud en stond gewoon in "single shot" ingesteld. Na die melding heb ik de SanDisk Ultra 8 Gb vervangen voor een SanDisk Extreme en sindsdien die melding nog niet gehad. Nalezend op diverse buitenlandse fora blijkt de Ultra vaker voor problemen te zorgen in de 7D.
Verwijderd
Hmm.. Is inderdaad een 16GB ultra kaartje, misschien dat ik dan maar weer eens een excuus heb om voor de extreme te gaanVerwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:51:
Ik heb ook één keer een Error 02 melding gehad, de camera was toen nog maar een paar dagen oud en stond gewoon in "single shot" ingesteld. Na die melding heb ik de SanDisk Ultra 8 Gb vervangen voor een SanDisk Extreme en sindsdien die melding nog niet gehad. Nalezend op diverse buitenlandse fora blijkt de Ultra vaker voor problemen te zorgen in de 7D.
Heb de melding nauwelijks meer gehad de laatste tijd, heb toch aardig wat snelle bursts en video geschoten. ( I
Ga binnenkort maar een stresstest doen met twee kaartjes dan..
Verwijderd
Ik heb ondertussen ook de Canon 7D aangeschaft, heb de overstap gemaakt van de Canon 400D.
Inmiddels ben ik al een paar keer op pad geweest met de camera, wat een beest van een een machine vergeleken met de 400D.
Een veel betere focus, en betere ruis onderdrukking.
Het is trouwens wel erg rustig in dit topic.
Inmiddels ben ik al een paar keer op pad geweest met de camera, wat een beest van een een machine vergeleken met de 400D.
Een veel betere focus, en betere ruis onderdrukking.
Het is trouwens wel erg rustig in dit topic.
Tja... met de prijsstijging niet zo gek. Ik stond ook op t punt bijna 1.8k uit te geven. Nu is dat 2.1k geworden. Ik wacht nog wel ff dus, pech voor canon. Waar/voor hoeveel heb jem gekocht?
[ Voor 8% gewijzigd door PCJR op 10-03-2011 20:25 ]
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Verwijderd
Ook ik heb sinds kort de 7D, ben over gekomen van de 50D nadat die gestolen was
mja aan elk nadeel zit een voordeel natuurlijk, nu heb ik de 7D.
Er is toch een heel aardig verschil tussen de 50D en de 7D. Ik was al erg tevreden met de 50D maar deze is nog een stuk beter en sneller. Wat een snelheid met het nemen van foto's.
Wat ik ook erg fijn vindt is het draadloos aansturen van de externe flitser.
Ik heb hem 26 februari gekocht voor €1089 bij Kamera Express. Ik heb geen idee waarom hij zo goedkoop was, op hun site stond dat hij €1249 was. Mja wie ben ik om dat aan de verkoopster aan te geven toch
Scheelde me bijna €200. Daar kon ik mooi wat geheugen kaartjes van kopen.
Er is toch een heel aardig verschil tussen de 50D en de 7D. Ik was al erg tevreden met de 50D maar deze is nog een stuk beter en sneller. Wat een snelheid met het nemen van foto's.
Wat ik ook erg fijn vindt is het draadloos aansturen van de externe flitser.
Ik heb hem 26 februari gekocht voor €1089 bij Kamera Express. Ik heb geen idee waarom hij zo goedkoop was, op hun site stond dat hij €1249 was. Mja wie ben ik om dat aan de verkoopster aan te geven toch
Scheelde me bijna €200. Daar kon ik mooi wat geheugen kaartjes van kopen.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 20:26 ]
Verwijderd
Gekocht tijdens de btw actie bij de mediamarkt voor 1029,-philipperosier schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:21:
Waar/voor hoeveel heb jem gekocht?
Gezien die prijs nog steeds een erg goeie actie geweest met dat prijsverschil.
@D-Magic je bent echt een geluksvogel voor die prijs.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 20:36 ]
Nou ik ga wachten op een andere actie, of een actie weer van MM. Want met deze prijzen ga ik niet over, dus Canon, als u/jij/jullie dit leest!?
Anyway... Ik kom van een pentax k20d met een 18-250. Ik schiet t meeste met vakantie, en dan kan maar 1 lens mee op pad. Ik twijlen nog tussen de kit met 15-85 en de 18-200.
Ok, de 15-85 geeft mooiere en scherpere plaatjes, maar ik vrees dat ik de extra 100mm zoom ga missen. Iemand tips of advies?
Anyway... Ik kom van een pentax k20d met een 18-250. Ik schiet t meeste met vakantie, en dan kan maar 1 lens mee op pad. Ik twijlen nog tussen de kit met 15-85 en de 18-200.
Ok, de 15-85 geeft mooiere en scherpere plaatjes, maar ik vrees dat ik de extra 100mm zoom ga missen. Iemand tips of advies?
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Verwijderd
Vanwaar de overstap naar het merk Canon, is dit wegens het meer aanbod van lensen? en waarom ineens de keuze voor de canon 7D? Ik zou zeggen, koop lekker een body 2e hands en dan bijvoorbeeld de 40d,en ga dan eerst investeren in glas met canon mount.philipperosier schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:16:
Nou ik ga wachten op een andere actie, of een actie weer van MM. Want met deze prijzen ga ik niet over, dus Canon, als u/jij/jullie dit leest!?
Anyway... Ik kom van een pentax k20d met een 18-250.
Waarom de 7d? Omdat pentax alleen een duurdere k5 heeft, nikon geen betaalbare cam met beetje dikke grip, en canon de enige is met een betaalbare grip, de 7d dus. Verder wil ik natuurlijk ook steeds wat beters, tweaker he. Verder hoef ik niet te investeren in goed glas, want ik heb er maar 1 of 2 nodig voor de dingen die ik ermee doe. Dus daarom een 7d met een 15-85 of een 18-200. Een 7d 2ehands is misschien mogelijk, maar dat zie ik wel als ik mn boodschappenlijstje heb...
Maar waarom kun je niet met een extra lens op pad?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Omdat ik in 40 graden vakantie-oorden smorgens 1 ding om mn nek wil hebben voor een dagje uit, dat is een dslr met een lens eraan en meer niet
dat vind ik dan wel lekker tegenstrijdig, je wilt een duurdere/betere camera maar geen goed glas?philipperosier schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:50:
..wil ik natuurlijk ook steeds wat beters. Verder hoef ik niet te investeren in goed glas..
Uiteindelijk ga je zo dus niets tot weinig vooruit..
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Wat versta je onder goed (genoeg) of slecht glas?Terryb47 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:16:
[...]
dat vind ik dan wel lekker tegenstrijdig, je wilt een duurdere/betere camera maar geen goed glas?
Uiteindelijk ga je zo dus niets tot weinig vooruit..
Moet er bij een 7d dan perse een 16-35 gekocht worden? Ik begrijp dat de 18-200 minder scherpe platen geeft als een 24-70, maar de 60d wordt notabene met een 18-135 lens verkocht! Daarnaast ga ik er vanuit dat een 7d+18-200 of 15-85 een stap vooruit is tov een k20d met 18-250.
Dus pak je een 7D van 810gram en een 18-200 van 600gram.... sorry, maar dat zou dan niet mijn keuze zijn.philipperosier schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:03:
Omdat ik in 40 graden vakantie-oorden smorgens 1 ding om mn nek wil hebben voor een dagje uit, dat is een dslr met een lens eraan en meer niet
En waarom heb je dan een 7D nodig? Het is een mooie camera met geweldige AF, maar tenzij je kamelenraces wil vastleggen heb je die 7D volgens mij niet echt nodig. Of gaat het om de grip?
Op plaats1 staat inderdaad de grip. Een 60d vind ik ook aardig vasthouden, maar als ik toch bezig ben met iets nieuws, en dat flappy klapscherm niet wil, en wel focusadjust wil, komt de 7d in beeld. Verder dat glas: op plek 1 staat dat ik elk shot wil hebben. Van de 6000 fotos is alles gelijk verdeeld tussen de 18 en 250mm. Daarom dus ook altijd een 18-250. De 18-200 kan mij bekoren maar ik vind de 15-85 in de buurt komen mocht ik de zoom niet erg missen. Pluspunt is de USM en natuurlijk een stap betere fotokwaliteit dan de 18-200. Maar dat is compromis, ik plaats allround gemak en geen lenswissel, boven dat beetje meer scherpte, minder CA en die barreldistortion. Mocht ik een mooie plaat hebben gaat ie door PS en haal ik dat er wel uit als ik dat nodig vind.Universal Creations schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:25:
[...]
Dus pak je een 7D van 810gram en een 18-200 van 600gram.... sorry, maar dat zou dan niet mijn keuze zijn.
En waarom heb je dan een 7D nodig? Het is een mooie camera met geweldige AF, maar tenzij je kamelenraces wil vastleggen heb je die 7D volgens mij niet echt nodig. Of gaat het om de grip?
60D met grip houdt zo goed als hetzelfde beet als een 7D met grip?
De knoppen zitten bij de 60D wel all over the place, dus dat is wel een nadeeltje, maar tussen m'n 50D en 7D merkte ik bijna geen verschil qua beethouden.
Maar je hebt het over 'ik wil elk shot hebben', daar bedoel je mee dat je een heel groot zoombereik wilt hebben? Want de 18-200 is compromissen alom.
Maar je hebt het over 'ik wil elk shot hebben', daar bedoel je mee dat je een heel groot zoombereik wilt hebben? Want de 18-200 is compromissen alom.
Heb je ook overwogen om een 550D te nemen (zelfde sensor als de 7D) en dan met grip(handvat) erbij a 100 euro? Dan bespaar je bijna 700 euro waarmee je bijvoorbeeld een 15-85 + 70-300 IS kunt kopen. Of wil je absoluut maar een lens meenemen?philipperosier schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:38:
[...]
Op plaats1 staat inderdaad de grip. Een 60d vind ik ook aardig vasthouden, maar als ik toch bezig ben met iets nieuws, en dat flappy klapscherm niet wil, en wel focusadjust wil, komt de 7d in beeld. Verder dat glas: op plek 1 staat dat ik elk shot wil hebben. Van de 6000 fotos is alles gelijk verdeeld tussen de 18 en 250mm. Daarom dus ook altijd een 18-250. De 18-200 kan mij bekoren maar ik vind de 15-85 in de buurt komen mocht ik de zoom niet erg missen. Pluspunt is de USM en natuurlijk een stap betere fotokwaliteit dan de 18-200. Maar dat is compromis, ik plaats allround gemak en geen lenswissel, boven dat beetje meer scherpte, minder CA en die barreldistortion. Mocht ik een mooie plaat hebben gaat ie door PS en haal ik dat er wel uit als ik dat nodig vind.
Ook de 550d is te klein kwa grip. Nikon d7000 ook te klein helaas. Een grip aan de onderkant verandert daar voor mij niks aan, de grip op de body moet goed met mijn rechterhand overweg kunnenValorian schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:42:
[...]
Heb je ook overwogen om een 550D te nemen (zelfde sensor als de 7D) en dan met grip(handvat) erbij a 100 euro? Dan bespaar je bijna 700 euro waarmee je bijvoorbeeld een 15-85 + 70-300 IS kunt kopen. Of wil je absoluut maar een lens meenemen?
Verkijk je niet op die kit-prijzen! Je krijgt echt nauwelijks een cent cadeau hoor, het lijkt heel mooi, alsof je honderden euro's bespaard, maar ga maar eens rekenen met de pricewatch, dan zul je zien dat je echt nog geen 2 tientjes 'korting' krijgt bij het kopen van een kit. Als voorbeeld even als je nu voor de allergoedkoopste winkels gaat:philipperosier schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:52:
[...]
Maar aangezien de 7d kit met 15-85 is, is dit een financieel fijnere keuze.
- Kit bij Redcoon: 1698 euro
- 7D bij Redcoon: 1170 euro + 15-85 bij Kameraexpress: 539. Samen: 1709.
Besparing: 11 euro + 1x verzendkosten a 5 euro = 16 euro.
Jippie...
En wat is er dan mis met een 50D? Bijna dezelfde grip, ook een goede AF, kan geen video (maar daar heb ik je nog niets over horen zeggen), kost wel een bak minder geld.philipperosier schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:38:
Op plaats1 staat inderdaad de grip. Een 60d vind ik ook aardig vasthouden, maar als ik toch bezig ben met iets nieuws, en dat flappy klapscherm niet wil, en wel focusadjust wil, komt de 7d in beeld. Verder dat glas: op plek 1 staat dat ik elk shot wil hebben. Van de 6000 fotos is alles gelijk verdeeld tussen de 18 en 250mm. Daarom dus ook altijd een 18-250. De 18-200 kan mij bekoren maar ik vind de 15-85 in de buurt komen mocht ik de zoom niet erg missen. Pluspunt is de USM en natuurlijk een stap betere fotokwaliteit dan de 18-200. Maar dat is compromis, ik plaats allround gemak en geen lenswissel, boven dat beetje meer scherpte, minder CA en die barreldistortion. Mocht ik een mooie plaat hebben gaat ie door PS en haal ik dat er wel uit als ik dat nodig vind.
En dan nog de lens... ik ga regelmatig met 1 lens op pad en dan kies ik de lens uit die ik het meeste ga gebruiken. Het telebereik heb ik zelden nodig, tenzij ik naar een dierentuin of circuit ga, maar dan zet ik er alleen een tele op. Dus ik vraag me af, hoe vaak je wisselt tussen wijd/standaard enerzijds en tele anderzijds. Het scheelt wel behoorlijk in gewicht als je op pad gaat met alleen een 18-55IS op je camera.
Overigens moet je een beperkt bereik niet zien als beperking in fotografie. Vaak is het op pad gaan met alleen een prime alleen maar beter voor je foto's. Je hebt namelijk continu een bepaalde kadering in je hoofd en gaat dus composities zoeken in wat je ziet. Met een zoom heb je dat veel minder.
Maar goed, mocht je voor jezelf de keuze al hebben gemaakt: koop gewoon die 7D + 18-200 en je kunt alles aan (bij wijze van).
Dat vind ik erg raar. Ik heb enorme handen, en een D700 houd voor mij toch echt veel fijner vast. De canon 7D heeft een diepere grip, waardoor hij ook fijn vast houd, maar de D700 is toch echt een stuk groter. Helaas heb ik allemaal canon lenzen..philipperosier schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:52:
[...]
Ook de 550d is te klein kwa grip. Nikon d7000 ook te klein helaas. Een grip aan de onderkant verandert daar voor mij niks aan, de grip op de body moet goed met mijn rechterhand overweg kunnenEn op de dagjes vakantie, waar ik smorgens weg ga en savonds terug kom, gaat inderdaad maar 1 lens mee, die op de body zit dus. De voorkeur geef ik de 18-200. Maar aangezien de 7d kit met 15-85 is, is dit een financieel fijnere keuze. Ik zou ook wel de 15-85 erop kunnen laten, maar ik weet niet of ik het gebrek aan zoom kan terugvinden/verdienen in de mooiere/scherpere fotos.
Verwijderd
Er wordt gesproken over de D7000 die is een maatje kleiner als de 7D/D700 en meer te vergelijken met de 60D qua formaat.
Klopt, zeker de grip is veel kleiner en te vergelijken emt een 500/550d. De d7000 ligt hier thuis, en daar krijg ik gewoon pijn van aan mijn vingers. De 7D lijtk me een enige keuze, zover was ik al. Alleen dan nog even de lens
18-200 of 15-85. Verder komt er een 430ex2 op en ik zat te denken al 2x4gb sandisk 30mb/s.
Waarvoor ? Je compact camera ?!philipperosier schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:12:
ik zat te denken al 2x4gb sandisk 30mb/s.
Voor de 7D moet je aan groottes vanaf 16 GB of hoger denken
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Foto's uit een 7D zijn ongeveer 20 tot 25 mb per stuk in RAW, hangt er een beetje af wat voor kaartje je hebt, met mijn 16GB CF sandisk kaartjes van 60mb/s hou ik ongeveer 14.5GB over geformatteert wat neer komt op ~ ~ 650 foto's in RAW.
Lijkt veel, maar je klikt er heel wat weg, zeker met de 8fps modus
16GB is dus echt geen overbodige luxe.
Lijkt veel, maar je klikt er heel wat weg, zeker met de 8fps modus
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Wow, snelle CF-kaartjes.., maar klein. Ga je écht zoveel burst schieten dat je buffer continu vol raakt? (dan is de 7D overigens wel weer de beste keuze)? Met hetzelfde budget als voor 2x 4GB-kaartjes met die snelheid kun je volgens mij ook 3x 16GB Class 6 kaartjes halen. Op je 4GB kaartje pasen net 100 foto's volgens mij (raw+jpg L) .. Maar goed, ieder zijn hobbyphilipperosier schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:12:
Klopt, zeker de grip is veel kleiner en te vergelijken emt een 500/550d. De d7000 ligt hier thuis, en daar krijg ik gewoon pijn van aan mijn vingers. De 7D lijtk me een enige keuze, zover was ik al. Alleen dan nog even de lens18-200 of 15-85. Verder komt er een 430ex2 op en ik zat te denken al 2x4gb sandisk 30mb/s.
Verwijderd
Waarom 16gb en hoger?nero355 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:32:
[...]
Waarvoor ? Je compact camera ?!
Ik heb zelf 2 x 8GB en op hoogste resolutie en RAW+JPG kan ik er iets meer dan 200 kwijt per kaartje als ik me niet vergis.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel foto's hij maakt. Je maakt inderdaad nog al heel snel veel foto's maar ik neem aan dat je in de tussen tijd ook je foto's op je camera bekijkt en evt mislukt al verwijderd.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 13:40 ]
Liever 2x 4GB dan 1x 8GB. Maakt geen reet uit wat hij erin stopt, het ligt er maar net aan hoe vaak je wil wisselen.nero355 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:32:
[...]
Waarvoor ? Je compact camera ?!
Omdat je met 1x 8gb hoogst waarschijnlijk minder ruimte verlies na het formatteren hebt dan met 2x 4GB
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Voor de dagen dat ik op vakantie ben schiet ik alleen jpg. Op een 4gb past dan een zeg 550 fotos. Voor 1 dag lijkt me dat meer dan genoeg...
- Budget glasphilipperosier schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:48:
Voor de dagen dat ik op vakantie ben schiet ik alleen jpg. Op een 4gb past dan een zeg 550 fotos. Voor 1 dag lijkt me dat meer dan genoeg...
- Geen lenswissels
- Schieten op JPG ipv RAW
- 7D
Wonderlijke combinatie

je punt?Valorian schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:19:
[...]
- Budget glas
- Geen lenswissels
- Schieten op JPG ipv RAW
- 7D
Wonderlijke combinatie
Bashen en trollen mag je achterwege laten. Dank u.
Verwijderd
Inhakend op ruimte en de consumptie ervan; Weet iemand uit z'n hoofd hoeveel data 1080@24 per tijdseenheid gebruikt?
(Twijfel of ik nog een 16 GB kaartje aan zal schaffen of 2x 8 GB)
Veel plezier met je ''extra space'' als dat enkele kaartje faaltVentieldopje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:43:
Omdat je met 1x 8gb hoogst waarschijnlijk minder ruimte verlies na het formatteren hebt dan met 2x 4GB
Meerdere kaartjes is imo gewoon echt een pré.
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Het had misschien wat vriendelijker verwoord kunnen worden, maar ik kan me wel vinden in de gedachte gang.Nomad schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:24:
[...]
je punt?
Bashen en trollen mag je achterwege laten. Dank u.
No problemo hoor, zal mijn opmerkingen beperken tot het relevante
Voor mij is zo'n .mov bestand van 1min30 uit de camera zo'n 0.5GB gemiddeldVerwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:53:
Inhakend op ruimte en de consumptie ervan; Weet iemand uit z'n hoofd hoeveel data 1080@24 per tijdseenheid gebruikt?
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Kan best, want 4 GB is 12 minuten videorockhopper schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:31:
Voor mij is zo'n .mov bestand van 1min30 uit de camera zo'n 0.5GB gemiddeld
De Canon DSLR's nemen op met een VBR van ongeveer 48Mbit. Vanwege fat kan er niet meer dan 4GB opgenomen worden per clip. Na ongeveer 12 minuten wordt die 4GB gehaald.
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Het is natuurlijk een eigen keuze. Maar ik vind gewoon de kans dat je het kaartje kwijtgeraakt (of je rugzak gestolen), laat vallen in je reader, etc.... groter is dan het natuurlijk falen van een kaartje. Ze geven niet voor niks lifetime (of 10 jaar) garantie op zo'n geheugenkaartje he.BobF. schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:08:
[...]
Veel plezier met je ''extra space'' als dat enkele kaartje faalt![]()
Meerdere kaartjes is imo gewoon echt een pré.
De risicomomenten zijn wanneer je de kaarten insteekt en eruit haalt.
En na die 12 minuten word de sensor te heet.
Hmmm, apart dat ik gewoon bijna 50minuten aan 1 stuk heb kunnen filmen (wel in losse delen met 1 seconde ertussen) bij een theatershow. Mij lijkt dat een sensor die 12minuten aan 1 stuk kan aan staan, ook wel langer kan aan staan en dat de temperatuur dan niet meer stijgt.Zwegertje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:12:
En na die 12 minuten word de sensor te heet.
Waarschijnlijk ligt het aan de buffer ofzo?
Ik begrijp ook niet waarom hij maar 12 minuten kan filmen.
@Scirocco
Ik deel ook dezelfde mening. Ik zou persoonlijk gaan voor echt twee lenzen het is niet echt zoooo zwaar. Het is niet eens een kilo meer wat je mee draagt als je voor de 70-300 gaat en daar voel je niks van.
Btw mijn vader heeft 2x 16 GB 133x van Lexar gehaalt, werkt prima. Ik raad wel aan om minstens bij 8 GB te beginnen want anders dan schiet je echt zo een kaartje vol.
Want me pa had eerst nog z'n oude kaartjes in de 7D (4GB kaartje) en dat was binnen een halfuurtje op (RAW + JPG)
@Scirocco
Ik deel ook dezelfde mening. Ik zou persoonlijk gaan voor echt twee lenzen het is niet echt zoooo zwaar. Het is niet eens een kilo meer wat je mee draagt als je voor de 70-300 gaat en daar voel je niks van.
Btw mijn vader heeft 2x 16 GB 133x van Lexar gehaalt, werkt prima. Ik raad wel aan om minstens bij 8 GB te beginnen want anders dan schiet je echt zo een kaartje vol.
Want me pa had eerst nog z'n oude kaartjes in de 7D (4GB kaartje) en dat was binnen een halfuurtje op (RAW + JPG)
[ Voor 30% gewijzigd door Servertje op 12-03-2011 09:13 ]
Servertje schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 08:36:
Waarschijnlijk ligt het aan de buffer ofzo?
Kortom, die 12minuten is simpelweg omdat bestanden met het FAT32 systeem (wordt gebruikt op flashcards) niet groter kunnen zijn dan 4GB. Dus na ongeveer 12min maakt de camera een nieuw bestand aan.jd1987 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:43:
De Canon DSLR's nemen op met een VBR van ongeveer 48Mbit. Vanwege fat kan er niet meer dan 4GB opgenomen worden per clip. Na ongeveer 12 minuten wordt die 4GB gehaald.
Had het ook niet iets te maken, dat als het meer dan 12min aan een stuk kan filmen, dit dan wordt gezien als film-apparaat, en dat er dan iets gebeurd met import/kosten/gebeuren?
Nee dat is bij 30 minuten, maar op de hoogste kwaliteit bij Canon loop je eerder tegen de 4GB limiet aan dan de 30 minuten.
Dat lijkt me sterk, want op lagere kwaliteit (640x480) kun je geloof ik 30min filmen.Dj Daniel schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:26:
Had het ook niet iets te maken, dat als het meer dan 12min aan een stuk kan filmen, dit dan wordt gezien als film-apparaat, en dat er dan iets gebeurd met import/kosten/gebeuren?
[ Voor 63% gewijzigd door Universal Creations op 12-03-2011 11:51 ]
Dat is dan ook meteen de grens voor een apparaat wat als fotocamera met filmfunctie verkocht wordt.Universal Creations schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:40:
[...]
Dat lijkt me sterk, want op lagere kwaliteit (640x480) kun je geloof ik 30min filmen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Precies. Tevens afhankelijk van de hoeveelheid detail in het beeld (beweging, ISO, etc). Vanaf statief een statisch beeld met ISO100 zit je tegen de 13 minuten aan.jd1987 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:43:
Heb je hier een linkje naartoe?Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:51:
Zie er namelijk aan te denken om voor mijn komende vakantie mijn 8GB Extreme III uit te breiden met een 16GB kaartje en de volgende leek mij wel een goede optie:
pricewatch: Sandisk Ultra CompactFlash 16GB 200x
Vind het trouwens gek dat ik geen snelheid kan terug vinden op mijn huidige kaartje (in de vorm van 200x/400x of 30 MB/s/60MB/s). Heb hem in 2007 gekocht, toen gaf Sandisk dit blijkbaar niet zo aan.
Ik heb wel het idee dat de Extreme van toen nu Ultra is, of heb ik dit verkeerd?
Even naar de MM voor een 7D met 15-85. 1749,-
Toch niet de 18-200. Met 18mp hoop ik de zoom uit een crop te halen.
Extra:
430exII
2x8gb sandisk 30mbs pricewatch: Sandisk Ultra CompactFlash 8GB 200x
E6 accu a 15,- http://www.accu-shop.nl/accu-canon-lp-e6-lpe6.html
Lenshood
Welke cf cardreader?
Toch niet de 18-200. Met 18mp hoop ik de zoom uit een crop te halen.
Extra:
430exII
2x8gb sandisk 30mbs pricewatch: Sandisk Ultra CompactFlash 8GB 200x
E6 accu a 15,- http://www.accu-shop.nl/accu-canon-lp-e6-lpe6.html
Lenshood
Welke cf cardreader?
[ Voor 51% gewijzigd door PCJR op 16-03-2011 00:31 ]
Welke verbinding wil je gebruiken? Bij gewoon usb 2.0 kan ik de Lexar UDMA cardreader of iets vergelijkbaars aanbevelen. Heb je ook echt wat aan snelle kaartjes!philipperosier schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:16:
Welke cf cardreader?
[ Voor 7% gewijzigd door JME op 15-03-2011 23:20 ]
pricewatch: Transcend Multi-Card Reader P8JME schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:20:
[...]
Welke verbinding wil je gebruiken? Bij gewoon usb 2.0 kan ik de Lexar UDMA cardreader of iets vergelijkbaars aanbevelen. Heb je ook echt wat aan snelle kaartjes!
Zoiets even goed? ik hoef geen 5 sec winst voor 15 euro...
Edit: trouwens jammer dat bij de430ex2 geen wit-reflector-uitschuif-plaatje zit
Welke omni raden jullie aan voor een beetje schappelijke prijs?
ohja bij t lijstje moet nog:
- 4x eneloop 2500
- oplader
- nieuwe tas voor de cam en de flitser
[ Voor 21% gewijzigd door PCJR op 16-03-2011 00:34 ]
Is het uberhaupt zinvol een cardreader te kopen?
Ik sluit gewoon een usb kabel aan op mijn 50D en dat gaat net zo snel.
Als je met omni een omnibounce bedoeld dan zou ik hoogstens een ding van 1,5 euro op dealextreme overwegen. Maar liefts gewoon helemaal geen omnibounce gebruiken en normaal bouncen.
Als je met omni een omnibounce bedoeld dan zou ik hoogstens een ding van 1,5 euro op dealextreme overwegen. Maar liefts gewoon helemaal geen omnibounce gebruiken en normaal bouncen.
En als er geen goed plafond o.i.d. is om te bouncen?mjtdevries schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:45:
Inderdaad, ik heb soms buiten etentjes met veel mensen, of een klein feestje in de tuin snachts, en dan moet ik toch op een goede manier kunnen flitsen. Dan lijkt me een omni toch een aardige keuze? Maar welke? Of zijn er mss andere mogelijkheden...MPeek schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:41:
[...]
En als er geen goed plafond o.i.d. is om te bouncen?
Dan heb je een oude cardreader gehad toen. Body komt niet verder dan 6 MB/s of zo en de huidige Sandisk/Lexar readers doen vrolijk je USB 2.0 volgooien als het effe kanmjtdevries schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:45:
Ik heb het zelf nooit specifiek gemeten, maar dpreview wel. (ik vertrouw ze nog net wel dat ze dat kunnen meten...
)
Dpreview komt op 16,3MB/s
Sneller dan een USB2 card reader en en PCMCIA adapter.
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos50d/page13.asp
Onder aan de pagina.
Dpreview komt op 16,3MB/s
Sneller dan een USB2 card reader en en PCMCIA adapter.
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos50d/page13.asp
Onder aan de pagina.
[ Voor 18% gewijzigd door mjtdevries op 16-03-2011 13:09 ]